برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
پردازنده های AMD RYZEN برای سرنگونی اینتل به پا می خیزند!
AMD نام RYZEN را (با تلفظ رایزن، به معنای برخاسته) برای اولین پردازنده های حرفه ای مبتنی بر ریزمعماری ZEN برگزیده است. RYZEN در سه ماهه نخست سال میلادی 2017 در مدل های 8 هسته ای با برخورداری از 16اthread و در مجموع 20 مگابایت حافظه کش (512 کیلوبایت حافظه کش سطح دوم به ازای هر هسته پردازی و 2x8 مگابایت حافظه کش سطح سوم) عرضه می کند.

21b031d25075.jpg


فرکانس این سری از پردازنده های ZEN بیش از 3.4 گیگاهرتز است. پردازنده های 14 نانومتری RYZEN بر پایه سوکت پردازنده جدید AM4 و در کنار مادربردهای مبتنی بر چیپ ست جدید AMD X370 عرضه می شوند.










با توجه به افزایش متوسط فرکانس طبق پیشینه خود AMD، گمان می رود AMD به اندازه کافی IPC (دستورالعمل های قابل اجرا به ازای هر سیکل پردازشی) را تقویت کرده باشد که با پردازنده های رده 4.00 گیگاهرتز اینتل یارای رقابت داشته باشند. یکی از قابلیت های جدید که با این پردازنده ها معرفی می شود XFR (eXtended frequency range) نام دارد که کارکردی مشابه فناوری توربو بوست اینتل دارد. Smart Prefetch نیز قابلیت جدیدی است که بکارگیری مکانیزم های هوشمندانه از جمله تحلیل کد اجرایی برنامه در هر حال اجر، موقعیت مکانی داده های مورد نیاز را پیش بینی کرده و به طور خودکار آن را از حافظه RAM به حافظه کش محلی پردازنده (سطح سوم) واکشی می کند و باعث کاهش تاخیر می شود.

یکی دیگر از قابلیت های جدید AMD Pure Power نام دارد که تعامل با قابلیت AMD Precision Boost، ضمن بهینه نگه داشتن مصرف و حرارت متساعد شده از پردازنده، فرکانس هسته های پردازشی را با هدف کاهش مصرف انرژی و ارائه کارایی بالا متناسب با بار پردازشی، کنترل می کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
ماوس Racing AM3 بایواستار، قدرتمند و دقیق و در عین حال ارزان قیمت
به گزارش شهر سخت افزار :چندی پیش بود که
کمپانی بایواستار اولین ماوس خود را با نام AM2 معرفی و راهی بازار کرد
. این ماوس در کنار قابلیت‌ها و امکانات عالی تنها 10 دلار قیمت داشت. پس از عرضه این محصول، بایواستار امروز ماوس ارزان قیمت و با ارزش خرید بالای دیگری را معرفی کرد که آن‌ هم در کنار یک قیمت مناسب، از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی برخوردار است.

biostar-racing-am3-2.png


Racing AM3 محصول جدید بایواستار در رده ماوس‌های ارزان قیمت و با ارزش خرید بالا است که قرار است به‌زودی با قیمت تنها 16 دلار راهی بازار شود. این ماوس از سنسور اپتیکی PixArt PMW 3320 بهره می‌برد و با توجه به ادعای بایواستار می‌تواند دقت 5000 DPI را در دسترس کاربران خود قرار دهد. با توجه به اینکه سنسور PMW 3320 حداکثر قادر است دقت 3500 DPI را فراهم نماید به نظر می‌رسد که دسترسی به این دقت عالی با استفاده از یک رابط نرم‌ افزاری محقق شده است. بایواستار در ماوس AM2 نیز برای دسترسی به یک میزان دقت عالی از این تکنیک استفاده کرده بود.

کاربران در ماوس Racing AM3 به قابلیت‌های متعدد و گوناگونی دسترسی دارند. امکان انتخاب میزان دقت‌های گوناگون از 800 تا 5000 DPI، قابلیت برنامه‌ریزی کلیدهای ماوس، ساخت کلیدهای ماکرو، انتخاب میزان حساسیت غلتک ماوس و... همگی از طریق برنامه اختصاصی بایواستار ممکن است. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که ماوس AM3 دارای نه کلید در جهت‌های مختف خود است. این نه کلید شامل، دو کلید برای تغییر دقت، چهار کلید برای Forward یا Back صفحات و یک غلتک می‌باشد. بایواستار مدعی است که کلیدهای این ماوس می‌تواند بدون مشکل تا 10 میلیون بار مورد استفاده قرار بگیرد.

biostar-racing-am3-3.png


ماوس AM3 دارای یک سیستم نورپردازی زیبا نیز هست و با وزنی در حدود 149 گرم، کمی سنگین‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد. عرضه این ماوس قرار است در آینده نزدیک با قیمت عالی 16 دلار آغاز شود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
حداکثر سرعت USB 3.1 را با مادربرد MSI Z270 Tomahawk تجربه کنید
شرکت MSI امروز تیزر تازه ای از مادربردهای آتی خود منتشر کرد. در تصویر منتشر شده شاهد مادربرد Z270 Tomahawk هستیم که انتظار می رود یک انتخاب مقرون به صرفه برای گیمینگ باشد. سری Tomahawk را مادربردهای میان رده و مقرون به صرفه تشکیل می دهند که ضمن برخورداری از طراحی گیمر پسند، دارای قابلیت های ویژه ای برای گیمینگ هستند.

2236dbd8b8ce.jpg


یکی از قابلیت های قابل توجه این مادربرد، پهنای باند واقعی قابل دست یابی از طریق درگاه های USB 3.1 (نسل 2.0) است که MSI با فناوری اختصاصی X-Boost آن را به 1000 مگابایت بر ثانیه رسانده است. این کمپانی با بهره گیری از کنترلر ثانویه ASMedia AS2142، پهنای باند 8 گیگابیت بر ثانیه به ازای هر درگاه USB 3.1 را تضمین می کند. کنترلر مزبور از 3 خط ارتبای PCI-E 3.0 برای تامین پهنای باند 16 گیگابیت بر ثانیه بهره می گیرد. البته این کنترلر به طور گسترده در مادربردهای نسل بعد به خدمت گرفته می شود.

در نبود بهینه ها سازی در سطح Firmware و برنامه کمکی، غالباً پهنای باند اسمی قابل دست یابی نیست.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
شرکت MSI با همکاری PHANTEKS ،که در زمینه تولید و طراحی کیس های کامپیوتر دارای شهرت جهانی است، مجصولات جدید خود را که شامل نسل دوم اتصال USB 3.1 پنل جلو Type-C با استاندارد جهانی است معرفی نموده است.
این شرکت بزودی یک کیس جدید به نام PHANTEKS Enthoo Elite را روانه بازار خواهد کرد که تعریف جدیدی از سرعت و راحتی استفاده از USB را ارایه می نماید. این کیس قدرتمند، با داشتن جدیدترین تکنولوژی USB 3.1 Gen2 Type-C هر علاقمند به سیستم کامپیوتری را شگفت زده خواهد کرد.
مادر برد جدید گیمینگ GAMING M7 شرکت MSI کاملا متناسب با جدیدترین کیس های این شرکت است. با پشتیبانی کامل جدیدترین راه حل اتصال USB 3.1 type C Gen 2 که توسط شرکت MSI طراحی و ارایه شده می توان سرعت انتقال داده را تا 10 گیگابیت بر ثانیه افزایش داد و بتوان دستگاههای متصل به سیستم را شارژنمود.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کیبردهای مکانیکی بی صدا Cherry MX از انحصار Corsair خارج شدند
سویچ های بی صدا Cherry MX چیز تازه ای نیستند اما تاکنون تنها یک نوع آن (سویچ های خطی Red)، آن هم به طور انحصاری با کیبردهای Corsair در دسترس بودند. خوشبختانه اکنون قرار داد انحصاری Corsair منقضی شده و دیگر سازندگان نیز می توانند کیبردهای مکانیکی بی صدا عرضه کنند. همچنین Cherry GmbH یک گونه جدید از سویچ های بی صدا به نام مشکی (Black) معرفی کرد.

07186dd297ac.jpg


با تغییر صورت گرفته حالا سویچ های بی صدا Cherry MX در چهار مدل مختلف متشکل از Silent Red ،Silent Black ،Silent RGB Red و Silent RGB Black در دسترس هستند.

