برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
دست‌یابی به بی‌نهایت با کیس جدید MasterCase Pro 6 کولرمستر
کولر مستر، یکی از پیشتازان تولید محصولات و وسایل جانبی کامپیوتر، امروز خبر از اضافه شدن محصول جدیدی به خط تولید سری MasterCase داد. Pro6 یک کیس با شکل و شمایلی ساده و متوسط در اندازه و الهام گرفته شده از مدل Pro5 است که برنده‌ی جوایز متعددی شده است. با سیستم ماژولار FreeForm می توانید ساختار داخلی و خارجی کیس را به شکل دلخواه خود تغییر دهید.

540.jpg


اولین ویژگی که Master Case Pro 6 را از بقیه مدل های MasterCase یک سر و گردن بالاتر نشان می دهد ظاهر یکپارچه و منظم آن است. قسمت بالا، جلو و پشت کیس توسط صفحه های یک دستِ خاکستری تیره‌ی متالیک ثیقل خورده پوشانده شده است. یک LED در پنل جلوی کیس می درخشد. حتی دکمه‌ی روشن و خاموش توسط یک درپوش که در پنل بالایی وجود دارد پوشانده شده است تا ظاهر کیس کاملا یک دست باشد.

کولر مستر فکر می کند که طراحی به سبک مینیمالیستی و سازگاری با محیط برای استفاده های خانگی، گیمینگ و دفتر کار مناسب تر است تا این که محصول صرفا در چشم باشد. کولر مستر برای حل مشکل تهویه کیس ها با طراحی یکپارچه ویژگی جالبی به Pro6 اضافه کرده است. این محصول علاوه بر راه های هوای کوچکی که در چهار گوشه‌ی کیس تعبیه شده اند، راه هوای مخفی شده ای در پنل های جلویی و بالایی دارند که توسط مگنت هایی بسته می باشند و در زمانِ دلخواه شما باز می شوند. سیستم منعطف خنک کننده‌ی مایع انتخاب دیگری برای خنک نگه داشتن می باشد، منبع آب این خنک کننده 297 میلی متری است که این رادیاتور را می توانید در بالا یا با جا به جایی قفسه‌ی HDD در جلو جایگذاری کنید.

سیستم ماژولار FreeForm – پیش به سوی کیس تمام ماژولار

این کیس به خاطر فریم قابل تنظیم و قطعات قابل حذف ساختاری بسیار آزاد دارد. برای SSD دو قفسه با 4 جا برای نصب وجود دارد. یک پارتیشن داخلی پاور و کابل های آن را برای نظم بیشتر جداسازی می کند و پنل clip-and-click منحصر به فرد برای تنظیم قفسه‌ی هارد نیز از تکنولوژیِ FreeForm بهره می گیرد.

45045045.jpg


اگر ایده های زیادی برای طراحیِ داخل کیس خود دارید سیستم ماژولار FreeForm انتخاب های زیادی را به شما می دهد. ایده‌ی FreeForm سفر کولر مستر به سوی طراحی کیس کاملا ماژولار می باشد. با این تکنولوژی شما می توانید به راحتی قفسه های قطعات را جا به جا و جدا سازی کنید، در چهار نقطه‌ی دلخواه SSD های خود را جایگذاری کنید، رادیاتور های بزرگ خنک کننده‌ی مایع و نیز کارت های گرافیک مختلف را نصب کنید و کابل ها را مرتب و مخفی نگه دارید. برای اطلاع از تمام گزینه های در دسترس به سایتِ
FreeForm کولر مستر
مراجعه کنید.

وسایل جانبی ساخته شده توسط سازنده ها و FreeForm

در آینده نیز خواهید توانست با وسایل جانبی در حال تولید کولر مستر و سازنده های Pro 6 کیس خود را بیشتر از قبل آزادانه تغییر دهید. با پیشروی این پروسه، تاثیر این تکنولوژی در ایجاد ظاهری منحصر به فرد برای کیس شما و تنظیم قطعات هنگام ارتقای سیستم را بیشتر احساس می کنید. برای اطلاع از محصولات جانبی ساخته شده توسط سازندگان روی لینک و برای وسایل جانبی FreeForm
لینک
کلیک کنید.
 

AMD.POWER

مدیر بخش کامپیوتر
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
26 جولای 2009
نوشته‌ها
20,097
لایک‌ها
23,611
سن
44
محل سکونت
طهران
اینتل از کیفیت ساخت عالی پردازنده‌های AMD Ryzen درس بگیرد!
اورکلاکر مشهور Der8auer دست به Delid کردن (جداسازی حرارت پخش کن- موسوم به IHS) پردازنده AMD Ryzen 7 1700 زده و همانطور که انتظار می رفت بر خلاف اینتل خبری از خمیر بی کیفیت نیست.

اورکلاکر مزبور نشان داده AMD از ماده رسانای حرارت (موسم به TIM) فلزی استفاده نموده که بیشتر به عنوان لحیم شده شناخته می شود. این ماده از ایندیوم ساخته شده و با توجه اینکه رسانای بسیار عالی برای حرارت است، برخلاف پردازنده های اینتل به Delid نیاز نیست.

Der8auer اعتراف کرده پیش از آنکه موفق به جداسازی IHS شود دو نمونه از پردازنده Ryzen 7 1700 را خراب کرده اما در نهایت تلاش سوم به ثمره نشسته و با موفقیت IHS آن را جدا کرده است. برای این کار ابتدا وی چسب IHS را از طریق تیغه کارت برش داده و در نهایت با داغ کردن سطح پردازنده تا دمای 170 درجه سانتیگراد، آن را Delid کرده است. جالب تر اینکه سطح داخلی IHS طلا اندود شده است.

