• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
هرچند در ابتدا خودرو نام آشنایی نبود، ولی هم اکنون کسانی نیز که اخبار صنعت خودرو را نیز پیگیری نمی‌کنند، با نام این کامیون چینی آشنایی ویژه‌ای دارند.

آنچه که مسلم است برند هوو را کیفیت این خودرو معروف نکرد، بلکه اغلب حاشیه‌های این خودرو ارزان قیمت بود که برایش دردسرساز شد.

کشنده‌ای که حدود 61 میلیون تومان به فروش رفت و نزدیک‌ترین رقیب آن حدود 110 میلیون تومان فروخته می‌شود!

مسلما این حاشیه قیمت برای بسیاری جذابیت فراوانی دارد، فاصله‌ای که بسیاری را ترغیب به خرید چنین خودرویی خواهد کرد . بنابراین بی دلیل نیست که 13 درصد ناوگان کشنده های کشور را هوو تشکیل داده است.

قیمت ناچیز و شزایط ویژه ایران خودرو دیزل برای فروش این خودرو موجب شد که هجمه عجیبی برای خریداری این کشنده به وجود آید. چنین شرایطی به خصوص برای آن دسته از خریدارانی که بضاعت مالی چندانی نداشتند بسیار خوب بود؛ چرا که با پیش پرداخت چهار میلیون تومان فرد صاحب یک کشنده می‌شد.

اما موضوعی که بیش از همه هوو را وارد حاشیه کرد، دنباله‌هایی بود که برای این خودرو مورد استفاده قرار می‌گرفت، این تریلی‌ها در حالت استاندارد در حداقل قیمت 17 میلیون تومان به فروش می‌رود و مسلم است کمتر کسی که هوویی با پیش پرداخت چهار میلیون تومان خریداری کرده 17 تا 28 میلیون تومان برای دنباله آن هزینه کند.

نتیجه چنین امری نیز به وجود آمدن بازار زیرپله‌ای برای تریلی و تولید این دنیاله‌ها در کارگاه‌ها با قیمت ناچیز و البته غیر استاندارد می‌شود، به عبارتی خودروساز اسیر جریانی می‌شود که خود نقشی در آن نداشته ولی ضرر مستقیم متوجه برند وی می‌شود.

جدای از این موضوع هوو در رسانه‌ها همواره مورد هجوم بوده و جالب اینجاست که پس از هر تصادفی که در خصوص این خودرو(مقصر یا غیر مقصر) ذکر شده موضوع نقص در سیستم ترمز‌گیری از سوی پلیس برای آن مطرح شده است، سوال اینجاست که چرا به فاصله کوتاهی چنین اظهارنظرهای کارشناسی در خصوص این کشنده بیان می‌شود، نتیجه چنین جریانی سوالات دیگری را نیز به ذهن مخاطب تداعی می‌کند که چرا زمانی که پلیس این خودرو را شماره‌گذاری می‌کرد، بحثی از بی‌کیفیت بودن این خودرو نبود؟ چرا در آمار تصادفاتی که از این خودرو ارائه می‌شود یک سری نتایج کلی ارائه و از ارائه جزئیات حرفی به میان نمی‌آید؟ چرا آماری به تفکیک و مجزا از این که چند درصد تصادفات به دلیل نقص فنی سیستم ترمز و چند درصد به دلیل استفاده از تریلی غیراستاندارد و دستکاری راننده در سیستم خودرو بوده است، ارائه نمی‌شود؟

به هر حال هوویی که 15 هزار و 751 دستگاه در ایران فروش داشته، در زمان دو مدیر قبلی ایران خودرو دیزل و با حضور پلیس تست شده و پلیس مهر تایید بر کیفیت و نتایج عملکردی این خودرو زده است.

شاید در مقابل کامیونهای بنز و ولوو هوو حرفی برای گفتن نداشته باشد، ولی از نظر سازمان استاندارد حداقل‌های لازم برای تردد را داشته است.

در جریان تصادف اخیر همدان نیز که حدود 15 نفر کشته و زخمی به جای گذاشت بیشتر از این که راننده‌ای که 177 مورد تخلف داشته و به جای سعی در توقف خودرو به خارج از خودرو پریده، در متن تصادف قرار گرفتن هوو مورد توجه قرار گرفت.

یک کارشناس خودروهای سنگین در این خصوص به خبرآنلاین گفت: با سرعتی که کشنده داشته، اگر بنز هم به جای هوو بود امکان کنترل خودرو وجود نداشت، آن هم با باری سنگینی که بر روی این کشنده گذاشته شده بود.

جدای از همه حواشی به حق با ناحقی که در خصوص این خودرو وجود دارد، هم اکنون فراخوان برای ارتقای سیستم ایمنی این خودرو از سوی ایران خودرو دیزل در حال اجراست، بالغ بر چهار هزار دارنده این کشنده تاکنون مراجعه کرده و بیش از سه هزار نفر برچسب مخصوص ایمنی دریافت کرده‌اند.

در این فراخوان که کمی دیر هم برای آن اقدام شد، یک تانک باد ترمز بر روی این خودرو نصب می‌شود و سیستم‌های ایمنی خودرو از فرمان خودرو گرفته تا سیستم ترمز مورد بازبینی قرار می‌گیرد که در مجموع عملیاتی که بر روی این کشنده به انجام می‌رسد برای مشتری به صورت رایگان است.

