• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار سخت افزار

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
بلاخره پرچمدار GTX 980TI آمد (توصیه می کنیم آن را از دست ندهید)



خوب اگر شما فکر کرده اید که با توجه به نزدیک شدن کامپیوتکس و ارائه "پاسکال" کارت گرافیک های مبتنی بر "مکسول" در حال افول است،باید بگوئیم کاملا در اشتباه هستید.به این نظریه یک بخش دیگر را اضافه می کنم و آن هم این است که مکسول 2.0 بر خلاف نسل های گذشته ی انویدیا،به سرعت حذف نخواهد شد و تولید کارت گرافیک های توانمند بر مبنی آن ادامه دارد.



در همین ابتدا باید گفت که باید یک فوق حرفه ای طرف هستیم و به هیچ وجه نقد و انتقادی بر آن وارد نیست!اگر به دنبال یک غول GTX 980TI هستید،پاسخ شما داده شده است. videocardz به عنوان اولین بار اقدام به معرفی یک غول "با شاخ و دم" کرده است.این کارت گرافیک از کمپانی خوش نام "GALAX" است و برای شکستن قانون ها آمده است.قانون هایی که برای نابودی ساخته شده اند.این کارت گرافیک با نام GTX 980 Ti HOF GO از سوی GALAX یک محصول بسیار توانمند با GPU GTX 980TI است که یک کراس حرفه ای به شمار می رود.

GALAX-GTX-980Ti-HOF-GOC-1.jpg


تنها رقیب این محصول EVGA 980Ti Kingpin خواهد بود اما شاید توانایی های گلکس را بتوان جدی تر دانست.در مرحله اول به PCB می رسیم.یک PCB سفارشی با قطعات الکترونیکی بسیار دقیق و زیبا به همراه مدار فاز 14+3 که می تواند GPU و حافظه را از جریان سالم سیراب کند.اگر چه نمونه ارسال شده به وب سایت Expreview دارای 16+3 مدار فاز رگلاتور است.تغذیه این کارت گرافیک توسط 3 کانکتور 8 پیت تامین می گردد.از لحاظ تئوریک چنین پیکر بندی می تواند 525 وات توان طلب کند،اما با توجه به موارد فنی مانند توان حرارتی و تامین،بسیار بعید به نظر می رسد که تامین گردد.

سامانه خنک کننده شامل دو عدد فن 10 سانتی متری و 5 لوله هیت پایپ است که در تمامی بخش ها گسترده شده است.البته یکی از ویژگی های این سامانه پهنای بالا در کنار ضخامت نسبتا کم است.این کاهش ضخامت موجب کاهش قطر کلی کارت گرافیک نیز شده است.در بخش فرکانس ها،شاهد فرکانس پردازنده در حالت پایه 1203 و فرکانس بوست 1304 هستیم.این محصول که از سری مشاهیر گلکس (Hall of Fame) است که می تواند GTX 980TI و گلکس را سربلند کند.در نهایت این محصول دارای 5 خروجی تصویر شامل DP،HDMI و DVI است که می تواند طیف گسترده ای از مانیتورها را تحت حمایت خود قرار دهد.منتظر بررسی های این غول زیبا و حرفه ای هستیم.

GALAX-HOF-GOC-980TI.jpg



منبع : sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
قیمت SSD ها باز هم کاهش خواهد یافت
24addc6686ce890035181195cbdfd3aa_L.jpg



تراشه های NAND مورد استفاده در حافظه های SSD،حافظه های رم،فلش درایو ها و امثال این سخت افزارها هستند.به طور کلی NAND یک IC به منظور ذخیره موقت و یا دائمی اطلاعات است.اما اگر فکر می کنید که فروش این قطعات با سرعت بالایی همراه است و دنیا در حال تجربه یک تحول سخت افزاری از نظر سوئیچ بین HDD و SSD است،باید گفت که اشتباه است.



زمزمه های کاهش قیمت از اواسط سال 2015 آغاز شد.عده ای دلیل آن را اشباع بازار و عده دیگر اضافه شدن تولید کنندگان را مسبب آن می دانستند.اما واقعیت چیست؟قیمت تراشه های NAND به سرعت در حال کاهش است و این در حالی است که عرضه آن نیز به همین وضع گرفتار است.کمپانی هایی که بخش عظیم درآمد آنها حاصل از فروش مستقیم و غیر مستقیم NAND است،با سقوط سهام و نا رضایتی سهامداران دست و پنجه نرم می کنند.

در 3 ماهه پایانی سال 2015 قیمت این تراشه ها بین 9% الی 10% کاهش یافت.به گزارش TrendForce قیمت تراشه های E-MMC نیز با کاهش قیمتی برابر با 10% الی 11% مواجه شده است.E-MMC از جمله تراشه های مستقیم در SSD است.این کاهش قیمت به دلیل کمبود استقبال در بخش های تبلت،گوشی های موبایل و نوت بوک ها است.به طور کلی در مدت زمان ذکر شده،فروش این قطعات در سراسر جهان با کاهش 2.3 درصدی همراه بوده است.این موسسه معتقد است که ایجاد یک گلوگاه در مهاجرت به تکنولوژی جدید نیز می تواند از عوامل موثر در این فرآیند باشد.به عنوان مثال می توان به توسعه فناوری 3D-NAND اشاره کرد که در بسیاری از برندها با سرعت پائینی اتفاق می افتد.در ایم گزارش سامسونگ را استثناء دانسته و توسعه این برند را تحسین کرده است.

29a.jpg


طی این گزارش سامسونگ الکترونیک جزو معدود و تنها برندهایی است که در سه ماهه پایانی سال 2015 نه تنها با کاهش سود مواجه نشده اند،بلکه افزایش در آمد آنها نیز تائید شده است!دلیل این موضوع عرضه گسترده حافظه های مبتنی بر 3D-VNAND،چگالی بالا در E-MMC و SSD ها عنوان شده است.رشد درآمد سامسونگ در این بازه زمانی برابر با 4.2 درصد بوده است.

توشیبا اما شرایط دیگری را تجربه کرد.این برند ژاپنی که به تازگی تولید و توسعه تراشه های 3D-NAND را بر روی لیتوگرافی 15 نانومتری آغاز کرده است،متوسط قیمت های خود را بین 13% الی 14% کاهش داده است. شرکت SanDisk که این روزها در حاشیه قرارداد خود با وسترن دیجیتال است نیز قیمت های میانگین خود را خصوصا در زمینه SSD های مصرفی تا 10% کاهش داده است.SSD مهمترین بخش درآمد زایی این کمپانی است.طوفان کاهش درآمد این برند را نیز درنوردیده است.

SSDT3.jpg


اما کمپانی کره ای و معتبر Sky Hynix که از جمله تامین کنندگان NAND برای تولید کنندگان موبایل،حافظه رم و...در جهان است نیز کاهش درآمد خود را در مدت زمان مشابه اعلام کرده است.این کمپانی شاهد کاهش درآمد 9.3 درصدی بوده است.کمپانی میکرون در 3 ماه اول سال 2016 مجددا به نرخ رشد 6% درصدی خود بازگشته است و این در حالی است که متوسط قیمت آن همچنان به کمتر از 7% درصد کاهش یافته است.کمپانی اینتل نیز به سرعت گیر مشابه برخورد کرده است.شرایط اینتل به مانند سامسونگ مقداری استیبل است اما با همه این ها اینتل نیز مجبور به کاهش قیمت و کاهش درآمد 0.2 درصد شده است.این در حالی است که افزایش درآمد آن به سمت مثبت بوده است.با توجه به این موارد باید گفت که می توان انتظار کاهش قیمت را از این غول های تراشه داشت و به احتمال زیاد پس از کامپیوتکس 2016 قیمت ها با سقوط دیگری مواجه خواهند شد.هر چه که باشد،قیمت از جمله بزرگترین مشکلات سد راه خرید حافظه های مدرن است.
منبع : sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
سونی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift را بهتر می داند اما نه ارزان تر!
8a7614bda5cbf4db1ac9e8668d9c3700_L.jpg



در شرایطی که قیمت نسبتاً بالای دو هدست واقعیت مجازی Oculus Rift و HTC Vive بسیاری از چشم انتظاران این تکنولوژی نوین را نا امید کرده است، بسیاری از گیمر های علاقه مند به دنیای واقعیت مجازی به امید مشخص شدن تاریخ عرضه و قیمت هدست انحصاری سونی یا همان Play Station VR نشسته اند تا شاید این محصول بتواند قیمت منصفانه تری را نسبت به رقبا در اختیار آن ها قرار دهد. امیدی که به تازگی نایب رییس اجرایی بخش پلی استیشن از شرکت سونی به تقویت آن پرداخته است.





