• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

javadth

کاربر فعال پرشین تولز، همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
28 جولای 2012
نوشته‌ها
13,902
لایک‌ها
15,991
محل سکونت
@takhfif_100
اولین مسابقه آفرود روی برف کشور در رده استان‌های شمالغرب، جمعه در استان آذربایجان شرقی شهر گوگان برگزار شد.
resized_328216_434.jpg

resized_328217_607.jpg

resized_328218_668.jpg

resized_328219_583.jpg

resized_328220_758.jpg

resized_328221_438.jpg

resized_328222_368.jpg

resized_328223_788.jpg



resized_328233_594.jpg

resized_328229_482.jpg

resized_328228_163.jpg

resized_328227_627.jpg

resized_328226_957.jpg

resized_328225_568.jpg

resized_328224_287.jpg

resized_328232_715.jpg

resized_328231_324.jpg

resized_328230_136.jpg
 

javadth

کاربر فعال پرشین تولز، همکار بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
28 جولای 2012
نوشته‌ها
13,902
لایک‌ها
15,991
محل سکونت
@takhfif_100
پس از سالها میتسوبیشی لنسر به ایران آمد. این خودروی 17000 دلاری ژاپنی از یک موتور 1600CC با توان 117 اسب بخار بهره می برد.از دیگر امکانات و ویژگیهای آن می توان به گیربکس اتوماتیک، هفت کیسه هوا و مصرف سوخت 5.7 لیتر در 100 کیلومتر اشاره کرد.

93320_505.jpg


93321_640.jpg


93322_221.jpg


93323_953.jpg


93324_808.jpg
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
خخخه دادی دستمون حاجیکس؟

این تصاویر چه ربطی به ورودش به ایران داره؟

دوما لنسر که 2014 نداره . تا 2011 بیشتر نیست فعلا تصاویری هم که گذاشتی بره لنسر 2008ــــــــــه


موتور 1.6لیتری رو از کوجا آوردی براش؟:دی اینا موتورهاشون 2لیتری ـه با 291 است! و AWD نمونه های 2.4لیتری هم داره




Make: Mitsubishi
Model: Lancer Evolution X
Engine: 2.0 litre four-cylinder
Aspiration: Turbocharged
Maximum Power: 291 hp (217 kW) @ 6500 rpm
Maximum Torque: 300 lb-ft (406 Nm) @ 4400 rpm
Transmission: Five-speed manual or six-speed automated manual (TC-SST)
Drivetrain: All-wheel drive



فقط یدونه
میتسوبیشی Prototype-x، سال 2012 اومد که بحثش جداست کولن
 
Last edited:

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
jyc4m6qs82qlgl1wq8n8.jpg


سایت کامیون ساز آمریکایی اینترنشنال در اقدامی نو و جالب، به کاربران اجازه می‌دهد کشنده خود را با توجه به سلیقه و کارشان بسازند!


international trucks trucks configurator


هم اکنون این امکان برای سه مدل از محصولات اینترنشنال امکان پذیر است. اگر سرعت اینترنت شما پایین است، کمی صبور باشید!










 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
سیتروئن به صورت رسمی از خودروی مسابقه‌ای DS3 Cabrio رونمایی کرد. با توجه به مدل کانسپت این خودرو در جشنواره‌ی سرعت Goodwood، طراحی بیرونی مدل تولیدی آن به رنگ خاکستری مات و همراه با سقف قابل جمع شدن بوده و دارای سیستم اگزوز دوگانه از جنس کروم می‌باشد. همچنین خودرو مجهز به چند بخش فیبر کربنی بوده که شامل قطعات آئرودینامیکی (دیفیوزر) در جلو و عقب و رکاب می‌شود.


Citroen DS3 Cabrio Racing Concept


داخل کابین دارای تودوزی با رنگ خاکستری، تزئیناتی از جنس فیبر کربن مصنوعی و همچنین قسمتهایی به رنگ قرمز سیر می‌باشد. این مدل همچنین دارای پشت سری‌هایی با نشان‌های DC دوخته شده شده با شماره‌های جداگانه روی آن‌ها می‌باشد.














