• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

021nima

Registered User
تاریخ عضویت
12 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,303
لایک‌ها
378
میگم قیمت 405 دوگانه صفرشو دارین؟

من یه بنگاه پرسیدم گفت 31800 مگه 34800 نبود؟
 

Try

Registered User
تاریخ عضویت
8 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
706
لایک‌ها
466
محل سکونت
گلستان
بچه ها مناظره جمعه رو دیدید
نظرتون چیه؟
 

iranexplorer.net

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
20 دسامبر 2003
نوشته‌ها
2,896
لایک‌ها
2,153
n00257091-r-b-000.jpg


n00257091-r-b-001.jpg


n00257091-r-b-002.jpg


n00257091-r-b-003.jpg


n00257091-r-b-004.jpg


n00257091-r-b-005.jpg


n00257091-r-b-006.jpg


n00257091-r-b-007.jpg


n00257091-r-b-008.jpg



لوکس به معنای مدرن و خودرویی از آینده عباراتی درخور کانسپت (مفهومی) جدید بی.ام.و است. این مدل کانسپت که Vision Future Luxury نام دارد همان طور که از نامش پیداست نگاه کمپانی بی.ام.و را به کلاس لوکس در آینده نمایان می‌سازد. در حقیقت ویژن بشارت یک سواری لوکس، منحصربفرد و پراز حس را در خودرویی متفاوت با امکانات بدیع می‌دهد.

طراحی برجسته داخلی و خارجی در کنار ساختار بسیار سبک وزن، مهندسی پیشرو و رابطه‌ای عمیق بین راننده و خودرو از دیگر خصوصیات آن هستند. در مجموع ویژن آفریده شده تا کلاس لوکس را به اوج برساند.


فناوری‌های نوآورانه و ویژگی‌های لوکس و مدرن جزیی جداناپذیر از دی.ان.ای بی.ام.و هستند. کمپانی هدف از ساخت این کانسپت را ایجاد انگیزه و ایده بین کارکنان و همچنین نمایش فناوری بدیع در کلاس لوکس بی.ام.و در آینده می‌داند. این هدف درون کابین هم به‌خوبی محسوس است. درون کابین فرم و عملکرد مورد توجه خاصی قرار گرفته‌اند. هر جزء هر چند کوچک در راستای هدفی مشخص طراحی شده است. مواد پایه ساختار درون کابین را فیبرکربن و آلومینیوم تشکیل می‌دهند. در لایه‌های سطحی‌تر نیز چوب و چرم به کار گرفته شده و فضایی گرم و راحت را به وجود آورده‌اند. هر جزیی در صورت نیاز به وجود آمده و کاهش وزن قابل ملاحظه‌ای ایجاد شده است. در آخر نتیجه دست‌یابی به سطوحی صیقلی و حکم‌رانی یک سادگی شیک در کابین است. استفاده از فیبرکربن به عنوان لایه زیرین زیر صندلی‌ها، درون درها و در ستون B قابل مشاهده است.


در قسمت جلو خطوط و سطوح دقیق حس پویایی منحصر به فردی ایجاد کرده‌اند. راننده با مجموعه‌ای از سه صفحه نمایش درهم تنیده روبرو است. با استفاده از این نمایش‌گرها فضای جامد درونی عمقی بی‌سابقه پیدا می‌کند و به گونه‌ای وسعت مکان حاصل می‌شود. نمایش‌گر سمت چپ به طور عمده اطلاعات مربوط به خودرو را ارائه می‌کند در حالی که در مرکز یک صفحه نمایش قابل برنامه‌ریزی قرار گرفته که اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور و اطلاعاتی تکمیلی را با توجه به موقعیت نمایش می‌دهد. در این بین نمایشگر سمت راست یا نمایشگر اطلاعات راننده بیشتر موجبات سرگرمی او را فراهم می‌آورد. راننده همچنین از امکان کنترل صوتی تمام این اطلاعات را برخوردار است.


کابین با ارائه سیستم HUD یا نمایش اطلاعات درست روی شیشه جلو، توجه راننده را به مسیر پیش رو جلب می‌کند. این سیستم در این مدل موجب افزایش دید راننده از دنیای واقعی می‌شود؛ بدین‌ترتیب که اطلاعات به طور مستقیم در خط دید راننده طرح‌ریزی می‌شوند و راننده می‌تواند ساختمان‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی و یا خطرات را به طور مستقیم در محیط واقعی هایلایت شده (برای تاکید بیشتر) مشاهده کند. در صورت ضرورت روی یک شیء تاکید بیشتری خواهد شد تا توجه راننده بیشتر به آن معطوف شود. این فناوری بعد جدیدی به عملیات کمک راننده از قبیل اطلاعات حدود سرعت می‌دهد. در جایی که لازم است علایم جاده یا تغییر رنگ چراغ راهنمایی برجسته می‌شوند.


