• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اینتل پردازنده‌های Skylake Xeon و چیپ‎ست C236 را معرفی کرد

به نقل از شهر سخت افزار :
کمپانی اینتل امروز معماری Skylake را با پردازنده‌های سری E3-1200 v5 Xeon و چیپ‎ست C236 به دنیای سرور‌ها آورد. پردازنده‌های Skylake با لیتوگرافی 14 نانومتری تولید می‌شوند و بهینه‌ترین و کم مصرف‌ترین پردازنده‌های دنیا هستند. همانند نسل‌های پیشین؛ پردازنده‌های Xeon کارایی را ارائه می‌کنند در سیستم‌های شخصی قابل دست یابی نیست.

Processor%20List_678x452.png


اینتل امروز بدون هیچ گونه سر و صدای خاصی مشخصات پردازنده‌های سری E3-1200 v5 Xeon و چیپ‎ست C236 را در وب سایت خود منتشر کرد که معرفی رسمی آن‌ها محسوب می‌شود. همانند همتایان دسکتاپی خود، پردازنده‌های E3-1200 v5 Xeon نیز از ماژول‌های حافظه DDR4 و DDR3L پشتیبانی می‌کنند. کلیه پردازنده‌های معرفی شده چهار هسته‌ای بود و توان حرارتی و فرکانس آن‌ها به ترتیب از 25 وات و 2.1 گیگاهرتز تا 80 وات و 3.7 گیگاهرتز متغییر است. قیمت این تراشه‌ها در بازه 193 تا 612 دلار قرار می‌گیرد. همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌کنید، تنها تعداد کمی از مدل‌های معرفی شده دارای پردازنده گرافیکی مجتمع GT2 با 24 واحد اجرایی هستند.

Chipset%20Config_575px.png


این پلتفرم جدید که اینتل خود آن را Greenlow می‌نامد، متشکل از پردازنده‌های E3-1200 v5 Xeon و مادربردهای مبتنی بر چیپ‎ست‌های C232/C236 می‌باشد. پتلفرم Greenlow همانند پلتفرم دسکتاپ دارای 16 خط ارتباطی PCIe است و از هر دو ماژول‌های حافظه DDR4/DDR3L پشتیبانی می‌کند.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با مادربرد مخصوص گیمینگ ASRock-Fatal1ty Z170 Professional Gaming i7 آشنا شوید
به نقل از شهر سخت افزار :
مادربردهای Fatal1ty ساخت کمپانی ASRock با برخورداری از قابلیت‌ها و امکانات بر‌تر در کنار قیمت مناسب، به محبوبیت زیادی میان گیمر‌ها دست یافته‌اند. ازراک اکنون جدید‌ترین عضو از سری Fatal1ty را برای علاقمندان به گیمینگ معرفی کرده است. ASRock-Fatal1ty Z170 Professional Gaming i7 یک مادربرد غنی گیمینگ، با قابلیت‌های متعدد و ظاهر زیبایی است که می‌تواند میزبان سیستم گیمینگ قدرمند و حرفه‌ای شما باشد.

fatal1ty-z170-professional-gaming-i7_box.jpg


ASRock-Fatal1ty Z170 Professional Gaming i7‌‌ همان رنگبندی سرخ و مشکی سری Fatal1ty را حفظ کرده است. این بورد قابلیت‌های متعددی به منظور اورکلاکینگ ارائه می‌کند از جمله می‌توان به خازن و ماسفت‌های باکیفیت و مدار تغذیه قوی با 12 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده مرکزی اشاره کرد که به اورکلاکینگ تا سر حد ممکن کمک خواهند کرد. سوکت LGA 1151 از پردازنده‌های Skylake اینتل پشتیبانی می‌کند و توان مورد نیاز مدار تغذیه از طریق یک کانکتور 8 پینی تامین می‌شود. به منظور پایداری هرچه بیشتر، مدار تغدیه و ماژول‌های رگولاتور ولتاژ با دو حرارت گیری بزرگ خنک سازی می‌شوند. بر روی حرارت گیر مدار تغذیه، عنوان Z170 به چشم می‌خورد که قدرتمندرین چیپ ست سوکت LGA 1151 می‌باشد.

85454.PNG


در سمت راست پردازنده چهار شکاف DDR4 برای پشتیبانی از جدید‌ترین و سریع‌ترین ماژول‌های حافظه تعبیه گردیده، این شکاف‌ها از ماژول‌های با فرکانس 3866 مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. به لطف تعبیه چهار شکاف توسعه PCI Express 3.0 x16، شما می‌توانید جدید‌ترین و قدرمند‌ترین کارت‌های گرافیک روز را حداکثر در پیکربندی‌های 3-way CrossFireX و یا Quad SLI به خدمت بگیرید.
از دیگر قابلیت‌های این مادربرد حرفه‌ای می‌توان کنترلر شبکه مخصوص گیمینگ Killer، سیستم صوتی پیشرفته Purity Sound™ 3، درگاه USB 3.1 و شکاف M.2 را بر شمرد. قیمت و یا زمان عرضه این مادربرد تاکنون اعلام نشده است.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
AMD پردازنده‌های Zen را با موفقیت آزمایش کرد، آیا رقابت و هیجان به بازار بر می‌گردد؟

به نقل از شهر سخت افزار :
پس از فراز و نشیب‌های مختلف، AMD می‎کوشد تا با یک معماری ریز پردازنده تازه نفس به نام Zen، یکبار دیگر به روزهای طلایی خود باز گردد. طبق گزارش‌های منتشر شده، این کمپانی نمونه‌های اولیه‎ای از پردازنده‌های مبتنی بر معماری Zen را با موفقیت آزمایش کرده و نتایج کاملاً راضی کننده‎ای داشته‎اند.

128a.jpg


بر اساس همین گزارش‌ها، نمونه‌هایی از پردازنده‌های مبتنی بر معماری Zen را موفقیت آزمایش کرده و هیچگونه گلوگاه جدی بر سر دست یابی به کارایی مورد انتظار مشاهده نشده است. انتظار می‌رود که آزمایش موفقیت آمیز به معنای پتلانسیل کافی برای رقابت با محصولات روز اینتل باشد. AMD از مدت‌ها وعده جهش کارایی عظیمی را با معماری Zen داده بود و بنظر می‌رسد که به این هدف دست یافته باشد. همه این‌ها در حالی است که این کمپانی تغییرات اساسی را در بخش توسعه پردازنده ایجاد کرده و همگان امیدوار هستند که شکست‌های چند سال اخیر AMD در حوزه پردازنده سرانجام به پایان برسد و رقابت جدی را در بازار پردازنده شاهد باشیم.
پردازنده‌های مبتنی بر معماری Zen برای عرضه در سال 2016 زمانبندی شده‌اند که در کنار چیپ‎ست‌ها و سوکت جدید AM4 معرفی می‌شود. Zen اولین معماری AMD با پشیتبانی از ماژول‌های حافظه DDR4 و گذرگاه PCI-E 3. 0 است. به گفته خود AMD، قدرت محاسباتی پردازنده‌های Zen نسبت به معماری پیشین Bulldozer، تا دو برابر بیشتر است. در همین حال با توجه به بکارگیری طراحی و فناوری ساخت جدید، می‌توان امیدوار بود که سرانجام مشکل مصرف بالای انرژی و تولید حرارت زیاد نیز بر طرف شده باشد.

