• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
کارشناسان اعتقاد دارند مردن صنعت خودروسازي روسيه بهتر از زنده ماندن اين صنعت به لطف کمک‌هاي دولتي است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، صنعت خودروسازي روسيه که با بحران دست و پنجه نرم مي‌کند، طي ماه‌هاي اخير همواره يکي از مسائل مورد صحبت مسوولان ارشد روسيه بوده است.
از جمله ولاديمير پوتين، نخست‌وزير روسيه که در جريان بازديد خود از نيژني نووگراد، يکي از بزرگترين کارخانه‌هاي خودروسازي روسيه تعهد کرد که اين صنعت را پابرجا نگه دارد.
با اين وجود کارشناسان چندان به اين تعهد پوتين خوش‌بين نيستند.
کارشناسان صنعت خودروسازي معتقدند که صنعت خودروسازي روسيه بهتر است بميرد تا اين‌که با کمک‌هاي دولتي به صورت مصنوعي زنده بماند.
البته مسوولان کرملين نيز به راحتي نمي‌توانند دست از صنعت خودروسازي روسيه بردارند. رها کردن اين صنعت به نوعي مي‌تواند به رفتن آبروي روسيه در جهان نيز منجر شود.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/راه‌هاي شناسايي قطعات غير استاندارد/
کيت‌ها يا قرص‌هاي كاهش مصرف سوخت خودروها اثر تخريبي دارند


کيت‌ها و مواد شيميايي که به عنوان کاهنده مصرف سوخت در بازار عرضه مي‌شوند، نمي‌توانند در کاهش مصرف سوخت اثرگذار باشند، بلکه در موارد زيادي اثر مخرب زيست محيطي نيز ايجاد مي‌کنند.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، کيوان وزيري - مدير اجرا و نظارت بر استانداردهاي خودرو - با بيان مطلب بالا گفت: اين نوع از محصولات تنها به منظور سودجويي و سوء استفاده از شرايط افزايش قيمت سوخت عرضه مي شود و مخصوصا روي سيستم هاي انژکتوري مجهز به ECU هيچ اثري ندارند.
وي افزود: کيت هايي که روي مسير هواي ورودي نصب مي شوند، ممکن است در خودروهاي کاربوراتوري تاثير بسيار ضعيفي داشته باشد، اما در موتورهاي انژکتوري برخوردار از طراحي روز جهاني، انژکتورها تا جاي ممکن به محفظه احتراق نزديک شده و طراحي سرسيلندر ودريچه ها به گونه اي است که جريان مناسب هوا به سوخت ايجاد مي کند؛ لذا اين قبيل کيت ها عمدتا افت عملکرد و بازده تنفسي و راندمان موتور و همچنين كاهش قابليت رانندگي خودرو (کاهش شتاب صفر تا 100) را در پي دارد.
وي اشاره به نوع ديگري از کيت هايي که با ادعاي کاهش مصرف سوخت به بازار آمده‌اند، گفت: اين دسته از کيت‌ها که روي لوله هاي سوخت نصب مي‌شوند نيز هيچ اثري در کاهش مصرف سوخت ندارد.
مدير اجرا و نظارت بر استانداردهاي خودرو افزود: در علم موتور و قواي محرکه نيز تا کنون در خصوص اثر اين قبيل وسايل اضافه مقاله علمي و مورد تاييد داده نشده است.
وي موادي که به سوخت افزوده و با عنوان مکمل و يا قرص کاهش مصرف از آن نام برده مي‌شود را مخرب‌ترين ماده در اين زمينه نام برد و عنوان كرد: اين مواد به دليل افزايش آلايندگي و اثر عميق تخريبي و متالورژيکي و زيست محيطي بايد از نظر استانداردهاي آلايندگي 100 درصد غير قانوني اعلام شود.
وزيري، خورندگي و اختلال در ايمني و عملکرد موتور (EMS) را از ديگر عواقب استفاده از اين قبيل افزودني ها نام برد و رفتار رانندگي را مهم ترين عامل در کاهش مصرف سوخت دانست و از مراجع و نهادهاي مرتبط خواست تا به فرهنگ سازي در مورد بهبود رفتار رانندگي در سيکل شهري پر ترافيک با پرهيز از شتاب گيري و ترمزگيري شديد و همچنين در سيکل اتوبان با حرکت ثابت بين 90 تا 110 کيلومتر بر ساعت، اقدامات لازم از نگاه آموزشي و امکانات اياب و ذهاب بيشتر به عمل آورند.
وي اظهار كرد: اگر اينگونه وسايل و ادوات مورد تاييد قرار مي‌گرفت، به طور قطع در خطوط توليد کليه خودروسازان معتبر جهاني با توجه به رقابت پذيري در کاهش مصرف سوخت و ارتقاي سطح آلايندگي استفاده مي‌شد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/پايان داستان تمركز توليد تندر‌٩٠/
تندر در ايران خودرو ماندگار شد
Multimedia%5Cpics%5C1386%5C3%5CEconomy%5C170.jpg


