برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
پردازنده‌های 14 نانومتری برادول با قابلیت اُورکلاک شدن، تابستان 2015 عرضه می‌شوند

انتشار اطلاعاتی در مورد نقشه‌ی راه اینتل نشان داد که این کمپانی در نظر دارد تا پردازنده‌های برادول را در میانه‌های سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه کند. حال این کمپانی شایعات در این خصوص را در جریان برگزاری GDC 2015 تایید کرده است.
27151_1_intel_rejects_the_idea_that_they_are_going_bga_only_full.jpg


اینتل با تایید شایعات منتشر شده در خصوص عرضه‌ی پردازنده‌های سری برادول در GDC 2015، از برنامه‌های پیش روی خود پرده برداشت. در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی، اینتل تایید کرد که تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۴ نانومتری خود را با بهره‌گیری از پردازنده‌ی گرافیکی Iris Pro و همچنین توان طراحی حرارتی ۶۵ واتی در میانه‌های سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. این پردازنده‌ها بصورت آنلاک شده عرضه خواهند شد که از این‌رو کاربران امکان اورکلاک کردن این پردازنده‌ها را خواهند داشت.

رکوردهای کاربران در اورکلاک کردن پردازنده‌های اینتل در حالی که با استفاده از مایعات یا هوا، خنک می‌شوند، بسیار دیدنی خواهد بود. با توجه به ویژگی‌های این پردازنده‌ها می‌توان از آن در بوردهای میکرو ATX و مینی ITX‌ استفاده کرد.

اینتل نسل جدید مینی‌پی‌سی‌های NUC خود را با بهره‌گیری از پردازنده‌ی Core i7 سری برادول روانه‌ی بازار خواهد کرد که یک پردازنده‌ی ۲۸ واتی با پردازنده‌ی گرافیکی Iris است. انتظار می‌رود این مینی‌پی‌سی از ماه آتی میلادی روانه‌‌ی بازار شوند.

منبع:
http://www.anandtech.com/show/9053/...iris-pro-desktop-cpu-demoed-by-intel-at-gdc15

intel-building_678x452_678x452_678x452_678x452.jpg
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
43
محل سکونت
طهران
GTX TITAN-X، غول گرافیکی انویدیا در مراسم GDC امسال قدرت نمایی کرد
بار دیگر کمپانی معظم انویدیا در رویداد بزرگ GDC 2015، به صورت کاملا غیر منتظره و با ارائه محصولی نوین که کاربران زیادی مدت ها به انتظارش نشسته بودند، همه را شگفت زده کرد؛ بله درست حدس زدید، این کارت گرافیک همان TITAN-X است که بالاخره از راه رسید!

relese-gtx-titan-x.jpg


اطلاعات منتشر شده از این کارت که بسیار اندک و در مواردی بیشتر به شایعات شبیه اند، خبر از قدرت بیشتر این کارت تک هسته ای با معماری نوین مکسول نسبت به برادر بزرگ تر خود TITAN-Z می دهند!

به گفته وبسایت techpower up، تایتان ایکس که در قلب تپنده خود چیپ گرافیکی از خانواده GM 200 را جا داده است، به مدد وجود 3,072 هسته کودا، رابط حافظه ای 384 بیتی و میزان حافظه رم خیره کننده 12 گیگابایت از رقیبان خود به سرعت پیشی خواهد گرفت و بهترین انتخاب حرفه ای ها برای سال جاری میلادی خواهد بود!

TITAN-X که شباهت بی اندازه ای به دیگر برادر خود GTX TITAN Black دارد، برخلاف محصول نام برده، دارای فنی با نور پس زمینه سبز و لوگوی تایتان با رنگ سفید می باشد که در حین کار فضای داخلی کیس را روشن خواهند کرد!

گذشته از این مورد، کاربر می تواند با بهره گیری از قابلیت های متنوعی که در برنامه اختصاصی GeForce Experiece گنجانده می شوند، کنترل رنگ ها را نیز به دست بگیرد.

انویدیا قصد دارد تا در هفته جاری و با انتشار ویدئوهایی بیشتر از این محصول، اطلاعات منتشر شده در مورد این هیولای گرافیکی را تکمیل کند.
منبع شهر سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
کارت های گرافیکی R9 300 ای‌ ام ‌دی در نمایشگاه کامپیوتِکس رونمایی خواهند شد

برخی منابع خبری در شرق دور گزارش کرده‌اند که برنامه‌ی معرفی سری کارت‌های گرافیکی AMD R9 300 که برای نمایشگاه سِبیت ٢٠١۵ در پایان این ماه برنامه‌ریزی شده بود، لغو شده است. این منابع اکنون پیش‌بینی می‌کنند که محصولات جدید ای‌ام‌دی این‌بار در نمایشگاه کامپیوتِکس و در ماه ژوئن رونمایی خواهند شد.
علت تغییر در زمان‌بندی رونمایی از کارت‌های گرافیکی AMD R9 300 عمدتا به خاطر سطح موجودی فعلی کارت‌های گرافیکی ای‌ام‌دی در بازار خرده‌فروشی‌ها برآورد می‌شود.

تاخیر در رونمایی رسمی از کارت‌های گرافیکی جدید پرچمدار ای‌ام‌دی ناامیدکننده است، کارت‌هایی که قرار است برای اولین‌بار بر اساس تراشه‌های حافظه‌ی پر سرعت (HBM (high-bandwidth memory ساخته شوند. بر اساس تخمین‌ها و اطلاعاتی که در مورد مشخصات و جزییات کارت‌های R9 300 منتشر شده، جایگزین پرچمدار فعلیِ کارت‌های Radeon از راندمان بالایی مخصوصا در رزولوشن‌های بالا مثل 4K و 5K- برخوردار خواهد بود و احتمالا کارت‌های گرافیکی پرچمدار رقیب خود یعنی انویدیا را هم به چالش بکشد.
fbc33b66-760c-47d9-8d02-114cc69c1de6.jpg

مکن است برخی از تحلیلگران بازار عنوان کنند که کارت‌های سری R9 300 باید هر چه زودتر معرفی و به بازار عرضه شوند. چرا که انویدیا به تازگی گرفتاری‌هایی را بابت انتشار اخبار ناقص در مورد کارت قدرتمند GeForce GTX 970 و همینطور منبع اورکلاک پردازنده‌های لپ‌تاپی GTX 900M داشته است. بنابراین اگر ای‌ام‌دی بتواند تا وقتی که این ماجرا داغ است، سِیلی از محصولات پرچمدار خود را روانه‌ی بازار کند، سود زیادی از این وضعیت به جیب خواهد زد. بازار در ما‌ه‌های اخیر تا حد زیادی در تسخیر محصولات انویدیا بوده است.