سویچ های بی صدا از طریق تعیبه یک لایه پلاستیکی نرم محقق شده اند که لرزش و صدای تولید شده را جذب و خنثی می کند. غیر از این تفاوت دیگری وجود ندارد و دیگر ویژگی های آنها مشابه نوع معمولی است. لازم به ذکر است سویچ های نوع Red و Black خطی هستند و هنگام فشرده شدن صدای کلیک تولید نمی کنند.

Ca55pture.PNG


تفاوت چهار نوع مختلف سویچ های بی صدا صرفاً به نورپردازی و شدت فشار لازم برای عمل کردن محدود می شود. البته میان سویچ های بی صدا MX و نوع استاندارد تفاوت های جزئی بیشتری از جمله مسافت پیش از عمل کردن و مجموع مسافتی که طی می شود وجود دارد.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
CES 2017: با مادربردهای MSI Z270 از گیمینگ حرفه‌ای لذت ببرید
MSI با محصولاتی از نسل هفتم پلتفرم اینتل که موفق به کسب جوایزی نیز شده اند، آینده گیمینگ PC را به نمایش گذاشت. بیش از 30 مدل مادربرد جدید در چهار دسته بندی از جمله مدل Z270 GAMING M7 که موفق به دریافت جایزه افتخار آفرین نوآوری CE شده در نمایشگاه CES 2017 به نمایش گذاشته خواهند شد.

unnamed.jpg


نسل بعدی مادربردهای گیمینگ MSI همچون گذشته با قابلیت های منحصر بفرد جدید از جمله محافظ M.2 برای حفاظت از SSDهای پرسرعت M.2 در مقابل بروز گلوگاه دمایی و VR Boost برای ارایه یک تجربه لذت بخش واقعیت مجازی بدون هرگونه تاخیر و قطعی و کاهش شانس بروز سرگیجه همراه هستند. این قابلیت ها به گیمرها در تجربه بازی جذاب و با کیفیت تر از پیش کمک می کنند.

ENTHUSIAST GAMING: بر بازی مسلط شوید

مادربردهای MSI ENTHUSIAST GAMING عصر جدیدی از گیمینگ را خلق کرده اند. با برخورداری از ظاهر و حسی منحصر بفرد در کنار با قابلیت های منحصربفرد بیشتر، این مادربردهای مخصوص گیمینگ اارئه بهترین تجربه از گیمینگ را تضمین می بخشند.

Z270 GAMING M7: برتری بی نقص

مادربرد Z270 GAMING M7 به عنوان یکی از مدل های رده بالای سری ENTHUSIAST GAMING زیرساختی تنوع پذیر و کامل برای سیستم های گیمینگ حرفه ای است. قابلیت هایی از قبیل Audio Boost 4 PRO و Nahimic 2 دو دسته ماژول صوتی با مدارهای مجزا را ارائه می کنند که تجربه صوتی نابی برای گیمرها ایجاد می کند تا در صحنه نبرد برتری با آنها باشد.

unnamed5.jpg


ورای قابلیت های فنی غنی، سیستم صدا از طراحی شبیه به کشتی های جنگی بهره می برد که از نبوغ و خلاقیت الهام گرفته شده. این کشتی ها به نوارهای LED با طیف رنگی گسترده مجهز هستند در تمام اجزای آنها از جمله سلاح ها ریشه دوانده که طراحی بسیار مدرنی را خلق می کند. تمام هیت سینک ها و پوشش های مادربرد به نورپردازی RGB Mystic Light مجهز هستند که امکان تغییر رنگ را با یک اشاره ماوس برای گیمرها فراهم می آورد.
تمام این قابلیت ها از جمله پوشش M.2 و VR Boost دست به دست هم داده اند تا مادر برد Z270 GAMING M7 موفق به دریافت جایزه افتخاری CES شود.
Z270 XPOWER GAMING TITANIUM: گیمینگ ضدگلوله

878.jpg



مادربرد Z270 XPOWER GAMING TITANIUM با طراحی منحصر بفرد نقره ای رنگ، نه تنها تجربه ای بی مثال برای بازی به ارمغان می آورد بلکه برای اورکلاکینگ هم بهترین عملکرد را دارد. مدل های جدید تیتانیوم که بر اساس مفهوم تیتانیوم که برای اولین بار در سال 2015 توسط MSI معرفی شد ساخته شدند، دارای هیت سینک ها و پوشش هایی هستند که کاملاً به رنگ نقره ای پوشیده شده اند.
علاوه بر این قابلیت های گیمینگ فراوان و داشبورد اورکلاکینک که امکان اورکلاک از طریق دسترسی فیزکی را تسهیل می نماید، به آن افزوده شده اند.


قابلیت های سری 200 مادربرد های MSI ENTHUSIAST GAMING

Turbo M.2 کارایی PCI-E Gen3 x4 را با سرعت انتقال تا 32 گیگابیت بر ثانیه برای جدیدترین SSDها ارائه می کند. همچنین فناوری جدید Optane™ اینتل نیز پشتیبانی می شود. پوششM.2 (که در انتظار ثبت اختراع است) یک راه حل حرارتی است که با خنک و محفوظ نگاه داشتن SSDهای پرسرعت M.2 یا Optane، از هر نوع خرابی و افت کارایی ناشی از افزایش دما و یا جلوگیری می نماید. استفاده از قابلیت M.2 GENIE راه اندازی پیکربندی RAID را تسهیل نموده از مراحل راه اندازی آن می کاهد، این قابلیت از SSD های M.2 ،U.2 یا PCI-E SSD (حتی با تلفیقی از آنها) پشتیبانی می کند.
VR READY و VR BOOST
VR Boost یک چیپ هوشمند است که سیگنالی قوی و شفاف به پورت USB (بهینه شده برای هدست های VR موجود) در پنل پشتی مادربرد می رساند تا ریسک سرگیجه حاصل از دریافت نویز بکاهد.

unnamed45450.jpg


گزینه One-Click to VR در اپلیکیشن MSI Gaming App تنها با یک کلیک با به حداکثر رساندن بازدهی همه قطعات، سیستم شما را برای VR آماده می کند و تجربه ای لذت بخش از گیمینگ ارایه می دهد، این قابلیت مانع از تاثیر دیگربرنامه ها بر تجربه واقعیت مجازی شما می شود.

PERFORMANCE GAMING: بازی به سبکی خاص
مادربردهای خانواده MSI PERFORMANCE GAMING دارای ابزارهای متعدد شخصی سازی و افزایش کارایی هستند. این مادربرد ها با طراحی عالی و امکانات شخصی سازی نامحدود، به شما امکان بازی کردن به سبک خاص خودتان را می بخشند.
طراحی متمایز کننده: Z270 GAMING PRO CARBON
مادربرد Z270 GAMING PRO CARBON با بهره گیری از طراحی CARBON مادربرد Z170A GAMING PRO CARBON و از طریق استفاده از RGB Mystic Light قابلیت های بی بدیل برای بازی و همچنین امکانات شخصی سازی فراوانی ارایه می کند.

unnamed44555.jpg


هم اکنون گیمرها می توانند LEDهای سیستم خود را ازجمله LED های داخل کیس، روی کیبورد و دیگر متعلقات را هم بر روی گوشی و هم کامپیوتر از طریق Mystic Light Sync و Gaming App کنترل کنند. مادربردهای GAMING PRO CARBON با ارایه تجربه بازی و بصری متفاوت، چیزهای زیادی را برای به نمایش گذاشتن در اختیار گیمر قرار می دهند.

با RGB Mystic Light می توانید با استفاده از 16.8 میلیون رنگ و 17 جلوه نمایشی، رنگ سیستم خود را مطابق بر حال و هوا و شرایط روحی خود تغییر دهید یا تنظیمات سیستم را با استفاده از اپلیکیشن MSI Gaming App یا از طریق تلفن همراه تغییر دهید. با استفاده از Mystic Light Extension می توانید نوار های RGB یا هر قطعه RGB دیگر را بدون نیاز به کنترلر RGB مجزا به سیستم بیافزایید.
AUDIO BOOST 4با NAHIMIC 2

unnamed545.jpg


مادربردهای MSI با استفاده از راهکار صوتی اختصاصی Audio Boost و فناوری 2 Nahimic بهترین کیفیت صوتی را با استفاده از قطعات صوتی با کیفیت با مدار ایزوله شده، بهترین کیفیت صوتی را ارایه می دهد. پوشش محافظت در برابر امواج القایی مزاحم و اتصالات صوتی با روکش طلا، بهترین کیفیت صدا را ارایه می دهند.

