برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29

رونمایی MSI از اولین بنچمارک‌های پردازنده های Ryzen 4000G و شکستن رکوردها


علی‌رغم اینکه پردازنده‌های سری دسکتاپ AMD Ryzen 4000 با تکنولوژی PRO همین امروز معرفی شدند، مادربردهای سری 500 شرکت MSI آمادگی کامل برای پشتیبانی از این پردازنده‌های جدید را دارند و به همین دلیل می‌توانیم اولین نتایج بنچمارک عملی از این پردازنده‌ها را شاهد باشیم.

با مقایسه‌ی پردازنده‌های سری AMD Ryzen PRO 4000 و نسخه‌ی قبلی آنها یعنی سری تراشه‌های AMD Ryzen 3000 متوجه می‌شویم، سری جدید Ryzen PRO 4000 با یک طراحی یکپارچه طراحی شده‌اند. به بیان ساده این یعنی پردازنده‌ی مرکزی Zen 2 این تراشه‌ها و گرافیک مجتمع Vega آنها، هر دو با فناوری ساخت 7 نانومتری تولید شده‌اند.

یکپارچه بودن طراحی این APUها تاثیر به‌سزایی بر عملکرد آنها می‌گذارد و اعداد و ارقام تأخیر، پهنای باند و راندمان این پردازنده‌ها را به‌طرز قابل توجهی بهبود می‌بخشد. البته مادربردهای سری 500 شرکت MSI مانند X570 یا B550 نیز کاملاً با پردازنده‌های سری Ryzen PRO 4000 سازگار هستند و این امر هم می‌تواند بر عملکرد مشاهده شده از APUهای جدید، تاثیر مثبتی بگذارد.

پردازنده‌های سری AMD Ryzen PRO 4000 با CPUهای قوی‌تر به اورکلاکرها و علاقمندان اجازه می‌دهند رکوردهای بنچمارک‌های مختلف را جابجا کرده و رکوردهای جدید خود را به ثبت برسانند. MSI در تست‌های خود نشان داده افزون بر بهترین عملکرد از نظر فرکانس حافظه، با اجرای Memtest، این پردازنده‌ها بیشترین پایداری حافظه را نیز در معرض نمایش گذاشتند.






ryzen-4750g-5800mhz.jpg





همانطور که می‌بینیم، پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 PRO 4750G علاوه بر فرکانس CPU، آزمون پایداری رم DDR4 را نیز با سربلندی پشت سر گذاشته و خیال طرفداران AMD را تا حدی آسوده کرده است.

در این آزمون MSI توانست با استفاده از مادربرد MPG B550 GAMING CARBON WIFI و نیتروژن مایع، فرکانس CPU را به 5800 مگاهرتز برساند. آزمون Memtest نیز با مادربرد پرچمدار MEG X570 GODLIKE انجام شد و توانست رم DDR4 را به عدد 5500 میلیون انتقال برثانیه و همچنین 128 گیگابایت رم DDR4 را به‌صورت پایدار به 4000 میلیون انتقال برثانیه برساند.





ryzen-4750g-memtest.jpg




در آزمون دیگری MSI توانست با پردازنده‌ی AMD Ryzen 5 PRO 4650G و مادربرد MEG X570 ACE، رم DDR4 را به سرعت 5400 میلیون انتقال برثانیه برساند.






ryzen-4650g.jpg





تست آخر MSI نیز با پردازنده‌ی AMD Ryzen 3 PRO 4350G و مادربرد MEG X570 GODLIKE انجام شد و توانست نرخ 6118 میلیون انتقال بر ثانیه را در Memtest به ثبت برساند.



ryzen-4350g.jpg


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29

تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 2080 SUPER GAMING X TRIO توسط سایت IGORSLAB و کسب نشان




کارت های جدید ام اس آی از همان ساختار خنک کننده کارت های RTX استفاده می کند. خنک کننده هایی که در هر مدل کارایی بالا و عملکردی عالی را در کنار ساکت بودن به کاربر هدیه می دهد. همانطور که گفته شد، کارت های RTX 2070 SUPER و RTX 2080 SUPER تنها با مدل های GAMING TRIO و VENTUS ارائه می شود. کارت GAMING TRIO با خنک کننده TORX 3.0 راه حل های خنک سازی عالی را پیش گرفته است. وجود 3 فن با ساختاری اختصاصی، شما را با کارتی خنک روبرو می سازد. در مقابل این کارت قدرتمند و بزرگ، کارتی به نام RTX 2060 SUPER GAMING قرار گرفته است که در کنار ابعاد کوچکتر همچنان پایبند به قدرت بالا و البته خنک کننده کاربردی است. لازم به ذکر است که هر دو کارت از نورپردازی زیبای RGB با نام Mystic Light RGB استفاده می کنند که با نرم افزار MSI Dragon Center مدیریت می شود.




از ویژگی های این کارت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:





  • خنک کننده ای عالی با نویز کم که جریان هوای متمرکزی را ایجاد می کند
  • توقف فن ها در زمان بی کاری پردازنده گرافیکی
  • برد یا PCB تقویت شده با استفاده از لایه های ضخیم مس برای انتقال بهتر سیگنال ها
  • راه حل های خنک سازی برای مدار قدرت و ماژول های استفاده شده برای عملکرد بهتر
  • استفاده از تعداد زیادی پد حرارتی برای انتقال بهتر حرارت ماژول ها و قطعات حساس کارت
  • پلیت خنک کننده با سطح تماس بالا برای دفع هر چه بهتر حرارت
  • بک پلیت استفاده شده علاوه بر افزایش استحکام، با استفاده از پد حرارتی و برش های لیزری، حرارت قطعات PCB را دفع می کند.
  • نورپردازی زیبا RGB با نام اختصاصی MYSTIC LIGHT با مدیریت توسط نرم افزار دراگون سنتر





















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
راهنمای خرید: چگونه یک موس پد مناسب انتخاب کنیم؟


بیش از نیم قرن از پیدایش موس پدها در جهان می‌گذرد. این محصول ساده اما کاربردی در سال 1969 ساخته شد اما شکل آنها از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی داشته است. مدل‌های معمولی با کاربری عمومی شکل و شمایل ساده‌ای دارند اما نمونه‌های طراحی شده برای گیمرها از نظر کارایی و تجربه کاربری کاملا متفاوت هستند و ظاهر آنها نیز متمایز با نمونه‌های معمولی است. برای انتخاب یک موس پد مناسب لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. در این مطلب به برخی از مهم‌ترین این نکات اشاره خواهیم کرد.





موس پد مناسب




جنس موس پد

موس پدها امروزه از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که عبارتند از پارچه، سیلیکون، آلومینیوم و حتی شیشه. پیش از هر چیزی باید شما نوع گیم و سپس حساسیت DPI موس خود را در نظر بگیرید. باید از خود بپرسید بیشتر سرعت حرکت موس برای شما اهمیت دارد یا کنترل بر روی آن. پارچه رایج‌ترین جنس به کار رفته در موس پدهای امروزی است و سازندگان به مراتب کمتر از جنس‌های دیگری استفاده می‌کنند. بخش زیرین موس پد، غالبا از جنس پلاستیک ضد لغزش است تا در هنگام کار، موس پد ثابت باشد و با حرکت اضافه مزاحمت ایجاد نکند. راحتی و مقرون به صرفه بودن دو عامل اصلی برای استفاده از پارچه است.