با این حال قضیه به این سادگی هم نیست، شواهد نشان می‌دهد که ای‌ام‌دی قصد دارد طیف گسترده‌ای از محصولات سری ٣٠٠ را توسط شرکای سازنده‌اش تولید کرده و بازاریابی کند. اما مزیت این تاخیر می‌تواند کاستن از معرفی محصولاتی تکراری با برندهای مختلف تنها از یک مدل باشد، چرا که ای‌ام‌دی می‌خواهد در تمام رده‌های قیمتی محصولات متنوعی را برای عرضه داشته باشد.

مشکل دیگری که ای‌ام‌دی با آن روبرو است، فهرست محصولات فعلی آن در بازار است. عرضه‌ی محصولات جدید می‌تواند افت قیمت زیاد و از دور خارج شدن سریع این محصولات را به همراه داشته باشد. مطابق آمار، سهم ای‌ام‌دی از بازار کارت گرافیک به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسیده و در حالی که ای‌ام‌دی می‌خواهد مزیت ربودن گوی سبقت در معرفی محصولات جدیدتر را از دست ندهد، از طرف دیگر هم نمی‌خواهد با تعجیل بیش از حد، حاشیه‌ی سود و فروش محصولات فعلی‌اش در بازار را دچار مشکل کند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که مناسب‌ترین زمان برای عرضه‌ی نسل جدید محصولات نیمه‌ی سال ٢٠١۵ باشد.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
اینتل با معرفی Xeon D پردازش سرور و ربات‌ها را هدف می‌گیرد

اینتل به تازگی پردازنده‌ی جدیدی از خانواده Xeon با نام Xeon D معرفی کرده است. این پردازنده جدید علاوه برکارایی و سرعت بیشتر، مصرف انرژی کمتری نیز دارد؛ به نظر می‌رسد هدف اینتل از تولید این پردازنده به دست گرفتن بازار شبکه و روبات است.
به نظر می‎رسد هدف اینتل از پردازنده Xeon D نشان دادن قدرت دوباره این کمپانی در برابر رقبای مبتنی بر ARM باشد. اینتل با این پردازنده تمرکز خود را بر روی محدوده‌ی شبکه، تجهیزات سرور و روبات قرار داده است. از جمله محصولات هدف اینتل برای این محصول، روترها، ایستگاه‌های میکروسرور بی‌سیم و شبکه هستند. پردازنده Xeon D شامل دو مدل ۱۵۲۰ و ۱۵۴۰ است.
Intel_Xeon-D_SoC.jpg

در حال حاضر اکثر روبات‌ها از پردازنده‌های معمولی برای انجام کارهای تعیین شده بهره می‌برند. با این حال هرچقدر که بهره‌گیری از روبات‌ها بیشتر شده و انتظار کارهای سخت و پیچیده‌تری داشته باشیم، در مقابل به پردازنده‌ی قوی‌تر نیز نیاز خواهد بود. این دقیقا همان نقطه‌ای است که پردازنده‌ی جدید اینتل وارد عمل می‌شود. Xeon D اولین پردازنده‌ی سری سرور اینتل بر پایه‌ی معماری برادول است. این پردازنده از قابلیت‌های بهینه‌ای مانند چیپ امنیتی و چندین ویژگی جدید و مناسب برای ربات‌های پیچیده و پیشرفته بهره می‌برد.

دین مک‌ران تحلیلگر ارشد مرکز تحقیقاتی Mercury در این باره می‌گوید:

قدرت محاسباتی بیشتر در پردازنده قابلیت‌های زیادی ارائه می‌کند. در واقع قدرت محاسباتی قوی‌تر، الگوریتم‌های پیشرفته و کارایی بهتری را در انجام کارها فراهم می‌کند.

به گفته‌ی اینتل مدل ۱۵۴۰ قدرت بیشتری دارد و از هشت هسته و سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز برخوردار بوده، در حالی که مدل ۱۵۲۰ چهار هسته‌ای است. این شرکت تاکید دارد که بهبود عملکرد در این تراشه بیشتر از پردازنده‌های دیگر خواهد بود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
43
محل سکونت
طهران
هارد دیسک های 10 ترا بایتی هم به بازار می آیند
کمپانی HGST وابسته به Western Digital به تازگی از اولین هارد دیسک 10TB دنیا پرده برداری کرد و به این وسیله امکان ذخیره سازی تا این حجم بر روی یک دیسک میسر شد. البته متاسفانه این هارد دیسک صرفا برای استفاده در سرورها طراحی شده است!

این دیسک از ویژگی SMR) Shingled Magnetic Recording) بهره می برد که باعث افزایش تراکم ذخیره سازی شده و به کمک آن می توان داده های بیشتری بر روی هر پلاتر ذخیره کرد.

hgst-10tb-2.jpg


با وجود اینکه این هاردیسک برای کاربرد در سرورهای تجاری در نظر گرفته شده است اما کسی چه می داند شاید یکی از هم نسلان بعدی آن سر از کامپیوتر شخصی شما درآورد. البته اگر تا ان زمان هاردیسک ها و یا حتی کامپیوترهای شخصی هم چنان خریدار داشته باشند!

این دیسک با گاز هلیوم پر و آب بندی شده است که عبارت HelioSeal نیز از همین جا نشات می گیرد. این کار سایش و اصطکاک ناشی از خواندن و نوشتن را کاهش داده و HGST به کمک این فناوری پلاترهای بیشتری درون یک درایو قرار می دهد.

هنوز اطلاعاتی پیرامون قیمت این محصول اعلام نشده است اما بنا بر گزارشات رسیده تاریخ عرضه آن فصل بهار خواهد بود.
به نقل از شهر سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
انویدیا تراشه های گرافیکی جدید موبایل GeForce را معرفی کرد

شرکت انویدیا مجموعه‌ی جدیدی از تراشه‌های گرافیکی رده‌میانی خود برای لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های قابل حمل مشابه را معرفی کرده که مدل‌های GTX 960M و GTX 950M شاخص‌ترین آنها هستند.
nvidia_mobile6800.jpg

شرکت انویدیا علاوه بر تراشه‌های گرافیکی میان‌رده برای لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های قابل حمل، سه محصول رده پایین هم معرفی کرده که شامل مدل‌های GTX 940M، GTX 930M و GTX 920M می‌شوند. ادعا می‌شود که همگی این مدل‌ها راندمان بالاتری را نسبت به گرافیک روی برد مجتمع در پردازنده‌های شرکت اینتل ارائه خواهند کرد.

هر دو مدل 950M و 960M بر اساس معماری ماکسول بوده و از تراشه‌های موجود GM107 که دارای ۶۴۰ واحد پردازش گرافیکی هستند ساخته شده‌اند. مدل 860M هم به عنوان نمونه‌ای از نسل قبلی، از تراشه‌ی GM107 استفاده کرده بود اما مدل 960M کنونی با بکارگیری فرکانس کاری بالاتر توانسته راندمان بالاتری را ارائه کند. فرکانس کاری از ١٠٢٩ مگاهرتز در مدل 860M به ۱۰۹۶ مگاهرتز در مدل 960M افزایش یافته اما همچنان از رابط حافظه‌ی ١٢٨ بیتی و تراشه‌های GDDR5 با سرعت ۵۰۰۰ مگاهرتز بهره‌ می‌برد.

