• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

xmas_696

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 سپتامبر 2010
نوشته‌ها
6
لایک‌ها
0
mer30 hagh ba shomas bayad beram abbasi test begiram. mamnoon az rahnamaeehatoon
 

8613187-2

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2010
نوشته‌ها
547
لایک‌ها
12
محل سکونت
021
داداش اشتباه نکنی بری باند بیضی بگیری
فقط کامپونت با ساب و دگر هیچ
پخش هم اگه الپاین باشه عالیه - اگه نه هم که دیگه 6050 به بالا-پاینر
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


در دهه اول مهرماه
مصرف بنزين 5 درصد افت كرد
خبرگزاري فارس: مصرف بنزين در 10 روز ابتدايي نيمه ماه دوم سال به طور متوسط 65.53 ميليون ليتر بوده است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 5 درصد كاهش مصرف داشته است.

A0349284.jpg



به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، همزمان با بازگشايي مدارس در ابتداي مهرماه بنزين مصرف شده در اين روز به 73.78 ميليون ليتر رسيد كه نسبت به روز مشابه در سال گذشته 7 درصد مصرف رشد داشته است.
در دومين روز نيز از مهرماه مصرف بنزين به 65.39 ميليون ليتر رسيد.
بدين ترتيب در روز هاي سوم تا پايان روز دهم مهر ماه به ترتيب مصرف بنزين 73.9 و 65.96 و 63.42 و 61.61 و 61.22 و 68.25 و 56.44 و 65.27 ميليون ليتر بوده است .
اين گزارش حاكي است به طور متوسط از ابتداي مهرماه 65.53 ميليون ليتر بنزين مصرف شده است كه نسبت به مصرف مدت مشابه سال قبل كه به ميزان 69.1 ميليون ليتر بود با 5 درصد كاهش در مصرف روبه‎رو بوده ايم.
بنابراين گزارش در ده روز ابتدايي شش ماه دوم سال به طور متوسط 16.21 ميليون ليتر نفت سفيد مصرف شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد كاهش مصرف و همچنين نفت كوره معمولي با مصرف 41.63 ميليون ليتري نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد رشد داشته است.
اين گزارش اضافه مي كند از ابتداي مهرماه تا پايان دهمين روز از اين ماه 96.2 ميليون ليتر گازوئيل مصرف شده است كه 2 درصد رشد داشته است.
گزارش خبرنگار فارس اضافه مي كند، با توجه به اينكه قرار است از امسال هدفمندكردن يارانه ها در حامل هاي انرژي اجرايي شود انتظار مي رود مصرف بنزين و ديگر حامل هاي انرژي با كاهش نسبت به گذشته روبه‎رو شود.
انتهاي پيام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
چرخ اسقاط خودروهاي فرسوده كلا پنچر شد
رويانيان: اسقاط خودروهاي فرسوده در ايران به طور كامل متوقف شد
رييس مجلس هرچه سريعتر دراين خصوص وارد عمل شود

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از توقف كامل اسقاط و جايگزيني خودروهاي فرسوده در كشور با ابلاغ رييس مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
سردار محمد رويانيان روز چهار‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: با راي دفتر تثبيت لوايح مجلس شوراي اسلامي كه با امضاي رياست مجلس ابلاغ شده است، فرايند اسقاط خودرو در ايران كاملا متوقف شد.
وي با اشاره به اين كه ظرف چهار سال گذشته 700 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شد و بر اساس توسعه حمل و نقل عمومي مصوبه سال 86 مجلس شوراي اسلامي نوسازي خودروهاي فرسوده، بهسازي توليد و اخذ عوارض از خودروهاي پرمصرف وارداتي به دولت تكليف شده بود، گفت: بر اساس نامه اخير رييس مجلس و حكم قطعي صادر شده، اخذ عوارض از خودروهاي پرمصرف و اسقاط يك تا سه خودرو به ازاي واردات هر خودروي خارجي از سوي ديگر اسقاط خودرو در ازاي توليد خودروهاي داخلي به طور كامل لغو شد كه به اين ترتيب تمام اعتبار مورد نياز براي اسقاط خودروها، كاميون‌ها، اتوبوس‌ها و تاكسي‌هاي فرسوده از بين رفت و تمامي طرح‌هاي اسقاط خودروهاي فرسوده متوقف شد.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور با اشاره به اين كه عوارض مذكور به نفع قشر محروم جامعه اخذ مي‌شد، گفت: از سوي ديگر اين عوارض موجب مي‌شد تا واردات خودروهاي پر مصرف به كشور كاهش يابد.
وي از رياست مجلس شوراي اسلامي خواست كه هر چه سريع‌تر در اين خصوص وارد عمل شده تا فرايند اسقاط خودروهاي فرسوده مجددا در كشور آغاز شود.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور به ايسنا گفت: در صورت ادامه روند فعلي شاهد حضور خودروهاي 50 تا 60 ساله در حمل و نقل عمومي و خودروهاي قديمي پر مصرف كه دو برابر خودروهاي نو مصرف سوخت دارند و مرگ و مير بيش از پيشي را در تصادفات خودروها به دليل وجود خودروهاي قديمي شاهد خواهيم بود.
وي خاطرنشان كرد: بدين ترتيب بايد گفت با شرايط فعلي چرخ اسقاط و جايگزيني خودروهاي فرسوده كه به دليل مشكلات بانكي و صنعت خودروسازي به كندي پيش مي‌رفت به طور كلي پنچر شد!
انتهاي پيام


Multimedia%5Cpics%5C1384%5C7%5CSocial%5C105.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شك و شبهه در استاندارد بودن وانت نيسان!
سخنگوي موسسه:
استاندارد 51گانه وانت‌ها هنوز بررسي نشده است
Multimedia%5Cpics%5C1389%5C4%5CEconomy%5C136.jpg

اين روزها بحث استاندارد خودروهاي داخلي داغ داغ است، ولي به نظر مي‌رسد كه كمتر به خودروهاي وانت پرداخته شده است. اين در حالي است كه ايمني اين دسته از خودروها با توجه به تيراژ بالاي توليد و عبور و مرور گسترده در مناطق شهري و بين شهري از اهميت بالايي برخوردار است.
سخنگوي موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران در اين باره به خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: از آنجايي كه بيشترين نگراني‌ها در مورد خودروهاي سواري بوده است، رعايت استانداردهاي 51 گانه را فقط در خودروهاي سواري بررسي و نتيجه را اعلام كرده‌ايم. لذا بنا داريم بررسي استاندارد خودروهاي وانت و باربر درون شهري و برون شهري را آغاز كنيم.
اظهارات آزارشي در شرايطي است كه تاكنون در مورد استانداردهاي وانت‌هاي باردو توليدي ايران خودرو و وانت مزدا دو كابين توليدي بهمن مسايل زيادي مطرح شده و ايرادهاي مختلفي به استاندارد اين دو وانت گرفته شده است، در حالي كه وانت نيسان توليدي زامياد فازغ از اين مسايل كماكان به ادامه حيات مشغول است.
آخرين گزارش‌هاي رسيده حاكي از آن است كه اين وانت از 55 استاندارد اجباري هنوز موفق به دريافت 17 مورد از استانداردها نشده كه تست تصادف از بغل و جلو، حركت فرمان در جهت افقي و عمودي، امواج الكترومغناطيس و راديو، مقاومت و استحكام صندلي و كمربند ايمني، آلايندگي سوخت (جزو چهار استاندارد محيط زيست) از جمله آن‌هاست.
در اين باره سخنگوي استاندارد با تاييد اين موضوع كه خودروهاي وانت و تجاري هم شامل مصوبه شوراي عالي استاندارد در سال 1384 مبني بر كسب استانداردهاي 51 گانه تا ابتداي مهر امسال بوده‌اند، اظهار كرد: با اين حال موسسه به دلايلي نتوانسته است وانت‌ها را مورد بررسي قرار دهد.
وي در توجيه اين اقدام افزود: البته در مصوبه شوراي عالي استندارد بيشترين تاكيد برخودروهاي سواري بوده است، نه وانت يا خودروهاي تجاري و به همين دليل اين خودروها در اولوت‌هاي بعدي موسسه استاندارد براي بررسي و كنترل رعايت استانداردهاي 51 گانه قرار دارند.
به گفته او بحث مهلت‌دهي به خودروسازان براي دريافت استانداردهاي 51 گانه بيشتر در مورد خودروهاي سواري بوده است، چرا كه اين خودروها بيشتر با جان مردم در ارتباط هستند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا خودروهاي وانت با جان مردم سر و كار ندارند؟ گفت: به هر حال خودروهاي سواري در اين زمينه تاثير بيشتري دارند.
به گزارش ايسنا، اطلاعات رسيده حكايت از آن دارد كه به خودروسازان با استناد به مصوبه شوراي عالي استاندارد تا ابتداي برنامه پنجم توسعه (پايان امسال) مهلت داده شده كه نسبت به تجهيز محصولات خود به استانداردهاي 55گانه اقدام كنند.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
/راهكارهاي ايجاد قطب سوم توليد خودرو/
يكه‌زارع:
قطب سوم حداقل بايد خصوصيات ايران‌خودرو و سايپا را داشته باشد