طي دو سال گذشته بحث‌هاي زيادي در مورد تمركز توليد تندر90 در يكي از دو خودروساز توليد كننده اين محصول در ايران مطرح بود تا اين كه بالاخره سخنان ديروز وزير صنايع ومعادن به اين بحث‌ها پايان داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محرابيان، ديروز در كنفرانس مطبوعاتي خود از منتفي شدن تمركز تندر90 در يكي از دو خودروساز توليدكننده اين خودرو خبر داد.
به اين ترتيب توليد تندر90 همانند قبل در ايران خودرو و پارس خودرو ادامه خواهد يافت.
هر چند در ابتداي مطرح شدن بحث تمركز توليد تندر90 مسوولان ايران خودرو تاييد كرده بودند كه پيشنهاد تمركز توليد اين خودرو از سوي آنان مطرح شده، اما هرچه تمركز توليد جدي‌تر شد، از قطعيت تصميم اين خودرو ساز هم كاسته شد؛ تا جايي كه بعد از اظهارات رييس كارگروه خودرو ايدرو مبني بر ابلاغ تمركز توليد تندر90، ايران خودرو رسما اعلام كرد كه توليد تندر به هيچ وجه در يكي از دو شركت توليدكننده اين خودرو متمركز نمي‌شود.
بعد از سخنان روشني مقدم - رييس كارگروه خودرو ايدرو - كه از قوت گرفتن احتمال تمركز توليد تندر در يكي از دو خودروساز خبر داده بود، اطلاعيه‌اي از سوي ستاد خبري ايران خودرو منتشر شد كه رد آن آمده بود: امكان توليد تندر90 فقط در يكي از شركت‌هاي ايران خودرو يا پارس خودرو وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته توليد اين خودرو در هر دو شركت ادامه خواهد داشت.
* * موضع پارس خودرو
در همين حال مسوولان پارس خودرو كه تمركز توليد تندر90 را منطقي و باعث پيشرفت كيفي و افزايش تيراژ اين محصول مي‌دانستند، ولي در عين حال معتقد بودند كه در اين معامله بايد رضايت دو طرف لحاظ شود. علي ملك، عضو هيات مديره اين شركت در جايي عنوان كرده بود كه هر چند تمركز توليد تندر90 در يك خودروساز به نظر بيشتر اعضاي هيات مديره ايران خودرو و پارس خودرو منطقي مي‌آيد، اما در اين معامله بايد رضايت دو طرف لحاظ شود و در غير اين صورت تمركز توليد منتفي خواهد بود.
* * سياست دولتي‌ها
در همين شرايط ايدرو هم تا حدودي از بحث تمركز توليد تندر90 كنار كشيد و محمدرضا روشني مقدم ـ رييس كارگروه خودرو سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) - كه تا پيش از اين تنها راه نجات تندر را تمركز توليد آن در يكي از دو خودروساز داخلي مي‌دانست، اظهار كرد كه در خصوص تمركز توليد تندر90 تصميم جديدي در وزارت صنايع و معادن و ايدرو گرفته نشده، تا به استناد آن بتوان حرف‌هاي جديدي را مطرح كرد.
افشين روغني - معاون وزير صنايع و معادن - هم سعي كرد با تاكيد بر سياست‌گذار بودن وزارتخانه در تمركز توليد تندر90 به نوعي مسووليت ناشي از اين تصميم‌ را از دوش وزارتخانه بردارد.
وي در مورد اين كه چرا هنوز تصميم روشني براي تمركز توليد اين خودرو گرفته نشده است؟ پاسخ داد: ‌در گذشته علاوه بر اين‌كه خودروسازان همگي دولتي بودند، ايدرو هم كه صاحب سهام اين دو خودروساز بود، يكي از معاونت‌هاي وزارتخانه محسوب مي‌شد. آن روز مي‌شد در كنار سياست‌گذاري، در مسائل دخالت مستقيم داشت، اما اكنون شرايط تغيير كرده و وظيفه هر كس مشخص است.
* * پايان سناريو؛ ادامه توليد تندر در ايران خودرو
اما پايان ماجراي تمركز تندر90 در پارس خودرو يا ايران خودرو با كنفرانس مطبوعاتي ديروز وزير صنايع و معادن بالاخره رقم خورد.
در شرايطي كه عده‌اي هنوز عقيده دارند كه تمركز توليد تندر90 در يك خودروساز مي تواند به نفع كل توليد داخلي اين خودرو و همچنين بهبود ارتباط با رنو پارس باشد، وزير صنايع تمركز توليد را منتفي اعلام كرد تا رقابت پارس خودرو و ايران خودرو در توليد خودرويي واحد با مشخصات كيفي واحد ادامه داشته باشد.
در پايان يادآور مي‌شود كه از بابت تمركز توليد تندر90 سود چنداني عايد مصرف‌كننده نخواهد شد و اين سازنده خودروست كه با تمركز توليد مي‌تواند سوددهي خود را از بابت توليد و فروش اين محصول افزايش دهد.
انتهاي پيام
 

Mamylo

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
949
لایک‌ها
10
سن
33
محل سکونت
کرج
ممنون سينا جان
بچه ها کاش يکي مي تونست سير تکاملي ايران خودرو رو بذاره :lol:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
در پنج ماه نخست امسال رخ داد:‌
افزايش 115درصدي توليد خودروهاي سواري دوگانه‌سوز
wh120-115.jpg