به جای یک نمایش‌گر مشترک مرکزی حالا راننده و سرنشین سهم خود را جداگانه و در مقابل خود مشاهده می‌کنند. در صورت تمایل با حرکت انگشت روی این نمایش‌گرهای مجزا راننده یا سرنشین جلو می‌توانند اطلاعات موردنظر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.


در قسمت عقب هم سرنشینان بی بهره نخواهند بود. دو صندلی بزرگ و مجزا دو قلمروی جداگانه را برای آن‌ها به ارمغان آورده‌اند. یک میز تاشو، نمایش‌گرهای زاویه دار و فضای کافی تا صندلی جلو راحتی کامل را تضمین می‌کند. چراغ‌های ال.ای.دی ظریفی نیز در درها تعبیه شده و حس و حال این فضای دل‌نشین، دنج و مدرن را دوچندان کرده‌اند. استفاده از رنگ‌های تیره در قسمت‌های بالاتر و رنگ‌های روشن‌تر در قسمت‌های پایین احساس گرما و حس لوکسی از فضا ایجاد کرده است.


طراحی خارجی از نمای نیم رخ دقیق، منظم و زیبا است. فاصله طولانی دو محور جلو و عقب و شیشه‌های باریک که در مجموع به عقب مایل شده‌اند، دینامیک چشم‌گیری به این جسم زیبای طویل بخشیده‌اند. این طراحی کار دست چنان روحی در کالبد ویژن دمیده که از عهده هر کامپیوتری خارج است. انتخاب رنگ هوشمندانه بدنه نیز به این امر کمک می‌کند. یک ویژگی بارز و منحصربفرد بدنه در این زاویه، آینه بغل‌های آن است که گویی به صورت طبیعی از گوشه شیشه‌ها به بیرون رشد کرده‌اند. درها در جهت مخالف یکدیگر و به اطراف باز می‌شوند و حسی کلاسیک به بدنه تزریق می‌کنند.


طراحی خارجی به خوبی آیرودینامیک پیشرفته و مهندسی نوآورانه این خودرو را که در جهت یک طراحی سبک وزن بی.ام.و انجام شده، به نمایش می‌گذارد. برای مثال سقف کوپه مانند و انحنای ظریف در صندوق به طور قابل توجهی مقاومت در برابر هوا را کاهش می‌دهند. در سطوح خارجی نیز راه‌حل‌هایی به همان اندازه موثر اندیشیده شده‌اند. آن‌ها جریان هوا را به خوبی هدایت می‌کنند و آیرودینامیک ویژن را ارتقا می‌دهند.


در قسمت جلو با جلو پنجره و چراغ‌های آشنای بی.ام.و روبرو می‌شویم که شناسنامه آن به حساب می‌آیند. چراغ‌های جلو اما این بار فناوری نوآورانه‌ای را به همراه دارند که بدون شک در مدل‌های آینده بی.ام.و به کار گرفته می‌شود. نور این چراغ‌های لیزر نه تنها مسیر را مانند چراغ‌های گرد بی.ام.و به صورت یکنواخت روشن می‌کند بلکه استانداردهای جدید برای کیفیت نور، دامنه و شدت آن تعریف می‌کند. پرتوهای نور متمرکز و موازی چراغ‌های لیزر تا ده برابر شدید‌تر از یک چراغ ال.ای.دی هستند. کاهش مصرف انرژی نیز از ویژگی‌های دیگر این چراغ‌ها است.


در قسمت پایین چراغ‌های جلو سپر جسور ویژن خودنمایی می‌کند. استفاده از فیبرکربن و آلومینیوم در بخش‌های مختلف آن یادآور هدف مهندسین و طراحان برای دستیابی به کاهش وزن هر چه بیشتر است.


سطح صیقلی و چراغ‌های باریک عقب هر یک به تنهایی بیننده را از خود بیخود می‌کند. در این جا برای نخستین بار در یک خودروی بی.ام.و چراغ‌های ارگانیک ال.ای.دی (OLED) به عنوان چراغ‌های عقب مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

منبع
 

usl

Registered User
تاریخ عضویت
27 ژوئن 2013
نوشته‌ها
4,664
لایک‌ها
6,182
محل سکونت
لنگرود(usl)
n00257091-r-b-000.jpg


n00257091-r-b-001.jpg


n00257091-r-b-002.jpg


n00257091-r-b-003.jpg


n00257091-r-b-004.jpg


n00257091-r-b-005.jpg


n00257091-r-b-006.jpg


n00257091-r-b-007.jpg


n00257091-r-b-008.jpg



لوکس به معنای مدرن و خودرویی از آینده عباراتی درخور کانسپت (مفهومی) جدید بی.ام.و است. این مدل کانسپت که Vision Future Luxury نام دارد همان طور که از نامش پیداست نگاه کمپانی بی.ام.و را به کلاس لوکس در آینده نمایان می‌سازد. در حقیقت ویژن بشارت یک سواری لوکس، منحصربفرد و پراز حس را در خودرویی متفاوت با امکانات بدیع می‌دهد.

