• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخباردنیای خودرو ...

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» گلف سبز
اختصاصی ژنو 2014 : فولکس واگن از نسخه هیبریدی plug-in گلف ، تحت عنوان گلف GTE رونمایی کرد .


Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid

در نمای ظاهری این نسخه از کیت بدنه ای مشابه گلف GTI برخوردار است . مهمترین وجه تمایز نسخه هیبریدی در نمای ظاهری نوارهایی به رنگ آبی هستند . پورت شارژ این خودرو در پشت آرم فولکس واگن که در مرکز جلو پنجره قرار دارد ، واقع شده است . رینگ های 16 اینچی به طور استاندارد برروی این نسخه سوار هستند ، اما بنا به سفارش مشتری رینگ های 17 و 18 اینچی نیز می توانند جایگزین شوند .



در نمای داخل همچون نمای ظاهری ، رنگ آبی تاکیدی بر هیبریدی بودن خودروست . سیستم رسانه ای که دروازه ورود به آن یک صفحه نمایش 6.5 اینچی است ، از مهمترین امکانات کابین به شمار می رود . در پشت فرمان هم نمایش دهنده کوچکی به منظور نمایش مقدار انرژی باقی مانده قرار دارد .




یک موتور 1.4 لیتری TSI مجهز به توربوشارژر با قدرت 102 اسب بخار در ترکیب با یک موتور الکتریکی 8.8 کیلوواتی ، وظیفه تامین نیروی محرکه گلف GTE را بر عهده دارند . قدرت و گشتاور تولید شده توسط این ترکیب ، به ترتیب 204 اسب بخار و 350 نیوتن متر خواهد بود .

شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه ای ، حداکثر سرعت 222 کیلومتر بر ساعت و پیمایش مسافت 50 کیلومتر در صورت استفاده از موتور الکتریکی به تنهایی ، از دیگر مشخصه های فنی این مدل است . مدت زمان شارژ باتری بوسیله پریز برق خانگی ، به طور تقریبی 3.5 ساعت خواهد بود .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» تپه نورد کوچک ؛ فیات پاندا کراس
اختصاصی ژنو 2014 : فیات از بزرگترین عضو خانواده پاندا رونمایی کرد .


Fiat Panda Cross

پاندا کراس از سیستم چهار چرخ متحرکی مشابه نسخه 4×4 بهره می برد. این سیستم باتوجه به کشش چرخ ها ، گشتاور را به صورت خودکار میان چرخ های جلو و عقب توزیع می کند . همچنین به منظور سهولت رانندگی برای جاده های پر دست انداز ، سیستم Hill Descent Control به این مدل اضافه شده است . برای القای حس آفرود ، تغییراتی هم در ظاهر خودرو اعمال شده است که چندان زیبا به نظر نمی رسند . سیستم اطلاع رسانی Blue&Me در کنار سیستم کنترل شرایط جوی و تریم های چرم از مهمترین ویژگی های کابین پاندا کراس می باشد .








فیات دو موتور مختلف را برای این خودرو در نظر گرفته است . اولی یک موتور 0.9 لیتری TwinAir با قدرت 90 اسب بخار و دیگری یک موتور 1.3 لیتری MultiJet با قدرت 80 اسب بخار . جعبه دنده 6 سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را بر عهده خواهد داشت . همچنین سیستم تعلیق جلو و عقب نیز به منظور سازگاری با سیستم 4×4 بروزرسانی شده اند .
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» قهرمان اسکاندیناوی ؛ زنوو ST1
اختصاصی ژنو 2014 : سرانجام پس از گذشت نزدیک به 6 سال شاهد حضور نسخه نهایی زنوو ST1 در ژنو بودیم .
این خودرو که برای اولین بار در سال 2008 رونمایی شد ، در طی این سال ها به صورت تدریجی تکمیل یافت تا سرانجام از نسخه نهایی آن در ژنو 2014 رونمایی شد . دانمارکی ها البته توجهی که به محصولشان در ژنو شد را تا حدودی مدیون برنامه تاپ گیر هستند . موتور 6.8 لیتری V8 این جنگجو ، به یک توربوشارژر و یک سوپرشارژر مجهز شده است . این ترکیب قدرت 1104 اسب بخار و گشتاور 1430 نیوتن متر را برای زنوو ST1 به ارمغان آورده است . جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ های عقب را بر عهده دارد .


2014 Zenvo ST1

این پیشرانه قدرتمند شتاب صفر تا صد 2.69 ثانیه ای و حداکثر سرعت محدود شده 375 کیلومتر بر ساعت را در اختیار راننده قرار می دهد . بنا به گفته مسئولین شرکت ، 3 نسخه ویژه از زنوو ST1 با قدرت 1250 اسب بخار روانه بازار آمریکا خواهد شد .








