ALPINER
Registered User
هرچند در ابتدا خودرو نام آشنایی نبود، ولی هم اکنون کسانی نیز که اخبار صنعت خودرو را نیز پیگیری نمیکنند، با نام این کامیون چینی آشنایی ویژهای دارند.
آنچه که مسلم است برند هوو را کیفیت این خودرو معروف نکرد، بلکه اغلب حاشیههای این خودرو ارزان قیمت بود که برایش دردسرساز شد.
کشندهای که حدود 61 میلیون تومان به فروش رفت و نزدیکترین رقیب آن حدود 110 میلیون تومان فروخته میشود!
مسلما این حاشیه قیمت برای بسیاری جذابیت فراوانی دارد، فاصلهای که بسیاری را ترغیب به خرید چنین خودرویی خواهد کرد . بنابراین بی دلیل نیست که 13 درصد ناوگان کشنده های کشور را هوو تشکیل داده است.
قیمت ناچیز و شزایط ویژه ایران خودرو دیزل برای فروش این خودرو موجب شد که هجمه عجیبی برای خریداری این کشنده به وجود آید. چنین شرایطی به خصوص برای آن دسته از خریدارانی که بضاعت مالی چندانی نداشتند بسیار خوب بود؛ چرا که با پیش پرداخت چهار میلیون تومان فرد صاحب یک کشنده میشد.
اما موضوعی که بیش از همه هوو را وارد حاشیه کرد، دنبالههایی بود که برای این خودرو مورد استفاده قرار میگرفت، این تریلیها در حالت استاندارد در حداقل قیمت 17 میلیون تومان به فروش میرود و مسلم است کمتر کسی که هوویی با پیش پرداخت چهار میلیون تومان خریداری کرده 17 تا 28 میلیون تومان برای دنباله آن هزینه کند.
نتیجه چنین امری نیز به وجود آمدن بازار زیرپلهای برای تریلی و تولید این دنیالهها در کارگاهها با قیمت ناچیز و البته غیر استاندارد میشود، به عبارتی خودروساز اسیر جریانی میشود که خود نقشی در آن نداشته ولی ضرر مستقیم متوجه برند وی میشود.
جدای از این موضوع هوو در رسانهها همواره مورد هجوم بوده و جالب اینجاست که پس از هر تصادفی که در خصوص این خودرو(مقصر یا غیر مقصر) ذکر شده موضوع نقص در سیستم ترمزگیری از سوی پلیس برای آن مطرح شده است، سوال اینجاست که چرا به فاصله کوتاهی چنین اظهارنظرهای کارشناسی در خصوص این کشنده بیان میشود، نتیجه چنین جریانی سوالات دیگری را نیز به ذهن مخاطب تداعی میکند که چرا زمانی که پلیس این خودرو را شمارهگذاری میکرد، بحثی از بیکیفیت بودن این خودرو نبود؟ چرا در آمار تصادفاتی که از این خودرو ارائه میشود یک سری نتایج کلی ارائه و از ارائه جزئیات حرفی به میان نمیآید؟ چرا آماری به تفکیک و مجزا از این که چند درصد تصادفات به دلیل نقص فنی سیستم ترمز و چند درصد به دلیل استفاده از تریلی غیراستاندارد و دستکاری راننده در سیستم خودرو بوده است، ارائه نمیشود؟
به هر حال هوویی که 15 هزار و 751 دستگاه در ایران فروش داشته، در زمان دو مدیر قبلی ایران خودرو دیزل و با حضور پلیس تست شده و پلیس مهر تایید بر کیفیت و نتایج عملکردی این خودرو زده است.
شاید در مقابل کامیونهای بنز و ولوو هوو حرفی برای گفتن نداشته باشد، ولی از نظر سازمان استاندارد حداقلهای لازم برای تردد را داشته است.
در جریان تصادف اخیر همدان نیز که حدود 15 نفر کشته و زخمی به جای گذاشت بیشتر از این که رانندهای که 177 مورد تخلف داشته و به جای سعی در توقف خودرو به خارج از خودرو پریده، در متن تصادف قرار گرفتن هوو مورد توجه قرار گرفت.
یک کارشناس خودروهای سنگین در این خصوص به خبرآنلاین گفت: با سرعتی که کشنده داشته، اگر بنز هم به جای هوو بود امکان کنترل خودرو وجود نداشت، آن هم با باری سنگینی که بر روی این کشنده گذاشته شده بود.
جدای از همه حواشی به حق با ناحقی که در خصوص این خودرو وجود دارد، هم اکنون فراخوان برای ارتقای سیستم ایمنی این خودرو از سوی ایران خودرو دیزل در حال اجراست، بالغ بر چهار هزار دارنده این کشنده تاکنون مراجعه کرده و بیش از سه هزار نفر برچسب مخصوص ایمنی دریافت کردهاند.
در این فراخوان که کمی دیر هم برای آن اقدام شد، یک تانک باد ترمز بر روی این خودرو نصب میشود و سیستمهای ایمنی خودرو از فرمان خودرو گرفته تا سیستم ترمز مورد بازبینی قرار میگیرد که در مجموع عملیاتی که بر روی این کشنده به انجام میرسد برای مشتری به صورت رایگان است.