ARSENAL GAMING: میدان نبرد را تحت سلطه خود در آورید

8954.jpg


مادربردهای خانواده MSI ARSENAL GAMING با برخورداری از هیت سینک های بزرگ و ظاهری مبارزه طلب، برای هر چیزی آماده هستند. در پس ظاهر سهمگین این مادربردها، اجزای دارای استاندارد نظامی کلاس 5 و قابلیت های مخصوص گیمینگ نهفته اند تا تجربه فوق العاده ای از بازی به شما ارایه دهند.

آماده برای چیره شدن بر میدان نبرد: Z270 TOMAHAWK


unnamed4.jpg


مادربرد Z270 TOMAHAWK با با برخورداری از زره فلزی مستحکم در ترکیب با نقوش چاپ شده بر روی برد PCB، با استقامت مثال زدنی طراحی شده تا به شما این اطمینان را دهد که در سخت ترین نبردها و ساعات طولانی گیمینگ، شرایط سیستم شما بهترین عملکرد خود را حفظ خواهد کرد. برخورداری از لیست بلند بالایی از قابلیت های مخصوص گیمینگ از قبیل یک جفت شکاف Turbo M.2، درگاه شبکه کابلی مخصوص گیمینگ و صدای Audio Boost، مادربرد Z270 TOMAHAWK را به یک همراه قابل اتکا برای گیمرها مبدل ساخته است

LIGHTNING USB 3.1 GEN2


unnamed777.jpg


با بهره گیری از نیروی کنترلر ASmedia 2142 USB 3.1 Gen2، قابلیت Lightning USB این مادربردها سرعت بالاتری را برای درگاه های USB در زمان اتصال همزمان چندین دستگاه USB 3.1 Gen2 ارایه می دهد. افزون بر این نرم افزار X-Boost با تشخیص خودکار دستگاه های USB و بهینه سازی ارتباط آنها، سرعت تبادل را از این هم فراتر می برد.
DDR4 BOOST

unnamed56.jpg


DDR4 Boost از طریق مجزا ساختن کامل مدار حافظه، بالاترین عملکرد و پایایی را برای سیستم فراهم می کند. تغییرات فنی اعمال شده در این طراحی، در مقایسه با فناوری های دیگر سازندگان پایایی بیشتری را در سرعت های بالاتر ارایه می دهد. از کارایی بیشتر در اجرای بازی ها و یا در کار با ویدئوها و تصاویر حجیم لذت ببرید.

لیست مادربردهای MSI 200 به تفکیک سری:

ENTHUSIAST GAMING
- Z270 XPOWER GAMING TITANIUM
- Z270 MPOWER GAMING TITANIUM
- Z270 GAMING M7
- Z270 GAMING M5
- Z270 GAMING M3
- H270 GAMING M3
- B250 GAMING M3

PERFORMANCE GAMING
- Z270 GAMING PRO CARBON
- H270 GAMING PRO CARBON
- B250 GAMING PRO CARBON
- Z270I GAMING PRO CARBON AC
- Z270 KRAIT GAMING
- B250 KRAIT GAMING
- Z270 GAMING PRO
- B250M GAMING PRO
- H270I GAMING PRO AC
- B250I GAMING PRO AC

ARSENAL GAMING
- Z270 TOMAHAWK
- H270 TOMAHAWK ARCTIC
- Z270M MORTAR
- H270M MORTAR ARCTIC
- B250M MORTAR
- H270M BAZOOKA
- B250M BAZOOKA
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
AMD و بازهم نوآوری: معماری VEGA برای انقلاب در پردازش گرافیکی آمده است
روز جاری AMD ریزمعماری پردازنده گرافیکی آتی خود را موسوم به Vega، دست کم بر روی کاغذ معرفی کرد. اسلایدهای رسمی منتشر شده خبر از بهبودها و تغییرات بنیادین می دهند که در ادامه می توانید بیشتر با آنها آشنا شوید.


































Vega یک نام جذاب جدید برای نسل پنجم معماری GCN یا گونه جدیدی از آن نیست، بلکه با یک طراحی کاملاً جدید برای پردازنده گرافیکی روبروهستیم که با بهره گیری از چند جز جدید، وعده جهش کارایی و همچنین راندمان را می دهد.

یکی از تغییرات بنیادین Vega به معماری حافظه مربوط می شود، AMD ضمن بکارگیری حافظه های با پهنای باندل بالا HBM2، طراحی جدیدی برای استفاده از حافظه پیاده سازی نموده که به استفاده بسیار بهینه تر از حافظه کمک می کند. AMD احساس کرده که بین تخصیص حافظه و حافظه مورد استفاده برنامه ها توازن مناسبی وجود ندارد. هرچند یک برنامه ممکن است برای رندر سه بعدی به بارگذاری محتوا در حافظه ویدئویی نیاز داشته باشد، اما لزوماً همواره کل محتوای بارگذاری شده مورد استفاده قرار نمی گیرد و همین موضوع به اتلاف و استفاده غیر بهینه از منابع می انجامد. معمولاً این نقص از طریق بهینه سازی های اختصاصی برای بازی ها از در درایورهای جدید پوشش داده می شوند اما حالا AMD تصمیم گرفته که این بهینه سازی ها را از همان ابتدا و در سطح سخت افزاری پیاده سازی کند. AMD خود از این فناوری جدید به عنوان adaptive fine-grained data movement یاد می کند و با طور هوشمند از بارگذاری و حفظ داده های غیر ضروری در حافظه ویدئویی جلوگیری می کند. نتیجه آن جلوگیری از اتلاف منابع سخت افزاری است.

برای پیاده سازی چنین طراحی جدیدی به تعبیه اجزای سخت افزاری تازه ای نیاز است که در پردازنده های گرافیکی فعلی یافت نمی شود. این بخش جدید یک حافظه کش بسیار سریع است که یک لایه بالاتر از حافظه کش سطح دوم قرار می گیرد. AMD خود این بخش جدید را حافظه کش با پهنای باند بالا ( HBMC ) می نامد، HBMC به دیگر حافظه موجود از جمله حافظه ویدئویی، حافظه سیستم و دیگر حافظه های موجود دسترسی دارد. HBMC از فضای آدرس مجازی اختصاصی با طیف 512 ترابایت بهره می برد. در این طراحی جدید پردازنده گرافیکی از HBMC برای بهبود تبادل داده ها بین پردازنده گرافیکی و سیستم بهره می گیرد. در وجود HBMC منابع پردازنده گرافیکی در واکشی داده ها از دیگر حافظه های سیستم به حافظه ویدئویی کمتر اتلاف می شوند و به طرز موثری به راندمان پهنای باند حافظه را بهبود می بخشد.

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، Vega از حافظه نسل جدید HBM2 بهره گیرد که در میان تمامی فناوری های موجود، بالاترین پهنای باند حافظه را ارائه می کند. از نظر تئوری کارت های مبتنی بر Vega می توانند حداکثر به 32 گیگابایت حافظه HBM2 مجهز باشند.

جدای از معماری حافظه تمام جدید، Vega در بخش محاسباتی نیز دستخوش تحول گردیده و حالا نه تنها بسیار پرقدرت تر، بلکه بهینه تر نیز هست. در نوشتارهای آتی به معرفی کامل Vega و تغییرات آن خواهیم پرداخت.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
از تغییر مکرر CPUهای اینتل خسته شده اید؟ AMD ZEN برای شما ساخته شده است
پس از صرف نزدیک به چهار سال زمان بر سر توسعه و بهینه سازی ریزمعماری پردازنده ZEN، ا AMD حالا می خواهد استفاده حداکثری را از آن ببرد، بله این بدان معنا است که به این زودی ها ZEN بازنشسته نمی شود. مارک پیپرمستر، مدیر ارشد فناوری AMD تایید کرده که ZEN برای یک دوره چهار ساله در صنعت کامپیوترهای شخصی به خدمت خواهد گرفته شد و خبری از تغییر سریع ریزمعماری، نظیر آنچه که با اینتل شاهد آن هستیم، نیست.

23f4a2a6c141.jpg



همانطور که می دانید اینتل از چرخه ای موسوم به "تیک-تاک" در توسعه پردازنده های خود بهره می گیرد که یکی در میان ریزمعماری پردازنده و فناوری ساخت بروزرسانی می شوند، اما ظرف چند سال اخیر و با کوچک تر شدن فناوی ساخت تراشه، این الگو به بن بست رسیده و اینتل در ارائه جهش کارایی و بهبود راندمان قابل توجه ناکام مانده است. در شرایطی که اینتل دست کم هر سال یک نسل جدید از پردازنده های خود را عرضه می کند، AMD به بروزرسانی پیوسته ZEN می اندیشد.

