برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
آزمایش‌های تخصصی MSI با اورکلاک پردازنده‌های نسل دهم «اینتل» و جزئیات جذاب از ولتاژ

اینک به یک بخش هیجان انگیز برای حرفه‌ای ها می‌رسیم؛ میزان اورکلاک پذیری پردازنده‌های Intel Comet Lake-S و همچنین میزان تراشه‌های با کیفیت آنها چقدر است؟ چه تعداد از پردازنده‌های جدید اینتل را می‌توان زیر آتش اورکلاک برد؟ در همین راستا MSI یک برنامه زنده را اجرا کرده و اطلاعات مهمی را در اختیار کاربران و گیمرها قرار داده است. با شهر سخت افزار همراه باشید.

شرکت MSI به عنوان یکی از شرکای بزرگ «اینتل» به تازگی از یک گزارش گسترده، حاوی تحقیقات تخصصی پرده برداشته است. شرکت MSI در چند سال اخیر به تولید مادربردهایی با قابلیت اورکلاک پذیری بالا پرداخته و در این راستا دو کمپانی ASUS و MSI، تقریباً تمامی رقبا را به کنار زده‌اند. اینک MSI در یک برنامه تخصصی سخت افزاری، به سراغ مادربردهای سری Z490 رفته و پردازنده‌های Intel Comet Lake-S را به چالش کشیده است.

به گفته MSI، اورکلاک پذیری پردازنده‌های نسل دهم اینتل بسیار بالا بوده و می توان عملکرد آنها را به لطف فرکانس‌های بالا بسیار افزایش داد. شرکت MSI پردازنده‌های نسل دهم اینتل را به سه دسته بندی متفاوت تقسیم کرده است. این سه دسته شامل موارد زیر می شوند:

  • بهترین نوع تراشه، با قابلیت اورکلاک پذیری بسیار بالا و سنگین
  • تراشه هایی با کیفیت استاندارد که می توانند اورکلاک متوسط را تضمین کنند
  • تراشه های متوسط با اورکلاک پذیری نه چندان بالا
منظور از این رده بندی، کیفیت تراشه و سیلیکون‌های تولید شده توسط اینتل است. همانطور که می دانید، کیفیت تراشه‌های تولید شده AMD، NVIDIA و Intel متفاوت هستند. برخی از آنها با کیفیت بسیار بالا تولید شده و امکان اورکلاک سنگین در آنها وجود دارد. پس از این دسته بندی، MSI یادآوری می کند که پردازنده های Core i9 دارای بالاترین امکان اورکلاک هستند؛ دلیل آن هم ضریب باز بودن اکثر مدل های Core i9 است. سپس پردازنده‌های Core i7 و در پایان هم تراشه های Core i5 و Core i3.




OC-TEST-1.jpg



در نتیجه در پردازنده‌های Core i9 و Core i7 شاهد بیشترین سیلیکون‌های با کیفیت، به منظور اورکلاک هستیم. MSI لیستی از تراشه‌های با کیفیت نسل دهم اینتل را منتشر کرده است. این لیست نشان می‌دهد که در هر گروه، چه مقدار از تراشه‌ها با کیفیت‌های A، B و C تولید شده است. به عنوان مثال، 27 درصد از تمامی CPUهای تولید شده Core i9-10900K/KF در سری A قرار گرفته و دارای اورکلاک پذیری بسیار بالا به دلیل کیفیت بالای تراشه هستند. این مقدار در پردازنده‌های Core i7-10700K/KF به 5 درصد می‌رسد.



OC-TEST-2.jpg



در نتیجه اگر به دنبال یک پردازنده برای اورکلاک سطح بالا هستید، بهتر است که به سراغ CPUهای Core i9 بروید. شایان ذکر است که MSI فروشنده پردازنده نبوده و هنوز نمی‌دانیم که این لیست نتیجه کدام بررسی است. در ادامه به بخش‌های دیگری از بررسی MSI سر می‌زنیم. MSI در بخش دوم به سراغ تغییرات ولتاژ و مصرف انرژی پردازنده نسل دهم، در مبحث فرکانس بوست رفته است.

طبق آزمایش‌های این شرکت، پردازنده Core i9-10900K با ولتاژ هسته 1.3 ولت می‌تواند به فرکانس 5.2 گیگاهرتز دست یافته و این مقدار برای فرکانس 5.4 گیگاهرتز به 1.35 ولت می‌رسد. در این فرکانس، Core i9-10900K به مصرف 250 وات می‌رسد. شایان ذکر است که این فرکانس در تمامی 10 هسته اعمال می‌شود. دومین تست مربوط به پردازنده Core i7-10700K می‌شود. این پردازنده برای رسیدن به فرکانس 5.2 گیگاهرتز، به ولتاژ هسته 5 ولت نیاز دارد. پردازنده Core i5-10600K اما در این میان تعادل بهتری را به نسبت Core i7-10700K حفظ کرده و با ولتاژ 1.225 ولت، می‌تواند فرکانس 5.2 گیگاهرتز را ارائه دهد. به نظر می‌رسد که در این میان Core i7-10700K جریان و ولتاژ بالایی را برای این فرکانس طلب می‌کند.



OC-TEST-3.jpg




در نهایت MSI مدار تغذیه (VRM) مادربردهای Z490 خود، از جمله Z490 Gaming Edge WiFi و Z490 ACE را به رخ کشیده است. دمای مدار تغذیه این مادربرد در فرکانس بوست پردازنده پرچمدار Core i9-10900K ثبت و ضبط شده است. این دما در جدول بالا درج شده است.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
پروژه مادینگ سایبرپانک 2077 با قطعات گیمینگ ام اس آی


پروژه مادینگ کیس کامپیوتر سالها است که مورد توجه افراد خاص قرار گرفته است. معمولا افرادی هستند که با ظاهر اصلی قطعات کنار نیامده و ترجیح می دهند قطعات یا حتی کیس را با ظاهری غیر مرسوم مادینگ کنند.




برای این پروژه Von Carlo Rasonabe از کیس کوگار conquer استفاده کرده است. تغییر رنگ، حذف بعضی از بخش ها و اضافه کردن پنل های اختصاصی برای خاص تر جلوه دادن کیس و حتی اضافه شدن نوشته سایبرپانک 2077 از موارد قابل مشاهده است. خنک کننده از نوع سیکل باز ترمالتک است که مایع کولانت قرمز رنگ هم به آن اضافه شده است.

مادربرد مورد استفاده مدل MSI MAG Z390 TOMAHAWK است. مادربردی میانرده که تمام نیاز گیمرها را برآورده می سازد. کارت گرافیک در این پروژه مدل MSI GeForce RTX 2080 GAMING TRIO است. این کارت گرافیک یکی از برترین محصولات ام اس آی است که در کنار قدرت بالا، از خنک کننده کاربردی و نورپردازی زیای RGB استفاده می کند. البته در این پروژه این کارت به بلاک خنک کننده مایع مجهز شده است. پردازنده هم Intel Core i7 8700k است که با چنین خنک کننده و مادربردی، قابلیت اورکلاک مناسبی را ارائه می دهد.

مقدار 32 گیگابایت رم از نوع G.Skill Trident Z Neo 4x8GB، منبع تغذیه EVGA G3 850، دو سالید Samsung 860 EVO با ظرفیت 500 گیگابایت و کابل های ماد شده از دیگر قطعات قابل ذکر این پروژه است.


برای مشاهده ویدیو این پروژه کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی مفتخر است که بهترین سری کارت گرافیک‌های خود که بالاترین کارایی در بازی‌ها و عملکرد حرارتی را ارائه می‌دهند، به Radeon RX 5700 بیاورد. این کارت‌های GAMING بر پایه Navi از جدیدترین تکنولوژی نوآورانه تخصیص نیروی انحصاری MSI بهره می‌برند. این تکنولوژی مطمئن می‌شود که کارت نیروی خود را از منبع تغذیه تامین می‌کند نه اسلات PCI Express روی مادربرد؛ نتیجه این امر یک سیگنال نیروی پایدارتر و جلوگیری از هر گونه مشکل با مادربرد است.



ام اس آی به عنوان یک پیشتاز در بحث خنک کننده‌های کارت گرافیک، این شرکت می‌داند که چالش برانگیزترین قسمت تولید گرافیک در این است که بتوان تعادلی میان حرارت و نویز در یک کارت گرافیک بالا رده ایجاد کرد. اینجا جاییست که MSI تمرکز خود را برای سری GAMING در طی سالیان اخیر قرار داده و کارت گرافیک‌های MSI RX 5700 GAMING این سخن را تبدیل به عمل کرده‌اند.


5551.jpeg


TORX FAN 3.0: به شدت ساکت. طراحی تیغه‌های منحصر بفرد برای بهترین خنک کنندگی.

  • تکنولوژی Zero Frozr: در بار کاری پایین فن‌ها را از کار می‌اندازد تا محیطی بدون نویز را فراهم آورد.