با توجه به این که منع تردد برای کشندههایی که دارای برچسب مخصوص هستند، رفع شده بهتر است کسانی که در هنوز مراجعهای نداشتهاند، برای این کار اقدام کنند.
http://www.khabaronline.ir/news-93695.aspx
آنچه که مسلم است برند هوو را کیفیت این خودرو معروف نکرد، بلکه اغلب حاشیههای این خودرو ارزان قیمت بود که برایش دردسرساز شد.
کشندهای که حدود 61 میلیون تومان به فروش رفت و نزدیکترین رقیب آن حدود 110 میلیون تومان فروخته میشود!
مسلما این حاشیه قیمت برای بسیاری جذابیت فراوانی دارد، فاصلهای که بسیاری را ترغیب به خرید چنین خودرویی خواهد کرد . بنابراین بی دلیل نیست که 13 درصد ناوگان کشنده های کشور را هوو تشکیل داده است.
قیمت ناچیز و شزایط ویژه ایران خودرو دیزل برای فروش این خودرو موجب شد که هجمه عجیبی برای خریداری این کشنده به وجود آید. چنین شرایطی به خصوص برای آن دسته از خریدارانی که بضاعت مالی چندانی نداشتند بسیار خوب بود؛ چرا که با پیش پرداخت چهار میلیون تومان فرد صاحب یک کشنده میشد.
اما موضوعی که بیش از همه هوو را وارد حاشیه کرد، دنبالههایی بود که برای این خودرو مورد استفاده قرار میگرفت، این تریلیها در حالت استاندارد در حداقل قیمت 17 میلیون تومان به فروش میرود و مسلم است کمتر کسی که هوویی با پیش پرداخت چهار میلیون تومان خریداری کرده 17 تا 28 میلیون تومان برای دنباله آن هزینه کند.
نتیجه چنین امری نیز به وجود آمدن بازار زیرپلهای برای تریلی و تولید این دنیالهها در کارگاهها با قیمت ناچیز و البته غیر استاندارد میشود، به عبارتی خودروساز اسیر جریانی میشود که خود نقشی در آن نداشته ولی ضرر مستقیم متوجه برند وی میشود.
جدای از این موضوع هوو در رسانهها همواره مورد هجوم بوده و جالب اینجاست که پس از هر تصادفی که در خصوص این خودرو(مقصر یا غیر مقصر) ذکر شده موضوع نقص در سیستم ترمزگیری از سوی پلیس برای آن مطرح شده است، سوال اینجاست که چرا به فاصله کوتاهی چنین اظهارنظرهای کارشناسی در خصوص این کشنده بیان میشود، نتیجه چنین جریانی سوالات دیگری را نیز به ذهن مخاطب تداعی میکند که چرا زمانی که پلیس این خودرو را شمارهگذاری میکرد، بحثی از بیکیفیت بودن این خودرو نبود؟ چرا در آمار تصادفاتی که از این خودرو ارائه میشود یک سری نتایج کلی ارائه و از ارائه جزئیات حرفی به میان نمیآید؟ چرا آماری به تفکیک و مجزا از این که چند درصد تصادفات به دلیل نقص فنی سیستم ترمز و چند درصد به دلیل استفاده از تریلی غیراستاندارد و دستکاری راننده در سیستم خودرو بوده است، ارائه نمیشود؟
به هر حال هوویی که 15 هزار و 751 دستگاه در ایران فروش داشته، در زمان دو مدیر قبلی ایران خودرو دیزل و با حضور پلیس تست شده و پلیس مهر تایید بر کیفیت و نتایج عملکردی این خودرو زده است.
شاید در مقابل کامیونهای بنز و ولوو هوو حرفی برای گفتن نداشته باشد، ولی از نظر سازمان استاندارد حداقلهای لازم برای تردد را داشته است.
در جریان تصادف اخیر همدان نیز که حدود 15 نفر کشته و زخمی به جای گذاشت بیشتر از این که رانندهای که 177 مورد تخلف داشته و به جای سعی در توقف خودرو به خارج از خودرو پریده، در متن تصادف قرار گرفتن هوو مورد توجه قرار گرفت.
یک کارشناس خودروهای سنگین در این خصوص به خبرآنلاین گفت: با سرعتی که کشنده داشته، اگر بنز هم به جای هوو بود امکان کنترل خودرو وجود نداشت، آن هم با باری سنگینی که بر روی این کشنده گذاشته شده بود.
جدای از همه حواشی به حق با ناحقی که در خصوص این خودرو وجود دارد، هم اکنون فراخوان برای ارتقای سیستم ایمنی این خودرو از سوی ایران خودرو دیزل در حال اجراست، بالغ بر چهار هزار دارنده این کشنده تاکنون مراجعه کرده و بیش از سه هزار نفر برچسب مخصوص ایمنی دریافت کردهاند.
در این فراخوان که کمی دیر هم برای آن اقدام شد، یک تانک باد ترمز بر روی این خودرو نصب میشود و سیستمهای ایمنی خودرو از فرمان خودرو گرفته تا سیستم ترمز مورد بازبینی قرار میگیرد که در مجموع عملیاتی که بر روی این کشنده به انجام میرسد برای مشتری به صورت رایگان است.
با توجه به این که منع تردد برای کشندههایی که دارای برچسب مخصوص هستند، رفع شده بهتر است کسانی که در هنوز مراجعهای نداشتهاند، برای این کار اقدام کنند.
http://www.khabaronline.ir/news-93695.aspx