طراحی برجسته داخلی و خارجی در کنار ساختار بسیار سبک وزن، مهندسی پیشرو و رابطه‌ای عمیق بین راننده و خودرو از دیگر خصوصیات آن هستند. در مجموع ویژن آفریده شده تا کلاس لوکس را به اوج برساند.


فناوری‌های نوآورانه و ویژگی‌های لوکس و مدرن جزیی جداناپذیر از دی.ان.ای بی.ام.و هستند. کمپانی هدف از ساخت این کانسپت را ایجاد انگیزه و ایده بین کارکنان و همچنین نمایش فناوری بدیع در کلاس لوکس بی.ام.و در آینده می‌داند. این هدف درون کابین هم به‌خوبی محسوس است. درون کابین فرم و عملکرد مورد توجه خاصی قرار گرفته‌اند. هر جزء هر چند کوچک در راستای هدفی مشخص طراحی شده است. مواد پایه ساختار درون کابین را فیبرکربن و آلومینیوم تشکیل می‌دهند. در لایه‌های سطحی‌تر نیز چوب و چرم به کار گرفته شده و فضایی گرم و راحت را به وجود آورده‌اند. هر جزیی در صورت نیاز به وجود آمده و کاهش وزن قابل ملاحظه‌ای ایجاد شده است. در آخر نتیجه دست‌یابی به سطوحی صیقلی و حکم‌رانی یک سادگی شیک در کابین است. استفاده از فیبرکربن به عنوان لایه زیرین زیر صندلی‌ها، درون درها و در ستون B قابل مشاهده است.


در قسمت جلو خطوط و سطوح دقیق حس پویایی منحصر به فردی ایجاد کرده‌اند. راننده با مجموعه‌ای از سه صفحه نمایش درهم تنیده روبرو است. با استفاده از این نمایش‌گرها فضای جامد درونی عمقی بی‌سابقه پیدا می‌کند و به گونه‌ای وسعت مکان حاصل می‌شود. نمایش‌گر سمت چپ به طور عمده اطلاعات مربوط به خودرو را ارائه می‌کند در حالی که در مرکز یک صفحه نمایش قابل برنامه‌ریزی قرار گرفته که اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور و اطلاعاتی تکمیلی را با توجه به موقعیت نمایش می‌دهد. در این بین نمایشگر سمت راست یا نمایشگر اطلاعات راننده بیشتر موجبات سرگرمی او را فراهم می‌آورد. راننده همچنین از امکان کنترل صوتی تمام این اطلاعات را برخوردار است.


کابین با ارائه سیستم HUD یا نمایش اطلاعات درست روی شیشه جلو، توجه راننده را به مسیر پیش رو جلب می‌کند. این سیستم در این مدل موجب افزایش دید راننده از دنیای واقعی می‌شود؛ بدین‌ترتیب که اطلاعات به طور مستقیم در خط دید راننده طرح‌ریزی می‌شوند و راننده می‌تواند ساختمان‌ها، علائم راهنمایی و رانندگی و یا خطرات را به طور مستقیم در محیط واقعی هایلایت شده (برای تاکید بیشتر) مشاهده کند. در صورت ضرورت روی یک شیء تاکید بیشتری خواهد شد تا توجه راننده بیشتر به آن معطوف شود. این فناوری بعد جدیدی به عملیات کمک راننده از قبیل اطلاعات حدود سرعت می‌دهد. در جایی که لازم است علایم جاده یا تغییر رنگ چراغ راهنمایی برجسته می‌شوند.


به جای یک نمایش‌گر مشترک مرکزی حالا راننده و سرنشین سهم خود را جداگانه و در مقابل خود مشاهده می‌کنند. در صورت تمایل با حرکت انگشت روی این نمایش‌گرهای مجزا راننده یا سرنشین جلو می‌توانند اطلاعات موردنظر خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.


در قسمت عقب هم سرنشینان بی بهره نخواهند بود. دو صندلی بزرگ و مجزا دو قلمروی جداگانه را برای آن‌ها به ارمغان آورده‌اند. یک میز تاشو، نمایش‌گرهای زاویه دار و فضای کافی تا صندلی جلو راحتی کامل را تضمین می‌کند. چراغ‌های ال.ای.دی ظریفی نیز در درها تعبیه شده و حس و حال این فضای دل‌نشین، دنج و مدرن را دوچندان کرده‌اند. استفاده از رنگ‌های تیره در قسمت‌های بالاتر و رنگ‌های روشن‌تر در قسمت‌های پایین احساس گرما و حس لوکسی از فضا ایجاد کرده است.


