• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اپل با نسل جدید از محصولات iMac، استانداردهای جدیدی را تعریف می‌کند؛ وضوح 5K و پردازنده‌های حرفه‌ای

به نقل از شهر سخت افزار :
اپل امروز نسل جدیدی از سری محصولات iMac خود را معرفی کرد. این کمپانی در عین اینکه تمام مدل های دارای صفحه نمایش 27 اینچ این سری از محصولات را به وضوح 5K مجهز کرده است، اعلام کرد که محدوده جدیدی از محصولات دارای صفحه نمایش 21.5 اینچ و با وضوح 4K نیز از امروز در دسترس خواهند بود. در ادامه مطلب به معرفی ویژگی های محصولات جدید اپل در حوزه iMac خواهیم پرداخت.

iMac-4K-5K2.jpg


سری محصولات جدید و 21.5 اینچی iMac در سه مدل مختلف خلاصه می شود. مدل پایه دارای یک پردازنده دو هسته ای Core i5 است و می تواند سرعت پردازش 1.6 گیگاهرتز (2.7 گیگاهرتز با استفاده از فناوری Turbo Boost) را در هر هسته خود فراهم آورد. نسخه میان رده ای این محصولات از یک پردازنده 4 هسته ای Core i5 با سرعت 2.8 گیگاهرتز (3.3 گیگاهرتز با استفاده از فناوری Turbo Boost) همراه با صفحه نمایش IPS با وضوح 1920 در 1080 برخوردار است. در نهایت مدل بالارده ای این محصولات نیز از یک پردازنده 4 هسته ای Core i5 با سرعت پایه 3.1 گیگاهرتز (3.6 گیگاهرتز با استفاده از فناوری Turbo Boost) و صفحه نمایش با وضوح 4K و از نوع IPS بهره می برد.

علاوه بر موارد بالا هر سه مدل دارای 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR3 و هارددیسک 1 ترابایتی با 5400 دور بر دقیقه هستند. مدل پایه از کارت گرافیک مجمتع Intel HD Graphics 6000 برخوردار است اما دیگر مدل های قدرتمند از کارت گرافیک Intel Iris Pro Graphics 6200 بهره می برند تا بتوانند وضوح FHD و 4K را فراهم آورند. دیگر قطعات و اجزای داخلی نسبت به نسل قبلی این محصولات بدون تغییر مانده است. اپل قیمت های 1099، 1299 و 1499 دلار را برای این محصولات در نظر گرفته است.

iMac-4K-5K3.jpg


علاوه بر این محصولات جدید، اپل در کنار محصولات 27 اینچی با وضوح QHD، تصمیم گرفته است محصولات جدیدی با وضوح صفحه نمایش فوق العاده 5K را هم راهی بازار کند. به این ترتیب بزودی شاهد عرضه سه مدل جدید از محصولات iMac با صفحه نمایش 27 اینچی و با وضوح 5K خواهیم بود. در حالی که مدل پایه و میان رده ای این محصولات دارای پردازنده 4 هسته ای Core i5 با سرعت 3.2 گیگاهرتز (3.6 گیگاهرتز با استفاده از فناوری Turbo Boost) است مدل بالارده ای از پردازنده Core i5 و 4 هسته پردازشی با سرعت 3.3 گیگاهرتز (3.9 گیگاهرتز با استفاده از فناوری Turbo Boost) بهره می برد.

همچون سری محصولات 21.5 اینچی، این سه محصول نیز از 8 گیگابایت حافظه رم LPDDR3 برخوردار هستند. در کنار این حافظه، برای مدل پایه 1 ترابایت حافظه با سرعت 7200 دور بر دقیقه و برای دو مدل میان رده و بالا رده نیز به ترتیب 1 و 2 ترابایت حافظه از نوع Fusion Drive در نظر گرفته شده است. اپل برای محصولات 27 اینچی خود کارت گرافیک هایی مجزایی در نظر گرفته است و به ترتیب کارت های AMD Radeon R9 M380 و M390 و M395 با 2 گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 را می توان در آنها مشاهده کرد. قیمت این سه محصول جدید به ترتیب 1799، 1999 و 2299 دلار در نظر گرفته شده است.

اپل پیکربندی های دیگری را هم برای این محصولات در نظر گرفته است و در هنگام سفارش آنها می توان پردازنده، رم، حافظه ذخیره سازی و کارت گرافیک های دیگری را هم برای این محصولات در نظر گرفت.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با مادربرد Z170 کوچک گیگابایت بیشتر آشنا شوید!

به نقل از سایت شهر سخت افزار :
شرکت گیگابایت به منظور رفع نیازهای خاص یک مادربرد سایز کوچک اما دارای امکانات رده گیمینگ را معرفی کرده است که در انواع کاربری ها به جز موارد به خصوصی مانند امکان SLI ، می تواند با مادربرد های سایز استاندارد و رده بالا هم برابری کند.

Image%201.png


مادربرد Z170N-Gaming 5 مبتنی بر سوکت LGA1151 در ابعاد کیس های Mini ITX طراحی شده و از پردازنده های Intel Skylake پشتیبانی میکند ، همچنین مجهز بودن به 802.11ac Wi-Fi و دو پورت جدید USB3.1 بصورت Type-C و Type-A از ویژگی های بارز این محصول گیگابایت محسوب می شوند.

در طراحی مدار تغذیه و واحد تنظیم ولتاژ از پنج فاز کیفیت بالا استفاده شده است تا در شرایط فشار کاری زیاد یا دمای بالا نیز کارایی خود را با پایداری کامل نشان بدهند. کانکتور 24 پین توان اصلی مادربرد و کانکتور 8 پین نیز توان مصرفی پردازنده را تامین میکنند.

Image%202.png
دارا بودن دو درگاه اتصال حافظه DDR4 (پشتیبانی از 2 ماژول حافظه تا فرکانس 3333 مگاهرتز)، PCI Express 3.0 x16 با پوشش فلزی ، درگاه سرعت بالا M.2 به منظور بهره بردن از حداکثر کارایی SSD که از 4 لاین PCI-E 3.0 برای ارتباط استفاده میکند، دو کانکتور SATA Express ، شش درگاه SATA 6Gb/s ، پردازنده صوتی هشت کاناله Realtek ALC1150 همراه با نرم افزار اختصاصی Creative Sound blaster X-Fi MB3 و شش پورت USB3.0 نیز در دیگر امکانات این کوچولوی دوست داشتنی هستند که آن را هم رده برده های رده بالا پلتفروم Skylake قرار می دهد.

البته یک مادربرد رده گیمینگ بدون دارا بودن امکانات خاص برای اتصال کم تاخیرِ شبکه معنا ندارد و Z170N-Gaming5 نیز از این قاعده مستثنا نیست و مجهز به کنترلر شبکه Qualcomm Killer 2201 است که با مدیریت و اولویت بندی داده های دریافتی و ارسالی میزان تاخیر اتصال را کاهش می دهد.همچنین یک کارت Wi-Fi 802.11ac مبتنی بر Mini PCI-E با پشتیبانی از Bluetooth 4.2 نیز برای این مادربرد تعبیه شده است که پهنای باند 867Mb/s را به ارمغان می آورد.