توليد انواع خودروهاي سواري دوگانه‌سوز در كشور در پنج ماهه امسال با افزاش 115.2 درصدي به 144 هزار و 420 دستگاه رسيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مدت به صورت تفكيك شده شركت ايران خودرو با افزايش 190.4 درصدي 84 هزار و 877 دستگاه خودرو سواري دوگانه‌سوز توليد كرد.
سايپا با رشد 39.4 درصدي بالغ بر 41 هزار و 238 دستگاه خودرو سواري دوگانه‌سوز توليد كرد.
پارس خودرو نيز 18 هزار و 276 دستگاه سواري دوگانه‌سوز توليد كرد كه حاكي از رشد 120.6 درصدي بود.
شركت مديران خودرو نيز در همين مدت 29 دستگاه خودرو سواري دوگانه‌سوز توليد كرد.
در مرداد ماه امسال نيز توليد انواع خودروهاي سواري دوگانه‌سوز با افزايش 108.1 درصدي به 25 هزار و 91 دستگاه رسيد.
در اين ماه توليد دوگانه‌سوز‌ها در ايران خودرو 292.6 درصد افزايش يافته و به 15 هزار و 31 دستگاه رسيد.
توليد در سايپا 12.3 درصد رشد نشان داده و به 7 هزار و 92 دستگاه رسيد. همچنين توليد در پارس خودرو 55 درصد افزايش يافته و به دو هزار و 968 دستگاه رسيد.
مديران خودرو نيز در مرداد ماه امسال هيچ توليدي در زمينه خودروهاي سواري دوگانه‌سوز نداشت.
به طور كلي در پنج ماهه امسال توليد انواع خودروهاي سواري در كشور با افزايش 24.5 درصدي به 514 هزار و 740 دستگاه رسيد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
يك اتحاد جهاني اعلام كرد:
عرضه يك ميليون دستگاه خودرو الكتريكي به بازار تا 5سال آينده



يك اتحاد جهاني جديد اعلام كرد كه قصد دارد تا سال 2015 بيش از يك ميليون دستگاه خودرو الكتريكي را روانه جاده‌ها كند.



به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين اتحاد جديد كه EV20 نام دارد، اتحادي بين فعالان اقتصادي و رهبران دولت‌هاي جهان است كه تصميم گرفته در زمينه گسترش استفاده از خودروهاي الكتريكي در جهان فعاليت كند.
اين اتحاد اعلام كرده كه قصد دارد تا پنج سال آينده بيش از يك ميليون دستگاه خودروهاي الكتريكي را روانه بازارهاي جهاني كند. هد‌ف‌گذاري كه حتي بيشتر ازهدف‌گذاري برخي از شركت‌هاي خودروسازي بزرگ جهان است.
در اين اتحاد افراد سرشناسي چون پرنس آلبرت دوم موناكو حضور دارند.
از جمله شركت‌هاي فعال در اين اتحاد مي‌توان به پژوسيتروئن و خودروهاي الكتريكي اسميت اشاره كرد.
به گزارش رويترز، چند بانك نيز در اين اتحاد فعال هستند.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
رولز رويس به دنبال توسعه توليد مدل 245 هزار دلاري گوست خود است.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين شركت كه خودروهاي بسيار گران‌قيمت توليد مي‌كند سال گذشته مدل گوست خود را روانه بازار كرده بود.
اين شركت قصد دارد فروش خود را امسال دو برابر كند.
تورستن مولر، مديرعامل رولز رويس گفت:‌ من مطمئنم فروش گوست در بازار مناسب خواهد بود.
به گزارش بلومبرگ، از جمله مهمترين رقباي رولز رويس در بازار مي‌توان به بنتلي متعلق به فولكس‌واگن و مي‌بك متعلق به شركت دايملر اشاره كرد.
انتهاي پيام


Multimedia%5Cpics%5C1387%5C6%5CEconomy%5C277.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
صداي همياران پليس و يادآوري امنيت دانش‌آموزان در شورا طنين انداز شد
چمران:
پليس برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني را به شب عيد موكول نكند

امروز تعدادي از دانش‌آموزان همياران پليس مهمان شوراي شهر تهران بودند تا رعايت معاينه فني سرويس‌هاي مدارس و كاهش آلودگي تهران و در عين حال وظايف هر يك از دستگاه‌ها را يادآور شوند.
wh120-11.jpg