اما مدل 950M شباهت زیادی به مدل‌های 960M و 860M دارد با این تفاوت که از فرکانس کاری پایین‌تر ۹۱۴ مگاهرتز استفاده می‌کند. انویدیا همچنین گونه‌ی دیگری از 950M را هم عرضه کرده که از تراشه‌های رم DDR3 با سرعت ٢٠٠٠ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند و فقط می‌تواند کمتر از نیمی از پهنای باند حافظه‌ی مدل GDDR5 را فراهم کند. این مدل قطعا در دستگاه‌های ارزان‌تر و برای کاهش بهای کلی استفاده خواهد شد.

شرکت انویدیا در مورد مدل‌های ضعیف‌تر مثل 940M، 930M و 920M اطلاعات زیادی منتشر نکرده، به جز اینکه نسبت راندمان آنها را در قیاس با مدل‌های رقیب نشان دهد. انتظار می رود مدل 920M حدود ۳ برابر قوی‌تر از گرافیک مجتمع HD 4400 از اینتل باشد، در حالی که 930M حدود ۳.۵ برابر و مدل 940M هم حدود ۴ برابر سریع‌تر هستند. هر دو مدل 940M و 930M از سیلیکون‌های GM108 استفاده می‌کنند در حالی که مدل 920M بر اساس تراشه‌ای از معماری نسل قبل Kepler بنا نهاده شده است.

همانند گذشته، شرکای تجاری سازنده‌ی لپ‌تاپ مجموعه‌ای از محصولات جدید خود را همزمان با معرفی این تراشه‌های جدید به بازار عرضه خواهند کرد که بیشتر آنها نسخه ارتقا یافته‌ی محصولات کنونی خواهند بود. محصولاتی مانند Alienware 13، Acer Nitro V، HP Omen، ASUS G501، Razer Blade Pro و Lenovo Y50 همگی مدل‌هایی بر پایه‌ی تراشه‌های گرافیکی جدید خواهند بود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
43
محل سکونت
طهران
قدرتمندترین کارت گرافیک جهان در دستان توانمند گیگابایت، گیگابایت GTX Titan X را معرفی کرد
GIGA%20Titan%20X1.jpg

شرکت گیگابایت روز گذشته کارت گرافیک گیمینگ فوق العاده GV-NTITANXD5-12GD-B که بر پایه قدرتمندترین کارت گرافیک جهان یعنی GeForce GTX TITAN X و معماری مکسول استوار است را معرفی کرد. این کارت گرافیک با استفاده از فناوری 28 نانومتری تولید شده است و دارای 12 گیگابایت حافظه GDDR5 و 3072 هسته CUDA است.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
همکاری مدیاتک و AMD برای تولید پردازنده‌‌ی گرافیکی


مدیاتک در سال‌‌های اخیر با شتاب روزافزونی در حال پیشرفت و تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ در حوزه‌‌ی تراشه‌های گجت‌های موبایل است. مدیاتک اخیرا همکاری با AMD را در راستای طراحی و تولید پردازنده‌های گرافیکی آغاز کرده است.
همکاری AMD و مدیاتک را باید به‌عنوان یک اتفاق خوشایند برای هر دو کمپانی عنوان کرد. AMD این شانس را دارد تا دوباره‌ به دنیای پردازنده‌های گرافیکی کم مصرف بازگردد و مدیاتک نیز می‌تواند با استفاده از این فرصت پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمندتری را روی تراشه‌های خود مورد استفاده قرار دهد. پردازنده‌های گرافیکی Mali و Imagination در دسترس همه‌ی تولیدکنندگان قرار دارد، اما تولیدکنندگانی نظیر کوالکام که باید آن را رقیب اصلی مدیاتک خواند، از پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی خود نظیر آدرنو استفاده می‌کنند. مدیاتک نیز باید برای رسیدن به بازار محصولات رده بالا، از GPUهای بهتری استفاده کند.

با توجه به اینکه انویدیا لقای فعالیت در دنیای موبایل را به بقای آن بخشید، حال میدان رقابت در دنیای تراشه‌های موبایل، دو بازیگر اصلی دارد، مدیاتک و کوالکام؛ همکاری با AMD را می‌توان به‌مثابه تقویت مواضع کمپانی تایوانی در برابر رقیب آمریکایی گرفت.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
بررسی قدرت و بازدهی کارت گرافیکی ۱۲ گیگابایتی TITAN X انویدیا

X
تایتان ایکس جدیدترین پرچم‌دار شرکت گرافیکی انویدیا است که در همایش توسعه دهندگان بازی، چندی پیش رونمایی شد. این کارت گرافیک به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد و خارق‌العاده‌اش، مورد توجه قرار گرفت. شواهد نشان می‌دهد که کارت Titan X جدید همانند مدل قبلی که دو سال پیش عرضه شد، سریع‌ترین کارت گرافیک تک تراشه‌ای بازار خواهد بود.


TITAN X کارتی است که برای زورآزمایی با سنگین‌ترین بازی‌ها هم به مقدار کافی رم گرافیکی مجهز شده است، ١٢ گیگابایت حتی به‌نظر بیشتر از مقداری است که بتوان از آن استفاده کرد. همانند مدل قبلی تایتان، انتظار داریم که این کارت قیمتی گران و فراتر از معمول داشته باشد.

در حال حاضر به جز قدرت بسیار بالا، اطلاعات زیادی از راندمان این کارت نداریم، اما می‌دانیم که از این مدل تایتان برای نشان دادن دموها و امکانات سیستم‌های واقعیت مجازی یا VR در رویداد هفته‌ی گذشته‌ی GDC 2015 استفاده شد. شرکت کِرایتِک (خالق بازی کرایسیس) از آن برای نمایش دموی جزیره‌ی دایناسورها استفاده کرد در حالی که شرکت اِپیک ( خالق موتور گرافیکی آنریِل) هم از این کارت برای نمایش فن‌آوری‌های جدید خود بهره برد.


هنوز آمار واقعی از مشخصات فنی و راندمان این کارت ارائه نشده، اما قرار است تا در چند هفته‌ی دیگر و طی مراسم اختصاصی شرکت انویدیا در رویداد GTC، مشخصات کامل این کارت گرافیک معرفی شود. کارتی که اولین بار جن سون هونگ، مدیرعامل انویدیا آن را در مراسم شرکت اِپیک برای معرفی Unreal Engine 4 در روز چهارشنبه‌ی گذشته رونمایی کرد و فقط دو خصوصیت آن را برشمرد، یکی رم گرافیکی ١٢ گیگابایتی و دیگر اینکه در ساخت تراشه‌ی اصلی آن، GM200 از ٨ میلیارد ترانزیستور استفاده شده است. این اطلاعات به تنهایی نشان می‌دهد که این تراشه هم مانند GTX 980 هنوز بر پایه‌ی فن‌آوری تولید ٢٨ نانومتری ساخته می شود و جایگزین رسمی کارت TITAN از نسل قبلی است که بر پایه‌ی تراشه‌ی GK110 و نسل Kepler ساخته شده بود. تصاویر برد مرجع کارت هم تایید می‌کند که این کارت از دو کانکتور ۶ و ٨ پینی برای تامین توان مورد نیاز خود استفاده می‌کند که نشان می‌دهد ماکزیمم توان مورد نیاز یا مصرف آن باید در حدود کارت تایتان قبلی باشد.

