• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
انفجار بمب مرسدس بنز در لس آنجلس!

مرسدس بنز بمب خود را در نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس منفجر كرد!

به گزارش ايسنا، اين شركت آلماني در نمايشگاه امسال خودروي لس‌آنجلس از مدل مفهومي خود با نام BIOME رونمايي كرد كه داراي ظاهري بسيار چشمگير است.

اين خودرو در كارلسبد، استديوي طراحي پيشرفته مرسدس بنز در كاليفرنيا طراحي شده است.

مرسدس بنز قصد داشته با طراحي اين خودرو پنجره‌اي تازه‌اي را به سمت صنعت خودروسازي آينده باز كند و ايده‌هايي متفاوتي را در زمينه رانندگي آسوده‌تر و حمل‌ونقل سبز مطرح كند.

به گفته هوبرت لي، رييس استوديوي كارلسبد اين خودروي مفهومي در فضايي ارگانيك مانند دانه‌اي در گلخانه رشد مي‌كند.

تنها آلايندگي اين خودرو در مسيرهاي جاده‌اي اكسيژن بوده و در ساخت آن نيز از مواد كامپوزيت استفاده شده است.

اين خودرو ظرفيت حمل چهار سرنشين را داشته و طول اين خودرو كوچكتر از كلاس C مرسدس بنز و پهن‌تر از مرسدس بنز GL است.

اين خودرو همچنين داراي بدنه‌اي از بيوفيبر بوده كه باعث شده وزن خودرو پايين بماند. وزن اين خودرو 875.5 پوند معادل كمي بيش از 397 كيلوگرم است.


156776_471.jpg



156777_515.jpg



156778_337.jpg



156779_239.jpg



156780_855.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رويانيان:
به شدت مدافع ادامه سهميه بندي بنزين هستم
هفت قطار مترو در روزهاي آينده از چين وارد مي‌شود
يك ليتر هم از بنزين سهميه جانبازان هنوز پرداخت نشده است

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور گفت: به شدت مدافع ادامه سهميه بندي بنزين هستم و معتقدم تعيين نرخ بنزين سهميه بايد در اختيار دولت باشد.
به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار محمد رويانيان در جلسه پرسش و پاسخ با جمعي از دانشجويان دانشكده حقوق دانشگاه تهران افزود: نرخ 100 تومان براي بنزين سهميه‌اي منطقي نيست، اما تصميم گيرنده نهايي درباره نرخ بنزين شخص رييس جمهور خواهد بود.
به گفته وي سناريوهاي متعددي در زمينه قيمت بنزين توسط كارشناسان طراحي شده است كه در نهايت رييس جمهور تصميم نهايي را در اين باره اتخاذ مي‌كند.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور با تاكيد بر اين كه بر اساس قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، قيمت بنزين بايد طي سه تا پنج سال به بيش از 90 درصد فوب خليج فارس برسد، عنوان كرد: براي تحقق اين موضوع تكاليفي بر عهده دولت گذاشته شده است.
به گفته وي يكي از مهمترين تكاليف دولت در اين زمينه كاهش متوسط مصرف بنزين در سيكل تركيبي به پنج ليتر در يكصد كيلومتر طي پنج سال آينده است.
رويانيان با تاكيد بر اين كه طي بيش از 30 سال گذشته اين نرخ از 10 به اندكي بيشتر از هشت ليتر در يكصد كيلومتر رسيده است، عنوان كرد: تحقق تكليف دولت در زمينه كاهش متوسط مصرف به پنج ليتر نيازمند تحولي عظيم در صنعت خودروسازي كشور است.
وي در اين باره كه در حال حاضر سهميه بنزين به جاي اين كه به خانوارها تعلق گيرد، به خودروها اختصاص مي‌يابد عنوان كرد: در شرايط فعلي وضعيت اين گونه است، اما دولت به جد به دنبال اصلاح اين رويه و اختصاص سهميه به خانوارهاست، به گونه‌اي كه با پرداخت يارانه‌ نقدي حتي خانواده‌اي كه خودرو ندارند، از يارانه‌ سوخت بهره‌مند مي‌شوند.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور در ادامه با اشاره به اين كه از آغاز سهميه بندي بنزين تاكنون بالغ بر دو ميليون خودرو گاز سوز شده است، يادآور شد: راه‌اندازي موتور ملي پايه گاز سوز از جمله دستاوردهاي مهم در زمينه بهبود صنعت خودرو در كشور بوده است.
به گزارش ايسنا، وي همچنين از تغيير سبد سوختي خبر داد و بيان كرد: در سبد سوختي جديد به سمت كاهش مصرف بنزين حركت كرده‌ايم.
به گفته رويانيان به منظور كاهش مصرف سوخت در حال حاضر نسبت واردات خودروهاي ديزلي سبك به ويژه‌ نيسان وانت ديزلي روي آورده‌ايم.
وي ادامه داد: در حالي كه مصرف نيسان وانت‌هاي عادي بالغ بر 15 ليتر در يكصد كيلومتر است، نيسان وانت‌هاي ديزلي تنها 9 ليتر گازوئيل را در يكصد كيلومتر مصرف مي‌كنند.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور همچنين به در نظر گرفتن تشويق‌ها و تنبيه‌هايي براي خودروسازان اشاره كرد و عنوان كرد: در حال حاضر به خودروهاي توليد داخل كه با موتوري بيش از يك‌هزار و 800 سي سي سهميه تعلق نمي‌گيرد.
وي همچنين به دنبال كردن پروژه صنعتي‌سازي خودروها با همكاري دانشگاه‌هاي برتر كشور اشاره كرد و يادآور شد: با توليد خودروهاي هيبريدي در آينده مصرف بنزين و گازوئيل در كشور بيش از پيش كنترل مي‌شود.
رويانيان با تاكيد بر اين كه مصرف بنزين در دهه 50 معادل 400 هزار بشكه نفت بوده است، خاطرنشان كرد: اين رقم در حال حاضر به چهار ميليون بشكه در روز رسيده است و به عبارت ديگر مصرف انرژي طي 40 سال اخير دو برابر شده است.
به گفته وي اين در حاليست كه طي همين مدت مصرف انرژي در دنيا از 130 ميليون بشكه به 250 ميليون بشكه رسيده و به عبارت ديگر متوسط رشد مصرف انرژي در جهان كمتر از دو برابر بوده است.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور همچنين با اشاره به اين كه مصرف انرژي در كشور ما 5 برابر ژاپن است، اظهار كرد: در صورت ادامه اين روند تا 10 سال آينده توليد و مصرف انرژي برابر مي‌شوند و در افق 1404 مي‌بايست نسبت به واردات سه تا چهار ميليون بشكه نفت اقدام كنيم.
به گزارش ايسنا، وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين كه بخشي از آثار تورمي بنزين ناشي از انتظارات مردم و جو رواني جامعه است ، تصريح كرد: دولت به دنبال شكستن اين انتظار است ، به طوري كه با در نظر گرفتن لايه‌هاي مختلف نظارتي از افزايش بي دليل بسياري از اقلام جلوگيري خواهد كرد.
به گفته رويانيان 61 درصد هزينه مصرفي خودروها مربوط به لاستيك و روغن و 5 تا 10 درصد نيز ناشي از هزينه سوخت است كه با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با وزارت بازرگاني قيمت لاستيك و روغن ثابت مي ماند و با توجه به گشايش خط اعتباري به منظور ارائه تسهيلات سوخت به رانندگان هزينه افزايش قيمت سوخت نيز تا حد زيادي جبران مي‌شود.
وي در ادامه با تاكيد بر اين كه جدول ويژه‌اي به خودروسازان ابلاغ شده است كه بر مبناي آن موظف به كاهش ميزان مصرف بنزين در توليدات خود هستند، عنوان كرد: در صورت عدم مراعات اين موضوع خودروسازان بايد جريمه‌اي را براي توسعه ريلي بپردازند.
وي در پاسخ به يكي از جانبازان حاضر در جلسه در خصوص علت عدم تخصيص سهميه بنزين جانبازان از ابتداي امسال تاكنون ، پاسخ داد: سهميه بنزين جانبازان از ابتداي امسال به مدت هفت ماه از سوي ستاد سوخت ابلاغ شده است، اما وزارت نفت اعلام كرده كه در حال حاضر تنها موجودي پرداخت چهار ماه از اين مقدار وجود دارد.
به گفته رويانيان سهميه بنزين جانبازان بالاي 70 درصد روزانه پنج ليتر و جانبازان بالاي 50 درصد روزانه سه ليتر است.
وي با بيان اين كه متاسفانه هنوز حتي يك ليتر از بنزين سهميه جانبازان پرداخت نشده است، اضافه كرد: به محض خروج از جلسه موضوع را پيگيري خواهد كرد.
به گزارش ايسنا، رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور در ادامه همچنين درباره وضعيت فعلي ظرفيت حمل و نقل عمومي يادآور شد: ظرفيت فعلي حمل و نقل عمومي با امكانات موجود بين 30 تا 40 درصد قابل رشد است.
به گفته وي يكي از دلايلي كه در حال حاضر اتوبوس‌هاي موجود در سطح شهر پاسخگوي نياز مردم نيستند، اين است كه مديريت عرضه و تقاضا در اين فصل و با توجه به نقايص شبكه فعلي اتوبوس‌ها سرعت اين وسايط نقليه عمومي پايين است.
به گفته رويانيان با اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها و كاهش حضور خودروهاي شخصي در معابر حجم ترافيك دست كم 30 درصد كاهش خواهد يافت.
وي در ادامه از واردات هفت قطار مترو از چين طي روزهاي آينده خبر داد و اضافه كرد: هفت قطار مترو نيز در حال توليد و ساخت در داخل كشور است.
رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور همچنين از اضافه شدن دو قطار شهري به ناوگان متروي تهران نيز خبر داد و عنوان كرد: دولت به دنبال نجات مترو از وضعيت فعلي است.
به گزارش ايسنا، وي همچنين به خريداري سه هزار دستگاه اتوبوس نيز اشاره كرد و يادآور شد: 260 دستگاه از اين تعداد طي چند روز گذشته به ناوگان حمل و نقل عمومي افزوده شده و اين روند ادامه خواهد يافت.
رويانيان همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا نظارتي بر دولت در زمينه انجام تكاليف قانوني خود در قبال قانون هدفمند كردن يارانه‌ها وجود دارد ، بيان كرد: ديوان عدالت اداري، ساختار شكايت از دستگاه‌هاي دولتي را پيش‌بيني‌ كرده است و افزون بر اين سازمان بازرسي كل كشور در اين زمينه مسووليت دارد، اما مردم به حقوق خود آگاه نيستند و امكانات دستگاه‌هاي نظارتي نيز چندان در اختيار مردم نيست.
وي در عين حال تاكيد كرد كه به هر حال ساختارهاي نظارتي در اين زمينه در كشور وجود دارد.
انتهاي پيام