آقای ماسایاسو ایتو در اظهار نظری تازه مدعی شده است که هدست واقعیت مجازی سونی یا همان Play Station VR برای عرضه ی انبوه در بازار طراحی شده و نه برای افرادی که در منازل خود از کامپیوتر های گران قیمت پر توان بهره می برند! در واقع این اظهار نظر آقای ایتو کنایه ای به پلتفرم های گران قیمتی بوده است که رقیبان هدست Play Station VR برای اجرای بازی های اختصاصی خود به آن نیاز خواهند داشت. رقیبانی که هر دوی آن ها بر روی پلتفرم PC عرضه خواهند شد و به منظور اجرای بهینه و خالی از اشکال بازی های خود به مشخصات سخت افزاری پر قدرت و در عین حال گران قیمتی نیاز خواهند داشت. البته نمی توان اظهار نظر آقای ایتو را یک تضمین صد در صدی برای ارزان قیمت بودن هدست واقعیت مجازی Play Station VR به شمار آورد. چرا که او تنها به پلتفرم های گران قیمتی که رقیبان این ابزار برای اجرای بهینه به آن ها نیاز خواهند داشت اشاره کرده است و در گفته های او به قیمت بالای خود این محصولات اشاره ای صورت نگرفته است. با این حال بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که قیمت هدست واقعیت مجازی سونی احتمالاً از رقم 400 دلار تجاوز نخواهد کرد. البته آقای ایتو علاوه بر این گفته ها به مشخصات سخت افزاری بالا تر رقیبان هدست واقعیت مجازی Play Station VR نیز اشاره کرده و به ذکر این نکته پرداخته است که از دیدگاه توان فنی شاید هدست واقعیت مجازی Oculus Rift بتواند تجربه ای بهتر را در اختیار علاقه مندان دنیای واقعیت مجازی قرار دهد. در واقع این اعتراف آقای ایتو از آن جا سرچشمه می گیرد که هدست واقعیت مجازی Play Station VR از دیدگاه فنی و از منظر عواملی نظیر کیفیت تصویر و عمق میدان دید نسبت به حریفان خود ضعیف تر خواهد بود. به این ترتیب که عمق میدان دید این هدست اختصاصی چیزی حدود ده درجه کمتر از رقیبان خود است (عمق میدان دید این هدست رقمی معادل صد درجه خواهد بود) و در عین حال کیفیت تصویری 1080 پیکسلی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد (این در حالی است که رقیبان هدست Play Station VR بر مبنای نمایش کیفیت تصویری 1200 پیکسلی طراحی شده اند). به هر حال می توان گفت که هر کدام از این محصولات از نقاط قوت و ضعف خاص خود بهره می برند و باید دید در هنگام آغاز رسمی رقابت ابزار های مذکور در دنیای نوین واقعیت مجازی کدام یک از این نقاط ضعف یا قوت به برگ برنده ی این ابزار ها برای شکست رقیبان تبدیل خواهد شد.
منبع : sakhtafzarmag

 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
پردازنده‌های گرافیکی تازه نفس انویدیا برای استفاده در لپ تاپ‌های جدید معرفی شدند
نوشته شده توسط خبات کریمی
در حالی که همه ما منتظر معماری پردازنده گرافیکی جدیدی از سوی هر دو انویدیا و AMD هستیم، تیم سبز تصمیم گرفته تا سه پردازنده گرافیکی رده معمول جدیدی معرفی کند. اگر به معماری Pascal چشم دوخته‌اید، متاسفانه باید بگوییم که این تراشه‌های جدید، بر پایه نسل دوم از معماری Maxwell فعلی هستند. تراشه‌های جدید 20MX، 930MX و 940MX نام دارند و برای استفاده در لپ تاپ‌های مولتی مدیا و گیمینگ رده پایین طراحی شده‌اند.

geforce-920mx-fro600nt.jpg


مهم‌ترین بهبود این نسل نسبت به سری 900M، پشتیبانی از تراشه‌های حافظه GDDR5 در کنار پشتیبانی از DDR3 است. این تراشه‌های جدید، جایگزین تراشه‌های سری 900M می‌شوند که درست یکسال از معرفی آن‌ها می‌گذرد. شاید بپرسید که نوع تراشه حافظه در این پردازنده‌های نسبتاً رده پایین چه اهمیتی دارد، در حقیقت کارایی مدل‌های برپایه GDDR5 در مقایسه با نوع DDR3 به طرز چشمگیری بهتر است. پردازنده‌های گرافیکی GeForce 940MX، 930MX and 920MX همگی برپایه تراشه‌ای با کُد GM108 هستند. انویدیا جزئیاتی از مشخصات این پردازنده‌های گرافیکی ارائه نکرده است اما طبق معمول، شایعات چیزای زیادی برای گفتن دارند.
طبق اطلاعات غیر رسمی، 920MX فقط 256 واحد سایه زنی یا هسته CUDA دارد اما دو تراشه دیگر از 384 واحد سایه زنی بهره می‌برند. هر سه این تراشه‌ها از طریق رابط 64 بیتی از تراشه‌های حافظه GDDR5 و DDR3 پشتیبانی می‌کنند. انتظار می‌رود به زودی شاهد معرفی لپ تاپ‌های جدیدی برپایه این پردازنده‌های گرافیکی جدید باشیم.
منبع : shahrsakhtafzar
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
در راستای ارائه خدمات High-Tech، اتوبوس های شهری نیویورک با تکنولوژی همراه می شوند
نوشته شده توسط نرگس حسینلر
شهرهای الکترونیک و هوشمند یکی از مباحث ویژه دنیای امروز هستند و بسیاری از شهرها در این راستا قدم برمی دارند. نیویورک یکی از شهرهایی است که پیشرو عرصه تکنولوژی به شمار می رود و مسئولان این شهر به تازگی اعلام کرده اند که برنامه بزرگی برای سیستم اتوبوس شهری خود دارند. با ما همراه باشید.

article-1281867-09C82672000005DC-79_634x331.jpg


به گفته سازمان حمل و نقل متروپولیتن (MTA)، در پنج سال آتی،این سازمان 40 درصد از اتوبوس های خود را با اتوبوس های High Tech جایگزین خواهد کرد. این اتوبوس ها دارای خدمات رایگان Wi-Fi و پورت های شارژ USB خواهند بود. به گفته آنان، دنیای امروز دنیای ارتباطات است و ارتقاء سطح اتوبوس ها تنها یکی از وظایف ایشان در برابر مردم است.

ناوگان جدید اتوبوس های شهری نیویورک که تعداد آن ها به 2000 عدد می رسد، هزینه ای حدود 1.3 میلیارد دلار خواهد داشت و به احتمال زیاد اکثریت این تعداد پس از سال 2018 به بهره برداری خواهند رسید.

همچنین 200 نمایشگر دیجیتال در اتوبوس های این شهر نصب خواهند شد تا اطلاعاتی راجع به ایستگاه ها و مسیرهای شهری، و همچنین آب و هوا یا اطلاعات مورد نیاز دیگر را به مسافران بدهد. قبل از این به شهروندان نیویورک وعده داده شده بود که تا پایان امسال، شاهد حضور اینترنت بی سیم رایگان در تمامی ایستگاه های مترو خواهند بود.

transportation201111traffic-742868.jpg


تمامی این کارها اقداماتی است در راستای ایجاد شهر الکترونیک و هوشمند، که امیدواریم در کشور خود نیز شاهد آن ها باشیم.

منبع : shahrsakhtafzar
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
اینتل تکنولوژی جدیدی برای افزایش سرعت حافظه‌ها معرفی می‌کند

ecb8c583-af95-4544-aa25-267958cddbf1.jpg


اینتل به تازگی با همکاری با شرکت میکرون از تکنولوژی جدید حافظه‌های فوق سریع به نام Optane رونمایی کرده است که در سال آینده‌ی میلادی به طور رسمی معرفی خواهد شد. این تکنولوژی می‌تواند سرعت‌حافظه‌ی مورد استفاده در لپتاپ‌ها را تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد. اولین شرکتی که ممکن است از این حافظه‌ها استفاده کند، اپلاست.

نوآوری‌های تکنولوژی در حوزه‌ی حافظه‌ها تا به امروز بسیار زیاد بوده‌اند. اما هیچ‌گاه نمی‌توان نقطه‌ی پایانی برای این نوآوری‌ها متصور شد. تکنولوژی جدیدی که اینتل به همراه میکرون از آن رونمایی کرده‌اند، نشان می‌دهد که هنوز نوآوری‌های زیادی در این حوزه باقی مانده است. تکنولوژی Optane معرفی شده توسط اینتل، می‌تواند سرعت حافظه‌های مورد استفاده در لپ‌تاپ‌ها را تا ۱۰۰۰ برابر افزایش دهد.