معماری Zen با این ایده در سر طراحی می‌شود که هر ماژول Steamroller متشکل از دو هسته پردازشی، به یک هسته قدرتمند‌تر تبدیل شود و در عوض از SMT پشتیبانی کند. در نسل قبل Steamroller متشکل از دو هسته پردازشی است که به منظور کارایی بهتر در پردازش‌های موازی یک واحد را تشکیل می‌دهند.
با معماری‌های پس از Bulldozer که با اولین پردازنده‌های سری FX از سوکت +AM3 معرفی شد و تا Excavator ادامه یافت، روش AMD در طراحی پردازنده‌ها شامل ماژول‌های پردازشی بود که هرکدام از دو هسته پردازشی با منابع مشترکی تشکیل شده بودند، این‌‌‌ همان ایده پردازنده‌های Core 2 است که دو هسته پردازشی در یک واحد تفکیک ناپذیر ادغام می‌شوند.
AMD با این کار به اهداف بزرگ خود دست پیدا نکرد و در بکارگیری آن با موانع و مشکلاتی مواجه شد، هنگامی که نرم افزار‌ها هسته‌های پردازشی را در پردازنده‌های متشکل از چندین ماژول مورد استفاده قرار می‌دهند، به کارایی غیر ایده آلی در مقایسه با هنگامی که تنها یک هسته از هر ماژول یا ابتدا هسته نخست از ماژول‌ها و سپس همه آن‌ها به کار گرفته می‌شود، می‌انجامد. این تکنیک AMD باعث سردردگمی نرم افزار‌ها و به ویژه سیستم عامل‌ها شد که به اشتباه تصور می‌کنند هر ماژول یک هسته پردازشی با دو Thread است، برای نمونه پردازنده هشت هسته‌ای FX-8350 از جنبه نرم افزاری به عنوان یک پردازنده چهار هسته‌ای با هشت Thread تشخیص داده می‌شد.
AMD در جدید‌ترین معماری خود یعنی Zen، هر دو هسته پردازشی را در قالب یک ماژول تفکیک می‌کند که به یک هسته پردازشی بزرگ‌تر با چهار واحد رمزگشایی، چهار واحد محاسبه و منطق و چهار واحد محاسبه اعداد اعشاری 128 بیتی می‌انجامد. بنابراین اکنون هسته‌های پردازشی تا دو برابر بزرگ‌تر و احتمالاً قوی‌تر از نسل قبل هستند. این ایده تقریباً کارایی هر هسته پردازشی را از نظر تئوری دو برابر می‌کند و همزمان AMD فناوری SMT را به خدمت می‌گیرد که بسیار به فناوری HyperThreading شبیه است

با اینکه پردازنده های فعلی اینتل بسیار بهینه و قدرتمند هستند و انتظار هم نمی رود که یکباره AMD از این کمپانی سبقت بگیرد، اما شکی نیست که نبود رقابت نزدیک در بازار، همیشه به ضرر مصرف کننده تمام می شود. پس بازگشت AMD به عرصه رقابت، برای طرفداران محصولات اینتل نیز مفید خواهد بود.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
به زودی انویدیا پشتیبانی از رابط برنامه نویسی Vulkan را فراهم می‎کند

به نقل از شهر سخت افزار :
انویدیا به زودی از طریق بروزرسانی درایورهای خود، پشتیبانی از رابط برنامه نویسی (API) جدید Vulkan را به پردازنده‌های گرافیکی خود می‌آورد. Vulkan جایگزین OpenGL می‌شود. این رابط برنامه نویسی از آنجایی جلب توجه می‌کند که بخش بزرگی از آن بشدت مبتنی بر رابط برنامه نویسی Mantle تیم سرخ است. Vulkan همانند DirectX 12، کاهش بار پردازنده مرکزی در هنگام اجرای فرامین ترسیمات گرافیکی و امکان استفاده بهینه‌تر از منابع سخت افزاری را به ارمغان می‌آورد.

vulkan-1.jpg


احتمالاً می‌دانید که از چند ماه قبل AMD توسعه رابط برنامه نویسی اختصاصی خود با نام Mantle را متوقف و در عوض به طور مستقیم در توسعه نسخه بعدی OpenGL به همکاری با Khronos پرداخت، ثمره این همکاری بسیار نزدیک Vulkan است که از نظر تئوری پتانسیل زیادی برای رقابت با DirectX 12 دارد، در حقیقت AMD تمامی تکنیک‌های استفاده شده در Mantle را به Vulkan آورده است. با اینکه Mantle از نظر بهبود کارایی به طرز چشمگیری موفقیت آمیز بود، اما توسعه DirectX 12 با کارکردی مشابه Mantle، توسعه دهندگان بازی‌ها را از بکارگیری این رابط برنامه نویسی که تنها با پردازنده‌های گرافیکی ساخت خود AMD قابل استفاده است، بازداشت و بر روی DirectX 12 تمرکز کردند. همین مسئله AMD را به تلاش دیگری برای بکارگیری گسترده رابط برنامه نویسی اختصاصی خود وا داشت و آن چیزی جز نسخه بعدی OpenGL نیست. AMD از ماه‌ها قبل در حال همکاری با Khronos در توسعه نسخه بعدی کتابخانه برنامه نویسی OpenGL با نام Vulkan است.
هم اکنون درایور نسخه 358.66 انویدیا با پشتیبانی از Vulkan به طور غیر رسمی منتشر شده است. افزون بر پشتیبانی از این رابط برنامه نویسی جدید، در درایور مذکور پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی Pascal و Volta نیز آمده است.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
نگاهی نزدیک به Fiji‌؛ پیشرفته‌ترین تراشه جهان در دستان AMD

به نقل از شهر سخت افزار :
Chipworks که در زمینه تحلیل و مهندسی معکوس مدارهای دیجیتال و قطعات نیمه هادی تخصص دارد، اولین تصویر از درون تراشه AMD Fiji را منتشر کرد. Fiji‌‌ همان تراشه مورد استفاده در پردازنده‌های گرافیکی سری Fury و پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین تراشه جهان است. اکنون می‌توانیم شناخت بهتری از طراحی هنرمندانه این تراشه داشته باشیم.

Chipworks-AMD-Fiji-die-shot-900x663.jpg


تراشه Fiji از آنجایی جلب توجه می‌کند که برای اولین برا در جهان از تراشه‌های حافظه HBM در آن استفاده شده و همین مسئله باعث شده تا Fiji پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تراشه دنیا باشد. افزون بر تعداد عظیم ترانزیستورهای بکار رفته در این تراشه، بکارگیری حافظه‌های HBM بر پیچیدگی آن افزوده است. بعد از تراشه‌های HBM که به صورت عمودی بر روی تراشه اصلی قرار گرفته‌اند، تعداد بالای پردازنده‌های جریانی یا Stream Processor‌ها نیز بر پیچیدگی این تراشه افزوده است.

135a.jpg

تراشه Fiji دارای ۶۴ واحد محاسباتی می‌باشد که متاسفانه در نسخه رایگان تصویر منتشر شده به خوبی قابل مشاهده و تفکیک نیستند. از آنجایی که با بکارگیری حافظه HBM از پیچیدگی واحد کنترلر حافظه کاسته می‌شود، AMD امکان تعبیه ترانزیستورهای بیشتری را یافته است که در قالب واحد‌های محاسباتی به خدمت گرفته شده‌اند.

135b.jpg
با اینکه Fiji حداقل در سطح تراشه یک شاهکار مهندسی به تمام معنا است، اما به طرز عجبی بخش‌هایی از آن با تراشه‌های پیشین AMD مشترک است و از این رو به نظر نمی‌رسد که این کمپانی تراشه کاملاً جدیدی طراحی کرده باشد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
12 گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک GTX 980 Ti برای اجرای Black Ops III کافی نیست
به نقل از شهر سخت افزار :
یک سال دیگر، یک عنوان محبوب دیگر، یک ندای وظیفه (Call of Duty) جدید از راه رسید. اگر از طرفداران پر و پا قرص این سری محبوب هستید و البته بدون تردید جدید‌ترین آن، Black Ops III را نیز تجربه می‌کنید، پیشنهاد می‌شود که روی 12 گیگابایت حافظه رم برای اجرای آن با حداکثر جزئیات حساب نکنید! آنطور که پیداست، Call of Duty امسال بیشتر از هر سال دیگری سیستم قدرتمند می‌طلبد.