طبق اظهارات این مقام رسمی، AMD در نظر دارد طی چند نسل ریزمعماری ZEN را بهبود بخشد و تراشه های جدیدی عرضه کند. هرچند چگونگی این بهبودها هنوز مشخص نیست، اما به گفته وی، آنها به بهبود معماری معتقد هستند که چیزی فراتر از بهبود فناوری ساخت است که توسط اینتل آن را دنبال می کند. البته در این حالت می بایست بروزرسانی های ZEN به حدی باشد که بتواند با نسل های جدید پردازنده های اینتل رقابت کند.

آقای پیپرمستر همچنین ابراز خوشبینی کرده که نوآوری هایی فراتر از فناوری ساخت کوچکتر وجود دارد که می توان آنها را به مشتریان ارائه کرد. هرچند این مقام AMD به طور صریح درباره اینتل اظهار نظر نکرده، اما در حقیقت تلویحاً به سیاست های آن تاخته و آنچه که اینتل به عنوان بهبود با هر نسل ارائه می کند را کم اهمیت خوانده.

احتمالاً در چنین وضعی سوکت AM4 به این زودی ها بازنشسته نمی شود و AMD با ارائه چیپ ست ها و پردازنده های جدید از آن پشتیبانی می کند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
CES 2017: لپتاپ گیمینگ Razer با سه نمایشگر تجربه بازی در رزولوشن فوق عریض را ارائه می‌کند
آیا تا به حال به این مورد فکر کرده اید که با لپتاپ های گیمینگ هم می‌شود، بازی در نمایشگرهای فوق عریض را تجربه کرد؟ پروژه جدید ریزر، این امکان را برای کاربران محقق خواهد کرد. با ما همراه باشید تا در مورد یکی از عجیب ترین دستگاه های معرفی شده در CES 2017 بیشتر صحبت کنیم.

Razer-valerie.JPG


پروژه جدید ریزر، شرکت تخصصی ساخت دستگاه های مرتبط با گیمینگ در واقع از ایده نمایشگرهای عریض ایده گرفته شده است. در این حالت ابعاد لپتاپ به اندازه دیگر گروه ها و لپتاپ های معمولی بازار است ولی تفاوت خاص این لپتاپ که آن را از دیگران متمایز می‌کند استفاده از سه نمایشگر به جای یک نمایشگر است. در واقع این دستگاه 3 نمایشگری دارد که می‌توان آن ها را روی هم تا کرد و هنگام بازی، با باز کردن آنها به رزولوشن فوق عریضی رسید که مناسب انجام بازی های استراتژیک و باب طبع علاقمندان به آنهاست.

در نمای اولیه این لپتاپ شباهت بسیار زیادی به مدل گیمینگ فوق العاده سال گذشته شرکت با نام Razer Blade Pro دارد ولی تفاوت آن همین 3 نمایشگری هستند که در مورد آنها صحبت می‌کنیم و این بار ریز به جای یک نمایشگر 4K با اندازه 17.3 اینچ از نوع IGZO تصمیم گرفته دستگاه را به سه نمایشگر با همان ابعاد و رزولوشن تبدیل کند. در نتیجه رزولوشن نهایی تصویر به 11,520 در 2160 پیکسل می‌رسد که در دنیای لپتاپ ها هیچ رقیبی ندارد!

Razer_Project_Valerie___Top_Open.png


البته همانطور که می‌دانید جدای از گیمرها، برخی طراحان و افرادی که نیاز به کار کردن همزمان با چند برنامه و چنجره دارند نیز ممکن است علاقه زیادی به نمایشگرهای فوق عریض و یا استفاده از چند نمایشگر داشته باشند که در این صورت انتخاب Valerie می‌تواند برای آنها نیز مناسب باشد.

Razer_Project_Valerie___Hinge_Close_Up.png


در بخش پردازشی نیز ریزر این لپتاپ را به یک کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX1080 مجهز کرده و نکته مثبت دیگر استفاده از یک کیبورد مکانیکی برای دستگاه است. در کنار این موارد نیز وزن این لپتاپ در حدود 5.4 کیلوگرم و ضخامت آن نیز حدود 3.5 سانتی‌متر است و قابلیت هایی مانند پشتیبانی از پخش محتوای واقعیت مجازی و هدست های Oculus Rift و HTC Vive نیز به همراه دستگاه خواهند بود.

در آخر لازم است به این نکته اشاره کنیم که به دلیل اینکه این لپتاپ هنوز به عنوان یک طرح اولیه است، قیمت نهایی و زمان عرضه آن مشخص نشده است ولی با این تفاسیر به نظر باید آن را در گروهی قرار دهیم که گیمرهای با توان مالی فقط قادر به خرید آن باشند!
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
MSI بیش از 20 مدل مادربرد مختلف برای پردازنده‌های AMD Ryzen عرضه می‌کند
MSI، از سازندگان مادربرد و قطعات مخصوص گیمینگ، بیش از 20 مدل مادربرد مختلف برای پردازنده های AMD Ryzen عرضه می کند که مطمئناً شامل طراحی های اختصاصی مخصوص گیمینگ و اورکلاکینگ نیز می شود. اگر از استقبال بالای سازندگانی چون MSI از پلتفرم AM4 تعجب کرده اید، بد نیست بدانید سازندگان مادربرد بسیار به موفقیت این پلتفرم خوشبین هستند. انتظار می رود MSI بسیاری از مادربردهای محبوب فعلی خود را در مدل AM4 نیز عرضه کند که قابلیت ها و ویژگی های مشابه مدل های مبتنی بر پلتفرم های اینتل ارائه می کنند.

untitled-8.jpg


برای گیمرها و خوره های سخت افزار X370 جذاب ترین چیپ ست AMD خواهد بود. X370 از نسل دوم استاندارد USB 3.1 با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه در کنار تعدادی درگاه USB 3.0 و همچنین چهار درگاه SATA3 پشتیبانی می کند. همچنین مادربردهای مبتنی بر چیپ ست X370 از درگاه SATA express نیز پشتیبانی می کنند. در پلتفرم جدید AMD چیپ ست 8 خط ارتباطی PCI-Express 2.0 ارائه می کند اما خطوط PCI-Express پردازنده منطبق بر استاندارد نسخه 3.0 هستند.

هرچند شاید این چیپ ست از نگاه بسیاری ها غنی به نظر نرسد، اما مطمئناً همانند پلتفرم های اینتل سازندگان مادربرد از طریق بکارگیری کنترلرهای ثانویه نظیر محصولات ASMedia، قابلیت های بیشتری نظیر درگاه های پرسرعت به مادربردها اضافه می کنند، بله نورپردازی RGB LED هم جزو آنهاست.

dsc01839.jpg


در ترکیب یک پردازنده Ryzen با چیپ ست X370، شما تا شش درگاه SATA،ا32 خط ارتباطی PCIe، دو درگاه USB 3.1 و ده درگاه USB 3.0 خواهید داشت که مطمئناً بد نیست اما در بهترین حالت پلتفرم AM4 را به پلتفرم دسکتاپ معمولی اینتل نزدیک می کند و هنوز فاصله زیادی با Broadwell-E دارد، البته اگر پلتفرم های 8 هسته ای این دو سازنده را با یکدیگر مقایسه کنیم.

طبق اطلاعات موجود، پردازنده ها و مادربردهای سوکت AM4 اواخر ماه میلادی آینده روانه بازار می شوند.
 

msm1365

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 نوامبر 2015
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
1
سن
38
شرکت Nvidia را مطمئناً همگی با کارتهای گرافیک کامپیوتری خواهیم شناخت، به تازگی اما همکاری مشترک این شرکت با ZF برای توسعه سیستم‌های هوشمند جهت کامیون های خودران یا بدون راننده کلید خورده است و محصولات آن از سال ۲۰۱۸ به بعد روانه بازار خواهد شد.

شرکت ZF برای اینکه کامیون ها بتوانند محیط اطراف خود را از طریق سنسورها و رادراها بهتر بشناسند پلتفرمProAI را با قابلیت آپدیت در حرکت عرضه خواهد کرد. در حال حاضر بخش‌های دریافت‌کننده اطلاعات (ECU )، پردازنده های مختلفی دارند و از قدرت کافی نیز برای استفاده در کامیون های خودران برخوردار نیستند.