قطب سوم صنعت خودرو در صورت تشكيل حداقل بايد خصوصيات دو قطب فعلي يعني ايران خودرو و سايپا را دارا باشد.
هاشم يكه‌زارع - مديرعامل ايران خودرو ديزل - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: ايران خودرو در تمام زمينه‌هاي صنعت خودرو از جمله توليد قواي محركه در بخش خودروهاي سواري و تجاري خودكفا شده است. ‌به عنوان مثال ايران خودرو ديزل بخش‌هاي اصلي خودروهاي تجاري از جمله گيربكس، موتور و اكسل را خودش توليد مي‌كند.
وي افزود: در سايپا نيز چنين وضعيتي حاكم است؛ با اين تفاوت كه سايپاديزل وارد حوزه توليد موتور، گيربكس و اكسل خودروهاي تجاري نشده است.
او ادامه داد: ‌با توجه به اين شرايط ، قطب سوم صنعت خودرو در صورت شكل‌گيري حداقل بايد خصوصيات دو قطب فعلي را داشته و عمق ساخت داخل خودروهاي خود را تا درصد بالايي افزايش دهد.
يكه‌زارع با بيان اين‌كه بخش خصوصي مي‌تواند وارد شده و قطب سوم را تشكيل دهد، تصريح كرد: با اين حال اين كار نياز به سرمايه‌گذاري عظيمي داشته و شايد در شرايط فعلي از توان بخش خصوصي خارج باشد.
وي افزود: همچنين ايده جدا شدن بخش‌هايي از دو قطب فعلي صنعت خودرو و محور قرار گرفتن آن‌ها براي تشكيل قطب سوم، ايده مناسبي نبوده و به تضعيف دو قطب فعلي صنعت خودرو منجر خواهد شد.
مديرعامل ايران خودرو ديزل خاطرنشان كرد: ‌در مجموع تشكيل قطب سوم صنعت خودرو اقدام مناسبي بوده و افزايش رقابت، كيفيت و كاهش قيمت محصولات را به دنبال خواهد داشت.
انتهاي پيامقطب سوم صنعت خودرو در صورت تشكيل حداقل بايد خصوصيات دو قطب فعلي يعني ايران خودرو و سايپا را دارا باشد.
هاشم يكه‌زارع - مديرعامل ايران خودرو ديزل - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: ايران خودرو در تمام زمينه‌هاي صنعت خودرو از جمله توليد قواي محركه در بخش خودروهاي سواري و تجاري خودكفا شده است. ‌به عنوان مثال ايران خودرو ديزل بخش‌هاي اصلي خودروهاي تجاري از جمله گيربكس، موتور و اكسل را خودش توليد مي‌كند.
وي افزود: در سايپا نيز چنين وضعيتي حاكم است؛ با اين تفاوت كه سايپاديزل وارد حوزه توليد موتور، گيربكس و اكسل خودروهاي تجاري نشده است.
او ادامه داد: ‌با توجه به اين شرايط ، قطب سوم صنعت خودرو در صورت شكل‌گيري حداقل بايد خصوصيات دو قطب فعلي را داشته و عمق ساخت داخل خودروهاي خود را تا درصد بالايي افزايش دهد.
يكه‌زارع با بيان اين‌كه بخش خصوصي مي‌تواند وارد شده و قطب سوم را تشكيل دهد، تصريح كرد: با اين حال اين كار نياز به سرمايه‌گذاري عظيمي داشته و شايد در شرايط فعلي از توان بخش خصوصي خارج باشد.
وي افزود: همچنين ايده جدا شدن بخش‌هايي از دو قطب فعلي صنعت خودرو و محور قرار گرفتن آن‌ها براي تشكيل قطب سوم، ايده مناسبي نبوده و به تضعيف دو قطب فعلي صنعت خودرو منجر خواهد شد.
مديرعامل ايران خودرو ديزل خاطرنشان كرد: ‌در مجموع تشكيل قطب سوم صنعت خودرو اقدام مناسبي بوده و افزايش رقابت، كيفيت و كاهش قيمت محصولات را به دنبال خواهد داشت.
انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


رويانيان خبر داد:
تشديد برخورد با افزايش غيرقانوني نرخ حمل‌ونقل، تشكيل ستاد ويژه
خبرگزاري فارس: رئيس ستاد مديريت مصرف سوخت از تشكيل ستاد ويژه كنترل نرخ حمل و نقل در تمامي شهرستانها در آستانه هدفمندي يارانه‌ها خبر داد و گفت: ميزان افزايش مجاز نرخ خدمات حمل و نقل عمومي متعاقباً تعيين خواهد شد و به محض مشاهده افزايش غيرمجاز با افراد خاطي برخورد خواهد شد.

A0877581.jpg



به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد رويانيان در نشست خبري امروز كه در ساختمان ستاد مديريت سوخت كشور برگزار شد اظهار كرد: از اين هفته در تمام شهرستانهاي كشور مديريت كنترل نرخ حمل و نقل و نظارت بر حمل و نقل توسط فرمانداران صورت مي‌گيرد.
وي ادامه داد: در همين هفته وزير كشور احكام فرمانداران را مبني بر رياست آنها بر اين كميته صادر و ابلاغ خواهد كرد.
رويانيان افزود: بنابراين كنترل نرخ حمل و نقل با تشكيل اين كميته كه شامل فرمانداران، روساي دادگستري، روساي ****، فرمانده نيروي انتظامي، رئيس اداره بازرگاني و رئيس تغييرات حكومتي است به صورت محلي اجرايي خواهد شد.
وي ادامه داد: از ديگر اعضاي اين كميته شهرداران و روساي اتحاديه‌ها و تعاونيهاي حمل و نقل نيز هستند.
رويانيان تصريح كرد: كنترل عملكرد و كنترل قيمت در سطح شهرستانهاي تمام كشور شامل روستاها و مراكز استانها و شهرهاي توابع است مي‌شود.
رئيس ستاد مديريت مصرف سوخت تصريح كرد: از اين به بعد ستاد تنظيم بازار به رياست استاندار كه ماموريت آن كنترل نرخ و عملكرد حمل و نقل عمومي است در سطح استانها انجام مي‌شود كه اين كميته نيز شامل مديران كل استانها خواهد بود.
رويانيان ادامه داد: با تشكيل اين ستاد اعلام سازماندهي مديريت و نرخ حمل و نقل عمومي بگونه‌اي خواهد شد كه اين حمل و نقل بيش از پيش در خدمت مردم باشد.
محمد رويانيان خاطرنشان كرد: مسئله تشكيل ستاد مركزي مديريت نرخ و عملكرد و خدمات حمل و نقل عمومي كشور از وظايف عمده اين ستاد است و اين ستاد بيشتر بر روي نرخهاي حمل و نقل ريلي و زميني نظارت مي‌كند.
وي ادامه داد: ميزان افزايش مجاز نرخ خدمات حمل و نقل عمومي متعاقبا تعيين، تصويب و ابلاغ خواهد شد و هيچ كس از رانندگان حق ندارد آنطور كه مي‌خواهد نرخ حمل و نقل را در هيچ كجايي از كشور به صورت غيرمجاز افزايش دهد كه به محض مشاهده با چنين افرادي حتما با آنها برخورد خواهد شد.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل ادامه داد: در حال حاضر بيش از 330 هزار كارت تاكسي و بيش از 220 هزار كارت آژانس صادر شده است كه ما معتقديم از اين ميزان تنها 300 هزار تاكسي و 200 هزار آژانس مشغول فعاليت هستند.
وي گفت: يك ميليون و 700 هزار در حال كارت سهميه وانت صادر كرده‌ايم كه از اين ميزان تنها 400 هزار وانت در خدمت حمل و نقل كالا است و مابقي آن خارج از حمل و نقل عمومي است.
وي گفت: 20 هزار اتوبوس برون شهري و 27 هزار اتوبوس درون‌شهري، 80 هزار ميني‌بوس بصورت درون و برون‌شهري و 250 هزار كاميون و 35 هزار تاكسي برون‌شهري كارت سوخت دريافت كرده‌اند كه مجموع آن در حدود يك ميليون و 500 هزار خودرو مي‌شود. اين رانندگان بايد بدانند كه اراده دولت و اراده اصناف و اتحاديه‌ها بر مهار لجام گسيخته قيمت‌ها در موقع هدفمند كردن يارانه‌ها خواهد بود.
رويانيان تصريح كرد: بنابراين قيمت‌هاي منطقي را اعلام مي‌كنيم و اين قيمت‌ها هيچ كس را تحت فشار قرار نخواهد داد.
رئيس ستاد مديريت مصرف سوخت اظهار كرد: رانندگان حمل و نقل عمومي بدانند كه با هماهنگي ستاد و وزارت رفاه به مدت 5 سال بيمه خواهند شد كه دو سوم از اين حق بيمه را دولت كمك خواهد كرد.
وي گفت: يكي ديگر از اقداماتي كه قرار است بصورت آزمايشي نيز در تهران انجام شود تسهيلات بدون بهره‌اي است كه بصورت خط اعتباري به رانندگان سراسر كشور تعلق خواهد گرفت.
وي گفت: اين خط اعتباري به اين صورت است كه رانندگان مي‌توانند در هر موقع كه لازم است سوختگيري كنند و از اعتباري كه در كارتهاي هوشمند آنان است وجه نقد را پرداخت كنند.
وي گفت: اين خط اعتبار اكنون در آخرين جلسه هيات دولت به تصويب رسيد.
انتهاي پيام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