کمپانی اپل همیشه به استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و جدیدترین سخت‌افزارها در محصولاتش مشهور بوده است. این فرضیه دور از انتظار نیست که این شرکت به محض ارائه‌ی حافظه‌های SSD مبتنی بر Optane، آنها را برای مک‌بوک‌هایش مورد استفاده قرار دهد. نکته‌ی مهم دیگر این است که تکنولوژی جدید که بر پایه‌ی تکنولوژی 3d Xpoint اینتل است، به خوبی با پروتکل NVMe اپل سازگار است. اپل اولین بار این پروتکل را در مک‌بوک ۱۲ اینچی خود استفاده کرد و با عرضه‌ی یک بروزرسانی نرم‌افزاری، آن را در این دستگاه فعال کرد.

البته نمی‌توان به طور قطع عنوان کرد که آیا اپل از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد یا خیر؛ اما سازگار بودن Optane با پروتکل‌های اپل و نیز علاقمند بودن این شرکت به استفاده از تکنولوژی‌های روز، دو دلیل مهم برای اثبات این ادعا هستند. باید تا عرضه‌ی رسمی تکنولوژی Optane منتظر بود و ببینیم که اولین شرکتی که این حافظه‌های فوق سریع را به کاربران ارائه می‌دهد، کدام شرکت است.
منبع : زومیت
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
وقتی که MSI هیج مرزی برای قدرت نمی شناسد!
9a73d3282c4ae67b116cf3e100bb210b_L.jpg



کمپانی MSI در واپسین روزهای باقی مانده به پایان سال 1394،یک مادربرد جدید (edition) جدید را معرفی کرد.به طور حتم می دانید که با ورود سری جدید پردازنده Broadwell-e مادربردهای مجهز به چیپست X99 نیز در حال خانه تکانی و معرفی مدل های جدید هستد.این مادربردها به طور ویژه برای پردازش حرفه ای و سنگین طراحی شده است و به جرات می توان گفت که انتخاب آنها به عنوان یکم محصول خانگی ساده بسیار زیاده روی است.این شما و این هم ادیت جدید MSI.



این مادربرد که ادامه دهنده راه X99A است،با نام دقیق و کامل MSI X99A Godlike Gaming Carbon edition شناخته می شود.این مادربرد از چیپست قدرتمند اینتل X99 برخوردار است و پردازنده های مورد استفاده برای آن نیز از انواع LGA 2011-v3 است.این مادربرد مجهز به 8 اسلات حافظه رم (4 کانال) است که می تواند مانند گذشته پذیرای حافظه های DDR4 باشد.MSI به منظور تقویت ظاهر این محصول از دیود های نورانی به رنگ اتش و مواد آتش فشان استفاده کرده است.این دیودها به خوبی در زیر طراحی فیبر قرار گرفته بر روی PCB جای گذاری شده اند.به عنوان مثال در بخش سینک مدار فاز و اسلات های PCB می توان شاهد درخشش زیبای این دیود ها بود.

البته این دیودها قادر به نمایش 2000 رنگ هستند که از طریق نرم افزار اختصاصی و همچنین حالت های نمایش پیش فرض،آنها را تغییر داد.نمایش های ضربانی،موسیقی،حساس به گیم و...از جمله پروفایل های تعریف شده درون این محصول است.جالب است بدانید که این قابلیت ها می تواند از طریق یک نرم افزار اختصاصی بر روی گوشی های هوشمند و تبلت نیز کنترل گردد.سیستم نورانی MSI از جمله مهمترین موارد ارتقاء یافته در این ادیت جدید است.PCB و شاسی های اورکلاک که در سمت مادربرد به چشم می خورند،بازگوی قابلیت آتش بازی است.آنتن جدا شونده تقویت کننده امواج WI-FI نیز درون بسته بندی موجود است.اما این موارد تنها خصوصیات این مادربرد نیستند.MSI برنامه ویژه برای ذخیره سازها مدرن به راه انداخته است.1 اسلات حافطه توربو M.2 برای آن در نظر گرفته شده است که این اسلات می تواند سرعت حداکثر 32 گیگابایت بر ثانیه را به کاربران هدیه دهد.10 عدد پورت ساتا 6 گیگابایت بر ثانیه و 1 عدد پورت SATA-E نیز برای آن در نظر گرفته شده است.MSI درون بسته بندی این مادربرد یک مبدل سوکت 3.5 به 6.35 را نیز قرار داده است.

MSIX99.jpg


یک چیپ صوتی جدید نیز برای آن در نظر گرفته شده است که می تواند تا 8 کانال صوتی را هدایت کرده و MSI موفق به تقویت آمپلی فایر شده است.فناوری صوتی Boost 3 PRO نیز برای آن در نظر گرفته شده است تا صدایی کوبنده و بدون نقص در بازی و موسیقی جریان یابد.خوشبختانه بر روی این مادربر شاهد تغییر گسترده I/O ها هستیم.به عنوان مثال پورت های USB 3.1 در هر دو ورژن A و C موجود هستند.علاوه بر آن تعداد 5 اسلات PCI-E 3.0 X16 نیز بر روی برد مشاهده می گردد.به لطف شبکه قدرتمند و ساختار یافته با Killer Gigabit Ethernet, Killer 1535 802.11 ac کوجکترین مشکلی در بازی های گیمینگ و نقل و انتقال های بیسیم نخواهد بود.ظاهرا MSI قصد تولید یک ادیت جدید،کامل و بدون نقص را داشته است.اگر به دنبال یک فوق حرفه ای از جنس X99 هستید،این مادربرد می تواند بهترین انتخاب شما باشد.
منبع : sakhafzarmag
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کارت گرافیک جدید AMD Radeon Pro Duo تا 51 درصد از GeForce GTX TITAN Z قوی‎تر است (انویدیا کجایی؟! دقیقا کجایی؟!)
به نقل از شهر سخت افزار :
کارت گرافیک AMD Radeon Pro Duo که ساعاتی قبل معرفی شد، لقب سریعترین کارت گرافیک دنیا را یدک می کشد. طبق بررسی داخلی این کمپانی که محصول جدیدشان را با پرچمداران نسل قبل، Radeon R9 295X2 و همچنین قدرتمندترین کارت گرافیک دو هسته ای تیم رقیب، GeForce GTX TITAN Z در آزمون 3DMark FireStrike و در وضوح تصویر 1080p ،1440p و 2160p مقایسه کرده اند، Radeon Pro Duo تا 51 درصد از GTX TITAN Z سریعتر است.

AMD-Radeon-Pro-Duo-3DMark-Strike.png


این سه کارت بر روی سیستمی متشکل از پردازنده Core i7-5960X،ا16 گیگابایت حافظه رم DDR4 تحت پیکربندی چهارکاناله و مبتنی بر ویندوز 10 با بکارگیری درایور نسخه v15.301 برای کارت های تیم سرخ و درایور نسخه GeForce 361.91 برای کارت های تیم سبز بررسی شده اند.

6ee42801-05f6-4d11-8385-c8c0a61c28c9.jpg


در وضوح 1080p، کارت Radeon Pro Duo امتیاز 20150 را کسب کرده است، در طرف دیگر R9 295X2 امتیاز 16717 و GTX TITAN Z امتیاز 14945 را بدست آورده اند، بنابراین Radeon Pro Duo به طور دقیق 34.8 درصد از GTX TITAN Z سریعتر ظاهر شده است. در وضوح 1440p، کارت گرافیک جدید تیم سرخ امتیاز 11466، کارت R9 295X2 امتیاز 9250 و کارت GTX TITAN Z امتیاز 7740 را کسب کرده اند، در این آزمون Pro Duo با برتری 49.13 درصد، از GTX TITAN Z سریعتر بوده است.

در نهایت در وضوح تصویری که برای چنین محصول قدرتمندی اهمیت زیادی دارد، یعنی 4K Ultra HD، کارت گرافیک Radeon Pro Duo موفق به کسب امتیاز 6211، کارت R9 295X2 امتیاز 5121 و کارت GTX TITAN Z امتیاز 4099 شده اند.
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
به کارت های گرافیک AMD Polaris دل خوش نکنید، خبری از حافظه HBM2 نیست!
نوشته شده توسط خبات کریمی
AMD در کنار معرفی پرچمدار جدید کارت های گرافیک خود به نام Radeon Pro Duo، نقشه راه معماری پردازنده های گرافیکی خود را نیز ارائه کرد که چشم اندازی از پردازنده های گرافیکی آتی این کمپانی تا اوایل سال 2018 را به ما ارائه می کند. AMD تا اوایل سال 2018 در مجموع سه معماری پردازنده گرافیکی جدید به نام های Polaris ،Vega و Navi معرفی خواهد کرد.