موس پدهای گیمینگ GD21/GD30/G70 شرکت MSI از مواد بهینه شده‌ای که سازنده تایوانی آن را Silk-Like Fabric نامیده است، برای نهایت راحتی و ثابت بودن بهره مند شده‌اند که سطحی دقیق را با تجربه‌ای راحت در گیمینگ در اختیار گیمر قرار می‌دهد.




mouse-pad-20200727-4.jpg.webp


ابعاد
فاکتور دومی که برای انتخاب موس پد حتما باید در نظر داشته باشید ابعاد آن است. ابتدا اندازه میز خود را در نظر بگیرید و سپس اندازه موس و کیبورد سیستم خود را لحاظ کنید. سپس باید به این مسئله که با کامیپوتر رومیزی بازی می کنید یا نوت بوک توجه کنید. این نکات برای انتخاب موس پد در اندازه مناسب حائز اهمیت هستند. اگر میز شما بزرگ است و فضای زیادی دارد، بهتر است موس پدهای سایز بزرگ را در نظر بگیرید. این نوع مدل‌ها آزادی عمل شما را در حرکت موس افزایش می‌دهد و می توانید دست خود را نیز حین بازی بر روی موس پد قرار دهید و با راحتی به مراتب بیشتری مشغول بازی شوید.




mouse-pad-20200727-5.jpg.webp



دیگر ویژگی های اضافه برای یک موس پد مناسب

ویژگی‌های غیر اصلی دیگری نیز در برخی از موس پدهای امروزی وجود دارند که می‌توانند برای گیمرها قابل توجه باشند. به طور مثال نورپردازی RGB که امروزه در اکثر محصولات گیمینگ دیده می‌شود. این ویژگی تاثیر مستقیمی بر کیفیت گیمینگ ندارد اما می‌تواند حال خوب این سرگرمی را مقداری افزایش دهد. از نمونه موس پدهای مجهز به این ویژگی می‌توانیم به MSI GD60 اشاره کنیم. سیستم RGB این موس پد به راحتی با کلید سخت افزاری قابل فعال/غیر فعال سازی است. مواد به کار رفته در این محصول در مقابل آب مقاوم هستند و همچنین قابلیت پاک کردن آسان نیز در صورت ریختن اتفاقی مایعات مختلف دارند.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29

خنک کننده‌های مایع MSI MAG CORELIQUID برای عملکرد طولانی با خیال آسوده




آخرین محصول جدید MSI در دنیای سخت افزارها، خنک کننده‌های مایع MAG CORELIQUID هستند. این خانواده در چهار مدل شامل MAG CORELIQUID 360R، MAG CORELIQUID 360RH، MAG CORELIQUID 240R و MAG CORELIQUID 240RH معرفی شده‌اند.

این خنک کننده‌های مایع در گروه AIO یا لوپ بسته قرار گرفته و به سادگی در بسیاری از کیس های موجود قابل نصب و راه اندازی هستند. به منظور کاهش نویزهای صوتی، پمپ در رادیاتور ادغام شده است. موتورهای قدرتمند سه فاز با طول عمر و قدرت بالا، لایه‌های توری محافظ و لوله‌های منعطف با طول عمر بالا، از جمله دیگر ویژگی‌های این خانواده به شمار می‌روند.

MAG CORELIQUIDها به همراه MPG MAX Ihub عرضه می‌شوند. هر 4 خنک کننده از دیودهای LED RGB بهره برده و با فناوری Mystic Light سازگار هستند. همگام سازی با MPG MAX Ihub از طریق نرم افزار Dragon Center در مادربردهای MSI نیز ممکن شده است. شایان ذکر است که بخش اتصال به پردازنده در این خنک کننده‌ها، امکان گردش 270 درجه‌ای را دارا هستند.

در ویدیوهای زیر با روش نصب این خنک کننده ها بر روی سوکت های مختلف آشنا میشوید.

آموزش نصب در سوکت AM4 :




آموزش نصب در سوکت 1200/115X :



آموزش نصب در سوکت 2066 :


http://https://www.aparat.com/v/UlRNo

آموزش نصب بر روی TRX4 :



 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
نسخه کاستومایز شده برنامه CPU-Z 1.92.3 برای علاقمندان و کاربران مادربردهای MSI منتشر شد :






نسخه ی جدید برنامه CPU-Z معرفی شد. نسخه ی 1.92.3 جدید ترین ورژن از برنامه محبوب CPU-Z است که همچنان به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه مواردی از جمله نام پردازنده و پلتفرم آن، اطلاعات هسته ها و پردازش، کلاک های داخلی و خارجی، ضریب فرکانس افزایشی، نمایش مشخصات اورکلاک، ویژگی های CPU، مجموعه دستورالعمل های پشتیبانی، اطلاعات کش های L1 و L2 را پوشش می دهد.همچنین امکان سنجش قدرت پردازنده در این برنامه وجود دارد .نسخه کاستومایز شده برنامه 3.CPU-Z 1.92 برای علاقمندان و کاربران مادربردهای MSI طراحی شده را از لینک زیر دریافت کنید.

تغییرات نسبت به نسخه های قبلی :

پشتیبانی از چیپست های اینتل Z490/B460/W480
پشتیبانی از APU های Renoir
پشتیبانی از پردازنده های AMD RYZEN 3 3100/RYZEN 3 3300X


برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29

تست و بررسی مادربرد MPG Z490 Carbon EK X توسط سایت Techpowerup و کسب نشان



  • پشتیبانی از پردازنده های نسل دهم اینتل و سوکت 1200
  • مدار رگلاتور ولتاژ قدرتمند با کنترلر INTERSILمدار 12+1+1 فاز 90 آمپر
  • سوکت 8 پین4 + پین تغذیه پردازنده
  • پشتیبانی از CORE BOOST و PCB تقویت شده 6 لایه
  • طراحی بهینه خنک کننده قسمت مدار رگلاتور ولتاژ
  • پشتیبانی از رم DDR4 تا فرکانس 4800
  • پشتیبانی از DDR4 BOOST ایزوله سازیو بهینه سازی مسیر پردازنده و رم
  • آماده پشتیبانی از نسل چهارم Lightning Gen 4
  • شکاف های توسعه مقاوم سازی شده با استیل آرمور و لحیم کاری مضاعف
  • درگاه USB سریع LIGHTNING 20G به منظور انتقال سریع فایل ها
  • دو درگاه فوق سریع M.2 با خنک کننده اختصاصی
  • نورپردازی RGB اختصاصی MSI MYSTIC LIGHT میلیون ها رنگ و افکت ویژه
  • سیستم صوتی Audio Boost 4برای بهترین خروجی صوتی ممکن
  • کنترلر شبکه کابلی فوق سریع 2.5G به همراه شبکه وایرلس Wi-Fi 6 AX
  • پشتیبانی از عیب یابی فوق سریع سیستم
  • شیلد I/O از پیش نصب شده برای سهولت کاربر در زمان اسمبل
  • طراحی زیبا و گیمر پسند
  • نرم افزار جامع Dragon Centerبرای مدیریت مادربرد




شرکت MSI به تازگی یک مادربرد پرچمدار، زیبا و قدرتمند را به سبد کالای خود اضافه کرده است. مادربرد حرفه‌ای MPG Z490 Carbon EK X که برای پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم اینتل طراحی شده و در بخش تهویه و قدرت، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. در ادامه با مادربرد قدرتمند MPG Z490 Carbon EK X آشنا شوید.

مادربرد MPG Z490 Carbon EK X ماحصل همکاری MSI و EK است. در بخش مدار VRM و پردازنده، شاهد از استفاده از بلاک خنک کننده مایع هستیم. این مونو بلاک با اتصال به اکوسیستم تهویه مایع، مدار تغذیه VRM و پردازنده را خنک نگاه می‌دارد. در نتیجه می‌توانید اورکلاک های نسبی، Core Boost و استفاده از حداکثر پتانسیل پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم را تجربه کنید

این مادربرد از 128 گیگابایت حافظه رم در فرکانس 4800 مگاهرتز پشتیبانی کرده و طراحی آن با الهام از اتومبیل‌های سوپر اسپرت و کربن صورت گرفته است. مونو بلاک، چیپست و پوشش I/O به دیودهای LED RGB با امکان نمایش 16.8 میلیون رنگ مجهز شده‌اند. MPG Z490 CARBON EK X دارای شبکه بدون سیم Wi-Fi 6 از نوع دو باند، و شبکه LAN 2.5 است. سه اسلات توسعه PCI-E x16 نیز با امکان ارتقاء به PCI-E 4.0 بر روی این مادربرد دیده می‌شوند.