احمدي‌نژاد در اولين همايش بزرگ همياران پليس كشور:
همه بايد مواظب سلامت و امنيت جامعه باشند
خبرگزاري فارس: رييس‌جمهور تاكيد كرد: براي حفظ جامعه و حفظ جان افرادي كه در كشتي هستند، همه افراد جامعه و همه افرادي كه در كشتي هستند بايد قوانين و مقررات را رعايت كنند و مراقب باشند.

A0514718.jpg



به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان قبل از ظهر امروز يكشنبه طي سخناني در اولين همايش بزرگ همياران پليس كشور خطاب به دانش‌آموزان، تاكيد كرد: از امروز بنا است شما دانش‌آموزان ماموريت مهم "هميار پليس " را انجام دهيد.

وي با تبريك پذيرفتن اين مسئوليت به دانش‌آموزان "‌هميار پليس "، تصريح كرد: جامعه مانند يك كشتي است و رفتار همه به ديگران اثر دارد و همه بايد مواظب سلامت جامعه باشند چرا كه كسي نمي‌تواند بگويد من براي خودم زندگي مي‌كنم و كاري به كار ديگران ندارم.


رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه همه بايد مواظب سلامت جامعه و امنيت جامعه باشند، خاطرنشان كرد: در جامعه نيز همين‌گونه است. كسي كه در خيابان و با ماشين خود رانندگي مي‌كند مانند فردي است كه در اتاق خود بر كشتي نشسته است و نمي‌تواند بگويد كه ماشين مال خودم است و هر جوري كه دلم مي‌خواهد رانندگي مي‌كنم؛ چرا كه وقتي وي از قوانين سرپيچي مي‌كند به ديگر افراد جامعه نيز آسيب وارد مي‌كند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه وقتي حتي يك نفر قانون را زير پا مي‌گذارد جان ديگران را نيز به خطر مي‌اندازد، گفت: براي حفظ جامعه و حفظ جان افراد، همه بايد قوانين و مقررات را رعايت كنند و مراقب باشند.

وي نقش پليس را در جامعه بسيار مهم دانست و افزود: يك ابتكار زيبا از سوي نيروي انتظامي و فرمانده پليس راهور براي زمينه‌سازي همكاري همگاني براي حفظ امنيت جامعه طراحي شده است و آن همياري پليس است. همياري پليس يك ماموريت بسيار زيبا و ارزشمند است و من نائل شدن همه‌ شما عزيزان را به سمت همياري پليس تبريك مي‌گويم. به اميد روزي كه تمام كودكان، نوجوانان، زنان و مردان ايران همياران خوبي براي پليس باشند و همه در سلامت، امنيت و رفاه زندگي كنند و هيچ‌كس در هيچ نقطه كشور اجازه پيدا نكند كه به كشتي جامعه آسيب وارد كند.

بر اساس اين گزارش سردار احمدي‌مقدم فرمانده نيروي انتظامي و حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش نيز در اين مراسم سخنراني كردند.

همچنين در اين مراسم خاله نرگس مجري برنامه كودك شبكه 5 و گروه رنگين‌كمان در قالب نمايش به آموزش برخي از قوانين راهنمايي و رانندگي به دانش‌آموزان پرداختند.

در اين مراسم همچنين حكم همياري 5 تن از همياران پليس از سوي رييس‌جمهور به آنان اعطا شد.
انتهاي پيام/ع
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
قائم مقام ايران خودرو خبر داد: قطع ارتباط با پژو منوط به نظر وزارت صنايع؛ طراحي 5 پلت فرم جديد تا 3 سال آينده
خبرگزاري فارس: قائم مقام مدير عامل ايران خودرو قطع ارتباط با پژوي فرانسه را منوط به نظر وزارت صنايع دانست و با اشاره به برنامه طراحي 5 پلت فرم جديد تا 3 سال آينده گفت: طراحي دو پلت فرم جديد به منظور توليد خودرو در كلاسهاي A و B از جمله اقدامات ايران خودرو براي طراحي پلت فرم ملي است.
A0039016.jpg


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، ميرجواد سليماني در يك نشست خبري در مورد برنامه‌ريزي ايران خودرو براي طراحي پلت‌فرم‌هاي جديد نيز گفت: امسال طراحي دو پلت فرم جديد را در دستور كار داريم كه پلت فرم اول براي توليد خودرو در كلاس A و B و پلت فرم دوم نيز براي توليد خودرو در كلاس B طراحي خواهند شد.
وي ادامه داد: علاوه بر اين، پروژه ال ايكس 7 براي توليد سمند با بدنه جديد تعريف شده كه در مرحله ساخت قالب‌هاي نمونه است و در ادامه آن، پروژه LXA به منظور تغيير تمام پلت‌فرم سمند اجرايي خواهد شد.
وي با بيان اينكه توليد رانا به عنوان يك محصول با پلت فرم جديد در دستور كار ايران خودرو است، افزود: توليد وانت جديد بر مبناي پلت فرم سمند نيز در دستور كار است كه جايگزين وانت پيكان فعلي خواهد شد.
به گفته وي اين پلت‌فرم‌هاي جديد طي 2 تا 3 سال آينده به توليد انبوه خواهند رسيد.
قائم مقام مديرعامل ايران خودرو همچنين از طراحي يك پلت فرم مشترك بين شركت پژو و ايران خودرو خبرداد و گفت: طراحي و توليد اين خودرو با مشاركت دو شركت انجام خواهد شد و اين پروژه هم‌اكنون در مرحله امكان‌سنجي اقتصادي قرار دارد.

* افزايش نرخ ارز تأثيري در قيمت محصولات ايران خودرو ندارد

سليماني در ادامه با بيان اينكه افزايش نرخ ارز تأثيري در قيمت خودروهاي توليدي ايران خودرو نخواهد داشت، گفت: با توجه به برنامه‌ريزي كلان انجام شده، اكثر خودروهاي توليدي ايران خودرو ارزبري زيادي نخواهند داشت.
سليماني تصريح كرد: فقط خودروي پژو 206 ممكن است از افزايش نرخ ارز متأثر شود كه در اين مورد نيز بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده تا پايان امسال به بيش از 96 درصد ساخت داخل خواهيم رسيد.
وي در مورد برنامه ايران خودرو براي توليد خودروهاي هيبريدي نيز گفت: مدل ميكرو هيبريد در مرحله نمونه‌سازي و انجام تست‌ قرار دارد كه تمام اين تست‌ها تا 2 ماه آينده انجام و در مرحله توليد قرار مي‌گيرد.
به گفته وي تمام قطعات مورد استفاده در توليد اين خودرو ساخت داخل هستند.

* براي همكاري با پژو تابع نظر وزارت صنايع هستيم

سليماني در مورد بحث‌هاي مطرح شده مبني بر احتمال قطع ارتباط شركت پژو با ايران خودرو و تأثير اين مسئله بر عملكرد هر يك از اين شركت‌ها نيز گفت: ما تابع سياست‌هاي دولت هستيم و در اين زمينه هر نوع سياست‌گذاري صورت گيرد، اجرا خواهيم كرد.
وي ادامه داد: در حال حاضر ايران خودرو در توليد اكثر محصولات به خودكفايي 100 درصدي رسيده و در مورد پژو 206 نيز تا پايان امسال به بيش از 96 درصد خودكفايي خواهيم رسيد.
قائم مقام شركت خصوصي شده ايران خودرو تأكيد كرد: قطع ارتباط ايران خودرو و پژو تأثيري در عملكرد ايران خودرو نخواهد داشت و ما در اين زمينه منتظر تصميم‌گيري وزارت صنايع هستيم.
وي افزود: ادامه همكاري ايران خودرو با پژو منوط به تصميم‌گيري‌هاي كلان است و ما در اين خصوص مشكلي را احساس نمي‌كنيم.