به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين دانش‌آموزان كه گل و تابلوهايي با عكس و يادداشتي كوتاه از اعضاي شوراي شهر تهران را به همراه داشتند، بيانيه‌اي را قرائت كردند كه مورد توجه اعضاي شوراي شهر تهران قرار گرفت.
مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ با اشاره به كاهش 16 درصدي آمار مراجعه كنندگان به مراكز معاينه فني خودرو، يادآور شد: اميدواريم معاينه فني به خصوص براي خودروهاي عمومي و سرويس‌هاي مدارس جدي‌تر گرفته مي‌شود.
وي عنوان كرد: طبق قانون، تاكسي‌ها بايد سالانه چهار نوبت مراجعه به مراكز معاينه فني داشته باشند كه اين امر صورت نمي‌گيرد و معاينه فني ميني‌بوس‌هاي تهران نيز اصلا قابل پذيرش نيستند.
رييس شوراي شهر تهران همچنين خواستار فعال‌تر شدن پليس براي برخورد با فاقدان معاينه فني خودرو شد و خاطر نشان كرد: سال نو تحصيلي آغاز مي‌شود و دانش‌آموزان به هواي سالم و معمولي نياز دارند و اين حداقل خواسته دانش‌آموزان از مسوولان است.
چمران در عين حال تصريح كرد: پليس راهور برخورد با خودروهاي بدون معاينه فني را به شب عيد موكول نكند، چرا كه خودروها در تمام طول سال بايد معاينه فني داشته باشند.
وي خطاب به رييس جديد پليس راهور شهر تهران هم كه در جلسه حاضر بود، از زحمات پليس راهور براي شروع مدارس و اقدامات صورت گرفته تشكر كرد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فروش خودروهاي نو در اروپا براي پنجمين ماه متوالي در آگوست 2010 كاهش يافت.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علت اصلي اين كاهش فروش قطع مشوق‌هاي دولتي براي اجراي طرح خروج خودروهاي فرسوده در چند كشور اروپايي اعلام شد.
فروش خودرو اروپا در آگوست امسال با كاهش 12 درصدي به 731 هزار و 503 دستگاه رسيد.
انجمن خودروسازان اروپا اعلام كرده كه در آگوست امسال همانند ماه جولاي فروش خودرو در كشورهاي فرانسه، بريتانيا، ايتاليا، اسپانيا و آلمان با كاهش مواجه شد.
در هشت ماهه امسال نيز فروش خودرو در اروپا با كاهش سه درصدي به حدود 9.3ميليون دستگاه رسيد.
فروش بزرگترين خودروساز اروپا نيز در همين ماه 9.6 درصد كاهش يافته و به 174 هزار و 719 دستگاه رسيد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اينده مديرعامل ايران خودرو در كسب استاندارد خودرو گفت: برنامه‌هايي براي جايگزيني وانت پيكان داريم و اميدواريم بتوانيم محصول جايگزين را در سال 1390 به بازار عرضه كنيم.
كيوان وزيري در گفت و گو با خبرنگار خبرگذاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از اعلام زمان دقيق ورود محصول جايگزين وانت پيكان به بازار خودداري كرد و در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه ايران خودرو با چه شركت‌هايي براي جايگزيني اين خودرو وارد مذاكره شده ‌است؟ گفت: طرف مذاكره ما چند شركت هستند كه نام آن را بعد از قطعي شدن مذاكرات اعلام مي‌كنيم.
وي در مورد اين كه شركت‌هاي طرف مذاكره ايران خودرو متعلق به كدام كشورها هستند؟ گفت: چند شركت اروپايي و شركت‌هايي از آسياي جنوب شرقي در فهرست ايران خودرو حاضرند.
وزيري در پاسخ به اين سوال كه آيا چيني‌ها هم در فهرست ايران خودرو براي همكاري در جايگزيني وانت پيكان قرار دارند؟ بيان كرد: چين هم جزو كشورهاي آسياي جنوب شرقي به حساب مي‌آيد.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نيسان از قصد خود براي دو برابر كردن ظرفيت توليدش در چين تا سال 2012 ميلادي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارلوس گون، مديرعامل شركت خودروسازي نيسان موتور ژاپن با اعلام خبر فوق افزود: قصد داريم تا سال 2012 ظرفيت توليد خود در چين به 1.2 ميليون دستگاه برسانيم.
وي رشد بي‌سابقه بازار خودروي چين را دليل اصلي برنامه‌ريزي نيسان براي افزايش توليد در اين كشور اعلام كرد.
گون خاطرنشان كرد: ‌چين هم‌اكنون داراي دومين اقتصاد بزرگ در جهان بوده و ما قصد داريم فروش خود را در اين كشور افزايش دهيم.
به گزارش بلومبرگ، مديرعامل نيسان پيش‌تر در ماه آوريل گفته بود اين شركت ظرفيت توليد خود را تا سال 2012 در چين به 900 هزار دستگاه در سال مي‌رساند.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وقتي مسافت پيموده شده توسط خودرو شما به رقم 100 هزار مايل مي رسد چه اتفاقي مي‌افتد؟
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، کي وينتر - کارشناس خدمات خودرو در فورت ميرز - در اين باره مي گويد: زماني که کيلومترشمار خودرو شما رقم 100 هزار مايل را نشان مي‌دهد، بهتر است ديگر به فکر از رده خارج کردن خودرو خود بيفتيد.
البته به لطف مدرن شدن فرآيند طراحي در صنعت خودروسازي هم اکنون رسيدن کيلومترشمار خودرو شما به عدد 100 مايل معناي متفاوتي پيدا کرده است.
شايد براي بسياري از خودروها رسيدن به اين رقم به معناي خداحافظي با جادها باشد، اما براي بسياري از خودروهاي ديگر اين رقم به معناي تولدي دوباره است.
به اين ترتيب با رسيدن به رقم 100 هزار مايل مي‌توانيد با پرداخت اندکي پول براي تعمير خودرو خود بار ديگر به همان ميزان مسافت از خودروتان استفاده کنيد.
اين دقيقا به اين معناست که شما به سن 70 سالگي رسيده ايد و به يکباره به شما بگويند دوباره مي توانيد 70 سال ديگر زندگي کنيد!
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بي.ام.و از دريافت مجوز لازم براي ساخت واحد مالي خود در چين خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بي.ام.و جزو آخرين شركت‌هاي خودروسازي لوكس محسوب مي‌شود كه اقدام به ايجاد واحد مالي در چين مي‌كند.
واحد مالي بي.ام.و در چين با ارزش حدود 74 ميليون دلاري مشاركتي بين بي.ام.و و شركت چيني خودروسازي بريلينس است.
پيش‌بيني مي‌شود اين واحد مالي در سه ماهه آخر امسال راه‌اندازي شود.
اين واحد مالي خدمات مربوط به ليزينگ خودروهاي بي.ام.و را به مشتريان چيني عرضه خواهد كرد.
انتهاي پيام