Image%203.png



مادربرد Z170N-Gaming 5 از اجزایی با کیفیت و کارایی بالا تشکیل شده تا طول عمر و عملکرد کلی این مجموعه در همه حالات و شرایط در حد عالی باشد ، علاوه بر این ، نظر به عملکرد خوب دیگر مادربرد های سری Z170 گیگابایت در اورکلاک پردازنده ، در این زمینه نیز میتوان روی این مادربرد حساب ویژه ای باز کرد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
محصول جدید گیگابایت برای اورکلاکر های حرفه ای ؛ Gigabyte-Z170X SOC Force

L134.jpg

مادربرد جدید گیگابایت، محصولیست قدرتمند و کامل که در طراحی آن، توانایی، پایداری و راحتی در اورکلاکینگ به طور ویژه مد نظر بوده است. استفاده از بهترین کامپونتت های موجود و طراحی سیستم های ویژه اورکلاکینگ گویای این مطلب هستند.
Gigabyte Z170X-SOC Force بر اساس چیپست Intel Z170 و سوکت LGA1151 ساخته شده، بنابراین از پردازشگر های نسل ششم اینتل پشتیبانی می کند. چهار عدد شکاف DDR4 DIMM با توانایی ساپورت حافظه مجموعا تا 64 گیگابایت تا فرکانس 4133MHZ بر روی برد وجود دارند. در تعبیه اسلات های توسعه نیز کم و کسری دیده نمی شود، دو اسلات PCI-Express 3.0 x16، دواسلات PCI-Express 3.0 x16 (که در حالت x8 فعالیت می کنند) بعلاوه 3 اسلات PCI-Express x1 اسلات های توسعه این برد را تشکیل می دهند، بنابراین چینش های دو گانه، سه گانه و چهار گانه کارت گرافیک های Nvidia و AMD (به ترتیب با استفاده از تکنولوژی های SLI و CrossFire) ممکن می باشند. 4 اسلاتی که برای چینش های مختلف کارت های گرافیک استفاده می شوند با نوعی پوشش فلزی مقاوم سازی شده اند تا در برابر فشار، آسیب نبینند.
سه شکاف M.2 32Gb/s، سه کانکتور SATA Express 16Gb/s، شش کانکتور SATA 6Gb/s و دو کانکتور SATA 6Gb/s چیپ ASM1061 (که تنها از حالت AHCI پشتیبانی می کنند) اتصالات ابزار های ذخیره سازی این برد هستند. تعداد 19 درگاه USB از طریق خود برد و پنل پشتی در دسترس اند که از جمله ی آن ها می توان به یک پورت USB Type-C با ساپورت USB 3.1 در پنل پشتی اشاره کرد.
برای دوستداران صدای باکیفیت، سیستم صوتی مناسبی بر روی برد تعبیه شده است. با استفاده از Realtek ALC1150 که توانایی ارائه صدا تا 115dB SNR را دارد،در کنار تکنولوژی AMP-UP گیگابایت صدایی با کیفیت، پر وضوح و شفاف خواهید شنید. استفاده از خازن های با کیفیت منجر به ارائه صدایی هر چه طبیعی تر برای کاربران می شود.
L134_1.jpg


توانایی های اورکلاکینگ Z170X-SOC Force
برد علاوه بر یک اتصال 8 پین، برق مورد نیاز خود را از یک اتصال 4 پین نیز تامین می کند تا زیر فشار های ممتد قطعات اورکلاک شده، مشکلی برای مدار های تغذیه برد به وجود نیاید. مدار تغذیه قدرتمند 22 فازی این برد عبارت است از نسل چهارم IR digital و نسل سوم مدار های مجتمع PowlRstage که باعث ایجاد دقت بیشتر در کنترل جریان برق می شود.
L134_2.jpg


استفاده از کامپوننت های مرغوب برای برد های رده بالای اورکلاکینگ کافی نیست و امکانات و ویژگی های کاربردی نیز باید برای سهولت کار، وجود داشته باشند. در این زمینه با یکی از کاربردی ترین برد های تولید شده برای اورکلاکینگ مواجه هستیم. پنل OC Touch اختصاصی گیگابایت عبارت است از مجموعه ای از دکمه های فیزیکی بر روی برد که می توان اعمال اورکلاکینگ را مستقیما با فشار دادن آن ها، اجرا کرد. از جمله این دکمه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد: OC Turbo که پردازنده و حافظه را در بهینه ترین حالت اورکلاک می کند، دکمه OC Ignition که جریان برق متداوم و بی وقفه به تمام اتصالات برقرار درایو ها و فن ها را ایجاد می کند، دکمه OC Tag که مشخصات اورکلاکینگ شخصی سازی شده ی شما را در یک لحظه بارگزاری می کند و مجموعه دکمه های OC Touch Buttons که ابزار های لازم برای کم و زیاد کردن BCLK، Ratio و تغییر گام های کم و زیاد شدن BCLK هستند. بعلاوه، گزینه های دیگر موجود بر روی برد، تمامی ابزار های لازم برای اورکلاک کردن راحت و آسوده را برای اورکلاکر ها در همه ی سطوح، مبتدی و حرفه ای فراهم می آورند.
L134_3.jpg


مادربرد های گیگابایت با گارانتی 3 ساله آواژنگ در بازار ایران عرضه می شوند.
 
Last edited:

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
زوتاک به تولید SSD روی آورد (اس اس دی زوتاک در دو ظرفیت 240 و 480 گیگابایت)

کمپانی زوتاک به واسطه تولید کارت گرافیک های خود به خوبی شناخته شده است و این شرکت پیش از این چند بار عنوان تولید کننده قدرتمندترین کارت گرافیک ها را به نام خود ثبت کرده بود. به نظر می رسد Zotac قصد ورود به بازارهای جدید را دارد و در اولین قدم به تولید SSD روی آورده است. زوتاک در درایو های خود از کنترلر چهار هسته ای Phison بهره گرفته و در کنار آن می توانید از سرعت انتقال و طول عمر بالا به واسطه چیپ ست های MLC NAND لذت ببرید. در حال حاضر زوتاک تنها دو ظرفیت 240 و 480 گیگابایت را در اختیار کاربران و علاقمندان قرار می دهد تا در آینده بتواند درایو هایی با ظرفیت بالاتر ارائه کند.
سرعت خواندن اطلاعات در درایو های Zotac Premium Edition در حدود 520 مگابایت در ثانیه بوده و سرعت نوشتن اطلاعات نیز 500 مگابایت می باشد. با وجود محافظ End to End، داده های شما از مسیر کنترلر و چیپ ست به صورت ایمن و بدون مشکل منتقل می گردد و این محافظ می تواند تمامی خطاهای موجود در مسیر انتقال را برطرف سازد. همچنین یک محافظ برای زمانی که جریان برق سیستم به صورت ناگهانی قطع می شود در نظر گرفته شده و داده ها در چنین شرایط در Cache با ظرفیت 512 مگابایت از نوع DDR3 ذخیره می گردد تا داده های خود را از دست ندهید. درایو های زوتک تنها 7 میلی متر ضخامت دارند و به همین دلیل در تمامی نوت بوک های موجود در بازار قابل نصب خواهند بود. طبق اعلام شرکت سازنده، درایو های Premium Edition با گارانتی محدود سه ساله در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.
منبع وبسایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با کارت گرافیک Gigabyte R9 Fury WF3X، فقط به گیمینگ در وضوح 4K بیاندیشید!