Der8auer ویدئویی از Delid کردن پردازنده AMD Ryzen 7 1700 منتشر کرده که کیفیت ساخت عالی این پردازنده ها، دست کم از نگاه اورکلاکرها را نشان می دهد.

نیاز به Delid کردن پردازنده هنگامی احساس می شود که خوره های اورکلاکینگ قصد اورکلاک شدید آن را داشته باشند. تقریباً همه اورکلاکرها به این امر واقف هستند که اینتل از خمیر به شدت بی کیفیت در زیر IHS پردازنده های خود استفاده می کند.

همچنین لازم به ذکر است ضخامت برد PCB پردازنده های AMD Ryzen چندین برابر بیشتر از ضخامت برد پردازنده های Kaby Lake و Sky Lake اینتل است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت تایوانی phanteks اقدام به عرضه واتر بلاک کامل برای کارتهای msi نموده این واتر کولرها هم GPU و هم رم های گرافیکی را پوشش میدهند و با کارت های زیر از msi سازگار هستند .نام این محصول
GLACIER G1080 MSI GAMING اعلام شده است .

MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G 8GB GDDR5X
MSI GeForce GTX 1070 Gaming X 8G 8GB GDDR5
MSI GeForce GTX 1080 Gaming Z 8G 8GB GDDR5X
MSI GeForce GTX 1070 Gaming Z 8G 8GB GDDR5
MSI GeForce GTX 1080 Gaming 8G 8GB GDDR5X
MSI GeForce GTX 1070 Gaming 8G 8GB GDDR5
MSI GeForce GTX 1080 Armor 8G OC 8GB GDDR5X
MSI GeForce GTX 1080 Armor 8G 8GB GDDR5X
MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G OC 8GB GDDR5
MSI GeForce GTX 1070 Armor 8G 8GB GDDR5
MSI GeForce GTX 1070 Quick Silver 8G OC 8GB GDDR5
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
MSI قدرت کارت گرافیک GTX 1080 Ti Gaming X را به رخ کشید
MSI نیز همانند دیگر سازندگان، پرچمدار کارت های کاستوم GeForce GTX 1080 Ti خود را به رخ کشید. GTX 1080 Ti Gaming X یک کارت تمام کاستوم با برخورداری از آخرین نسل از راهکار خنک سازی TwiNFrozr است. طبق معمول در ساخت این کارت نیز از اجزای Military Class 4 با طول عمر و دوام بسیار بالا استفاده شده.
طراحی GeForce GTX 1080 Ti Gaming X مشابه کارت GTX 1080 Gaming X فعلی است و از همان تم مشکی-سرخ آشنای MSI بهره می برد. ظاهراً این کارت نیز از همان کولر TwinFrozr VI با برخورداری از یک جفت فن Torx 2.0 با فناوری انحصاری Zero Frozr بهره می برد.


راهکار خنک سازی TWIN FROZR VI از فن‌های TORX 2.0 بهره می‌گیرد که نسل بهبودیافته‌ای طراحی به ثبت رسیده TORX است. طراحی تیغه‌های فن TORX 2.0 در مقایسه با طراحی‌های معمول تا 22 درصد جریان هوای بیشتری با تولید نویز کمتر ایجاد می‌کند. فن‌های جدید از سیستم روانکاری Double Ball (جفت بلبرینگ) بهره می‌برند که با چرخش روان‌تر، باعث افزایش طول عمر، کاهش اصطکاک و نویز می‌شود.

کولر TWIN FROZR VI دارای رادیاتور آلومینیومی بزرگی با بکارگیری چندین لوله ناقل حرارت مسی است که باعث تسریع روند دفع حرارت می‌شوند.

هرچند اطلاعات بیشتری از این کارت در دست نیست، اما مطمئناً با برد PCB با طراحی اختصاصی و اورکلاک کارخانه ای روبرو هستیم.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
کیس هایی خنک با فن های جدید MSI TORX
شرکت MSI جدید ترین فن های قابل استفاده در سامانه های خنک کننده عمومی خود را معرفی کرد. فن های TORX برای نخستین بار در کارت گرافیک های این شرکت مورد استفاده قرار گرفتند که جدید ترین مدل آن نیز TROX 2.0 نام دارد. اما MSI نسخه عمومی آن را برای استفاده در کیس و سیستم های خنک کننده معرفی کرده است. این فن ها تا پیش از آن نیز در بسته های Core Frozr series راهی بازار شده اند که بر روی کولرهای CPU تعبیه شده بودند.

تیغه های این فن 12 سانتی متری دارای ثبت اختراع بوده و دو مجموعه پروانه در آنها به کار گرفته شده است. ضخامت بدنه در این محصول به 25 میلی متر می رسد و دارای یک رابط ورودی 4 پین است. دور موتور آن با کمینه 500 و بیشینه 1800 دور در دقیقه به ثبت رسیده است و توان جا به جایی هوا در آن نیز 19.79-71.27 CFM است. نویز صوتی TROX برابر با 17.2-33.6 dBA است و عمر مفید این محصول بر اساس واحد زمان (MTBF) نیز 150 هزار ساعت است. در حال حاضر اشاره ای به قیمت این فن نشده اس
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
MSI Z270 GAMING M6 AC، یک مادربرد تمام عیار برای گیمینگ
MSI یک مادربرد دیگر از سری مخصوص بازی Enthusiast GAMING روانه بازار کرد. Z270 GAMING M6 AC برای خوره های گیمینگ طراحی شده و از قابلیت های غنی در کنار ظاهر جذاب بهره می برد. پسوند AC در انتهای نام این مادربرد به برخورداری از قابلیت شبکه بیسیم WIFI منطبق بر استاندارد 802.11ac اشاره دارد.

