• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
چرا تو این 3 سری عکسهایی که گذاشتید طراح داخلی و جلو داشبرد فرق میکنه . حالا کدومش درسته ؟

رنج قیمت ماشین بین 14 تا 25 میلیون هست که حتی در مدل 14 میلیونی جلو داشبورد هم همون مدل زشت تر هست!!!
اینم از اون کلک رشتی های ایرانیاست!!!
 

MihanV

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
29 جولای 2010
نوشته‌ها
11,979
لایک‌ها
30,422
محل سکونت
کرج
باید بیاد بیرون ببینیم چه گندی زدن :D
 

soroush_shz

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
476
لایک‌ها
40
محل سکونت
shiraz
رنج قیمت ماشین بین 14 تا 25 میلیون هست که حتی در مدل 14 میلیونی جلو داشبورد هم همون مدل زشت تر هست!!!
اینم از اون کلک رشتی های ایرانیاست!!!

تو همه چبزم دزدی میکنن حتی ماشین تولید نشده . اون اخری اصلا خوب نبود همون 14 تومنیه
 

Edriso

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2010
نوشته‌ها
93
لایک‌ها
0
محل سکونت
ت&ران
اشغالی دیگر پشتشم که کپیه محضه از بنز
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
اشغالی دیگر پشتشم که کپیه محضه از بنز

البته کپی خیلی خیلی ناشیانه و مبتدیانه!!

//

خداییش این ادیتی که بچه های تی تی روش کردن خیلی بهتر شده :دی :D

2011-Dena_2.jpg
 

brainsore

Registered User
تاریخ عضویت
1 مارس 2008
نوشته‌ها
5,886
لایک‌ها
3,189
محل سکونت
دور
چیزی به جز یه فیس لیفت تقلیدی نیست. بعدشم تاسف و مقایسه با کره و ژاپن و این حرفها!
 

soroush_shz

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
476
لایک‌ها
40
محل سکونت
shiraz
چیزی به جز یه فیس لیفت تقلیدی نیست. بعدشم تاسف و مقایسه با کره و ژاپن و این حرفها!

بازم از این ستون به اون ستون فرجه حداقل ممکنه بهتر از سری های دیگه تولید داخل باشه ولی با این پیشرفت چشم گیر تا 30 سال اینده هم یه جایگاه فعلی کره و ژاپن نمیرسیم
 

cybamin

Registered User
تاریخ عضویت
31 آگوست 2003
نوشته‌ها
1,559
لایک‌ها
138
محل سکونت
اصفهان
بازم از این ستون به اون ستون فرجه حداقل ممکنه بهتر از سری های دیگه تولید داخل باشه ولی با این پیشرفت چشم گیر تا 30 سال اینده هم یه جایگاه فعلی کره و ژاپن نمیرسیم
تصحیح میکنم. تا 100 سال آینده
 

softkadeh

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2009
نوشته‌ها
1,520
لایک‌ها
116
محل سکونت
Karaj
گور باباشون با خودروی ملی زدنشون .
ژاپن Lexus LFA میزنه ما دنا ....

ای خدا ما رو نجات بده از دست ....
 

TinySkin

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2009
نوشته‌ها
1,305
لایک‌ها
45
محل سکونت
تهران
فكر كنم ديگه مثل ده نمكي هر ماشيني كه بزنن ميشه خودروي ملي الي آخر!!
 

AR4SH66

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
28 می 2005
نوشته‌ها
804
لایک‌ها
201
محل سکونت
•Tehran▬
طرح عقب ماشین و بغل ها واقعا زشت و طراحی ناشیانه ای داره !
 
Last edited:

soroush_shz

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
476
لایک‌ها
40
محل سکونت
shiraz
تصحیح میکنم. تا 100 سال آینده

البته این تاریخ بازم قابل تصحیح هست :lol:

مگه کامیوه این همه باکش حجم داره ؟؟؟؟ 66 ؟؟؟؟؟؟؟؟

جدا یورو 4 داره ؟؟؟

نه یورو 4 کجا بود راه در رو گذاشتن واسه خودشون که اگه بنزین استاندارد عرضه بشه به یورو 4 میرسه که دولت قولشو داده یعنی همیشه یهانه بنزین هست پس یورو 4 هم فاتحش خوندست:happy:
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
به نظر من که نباید چرخ رو از ابتدا اختراع کرد
اتفاقاً کار خوبی کردن که تقلید کردن از شرکتها معتبر ماشین سازی
اگه خودشون دست به کار شده بودن که معلوم نبود چه فرغونی از آب در میومد
شکل ظاهری جلو و داشبورد ماشین تا حدی زیادی زیباست و اروپایی هست
عقب یه خورده زشت هست که احتمال داره مثل سمند lx و سورن تغیراتی اعمال بشه در آینده
از همه مهمتر موتور ماشین هست و میزان مصرف بنزین اون
که طبق گفته خودشون هر 100 کیلومتری 7.6 لیتر میسوزونه که طبیعی هست خیلی زیاده در این عصر حاضر
شتاب مسخره ای هم داره البته نسبت به حجم موتور خوبه ولی خب اینا عقلشون نمیکشه که باید روی این مسائل بیشتر کار کنن و ماشینها رو طوری طراحی کنن که آلایندگی یورو4 داشته باشه و میزان مصرف سوخت به زیر 3 لیتر برسه و شتاب هم زیر 10 ثانیه بشه
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
مگه کامیوه این همه باکش حجم داره ؟؟؟؟ 66 ؟؟؟؟؟؟؟؟

خیلی هم زیاد نیست سمند lx هم حجم باکش 66 لیتر زده که خود من 70 تا هم زدم
برای پارس هم توی دفترچش زده 70 لیتر حجم باک
 

sJaguar

کاربر فعال موبایل و فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2007
نوشته‌ها
11,526
لایک‌ها
1,591
سن
36
محل سکونت
Old Persian Empire
به نظر من که نباید چرخ رو از ابتدا اختراع کرد
اتفاقاً کار خوبی کردن که تقلید کردن از شرکتها معتبر ماشین سازی
اگه خودشون دست به کار شده بودن که معلوم نبود چه فرغونی از آب در میومد
شکل ظاهری جلو و داشبورد ماشین تا حدی زیادی زیباست و اروپایی هست
عقب یه خورده زشت هست که احتمال داره مثل سمند lx و سورن تغیراتی اعمال بشه در آینده
از همه مهمتر موتور ماشین هست و میزان مصرف بنزین اون
که طبق گفته خودشون هر 100 کیلومتری 7.6 لیتر میسوزونه که طبیعی هست خیلی زیاده در این عصر حاضر
شتاب مسخره ای هم داره البته نسبت به حجم موتور خوبه ولی خب اینا عقلشون نمیکشه که باید روی این مسائل بیشتر کار کنن و ماشینها رو طوری طراحی کنن که آلایندگی یورو4 داشته باشه و میزان مصرف سوخت به زیر 3 لیتر برسه و شتاب هم زیر 10 ثانیه بشه

بحث سر این نیست که نباید تقلید میکردن
بحث اینه که میگن طراحی 100 درصد داخلی!!!!
و اینکه تقلیدشون خیلی بچگانه بوده مخصوصا عقب ماشین !

//


اصلا من موندم ما که عرضه ساخت ماشین نداریم چرا تولید میکنیم حالا از این بگذریم چون خیلی بحث ها پشتش هست
حالا که ما مثلا ماشین تولید میکنیم چرا بیایم انقدر مردم رو #$@$% کنیم لااقل همین طراحی رو بدن به یه استودیو طراحی اروپایی یا آمریکایی طراحی کنن .
اونوقت درسته نمیتونیم پز پیشرفت و سرعت تکنولوزی رو بدیم اما لااقل مردم ماشین خوب مردم سوار شن پز بیشتری نداره واسه همین دولت خداییش؟
چقدر ما بیچاره ایم دست چه #$#$ هایی افتادیم ...
 

soroush_shz

Registered User
تاریخ عضویت
13 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
476
لایک‌ها
40
محل سکونت
shiraz
بحث سر این نیست که نباید تقلید میکردن
بحث اینه که میگن طراحی 100 درصد داخلی!!!!
و اینکه تقلیدشون خیلی بچگانه بوده مخصوصا عقب ماشین !

//


اصلا من موندم ما که عرضه ساخت ماشین نداریم چرا تولید میکنیم حالا از این بگذریم چون خیلی بحث ها پشتش هست
حالا که ما مثلا ماشین تولید میکنیم چرا بیایم انقدر مردم رو #$@$% کنیم لااقل همین طراحی رو بدن به یه استودیو طراحی اروپایی یا آمریکایی طراحی کنن .
اونوقت درسته نمیتونیم پز پیشرفت و سرعت تکنولوزی رو بدیم اما لااقل مردم ماشین خوب مردم سوار شن پز بیشتری نداره واسه همین دولت خداییش؟
چقدر ما بیچاره ایم دست چه #$#$ هایی افتادیم ...