طراحی خارجی از نمای نیم رخ دقیق، منظم و زیبا است. فاصله طولانی دو محور جلو و عقب و شیشه‌های باریک که در مجموع به عقب مایل شده‌اند، دینامیک چشم‌گیری به این جسم زیبای طویل بخشیده‌اند. این طراحی کار دست چنان روحی در کالبد ویژن دمیده که از عهده هر کامپیوتری خارج است. انتخاب رنگ هوشمندانه بدنه نیز به این امر کمک می‌کند. یک ویژگی بارز و منحصربفرد بدنه در این زاویه، آینه بغل‌های آن است که گویی به صورت طبیعی از گوشه شیشه‌ها به بیرون رشد کرده‌اند. درها در جهت مخالف یکدیگر و به اطراف باز می‌شوند و حسی کلاسیک به بدنه تزریق می‌کنند.


طراحی خارجی به خوبی آیرودینامیک پیشرفته و مهندسی نوآورانه این خودرو را که در جهت یک طراحی سبک وزن بی.ام.و انجام شده، به نمایش می‌گذارد. برای مثال سقف کوپه مانند و انحنای ظریف در صندوق به طور قابل توجهی مقاومت در برابر هوا را کاهش می‌دهند. در سطوح خارجی نیز راه‌حل‌هایی به همان اندازه موثر اندیشیده شده‌اند. آن‌ها جریان هوا را به خوبی هدایت می‌کنند و آیرودینامیک ویژن را ارتقا می‌دهند.


در قسمت جلو با جلو پنجره و چراغ‌های آشنای بی.ام.و روبرو می‌شویم که شناسنامه آن به حساب می‌آیند. چراغ‌های جلو اما این بار فناوری نوآورانه‌ای را به همراه دارند که بدون شک در مدل‌های آینده بی.ام.و به کار گرفته می‌شود. نور این چراغ‌های لیزر نه تنها مسیر را مانند چراغ‌های گرد بی.ام.و به صورت یکنواخت روشن می‌کند بلکه استانداردهای جدید برای کیفیت نور، دامنه و شدت آن تعریف می‌کند. پرتوهای نور متمرکز و موازی چراغ‌های لیزر تا ده برابر شدید‌تر از یک چراغ ال.ای.دی هستند. کاهش مصرف انرژی نیز از ویژگی‌های دیگر این چراغ‌ها است.


در قسمت پایین چراغ‌های جلو سپر جسور ویژن خودنمایی می‌کند. استفاده از فیبرکربن و آلومینیوم در بخش‌های مختلف آن یادآور هدف مهندسین و طراحان برای دستیابی به کاهش وزن هر چه بیشتر است.


سطح صیقلی و چراغ‌های باریک عقب هر یک به تنهایی بیننده را از خود بیخود می‌کند. در این جا برای نخستین بار در یک خودروی بی.ام.و چراغ‌های ارگانیک ال.ای.دی (OLED) به عنوان چراغ‌های عقب مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
منبع
شبیه پراید بابامه
تازه برای بهتر هم هست دوتا بوق داره:p
 

ebiblog

Registered User
تاریخ عضویت
5 می 2013
نوشته‌ها
387
لایک‌ها
6
محل سکونت
Virtual world
سلام دوستان خواهش می کنم به سوال من با دقت توجه کنید بعد بنده رو راهنمایی کنید
بنده برای خرید خودرو به سایت ایران خودرو و سایپا مراجعه کردم در قسمت پیش خرید این عبارات رو مثلا در مورد رانا زده بود :
رانا LX با تريم مشكي و يورو 4 *** شرايط پيش فروش عادي خرداد 93*** داراي بيمه شخص ثالث *** کارت طلايي سه ستاره *** در صورتي كه برحسب ضرورت آپشن خاصي بر روي خودرو نصب يا حذف و يا تغييري در برخي از قطعات خودرو ايجاد شود اختلاف مبلغ ايجاد شده موقع تحويل خودرو از مشتريان محترم اخذ ويا مسترد خواهد شد. *** سود مشارکت 20% *** سود انصراف 18% *** موعد تحویل مهر ۱۳۹۳ ***پیش پرداخت 11 میلیون تومان
----حالا سوالی که دارم اینه که سود مشارکت چطور محاسبه می شه
----قیمت نهایی خودرو چقدر درمیاد آیا نسبت به خرید آنی نقدی پایین تره؟
-----مثلا اگز قیمت رانا 32 باشه با این شرایط که من 11 میلیون سه ماه بخوابونم و سود مشارکت بهش تعلق بگیره در آخر چقدر قیمتش برام تموم می شه
نحوه محاسبه قیمت نهایی خودرو رو لطف کنید برام توضیح بدید و اینکه چه خرج هایی کلا داره

پیشاپیش با سپاس بسیار از شما بزرگواران
 

fp42001

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2012
نوشته‌ها
19
لایک‌ها
5
10 خودرو قدیمی با قیمت های میلیاردی (+عکس)
خودروها معمولا به خاطر امکاناتی که دارند قیمت گذاری می شوند و برحسب آن ها ارزش گذاری خواهند شد اما گاهی اوقات خودروها به خاطر کمیاب بودن و یا قدیمی بودنشان قیمت گذاری می شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، بالا بودن قیمت تنها مخصوص خودروی هایی با امکانات زیاد نیست چرا که گاهی اوقات برخی از خودروهای قدیمی نیز تنها به خاطر اینکه تولید نمی شوند و یا در زمان خودشان بهترین بوده اند گران هستند.