برای پاسخ به پردازش بالای مورد نیاز در چنین شرایطی پلتفرم PX 2 AI شرکت انویدیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این سوپر پردازشگر این توانایی را میدهد که اطلاعات دریافتی از سنسورها، رادارها، سنسورهای اولتراسونیک و رادارهای لیزری Lidar را پردازش کند و درک مناسبی از اتفاقات اطراف کامیون داشته باشد. پس از تعیین موقعیت کامیون بر روی نقشه سه بعدی تصمیم مناسب اتخاذ خواهد شد.

منبع مجله سلطان جاده
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
یک گام دیگر در راستای کاهش قیمت SSDها: Marvell کنترلر جدید 88SS1079 را معرفی کرد
اگر به دنیای SSDها علاقمند باشید یا در آینده نزدیک قصد خرید یکی از محصولات جدید را داشته باشید، برای کسب آگاهی درباره آنها باید از مدت ها قبل کنترلرهای جدیدی که معرفی می شوند را دنبال کنید، چراکه این کنترلرها هستند که کارایی و قابلیت های SSDها را تعیین می کنند. در تازه ترین آنها شاهد رونمایی Marvell از یک کنترلر جدید به نام 88SS1079 هستیم که جایگزین کنترلر محبوب 88SS1074 می شود.

IMG_1747600.jpg


هم اکنون کنترلر Marvell 88SS1074 در بسیاری از SSDهای ارزان قیمت نوع SATA از برندها و سازندگان مختلف یافت می شود، بنابراین جانشین آن بسیار حائز اهمیت است. با از راه رسیدن SSDهای مجهز به کنترلر جدید 88SS1079 نباید انتظار افزایش کارایی داشته باشید، چراکه تغییرات صورت گرفته نه بر روی افزایش کارایی، بلکه بر روی کاهش هزینه ساخت متمرکز است. در حقیقت 88SS1079 صرفاً گونه بهبودیافته ای از کنترلر فعلی 88SS1074 با هدف کاهش هزینه های تولید برای سازندگان است. کنترلر 88SS1074 قلب تپبنده برخی از پرفروش ترین SSDهای فعلی از جمله سری Plextor M7V ،Crucial MX300، SanDisk X400 ،WD Blue و Kingston SSDNow UV400 است.

Marvell در کنترلر جدید 88SS1079 بخش هایی از ملزومات برد PCB را به درون خود کنترلر منتقل کرده که نه تنها به کاهش هزینه ساخت، بلکه به کوچکتر شدن برد PCB نیز کمک می کند. با این حال صرفه جویی در فضای برد PCB به حدی نیست که بتوان در SSDهای ساخته شده در فرم فاکتور M.2 تعداد بیشتری تراشه حافظه با هدف دست یابی به گنجایش بیشتر تعبیه کرد. به زودی برخی از سازندگان در تولید جدید SSDهای خود از کنترلر 88SS1079 بهره می گیرند اما انتظار می رود با آغاز مهاجرت به تراشه های حافظه 3D NAND، کنترلر فعلی 88SS1074 به طور کامل کنار گذاشته شود.

این کنترلر جدید در SSDهای میان رده مجهز به حافظه DRAM استفاده می شود که بیشترین فروش را دارند.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
گزارش اختصاصی از همایش معرفی مادربوردهای جدید MSI: زره پوش های تازه نفس رسیدند
29 دی ماه شرکت GREEN به عنوان نماینده جدید بخش قطعات MSI، اقدام به برگزاری همایش اختصاصی پیرامون معرفی نسل جدید مادربوردهای این شرکت با چیپ ست های سری 200 اینتل کرد. مادربوردهای گیمینگ جدید MSI با قابلیت های ویژه و اختصاصی همراه شده اند و از این پس به عنوان یک انتخاب جدی برای گیمرها در کنار دیگر سازندگان مطرح بازار با گارانتی شرکت گرین حضور خواهند داشت. با ما و گزارش اختصاصی این رویداد و معرفی قابلیت های این مادربوردها همراه باشید.

مراسم روز چهارشنبه صرفاً به معرفی مادربوردهای جدید MSI که از چیپ ست های سری 200 اینتل نظیر Z270، H270 و B250 استفاده می کنند، اختصاصی یافته بود. مجری مراسم صحبت های خود را با اشاره به سابقه گرین در تولید تجهیزات کامپیوتری شروع کرد و از جوایز متعددی که به گرین در این زمینه اختصاص یافته است نام برد.

2.jpg


وی ضمن اشاره به شروع فعالیت گرین با محصولاتی نظیر کیس و پاور، عنوان کرد که این شرکت توانسته است طیف محصولات خود را گسترش داده و با تعریف استانداردهای کیفی مختلف اقدام به تولید، توزیع و عرضه محصولات با کیفیت و معتبر کند. همچنین GREEN در آخرین توافق خود با شرکت MSI، از این پس نماینده رسمی و قانونی در توزیع قطعات کامپیوتری و کامپوننت PC این شرکت خواهد بود.

در ادامه دکتر مهدی میرنقی، مدیر بازاریابی شرکت پردیس صنعت سیاره جزئیات بیشتری از توافق میان GREEN و MSI را عنوان نمود. وی با اشاره به هدف اصلی این همایش که معرفی محصولات جدید MSI است، از استراتژی جدید شرکت پردیس صنعت سیاره سبز در عرضه محصولات جدید خبر داد. دو برند جدیدی که شرکت پردیس صنعت سیاره سبز یا GREEN در نمایشگاه الکامپ امسال از توافق با آنها رونمایی کردند، برند Chenbro و همچنین برند MSI بود.

16.jpg


برای ما بحث کیفیت کالا و رضایت مشتری بسیار مهم بوده است، تا جایی که کالایی وارد کشور شود که جدا از بحث کیفیت و خدمات، قیمت رقابتی هم داشته باشد. به گفته ایشان در برهه زمانی خاصی MSI وارد کشور شد و فعالیت محدودی داشت، اما با قرارداد جدیدی که GREEN با MSI منعقد کرده امید است که این روند تغییر مناسبی پیدا کند.

دکتر میرنقی چشم انداز MSI در ایران را "لذت بردن تمام گیمرها از یک تجربه بازی بی مثال و همواره بی رقیب بودن در میدان با استفاده از ابزارهای قدرتمند" عنوان نمود. ماموریت این شرکت ارائه بهترین و خلاقانه ترین سیستم های گیمینگ است و داشتن یک شبکه اجتماعی باز برای بهره گیری از خرد جهانی است. در سال 2017 نیز MSI یک شعار گیمینگ با عنوان "Some are PC, We are Gaming" انتخاب کرده است که اشاره به تفاوت دید گیمینگ MSI با دیگر سازندگان دارد.

11.jpg


پس از ایشان، حسام شالیکاریان کارشناس بازاریابی محصولات MSI در شرکت GREEN، اقدام به توضیح درباره قابلیت های مادربوردهای جدید MSI نمود. مادربوردهای جدیدی که در همایش دیروز معرفی شدند شامل مدلهای زیر بود:

  • Z270 XPower Gaming Titanium
  • Z270 Gaming Pro Carbon
  • Z270 Gaming M7
  • Z270 Gaming M5
  • Z270 Tomahawk
  • Z270 PC Mate
  • H270 PC Mate
  • H270 Tomahawk ARCTIC
  • B250 PC Mate
  • B250M Mortar


01.jpg


حسام شالیکاریان به مادربورد Gaming M7 که جایزه نوآوری را در نمایشگاه CES را برای MSI به ارمغان آورد، اشاره کرد و از اواردهای مختلفی که مادربوردهای جدید MSI چه در میان وب سایت های داخلی و چه خارجی کسب کرده اند سخن گفت. به عنوان مثال شالیکاریان از مادربورد MSI Z270 Gaming M5 که توانسته است از لابراتوار تخصصی شهر سخت افزار امتیاز 9 را به همراه نشان Gamer’s choice دریافت کند، نام برد.

مادربوردهای MSI در دسته بندی و خانواده های مختلفی تولید شده اند که بالا رده ترین آنها Enthusiast Gaming بوده که برای گیمرهای فوق حرفه ای طراحی و با قابلیت های ویژه و بالایی عرضه شده اند. سری بعدی نیز Performance Gaming است که آنها هم قابلیت های گیمینگ ویژه ای دارند اما با بودجه کمتری نسبت به خانواده اول عرضه می شوند. خانواده سوم نیز Arsenal Gaming است که برای گیمرهایی با بودجه محدود عرضه شده اند و سری آخر نیز Pro Series که برای کاربردهای اداری و خانگی طراحی شده اند. تمامی این مادربوردها امکانات و قابلیت های پایه برای گیمینگ را دارند.