این مادربرد جدید دارای قابلیت هایی چون صدای آنبورد Audio Boost 4 با برنامه بهبود دهنده صدا Nahimic 2، یک جفت شکاف M.2 با خنک کننده ویژه برای SSDهای نوعM.2، فناوری بهبودهنده تجربه واقعیت مجازی VR Boost، درگاه شبکه کابلی مبتنی بر کنترلر مخصوص گیمینگ Killer، ارتباط WIFI AC مبتنی بر کنترلر ساخت اینتل و قابلیت شخصی سازی کامل نورپردازی RGB LED از طریق برنامه Mystic light است که آن را به یک مادربرد رده بالا بسیار غنی برای سیستم های مخصوص بازی تبدیل می کند.

مادربرد Z270 GAMING M6 AC به عنوان یکی از مدل های رده بالای سری ENTHUSIAST GAMING زیرساختی تنوع پذیر و کامل برای سیستم های گیمینگ حرفه ای است. قابلیت هایی از قبیل Audio Boost 4 PRO و Nahimic 2 تجربه صوتی نابی برای گیمرها ایجاد می کند تا در صحنه نبرد برتری با آنها باشد.


ورای قابلیت های فنی غنی، سیستم صدا از طراحی شبیه به کشتی های جنگی بهره می برد که از نبوغ و خلاقیت الهام گرفته شده. این کشتی ها به نوارهای LED با طیف رنگی گسترده مجهز هستند در تمام اجزای آنها از جمله سلاح ها ریشه دوانده که طراحی بسیار مدرنی را خلق می کند. تمام هیت سینک ها و پوشش های مادربرد به نورپردازی RGB Mystic Light مجهز هستند که امکان تغییر رنگ را با یک اشاره ماوس برای گیمرها فراهم می آورد.



ورای قابلیت های فنی غنی، سیستم صدا از طراحی شبیه به کشتی های جنگی بهره می برد که از نبوغ و خلاقیت الهام گرفته شده. این کشتی ها به نوارهای LED با طیف رنگی گسترده مجهز هستند در تمام اجزای آنها از جمله سلاح ها ریشه دوانده که طراحی بسیار مدرنی را خلق می کند. تمام هیت سینک ها و پوشش های مادربرد به نورپردازی RGB Mystic Light مجهز هستند که امکان تغییر رنگ را با یک اشاره ماوس برای گیمرها فراهم می آورد.


Turbo M.2 کارایی PCI-E Gen3 x4 را با سرعت انتقال تا 32 گیگابیت بر ثانیه برای جدیدترین SSDها ارائه می کند. همچنین فناوری جدید Optane اینتل نیز پشتیبانی می شود. پوششM.2 (که در انتظار ثبت اختراع است) یک راه حل حرارتی است که با خنک و محفوظ نگاه داشتن SSDهای پرسرعت M.2 از هر نوع خرابی و افت کارایی ناشی از افزایش دما و یا جلوگیری می نماید. استفاده از قابلیت M.2 GENIE راه اندازی پیکربندی RAID را تسهیل نموده از مراحل راه اندازی آن می کاهد، این قابلیت از SSD های M.2 ،U.2 یا PCI-E SSD (حتی با تلفیقی از آنها) پشتیبانی می کند.


VR Boost یک تراشه هوشمند است که سیگنالی قوی و شفاف به پورت USB (بهینه شده برای هدست های VR ) موجود در پنل پشتی مادربرد می رساند تا از احتمال بروز سرگیجه ناشی از نویز بکاهد.


DDR4 Boost از طریق مجزا ساختن کامل مدار حافظه، بالاترین عملکرد و پایایی را برای سیستم فراهم می کند. تغییرات فنی اعمال شده در این طراحی، در مقایسه با فناوری های دیگر سازندگان پایایی بیشتری را در سرعت های بالاتر ارایه می دهد. از کارایی بیشتر در اجرای بازی ها و یا در کار با ویدئوها و تصاویر حجیم لذت ببرید.


با بهره گیری از نیروی کنترلر ASmedia 2142 USB 3.1 Gen2، قابلیت Lightning USB این مادربرد سرعت بالاتری را برای درگاه های USB در زمان اتصال همزمان چندین دستگاه USB 3.1 Gen2 ارایه می دهد. افزون بر آن قابلیت X-Boost با تشخیص خودکار دستگاه های USB و بهینه سازی ارتباط آنها، سرعت تبادل را از این هم فراتر می برد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
MSI برای هر سلیقه یک کارت GeForce GTX 1080 Ti دارد



MSI اولین تیزر از کارت های GeForce GTX 1080 Ti خود را منتشر کرد. در تیزر منتشر شده پنج کارت مختلف متشکل از GTX 1080 TI GAMING X ،GTX 1080 Ti ARMOR ،GTX 1080 Sea Hawk EK ،GTX 1080 Sea Hawk و GTX 1080 TI AERO به چشم می خورد.


GTX 1080 Ti GAMING X


این کارت از راهکار خنک سازی TWIN FROZR VI با فن هایTORX Fan 2.0 بهره می برد و طراحی آن مشابه GTX 1080 GAMING X است. این فن ها از سیستم روانکاری Double Ball Bearing (جفت بلبرینگ) برای طول عمر بیشتر و چرخش آسان تر و بی صداتر بهره می برند. در ترکیب با حرارت گیر بزرگ و لوله های ناقل حرارت مسی متعدد، این کولر امکان استخراج کارایی بالا را فراهم می کند.