142c.jpg


یکی از نویسندگان وب سایت مشهور techpowerup به اجرای Call of Duty: Black Ops III بر روی سیستم شخصی خود متشکل از نمایشگری با وضوح تصویر 2560x1600 پیکسل، پردازنده Core i7 Haswell،ا12 گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک GeForce GTX 980 Ti پرداخته، وی از درایور اختصاصی انویدیا برای این بازی (نگارش 358.87) بر روی ویندوز 7 نگارش 64 بیتی استفاده کرده است. بدون شک با چنین سخت افزارهایی همه ما به اجرای بازی با حداکثر جزئیات ممکن فکر می‌کنیم و این‌‌ همان چیزی بود که نویسنده techpowerup انتخاب می‌کند.

142d.jpg


در کمال تعجب وی هنگام اجرای بازی با حداکثر تنظیمات (Ultra) متوجه کمبود حافظه رم می‌شود، به عبارتی با احتساب حدود 1.5 گیگابایت برای سیستم عامل و دیگر نرم افزاری‌های در حال اجرا نظیر آنتی ویروس، 12 گیگابایت حافظه رم برای اجرای Call of Duty: Black Ops III با جزئیات Ultra نا‌کافی است. جالب‌تر آنکه کارت گرافیک GeForce GTX 980 Ti با برخورداری از 6 گیگابایت حافظه ویدئویی نیز کم می‌آرود و بازی لگ می‎زند. وی با تجربه لگ زدن با کارت گرافیک GeForce GTX 980 Ti، تصمیم به بررسی برادر بزرگ‌تر آن، GTX TITAN X با برخورداری از 12 گیگابایت حافظه ویدئویی می‌گیرد که در ترکیب با 16 گیگابایت حافظه رم، مشکل لگ زدن بر طرف و بازی به طور کاملاً روان اجرا می‌شود.

142f.jpg


طبق بررسی‌های صورت گرفته، در وضوح 2560x1600 پیکسل و با تنظیمات Ultra، حدود 8.4 گیگابایت حافظه ویدئویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با بکارگیری کارت 12 گیگابایتی GTX TITAN X، میزان حافظه رم مورد استفاده بازی به طرز عجیبی به 8.3 گیگابایت کاهش پیدا می کند. بنابراین با GeForce GTX 980 Ti قادر به اجرای مطلوب آن در وضوح 2560x1600 پیکسل و با تنظیمات Ultra نخواهید بود. البته در نظر داشته باشید که این مشکل به افت نرخ فریم دهی منجر نمی‌شود؛ بلکه لگ زدن را تجربه خواهید کرد. جالب‌تر آنکه با 8 گیگابایت حافظه رم، بازی کرش می‌کند.

142h.jpg


آنطور که پیداست، Black Ops III در زمینه مدیریت حافظه بهینه نیست، می‌توان خوشبین بود که با بروزرسانی‌های آتی، این مشکلات برطرف و یا حداقل کاهش یابد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
محصولات آتی AMD رسماً با فناوری FinFET و لیتوگرافی 14 نانومتری تولید می‌شوند
به نقل از شهر سخت افزار :
کمپانی GlobalFoundries که سابقه طولانی در تولید تراشه‌های AMD دارد، خبر از تولید موفقیت آمیز نمونه‌های اولیه‌ای از محصولات AMD با فناوری ترانزیستورهای FinFET و لیتوگرافی 14 نانومتری داده است. خط تولید 14 نانومتری GlobalFoundries با همکاری سامسونگ راه اندازی شده و انتظار می‌رود با بهبود چشمگیری در زمینه بهره وری از انرژی و کارایی همراه باشد. این خط تولید برای تولید محصولات AMD در سال 2016 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

GloFoundries_678x452.jpg


GlobalFoundries در گذشته چندین بار در دست یابی به فناوری FinFETا14 نانومتری به مشکل بر خورده بود و همین مسئله باعث شد تا AMD نیز از رقیب خود، اینتل در ارائه محصولات 14 نانومتری عقب بماند. GlobalFoundries سرانجام تصمیم به همکاری با سامسونگ گرفت و خط تولید جدید این کمپانی، مبتنی بر خط تولید 14 نانومتری FinFET سامسونگ می‌باشد. با دست یابی موفقیت آمیز GlobalFoundries به فناوری ساخت 14 نانومتری مبتنی بر ترانزیستورهای FinFET، محصولات آتی AMD با این فناوری بر‌تر روز تولید می‌شود.

14nmLPP_575px.png


مقایسه نسل اول و دوم فناوری ساخت 14 نانومتری سامسونگ

با اعلام این خبر، AMD پیام واضحی به بازار و البته طرفداران خود داده است و آن تولید انبوه پردازنده‌های مرکزی و پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی با فناوری ساخت 14 نانومتری در سال 2016 است. اهمیت این خبر بیشتر در فناوری مورد است. این خط تولید مبتنی بر نسل دوم فناوری FinFET سامسونگ به نام Low Power Plus یا به اختصار LPP می‌باشد که نسبت به نسل اول تا 10 درصد کارایی بهتری دارد.
هنوز مشخص نیست که این فناوری تولید تراشه در تولید چه محصولاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما می‌توان با اطمینان گفت که حداقل CPU‌های آتی AMD از این فناوری پیشرفته بهره می‌برند.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
سیستم موردنیاز و پیشنهادی برای اجرای بازی Assassin’s Creed Syndicate اعلام شد

به نقل از شهر سخت افزار :بازی Assassin’s Creed Syndicate که در 23 اکتبر برای برای کنسول های بازی PlayStation 4 و Xbox One منتشر شد این بار گیمرها را به قرن 19 میلادی و پایان انقلاب صنعتی و زمانی که جهان از روش های دستی برای تولید محصولات مختلف به روش های ماشینی و خودکار روی آورد می برد. در فاصله چند روز تا انتشار رسمی این بازی در 19 نوامبر، امروز کمپانی Ubisoft سیستم موردنیاز و پیشنهادی برای اجرای این بازی را معرفی کرد. در ادامه مطلب به معرفی این دو سیستم خواهیم پرداخت.

ACSyndicate2.jpg

شرکت Ubisoft به منظور آگاهی کاربران از ویژگی های سیستم موردنیاز برای اجرای نسخه PC از بازی Assassin’s Creed Syndicate، امروز طیف کاملی از مشخصات سیستم موردنیاز و پیشنهادی این بازی را منتشر کرد که در ادامه می توانید با این دو سیستم آشنا شوید.
حداقل سیستم موردنیاز:
سیستم عامل: نسخه های 64 بیتی از ویندوز 7، ویندوز 8.1 و ویندوز 10
پردازنده: Intel Core i5 2400s @ 2.5GHz یا AMD FX 6350 @ 3.9 GHz
حافظه رم: 6 گیگابایت یا بیشتر
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 660 یا AMD Radeon R9 270 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی و Shader Model 5.0
نسخه DirectX موردنیاز: DirectX June Redistributable
کارت صدا: DirectX compatible sound card با آخرین درایورها
سیستم پیشنهادی:
سیستم عامل: نسخه های 64 بیتی از ویندوز 7، ویندوز 8.1 و ویندوز 10
پردازنده: Intel Core i7-3770 @ 3.5 GHz یا AMD FX-8350 @ 4.0 GHz
حافظه رم: 8 گیگابایت یا بیشتر
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 760 یا GTX 970 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی یا AMD Radeon R9 280X با 3 گیگابایت حافظه اختصاصی
نسخه DirectX موردنیاز: DirectX June Redistributable
کارت صدا: DirectX compatible sound card با آخرین درایورها
حجم حافظه موردنیاز: 50 گیگابایت
شرکت Ubisoft همچنین اعلام کرده است که دارندگان کارت گرافیک های NVIDIA می توانند از قابلیت هایی نظیر TXAA (Temporal Anti-Aliasing)، HBAO+ (Ambient Occlusion)، PCSS (Soft Shadows) و G-Sync نیز در اجرای این بازی بهره ببرند.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
انویدیا کارت گرافیک NVS 810 را معرفی کرد؛ 8 خروجی تصویر 4K همزمان