* توليد راناي 11 ميليون توماني از شهريور سال آينده

سليماني در مورد برنامه ايران خودرو براي توليد رانا نيز گفت: در گذشته، بررسي اقتصادي طرح توليد رانا نشان مي‌داد كه اين خودرو با اهداف قيمتي اوليه قابل ارائه نيست، به همين دليل اجراي پروژه متوقف شد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه بسياري از قطعات لازم براي توليد رانا همان قطعات پژو 206 خواهد بود، طي سال‌هاي اخير با افزايش داخلي سازي پژو 206 امكان كاهش قيمت تمام شده رانا نيز فراهم شده و اين موضوع توليد رانا را توجيه پذير مي‌كند.
وي تصريح كرد: توليد رانا به تصويب هيئت مديره ايران خودرو رسيده و اميدواريم توليد اين محصول از شهريور سال آينده با قيمت حدود 11 ميليون تومان آغاز شود.

* توليد وانت چيني توسط ايران خودرو منتفي است

وي در مورد برنامه توليد وانت‌ چيني توسط شركت ايران خودروي خراسان نيز گفت: اين موضوع از 3 سال پيش مطرح بود و در اين زمينه قرارداد اوليه با يك شركت چيني منعقد شد اما بررسي‌هاي ما قبلا نشان مي‌داد كه توليد اين خودرو از نظر قيمت تمام شده، توجيه‌پذير نيست.
وي ادامه داد: به همين دليل توليد وانت چيني در ايران خودرو منتفي است.
وي توضيح داد: در گذشته رويه ايران خودرو طوري بود كه پيش از اجراي پروژه، بررسي كامل صورت نمي‌گرفت بلكه در ابتدا، فعاليت اجرايي شروع مي‌شد و بعد از آن، بررسي در مورد قيمت تمام شده محصول صورت مي‌گرفت.

* توليد 35 هزار دستگاه تندر 90 توسط ايران خودرو طي سال جاري

قائم مقام مديرعامل ايران خودرو در پاسخ به سؤال فارس در خصوص برنامه اين شركت خودروساز براي توليد تندر 90 نيز گفت: با منتفي شدن بحث تمركز توليد تندر 90 در شركت پارس خودرو، قرار شد كه توليد اين محصول در ايران خودرو نيز ادامه داشته باشد.
وي با اشاره به افزايش 155 درصدي توليد تندر 90 ايران خودرو طي سال جاري، گفت: طبق برنامه‌ريزي انجام شده تا پايان امسال حدود 35 هزار دستگاه تندر 90 در ايران خودرو توليد خواهد شد.

* تعويض سمندهاي داراي اكسل معيوب

سليماني در پاسخ به سؤال ديگر فارس در مورد دليل نصب اكسل نامتناسب با سيستم سمند LX بر روي اين خودرو و تعويض خودروهاي فروخته شده به مردم نيز گفت: معمولا پيش از تجاري سازي يك خودرو، تست‌هاي كامل بر روي محصول انجام مي‌شود، اكسل نصب شده بر روي سمند LX نيز تست‌هاي مربوطه را پاس كرده بود ولي به منظور ارتقاء كيفيت و انجام بهبودهاي خاص بر روي آن، قرار شد تمام خودروهايي كه با اكسل‌هاي قديمي طراحي شده‌اند، با اكسل‌هاي جديد توليد شوند.
وي ادامه داد: اين موضوع به معني آن نيست كه خودروهاي قديمي مشكل داشتند.
كيانوش پورمجيب معاون كيفيت ايران خودرو نيز در اين مورد به فارس گفت: طراحي اكسل نصب شده بر روي سمند LX بيش از 3 سال طول كشيده و تست‌هاي مربوط به اين قطعه انجام شده بود كه در نهايت تعداد محدودي سمند LX با اين اكسل توليد شدند.
وي ادامه داد: به منظور افزايش كيفيت خودرو، راحتي سرنشين و همچنين افزايش طول عمر محصول، قرار شد بهبودهايي بر روي اكسل سمند صورت گيرد و پس از آن، اين اكسل بر روي خودروها نصب شود.
وي تصريح كرد: به زودي اكسل جديد با ويژگي‌هاي مد نظر به توليد انبوه خواهد رسيد.
سليماني در مورد دليل دريافت هزينه اضافي از صاحبان سمند LX هنگام تعويض اين خودرو و به دليل ايجاد خراش بر روي بدنه خودرو نيز گفت: اين مسئله جزء برنامه ايران خودرو نبوده، قابل پيگيري است و برطرف خواهد شد.

* توليد 3 ميليون دستگاه خودرو توسط ايران خودرو تا سال 1404

سليماني در ادامه با اشاره به برنامه‌ريزي ايران خودرو براي توليد 3 ميليون دستگاه خودرو تا سال 1404، گفت: خودكفايي در توليد ترمز ضد قفل از جمله برنامه‌هاي ايران خودرو است و در اين زمينه چند قطعه‌ساز داخلي فعاليت ساخت اين قطعه را آغاز كرده‌اند.
وي افزود: قطعه سازان در مرحله نصب و راه‌اندازي خطوط توليد هستند و تا سال آينده توليد انبوه ترمز ضد قفل در كشور آغاز خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به برنامه ريزي ايران خودرو براي توليد سمند هيبريدي، تصريح كرد: طراحي اين خودرو به اتمام رسيده و تست آن نيز طي 2 ماه آينده تمام خواهد شد.
وي پيش‌بيني كرد: ايران خودرو طي 3 سال آينده به سطح تكنولوژي توليد خودرو فول هيبريد دست ‌يابد.

* در برخورد با توليد 4 خودروي غير استاندارد، عدالت رعايت شود

كيوان وزيري، معاون استاندارد و كيفيت ايران خودرو نيز در اين نشست خبري در مورد وضعيت توليد وانت پيكان با وجود عدم رعايت استانداردهاي 55گانه گفت: از نظر مؤسسه استاندارد 4 خودروي پرايد، وانت نيسان، وانت مزدا و وانت پيكان داراي مشكل بوده كه بايد از نظر رعايت استانداردها به روز رساني شوند.
وي تأكيد كرد: در اين خصوص تابع نظر مؤسسه استاندارد هستيم و هر وقت با رعايت عدالت به توليد اين 4 خودرو در سطوح استانداردي نگاه شود، ايران خودرو نيز قضيه را مي‌پذيرد.

* موتور پژو 206 امسال بومي سازي مي‌شود

سليماني با اشاره به نصب موتور ديزل بر روي برخي خودروهاي توليد ايران خودرو و تست اين خودروها، اظهار داشت: طي چند ماه آينده تمام مراحل مربوط به تست موتور ديزل به اتمام خواهد رسيد و توليد اين محصول از سال آينده در دستور كار ايران خودرو قرار خواهد گرفت.
سليماني در واكنش به برخي مسائل مبني بر ورود قطعات چيني در خط توليد ايران خودرو نيز گفت: هيچ قطعه چيني در خط توليد ايران خودرو استفاده نمي‌شود و قطعه‌سازان ما نيز مجاز به استفاده از قطعات چيني نيستند.
وي در مورد 4 درصد باقي‌مانده وابستگي قطعات پژو 206 به قطعات وارداتي نيز گفت: توليد سيستم كنترل عملكرد خودرو (كامپيوتر خودرو) وابسته به شركت پژو است و در حال حاضر شركت پژو اين قطعه را با تكنولوژي ون توليد مي‌كند.
وي افزود: پژو برنامه‌ خاصي براي تبديل سيستم ون به سيستم كن در سال 2011 دارد كه اين سيستم جديد يك سيستم مشخص بين بسياري از شركت‌هاي خودرو‌ساز دنياست.
به گفته وي توليد موتور پژو 206 نيز تا پايان امسال 100 درصد بومي‌سازي خواهد شد.
سليماني در ادامه با اشاره به وجود مشكل قطع برق در سنگال، گفت: به منظور تأمين برق مورد نياز كارخانه ايران خودرو در سنگال از برق ديزل ژنراتور استفاده مي‌كنيم.
وي با بيان اينكه امسال هيچگونه كمبود قطعه‌اي به صورت حاد در شبكه توليد ايران خودرو اتفاق نيفتاده است، گفت: سال گذشته بيش از 300 دستگاه خودرو به دليل كمبود قطعه با توقف توليد رو به رو بودند.