به نقل از شهر سخت افزار :در رقابت با دیگر سازندگان کارت گرافیک نظیر سافایر و ایسوس؛ کمپانی گیگابایت از جدید‌ترین کارت گرافیک خود پرده برداشت. این کارت مبتنی بر پردازنده گرافیکی AMD Radeon R9 Fury و دارای 4 گیگابایت حافظه با پهنای باند بالا (HBM) می‌باشد که برای خوره‌های بازی و به منظور گیمینگ در وضوح تصویر 4K ارائه شده است. آنچه که کارت GV-R9FURYWF3OC-4GD را از محصولات رقبا متمایز می‌کند، خنک کننده آشنای WindForce 3X است.

Gigabyte-R9-Fury-WF3X-5.jpg


با اینکه گیگابایت بسیار دیر‌تر از رقبا به ضیافت کارت‌های سفارشی Radeon R9 Fury ملحق می‌شود، اما به نظر می‌رسد که ارزش این انتظار طولانی را داشته باشد. Gigabyte Radeon R9 Fury WF3X یک کارت سفارشی و از پیش اورکلاک شده می‌باشد که البته فرکانس آن با مدل مرجع تنها 10 مگاهرتز اختلاف دارد. با این حال راهکارخنک سازی WF3X خود به اندازه کافی برانگیزنده است.

Gigabyte-R9-Fury-WF3X-1-900x358.jpg

HBM نسل جدیدی از تراشه‌های حافظه می‌باشد که در کنار مصرف پایین انرژی، خطوط ارتباطی بسیار عریض تری دارد و به لطف امکان پشته سازی، سرعت و ظرفیت بالایی را ممکن می‌کند. امکان پشته سازی عمودی و تبادل سریع اطلاعات میان این تراشه‌ها، در‌ها را بسوی عملکردی واقعاً شگفت انگیز در قالبی نو آورانه می‌گشاید. از آنجایی که تراشه‌های HBM بر روی قطعه سیلیکونی و در کنار پردازنده گرافیکی قرار می‌گیرند، بکارگیری آن به کاهش مصرف انرژی و اندازه برد PCB کارت‌های گرافیک می‌انجامد. Radeon R9 Fury مبتنی بر‌‌ همان تراشه Fiji بکار رفته در Fury X است که به منظور کاهش حرارت تولید شده، AMD بخش‌های از این پردازنده گرافیکی را غیر فعال کرد. Radeon R9 Fury دارای 3584 واحد سایه زنی یا پردازنده جریانی می‌باشد که این مقدار در Fury X دست نخورده و 4096 واحد است. به رغم اینکه تراشه Fury نمونه تقلیل یافته‌ای از Fury X است،‌‌ همان فرکانس هسته 1000 مگاهرتز را حفظ کرده است. این تراشه نیز دارای 4 گیگابایت حافظه HBM با فرکانس موثر 1000 هرتز می‌باشد که پهنای باند حافظه 512 گیگابایت بر ثانیه را ارائه می‌کند. به لطف غیر فعال سازی بخش‌هایی از این تراشه، حرارت تولید شده توسط R9 Fury با خنک کننده بادی (ایر) قابل کنترل بوده و دیگر لزومی به استفاده از خنک کننده مایع نیست.

Gigabyte-R9-Fury-WF3X-2.jpg


کارت گرافیک Gigabyte Radeon R9 Fury WF3X به آسانی قادر به اجرای اغلب بازی امروزی با جزئیات و وضوح تصویر بالا می‌باشد. این توان عظیم از بکارگیری تراشه‌های HBM از سوی AMD ناشی می‌شود که تا سه برابر تراشه‌های رایج GDDR5، به ازای هر وات انرژی مصرفی، پهنای باند حافظه فراهم می‌کند. رابط حافظه عریض 4096 بیتی HBM، پیشرفت‌های شگرفی را در زمینه کارایی و مصرف بهینه انرژی رقم زده است که آن را به نوآرانه‌ترین راهکار پردازش گرافیکی دنیا تبدیل می‌کند.
پیشرفته‌ترین و نوآورانه‌ترین پردازنده گرافیکی ساخت کمپانی AMD، بیشترین پهنای باند حافظه‌ای که با یک کارت گرافیک در جهان شاهد بوده‌ایم را برای گیمینگ مهار نشدنی در وضوح 4K و واقعیت مجازی ارائه می‌کند. تنظیمات گرافیکی و جزئیات بازی‌ها را بر روی حداکثر ممکن قرار دهید و با بکارگیری فناوری‌های AMD LiquidVR، DirectX© 12، Vulkan، AMD CorsorssFire و FreeSync، خود را برای تجربه‌ای از گیمینگ آماده کنید که پیش‌تر و هرگز تجربه نکرده‌اید.

Gigabyte-R9-Fury-WF3X-4-900x368.jpg


با وجود سه خروجی Display Port، یک HDMI و یک DVI-D شما می‌توانید جدید‌ترین نمایشگرهای 4K روز را با این کارت گرافیک برای تجربه‌ای چشم نواز از گیمینگ، بصورت یک یا چندگانه بخدمت بگیرید.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
هشدار در مورد یک خرابکار سخت افزاری قدرتمند!

خرابکاران دیجیتالی در سراسر جهان زندگی میکنند و بهترین تفریح آنها نابودی کامپیوتر شما است.این دسته از کاربران از مشکلات روانی رنج برده و کارهای آنها غیر قابل پیش بینی است.کارهای شنیع این افراد از حملات نرم افزاری گذشته است و اینک به مرز تهاجم بی رحمانه سخت افزاری رسیده است.بسیاری از کاربران موجود،حتی توان خرید یک قطعه سخت افزاری جدید را ندارند و متاسفانه خرابکاران بی رحم بدون در نظر گرفتن ابعاد انسانی چنین کارهای نادرستی،آنها را انجام داده و در خیال خود نماد پیروزی را بر روی سینه میبینند!
2137b84013b585b2802745600558a9ec_L.jpg

محصول مورد نظر نه یک بد افزار نرم افزاری،بلکه یک مخرب قدرتمند سخت افزاری است.برخی از محققان اروپای شرقی و میانه،پس از دریافت شکایت های مردمی در رابطه با مشکلات شدید سخت افزاری متوجه شده اند که این دسته از کاربران در زمان اتصال یک فلش درایو به کامپیوتر خود،دچار مشکل شده اند.وب سایت های خارجی فعال در این زمینه متوجه ورود فلش درایو های USB خرابکار به داخل کشورها شده اند و در مورد آنها هشدار داده اند.این فلش درایو ها به سرعت وارد برخی از کشورهای جهان شده است و متاسفانه به راحتی قادر به نابودی سیستم شما است.این وب سایت تنها به هشدار بسنده کرده اند اما ما در اینجا به شما توضیح خواهیم داد که موضوع از چه قرار است.گمانه زنی ها بر این اساس است که مبداء این فلش ها از کشور روسیه است.برخی دیگر نیز معتقد هستند که این محصول در دو نوع مختلف اما با یک هدف تولید شده است.هر چه که باشد نام آنها "USB KILEER" است.عزیزانی که به علم الکترونیک تسلط دارند،میدانند که تولید چنین محصولی کار چندان پیچیده ایی نیست.مجموعه داخلی این فلش ها از تعدادی خازن،مدار تقویت که میتوان در یک IC نهفته باشد و یک ترانزیستور فت (FET) تشکیل شده است.مدار اصلی از یک مبدل DC/DC استفاده کرده و به همین علت در زمان کوتاهی شارژ میگردد.خازن ها قادر به نگهداری حجم از نیروی برق در ولتاژ 220 ولت هستند و پس اتصال این USB به لپ تاپ و یا کامپیوترهای معمول،به طور حتم مادربرد خود را از دست خواهید داد.در این قسمت بعید است که به سخت افزاری های جانبی مانند هارد،کارت گرافیک،پردازنده و...آسیبی وارد گردد.چرا که قطعات SMD به سرعت سوخته و مدار ولتاژ را از وسط راه از دست خواهد داد.البته این یک فرضیه برای تمام محصولات نیست اما قویترین احتمال است که بر اساس بازه های الکترونیکی و شکایات مردمی به دست آمده است.متاسفانه هیچ راه فراری برای کاربران وجود ندارد و تنها راه حل های موجود،تست سر فلش درایو به وسیله مولتی متر و یا اطمینان از سلامت فلش درایو های ناشناس است.به دلیل شارژ خازن ها از ولتاژ USB،گاها امکان تشخیص آنها به وسیله مولتی متر نیز امکان پذیر نیست.پس لطفا برای خرید فلش درایو های USB به مراکز معتبر مراجعه کرده و از اتصال محصولات ناشناس به کامپیوتر خود پرهیز نمایید.
منبع وبسایت ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اینتل پردازنده‌های Skylake Xeon و چیپ‎ست C236 را معرفی کرد