Captu600re1528.jpg


اولین آنها نسل چهارم از معماری GCN تحت کد Polaris در اواسط سال 2016 خواهد بود. Polaris برپایه با استفاده از فناوری ساخت 14 نانومتری بر پایه ترانزیستورهای FinFET تولید می شود و انتظار می رود تا 2.5 برابر معماری فعلی GCN 1.2، به ازای هر وات انرژی مصرفی کارایی بیشتری ارائه کند. طبق این نقشه راه جدید، مدت کوتاهی پس از عرضه معماری Polaris، در اوایل سال 2017 معماری جدید Vega از راه می رسد.

AMD وعده تا 50 درصد افزایش کارایی به ازای هر وات انرژی مصرفی در مقایسه با معماری Polaris را داده است که اگر آن را با معماری فعلی این کمپانی مقایسه کنیم، جهش بسیار قابل توجه ای خواهد بود. با این حال آنچه که در این نقشه راه جلب توجه می کند، نه وعده های بزرگ جهش کارایی، بلکه حذف تراشه های حافظه HBM2 در کنار نام معماری Polaris است و به نظر می رسد معماری آتی AMD از تراشه های حافظه GDDR5X بهره می گیرد. این در حالی است که AMD از ماه ها قبل وعده بکارگیری نسل دوم از تراشه های حافظه با پهنای باند بالا (HBM) را با معماری Polaris داده بود.

در نهایت اوایل سال 2018، تیم سرخ معماری Navi را معرفی خواهد کرد که به نظر می رسد تا 2.5 برابر کارایی بیشتری را به ازای هر وات انرژی مصرفی نسبت به معماری Polaris ارائه می کند و حتی از استاندارد حافظه جدیدی بهره خواهد گرفت.

منبع: شهرسخت افزار
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
MSI نسل جدید کارت گرافیک های GTX950 را معرفی کرد (وقتی که پای قطعات نظامی وسط باشد)
a50d95a142388ae6385352aec1f83d0b_L.jpg



کارت گرافیک خوب کارت گرافیکی است که مصرف انرژی پائین به همراه توان حرارتی مناسبی داشته باشد.این اطلاعات ساده ترین واژگان برای توصیف یک کارت گرافیک خوب است.تا به امروز بسیاری از کارت گرافیک های سطح متوسط مانند سری GT از برند انویدیا،انرژی خود را از طریق برق موجود در اسلات PCI تامین می کنند.اما آیا تا به حال به این مسئله توجه کرده اید که اگر این امکان برای کارت گرافیک های توانمند و پرچمدار محیا شود،چه اتفاقی خواهد افتاد؟



تنها کمی بعد از کارت گرافیک جدید ایسوس،کمپانی MSI نیز کارت گرافیک جدید خود را معرفی کرد.این کارت گرافیک ها دارای یک ویژگی منحصر به فرد هستند.این ویژگی در قسمت تغذیه نهفته است.MSI موفق به تولید یک خانواده جدید از کارت گرافیک های GTX950 شده است.این خانواده شامل دو کارت گرافیک به نام های GTX950 2GD5 OCV1& V2 است.مصرف انرژی این خانواده تنها 75 وات بر ساعت است که توسط اسلات PCI تامین می گردد و نیازی به سوکت های 6 پین تغذیه برای آنها وجود ندارد.

این دو محصول در سامانه خنک کننده دارای تفاوت هستند.مدل V1 دارای یک فن است و این در حالی است که مدل V2 از یک سامانه با دو فن برخوردار است.این دو کارت گرافیک دقیقا با همین نام در بازار موجود هستند و تنها تفاوت این دو مدل جدید در مصرف انرژی است.خانواده جدید دارای مصرف انرژی 75 واتی است مدل های قدیمی دارای سوکت های 6 پین تغذیه و مصرف انرژی 90 وات هستند.

MSI-GTX-950-2GD5T-OCV2-4.jpg


از جمله دیگر مشخصات این کارت گرافیک ها می توان به 768 هسته CUDA،مقدار 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5،رابط حافظه 128 بیتی و فرکانس حافظه 6600 مگاهرتز اشاره کرد.فرکانس هسته هر 4 محصول در حالت Base برابر با 1076 مگاهرتز و در حالت بوست نیز 1253 مگاهرتز است.MSI اعلام کرده است که از قطعات کلاس نظامی (Military Class 4) استفاده کرده است و توسط طراحی جدید PCB و کاهش افت جریان اضافه،موفق به کاهش هر چه بیشتر مصرف انرژی شده است.همانطور که می دانید این کاهش مصرف انرژی می تواند موجب کاهش دما بشود.
منبع : سخت افزار مگزین
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
پوست اندازی میان افزار Game Works انویدیا با امکاناتی جدید
d1bb21ed13539e13222f2a61ff740654_L.jpg



در نسل حاضر بازی های کامپیوتری شاهد این نکته هستیم که شرکت انویدیا به منظور تاثیر گذاری هر چه بیشتر در صنعت بازی سازی اقدام به تولید میان افزار انحصاری خود یعنی Game Works کرده است. ابزاری که به بازی سازان مختلف این امکان را می دهد تا بتوانند با بهره گیری از افکت های گرافیکی و تکنیک های مختلف موجود در آن رنگ و جلوه ی بهتری به ساختار فنی بازی های خود بدهند. در راستای هر چه بهتر و متنوع تر شدن کاربرد های این میان افزار انحصاری در امر ساخت بازی های کامپیوتری، شرکت انویدیا هر از گاه امکانات تازه ای را به ساختار کلی Game Works می افزاید و به این وسیله گستره ی کاربری آن را افزایش می دهد. امری که به تازگی شاهد انجام دوباره ی آن توسط شرکت انویدیا هستیم و به موجب آن تکنیک های تازه ای به ساختار میان افزار Game Works افزوده گشته است.





شرکت انویدیا به تازگی خبر از انتشار نسخه ای تازه از کیت توسعه ی نرم افزاری ابزار انحصاری خود یعنی میان افزار Game Works داده است که در واقع نسخه ی 3.1 از این میان افزار انحصاری محسوب می شود و به زودی در سطح جهان در اختیار بازی سازان علاقه مند قرار خواهد گرفت. بر اساس گفته های طراحان این میان افزار انحصاری کشش و علاقه ی آن ها به بازی های کامپیوتری موجب شده است تا با به روز رسانی قابلیت های موجود در این میان افزار به بر طرف ساختن مشکلات تکنیکی قرار گرفته بر سر راه بازی سازان بپردازند و با افزودن قابلیت های پردازشی و شبیه سازی هم زمان جدید به گستره ی امکانات میان افزار انحصاری خود دست بازی سازان را در امر ساخت بازی های جدید خود باز تر از گذشته بگذارند. بر همین اساس شاهد اضافه شدن تکنیک های تازه ای به کیت توسعه ی نرم افزاری میان افزار اختصاصی Game Works هستیم که در ادامه ی این متن نگاهی به قابلیت های جدید مذکور خواهیم داشت. در حالت کلی تعداد تکنیک پردازشی افزوده شده به میان افزار Game Works را می توان به سه مورد خلاصه کرد که البته علاوه بر این سه مورد شاهد اضافه شدن الحاقات جانبی جدیدی نیز به تکنیک های پیشین این میان افزار هستیم. نخستین ویژگی اضافه شده به میان افزار Game Works بر نور پردازی حجمی استوار است و امکانات تازه ای را در اختیار آن دسته از بازی سازانی قرار خواهد داد که قصد دارند در ساختار دیداری بازی های خود از سیستم نور پردازی پیشرفته تر و طبیعی تری نسبت به موارد معمول استفاده نمایند. این تکنیک در واقع نوعی تکنیک پیشرفته ی نور پردازی به شمار می رود که به شبیه سازی طبیعی طره های نور و رفتار و حالت های آن ها در فضا می پردازد و چگونگی حرکت و پراکنده شدن انوار در جو محیط را بازتاب می دهد. اگر چه این تکنیک نوین نور پردازی برای نخستین بار در بازی Fallout 4 مورد استفاده قرار گرفته است اما گنجانده شدن رسمی آن در میان افزار Game Works این امکان را در اختیار سایر بازی سازان هم قرار می دهد تا از وجود آن در امر طراحی بازی های کامپیوتری جدید خود بهره بگیرند.