هیچ کارت گرافیک بالا رده‌ای بدون بک پلیت کامل نیست، بالاخره این اولین چیزیست که پس از نصب کارت در کیس خود مشاهده می‌کنید. سری GAMING با مقاوم‌ترین و بهترین مواد اولیه تقویت شده، بک پلیت فلزی نه تنها زیبایی کارت را افزایش می‌دهد بلکه قدرت ساختار کلی آن را نیز بهبود می‌بخشد تا PCB خم یا شکسته نشود.
با ترکیب آیرودینامیک و ساختار قدرتمند، ماژول‌های حرارتی عملکرد خنک کنندگی کارت را افزایش داده و همینطور از خم شدن کارت جلوگیری می‌کنند.


  • با افزایش فاصله میان بک پلیت و بُرد به مقدار کم، هوای بیشتری در این فاصله جریان خواهد دشات که یعنی بک پلیت می‌تواند گرمای بیشتری را از کارت گرافیک جذب کند.
  • به غیر از افزایش قدرت ساختاری، بک پلیت به خنک کنندگی غیر فعال کارت نیز کمک می‌کند. با چهار عدد پد لاستیکی میان بُرد و بک پلیت، جریان هوا بهبود یافته و دفع گرما بهتر خواهد شد.



با قدرت MSI Mystic Light نورپردازی RGB به شما اجازه می‌دهد به شکلی پویاتر اقدام به شخصی سازی کارت گرافیک خود با بازی‌ها و محیط کاری کنید. شما به سادگی می‌توانید نورپردازی RGB را با نرم افزار اختصاصی Dragon Center کنترل کنید. با استفاده از Mystic Light شما می‌توانید کارت گرافیک MSI GAMING خود را با باقی محصولات شخص ثالث همگام سازی کنید.

برای مشاهده ویدیو معرفی کارت گرافیک MSI RX 5700 XT GAMING X کلیک کنید
 
Last edited:

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
رونمایی از سری کیس های MPG GUNGNIR 110 و MAG Vampiric 100 توسط MSI


MSI به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان قطعات رایانه‌های شخصی از خانواده جدید کیس های MPG GUNGNIR 110 به نام MPG GUNGNIR 110R و MPG GUNGNIR 110M و MPG GUNGNIR 111M رونمایی کرد. سری کیس‌های MPG GUNGNIR 110 به شکلی طراحی شده‌اند که قابلیت‌های مختلفی را با حفظ کارایی در خود جای دهند. هر سه مدل انعطاف پذیری و هماهنگی خوبی را با اکوسیستم گیمینگ MSI ارائه می‌کنند.
یک نمای زیبا با شیشه حرارت دیده که سخت افزار شما را به نمایش می‌گذارد و قابلیت‌های خنک کنندگی عالی که تا 6 فن را به همراه سری جذاب MSI MAG CORELIQUID به مدل‌های 240R و 240RH و 360R و 360RH در خود جای می‌دهد. فیلتر گرد و غبار آهن ربایی نیز به راحتی قابل جدا سازیست تا تمیز کردن آن امر دشواری نباشد.با تنها لمس یک کلید کاربران قادر خواهند بود تا نوع و رنگ نورپردازی فن‌ها را انتخاب کنند. کیس های MPG GUNGNIR 110 با چهار فن ARGB برای مدل 110R، سه فن ARGB به علاوه یک فن سیستم برای مدل 110M و سه فن RGB به همراه یک فن سیستم برای مدل 111M عرضه می‌شوند.


سری MAG VAMPIRIC 100


R54YPGCH0gXC0ReW.jpg.webp


در کنار کیس های MPG GUNGNIR 110 مدل‌های دیگری نیز معرفی شدند. سری MAG VAMPIRIC 100 به شکلی طراحی شده تا زیبایی را در کنار جرین هوای مناسب به لطف حضور پنل جلو توری خود فراهم کند. این پنل جلو اجازه می‌دهد تا هوا به خوبی و سادگی در کیس جریان پیدا کند تا عملکرد خنک کنندگی قدرتمندی را شاهد باشیم. فیلتر گرد و غبار آهن ربایی نیز به راحتی قابل جدا سازی خواهد بود.
قابلیت‌های فوق العاده باعث می‌شوند که استایل زیبا و کارایی عالی این سری تکمیل شوند. در پنل جلو ما شاهد نورپردازی جذابی هستیم که طراحی پیشرفته آن را به رخ می‌کشد. پنل کناری از شیشه حرارت دیده نیز باعث خواهد شد دید کاملی نسبت به سیستم خود داشته باشید. شما در این سری نیز قابلیت Insta-Light Loop را در اختیار دارید که تنها با یک کلید به شما اجازه می‌دهد حالت‌های نورپردازی مختلف را تجربه کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی سخت افزارهای جدید خود را معرفی کرد؛ از خنک کننده مایع تا کیس‌های گیمینگ


این روزها MSI در حال معرفی دستاوردهای جدید خود، در حوزه سخت افزار است. در ادامه به سراغ برخی از محصولات جدید و جذاب MSI خواهیم رفت؛ از کیس های گیمینگ MPG GUNGNIR 110 تا خنک کننده های مایع. در ادامه با محصولات جدید MSI آشنا شوید.





کیس‌های زیبا و پیشرفته MSI MPG GUNGNIR 110

شرکت MSI سه کیس زیبا و گیمینگ در خانواده MPG GUNGNIR 110 را برای عرضه در بازارهای جهانی رونمایی کرده است. این خانواده شامل مدل‌های MPG GUNGNIR 110R، MPG GUNGNIR 110M و MPG GUNGIR 111M می‌شوند. بخش‌های مهمی از شاسی هر سه مدل یکسان بوده و بخش بزرگی از تفاوت آنها در حوزه ظاهر خلاصه می‌شود.


0001-MSIH-4.jpg



استفاده از فن‌های LED RGB با امکان مدیریت نور و ضربان، و همچنین سازگاری با درگاه USB-C در پنل جلو، از جمله ویژگی‌های آنها به شمار می‌رود. شرکت MSI یک کلید فیزیکی Insta-Light Loop را به منظور کنترل فوری LED RGBها، در جلوی کیس تعبیه کرده است. کیس های MSI MPG GUNGNIR 110 از حداکثر 6 فن پشتیبانی می‌کنند.
امکان نصب 4 فن با ARGB یا همان RGB آدرس پذیر نیز برای این خانواده ممکن شده است. پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از سخت افزارها، خنک کننده‌های مایع و منابع تغذیه در ابعاد گوناگون، از جمله دیگر ویژگی‌های این خانواده به شمار می‌روند.



کیس‌های سری MAG VAMPIRIC 100 زیبا و مدرن


اگر به دنبال یک کیس با ظاهر قدرتمند و جذاب هستید، MAG VAMPIRIC 100ها نیز گزینه‌ای مناسب برای شما خواهند بود. طراحی سری MAG VAMPIRIC 100 به گونه‌ای است که بیشترین میزان جریان هوا را از شبکه توری جلوی کیس به داخل فرستاده و از پشت خارج می‌کند. فیلترهای آهن ربایی با قابلیت شستشو، در بخش جلو، زیر و بالای این کیس نصب شده‌اند.


0001-MSIH-5.jpg




این کیس نیز افزون بر نوار LED RGB جلویی، به قابلیت Insta-Light Loop و کلید اختصاصی برای کنترل LED RGB مجهز شده است. کیس های سری MAG VAMPIRIC 100 را می‌توان در سیستم‌های مخصوص بازی و مهندسی-ایستگاه کاری مورد استفاده قرار داد.


خنک کننده‌های مایع MSI MAG CORELIQUID برای عملکرد طولانی با خیال آسوده

آخرین محصول جدید MSI در دنیای سخت افزارها، خنک کننده‌های مایع MAG CORELIQUID هستند. این خانواده در چهار مدل شامل MAG CORELIQUID 360R، MAG CORELIQUID 360RH، MAG CORELIQUID 240R و MAG CORELIQUID 240RH معرفی شده‌اند.



0001-MSIH-3.jpg



این خنک کننده‌های مایع در گروه AIO یا لوپ بسته قرار گرفته و به سادگی در بسیاری از کیس های موجود قابل نصب و راه اندازی هستند. به منظور کاهش نویزهای صوتی، پمپ در رادیاتور ادغام شده است. موتورهای قدرتمند سه فاز با طول عمر و قدرت بالا، لایه‌های توری محافظ و لوله‌های منعطف با طول عمر بالا، از جمله دیگر ویژگی‌های این خانواده به شمار می‌روند.