به نقل از شهر سخت افزار :
کمپانی اینتل امروز معماری Skylake را با پردازنده‌های سری E3-1200 v5 Xeon و چیپ‎ست C236 به دنیای سرور‌ها آورد. پردازنده‌های Skylake با لیتوگرافی 14 نانومتری تولید می‌شوند و بهینه‌ترین و کم مصرف‌ترین پردازنده‌های دنیا هستند. همانند نسل‌های پیشین؛ پردازنده‌های Xeon کارایی را ارائه می‌کنند در سیستم‌های شخصی قابل دست یابی نیست.

Processor%20List_678x452.png


اینتل امروز بدون هیچ گونه سر و صدای خاصی مشخصات پردازنده‌های سری E3-1200 v5 Xeon و چیپ‎ست C236 را در وب سایت خود منتشر کرد که معرفی رسمی آن‌ها محسوب می‌شود. همانند همتایان دسکتاپی خود، پردازنده‌های E3-1200 v5 Xeon نیز از ماژول‌های حافظه DDR4 و DDR3L پشتیبانی می‌کنند. کلیه پردازنده‌های معرفی شده چهار هسته‌ای بود و توان حرارتی و فرکانس آن‌ها به ترتیب از 25 وات و 2.1 گیگاهرتز تا 80 وات و 3.7 گیگاهرتز متغییر است. قیمت این تراشه‌ها در بازه 193 تا 612 دلار قرار می‌گیرد. همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، تنها تعداد کمی از مدل‌های معرفی شده دارای پردازنده گرافیکی مجتمع GT2 با 24 واحد اجرایی هستند.

Chipset%20Config_575px.png


این پلتفرم جدید که اینتل خود آن را Greenlow می‌نامد، متشکل از پردازنده‌های E3-1200 v5 Xeon و مادربردهای مبتنی بر چیپ‎ست‌های C232/C236 می‌باشد. پتلفرم Greenlow همانند پلتفرم دسکتاپ دارای 16 خط ارتباطی PCIe است و از هر دو ماژول‌های حافظه DDR4/DDR3L پشتیبانی می‌کند.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اپل به استفاده از تراشه‌های AMD در ساخت iMac روی می‌آورد

به نقل از شهر سخت افزار :
طبق جدید‌ترین شایعات AMD هم اکنون سرگرم ساخت چیپ‎ست سفارسی برای نسل بعدی iMac اپل است. این تراشه می‌تواند همانند APU‌های فعلی متشکل از هر دو واحد پردازشگر مرکزی و پردازشگر گرافیکی بر روی یک قطعه سیلیکونی یکپارچه باشد.

2015-10-19-image-16.jpg


پردازنده مرکزی این چیپ‎ست احتمالاً مبتنی بر معماری آتی AMD یعنی Zen خواهد بود، AMD وعده جهش کارایی و بهره وری از انرژی عظیمی را با این ریزمعماری نسبت به پردازنده‌های فعلی داده است. از آنجایی که با معماری Zen لیتوگرافی 16 نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، احتمالاً این تراشه نیز با فناوری ساخت 16 نانومتری تولید می‌شود. با اینکه جزئیاتی نسبت به بخش پردازشگر گرافیکی این چیپ‎ست در دست نیست، اما انتظار می‌رود که چیزی شبیه به نمونه‌های بکاررفته در کنسول‌های بازی پلی استیشن 4 و Xbox One باشد که کارایی فرا‌تر از پردازشگرهای مجتمع معمولی را ارائه می‌کنند. از این رو می‌توان یک پردازشگر گرافیکی قدرتمند‌تر از کارت‌های گرافیک مستقل میان رده و حتی نزدیک به رده بالا را از این چیپ‎ست انتظار داشت.
در حال حضر اپل از پردازنده‌های گرافیکی AMD در کنار پردازنده‌های اینتل در iMac‌ها و مدل‌های رده بالای MacBook استفاده می‌کند. بنابراین هم اکنون نیز همکاری خوبی میان این دو کمپانی وجود دارد و می‌تواند به سطح جدیدی برسد. ساخت تراشه اختصاصی برای اپل از آنجایی ممکن به نظر می‌رسد که نمونه موفق آن را با پردازنده‌های موبایل شاهد هستیم.
با اینکه به ادعای منبع خبر این چیپ‎ست سفارشی تا سال 2017 و یا 2018 آماده نخواهد بود، اما کنار گذاشتن تراشه‌های اینتل می‌تواند تغییری بزرگ در سیاست‌های اپل طی سالیان گذشته باشد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
MSIبه همراه دو کارت گرافیک جدید در خانواده
GTX980

67b42f5f98b2cd1e9f21d8841031343f_L.jpg


به نقل از سایت ماهنامه سخت افزار :نوبتی هم باشد،نوبت به کارت گرافیک های MSI رسیده است.این کمپانی در چند ماه گذشته مشغول تقویت مدل های مبتنی بر AMD خود بوده است و برخی از آن ها را به همراه کلاک و حجم حافظه (VR) بیشتر عرضه کرده است.MSI در طرح های گیمینگ جدید خود بسیار مناسب و قابل قبول عمل کرده است.نواقص بسیار کاهش یافته و قدرت این برند در بین رقبا به بالاترین حد خود رسیده است.

دو کارت گرافیک جدید با نام های "MSI GTX980 TI 6TLE" و "MSI GTX980 4G LE" بالهای اژدها برای پرواز بر فراز بازی ها هستند.مدل GTX980 TI 6TLE از 6 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 و پهنای باند 384 بیتی استفاده میکند.دو سوکت 8 پین وسیله ارتباطی منبع تغذیه برای تامین مصرف 250 واتی این کارت گرافیک هستند.خوشبختانه مصرف انرژی GPU های انویدیا به خوبی قابل درک است!فرکانس حافظه در این مدل به 7010 مگاهرتز رسیده است.فرکانس هسته نیز در دو حالت Base و Boost به ترتیب 1026 و 1114 مگاهرتز عنوان شده است.کاربران قادر به اتصال 4 نمایشگر به این محصول هستند.خروجی های HDMI،DVI و Display Port برای این منظور در دسترس هستند.در نهایت به وسیله فناوری Directx 12 کاربران به سادگی قادر به انجام بازی های روز خواهند بود و نیاز به آپدیت کارت گرافیک در زمان کوتاه لازم نخواهد بود.