* برگزاري 15 جلسه شوراي عالي كيفيت

پورمجيب نيز در پايان اين نشست در مورد برگزاري جلسات شوراي عالي كيفيت در ايران خودرو، گفت: اين شورا هر هفته يك جلسه برگزار مي‌كند كه در آن تمام بحث‌هاي مربوط به كيفيت محصول، فروش و خدمات پس از فروش مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد: در قالب اين شورا 5 كميته شامل كيفيت محصولات توليدي، ارتقا خدمات پس از فروش، ارتقا كيفيت فروش، كيفت قطعات ورودي، ارتقاء سيستم‌هاي عملياتي به منظور استفاده از فناوري‌هاي IT در فرآيندهاي مربوط به كيفيت و توليد است.
معاون كيفيت ايران خودرو با بيان اينكه تاكنون 15 جلسه شوراي عالي كيفيت برگزار شده است، افزود: در اين راستا 160 پروژه تعريف شده كه تا دي ماه اجرايي خواهند شد.
به گفته وي محصولات ايران خودرو طي 5 ماه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد كيفيت داشته است.
انتهاي پيام/ص
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


دبير شوراي عالي ترافيك در گفت‌وگو با فارس:
تمامي وانت‌بارهاي كشور تا پايان مهر شناسايي مي‌شود
خبرگزاري فارس: دبير شوراي عالي ترافيك از شناسايي تمامي وانت‌بارهاي كشور تا پايان مهر خبر داد و گفت: قرار است تمام وانت‌بارها را ساماندهي كنيم.

A0184354.jpg



سيد مجتبي شفيعي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس به بحث ساماندهي وانت‌بارها اشاره كرد و گفت: بر اساس قانون، شهرداري‌ها مديريت حمل و نقل بار را بايد برعهده بگيرند.

وي ادامه داد: تاكنون در مديريت شهري كشور بحث حمل و نقل بار هيچ متولي نداشته است كه به طور مستقيم اين موضوع را مديريت كند.

وي با بيان اينكه مديريت بار در سطح شهرها ساماندهي نشده است، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته تصميم گرفته‌ايم كه حمل و نقل بار را در كشور ساماندهي كنيم.

دبير شوراي عالي ترافيك به تصويب آيين‌نامه حمل و نقل بار در هيئت وزيران اشاره كرد و گفت: اين اقدامات در حوزه مديريت شهري تحت مديريت وزارت كشور انجام مي‌شود.

شفيعي اضافه كرد: در آيين‌نامه پيش‌بيني شده در شهرهاي بالاي 100 هزار نفر جمعيت در ساختار شهرداري‌ها سازماني تحت عنوان سازمان مديريت حمل و نقل بار و يا سازمان حمل و نقل بار تشكيل شود.

دبير شوراي عالي ترافيك ادامه داد: از طرفي در شهرهاي زير 100هزار نفر مديريت حمل و نقل بار در شهرداري‌ها تشكيل مي‌شود و به اين ترتيب در رده‌هاي مختلف جمعيتي شهرداري‌ها در حوزه حمل و نقل بار دچار ساختار مي‌شوند.

وي ادامه داد: بالغ بر يك ميليون و 800 هزار وانت بار در كشور در حوزه حمل و نقل فعال هستند و بيش از 60 تا 70 درصد در حوزه حمل و نقل شهري كار مي‌كنند ولي متولي براي مديريت آن نبوده است.

شفيعي به هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: حجم عمده‌اي از مصرف سوخت بنزين به اين افراد تعلق مي‌گيرد و حدود 18 ميليون ليتر مصرف بنزين سوخت كشور روزانه توسط وانت‌بارها مصرف مي‌شود.

وي گفت: برنامه‌ريزي كرده‌ايم كه مالكين و رانندگان وانت‌بارها و كاميون‌بارها به حوزه حمل و نقل شهري شهرداري محل سكونت خود براي ساماندهي مراجعه و مدارك خود را تحويل و كد رهگيري دريافت كنند

دبير شوراي عالي ترافيك خاطرنشان كرد: همچنين اگر قرار باشد يارانه نقدي به آنها پرداخت شود از اين طريق صورت مي‌گيرد.

شفيعي با بيان اينكه تا پايان مهر ثبت نام و شناسايي وانت‌بارها انجام مي‌شود، گفت: در فازدوم شهرداري نسبت به پالايش آنها اقدام مي‌كند.
انتهاي پيام/گ
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سردار رحیمی به مهر خبر داد: توقیف هزار سرویس مدرسه در پایتخت/ پلیس نهایت سختگیری را می کند رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: متاسفانه با وجود اخطارهای پلیس همچنان برخی از رانندگان سرویسها استانداردهای لازم را رعایت نمی کردند به همین دلیل در طول سه روز گذشته بیش از هزار سرویس مدرسه از سوی پلیس راهور توقیف شد. سردار حسین رحیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر افزود: در 15 روز اول مهرماه به رانندگانی که خواستار فعالیت در سرویس مدارس بودند اعلام کردیم که فعالیت آنها بستگی به رعایت چهار استاندارد برچسب معاینه فنی، برچسب سرویس مدارس، رعایت ظرفیت خودرو و کسب صلاحیت راننده دارد.
وی با بیان اینکه به طور رسمی از اول مهرماه 12 هزار سرویس مدارس در تهران شروع به کار کردند اظهار داشت: پلیس پس از اتمام مهلت اعلام شده از هفته گذشته کنترل و برخورد با رانندگان متخلف را در تهران آغاز کرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود اخطارهای پلیس همچنان برخی از رانندگان سرویسها استانداردهای لازم را رعایت نمی کردند بر همین اساس در طول سه روز گذشته بیش از هزار سرویس مدارس به دلیل تخلف از سوی پلیس راهور توقیف شد.
سردار رحیمی افزود: ایمنی کودکان و حتی رانندگان مهمترین موضوعی است که پلیس به آن توجه دارد برهمین اساس پلیس در رعایت این استانداردها نهایت سختگیری را می کند.
وی گفت: خودروی بسیاری از رانندگان پس از اعمال استانداردهای مد نظر پلیس از توقیف خارج و دوباره وارد چرخه فعالیت در سرویسهای مدارس شد اما تعدادی نیز تا کنون هیچ اقدامی انجام نداده اند.
رئیس پلیس راهور تهران اظهار کرد: پلیس از تمام تجهیزات و دوربینهای کنترلی خود برای کنترل فعالیت سرویسهای مدارس استفاده می کند.
سردار رحیمی با بیان اینکه مسئولان مدارس باید بیش از دیگران به ایمن بودن سرویسهای مدارس توجه کنند، گفته بود: هیچیک از مدیران مدرسه حق انعقاد قرارداد با سرویسهای بدون معاینه فنی را ندارد.
وی تصریح کرد: روسای پلیس راهور مناطق مسئول سرکشی به مدارس و رسیدگی به وضعیت سرویس مدارس هستند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اختصاصی مهر / گاز مایع سهمیه‌بندی شد/ قیمت LPG قطعا تغییر می‌کند مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز طرح سهمیه بندی گاز مایع در سراسر کشور و تعیین سهمیه روزانه 45 لیتر برای خودروهای LPG سوز خبر داد و گفت: عرضه این فرآورده نفتی در جایگاه‌ها فقط با کارت هوشمند سوخت انجام می‌شود. فرید عامری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام آغاز اجرای طرح سهمیه بندی گاز مایع(LPG) از نیمه دوم مهرماه در سراسر کشور، گفت: این طرح به دنبال مصوبه کارگروه مدیریت حمل ونقل و سوخت درجایگاه‌های عرضه گازمایع اجرایی شده است.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه هم اکنون سامانه هوشمند سوخت در تمامی جایگاه‌های عرضه LPG نصب و راه اندازی شده است، تصریح کرد: تا پیش از این هیچ گونه محدودیتی درعرضه این فرآورده نفتی وجود نداشت اما در شرایط فعلی مطابق با سهمیه تعیین شده گاز مایع به خودروها تحویل داده می شود.

وی با اعلام اینکه از نیمه مهرماه روزانه 45 لیتر سهمیه به خودروهای ال.پی.جی سوز تحویل داده می شود، اظهار داشت: ارزش حرارتی این میزان گاز مایع معادل 35 لیتر بنزین معمولی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی می شود با این میزان سهمیه، سوخت مورد نیاز خودروهای ال.پی.جی سوز و به ویژه تاکسی ها به طور کامل تامین شود، تبیین کرد: در حال حاضر حدود 17 هزار دستگاه خودروی گازمایع سوز در سطح کشور تردد می کنند.

عامری همچنین با اشاره به تجهیز 19 جایگاه عرضه LPG به سامانه هوشمند سوخت، تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه امکان کنترل و مدیریت بیشتر این حامل انرژی از طریق مجاریهای عرضه فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران میزان مصرف گازمایع در ناوگان حمل و نقل کشور را حدود 420 تن در روز عنوان کرد و افزود: هم اکنون این فرآورده نفتی به قیمت 50 ریال به ازای هر لیتر به خودروهای گازمایع سوز تحویل داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها توسط دولت قطعا تغییراتی هم در قیمت گاز مایع به وجود می آید، خاطر نشان کرد: هر تصمیمی که درباره قیمت و نحوه عرضه LPG در دولت گرفته شود امکان اجرای آن در جایگاه‌های سراسر کشور وجود دارد.

علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت هم هفته گذشته درباره قیمت تمام شده تولید گازمایع در پالایشگاه‌های نفت، گفته بود: در شرایط فعلی قیمت هر متر مکعب LPG (گاز مایع) بدون در نظر گرفتن مالیات، حدود 500 تومان تمام می‌شود، در حالی ‌که این فرآورده نفتی را با قیمت پنج تومان عرضه می کنیم.