قدرت مورد نیاز خودرو توسط یک موتور توربوشارژردار 1.6 لیتری 4 سیلندر با 207 اسب بخار نیرو تأمین می‌شود. جزئیات بیشتری در مورد عملکرد آن هنوز منتشر نشده است ولی کابریو فقط 25 کیلوگرم از DS3 Racing سنگین‌تر بوده و انتظار می‌رود تا سرعت صفر تا 100 کیلومتر را حدوداً در 6.5 ثانیه پر کند.






 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
شاسی بلند معروف فورد امسال با تغییراتی اندک و افزایش قیمت وارد بازار خواهد شد. مدل معمولی اکسپلورر با وجود رنگهای قابل انتخاب بیشتر، گرم کن ردیف دوم صندلیها، چراغهای جلوی اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، و موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری، نزدیک 31 هزار دلار (شامل هزینه حمل) قیمت دارد که حدود 900 دلار بیش از قیمت سال گذشته آن است. مدل اسپرت اکسپلورر با موتور 365 اسبی، نیز 42500 دلار قیمت دارد.


2014 Ford Explorer SUV


موتور V6 با حجم 3.5 لیتر در مدل استاندارد 290 اسب بخار و در مدل ویژه یا پرمیوم، 365 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. برای انتقال نیرو، از یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی دنده بهره برده می‌شود.






همچنین خریداران می‌توانند یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر اکوبوست با توان 240 اسب بخار برای این خودرو سفارش دهند که مزیت آن کاهش مصرف سوخت تا حد 8.4 لیتر در صد کیلومتر بزرگراه است.










مزایایی چون فضای زیاد و هیکل درشت و مردانه، عملکرد هیجان انگیز مدل اسپرت، مسافت طی شده با مدل چهار سیلندر، ردیف سوم صندلیها، ایمنی در تست تصادف و کیفیت سواری خوب اکسپلورر در برابر معایبی چون قدرت پایین موتور چهار سیلندر توربو، جای پای اندک ردیف دوم و دسترسی سخت به ردیف سوم، ستون ضخیم A و دید محدود، استفاده مشکل از سیستم لمسی MyFord و عدم استحکام همه قسمتها قرار می‌گیرند.












 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
پس از 8 سال تلاش و کار کردن بر روی این پروژه، کار ساخت این خودرو با هزینه‌ای معادل 33000 دلار توسط Jacek Mazur مکانیک آماتور لهستانی به اتمام رسید. طبق گزارش‌ها، نهایت سرعت این خودرو معادل 322 کیلومتر بر ساعت می‌باشد، ولی ما توصیه می‌کنیم که این عدد را خیلی جدی نگیرید.


McLaren F1 Replica


در هر حال، این یک تلاش شایسته و قابل ستایش می‌باشد، مخصوصاً با در نظر گرفتن این که یک McLaren F1 واقعی، که سرعت آن می‌تواند تا 386 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا کند، در ماه آگوست سال 2013 در یک حراجی خودروهای کلاسیک به قیمت 8.38 میلیون دلار به فروش رفته است.

وی که یک مشاور بهداشت و ایمنی می‌باشد در مصاحبه با روزنامه‌ی دیلی میل می‌گوید: به محض این که برای اولین بار آن را دیدم عاشق این خودرو شدم، می‌دانستم که باید یک عدد از این مدل را داشته باشم. از آن جایی که نمی‌توانستم از پس هزینه‌ی خرید آن بربیایم، تصمیم گرفتم خودم یک مدل مشابه آن را درست کنم.


با در نظر گرفتن این که او قبلاً مدل‌های مشابه لامبورگینی کانتاچ و پورشه 911 را ساخته است، آرزوی او برای ساخت مک لارن عاقلانه به نظر می‌رسد. Mazur با استفاده از یک موتور 12 سیلندر بی ام و (ساخته شده توسط BMW M)، ترمزهای یک مرسدس بنز و بسیاری قطعات مختلف و ابتکاری کپی McLaren F1 را ساخته است، و باید اعتراف کنیم که این یکی از بهترین کپی هایی می‌باشد که تاکنون دیده‌ایم.


او تمامی کارهای ساخت شاسی لوله مانند خودرو، که می‌گوید سخت‌ترین بخش کار بوده است و همچنین جایگذاری صندلی راننده را خودش انجام داده است، در مقایسه با 3 عدد صندلی مکلارن F1 اصلی، در مدل ساخت Mazur یک صندلی تنگ و کوچک نیز در پشت سر راننده وجود دارد که وی آن را صندلی هموند (Hammond) می‌نامد، زیرا فقط افراد با جثه‌ی کوچک مانند مجری برنامه‌ی تخت گاز می‌توانند در آن بنشینند.