این مدل مبتنی بر طراحی PCB تمام کاستوم است.


Sea Hawk


این کارت حاصل همکاری MSI با Corsair و بهره گیری از خنک کننده های بسیار محبوب سری Hydro این کمپانی است. به لطف برخورداری از خنک کننده قدرتمند و کم صدا، این کارت در مدل اورکلاک شدعه از پیش به میزان زیادی اورکلاک شده نیز ارائه می شود.


Sea Hawk EK


این کارت مبتنی بر همان طراحی برد PCB بکار رفته در مدل Sea Hawk است اما در بخش خنک کننده به جای خنک کننده مایع AIO، از واتربلاک ساخت EK استفاده شده است و باید آن را به واترکولرهای سیکل باز (Open Loop) متصل نمود.


Armor


این کارت به کولر آشنای ARMOR با رنگ بندی مشکی و سفید مجهز است و گزینه ایده آلی برای گیمرها و modder هایی است که خواهان یک طراحی و ظاهر خاص و متفاوت هستند. کولر جدید ARMOR 2X نیز از همان فن های جدید TORX Fan 2.0 بهره می گیرد. با بهره گیری از فناوری Zero Frozr، فن های کولر در مواقع بار پردازشی پایین با هدف به صفر رساندن نویز، کاملاً متوقف می شوند.


Aero


با برخورداری از رنگ بندی مشکی و سبز، کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1080 Ti AERO 8G با رنگ بندی هر سیستمی مچ می شود. کارت AERO جدید از طراحی دمنده برای کولر بهره می برد که حرارت تولید شده توسط کارت گرافیک، به طور کامل از کیس خارج می شود و به دیگر قطعات سیستم منتقل نمی شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
MSI Z270 GAMING M6 AC، هرآنچه که از یک مادربرد رده بالا Z270 انتظار دارید!

شرکت MSI، پیشرو در طراحی سخت افزارهای گیمینگ، با افتخار مادربرد جدید Enthusiast GAMING خود، Z270 GAMING M6 AC، را که مجهز به تمام ضروریات یک مادربرد گیمینگ همه کاره است معرفی می نماید. این مادربرد که از طرح کشتی فضایی الهام گرفته شده با محافظ چند لایه و ساز و برگ جنگی آن طرح فوق مدرن آن را بیشتر به رخ می کشد.


طیف رنگی آن که از مرکز آن شروع می شود بصورت نوارهای نوری در تمام بدنه ریشه دوانده است.طراحی مادربرد و هیت سینک به گونه ای است که استحکام و قدرت را با ظاهر خشن خود و بهره گیری از قطعات قدرتمند به رخ می کشد . قابلیت هایی که به این مادربرد ها افزوده شده اند عبارتند از Audio Boost 4 همرا با تکنولوژی Nahimic 2، Twin Turbo M.2 همراه با M.2 Shield، VR Boost، Killer LAN، Intel WIFI AC و در نهایت امکان تغییر طیف رنگی نوار های نوری RGB LED با بهره گیری از تکنولوژی Mystic light . همه این قابلیت ها مادر برد های Z270 GAMING M6 AC را تبدیل به یکی از جذاب ترین مادربردهای حرفه ای گیمینگ نموده اند.
DDR4 BOOST
DDR4 Boost از طریق جدا سازی کامل طراحی مدار حافظه، بیشترین عملکرد و استحکام را تضمین می نماید. تغییرات تکنیکی که روی DDR4 Boost ایجاد شده باعث شده که مادربرد در سرعت های بالاتر ثبات بیشتری نسبت به برند های رقیب خواهد داشت.
این تغییرات اخیر باعث ارتقای مضاعف عملکرد بازی و فایلهای ویدیویی و تصویری حجیم شده اند. براحتی می توان Intel® Extreme Memory Profile را با استفاده ازانتخاب تنها یک گزینه در BIOS فعال نمود تا بتوان عملکرد و دوام دوبرابر را به سیستم ارایه داد.
TWIN TURBO M.2 WITH M.2 SHIELD & U.2
سرعت راه اندازی سیستم و لود شدن نرم افزار ها و بازیهای را با مادربردهای MSI افزایش دهید. Turbo M.2 کارایی PCI-E Gen3 x4 با سرعت انتقال تا 64 گیگابیت بر ثانیه را برای جدیدترین SSD ها فراهم اورده است. همچنین تکنولوژی جدید Optane™ را پشتیبانی می نماید. سپر M.2 (در انتظار ثبت اختراع)یک راه حل دمایی است که با خنک و محفوظ نگاه داشتن M.2 یا قطعه Optane™ از هر نوع خسارت بدلیل افزایش دما و یا نوسانات گرمایی جلوگیری می نماید. با استفاده از M.2 GENIE راه اندازی RAID براحتی ودر چند مرحله کوتاه توسط هر نوع M.2 ،U.2 یا PCI-E SSD (حتی با تلفیقی از آنها)انجام می گیرد.
AUDIO BOOST 4 WITH NAHIMIC 2
تکنولوژی Audio Boost شرکت Nahimic،با استفاده از قطعات با کیفیت صوتی و برد PCB مجزا، بهترین کیفیت صوتی را برای مادربرد های MSI به ارمغان اورده است. پوشش صوتی مضاعف و رابطهای صوتی ساخته شده از طلا بهترین و روانترین سیگنال صوتی را ارایه می دهند.
VR READY & VR BOOST
VR Boost یک چیپ هوشمند می باشد که سیگنالی قوی و شفاف به پورت USB بهینه شده موجود در پشت می رساند تا ریسک سرگیجه حاصل از دریافت سیگنال بد را کاهد.
گزینه One-Click to VR در اپلیکیشن MSI Gaming App تنها با یک کلیک با به حداکثر رساندن بازدهی همه قطعات ، سیستم شما را برای VR آماده می کند و تجربه ای لذت بخش از گیمینگ ارایه می دهد.
INTEL WI-FI AC WITH ANTENNAS
از این پس می توانید سیستم بازی خود را برای دریافت بیشترین ترافیک بازی از طریق LAN برای بازی های آنلاین ضخصی سازی نمایید به طوری که می توانید از همان WiFi برای دیگر اپلیکیشن های آنلاین استفاده کنید. نسل جدید راه حل های Wi-Fi / Bluetooth شرکت Intel® با استفاده از فن اوری هوشمند MU-MIMO، سرعت مستقیم 867Mbps ارایه می دهد. این همان سرعت مورد نیاز برای بازی و پخش آنلاین است.
نوار نوری رایگان RGB LED PHANTEKS
این نوار نوری بهترین روش برای تغییر رنگ سیستم بازی بر اساس علاقه و روحیه شماست. تنها کافیست که این نوار plug & play را به هدر Mystic Light Extension روی مادربرد MSI متصل نموده و بدون نیاز به منبع برق خارجی رنگ و افکت های LED را بروی مادربردها و دیگر لوازم جانبی تنظیم کنید. این نوار دو روی 3 متری را می توانید براحتی در هر جایی بر روی کیس سوار کنید.
لیست مادربردهای گیمینگ سری MSI 200:
ENTHUSIAST GAMING
- Z270 XPOWER GAMING TITANIUM
- Z270 MPOWER GAMING TITANIUM
- Z270 GAMING M7
- Z270 GAMING M6
- Z270 GAMING M5
- Z270 GAMING M3
- H270 GAMING M3
- B250 GAMING M3