در بعد سری ها و بخش مادربوردهای Bullerproof Gaming، MSI دو مدل Z270 Xpower Gaming Titanium و Z270 Mpower Gaming Titanium را با قابلیت های بالا برای اورکلاکینگ معرفی می کند. این مادربوردها دارای Hotkey های خاص برای اورکلاکینگ سریع می باشند.

مادربوردهای مناسب برای گیمرهای حرفه ای نیز از سری Master Level Gaming می باشند که شامل 5 مدل Z270 Gaming M7 - Z270 Gaming M5 - Z270 Gaming M3 - H270 Gaming M3 و B250 Gaming M3 می باشند. در این سری سه چیپ ست متفاوت امکانات خیلی خوبی را برای گیمرها ارائه می دهند.



در سری Krait نیز MSI از طراحی جالبی در مادربورهایش استفاده کرده است. طرح و پترن مشکی سفید این مادربوردها از این سری با یکدیگر متفاوت است و با دست و با استفاده از قلم بر روی آن کشیده شده است و به همین دلیل نیز هیچ کدام از این مادربوردها با یکدیگر طرح مشابهی ندارند.

در سری Ice Cold Domination هم از تم سفید رنگ در طراحی این مادربوردها استفاده شده است. دو مدل H270 Tomahawk Arctic و H270M Mortar Arctic از این سری هستند. سری Tomahawk با تم رنگ سفید و قرمز و در دو مدل Z270 Tomahawk و H270 Tomahawk Arctic وجود دارند.
04.jpg


سری SLI که به نوعی بازطراحی شده و با نسل قبلی متفاوت است، دارای Armor Shield در اسلات های حافظه رم، PCI و اسلات M.2 می باشد.

قابلیت Mystic Light که بطور ویژه مربوط به نورپردازی مادربورد است، از طریق یک نرم افزار اختصاصی به نام Gaming App امکان ایجاد تغییرات لازم در رنگ و ... را می دهد. Mystic Light فقط محدود به مادربوردهای MSI نیست و به کمک هدرهای تعبیه شده می توانید دستگاه ها و کارت های گرافیک از برندهای دیگر را نیز به مادربورد متصل کرده و با Gaming App آنها را کاستومایز کنید.

در سری جدید مادربورهای MSI نیز کانکتورهای اتصال فن نیز به تعداد کافی قرار داده شده و دیگر نوسانی در سرعت گردش فن نیز وجود نخواهد داشت. MSI دو هدر اختصاصی برای خنک کننده های آبی قرار داده است و کاربر می تواند هدر این نوع کولر را بطور مستقیم به مادربورد متصل کند.

06.jpg


برای اورکلاکرها هم قابلیت جدید و انحصاری به این مادربوردها اضافه شده است، کاربر می تواند از طریق یک ولوم سخت افزاری و یک ولوم شبیه سازی شده اورکلاک پیش فرض انجام دهد و از طریق پروفایل های از پیش تعیین شده عمل اورکلاک را انجام دهد. این ویژگی با فشردن یک کلیک در محیط ویندوز به نام Game Boost فعال می شود و عمل اورکلاک را انجام می دهد.

در بحث اورکلاک حافظه رم نیز با فناوری جدید DDR4 Boost امکان افزایش فرکانس حافظه تا 4000 مگاهرتز وجود دارد و با همین قابلیت می توان تاثیر قابل توجهی بر روی افزایش سرعت فریم در بازی ها اعمال کرد. با این فناوری همچنین مادربورد می تواند یک ولتاژ کاملاً پایدار را به ماژول های رم تزریق کند.

10.jpg


با توجه به پلتفرم های مختلف در بخش ذخیره سازی اعم از M.2 و mSata، می توانید با مادربوردهای جدید MSI تمامی این ابزارهای ذخیره سازی را تجربه کنید. با کمک قابلیت Steel Armor طول عمر کانکتور و ماژول حافظه ذخیره سازی افزایش پیدا می کند و در دراز مدت تاثیر خود را به خوبی نشان می دهد. روکش استیل قرار گرفته بر روی کانکتورها بصورت اختصاصی قرار گرفته اند و باعث افزایش چسبندگی اسلات به مادربورد می شود. فناوری X-Boost نیز باعث افزایش سرعت دسترسی به فلش دیسک ها تا 20% و حافظه های SSD تا 10% شود.

ویژگی Tripe RAID نیز باعث می شود، سه پلتفرم سخت افزاری ذخیره سازی اعم از mSATA، M.2 و U.2 را بصورت پیکربندی یکپارچه درآورده و سرعت نهایی را افزایش دهید.

17.jpg


M.2 Shield نیز یک فناوری مخصوص برای ماژول های SSD است، در زیر این شیلد یک چسب سیلیکون قرار گرفته است تا دمای ماژول را جذب کند و در دراز مدت باعث افزایش طول عمر آن شود. تست هایی که در خلال همایش از ماژول های نصب شده بر روی مادربورد MSI Z270 Gaming M7 با این قابلیت گرفته شد، این ادعا را به خوبی نشان داد که نه تنها دمای این ماژول ها ثابت مانده بود، بلکه تاثیری بر روی عملکرد و پرفورمنس ماژول نیز شاهد نبودیم.

09.jpg


برای کسانی که شیفته واقعیت مجازی و VR هستند نیز، MSI در سری جدید مادربورهای چیپ ست سری 200 اینتل، از یک چیپ اختصاصی به نام VR Boost به همراه دو پورت USB منحصر به فرد برای واقعیت مجازی استفاده کرده است. این دو پورت USB به دلیل استفاده از چیپ ست اختصاصی، کاری به مسیرهای دیگر پورت های USB نداشته و تداخلی با آنها ایجاد نمی کنند. به همین دلیل پهنای باند بین VR و دیگر ابزارها تقسیم نخواهد شد.

07.jpg


بر روی این مادربوردها نیز یک هدر اختصاصی برای اتصال پورت USB Type C در قسمت جلویی کیس قرار داده شده است. چیپ ست شبکه Killer e2500 که جدیدترین چیپ ست شبکه این کمپانی است، با ترکیب با چیپ ست شبکه بی سیم Intel به شما قابلیت های زیادی در مدیریت پهنای باند خواهد داد و می توانید اولویت بندی را بر روی ترافیک شبکه تعریف کنید. چیپ محافظ مدار Killer Shield هم می تواند تا 15 هزار ولت قابلیت محافظت از پورت LAN مادربورد را بر عهده بگیرد.

Audio Boost 4 با برخورداری نسبت سیگنال به نویز 120 دسی بل و نمونه برداری 32 بیتی بهره مند است. در مادربوردهای MSI دو آمپلی فایر وجود دارد، یکی برای خروجی ها در پشت مادربورد و دیگری نیز برای اتصالات بخش جلویی که باعث می شود با اتصال همزمان به هر دو پورت تفاوت کیفیتی بوجود نیاید.

14.jpg


Audio Boost 4 دارای 4 ویژگی خاص است، اولین آنها RGB LED است و کاربر می تواند از افکتهای متعدد و رنگهای متعدد در آن استفاده کند. مدار ایزوله سه لایه نیز باعث جلوگیری از نویز می شود. خازن های پیشرفته و تجهیزات اختصاصی برای جلوگیری از نویز هم دیگر ویژگی های Audio Boost 4 هستند.

Nahimic 2 نیز یک فناوری اختصاصی MSI است که دارای ویژگی های متعددی بوده و امکانات نرم افزاری خاصی را به کاربر می دهد.

در بحث اورکلاکینگ، کاربر می تواند با اتصال یک فلش دیسک و فشردن یک کلیک بایوس مادربورد را ارتقا دهد. OC Dashboard هم که در سری Xpower Titanium گنجانده شده است، به بالا رفتن سرعت اورکلاکینگ و افزایش فرکانس کمک می کند.

19.jpg


پس از حسام شالیکاریان، صابر آذین کارشناس واحد تحقیق و توسعه شرکت پردیس صنعت سیاره سبز به معرفی یکی از ویژگی های جذاب مادربوردهای MSI به نام M.2 Shield پرداخت. با توجه به گسترده تر شدن استفاده از ماژول های NVMe لازم است که برای بهره مندی از حداکثر سرعت، از M.2 نسل دوم استفاده شود. مادربوردهای MSI از قابلیتی به نام M.2 Shield بهره مند شده اند که همانند یک هیت سینک عمل کرده و با جذب حرارت تولید شده باعث افزایش کارایی و طول عمر این ماژول ها می شود.