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بي‌تفاوتي بيمه‌هابه هزينه‌هاي كمرشكن درمان ضايعات نخاعي
مديرعامل مركزحمايت ازمعلولان ضايعات نخاعي:
تصادفات رانندگي سالانه10هزارايراني رادچارضايعه نخاعي مي‌كند

مديرعامل و رييس هيات مديره مركز حمايت از معلولان ضايعات نخاعي گفت: براساس بانك اطلاعاتي اين مركز، حدود 75 درصد معلولان ضايعات نخاعي به علت تصادفات و سوانح رانندگي دچار اين عارضه مي‌شوند و10 هزار نفر سالانه در ايران به علت سوانح رانندگي مبتلا به ضايعات نخاعي مي‌شوند.
علي ضرابي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، با اشاره به حادثه ‌خيز بودن ايران اظهار كرد: صرف نظر از وقوع بلاياي طبيعي در كشورمان، سالانه حدود 26 هزار نفر از ايرانيان به علت حوادث فوت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه امكانات بسيار محدود و ناكافي در ايران در اختيار معلولان ضايعات نخاعي قرار مي‌گيرد، گفت: افرادي كه به علت آسيب نخاعي به بيمارستان منتقل مي‌شوند، پس از ورود به بيمارستانها رها مي‌شوند اين در حاليست كه حتي در كشورهاي همسايه نيز با بيماران اين گونه برخورد نمي‌شود.
ضرابي با اشاره به وضعيت ارايه خدمات به معلولان ضايعات نخاعي در كشورهاي اروپايي اظهار كرد: به محض آن كه فردي در آلمان دچار آسيب نخاعي مي‌شود، ‌تيمي متشكل از متخصصان مختلف براي رسيدگي به وضع او تشكيل مي‌شود و تا زماني كه فرد معلول بتواند به جامعه برگردد، اين تيم به او خدمات ارايه مي‌دهد اما در ايران خانواده‌ها تنها در صورت برخورداري از تمكين مالي مي‌توانند از بيمار خود حمايت مي‌كنند.
مديرعامل مركز حمايت از معلولان ضايعات نخاعي ايران درباره وضعيت پوشش بيمه‌اي معلولان ضايعات نخاعي گفت: فيزيوتراپي و كاردرماني كه نياز روزمره اين معلولان است، زير پوشش هيچ بيمه‌اي قرار ندارد اين در حاليست كه مبتلايان به ضايعات نخاعي براي يك جلسه فيزيوتراپي حدود 25 تا 30 هزار تومان بايد هزينه كنند.
وي افزود: سازمان بهزيستي، تمام مددجويان خود را تحت پوشش بيمه خدمات درماني قرار داده است كه شامل خدمات روزمره و تسهيلاتي است كه در مراكز درماني دولتي ارايه مي‌شود ولي كيفيت خدمات ارايه شده چندان مناسب معلولان ضايعات نخاعي نيست چون اين افراد به جراحي‌هايي نياز دارند كه بهتر است در مراكز درماني بسيار خوب انجام شود اين در حاليست كه عمل جراحي در چنين مراكزي مشمول بيمه نمي‌شود.
مديرعامل مركز حمايت از معلولان ضايعات نخاعي ايران در ادامه گفت: سقف بيمه تكميلي تخصيص يافته از سوي سازمان بهزيستي به مددجويان تا يك ميليون تومان است در حالي كه هزينه جراحي فلپ (توده‌اي ازبافت براي پيوند) به دست يك متخصص مجرب در يك مركز درماني مناسب، بالغ بر ميليونها تومان مي‌شود.
ضرابي درباره ميزان كاربردي شدن درمان بيماران نخاعي با استفاده از سلول‌هاي شوان اظهار كرد: پيوند نخاع با سلول‌هاي شوان هنوز كاربرد زيادي پيدا نكرده است و از نظر پيوند نخاع در نقطه صفر قرار داريم.
دكتر افسون علوي - عضو هيات امناي مركز حمايت از معلولان ضايعات نخاعي- نيز در اين زمينه به ايسنا گفت: استفاده از سلول درماني در دنيا از راه‌هاي مختلف انجام مي‌شود. در ايران از سلولهاي شوآن در مرحله اول استفاده مي‌شود. در حال حاضر سلولهاي بنيادي را از مغزاستخوان بيمار مي‌گيرند، كشت مي‌دهند، ‌در محيط آزمايشگاهي به سلول عصبي تبديل و به محل آسيب ديده تزريق مي‌كنند.
وي در پايان اظهاركرد: ضايعه نخاعي به دو دسته ناقص و كامل تقسيم مي‌شود. مبتلايان به ضايعه نخاعي ناقص، مقداري از پيامهاي حسي و حركتي را از اندام‌هاي آسيب ديده خود دريافت مي‌كنند اما افرادي كه دچار ضايعه نخاعي كامل هستند، هيچ حس و حركتي ندارد. پژوهشگران، معلولان دسته اول را مورد آزمايش قرار داده‌اند چون امكان برگشت حس اندام‌هاي آنان وجود دارد البته احتمال كمتري وجود دارد كه آنان دوباره بتواند راه بروند. درمان با سلول‌هاي شوان روي چند نفر آزمايش شده است اما هيچ‌ يك از آنان تاكنون به طور كامل بهبود نيافته‌اند.
انتهاي پيام


Multimedia%5Cpics%5C1386%5C1%5CPhoto%5C88.jpg



 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


وزير كشور خبر داد؛
دستور رئيس‌جمهور براي قرارگرفتن ‌ "رانندگي " در فهرست ‌مشاغل سخت و زيان‌آور
خبرگزاري فارس: ‌محمد‌نجار‌ گفت: با دستور رئيس جمهور‌، وزارت كشور طرح شناخته شدن شغل رانندگي به عنوان يكي از مشاغل سخت و زيان‌آور را در دستور كار قرار داد.