0001-MSIH-2.jpg



MAG CORELIQUIDها به همراه MPG MAX Ihub عرضه می‌شوند. هر 4 خنک کننده از دیودهای LED RGB بهره برده و با فناوری Mystic Light سازگار هستند. همگام سازی با MPG MAX Ihub از طریق نرم افزار Dragon Center در مادربردهای MSI نیز ممکن شده است. شایان ذکر است که بخش اتصال به پردازنده در این خنک کننده‌ها، امکان گردش 270 درجه‌ای را دارا هستند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
جعبه گشایی مادربرد MSI MEG Z490 ACE



خانواده MEG مادربردهای سری 400 شرکت MSI را می‌توان سری پرچمداران دانست که مستقیما کاربران و گیمرهای حرفه‌ای را مورد هدف قرار می‌دهند. سیستم کولینگ بسیار کارآمد و ویژگی‌های متعدد برای دسترسی به نهایت قدرت، از ویژگی‌های بارز این سری از مادربردهای سازنده تایوانی هستند. مادربردهای سری MEG دارای سیستم کولینگ اکتیو هستند که از هیت‌سینک Frozr با فن مجهز به بلبرینگ دوگانه برخوردارند و شیلد تهویه بخش I/O نیز برای این سری در نظر گرفته شده است.


برای اطمینان از حداکثر پایداری و راندمان به همراه پردازنده‌های نسل دهم اینتل و تامین انرژی مورد نیاز این پردازنده‌ها به بهترین شکل ممکن، MSI مادربردهای سری MEG را به 16 واحد 90 آمپر Smart Power Stage Design و همچنین 16 چوک تیتانیومی نسل جدید Choke III مجهز کرده است. از جمله ویژگی‌های انحصاری مادربردهای سری MEG می‌توان به برخورداری از بک‌پلیت بسیار محکم Chest Plate به منظور جلوگیری از خم شدن مادربرد در زمان نصب قطعات اشاره کرد. همچنین این مادربردهای دارای سیستم صوتی Audio Boost HD با پردازنده ALC1220 هستند.

برای مشاهده این ویدیو در کانال ام اس آی در سایت آپارات کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z490 GODLIKE توسط سایت ETEKNIX و کسب نشان


  • پشتیبانی از پردازنده های نسل دهم اینتل و سوکت 1200
  • مدار رگلاتور ولتاژ قدرتمند با کنترلر INTERSIL مدار 16+1+1 فاز 90 آمپر
  • دو سوکت 8 پین تغذیه پردازنده
  • پشتیبانی از CORE BOOST و PCB تقویت شده 8 لایه
  • طراحی بهینه خنک کننده قسمت مدار رگلاتور ولتاژ Frozr Heatsink
  • پشتیبانی از رم DDR4 تا فرکانس 5000 و محافظ استیل آرمور
  • پشتیبانی از DDR4 BOOST ایزوله سازی و بهینه سازی مسیر پردازنده و رم
  • پلیت محافظ برای زیر مادربرد
  • آماده پشتیبانی از نسل چهارم Lightning Gen 4
  • درگاه دو گانه تاندربولت 3 فوق سریع با سرعت 40Gbp
  • سه درگاه فوق سریع M.2 با خنک کننده اختصاصی دو طرفه
  • نورپردازی RGB اختصاصی MSI MYSTIC LIGHT
  • داینامیک داشبرد 2 نمایش انمیشن و پارامترهای سیستم به صورت رنگی
  • سیستم صوتی Audio Boost HD به همراه تقویت کننده صوتی و ESS DAC
  • کنترلر شبکه کابلی فوق سریع 10G به همراه شبکه وایرلس Wi-Fi 6
  • کلیدهای هوشمند بر روی برد برای تسلط کاربران حرفه ای بر مادربرد
  • کارت افزاینده پورت M.2 دو درگاه نسل 4 به همراه خنک کننده فعال
  • پشتیبانی از عیب یابی فوق سریع سیستم
  • نرم افزار جامع Dragon Centerبرای مدیریت مادربرد



مادربرد MEG Z490 GODLIKE به عنوان پرچمدار مادربرد های MSI Z490 به شمار می رود که فقط در بخش خنک کننده، امکاناتی مانند طراحی هیت سینک Frozr، فن مجهز به دو عدد بلبرینگ، فناوری Zero Frozr و سیستم تهویه در شیلد پورت های ورودی و خروجی پنل پشت ارائه می دهد. هر سه اسلات M.2 به کار رفته در این مادربرد به شیلد محافظ انحصاری با نام M.2 Shield Frozr مجهزند تا دمای درایو های سالید در بهترین شرایط ممکن قرار گیرد.

مادربرد های سری MSI Z490 MEG از فناوری انحصاری Mirrored Power Arrangement به همراه کنترلر فازهای ISL بهره می برند و شانزده عدد Titanium Choke III وظیفه ارائه شدت جریان 90 آمپر را بر عهده دارند. دومین مادربرد قدرتمند ام اس آی در این خانواده با نام MEG Z490 ACE شناخته می شود که امکاناتی مانند فناوری Audio Boost HD به همراه چیپ ست صوتی ALC1220، فناوری ESS Audio DAC و آمپلی فایر مجزا برای هدست را در دسترس کاربران قرار می دهد.

مادربرد MEG Z490 GODLIKE با فناوری انحصاری Dynamic Dashboard II به همراه نمایشگر OLED مجهز شده تا علاوه بر نمایش اطلاعات حیاتی سیستم، تصویر یا نوشته مورد کاربر را نیز به نمایش بگذارد. از دیگر امکانات مادربرد پرچمدار ام اس آی می توان به شبکه سیمی 10 گیگابیتی، پورت Thunderbolt 3 و اکسسوری M.2 XPANDER-Z GEN 4 S با پشتیبانی از قابلیت Smart Fan اشاره کرد.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی پرده از مادربردهای گیمینگ خود با چیپست میان رده Intel B460 برداشت؛ زیبا و قدرتمند

چیپ ست میان رده اینتل برای پردازنده های نسل 10 مدتی قبل معرفی شد و اکنون تولیدکننده های مادربرد محصولات خود را مبتنی بر این چیپ ست رونمایی می کنند. ام اس آی هم از چهار مادربرد B460 خود پرده برداری کرد که در ادامه به آن می پردازیم.





شرکت تایوانی MSI مادربردهای مبتنی بر چیپ ست B460 خود را برای خانواده i7 و i5 پردازنده های نسل 10 اینتل، معرفی کرد. بهره وری از فرکانس بالای این پردازنده ها در کنار مادربردهای خوب، باعث شده تا با پلتفرمی مناسب برای بازی ها روبرو باشیم. در این بین چهار مادربرد مبتنی بر چیپ ست B460 ام اس آی بر پایه فرم فکتور ATX و mATX روانه بازار می شوند. مادربرد MAG B460 TOMAHAWK در ابعاد ATX، مادربرد MAG B460M MORTAR در ابعاد mATX، مادربرد MAG B460M MORTAR WIFI در ابعاد mATX و مادربرد MAG B460M BAZOOKA با ابعاد mATX عضو این خانواده چهارتایی هستند.






b460-20200519-1.jpg









مادربرد MAG B460 TOMAHAWK





مادربرد MAG B460 TOMAHAWK مجهز به راهکار خنک سازی MSI Extended Heatsink است تا از افزایش احتمالی دما در بار کاری جلوگیری کند. زبان طراحی جدید در کنار هیت سینک های بهبود یافته از جمله مواردی است که به سرعت خودنمایی می کند. بجز این موارد، درگاه M.2 با شیلد فلزی یا M.2 shield Frozr باعث بهوبد و پایداری عملکرد سالیدها می شود. تراشه ASMedia 3241 از دیگر موارد قابل ذکر است که سرعت 20 گیگابیت در ثانیه را برای انتقال داده با پورت USB-C به ارمغان می آورد. همچنین پورت LAN با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه و مدار قدرت 1+1+12 فاز پردازنده با پایداری در عملکرد از جمله موارد قابل ذکر در این مادربرد است.






b460-20200519-2.png



مادربرد MAG B460M MORTAR و MAG B460M MORTAR WIFI




مادربردهای دیگر ام اس آی مبتنی بر چیپ ست B460 با فرم فکتور mATX روانه بازار می شوند. سه مادربرد MORTAR / MORTAR WIFI / BAZOOKA دارای زبان طراحی جدید، راهکارهای بهبود یافته حرارتی و مدار قدرت مناسب هستند. شیلدهای فلزی بروی درگاه M.2، سرعت بالای شبکه، کنترلر دیجیتال قدرتمند در کنار فناوری Core Boost و DDR4 Boost و شیلد یکپارچه پنل ارتباطی از ویزگی های این محصولات است. همچنین مادربرد MAG B460M MORTAR WIFI به فناوری WIFI 6 اینتل مجهز شده تا در بخش ارتباط بی سیم با سرعت 2.4 گیگابیت در ثانیه، عملکردی بسیار بهتر از شبکه های بی سیم فعلی را ارئه کند.


















b460-20200519-3.png





در ادامه نگاهی خواهیم داشت به مشخصات کلی سه مادربرد MAG B460 TOMAHAWK / MAG B460M MORTAR / MAG B460M MORTAR WIFI.