به گزارش مهر، در حال حاضر به طور متوسط روزانه نزدیک به هشت میلیون لیتر گازمایع (LPG) در 9 پالایشگاه نفت داخلی تولید می شود که 2.8 درصداز سهم تولید فرآورده های نفتی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارشهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، تا پیش از اجرای طرح سهمیه بندی گاز مایع، مصرف این فرآورده سوختی در بخشهای مختلف خانگی، تجاری و حمل و نقل روزانه حدود 12 میلیون لیتر بوده است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
180 جایگاه سی ان جی در کشور آماده بهره برداری است شهرستانهای تهران - خبرگزاری مهر: مدیر اجرای طرح جایگاه های سی ان جی در کشور گفت: در حال حاضر 180 جایگاه سی ان جی در کشور آماده بهره برداری است و فقط منتظر تامین گاز آن هستیم. به گزارش خبرنگار مهر در اسلامشهر، همایش شهرداران استان تهران عصر سه شنبه با محوریت اجرای مالیات بر ارزش افزوده و مشکلات مربوط به جایگاه های سی ان جی و سامان دهی امور مالیاتی استان تهران در سالن شهید آوینی شهرداری اسلامشهر برگزار شد.
شهرام اسدپور در این همایش گفت: در حال حاضر180 جایگاه سی ان جی در کشور آماده بهره برداری است و فقط منتظر تامین گاز آن هستیم.
مدیر اجرای طرح جایگاه های سی ان جی در کشور در همایش شهرداران استان تهران خطاب به شهرداران گفت: با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها و آزادسازی قیمت بنزین تقاضا برای استفاده از جایگاه سی ان جی افزایش بی سابقه ای پیدا می نماید لذا شما باید کمک کنید تا در مناطق مختلف این جایگاه ها احداث شود.
وی خواستار تشکیل کارگروه ویژه جایگاه سی ان جی در هر منطقه شد و افزود: آموزش، تبلیغ، توسعه و رعایت نکات HSE ، تهیه برنامه های مدیریت جایگاه ها و عقد قرارداد تعمیرات و نگهداشت جایگاه ها از اولویت های ما است.
اسدپور خواستار همکاری بیشتر ادارات خدمات رسان برق و گاز شد و گفت: عمده ترین مشکل ما مصرف بالای برق این جایگاه ها است که با قیمت بدون یارانه مبلغ زیادی خواهد شد و هزینه تعمیرات ونگهداری این جایگا ها افزایش پیدا خواهد کرد که امیدواریم در این خصوص ما را کمک کنند.
عدم وجود منابع درآمدی پایدار مهمترین مشکل شهرداریها
شهردار اسلامشهر نیز در این مراسم یکی از مشکلات اساسی شهرداریها را عدم وجود منابع درآمدی پایدار دانست و گفت: در حال حاضر عمده درآمد شهرداریها از محل وصول عوارض و جرایم ساخت و ساز است که این امر محدودیت دارد بنابراین باید شهرداران به سمت ایجاد درآمدهای پایدار است .
عباس احمدیان گفت: مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها و احداث بازارهای گل و گیاه و اجرای طرحهای گردشگری و جذب توریسم می تواند بخشی از درآمدهای پایدار شهری باشد.
وی عدم مدیریت هزینه را از دیگر مشکلات شهرداریها دانست و افزود: ما مدیر درآمد داریم ولی مدیر هزینه نداریم و بایستی از طریق وزارت کشور این کار پیگیری گردد چرا که با مدیریت هزینه، بسیاری از هزینه ها کاهش و هدفمند خواهد شد.
رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران نیز در این مراسم گفت: شهرداران باید برنامه داشته باشند تا بتوانند از اعتبارات استانی که در اسفند ماه به شهرداران پرداخت می شود، استفاده کنند و پروژه ها نیز باید سر موعد مقرر به اتمام برسد.
محمدرضا تجلی پور خواستار تعامل بیشتر شهرداریها با سازمان امور مالیاتی شد و گفت: برای ایجاد واحد اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در برخی از شهرهای استان تهران نیاز به همکاری شما داریم.
لازم به ذکر است که پیش از این تعداد 54 شهرداری در سطح استان تهران مستقر بود که با اسقرار استان البرز در حال حاضر به تعداد 38 شهرداری تقلیل یافته است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
يك ميليون راننده متخلف ازفردا منتظر قبوض جريمه باشند
رييس راهورتهران خبرداد:
تشديد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني
طرح ضربتي برخورد با4تخلف عمده از فردا

رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد برگه معاينه فني از ده آبان، برخورد ويژه با چهار تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني و استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي از روز پنج شنبه و توقيف 370 دستگاه خودرويي كه اقدام به مخدوش كردن پلاك خود براي ورود به محدوده طرح ترافيك كرده بودند از روز گذشته خبر داد و گفت: يك ميليون راننده‌اي كه به صورت غير مجاز وارد محدوده طرح ترافيك شده‌اند از فردا منتظر باشند كه قبض‌هاي جريمه آنها به دستشان برسد.
سردار رحيمي روز چهارشنبه در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برخي مشكلات اجرايي براي صدور قبض‌هاي جريمه طرح ترافيك گفت: خوشبختانه تمامي اين مشكلات برطرف شده و حدود يك ميليون قبض جريمه‌ براي رانندگان متخلفي كه وارد محدوده طرح ترافيك شده بودند، اما قبض‌هاي جريمه‌شان صادر نشده بود هم اكنون صادر شده و منتظر باشند كه اين قبض‌ها از روز پنجشنبه به منازلشان ارسال شود.
روزانه بيش از 30 هزار خودروي غير مجاز وارد محدوده طرح ترافيك مي‌شوند
معرفي 370 راننده‌اي كه اقدام به مخدوش كردن پلاك براي ورود به طرح ترافيك كرده بودند به مراجع قضايي
به گزارش ايسنا، رييس پليس راهور تهران بزرگ همچنين در نشست خبري خود با تاكيد بر اينكه ورود غيرمجاز به محدوده طرح ترافيك نگراني پليس را برانگيخته است گفت: آمارها نشان مي‌دهد روزانه بيش از 30 هزار خودروي غير مجاز وارد محدوده طرح ترافيك مي‌شوند كه از روز سه‌شنبه با خودروهايي كه اقدام به مخدوش كردن پلاك، باز كردن و گذاشتن پلاك بر روي شيشه، باز كردن صندوق عقب، چسباندن روزنامه، انداختن پارچه، گل مالي و ... براي ورود و عبور از جلوي دوربين‌هاي طرح ترافيك كرده بودند برخورد شده است كه بر اين اساس تا كنون 370 دستگاه خودرو متخلف توقيف و رانندگان آنها روانه مراجع قضايي شدند. لذا به شهروندان توصيه اكيد مي‌كنيم كه به هيچ عنوان بدون داشتن طرح ترافيك وارد محدوده نشوند.
وي تاكيد كرد: بر اساس ماده 720 قانون مجازات اسلامي هرگونه دستكاري و مخدوش كردن پلاك خودرو بين 6 ماه تا يك سال زندان دارد.
رانندگاني كه نشاني آنها غلط باشد 15 هزار تومان جريمه مي‌شوند
20درصد قبوض جريمه ارسال شده برگشت خورده است
رانندگان در اسرع وقت صورت وضعيت جديد خلافي خود را بگيرند
ارسال قبوض جريمه طرح ترافيك از هفته آينده48 ساعته مي‌شود
رييس پليس راهور تهران بزرگ يكي از مشكلات در ارسال برگه‌هاي جريمه را در آدرس‌هاي نادرست در بانك اطلاعات راهنمايي و رانندگي عنوان كرد و گفت: متاسفانه حدود 20 درصد آدرس‌ رانندگاني كه قبوض جريمه براي آنها ارسال شده غلط بوده و اين قبوض برگشت خورده است.
وي با اشاره به اينكه بر اساس قانون، رانندگان مكلفند در اسرع وقت آدرس‌هاي جديد خود را به راهنمايي و رانندگي اعلام كنند افزود: هر يك از قبوضي كه پس از ارسال به راهنمايي و رانندگي برگشت مي‌خورد براي راننده 15 هزار تومان بر اساس قانون جريمه به همراه خواهد داشت. لذا به تمامي رانندگان توصيه مي‌كنيم سريعا نسبت به دريافت صورت وضعيت جديد خلافي خود اقدام كنند.
رييس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به اينكه هم اكنون حدود 300 دوربين محدوده طرح ترافيك تهران را كنترل مي‌كنند گفت: با رفع مشكلات و تزريق نيروي جديد از هفته آينده تمام خودروهايي كه به صورت غير مجاز وارد محدوده طرح ترافيك شوند ظرف 48 ساعت برگه جريمه آنها به درب منازلشان فرستاده مي‌شود.
طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني از 10 آبان اجرا مي‌شود
بيش از 5/2 ميليون خودرو پايتخت فاقد معاينه فني هستند
رانندگان در مهلت باقيمانده براي دريافت معاينه فني اقدام كنند
معاينه فني موتورسيكلت‌ها در دستوركار قرار مي‌گيرد
وي همچنين از اجراي طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني از 10 آبان ماه سال جاري خبر داد و گفت: با توجه به فرا رسيدن فصل پاييز و افزايش پايداري جوي و پتانسيل آلودگي هوا با هماهنگي‌هاي انجام شده طرح تشديد برخورد با خودروهاي فاقد معاينه فني در تهران به اجرا گذاشته مي‌شود.
رييس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به اينكه 5/2 ميليون دستگاه خودرو هم اكنون در تهران فاقد معاينه فني معتبر هستند گفت: طبق ماده 43 آيين نامه راهنمايي و رانندگي پليس مكلف است از حركت خودروهاي فاقد معاينه فني جلوگيري كند.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به برگزاري جلسات با ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران گفت: اين ستاد اعلام آمادگي كرده است كه روزانه براي 14 هزار خودرو برگه معاينه فني صادر كند؛ لذا از هم اكنون به تمامي رانندگان فاقد برگه معاينه فني معتبر توصيه مي‌كنيم در مهلت باقي مانده نسبت به دريافت برگه معاينه فني اقدام كرده و كار را به دقيقه 90 واگذار نكنند.
رييس پليس راهور تهران بزرگ در خصوص مراكز غير مجاز معاينه فني نيز گفت: تمهيدات لازم براي برخورد با اين مراكز متخلف انديشيده شده كه بر اين اساس با تمامي اين مراكز برخورد خواهد شد.
وي گفت: رانندگان در هنگام رانندگي بايد حتما چهار مدرك شامل كارت خودرو، كارت معاينه فني، كارت بيمه و گواهينامه را همراه داشته باشند.
رييس پليس راهور تهران بزرگ با تاكيد بر اينكه بايد براي موتورسيكلت‌ها نيز موضوع معاينه فني در دستور كار قرار گيرد گفت: با توجه به حدود 3 ميليون دستگاه موتورسيكلت در تهران بايد گفت كه موتورسيكلت‌ها داراي مشكلات جدي به لحاظ آلودگي هستند لذا بايد آنها نيز نسبت به دريافت معاينه فني اقدام كنند كه در اين خصوص در حال رايزني و برگزاري جلسات هستيم كه نتايج آن بزودي اعلام مي‌شود.
طرح تشديد برخورد با چهار تخلف عمده در تهران از فردا در تهران آغاز مي‌شود
گروه ويژه پليس راهور تهران تشكيل شد
با موتورسيكلت‌هاي پارك شده در پياده‌روها هم برخورد مي‌شود
تمامي موتورسيكلت‌هاي فاقد كلاه ايمني در بزرگراه‌ها متوقف مي‌شوند
وي از اجراي طرح تشديد برخورد با چهار تخلف عمده در تهران از روز پنجشنبه خبر داد و گفت: گروه ويژه پليس راهور تهران تشكيل شده است و بر اين اساس اين گروه ويژه و ماموران راهنمايي و رانندگي در تهران بزرگ با چهار تخلف تجاوز به گذرگاه عابر پياده، عدم استفاده از كمربند و كلاه ايمني و استفاده از تلفن همراه در حين رانندگي برخورد مي‌كنند.
رييس پليس راهور تهران بزرگ همچنين از برخورد ويژه با موتورسيكلت‌ها و خودروها و برخي كسبه‌اي كه نسبت به اشغال گذرگاه عابر پياده اقدام مي‌كنند خبر داد و افزود: اين مساله در دستوركار تمامي مناطق 22 گانه راهنمايي و رانندگي تهران قرار گرفته است كه بدين ترتيب حتي با موتورسيكلت‌هاي پارك شده در پياده‌روها نيز برخورد مي‌شود.
وي با اشاره به راه‌اندازي گروه ويژه پليس راهور تهران گفت: اين گروه طي 5 روز گذشته نسبت به آرام سازي تخلفات ترافيكي در خيابان 17 شهريور از ميدان امام حسين(ع) تا خراسان كه شاهد بي انضباطي ترافيكي بسيار بوديم اقدام كرده است.
رييس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به اينكه در اين محدوده طي شش ماهه امسال بيش از 49 نفر در اثر تصادف با موتورسيكلت كشته و مجروح شدند گفت: بر اين اساس گروه ويژه پليس راهور نسبت به آرام سازي تخلفات رانندگي به ويژه موتورسيكلت سواران در اين محدوده و همچنين خيابان‌هاي ستارخان، تجريش تا ميدان قدس، خيابان شريعتي حدفاصل چهارراه قصر تا سه راه ضرابخانه تا كنون اقدام كرده‌اند.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اينكه گروه ويژه پليس راهور تهران بزودي در ساير مناطق تهران نيز اقدامات ترافيكي خود را آغاز خواهند كرد گفت: طرح ويژه برخورد با موتورسيكلت سواران متخلف به ويژه در بزرگراه‌هاي پايتخت نيز از روز پنج شنبه اجرا مي‌شود و بر اين اساس تمامي موتورسيكلت سواران فاقد كلاه ايمني در بزرگراه‌ها متوقف و روانه پاركينگ مي‌شوند.
تا زماني كه مامور هست قانون هم هست اما وقتي مامور نيست قانون هم رعايت نمي‌شود!
قوانين رانندگي در تهران بايد سختگيرانه‌تر از ساير شهرها اعمال شود
رييس پليس راهور تهران بزرگ با اشاره به اينكه موضوع راهنمايي در دستور كار جدي ماموران پليس قرار دارد گفت: بر اين اساس به زودي تمامي موتورسيكلت سواران پليس نيز به بلندگو مجهز مي‌شوند.
وي با انتقاد از اينكه متاسفانه تا زماني كه مامور هست قانون هم هست اما وقتي مامور نيست قانون هم رعايت نمي‌شود كه قطعا بايد اين رويه در تهران تغيير كند گفت: بيش از 7 ميليون دستگاه خودرو در تهران وجود دارد اين در حاليست كه تنها خيابان‌هاي پايتخت كشش يك هشتم اين تعداد خودرو را دارند.
رييس پليس راهور تهران بزرگ افزود: بحث ترافيك تهران معضلي جدي و ملي است كه براي حل آن نيازمند عزم و اراده ملي هستيم.
وي در عين حال تاكيد كرد: تهران با توجه به پايتخت بودنش قطعا بايد اعمال مقررات و قوانين رانندگي در آن سخت گيرانه تر از ساير شهرها صورت گيرد كه اين امر در دستور كار پليس راهنمايي و رانندگي پليس تهران قرار گرفته است.
رييس پليس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت ترافيك مهرماه از زمان بازگشايي مدارس و تغيير ساعات كاري گفت: ترافيك صبحگاهي وضعيت خوبي دارد و بار ترافيكي از صبح تا حدود ساعت 17 در تهران بهتر شده اما زمان ترافيك شامگاهي افزايش يافته كه عقب رفتن ساعت تعطيلي ادارات و همزماني آن با تعطيلي مدارس، خريد عصرگاهي، بي‌انضباطي برخي رانندگان با تاريك شدن هوا، عدم رانندگي بين خطوط و توقف‌هاي غير مجاز از جمله علل اصلي اين افزايش بار ترافيك عصرگاهي است.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: تيمي متشكل از مسئولان مربوطه براي ارزيابي ترافيك مهرماه تشكيل شده كه به زودي نتايج بررسي اين تيم به طور رسمي اعلام شد.
انتهاي پيام
 

poya1385

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2010
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
از راهنماییتون بسیار سپاسگذارم
مدل ضبط ماشینم mcd-206 فابریک شرکته به نظرتون میتونم بدون سیستم یا آمپلی فایر از کنوود 718 استفاده کنم چون در حال حضر من بیشتر از 100 هزار تومان نمیتونم هزینه کنم و می خوام یه باند با کیفیت و بیس خوب داشته باشم و همچنین در مورد طاقچه عقب ماشین میخواستم بپرسم قیمتش چنده و نمیشه طاقچه فابریک خودش رو پیچ کنم ؟

مرسی
نظرتون در مورد پاییونر مدلهای 6969 و 6973 چیه ؟ فروشنده میگفت این خیلی بهتر از 718 رو ظبطای معمولی بدون سیستم جواب میده و بیس بهتری داره....
 

hamedsullivan

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
16 دسامبر 2005
نوشته‌ها
6,664
لایک‌ها
137
سن
44
محل سکونت
on the road
بزودی مسابقه در پیست آزادی بین آقای محمد علی مرندیان و حامد سام(بنده). به دلایل خاصی آقای مرندیان اعلام کردند که

اگر کسی دارای ادعا در زمینه ریس هست ایشان حاضر به رقابت هستند و بنده نیز به دلایلی ، این موضوع را

پذیرفته ام. زمان رقابت متعاقبا اعلام خواهد شد. جناب آقای محمد علی مرندیان از قهرمانان عرصه ی ملی و بین

اللملی در زمینه ی رالی و ریس هستند.همچنین ایشان دارای مدرک مربیگری ریس نیز می باشند. حامد سام نیز

تئورسین رانندگی حرفه ای ، طراح سوال اولین دوره ی کلاس های مربیگری و دارای گواهینامه ی بین المللی رانندگی

حرفه ای با اخذ بالاترین نمره می باشد.