gwnv1.jpg


به موجب ارتقا یافتن قابلیت های موجود در میان افزار Game Works ، بازی سازان علاوه بر بخش نور پردازی در امر طراحی سایه ها و در بخش سایه زنی نیز با تکنیک های تازه ای روبرو هستند. به عنوان مثال تکنیک جدید HFTS نوعی الگوریتم جدید ذره ای را در اختیار بازی سازان قرار می دهد تا توسط آن به ترسیم سایه های بسیار طبیعی و با کیفیت در محیط بازی های کامپیوتری خود بپردازند. سایه هایی که در نزدیکی منبع اصلی بسیار پر و واضح به نظر می رسند و هر چه از آن دور تر می شویم به تدریج کم رنگ تر شده و شمایل محوی به خود می گیرند. این تکنیک جدید نیز برای نخستین بار در بازی The Division از مجموعه بازی های تام کلنسی مورد استفاده قرار گرفته است و قرار گرفتن آن در نسخه ی جدید از کیت توسعه ی میان افزار Game Works موجب می شود تا در بخش گرافیک فنی سایر بازی های جدید نیز امکان ملاقات با آن وجود داشته باشد. البته علاوه بر تکنیک HFTS شاهد گنجانده شدن تکنیک جدید VXAO نیز به میان افزار Game Works هستیم که می تواند علاوه بر پر جلوه تر ساختن فرآیند طراحی سایه ها در بازی های کامپیوتری جدید ، نحوه ی پردازش آن ها را هم بسیار روان تر و کم درد سر تر از قبل جلوه دهد. به عبارت بهتر وجود الگوریتم جدید گنجانده شده در تکنیک VXAO که در واقع نوع سریع تری از تکنیک AO محسوب می شود روند پردازش سایه ها در محیط بازی های کامپیوتری را متفاوت تر از قبل به انجام می رساند. به این ترتیب که به موجب استفاده از تکنیک VXAO در صحنه ای خاص از یک بازی کامپیوتری، در عوض این که تمام سایه های موجود در آن صحنه مورد پردازش قرار گیرند، تنها آن دسته از سایه های طراحی شده که در صحنه ی مورد نظر بر روی صفحه ی نمایش کاربران به تصویر کشیده می شوند مورد پردازش قرار خواهند گرفت. بنا بر این استفاده از این تکنیک در عین ارائه ی خروجی بهتر در امر پردازش بازی های کامپیوتری جدید موجب می شود تا سایه های طراحی شده برای سکانسی مشخص از یک بازی کامپیوتری خاص، هم عمق بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و هم این که بسیار طبیعی تر از قبل جلوه نمایند. این تکنیک نیز برای نخستین بار در بازی Rise of the Tomb Raider مورد استفاده قرار گرفت و همانند سایر تکنیک های جدید اشاره شده در این متن به موجب قرار گرفتن آن در نسخه ی جدید میان افزار Game Works امکان بهره مندی از آن از این پس در اختیار سایر بازی سازان نیز قرار خواهد گرفت.

gwnv2.jpg


علاوه بر موارد مذکور، آن دسته از بازی سازانی که به بهره گیری از قابلیت PhysX انویدیا در ساختار فنی بازی های خود علاقه مند بودند اکنون به موجب استفاده از نسخه ی 3.1 از کیت توسعه ی میان افزار Game Works خواهند توانست پیشرفت هایی را در ساختار کلی این قابلیت نظاره گر باشند. در همین راستا شاهد اضافه شدن دو تکنیک الحاقی جدید به ساختار PhysX در نسخه ی جدید از میان افزار Game Works هستیم. یکی از این تکنیک ها با نام GRB شناخته می شود و در عین این که اندکی بیش از گذشته فرآیند پردازشی قابلیت PhysX را به گونه ای جداگانه بر پردازنده ی مرکزی (CPU) و پردازنده ی گرافیکی (کارت گرافیک) سیستم های کامپیوتری استوار می سازد، سرعت شبیه سازی تکنیک های فیزیکی را هم (بنا بر ادعای طراحان این میان افزار) چیزی در حدود 6 برابر حالت قبل افزایش خواهد داد. در کنار حضور این تکنیک جدید شاهد اضافه شدن تکنیک دیگری هم به نام Flow به قابلیت PhysXانویدیا هستیم. تکنیک Flow در واقع یک تکنیک محاسباتی پویا به شمار می رود که به منظور پردازش ذره های سیالی نظیر دود ، غبار یا آتش مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع تکنیک جدید مذکور این امکان را در اختیار سازندگان بازی های کامپیوتری قرار می دهد تا بتوانند شکل گسترده تری به نحوه و نوع طراحی مواردی نظیر آتش یا دود در ساختار بازی های کامپیوتری جدید خود بدهند. به هر حال موارد یاد شده همگی جزو ویژگی ها و تکنیک های جدیدی بودند که به تازگی شاهد اضافه شدن آن ها به میان افزار Game Works هستیم و این در حالی است که میان افزار انحصاری شرکت انویدیا خود پیش از این تعداد قابل توجهی از افکت های گرافیکی را در زمینه های گوناگونی شامل می شد.
منبع : سخت افزارمگزین
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
کسب مقام سوم جهانی توسط اورکلاکر های ایرانی در مسابقات Gigabyte OC Challenge
2c42a4e64a91ec5c88eee5f5cabd945a_L.jpg



در تاریخ 31 ژانویه سال 2016 میلادی، وبسایت مرجع جهانی رکوردها، HWBot.ORG به همراه کمپانی تایوانی GIGABYTE مسابقه ای تحت عنوان GIGABYTE OC Winter challenge را برگزار کردند تا اورکلاکرها را بار دیگر به چالش بکشانند. مسابقه در چهار مرحله برگزار شد که دو رده مختص به اورکلاکرهای تازه وارد و محدود به خنک کننده ها Air برای پردازنده های 2 و 4 هسته و دو رده هم مخصوص خنک کننده های Extreme که کاربران با پردازنده های 2 و 4 هسته ای خود مجاز به شرکت بودند. خبر خوش اینکه اورکلاکرهای ایرانی توانستند در این مسابقات عملکرد بسیار خوبی از خود بر جا بگذارند.



اورکلاکرها باید با استفاده از مادربردهای گیگابایت مجهز به چیپستIntel Z170 به رقابت میپرداختند که طبیعتا استفاده از پردازنده های Intel Skylake تنها گزینه برای این مادربردها می باشد. تیم اورکلاک سخت افزار، بعد از اختیار قرار گرفتن مادربورد Gigabyte Z170X-SOC Force به همراه حافظه های پرسرعت G.Skill TridentZ DDR4 2x4GB 3866Mhz و همچنین کیت 4000 مگاهرتزی این حافظه ها از طرف شرکت آواژنگ در چهار رده مذکور وارد رقابت شد. پردازنده ها مورد استفاده نیزIntel Core i3 6100 وIntel Core i7 6700K نام داشتند.

Image.jpeg


اورکلاکر SHAYAN در رده Ambient 2 Core با وجود پردازنده Core i3 6100 که از نظر میزان حافظه کش نسبت به پردازنده های رقبا ضعیفتر است، با 46 امتیاز موفق به کسب مقام سوم شد در حالیکه با نفر دوم تنها 2 امتیاز فاصله داشت.همچنین این اورکلاکر تیم سخت افزار در رده Ambient 4 Core با 43 امتیاز و استفاده از پردازنده Core i7 6700K توانست مقام پنجم را بدست آورد. Morteza.P از تیم سخت افزار در رده Extreme 2 Core با 34 امتیاز تنها موفق به کسب رتبه هشتم شد اما رد رده Extreme 4 Core که اورکلاکرهای حرفه ای به میان آمدند، Mr.DB دیگر اورکلاکر تیم سخت افزار با کسب 56 امتیاز موفق به کسب مقام سوم شد.

overclock.jpg


اورکلاکر آلمانی Dancop و رومانیایی Alex@ro با کسب 59 و 61 امتیاز مقام های دوم و اول را کسب کردند. البته Dancop یکی از اورکلاکرهای مشهور است که در حرفه ای ترین لیگ HWbot که با Elite شناخته میشود، مقام اول را در دست دارد که به سختی توانست اورکلاکر تیم سخت افزار را شکست دهد.
منبع : سخت افزارمگزین
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
خوش قیمت و خوش ساخت های ریزر در راه هستند
9869f0c0c35b13a7703904cfa77cb041_L.jpg



کمپانی ریزر بلید روز گذشته به طور رسمی خبر ورود لپ تاپ های گیمینگ میان خود را اعلام کرد.این برند که به تازگی در یک همکاری با AMD موفق به تولید آمپلی فایر های گرافیکی شده است،تصمیم به کاهش قیمت نوت بوک های گیمینگ خود گرفته است.این برند را می توان همرده با ALIENWARE دانست.