%D8%B3%D8%B3%D8%B3-1024x689.jpg


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
عملکرد شگفت انگیز حافظه رم XPG SPECTRIX D60 و مادربرد های MSI Z490


نتایج منتشر شده از اولین اورکلاک ماژول های رم XPG SPECTRIX D50 با استفاده از مادربرد های MSI Z490 از خانواده محصولات MEG نشان می دهد که اورکلاک حافظه رم DDR4 می تواند به صورت بسیار ساده، جذاب و کارآمد انجام شود. کمپانی ADATA و بخش گیمینگ آن با نام XPG همواره همکاری بسیار خوبی با MSI در ثبت رکوردهای اورکلاک داشته و در جدیدترین اقدام نیز فرکانس قابل توجه 5 گیگاهرتز با زمان بندی های متفاوت به ثبت رسیده است.



مادربرد های سری MEG کمپانی تایوانی MSI با همراهی ماژول های حافظه رم XPG SPECTRIX D50 و XPG SPECTRIX D60 موفق به ثبت فرکانس پایدار 5 گیگاهرتز شدند تا سازگاری بالای خود را با مادربرد های جدید MSI نشان دهند. اینتل هنگام معرفی چیپ ست Z490 خود به قابلیت بالای اورکلاک پایدار در این چیپ ست اشاره کرده بود و اکنون مشخص شده که ادعای اینتل بی دلیل مطرح نشده بود.

در تست اورکلاک ماژول های حافظه رم XPG SPECTRIX D50 و XPG SPECTRIX D60 از مادربرد پرچمدار و شاهکار MSI MEG Z490 GODLIKE استفاده شده و شاهد عملکرد بی نظیر این مجموعه هستیم. کمپانی ای دیتا ماژول های حافظه رم DDR4 از هر دو خانواده D50 و D60 برای اورکلاک استفاده کرده و مادربرد MSI نیز در این مسیر هیجان انگیز، یار و یاور آنها بود.



عملکرد شگفت انگیز حافظه رم XPG SPECTRIX D60 و مادربرد های MSI Z490


ماژول حافظه رم XPG SPECTRIX D60 از حجم نورپردازی بیشتری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار بهره می برد و 60 درصد از سطح بدنه به دیود های نورپردازی RGB اختصاص یافته است. در حقیقت با اولین نگاه دقیق به این ماژول ها می توانید حجم بسیار بالای دیود های RGB را مشاهده کنید که توسط یک شاسی به نسبت کوچک احاطه شده اند. به این ترتیب حافظه های جدید از سری D60 ای دیتا می توانند علاوه بر عملکرد بالا و قابلیت اورکلاک بی نظیر، ظاهر بسیار زیبایی را هم ارائه دهند.



عملکرد شگفت انگیز حافظه رم XPG SPECTRIX D60 و مادربرد های MSI Z490


سیستم نور پردازی RGB در ماژول های حافظه XPG SPECTRIX D60 از سه افکت Static، Breathing و Comet بهره می برد که می توانید یکی از آنها را با استفاده از نرم افزار اختصاصی ای دیتا انتخاب کنید. پشتیبانی از نسخه دوم Intel Extreme Memory Profiles یا همان XMP 2.0 می تواند به انتخاب فرکانس پایدار و اورکلاک آسان فرکانس کاری ماژول های رم منجر شود.




عملکرد شگفت انگیز حافظه رم XPG SPECTRIX D60 و مادربرد های MSI Z490



آزمایشگاه اختصاصی حافظه رم ای دیتا با نام XOCL که در ماه می سال 2018 تاسیس شده، تا کنون رکورد های جهانی اورکلاک حافظه رم متعددی را به ثبت رسانده است. در ماه می 2019 نیز کارشناسان XOCL موفق به ثبت رکورد جهانی فرکانس حافظه به میزان 5738 مگاهرتز شده بود و تاکنون نیز رکورد های بسیاری با استفاده ماژول های حافظه ای دیتا از جمله XPG SPECTRIX D60 به ثبت رسیده است.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
با مادربردهای MSI از حداکثر کارایی پردازنده های نسل دهم اینتل بهره ببرید :

شرکت تایوانی ‌ام اس آی به تازگی اعلام کرده است که به زودی با تکنیک Power Limit به سراغ پردازنده‌های نسل دهم خواهد رفت. شایان ذکر است که پیاده سازی این تکنیک، نیازمند استفاده از مدار تغذیه VRM مناسب، قدرتمند و با کیفیت است؛ از آنجایی که فرکانس و توان‌های حرارتی MSI از رقبا بالاتر هستند، در نتیجه به نظر می‌رسد که این سازنده مادربرد از مدارهای VRM بهتری به نسبت رقبای خود بهره گرفته است. این شرکت لیستی از 9 مادربرد خود، مبتنی بر چیپست های B460 و H410 را منتشر کرده است که همگی آنها مشمول دریافت قابلیت افزاسش عملکرد در پردازنده‌های نسل دهم هستند.



Click here to view the original image of 726x417px.
MSI-Non-K-2.png



به نظر می‌رسد که 4 مادربردی که نام آنها در لیست MSI وجود ندارد، دارای محدودیت توان 180 وات برای PL2 و 130 وات برای PL1 هستند. MSI همچنین اعلام کرده است که این قابلیت را به مادربردهای سری H470 خود نخواهد آورد. افزون بر این موارد، MSI تصاویری را از تغییر عملکرد پردازنده‌هایی نظیر Intel Core i9-10900 و Core i7-10700 منتشر کرده است. MSI به خوبی نشان می‌دهد که با استفاده از این تکنیک قدرت پردازشی CPUهای Intel Comet Lake-S به شدت افزایش یافته و ارزش خرید آنها بالا می‌رود.



Click here to view the original image of 623x727px.


به نظر می‌رسد که اگر بررسی‌های رسمی با استفاده از یکی از این سه تکنیک انجام گیرد، نتایج به دست آمده بسیار بالاتر از چیزی است که در حال حاضر منتشر شده و وجود دارد. ظاهراً این بار اینتل هم از این ویژگی استقبال کرده و دست سازندگان مادربرد را برای بالا بردن قدرت CPUهای ضریب بسته باز گذاشته است. این قابلیت با به‌روزرسانی بایوس مادربردها فعال می‌شود. مقادیر فرکانسی MSI به نسبت رقبا در برخی موارد بالاتر است؛ این شرکت نیز این مسئله به عنوان یک تبلیغ استفاده می کند.




Click here to view the original image of 645x600px.
MSI-Non-K-4.png




Click here to view the original image of 651x598px.
MSI-Non-K-3.png



 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
با مادربردهای B550 سری MPG شرکت MSI استایل شخصی خود را به نمایش بگذارید

MSI با مادربردهای B550 سری MPG خود موفق شده بهترین عملکرد سیستم در بازی را با طراحی ظاهری زیبا و چشم نواز همراه کند و به کاربران این امکان را بدهد که سلیقه شخصی خود را به نمایش بگذارند و در کانون توجهات قرار بگیرند. کمپانی تایوانی 4 مدل از این سری را با چیپست B550 همراه کرده تا گیمرها در انتخاب مدل مورد نظر خود محدودیتی نداشته باشند.

مادربردهای B550 سری MPG در چهار مدل مختلف
این 4 مدل مادربردهای MPG B550 Gaming Carbon WIFI، MPG B550 Gaming EDGE WIFI، MPG B550I Gaming EDGE WIFI و MPG B550 Gaming PLUS. همه مدل‌های ATX از نورپردازی RGB با 16.8 میلیون رنگ و 29 افکت مختلف به لطف فناوری Mystic Light پشتیبانی می‌کنند و کاملا توسط کاربر قابل شخصی‌سازی هستند.





MPG B550 Gaming Carbon WIFI



MPG B550 Gaming Carbon WIFI



MSI در طراحی این مادربرد از ابرخودروها الگو گرفته و حالت پوشش کربن که بر روی قسمت‌های بزرگی از بدنه آلومینیومی این مادربرد دیده می‌شود نیز نشان دهنده این موضوع است. سطح حرارتی 7W/mK و پدهای حرارتی به کار رفته در این مادربرد باعث می‌شوند حرارت با سرعت بیشتری دفع شود و در عین حال مادربرد با دمای کمتری به فعالیت خود ادامه دهد. در سیستم مدار تغذیه پیشرفته این مادربرد از فناوری 12+1+1 Digital Power به همراه طراحی Doubler Design استفاده شده که باعث می‌شود گیمرها بتوانند به نهایت عملکرد پردازنده‌های نسل سوم رایزن AMD دست پیدا کنند.