با تماشای ویدیو، اطلاعات بیشتری در مورد خودرو و سازنده‌ی آن به‌دست خواهید آورد. به نظر می‌رسد او در حال تولید تعداد زیادی از این خودروی مدل مشابه McLaren F1 می‌باشد. [دانلود ویدئو]
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
معرفی کانسپت های محصولات چهار چرخ سوزوکی در نمایشگاه خودروی توکیوی سال 2013 فقط به Crosshiker، X-Lander و Hustler/Hustler Coupe خلاصه نمی‌شد. کانسپت ET4D نیز در بین آن‌ها قرار داشت، تصاویر این محصول زیبا را اینجا می‌توانید ببینید. به دلیل اندازه‌ی کوچکش، ET4D توجه زیادی را به خود جلب کرده است.


Suzuki ET4D Concept


به طور حتم ET4D یک وسیله‌ی نقلیه‌ی مخصوص جاده نیست. با یک بار شارژ کردن می‌توانید مسافتی معادل 33 کیلومتر را با آن طی کنید، ولی با داشتن سرعتی بین 2 تا 6 کیلومتر بر ساعت (و 2 کیلومتر بر ساعت با دنده‌ی عقب) نمی‌توان روی آن به عنوان یک وسیله‌ی نقلیه‌ی سریع حساب کرد و در واقع بسیار کند نیز می باشد.

Suzuki ET4D Concept


ET4D در واقع مطالعه‌ی طراحی نسل آینده‌ی وسایل نقلیه‌ی شخصی برای افراد بزرگ‌سال می‌باشد. با داشتن ابعادی برابر با 1190 میلی متر طول و 650 میلی متر عرض و 1080 میلی متر ارتفاع، و وزنی معادل 100 کیلوگرم خدمات خود برای مسافت‌های کوتاه را به کاربران ارائه می‌نماید. ET4D برای انجام خریدهای روزانه یا رفتن به بانک بسیار مناسب می‌باشد، یا شاید حداقل در ژاپن این گونه است.

Suzuki ET4D Concept


ET4D همچنین دارای یک سبد 25 لیتری در جلوی خود می‌باشد تا به کمک آن بتوانید خریدهای خود را حمل کنید، و سهولت استفاده تمرکز اصلی سازندگان آن بوده است، جدا از دکمه‌های کاربری و دنده‌ی بزرگ و ساده‌ی آن، راهنمای صوتی و چراغ نشانگر زاویه نیز برای کمک به کاربر وجود دارند. همچنین دسته‌های راحت فرمان به رانندگی بهتر با ET4D کمک می‌کنند.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
ممکن است در هنگام خرید خودرو اصطلاحاتی چون تمام چرخ‌ها محرک (AWD) یا دو دیفرانسیل (4WD) زیاد به گوش شما خورده باشد. تفاوت عمده میان این دو نوع سیستم انتقال قدرت چیست؟ کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد؟ در این مقاله سعی داریم تا تفاوت عمده میان این دو نوع سیستم انتقال قدرت را آشکار کنیم.


land-rover defender

4WD :
این سیستم دارای قدمت بیشتری نسبت به AWD است و برخی اوقات آن را 4×4 هم می‌نامند. در این‌گونه خودروها توان به جعبه انتقال (Transfer Case) منتقل می‌شود. وظیفه اصلی است جعبه انتقال توزیع توان بین اکسل های جلو و عقب است. در داخل این جعبه انتقال مجموعه‌ای از چرخ دنده مانند گیربکس وجود دارد. هنگامی که توان توسط این جعبه تقسیم می‌شود، به شما ضمانت می‌کند که هر چرخی با سرعت برابر در حال گردش است. این برابر بودن سرعت های دورانی چرخ‌ها مشکل بزرگی هنگام دور زدن خودرو ایجاد می‌کند. همان طور که می‌دانید در هنگام پیچیدن در یک پیچ، تایر داخلی سرعت کمتری نسبت به تایر بیرونی دارد. قفل بودن دیفرانسیل در اصطلاح باعث می‌شود دور زدن خودرو با شعاع بیشتری انجام شود و یقیناً خطرآفرین می‌باشد.