MPG Z490 CARBON EK X از دو ماژول SSD M.2 با آرایش RAID پشتیبانی کرده و دیگر ویژگی‌های آن شامل 6 درگاه نسل سوم ساتا، استفاده از کنترلر شبکه Realtek RTL8125B، درگاه USB-C با پهنای باند 20 گیگابیت در ثانیه، کدک صوتی Realtek ALC1220 و استفاده از تراشه پُر سرعت ASmedia 3241 در بخش USB است.























 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
کیبورد و ماوس گیمینگ جدید MSI در راه است


کیبورد و ماوس گیمینگ جدید MSI و استراحتگاه مچ این کمپانی معرفی شد. MSI یکی از شرکت‌های پیشرو در ساخت سخت‌افزارهای بازی، کیبورد گیمینگ Vigor GK50 ELITE، استراحتگاه Vigor WR01 و ماوس CLUTCH GM08 را معرفی کرد. تمامی این لوازم جانبی دارای طراحی جدید می‌باشند. کیبورد GK50 دارای دو نوع سوئیچ مکانیکی Kailh سفید و Kailh آبی است. هر دو سوئیچ دارای راحتی در استفاده هستند. سوئیچ سفید دارای پایداری بهتری نسبت به سوئیچ آبی است و می‌تواند یک تجربه تایپ و بازی خوب را به شما ارائه دهد و در مقابل آب و گرد و غبار بسیار مداوم است.




کیبورد و ماوس گیمینگ جدید MSI


کیبورد و ماوس گیمینگ جدید MSI


کیبورد و ماوس گیمینگ جدید MSI


قابلیت‌های کیبورد VIGOR GK50 ELITE
می‌توانید طراحی و نورپردازی کیبوردها را با نرم‌افزار Dragon Center شخصی‌سازی نمایید.

جنس کیبورد از آلومینیوم درجه یک هواپیما می‌باشد، همچنین این کیبورد دارای یک قاب آلومینیومی آنودایز شده با صفحه کلید بسیار محکم برای استفاده بهتر و راحت‌تر در هنگام بازی می‌باشد.

نورپردازی خیره کننده RGB برای هر کلید و جلوه‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های این کیبورد است. VIGOR GK50 ELITE دارای نورپردازی خیره کنند RGB برای هر کلید است و بیش از 8 جلوه برای کلیدهای میانبر دارد. می‌توان نشانگرهای Numlock و Caps Lock را به صورت کامل تغییر داد.

این کیبورد دارای سطح ثابت است و در هنگام تایپ و یا بازی دارای عملکرد ضد لغزش بوده و راحتی استفاده را برای شما به همراه دارد.

پشتیبانی از نرم‌افزار Dragon Center. با این نرم‌افزار می‌توانید جهت، رنگ و یا حالت دکمه‌های خود را تنظیم کنید و کلید‌های میانبر خود را به صورت اختصاصی تنظیم نمایید.




کیبورد و ماوس گیمینگ جدید MSI



ماوس CLUTCH GM08

این ماوس باعث می‌شود تا به راحتی بازی کنید. CLUTCH GM08 یک ماوس بسیار زیبا برای گیمرهایی است که به دنبال وزن قابل تنظیم هستند تا بتوانند کنترل عالی در بازی داشته باشند. به لطف شکل متقارن این ماوس می‌توان توسط هردو گیمرهای چپ دست و راست دست استفاده شود. دکمه میانی ماوس و خط‌های جانبی حکاکی شده بر روی ماوس دقت و کنترل شما را افزایش می‌دهند.

سنسور نوری دقیق: وضعیت حسگر نوری PixArt PAW 3519 با حداکثر 4200 DPI امکان جا به جایی سریع و دقیق را فراهم می‌کند.

کیفیت ساخت بادوام: این ماوس دارای کیفیت ساخت بسیار زیبا است که دارای عمر 10 میلیون کلیک بوده و یک کابل USB با روکش طلا دارد.

سیستم وزنی قابل تنظیم: ماوس را می‌توانید با سیستم وزنی قابل تنظیم آن به راحتی سبک و سنگین نمایید.

می‌توانید به راحتی دقت ماوس و DPI آن را برای راحتی استفاده تنظیم نمایید.




کیبورد و ماوس گیمینگ جدید MSI



استراحتگاه VIGOR WR01

شکل آرگونومیک VIGOR WR01 باعث شده تا برای تمامی کیبوردها با هر اندازه‌ای به کار رود و راحتی بسیار زیادی را برای گیمرها فراهم کند. سطح این استراحتگاه از ابریشم یخی با پوشش ضد باکتریایی صاف و بسیار خنک طراحی شده است. فوم داخل آن به صورت مخصوص مهندسی شده تا در حین بازی، دستان گیمر را خنک و راحت نگه دارد. پایه لاستیکی این استراحتگاه قابل تنظیم و ضد لغزش است و باعث می‌شود که روی میز پایدار بماند.



کیبورد و ماوس گیمینگ جدید MSI



نرم‌افزار Dragon Center

به همراه کیبورد و ماوس گیمینگ جدید MSI نرم‌افزار Dragon Center نیز ارائه شده که برای انجام تنظیمات و تغییرات و شخصی‌سازی بر روی ماوس و کیبورد استفاده می‌شود. این بسته نرم‌افزاری تمامی محصولات جدید MSI را در یک پلتفرم ادغام کرده است. شخصی‌سازی عملکرد محصولات MSI و تنظیمات دقیق بر روی آن‌ها در این نرم‌افزار فقط با یک کلیک امکان پذیر است. RGB Mystic Light که جلوه‌های نورپردازی را کنترل می‌کند هم در این نرم‌افزار به کار رفته است.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
با مادربردهای MSI A520 آشنا شوید؛ گزینه‌های خوش قیمت از بازی تا خانگی


در نهایت با معرفی چیپست AMD A520، روند معرفی مادربردهای مبتنی بر این تراشه ارزان قیمت نیز آغاز شده است. کمپانی نام آشنای MSI نیز دست به کار شده و مادربردهای اقتصادی و خوش قیمت خود، با این چیپست را معرفی کرده است. در ادامه با مادربردهای MSI A520 و ویژگی‌های حائز اهمیت آنها آشنا خواهیم شد.

شرکت MSI چهار مادربرد مبتنی بر چیپست A520 را معرفی کرده است. در ادامه ضمن معرفی این مادربردها، با ویژگی‌های برجسته آنها نیز آشنا خواهیم شد.


مادربرد MSI MAG A520M VECTOR WIFI مناسب برای بازی


مادربرد MAG A520M VECTOR WIFI را می‌توان بالاترین مدل در سری بردهای A520 شرکت MSI دانست که برای ساخت یک کامپیوتر اقتصادی بازی بسیار مناسب است. این مادربرد به مانند دیگر مدل‌های سری MSI A520، از پردازنده‌های نسل سوم AMD Ryzen و APUهای متعدد پشتیبانی خواهد کرد. اگر به دنبال یک مادربرد میان رده، با امکانات متعدد و کار راه انداز هستید، MAG A520M VECTOR WIFI می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.



A520-002.jpg



این مادربرد با تکیه بر A-XMP OC Mode، قادر به پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR4 با بیشینه فرکانسی 4600 مگاهرتز است که برای یک مادربرد ارزان قیمت بسیار جالب توجه خواهد بود. این عوض بازی MSI A520 از یک مدار تغذیه با آرایش 4+2+1 استفاده می‌کند که به صورت کاملاً دیجیتالی کنترل شده و دارای مدار محافظ در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ است. همچنین مدار تغذیه از یک هیت سینک مجزا با طراحی زیبا بهره می‌برد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این مادربرد، پشتیبانی از CORE BOOST است که در بسیاری از مدل‌های رده بالای این شرکت مورد استفاده قرار گرفته است. MAG A520M VECTOR WIFI امکان نصب حافظه‌های SSD M.2، متکی بر گذرگاه PCI-E را ممکن ساخته و برای تهویه بهتر، از یک هیت سینک نیز بر روی آن استفاده می‌کند. این مادربرد در بخش شبکه LAN به کنترلر Realtek RTL8111H مجهز شده و در بخش شبکه بدون سیم نیز از کنترلرهای شرکت Intel بهره می‌برد. MAG A520M VECTOR WIFI با پشتیبانی از پروتکل AC، قادر به ارائه پهنای باند 433 مگابیت در ثانیه است.