با سوکت تغذیه 8+4 پین و فناوری Core Boost عملکرد سیستم‌های مجهز به پردازنده‌های رده بالای AMD به اوج خود می‌رسد. مادربرد MPG B550 Gaming Carbon WIFI سرعت بالای تبادل اطلاعات را از هر جنبه‌ای تضمین می‌کند. این مادربرد از جدیدترین نسل از فناوری‌های Lightning Gen 4 از طریق اسلات M.2 مجهز به M.2 Shield Frozr و PCI-E برخوردار است و همچنین از وای‌فای 6 و پورت شبکه 2.5G نیز پشتیبانی می‌کند.


MPG B550I Gaming EDGE WIFI




MPG B550I Gaming EDGE WIFI

تنها مادربرد mini-ITX شرکت MSI از سری B550 می‌باشد که به جدیدترین فناوری‌ها و ویژگی‌ها مجهز شده تا رضایت گیمرها را جلب کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این مادربرد می‌توان به سیستم مدار تغذیه 8+2+1 Direct Power Phases به همراه فناوری Dr.MOS 60A اشاره کرد که دسترسی به نهایت عملکرد سیستم را تضمین می‌کند. همچنین به لطف استفاده از PCB ضخیم تر 8 لایه‌ای، پایداری سیستم در زمان تبادل اطلاعات با سرعت بالا از طریق رابط PCIe 4.0 کاملا حفظ می‌شود. برای مادربردهای mini-ATX، سیستم پیشرفته دفع حرارت از واجبات است. به همین منظور MSI این مادربرد را به هیت‌سینک با ابعاد بزرگ به همراه سطح حرارتی 7W/mK به همراه پد حرارتی مضاعف مجهز کرده است. استفاده از MOSFET Baseplate نیز دیگر قدم مهم سازنده در زمینه دفع حرارت مادربرد بوده است.

به لطف وجود M.2 Shield Frozr، دستگاه‌های M.2 که بر روی این مادربرد نصب می‌شوند در دمای مناسبی فعالیت می‌کنند و طبیعتا مشکل گلوگاه نیز پیش نخواهد آمد و کاربران از نهایت سرعت Lightning Gen 4 لذت خواهند برد. به منظور ایجاد تهویه هوای بیشتر، یک فن بلبرینگی به همراه فناوری Zero Frozr نیز برای مادربرد در نظر گرفته شده است. MSI برای جلب رضایت هر چه بیشتر گیمرها این مادربرد را به پورت HDMI 2.1 که از نمایشگرهای 4K پشتیبانی می‌کند نیز مجهز کرده است. این پورت پهنای باند بالاتری دارد و می‌تواند در عملکرد گرافیکی سیستم تاثیر مثبتی داشته باشد. در نهایت هم وای‌فای 6 و پورت شبکه 2.5 گیگابایتی، برای اتصال سریع به شبکه برای انجام بازی‌های آنلاین برای این مادربرد لحاظ شده‌اند.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
با مادربردهای MSI MAG B460 میدان نبرد را تسخیر کنید




مادربرد های MAG B460 مجهز به راهکار خنک سازی MSI Extended Heatsink است تا از افزایش احتمالی دما در بار کاری جلوگیری کند. زبان طراحی جدید در کنار هیت سینک های بهبود یافته از جمله مواردی است که به سرعت خودنمایی می کند. بجز این موارد، درگاه M.2 با شیلد فلزی یا M.2 shield Frozr باعث بهوبد و پایداری عملکرد سالیدها می شود. تراشه ASMedia 3241 از دیگر موارد قابل ذکر است که سرعت 20 گیگابیت در ثانیه را برای انتقال داده با پورت USB-C به ارمغان می آورد.




برای مشاهده ویدیو معرفی مادربردهای این سری کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
پشتیبانی از پردازنده های RYZEN 3000XT در مادربردهای MSI با انتشار بایوس جدید

کمپانی MSI به روز رسانی های متعددی را برای مادربرد های مجهز به چیپ ست های سری 300، 400 و 500 ارائه داده تا قابلیت پشتیبانی از پردازنده های جدید RYZEN 3000XT را به مدل های سازگار اضافه کند. ام اس آی در کنار قابلیت پشتیبانی از پردازنده های جدید، چند ویژگی جدید نیز به مادربرد های خود افزوده تا میزان رضایت کاربران را افزایش دهد.

کمپانی AMD امروز از سه مدل پردازنده جدید شامل Ryzen 5 3600XT، Ryzen 7 3800XT و Ryzen 9 3900XT رونمایی کرده و کمپانی MSI نیز به عنوان تولید کننده مادربرد، نسبت به ارائه به روز رسانی برای مادربرد های مجهز به چیپ ست های سری 300، 400 و 500 اقدام کرده است.
دو به روز رسانی Combo PI V1 1.0.0.6 و Combo PI V2 1.0.0.2 آماده انتشار هستند و در روزهای آینده می توانید نسبت به دانلود و نصب آنها اقدام کنید. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط MSI به روز رسانی بایوس Combo PI V1 نسخه 1.0.0.6 برای مادربرد های مجهز به چیپ ست های سری 300 و 400 ای ام دی تا پایان ماه ژوئن و به روز رسانی بایوس Combo PI V2 نسخه 1.0.0.2 برای مادربرد های مجهز به چیپ ست سری 500 ای ام دی نیز در ابتدای ماه جولای از طریق وب سایت MSI آماده دانلود خواهند بود.








به روز رسانی های جدید به طور کلی برای پشتیبانی از پردازنده های جدید RYZEN 3000XT منتشر می شوند، اما با این وجود برخی ویژگی های جدید نیز در دسترس کاربران قرار خواهند داد. از جمله قابلیت های کلیدی بایوس های جدید ام اس آی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از شناسایی کارت گرافیک مجزا: به این ترتیب می توانید با استفاده از پردازنده های AMD AM4 و بدون نیاز به نصب کارت گرافیک مجزا وارد محیط سیستم عامل شوید.
  • برطرف سازی مشکلات مربوط به کارت گرافیک و کارت صدای USB
  • بهبود عملکرد در حافظه های رم با پشتیبانی از پروفایل حافظه A-XMP
  • بهبود عملکرد بایوس در بخش حافظه – Memory Try It!
  • بهینه سازی توابع مربوط به FCH BCLK
پشتیبانی از پردازنده های RYZEN 3000XT در مادربردهای MSI با انتشار بایوس جدید




در صورتی که یکی از مادربرد های مجهز به چیپ ست های سری 300، 400 و 500 ای ام دی از کمپانی MSI را در اختیار دارید، طبق برنامه زمانی اعلام شده به صفحه مربوط به مادربرد خود در سایت MSI مراجعه و بایوس جدید را دانلود کنید. در صورتی که یکی از سه مدل پردازنده جدید RYZEN 3000XT را به لیست خرید خود اضافه کرده اید، به روز رسانی بایوس را به طور حتم باید در دستور کار خود قرار دهید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
اورکلاک پردازنده در مادبردهای MSI سری B460 و H410 چگونه است؟





مهمترین هدف از اورکلاک پردازنده افزایش عملکرد و تسریع در سرعت محاسبات است. در بخش اورکلاک پردازنده اینتل تا کنون توانسته است عملکرد خوبی را در پرازنده ها و مادربردهای مبتنی بر چیپ ست خود به نمایش در آورد.


بجز اورکلاک های دستی که کاربران و اورکلاکرها در نظر می گیرند، تولیدکننده های پردازنده مانند اینتل از پروفایل های اختصاصی خود برای افزایش فرکانس استفاده می کنند. یکی از این روشها فناوری Intel Turbo Boost (اینتل توربو بوست) است. بر خلاف اورکلاک های دستی، این روش فرکانس پردازنده را به صورت خودکار و بر اساس فشار کاری و دما افزایش می دهد. به عنوان مثال پردازنده i9-10900 در تمام هسته ها فرکانس 2.8 گیگاهرتز را ارائه می کند در حالی که فرکانس تمام هسته ها با فناوری Turbo Boost به 4.5 گیگاهرتز افزایش پیدا می کند.





Click here to view the original image of 1024x493px.
overclocking-20200618-1.jpg







اما نکته جالب این است که فناوری Turbo Boost در سال 2020 نه تنها در مادربردهای مبتنی بر Z490 موجود است، بلکه در مادربردهای مبتنی بر چیپ ست H470، چیپ ست B460 و چیپ ست H410 هم قابل استفاده است. اما برای بهترین عملکرد در مادربردهای مبتنی بر چیپ ست هایی که قابلیت اورکلاک را پشتیبانی نمی کنند باید چندین نکته را در نظر گرفت.






طراحی بهبود یافته مدار قدرت پردازنده
طراحی مدار قدرت پردازنده در مادربردهای سری Z برای استفاده از نهایت پتانسیل پردازنده و افزایش فرکانس، پیشرفته تر و قویتر شده است. با اینکه مصرف انرژی در این مدار قدرت بیشتر است اما کاهش محدودیت های مصرفی باعث شده تا پردازنده در این مادربردها به راحتی به نهایت عملکرد برسد. قطعاً افزایش توان حرارتی و مصرف بیشتر مدار قدرت نشان از فرکانس بالاتر در پردازنده های جدید اینتل دارد. اما MSI نه تنها در مادربردهای مبتنی بر چیپ ست Z490 بلکه در مادربردهای B460 و H410 هم مدار قدرت بهبود یافته ای را در نظر گرفته است.