911 Carrera RSR
334395_203.jpg

پورشه یکی از بزرگترین خودروسازان دنیا است و از دیرباز تا کنون بیشتر با مدل 911 شناحته می شود و می توان نتیجه گرفت که یکی از این خودروها در میان گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک دنیا قرار داشته باشد. مدل"911 Carrera RSR" این خودرو در سال 1973 برای اولین ار تولید شد و از آن برای مسابقات رالی نیز استفاده می شد. در این میان یک مدل تقریبا در تمام دنیا مسابقه داد و همچنین چند سال پیش به قیمت 750 هزار دلار فروخته شد که معادل دو میلیارد و 250 میلیون تومان است.

Ferrari 275 GTB/4
334396_563.jpg

یکی از فراری هایی که به تعداد محدود در دنیا تولید شد مدل " Ferrari 275 GTB/4" بود. این خودرو در سال 1963 و در یک پروسه خیلی کوتاه طراحی ساخته و وارد بازار شد. این مدل دارای یک موتور پرقدرت V12 با 300 اسب بخار بود که در نوع بسیار پرقدرت بود. یکی از مدل های باقی مانده این خودرو را سال گذشته یک کلکسیونر با قیمت 500 هزار دلار خریداری کرد که معادل با یک میلیارد و 500 میلیون تومان می شود.

Plymouth Hemi ‘Cuda
334397_138.jpg

خودروهای قوی هیکل در دوره خاصی تمام دنیا را فراگرفته بودند و البته همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارند. این خودروهای غالبا دارای موتورها بسیار قوی با مصرف سوخت بالا بودند. در سال 1970 یک مدل " Plymouth Hemi ‘Cuda" با موتور V8 طرفداران زیادی بدست آورد. این خودروی 424 اسب بخاری به گونه ای است که طرفداران آن حاضرند هر مبلغی را برای داشتنش بپردازند. یک نمونه بسیار تمیز از این خودرو سال گذشته با قیمت 899 هزار دلار به فروش گذاشته شد که معادل با دو میلیارد و 700 میلیون تومان است.

Alfa Romeo 2300MM
334398_136.jpg

شرکت ایتالیایی الفارومئو یکی از قمدیمی ترین و همچنین مشهورترین شرکت های خودروسازی دنیا است. این کارخانه خودروسازی در سال 1963 مدل " Alfa Romeo 2300MM" را به بازار عرضه کرد که در زمان خود یکی از بهترین و همچنین زیباترین خودروهای بود. آلفا رومئو از این خودرو برای مسابقات رالی های مختلف آن زمان استفاده می کرد. این خودرو با اینکه بیش از 70 سال سن داشت در یک مزایده با قیمت باورنکردنی 1 میلیون دلار به فروش رسید که رقم باورنکردنی 3 میلیارد تومان معادل آن است.

Ferrari Daytona
334399_172.jpg

این فراری در زمان خودش به عنوان یک اسطوره شناخته می شد و تنها 14 عدد از آن ساخته شد. چندی پیش این خودرو در یک حراجی بزرگ با قیمت سرسام آور 700 هزار دلار به فروش رسید. این خودرو دارای یک موتور پر قدرت با توان 521 اسب بخار است و طراحی بدنه آن همیشه سرلوحه طراحان بزرگ فراری بوده است. قیمت این خودرو به تومان دو میلیارد و 100 میلیون تومان است.

Mercedes-Benz 600 Pullman
334400_504.jpg

یکی از زیباترین و همچنین معروف ترین مرسدس بنزهایی که تا به حال ساخته شده است مدل "600 Pullman" است. این خودرو در سال 1963 به عنوان بهترین خودروی تشریفاتی انتخاب شد. این خودرو به عنوان وسیله نقلیه بسیاری از دیکتاتورها و همچنین هنرپیشه ها ایفای نقش کرده است. این خودرو این روزها به قیمت 750 هزار دلار به فروش می رسد. این مبلغ معادل با دو میلیارد و 250 میلیون تومان است. این خودرو از نظر فنی نیز بسیار قدرتمند است چرا که موتور 6.3 لیتری آن رقیب ندارد.