مادربرد MSI A520M PRO مناسب برای سیستم‌های خانگی با عملکرد بالاتر از انتظار

دومین عضو از خانواده MSI A520ها، A520M PRO نام دارد. این مادربرد که از سری مدل‌های Pro این شرکت است، از فناوری‌هایی نظیر DDR4 Boost بهره می‌برد. این قابلیت با ایزوله سازی مدار حافظه، بالاترین کارایی و پایداری را تضمین می‌کند. بهبودهای فناوری DDR4 Boost باعث شده است تا در مقایسه با سایر برندها، پایداری حتی در بالاترین فرکانس‌ها نیز حفظ شود.



A520-004.jpg





A520M PRO نیز از حافظه‌های رم، با فرکانس حداکثر 4600 مگاهرتز پشتیبانی خواهد کرد. یکی از ویژگی‌های A520M PRO و البته دیگر بردهای A520 شرکت MSI، استفاده از دو انس مس در ساخت مدار PCB است. استفاده از خرج مس بیشتر، منجر به پایداری و بهبود عملکردهای فرکانسی و همچنین بهبودهای حرارتی می‌گردد.

این مادربرد از طیف گسترده از برنامه‌های نرم افزاری MSI، شامل پایش و تنظیمات دقیق بهره برده و محیط بایوس آن به صورت کاملاً گرافیکی طراحی شده است. در این مدل نیز به M.2 Shield FROZR دسترسی خواهید داشت. قابلیت M.2 Shield FROZR بدین منظور ایجاد شده است تا SSDها هرگز دچار مشکل گلوگاه نشوند. یکپارچه شدن با هیت سینک مادربرد این امکان را فراهم کرده است تا خنک‌سازی SSDها به شکلی بهتر انجام شود.



مادربردهای A520M PRO-C DASH و A520M-A PRO کار راه اندازهای اقتصادی



در نهایت به مادربردهای A520M-A PRO و A520M PRO-C DASH می‌رسیم. این دو مادربرد با حفظ بسیاری از ویژگی‌های MSI از جمله Core Boost، DDR4 Boost، استفاده از 2 انس مس، Audio Boost و برنامه‌های متعدد نرم افزاری در بخش پایش و مدیریت سخت افزارها، دارای درگاهی‌های ورودی و خروجی (I/O) متعدد در بخش پشتی مادربرد هستند. همچنین MSI امکان استفاده از هدرهای گوناگون را با هدف اتصال به انواع کیس ها، در این دو مادربرد ممکن ساخته است.




A520-003.jpg



A520M PRO-C DASH و A520M-A PRO را می‌توان به عنوان گزینه‌های مناسب اداری و خانگی مورد استفاده قرار داد. این دو مادربرد از کنترلرهای Realtek RTL8111H و Realtek RTL8111EPV در بخش شبکه بهره برده و همچنین از صدای چند کاناله HD، با تکیه بر خازن‌های دقیق صوتی برخوردار هستند. A520M PRO-C DASH و A520M-A PRO در تست‌های دقیق MSI حضور یافته و سازگاری آنها با هزاران سخت افزار به خوبی تست شده است.



A520-005.png



در زمینه پایداری و عملکرد طولانی مدت نیز MSI با تست‌های 7 هزار ساعته، به خریداران این اطمینان را می‌دهد که مادربردهای A520 در بهترین شرایط پایداری و طول عمر قرار دارند. هر دو مادربرد به مدارهای حفاظتی در برابر افزایش جریان و ولتاژ مجهز شده‌اند. مدار PCB هر دو مادربرد با مقاومت بالا در برابر رطوبت و خوردگی طراحی شده است. آنها به چندین سیستم حفاظتی مهم دیگر از جمله مدار ESD، اتصال کوتاه، مدار EMI و حفاظت در برابر افزایش دما نیز مجهز شده‌اند.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
MSI مادربرد MAG B460 Torpedo را معرفی کرد؛ یک اژدر مقرون به صرفه برای گیمرها



به دنبال یک مادربرد گیمینگ توانمند و جدید هستید که در عین حال مقرون به صرفه باشد؟ در این صورت بهتر است که به مادربرد جدید MSI با نام MAG B460 Torpedo نگاهی بیندازید. با مادربرد MAG B460 Torpedo به همراه سوکت LGA 1200 آشنا شوید.

مادربرد MAG B460 Torpedo محصولی جدید از خانواده گیمینگ MSI Arsenal Gaming (MAG) که با قیمت کمتر از Tomahawk، یک مادربرد مخصوص بازی مقرون به صرفه است. این مادربرد از چیپست Intel B460 بهره برده و سوکت LGA 1200 را برای پذیرایی از پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم اینتل به همراه دارد.

به مانند Tomahawk، نام Torpedo نیز برگرفته از یک اژدر جنگی است. Torpedo مخصوص نبردهای دریایی است. در بخش تغذیه شاهد رابط مرسوم 24 پین ATX و 8 پین EPS هستیم. نیروی مورد نیاز در بخش VRM این مادربرد توسط یک مدار با 13 فاز رگولاتور تأمین می‌شود. هیت سینک‌های تعبیه شده بر روی این بخش مقداری کوچک‌تر از مادربرد MAG B460 Tomahawk هستند.



MSI-MAG-02.jpg



این مادربرد دارای یک اسلات تقویت شده PCI-Express 3.0 x16 برای نصب کارت‌های گرافیک بوده که به صورت مستقیم از کنترلر CPU بهره می‌برد. اسلات توسعه PCI-Express 3.0 x16 دوم نیز به چیپست متصل شده است. دو درگاه M.2 NVMe نیز برای MAG B460 Torpedo در نظر گرفته شده است که یکی از آنها دارای خنک کننده بوده و هر دو به مسیر PCI-Express 3.0 x4 متصل هستند.


کنترل شبکه 2.5 گیگابیتی این مادربرد توسط تراشه Realtek 8125B صورت می‌پذیرد؛ بخش صدا نیز تراشه Realtek ALC1200 را به همراه خازن‌های صوتی و 8 جک به همراه دارد. این مادربرد با تکیه بر قابلیت CoreBoost، می‌تواند عملکرد بالاتری را از پردازنده‌های غیر K و ضریب بسته اینتل استخراج کند. MAG B460 Torpedo با قیمت 110 دلار روانه بازارهای جهانی می‌شود؛ چیزی در حدود 30 دلار ارزان‌تر از MAG B460 Tomahawk که خرید آن را بسیار جذاب خواهد کرد.



 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
کیس های SEKIRA 100 گیمینگ MSI – درخشان همانند ستارگان

کیس های SEKIRA 100 گیمینگ MSI همه چیز را فراتر از انتظارها کرده است. سری MSI SEKIRA همیشه تجسم عالی از تجملات بوده و این بار نیز از این قاعده مستثنا نیست. شما برای جمع کردن قطعات در داخل این کیس یعنی کیس سری SEKIRA 100 می‌توانید از پردازنده گرافیکی با طول 340 میلی‌متر، خنک کننده با طول 170 میلی‌متر و PSU با طول 250 میلی‌متر بهره ببرید. این کیس با مواد با کیفیت ساخته شده و آماده شده است و دارای ویژگی‌های متناسب با نیاز گیمرها می‌باشد.