با توجه به این که منع تردد برای کشنده‌هایی که دارای برچسب مخصوص هستند، رفع شده بهتر است کسانی که در هنوز مراجعه‌ای نداشته‌اند، برای این کار اقدام کنند.

http://www.khabaronline.ir/news-93695.aspx
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در جایگاه‌ها امکان پذیر شد سامانه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در جایگاه‌ها عصر امروز چهارشنبه با حضور رئیس کل بانک مرکزی عملیاتی شد. به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر امروز چهارشنبه در مراسمی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، دبیرکل بانک مرکزی، مدیرعامل بانک ملت و برخی از مدیران شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در یکی از جایگاه‌های سوخت خیابان شریعتی تهران، سامانه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت اجرایی شد.
بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان مهر ماه سالجاری 2 هزار جایگاه سوخت در سراسر کشور به این سامانه مجهز می‌شوند، ضمن اینکه 800 جایگاه باقیمانده تا پایان آبان ماه مجهز به این سیستم خواهند شد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مسوولان وزارت صنايع و معادن و معاونت علمي و فن‌آوري رياست جمهوري در حالي قرار است فردا تفاهم‌نامه طرح ملي موتورهاي هيبريدي را امضا كنند كه بسياري از خودروسازان بزرگ جهان چند سالي است كار در عرصه توليد خودروهاي هيبريدي و الكتريكي را آغاز كرده‌اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هجوم به سمت توليد خودروهاي پاك مانند خودروهاي هيبريدي و الكتريكي بعد از آن آغاز شد كه شركت‌هاي خودروسازي جهان فهميدند دير يا زود به دليل نوسانات قيمت نفت در بازارهاي جهان مشتريان به خريد خودروهاي با سوخت‌هاي جايگزين و در عين حال كم‌مصرف روي خواهند آورد.
در ايران نيز مدتي است كه بحث ساخت خودروهاي هيبريدي مطرح و اقداماتي نيز در اين زمينه انجام شده است.
بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قرار است شركت‌هاي ايران خودرو و سايپا به ترتيب 30 هزار دستگاه سمند و 20 هزار دستگاه پرايد را با فن‌آوري ميکروهيبريد توليد كنند كه اين خودروها در گام نخست به عنوان تاكسي وارد سيستم حمل و نقل شهري خواهند شد.
خودروهاي هيبريدي يا همان خودروهاي دونيرو در سه سطح ميکروهيبريد، مايدهيبريد و فول هيبريد توليد مي‌شوند که سطح ميکروهيبريد به عنوان پايين‌ترين سطح اتوماسيون هيبريد با تعويض تنها 20 تا 30 قطعه در موتور خودرو قابل دسترسي است.
از سوي ديگر خودروهاي ميکروهيبريدي از نظر ظاهري تفاوت چنداني با خودروهاي معمولي ندارند، اما ويژگي اصلي اين نوع خودروها اين است كه در صورت توقف آن‌ها در مدت زمان معين اگر راننده اعمالي مانند گاز دادن، تعويض دنده و چرخاندن فرمان را انجام ندهد، به صورت هوشمند خاموش مي‌شوند و پس از انجام هر يک از اين اعمال مجددا روشن مي‌شوند. اين حالت دقيقا مانند زماني است كه كاربر رايانه مدتي با رايانه كار نكند و در آن حالت رايانه به حالت standby مي‌رود؛ در اين حالت برق كمتري مصرف مي‌شود، اما رايانه خاموش نمي‌شود.
در چنين شرايطي مي‌توان انتظار داشت كه مصرف سوخت خودروها بين هفت تا 12 درصد كاهش يابد. استفاده از چنين خودروهايي به ويژه در كلان‌شهرهايي مانند تهران كه ترافيك‌هاي سنگيني دارند، مي‌تواند باعث كاهش قابل ملاحظه مصرف بنزين شود.
تاكنون شرکت‌هاي سايپا و ايران خودرو هر يك نمونه‌هايي از اين نوع خودرو را ساخته و مورد آزمايش قرار داده‌اند. ايران خودرو سمند و سايپا پرايد هيبريدي را ساخته‌اند.
طرح ساخت خودروهاي ميكروهيبريدي از اواخر سال 1387 به صورت جدي در وزارت صنايع و معادن دنبال شد و در همين راستا نخستين جلسه براي اجراي اين طرح در ارديبهشت ماه سال جاري تحت عنوان ستاد سياستگذاري خودروهاي هيبريدي در وزارت صنايع و معادن برگزار شد.
همچنين طرح اوليه تدوين شده‌اي که به تاييد وزارت صنايع و معادن رسيده بود، اول شهريور سال 1387 از سوي معاونت صنايع و امور اقتصادي اين وزارتخانه به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ارسال شد تا اعتبار در نظر گرفته شده براي آن طي زمان‌بندي انجام شده به شرکت‌هاي خودروسازي سايپا و ايران خودرو پرداخت شود.
تاكنون شركت ايران خودرو در زمينه اجراي طرح ساخت خودروهاي ميكروهيبريدي از شركت سايپا بهتر عمل كرده و بر اين اساس ايران خودرو طرح اوليه خود را ارايه و تاييديه آن‌را نيز دريافت کرده است و پيش‌بيني مي‌شود كه سمندهاي ميكروهيبريدي اين شركت شش تا هفت ماه پس از دريافت پيش پرداخت روانه بازار شوند.
در مورد قيمت خودروهاي ميكروهيبريدي نيز افشين روغني ـ معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنايع و معادن ـ گفته كه در مجموع براي سطح ميكروهيبريد، پيشنهاد افزايش قيمت 250 تا 400 هزار توماني داده شده است.
در يكي از آخرين اظهارنظرها نيز مجيد هدايت، رييس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) اوايل شهريور ماه امسال خبر داد كه طي 18 ماه آينده نمونه اوليه خودروهاي هيبريدي در كشور رونمايي خواهد شد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/نمايشگاه خودرو پاريس ‌٢٠١٠/
قدرت‌نمايي آلفا رومئو با قرمز اسپورتي!