A0834136.jpg



‌به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور، ‌مصطفي محمد‌نجار وزير كشور در همايش بزرگ رانندگان حمل و نقل عمومي درون شهري سراسر كشور گفت: پس از كار كارشناسي بر روي طرح شناخته شدن رانندگي به عنوان مشاغل سخت و زيان‌آور در وزارت كشور، اين طرح براي تصويب در هيئت وزيران به دولت ارائه مي‌شود.

وي همچنين از تشكيل شوراي مركزي هماهنگي حمل و نقل عمومي درون شهري در وزارت كشور خبر داد و گفت: كميته‌هاي استاني و شهرستاني حمل و نقل نيز براي حمايت از حمل و نقل عمومي درون شهري و رفع مشكلات و موانع رانندگان درونشهري تشكيل شده‌اند.

وزير كشور در اين همايش همچنين از آمادگي وزارت كشور براي كمك به رانندگان به‌وسيله بسته‌هاي حمايتي در روند اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها خبر داد.‌

‌محمد‌نجار گفت: پرداخت بيمه رانندگان تا سقف 50 درصد توسط دولت، راه‌اندازي خط اعتباري‌، تثبيت اقلام عمده مصرفي مانند روغن موتور و لاستيك و بهسازي، توسعه و تزريق اتوبوس به ناوگان حمل و نقل درون‌شهري از جمله حمايت‌هاي اوليه اين وزارتخانه از رانندگان حمل ونقل درون شهري است.

وي همچنين از افزوده شدن واگذاري 3 هزار دستگاه اتوبوس، 1500 ميني بوس، هزاران دستگاه ون و 1800 اتوبوس متوقفي به سيستم حمل و نقل درون شهري با اجراي قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها خبر داد.

وزير كشور با بيان اينكه رانندگان همواره در پشتيباني و حمايت از برنامه‌هاي دولت خدمت‌گزار پيشگام بوده‌‌اند افزود: رانندگان در بخش حمل و نقل درون‌شهري پيشقراولان قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها هستند و از اين رويكرد عدالت محورانه دولت نيز به خوبي حمايت خواهند كرد.

محمدنجار با بيان اينكه امروز همه مردم آماده پياده‌سازي اين قانون هستند، تصريح كرد: هدفمند‌كردن يارانه‌ها موجب اصلاح الگوي مصرف، افزايش بهره‌وري‌، تحريك بازار و توسعه اقتصادي و تضمين آينده براي فرزندان ايران اسلامي خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه اجراي اين قانون علاوه بر جلوگيري از اتلاف منابع سبب افزايش بهره‌وري نيز خواهد شد، خاطرنشان كرد: افزايش بهره‌وري نيز باعث سرعت پيمايش خودروها و كاهش مصرف سوخت مي‌شود.
انتهاي پيام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نقش مهم پاركينگ در هدفمندسازي يارانه ها
تهران، گروه گزارش- جامعه ما اين روزها در حالي خود را براي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها به عنوان بزرگترين جراحي اقتصادي كشور آماده مي كند كه به نظر مي رسد برنامه ريزان شهري كشور بايد بيش از گذشته موضوع كاهش سوخت را در سيستم حمل و نقل شهري مورد توجه قرار دهند.
T30093431-725066.jpg
اما، وقتي صحبت از كاهش سوخت به ميان مي آيد، معمولا بسياري از افراد تصور مي كنند اين كارخانجات سازنده خودروها و يا پالايشگاهها هستند كه بايد كيفيت محصولات توليدي خود را ارتقا دهند، حال آنكه كارشناسان مي گويند مساله فراتر از اينها است.
به عقيده شماري از كارشناسان، براي آنكه قانون هدفمندسازي يارانه ها بتواند به موفقيت بيشتري در زمينه يكي از مهمترين اهداف خود يعني مصرف بهينه انرژي و كاهش سوخت برسد، بايد به نقش 'پاركينگ' در ساختمانها نيز توجه كرد.
شايد، در نگاه اول، اين موضوع براي برخي افراد، كمي عجيب و حتي تمسخرآميز جلوه كند، اما با اندكي تامل مي توان دريافت پاركينگ نقشي مهم در توفيق هدفمندسازي يارانه ها ايفا مي كند.
'كيوان وزيري' مدير اجرا و نظارت بر استانداردهاي خودرو در شركت ايران خودرو در اين باره به ايرنا توضيح داد: بر اساس تحقيقات علمي، هر چه خودرو با سرعت بيشتري حركت كند، ميزان سوخت و آلايندگي آن كاهش مي يابد.
وي در اين زمينه به نمايش نمودارهايي پرداخت كه نشان مي دهد ترافيك خودروها در شهرهايي نظير تهران ، موجب افزايش سوخت خودروها و افزايش آلايندگي آنها مي‌شود.
اين مقام مسئول در حوزه خودروسازي كشور با دفاع از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها تاكيد كرد كه اجراي اين قانون و عرضه انرژي با قيمت واقعي سبب خواهد شد تا فرهنگ صرفه جويي در مصرف در جامعه رايج شده و در نتيجه، سفرهاي غير ضروري شهروندان با خودروهاي شخصي كاهش يابد كه اين امر در نهايت سبب روان ‌شدن ترافيك خواهد شد.
وزيري، سوخت واقعي خودروها را حاصل جمع ترافيك و آلودگي دانست و گفت: كاهش ترافيك، موجب افزايش سرعت خودرو در خيابانها و در نتيجه، كاهش همزمان ميزان آلايندگي و مصرف سوخت خودرو در پيمون مسافتها خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر در چرخه‌ حركتي خودروهاي كشور در مسيرهاي ترافيكي تعادل وجود ندارد. ما از اين منظر در بحران واقعي هستيم و رفتارهاي ترافيكي جامعه در بدترين شرايط قرار دارد.
اما فقط كاهش تردد شهروندان با خودروهاي شخصي نيست كه موجب ترافيك در كلانشهرهايي نظير تهران مي شود. برخي كارشناسان در اين باره عقيده دارند كه حتي پارك خودروها در حاشيه خيابانها نيز باعث افزايش ترافيك مي شود.
'سيدمحمد بحرينيان» كارشناس حمل و نقل و عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌هاي خودرو در اين باره به ايرنا گفت: براي آنكه حركت خودروها در خيابانها روان شده و ترافيك كاهش يابد، بايد انبوه خودروهايي كه در حاشيه خيابانهاي تهران و ديگر شهرهاي بزرگ كشور پارك شده اند، به پاركينگ ساختمانها انتقال يابند.
وي در اين زمينه از آنچه كه آن را 'فقدان برنامه جامع و راهبرد توسعه اقتصادي و صنعتي' در كشور خواند، انتقاد كرد و عدم تعبيه پاركينگ كافي در ساختمانها را شاهدي آشكار بر نبود چنين برنامه اي دانست.
بحرينيان گفت: در حالي كه در كشورهاي پيشرفته، سازندگان مسكن مجبورند براي هر واحد آپارتمان، 2 واحد پاركينگ يا بيشتر پيش بيني كنند، در تهران، اغلب ساختمان ها فاقد پاركينگ كافي براي ساكنان آن هستند و در نتيجه، مردم ناچارند خودروهاي خود را در حاشيه كوچه ها و خيابانها پارك كنند.
وي افزود: در چنين شرايطي، گرايش برخي خانواده ها به خريد دو يا چند خودرو، مشكل پارك در حاشيه خيابانها و افزايش ترافيك را هر روز بيشتر مي كند.