کیس های SEKIRA 100 گیمینگ MSI


در قسمت بیرونی این کیس، پنل جلویی کیس های SEKIRA 100 گیمینگ MSI دارای صفحات شفاف آلومینیومی و شیشه‌ای رنگی ساخته شده است تا نورپردازی زیبای ARGB خود را به زیبایی به نمایش بگذارد. از طرف دیگر، با این که صفحه جلویی MPG SEKIRA 100P تک رنگ می‌باشد با این حال ظاهر و تم خود را در بالاترین استاندارد حفظ نموده و زیبایی فوق‌العاده‌ای به این کیس داده است. این موضوع نشان دهنده توجه به کیفیت و استفاده از مواد مناسب است که در طراحی محصول MPG SEKIRA 100 Series می‌باشد.

مطابق آنچه که باید باشد – قدرتمند و توانا



کیس های SEKIRA 100 گیمینگ MSI

پورت‌های ورودی و خروجی این کیس دارای توان بالایی و راحتی در استفاده هستند. این کیس دارای درگاه‌های USB Gen2 Type-C با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه، می‌تواند این موضوع را به رخ مابقی رقبا بکشاند. اگر می‌خواهید که سیستم خود را به یک سیستم بسیار سریع و قدرتمند در بازی تبدیل کنید، می‌توانید کیس MPG SEKIRA 100 را با کارت گرافیک MSI و خنک‌کننده‌های مایع سری MAG CORELIQUID MSI استفاده کنید.

این کیس با چهار فن ARGB همراه بوده که جلوه‌های نورپردازی زیبایی به این کیس می‌دهد. علاوه بر این، در درگاه ورودی/خروجی می‌توانید با لمس تنها یک دکمه، سرعت نور و نورپردازی فن را با Insta-Light Lopp کنترل نمایید. تنها کافیست بر روی پروفایل‌های رنگی به راحتی کلیک کنید و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

ویژگی‌های سخت‌افزاری هدفمند



کیس های SEKIRA 100 گیمینگ MSI



کیس MPG SEKIRA 100 Series ویژگی‌های سخت‌افزاری زیادی دارد که باعث می‌شود هم قابلیت و هم کارایی بالایی داشته باشد. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این کیس درب دریچه بالایی آن است. درب دریچه بالایی جریان هوای مناسب و محافظت فوق‌العاده‌ای را برای این کیس ایجاد می‌کند. اگر نیازی به آن نداشتید تنها با باز کردن دو پیچ در عقب و سپس کشیدن آن را از کیس جدا نمایید. با برداشتن درب منافذ بالا، می‌توانید پیچ‌های زیر دریچه شیشه‌ای را مشاهده کنید.

با برداشتن این در، فیلتر مغناطیسی گرد و خاک را می‌توانید برای تمیز کردن از کیس جدا نموده و پس از تمیز کردن آن را دوباره نصب نمایید. برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل سیستم، کیس SEKIRA 100 گیمینگ MSI در مجموع دارای سه فیلتر است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی هدست گیمینگ MSI Immerse GH50 توسط سایت Techpowerup و کسب نشان



هدست گیمینگ IMMERSE GH50 از طراحی خاص و زیبایی بهره می‌برد و به نوعی یک هدست گیمینگ همه کاره به شمار می‌رود و برای هر بازی مناسب است. ام اس آی در این هدست از یک کارت صدا داخلی استفاده کرده است و به همین دلیل این محصول با استفاده در USB به کامپیوتر متصل می‌شود و صدای فراگیر 7.1 کاناله ساراند را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.ام اس آی در این محصول از یک میکروفون قابل جدا سازی با درایور رده بالا 40 میلی‌متری استفاده کرده است که کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد. ام اس ای برای انتقال حس انفجار، لرزش و صدا گلوله در بازی‌های کامپیوتری، بر روی این محصول از یک سیستم لرزشی یکپارچه استفاده کرده است که حس محیط بازی را به خوبی به کاربر منتقل می‌کند؛ همچنین ام اس آی یک دکمه ویژه را برای این قابلیت در نظر گرفته است که کاربران می‌توانند آن را فعال یا غیر فعال کنند.
این هدست گیمینگ جذاب مانند موس GM30 از نورپردازی RGB با فناوری Mystic Light پشتیبانی می‌کند؛ همچنین امکان هماهنگ سازی نورپردازی این محصول با سایر قطعات مجهز به فناوری Mystic Light وجود دارد. بالشتک های این هدست به شکل ویژه‌ای تولید و طراحی شده‌اند تا در استفاده طولانی مدت موجب خستگی گوش کاربر نشود.هدبند نگه دارنده این هدست در مقابل فشار مقاوم است و بدنه آن از فلز ساخته شده است و ابعاد آن به سادگی قابل تغییر است. ام اس آی این هدست را به همراه یک کیف ویژه عرضه می‌کند که حمل آن را آسان‌تر می‌کند.

مزایای این هدست از دید نویسنده :
1-کیفیت صدای بسیار عالی
2-راحتی در استفاده
3-قیمت مناسب
4-میکروفون قابلیت جدا سازی دارد
5-مانیتورینگ پیشرفته میکروفون
6-طراحی تاشو
7-کابل USB با کیفیت بافته شده


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
کارت گرافیک های سری GAMING ام اس آی RTX 3090 / RTX 3080 / RTX 3070


MSI-GeForce-RTX-30-Series-2-1024x577.jpg

سری گیمینگ کارت های ام اس آی شامل مدل های GAMING X TRIO و GAMING TRIO است که برای کارت گرافیک های RTX 3090 / RTX 3080 / RTX 3070 آماده می شود. این کارت ها همچون گذشته با حفظ تعادل بین عملکرد بالا، خنک سازی عالی و کم صدا بودن، همچنان می تواند بین برترین های بازار خودنمایی کند.اما یکی از مهمترین تغییرات در سری گیمینگ کارت های جدید MSI، نسل جدید فن ها یعنی TORX Fan 4.0 است. این نسل از فن های ام اس آی با تیغه های به هم چسبیده طراحی شده است تا جریان هوای متمرکز و بیشتری را به سمت هیت سینک و سیستم خنک سازی TRI FROZR 2 هدابت کند. بک پلیت بجز بالا بردن استقامت کارت می تواند با استفاده از پدهای سیلیکونی حرارت قطعات مهم را بهتر و سریعتر دفع کند.نورپردازی RGB هم بجز در بخش پنل روبرو در لبه کارت هم در نظر گرفته شده است. کاربران می توانند نورپردازی Mystic Light را با استفاده از نرم افزارهای Mystic Light Sync و Ambient Link مدیریت کرده و با دیگر قطعات همگام سازی کنند.



 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
صندلی گیمینگ MSI MAG CH120 X خانه دوم گیمرها



صندلی گیمینگ شاید یکی از مهمترین عوامل برای گیمرها نباشد اما قطعاً سلامت گیمرها را در دراز مدت تضمین می کند و البته تجربه کاربری جذاب تری را هم ارائه می کند. ام اس آی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات گیمینگ با صندلی گیمینگ MAG CH120 X قابلیت های ویژه ای را به بازیکنان هدیه می دهد.

از نظر بصری استفاده از دو رنگ مشکی و قرمز که به رنگبندی اصلی شرکت تایوانی ام اس آی تبدیل شده است، به جذابیت و اسپرت بودن این صندلی افزوده است. بجز این رنگ بندی خریداران می توانند صندلی مشکی با نوار باریک قرمز و یا صندلی با ترکیب رنگ قرمز و مشکی و نوار باریک قرمز را خریداری کنند.

صندلی گیمینگ MSI MAG CH120 X
صندلی گیمینگ MSI MAG CH120 X
همچنین در بخش طراحی و ظاهر، دوخت های با کیفیت به همراه نشان دراگون ام اس آی که آن هم با کیفیت دوخت بسیار خوب در نظر گرفته شده، جلوه ویژه ای به این صندلی بخشیده است. تعداد دو بالشتک برای گودی کمر و گردن باعث می شود تا در دراز مدت با خستگی روبرو نشده و البته با تصحیح نوع نشستن، فشار بسیار کمتری را نسبت به دیگر صندلی ها به ستون فقرات وارد کند.