Christian Brandt و Jesper Hermann به طور مشترک مسئولیت طراحی این سوپراسپرت دانمارکی را بر عهده داشته اند . از نظر طول هم اندازه کونیگ زگ آگرا R و عرض آن مشابه پاگانی هوآیرا می باشد اما ارتفاعش از هردوی آن ها بلند تر است . همچنین نسبت به دو رقیب جدی اش وزن بیش تری دارد . مهمترین نقطه ضعف زنوو در مقایسه با رقبای اصلی اش کابین آن بود ، به همین علت از سال 2008 تا کنون تزیینات و طراحی کابین بارها مورد بازبینی قرار گرفت تا اینکه سرانجام ترکیبی از آلکانترا و چرم برای پوشش قسمت های مختلف برگزیده شد.







 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» آئودی TT کواتروو اسپرت
اختصاصی ژنو 2014 : در کنار نسل سوم TT آئودی در نمایشگاه امسال از نسخه ارتقا یافته آن با نام Quattro Sport نیز رونمایی کرد؛ خودرویی که هیچ ارتباطی با مفهومی Sport Quattro ندارد، البته فعلا . . . !


Audi TT Quattro Sport Concept

کواترو اسپرت فعلا در فاز مفهومی است و به همین دلیل طراحی اغراق آمیزی دارد علی الخصوص در قسمت جلویی خودرو که ورودی هوای بزرگ در کنار جلوپنجره جدیدش و همچنین چراغ های LED دار ماتریکسی ترکیبی هیجان انگیزی را ساخته اند. البته تغییرات کواتروو اسپرت نسبت به نسخه های استاندارد TT شامل نکات دیگری نیز می شوند ازجمله:

  • گلگیرهای عضلانی جدید.
  • رینگ های 20 اینچی جدید.
  • اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب که از قطعات کربنی ساخته شده.
  • خروجی تکی اگزوز در طرفین دیفیوزر.
  • حذف اسپیکرها و زیردستی صندلی ها.
  • تعبیه دو کاسکت در محفظه بار عقب.
  • صندلی های مسابقه ای با کمربندهای چهار نقطه ای.
  • انتقال دکمه قرمز رنگ استارت به روی فرمان.











اما بهترین ویژگی کواتروو اسپرت را باید انجین بهبود یافته 2.0 لیتری TSFI دانست که دیدن مشخصاتش هرکسی را شگفت زده می کند:

  • وزن انجین برابر 150 کیلوگرم.
  • قدرت 420 اسب بخار در دور 6700.
  • گشتاور 450 نیوتن متر در فاصله دورهای 2400 الی 6300.
  • دسترسی به گشتاور 300 نیوتن متری از دور 1900.
  • تولید 210 اسب به ازای هر لیتر؛ که بیشتر از برنده لمانز 2001 یعنی آئودی R18 است.
کواتروو اسپرت می تواند در عرض 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد که البته وزن 1344 کیلوگرمی اش، گیربکس دوکلاچه S-tronic و نهایتا سیستم محرکه AWD آن (کواتروو) تاثیر زیادی در کاهش زمان شتابگیری خودرو داشته اند.







 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» مداد رنگی رنو ؛ توئینگو 2014
اختصاصی ژنو 2014: سومین نسل از کوچکترین عضو خانواده رنو در نمایشگاه امسال ژنو معرفی شد؛ خودرویی که اگر بگوییم دیفرانسیل عقب است احتمالا خیلی ها باور نمی کنند!

طراحان رنو در توئینگوی 2014 ، فاصله محوری را تنها 13 سانتیمتر نسبت به نسل دوم افزایش دادند تا بدین ترتیب این کوچولوی فرانسوی بیشترین فضای زانو را درمیان همکلاسانش داشته باشد. حال که صحبت از اندازه ها شد بهترست به سراغ ابعاد توئینگوی جدید برویم:

  • 3.59 متر طول.
  • 1.64 متر عرض.
  • 1.55 متر ارتفاع.
  • 2.49 متر فاصله محوری.
  • 8.65 متر شعاع گردش فرمان.







توئینگوی جدید که پلتفرم مشترکی با نسل آتی اسمارت ForTwo دارد، دیگر با آن پیشرانه های 1.2 و 1.6 لیتری بنزینی و همچنین 1.5 لیتری دیزلی سابقش در نسل دوم خداحافظی کرده چراکه رنو دو انجین سه سیلندر بنزینی جدید را برای آن درنظر گرفته است:

  • TCe 90 پیشرانه0.9 لیتری توربوشارژ؛ با قدرت 90 اسب بخار و گشتاور 135 نیوتن متر.
  • SCe 70 پیشرانه1.0 لیتری تنفس طبیعی؛ با قدرت 70 اسب بخار و گشتاور 91 نیوتن متر.