به نقل از شهر سخت افزار : انویدیا یک کارت گرافیک جدید به نام NVS 810 برای کاربری‌های تجاری معرفی کرد. این کارت قادر به ارائه هشت خروجی تصویر DisplayPort؛ هر یک با وضوح Ultra HD است. این کارت گرافیک دو هسته‌ای که تنها یک شکاف توسعه را اشغال می‌کند، مبتنی پردازنده گرافیکی GM107 می‌باشد که در سری GTX 750 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

nv-nvs-guru3d.jpg


کارت گرافیک NVS 810 با برخورداری از هشت درگاه mini DisplayPort نسل 1.2 به طور ویژه‌ای برای استفاده‌های تجاری طراحی گردیده که در آن‌ها به چندین خروجی تصویر با وضوح بالا نیاز است، برای نمونه نمایشگرهای موزاییک مانند که در کنار هم قرار می گیرند و نمایشگر بزرگتری را تشکیل می دهند. با NVS 810 می‌توان تصویر را به طور همزمان با وضوح 4096x2160 و نرخ نوسازی 30 هرتز به هشت نمایشگر فرستاد. همچنین می توان تصویر اصلی را به بخش های مختلفی تقسیم و هر یک را بر روی یک نمایشگر فرستاد. البته نرخ نوسازی 60 هرتز نیز قابل انتخاب خواهد بود اما در این حالت تنها قادر به استفاده از چهار نمایشگر با وضوح 4096x2160 خواهید بود.

nv-nvs2-guru3d.png


این کارت تنها 68 وات مصرف داشته و در مجموع دارای 4 گیگابایت حافظه DDR3 می باشد. از دیگر قابلیت های قابل توجه NVS 810 می توان به فناوری های تصحیح کننده انویدیا برای چیدمان بدون فاصله تصویر نمایشگرهای مختلف در کنار هم و برای ایجاد تصویری یکپارچه و بدون بریدگی اشاره کرد.

انویدیا اعلام داشته که این کارت توسط PNY تولید و با قیمت 750 دلار عرضه می‌شود.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
هفته آینده منتظر رونمایی از کارت گرافیک کارآمد و خوش قیمت Radeon R9 380X باشید

به نقل از شهر سخت افزار : به نظر می‌رسد که AMD در نظر دارد تا پیش از پایان سال میلادی جاری، حداقل یک کارت گرافیک جدید معرفی کند. طبق تازه‌ترین شایعات، این کمپانی هفته آینده Radeon R9 380X را معرفی می‌کند. R9 380X به سادگی ریبرند کارت‌های سری 200 نخواهد بود.

56c.jpg

این پردازنده گرافیکی مبتنی بر تراشه‌ای با اسم رمز Tonga و مبتنی لیتوگرافی 28 نانومتری است که از معماریCoreNext 1.2 بهره می‌گیرد. احتمالاً R9 380X از تمامی پتانسیل تراشه Tonga بهره گیرد بر خلاف R9 380 و R9 285، گونه‌ای تقلیل یافته ای نخواهد بود و تعداد بیشتری پردازنده جریانی دارد. از این رو کارایی بهتری را ارائه می‌کند.
به لطف استفاده از پتانسیل کامل تراشه Tonga، پردازنده گرافیکی R9 380X دارای 2،048 پردازنده جریانی، 128 واحد TMU و 32 واحد ROP خواهد بود. با اینکه جزئیات دقیقی نسبت به فرکانس هسته و حافظه در دست نیست؛ اما انتظار می‌رود که فرکانس هسته نزدیک به 1000 مگاهرتز و فرکانس موثر حافظه نیز حداقل 5500 مگاهرتز باشد. کارت‌های گرافیک مبتنی بر پردازنده گرافیکی R9 380X دارای 4 گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR5 با رابط 256 بیتی خواهند بود که حداقل پهنای باند حافظه R9 380 را ارائه می‌کنند. میزان مصرف انرژی R9 380X مشخص نیست اما مطمئناً بیشتر از R9 380 با توان حرارتی 190 وات مصرف خواهد داشت.
طبق شایعات، R9 380X در روز 15 نوامبر و با قیمت حدود 250 دلار معرفی می‌شود.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با پاور 1200W Platinum کولر مستر بیشتر آشنا شوید !
به نقل از شهر سخت افزار :
1200وات هر چند برای کامپیوتر های گیمینگ معمول، توانی بیش از حد نیاز است، می تواند برای برخی کاربرد ها حیاتی و لازم باشد. سیستم های حرفه ای دارای چینش های چند گانه ی کارت های گرافیک، سیستم هایی که اورکلاک های سنگین تحمل می کنند و کامپیوتر هایی که جهت ماینینگ از آن ها استفاده می شود از جمله مواردی هستند که منابع تغذیه مرسوم از پس آن ها بر نمی آیند.

جهت رفع نیاز کاربران این سیستم های سطح بالا، کمپانی Cooler Master منبع تغذیه ای قدرتمند از سری خوشنام V به اسم Cooler Master V1200 Platinum به بازار عرضه کرده که در ادامه‌ی این مطلب، نگاهی به مشخصات و ویژگی های آن داریم. از ظاهر V1200 شروع کنیم، ابعاد این منبع تغذیه 150mm در 86mm در 190mm و وزن آن 2.2 کیلوگرم می باشد.

2229.jpg


مشخصات فنی

سیستم کابل کشی به صورت کامل ماژولار طراحی شده است و تعداد زیادی کابل جهت اتصال هر گونه چینش قطعات سخت افزاری مورد نیاز کابران حرفه ای در جعبه ی این منبع تغذیه موجود می باشد. 12 کابل ساتا، 12 کابل PCI-Express و 9 کابل 4 پینی Molex برای اتصال هر نوع چینش دلخواه قطعات سطح بالا کافی است. اندازه ی طول کابل ها نیز بلند در نظر گرفته شده تا اتصال آن ها به قطعات متعدد در کیس های بزرگ نیز به آسانی میسر باشد.

Cooler Master V1200 Platinum موفق به اخذ بالاترین درجه ی گواهی 80+ یعنی 80 PLUS Platinum شده است و این به معنای بهینگی کامل آن 93% در لود نسبت به محصولاتی که دارای این استاندارد نیستند. دمای فعالیت این منبع تغذیه مابین صفر تا 50 درجه ی سانتیگراد حتی در حالت لود کامل است و این به لطف یک فن 135 میلی متری FDB امکان پذیر شده است.

تامین شاخه ی +12V در V1200 بر عهده ی یک ریل قدرتمند است که می تواند تا 100 آمپر جریان برق ارائه کند. تک ریلی بودن این شاخه ی پر اهمیت، ضمن پایدار نگه داشتن ولتاژ، باعث می شود منبع تغذیه بتواند به آسانی از پس تغذیه ی سطح بالا ترین ترکیبات کارت های گرافیکی به شکل SLI و CrossFire چهارگانه برآید. نوسانات شاخه ی +12V نهایتا 1% افزایش یا کاهش است که این مقدار نوسان بسیار کم موجب کاهش نویز، افزایش توان اورکلاک قطعات، افزایش پایداری و تضمین سلامت سیستم می شود.

حداکثر جریان برای شاخه های 3.3V و 5V هر کدام 25 آمپر، شاخه 5SVB میزان 15 آمپر و شاخه -12V به مقدار 0.5 آمپر می باشد که برای قطعات پر مصرف کاملا کافی به نظر می رسند.