Full time locking


در سیستم‌های جدید 4WD شما می‌توانید خودتان سیستم را به صورت الکترونیکی فعال و غیرفعال کنید. البته در مدل های کمی قدیمی تر شما می‌بایست این کار را به وسیله دنده اضافی کنار دنده اصلی انجام می‌دادید. در سیستم‌های الکتریکی معمولاً حالت Low وجود دارد که به معنای قفل شدن دیفرانسیل و تقسیم نیروی مساوی بین دو چرخ طرفین است. همچنین حالت High نیز وجود دارد که در اصطلاح کنترل لغزش نیز گفته می‌شود. در این حالت مشکل قفل شدن دیفرانسیل وجود ندارد. در این حالت خودرو می‌تواند تا سرعت 60 مایل بر ساعت حرکت کند.

Front Wheel Drive Biased

Part time locking

Front Wheel Drive Biased
مزیت های 4WD :

  • نیروی جلو برنده عالی در خارج ازجاده‌ Off-road
  • می‌تواند غیرفعال شود تا در مصرف سوخت صرفه‌جویی کند
  • تکنولوژی قوی و اثبات‌شده
معایب 4WD :

  • اضافه کردن وزن و پیچیدگی به خودرو
  • نمی‌توان از این سیستم در تمامی شرایط استفاده کرد
  • هزینه بسیار زیاد نسبت به خودرو تک دیفرانسیل
AWD :
تکنولوژی AWD به‌روزتر از 4WD می‌باشد و البته پیچیدگی بیشتر نسبت به 4WD دارد. تفاوت عمده سیستم AWD و 4WD این است که سیستم AWD همواره برای خودرو فعال است. در این سیستم هم مدل مکانیکی وجود دارد و هم مد الکترونیکی. در مدل مکانیکی این سیستم انتقال قدرت در حقیقت از سه دیفرانسیل استفاده می‌کنند. در سیستم تمام چرخ محرک، توان انتقال‌یافته تنها به چرخی تعلق می‌گیرد که بیش‌ترین نیروی Traction را داشته باشد. این کار با تقسیم توان در بین اکسل های عقب و جلو انجام می‌شود. این کار به وسیله دیفرانسیل مرکزی صورت گرفته و در بین هر دو چرخ در جلو و عقب به وسیله دو دیفرانسیل جداگانه انجام می‌شود.


Dynamax System for All new Sportage


مزیت عمده این روش در سطوح لغزنده بیشتر آشکار می‌شود چون تقسیم توان بر روی هر چرخ انجام می‌شود. کنترل لغزش در هر چرخی باعث ایجاد نیروی Traction بیشتر می‌شود. بهترین مثال AWD مرسدس بنز AMG E63 است. البته سیستم AWD به اندازه 4WD قوی و تنومند نیست. این سیستم نمی‌تواند در شرایط بسیار کم اصطکاک جاده نیروی جلو برنده کافی نسبت به سیستم 4WD را ایجاد کند. امروزه رایانه در کنترل سیستم AWD نقش مهمی بر عهده دارد.
سنسورهایی که بر روی هر چرخی وجود دارد تا نیروی Traction را لحظه به لحظه پایش کنند. در خودرو واحد کنترل الکترونیک خودرو یعنی ECU تصمیم‌گیری می‌کند تا اینکه چه مقدار توان به کدام چرخ منتقل شود.


مزیت های AWD :

  • افزایش چسبندگی خودرو به جاده و کنترل بهتر آن تحت شرایط مختلف
  • فرمان پذیری و هندلینگ مناسب برای انواع نیرو های traction
  • در تمامی اوقات فعال است
معایب AWD :

  • مصرف سوخت بیشتر
  • افزایش وزن خودرو و پیچیده شدن مکانیزم عملکردی
  • برای شرایط کاملاً Off-road مناسب نیست






 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
کدام سیستم مناسب تر است:
اگر قصد دارید در اکثر موارد در جاده‌های Off-road سیر کنید، یقیناً 4WD بهترین انتخاب است. در آب و هوای زمستانی که اکثر رانندگان آن را تجربه می‌کنند، بسیار زیباتر است که سیستم انتقال قدرت خودش وضعیت بحرانی را تشخیص دهد و بدون دخالت راننده (منظور جا زدن دنده کمک یا فعال کردن سیستم دو دیفرانسیل با دکمه) تصمیم‌گیری مورد نیاز را انجام دهد. پس AWD برای این‌گونه افراد مناسب تر است. اگر شما در منطقه خیلی کوهستانی برف خیز زندگی نمی‌کنید نیازی نیست که یک خودروی 4WD تهیه نمایید، بلکه خودرویی که دارای سیستم انتقال قدرت AWD است مانند یکی از انواع AMG مطمئناً مناسب شما است.