اما در مورد راندمان واقعی کارت و قبل از اینکه اطلاعات کاملی در دسترس باشد می‌توانیم تعداد ترانزیستورهای این تراشه را با تراشه‌ی کارت ٩٨٠ مقایسه کنیم تا از میزان سرعت آن تخمینی داشته باشیم، چرا که در هر صورت فضای اضافی روی تراشه‌ی جدیدتر برای واحدهای پردازشی بیشتر استفاده شده است. اینجا است که ماجرا جالب می‌شود، چرا که به‌نظر می‌آید با حدود ٥٠ درصد افزایش راندمان روبرو هستیم و اگر صحت این فرض را جدی بگیریم، می‌توانیم کارت تایتان ایکس جدید را ترکیبی از تراشه‌های گرافیکی ٩٨٠ بعلاوه‌ی ۹۶۰ در یک تراشه‌ی سیلیکونی غول پیکر تجسم کنیم.



رونمایی از ١٢ گیگابایت رم گرافیکی هم سرنخ‌های دیگری از طراحی تکنیکی کارت را مشخص می‌کند. تقریبا روشن است که عرض باند گرافیکی بطور قابل ملاحظه‌ای نسبت به کارت ٩٨٠ افزایش یافته و به رابط ٣٨٤ بیتی بین تراشه‌ی اصلی و تراشه‌های رم گرافیکی GDDR5 که آن را احاطه کرده‌اند ارتقا یافته است. هر چند که ممکن است این میزان رم گرافیکی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های CUDA قابل استفاده باشد اما بعید است که بازی جدیدی بتواند حتی در چند سال آینده هم تمام آن را پر کند. در تستی که اخیرا برای سنجش میزان افت کارایی کارت GTX 970 در زمان پرشدن رم گرافیکی بالاتر از ٣٥٠٠ مگابایت داشتیم، بازی AC: Unity در رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و حالت 8XMSAA فقط توانست ۶ گیگابایت از رم گرافیکی تایتان قبلی را پر کند. در هر حال، وقتی که هیچ کس نمی‌تواند با قاطعیت تعیین کند که کارت‌های مدرن امروزی چقدر باید رم گرافیکی داشته باشند و چه مقدار از آن را در بدترین سناریوها لازم داریم، داشتن ١٢ گیگابایت رم گرافیکی بیشتر شبیه پاک کردن کامل صورت مسئله است.

با این اوصاف روشن است که تایتان جدید با فاصله‌ی قابل توجهی، هر چیزی را که اکنون در بازار وجود دارد پشت سر خواهد گذاشت، البته با همان قیمت گزافی که مدل قبلی داشت ( شاید هم قیمتی بالاتر ). با این ذهنیت و نگاه به آینده، سوالی که مطرح می شود این است که آیا کارت ارزان قیمت‌تری بر پایه‌ی تراشه‌ی GM200 ساخته خواهد شد یا خیر؟ یا اگر واقع‌گراتر باشیم باید بپرسیم که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟ از آنجایی که ابعاد تراشه‌ی GM200 بزرگ‌تر از تراشه‌ی GM204 است که کارت ٩٨٠ بر پایه‌ی آن تولید شده، بعید است که میزان بازدهی خط تولید حداقل تا مدتی برای تراشه‌های بدون عیب و با واحدهای پردازشی کامل آنقدر بالا باشد که انویدیا بتواند از آن در کارت‌های ارزان‌قیمت‌تر هم استفاده کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
43
محل سکونت
طهران
رم های پلاسمایی RAIDEN زیبایی را به کیس شما خواهند آورد
این روزها که اکثر کاربران به دنبال خرید سیستم هایی مبتنی بر چیپ ست X99 و متعاقبا خرید حافظه های اصلی DDR4 با کارایی و ظرفیت بالاتر و در عوض مصرف کم تر و قیمت بیش تر هستند، کمپانی Avexir به سراغ حافظه های DDR3 رفته و محصولاتی کارآمد و زیبا را به تولید رسانده است.

avexir-tube-23.jpg


سری جدید رم های این کمپانی که RAIDEN نامیده شده اند، دارای بوردی اختصاصی و هشت لایه و با فرکانس پایه 2400 و 1866 مگاهرتز می باشند و با وجود پروفایل XMP به راحتی قابل اورکلاک خواهند بود.

سیستم خنک کنندگی این محصولات نیز به خوبی طراحی شده است تا پاسخگوی نیاز حرفه ای ها باشد؛ هیت سینک آلومینیومی در نظر گرفته شده برای این محصولات، به طور مستقیم چیپ های حافظه را پوشش داده است و مستقیما حرارت تولیدی را دفع می کند؛ گذشته از این مورد، Avexir برروی سطح بالایی این محصولات، لامپی پلاسمایی را تعبیه کرده است که در هنگام کار، نور آبی زیبایی را در فضای کیس ساطع می کند.

این محصولات که به کیس هایی با دیواره شیشه ای، زیبایی خاصی می بخشد، در ماژول هایی با ظرفیت 4 و 8 گیگابایت به فروش خواهند رسید و کاربران می توانند از آن ها در دو حالت تک کاناله و دو کاناله و برروی مین بوردهایی نظیر ASUS Z97 Sabertooth Mark S، سری مین بوردهای ASUS با چیپ ست X99 و محصولات MSI از سری Krait بهره بگیرند.

در حال حاضر، Avexir قیمت و زمان عرضه این محصولات را اعلام نکرده است.
منبع شهر سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
کیس QBX Cougar ، یکی از پیشرفته ترین محصولات تولید شده در رده Mini-ITX

کاربرانیکه به دنبال خرید کیس های جمع و جور و کوچک در رده Mini-ITX هستند معمولا دوست دارند تا برخلاف ابعاد کوچک از سخت افزاری با عملکرد بالا هم بهره مند شوند. اما همیشه مشکل دمای بالا و خنک نگه داشتن اجزاء داخلی به دلیل محدودیت فضا در چنین سیستم هایی از دغدغه های بزرگ این کاربران محسوب می شود. با توجه به چنین نیازی کمپانی Cougar محصول جدیدی را در رده کیس های mini-ITX معرفی نموده که QBX نام دارد و قرار است با امکانات خوبی که ارائه می کند به خوبی این مشکل را برطرف نماید. کیس QBX دارای ابعاد 178 x 260 x 368 میلی متری می باشد که این نشان می دهد فضای زیادی توسط آن اشغال نخواهد شد و این درصورتی است که شما می توانید به راحتی کارت های گرافیک بزرگ و حرفه ای تا 35 سانتی متر طول و همینطور تعداد 5 درایو SSD یا دیسک سخت را در این کیس جای دهید.