PERFORMANCE GAMING
- Z270 GAMING PRO CARBON
- H270 GAMING PRO CARBON
- B250 GAMING PRO CARBON
- Z270I GAMING PRO CARBON AC
- Z270 KRAIT GAMING
- B250 KRAIT GAMING
- Z270 GAMING PRO
- B250M GAMING PRO
- H270I GAMING PRO AC
- B250I GAMING PRO AC
- Z270 GAMING PLUS

ARSENAL GAMING
- Z270 TOMAHAWK
- H270 TOMAHAWK ARCTIC
- Z270M MORTAR
- H270M MORTAR ARCTIC
- B250M MORTAR
- H270M BAZOOKA
- B250M BAZOOKA
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
مادربرد MSI Z270 MPOWER GAMING TITANIUM معرفی شد

شرکت MSI اعلام کرد که آخرین مادربرد TITANIUM موسوم به Z270 MPOWER GAMING TITANIUM را به زودی راهی بازار خواهد کرد. این مادربرد جهت ارائه بهترین تجریه های صوتی، واقعیت مجازی و اورکلاک طراحی شده است. این مادربرد نیز به مانند دیگر مادربردهای سری تیتانیوم، رنگ آمیزی نقره ای را در هیت سینک و مدار PCB دارد. Z270 MPOWER GAMING TITANIUM قادر به آدرس دهی 3 اسلات SSD M.2 است که در نوع خود کم نظیر است؛ همچنین فناوری ضد حرارتی این شرکت با نام M.2 shield نیز در کنار آن است. با وجود آنکه همچنان خبری از حافظه های INTEL Optane نیست، اما این مادربرد نیز از این حافظه های مدرن پشتیبانی به عمل می آورد.

در تنظیمات بایوس این مادربرد می توان در بخش M.2 Genie حافظه های M.2 را در آرایش RAID 0 قرار داد. در بخش صوتی، شاهد استفاده از سیستم Audio Boost 4 PRO هستیم؛ MSI همچنان از آمپلی فایرهای خود در ترکیب این مادربرد استفاده کرده است. Triple Turbo M.2 با استفاده از مسیرهای ترکیبی PCI-E Gen3 x4 می تواند پهنای باند 96 گیگابیت در ثانیه را در اختیار SSD NVME قرار دهد. همچنین Z270 MPOWER GAMING TITANIUM از رابط های U2 پشتیبانی می کند. این مادربرد دارای چیپست Z270 و سوکت پردازنده LGA 1151 بوده و از مدار تغذیه 11 فاز بهره می برد که قابلیت اورکلاک را به آن خواهد داد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
کارت گرافیک MSI GTX 1080 Ti Gaming X کم صدا، زیبا، شاهکار!
اولین تصاویر منتشر شده از کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X خبر از یک محصول هیجان انگیز می دهد. به نظر می رسد MSI تمام توان خود را بکار گرفته تا کم صدا ترین کارت GTX 1080 Ti ممکن را ارائه کند.

این کارت از ضخیم ترین و تنومندترین نسخه کولر آشنای TwinFrozr VI بهره می برد که حالا 2.5 شکاف توسعه را اشغال می کند. MSI با هدف تولید کم صدا ترین کارت GTX 1080 Ti ممکن از رادیاتور بسیار حجیم بهره گرفته که در وجود فناوری Zero FROZR بسیاری مواقع بدون فن کار می کند. با این حال یک جفت فن پرقدرت کم صدا مانع از رسیدن دمای پردازنده گرافیکی به 80 درجه سانتیگراد و در نتیجه آن بروز گلوگاه می شوند. این کولر حجیم به نورپردازی RGB LED قابل شخصی سازی مجهز است.
برد PCB این کارت مبتنی بر طراحی اختصاصی MSI با برخورداری از مدار تغذیه بسیار پرقدرت است که توان خود را از ترکیب یک جفت کانکتور 8 پینی می گیرد و مطمئناً به صورت کارخانه ای اورکلاک شده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
MSI پنج کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti برای گیمرها معرفی کرد

سرانجام MSI رسماً از کارت های کاستوم GeForce GTX 1080 Ti این کمپانی پرده برداشت. MSI دست کم پنج کارت اختصاصی برای علاقمندان تدارک دیده است. سری محبوب Gaming همچنان از کولر پرقدرت TWIN FROZR VI بهره می برد اما مدل SEA HAWK حالا در گونه مجهز به واتربلاک ساخت EK نیز در دسترس است. گیمر می تواند از واترکولر اوپن لوپ به منظور خنک سازی کارت بهره بگیرد.