 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
سبک بدنه خاص تارگا که یک نوع رودستر با ستون سقف و شیشه عقب ثابت است دوباره در پورشه احیا می‌شود. رندرهای مختلفی از پورشه 911 تارگا 2014 بر اساس تصاویری که اخیراً در رسانه‌ها درز کرده منتشر شده است. مدتی قبل مجموعه ای از تصاویر در سایت MSN منتشر شد که نشان می‌داد چه چیزهایی می‌توانیم از نسل 991 تارگا که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی 2014 دیترویت (یا شاید هم ژنو) در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، انتظار داشته باشیم. تصاویر جاسوسی از نمونه های در حال آزمایش نیز اطلاعات دیگری را فاش ساخت. در هر حال با توجه به این تصاویر رندر شده، برای دیدن خودرو مجبور نخواهیم بود تا زمان برگزاری نمایشگاه دیترویت منتظر بمانیم. پتنت های طراحی تارگای جدید نیز توسط پورشه ثبت شده‌اند.


2014 Porsche 911 Targa Rendered


به نظر می‌رسد پورشه قصد دارد تا از سبک‌های قدیمی در طراحی جدیدترین 911 تارگا بهره ببرد، که مطمئناً این موضوع کسانی که را که مدل‌های کلاسیک این خودرو را ترجیح می‌دهند بسیار خوشحال خواهد کرد.

اولین نمونه پورشه تارگا


در طراحی آن ستون وسط ضخامت بیشتری داشته و پنجره‌ی عقب آن کاملاً جلب توجه می‌کند، همچنین خودرو همانند کاررا 4 مجهز به یک موتور 3.4 لیتری شش سیلندر خطی با 350 اسب بخار نیرو و در مدل S دارای یک موتور 3.8 لیتری با 400 اسب بخار نیرو خواهد بود.


















قیمت مدل تارگا بین 100 تا 120 هزار دلار خواهد بود.
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
چرا تو هر پست بیشتر از 20 تا عکس نمیشه ارسال کرد؟
این ورژن جدید سایت خیلی مزخرفه!
ایراد زیاد داره
 

acostic

Registered User
تاریخ عضویت
11 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,140
لایک‌ها
756
ب.ام.و (BMW) که کوتاه شدهٔ عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke به معنای صنایع موتوری باواریا است، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. دفتر مرکزی این کمپانی در مونیخ واقع است. این کمپانی تملک کارخانههای رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) و کارخانه موتورسیکلت سازی هاسکوارنا را در اختیار دارد و پیش از این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشته است.

کارخانه BMW در سال ۱۹۱۷ به عنوان یک کارخانه تولید موتور هواپیما تاسیس شد. در سال ۱۹۱۸ و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل قطعنامهٔ ورسای وادار شد که بخش تولیدهای موتور هواپیمای خود را متوقف کند. این کارخانه تا سال ۱۹۲۳ تنها موتور سیکلت میساخت و با برداشته شدن تحریمها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد. نخستین خودروی تولیدی ب.ام.و، دیکسی بود، که بر پایه آستین ۷ و تحت لیسانس شرکت موتور آستین تولید شد. لوگوی آبی رنگ این کارخانه نیز از شکل پرههای در حال چرخش هواپیما الهام گرفته شده است.

و اما تصاویری را که در این متن مشاهده می کنید مربوط به موزه BMW است که در نزدیكی دفتر مركزی BMW واقع شده و نقش بسزایی در نمایش میراث و سنن گروه BMW داشته و جلوهگر تجربیات، پیشرفت و فنآوری محصولات این شركت در طول سالهای فعالیت آن است.