2230.jpg


ویژگیها

استفاده از مرغوب ترین و با کیفیت ترین قطعات موجود که با دقت برای منابع تغذیه ی سری V انتخاب شده اند، مانند خازن های الکترولیتی و جامد 100% ژاپنی، برد PCB با طراحی مخصوص و ترانسفورمر های باکیفیت 42 میلی متری.

فن 135 میلی متری FDB (Fluid Dynamic Bearing) با کیفیت بسیار بالا که علاوه بر خنک کنندگی کاملا مناسب (نگه داری دما زیر 50 درجه ی سانتیگراد)، نویز ناچیزی ایجاد می کند و با این حال، با یک کنترلر هیبریدی قابلیت انتخاب بین دو حالت "اتوماتیک" و "هیبرید" را دارید. حتی در حالت لود کامل، V1200 صدای بسیار کمی ایجاد می کند و این برای یک منبع تغذیه 1200 واتی نکته ای حائز اهمیت است.

سیستم کابل کشی به طور کامل ماژولار با استفاده از کابل های تخت که مدیریت کابل ها را به بهترین شکل، ممکن می سازد. کابل های استفاده شده برای این منبع تغذیه به راحتی فشرده و ساماندهی می شوند؛ بنابراین مدیریت کابل به راحتی قابل انجام است. این نوع سیستم مدیریت کابل، علاوه بر زیبا و شکیل نشان دادن داخل کیس، به جریان هوای مناسب درون کیس و خنک ماندن قطعات کمک می کند.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کیت‎های حافظه DDR4 کینگستون، پر ظرفیت‌تر از همیشه
به نقل از شهر سخت افزار :
اگر از آن دست از کاربرانی هستید که همواره خواهان حافظه رم بیشتر و پرسرعت تری هستند، HyperX راهکار ویژه‌ای برای شما دارد. این کمپانی که خود زیرمجموعه کینگستون است، به تازگی کیت‌های حافظه DDR4 پر ظرفیت تری از سری‌های HyperX Savage و HyperX Predator را برای علاقمندان معرفی کرده است. این ماژول‌های حافظه در عین ظرفیت و سرعت بالا، بسیار زیبا بوده و گزینه قابل تاملی برای پلتفرم Haswell-E و Skylake اینتل هستند.

41b.jpg


کیت‌های حافظه 2666 مگاهرتزی HyperX Savage DDR4 کینگستون اکنون در ظرفیت 128 گیگابایت (متشکل از 8 ماژول 16 گیگابایتی) نیز عرضه می‌شوند. این کیت‌های جدید به سری پیشین Savage DDR4 محلق می‌شوند که در فرکانس‌های 2133 تا 3000 مگاهرتز و در ظرفیت‌های 4 تا 64 در دسترس بودند. با اینکه این ماژول‌ها هنوز به فرکانس 3000 مگاهرتز نرسیده‌اند، اما با فرکانس 2666 مگاهرتز و تایمینگ 16-16-15 بر انگیزنده هستند.

356.PNG

سری HyperX Predator DDR4 نیز گسترش یافته و اکنون در ماژول‌هایی با ظرفیت 16 گیگابایت در دسترس هستند. از این رو شما می‌توانید بر حسب نیاز خود آن‌ها را در کیت‌های 32 و 64 گیگابایتی و با فرکانس 3000 مگاهرتز تهیه کنید. ماژول‌های DDR4 سری Predator با ترکیب فرکانس بالا و تاخیر پایین، یکی از سریع‌ترین راهکار‌های بازار را به کاربران ارائه می‌کنند.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
سیستم موردنیاز و پیشنهادی برای اجرای بازی Rainbow Six: Siege منتشر شد

به نقل از شهر سخت افزار :
ساعاتی پیش کمپانی بازی سازی Ubisoft، سیستم موردنیاز و پیشنهادی برای اجرای بازی Rainbow Six: Siege را معرفی کرد. با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی این کمپانی فرانسوی، گیمرها برای اجرای این بازی بر روی کامپیوتر خود به حداقل 6 گیگابایت حافظه رم و یکی از پردازنده های Intel Core i3 560 با سرعت 3.3 گیگاهرتز یا AMD Phenom II X4 945 با سرعت 3 گیگاهرتز نیاز خواهند داشت. لیست کامل این دو سیستم را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

Rainbow%20Six%20Siege2.jpg


بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی Ubisoft، گیمرها برای اجرای مناسب این بازی بر روی کامپیوتر خود باید قطعات زیر را تهیه کنند.
حداقل سیستم موردنیاز:
سیستم عامل: نسخه های 64 بیتی از سیستم عامل های ویندوز 7، 8.1 و 10
پردازنده: Intel Core i3 560 با سرعت 3.3 گیگاهرتز یا AMD Phenom II X4 945 با سرعت 3 گیگاهرتز
حافظه رم: 6 گیگابایت
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 460 یا AMD Radeon HD 5870 با پشتیبانی از DirectX-11 و 1 گیگابایت حافظه اختصاصی
کارت صدا: کارت های صدای سازگار با DirectX® 9.0c همراه با جدیدترین درایور
فضای هارد موردنیاز: 30 گیگابایت
سیستم پیشنهادی:
سیستم عامل: نسخه های 64 بیتی از سیستم عامل های ویندوز 7، 8.1 و 10
پردازنده: Intel Core i5-2500K با سرعت 3.3 گیگاهرتز یا AMD FX-8120 با سرعت 3.1 گیگاهرتز
حافظه رم: 8 گیگابایت
کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 670 یا GTX 760 یا GTX 960 و یا AMD Radeon HD 7970 یا R9 280x با دو گیگابایت حافظه اختصاصی یا R9 380 یا Fury X
کارت صدا: کارت های صدای سازگار با DirectX® 9.0c همراه با جدیدترین درایور
فضای هارد موردنیاز: 47 گیگابایت
بازی Rainbow Six: Siege قرار است در ماه دسامبر پیش رو عرضه شود.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
رویایی‌ترین لحظات گیمینگ را با کارت‌های گرافیک سری XTREME GAMING گیگابایت تجربه کنید!
به نقل از شهر سخت افزار :
کمپانی گیگابایت، از تولیدکنندگان بر‌تر سخت افزارهای گیمینگ، مفتخر است تا گسترش تنوع کارت‌های گرافیک مخصوص گیمینگ سری XTREME GAMING را اعلام دارد. محصولاتی که در این سری جای می‌گیرند بهترین تجربه ممکن از گیمینگ را برای خوره‌های بازی به ارمغان می‌آورند. با برخورداری از پتانسیل لجام گسیخته اورکلاکینگ و پایداری بالا، این سری تجربه گیمینگ را از همه جنبه‌ها به سطحی می‌رسانند که همواره آرزوی گیمر‌ها بوده است.



163b.jpg


پس از موفقیت اولین محصول از این سری به نام GTX 950 XTREME GAMING، گیگابایت بسیاری دیگر از کارت‌های گرافیک بر‌تر خود را به این سری ملحق کرده است. هر یک با قدرت، زیبایی، طراحی گیمر محور و قابلیت‌های خود، نیروی شگرفی این سری بخشیده‌اند. جدید‌ترین محصولاتی که به این سری حرفه‌ای ملحق می‌شوند، متشکل از TITAN X، GTX 980 Ti WINDFORCE Edition و GTX 980 Ti WATERFORCE Edition، GTX 980 و GTX 970 می‌باشد. با برخورداری از کارایی بی‌نظیر در گیمینگ و دوام بالا، اعضای جدید سری XTREME GAMING از درون باز طراحی شده‌اند تا هرچه بیشتر نیاز گیمر‌ها را از هر نظر برآورده کنند.