آلفا رومئو با خودرو جديد خود قصد دارد در نمايشگاه خودرو پاريس 2010 قدرت‌نمايي كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خودرو جديد آلفا رومئو با نام 8C Competizione داراي دو صندلي و شماي اسپورتي بوده كه اين خودروساز ايتاليايي قصد آن دارد آن‌را در بدنه فيبر كربني قرمز رنگ توليد كند.
موتور اين خودرو از نوع 4.7 ليتري V8 است. قدرت موتور اين خودرو نيز به 450 اسب بخار مي‌رسد.
آلفا رومئو مدعي شده كه سرعت اين خودرو در عرض كمتر از 4.2 ثانيه از صفر تا 100 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد.
اما خبر مهمتر اين‌كه آنتونيو براواله، قائم مقام رييس آلفا رومئو خبر داد كه محصول جديد اين شركت روانه بازار آمريكا نيز خواهد شد.
پيش‌بيني مي‌شود اين خودرو 20 ماه پس از پايان برگزاري نمايشگاه پاريس به مشتريان آمريكايي تحويل داده شود.
برنامه‌ريزي شده فقط 500 دستگاه از اين خودرو در سراسر جهان توليد شود.
انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C35.jpg



Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C34.jpg


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C36.jpg
 

xmas_696

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
salam be dostam sayte kheyli khobi darid.
berim sareh asleh matlab :D man mashinam 405, mikham 1sistem bebandam k keyfiyat dashteh basheh dar haleh hazer pakhsham 5250he 1joft s20tam daram az beyne 718 718ex ya v2 (6975) ya agar to in reng gheymat ta 140t chizeh dg pishnehad mikonid moarefi konid mamnoon misham. dar zemn man 1 ampiliyam mikham chon badan gharareh 1 bax eezafeh koonam(markesh maloom nist) nemidonam k 1amp 2kanaleh vaseh bandam begiram badan k bax gereftam 1 amp 2kanaleh dg ezafeh koonam ya na az alan 1 ,4kanaleh begiram. een doo gozineh ro keyfiyat sistem tasir mizareh ya na harkodomo anjam dadam farghi nadareh? (1 ampili 2 kanaleh herfeyee khob moarefi konid k az 110t gheymatesh bishatr nasheh) ampili 2 kanaleh turnado khobeh ya na? kenwood chi?
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رنو نخستين مدل تمام زنانه خود را در نمايشگاه خودرو پاريس 2010 در معرض ديد عموم مي‌گذارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نام محصول جديد رنو تويينگو ميس سيكستي بوده كه بخشي از نام اين خودرو مربوط به برند ايتاليايي فعال در صنعت مد يعني ميس سيكستي مي‌شود.
رنو در توصيف محصول جديد خود اعلام كرده كه اين خودرو محصولي تمام زنانه بوده كه نمايي اغواگرانه دارد.
قرار است خودروي صورتي و سياه نوامبر امسال روانه بازارهاي اروپايي شود.
انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C33.jpg



Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C28.jpg



Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C29.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/نمايشگاه خودرو پاريس ‌٢٠١٠/
رولز رويس با پنج مدل جديد مي‌آيد


شركت خودروسازي رولز رويس پنج محصول جديد خود را در نمايشگاه خودرو پاريس 2010 در معرض ديد عموم مي‌گذارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رولز رويس، واحد تابعه شركت خودروسازي بي.ام.و قصد دارد فانتوم جديد خود را در نمايشگاه پاريس به بازديدكنندگان عرضه كند.
رولز رويس براي نمايش فانتوم كوپه و دو ورژن جديد مدل گوست خود نيز آماده شده است.
ويژگي اصلي خودروهاي جديد رولز رويس نماي ظاهري آن‌ها و تزيينات داخلي اين خودروهاست كه از چرم خالص براي اين تزيين استفاده شده است.
رولز رويس همچنين قصد دارد يك مجموعه منحصربفرد چهار نفره ويژه پيك نيك خود را نيز در نمايشگاه امسال در معرض ديد عموم قرار دهد.
انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C31.jpg





Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C32.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اسمارت قصد دارد با اسكوتر الكتريكي خود بازديدكنندگان از نمايشگاه خودرو پاريس 2010 را غافل‌گير كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت اسمارت اين اسكوتر مفهومي را در راستاي برنامه حركت هوشمند شهري خود طراحي و ساخته است.
اسكوتر مفهومي اسمارت كه قرار است به صورت رسمي از آن در نمايشگاه خودرو پاريس 2010 رونمايي شود، هيچ اگزوزي نداشته و حداكثر سرعت آن نيز به 28 مايل بر ساعت مي‌رسد.
اما داستان اصلي در مورد جزييات فني اين اسكوتر است.
اسمارت در ساخت اين خودرو از تجهيزات ايمني و ارتباطي توسعه يافته استفاده كرده كه قابل استفاده براي يك يا دو نفر است.
يك كيسه ايمني هوا نيز زير دسته اين اسكوتر نصب شده است. اين وسيله نقليه مجهز به ترمز ضدقفل و كمك كننده نقاط كور نيز است.
اين اسكوتر داراي يك موتور الكتريكي چهار كيلوواتي است. باتري ليتيوم يوني اين وسيله قابليت شارژ كامل بين سه تا پنج ساعت را دارد.
چرخ‌هاي اين وسيله از نوع 13 اينچي بوده و بدنه آن نيز از فولاد و آلومينيوم ساخته شده است.
چراغ‌هاي جلو و عقب و ترمز اين خودرو نيز مجهز به ال.اي.دي هستند.
انتهاي پيام


Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C37.jpg



Multimedia%5Cpics%5C1389%5C7%5CEconomy%5C38.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
پژو قصد دارد توليد مدل 206 خود را در اروپا تا سال 2013 ميلادي متوقف كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پژو 206 از جمله خودروهايي محسوب مي‌شود كه مدت طولاني در بازار حضور داشته و هنوز هم مشتريان نسبت به خريد آن تمايل نشان مي‌دهند.
با اين وجود قوانين سختگيرانه اتحاديه اروپا باعث شده تا پژو سيتروئن تصميم بگيرد توليد پژو 206 خود را در اروپا تا سال 2013 متوقف كند.
البته پيش‌بيني مي‌شود توليد اين خودرو در خارج از اروپا و در مناطقي مانند آمريكاي جنوبي، چين و ايران همچنان ادامه يابد.
پژو 206 نخستين بار در سال 1998 ميلادي عرضه شد و قيمت مناسب اين خودرو باعث شد تا در مدت كوتاهي در بازار محبوب شود.
تا سال 2006 ميلادي بيش از پنج ميليون دستگاه پژو 206 فروخته شد. بعد از آن پژو 207 جايگزين پژو 206 شد كه تا الان نيز اين خودرو به بازار عرضه مي‌شود.
پژو 206 در ابتدا به صورت خودرويي هاچ‌بك عرضه شد، اما در سال 2001 ميلادي اين خودرو صاحب دو مدل بدنه اضافي نيز شد.
در سال 2001 پژو دو مدل پژو 206 با نام‌هاي 106 اسپورت واگن و 106 كوپه كابريولت را تعريف كرد.
خودروي دوم صاحب يك سقف فلزي تاشو بود و اين مدل نيز در بازار با استقبال مشتريان روبرو شد.
در سال 2005 پژو فرانسه يك سدان جديد چهار در از اين خودرو را نيز تعريف كرد كه تنها به چند بازار نوظهور عرضه شد.
پژو 206 اوليه داراي دو مدل بنزيني و ديزلي بود. حجم موتور نوع بنزيني اين خودرو بين 1.1 تا 2 ليتر و حجم موتور نوع ديزلي آن نيز بين 1.4 تا 2 ليتر بود.
همچنين نوع بنزيني پژو 206 داراي قدرت موتور 60 تا 183 اسب بخار و نوع ديزلي آن نيز داراي قدرت موتور بين 68 تا 109 اسب بخار بود.
پژو 206 هم‌اكنون در ايران در شركت ايران خودرو به توليد مي‌رسد. در پنج ماهه امسال توليد سه مدل پژو 206 يعني پژو 206 معمولي، پژو 206 اتوماتيك و پژو 206 دوگانه‌سوز در شركت ايران خودرو با افزايش 70.6 درصدي به 60 هزار و 567 دستگاه رسيد. پژو 206 از جمله خودروهاي به نسبت كم‌مصرف در بازار ايران محسوب مي‌شود.
انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1384%5C11%5CEconomy%5C249.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وانت مزدا دوكابين تمام استانداردهاي مرتبط را پاس كرده و مدارك تست آخرين استاندارد آن نيز به زودي ارائه خواهد شد.
حسين دودانگه ـ معاون تحقيق و توسعه گروه بهمن ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: 34 استاندارد از 55 استاندارد براي خودروهاي تجاري اجباري شده است.
وي با بيان اين‌كه وانت مزدا دوكابين 33 استاندارد از 34 استاندارد اجباري مربوطه را در زمان مورد نظر كسب كرده است، خاطرنشان كرد: تنها استاندارد تداخل امواج راديويي باقي مانده كه آن هم كسب شده و در انتظار مشخص شدن نتايج تست آن در خارج از كشور هستيم.
او با بيان اينكه حداكثر تا يك ماه آينده نتايج تست آخرين استاندارد وانت مزدا دوكابين در خارج از كشور به موسسه استاندارد ارائه خواهد شد، تصريح كرد: در حال مذاكره با موسسه استاندارد هستيم تا در صورت امكان، توليد اين خودرو را تا يك ماه آينده ادامه دهيم تا نتايج آخرين تست آن نيز ارائه شود.
گفتني است، پيش از اين اول مهر به عنوان آخرين فرصت خودروسازان براي تجهيز خودروهاي توليدي به استانداردهاي اجباري تعيين شده بود. با اين حال گويا خودروهايي همچون وانت پيكان، وانت مزدا دوكابين و پرايد موفق به كسب استنداردهاي مربوطه نشده‌اند.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
قائم مقام مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: اگر مشتري خاصي براي برند پژو داشته باشيم، آن‌را هم دركنار برندهاي خودمان توليد خواهيم كرد، اما در نهايت محوريت با برندهاي خودمان است.
‌ميرجواد سليماني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از طراحي دو پلت‌فرم ملي خبر داد و اظهار كرد: هيات مديره ايران خودرو طراحي و توليد دو پلت فرم را مصوب كرده كه يكي در كلاس A و ديگري در كلاس C با برند داخلي خوهد بود.
وي درباره زمان‌ توليد اين دو محصول گفت: زمان‌بندي اين كار در حال تهيه است كه به زودي اعلام مي‌شود. اين دو پلت‌فرم مانند سمند برند ملي ما بوده و مالكيت معنوي كامل آن نيز با ايران خودروست.
او در پاسخ به اين‌كه آيا با توليد اين دو برند، بقيه برندهاي فعلي در حال توليد در ايران خودرو از چرخه توليد خارج خواهند شد؟ خاطرنشان كرد: متناسب با وضعيت بازار، محصولات جديد جايگزين محصولات فعلي خواهند شد.
سليماني همچنين در خصوص اين كه آيا در آن زمان برندهاي خارجي همچون پژو نيز از چرخه توليد خارج خواهد شد؟ تصريح كرد: اين موضوع به وضعيت بازار بستگي دارد. اگر مشتري خاصي براي برند پژو باشد، آن‌را هم دركنار برندهاي خودمان توليد خواهيم كرد، اما در نهايت محوريت با برندهاي خودمان است.
به گزارش ايسنا، پيش از اين نيز جواد نجم‌الدين - مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو - در مراسم افتتاح خط توليد سمند سرير گفته بود:‌ طراحي پلت‌فرم‌هاي جديد در ايران‌خودرو آغاز شده و تا سه سال آينده تمام خودروهاي ما داراي طراحي‌هاي جديد و برند ملي بوده و بقيه خودروها را از رده خارج مي‌كنيم.
انتهاي پيام