Click here to view the original image of 1024x392px.
overclocking-20200618-2.jpg







در جدول زیر محدوده قدرت مادربردهای MSI مبتنی بر چیپ ست B460 و H410 را به همراه فرکانس پردازنده های 10900 / 10700 / 10600 مشاهده می کنید.



Click here to view the original image of 1024x384px.
overclocking-20200618-3.jpg







تمام مدلها از 180A پشتیبانی می کنند و بعضی از مدلها هم تا 210A می توانند فعالیت کنند. به عنوان مثال مادربرد MAG B460M MORTAR می تواند فرکانس 4.5 گیگاهرتز را در تمام هسته های پردازنده 10900 ارائه کند. علاوه بر این نتیج بنچمارک CineBench با این مادربرد 5987 در نسخه R20 و 2467 در نسخه R15 به دست آمده است که نشان از نزدیکی عملکرد این مادربرد به مادربردهای Z490 دارد.







Click here to view the original image of 854x394px.
overclocking-20200618-4.jpg







در این نمودار آزمایش 30 دقیقه ای PRIME 95 را مشاهده می کنید که در آن فرکانس پردازنده با مادربرد MORTAR به طور متوسط بیش از 4.4 گیگاهرتز در تمام هسته ها است.







Click here to view the original image of 1024x417px.
overclocking-20200618-5.jpg









شرایط دما
شرایط دما همچنان برای فناوری Turbo Boost بسیار مهم است. اینتل و شریک دیرینه آن یعنی MSI برای محافظت از پردازنده و مادربرد شیوه های اختصاصی را در نظر گرفته اند. شرکت MSI با طراحی هیت سینک های پیشرفته و پدهای حرارتی جدید سعی کرده تا دما قطعات مهم را زیر 60 درجه سانتی گراد نگه دارد.



Click here to view the original image of 800x600px.
overclocking-20200618-6.jpg







خنک کننده پردازنده
برای فناوری Turbo Boost خنک کننده پردازنده هم بسیار مهم است. خنک کننده های استوک یا کم توان معمولا از توان حرارتی 65 وات و 125 وات پشتیبانی می کنند. اما اگر پردازنده ای قدرتمندتر دارید قطعا به خنک کننده ای بهتر نیاز دارید تا با توان حرارتی بیشتر سازگاری داشته باشد.







Click here to view the original image of 1024x435px.
overclocking-20200618-8.png




 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی در صدر برترین تولیدکننده مادربرد از نگاه European Hardware Awards 2020


چشم دوستداران سخت افزار به نمایشگاه کامپیوتکس بود که متاسفانه با تمام پیشبینی های انجام شده باز هم به خاطر شیوع گسترده کرونا ویروس برگزار نشد. اما عاشقان سخت افزار امیدی دیگری برای معرفی برترین های این خوزه دارند و آن هم جوایز European Hardware Awards است که امسال به صورت آنلاین از بین نامزدهای مختلف برترین های اروپا را معرفی کرد.جوایز برترین سخت افزارهای اروپا در سال 2020 میلادی ( European Hardware Awards 2020 )در حالی به کار خود پایان داد که شرکت تایوانی MSI در بخش سه فرم فکتور مختلف مادربرد، توانست در بین دو فرم فکتور ATX و MINI ITX به عنوان برترین تولیدکننده مادربرد شناخته شود. مادربرد MSI B450 Tomahawk Max به عنوان برترین مادربرد ATX و مادربرد MEG Z490I UNIFY به عنوان برترین مادربرد MINI ITX اروپا انتخاب شدند.

خوشبختانه مادربرد MSI B450 Tomahawk Max با پشتیبانی گسترده از پردازنده های رایزن AMD و حتی پردازنده های جدید XT و نسل آینده رایزن های AMD می تواند گزینه مناسبی برای کاربران سخت پسند باشد. کاربر می تواند با استفاده از این مادربرد و با میزبانی از پردازنده های سری 3000 رایزن، فرکانس ماژول های حافظه را تا 4133 هم در نظر بگیرد. از دیگر ویژگی های این مادربرد می توان به PCB شخصی سازی شده، مدار قدرت پردازنده کاربردی، اورکلاک تنها با یک کلیک، خروجی ها و ورودی های کامل، تراشه صوتی قدرتمند با امکانات گسترده برای گیمرها و البته قابلیت حذف نویزهای احتمالی، هیت سینک کاربردی، پوشش فلزی اسلات PCIe و نورپردازی RGB اشاره کرد.

مادربرد B450 TOMAHAWK MAX جایزه بهترین مادربرد اروپا


و اما دومین مادربرد برتر ام اس آی از دید مجمع برترین سخت افزارهای اروپا یا European Hardware Awards مادربرد MEG Z490I UNIFY است. نسبت دادن این مادربرد به فلفل تند و ریز ام اس آی کاملا بر حق است. این مادربرد که مبتنی بر چیپ ست Z490 اینتل است، تا کنون توانسته است عملکرد بسیار عالی را از خود به نمایش در آورد. قابلیت های عالی در بخش اورکلاک پردازنده و رم با وجود فرم فکتور MINI ITX یکی از شگفتی های این مادربرد است.

ام اس آی برای پایدار کردن این مادربرد قدرتمند، خنک کننده ای فعال را در کنار خنک کننده های غیر فعال اما بهینه شده در نظر گرفته است تا قطعات حساس مادربرد در بار کامل همچنان خنک و پایدار باشند. پشتیبانی از پردازنده های نسل 10 اینتل، قابلیت استفاده از ماژول های حافظه با فرکانس 5000 مگاهرتز، مدار قدرت پردازنده 8 فاز با کنترلرهای قدرتمند و توان 90 آمپر، خنک کننده عالی، شبکه با سیم و بی سیم پر سرعت، پشتیبانی از نسل چهار رابط PCIe، شیلد یکپارچه و متصل به بدنه I/O و PCB بهینه سازی شده از مهمترین ویژگی های این مادربرد خاص است.

مادربرد MSI MEG Z490I UNIFY به عنوان برترین مادربرد اروپا


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

یک شلیک اقتصادی و خوش قیمت: MSI GeForce GTX 1650 Aero ITX 4G OC معرفی شد



اگر به دنبال یک کارت گرافیک ارزان قیمت و اقتصادی هستید، بد نیست بدانید که MSI کارت گرافیک مقرون به صرفه GeForce GTX 1650 Aero ITX را برای بازی‌های FHD معرفی کرد. یک کارت گرافیک توانمند و مناسب، با ارزش خرید بالا. با MSI GeForce GTX 1650 Aero ITX 4G OC آشنا شوید.

شرکت MSI به تازگی نسخه‌ای جدید از کارت گرافیک GeForce GTX 1650 Aero ITX 4G OC را معرفی کرده است. ورژن جدید این کارت گرافیک از سیلیکون NVIDIA TU 116 بهره برده و دارای 4 گیگابایت حافظه GDDR5 به همراه یک رابط 128 بیتی است.

MSI-ITX-2.jpg



این کارت گرافیک کوچک، دارای ابعاد 17 سانتی متر طول، 111 میلی متر عرض و 38 میلی متر ضخامت است. در نتیجه کمترین فضای ممکن در مادربرد شما اشغال خواهد شد. یکی از ویژگی‌های GeForce GTX 1650 Aero ITX 4G OC عدم نیاز به رابط تغذیه مجزا است. این کارت گرافیک نیروی 75 واتی خود را از طریق اسلات توسعه PCI-E تأمین می‌کند. GeForce GTX 1650 Aero ITX 4G OC با وزن 375 گرم، از یک خنک کننده کوچک و تک فن بهره می‌برد که البته برای دفع حرارت آن کافی به نظر می‌رسد.

GeForce GTX 1650 Aero ITX 4G OC دارای فرکانس بوست 1695 مگاهرتز بوده و در نتیجه به دست MSI اورکلاکی نسبی را تجربه کرده است. یک خروجی DisplayPort 1.4، یک خروجی Dual Link DVI و یک خروجی HDMI 2.0b نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
فناوری های انحصاری MSI Memory Force و MSI Try It برای اورکلاک حافظه رم


فناوری انحصاری MSI Memory Force به صورت اختصاصی برای اورکلاک آسان حافظه رم مورد استفاده قرار می گیرد و از طریق بایوس می تواند نشان دهد که ماژول های حافظه شما به چه میزان اورکلاک شده است. از سوی دیگر این فناوری به شما نشان می دهد که اورکلاک حافظه رم روی عملکرد سیستم شما تاثیرگذار بوده یا اینکه نیازی به تمرکز روی آن وجود ندارد.