Multimedia%5Cpics%5C1384%5C4%5CEconomy%5C100.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/كالبدشكافي روند واردات قطعات چيني/
يك پيشكسوت:
قطعات بي‌كيفيت وارداتي در خطوط توليد كدام خودروسازان استفاده مي‌شود؟!

بايد بررسي شود قطعات بي‌كيفيت وارداتي به كشور در خطوط توليد كدام خودروسازان استنفاده مي‌شود.
ايرج يزدان‌بخش - پيشكسوت صنعت قطعه - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: در حال حاضر قطعات بي‌كيفيت چيني به وفور وارد ايران مي‌شود. درصد كمي از اين قطعات وارد بازار لوازم يدكي شده و بخش اعظم آن وارد خطوط توليد خودروساز مي‌شود.
وي با بيان اين‌كه بايد مشخص شود اين حجم بالا از قطعات بي‌كيفيت چيني به مصارف توليد كدام خودروها مي‌رسد، خاطرنشان كرد: مسلم است كه در بازار ايران، قطعات بي‌كيفيت چيني به وفور عرضه و مصرف مي‌شود و اين وظيفه دولت است كه به شناسايي و برخورد با اين واردكنندگان بپردازد.
او ادامه داد: در حال حاضر عده‌اي سودجو و خائن به وطن، بازار داخلي قطعات را غصب كرده و به قيمت ورشكسته كردن قطعه‌سازان داخلي و بيكار كردن كارگران شاغل در واحدها، تنها سود شخصي خود را دنبال مي‌كنند.
وي افزود: هر واردكننده قطعات بي‌كيفيت حدود دو يا سه شغل ايجاد مي‌كند، درحالي كه واحدهاي داخلي قطعه‌سازي هزاران شغل ايجاد كرده و درصورت ورشكستگي اين واحدها، سيل كارگران بيكار مشكل‌ساز خواهد شد.
يزدان‌بخش تصريح كرد: ‌واردات قطعات بي‌كيفيت چيني مغاير با رهنمودها و فرمايشات مقام معظم رهبري بوده و دولت موظف به شناسايي اين واردكنندگان و چگونگي عرضه قطعات بي‌كيفيت و مراكز مصرف آن‌ها است.
انتهاي پيام
Multimedia%5Cpics%5C1388%5C10%5CEconomy%5C272.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بزرگترين خودروساز آمريكا با سرمايه‌گذاري 655 ميليون دلار فعاليت واحد تابعه‌اش در اروپا يعني اوپل را در كشور مجارستان افزايش مي‌دهد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در همين حال گفته مي‌شود كه فولكس‌واگن، بزرگترين خودروساز اروپا نيز براي گسترش فعاليت‌هاي واحد تابعه‌اش، آئودي در مجارستان برنامه‌ريزي كرده است.
كارخانه جديد اوپل در مجارستان قرار است 800 نفر نيروي كار جديد را استخدام كند و همچنين ظرفيت توليد آن تا سال 2015 پر خواهد شد.
به گزارش رويترز، اين كارخانه مي‌تواند 500 هزار دستگاه خودرو در سال توليد كند.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
توليد تندر دوگانه سوز ايران خودرو از نيمه دوم شهريور ماه امسال آغاز شده و به ترتيب اولويت، خودروهاي مذکور به متقاضيان واگذار مي‌شود.