صندلی گیمینگ MSI MAG CH120 X


فریم تمام فلز با ساختار ضد زنگ به همراه ساختار عالی باعث شده تا این صندلی یعنی MAG CH120 X کاربرانی با وزن 150 کیلوگرم را هم تحمل کند و البته طول عمر بیشتری را به CH120 X هدیه کند. صندلی از نظر ساختار داریا طراحی کاملا ارگونومیکی است تا بدن را به خوبی احاطه کند. فوم ها با فرایند ریخته گری و البته تراکم بالا به خوبی راحتی کاربر را تضمین کند.

صندلی گیمینگ MSI MAG CH120 X


یکی از برترین ویژگی های صندلی گیمینگ MAG CH120 X خم شدن پشتی صندلی تا 180 درجه است تا آن را برای دراز کشیدن و استراحت به گزینه ای ایده آل تبدیل کند. همچنین بازو های قابل تنظیم 4D قابلیت تنظیم در جهات بالا / پایین و چپ / راست را برای کاربر فراهم می کند تا بهترین حالت قرارگیری را تنظیم کند.

صندلی گیمینگ MSI MAG CH120 X


همچنین پیستون بالابر گازی از نوع کلاس 4 است تا بالاترین استاندارد ایمنی را برای کاربر فراهم سازد. تعداد 5 پایه استیل تقویت شده تا 20 درصد نسبت به پایه های رایج استحکام بیشتری دارند و البته طول عمر بالاتری را رائه می کنند. قطعا زمانی که در گیم پلی هیجان زده می شویم ناگهان با حرکتی خود و صندلی را به حرکت در می آوریم. چرخ های صندلی گیمینگ MAG CH120 X با قابلیت قفل از این حرکت های ناخواسته جلوگیری می کند.

صندلی گیمینگ MSI MAG CH120 X


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
آموزش اورکلاک پردازنده های نسل دهم اینتل (K با پسوند) بروی مادربردهای MSI Z490



قطعا همه ما این نکته را می دانیم که در سالهای گذشته بهترین بستر برای اورکلاک مربوط به پردازنده های اینتل است. البته AMD هم با پردازنده های سری رایزن 3000 تلاش کرد تا حدی این مسلئه را برای کاربران پر رنگ جلوه دهد. حال در این مطلب قصد داریم به آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل با مادربرد MEG Z490 ACE بپردازیم.

به این نکته اشاره ای کردیم که این آموزش بر مبنی مادربرد MEG Z490 ACE است اما در واقع تفاوت چندانی در عمل بین اورکلاک مادربردهای رده بالا و میان رده با عملکرد بالا نیست. بسیاری از کاربران با ترس این که شاید به سخت افزار آنها آسیبی برسد، از اورکلاک پردازنده و دیگر قطعات صرف نظر می کنند. در واقع اورکلاک های تهاحجی با فرکانس های بالا است که احتمال آسیب رساندن به قطعات را در صورت رعایت نکردن موارد تکنیکی قطعی می کند. اما در صورت در نظر گرفتن اصول اولیه و البته قانع بودن به فرکانس های قابل قبول می توان اورکلاک بدون خطری را تجربه کرد. این کار نیازمند تنظیم دقیق مواردی است که موجب افزایش کارایی پردازنده می شود.


بیشتر پردازنده ها و مادربردها دارای محافظ داخلی برای قطع برق، قبل از آسیب رساندن به قطعه هستند اما این محافظت ها در مورد فرکانس ها و فشار از پیش تعیین شده یا استاندارد است که همین موضوع باعث می شود تا کمی حساسیت را در مورد افزایش فرکانس پردازنده بیشتر کنیم. اما نگران نباشید در این مطلب قصد نداریم رکورد جهانی اورکلاک را بشکنیم، فقط می خواهیم با روشی ساده کمی به فرکانس پردازنده و عملکرد نهایی آن اظافه کنیم.

اما نکته ای که باید به آن اشاره کنیم و البته بسیار مهم است این است که نه تنها پردازنده های مختلف دارای عملکرد نهایی متفاوت پس از اورکلاک هستند بلکه دو پردازنده مشابه هم می توانند در نتیجه نهایی با هم متفاوت باشند که این موضوع به ساختار پردازنده در خط تولید باز می گردد.

مشخصات سیستم تست
سیستم تست استفاده شده در این آموزش دارای مشخصات زیر است اما توجه داشته باشید که نیازی نیست سیستم شما کاملا مشابه سیستم تست ما باشد. فقط باید توجه داشته باشید که مادربرد استفاده شده از محصولات رده بالای MSI مبتنی بر چیپ ست Z490 باشد، پردازنده Core i9 10900K باشد و البته خنک کننده قدرتمندی هم در اختیار داشته باشید.

مادربرد : MSI MEG Z490 ACE با سوکت LGA 1200

پردازنده : Core i9 10900K اینتل

خنک کننده : MSI MAG CoreLiquid 360R

رم : ظرفیت 32 گیگابایت Corsair Vengeance LPX با فرکانس 4600 مگاهرتز

پاور : کورسیر 800 وات RM850i

پردازنده Core i9 10900K اینتل یک پردازنده قدرتمند 10 هسته ای با 20 رشته موازی است که متاسفانه به خنک کننده کارآمد احتیاج دارد به خصوص اگر قصد اورکلاک آن را دارید.

بنچمارک های اولیه قبل از اورکلاک
این نکته را فراموش نکنید که قبل از شروع اورکلاک حتما از قطعه ای که می خواهید اورکلاک کنید بنچمارک یا تست بگیرید. این کار را با نرم افزارهای تست Cinebench R15 و Cinebench R20 و البته نرم افزار محبوب Blender در زمینه رندرینگ محتوا و با محتوای از پیش ساخته شده برای این نرم افزار یعنی BMW Render و Classroom Render شروع می کنیم.

  • بنچمارک Cinebench R15 در بخش تمام هست ها : امتیاز 2665
  • بنچمارک Cinebench R20 در بخش تمام هست ها : امتیاز 6394
  • نرم افزار Blender و محتوای BMW Render : رندر در زمان 2 دقیقه 46 ثانیه
  • نرم افزار Blender و محتوای Classroom Render : رندر در زمان 8 دقیقه 54 ثانیه
شروع اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل
قبل از انجام هر کاری باید بدانید که بهترین و اصولی ترین راه اورکلاک پردازنده، تغییرات تنظیمات در محیط بایوس است. خوشبختانه در این سال ها محیط بایوس مادربردها روز به روز در حال ساده شدن است. برای وارد شدن به محیظ بایوس هم پس از روشن کردن سیستم به سرعت بروی کلید Delete ضربه بزنید.



آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل بروی مادربردهای MSI


پس از وارد شدن به محیط بایوس کلید F7 را بزنید تا از حالت EZ Mode به حالت Advanced بروید. در این بخش تنظیمات به حالت دستی و پیشرفته تغییر پیدا می کند که تنها راه رسیدن به نتیجه نهایی عالی است.


آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل بروی مادربردهای MSI


با استفاده از کیبورد یا ماوس به بخش OC رفته و بروی آن Enter کنید یا کلیک کنید.



آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل بروی مادربردهای MSI




با استفاده از کلیدهای جهت نما کیبورد یا ماوس بروی گزینه CPU Ratio بروید و مقدار 51 را وارد کنید. دقت کنید که در گزینه بالا CPU Ratio یعنی CPU Ratio Apply Mode گزینه All Core را مشاهده کنید. این گزینه به این معنی است که در صورت تغییر گزینه CPU Ratio تمام هسته های پردازنده با تغییر فرکانس روبرو می شوند.