* مشكل همه شهر تهران

نگاهي گذرا به وضعيت شهر تهران نشان مي دهد حاشيه كوچه ها و خيابانها كه شريانهاي اصلي تردد در شهر هستند، محل پارك خودروها است.
بر اساس آماري كه شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران منتشر كرده، كوچه هاي مناطق 1، 2، 3، 5، 15 ، 20 و 21 بيش از ديگر نقاط شهر نقش پاركينگ را ايفا مي كنند و در مناطقي مانند منطقه 4 حاشيه خيابانهاي اصلي حتي بيش از كوچه ها به پاركينگ خودروها تبديل شده اند.
اين وضعيت به گونه اي است كه طبق گفته جعفر تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، در سال 1387 روزانه بيش از 650 هزار خودرو در معابر شهري پايتخت پارك مي شد كه با روند افزايش خودروها به نظر مي رسد اين رقم اكنون بايد حدود يك ميليون خودرو رسيده باشد.
كمبود پاركينگ در تهران به اندازه اي است كه حتي خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر تهران اعتقاد دارد مشكل پاركينگ در كل اين شهر وجود دارد و به همين دليل، شوراي شهر تهران همواره مساله گسترش پاركينگ و به ويژه پاركينگ هاي عمومي را به شهرداري تهران گوشزد كرده است.
شهردار تهران نيز گفته است كه پايتخت هم اكنون به حدود يك ميليون و 400 هزار واحد پاركينگ نياز دارد.
شوراي شهر تهران در همين راستا اوايل سال جاري تصويب كرد از اين پس به ساختمان‌هاي اداري و تجاري كه پاركينگ براي آنها در نظر گرفته نشده است، مجوز ساخت‌و‌ساز داده نشود.
رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران در اين باره گفت: از اين پس صدور مجوز براي ساختمان‌هاي بدون پاركينگ ممنوع است و اختصاص كاربري تجاري و اداري در پاركينگ‌هاي طبقاتي نيز مطابق مصوبه شوراي شهر با اولويت فني پاركينگ‌هاي عمومي انجام مي‌شود.
اما خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به وجود چند پروژه ساخت پاركينگ طبقاتي در 20 پروژه مشكل دار شهرداري كه مورد بررسي شوراي شهر تهران قرار گرفته است، گفت: اين پروژه ها با نگاه پروژه هاي تجاري در ابتداي كار و سپس ساخت پاركينگ انجام شده كه كاملا اشتباه است، چرا كه نبايد بار تجاري جديد و قابل توجهي را در محلي پيش بيني كرد و بعد چند طبقه را هم به پاركينگ اختصاص داد.
به عقيده وي، چاره مشكل كمبود پاركينگ، توسعه حمل و نقل عمومي است، چرا كه با حجم فعلي خودروهاي شخصي و افزايش هر روزه آن ها هر چقدر هم پاركينگ بسازيم، چاره ساز نخواهد بود.
از سوي ديگر، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از تحول در قواعد احداث پاركينگ خبر داده و گفته است : تهران امروز نيازمند اعمال تجارب روز دنيا در زمينه پاركينگ سازي است چرا كه تامين فضاي پارك خودرو، يعني ترافيك كمتر و ترافيك كمتر يعني ايمني بيشتر.
تشكري هاشمي با اشاره به اينكه در حال حاضر بسياري از پاركينگها تنها 60 درصد از زير بنا را به خود اختصاص داده اند، متذكر شد: اگر پاركينگها 80 تا 90 درصد زير بنا را در طبقات منفي يك و پايين تر تشكيل دهند، بدون شك روند ساخت و ايجاد فضاي پارك بيشتر در شهر محقق مي شود.
وي به كاهش هزينه هاي ساخت پاركينگها با 95 درصد تخفيف و نيز كاهش ارتفاع طبقات آنها اشاره و عنوان كرد: با احداث پاركينگهاي مكانيزه و اعمال تخفيفهاي قابل توجه تا حدود 95 درصد در زمينه احداث پاركينگهاي عمومي، بدون شك در آينده حجم زيادي از مشكل تامين جاي پارك براي تهرانيها برطرف مي شود.
اگرچه اين اظهارات مويد آن است كه شهرداري اهميت وجود پاركينگ را دريافته و براي آن برنامه هايي را در دست اجرا دارد، اما به نظر مي رسد بايد در اين زمينه گامهاي سريعتر و جدي تري برداشت.
در اين زمينه، برخي كارشناسان معتقدند همزمان با برنامه هاي يادشده، شهرداري بايد نسبت به ايجاد پاركينگهاي عمومي و ارايه خدمات آنها با قيمت مناسب در نقاط مختلف شهر همت گمارد.
تبديل ساختمانهاي فرسوده يا زمينهاي بلاصاحب شهر به پاركينگ مي تواند يكي از اين برنامه ها باشد و به نظر مي رسد بتازگي اقداماتي در اين زمينه صورت گرفته است.
هم اكنون در حاشيه بسياري از خيابانهاي تهران، ساختمانهاي فرسوده يا زمينهاي بلاصاحب بسياري به چشم مي خورد كه شهرداري مي تواند آنها را به پاركينگ - ولو به صورت موقت - تبديل كند. در اين زمينه، چنانچه نيازي به اصلاح قوانين باشد، حتما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و دولت از همكاري دريغ نخواهند كرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از ابطال پلاك عمومي تاكسي‌هايي كه نسبت به ارائه خدمات به شهروندان اقدام نمي‌كنند خبر داد و در عين حال گفت: بررسي‌هاي پليس نشان مي‌دهد خودروهاي وانت نيسان، وانت پيكان و پرايد سه خودروي پرخطر در كشور هستند.
به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسكندر مومني روز يكشنبه با اشاره به طرح هدفمندي يارانه‌ها، آنرا فرصتي براي كشور دانست و افزود: اثرات اجراي اين طرح در حوزه حمل و نقل هم در كوتاه مدت و هم در بلند مدت مشهود است.
وي با اشاره به اينكه پليس در دو حوزه براي طرح هدفمندي يارانه ها اقدام كرده است گفت: موضوع اول روانسازي ترافيك به خصوص در معابر درونشهري است.
رييس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اينكه 80 درصد تصادفات كلانشهرها تصادفات خسارتي زير 5/1 ميليون تومان هستند كه در صورت سازش دو طرف نيازي به كروكي پليس ندارند گفت: بر اين اساس در صورتي كه شهروندان مراعات كنند مي‌توانند تا 20 درصد در روان سازي ترافيك موثر باشند.
وي با اشاره به اينكه پليس تلاش حداكثري خود را براي ارايه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومي با هدفمندي يارانه‌ها به كار مي‌گيرد افزود: با توجه به اينكه بيش از 90 درصد جا به جايي بار و مسافر در كشور از طريق زمين انجام مي‌شود، پليس در تلاش است تا با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها تمامي خودروهاي حمل و نقل عمومي را در چرخه خدمت‌رساني قرار دهد.
رييس پليس راهور ناجا گفت: متاسفانه تعدادي از خودروهاي حمل و نقل عمومي به دلايل مختلف از چرخه خدمت رساني خارج هستند و رانندگان آنها تنها از كارت سوخت اين خودروها و تردد آسان در محدوده طرح ترافيك استفاده مي‌كنند.
وي افزود: به عنوان مثال بررسي‌هاي انجام شده در يكي از شهرهاي كشور نشان مي‌دهد حدود 300 خودروي حمل و نقل عمومي هيچگونه خدماتي ارائه نمي‌كنند و تعدادي از آژانس‌ها نيز فقط نام آژانس را يدك مي‌كشند و عملا وجود خارجي ندارند.
رييس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اينكه پليس به طور جدي با اين دسته از خودروهاي متخلف برخورد مي‌كند گفت: بر اين اساس پلاك خودروهاي عمومي كه به شهروندان خدمت رساني نكنند ابطال مي‌شود.
ممنوعيت تردد خودروهاي داراي لامپ زنون غيركارخانه‌اي و غير استاندارد از 15 آذر
وي به لامپ‌هاي زنون اشاره و تاكيد كرد: بر اين اساس كارگروه تشكيل شده با توجه به شدت بالاي نور اين لامپها كه موجب خيرگي چشم و نابينايي مقطعي يك تا 4 ثانيه مي‌شود و آسيبي كه به شبكيه چشم رانندگان وارد كرده و مخاطرات و تصادفات زيادي ايجاد مي‌كند تا 15 آذرماه خودروهاي داراي اين لامپ‌هاي غيراستاندارد مهلت دارند نسبت به تغيير چراغ خود اقدام كنند.
به گزارش ايسنا، رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه تعداد محدودي از خودروهاي خارجي كه به صورت استاندارد از لامپ‌هاي زنون استفاده مي‌كنند از شمول اين ممنوعيت خارج هستند.