لازم به ذکر است که واژه LE که در آخر مدل ها به چشم میخورد،به معنی Light Edition است.مدل GTX980 4G LE نیز از 4 گیگابایت حافظه GDRR5 اختصاصی در کنار پهنای باند 256 بیتی استفاده میکند.مصرف انرژی این کارت گرافیک تنها 165 وات است.فرکانس حافظه نیز به مانند برادر قدرتمند تر،7010 مگاهرتز است.فرکانس هسته در دو حالت Base و Boost به ترتیب به 1152 و 1253 مگاهرتز اورکلاک شده است.اگر خواهان کارت گرافیک های GTX980 هستید،این دو محصول به خوبی نیاز شما را بر آورده خواهند کرد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
هارد دیسک‌های سری My Passport وسترن دیجیتال؛ دریایی از حفره‌های امنیتی

به نقل از شهر سخت افزار :
هارد دیسک‌های اکسترنال سری My Passport وسترن دیجیتال نه تنها بسیار کوچک، پر ظرفیت، زیبا و دارای قابلیت‌های متعددی هستند، بلکه قابلیت‌های امنیتی متعددی را در هر دو سطح نرم افزاری و سخت افزاری نیز ارائه می‌کنند. با این حال اکنون پژوهشگران نه یک، بلکه چندین حفره امنیتی خطرناک را در این محصولات یافته‌اند که عملاً توانایی‌های امنیتی این سری را ناکارآمد می‌کند.

western-digital-my-passport-hard-drives-come-with-a-slew-of-security-holes-494990-3.jpg


گروهی متشکل از سه پژوهشگر امنیتی، موفق به در هم کوبیدن سیستم رمزنگاری هارددیسک‌های My Passport شده‌اند. بر اساس یافته این گروه، هارددیسک‌های سری My Passport وسترن دیجیتال از حفره‌های امنیتی بسیار جدی رنج می‌برند که به نفوذگران امکان دور زدن سیستم رمزنگاری را می‌دهد. در بررسی صورت گرفته بر روی شش مدل مختلف از سری My Passport، سیستم رمزنگاری برخی از آن‌ها به سادگی از طریق حملات brute-force درهم می‌شکند. افزون بر امکان رمزگشایی داده‌های رمزنگاری شده، به آسانی می‌توان کلمه عبور تعیین شده توسط کاربر را نیز دور زد که به نفوذگر امکان دست یابی کامل به دستگاه را می‌بخشد.

این گزارش زمانی بد‌تر می‌شود که می‌توان firmware تمامی مدل‌های مورد بررسی قرار گرفته را از طریق مکانزیم‌های «evil maid» و «badUSB» دستکاری و تغییر داد، به عبارتی می‌توان کدهای مخرب غیرقابل پاکسازی را به firmware تمامی هارددیسک‌های سری My Passport تزریق کرد.
این پژوهشگران در گزارشی 36 صفحه‌ای به تشریح کامل آسیب پذیری هارد دیسک‌های اکسترنال سری My Passport وسترن دیجیتال پرداخته‌اند. انتظار می رود که وسترن دیجیتال با ارائه بروزرسانی، از شدت نگرانی ها بکاهد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گیگابایت پشتیبانی از Thunderbolt 3 را به مادربردهای منتخب خود آورد

به نقل از شهر سخت افزار :
پس از معرفی اولین مادربرد جهان با Thunderbolt 3
، کمپانی گیگابایت مفتخر است تا پشتیبانی از
پروتکل Thunderbolt 3
را با ارائه firmware جدیدی به سه مادربرد دیگر گسترش می‌دهد. استاندارد Thunderbolt 3، پهنای باند عظیم 40 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می‌آورد.

file-4f74ce4511e0c9531a.jpg


گیگابایت امروز اعلام داشت که پشتیبانی از پروتکل Thunderbolt 3 را با بروزرسانی firmware به مادربردهای GA-Z170X-Gaming G1،GA-Z170X-Gaming GT و GA-Z170X-Gaming 7 می‌آورد. این مادربرد‌ها مجهز به کنترلر Thunderbolt™ 3 ساخت اینتل هستند، پروتکل Thunderbolt 3 توان خود را از کنترلر ساخت اینتل می‌گیرد و با درگاه‌های USB نوع C جای گرفته در پنل پشتی مادربردهای منتخب گیگابایت در دسترس است و پهنای باند بی‌نظیر تا 40 گیگابیت بر ثانیه را تنها از طریق یک درگاه ارائه می‌کند که دوبرابر نسل قبل Thunderbolt است.

Thunderbolt™ 3 پشتیبانی از استاندارد DisplayPort 1.2 را به درگاه‌های USB نوع C اضافه می‌کند و آن‌ها را قادر به ارائه خروجی تصویر 4K با نرخ فریم دهی 60 فریم بر ثانیه می‌کند. Thunderbolt 3 قابلیت‌های انقلابی نظیر ارائه توان خروجی تا 36 وات و پشتیبانی از شش وسیله مختلف تنها از طریق یک درگاه را ممکن می‌کند.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
Western Digital شرکت SanDisk را به بهای گزافی خرید

a2215d3cce33b7319f0654892f274c53_L.jpg

حکایت خریداری شدن شرکت های فعال در حوزه های مختلف صنعت یا تجارت به دست رقبا یا شرکت های بزرگ تر حکایت جدیدی محسوب نمی شود و هر از گاه شاهد به وقوع پیوستن این اتفاق در عرصه های مختلف صنعت و تکنولوژی هستیم. و باید گفت که جدید ترین نمونه از رویداد های مذکور همین تازگی به وقوع پیوسته است. در شرایطی که چندی پیش شایعات نه چندان قابل باور (اما روی کاغذ امکان پذیر) خریداری شدن شرکت AMD به دست مایکرو سافت و همچنین سی دی پراجکت رد به دست EA به گوش می رسید، هیچ کدام از آن ها به حقیقت بدل نشدند و در عوض ما ظرف روز های اخیر شاهد اعلام خبر خریداری شدن شرکت SanDisk به دست شرکت رقیب یعنی Western Digital بودیم. آن هم به بهایی که مغز را وادار به سوت کشیدن می کند!