Rolls-Royce Silver Dawn
334401_411.jpg

کارخانه خودروسازی رولزرویس یکی از معروف ترین تولید کننده های خودروهای لوکس و تجملی است. مدل " Silver Dawn" یک از بهترین خودروهایی است که این شرکت تا به حال تولید کرده است. این خودرو از نظر ظاهری دارای طراحی منحصر به فرد است و از نظر فنی نیز با داشتن یک موتور 4.6 لیتری چیزی کم ندارد. قیمت این خودرو در حدود 750 هزار دلار است که معادل دو میلیارد و 250 میلیون تومان است.

Chevrolet Corvette
334402_164.jpg

این خودرو این روزها نیز به امکانات گسترده ای به فروش می رسد اما مدل 1967 آن یکی از بهترین ها بود که کمتر خودرویی را می توان با آن مقایسه کرد. این خودرو یک موتور 560 اسب بخاری دارد که حتی این روزها نیز خودروهای بسیاری نمی توانند به سرعت آن برسند. این خودرو این روزها با قیمت 850 هزار دلار به فروش می رسد این مبلغ دو میلیارد و 550 میلیون تومان است.

Duesenberg SJ Speedster
334403_130.jpg

هرکسی با دیدن این خودرو شگفت زده خواهد شد چرا که در سال 1933 ساخته شده است اما واقعا یک خودروی بی نظیر است. این خودرو در آن ها سال های دارای یک موتور 320 اسب بخاری بود که واقعا ترسناک است. تنها 36 عدد از این خودرو تولید شد و این روزها نسخه های باقی مانده از آن 2.6 میلیون دلار فروخته می شود که مبلغ شگفت انگیز 7 میلیارد و 800 میلیون تومان است.

Ferrari 250 GT California Spyder
334404_603.jpg

در عین ناباوری یک خوروی سال 1959 از کارخانه فراری که تنها به تعداد محدود ساخته شد به عنوان گرانترین خودروی کلاسیک دنیا شناخته می شود. مدل" 250 GT California Spyder" از فراری با اینکه ا نظر فنی و ظاهری در سطح خیلی بالایی قرار ندارد اما چند سال پیش با قیمت گزاف 3 میلیون و 260 هزار دلار به فروش رفت. بسیاری از کارشناسان خودرو بر این باروند که خودروهای بهتری نیز هستند که لایق این عنوان باشند. این قیمت معادل با 9 میلیارد و 780 میلیون تومان است.
 

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
من الان داشتم دنبال ارزونترین مدل ها میگشتم...
این سه تا به نظر بهتر از بقیه بودن
فورد مدل fiesta 2013 قیمت 13.200$ > 120HP > مصرف: 6 لیتر در بزرگراه، 8.1 لیتر حداکثر
کیا مدل rio 2013 قیمت 13.600$ > 138HP > مصرف: 6.3 لیتر در بزرگراه ، 8.4 لیتر حداکثر
هیوندا مدل accent 2013 قیمت 14.545$ > 138HP > مصرف : 6.35 لیتر در بزرگراه ، 8.4 لیتر حداکثر
ارزونترینا رو قرار بدید :)
 

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
من الان داشتم دنبال ارزونترین مدل ها میگشتم...
این سه تا به نظر بهتر از بقیه بودن
فورد مدل fiesta 2013 قیمت 13.200$ > 120HP > مصرف: 6 لیتر در بزرگراه، 8.1 لیتر حداکثر
کیا مدل rio 2013 قیمت 13.600$ > 138HP > مصرف: 6.3 لیتر در بزرگراه ، 8.4 لیتر حداکثر
هیوندا مدل accent 2013 قیمت 14.545$ > 138HP > مصرف : 6.35 لیتر در بزرگراه ، 8.4 لیتر حداکثر
ارزونترینا رو قرار بدید :)
این مدل خیلی جالبه فقط قیمتش بالاس > Ford Fiesta SE 1.0L Manual Sedan 2014 قیمت 15580$ > 123HP > مصرف: 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر بزرگراه ، 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر شهر > http://www.ford.com/cars/fiesta/trim/sesedan/
البته این لینک مربوط به مدل 1.6L هستش، موتور 1.0L خفن تر به نظر میاد ، جزو آپشن هاست ، 1000 سی سی و 123 اسب بخار قدرت ، 172 نیوتن برمتر گشتاور رکورد نیست؟ مصرفش اونی که گفتم الیته با این ماشین!
http://www.ford.com/cars/fiesta/models/
 

zgg123

کاربر فعال عکس و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2010
نوشته‌ها
10,309
لایک‌ها
37,772
سن
35
محل سکونت
☼_☼
این مدل خیلی جالبه فقط قیمتش بالاس > Ford Fiesta SE 1.0L Manual Sedan 2014 قیمت 15580$ > 123HP > مصرف: 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر بزرگراه ، 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر شهر > http://www.ford.com/cars/fiesta/trim/sesedan/
البته این لینک مربوط به مدل 1.6L هستش، موتور 1.0L خفن تر به نظر میاد ، جزو آپشن هاست ، 1000 سی سی و 123 اسب بخار قدرت ، 172 نیوتن برمتر گشتاور رکورد نیست؟ مصرفش اونی که گفتم الیته با این ماشین!
http://www.ford.com/cars/fiesta/models/
http://www.ford.com/cars/fusion/?fmccmp=lp-cars-billboard
این هایبرید منظورش چیست؟
موتور این ماشین برقیه؟:D
 