Multimedia%5Cpics%5C1387%5C8%5CEconomy%5C7.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/راه‌هاي شناسايي قطعات غيراستاندارد/
مردم قطعات خودرو را از نمايندگي‌ها بخرند



مديرعامل يك شركت قطعه‌ساز خودرو گفت: در ايران الزامي براي حك شدن استاندارد روي قطعات وارداتي خودرو وجود ندارد.
امير كمالي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد قطعات غير استاندارد موجود در بازار گفت: اين قطعات يا از طريق قاچاق وارد كشور مي‌شوند يا توسط توليدكنندگان غير مجاز توليد و به بازار عرضه مي‌شوند.
وي ادامه داد: البته به شكل بسيار محدود گاهي پيش مي‌آيد كه در گمرك يا آزمايشگاه‌هاي استاندارد هم تباني‌هايي صورت مي‌گيرد كه باعث ورود قطعات غير استاندارد به بازار مي‌شود.
اين كارشناس صنعت قطعه بيان كرد: هر قطعه‌اي كه بخواهد در اروپا فروخته شود بايد حتما نشان CE را كسب كند، اما در ايران هيچ الزامي براي حك شدن استاندارد روي قطعات وارداتي وجود ندارد كه نشان دهنده كيفيت آن‌ها باشد.
كمالي با شاره به اينكه استاندارد نبودن قطعات ايمني و فوق ايمني مي‌تواند آثار بسيار ناگوار جاني و مالي در پي داشته باشد، افزود: خريداران بايد در مورد خريد قطعه حساسيت بيشتري به خرج دهند.
اين فعال صنعت قطعه در پايان به مردم توصيه كرد: مردم در خريد قطعه خودرو حتما با كارشناسان مشورت و سعي كنند قطعه مورد نياز خود را از فروشندگان مجاز ونمايندگي‌هاي فروش تهيه كنند تا دچار مشكلات ناشي از خريد قطعات بي‌كيفيت نشوند.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


معاون نظارت بيمه مركزي در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
انواع مجازات در راه شركت‌هاي متخلف در اجراي بيمه شخص ثالث
خبرگزاري فارس: معاون نظارت بيمه مركزي از بررسي سريع‌تر عملكرد شركت‌هاي متخلف در اجراي قانون بيمه شخص ثالث و اتمام حجت بيمه مركزي با مسئولان شركت‌هاي متخلف خبر داد و گفت: براي مجازات شركت‌هايي كه عملكرد خود را اصلاح نكنند ترديدي به خود راه نمي‌دهيم.