اگرچه در کیس های پلتفرم PC خیلی رایج نیست اما در این کیس از محفظه مخصوص برای نصب درایو نوری باریک استفاده شده است. همچنین در این کیس می توان از منبع تغذیه ای با حداکثر طول 14 سانتی متر بهره برد که مسیر مخصوص طراحی شده برای انتقال حرارت آن به خنک ماندن کیس کمک زیادی می کند.. طراحان شرکت Cougar مدعی شده اند که این کیس خنک ترین نمونه تولید شده در این رده می باشد و می توان تا هفت عدد فن و یا یک رادیاتور خنک کننده آبی با طول 24 سانتی متر را در آن نصب کرد. بنابراین همانطورکه اشاره شد کاربرانیکه می خواهند از یک سیستم قوی و پیشرفته و در عین حال کوچک و جمع و جور بهره ببرند و به هیچ عنوان نگران حرارت قطعات داخلی سیستم خود نباشند، این محصول به طور خاص برای هدف آنها طراحی و تولید شده است. این شرکت قصد دارد تا کیس QBX را از اواخر ماه آوریل روانه بازار کند اما هنوز اطلاعاتی را درباره قیمت فروش آن اعلام نکرده است
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
43
محل سکونت
طهران
Palit، نسخه 4 گیگابایتی کارت GTX 960 را معرفی کرد
اگر به فکر خرید کارت گرافیک GTX 960 هستید، بهتر است کمی دیگر دست نگه دارید، چرا که محصول جدید Palit که به تازگی از راه رسیده است، حرف های بسیاری برای گفتن دارد و ممکن است شما را در خرید، مردد کند!



Plait-GTX-960GC.jpg


این محصول که با عنوان GTX 960 Jetstream معرفی شده، همچون تعدادی از نمونه های موجود در بازار با 4 گیگابایت حافظه رم GDDR5 همراه شده است و با وجود خنک کننده ای نسبتا قدرتمند و بی صدا، نوید سرعت و قدرتی متفاوت را می دهد.

جت استریم که اورکلاک شده به دست خریدار خود می رسد، دارای فرکانسی معادل 1127 مگاهرتز در حالت پایه می باشد که این میزان در فشار کاری بالا و در حالت BOOST به 1178 مگاهرتز افزایش می یابد و موجب بهبود عملکرد این محصول در امور گرافیکی نسبتا سنگین می شود؛ با این حال Palit عملا تغییری در فرکانس موثر حافظه گرافیکی اعمال نکرده است و میزان فرکانس آن در 7.0 گیگاهرتز ثابت مانده است.

این محصول که نیروی خود را از تک کانکتور 6 پین PCIe دریافت می کند، داده های گرافیکی را از طریق دو خروجی تصویری DVI، یک پورت HDMI 2.0 و Display port 1.2 به نمایش در می آورد.

متاسفانه Palit هنوز قیمت GTX 960 jetsream را اعلام نکره است.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
اینتل در MWC: پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری اتم و مودم LTE ارزان قیمت




امروز اینتل در حاشیه‌ی کنگره‌ی جهانی موبایل، کنفرانس اختصاصی خود را برگزار کرد و در آن از نسل جدید پردازنده‌های ۱۴ نانومتری اتم، مودم LTE ارزان قیمت، راک‌چیپ و برنامه‌ی SoFIA صحبت کرد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به آنچه اینتل به MWC آورده، بیندازیم.

کنفرانس امروز اینتل توسط آیکا اوانس - قائم مقام مدیرعامل در بخش شرکتی و مدیر ارشد بخش تحقیقات پلتفرم بی‌سیم دنبال شد. یکی از مهم‌ترین مواردی که امروز اینتل به آن پرداخت، نام‌گذاری جدید پردازنده‌های اتم این شرکت بود. از این پس اینتل، SoCهای خود را در سه سری x3، x5 و x7 عرضه خواهد کرد؛ چیزی شبیه به Core i3, i5 و i7 که در آن پردازنده‌ها براساس قدرت و بازده در هر سری قرار می‌گیرند. به این ترتیب کاربر ساده‌تر متوجه می‌شود که ابزار مورد نظرش از نظر قدرت و بازده در چه شاخه‌ای قرار می‌گیرد.

Slide-4_575px.jpg


ضعیف‌ترین پردازنده‌های x3 قابل مقایسه با SoCهای Bay Trail هستند و بخشی از برنامه‌ی SoFIA به شمار می‌روند. این پردازنده‌ها برای محصولات میان رده و ارزان قیمت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در ابتدا سه پردازنده مختلف در سری x3 عرضه خواهد شد. یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای، یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای که با توافق راک‌چیپ ساخته شده و در نهایت یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای دیگر که دارای مودم LTE داخلی است. راک‌چیپ مودم 3G مورد نیاز این پردازنده‌ها را تامین می‌کند. مشخصات هر سه پردازنده را در ادامه مشاهده کنید:

Slide-7_575px.jpg


نکته‌ی جالب توجه در باره‌ی پردازنده‌های ۲۸ نانومتری سری x3 استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی Mali است. اینتل برای کاهش هزینه‌ها و در راستای برنامه‌ی SoFIA نسبت به استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی Mali اقدام کرده است.

مودم راک‌چیپ که به صورت مختصر با حروف RK نشان داده می‌شود، اتصال 3G را به پردازنده‌های چهار هسته‌ای x3 اضافه می‌کند. این پردازنده‌ها برای ارائه در بازار چین در میانه‌ی سال ۲۰۱۵ تولید انبوه می‌شوند.

Slide-24_575px.jpg


اما در سری X3 شاهد پردازنده‌های مجهز به مودم LTE نیز خواهیم بود. این پردازنده‌ها برخلاف دو پردازنده‌ی قبلی براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته می‌شوند و علاوه بر LTE از وای-فای و GPS نیز بصورت توکار پشتیبانی می‌کنند.

Slide-23_575px.jpg


پردازنده‌ سری‌های x5 و x7 نیز براساس لیتوگرافی ۱۴ نانومتری تولید می‌شوند. این پردازنده‌ها قرار است در دل تبلت‌های ۱۰.۱ اینچ قرار گیرند. اینتل برای تبلت‌های گران قیمت نیز پردازنده‌های سری Core M با مصرف ۴.۵ وات را پیشنهاد می‌کند که بر پایه‌ی Broadwell-Y ساخته می‌شوند.

بطور کلی اینتل با پردازنده‌های x3، گوشی‌های هوشمند ویندوزی و اندرویدی را هدف قرار می‌دهد و x5 و x7 نیز بیشتر برای تبلت‌ طراحی شده‌اند. اینتل در پردازنده‌های x5 و x7 پشتیبانی از USB 3.0 را در نظر گرفته و یک مگابایت حافظه‌ی سطح دوم کش را اضافه کرده است.