GTX 1080 Ti GAMING X


این کارت از راهکار خنک سازی TWIN FROZR VI با فن های TORX Fan 2.0 بهره می برد و طراحی آن مشابه GTX 1080 GAMING X است. این فن ها از سیستم روانکاری Double Ball Bearing (جفت بلبرینگ) برای طول عمر بیشتر و چرخش آسان تر و بی صداتر بهره می برند. در ترکیب با حرارت گیر بزرگ و لوله های ناقل حرارت مسی متعدد، این کولر امکان استخراج کارایی بالا را فراهم می کند.


این مدل مبتنی بر طراحی PCB تمام کاستوم است.


Sea Hawk


این کارت حاصل همکاری MSI با Corsair و بهره گیری از خنک کننده های بسیار محبوب سری Hydro این کمپانی است. به لطف برخورداری از خنک کننده قدرتمند و کم صدا، این کارت در مدل اورکلاک شدعه از پیش به میزان زیادی اورکلاک شده نیز ارائه می شود.


Sea Hawk EK


این کارت مبتنی بر همان طراحی برد PCB بکار رفته در مدل Sea Hawk است اما در بخش خنک کننده به جای خنک کننده مایع AIO، از واتربلاک ساخت EK استفاده شده است و باید آن را به واترکولرهای سیکل باز (Open Loop) متصل نمود.


Armor


این کارت به کولر آشنای ARMOR با رنگ بندی مشکی و سفید مجهز است و گزینه ایده آلی برای گیمرها و modder هایی است که خواهان یک طراحی و ظاهر خاص و متفاوت هستند. کولر جدید ARMOR 2X نیز از همان فن های جدید TORX Fan 2.0 بهره می گیرد. با بهره گیری از فناوری Zero Frozr، فن های کولر در مواقع بار پردازشی پایین با هدف به صفر رساندن نویز، کاملاً متوقف می شوند.


Aero


با برخورداری از رنگ بندی مشکی و سبز، کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1080 Ti AERO 8G با رنگ بندی هر سیستمی مچ می شود. کارت AERO جدید از طراحی دمنده برای کولر بهره می برد که حرارت تولید شده توسط کارت گرافیک، به طور کامل از کیس خارج می شود و به دیگر قطعات سیستم منتقل نمی شود.


زمان عرضه و قیمت این کارت ها تاکنون اعلام نشده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
MSI جزییات تکمیلی از کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 Ti GAMING X را اعلام کرد



چندی پیش در خبری به اطلاع علاقمندان به دنیای سخت افزار رساندیم که MSI به تازگی پنج کارت گرافیک جدید براساس کارت قدرتمند GeForce GTX 1080 Ti معرفی کرده است. اگرچه در آن زمان اطلاعات محدودی از مورد انتظارترین محصول MSI در این رده یعنی کارت گرافیک قدرتمند GTX 1080 Ti GAMING X در دسترس بود، اما این کمپانی امروز جزییات کاملی از ویژگی‌های این محصول خود منتشر کرد.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی MSI، کارت گرافیک GTX 1080 TI GAMING X دارای سه مود کاری مختلف است. مود Silent Mode همانطور که از نامش پیداست مود پایه این کارت است و هسته آن در حالت عادی و Boost به ترتیب سرعت‌های 1480 و 1582 مگاهرتز را فراهم می‌آورد. سرعت حافظه در این مود کاری نیز در حدود 11000 مگاهرتز عنوان شده است. اما این کارت قادر است در مود کاری Gaming Mode سرعت‌های پایه و Boost در حدود 1544 و 1657 مگاهرتز داشته باشد. حافظه کارت در این مود کاری نیز در حدود 11016 مگاهرتز اعلام شده است.


بالاخره در سریع‌ترین مود کاری، یعنی OC Mode کارت GTX 1080 TI GAMING X می‌تواند سرعت‌های 1569 و 1683 مگاهرتز داشته باشد. طبق انتظارات این مود داری بالاترین سرعت حافظه یعنی 11124 مگاهرتز است. همانطور که پیش از این اعلام شده بود این کارت گرافیک دارای یک برد Custom است و انرژی آن از طریق دو کانکتور 8-پین تغذیه می‌شود. این‌ کارت همچنین از سیستم خنک سازی TWIN FROZR VI همراه با فن‌های قدرتمند TORX Fan 2.0 برخوردار است تا عملکرد پایداری را فراهم آورد.