A0383971.jpg



رحيم مصدق در گفت‌و‌گو با خبرنگاراقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، در خصوص اصلاح آيين‌نامه بيمه‌هاي درمان كه در دستور كار شوراي ‌عالي بيمه قرار دارد، اظهار داشت: بيمه‌هاي مكمل درماني كه در حال حاضر شركت‌ها به متقاضيان ارائه مي‌دهند، عمدتاً شامل پوشش‌هاي بيمارستاني و برخي از پوشش‌هاي مربوطه به خدمات تشخيص درماني يا پاراكلينيكي است.
وي با اشاره به اينكه بيمه مركزي اصلاح بيمه‌هاي مكمل درمان را در اولويت كاري خود قرار داده است، افزود: با اصلاح اين آيين نامه شرايط براي تنوع در خدمات بيمه‌هاي درمان كشور ميسر خواهد شد.
مصدق در ادامه افزود: با اجراي اين طرح شركت‌ها مي‌توانند متناسب با درخواست مشتريان خود پوشش‌هاي متنوعي اعم از پرداخت هزينه‌هاي بستري در بيمارستان، هزينه‌هاي زايمان و هزينه‌هاي انتقال به مراكز درماني را از طريق شركت‌هاي بيمه‌اي بازرگاني ارائه كنند.
به گفته وي اصلاح آيين‌نامه‌ بيمه‌هاي درمان، به ميزات قابل توجهي بسياري از دغدغه‌هاي مردم را در خصوص تأمين هزينه‌هاي بستري در مراكز درماني تحت پوشش قرار خواهد داد.
رحيم مصدق در خصوص تعرفه بيمه‌هاي درمان در كشور، خاطرنشان كرد: طرح تغيير تعرفه‌هاي بيمه‌هاي درمان در الويت بعدي كار بيمه مركزي قرار دارد، البته برخي از كارشناسان عرصه بيمه معتقدند كه نبايد تعرفه خاصي در اين امر منظور شود به صورتي كه خود شركت‌هاي بيمه اقدام به تعيين اين تعرفه‌ها كنند.
وي ضمن تأكيد براينكه تعرفه بيمه‌هاي درمان از سال 84 تاكنون تغيير نكرده است، گفت: پس از بررسي آيين‌نامه‌ بيمه‌هاي درمان بحث تعيين تعرفه اين بيمه‌نامه‌ها در شوراي عالي بيمه مورد بررسي قرار خواهد گرفت، اما در گام نخست به دنبال ايجاد تنوع در پوشش‌هاي درماني كشور هستيم.
معاون نظارت بيمه مركزي اضافه كرد: با وجود حضور سازمان‌هاي متعدد بيمه‌اي دركشور، هنوز درصد قابل توجهي از مردم جامعه از خدمات بيمه درمان مناسب استفاده نمي‌كنند.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه در اجراي سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه رقابتي شدن بيمه‌هاي درمان در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: بيمه مركزي درصدد است با اجراي سياست‌هاي مؤثر شرايطي را به وجود آورد كه شركت‌هاي بيمه بتوانند علاوه بر ارائه خدمات پايه درماني، بيمه‌هاي مكمل مطلوبي را نيز براي آحاد مردم جامعه به وجود بياورد.
وي در ادامه اضافه كرد: در حال حاضر تعرفه خدمات بيمه‌هاي درمان مكمل بيشتر تابع ميزان و نوع پوشش‌هاي بيمه‌اي كه بيمه گذار دريافت مي‌كنند، است؛ البته تعيين قيمت تعرفه‌هاي اين بيمه‌نامه تا حدي به خدمات پزشكي كشور نيز مرتبط مي‌شود.

* در آينده نزديك وضعيت شركت‌هاي مختلف مشخص خواهد شد

مصدق با اشاره به اينكه بيمه مركزي به دنبال بررسي هر چه سريع‌تر عملكرد شركت‌هاي متخلف در اجراي قانون بيمه شخص ثالث است، اظهار داشت: تاكنون با پيگيري‌هاي صورت گرفته يك شركت اصلاحات منظوره بيمه مركزي را اجرا كرده‌ ولي متأسفانه شركت ديگر هنوز اقدامات لازم را در اين مسير انجام نداده است.
وي در خصوص جريمه كردن شركت‌هاي بيمه‌اي متخلف، گفت: بيمه مركزي به دنبال جريمه كردن شركت‌هاي بيمه نيست بلكه هدف ما اصلاح روند فعاليت شركت‌ها در عرصه بيمه كشور است به صورتي كه آنها مطابق قوانين و مقررات حق و حقوق مردم را به صورت مناسب ارائه كنند.
معاون نظارت بيمه مركزي در ادامه افزود: براساس قانون، بيمه مركزي اجازه به كارگيري مجموعه‌اي از مجازات‌ را براي تنبيه شركت‌هاي بيمه‌اي متخلف در اختيار دارد كه يكي از آنها جريمه است. البته بيمه مركزي بيشتر از ساير ابزارها مانند تعويق موقت فعاليت شركت متخلف و لغو پروانه آن در برخي از رشته‌ها استفاده مي‌كند.
به گفته وي هدف اصلي بيمه مركزي از پيگيري‌ها مربوطه بيشتر اصلاح روش و عملكرد شركت‌هاي بيمه‌اي منطق با ضوابط قانوني است.
وي با اشاره به اينكه برخي از شركت‌ها درصدد اخلال در انجام وظايف نظارتي بيمه مركزي هستند، اضافه كرد: بيمه مركزي در انجام وظايف قانوني خود از جانب كسي نگراني نخواهد داشت و تمام تلاش خود را در جهت اصلاح رويه شركت‌ها و احقاق حقوق قانوني مردم انجام خواهد داد.
مصدق در خصوص وضعيت ديگر شركت متخلف، خاطرنشان كرد: اين شركت تاكنون اقدام مؤثري را در جهت اصلاح فعاليت‌هاي خود انجام نداده است و اگر وضعيت به همين منوال باشد، بيمه مركزي ناگزير است از ساير ابزار‌هاي قانوني كه در اختيار دارد، استفاده كند.
معاون نظارت بيمه مركزي در ادامه اضافه كرد: بيمه مركزي با مسئولان رده بالاي شركت‌ بيمه‌اي متخلف اتمام حجت كرده است كه اميدواريم به نتيجه برسد، ولي اگر اين كار صورت نگرفت براي مجازات اين شركت ترديدي به خود راه نمي‌دهيم.
به گفته وي اگر منافع بيمه گذارن جامعه توسط شركت‌هاي بيمه اي حفظ نشود، نهاد‌هاي نظارتي بايد مانع فعاليت اين شركت‌ها شوند چرا كه اين امر قانوني است.
انتهاي پيام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


دبير شوراي عالي ترافيك در گفت وگو با فارس اعلام كرد
اجراي طرح ممنوعيت تردد موتورسيكلت‌ها در محدوده طرح ترافيك از سال آينده
خبرگزاري فارس: دبير شوراي عالي ترافيك گفت: فكر مي‌كنم طرح ممنوعيت تردد موتورسيكلت‌ها در محدوده طرح ترافيك از سال آينده اجرايي مي‌شود.