حال نوبت زدن کلید F10 است. پس از فشردن کلید F10 پنجره ای ظاهر شده که از شما در مورد ذخیره کردن تغییرات سوال پرسیده می شود که جواب شما انتخاب گزینه Yes است. پس از زدن Yes سیستم دوباره راه اندازی می شود اما سعی کنید که مجدد به محیط بایوس وارد شوید.

تبریک می گوییم. شما اولین قدم برای اورکلاک پردازنده قدرتمند Core i9 10900K اینتل را برداشته اید. اکنون پردازنده Core i9 10900K اینتل در تمام هسته ها دارای فرکانس 5.1 گیگاهرتز است.

البته این تازه شروع ماجرا است پس همچنان در ادامه همراه ما باشید.

پس از برگشتن به محیط بایوس این بار نوبت ولتاژ پردازنده است تا کمی تغییر کند. البته این نکته را باید عنوان کنیم که تغییر ولتاژ از آن مواردی است که می توان در صورت تنظیمات نادرست تغییرات زیادی را بروی پردازنده اعمال کند و در نهایت باعث آسیب رساندن به پردازنده شود.

در محیط بایوس مجدد به بخش OC رفته و با اسکرول کردن به تنظیمات ادامه این صفحه یا تنظیمات پایین تر بروید. در این بخش با تنظیمات Voltage Setting کار داریم. اولین گزینه از بخش Voltage Setting گزینه ای با نام DigitALL Power است که باید بروی آن کلیک کنید.



آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل بروی مادربردهای MSI



پس از کلیک کردن بروی گزینه Digitall Power، چند گزینه دیگر ظاهر می شود که باید بروی CPU Load Line Calibration Control کلیک کنید تا پنجره ای تازه باز شود. این پنجره باید شبیه به تصویر زیر باشد.


آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل بروی مادربردهای MSI




در این بخش حالت Mode 2 را انتخاب کرده و Enter بزنید. پس از انتخاب این گزینه کلید Esc را بزنید تا از این پنجره خارج شده و وارد منو قبلی شوید. گزینه ای به نام CPU Core Voltage را پیدا کرده و وارد آن شوید و به پایین بروید. باید بتوانید در این بخش مقدار ولتاژ 1.320 را وارد کنید. حتما باید توجه کنید که رقم گفته شده را با اعشار آن در نظر بگیرید. با زدن Enter و فشردن کلید F10 تغییرات را ذخیره کنید. طبق معمول پنجره ای باز می شود که تغییرات اعمال شده را نشان می دهد و از شما سوال می پرسد که آیا تغییرات را ذخیره می کنید. جواب شما Yes است.



آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل بروی مادربردهای MSI



در صورت درست اعمال شدن تغییرات و بوت شدن مجدد سیستم، اورکلاک پردازنده Core i9 10900K به خوبی انجام شده و می توانید تست های مجدد را با آن بگیرید. اما چه پردازنده را اورکلاک کنید و چه نکنید، نکته است که باید آن را در نظر بگیرید. رم هایی که فرکانس بالاتر از فرکانس استاندارد دارند تنها با فعال شدن پروفایل XMP به نهایت پتانسیل خود دست می یابند. اگر رمی دارید که بیش از 2133 یا 2400 فرکانس کاری دارد بدانید که حتما باید پروفایل XMP آن را فعال کنید. به فرض مثال کاربری که رمی با فرکانس 3000 به بالا را خریداری کرده است اگر XMP را فعال نکند در واقع رم خریداری شده با رم های ارزان بازار تفاوتی ندارد.

برای فعال کردن پروفایل XMP به محیط بایوس رفته و مجدد به تنظیمات OC بروید. کمی به پایین بیایید تا گزینه Extreme Memory Profile (XMP) را پیدا کنید. بروی آن کلیک کرده تا پنجره ای مشابه تصویر زیر باز شود.


آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل بروی مادربردهای MSI



شما با دو گزینه Disabled و Enabled روبرو می شوید که باید گزینه Enabled را فعال کنید. پس از فعال شدن و انتخاب گزینه Enabled نشان ماژول های رم با نوشته XMP Profile 1 در بالای محیط بایوس به رنگ قرمز در می آید.


آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل بروی مادربردهای MSI



اینکه در نهایت فرکانس حافظه شما از مواردی استاندارد به چه عددی تغییر پیدا می کند به رم شما بستگی دارد. رم سیستم تست ما دارای فرکانس 4600 مگاهرتز بود که با فعال شدن پروفایل XMP از فرکانس پایه 2133 به فرکانس 4600 مگاهرتز تغییر پیدا کرد. در این بخش هم اورکلاک پردازنده به اتمام رسیده و هم فرکانس اورکلاک شده ماژول رم. مجدد کلید F10 را زده و گزینه Yes را انتخاب کنید.


بنچمارک مجدد پس از اورکلاک

پس از بوت شدن سیستم و البته نبود مشکل وارد محیط ویندوز شده و تست هایی که قبل از اورکلاک انجام داده ایم را مجدد تکرار می کنیم تا از نتیجه نهایی اورکلاک آگاه شویم.

  • بنچمارک Cinebench R15 در بخش تمام هست ها : امتیاز 2746 (3 درصد افزایش عملکرد)
  • بنچمارک Cinebench R20 در بخش تمام هست ها : امتیاز 6551 (2.4 درصد افزایش عملکرد)
  • نرم افزار Blender و محتوای BMW Render : رندر در زمان 2 دقیقه 40 ثانیه (3.6 درصد افزایش عملکرد)
  • نرم افزار Blender و محتوای Classroom Render : رندر در زمان 8 دقیقه 37 ثانیه (3.17 درصد افزایش عملکرد)
بهینه سازی برای استفاده روزانه
اگرچه امکان استفاده از فرکانس های بالاتر مانند 5.2 گیگاهرتز وجود دارد، اما برای استفاده روزانه 5.1 گیگاهرتز یک انتخاب عالی است. دمای پردازنده در سیستم ما با این اورکلاک در حدود 90 درجه سانتی گراد است. اگر کار شما به گونه ای است که همیشه در حال رندر گرفتن هستید و فشار زیادی بروی پردازنده است بهتر است فرکانس پردازنده را مجدد بروی 5.0 گیگاهرتز برگردانید. زیرا همین 100 مگاهرتز اختلاف در بار کاری بالا می تواند 10 درجه سانتی گراد اختلاف دما داشته باشد.


آموزش اورکلاک پردازنده Core i9 10900K اینتل بروی مادربردهای MSI



همچنین می توانید برای نتیجه نهایی بهتر، پایدار تر و البته خنک تر، در محیط بایوس سرعت چرخش فن ها را هم مدیریت کنید. در محیط بایوس وارد گزینه Hardware Monitor شوید و سرعت چرخش فن ها را در دماهای مختلف تنظیم کنید. قطعاً اگر در بار کاری بالا با دمای 90 درجه سانتی گراد روبرو هستید سرعت فن ها را در دمای 80 درجه و 90 درجه افزایش دهید.


چند نکته
اورکلاک پردازنده های اینتل تنها با پردازنده هایی امکان پذیر است که از پسوند K استفاده می کنند. به فرض مثال پردازنده Core i9 10900 ضریب باز نیست اما پردازنده Core i9 10900K یا Core i5 10600K ضریب باز هستند که نشان از قابلیت اورکلاک دارد.

نسل 10 پردازنده های اینتل و البته 10900K به دلیل توان حرارتی بالا نیاز به خنک کننده خوب دارند. پیشنهاد ما به شما خنک کننده های مایع مجهز به رادیاتور 360 و 240 میلی متر است یا خنک کننده های بادی که از دو یا سه فن با تعداد زیاد هیت پایپ استفاده می کنند.