بر طبق اعلام رسمی، شرکت Western Digital برای رقم زدن این معامله، مبلغی معادل 19 میلیارد دلار را پرداخته کرده است که این رقم در نوع خود واقعاً قابل توجه به نظر می رسد. گفتنی است که معامله ی مذکور هیچ تغییری را در جایگاه مدیریتی استیو میلیگان پدید نخواهد آورد و او همچنان در قامت مدیر کل شرکت وسترن دیجیتال به فعالیت های خود ادامه خواهد داد. ضمن این که سانجای مهروترا مدیر کل شرکت سن دیسک نیز از این پس باید زیر دست میلیگان به فعالیت بپردازد و مدیریت یکی از بخش های داخلی شرکت وسترن دیجیتال را بر عهده بگیرد (جالب این جاست که او فعلاً از سمت خود کناره گیری نکرده است). بنا بر گفته های اعضای شرکت وسترن دیجیتال آن ها این معامله را به منظور تبدیل شدن هر چه بیشتر به شرکتی با مقیاس های جهانی انجام داده اند و کاملاً مسلم است که با تصاحب سهم شرکت رقیب در بازار، گام مهم و بلندی در راستای رسیدن به این هدف خود برداشته اند. هر چه باشد شرکت SanDisk تا پیش از این به عنوان یکی از تولید کنندگان اصلی SSD و همچنین فلش مموری های مبتنی بر معماری NAND محسوب می شد و اکنون کل سهم این شرکت از بازار محصولات مذکور، به طور تمام و کمال در اختیار وسترن دیجیتال قرار گرفته است. ضمن این که به نظر می رسد قرار داد همکاری شرکت SanDisk با شرکت توشیبا برای ساخت و تولید فلش مموری های مبتنی بر معماری NAND اکنون در اختیار اعضای وسترن دیجیتال قرار خواهد گرفت. اگر چه اعضای شرکت وسترن دیجیتال به موجب این معامله ی کلان موفق به حذف یکی از رقبای سرسخت خود از بازار رقابت شدند، اما آن ها همچنان باید در حوزه ی SSD با رقیبانی همچون سامسونگ پنجه به پنجه باقی بمانند. شرکتی که به تازگی موفق شده تا نسخه ای 2 ترا بایتی از SSD مدل 850 EVO خود را به مخاطبان اصلی این حوزه ی سخت افزاری عرضه نماید. حال باید دید که شرکت وسترن دیجیتال چه ثمر قابل توجهی از این معامله و رقم خیره کننده ای که به پای آن صرف کرده است خواهد برد.
منبع ماهنامه سخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
AMD و انویدیا به استفاده از تراشه های GDDR5X روی می آورند، رقیبی ارزان برای HBM

به نقل از شهر سخت افزار :با اینکه در دنیای کارت‌های گرافیک حافظه‌های نوین HBM نگاه‌ها را متوجه خود ساخته‌اند، اما هنوز هم تراشه های GDDR5 پتانسیل لازم برای بکارگیری مجدد را دارند. استاندارد جدید GDDR5X تا دو برابر پهنای باند بیشتری را به ازای هر پین تراشه‌ها نسبت به نسل فعلی GDDR5 ارائه می‌کند. GDDR5X در مقایسه با HBM از آنجایی جلب توجه می‌کند که نیازی به طراحی جدید و هزینه بردار ندارد و می‌توان آن را با هزینه‌ای به مراتب کمتر به خدمت گرفت.

94c.jpg


طبق ارائه یکی از سازندگان تراشه‌های DRAM که به بیرون دز پیدا کرده، تراشه‌های GDDR5X دو برابر نرخ تبادل بیشتری را نسبت به GDDR5 ارائه می‌کنند. آنطور که به نظر می‌رسد؛ GDDR5X نرخ دسترسی به سلول های حافظه را به 64 بایت افزایش می‌دهد، این مقدار در سریع‌ترین تراشه‌های GDDR5 نصف و 32 بایت است. مزیت اصلی تراشه‌های GDDR5X، ارائه پهنای باند دو برابری با‌‌ همان طراحی پیشین است، به عبارتی از آنجایی که طراحی پایه‌های این تراشه‌ها با GDDR5 فعلی یکسان است، به آسانی بر روی کارت‌های گرافیک جدید و بدون نیاز به هیچ گونه تغییری در سطح فیزیکی قابل استفاده خواهد بود. تراشه‌های فعلی GDDR5 به ازای هر پین، سرعت 7 گیگابیت بر ثانیه دارند اما با GDDR5X در ابتدا به 10 الی 12 گیگابیت بر ثانیه و سرانجام به 16 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید، این تغییر پهنای باند حافظه را به طرز موثری افزایش می‌دهد.

94a.jpg

هنگامی که GDDR5X توسط کمپانی‌های بزرگی نظیر Micron به تولید انبوه برسد، نسبت به تراشه‌های HBM بسیار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. به گفته وب سایت 3DNew.ru، هر دو AMD و انویدیا محصولاتی با بکارگیری این تراشه‌ها روانه بازار می‌کنند و از این رو احتمال می‌رود که بکارگیری تراشه‌های حافظه HBM2 تنها به محصولات رده بالا و گران قیمت محدود شود و GDDR5X به عنوان استانداردی در محصولات میان رده و ارزان قیمت مورد استفاده قرار گیرد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با DirectX 12 امکان بکارگیری کارت‎های گرافیک انویدیا و AMD با یکدیگر فراهم شد

به نقل از شهر سخت افزار :
یکی از مهمترین و نو آورانه ترین قابلیتی که مایکروسافت با DirectX 12 وعده داده بود امکان بکارگیری پردارنده های گرافیکی متفاوت و از سازندگان مختلف در پیکبرندی چندگانه است و اکنون شاهد تحقق آن هستیم. از این پس می توان پردازنده های گرافیک مختلف و حتی از انویدیا و AMD را در کنار هم به خدمت گرفت. در ادامه شاهد نتایج اولین بررسی عملی Cross-SLI باشید.

MixedGPU2_575px.jpg


با این قابلیت جدید که asymmetric multi-GPU یا پیکربندی ناهمگن چندگانه پردازنده گرافیکی نامیده می شود، برای استفاده از چندین پردازنده گرافیکی، دیگر لزومی ندارد که مبتنی بر یک پردازنده گرافیکی یکسان باشند و تنها کافی است تا از Direct3D 12_0 پشتیبانی کنند. برای نمونه می توانید GTX 960 را با GTX Titan X و یا حتی GTX 980 Ti را با Fury Xل Cross-SLI کنید. البته انتظار نداشته باشید که بازی های مبتنی بر DirectX 11 در چنین حالتی کارایی بهتری داشته باشند بلکه تنها با بازی های DirectX 12 کارایی بهتری ارائه می کند.

برای اولین بار وب سایت Anandtech دست به بررسی عملی این قابلیت زده و کارت گرافیک Radeon R9 Fury X و GeForce GTX 980 Ti.، یکی از تیم سبز و دیگری از تیم سرخ را کنار هم قرار داده است، ترکیبی که تا چند ماه قبل می توانست شوخی طلقی شود. همانند پیکبرندی های چندگانه فعلی، در این روش نیز alternate-frame rendering یا AFR بکار گرفته می شود و یکی از کارت ها پیکسل های مثبت و دیگری پیکسل های منفی را پردازش و نهایتاً ترکیب می شوند.

78164.png


بنابر نتایج منتشر شده، ترکیب کارت گرافیک Radeon R9 Fury X و GeForce GTX 980 Ti با افزایش کارایی عالی بالای 50 درصد همراه بوده است. اما شاید جالب باشد که بدایند انتخاب کارت اصلی در این پیکربندی تفاوت چشمگیری بر کارایی دارد، Anandtech متوجه شده هنگامی که R9 Fury X کارت اصلی باشد و خروجی تصویر از آن گرفته شود، کارایی بهتر از حالتی خواهد بود که GTX 980 Ti کارت اصلی باشد. در هر حال نتیجه ترکیب این دو کارت گرافیک پایین تر از SLI دو کارت GTX 980 Ti بوده است.

در حالی که امکان بکارگیری پردازنده های گرافیکی از سازندگان مختلف شاید نتایج خیلی خیره کننده ای حداقل در حال حاضر بر جای نگذاشته، اما باید در نظر داشت که از این پس امکان استفاده از پردازنده های گرافیکی مختلف با هم نیز وجود دارد، برای نمونه می توان GTX 980 Ti را با GTX TITAN Xا SLI کرد.