هنوز دقیقا مشخص نیست این پردازنده‌ها چه زمانی وارد بازار می‌شوند اما بعید است که عرضه‌ی آن‌ها دیرتر از فصل دوم ۲۰۱۵ شود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
43
محل سکونت
طهران
کارت گرافیک MSI GeForce GTX TITAN X با قابلیت هایی عالی و منحصر به فرد معرفی شد
شرکت MSI هم همچون گیگابایت، EVG و دیگر رقبای خود به تازگی کارت گرافیک MSI GeForce GTX TITAN X را معرفی کرده است. این کارت گرافیک بر پایه کارت GTX TITAN X جدیدترین و قدرتمند ترین محصول NVIDIA که از معماری مکسول هم بهره می برد طراحی شده است.

MSI%20GeForce%20GTX%20TITAN%20X2.jpg


کارت گرافیک GTX TITAN X دارای قدرتمند ترین هسته گرافیکی جهان یعنی GM200 است. این موضوع سبب شده است که TITAN X با داشتن 3072 هسته CUDA، رابط حافظه 384 بیتی و 12 گیگابایت حافظه GDDR5 به عنوان قدرتمند ترین کارت گرافیک جهان شناخته شود. از سویی دیگر قدرت عالی این TITAN X در فراهم آوردن خروجی با وضوح 4K، این کارت گرافیگ را به گزینه ای مناسب برای علاقمندان به دنیای گیمینگ تبدیل کرده است.

قدرت و ظرفیت کامل کارت گرافیک GeForce TITAN X هنگامی نمایان می شود که از ابزار اورکلاک MSI با نام MSI Afterburner استفاده شود. این ابزار اجازه می دهد تا سرعت کلاک هسته و حافظه این کارت گرافیک قابل تنظیم باشد و کاربران محدوده سرعت این هیولای گیمینگ را به صورت دلخواه انتخاب کنند. به این ترتیب MSI GeForce GTX TITAN X بهترین انتخاب برای گیمرهای حرفه ای خواهد بود.

با استفاده از ابزار اورکلاکینگ MSI Afterburner گیمرها می توانند سرعت کلاک هسته و حافظه این کارت گرافیک را به کنترل خود در بیاورند و آن را برای دسترسی به عملکردی بهتر تنظیم کنند. TITAN X همچنین به سرعت فن وابسته به دمای GPU مجهز است و همین موضوع سبب شده است تا عملکرد صوتی بسیار عالی را از این کارت شاهد باشیم. ابزار Afterburner همچنین از نرم افزار ضبط تصاویر Predator پشتیبانی می کند و حتی قادر است بر روی گوشی های هوشمند هم به اجرا در بیاید تا امکان کنترل و مشاهده وضعیت این کارت گرافیک بر روی دستگاه های قابل حمل هم میسر باشد. ترکیب این ابزار با نرم افزار تست و آزمایش قطعات سخت افزاری کارت گرافیک که با نام Kombustor شناخته می شود موجب شده است که قدرت این کارت گرافیک بیش از پیش نمایان شود.

MSI%20GeForce%20GTX%20TITAN%20X3.png

 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
بایوس دستکاری شده انویدیا TITAN X کارایی را بیش از پیش افزایش می دهد


کارت گرافیک جدید NVIDIA TITAN X جزو قدرتمندترین و البته گرانقیمت ترین کارت های گرافیک دنیای امروز به شمار می آید. البته قیمت بالا باعث نشده تا اورکلاکر ها دست از سر این کارت گرافیک بر دارند. در آخرین دستاورد یک اورکلاکر شجاع، او توانسته با دستکاری بایوس کارت گرافیک کارایی نهایی را بیش از پیش افزایش داده و به اعداد تازه ای دست یابد.

بایوس دستکاری شده توسط Ronald Gasch یکی از اعضای فروم 3DCenter منتشر شده است که به کمک آن میزان سقف توان قابل انتقال را به میزان 21 درصد افزایش داده و سقف ولتاژ انتخابی را به 1.281 ولت افزایش داده است. او معتقد است که انجام این کار باعث شده تا بتوان پردازنده مرکزی را بتا فرکانس 1550 مگاهرتز و با ثبات کامل اورکلاک کردالبته انجام این کار گرمای پردازنده مرکزی را افزایش داده و قطعا از عمر آن خواهد کاست و در نهایت باید فاتحه آن کارت گرافیک را خواند!
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
43
محل سکونت
طهران
990XA-UD3 R5، بوردی ارزان قیمت از گیگابایت برای دوست داران AMD
بالاخره پس از مدت ها، کمپانی گیگابایت به فکر دوست داران و طرفداران AMD افتاد و مادربوردی نوین را بر پایه سوکت+ AM3 روانه بازار ساخت.

gigabyte-AM3-plus-upside-full.jpg


این مادربورد نوین که 990XA-UD3 R5 نام گرفته است، در استاندارد ATX به تولید رسیده است و نیروی خود را از دو کانکتور 8+24 پین دریافت و از طریق مدار رگولاتوری 10 فاز پردازنده های پرقدرت و البته پرمصرف این کمپانی را تامین می کند؛ البته لازم به ذکر است، متاسفانه این بورد از پردازنده های سری FX-9000 پشتیبانی به عمل نمی آورد و بهتر است برای پردازنده خود به فکر بوردی دیگر باشید.

این بورد همانطور که از نامش مشخص است، از چیپ ست 990X بهره می برد و برخلاف نمونه های مشابه موجود در بازار، چیپ ست پل جنوبی SB950 را در کنار پردازنده مرکزی خود به همراه آورده است و کنترل بخش های مختلفی از جمله درگاه های ارتباطی و تک اسلات PCIe 2.0 را به عهده این قسمت گذاشته است و خود کنترل دیگر اسلات ها از جمله دو اسلات PCI-Express نسل دوم، دو اسلات PCIe 2.0 و دیگر اسلات های PCI را به دست گرفته است.

990XA-UD3 R5 که از پیکربندی های چندگاه SLI و کراسفایر پشتیبانی به عمل می آورد، برروی خود انواع رابط های ذخیره سازی من جمله 6 پورت ساتا با سرعتی معادل 6 گیگابیت در ثانیه را جا داده است و از سیستم صوتی مناسبی نیز بهره می برد؛ گیگابایت در تولید این سیستم صوتی از کدک نام آشنای Realtek ALC1150 ( میزان SNR برابر با 115 dBA) و همچنین خازن های الکترولیت بهره گرفته است؛ این سیستم همچنین با وحود آمپلی فایر داخلی، از هدفون هایی با امپدانس بیش از 600 اهم پشتیبانی به عمل می آورد و با وجود نویز گیر داخلی، قادر است بهترین صدا را به گوش کاربر خود برساند.