163a.jpg
پردازنده‌های گرافیکی بکار رفته در محصولات سری XTREME GAMING با روش کاملاً انحصاری گیگابایت دست چین می‌شوند که کارایی بر‌تر در اورکلاکینگ و پایداری را تضمین می‌بخشد. به منظور کارایی بر‌تر و گیم پلی روان، پردازنده گرافیکی و حافظه این کارت‌ها از پیش اورکلاک شده‌اند و کارایی برتری را نسبت به طراحی مرجع ارائه می‌کنند. این کارت‌های گرافیک برای گیمرهای طراحی شده‌اند که خواهان گیم پلی تماشایی‌تر و روان‌تر در بازی‌ها هستند.

Gigabyte-GeForce-GTX-Xtreme-Gaming-Maxwell_2-635x423.jpg


دومین پرچمدار این سری GTX 980 Ti XTREME GAMING، که به طور ویژه برای اورکلاکینگ حرفه‌ای طراحی شده، مجهز به بایوس دومی برای اورکلاکینگ تحت نیتروژن مایع می‌باشد و به همین منظور، از یک کانکتور 6 پینی PCI-E نیز برای تامین توان بیشتری بهره می‌گیرد و حداکثر آزادی عمل را برای دست یابی به بالا‌ترین فرکانس‌ها، آنهم تنها با فشردن یک کلید می‌بخشد.

9873.jpg


کلیه کارت‌های جدید سری XTREME GAMING (به جز GTX 950) مجهز به راهکار خنک سازی درخشان WINDFORCE 3X می‌باشند که با برخورداری از لوله‌های ناقل حرارت مسی در تماس مستقیم با پردازنده گرافیکی، دفع حرارت را بهبود می‌بخشد. طراحی تیغه فن‌ها به گونه‌ای است که علیر غم ایجاد گردش هوای بیشتر، آلودگی صوتی کمتری را نسبت به فن‌های معمولی تولید می‌کنند. فناوری 3D-Active fan که برای اولین بار در سال 2007 از سوی گیگابایت معرفی شد، اولین طراحی فن نیمه فعال با تولید صفر دسیبل صدا است که به گیمر‌ها امکان لذت بردن از گیمینگ در سکوت مطلق را می‌بخشد.

Gigabyte-GeForce-GTX-Xtreme-Gaming-Maxwell_3-635x423.jpg


هر دو کارت TITAN X و GTX 980 Ti XTREME GAMING مدل XTREME GAMING WINDFORCE از طراحی گردش فن ویژه‌ای بهره می‌برند. فن میانی خنک کننده این کارت به منظور بهبود گردش هوا، در جهت خلاف دو فن دیگر دوران می‌کند. این طراحی نوآورانه به طرز موثری دفع حرارت را از سطوح رادیاتور بهبود می‌بخشد. فناوری‌های انحصاری گیگابایت که در این خنک کننده گرد هم آمده‌اند، قادر به دفع حرارت تا 700 وات است و پتانسیل شگرفی را برای اورکلاکینگ فراهم می‌کند.

کارت GTX 980 Ti XTREME GAMING همچنین در مدل WATERFORCE نیز برای علاقمندان به خنک سازی با مایعات ارائه می‌شود. این کارت مجهز به خنک کننده مایع کلوز لوپ گیگابایت می‌باشد که نه تنها پردازنده گرافیکی، بلکه ماسفت‌های مدار تغذیه را نیز خنک سازی می‌کند. در این طراحی فن دوم کارت که در محصولات مشابه برای خنک سازی مدار تغذیه به کار گرفته می‌شود، حذف گردیده تا آلودگی صوتی کمتری تولید کند. شیلنگ‌های این خنک کننده مایع مانع از نشت مایع کولانت شده و هم زمان به مقدار کمتری از این مایع نیاز دارد. با بکارگیری یک فن 120 میلی متری بسیار کم صدا و پمپ بسیار ساکت، این خنک کننده تا 38. 8 درصد نسبت به مدل مرجع خنک‌تر است.

868.jpg


برد PCB کارت‌های گرافیک سری XTREME GAMING توسط لایه ویژه‌ای در برابر رطوبت، گرد و خاک و خورندگی محافظت می‌شود. این لایه ویژه، همانند پوشش‌های بکارگرفته شده در تجهیزات خارج از جو زمین، کارت گرافیک گیمر‌ها را در برابر عوامل مخرب نظیر رطوبت بالا و یا دمای شدید محافظت می‌کند. پوشش مذکور حتی در مواقع اورکلاکینگ تحت نیتروژن مایع نیز از اجزای کارت در برابر یخ زدگی محافظت می‌کند. به لطف بک پلیت فلزی، اجزای حیاتی کارت در برابر ضربه و یا فشار حین جابه جایی حفاظت می‌شوند. این بک پلیت همچنین استحکام کارت را افزایش می‌دهد.

78878.jpg


در کنار بک پلیت زیبا، محفظه خنک کننده و نور افشانی قابل سفارشی کارت‌های این سری، ظاهر بسیار زیبایی به آن‌ها می‌بخشد. گیمر‌ها خود قادر به سفارشی سازی جلوه نور‌پردازی از طریق رابط کاربری نرم افزار ویژه آن هستند. کلیه کارت‌های سری XTREME GAMING از مدار تعذیه اختصاصی با تعداد فاز رگولاتور ولتاژ بیشتری نسبت به مدل مرجع بهره می‌برند که در عین خنک‌تر بودن، ولتاژ پایداری تری را برای دست یابی به فرکانس‌های بالا‌تر ارائه می‌کند. برخورداری از تعداد فاز بیشتری در مدار تغذیه، باعث افزایش دوام و پایداری کلی کارت می‌شود.

کلیه کارت‌های سری XTREME GAMING با بکارگیری با کیفیت‌ترین اجزا ساخته شده‌اند تا گیمر‌ها از بالا‌ترین سطح از پایداری و دوام در استفاده طولانی مدت لذت ببرند. کلیه اجزای الکترونیکی بکار رفته در این محصولات، با بهره وری بالا از انرژی، به کاهش مصرف انرژی و تولید حرارت کمتر و البته افزایش دوام کمک می‌کنند.

78967.jpg


کارت‌های سری XTREME GAMING گیگابایت، توسط خط تولید کاملاً اتوماتیک و بدون دخالت انسان تولید می‌شوند که در کنار کاهش تاثیرات محیطی نظیر گرد غبر و رطوبت تنفس بر برد PCB در طول فرآیند سخت، به افزایش کیفیت و برد PCB صاف‌تر و قابل اطمینان تری می‌انجامد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پردازنده‌های گرافیکی پر مصرف و داغ را فراموش کنید؛ AMD سال 2016 به جزایر قطبی می‌زند!

به نقل از شهر سخت افزار :
سال میلادی پیش رو برای AMD اهمیت خاصی خواهد داشت، چراکه این کمپانی می‌کوشد تا بخش بزرگی از سهم خود در بازار پردازنده‌های گرافیکی را از انویدیا پس بگیرد اما آیا محصولات نسل بعد AMD چنین پتانسیلی دارند؟ با جدایی بخش پردازنده‌های گرافیکی این کمپانی، شاهد تغییرات بزرگی در استراتژی AMD بوده‌ایم که یکی از آن‌ها درایور Crimson است، اما اکنون به نظر می‌رسد که در بخش سخت افزار نیز یک تغییر اساسی را شاهد خواهد بود.