این لپ تاپ دارای پردازنده نسل ششم اینتل در مدل Intel Core i7-6700HQ است.این پردازنده در فرکانس توربو به 3.5 گیگاهرتز دست پیدا می کند.پردازش های گرافیکی بر عهده یک کارت گرافیک GTX970M به همراه 6 گیگابایت حافظه اختصاصی است.16 گیگابایت حافظه رم DDR4 در فرکانس موثر کاری 2133 مگاهرتز درون آن نصب شده است.سیستم عامل این لپ تاپ نیز ویندوز 10 است.تنها تفاوت در دو کانفیگ،حجم درایو سالید است که در یک مدل 256 و مدل دیگر 512 گیگابایت است.نمایش اطلاعات بر عهده یک نمایشگر 14 اینچی با دقت 3200×1800 است.این نمایشگر قادر به ایجاد نزدیک به 17 میلیون رنگ است.صفحه نمایش لمسی خازنی می تواند یک ایده نو در یک نوت گیمینگ میان قیمت باشد.

54d.jpg


یکی از مهمترین نکات استفاده از قابلیت آداپتورهای گرافیکی و همچنین پورت های USB-C و Thunderbolt 3 است.تراشه TMP 2.0،پشتیبانی از صدای 7 کاناله،مصرف توان تنها 165 وات،پشتیبانی از دالبی دیجیتال،روکش ضد انعکاس صفحه نمایش،نرم افزار اختصاصی و در نهایت نور زمینه برای صفحه کلید از جمه امکانات این نوت بوک است.ریزر بلید دو برچسب قیمت گذاری 2000 و 2200 دلاری را برای آن برگزیده است و این نوت بوک ها در ماه آوریل به عنوان یک محصول گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت روانه بازار خواهند شد.
منبع : sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
سامسونگ تولید تراشه‌های فوق سریع و 256 گیگابایتی حافظه را آغاز کرد
نوشته شده توسط جاسم فروزنده
ماه پیش بود که سامسونگ تراشه های 256 گیگابایتی خود برای گوشی های هوشمند را معرفی کرد. این کمپانی امروز اعلام کرد که تولید انبوه این تراشه ها را آغاز کرده است. با توجه به آغاز این خط تولید می توان انتظار داشت که بسیاری از پرچمداران سال 2016 با این ظرفیت عالی راهی بازار شوند.

UFS2.0-2.jpg


این تراشه های جدید از نسل جدیدی از استاندارد UFS بهره می برند و با توجه به سرعت های نوشتن و خواندن موجود در این استاندارد، این تراشه ها می توانند رقیب جدی برای حافظه های SSD تولید شده بر پایه رابط SATA باشند. سامسونگ مدعی است که این تراشه های جدید می توانند سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به ترتیب تا 850 و 260 مگابیت بر ثانیه را فراهم کنند.

ظاهراً سامسونگ قصد ندارد از این تراشه در گوشی گلکسی اس 7 استفاده کند اما به احتمال فراوان گوشی نوت 6 از این تراشه برخوردار خواهد بود. از سویی دیگر به دلیل اینکه سامسونگ شیار microSD را به گوشی های خود بازگردانده است این احتمال ضعیف به نظر می رسد. اگرچه حافظه های microSD با حجم 200 گیگابایت هم اکنون با بودجه 80 دلار در دسترس هستند اما شاید کاربران ترجیح دهند با پرداخت هزینه ای بیشتر از سرعت بسیار بهتر این تراشه ها بهره ببرند.

منبع: shahrsakhtafzar
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
با مینی‌ پی‌سی MSI Vortex در فضایی کوچک جشنواره‌ای از قطعات قدرتمند داشته‌باشید
نوشته شده توسط جاسم فروزنده
کمپانی MSI به تازگی مینی پی‌سی جدیدی را با نام Vortex عرضه کرده است که با در اختیار داشتن قطعات سخت افزاری قدرتمند و یک سیستم خنک کننده کارآمد قادر است به راحتی بازی های جدید را با بهترین جزییات به اجرا در بیارود. MSI همچنین علاوه بر یک طراحی زیبا، ویژگی مناسب دیگری را هم برای این محصول خود تدارک دیده است. Vortex این اجازه را به کاربران می دهد که قطعات سخت افزاری موجود در آن را ارتقا ببخشند.

Vortex-2.jpg


مطمئناً مهمترین ویژگی این محصول MSI فراهم کردن نسل جدیدی از قطعات سخت افزاری قدرتمند در فضایی کوچک و همراه با طراحی زیبا است. تمام مدل های این مینی پی‌سی از پردازنده Intel Core i7-6700K، مادربرد Intel Z170، حافظه PCIe M.2 SSD با ظرفیت 256 گیگابایت و هارددیسک 1 ترابایتی بهره می برند. این مدل ها همچنین دارای کنترلر شبکه اترنت Killer E2400 و کارت شبکه بی سیم Killer N1535 همراه با چهار پورت USB 3.0، دو پورت mini-DisplayPort و دو پورت Thunderbolt 3 نیز هستند.

اما نسخه ارزان تر از این مینی پی‌سی در حدود 2200 دلار قیمت دارد و علاوه بر ویژگی های بالا، از دو کارت گرافیک GTX 960 که تحت فناوری SLI با یکدیگر مرتبط شده اند و 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 با سرعت 2133 مگاهرتز نیز برخوردار است. نسخه گران قیمت تر اما از دو کارت گرافیک قدرتمندتر GTX 980 و 32 گیگابایت حافظه رم بهره می برد و طبیعتاً قیمت بالاتری هم خواهد داشت. این مدل قدرتمندتر قرار است با قیمت 4000 دلار در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

Vortex-3.jpg


Vortex-4.jpg


مطمئناً MSI در طراحی این محصول از Mac Pro کمپانی اپل الهام گرفته است چرا که محفظه این مینی پی‌سی نیز در حدود 6.5 لیتر ظرفیت دارد. سیستم خنک کننده موجود در کامپیوتر Vortex بسیار کارآمد به نظر می رسد و به می تواند خیال کاربران را از بابت گرمای تولید شده در این محفظه کوچک راحت نماید. نسخه های مختلف از این مینی پی‌سی هم اکنون قابل خریداری هستند.

منبع: شهرسخت افزار
 

AMD.POWER

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,098
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
X99 یا Z170؟ کدام پلتفرم برای گیمینگ مناسب‌تر است؟

به نقل از شهر سخت افزار :
امروزه برای خرید سیستم‌های گیمینگ حرفه‌ای، پرسشی اساسی وجود دارد که بسیاری از کاربران و گیمر‌ها را سردرگم می‌سازد، X99 یا Z170؟ مادربرد‌های حرفه‌ای بر اساس این دو پلتفرم رده بالای اینتل، با وجود قدرتمند بودن، تفاوت‌های کوچک و بزرگی نیز میان آن‌ها وجود دارد. در این نوشتار به بررسی تفاوت‌های دو برد محبوب این پلتفرم یعنی GIGABYTE Z170X Gaming 5 و GIGABYTE X99 Gaming 5 خواهیم پرداخت.

X99-Gaming-52.jpg


یکی از تفاوت‌های اساسی این دو مادربرد در خروجی تصویر Z170X-Gaming 5 خلاصه می‌شود. پردازنده‌های Skylake از کارت گرافیک مجتمع (IGP) بهره می‌برند که با استفاده از خروجی تصویر DisplayPort یا HDMI تعبیه شده در پنل پشتی می‌توان از آن استفاده کرد، قابلیتی که برد X99-Gaming 5 فاقد آن می‌باشد.
Z170X-Gaming 5 دارای 4 شکاف DDR4 با پشتیبانی فرکانس 3466MHz می‌باشد. در مقابل، مادربرد X99-Gaming 5 از 8 شکاف DDR4 تا فرکانس 2800MHz پشتیبانی می‌کند. با توجه به این تفاوت، برای سیستم‌هایی که از ماژول‌های بیشتری استفاده می‌کنند پلتفرم X99 انتخاب بهتری است و برای سیستم‌هایی که از رم‌های فرکانس بالا (بیشتر از 2800 مگاهرتز) استفاده می‌کنند، مدل Z170X برتری دارد.
با مقایسه اسلات‌های توسعه در می‌یابیم که مادربرد X99-Gaming 5 با دارا بودن 4 اسلات PCI-Express x16 و پهنای باند 320Gb/s برای مجموع اسلات‌ها، در زمینه پشتیبانی از چینش‌های CrossFire/SLI بهتر از همتای Z170X خود که 2 اسلات PCI-Express X16 دارد ظاهر می‌شود.