2+8 فاز منبع تغذیه، دو پورت DisplayPort و دو پورت HDMI سبب شده است که این کارت برای مصارف واقعیت مجازی نیز به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد. کارت GTX 1080 TI GAMING X از هسته گرافیکی GP102 برخوردار است که در کنار 3584 هسته CUDA، یازده گیگابایت حافظه GDDR5X، یک رابط حافظه 352 بیتی، 224 واحد TMU و بالاخره 88 واحد ROP را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
کارت‌های گرافیک MSI GTX 1080 Ti Armor و Aero، زیبا و پرقدرت
MSI افزون بر سری Gaming X دو کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti دیگر مبتنی بر طراحی کاستوم معرفی کرد. هر دو GTX 1080 Ti Aero و GTX 1080 Ti Armor در دو مدل معمولی و اورکلاک شده عرضه می شوند. Aero ارزان ترین کارت MSI GTX 1080 Ti است که انتظار می رود با همان قیمت 699 دلار مدل مرجع عرضه شود.


سری Aero در دو مدل معمولی و اورکلاک شده از طراحی شبه مرجع با همان راهکار خنک سازی مبتنی بر فن دمنده بهره می برد. MSI به تغییر طراحی محفظه کولر دست زده که حالا بیشتر به کارت های سری Quadro شباهت دارد. فرکانس پایه و بوست هسته در مدل اورکلاک شده به ترتیب 1506 و 1620 مگاهرتز اما فرکانس حافظه دست نخورده باقی مانده است.



سری GTX 1080 Ti Armor بیشتر جلب توجه می کند، این کارت ها جزو سری MSI Arsenal Gaming هستند و بین کارت های Aero و Gaming X قرار می گیرند. سری Armor از راهکار خنک سازی مبتنی بر حرارت گیر دارای لوله ناقل حرارت مسی و یک جفت فن بهره می برد. فن های این کارت در مواقع بلا استفادگی به منظور به صفر رساندن آلودگی صوتی به طور خودکار متوقف می شوند. همچنین به نظر می رسد این کارت ها از همان برد PCB پرقدرت مدل Gaming X بهره می برند. فرکانس پایه و بوست هسته در مدل اورکلک شده به ترتیب به 1531 و 1645 مگاهرتز می رسد. Armor ارزان تر از مدل Gaming X خواهد بود
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
از کیس‌های گیمینگ حجیم و سنگین خسته شده‌اید؟ MSI Trident 3 Arctic برای شماست


MSI یک نسخه جدید از کیس گیمینگ Trident 3 در تعداد محدود معرفی کرد. Trident 3 Arctic نه تنها در رنگ جدید سفید عرضه می شود، بله کارت گرافیک آن نیز ارتقا یافته و حالا نیروی خود را از GeForce GTX 1070 می گیرد. Trident 3 یک کیس آماده مخصوص گیمینگ ساخته شده در فرم فاکتور کوچک SFF است.

MSI Trident 3 Arctic به پردازنده Core i7-7700 اینتل با 16 گیگابایت حافظه دو کاناله DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز بر روی یک مادربرد H110 مجهز است. MSI برای بارگذاری سریع سیستم عامل، برنامه ها و بازی ها یک SSD پرسرعت 256 گیگابایتی نوع M.2 و برای ذخیره سازی فایل ها و بازی های گیمر یک هارد دیسک 1 ترابایتی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه تبعیه کرده است.


در مدل جدید کارت گرافیک از GTX 1060 به GTX 1070 ارتقا یافته، کارت گرافیک جدید نیز در فرم فاکتور mini-ITX و توسط خود MSI طراحی شده است. ارتقای کارت گرافیک نیروی تازه ای به Trident 3 Arctic بخشیده است. همچنین منبع تغذیه داخلی از 220 وات به 330 وات ارتقا یافته تا پاسخگوی نیاز برای توان بیشتر باشد.

درست همانند مدل استاندارد MSI Trident 3 Arctic دارای یک درگاه USB 3.1 نوع C، سه درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 2.0 در پنل جلویی است. همچنین افزون بر خروجی های تصویر کارت گرافیک در پشت دستگاه یک درگاه HDMI وجود دارد که از مادربرد منشعب می شود. کارت گرافیک این دستگاه دو درگاه HDMI 2.0، دو DisplayPort و یک DVI-D ارائه می کند. همچنین به منظور متصل نمودن هدست های واقعیت مجازی یک درگاه HDMI در پنل جلویی دستگاه تبعیه شده که از کارت گرافیک منشعب می شود.


راهکار خنک سازی Silent Storm Cooling 2 نیز پابرجاست و وظیفه خنک نگه داشتن تمامی اجزای داخلی کیس را بر عهده دارد. نورپردازی RGB LED تبعیه شده بر روی کیس از طریق برنامه Mystic Light یا Gaming Center از سوی گیمر قابل شخصی سازی است.


MSI Trident 3 Arctic از ماه آوریل با قیمت 1500 دلار در تعداد محدود عرضه می شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
کارت‌های GTX 1060 و GTX 1080 سری MSI Gaming X PLUS با حافظه سریعتر در راه‌اند

هم زمان با رونمایی از کارت گرافیک GTX 1080 Ti انویدیا اعلام کرد از این پس سازندگان کارت گرافیک می توانند برخی کارت های سری GeForce GTX 10xx را مجهز به حافظه ویدئویی سریعتر عرضه کنند. MSI اولین کارت های مجهز به حافظه سریعتر خود را با پسوند PLUS معرفی کرد که دست کم یک کارت GTX 1060 و یک 1080 را شامل می شود.

MSI مدل های GTX 1060 Gaming X را تحت پسوند جدید Gaming X Plus مجهز به حافظه ویدئویی با پهنای باند 9 گیگابیت بر ثانیه عرضه می کند. مدل های مبتنی بر GTX 1080 نیز با حافظه ویدئویی با پهنای باند11 گیگابیت بر ثانیه عرضه می شوند. افزایش سرعت حافظه در هر دو GTX 1080 و GTX 1060 به حدود 10 درصد افزایش پهنای باند حافظه می انجامد.