این مجموعه با وسعت 5000 متر مربعی و 120 غرفه متنوع مكان بسیار مناسب و در خور توجهی برای بازدیدكنندگان فراهم آورده كه هر بخش بازتاب دهنده اهمیت و نقش پررنگ این شركت در عرصه جهانی است. گروه خودروسازی BMW در این موزه با به نمایش گذاردن حدود 350 محصول كم نظیر نه تنها با قرار دادن خودروهای قدیمی مایه تحسین و حیرت بازدید كنندگان شده بلکه نسل جدید ب.ام.و آینده را نیز در معرض دید عموم قرار داده است. به گفته رئیس هیات مدیره این گروه خودروسازی، هدف نهایی برپایی موزه ب.ام.و نمایش میراث گذشته، حال و آینده این شركت میباشد.






01.jpg





02.jpg





03.jpg





04.jpg





05.jpg





06.jpg





07.jpg





08.jpg





09.jpg





10.jpg
 

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
در قبال یه موتور 3.5لیتری خورجینی فقط 9هزار دلار افزایش قیمت دادن!!! میدونی یعنی چیپس!!!!!!!!!!!

عاشق اتاقش م دیگه مخصوصا ستون دومش .....

fp8hsqtedanz4zfqr4r.jpg



جالبی ش اینجاست هر چی بندازی زیرش فاصله ش تا سطح زمین همیشه یه اندازه ست . اگه گفتید بره چیپس؟


stcvvuml77y2mie2pz9h.jpg

.(پورشه کایمن موتوری از این ضعیف تر اتاقی کوچیک تر نسبت به اکسپلورر میده ولی 2برابر این قیمت داره!) ببین چقدر به فکر مردمشونن!



عجیبـــــــــــه ! فانوس شب تاپیک عَمریکایی میزنی:دی
 
Last edited:

LambOfChips

Registered User
تاریخ عضویت
25 نوامبر 2013
نوشته‌ها
1,484
لایک‌ها
1,757
محل سکونت
IslamicSh1tPublic
سال 2013 سال خوبی برای کمپانی Freightliner بود .

در این سال توانستند فروشی بیشتر از international prostar و Mack Vision و PeterBilt و western star و Kenworth و Internationalداشته باشد .همچنین کمپانی های اروپایی نظیر Volvo و Scania همانند دهه های گذشته در رتبه های آخر قرار داشتند


2qqn8igl2dz1g7lg08iy.jpg



کامیون کلاس ۸ «کاسکادیا» قرار است به عنوان مدل سال ۲۰۱۴ فرایت‌لاینر معرفی شود.


Freightliner Cascadia Evolution 2014


مصرف بهینه سوخت و بهبود شرایط آیرودینامیک کامیون، از جمله مزیت‌های مهم کاسکادیا به شمار می‌روند که ۵ درصد مصرف سوخت را نسبت به مدل‌های قبلی کاهش داده‌اند. این ویژگی‌ها آن قدر در هزینهٔ سوخت کامیون‌ها مؤثرند که مسئولان شرکت در معرفی این مدل، سعی می‌کنند حتماً به آن اشاره کنند.

Freightliner Cascadia Evolution 2014


طراحی
کاسکادیا که یکی از آیرودینامیک‌ترین کامیون‌ها در بازار است، مراحل تست و بهینه‌سازی اولیه خود را در تونل باد گذرانده است. همچنین، طبق گفتهٔ مسئولان شرکت، در بزرگراه‌های امریکا نزدیک به ۵ میلیون کیلومتر برای کسب اطمینان و سنجش میزان مصرف سوخت، آزمایش شده است. در مقایسه با مدل‌های فعلی، کاسکادیا چندین اصلاح طراحی در جلوی بدنه از جمله سپر جلو و اتصال آن به کاپوت، به خود دیده است که جریان هوا و آیرودینامیک بهتری را ایجاد می‌کنند. همچنین، آینه‌های بغل نیز به صورت بیضوی طراحی شده‌اند و آنتن نیز طراحی یکپارچه‌ای با بدنهٔ کامیون دارد. این طراحی‌ها در کنار طراحی چرخ‌ها، شاسی آیرودینامیک، همه و همه، به کاهش ضریب دراگ کامیون در هوا کمک می‌کند.
سیستم خنک کننده موتور نیز تا اندازه‌ای ارتقا یافته است و با سطحی به مساحت ۰/۹ مترمربع، می‌تواند باعث کارآیی بهتر کامیون شود.