X99-Gaming%205.png


یکی از مزیت‌های مادربرد Z170X-Gaming 5 وجود پورت‌های USB 3.1 به انواع Type-A و Type-C در پنل پشتی می‌باشد و البته این امر با استفاده از کنترلر Intel® USB 3. 1 محقق شده است تا به بیشترین حد سرعت بتوان دست پیدا کرد.
کنترلر‌های شبکه و سیستم صوتی این دو مادربرد نیز انواع متفاوتی می‌باشند. برد X99-Gaming 5 از چیپ لن KILLER E2201 استفاده می‌کند در صورتی که Z170X-Gaming 5 علاوه بر KILLER E2201، دارای یک چیپ Intel® GbE نیز هست که بنابر انتخاب کاربر می‌توان از هر کدام بهره برد.
همچنین، X99-Gaming 5 از چیپ حرفه‌ای Creative® Sound Core 3D با OP-AMP قابل تعویض استفاده می‌کند که با استفاده از خازن‌های با کیفیت، صدایی فوق حرفه‌ای ارائه می‌کند. البته برد Z170X-Gaming 5 نیز از چیپ صوتی Realtek® ALC1150 بهره می‌برد که با همراهی خازن‌های حرفه‌ای و OP-AMP قابل تعویض، کیفیتی مثال زدنی ارائه می‌کند و از این نظر هر دو برد در سطح فوق العاده بالایی قرار دارند.
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
گرافیک AMD در کنار پردازنده اینتل؟!



رقابت دیرینه دو کمپانی تولید کننده پردازنده مرکزی ابعاد جدید یافته و طبق اخبار منتشر شده، اینتل در حال رایزنی برای کسب حق امتیاز بهره گیری از واحد گرافیکی مجتمع AMD است. با وجود پیشرفت های صورت گرفته در واحد گرافیکی مجتمع پردازنده های اینتل، اما کمپانی رقیب در این زمینه عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته و کاربرانی که محصولاتی سری APU را انتخاب می کنند، برای اجرای بازی ها با وضوح HD و جزئیات گرافیکی Low و Medium از کارت گرافیک مجزا بی نیاز می شوند. حتی در برخی از بازی ها، واحد گرافیکی مجتمع R7 عملکرد قابل توجهی در وضوح بالاتر از HD و همچنین ارائه جزئیات گرافیکی High از خود به نمایش می گذارد.



تمام این موارد سبب گردیده تا اینتل به دریافت حق امتیاز بهره گیری از پردازنده مجتمع گرافیکی کمپانی رقیب فکر کند. رایزنی در این زمینه تا کنون در سکوت کامل خبری صورت گرفته و به تازگی موضوع مذاکرات این دو رقیب سنتی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. طبق اطلاعات منتشر شده، اینتل از چیپ گرافیکی AMD در کنار پردازنده مجتمع گرافیکی خود بهره خواهد گرفت تا عملکرد آن افزایش یابد. با این وجود سرخ پوشان تا کنون چراغ سبز به اینتل نشان ندادند و مذاکرات صورت گرفته بی نتیجه مانده است. زمان به نسبت طولانی از حضور چیپ ست گرافیکی روی مادربرد های می گذرد و در صورت توافق Intel و AMD در این زمینه، شاهد بازگشت به سال های نه چندان دور گذشته خواهیم بود. اگر اینتل برای بهره گیری از چیپ گرافیکی مجزا به صورت جدی وارد عمل شود و در صورت عدم توافق با AMD، دیگر کمپانی تولید کننده چیپ گرافیکی آماده مذاکره خواهد بود. انویدیا به طور حتم برای کسب سهم بیشتر در بازار و پیش گرفتن از AMD در هر زمینه ای، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست. به نظر شما، اینتل در نهایت با کدام کمپانی به توافق خواهد رسید؟نظر شما در خصوص ایده اینتل برای به کارگیری چیپ گرافیکی مجزا چیست؟
منبع : sakhtafzarmag
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
اولتیماتوم دوم به کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های Skylake: مهلت ارتقا به ویندوز 10 یکسال تمدید شد
نوشته شده توسط خبات کریمی
اواخر دی ماه مایکروسافت به دارندگان کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های Skylake اینتل اولتیماتوم داد که تا 17 ژوئیه 2017 فرصت دارند به ویندوز 10 مهاجرت کنند و هیچ گونه آپدیتی برای ویندوز 7 و 8.1 منتشر نخواهد شود. اما امروز این کمپانی اعلام داشته فرصت مهاجرت به ویندوز 10 را یک سال تمدید کرده است. به گفته مایکروسافت، این تصمیم جدید در پی بازخوردهای کاربران اتخاذ شده است.

microsoft-backtracks-on-skylake-support-deadline-pushes-cut-off-date-to-2018-501915-2.jpg


در حالی مایکروسافت از دارندگان کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های Skylake می‌خواهد به ویندوز 10 مهاجرت کنند که پشتیبانی از ویندوز 7 و 8.1 به ترتیب در سال 2020 و 2023 پایان می‌یابد. پیش‌تر آقای تری مایرسون، سرپرست بخش سیستم عامل مایکروسافت گفته بود: با اینکه برخی از دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده‌های Skylake اینتل با ویندوز 7 یا 8.1 عرضه می‌شوند، اما تا 17 ژوئیه سال 2017 فرصت دارند تا به ویندوز 10 مهاجرت کنند. ویندوز 7 و 8.1 تنها پلتفرم موجود با پشتیبانی از معماری‌های پردازنده پیشین خواهد بود و دستگاه‌های مجهز به پردازنده‌های جدید از جمله پردازنده Skylake اینتل که به ویندوز 10 ارتقا داده نشوند، تنها بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کنند.
بسیاری از لپ تاپ‌ها و کامیپوترهای رومیزی امروزی که فروخته می‌شوند، برپایه پردازنده‌های Skylake اینتل هستند، اما بسیاری از این خریداران تمایلی به استفاده ویندوز 10 ندارند و ویندوز 7 یا 8.1 را برای کامپیوتر‌هایشان انتخاب می‌کنند اما مایکروسافت می‌خواهد آن‌ها را مجبور به ارتقا به ویندوز 10 کند. خوشبختانه به نظر می‌رسد که مایکروسافت تا حدودی تجدید نظر کرده است اما کماکان در ‌‌نهایت همه کاربران مجبور به ارتقا به ویندوز 10 هستند. مایکروسافت توجیه این اصرار خود را کارایی بهتر سخت افزارهای جدید با ویندوز 10 می‌خواند.
به گفته آقای مایرسون، اگر پردازنده‌های Skylake اینتل را با ویندوز 10 استفاده کنید، اختلاف کارایی عظیمی را نسبت به استفاده از‌‌‌ همان پردازنده با ویندوز 7 شاهد خواهید بود، برای نمونه اگر از این پردازنده‌ها با ویندوز 10 استفاده کنید، دوام باتری و عملکرد گرافیکی تا 30 برابر بهتر از ویندوز 7 خواهد بود.
بدون شک ویندوز 10 انتخاب همه کاربران نیست و حتی شرکت لنوو، از شرکای مهم مایکروسافت اخیراً از این کمپانی خواسته تا در اجباری کردن ارتقای کامیپوترهای برپایه پردازنده‌های Skylake به ویندوز 10 تجدید نظر کند. در هر حال پس از تاریخ اعلام شده از سوی مایکروسافت، کامپیوترهای مجهز به ویندوز 7 و 8.1 بروزرسانی‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد اما پیش بینی می‌شود محدودیت‌هایی در استفاده از قابلیت‌ها، برنامه‌ها و خدمات جدید با ویندوز 7 و 8.1 اعمال شود، برای نمونه سخت افزارهای جدید از ویندوز 7 و 8.1 پشتیبانی نکنند.

با این تمدید، دارندگان کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های Skylake تا 17 ژوئیه 2018 فرصت دارند تا به ویندوز 10 مهاجرت کنند.

منبع: شهرسخت افزار
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
تیک تاک بمب ساعتی اینتل: رویه عرضه پردازنده‎های جدید دگرگون می‎شود

نوشته شده توسط خبات کریمی
اینتل از رویه ای به نام "تیک-تاک" در تولید محصولات خود پیروی می کند، با هر "تیک" یک فناوری ساخت (لیتوگرافی) جدید و با هر تاک، یک معماری ریزپردازنده جدید به خدمت گرفته می شود. طبق برخی گزارش ها و تحلیل ها، اینتل استراتژی "تیک-تاک"را رها می کند و چرخ سه عنصره جدیدی را به نام " فناوری ساخت-معماری- بهینه سازی" جایگزین آن می کند.