صرف نظر از نوع پیشرانه ها، توئینگو مجهز به گیربکس 5 سرعته دستی بوده که قدرت را به محور عقبی خودرو می برد. اما سری هم به کابین ساده آن بزنیم که گنجایش محفظه بارش به حدود 220 لیتر رسیده و امکانات خوب آن هم بصورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گیرد ازجمله:

  • نمایشگر لمسی کنسول.
  • سیستم چندرسانه ای R-Link با پشتیبانی اپلیکیشن R & GO برای اتصال اسمارت فون و دسترسی به سیستم صوتی، نویگیشن سه بعدی، تلفن، کامپیوتر سفر و …
فروش جهانی توئینگو از پاییز 2014 آغاز شده و مشتریان می توانند آنرا در چهار رنگ آبی، زرد، سفید و قرمز خریداری کنند.
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» سری دوم رولزرویس گوست
اختصاصی ژنو 2014 : دومین فیس لیفت گوست که با پسوند Series II شناخته میشود، برای نخستین بار در نمایشگاه امسال به جهانیان معرفی شد؛ رولز رویس هنوز هم در بازار +250,000 دلاری ها محبوب ترین برند است . . .












بهترست بجای عبارت فیس لیفت از واژه بروزرسانی برای توصیف این مدل جدید استفاده کنیم چرا که سازنده بریتانیایی آن Series II را با کمترین تغییرات ممکن نسبت به مدل های سابق روانه بازار می کند؛ بیایید بارزترین این تغییرات را یکی یکی نام ببریم :

  • حذف چراغ های مستطیلی سابق و استفاده از طرح L – شکل برای چراغ های جلو.
  • تغییر سپرها طوریکه گوست هم عریض تر و هم بلندتر از گذشته به چشم می آید.
  • طراحی مجدد کاپوت.
  • رینگ ها و رنگ جدید سفارشی بدنه.
  • تغییر صندلی ها و بهبود سیستم تنظیم برقی آنها.
  • نویگیشن جدید با مانیتور 10.25 اینچی.
  • سیستم Wi-Fi داخلی؛ سیستم ماهواره ای SAT برای انتخاب صحیح دنده درگیر.(این سیستم برای نخستین بار در سال 2013 و بر روی مدل های ریث معرفی شد).
  • امکان سفارش دو تریم چوبی جدید با نام های Paldao و Walnut Burr Crossband.


در سری دوم گوست هیچ تغییری در پیشرانه خودرو اعمال نشده؛ پس همان انجین 6.6 لیتری توربوشارژ V12 سابق منتظر مشتریان است که قدرتی معادل 563 اسب بخار و گشتاوری برابر 780 نیوتن متر دارد.












 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» آئودی S1 اسپرت بک 2014
اختصاصی ژنو 2014: اگر هاچبک A1 را به چند جلسه تمرینی در باشگاه آئودی ببریم، حاصل کارمان چیزی نیست به جز یک ورزشکار کوچولو اما پر ادعا . . . !



سابقه نام S1 به سالهای 1980 میلادی برمی گردد؛ زمانیکه آئودی با خودروی Quattro S1 که پیشرانه 5 سیلندر خطی داشت، به مسابقات رالی جهانی می رفت. حالا بیش از 3 دهه از آن سال ها گذشته و نام S1 بعد از پشت سرگذاشتن حداقل 2 سال تست های جاده ای دوباره شنیده می شود. نسخه 2 درب آن S1 و نسخه 4 درب آن هم S1 Sportback نامگذاری شده است.








کمپانی کیت بدنه مختصری برای S1 درنظر گرفته که وجود اسپویلر سقفی و خروجی های دوبل اگزوز در طرفین دیفیوزر که بسیار بزرگتر از آن چیزی است که انتظارش را داشتیم، به تنهایی نمای جذابی به این خودرو داده اند. S1 برخلاف A1 مجهز به چراغ های زنون در جلوست و قاب چراغ های LED عقب هم در آن تغییر کرده.








این کوچولوی آتشین را می توان با دیسک های ترمز 310 میلیمتری از حرکت نگه داشت؛ استفاده از کالیپرهای قرمز رنگ ترمز نیز که روی آنها لوگوی S1 حک شده بصورت سفارشی خواهد بود. رینگ های استاندارد S1 از نوع 17 اینچی با تایرهای 215/40 است ولی بصورت سفارشی رینگ های 18 اینچ با تایرهای 225/35 نیز عرضه می شوند.