15.jpg


MSI و GREEN یک کامپیوتر مجهز به این مادربورد و قابلیت را آماده کرده بودند تا میزان کارایی و پرفورمنس ماژول های NVMe نصب شده بر روی این مادربورد مجهز به قابلیت M.2 Shield را نشان دهند. طبق تست های موجود پس از 30 دقیقه فشار سنگین به مادربورد Z270 Gaming M7 و ماژول NVMe، کارایی این ماژول تغییری نکرد و حرارت آن هم در محدوده ایمن باقی ماند.
در انتهای همایش، کریس یانگ مدیر فروش منطقه ای MSI در ایران به همراه خانم میرزایانس مدیر بازاریابی MSI در ایران صحبت هایی را درباره فعالیت MSI و بازار ایران مطرح کردند:

- اخیراً MSI افتخار داشته است که با GREEN وارد همکاری شود، از این پس شما MSI را بسیار فعال تر خواهید دید. ما بزودی تورنمنت های گیمینگ را در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد. MSI اکنون در ایران دفتر رسمی دارد و حضور آن در ایران مستمر و فعال خواهد بود. MSI جزو سه برند گیمینگ در ایران است و اکنون بخش پشتیبانی فنی ما در اکثر انجمن های سخت افزاری فارسی زبان برای پشتیبانی از مصرف کنندگان ایجاد شده است.

مادربوردهای سری 200 اینتل، کارت های گرافیک و کامپوننت های کامپیوتری MSI از این پس با ضمانت GREEN و شرکت پردیس صنعت سیاره سبز به عنوان نماینده جدید این شرکت تایوانی در بازار ایران موجود خواهند بود. در ادامه می توانید
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
افزایش ١٥ درصدی قیمت کالاهای بازار کامپیوتر
رئیس اتحادیه صنف رایانه از افزایش ١٠ تا ١٥ درصدی قیمت کالاهای وارداتی بازار دیجیتال در پی نوسانات و افزایش نرخ بازار ارز خبر داد. سیدمهدی میرمهدی از رکود بازار کالاهای کامپیوتری و دیجیتال در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: از آنجایی که بالغ بر ٩٨ درصد کالاهای این بخش، وارداتی است، نوسانات نرخ ارز، تاثیر مستقیمی در این بازار دارد و افزایش نرخ ارز باعث افزایش ١٠ تا ١٥ درصدی قیمت کالاهای بازار شده است.

26.jpg


وی گفت: در آذرماه و دی ماه علاوه بر افزایش نرخ ارز، به دلیل سیاستهای دولت در جلوگیری از واردات کالاهایی که نمایندگی رسمی در ایران ندارند، بازار واحدهای صنف کالاهای فناوری اطلاعات با مشکلاتی همراه شد که در نهایت رکود این بازار را به همراه داشت.

رئیس اتحادیه صنف رایانه با اشاره به اینکه جلوی ورود برخی کالاهای فناوری اطلاعات و اقلام رایانه ای به کشور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش در ایران، گرفته شد، اظهار داشت: طبق الزام وزارت صنعت معدن و تجارت، هر کالای فناوری اطلاعات که قرار است وارد کشور شود باید نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش در ایران داشته باشد.

وی با تاکید براینکه این تصمیم بسیار کارشناسانه است، ادامه داد: البته با وجودی که هنوز نمایندگی رسمی شرکتهای مادر در حوزه کالاهای رایانه ای تصمیمی برای ورود به ایران ندارند، این الزام وزارت صنعت، مشکلاتی را برای واردکنندگان ایجاد کرد که باعث برخی مشکلات در بازار عرضه و فروش شد.

به گفته رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه افزایش قیمت کالاهای کامپیوتری و دیجیتالی همزمان با افزایش نرخ ارز، تاثیر مثبتی برای فروشندگان نداشته است و به نوعی به ضرر فروشندگان است. چرا که همچنان این بازار سوت و کور است و مصرف کننده رغبتی به خرید نشان نمی دهد.

میرمهدی با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و خریدهای نوروزی اظهارامیدواری کرد که تقاضاهای دولتی و نیز مردم عادی، برای خرید لوازم الکترونیکی و کامپیوتری افزایش یابد تا بازار شاهد رونق دوباره ای باشد.

 
  • Like
Reactions: a13

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کمپانی MSI در نمایشگاه CES، کیس آماده جدیدی را با نام Trident 3 معرفی کرد که ظاهری شبیه به کنسول‌های گیم داشت و در کنار نسل جدید از تراشه‌های Kaby Lake اینتل از کارت گرافیک‌های GeForce GTX و حافظه‌های ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد. اگرچه این کامپیوتر گیمینگ در مقایسه با کنسول‌های Xbox One و PlayStation 4 از قیمت بالاتری برخوردار است اما در مقایسه با آن‌ها عملکرد بهتری را داراست و حتی می‌تواند برای کاربردهای واقعیت مجازی نیز مورد استفاده قرار بگیرد
msi_Trident%203-1.jpg

با توجه به محدودیت سخت افزاری موجود در کنسول‌های گیمینگ، به تازگی تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ قطعات سخت افزاری تصمیم گرفته اند کیس‌های گیمینگی را طراحی کنند که ظاهری شبیه به کنسول‌های بازی دارد اما در مقایسه با آن‌ها قدرت و عملکرد بهتری را فراهم می‌آورند.کیس آماده Trident 3 در حدود 3 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن کوچکتر از کنسول بازی Xbox One است و بنا به نیاز کاربران می‌تواند یکی از پردازند‌ه‌های جدید و قدرتمند Core i5-7400 با سرعت 3 تا 3.5 گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی یا Core i7-7700 با سرعت 3.6 تا 4.2 گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی را در اختیار داشته باشد. این پردازنده‌های قدرتمند می‌توانند با کارت گرافیک‌های جدیدی همچون GTX 1050 Ti با چهار گیگابایت حافظه و GTX 1060 با 3 یا 6 گیگابایت حافظه گرافیکی به کار گرفته شوند تا این کیس گیمینگ در اجرای جدیدترین بازی‌ها مشکلی نداشته باشد.کیس Trident 3 به صورت پیش فرض دارای هشت گیگابایت حافظه رم DDR4-2400 است اما کاربران می‌توانند آن را تا 32 گیگابایت نیز ارتقا دهند. 256 گیگابایت حافظه M.2 SATA SSD، یک هارد دیسک 1 ترابایتی و منبع تغذیه 230 وات از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول کمپانی MSI است. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی کمپانی سازنده، بخش‌هایی نظیر پردازنده، کارت گرافیک، حافظه رم و ذخیره‌سازی این کیس می‌تواند بنا به نیاز کاربران در سال‌های آتی نیز ارتقا پیدا کند.
یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این کیس درگاه‌های ارتباطی متنوع و گوناگون است. سه پورت USB 3.0 Type-A، یک پورت USB 3.0 Type-C، چهار پورت USB 2.0، ارتباط وای فای، بلوتوث 4.2، شبکه Gigabit Ethernet و شش پورت نمایش متشکل از چهار پورت HDMI، یک پورت DisplayPort و یک DVI، این درگاه‌های ارتباطی را تشکیل می‌دهند. حضور فناوری‌های Audio Boost 3 و Nahimic از دیگر قابلیت‌های این کیس است که صدای خروجی با کیفیتی را هم برای این کیس تدارک می‌بیند.این کیس همچنین از یک سیستم نورپردازی RGB LED نیز بهره می‌برد. نسخه پایه از این کیس که از پردازنده Core i5-7400 و کارت گرافیک GTX 1050 Ti بهره می‌برد قرار است در آینده نزدیک با قیمت 900 دلار راهی بازار شود. قیمت دیگر نسخه‌های این کیس قرار است در زمانی دیگر اعلام شود.
 
  • Like
Reactions: a13

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
با مادربرد MSI Z270 Gaming Plus کمتر هزینه کن، بیشتر بازی کن!
MSI در حال تدارک یک مادربرد جدید به نام Z270 Gaming Plus است که در بازه 120 الی 140 دلار قرار می گیرد و جزو مادربردهای خوش قیمت Z270 است. این مادربرد با هدف ارائه قابلیت ها و امکانات پایه ای چیپ ست پرچمدار Z270 طراحی شده و از برخی قابلیت های اضافی چون پیکربندی NVIDIA SLI پشتیبانی نمی کند.