Tech.png


تا به امروز به دلیل برخی مشکلات در دست یابی به فناوری های ساخت جدید، اینتل چندین بار از این رویه عقب مانده است، برای نمونه می بایست تنها دو معماری بر پایه فناوری ساخت 14 نانومتری عرضه می کرد اما سومین آنها در راه است. استراتژی "تیک-تاک" اساس پیشتازی اینتل در بازار پردازنده ها ظرف یک دهه اخیر بوده است. در زمان پیروی از این استراتژی، هر یک سال در میان اینتل خطوط تولید خود را برای توانایی ساخت پردازنده ها با فناوری ساخت کوچکتر و در نتیجه آن بهبود اندازه تراشه، مصرف انرژی و تا حدودی بهبود معماری ریزپردازنده، ارتقا می داد، بین سال های این ارتقا، اینتل می توانست پردازنده های جدیدی بر پایه معماری های ریزپردازنده جدیدی که اغلب با بهبود کارایی همراه بودند معرفی کند.

با این حال به دلیل دشوار تر شدن مرحله "تیک" (فناوری ساخت جدید) و به ویژه با کوچکتر شدن آن، اینتل نمی تواند به درستی از این رویه پیروی کند و برای سومین بار، به دلیل ناتوانی در دست یابی به فناوری ساخت 10 نانومتری، فناوری ساخت 14 نانومتری را برای معماری آتی Kaby Lake به خدمت می گیرد.

در گزارش اینتل آمده است:

"به عنوان بخشی از تلاش تیم پژوهش و توسعه ما، ما در نظر داریم یک یک ریزمعماری جدید برای دسکتاپ، نوبت بوک و پردازنده های Xeon را به طور هم زمان و مشترک معرفی می کنیم. ما در نظر داریم تا مدت زمان استفاده از فناوری ساخت 14 نانومتری و فناوری آتی 10 نانومتری را طولاتی تر کنیم"

با اینکه مدل جدید " فناوری ساخت-معماری- بهینه سازی" به طور مستقیم به دلیل پیچیدگی های توسعه و بکارگیری فناوری ساخت جدید است، اما فناوری های ساخت جدید معمولاً زمانی ظهور می کنند که فناوری های ساخت فعلی (در حال حاضر 14 نانومتری) از نظر بازدهی مالی به مطلوب ترین سطح خود می رسند. برای نمونه هم اکنون فناوری ساخت 14 نانومتری آنطور که باید در دسترس همه سازندگان نیست، از این رو طی ماه ها و حتی سال های آینده که بازار خواستار فناوری جدیدتر است، ارزان تر و در دسترس تر می شود . هم اکنون فناوری ساخت 14 نانومتری بر پایه ترانزیستورهای FinFET با پیچیدگی های شدیدی مواجه است و پیش بینی می شود زمان زیادی طول یکشد تا همانند فناوری ساخت 22 نانومتری بالغ شود، به همین دلیل است که در حال حاضر شرکت هایی چون انویدیا و AMD به فناوری ساخت 14 نانومتری دسترس ندارند.

سایت های تولید فعلی اینتل واقع در ایرلند، آریزونا و اورگن ، ویفرها را با استفاده از فناوری ساخت 14 نانومتری تولید می کند، در همین حال قرار است اسرائیل به آریزونا و اورگن برای تولید 22 نانومتری ملحق شود. اینتل همچنین به دنبال همکاری با شرکت های ثانویه ای نظیر Rockchip برای تولید برخی محصولات خود برای مناطق جغرافیایی خاصی است. در حالی که نگاه ها به فناوری ساخت 10 نانومتری دوخته شده، اینتل هم زمان در نظر دارد تا اندازه ویفر هایش را از 450 میلی مترمربع به 300 میلی مترمربع کاهش دهد که به کاهش هزینه ها کمک می کند، البته زمان مشخصی برای این کار تعیین نشده است.

HistoricNode_575px.png


فناوری های ساخت مورد استفاده اینتل در گذر زمان

ظرف سال های اخیر، اینتل در دست یابی به فناوری های ساخت جدید، همواره یک گام از رقبایی چون TSMC، سامسونگ و Global Foundries جلو بوده است که جایگاه برتری را؛ چه در بازار محصولات مخصوص مصرف کنندگان خانگی و چه بازار محصولات سازمانی به آن بخشیده است. این حال به نظر می رسد که این طلسم در حال از بین رفتن باشد و رقبا گوی سبقت را از اینتل می ربایند. البته نباید فراموش کرد هنوز هم فاصله های زیادی بین این کمپانی ها وجود دارد، اینتل در آگوست 2014 خط تولید 14 نانومتری خود را معرفی و ویفرهای 400 میلی متر مربعی را تولید کرد اما شرکت هایی چون سامسونگ و TSMC فناوری های ساخت 14 و 16 نانومتری خود را تنها با ویفرهای کوچک و به طور مشخص چیپ‎ست های آیفون به خدمت گرفته اند. نمی توان کتمان کرد که اینتل از نظر بهره وری از انرژی و کارایی از رقبایش در تولید تراشه جلو است.

در حالی که این خبر می تواند برای برخی ناخوشایند باشد، اما در حقیقت می تواند امیدوار کننده نیز باشد، هنگامی که اینتل دو یا چند معماری را با بکارگیری یک فناوری ساخت عرضه می کند، مشتریان سازمانی از پشتیبانی بیشتری بهره می شوند، برای نمونه پردازنده های بیشتر و جدیدتری در دسترس آنها قرار می گیرد، هم زمان می توان انتظار داشت سوکت های پردازنده ها برای تمامی مصرف کنندگان بیش از پیش دوام بیاورد و مدت بیشتری با پردازنده های جدید تغذیه شوند. البته نباید نادیده گرفت که هنوز نسبت به استراتژی سه مرحله ای اینتل خیلی مطمئن نیستیم، برای نمونه مشخص نیست که آیا بهبودها خیلی جزئی خواهند بود و یا نه به سوکت و مادربردهای جدید نیاز خواهند بود. همچنین مشخص نیست که این بهبودها به ولتاژ و تولید حرارت مربوط می شود یا بهبود عملکرد پردازنده گرافیکی مجتمع و اینکه آیا برپایه همان سوکت های پردازنده و چیپ ست های پیشین خواهند بود یا نه.

استراتژی جدید اینتل سازندگان مادربرد را مستقیماً تحت تاثیر قرار می دهد، در گذشته و تا به امروز، سازندگان مادربرد با هر دو نسل، مادربردهای جدیدی بر پایه چیپ ست های جدید تولید و عرضه می کردند، اما مشخص نیست که با استراتژی جدید، این رویه چگونه باشد.

منبع:شهرسخت افزار
 

Pr0m3en

Registered User
تاریخ عضویت
14 فوریه 2016
نوشته‌ها
874
لایک‌ها
324
سن
34
کارت گرافیک انویدیا Quadro M6000 مجهز به ۲۴ گیگابایت حافظه



کارت های گرافیکی سری Quadro انویدیا به طور اختصاصی برای پردازش های گرافیکی سنگین طراحی و تولید می شود. محصولات این خانواده مشخصات قابل توجهی دارند و باید از عهده پردازش های سطح بالا طی چند یا چندین ساعت برآیند. جدیدترین فرزند خانواده کوآدور انویدیا با نام Quadro M6000 به ۲۴ گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 مجهز بوده و از DirectX 12 نیز پشتیبانی می کند. پردازنده گرافیکی GM200 که پیش از این در کارت های Titan X و GTX 980 Ti نیز مورد استفاده قرار گرفت، بار پردازشی M6000 را بر دوش می کشد.



تعداد هسته های پردازشی CUDA همانند Titan X به ۳۰۷۲ افزایش یافته و این در حالیست که تعداد هسته های کودا در GTX 980 Ti عدد ۲۸۱۶ را نشان می دهد. تعداد ۱۲۸ واحد TMU و ۹۶ واحد ROP در کنار رابط حافظه ۳۸۴ بیتی از دیگر مشخصات M6000 به شمار می روند. حجم حافظه گرافیکی در M6000 دو برابر بیشتر از Titan X است و طبق اعلام انویدیا، قدرت پردازشی کارت گرافیک جدید خانواده Quadro برابر با ۷ ترافلاپ خواهد بود. اثری از پورت HDMI برخلاف انتظار مشاهده نمی شود و به جای آن چهار عدد خروجی DisplayPort 1.2 در کنار یک پورت DVI در کارت Quadro M6000 وجود دارد. خروجی های DisplayPort امکان انتقال تصویر برای چهار مانیتور با وضوح تصویر 4K را فراهم می سازند. فناوری GPUDirect انویدیا به سیستم هایی که از ترکیب چند کارت گرافیک بهره می برند، دسترسی برای اشتراک گذاری بهینه حافظه گرافیکی را می دهد تا عملکرد بهتری دریافت کنید. رابط های نرم افزاری مدرن و پیشرفته امروزی مانند DirectX 12، Vulkan و OpenGL 4.5 توسط کارت گرافیک جدید انویدیا به طور کامل پشتیبانی می شوند.

منبع : سخت افزارمگزین
 
بالا