A0095194.jpg



سيد مجتبي شفيعي در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي فارس به طرح ممنوعيت تردد موتورسيكلت ها در محدوده طرح ترافيك اشاره كرد و گفت: طرح در حال آماده شدن است.

وي با بيان اينكه هنوز مشكلي در اين زمينه وجود دارد، گفت: هنوز موضوع تعويض پلاك موتورسيكلت‌ها به اتمام نرسيده است.

دبير شوراي عالي ترافيك بيان كرد: تا پايان سال جاري و حداكثر اوايل سال آينده تعويض پلاك تمام موتورسيكلت‌ها به اتمام مي‌رسد.

به گفته شفيعي، تعويض پلاك نيمي از موتورسيكلت‌ها به اتمام رسيده است و مابقي نيز انجام مي شود.

وي بيان كرد: فكر مي كنم از سال آينده بتوانيم طرح كنترل مكانيزه موتورسيكلت‌ها را انجام دهيم.

شفيعي بيان كرد: براي تهيه طرح ممنوعيت تردد موتورسيكلت ها در محدوده طرح ترافيك جلساتي با مسئولان ذي ربط برگزار شده است.

دبير شوراي عالي ترافيك اظهار داشت: همچنين پيشنهادي است تا از موتورسيكلت‌هايي كه آلودگي كمتري دارد، استفاده شود.
انتهاي پيام/ر
 

ALPINER

Registered User
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
49
محل سکونت
سرزمين آرش كمانگير
محمد زالی مدیر مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو با بیان این مطلب، افزود: مطالعات و بررسی های لازم برای این کار، از دو سال پیش شروع و مبانی تئوریک آن، فراهم شده است.
فناوري پاشش مستقیم درکنار فناوريهاي دیزل، س ان جی، هایبرید و کوچک سازی موتور، فناوری های مهم آینده در قوای محرکه را تشکیل می دهد که با هدف کاهش انتشار دی اکسید کربن و کاهش مصرف سوخت دنبال می شوند.
زالی، برخورداری از تجربه موتور ملی پایه گاز سوز ای اف 7 را یک امتیاز مهم برای مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو در پرداختن به فناروی پاشش مستقیم به شمار آورد وگفت: در موتور ملی تنفس طبيعي، فناوري سی ان جی و در موتور ملي پرخوران(توربوشارژ) فناوري سی ان جی با کوچک سازی موتور ترکیب شد و در طرح پاشش مستفیم گاز، فناوري سی ان جی با پاشش مستقیم ترکیب می شود.

فناوری پاشش مستقیم در مورد موتورهای بنزینی از 10 سال پيش در اروپا توسعه یافته و کاهش مصرف سوخت را در پی داشته، اما در مورد موتور پایه گاز سوز هنوز انجام نشده. با اجرای این طرح، مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو مبتکر این حرکت در جهان خواهد بود.

در حال حاضر، ميزان انتشار دی اکسید کربن موتور ملي با سوختهاي بنزين و گاز به ترتيب 185و 156 گرم بر كيلومتر مي باشد اما در موتور گازسوز پاشش مستقيم ميزان انتشار اين گاز كمتر از 130 گرم بر كيلومتر پيش بيني مي شود.
با توسعه سیستم پاشش مستفیم روی موتور پایه گاز سوز معادل با كاهش انتشار دي اكسيد كربن، مصرف سوخت خودرو نيز كاهش يافته و از اينرو پیمایش خودرو سمند با يك مخزن 100 ليتري بيش از 350 كيلومتر خواهد بود.

براي مجهز كردن موتور ملي به فناوري پاشش مستقيم گاز، مركز تحقيقات توسعه سامانه تبادل گاز، توسعه افشانه پاشش مستقيم و توسعه محفظه احتراق موتور ملي را مد نظر قرار داده و نسبت به ساخت پنج نمونه موتور و ارزیابی عملكرد موتور توسعه يافته اقدام خواهد كرد.
تجربه موتور ملی پایه گازسوز ای اف 7 نشان داد كه سطح آلودگي اين موتور با سوخت گاز 70% بهتر از سقف انتشار آلودگي استاندارد يورو 5 است و اضافه كردن فناوري پاشش مستقيم مزيت رقابتي بزرگي در حوزه قواي محركه خودرو براي كشور ايجاد مي كند زيرا همزمان مصرف سوخت و آلودگي موتور به ميزان قابل توجهي كاهش پيدا مي كند به گونه اي كه دستيابي به آن بوسيله فناوريهاي ديگر به سختي امكانپذير است.

 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي:
دانش‌آموزان براي كاهش آمار تصادفات به پليس كمك كنند
خبرگزاري فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با مهم دانستن نقش دانش‌آموزان در كاهش تصادفات رانندگي طي سالهاي گذشته گفت: دانش‌آموزان مي‌توانند پليس را در زمينه كاهش تصادفات رانندگي ياري كنند.

A0818392.jpg



به گزارش خبرنگار انتظامي فارس، سردار اسكندر مؤمني امروز در مراسم نواختن زنگ انضباط اجتماعي در دبيرستان علامه حلي تهران گفت: دشمنان مثل آب خوردن برخي كشورهاي منطقه را به راحتي اشغال مي‌كنند اما زماني كه به ايران فكر مي‌كنند با يك علامت سؤال متوقف مي‌شوند كه دليل آن رشادت‌ها و شهادت جوانان ايراني در 8 سال دفاع مقدس است.