به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، طبق اعلام ايران‌خودرو، در حال حاضر دعوت‌نامه‌هاي متقاضيان تندر‌٩٠ دوگانه سوز ارسال شده است كه ضمن تكميل وجه متقاضيان، بخشي از خودروهاي مذكور فاكتور و تحويل داده شده است.
بر اساس اين گزارش، خودروهاي تندر‌٩٠ دوگانه سوز ايران خودرو در حال حاضر در سه تيپ E0/AC , E1+ABS , E2LP در حال توليد است كه قيمت مصوب به ترتيب تيپ E0 مبلغ ‌١١ميليون و‌٢٥٠ هزار تومان، تيپ E1 با قيمتي معادل ‌١٣ ميليون و‌٣٠٠ هزار تومان و تيپ E2 آن با قيمتي برابر با ‌١٥ ميليون و‌٤٥٠ هزار تومان به بازار عرضه مي شود.
ايران خودرو مدعي است كه در حال حاضر تمامي تعهدات تندر‌٩٠ بنزيني تقريبا به روز شده است.
انتهاي پيام
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
جدیدترین رده بندی خودروهاس ساخت داخل​
پراید رکورددار نمره منفی در بین خودروها​
سایپا 132 نیز علاوه بر کسب نمره منفی در تمام معیارها‌، رکورددار نمره منفی در معیارهای نفوذ آب و رنگ‌، به حساب مي‌آید
رده‌بندی موردنظر به مرداد ماه مربوط مي‌شود و 24 خودرو سواری تولید داخل در آن حضور دارند.
طبق معمول رده‌بندی‌های قبلی، این ماه نیز سطح کیفی خودروهای تولیدی در نه معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ‌ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و 25 خودرو مورد نظر، بر اساس مجموع نمرات منفی به دست آمده رتبه‌بندی شده‌اند. هر خودرویی که نمره منفی آن بین صفر تا 120 باشد، جزو دسته خیلی خوب به حساب آمده و خودروهای دارای نمره منفی 120 تا 200 نیز در دسته خوب‌ها قرار می‌گیرند، همچنین خودروهای جای گرفته در دسته قابل قبول‌ها باید نمره‌ای بین 200 تا 277 کسب کنند و آنهایی نیز که نمره کیفی‌شان میان 277 تا 410 باشد، جزو دسته‌ حداقل قابل قبول‌ها محسوب می‌شوند. خودروهای دارای نمره منفی بالای 410، غیرقابل قبول به حساب آمده و اجازه توليد و عرضه به بازار را نخواهند داشت. این موضوع در شرایطی است که در رتبه‌بندی مرداد ماه، هیچ خودرویی در دسته حداقل یا غیر قابل قبول قرار ندارد.
خودروهایی مانند پراید 141‌، ورنا و نیسان رونیز در رده بندی مرداد غیبت داشته و مورد ارزیابی کیفی قرار نگرفته اند.
برخی خودروها نیز مانند پژو 206 صندوق دار و ماکسیما‌، در مقایسه با ارزیابی تیرماه، با افت کیفی روبرو شده‌اند.
صدر برای بنز
دو برند مونتاژی بنز در خودروسازی کشور‌، بدون هیچ عیبی از دید کارشناسان ایرانی‌، در صدر جدول کیفیت خودروهای سواری نشسته‌اند.
بنز E350 و E280‌، که در تاپکو (شرکتی وابسته به ایران خودرو) به مونتاژ مي‌رسند‌، در ارزیابی کیفی مرداد ماه‌، بدون کسب نمره منفی در معیارهای 9گانه‌، صدر جدول را در اختیار خود گرفته‌اند.
بنز E280‌، دیگر نماینده بنز در خودروسازی ایران‌، جایی در رده بندی کیفی مرداد ماه ندارد.
افت کیفی ماکسیما
رتبه سوم جدول رده بندی کیفی خودروهای داخلی در حالی به ماکسیما رسیده که این محصول نسبت به تیرماه با افزایش نمره منفی روبرو شده است.
این مونتاژی پارس خودرو‌، در پنج معیار تجهیزات‌، تزئینات‌، صداهای غیرعادی‌، بدنه و رنگ حائز نمره منفی شده‌، که بیشترین آن به معیار رنگ مربوط مي‌شود.
ماکسیما یکی از کم تیراژترین خودروهای کشور به شمار مي‌آید.
پس از این خودرو‌، یک ژاپنی دیگر به نام گرند ویتارا در جایگاه چهارم جدول نشسته است.
ویتارا که تحت برند سوزوکی در ایران خودرو خراسان مونتاژ مي‌شود‌، تنها در دو معیار تزئینات و بدنه نمره منفی به خود مي‌بیند.
البته نمره منفی این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای خیلی خوب‌، بالا به نظر مي‌رسد.
از ویتارا که بگذریم‌، در رده بعدی با محصولی از هیوندایی روبرو مي‌شویم .
آوانته که محصول بخش خصوصی به شمار مي‌رود‌، در چهار معیار از جمله رنگ و بدنه حائز نمره منفی شده است.
نمره منفی این خودرو در معیار رنگ‌، بالا به نظر مي‌رسد.
کیفیت فرانسوی‌ها
اما نگاهی به کیفیت خودروهای فرانسوی عضو دسته خیلی خوب‌ها بیندازیم‌، فرانسوی‌هایی که جایگاه ششم تا یازدهم جدول را به خود اختصاص داده اند.
در این بین مگان که در رده ششم قرار دارد‌، در سه معیار تزئینات‌، بدنه و رنگ نمره منفی به‌دست آورده است.
نمره رنگ این مونتاژی پارس خودرو بالا به نظر مي‌رسد.
پس از مگان‌، به پژو 206‌ هاچ بک در جایگاه هفتم جدول برمي‌خوریم.
این محصول به جز «نفوذ آب»، در سایر معیارها با نمره منفی روبرو شده است.
بالاترین امتیاز منفی 206 به معیار تزئینات مربوط مي‌شود.
مدل صندوق دار 206 نیز که با 4/3 اختلاف امتیاز منفی‌، در رده یازدهم جای دارد‌، در مقایسه با ارزیابی تیرماه‌، با افت کیفی روبرو شده است.
این محصول به جز‌ترمز و نفوذ آب‌، در سایر معیارها نمره منفی به خود مي‌بیند.
از 206‌ها بگذریم و سری هم به هموطن پرحاشیه آنها‌، تندر-90 بزنیم.
آن طور که در ارزیابی کیفی مرداد ماه آمده‌، تندر پارس خودرو با اختلافی بسیار اندک بالاتر از همتای ایران خودرویی خود قرار گرفته است.
این موضوع در شرایطی است که میزان نمره منفی آنها در معیارهای مختلف‌، تفاوت قابل توجهی دارد.
به عنوان مثال‌، تندر پارس خودرو در سیستم تعلیق‌، نمره منفی ندارد اما تندر ایران خودرو در این معیار با نمره منفی روبرو شده است.
از آن سو البته تندر ایران خودرو نیز نمره منفی کمتری در معیار رنگ‌، نسبت به همتای پارس خودرویی اش‌، کسب کرده است.
این تفاوت در بیشتر معیارها‌، میان این دو به چشم مي‌آید.
هم‌اکنون در بازار‌، تندر پارس خودرو گران‌تر از تندر ایران خودرو به فروش مي‌رسد‌، چرا که مشتریان گمان مي‌برند پارس خودرویی‌ها تندر باکیفیت‌تری روانه بازار مي‌کنند.
اما پس از تندر نگاهی نیز به اوضاع کیفی میهمان رفتنی سایپا بیندازیم.
زانتیا که به گفته سایپایی‌ها‌، مهرماه با این شرکت خداحافظی مي‌کند‌، در چهار معیار تزئینات‌، تجهیزات‌، بدنه و رنگ نمره منفی بدست آورده است.
بالاترین نمره منفی این خودرو به بدنه مربوط مي‌شود.
زانتیا به دلیل پایان قرارداد سایپا و سیتروئن‌، آخرین روزهای میهمانی‌اش را در سایپا مي‌گذراند.
صعود ریو
این روزها بحث بر سر اینکه مونتاژی کره ای سایپا به دلیل توقف صادرات کیاموتورز به ایران‌، چه سرانجامي‌خواهد داشت‌، داغ است‌، حال آنکه این محصول در مقایسه با ارزیابی قبلی‌، با رشد کیفی روبرو شده است.
ریو البته به جز صداهای غیرعادی در سایر معیارها نمره منفی به خود مي‌بیند .
بالاترین نمره منفی این خودرو در معیار سیستم موتور بدست آمده است.
در واقع ریو هنوز هم در این معیار نمره منفی بالایی دارد.
رده‌های ایران خودرویی
سیزدهمین عضو جدول رده بندی کیفیت خودروها در شرایطی به سمند رسیده که این محصول با نمره منفی در تمام معیارها روبرو است.
بیشترین نمره منفی سمند به معیار تزئینات مربوط مي‌شود.
البته نمره منفی سمند در رنگ نیز بالا به نظر مي‌رسد.
پس از این خودرو‌، به پژو پارس خراسان در رده چهاردهم مي‌رسیم.
این محصول نیز در همه معیارها نمره منفی دارد که بیشترین آن به بدنه مربوط مي‌شود.
مدل تولید مرکز این خودرو‌، با حدود شش نمره منفی اختلاف‌، در جایگاه هجدهم جدول است.
پارس تولید مرکز‌، در معیارهای سیستم تعلیق و نفوذ آب‌، نمره منفی ندارد.
این محصول بدترین تجهیزات الکتریکی را بین خودروهای تحت ارزیابی مرداد به خود اختصاص داده است.
پس از پارس بد نیست نگاهی نیز به اوضاع کیفی پژو 405 بیندازیم.
مدل تهرانی (تولید مرکز) این خودرو با کسب حدود دو نمره منفی کمتر‌، یک رده بالاتر از همتای خراسانی خود قرار گرفته است.
این محصول در تمام معیارها نمره منفی به خود مي‌بیند و بالاترین آن به تزئینات مربوط است.
پژو 405 خراسان نیز که بالاترین نمره منفی آن به بدنه مربوط مي‌شود‌، در تمام معیارها حائز نمره منفی شده است.
کیفیت چینی‌ها
سری هم به میهمانان چینی خودروسازی ایران بزنیم.
جدول کیفی مرداد ماه‌، دو خودرو چینی MVM و لیفان را در رده‌های نوزدهم و بیستم خود جای داده است.
MVM که معروف‌ترین سواری چینی کشور است‌، به جز صداهای غیرعادی و نفوذ آب‌، در سایر معیارها نمره منفی به خود مي‌بیند.
این محصول البته در سیستم موتور‌، نمره منفی بسیار بالایی دارد.
لیفان نیز که مانند MVM در بخش خصوصی به مونتاژ مي‌رسد‌، به جز نفوذ آب‌، در دیگر معیارها نمره منفی کسب کرده است.
این خودرو رکورددار کسب نمره منفی در چهار معیار سیستم تعلیق‌،‌ترمز‌، تزئینات و صداهای غیرعادی در بین 24 خودرو تحت ارزیابی مرداد ماه است.
آمار کیفی روآ و پراید
چهار رده انتهایی جدول کیفی خودروهای داخلی را روآ و سه مدل از پراید به خود اختصاص داده اند.
در این بین روآ در تمام معیارها نمره منفی به خود مي‌بیند و بدترین سیستم موتور را بین کل خودروهای تحت ارزیابی مرداد ماه به خود اختصاص داده است.
پراید صبا نیز که پس از روآ در رده بیست و دوم جای دارد‌، در همه معیارها نمره منفی به خود مي‌بیند.
سایپا 132 نیز علاوه بر کسب نمره منفی در تمام معیارها‌، رکورددار نمره منفی در معیارهای نفوذ آب و رنگ‌، به حساب مي‌آید.
رده آخر جدول کیفیت خودروهای سواری در مرداد نیز که همواره در اختیار پراید 141 بود‌، این بار با توجه به غیبت این خودرو‌، نصیب پراید پارس خودرو شده است.
این محصول در تمام معیارها نمره
منفی بدست آورده و بدترین بدنه را بین کل خودروهای تحت ارزیابی به خود اختصاص داده است.