این بورد همچنین به همراه تک پورت LAN گیگابیتی و کنترلری ساخت Realtek همراه شده است تا امور تحت شبکه کاربر نیز به راحتی میسر شوند.

از دیگر مشخصات این بورد می توان به مجموعا 4 پورت USB 3.0، پورت قدیمی PS/2 برای اتصال انواع ماوس و کیبورد، بایوس UEFI و پشتیبانی از بوت سریع و ایمن ویندوز 8 اشاره کرد.

به گفته گیگابایت این بورد با انواع امکانات، با قیمتی معادل 130 دلار به فروش رسیده و مهمان کیس های کاربرانی مبتدی و حرفه ای اما با بودجه ای محدود خواهد شد.
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
Corsair حافظه های DDR4 با فرکانس 3400 مگاهرتزی منتشر کرد




  • کمپانی Corsair را می توان از کمپانی های پیشرو در عرصه ساخت ماژول های حافظه محسوب کرد. این کمپانی اخیرا از حافظه های DDR4 سری Dominator Platinum با فرکانس فوق العاده 3400 مگاهرتزی رونمایی نمود. این سری در یک بسته ای که شامل 4 ماژول 4 گیگابایتی بوده و فرکانس آنها تا 3400 مگاهرتز افزایش یافته است عرضه می شوند. همچنین تایمینگ آنها نیز 16-18-18-40 می باشد و مصرف برق نیز 1.35 ولت بوده و جز حافظه های کم مصرف به شمار می روند. علاوه بر این حافظه سری Dominator Platinum براساس پروفایل XMP 2.0 ساخته شده و از پردازنده های سری Haswell-E پشتیبانی می کنند. لازم به ذکر است تنها مادربوردی که تاکنون موفق به پشتیبانی از این تنظیمات شده GA-X99-SOC گیگابایت می باشد.



    corsair-dominator-platinum-ddr4.jpg




    حافظه Dominator Platinum کمپانی Corsair از تکنولوژی منحصربفرد DHX برای دفع حرارت بهره می برد که تنها به دفع حرارت از از بالا اکتفا نکرده و عمل دفع حرارت را از برد PCB حافظه آغاز می کند. این حافظه ها از نور پس زمینه LED نیز برخوردار بوده که به زیبایی سیستم می افزاید. شما می توانید در ادامه مشخصات حافظه DDR4 سری Dominator Platinum را مشاهده کنید:

    ظرفیت: 4*4 گیگابایت
    فرکانس: 3400 مگاهرتز
    تایمینگ: 16-18-18-40
    مصرف برق: 1.35 ولت
    پروفایل XMP: نسخه 2.0



    این سری در یک پکیج که شامل 4 ماژول 4 گیگابایتی است با قیمت 1000 دلار و گارانتی مادام العمر عرضه می شود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
43
محل سکونت
طهران
برای ارتقا سیستم خود آماده شوید، اعجوبه های اینتل چند ماه دیگر از راه می رسند!
احتمالا شما هم می دانید که اینتل در نظر دارد تا در سه ماهه دوم سال جاری، پردازنده هایی از سری Core i را با استفاده از لیتوگرافی 14 نانومتری تولید کرده و تحولی در دنیای پردازنده های دسکتاپ ایجاد کند؛ این پردازنده ها حالا مورد بررسی قرار گرفته اند و مشخصات آن ها در فضای مجازی به انتشار رسیده است؛ با شهر سخت افزار همراه باشید تا با اعجوبه های جدید اینتل آشنا شوید.

Intel-Broadwell1-be.jpg


این پردازنده ها که از نسل پنجم اینتل و مبتنی بر معماری Broadwell و لیتوگرافی 14 نانومتری محسوب می شوند، به ترتیب Core i7-5775C و Core i5-5675C نامیده شده اند؛ پسوند "C" که در ادامه عنوان هر دو این محصولات آمده است، همانند پسوند "K" در پردازنده های قدیمی تر، نشان از ضریب باز بودن این دو محصول و امکان اورکلاک آن ها می دهد.

این دو محصول همانطور که ما از ابتدا انتظارش را داشتیم، به همراه توان مصرفی معادل 65 وات، چیپ گرافیکی مجتمعی تحت عنوان Iris Pro 6200 و همچنین حافظه ای نهان و مجمتع برای تغذیه واحد های اجرایی و تسریع امور پردازشی، پا به میدان مبارزه خواهد گذاشت.

در ادامه مشخصات این دو پردازنده را بررسی می کنیم.

Core i7-5775C

این پرچمدار جدید اینتل، در حالت پایه دارای فرکانسی معادل 3.3 گیگاهرتز می باشد که البته این میزان در حالت توربو به میزان 3.7 گیگاهرتز افزایش می یابد و موجب افزایش کارایی می شود.

این ریز تراشه پرقدرت، 4 هسته پردازشی را با خود یدک می کشد و با بهره گیری از تکنولوژی Hyper Threading، در امور پردازشی سنگین بهترین کارایی را از خود نشان خواهد داد؛ همچنین این پردازنده جهت تسریع در انجام امور محوله، با 6 مگابایت حافظه نهان سطح 3 همراه شده است و تنها با حافظه های DDR3 با فرکانس موثر 1600 مگاهرتز سازگار خواهد بود.

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، توان مصرفی Core i7-5775C در بیشترین حالت 65 وات گزارش شده است.

Core i5-5675C
دیگر نمونه ای که به هنگام عرضه، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد، Core i5-5675C نام گرفته است؛ این محصول نیز همچون برادر بزرگ تر خود از چهار هسته پردازشی بهره می برد ولی برخلاف او از تکنولوژی هایپر تریدینگ پشتیبانی به عمل نمی آورد.

به گفته اینتل، در حالت پایه میزان فرکانس موثر این محصول، چیزی در حدود 3.1 گیگاهرتز خواهد بود که این میزان در حالت توربو به 3.6 گیگاهرتز افزایش خواهد یافت.

Core i5-5675C دارای 4 مگابایت حافظه نهان سطح سه است و با توان مصرفی ای معادل 65 وات به کنترل امور سیستم کاربرخود خواهد پرداخت.

همچون Core i7-5775C، این پردازنده نیز تنها از حافظه های رمی با فرکانس پایه 1600 مگاهرتز پشتیبانی به عمل می آورد، پس اگر قصد خرید چنین پردازنده هایی را دارید، باید به فکر خرید رم های DDR3 هم باشید و یا از حافظه های اصلی فعلی تان به خوبی نگه داری کنید!

Intel-Broadwell2-CVSK-be.jpg


ناگفته نماند هر دو پردازنده های نام برده، به همراه چیپ گرافیکی Iris Pro 6200 پا به عرصه خواهند گذاشت تا در صورت لزوم کاربر را از خرید کارت گرافیکی مجزا بی نیاز کنند؛ به گفته اینتل، این پردازنده مجمتع با فرکانسی در حدود 1 گیگاهرتز ، 48 واحد اجرایی دارد که در کنار آن 64 مگابایت حافظه نهان سطح 4 و رابط حافظه ای 128 بیتی جهت ارتباط بهتر با پردارنده مرکزی قرار گرفته است.