وي افزود: خودروهاي داراي لامپ زنون استاندارد داراي محفظه، سيستم‌هاي پاك كننده اشعه و قطع كن‌هاي خودكار هستند، لذا اعلام كرده‌ايم شماره گذاري تمامي خودروهاي توليد داخل يا وارداتي كه به صورت كارخانه‌اي بر روي آنها لامپ زنون نصب نشده باشد ممنوع است. از سوي ديگر مراكز نقل و انتقال و تعويض پلاك نيز هيچ گونه خدماتي به اين گونه خودروها ارائه نمي‌كنند.
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه رانندگان اين دسته از خودروها تا 15 آذرماه مهلت دارند تا نسبت به تغيير چراغ خود اقدام كنند گفت: در غير اين صورت با اين دسته از خودروها برابر قانون برخورد شده و ضمن اعمال جريمه از حركت آنها جلوگيري مي‌شود.
وي به شماره‌گذاري خودروهاي جديد و صدور گواهينامه رانندگي در كشور اشاره كرد و گفت: در هشت ماهه امسال يك ميليون و 150 هزار نفر گواهينامه جديد دريافت كرده‌اند و يك ميليون و 50 هزار خودروي جديد نيز در كشور شماره‌گذاري شده است كه ميزان شماره‌گذاري خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزايش داشته است.
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه سالانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو تنها وارد شهر تهران مي‌شود گفت: بر اين اساس در 8 ماهه امسال روزانه بيش از يكهزار خودرو تنها در تهران شماره‌گذاري شد. اين در حاليست كه در سال جاري تنها 120 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شده است.
وي با اشاره به اينكه شمار كشته‌هاي تصادفات در كشور به ازاي هر ده هزار دستگاه خودرو از 12 به 11 و به ازاي هر 100 هزار نفر جمعيت از 32 به 31 نفر كاهش يافته است به آمار تصادفات مهرماه اشاره كرد و گفت: در مهرماه سال جاري علرغم تعطيلي سه روزه تلفات تصادفات رانندگي 2 درصد و شمار تصادفات نيز 10 درصد كاهش داشته است.
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به تعطيلات سه روزه در دو هفته گذشته براي اعياد قربان و غدير گفت: حجم زياد خودرو در اين مدت بي سابقه بوده است به شكلي كه در عيد قربان حجم سفرها حتي نسبت به تعطيلات نوروز نيز افزايش داشته است.
وي افزود: آمارها نشان مي‌دهد تنها در جاده چالوس بيش از 22 هزار دستگاه خودرو در يك روز تردد كرده‌اند. اين در حاليست كه با آمادگي كامل پليس و همكاري خوب مردم شاهد تلفات زيادي نبوديم.
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به بكارگيري 40 هزار نيروي پليس و 10 دستگاه بالگرد براي كنترل ترافيك در تعطيلات اخير گفت: اين در حاليست كه محورهاي شمالي كشور هيچكدام لاين جدا كننده رفت و برگشت ندارند.
وي با اشاره به اينكه آمايش جمعيت در مناطق شمالي و دامنه‌هاي البرز با ميزان خودرو متناسب نبوده است گفت: بر اين اساس شهروندان خصوصا در تعطيلات نبايد سفر خود رابر اساس مسافت تنظيم كنند بلكه بايد سفر خود را بر اساس زمان محاسبه نمايند.
وي تاكيد كرد: حداقل زمان سفر در تعطيلات سه برابر زمان عادي است.
كنترل معاينه فني و تجهيزات ايمني زمستانه در مبدا صورت مي‌گيرد
رييس پليس راهور ناجا به طرح زمستانه اشاره كرد و گفت: بر اساس پيش بيني سازمان هواشناسي امسال زمستان كم بارش تر ولي سردتر خواهيم داشت و طرح زمستانه از اواسط آذرماه در سراسر كشور آغاز مي‌شود كه بر اين اساس ماموران پليس در مبدا نسبت به كنترل تجهيزات ايمني خودروها معاينه فني آنها اقدام كرده و از ادامه سفر جلوگيري مي‌كنند. لذا به تمامي شهروندان توصيه مي‌كنيم حتما نسبت به انجام معاينه فني و رفع نقايص و تجهيزات خود تا پيش از سفر اقدام كنند چرا كه در غير اين صورت پليس با خودروهاي متخلف در اين خصوص برخورد مي‌كند.
به گزارش ايسنا، وي در خصوص خودروهاي پرخطر در كشور نيز گفت: بررسي‌هاي پليس نشان مي دهد خودروهاي وانت نيسان، وانت پيكان و پرايد جزو خودروهاي پرخطر هستند. از سوي ديگر پليس در شماره‌گذاري خودروهاي جديد تمام اهتمام خود را به خرج مي‌دهد كه اين خودروها بدون استاندارد شماره‌گذاري نشوند اما در خصوص خودروهايي كه هم اكنون خط توليد انها در كشور داير است به كارخانجات خودروساز اعلام كرده‌ايم كه بايد نسبت به جايگزيني خودروهاي غير ايمن اقدام كنند.
رييس پليس راهور ناجا در خصوص استفاده از برخي اسپري‌ها براي مخدوش كردن پلاك جهت ورود به محدوده طرح ترافيك نيز گفت: اين گونه اقدامات كلاهبرداري بيش نبوده و هرگونه دستكاري پلاك ضمن اينكه جرم محسوب شده جريمه دارد و رانندگان متخلف ضمن كار غير اخلاقي خود به دادگاه معرفي مي‌شوند.
وي در خصوص لايحه اخذ جرايم رانندگي نيز گفت: خوشخبتانه با تمهيدات انديشيده شده اين لايحه پس از لايحه برنامه پنجم توسعه در مجلس شوراي اسلامي بررسي خواهد شد.
رييس پليس راهور ناجا به مصوبه آزاد شدن ورود كاميون‌هاي دست دوم در لايحه پنجم توسعه اشاره كرد و گفت: تصويب اين بند در لايحه پنجم نيازمند طي مراحل نهايي و تدوين آيين نامه‌هاي مربوطه است كه در اين خصوص قطعا مصالح و منابع مردم در نظر گرفته مي‌شود.
موسسه استاندارد ممنوعيت شماره‌گذاري هيچ خودرويي را به دليل عدم رعايت استانداردهاي 51 گانه رسما به پليس اعلام نكرده است
پليس براي اعمال ممنوعيت شماره‌گذاري خودروها نيازي به قايم موشك بازي ندارد
وي در پاسخ به سوالي در خصوص ممنوعيت شماره‌گذاري خودروها به دليل عدم رعايت استانداردهاي 51 گانه گفت: موسسه استاندارد تا كنون شماره گذاري هيچ خودرويي را به دليل عدم رعايت استانداردهاي 51 گانه به طور رسمي به پليس ابلاغ نكرده است.
رييس پليس راهور ناجا در پاسخ به سوال ديگري در زمينه برخي اخبار ضد و نقيض براي شماره گذاري و يا عدم شماره‌گذاري برخي خودروها در كشور طي روزهاي گذشته گفت: اگر پليس لازم باشد شماره گذاري خودرويي را متوقف كند رسما اعلام مي‌كند و نيازي به اين قايم موشك بازي‌ها نيست.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: اينكه چطور يك كارمند در جايي كه به حوزه آن نيز مربوط نيست اعلام مي‌كند كه شماره‌گذاري خودرويي متوقف شده است براي ما نيز مبهم است و بايد علت آن را در جاي ديگري جستجو كرد.
رييس پليس راهور ناجا تاكيد كرد: پليس در شماره گذاري خودروها همه جوانب را رعايت مي‌كند.
مسيرهاي خاص تردد و يا عدم تردد موتورسيكلت‌ها در تهران مطالعه شده است
بيش از 50 درصد علت عدم توجه به جلو صحبت با تلفن همراه است
وي در خصوص موتورسواران نيز گفت: 30 درصد تصادفات فوتي كشور يك طرف موتورسوارند كه علت اصلي آنها صدمات و فوتي‌ها ضربه به سر اعلام شده است.
رييس پليس راهور ناجا از مطالعه مسيرهاي خاص تردد و يا عدم تردد موتورسيكلت‌ها در برخي شهرها مانند تهران خبر داد و گفت: اين مطالعات براي تصويب نهايي بايد به مراجع ذيربط ارائه شود.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اينكه بيش از 80 درصد علل وقوع سوانح و حوادث منجر به فوت و جرح، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني است گفت: بر اين اساس امسال پليس راهنمايي و رانندگي پليس انتظامي 6 تخلف حادثه ساز را مانند عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني، صحبت با تلفن همراه و سرعت و سبقت غيرمجاز و انجام حركات مارپيچ را در دستور كار خود قرار داده و با متخلفان برخورد كرده است.
رييس پليس راهور ناجا به مشكلات استفاده از تلفن همراه اشاره كرد و گفت: هرچه ضريب نفوذ تلفن همراه افزايش مي يابد عدم توجه به جلو توسط رانندگان نيز بيشتر شده و ما شاهد تصادفات بيشتري هستيم.
وي گفت: آمارها نشان مي‌دهد بيش از 50 درصد علت عدم توجه به جلو صحبت با تلفن همراه است.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فرمانده پليس‌راه استان خراسان رضوي گفت: خواب‌آلودگي راننده ناشي از مصرف مواد مخدر مهم‌ترين عامل واژگوني خودرو در حوادث رانندگي است.