Freightliner Cascadia Evolution Interior


طراحی داخلی
نسبت به مدل‌های فعلی، طراحی داخلی تفاوت چندانی نداشته است. در داخل، فضای بسیاری برای مانور دادن راننده وجود دارد و سطح صاف در کف، گردش درون اتاقک کامیون را آسان می‌کند. البته مواد به کار رفته هنوز اندکی از کامیون‌های ولوو عقب‌تر هستند و جای کار دارند. نکتهٔ خوب در اتاقک، قرارگیری مناسب داشبورد است. داشبورد، همچنین به خروجی‌های برق مستقیمی مجهز است که می‌توانند برای هر نوع وسیله ارتباطی مورد استفاده قرار گیرند. نشانگرها و صفحات نمایش، هم به قدر کافی بزرگ هستند و هم در نور آفتاب بازتابش ندارند. این ویژگی باعث می‌شوند و اطلاع از وضعیت خودرو در شرایط مختلف آسان‌تر از قبل باشد.

Freightliner Cascadia Evolution Interior


صندلی‌های بزرگ‌تر از حدّ معمول، راحتی بیشتری را به همراه دارند و این در حالی است که برای راحتی بیشتر، شرکت سازنده، فرایت‌لاینر، انتخاب‌هایی را مانند گرم‌کننده صندلی، میله چرخان صندلی و بالشتک‌های اضافی، پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. در کنار این‌ها، کنترل مناسب خودرو نیز فراموش نشده است.
این خودرو به سیستم راهبری RSPC مجهز است که باعث می‌شود در بازه‌ای کوتاه‌تر، شرایط راه و سرعت مناسب حرکت را تشخیص دهد و بنابراین سرعت کامیون برای بیشترین بهره‌وری مصرف سوخت، تنظیم شود.

Freightliner Cascadia Evolution


تکنولوژی و موتورها
کاسکادیا، موتور دیزل DD15 جدیدی در خود دارد که ۴۵ کیلوگرم از مدل قبلی سبک‌تر است و نیاز به تعویض فیلترهای آن، هر ۱۶۰ هزار کیلومتر یک بار است. همچنین، کاسکادیا با سیستم استاندارد متخصصان مجازی دیترویت هماهنگ می‌شود و با عیب یابی موتور در هر لحظه از مسیر، مانع از توقف‌های زیاد در سفر خواهد شد. بنابر اعلام فرایت‌لاینر، کاسکادیا 22 لیتر در صد کیلومتر، سوخت مصرف می‌کند که مصرف سوخت مناسبی برای یک کامیون سنگین است. کاسکادیا، چنین مصرف سوختی را بیش از همه، مدیون طراحی بهینه آیرودینامیک است.

Freightliner Cascadia Evolution


مشخصات موتورهای DD15 دیترویت
DD15 455 HP @ 1800 RPM 1550 lb-ft @ 1100 RPM
DD15 455 HP @ 1800 RPM 1650 lb-ft @ 1100 RPM
DD15 475 HP @ 1800 RPM 1650 lb-ft @ 1100 RPM
DD15 505 HP @ 1800 RPM 1650 lb-ft @ 1100 RPM
DD15 475 HP @ 1800 RPM 1850 lb-ft @ 1100 RPM
DD15 500 HP @ 1800 RPM 1850 lb-ft @ 1100 RPM
DD15 530 HP @ 1800 RPM 1850 lb-ft @ 1100 RPM
DD15 560 HP @ 1800 RPM 1850 lb-ft @ 1100 RPM

نتیجه
مدل‌های فعلی کاسکادیا از فرایت‌لاینر، تا حدودی مقرون به صرفه و آیرودینامیک هستند، ولی مدل جدید، محدودیت‌ها را تا حدودی کنار زده و از لحاظ آیرودینامیک بهبود یافته است. در بازار کنونی، هزینه‌های سوخت یکی از موارد مهم در کامیون‌های سنگین است و از این نظر، کاسکادیا می‌تواند به سرعت مورد استقبال بازار قرار گیرد. همچنین، بهبود وضعیت موتور DD15 در فرایت لاینر، برای کارایی بهتر کامیون، امیدوار کننده است.

 
بالا