تایید میشه
اخه مشکل اینجاست که به فکر مردم و خودرو با کیفیت نیستن و فقط دنبال اینن که بگن ما ساختیم و داخلی هست میخوان این طوری امار پیشرفت صنعتی و اقتصادی رو که تو چند سال اخیر 1% یا حتی منفی بوده رو ماست مالی کنن و بگن ما پیشرفت داشتیم . این جور کارا جز خود فریبی نیست
 

>-->O

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2009
نوشته‌ها
2,530
لایک‌ها
468
محل سکونت
㋡ همین جا ㋡
مشخصات فني دنا با موتور توربوشارژ


نوع موتور ................................... EF7TC
تعداد سيلندر ............................. 4 خطي
حجم موتور ................................ 1648 سي سي
قطر سيلندر ............................... 78.6 ميلي متر
كورس پيستون ......................... 85 ميلي متر
حداكثر قدرت ............................ 150 اسب بخار در دور 5500 (گاز / بنزين)
حداكثر گشتاور .......................... 215 نيوتن متر در دور 2200 تا 4800 (گاز / بنزين)
سيستم سوخت رساني .............. تزريق الكترونيكي چندنقطه اي
تعداد سوپاپ .............................. 16
حد آلايندگي موتور ................... استاندارد يورو 4
نوع گيربكس ............................... پنج دنده دستي
نوع ترمز ..................................... دو مداره قطري، ضدقفل (ABS)
ترمزهاي جلو .............................. ديسكي تهويه شونده
ترمزهاي عقب ............................ ديسكي
ظرفيت صندوق عقب ............... 500 ليتر
ظرفيت باك بنزين .................... 66 ليتر



مشخصات فني دنا با موتور EF7


نوع موتور ................................... EF7NA
تعداد سيلندر ............................. 4 خطي
حجم موتور ................................ 1648 سي سي
قطر سيلندر ............................... 78.6 ميلي متر
كورس پيستون ......................... 85 ميلي متر
حداكثر قدرت ............................ 115 اسب بخار در دور 6000 (بنزين)
حداكثر قدرت ............................ 105 اسب بخار در دور 6000 (گاز)
حداكثر گشتاور .......................... 155 نيوتن متر در دور 4500 (بنزين)
حداكثر گشتاور .......................... 136 نيوتن متر در دور 4500 (گاز)
سيستم سوخت رساني .............. تزريق الكترونيكي چندنقطه اي
تعداد سوپاپ .............................. 16
حد آلايندگي موتور ................... استاندارد يورو 4
نوع گيربكس ............................... پنج دنده دستي
نوع ترمز ..................................... دو مداره قطري، ضدقفل (ABS) با توزيع الكترونيكي نيرو
ترمزهاي جلو .............................. ديسكي تهويه شونده
ترمزهاي عقب ............................ ديسكي
ظرفيت صندوق عقب ............... 500 ليتر
ظرفيت باك بنزين .................... 66 ليتر




ويژگي هاي محصول

 ايمني
o مطابقت با استانداردهاي ايمني تصادف از پهلو و جلو
o مجهز به كيسه هوا براي راننده و سرنشين جلو
o مجهز به كيسه هاي هواي جانبي (برخي از مدل ها)
o مجهز به كمربندهاي ايمني سه نقطه اي جلو و عقب با پيش كشنده و محدودكننده نيرو (جلو)
o مجهز به سامانه ترمز ضدقفل (ABS) و بوستر MBA به همراه توزيع الكترونيكي نيرو (EBD)
o ستون فرمان جمع شونده در تصادف
o چراغ هاي مه شكن جلو و عقب به همراه چراغ هاي ايمني درها

 رفاهي
o مجهز به سامانه تهويه مطبوع اتوماتيك (كليه مدل ها)
o سامانه فرمان برقي (مدل ايي ال ايكس)
o سامانه ورود بدون كليد
o آينه هاي جانبي برقي
o سامانه كمك پارك عقب
o راديوپخش CD/MP3 با مانيتور چندرسانه اي (مدل ايي ال ايكس)
o ستون فرمان قابل تنظيم
o كنترل سيستم صوتي روي غربيلك فرمان (مدل ايي ال ايكس)
o آينه هاي جانبي برقي (تاشو برقي با گرمكن براي مدل ايي ال ايكس)
o هندزفري بلوتوث
o شيشه هاي سولار رنگي
o زيرآرنجي جلو و عقب
o قابليت دسترسي به صندوق عقب از داخل اتاق
o صندلي هاي برقي جلو

 عملكردي
o برخورداري از سامانه الكترونيكي مالتي پلكس
o قابليت تجهيز به سامانه ناوبري ماهواره اي
o رينگ اسپورت آلومينيومي
o سامانه ضد سرقت (immobilizer)
o قابليت تنظيم زاويه نور چراغ هاي جلو

 زيست محيطي
o مطابقت با استاندارد آلايندگي يورو4 قابل ارتقا به يورو5
 
بالا