wh120-368.jpg



سرهنگ يوسف پورعلي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، با اشاره به اعتياد به عنوان يكي از مهمترين عوامل وقوع تصادف افزود: در حوادث رانندگي مهمترين عاملي كه سبب واژگوني خودرو مي‌شود، اعتياد راننده است.

وي ادامه داد: در اين حالت راننده به علت خواب‌آلودگي ناشي از مصرف مواد مخدر و عدم توجه به جلو در حين رانندگي باعث بروز تصادفات مي‌شود.

وي گفت: براساس آمار تست اعتياد از رانندگان ناوگان حمل بار، مسافر و خودروهاي شخصي كه به صورت تصادفي و چهره‌زني به عمل مي‌آيد، تست اعتياد 5 درصد رانندگان ناوگان مسافربري و 15 درصد از رانندگان ناوگان باربري مثبت است و اين رقم در مورد خودروهاي شخصي حدود 2 درصد است.

سرهنگ پورعلي تصريح كرد: چنانچه تست اعتياد رانندگان ناوگان مسافربري مثبت باشد با اخذ دفترچه‌ كار، فرد به مدت دو ماه از رانندگي محروم مي‌شود و چنانچه اين عمل تكرار شود مدت محروميت فرد افزايش خواهد يافت.

وي تصريح كرد: اگر كسي در حال مستي مبادرت به رانندگي كرد طبيعي است كه در اين حالت قوه تشخيص و تنظيم اراده و افعال در فرد ضعيف مي‌شود و بنا بر آيين‌نامه راهنمايي و رانندگي، رانندگي براي كسي كه نوشابه الكلي مصرف كرده تا رفع كامل آثار آن ممنوع است.

وي در ادامه افزود: با توجه به دين مداري آحاد مردم،‌ تعطيل شدن مراكز فروش مشروبات و ممنوعيت خريد و فروش آن، جرم رانندگي در حالت مستي به ندرت اتفاق مي‌افتد و بعضا در جاده‌هاي خلوت و ييلاقي ممكن است راننده‌اي در حالت مستي مشاهده شود.

فرمانده پليس‌راه استان خراسان رضوي گفت: اگر كسي با مستي مبادرت به رانندگي نمايد و مرتكب قتل شود، دادگاه مي‌تواند راننده را براي مدت يك تا 5 سال از حق رانندگي يا تصدي وسائل موتوري محروم كند.


انتهاي پيام
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
شگفت انگیزترین خودروی جهان


طرح جدید خودروی بنز می تواند خودرویی باشد که شاید همه انسانها آرزوی داشتنش را داشته باشند. خودرویی که به گفته شرکت سازنده اش در کارخانه تولید نمی شود بلکه قطعات مختلف آن از دانه های گیاهی رشد می کند؛ البته تا چند نسل آینده!

به گزارش خبرگزاری مهر، خودروی "Biom" که طرح ابتدایی آن در رقابت جنجالی طراحی خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشته شده است بیشتر به خودروهایی شباهت دارد که در سری جنگهای ستاره ای دیده می شدند. Biom چهار سرنشینه بوده و صندلی های آن به شکل الگوی الماس در کنار یکدیگر قرار داده شده اند.

شگفت انگیزترین بخش درباره Biom این است که بنز اعلام کرده خودروی جدیدش نه در کارخانه، بلکه از دانه های گیاهان رشد می کند. شاید در ابتدا این گفته کمی غیر معقول به نظر بیاید اما مطمئن باشید توضیحات بیشتر کارخانه بنز نیز نمی تواند شدت شگفت انگیزی این ایده را کاهش دهد:


596205_orig.jpg



روند رشد بخشهای مختلف خودرو از دانه های گیاه

در ساخت بخشهای مختلف Biom که وزن آن در حدود 394 کیلوگرم تخمین زده شده، از دانه های درختانی استفاده خواهد شد که به واسطه مهندسی ژنتیکی می توانند به شکل قطعات خودرو رشد کنند و سوخت آن نیز ماده ای به نام نکتارزیستی 4534 است، ماده ای که هیچ آلودگی زیست محیطی به وجود نمی آورد.

پوششهای پارچه ای Biom نیز نسوج کاملا زیستی خواهند بود که باز هم از دانه های گیاهی تراریخته رشد خواهند کرد و در میان جاده، تنها محصول جانبی که از کارکردن موتور این خودرو به وجود می آید، اکسیژن خواهد بود.


596160_orig.jpg


دانه هایی که رشد آنها این خودرو را به وجود خواهد آورد در لابراتوارها کشت داده شده و فیبرهای زیستی نام دارند که از فلز و پلاستیک سبک وزنتر بوده اما استحکام آنها بیشتر از فولاد است. با این حال جالب است بدانید که محصول نهایی، یعنی خودروی کامل Biom به صورت زیستی کاملا تجزیه پذیر است؛ زمانی را تصور کنید که خودروهای فرسوده به صورت خود به خود به طبیعت بازگردند.