اگر نتایج این بررسی برای شما خیلی بر انگیزنده به نظر نمی رسد، نباید فراموش که این تنها آغاز راه است و با بهینه سازی های پیش رو، می تواند بسیار خیره کننده تر باشد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
3 سال گارانتی محصولات Seagate هم اکنون با گارانتی آواژنگ
شرکت سیگیت یکی از معتبرترین و با سابقه ترین تولید کننده گان هارد دیسک درایو در دنیا بوده و محصولات متنوع و با کیفیت آن به انتخاب اول کاربران تبدیل گشته است. در کنار آواژنگ از کیفیت بالای محصولات Seagate بهره مند شوید.
خرسندیم تا این مژده را به شما بدهیم که هم اکنون محصولات این برند معتبر در سراسر کشور با گارانتی آواژنگ عرضه می گردد. تا علاوه بر لذت استفاده از محصولات با کیفیت بالا، اطمینان خاطر از خدمات پس از فروش آن با گارانتی آواژنگ نزد کاربران ایجاد گردد.
L135.jpg

این محصولات با گارانتی پایه 2 سال عرضه می شوند و در صورتیکه محصول خریداری شده در سایت شرکت ثبت گردد 1 سال دیگر به گارانتی آن اضافه شده تا کاربران در مجموع 3 سال از گارانتی و خدمات پس از فروش بهره مند گردند.
لطفا برای ورود به سامانه و ثبت کالا بر روی لینک زیر کلیک نمایید:
[URL='http://seagate.avajang.com']seagate.avajang.com


[/URL]
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مادربرد جدید Biostar به همراه تکنولوژی هایی که حتی فکرش را هم نمی کنید!

به نقل از ماهنامه سخت افزار :پس از ورود چیپ ست های سری 100 کمپانی اینتل،برندهای معتبر جهان به سرعت مادربردهای مبتنی بر این چیپ ست ها را روانه بازار کردند.اکنون پس از گذشت زمانی کوتاه،شرکت ها در حال توزیع و معرفی مادربردهای جدید خود هستند که دارای امکاناتی منحصر به فرد است.بایواستار (Biostar) یکی از همین برندها است.تولیدات این کمپانی در کشور ما نیز موجود هستند و قیمت پایین،یکی از بهترین ویژگی های این برند است.اکنون شما را با جدیدترین مادربرد بایوستار و امکانات اش آشنا میسازیم.
"Biostar HI-FI Z170 Z5" نام مادربرد جدید بایواستار است.این محصول از چیپست قدرتمند Z170 و سوکت پردازنده اینتل 1151 پشتیبانی میکند.با توجه به پشتیبانی چیپ ست Z170 از حافظه های رم DDR3/DDR4 این مادربرد نیز قادر به استفاده از رم های DDR3 در حداکثر فرکانس 1866 و ظرفیت 16 گیگابایت،DDR4 در حداکثر فرکانس 2133 و ظرفیت 32 گیگابایت است.این حافظه ها در 4 اسلات قابل استفاده و نصب هستند.برای دوستداران سیستم های صوتی،تکنولوژی HI-FI در نظر گرفته شده است.این فناوری قادر به اجرای استاندارد واقعی Blu-Ray است و میتواند قدرت خروجی را به طور چشمگیری افزایش دهد.علاوه بر آن،میتواند فرکانس های صوتی را در یک حالت یکپارچه و مستقل مورد بررسی قرار داده خروجی صدا را با کیفیت بسیار بالا همراه نماید.این سیستم میتواند ورودی های آنالوگ را نیز مورد پوشش قرار دهد.نکته جالب توجه برای گیمرها،پشتیبانی فناوری HI-FI از Directx 12 است.
biostar.jpg

نرم افزار اختصاصی بایواستار با نام SmartSpeedLAN در این مادربرد قابل دسترس است.این نرم افزار برای مدیریت جریان شبکه کاربران مورد استفاده قرار میگیرد.به عنوان مثال کاربران میتوانند با استفاده از این نرم افزار،بین کاربردهای شبکه خود یک الویت بندی را ترتیب دهند و یا با استفاده از حالت SMART مدیریت را به نرم افزار واگذار کنند.این مادربرد مجهز به یک تقویت کننده خروجی جریان برای شارژ هر چه سریعتر گوشی های موبایل و تبلت است.نرم افزار BIO-Remote2 هدیه دیگری از بایواستار برای خریداران این مادربرد است.از طریق این نرم افزار کاربران قادر به کنترل سیستم خود از راه دور هستند.این مهم از طریق اتصال تجهیزات اندرویدی و تجهیزات اپل به دست می آید.این فناوری دارای قسمت های مولتی مدیا است که میتواند در استفاده از مادربرد به عنوان یک سیستم صوتی و تصویری بسیار تاثیر گذار باشد.علاوه بر آن کاربران قادر خواهند بود که از نمایشگر لمسی خود به عنوان موس بهره ببرند.بایواستار مدعی استفاده از خازن های ESR شده است.این خازن ها دارای حجمی کمتر و عمر بسیار طولانی هستند.علاوه بر آن،طراحی لایه های PCB برای جلوگیری از بروز مشکلاتی مانند رطوبت به خوبی عایق بندی و بهینه شده است.استفاده از فناوری ESD نیز از بروز شوک های الکترونیکی (تخلیه بار) جلوگیری کرده و در نهایت یک فیوز اختصاصی برای مشکلات احتمالی جریان در پورت های USB به کار گرفته شده است.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
آیا این محصول قدرتمند ترین کامپیوتر مینیاتوری جهان است؟ (کامپیوتری به اندازه یک فلش درایو!)

به نقل از وبسایت سخت افزار :رویای کامپیوتر های جیبی ظاهرا به حقیقت پیوسته است.پس از کامپیوترهای مینیاتوری HP و اینتل،اکنون نوبه به کمپانی Magic Stick رسیده است.به لطف ورودی قدرتمند و دیجیتالی HDMI در نمایشگرهای روز،دست ایده پردازان برای تولید سخت افزارهایی با قابلیت همگام سازی و کار با HDMI بسیار باز است.نرخ پهنای باند بالا،پشتیبانی از کانال های متعدد و ولتاژ برقرار،ایده های زیادی را برای خلق محصولات کامپیوتری باز میگذارد.اما کامپیوتر مینیاتوری Magic Stick یک نمونه عجیب از این محصولات است که میتواند در آینده این سخت افزارها تاثیر گذار باشد.