اطلاعات بیشتر
 

sinnaa

Registered User
تاریخ عضویت
27 جولای 2010
نوشته‌ها
6,537
لایک‌ها
3,555
محل سکونت
بر بال خوش خیالی
قدرتمندترین خودروی جهان


شرکت کانادایی Conquest Vehicles ، قدرتمندترین خودروی جهان را با ترکیبی از زیبایی مرسدس بنز آلمان و استحکام تانک شرمن روسیه تولید کرد.

به گزارش «ایرانتو»، این خودرو با نام Knight XV ، حدود 6 تن وزن و 400 اسب بخار قدرت دارد و همانند یک جیپ هومر کوچک طراحی شده است.

بدنه آن از زره بالستیک از نوع نظامی و مقاوم دربرابر نارنجک و تیربار است.

در هنگام فرار از مهلکه، برخی مدل های خودرو حتی مجهز به لوازم دیده شده در ماشین جیمزباند و سیستم ایمنی عقب است که قابلیت پخش دود برای متوقف یا منحرف کردن خودروهای تعقیب کننده را دارد.

همچنین نشانگر مغناطیسی نصب شده در زیر خودرو، راننده را از وجود بمب های کنترل از راه دور و یا هرگونه سیستم ردیابی که به آن وصل شود ، مطلع می کند.

جنس لاستیک خودرو مشابه لاستیک هواپیماهای مسافربری بوده و در مقابل تیراندازی ، مقاوم هستند.

هزینه ساخت مدل کامل خودروی Knight XV ، بالغ بر 800،000 دلار آمریکا می شود و برخلاف تصور مردم، چنین دستگاهی در شهری همانند تورنتو ساخته می شود، که فرسنگ ها از مناطق پرخطری چون عراق و افغانستان دور است.

ویلیام مایزلین، رییس شرکت Conquest می گوید، آنها 14 سال تجربه در تولید خودروهای زرهی دارند که برخی از آنها هم اکنون در عراق مورد استفاده قرار می گیرد اما امسال ، او تیم جدیدی از مهندسین اتومکانیک را تشکیل داده که بر روی ساخت مستحکم ترین خودرو در تورنتو کار کنند. از نتایج تحقیقات آنها ، ابداع نوع قوی و بسیار محکم شیشه های ضد گلوله برای همین خودرو است.

درحالیکه نمای بیرونی خودرو همانند تانک دیده می شود، داخل آن از دکوراسیون مجللی برخوردار است. تلویزیون ال سی دی پهن، بار ، یخچال و صندلی های چرمی درجه یک که می تواند بصورت سفری یا مذاکره ای چیده شوند.

سرنشینان خودرو که می بایست در هنگام توقف یا پیاده شدن، مدام از آن مواظبت کنند، می توانند از طریق 4 دوربین مداربسته نصب شده بر روی آن، که تصاویر را به لپ تاپ آنها منتقل می کند، اطراف خودرو را کنترل کنند.

گزارش ایرانتو همچنین حاکیست، استقبال خریداران از XV، سازندگان آن را بفکر گسترش خط تولید و تأسیس دفاتر فروش در ایالات متحده، آمریکای جنوبی و خاورمیانه انداخته است.

هم اکنون شرکت سازنده، سفارش های زیادی از سوی موسسات و افراد ثروتمند جهان ، از جمله عربستان دریافت کرده است . برخی از خریداران در نظر دارند از این وسیله برای نقل و انتقال کودکان خود را به مدرسه استفاده کنند. آقای ویلیام می گوید، والدین بخاطر ایمنی و رانندگی آسان آن و کودکان نیز بخاطر شباهت آن با ماشین های ترانسفورمر و یا بت من ، به خودرو علاقمند هستند.

تنها انتقال خودرو به عربستان سعودی، حدود 50،000 دلار هزینه دربردارد.

اضافه می شود، خودروی XV همچنین مورد توجه گروه های گانگستری و قاچاق موارد مخدر نیز قرار گرفته که شرکت سازنده ، تاکنون برخی از سفارش های مشکوک را رد کرده و یا قبل از پذیرش، با مقامات مسئول هماهنگ می کند.



conquest-knight.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در گفت‌وگو با فارس:
ارتفاع برخي كاميون‌هاي توليد داخل كاهش مي‌يابد
خبرگزاري فارس: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرد: ارتفاع برخي كاميون‌هاي توليد داخل كاهش مي‌يابد.

A0942808.jpg



سردار اسكندر مؤمني در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامي فارس گفت: در برخي از خودروهاي سنگين ارتفاع خودرو و سپر بالاست كه در تصادفات باعث زيرگرفتن خودروهاي سواري مي‌شود.

وي اظهار داشت: در اين‌گونه تصادفات كاميون روي خودروي سواري مي‌رود، اين‌در حالي است كه در هنگام تصادف نبايد اين اتفاق بيفتد.

سردار مؤمني افزود: ارتفاع بالا اين خودروهاي سنگين يك ايراد است كه بايد برطرف و ارتفاع سپر اين كاميون‌ها بايد كاهش بيابد، اين موضوع در رأس برنامه‌هاي پليس راهور قرار دارد.
انتهاي پيام/ر
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


مدير عامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران در گفت‌وگو با فارس خبر داد
جريمه 13 هزار توماني براي هر ساعت تردد غيرقانوني در محدوده طرح ترافيك
خبرگزاري فارس: مدير عامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت: با توجه به قانون هر يك ساعتي كه فرد به صورت غيرقانوني وارد محدوده طرح ترافيك شود 13 هزار تومان جريمه مي‌شود.

A0884048.jpg



حجت‌الله بهروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس در پاسخ به اين پرسش كه ظرف چه مدت زماني آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه و هفتگي صادر مي‌شود، گفت: ظرف چند دقيقه اين آرم‌ها صادر مي‌شود.

وي در پاسخ به اين پرسش كه قيمت آرم‌هاي طرح ترافيك روزانه حدود 13 هزار تومان است و هنگامي كه شهروندان بخواهند به صورت غيرمجاز نيز وارد محدوده طرح ترافيك شوند بايد 13 هزار تومان جريمه پرداخت كنند در نتيجه برخي از شهروندان ترجيح مي‌دهند به صورت غيرمجاز وارد شوند، گفت: با توجه به قانون جديد هر يك ساعتي كه فرد به صورت غيرقانوني وارد محدوده طرح ترافيك شود 13 هزار تومان جريمه مي‌شود به عنوان مثال اگر فرد 10 ساعت در محدوده طرح ترافيك باشد 130 هزار تومان جريمه مي‌شود.

مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران ادامه داد: شهروندان اصولاً قوانين را رعايت مي‌كنند و ترجيح مي‌دهند از روش‌هاي قانوني براي ورود به محدوده طرح ترافيك استفاده كنند.

بهروز با تاكيد بر اين موضوع كه زمان صدور آرم طرح ترافيك روزانه طولاني نيست، گفت: شهروندان در كوتاه‌ترين زمان ممكن اين طرح‌ها را دريافت مي‌كنند.
انتهاي پيام/گ
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
شركت سانيو الكتريك ژاپن باتري‌هاي لييتوم يوني موردنياز براي توليد خودروهاي برقي و هيبريدي شش شركت شركت را تامين مي‌كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين شركت ژاپني قراردادي با شش شركت خودروسازي امضا كرده تا براي توليد خودروهاي برقي باتري موردنياز آن‌ها را تامين كند.
سانيو بزرگترين توليدكننده باتري‌هاي ليتيوم يوني در جهان است. باتري‌هايي كه علاوه ‌بر خودروهاي برقي در توليد رايانه‌هاي شخصي نيز كاربرد دارند.
سانيو از ارايه جزئيات بيشتر درباره قرارداد امضا شده با شش شركت خودروساز خودداري كرده، اما پيش‌بيني مي‌شود اين شركت با فولكس‌واگن آلمان و سوزوكي موتور ژاپن قرارداد امضا كرده است.
به گزارش رويترز، پيش‌بيني مي‌شود بازار باتري‌هاي قابل شارژ تا سال 2020 به بيش از پنج تريليون ين برسد.
انتهاي پيام
 
بالا