به گفته شرکت بنز، بخش داخلی Biom از یک DNA که بر روی ستاره جلویی بنز قرار دارد رشد کرده و بخش خارجی آن از دانه ای که بر روی ستاره پشتی قرار دارد، شکل خواهد گرفت. بر اساس گزارش گیزمگ، ستاره های بنز در هر یک از این بخشها مطابق با سلیقه مشتریان دستکاری ژنتیکی می شوند و خودرو زمانی که کدهای ژنتیکی آن با کپسول دانه ها ترکیب می شود، آغاز به رشد می کند. همچنین چرخهای خودرو نیز از چهار دانه مجزا رشد خواهند کرد.


596161_orig.jpg


به گزارش مهر، به نظرتان این طرح کاملا تخیلی و غیر ممکن می آید؟ شاید این طور باشد، اما خواسته اصلی رقابت طراحی خودرو در لس آنجلس، تفکر و تصور فراتر از حد منطق است که Biom نیز این شرط را به خوبی رعایت کرده است.
 

CBS

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 دسامبر 2010
نوشته‌ها
9
لایک‌ها
0
خودروي چيرمن سي ام 500 اس (Chairman CM500S) از توليدات كمپاني سنگ يانگ كره (Ssangyong) است كه توسط گروه خودروسازي صنعت پارس (Topco) عرضه مي گردد. اين خودرو در گروه خودروهاي لوكس صندوق دار (Luxury Sedan) جاي دارد و از يك پيشرانه شش سيلندر خطي به حجم 2.8 ليترDOHC‍‍ استفاده كرده كه اين موتور توانايي توليد 197 اسب بخار قدرت دارد . انتقال نيرو در چيرمن به چرخهاي عقب مي باشد.


سال ساخت : 1385
کارخانه سازنده: گروه خودروسازي صنعت پارس
سبك : لوكس
شکل ظاهري : صندوق دار

نوع موتور : 2.8 لیتر 4 سیلندر خطی
حداكثرقدرت : 197 اسب بخاردر5500 دوردردقیقه
حداكثر گشتاور : 271 نیوتن متر در4800 دور دردقیقه
سوپاپ : 4 عدد در هر سيلندر
گيربكس : 5 دنده اتوماتيك
ظرفيت مخزن سوخت: 80 ليتر
ميزان مصرف سوخت در شهر :15 ليتر براي هر 100 كيلومتر
ميزان مصرف سوخت در بزرگراه : 8.5 ليتر براي هر 100 كيلومتر
نوع انتقال قدرت : ديفرانسيل عقب

امکانات :
سيستم ترمز ABS - تنظيم برقي صندلي راننده - شيشه برقي - تنظيم برقي فرمان - در باز کن باک خودرو - گرم کن شيشه عقب - رينگ اسپرت- سيستم کنترل سرعت - سيستم تهويه مطبوع - آنتن برقی - پخش راديو و CD و DVD - کيسه هواي راننده و سرنشین جلو - قفل مرکزي
 

silvershop7

Registered User
تاریخ عضویت
6 می 2010
نوشته‌ها
1,011
لایک‌ها
3
محل سکونت
..:SHIRAZ..:
خیلی خوبه
 

xmas_696

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
salam ba arze khaste nabashid nazare shoma in sistem chetoreh

ampe pioneer 6400 bande pioneer6975(v2) bax 303(pioneer) kable 4geyj khob
pakhshamam 5250 pioneere een sistem chejoriyah
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
خوب وارد فصل زمستان شدیم و سرما شروع شده و چند روز گذشته نشان از برف و سرما در بیشتر نقاط کشور دارد

قطعا مهمترین بخش خودرو در یخ بندان و بارندگی لاستیک ها و عاج و نوع لاستیک است


در کل چند نوع لاستیک برای خودرو وجود دارد

تابستانی بهاره چهار فصل زمستانی و میخدار مخصوص یخبندان


نوع گلهای لاستیک و شیار های میانی و تعداد کل شیار ها در کل لاستیک نشان از نوع ان دارد

لاستیک های تابستانی برای هندلینگ و ترمز و چسبندگی بهتر در سرعت و شتاب بدون شیار و با گلهای درشت میباشد که بر روی سطوح بارانی کارایی مناسبی ندارد

لاستیک های بهاره معمولا دارای یک شیار میباشد و گلهای ریز تری دارد از هندلینگ و چسبندگی مناسبی روی سطوح خشک دارد

لاستیک های چهار فصل همانطور که از نامش پیداست برای تمامی فصول ساخته شده و در تمامی موارد اعم از خشک - بارانی چسبندگی در پیچ و ترمز های شدید در حد متوسط عمل میکند


لاستیک های زمستانی با عاج های زیاد و ریز و شیار های بسیار بین عاج لاستیک و همینطور شیار کلی در تمام لاستیک زمان رانندگی در سطوح بارانی اب باران را با توجه به نوع شیار به بیرون لاستیک هدایت کرده و سعی در خشک کردن سطوح برای عاج های بعدی در حال گردش را دارد و بهترین گزینه برای سطوح بارانی و برفی به شمار میاید اما سر پیچ ها به دلیل داشتن عاج های بلند و ارتفاع زیاد سر پیش ها هندلینگ مناسبی ندارد


لاستیک های میخدار با توجه به سوزن های ریزی که در لاستیک به کار گرفته شده برای زمان یخبندان استفاده شده میشود که با توجه به قیمت بالا و غیر قابل استفاده بودن در خشکی و برفی گزینه کم کاربردی به شمار میرود

موارد دیگر در پستهای بعدی اظافه خواهند شد

با احترام / حجت
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
زمانی که دمای هوا به روز های یخبندان نزدیک میشود استفاده از ضد یخ ضرورت ایجاب میکند

همانطور که میدانید اب زمانی که یخ میزند حجم ان اظافه میشود و نیروی زیادی ایجاد میکند که برای ترکیدگی بلوک موتور - سرسیلندر - اتصالات و یا رادیاتور کافیست


برای اینکه اب در دمای زیر صفر یخ نزند در قدیم از نوعی روغن و یا الکل استفاده میکردند که باعث صدماتی مانند پوسیدگی میشدند


امروز مواد جدید تری با عنوان ضد یخ وجود دارند که رسوبات و صدمات کمتری به موتور میرسانند


برای استفاده از ضد یخ میباید ابتدا اب رادیاتور را تخلیه نموده و بر اساس ظرفیت رادیاتور و موتور اب داخل یک ظرف ریخته و بسته به نوع ضد یخ یک یا دو عدد به اب اظافه نموده و هم بزنید و وارد رادیات کنید



قابل ذکر انکه در صورتی که اب را ابتدا وارد کرده و سپس ضد یخ را وارد کنید اسیب خوردگی و پوسیدگی به جای خواهد گذاشت


با احترام / حجت
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
در مناطق سردسیر دو مشکل اساسی وجود دارد ( خصوصا جاده )

1. یخ زدگی اب برف پاک کن و تیغه ها و شیشه
برای حل این مشکل میتونید از شیشه شور های دارای الکل و یا ریختن مقدار کمی الکل یا در مواردی مایع ظرف شویی مشکل رو حل کنید



2. سرد شدن بیش از حد دمای موتور که مشکلات بد کار کردن موتور و سردی بخاری ماشین رو همراه داره

تنها کافیست جلوی رادیاتور یا جلو پنجره ماشین از پلاستیک یا مقوا استفاده کنید

ماشین های مدل بالا هم اگر مخصوص مناطل سردسیر طراحی نشده باشند این مشکلات را در پی دارند
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
مطلب مال 5 سال پیش هست که شخصا تو یک سایت دیگه گذاشته بودم فکر کردم لازمه که اینجا هم باشه البته در مورد باتری های اسیدی هست امیدوارم به دردتون بخوره



به فصل سرما نزدیک میشیم و مشکل استارت نزدن و ضعیف شدن اتومبیلها !

خوب خیلی از ماها وقتی باتری ضعیف میشه و استارت خوبی نمیزنه میبریم پیش باتری ساز و اونها هم 90% موارد میگن باتری عمرش رو کرده !
توصیه میکنن باتری رو تعویض کنید
بعد باتریه کهنه رو ازتون میگیرن
شما فکر کنید این باتریه کهنه چی داره که کارخونه دوباره حاظره که بخره ازتون؟
البته منظور من فقط باتری های اسید داره و با باتری های اتمی کاری نداریم.