154d609cbd5d.jpg


این مادربرد در فرم فاکتور استاندارد ATX ساخته شده و توان مورد نیاز خود را از یک کانکتور 24 پینی ATX می گیرد. مدار تغذیه پردازنده با برخورداری از 1+2+4 فاز رگولاتور ولتاژ از طریق یک کانکتور 8 پینی EPS تامین می شود. سوکت پردازنده به چهار شکاف DDR4 DIMM و یک شکاف توسعه PCI-Express 3.0 x16 متصل است. شکاف توسعه PCI-Express 3.0 x16 دوم این مادربرد از چیپ ست اصلی منشعب می شود و به طور فیزیکی دارای پهنای گذرگاه x4 است.

مادربرد MSI Z270 Gaming Plus دارای نورپردازی LED سرخ در برخی نقاط برد است. قابلیت های ارتباطی مخصوص وسایل ذخیره سازی این مادربرد از شش درگاه SATA III با پهنای باند 6 گیگابیت بر ثانیه و یک شکاف M.2 با پهنای باند 32 گیگابیت بر ثانیه تشکیل شده است. این مادربرد فاقد درگاه USB 3.1 با پهنای باند 10 گیگابایت بر ثانیه است اما 8 درگاه USB 3.0 (چهار عدد در پنل پشتی) با پهنای باند 5 گیگابیت بر ثانیه ارائه می کند. یک DVI و یک HDMI، درگاه های خروجی تصویر این مادربرد را تشکیل می دهند. درگاه شبکه کابلی مبتنی بر کنترلر ساخت اینتل است.

صدای آنبورد 8 کاناله HD از پردازنده صوتی با توانایی ارائه نسبت سیگنال به نویز 960 dBA، خازن های مخصوص صدا ژاپنی و مدار ایزوله بهره می برد.

مادربرد جدید Z270 Gaming Plus تا کمتر از یک هفته دیگر روانه بازارهای جهانی می شود.
 
  • Like
Reactions: a13

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
تراشه‌های AMD Ryzen در مقایسه با Skylake کوچک‌تر و بهینه‌تر هستند!
AMD در خلال کنفرانس بین الملی ISSCC به ارائه جزئیاتی جدید از پردازنده های Ryzen پرداخت. به ادعای این کمپانی هسته های پردازشی مبتنی بر ریزمعماری Zen در مقایسه با هسته های پردازشی Skylake رقیب 10 درصد فضای کمتری در سطح قطعه سیلیکونی اشغال می کنند.

9c975f071487.jpg


AMD ادعا کرده تراشه های Ryzenا10 درصد کوچکتر از تراشه های Skylake ساخت اینتل هستند که این امر می تواند مزایایی از جمله کاهش هزینه های ساخت داشته باشد. این ادعا از سوی تحلیلگران و مهندس های اینتل نیز تایید شده است.

bc3ce7afd1b4.jpg


ی

کی از راه هایی که AMD از طریق آن اندازه هسته های پردازشی ZEN را کاهش داده، کاهش انرژی مورد نیاز برای سویچینگ ترانزیستورها است که گفته می شود در مقایسه با محصولات پیشین این کمپانی 15 درصد بهبود یافته است. همچنین به نظر می رسد AMD به طراحی مبتنی بر خازن های MIM روی آورده که به کاهش ولتاژ کاری کمک کرده است. AMD تنظیم ولتاژ هسته و کنترل فرکانس را بهبود بخشیده که به طور دقیق برای هر هسته جداگانه انجام می شود.

Pure Power و Precision Boost دو قابلیت جدید در پردازنده های Ryzen هستند که با بهره گیری از بیش از 100 حسگر مختلف در پردازنده، با دقت میلی ولت، میلی وات و یک درجه سانتیگراد، بهینه ترین ولتاژ ممکن را در کنار فرکانس و حالت عملیاتی با هدف ارائه بهترین کارایی ممکن در کنار حداقل مصرف انرژی اعمال می کنند. این دو قابلیت کلیه اجزای داخلی پردازنده را به صورت آنی کنترل می کنند. Precision Boost قادر به کنترل فرکانس هسته در گام های 25 مگاهرتزی است.

طبق تصاویر ارائه شده از سوی AMD، آنها توانسته اند با کاهش لایه های فلزی به 12 لایه (13 لایه در Skylake) و همچنین کاهش فضای اشغال شده توسط حافظه های کش سطح دوم و سوم، اندازه قطعه سیلیکونی را کاهش دهند.
 
  • Like
Reactions: a13

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
کولر مرجع پردازنده‌های AMD Ryzen لو رفت؛ زیبا و خواستنی
همانطور که انتظار می رفت AMD همراه با پردازنده های Ryzen کولرهای جدیدی عرضه می کند. طبق رندر غیر رسمی منتشر شده AMD دست کم سه کولر مختلف عرضه می کند، تراشه های 65 واتی، 95 واتی و مدل های دارای پسوند X هر یک کولر اختصاصی خود را دارند.

AMD-Ryzen-CPU-Coolers-1000x428.jpg


طبق آنچه که می دانیم پردازنده های Ryzen بسته به مدل دارای توان حرارتی 65 یا 95 وات هستند، AMD دو کولر مختلف برای این پردازنده ها تدارک دیده اما مدل های قدرتمند تر (احتمالاً مدل های دارای پسوند X) کولر قدرتمندتر Wraith Spire را دریافت می کنند.

AMD-Ryzen-Cooler-Raja-Koduri-1000x668.jpg


این طراحی توسط آقای راجا کودوری نیز تایید شده، تصویر منتشر شده آقای کودوری را مقابل یک کولر جدید نشان می دهد که ظاهراً دارای نورپردازی LED است. هرچند در این تصویر رنگ نورپردازی ثابت است، اما احتمالاً بیش از یک رنگ دارد.
 
  • Like
Reactions: a13

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اژدهای تایوانی (MSI) جدید ترین مادربرد خود موسوم به MSI Z270 Tomahawk را به طور رسمی معرفی کرد. این مادربرد برنده جایزه طراحی iF Design Award شده است. چیپست پرچمدار Z270 هدایت گر این مادربرد است و سوکت LGA 1151 نیز پذیرای پردازنده های نسل هفتم اینتل. جهت انجام بازی های آنلاین این شرکت فناوری MSI GAMING LAN را پیاده سازی کرده است و Audio Boost با صدای استاندارد استدیو نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این مادربرد قادر به پشتیبانی از حافظه های Twin Turbo M.2 (32 Gb/s, Gen3 x4) و ماژول های Intel Optane است که به زودی راهی بازار خواهند شد.

untitled7.jpg


مادربرد MSI Z270 Tomahawk برای نصب ذخیره سازهای متنوع نیز فکری کرده و فناوری MSI M.2 GENIE را جهت پیکربندی RAID به همراه دارد. پورت های USB 3.1 به کنترلر جدید ASmedia 2142 مجهز هستند و نرم افزار اختصاصی MSI X-Boost نیز برای کمک به افزایش سرعت در رابط های USB این مادربرد معرفی شده است. یک مدار 10 فاز رگولاتور انرژی VRM را تامین می کند و 3 اسلات PCI Express 3.0 نیز بر روی مادربرد مشاهده می گردد که یکی از آنها به فناوری Steel Armor مجهز شده است.
 
  • Like
Reactions: a13

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,095
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
شرکتMSI ، محبوب ترین تامین کننده کارت های گرافیک گیمینگ، مفتخر است سری جدیدی به کارت های گرافیک خود اضافه نماید. کارت گرافیک Aero ITX جهت کار در سیستم های کوچک و HTPC طراحی شده است؛ در همین حال طول آن تنها 173 میلی متر است. مدلهای AERO ITX که بر اساس GeForce GTX 1070 و GeForce GTX 1060 طراحی شده اند دارای یک فن MSI TORX بر روی هیت سینک هایی هستند که همچنین مجهز به لوله های 8 میلیمتری و فن آوری مدیریت جریان هوا هستند. همه این قطعات توسط یک پوشش زیبای مشکی و نقره ای همراه با مقدار کمی کربن پوشیده شده اند. حتی در مقیاس های کوچک حفظ حداکثر سکوت دارای اهمیت بالایی است. فن آوری MSI ZERO FROZR زمانی که دما پایین است و سیستم فعالیت بالایی ندارد، فن TORX را متوقف می نماید. مدلهای جدید AERO ITX تا انتهای این ماه روانه بازار خواهند شد.
لازم به ذکر است این سری سازگاری کامل با مادربردهای گیمینگ MSI در سایز ITX همانند Z270I GAMING PRO CARBON دارا میباشند .










 
  • Like
Reactions: a13
بالا