172a.jpg


طبق شایعات، نسل آتی پردازنده‌ها گرافیکی AMD با اسم رمز Arctic Islands (جزایر قطبی) به شدت بر روی بهره وری بالا از انرژی متمرکز خواهد بود تا به ازای هر وات انرژی مصرفی، تا دو برابر پردازنده‌های گرافیکی فعلی، کارایی بیشتری را ارائه کند. دست یابی به این هدف بزرگ با بکارگیری فناوری ترانزیستورهای FinFET و لیتوگرافی 14 و یا 16 نانومتری محقق خواهد شد. آخرین باری که این کمپانی به چنین موفقیتی دست یافت، به سری Radeon HD 5000 باز می‌گردد که نسبت به محصولات سری GeForce GTX 400 انویدیا، بهینه‌تر و کم مصرف تر بودند.
افزون بر بکارگیری پیشرفته‌ترین فناوری ساخت روز دنیا، تراشه‌های حافظه HBM2 نیز یک گام مهم دیگر خواهند بود اما در آن سو انویدیا نیز برنامه مشابه‎ی خواهد داشت. انتظار می‌رود که سال 2016 شاهد رقابتی نزدیک باشیم.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
تجدید‎ قوای پلتفرم X99 اینتل با پردازنده‌های 10 هسته‎ای Broadwell-E در سال 2016
به نقل از شهر سخت افزار :
اگر از دارندگان قدرتمند‌ترین پتلفرم اینتل، X99 هستید؛ خود را برای پردازنده‌های 10 هسته‌ای (20 Thread) آماده کنید، این کمپانی در سال 2016 قدرتمند‌ترین پردازنده‌های 14 نانومتری خود را تحت سری Broadwell-E عرضه می‌کند.

Intel-Broadwell-E-Features-635x429.png


سال 2014 اینتل اولین پردازنده Haswell-E را به نام Core i7-5960X عرضه کرد که بر خلاف مدل‌های پیشین، دارای هشت هسته پردازشی فیزیکی و 16 thread بود اما بر خلاف تعداد بالای هسته‌های پردازشی، فرکانس پایین باعث استقبال ضعیف از سوی گیمر‌ها شد. در آن سو Core i7-4790K با فرکانس توربو 4.40 گیگاهرتز، انتخاب بهتری برای گیمر‌ها بود و از این رو گیمر‌ها پردازنده چهار هسته‌ای 4790K را به 5960X هشت هسته‌ای ترجیج می‌دانند.
اکنون اینتل بر روی جانشین Haswell-E کار می‌کند و طبق شایعات، تضاد میان تعداد هسته‌های پردازشی و فرکانس برطرف شده تا این پردازنده با نیازهای خوره‌های گیمینگ نیز هم خوانی داشته باشند. به گفته وب سایت XFastest، پردازنده Core i7-6950X دارای 10 هسته پردازشی فیزیکی با 20 Thread و فرکانس پایه 3 گیگاهرتز است، اما فرکانس توربو آن مشخص نیست. این پردازنده دارای 25 مگابایت حافظه کش سطح سوم (L3) است. اگر این مشخصات درست باشند، Core i7-6950X دو هسته پردازشی بیشتر نسبت به Core i7-5960X اما با‌‌ همان محدوده فرکانس و حافظه کش به ازای هر هسته پردازشی دارد.

5464564.PNG

همانطور که از لیست فوق پیداست، حداقل چهار پردازنده مبتنی بر معماری Broadwell-E، متشکل از مدل‌های i7-6950X، i7-6900K، i7-6850K و i7- 6800K عرضه می‌شود. پرچمدار این سه، Core i7-6950X خواهد بود. این پردازنده ضریب باز بوده و ولتاژ آن نیز کاملاً آنلاک می‌باشد. مدل‌های با پسوند K نیز ضریب باز هستند اما سقف ولتاژ آن‌ها به مقدار کمی، پایین‌تر است.
قیمت و زمان عرضه این پردازنده مشخص نیست اما به سادگی و تنها از طریق بروزرسانی بایوس مادربردهای مبتنی بر چیپ‎ست X99، قابل استفاده خواهند بود.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با مادربرد Hi-Fi H170S3H بایوستار، ماژول‌های حافظه DDR3 را نگه دارید

به نقل از شهر سخت افزار :
بایوستار، از تولید کنندگان کهنه کار مادربرد، امروز جدید‌ترین مادربرد خود را که برای میزبانی از نسل ششم پردازنده‌های Core i اینتل آماده گردیده، معرفی کرد. در کنار پشتیبانی از جدید‌ترین پردازنده‌های اینتل با ماژول‌های حافظه DDR3، مادربرد Hi-Fi H170S3H قابلیت‌های انحصاری بایوستار از جمله سیستم صوتی Hi-Fi را به منظور خلق تجربه‌ای بهتر، ارائه می‌کند.

174c600.jpg


همانطور که از نام آن پیداست؛ Hi-FI H170S3H مبتنی بر چیپ ست H170 بوده و از نسل ششم پردازنده‌های Core i اینتل با سوکت جدید LGA 1151 پشتیبانی می‌کند. این مادربرد از مدار تغذیه‌ای با 7 فاز رگولاتور ولتاژ برای پردازنده برخوردار است که به منظور پایداری هرچه بیشتر، بر روی ماسفت‌های آن، یک حرارت گیر نصب گردیده است. سیستم صوتی Puro Hi-Fi با بکارگیری مدار تغذیه مستقل برای بخش صدا، از میزان نویز می‌کاهد و کیفیت صوتی برتری را ارائه می‌کند. این مادربرد تنها از ماژول‌های حافظه DDR3 پشتیبانی می‌کند و نیازی به تهیه ماژول‌های گران قیمت DDR4 نیست.

174b.jpg

مادربرد Hi-FI H170S3H چهار شکاف DDR3 با قابلیت ارائه حداکثر 32 گیگابایت حافظه با فرکانس 1600 مگاهرتز است. مدار تغذیه از 7 فاز رگولا‌تر ولتاژ برای پردازنده و 2 فاز برای ماژول‌های حافظه تشکیل شده است. با برخورداری از دو شکاف توسعه PCI-E X16، این مادربرد از پیکربندی Crossfire پشتیبانی می‌کند. فناوری انحصاری Smart Speed LAN که یک بسته نرم افزاری رایگان است، بر کارکرد شبکه به صورت هوشمند نظارت می‌کند و آن را بهبود می‌بخشد. کاربران از طریق رابط کاربری قادر به انتخاب پیکربندی‌های مختلفی برای ترافیک شبکه هستند که هریک برای استفاده مشخصی نظیر گیمینگ، وب گردی و استریم آنلاین بهینه سازی شده‌اند.

174c600.jpg


بایوستار در ساخت این مادربرد فناوری انحصاری X.D.C را به خدمت گرفته است که از خازن‌های وضعیت جامد انحصاری خود برای پایداری بیشتر و کارایی بهتر بهره می‌گیرد. این خازن‌ها با مقاوت معادل سری کمتر و جریان ریپل پایین، جریان پایدارتری را برای تغذیه پردازنده فراهم می‌سازند. طول عمر این خازن‌ها بیش از 6.25 برابر خازن‌های معمولی است. این مادربرد دارای برخی دیگر از فناوری‌های انحصاری بایوستار نظیر حفاظت در برابر تخلیه شوک الکترواستاتیک، خازن‌های با مقاوت معادل سری پایین، UEFI BIOS و BIO-Remote2 می‌باشد.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
AMD در سه ماهه سوم 2015، بخشی از سهم خود را از انویدیا پس گرفته است

به نقل از شهر سخت افزار :
طبق جدید‌ترین آمار منتشر شده از بازار کارت‌های گرافیک، طی سه ماهه سوم سال میلادی 2015، سرانجام AMD موفق به پس گرفتن بخشی از سهم خود از انویدیا شده است. طی این مدت AMD محصولات جدیدی و به ویژه کارت‌های گرافیک مجهز به حافظه HBM را روانه بازار کرده است.