دنیای اقتصاد
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سردار مومنی به مهر خبر داد: ادامه طرح ساماندهی و برخورد با مسافربرهای شخصی از مهرماه رئیس پلیس راهور کشور از مقطعی نبودن طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی خبر داد و گفت: همزمان با شروع مهرماه و ورود خودروهای جدید ساماندهی مسافربرهای شخصی به صورت جدی در دستور کار وزارت کشور، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری قرار دارد. سردار اسکندر مومنی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در سال جاری طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی به صورت جدی در دستور کار وزارت کشور، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری قرار گرفته زیرا این معضل به صورت مقطعی حل نمی شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته ساماندهی و برخورد با مسافربرهای شخصی در کشور به خصوص تهران به صورت جدی انجام شد اما امسال به دلیل ورود خوروهای جدید و مبادرت آنان به مسافرکشی اجرای دوباره این طرح در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس راهور کشور عنوان کرد: پلیس با آغاز مهرماه به صورت جدی با افرادی که خارج از قوانین اقدام به مسافر کشی کنند برخورد می کند.
خودروهایی که چراغ زنون نصب کنند جریمه می شوند
سردار مومنی در ادامه با اشاره به جریمه کردن خودروهایی که اقدام به نصب چراغهای زنون کنند گفت: نصب این چراغها علاوه بر اینکه هزینه های اضافی را به افراد تحمیل می کند موجب آزار دیگران و افزایش سوانح و حوادث در کشور می شود.
وی افزود: کمیته ای در پلیس راهور برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده که نتیجه نهایی طی روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.
رئیس پلیس رهور کشور اظهار کرد: طبق قانون هرگونه تغییر در وضعیت خودرو تخلف محسوب شده و جریمه دارد اما میزان این جریمه در شهرهای مختلف کشور متفاوت است.
وی گفت: امیدواریم با تصویب قانون جدید اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی بازدارندگی لازم در زمینه استفاده از این تجهیزات ایجاد شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
طرح ويژه پليس براي كنترل ترافيك بازگشايي مدارس
خبرگزاري فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از طرح ويژه ترافيكي 15 روزه پليس خبر داد و افزود: ترافيك اولين روز بازگشايي مدارس و مؤسسات آموزشي معمولي و روان بود.