A1C1E

Registered User
تاریخ عضویت
12 جولای 2012
نوشته‌ها
3,844
لایک‌ها
4,545
محل سکونت
Lilliput - Ahvaz
http://www.ford.com/cars/fusion/?fmccmp=lp-cars-billboard
این هایبرید منظورش چیست؟
موتور این ماشین برقیه؟:D
هیبرید یعنی دوگانه، به جز موتور بنزینیش، یه موتور برقی کوچیک داره، تو سرعت های پایین و ترافیک ازش استفاده میشه، موقعی هم که موتور بنزینی اش کار میکنه انرژی الکتریکی ذخیره میکنه...
 

silva14

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
1,192
لایک‌ها
454
محل سکونت
earth
دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران با انقاد از مدیریت حاکم بر صنعت خودرو کشور که با بهانه حمایت از صنعت هزینه های زیادی را بر مردم تولید می کند، هزینه تمام شده پراید را تنها 3 میلیون و 700 هزار تومان دانست.

به ندرت می توان کسی را در ایران یافت که از وضعیت خودرو رضایت داشته باشد. انحصار طولانی مدت در تولید خودروهای بی کیفیت داخلی که بسیاری از آنها تنها در ایران تولید شده و با قیمت های گزاف به فروش می رسند رفاه مصرف کننده را به سود عده ای اندک نابود کرده است.

بهانه اشتغال زایی 500 هزار نفری شاغلان بخش خودرو که آمارها نشان می دهد کمتر از 40 هزار نفر در بخش تولید خودرو فعالیت می کنند باعث شده است تا عده ای در مقام توجیه تولید خودرو با وضعیت کنونی بر بیایند.
لینک خبر
 

mey3am2

Registered User
تاریخ عضویت
18 دسامبر 2013
نوشته‌ها
1,364
لایک‌ها
1,907
محل سکونت
rasht
:eek:
 

mm00

Registered User
تاریخ عضویت
9 آگوست 2009
نوشته‌ها
1,549
لایک‌ها
250
دستورالعمل نهایی تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت اعلام شد.

رییس شورای رقابت با اشاره به نهایی شدن دستورالعمل قیمت خودرو در جلسه عصر چهارشنبه این شورا از افزایش 3.7 تا 6.9 درصدی قیمت خودرو خبر داد.

به گزارش ایسنا، در یک صد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای رقابت با مشخص شدن متغیرهای موثر پس ازجای گذاری فاکتورهای تورم،‌ بهره‌وری و کیفیت فرمول نهایی دستورالعمل استخراج شد.

طبق این فرمول عوامل قیمت خودرو در سال 1392 تورم این صنعت در سال 92 درصد، تغییر در قیمت خودرو از محل تغییر کیفیت و جریمه بی کیفیتی و همچنین عامل بهره وری اصلی ترین شاخص هایی هستند که مورد محاسبه قرار گرفتند.

رییس شورای رقابت با بیان اینکه هدف از این افزایش قیمت کاهش نقش بازارهای واسطه در صنعت خودروست اظهار کرد: در طول سال‌های گذشته بازارهای واسطه و دلالی قیمت خودرو را برای مصرف کننده نهایی به شکل کاذب افزایش می‌دادند که سعی شد در این دستورالعمل طوری رفتار شود که با در نظر گرفتن شرایط خودروساز و مشتری، با حذف واسطه‌ها، قیمت نهایی به دست مشتری برسد. البته خودروسازان باید پنج شرط اصلی مد نظر مصوب شورای رقابت را اعمال کنند.

همچنین شورای رقابت مصوب کرد که موارد ذیل توسط خودروسازان تامین شود:

1- میزان تولید خودرو در سطح قابل قبول ( مورد تأیید شورای رقابت) قرار گیرد.

2- آپشن های نصب شده روی خودروها به هیچ وجه اجباری نباشد.

3- طرح های فروش به نحوی که دریافت کننده خودرو، مصرف کننده نهایی آن باشد، اجرا شود.

4- بازار حاشیه از میان برداشته شود.

5- فرمت قراردادها طبق نظر شورای رقابت (به نحوی منصفانه) اصلاح شود.

نکته قابل توجه در این جدول ارائه شده توسط شورای رقابت، مطابقت نداشتن قیمت های قبلی با قیمت روز کارخانه ها است.