مادربرد هایی که از فناوری MSI Memory Force پشتیبانی می کنند، یک نوار مانند نشانگر سوخت اتومبیل در سمت راست صفحه حافظه رم در بایوس وجود دارد که در صورت رفتن نشانگر به سمت چپ یا کوتاه شدن خطوط آن، به معنی ثبات بیشتر و عملکرد بهتر در حافظه به دلیل اورکلاک است. از سوی دیگر در صورتی که نشانگر با تعداد خطوط بیشتر به سمت چپ حرکت کند، نشان دهنده مفید نبودن اورکلاک برای ماژول های حافظه است.



فناوری های انحصاری MSI Memory Force و MSI Try It برای اورکلاک حافظه رم





  • بخش تنظیمات فناوری MSI Memory Force را می توان در مسیر Overclocking\Advanced DRAM مشاهده کرد. همانطور که گفتیم، در سمت راست این بخش می توانید نوار نشانگر پایداری و تاثیر پذیری اورکلاک را مشاهده کنید.
ماژول های حافظه رم هر چه بیشتر اورکلاک شوند، این نوار نیز کوتاه تر می شود. این گراف در لحظه نشان می دهد که فناوری انحصاری MSI چگونه با فرکانس بالاتر حافظه تغییر می کند و هر چه بیشتر اورکلاک کنید، این نوار کوتاه تر می شود.

در این جا نمونه ای از فناوری Memory Force با فرکانس حافظه متفاوت مشاهده می شود و طول نوار با فرکانس متفاوت است.

فناوری انحصاری MSI Memroy Force نشانه ای از چگونگی اورکلاک حافظه است، اما به شما نمی گوید که چگونه اورکلاک می شود. برای بیشتر کاربران، اورکلاک حافظه آسان نیست. پیچیدگی این کار در این است که چه فرکانس حافظه ای را باید انتخاب کنید؟ و بهترین زمان تاخیر و ولتاژ کدام است؟ اینها فقط برخی از سوالات بسیاری از کاربران است که هنگام تلاش برای اورکلاک حافظه دارند.

با تشکر از مادربرد های MSI دیگر نیازی به نگرانی برای اورکلاک حافظه رم وجود ندارد. فناوری MSI Memory Force شرایطی را برای شما فراهم می سازد تا بدون هیچ زحمتی، حافظه رم را اورکلاک کنید. برای بهتر شدن اوضاع، فناوری ام اس آی از طریق نوار نشانگر، درست بودن کار را به شما نشان می دهد.

  • فناوری انحصاری MSI Memory Force فقط روی مادربرد های مجهز به چیپ ست Z490 ام اس آی کار می کند.
  • فناوری Memory Try It! پیشنهاداتی برای اورکلاک حافظه رم می دهد. به هر حال ضمانتی بابت پایدار بودن تمامی پروفایل ها به دلیل ساختار متفاوت ماژول های حافظه وجود ندارد.
اورکلاک کردن ماژول های حافظه با فرکانس 3600 مگاهرتز به فرکانس 4500 مگاهرتز با بهره گیری از دو فناوری Memroy Force و Memory Try It!



فناوری انحصاری Memory Try It! بیش از 100 پروفایل اورکلاک حافظه رم آماده برای تراشه های محبوب حافظه موجود در بازار از جمله سامسونگ، هاینیکس، Spectek، Nanya و PCS را ارائه می دهد. فناوری MSI Memory Try It! به صورت خودکار تراشه حافظه رم شما را تشخیص داده و چند پروفایل مناسب پیشنهاد می دهد.

کاری که شما باید انجام دهید، این است که باید از منوی کشویی یکی از پروفایل ها را انتخاب کرده و پایداری آن را تست کنید. در صورتی که پروفایل اعمال شده پایدار بود، فرکانس حافظه را بالاتر برده و زمان بندی را هم کمتر می کنید تا حداکثر فرکانس پایدار را پیدا کنید. همچنین می توانید برای پیدا کردن حداقل ولتاژ حافظه پایدار برای کیت حافظه خود تلاش کنید.

فناوری های انحصاری MSI Memory Force و MSI Try It برای اورکلاک حافظه رم

  • در این بخش مثالی از چگونگی اورکلاک کردن کیت حافظه ADATA XMP3600 را با استفاده از دو فناوری انحصاری Memory Try It! و Memory Force مشاهده می کنید.


با Memory Try It! آغاز کنید DDR4-3866 مگاهرتز
ابتدا از فرکانس 3866 مگاهرتز برای ماژول حافظه DDR4 شروع می کنیم که نباید روی مادربرد Z490 Unify دشوار باشد. دو پروفایل برای فرکانس DDR4-3866 پیشنهاد شده که شامل زمان بندی CL16 و CL17 می شود. توصیه می شود که ابتدا با زمان بندی CL17 شروع کرده و سپس زمان بندی را کاهش دهید.










  • فناوری انحصاری Memory Try It! پروفایل های اورکلاک حافظه را ارائه می دهد. فقط یکی از آنها را امتحان کنید.



تست پایداری با MemTest

اکنون زمان تست پایداری اورکلاک حافظه رم است. می توانید با نرم افزار تست پایداری مانند AIDA64 یا MemTest که در این مقاله استفاده می شود، آزمایش کنید. نتیجه آزمایش ها نشان می دهند که سیستم ها با استفاده از پروفایل DDR4-3866 CL17 پایدار است. پهنای باند بخش خواندن بیش از 54000 مگابایت بر ثانیه نشان داده شده که حدود 41 تا 42 درصد بیشتر از پهنای باند فرکانس 2666 مگاهرتز و 6 درصد بالاتر از XMP 3600MHz است.


فناوری های انحصاری MSI Memory Force و MSI Try It برای اورکلاک حافظه رم

  • پهنای باند حافظه DDR-3866MHZ در نرم افزار AIDA64 به میزان 6 درصد بیشتر از XMP DDR4-3600 است. پهنای باند حافظه بسته به تنظیمات سیستم شما ممکن است متفاوت باشد.



فناوری های انحصاری MSI Memory Force و MSI Try It برای اورکلاک حافظه رم




  • سیستم با پروفایل DDR4-3866 پایدار است.
زمانی که به بایوس برگردید، می توانید مشاهده کنید که نوار نشانگر با استفاده از پروفایل XMP 3600MHz نسبت به پروفایل پایه 2666MHz کوتاه تر شده است. این نشان می دهد که حافظه شما اورکلاک شده و عملکرد بهتری دارد.




فناوری های انحصاری MSI Memory Force و MSI Try It برای اورکلاک حافظه رم



  • نوار نشانگر Memory Force با پروفایل DDR4-3866 کوتاه تر شده است.

همچنان به پروفایل DDR4-4500 فشار دهید



اکنون می توانید فرکانس بالاتری را امتحان کنید. پس از چندین تست، کیت حافظه ADATA 3600MHz که در این تست مورد استفاده قرار می گیرد، با پروفایل DDR4-4600 و زمان بندی CL-17-19-1 بوت می شود، اما سیستم پایدار نیست. پس از چندین تلاش و تغییر در زمان بندی، سرانجام به بالاترین فرکانس پایدار 4500MHz و زمان بندی CL-19-19-21 دست یافتیم.

به طور کلی، بخش هایی مانند CPU SA، CPU IO و کنترلر حافظه روی اورکلاک حافظه تاثیر گذار هستند. اگر سیستم شما با استفاده از پروفایل های فناوری انحصاری Memory Try It! پایدار نیست، می توانید سعی کنید تا پارامتر های CPU SA، CPU IO یا ولتاژ حافظه را به مرور افزایش دهید تا ببینید که مفید هستند یا اینکه با زمان بندی بالاتری سعی کنید.








  • فرکانس DDR4-4600 با استفاده از Memory Force
فناوری های انحصاری MSI Memory Force و MSI Try It برای اورکلاک حافظه رم

  • با فرکانس DDR4-4500 و زمان بندی CL19-21-21 پایدار است.

مقیاس پهنای باند حافظه با فرکانس

بسیاری از کاربران ممکن است این سوال را در مورد چگونگی مقیاس پهنای باند با فرکانس حافظه را مطرح کنند. این دو نمودار نشان می دهد که هم پهنای باند و هم زمان تاخیر در نرم افزار AIDA64 با فرکانس حافظه مقیاس بندی می شوند. هر چه فرکانس بالاتر باشد، عملکرد نیز بهتر خواهد بود.


فناوری های انحصاری MSI Memory Force و MSI Try It برای اورکلاک حافظه رم

  • پهنای باند حافظه با فرکانس حافظه مقیاس بندی شده است.