A0918501.jpg



سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامي فارس گفت: ترافيك در 15 روز اول مهر، 30 درصد افزايش مي‌يابد و شاهد افزايش 4 ميليوني سفرهاي درون شهري طي اين مدت هستيم.

اين مقام ارشد پليس تهران تصريح كرد: برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي بازگشايي مدارس از 2 هفته پيش در پليس راهور تهران آغاز شده بود و همزمان نقاط پرترافيك، گره‌هاي ترافيكي و نقاط ضعف را شناسايي كرده بوديم.

وي اظهار داشت: در طرح ويژه ترافيكي بازگشايي مدارس، همه نيروهاي پليس راهور تهران به كار گرفته شده‌اند و از توان نيروهاي كمكي مراكز آموزشي ناجا نيز بهره برده‌ايم.

سردار رحيمي افزود: امروز با توجه به تمهيداتي كه در نظر گرفته بوديم و عليرغم حجم سنگين خودروهاي ورودي به شهر تهران، ترافيك روان و معمولي را به جز دو سه نقطه شاهد بوديم.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آماده‌باش نيروهاي پليس راهور تهران خبر داد و تأكيد كرد: امروز 2 دستگاه بالگرد نيز بر جريان ترافيك تهران نظارت دارند و از طريق هوا نسبت به شناسايي و رفع مشكلات ترافيكي اقدام مي‌كنند.

وي اظهار داشت: براي بهبود شرايط از سامانه نظارتي دوربين‌هاي ترافيكي، گشت‌هاي موتوري و پليس بزرگراه استفاده مي‌كنيم.

سردار رحيمي افزود:‌ از همكاري مناسب شهروندان تهراني و توجه آنان به توصيه‌ها و راهنمايي‌ها پليس تشكر مي‌كنم،‌اين همكاري در جريان ترافيك امروز به خوبي قابل مشاهده بود. فرهنگ ترافيكي شهروندان نسبت به گذشته ارتقا يافته است.
انتهاي پيام/ب
 
بالا