پژو ۴۰۵ اس ال ایکس: قیمت جدید ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان با ۶٫۹ دهم درصد افزایش.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵: قیمت جدید 28 میلیون و ۲۰۰ هزار تومان با ۵٫۷۶ صدم درصد افزایش.

پژو ۲۰۶ صندوق دار وی ۸: قیمت جدید 28 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با ۳٫۷ دهم درصد افزایش.

رانا: ۳۲ میلیون تومان با ۶٫۹ دهم درصد افزایش.

پژو پارس جدید: ۲۹ میلیون تومان با ۶٫۱۹ صدم درصد افزایش.

سمند ال ایکس بنزینی: ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان با ۵٫۳ دهم درصد افزایش.

پراید ۱۳۱ اس ایکس: ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان با ۴٫۸۲ صدم درصد افزایش.

تیبا: ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با ۵٫۹۷ صدم درصد افزایش.

ام وی ام سه سیلندر: ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان با ۳٫۷۹ صدم درصد افزایش.

ام وی ام چهار سیلندر: ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با ۳٫۴۹ صدم درصد افزایش.

ام وی ام ۵۳۰: ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با ۴٫۵۷ صدم درصد افزایش.

ام وی ام ایکس ۳۳: ۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با ۳٫۸۸ صدم درصد افزایش.

ام وی ام ۳۱۵: ۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان با ۴٫۱۳ صدم درصد افزایش.





2m9a9azdufa0urr7d4sa.jpg

منبع ایران جیب
 

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
امروز که وارد سایت شدم قصدم این بود که این موضوع مطرح کنم که استارتر عزیز این موضوع عنوان کردند .
 
Last edited:

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
با اجازه استارتر از دوستان گرامی خواهش میکنم اگه اطلاعات دقیقی دارند در این رابطه صحبت کنند،چون امروز از طریق سایتهای مختلف پیگیر این قضیه بودم ،ولی نظرات مخاطبین بقدری متفاوت و گیج کننده بود که صحت یا سقم این نظرات قابل تشخیص نیست . و هیچ تحلیل درستی هم ارائه نشده .
 
Last edited:

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
به طور مثال در سایت ایران خودرو و در قسمت فروش نقدی تحویل 30 روزه (البته از دیروز تا به حال قیمتها آپدیت نشده ) ،

سمند ال ايكس EF7 بنزيني با كيسه هواي راننده و سرنشين و رينگ فولادي و يورو4 و کارت طلایی 3 ستاره که حدود 900 هزار تومان میباشد - به قیمت ۲۸۶,۳۵۶,۰۰۰ ریال به فروش میرسد ( قیمت کارخانه بدون کارت طلایی26632000 تومان) و همین خودرو با این مشخصات در بازار آزاد 29200000 تومان (احتمالا بدون کارت طلایی)
حال شورای رقابت با فرمولی که قیمت سال 92 در نظر گرفته این مدل خودرو با 5.3 درصد افزایش به قیمت 248000000 برای مصرف کننده در سال 93 در نظر گرفته .
سوال اساسی این است که آیا :
قیمت 24800000 برای سمند ال ایکس بنزینی با در نظر گرفتن آپشنهای اصلی خودرو (از جمله ترمز ضد قفل،کیسه ایمنی هوا و...) میباشد و یا به قول بعضی از کاربران این قیمت فقط قیمت خام محصول بوده و علاوه بر محاسبه آپشنها مبلغ 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده هم اضافه میشود .
و چرا قیمت رانا ال ایکس یورو 4 که در حال حاضر با قیمت ۳۰۹,۶۱۴,۰۰۰ ریال در سایت ایران خودرو در قسمت فروش نقدی قرار دارد در فرمول جدید 32 میلیون محاسبه شده .
 
Last edited:

Best Friends

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2014
نوشته‌ها
156
لایک‌ها
56
سن
44
همچنین شورای رقابت مصوب کرد که موارد ذیل توسط خودروسازان تامین شود:

2- آپشن های نصب شده روی خودروها به هیچ وجه اجباری نباشد.

دوستانی که معتقدند آپشنها جداگانه محاسبه و به قیمت مصرف کننده اضافه میشه و قیمت ارائه شده توسط شورای رقابت قیمت خام هست به این سوال هم پاسخ دهند :

اگر این آپشنها شامل ترمز ضدقفل و کیسه ایمنی هوا و احتمالا یورو 4 هست ، طبق مصوبه شورای رقابت این آپشنها اجباری نیست ، و اما اصل قضیه اینه که اگر در سال 1393 خودرویی به ترمز ضدقفل و کیسه ایمنی هوا مجهز نباشه توسط راهنمایی و رانندگی پلاک نخواهد شد و یورو 4 هم تا چند ماه دیگه اجباریست .
 
بالا