176b.jpg


بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Jon Peddie Research که به بررسی صنعت کارت‌های گرافیک می‌پردازد، طی سه ماهه سوم سال 2015، سهم AMD از بازار کارت‌های گرافیک مجزا، با 0.8 درصد رشد، به 18.8 درصد رسیده است. در همین مدت سهم انویدیا با 0.8 درصد کاهش به 81.1 درصد رسیده است. در طول این مدت، میزان عرضه AMD نسبت به فصل قبل 33.3 درصد افزایش یافته است. هم زمان میزان عرضه انویدیا نیز 26.4 درصد افزایش یافته است. با این حال کل بازار نسبت به فصل مشابه سال قبل، 3.8- درصد کاهش یافته است.
علی‎رغم این تغییرات، همچنان انویدیا با اختصاص 81.1 درصد کل بازار به خود، یکه تاز است. کاهش سهم انویدیا از بازار در حالی رخ می‌دهد که این کمپانی وعده کارت‌هایی با 16 گیگابایت حافظه HBM2 و پهنای باند حافظه 1 ترابایت بر ثانیه را داده است.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
جدید‌ترین جزئیات از نسل هفتم پردازنده‌های Core اینتل با کُد Kaby Lake و چیپ‎ست‌های سری 200
به نقل از شهر سخت افزار :
با وقفه‌ای که در دست یابی اینتل به لیتوگرافی 14 نانومتری رخ داد، چرخه توسعه تیک-تاک این کمپانی تا حدودی مختل گشته و اکنون زمان عرضه یک معماری ریز پردازنده جدید فرا رسیده است. اینتل در سال 2016، پردازنده‌های 14 نانومتری مبتنی بر معماری Kaby Lake را عرضه خواهد کرد که به احتمال قوی، با مادربردهای فعلی مبتنی بر سوکت LGA1151 قابل استفاده خواهند بود.

180a.jpg


اینتل استراتژی را در توسعه محصولات خود اتخاذ کرده است که از آن به عنوان چرخه «تیک-تاک» یاد می‌شود. این استراژی را به عنوان شمارنده‌ای در نظر بگیرید که برنامه‌های اینتل را از نظر زمانی تعیین می‌کند. هر «تیک» به عنوان ظهور یک معماری ریز پردازنده جدید تلقی می‌شود و هر «تاک» نشان از کوچک‌تر شدن فناوری ساخت یا لیتوگرافی محصولات این کمپانی است. به طور معمول هر سال شاهد رخ دادن یکی از این دو هستیم. با این حال در محصولات اخیر این کمپانی، این نظم دقیق بهم خورده است.
با نسل بعدی پردازنده اینتل با اسم رمز Kaby Lake، چرخه مذکور به هم خواهد خورد و برای بار سوم، اینتل پردازنده‌هایی مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتری عرضه خواهد کرد. بدین سان اینتل هر سه معماری Broadwell ،Skylake و Kaby Lake را با فناوری ساخت 14 نانومتری تولید می‌کند. پردازنده‌های Kaby Lake نیز مبتنی بر سوکت فعلی LGA1151 خواهند بود و از این رو احتمالاً تنها با بروزرسانی firmware، با مادربردهای مبتنی بر چیپ‎ست‌های سری 100 نیز قابل استفاده خواهند بود.
طبق آنچه که تاکنون می‌دانیم، Kaby Lake نسبت به Skylake خیلی معماری متفاوتی نخواهد بود و نباید انتظار جهش کارایی عظیمی را داشت، اما در همین حال، بهبود کارایی حتمی است. بر اساس اسناد افشا شده، اورکلاک این پردازنده‌ها از طریق BCLK بهبود می‎یابد و انعطاف بیشتری نسبت به پردازنده‌های Skylake خواهند داشت. بخش دیگری از بهبودهای این پرازنده‌ها، به پردازنده گرافیکی مجتمع (iGPU) مربوط می‌شود که از نمایشگرهایی با وضوح تصویر 5K و کدک‌های رمز گشایی شتاب یافته توسط سخت افزار، شامل HVECا10 بیتی و VP9 پشتیبانی خواهند کرد. پشتیبانی از Thunderbolt 3 و SSD‌های Optane اینتل نیز بخشی از تغییرات خواهند بود.

180b.jpg


همانند نسل پیشین، Kaby Lake نیز دارای کنترلر حافظه با پشتیبانی از هر دو نسل از ماژول‌های حافظه DDR4 و DDR3L خواهد بود. این پردازنده‌ها به صورت پیش فرض از ماژول‌های DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. با این حال DMI 3.0، بدون بهبود، باس چیپ‎ست باقی خواهد ماند. رده بالا‌ترین چیپ‎ست‌های سری 200 اینتل با اسم رمز Union Point، از پیش از SSD‌های Optane اینتل پشتیبانی خواهند کرد و انعطاف پذیری بیشتری از لحاظ بکارگیری خطوط ارتباطی PCIe برای درگاه‌های مختلف خوا داشت. با عرضه این پلتفرم، NVMe نیز رواج بیشتری پیدا خواهد کرد.
از آنجایی که پردازنده‌های Kaby Lake نیز خط تولید 14 نانومتری فعلی تولید می‌شوند، توان حرارتی (TDP) آن‌ها مشابه پردازنده‌های Skylake فعلی خواهد بود که در پردازنده‌های دو هسته‌ای 35 وات، در پردازنده‌های چهار هسته‌ای 65 وات و در پردازنده‌های رده بالای K،ا95 وات است. پردازنده‌های Kaby Lake حداقل متشکل از 8 مدل خواهد بود که 4 عدد از آن‌ها در فصل سوم 2016 و چهار عدد دیگر در اوایل 2017 عرضه می‌شود.
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با جدید‌ترین نگارش Sapphire TriXX، کارت‌های سری Radeon R9 Fury را تا خرخره اورکلاک کنید!
به نقل از شهر سخت افزار :
احتمالاً می‌دانید که نمی‌توان فرکانس حافظه کارت‌های گرافیک سری R9 Fury را اورکلاک کرد و یا ولتاژ پردازنده گرافیکی را افزایش داد. اما اکنون کمپانی سافایر با انتشار نگارش 5.2.1 از ابزار اورکلاکینگ TriXX، امکان تغییر ولتاژ و فرکانس حافظه پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر تراشه Fiji را نیز می‌سر کرده است. در پردازنده‌های گرافیکی سری R9 Fury، برای اولین بار تراشه‌های حافظه HBM (حافظه پهنای باند بالا) به خدمت گرفته شده است.

185a.jpg


امکان اعمال ولتاژ بیشتر برای پردازنده گرافیکی، همواره یکی از خواسته‌های کاربران سری R9 Fury و به طور خاص R9 Fury X بوده است. با توجه به خنک کننده قدرتمند 500 واتی R9 Fury X، اگر بتوان آن را اورکلاک کرد، مطمئناً برای اغلب کاربران خوش آیند خواهد بود. بدون شک همیشه پردازنده‌های گرافیکی پتانسیل استفاده نشده زیادی دارند که بدون افزایش ولتاژ، نمی‌توان حداکثر آن را به خدمت گرفت. از آنجایی که امکان تغییر ولتاژ پردازنده گرافیکی در سری R9 Fury تا پیش از این وجود نداشت، برخی خوره‌های سخت افزار که دست به اورکلاک این کارت‌ها تحت نیتروژن مایع شدند، ناچار به hard-modd کارت برای رساندن ولتاژ بیشتری شدند. اما اکنون و با جدید‌ترین نگارش ابزار TriXX، دیگر نیازی به آشنایی با طرحی کارت گرافیک و الکترونیک نیست.
انتظار می‌رود که با فراهم شدن امکان تغییر ولتاژ پردانده گرافیکی، بتوان کارت‌های سری R9 Fury را به میزان قابل توجه‌ای اورکلاک کرد که حتی ممکن است برخی رکورد‌ها را جابجا کنند. کاربران معمولی و گیمر‌ها نیز می‌توانند از وجود خنک کننده مایع با کارت R9 Fury X، بش‌ترین بهره را ببرند. این ابزار از تغییر ولتاژ کارت های سری 300 نیز پشتیبانی می کند.
 
بالا