این کامپیوتر در چند کانفیگ اما با اختلاف های بسیار کم عرضه میگردد.همه مدل ها از ویندوز 10 و نسخه های رایگان لینوکس به عنوان سیستم عامل استفاده میکنند. Magic Stickاز طریق پورت HDMI به نمایشگرها متصل میگردد و کاربران قادر به کنترل آن از طریق موبایل و تبلت نیز خواهند بود.پردازنده Intel Cherry Trail Z8700 یک نمونه بسیار قدرتمند برای این مینی کامپیوتر کوچک است که دارای یک پردازنده گرافیکی به همراه 16 هسته پردازشی (GPU) است.در قسمت حافظه،8 گیگابایت حافظه رم در کنار 64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی به کار گرفته شده اند.در یک مدل دیگر،دو گیگابایت حافظه رم در کنار 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی موجود هستند.اتصال بیسیم WI-FI از نوع 802.11ac،کارت خوان و پورت USB-C از دیگر امکانات کامپیوتر مینیاتوری Magic Stick هستند.درست است که پورت USB-C برای استفاده در اختیار گذاشته است،اما به طور حتم ولتاژ و آمپر خروجی آن کنترل شده است.این مینی کامپیوتر جیبی در ماه آینده در دسترس خواهد بود و قیمت های نهایی همچنان نامشخص هستند.به طور کلی اگر تمایل برای حمل کامپیوتر خود دارید،به آسانی میتوانید با استفاده از این محصولات هر نمایشگری را مبدل به کامپیوتر شخصی کنید!
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مادربرد ROG Maximus VIII EXTREM؛ شاهکار 500 دلاری ایسوس

به نقل از شهر سخت افزار :
کیست که با دنیای اورکلاکینگ و گیمینگ آشنایی داشته باشد اما مادربردهای سری ROG ایسوس را نشناسد؟، این کمپانی امروز پرچمدار مادربردهای مبتنی بر چیپ‎ست Z170 خود را برای خوره های گیمینگ و اورکلاکینگ عرضه کرد. ROG Maximus VIII گلچینی از بهترین فناوری ها و قابلیت های انحصاری ایسوس را با خود دارد و تنها برای دست یابی به یک هدف طراحی شده و آن تجربه گیمینگ و اورکلاکینگ برتر است.

hLBAnJ4K75QFHjmm_setting_000_1_90_end_1000.png.jpg


ایسوس ادعا می کند که پرچمدار مادربردهای مبتنی بر چیپ‎ست Z170 این کمپانی، مشخصات برتری نسبت به هر مادربرد دیگری داشته و بهترین صدای ممکن در گیمینگ، بهترین کارایی گیمینگ، بهترین ارتباط شبکه برای گیمینگ آنلاین و بهترین پروتکشن های حفاظتی را ارائه می کند. در حقیقت ROG Maximus VIII به لطف طراحی در فرم فاکتور E-ATX، امکان ارائه قابلیت ها و امکانات بیشتری را دارد.

IGvQXYeRPBvOCk3u_setting_000_1_90_end_1000.png.jpg


جدیدترین مادربرد ایسوس که به طور اختصاصی برای خوره های گیمینگ و اورکلاکینگ ساخته شده، امکان بکارگیری پیکربندی SLI چهار گانه (quad-GPU) و یا CrossFireX چهارگانه (4-way) را برای دست یابی به بالاترین کارایی ممکن فراهم می کند. برای علاقمندان به کارایی برتر نیز، چهار شکاف DDR4 پرسرعت با پشتیبانی از ماژول هایی با فرکانس 3866 مگاهرتز تعبیه شده است. البته همانند همیشه دست اورکلاکرها برای دست یابی به فرکانس های بالاتر باز است.

oFqqE9xHS9GOO018_setting_000_1_90_end_1000.png.jpg


در زیر حرارت گیر بزرگ و زیبای این مادربرد، مدار تغذیه +Digi انحصاری ایسوس با 13 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده قرار گرفته است. ROG Maximus VIII نه تنهای کی مادربرد گیمینگ غنی است، با قابلیت ها و امکانات متعددی برای اورکلاکرها دارد.
جدیدترین و قدرتمندترین مادربرد نسل اسکای لیک ایسوس، با قیمت 500 دلار عرضه می شود.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اینتل اولین SSD‌های مبتنی بر فناوری 3D XPoint را به نمایش گذاشت؛ اوج سرعت با اسلات‌های DDR4

به نقل از شهر سخت افزار :
طی کنفرانس Oracle OpenWorld، اینتل مجال یافت تا اولین نمونه‌های استفاده از فناوری حافظه انقلابی 3D XPoint را به نمایش بگذارد. این فناوری که قرار است جایگزین تراشه‌های رایج NAND flash در وسائل ذخیره سازی پرسرعت شود، با جهش عظیمی در کارایی و ظرفیت همراه است.

114a.jpg


طی این کنفرانس، اینتل درایوهای حالت جامد (SSD) سری Optane را که مبتنی بر فناوری 3D XPoint هستند، در قالب سرورهای جدید اوراکل به نمایش گذاشت. اولین نمونه‌های معرفی شده از سوی اینتل نسبت به سریع‌ترین SSD‌های فعلی مبتنی بر تراشه های NAND flashا، 4.42 برابر عملکرد دست یابی تصادفی بهتر و 6.44 برابر تاخیر بهتری داشتند. اینتل وعده افزایش کارایی 7.44 برابری را با محصولات سری Optane در استفاده از نرم افزارهای اوراکل داده است.

114c.jpg


اینتل نمونه‌ای از یک درایو SSD را که در فرم فاکتور ماژول‌های حافظه DDR4 طراحی شده بود را نیز به نمایش گذاشت. مزیت این محصول؛ از میان برداشتن کنترلرهای ثانویه است و به منظور دست یابی به کارایی بالا‌تر، این SSD به طور مستقیم با کنترلر حافظه پردازنده تعامل دارد. با بکارگیری این ماژول‌ها در شکاف‌های حافظه DDR4 بلااستفاده مادربرد‌ها، می‌توان به کمترین تاخیر ممکن در وسائل ذخیره سازی پر سرعت دست یافت.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
مادربرد MW31-SP0 گیگابایت، با قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های قدرتمند E3-1200 V5
به نقل از شهر سخت افزار :
مادربرد MW31-SP0 اولین برد گیگابایت با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های سرور E3-1200 V5 می باشد که در ساخت آن از بهترین قطعات ممکن با استاندارد سرور استفاده شده است و همین ویژگی، این محصول را برای افرادی که قصد راه اندازی یک سیستم سرور با کارایی و دوام بالا دارند تبدیل به انتخابی ایده آل می کند.

1.jpg


سوکت این محصول LGA1151 و مجهز به چیپست Intel C236 است همچنین این مادربرد دارای یک اسلات طبقاتی با 4 لاین PCIe است که به منظور اتصال کارت شبکه مورد استفاده قرار میگیرد. البته این اسلات که بین سوکت پردازنده و پنل پشتی قرار دارد قابلیت نصب Thunderbolt و یا پورت M.2 را نیز بصورت جداگانه فراهم میکند.
پردازشگر صوتی این مادربورد Realtek ALC887 بوده و چهار خروجی صوتی به همراه یک Optical S/PDIF در پنل پشتی و دو کانکتورS/PDIF-in و S/PDIF out بر روی برد ارائه می دهد.

2.jpg

دیگر قابلیت های سخت افزاری این مادربرد سرور عبارتند از:
چهار اسلات مخصوص اتصال حافظه DDR4 با پشتیبانی حداکثر 64 گیگابایت ، 2 پورت GbE LAN ، دارا بودن 2 عدد درگاه PCI-Express که به کاربران امکان را می دهد تا دو کارت گرافیک بر روی آن نصب کنند.
x16 نسل 3.0 با قابلیت پشتیبانی از SLI و crossfire دو مسیره به علاوه 2 عدد PCI-Express x4 نسل سوم ، 2 عدد PCI ، پورت M.2 متصل به یک PCIe x4 نسل 3.0 ، 4 درگاه SATA 6Gb/s با چیپ اینتل و 4 درگاه SATA 6Gb/s با چیپ Marvell، 4 پورت USB 3.0 و 2 پورت USB 2.0 ، دارا بودن خروجی تصویر Display Port و HDMI با قابلیت نمایش دو تصویر همزمان.مادربرد های گیگابایت با گارانتی آواژنگ در بازار ایران عرضه می شودند.
 
بالا