فرض کنید باتریتون چند سال از عمرش گذشته و دیگه قدرت نداره
اب باتری کم شده؟ خوب میرید اظافه میکنید
اما فکر نمیکنید تو باتری بجز اب اسید هم وجود داره؟
شما با اظافه کردن اب مقطر در واقع درصد اسید اون رو کم میکنید.
درجه اسید استاندارد برای باتری 1200 هست که شما میتونید با وسیله ای به نام تست اسید که یک استوانه شیشه ای با وسائل مختصر داخلی درجه اسید رو اندازه بگیرید.
اگه اسید باتری درجش کم شده 2 کار میتونید انجام بدید.
1 قرص باتری بریزید :
قرص باتری یه بسته ایه که 12 تا قرص سفید رنگ داره به قیمت ارزان اما کمیاب ( 200 تومان )
اگر باتری شما هنوز قدرت کافی را دارد داخل هر بخش باتری 1 قرص بیاندازید.
اگر قدرت باتری شما خیلی کم شده و استارت نمیخورد قرص را پودر کرده و وارد کنید.
و بعد از این عمل نیم ساعت ماشین را روشن بگذارید ( حرکت کنید )
( نتیجه غیر قابل تصور است )

2 اسید باتری بریزید.
خوب اگه دیگه باتری خیلی وضعش خراب شده باید تعویض اسید باتری کنید
الان تو بازار اسید باتری 4 لیتری شارژ شده وجود داره
شما کافیه باتریتون رو برگردونید تا اسیدش خالی بشه بعد اسید جدید رو بریزید.
توجه داشته باشید این اسید شارژ شده هست و نیازی به شارژ بوسیله باتری ساز را ندارد و در منزل میتوانید این عمل را انجام دهید.
تذکر: این اسید قویست پس مواظب باشید روی لباستان نریزد.
( فروش برای عموم ازاد است )

درجه این اسید1250 است که از حالت 1200 هم 50 درجه بالاتر است

یعنی با این عمل باتری شما مثل روز اول کار خواهد کرد.




هیچ وقت به راحتی باتری خود را تعویض نکنید.
عمر مفید باتری پیکان ! 5 سال است که ممکن است 2 تا 3 سال بعد ان را تعویض کنند .
همینطور ماشینهای دیگر
که باتری بالاتری استفاده میکنند.

با این عمل که گفته شد میتوانید حد اکثر استفاده را از باتری خودببرید و بعد از خراب شدن سرب باتری که چندین سال طول میکشد ان را تعویض کنید.
توجه داشته باشید برق داخل اسید ذخیره میشود و قدرت ذخیره سازی تنها به درجه اسید بستگی دارد.






مورد بعد سر باتریست
معمولا سولفات باتری بیت بست و سر باتری باعث میشود ارتباط قطع شود و مشکل شارژ نشدن و یا استارت نزدن و در مواقعی قطع کامل میشود.

سولفات باتری با ریختن اب جوش حل میشود و به راحتی جدا میشود.
برای راحتی از شر سولفات میتوانید لایه نازک گریس روی سرب سر باتری بکشید و بعد بست ان را ببندید.

اگر مقدار سولفات بیش از حد بود هم بست سر باتری و هم سرب سر باتری را سمباده بزنید.



امیدوارم هیچوقت باتریتون خالی نباشه
ببخشید اگه کامل نبود با عجله نوشتم.
با احترام / حجت
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
دید در رانندگی از نکات مهم هست نه تنها برای سرعت رفت بلکه رانندگی عادی هم حرکات نرم و با ثبات و ریلکسی بیشتر رو به همراه داره

شما برای یک دید خوب باید به یک سری نکات توجه کنید که شاید در حالت عادی متوجه ارزش اون نشید

استفاده از شیشه اتوموبیل های اطراف :

این مورد خیلی موثره شما شاید اصلا توجه نکنید اما خیلی از حرکات و نقاط کور رو میشه با استفاده از شیشه ماشین های جلویی و کناری دید و متوجه موانع مسیر شد و زودتر تصمیم گیری کنید

برای مثال زمانی که در حال سبقت از سمت راست باشید و سمت چپ شما ماشین های پارک شده باشه باید با سایه های سر راننده و حرکاتش متوجه بشید ایا ماشین درحال جنبش هست یا پارک کامل ایا راننده در حال خارج شدن و باز کردن در هست یا خیر ایا متوجه حضور شما شده یا خیر


گاهی اوقات یک بوق ساده میتونه جلوی یک فاجعه بزرگ رو بگیره - و زمانی موثره که شما پیشبینی کرده باشید


زمانی که از خودرویی سبقت میگیرید و یا دید کافی از شیشه اون خودرو رو ندارید مثل نیسان یا اتوبوس با مشاهده ترمز غیر عادی و یا ایست بی دلیلش باید مشکوک باشید شاید عابری جلوی ماشین باشه و در یک ان جلوی شما سبز بشه

پس اگه ایست غیر عادی دیدید و در حالی که مانعی در راهش وجود نداره باید سرعتتون رو حتی الامکان کم کنید


مورد بعدی شعاع دید شماست

شما باید انقدر روی شعاع دیدتون کار کنید که با خیره شدن به یک نقطه در جلو تمام حرکات رو زیر نظر داشته باشید و حتی اینه های جانبی و اینه عقب هم کنترل داشته باشید ( سیاهی اینه ها میتونه چشم شما رو به سمت خودش بکشونه )

در زمان رانندگی با سرعت بالا حتی یک پلک اظافه میتونه حادثه ساز باشه و یک لحظه درنگ حادثه ایجاد کنه تکان دادن چشم برای دیدن اطراف جای خود دارد - حتی برای دنده عقب باید عادت کنید از هر سه اینه استفاده کنید و برگشتن به سمت عقب قطعا خودروی شما به درستی در مسیر قرار نمیگیره و منحرف میشه حد اقل به درستی که انتظار دارید قرار نمیگیره



برای بالا بردن شعاع دید باید کمی تمرین کرد برای مثال اعدادی رو روی صفحه کاغذ بنویسید و در گوشه ای قرار بدید

باید سعی کنید در حالی که به روبه رو خیره شدید اعداد رو بخونید و بعد از تمرین فاصله رو همینطور زیاد کنید

این بهترین تمرین برای بالا بردن سریع شعاع دید هست


امیدوارم با استفاده از این موارد رانندگی پایدار و ایمن و دقیق تری داشته باشید


با احترام / حجت
 

Sashi24

کاربر فعال درآمد اینترنتی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2,320
لایک‌ها
227
سن
32
محل سکونت
Chabhar Free Zone
ممنون حجت جان آموزش بسیار جالبی بود درمورد پارک دوبل هم یه مقدار توضیح بده
 

hojatshabani

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2008
نوشته‌ها
1,371
لایک‌ها
146
محل سکونت
پس پوشت
ممنون حجت جان آموزش بسیار جالبی بود درمورد پارک دوبل هم یه مقدار توضیح بده
قربانت مرسی

پارک دوبل البته بیشتر تجربیه
اما توضیحی که میشه داد اینه :

کنار خودرویی با فاصله حدودی 20 سانت ایست کنید و با فرمان صاف بیاید عقب و زمانی که چرخ عقب به انتهای خودروی پاک شده رسید فرمان رو بشکنید ( به تدریج ) زمانی هم که چرخ جلوی ماشین به انتهای خودروی پارک شده رسید باید اروم اروم عکس کنید فرمان رو

مورد اصلی ته ماشین هست وقتی جلوی ماشین شما به انتهای ماشین پارک شده رسید باید موقعیت مناسب داشته باشه و تقریبا نزدیک جدول باشه وگرنه پارک مناسبی ندارید


قربانت / حجت
 
بالا