فناوری های انحصاری MSI Memory Force و MSI Try It برای اورکلاک حافظه رم

  • زمان تاخیر حافظه نیز با فرکانس حافظه مقیاس بندی شده است.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
قدرتنمایی مادربردهای میانرده MSI در اورکلاک پردازنده های سری RYZEN 3000 XT


بالاخره پردازنده های AMD RYZEN 3000 XT پا به میدان گذاشتند و نشان دادند که AMD می تواند حتی با تغییرات جزئی عملکرد کلی پردازنده های خود را بهبود ببخشد. البته با ورود پردازنده های جدید معمولا تب اورکلاک این پردازنده ها بسیار داغ می شود. اما اینبار نوبت میانرده های MSI است که خودی نشان دهند و پتانسیل بالای خود را در اورکلاک پردازنده ها به نمایش بگذارند.

اورکلاک پردازنده 3900XT با مادربرد MAG X570 TOMAHAWK WIFI


پردازنده AMD Ryzen 9 3900XT به عنوان پرچمدار سری پردازنده های رومیزی XT قرمز پوشان از 12 هسته و 24 رشته سود می برد. فرکانس پایه این پردازنده برابر با 3.8 گیگاهرتز و فرکانس بوست آن برابر با 4.7 گیگاهرتز است. این در حالی است که پردازنده AMD Ryzen 9 3900X فرکانس پایه 3.8 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.6 گیگاهرتز را ارائه می کند. لازم به ذکر است که توان مصرفی پردازنده AMD Ryzen 9 3900XT برابر با 105 وات یعنی مشابه Ryzen 9 3900X است. شرکت AMD قیمت این پردازنده را 499 دلار اعلام کرده است. قیمتی برابر با Ryzen 9 3900X.

مادربرد MAG X570 TOMAHAWK WIFI یکی از برترین مادربردهای میانرده ام اس آی با چیپ ست X570 است. این مادربرد در کنار قیمت مناسب، از ساختار بسیار خوبی برخوردار است. راهکارهای خنک سازی، مدار رگولاتور ولتاژ قدرتمند پردازنده و فناوری های انحصاری برای به نهایت رساندن پتانسیل پردازنده از جمله ویژگی های مثبت این مادربرد است.




اورکلاک پردازنده AMD Ryzen 9 3900XT و مادربرد MAG X570 TOMAHAWK WIFI


اما در مورد اورکلاک پردازنده Ryzen 9 3900XT صحبت کنیم. اورکلاکر تایوانی ” TSAIK`s ” توانست فرکانس تک هسته پردازنده Ryzen 9 3900XT را با 61.06 درصد افزایش به 6120.41 مگاهرتز برساند.


پردازنده AMD Ryzen 9 3900XT و مادربرد MAG X570 TOMAHAWK WIFI




اورکلاک پردازنده 3800XT با مادربرد MPG B550 Gaming Carbon WiFi

پردازنده AMD Ryzen 7 3800XT به عنوان رقیبی برای پردازنده Core-i7-10700K قوی ترین 8 هسته ای AMD است. این پردازنده با 8 هسته و 16 رشته می تواند فرکانس پایه 3.9 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.7 گیگاهرتز را ارائه کند. فرکانس بوست این پردازنده 200 مگاهرتز بیشتر از پردازنده AMD Ryzen 7 3800X است. و البته توان حرارتی و قیمت Ryzen 7 3800XT هم با Ryzen 7 3800X فرقی ندارد. قیمت پردازنده Ryzen 7 3800XT با برچسب 399 دلار کاملا رقابتی است.

مادربرد MPG B550 Gaming Carbon WiFi یکی از مادربردهای جدید ام اس آی مبتنی بر چیپ ست B550 است. این مادربرد به خوبی توانست قدرت خود را در بخش اورکلاک قطعات به رخ بکشد. از مشخصات بارز این مادربرد می توان به مدار قدرت 1+2+12 فاز دیجیتال، راهکارهای خنک سازی بهینه شده و فناوری های اختصاصی برای به نهایت رساندن قدرت پردازنده و رم اشاره کرد.




اورکلاک پردازنده AMD Ryzen 7 3800XT با مادربرد MPG B550 Gaming Carbon WiFi




اورکلاکر تایوانی ” TSAIK`s ” این بار با مادربرد MPG B550 Gaming Carbon WiFi توانست فرکانس تک هسته ای پردازنده AMD Ryzen 7 3800XT را با 56.71 درصد افزایش به 6111.68 مگاهرتز برساند.

اورکلاک پردازنده AMD Ryzen 7 3800XT با مادربرد MPG B550 Gaming Carbon WiFi




اورکلاک پردازنده 3600XT با مادربرد MAG B550M Mortar WiFi

پردازنده AMD Ryzen 5 3600XT رقیبی سر سخت برای Core i5-10600K اینتل است.البته بر اساس بنچمارک های به دست آمده شاید در بعضی از موارد Core i5-10600K پردازنده برنده باشد اما IPC پردازنده Ryzen 5 3600XT مانند تمام پردازنده های 3000XT نکته مثبت آن است. این پردازنده با 6 هسته و 12 رشته فرکانس پایه 3.8 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.5 گیگاهرتز را ارائه می کند. لازم به ذکر است که این پردازنده هم مانند AMD Ryzen 5 3600X دارای توان حرارتی 95 وات و قیمت 249 دلار است.

مادربرد MAG B550M Mortar WiFi با طراحی خیره کننده، مدار قدرت 1+2+8 فاز دیجیتال، راهکارهای خنک سازی به خصوص هیت سینک بزرگ VRM و فناوری های اختصاصی MSI گزینه مناسبی برای کاربرانی است که به دنبال مادربردی با قیمت مناسب و البته قدرت بالا هستند.



اورکلاک پردازنده 3600XT با مادربرد MAG B550M Mortar WiFi




و باز هم اورکلاکر تایوانی ” TSAIK`s ” توانست با مادربرد MAG B550M Mortar WiFi فرکانس تک هسته پردازنده AMD Ryzen 5 3600XT را با 61.90 درصد افزایش به 6152.07 مگاهرتز برساند.

اورکلاک پردازنده 3600XT با مادربرد MAG B550M Mortar WiFi


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
MSI کارت‌های گرافیک ارزان‌تری را از سری GAMING با تراشه RX 5600 XT معرفی کرد

شرکت MSI سری جدید کارت‌های گرافیک خود، با نام GAMING M را به عنوان گزینه‌های ارزان قیمت سری GAMING معرفی کرد. کارت‌های گرافیک جدید GAMING M با تراشه RX 5600 XT تولید شده و برای گیمرهایی که به دنبال یک کارت گرافیک میان رده، اقتصادی اما کارآمد هستند، مناسب است.

کارت‌های گرافیک RX 5600 XT در ابتدا با حافظه‌های 12 گیگابیتی عرضه شدند؛ اما رقابت با کارت‌های گرافیک NVIDIA، این شرکت را به سمت استفاده از حافظه‌های 14 گیگابیتی سوق داد. MSI نیز در نسل دوم از RX 5600 XT اقدام به استفاده از حافظه‌های 14 گیگابیتی GDDR6 کرده و به‌روزرسانی BIOS، با هدف افزایش فرکانس حافظه گرافیکی را در نسل اول ممکن کرد.

در حال حاضر، کارت‌های گرافیک بسیاری از سری GAMING شرکت MSI به تولید رسیده‌اند که Gaming Mها با دو مدل، به عنوان گزینه‌های ارزان‌تر سری Gaming عرضه می‌شوند. دو کارت گرافیک MSI RX 5600 XT 6GB GAMING MX و MSI RX 5600 XT 6GB GAMING M از یک خنک کننده، مشابه کولر ARMOR V2 بهره می‌برند. با این وجود تغییراتی در آن دیده می‌شود. هر دو کارت گرافیک نیروی مورد نیاز خود را از طریق دو رابط 8 پین تأمین کرده و دارای خروجی‌های DP و HDMI هستند.



MSI-RX5600-1.jpg




کارت گرافیک RX 5600 XT 6GB GAMING MX با تکیه بر فرکانس‌های اورکلاک شده، دارای فرکانس پایه 1280 مگاهرتز بوده و در فرکانس افزایشی، به رقم 1495 مگاهرتز دست پیدا می‌کند. هر دو فرکانس به ترتیب 13.3 و 8.7 درصد به نسبت نسخه مرجع افزایش یافته است. دومین کارت گرافیک نیز با ظاهری کاملاً مشابه، RX 5600 XT 6GB GAMING M نام دارد. این کارت گرافیک نیز از فرکانس‌های مرجع بهره برده و دارای فرکانس پایه 1130 مگاهرتز به همراه فرکانس بوست 1375 مگاهرتز است. هر دو کارت گرافیک به 6 گیگابایت حافظه GDDR6 در فرکانس 14 گیگابیت در ثانیه مجهز شده‌اند.

MSI تا کنون اشاره‌ای به قیمت گذاری این دو کارت گرافیک نکرده اما به زودی شاهد عرضه جهانی آنها، به عنوان گزینه‌های اقتصادی و ارزان قیمت از سری GAMING خواهیم بود.

 
بالا