وي همچنين با اشاره به آمار بالاي تصادفات رانندگي در كشور اظهار داشت: دانش آموزان براي توليد امنيت و انضباط اجتماعي در جامعه مي‌توانند به پليس كمك كنند به خصوص اينكه برخي اتفاقات كه در كاهش حوادث در چند سال اخير روي داده به دليل انجام اقدامات فرهنگي بوده است.

سردار مؤمني افزود: دانش‌آموزان به عنوان يك نهاد فرهنگ‌ساز سهم عمده‌اي در كاهش سوانح رانندگي داشته‌اند ولي علي‌رغم اقدامات شايسته‌اي كه تاكنون صورت گرفته هر روز شاهد آمار بالاي تصادفات هستيم.

رئيس پليس راهور ناجا اعلام كرد: دانش‌آموزان در 2عرصه مي‌توانند در كاهش تصادفات و قانونگرايي كمك كنند. در عرصه فرهنگي تحت عنوان هميار يا پليس‌يار مي‌توانند وارد شوند كه طي چند سال گذشته همكاري دانش‌آموزان در اين زمينه مناسب بوده است.

وي اظهار داشت: در عرصه دوم نيز مي‌توان از دستاوردها و ايده‌هايي كه دانش‌آموزان دارند استفاده كرد.

سردار مؤمني گفت: عامل فرهنگي بزرگترين عامل در كاهش تصادفات رانندگي است و مي‌تواند تأثير فراواني در اين زمينه داشته باشد.

وي اظهار داشت: بايد بياموزيم كه انضباط اجتماعي يعني رعايت كردن حقوق ديگران، بر همين اساس اگر بخواهيم در هر عرصه‌اي موفق باشيم بايد به حقوق ديگران احترام بگذاريم.

اين مقام ارشد نيروي انتظامي تأكيد كرد: براي كاهش آمار تصادفات در كشور و موفقيت در آن راهي جز استفاده از خانواده بزرگ آموزش و پرورش نداريم.

سردار مؤمني گفت: استقبال از ايده‌هاي دانش‌آموزان مي‌تواند كمك ويژه‌اي به پليس راهنمايي و رانندگي كند.
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
salam be dostam sayte kheyli khobi darid.
berim sareh asleh matlab :D man mashinam 405, mikham 1sistem bebandam k keyfiyat dashteh basheh dar haleh hazer pakhsham 5250he 1joft s20tam daram az beyne 718 718ex ya v2 (6975) ya agar to in reng gheymat ta 140t chizeh dg pishnehad mikonid moarefi konid mamnoon misham. dar zemn man 1 ampiliyam mikham chon badan gharareh 1 bax eezafeh koonam(markesh maloom nist) nemidonam k 1amp 2kanaleh vaseh bandam begiram badan k bax gereftam 1 amp 2kanaleh dg ezafeh koonam ya na az alan 1 ,4kanaleh begiram. een doo gozineh ro keyfiyat sistem tasir mizareh ya na harkodomo anjam dadam farghi nadareh? (1 ampili 2 kanaleh herfeyee khob moarefi konid k az 110t gheymatesh bishatr nasheh) ampili 2 kanaleh turnado khobeh ya na? kenwood chi?

اگه تا 140 ميخوای واسه باند بدی ميتونی دو جفت 718 بگيری با يه آمپ 4 کاناله
بعد باکس و يه آمپ دو کاناله ديگه اضافه کنی
البته نميدونم اين همه صدا رو لازم داری يا نه!
 

xmas_696

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
mamnoon az rahnamaeitun vali 1kam 718 delamo zadeh chon 1ki az bacheh ha dareh alan badaz 1salo 3mah ofteh keyfiyat peyda kardeh vaseh hamin 1kam zadeh shodam. nazaretun dar moredeh band haye kelarion (agar eshtebah neveshtam bebakhshid) chi hast midonam 1kam gheymatesh balast vali migan kheyli keyfiyat daran mikhastam bedoonam che joori hastan? bazam agar bande dg pishnahad darid mamnoon misham ba gheymat dar jariyanam bezarid
 

vahiddddd

Registered User
تاریخ عضویت
4 می 2006
نوشته‌ها
1,048
لایک‌ها
352
من تجربه استفاده طولانی از 6975 و 718 رو داشتم و مشکلی هم نداشتم
از بين اين دو هم به نظر من کيفيت صدای ريز و قدرت 6975 يه چيز ديگست ،البته 6975 اصلی بود

در کل اگه دنبال کيفيتی به نظر من ميتونی با 140 تومان دو جفت کامپوننت بگيری که صدايی با کيفيت بالا وتفکيک خوب و البته قدرت بوم بوم کم ،که البته اگه باکس داشته باشی ديگه مشکلی نيست

تو باند های بالای 100 اين jbl t595 بايد چيز خوبی باشه 150 وات rms داره،با يه آمپ خوب فکر کنم صدای خوبی بده.
http://www.pioneershop.ir/product_JBL_T595.html
به نظر من برو عباسی اين باند هايی که مد نظرته رو ازشون يه صدا بگير، بعد با خيال راحت انتخاب کن

من اگه خودم بخوام اينقدر هزينه کنم ميرم سراغ کامپوننت که کيفيت خوبی داره.
 
Last edited:
بالا