هرچند افزایش پهنای باند حافظه مفید به نظر می رسد، اما در حقیقت اگر فرکانس پردازنده گرافیکی نیز افزایش نیابد، به نظر نمی رسد تاثیر قابل ملاحظه ای داشته باشد.
زمان عرضه کارت های مجهز به حافظه ویدئویی سریعتر هنوز مشخص نیست.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
با قابلیت Mystic Light Sync مادربردهای MSI تاریکی‌ها را تسخیر کنید!

سازندگان برای تعبیه نورپردازی RGB بر روی هرچیزی خیز برداشته اند، کیس، کارت گرافیک، مادربرد، لوازم جانبی و هر چیزی که در داخل کامپیوتر شما یافت می شود قابلیت تعبیه نور LED با توانایی نمایش میلیون ها رنگ مختلف را دارا هستند. مدیریت و هماهنگ سازی آن همه نورپردازی به یک مرکز کنترل نیاز دارد و این درست همان چیزی است که MSI معرفی کرد.
MSI برنامه Mystic Light Sync را با توانایی کنترل و شخصی سازی نورپردازی RGB موجود بر روی اجزای مختلف سیستم برای مادربردهای سری 200 و سوکت AM4 مخصوص گیمینگ خود معرفی کرد. برنامه مزبور نه تنها از کنترل و شخصی سازی نورپردازی محصولات خود MSI پشتیبانی می کند، بلکه قادر به کنترل محصولات بیش از 10 سازنده شامل Corsair ،SteelSeries ،G.Skill، Cooler Master ،SilverStone ،In Win ،Bitfenix ،Geil ،Zadak 511 ،HyperX ،Akasa و Phanteks است.
همچنین MSI یک وب سایت اختصاصی راه اندازی کرده که ضمن معرفی کامل Mystic Light Sync و محصولات سازگار با آن، به کاربر در انتخاب و اعمال نورپردازی RGB LED کمک می کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
کارت گرافیک MSI GTX 1080 Ti SEA HAWK، خنک و پرقدرت



MSI افتخار معرفی اولین کارت گرافیک GeForce GTX 1080 Ti مجهز به خنک کننده مایع یک پارچه (موسوم به AiO) را از آن خود کرد. کارت GTX 1080 Ti SEA HAWK در دو مدل اورکلاک شده (با پسوند X) و معمولی عرضه می شود.

MSI کارت GTX 1080 Ti Sea Hawk را به محفظه کولر جدید مجهز نموده اما بک پلیت آن مشابه GTX 1080 Sea Hawk است. همچنین ظاهراً فن رادیاتور تغییر نکرده و با همان کولر Corsair H55 AIO موجود در مدل های GTX 1080 و 1070 روبرو هستیم. این کارت از همان طراحی مرجع انویدیا برای برد PCB بهره می برد اما به درگاه خروجی تصویر DVI-D تجهیز شده که در مدل مرجع یافت نمی شود. مدل Sea Hawk X در مقایسه با مدل فاقد پسوند X ا 60 مگاهرتز سریعتر است.

این کارت در مدل مجهز به واتربلاک ساخت EK نیز عرضه می شود و گیمرها می توانند آن را واترکولر اوپن لوپ متصل کنند. متاسفانه قیمت و یا زمان عرضه این کارت تاکنون اعلام نشده است اما انتظار می رود خیلی سریع روانه بازار شود.
 
Last edited:

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
پشتیبانی کامل مادربردهای MSI سری 200 اینتل از حافظه های Intel Optane
شرکت MSI به طور رسمی اعلام کرد که بروزرسانی بایوس (BIOS) را برای مادربردهای سری 200 اینتل در حالی منتشر کرده است که تمام چیپست های Z270, H270, Q270 و B250 در لیست پشتیبانی حافظه های Intel Optane گرفته اند. در مادربردهای MSI فعالسازی این حافظه ها فقط با یک کلیک در بایوس و با گزینه Optane Genie انجام خواهد شد و نیاز به جستجو و ... نیست . پس شما اگر دارای مادربردهای MSI از سری 200 اینتل هستید بایوس مادربرد خود را اپدیت کنید و از Optane لذت ببرید .




لیست مادربرد ها و نسخه های بایوس کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
مادربردهای MSI برای SSD Optane ها برنامه ای ویژه دارند




همانطور که می دانید سر و کله ی حافظه های Intel Optane به تازگی پیدا شده است و تولید کنندگان مادربرد نیز آستین ها را بالا زده و آپدیت و زیرساخت های آن را برای استفاده بهینه کرده اند. تقریبا می توان گفت که تمامی مادربردهای سری 200 اینتل از ماژول و درایو های Optanee بر پایه فناوری 3D Xpoint پشتیبانی می کنند. مدل های SSD Cache در ظرفیت های 16 و 32 گیگابایت تولید می شوند. در حال حاضر آپدیت مادربردهای MSI جهت پشتیبانی از این درایوها منتشر شده است. اما MSI در کنار پشتیبانی ساده از این محصولات، فناوری MSI Optane Genie را نیز در اختیار کاربران مادربردهای سری 200 خود قرار داده است.

دومین ویژگی MSI در زمینه استفاده از حافظه های Optane مربوط به قابلیت MSI M.2 Shield است. در نتیجه مادربردهای جدید MSI علاوه بر توانایی خنک سازی این ماژول ها، می توانند پیکربندی آنها را تنها با یک کلیک (به لطف MSI Optane Genie) انجام داده و در کمترین زمان ممکن سیستم را آماده کار نمایند.
 
بالا