در ادامه لازم به ذکر است که هر دو محصول نوین اینتل، برروی مین بوردهایی با سوکت LGA 1150 قرار خواهند گرفت؛ پس اگر مین بوردی با این سوکت دارید، تنها می توانید با آپدیت بایوس، لذت استفاده از پردازنده هایی نوین را بدون پرداخت هزینه اضافی تجربه کنید.

البته فراموش نکنیم که این محصولات عملا جایگزین مناسبی برای پردازنده های قدرتمند Devils Canyon با کلاک و سرعت بیشتر نخواهند بود و سیسم هایی مبتنی بر این پردازنده های استثنایی، سه ماهه سوم سال جاری با پردازنده هایی نظیر Sky lake-S قابل ارتقا خواهند بود.

منبع خبری همچنین تعدادی دیگر از پردازنده های نوین برادول (سری R ) تحت عناوین Core i7-5775R، Core i5-5675R و Core i5-5575R را مورد بررسی قرار داده است که میتوانید مشخصات آن ها را در ادامه مشاهده نمائید.

Intel-Broadwell3-BGAA.jpg

منبع شهر سخت افزار
 

reza76622201

کاربر حرفه ای سخت افزار
تاریخ عضویت
24 می 2008
نوشته‌ها
4,588
لایک‌ها
3,630
گیگابایت شما را به Computex می برد!



  • پر جایزه ترین مسابقه گیگابایت (که تا به حال در Hwbot.org میزبانی شده است ) تحت عنوان GIGABYTE Z97 - X99 BIG XTU Challenge شروع شد .

    BIG XTU Challenge این شانس را به کاربران می دهد تا سیستم های خود را برای انجام یک بنچمارک مشخص یعنی Intel XTU آزمایش کنند و با ثبت کردن امتیاز خود در HWBOT به قصد رسیدن به "امتیاز هدف" که در حال حاضر مخفی می باشد ، ضمن جمع کردن امتیازات بیشتر و برنده شدن جوایز نقدی می توانند برنده جایزه سفر به شهر تایپه و شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس به همراه گیگابایت باشند.

    شرکت کنندگان می توانند مهارت و نتایج خود را در دو قسمت اصلی X99 و Z97 به نمایش بگذارند که این مسئله باعث راحتی کاربران برای شرکت در این مسابقه خواهد شد . جوایز اصلی هم شامل 4000$ جوایز نقدی ، 4 عدد مادربورد حرفه ای گیگابایت و در نهایت هم مهمترین جایزه این مسابقه ، سفر به تایپه تایوان و بازدید از بزرگترین نمایشگاه کامپیوتری جهان Computex می باشد.

    مسابقه از چهار بخش تشکیل شده که هر کدام از آنها بصورت جداگانه 10 امتیاز هدف دارند که بعد از ثبت شدن امتیازات کاربران ، نمایان خواهد شد. البته محدوده تقریبی امتیازات هدف برای راهنمایی شرکت کنندگان اعلام خواهد شد. بنابراین استراتژی شما باید ثبت کردن تعداد امتیازات بیشتر در محدوده اعلام شده باشد، تا شانس بیشتری برای برابری با امتیازات مخفی شده داشته باشید. در نهایت هم شرکت کنندگانی که موفق به زدن امتیازهای هدف بیشتری می شوند با جمع آوری امتیازات در جدول مسابقات می توانند شانس خود را برای برنده شدن جایزه اصلی و یا جوایز نقدی افزایش دهند.



    BIG-XTU-1000X450.jpg




    جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید .

    http://avajang.com/NewsItem.aspx?NewsID=95
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
43
محل سکونت
طهران
Core i7-5775C و i5-5675C اولین پردازنده های نسل پنجمی دسکتاپ اینتل در راهند
در ماه های گذشته شاهد حضور پردازنده های Broadwell در اولترابوک ها بودیم و دیدیم که پردازنده های Core iX و Core M این سری از پردازنده ها از ویژگی ها و خصوصیات عالی برخوردار بودند. اما اکنون نوبت به آن رسیده تا اینتل از پردازنده های دسکتاپ Broadwell هم رونمایی کند و علاقه مندان به سیستم های دسکتاپ، از تاریخ عرضه این
پردازنده های نسل پنجمی اینتل که با استفاده از فناوری 14 نانومتری
تولید شده اند با خبر شوند.

intel%20Broadwell2.jpg


سایت معتبر VR-Zone امروز طی خبری عنوان کرد که اینتل قصد دارد پردازنده های دسکتاپ Core i7-5775C و Core i5-5675C خانواده Broadwell در سه ماهه دوم سال 2015 راهی بازار کند. این دو تراشه سوکت LGA 1150 دارای توان مصرفی (TDP) در حدود 65 وات هستند و با تمام مادربردهای دارای چیپست Z97 شرکت اینتل که بایاس آنها برای پشتیبانی از پردازنده های جدید آپدیت شده است سازگاری کامل دارند. به نظر می رسد پسوند 'C' که در انتهای نام هر پردازنده اضافه شده است راهی جدید برای نشان دادن ضریب باز بودن (Unlocked Multiplier) این دو محصول و امکان اورکلاک در این پردازنده ها است. اما اینکه چرا اینتل از نامگذاری Unloc'K'ed به Unlo'C'ked تغییر رویه داده است، هنوز مشخص نیست.

همانطور که در جدول زیر مشخص است، تراشه i7-5775C سرعت پردازشی در بازه 3.3 تا 3.7 گیگاهرتز دارد. 4 هسته، پشتیبانی از هشت Thread، شش مگابایت حافظه کش و هسته گرافیکی Iris Pro Graphics 6200 از دیگر ویژگی های این تراشه است. از سویی دیگر تراشه i5-5675C هم سرعتی در حدود 3.1 تا 3.6 گیگاهرتز را داراست و مشابه با برادر بزرگ تر خود از 4 هسته پردازشی و هسته گرافیکی Iris Pro Graphics 6200 بهره می برد. اما برخلاف تراشه قبلی، i5-5675C دارای 4 مگابایت حافظه Cache است و تنها از چهار Thread پشتیبانی می کند. به همین دلیل شاهد حضور فناوری Hyperthreading در این پردازنده نخواهیم بود.

intel%20Broadwell3.png


سایت VR-Zone همچنین با رسم نموداری، جزییات جدیدی را از زمان عرضه دیگر پردازنده های اینتل منتشر کرده است. با توجه به این نمودار پردازنده های جدیدی که قرار است بر روی حامل های چیپ BGA قرار بگیرند هم در ادامه سال 2015 عرضه خواهند شد. این پردازنده ها احتمالاً بر روی کامپیوترهای خانگی کوچک حضور خواهند داشت و توسط کاربران قابل ارتقا نخواهند بود.

intel%20Broadwell4.jpg
 
بالا