قبل از آنکه به سراغ جزییات پیشرانه این خودرو برویم این نکته را هم یادآوری کنیم که آئودی همانند تمامی مدل های S ، برای هر دو نسخه S1 و S1 اسپرت بک سیستم محرکه AWD (کواتروو) را هم درنظر گرفته است:

  • پیشرانه 2.0 لیتری 4 سیلندر TFSI .
  • قدرت 231 اسب بخار ؛ گشتاور 370 نیوتن متر.
  • شتاب 5.8 الی 5.9 ثانیه.
  • حداکثر سرعت 250 کیلومتر برساعت.
  • مصرف ترکیبی 7 الی 7.1 لیتر.
  • تولید 162 الی 166 گرم CO2 در هر کیلومتر.
از نیمه دوم 2014 مشتریان اروپایی می توانند آئودی S1 را با قیمت تقریبی 41,100 دلار و همچنین S1 اسپرت بک را با قیمت پایه ای 42,300 دلار خریداری کنند.























 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» تغییرات اساسی در نسل هفتم هیوندای سوناتا
اولین تصاویر از هیوندای سوناتای مدل 2015 که قرار است ماه آینده در نمایشگاه نیویورک و به طور رسمی رونمایی شود، نشان می‌دهد که نسل بعدی سوناتا، همانند جنسیس جدید از زبان طراحی مجسمه سیال 2.0 پیروی خواهد کرد.




Hyundai Sonata 2015 first image


تغییر طراحی سوناتا از سبک YF فعلی به سبکی محافظه کارانه تر و مردانه تر می‌تواند یک حرکت بزرگ با ریسک بالا تلقی شود. چه اینکه طراحی نسل فعلی سوناتا بسیار نوآورانه و ساختارشکنانه و در عین حال جوان پسند بود. طراحی نسل جدید جنسیس و همچنین در پی آن سوناتای جدید با جلوپنجره شش ضلعی، درب کاپوت دراز و سقف گنبدی شکل، جلوه ای قدرتمند تر یافته است. این استحکام از درون هم قابل بحث است زیرا فولاد مقاوم‌تری که در ساختار پلتفرم استفاده شده تا 51 درصد قوی تر است.





هیوندای سوناتا 2014 – نسل ششم


درون کابین سوناتای جدید با زاویه گرفتن کنسول به سمت راننده، به کیا اپتیما شباهت یافته است. در این سبک طراحی، همانند کاکپیت هواپیما، تمرکز روی راننده است.
گفته می‌شود که نسل بعدی سوناتا سبک تر و در مجموع 40 درصد محکم تر از نسل فعلی است. حداقل هفت کیسه هوا و سیستم جدید کمربندهای ایمنی می‌تواند امتیازات بیشتری در آزمون‌های تصادف IIHS برای آن فراهم آورد.





Hyundai Sonata 2015 interior design


هیوندای سوناتا به عنوان محبوب‌ترین خودروی این شرکت کره ای، از سال 1985 تاکنون تولید می‌شود و تاکنون شش نسل از آن معرفی شده است. نسل ششم یا فعلی سوناتا از سال 2009 در خط تولید قرار دارد و سال 2015 با نسل هفتم جایگزین خواهد شد
 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
»» مورگان پلاس فور 2014
اختصاصی ژنو 2014: نسخه های جدید Plus 4 در مدل 2014 حالا قدرت بیشتری نسبت به سابق دارند . . .
دقیقا یکماه پیش بود که مورگان حضور نسخه های 2014 پلاس فور را در نمایشگاه امسال تایید کرد. در همین مدت کوتاه مهندسان انگلیسی مورگان دست به کار شدند و با برنامه ریزی مجدد ECU توانستند خروجی پیشرانه 2.0 لیتری Duratec فورد را بهبود دهند طوریکه قدرت و گشتاور آن به ترتیب به 154 اسب بخار و 200 نیوتن متر رسیده که نسبت به سابق قدرت و گشتاور هر دو 10 واحد افزایش داشته اند.




گیربکس پلاس فور 2014 نیز همان 5 سرعته دستی سابق است که از مزدا قرض گرفته شده؛ هنوز اطلاعاتی در مورد شتاب این خودرو 877 کیلوگرمی اعلام نشده اما قاعدتا هرچه باشد کمتر از زمان 7.5 ثانیه ای مدل های سابق است. همچنین می توان انتظار داشت که حداکثر سرعت آن به حدود 190 کیلومتر برساعت برسد.





علاوه بر بهبود فنی، مورگان همچنین از تریم جدید کابین و طرح جدید داشبورد در مدل های 2014 استفاده کرده. قیمت پایه ای این خودرو برای مشتریان بریتانیایی از حدود 60,600 دلار آغاز می شود.




 

behnam 1375

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2013
نوشته‌ها
2,733
لایک‌ها
1,298
محل سکونت
Sky God
files_galleries_772884%5B66c0990885e4a9028564bd9220dbdea9%5D.jpg
files_galleries_2118223%5B66c0990885e4a9028564bd9220dbdea9%5D.jpg
files_galleries_2473771%5B66c0990885e4a9028564bd9220dbdea9%5D.jpg
files_galleries_7961612%5B66c0990885e4a9028564bd9220dbdea9%5D.jpg
 
بالا