همانطور که گفتیم پردازنده های مشابه هم می توانند در نهایت عملکردی متفاوت در اورکلاک داشته باشند. پس بهتر است کمی با حساسیت بیشتر ولتاژ پردازنده را تغییر دهید. در صورت پایدار نبود سیستم سریعاً فرکانس و ولتاژ را به حالت اولیه برگردانید.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
آماده سازی سیستم برای میزبانی کارت گرافیک های سری RTX 30 با محصولات MSI


انویدیا عرضه جدیدترین نسل از کارت گرافیک‌های خود را برای گیمرها آغاز کرده است. این کمپانی در نسل جدید گیمینگ در رزولوشن‌های بسیار بالا را هدف قرار داده است. چیزی که تا پیش از ورود کارت‌های Ampere انجام آن با کیفیت بالا میسر نبود چرا که توان کارت‌های نسل قبل چنین اجازه ای را به گیمرها نمیداد. اما حالا با قدرت و سرعت کارتی همچون RTX 3080 این کار دور از دسترس نیست. به نسبت توان و عملکردی که این محصول دارد، انویدیا قیمت مناسبی را نیز برای آن در نظر گرفته که باعث می‌شود خرید چنین محصولی برای عموم گیمرها دور از دسترس نباشد. اما آیا سیستم شما برای میزبانی کارت گرافیک های سری RTX 30 آمادگی دارد؟ MSI در این امر شما را همراهی می‌کند.

آماده سازی سیستم برای میزبانی کارت گرافیک های سری RTX 30
از آنجایی که تفاوت در نسل جدید کارت‌های انویدیا نسبت به نسل قبل بسیار زیاد است، مهاجرت به نسل جدید به برخی تغییرات در سیستم و بعضا نیازمند ارتقا در برخی از قسمت‌های سیستم است. بنابراین پیش از خرید یکی از کارت‎های جذاب سری Ampere، نکاتی هست که بهتر است در نظر داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین این نکات اشاره خواهیم کرد.

میزبانی کارت گرافیک های سری RTX 30



مصرف انرژی: پاور فعلی سیستم شما پاسخگوی عطش کارت‌های Ampere است؟


قدرت کارت گرافیک‎های جدید انویدیا بسیار بالاست و طبیعتا همین موضوع باعث می‎شود نیاز این محصولات به توان بالاتر انرژی نیز زیاد باشد. پاور یکی از مهم‎ترین قطعات خصوصا در سیستم‌های گیمینگ است و باید از مشخصات مناسبی برخوردار باشد. در صورتی که این قطعه در سیستم شما ضعف داشته باشد، قطعات از جمله کارت گرافیک نخواهند نتوانست که با بهترین عملکرد در پردازش‎های سنگین ظاهر شوند.

به همین منظور MSI رنج جدیدی از پاورهای خود را تدارک دیده که انتقال مطمئن انرژی به قطعات سیستم را با حفظ پایداری و امنیت تضمین می‌کند. در بالاترین توان، MSI پاور 850 واتی را برای تغذیه کارت‌های توانمند Ampere انویدیا در نظر گرفته که به خوبی از پس تغذیه سیستم برخواهد آمد. اگر توان پاور سیستم شما کم است و قصد خرید یک کارت گرافیک جدید از سری RTX 30 را دارید، نیاز به ارتقای پاور خواهید داشت تا ضمن تضمین پایداری، امنیت قطعات سیستم خود را نیز حفظ کنید.

ابعاد کیس شما پاسخگوی کارت های جدید انویدیا است؟

RTX 3090، پرچمدار کارت‌های جدید انویدیا یک کارت گرافیک غول پیکر است و RTX 3080 نیز با اینکه نسبت به 3090 کوچک‌تر است، اما باز هم ابعادی بزرگ‌تر از عموم کارت گرافیک‌ها حتی نسبت به مدل‌های رده بالا دارد. بنابراین قبل از خرید یکی از این محصولات باید مطمئن شوید که داخل کیس شما قرار می‌گیرند یا خیر. برای این کار لازم است از حداکثر طول کارت گرافیکی که کیس شما پشتیبانی می‎کند اطلاع داشته باشید. این مشخصه را در مشخصات فنی کیس خود پیدا کنید و با طول کارت گرافیک مورد نظر مقایسه کنید. برای مثال می توانید به ابعاد کارت گرافیک RTX 3080 Gaming X TRIO 10G و کیس MPG Sekira 500X کمپانی MSI در دو جدول زیر توجه کنید. حداکثر طول کارت گرافیک قابل پشتیبانی توسط این کیس 400 میلی‌متر است در حالی که طول کارت گرافیک مذکور 323 میلی‌متر می‌باشد.


میزبانی کارت گرافیک های سری RTX 30



میزبانی کارت گرافیک های سری RTX 30




نیاز به اسلات PCI مستحکم برای تحمل وزن بالای کارت گرافیک های Ampere

نسل جدید کارت‌های انویدیا مجهز به سیستم خنک کننده قدرتمند و هیت‌سینک بزرگ هستند که باعث می‌شود وزن این محصولات به طور قابل توجهی بالا باشد. بنابراین فشار قابل توجهی بر روی اسلات PCI-E مادربرد شما از سوی این کارت گرافیک‌ها خواهد بود. اگر این بخش از مادربرد سیستم شما توانایی تحمل وزن بالای کارت گرافیک را نداشته باشد، احتمال خم شدن و آسیب دیدگی مادربرد وجود دارد. برای جلوگیری از این مشکل، MSI تمامی مادربردهای گیمینگ خود را به اسلات PCI-E Steel Armor مجهز کرده است. دست کم اسلات اصلی (x16) برای کارت گرافیک با این فناوری همراه است که امکان خم شدن بر اثر فشار زیاد را از بین می‌برد. به منظور مقاومت بیشتر، نقاطی از اتصال اسلات PCI-E در مادربردهای گیمینگ MSI تقویت شده‌اند.

power-20200924-4.jpg.webp



نسل جدید رابط PCI-E: نهایت سرعت گرافیک با فناوری PCI-E 4.0

اگر چه بازی‌ها و برنامه‌های امروزی نهایتا از سرعت رابط PCI نسل سوم پشتیبانی می‎کنند اما با ورود کارت‎های جدید انویدیا وضعیت تغییر خواهد کرد. سری کارت‎های Ampere رسما از PCI-E 4.0 پشتیبانی می‎کنند و اگر می‎خواهید نهایت سرعت این کارت ها را تجربه کنید، لازم است مادربرد شما از این فناوری پشتیبانی کند. پهنای باند نسل جدید PCI-E 4.0 در مقایسه با نسل قبل افزایش چشمگیری در حد دو برابر داشته است. مادربردهای چیپست Z490 از اینتل و چیپست‌های B550، X570 و TRX40 از AMD از PCI-E 4.0 پشتیبانی می‌کنند. پردازنده‎های رایزن و تردریپر AMD در حال حاضر از این فناوری پشتیبانی می‌کنند و قادرند نهایت سرعت کارت‌های Ampere را در اختیار شما قرار دهند. در حالی که MSI پشتیبانی از این فناوری را در مادربردهای Z490 گنجانده، پردازنده‌های نسل دهم اینتل از این استاندارد پشتیبانی نمی‌کنند و باید منتظر عرضه پردازنده‌های قابل پشتیبانی از این استاندارد از سوی اینتل ماند.

رابط HDMI 2.1 و ورود نسل جدیدی از نمایشگرهای گیمینگ



رابط HDMI 2.1 و ورود نسل جدیدی از نمایشگرهای گیمینگ
نسل جدید گرافیک‌های انویدیا استاندارد جدیدی را نیز در بخش رابط با نمایشگر به همراه خود آوردند. گرافیک‎های RTX 30 مجهز به درگاه جدید HDMI 2.1 هستند. نمایشگرهایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند با سرعتی هر چند کم در حال ورود بازار هستند. MSI از سازندگانیست که در حال تولید نمایشگرهایی با استاندارد جدید HDMI می‌باشد. نمایشگر جدید کمپانی دارای رفرش ریت 360 هرتز می باشد از HDMI 2.1 و فناوری G-Sync پشتیبانی می‌کند. توانایی کارت‌های Ampere آنقدر بالا هستند که گیمینگ در رزولوشن‎های متداولی مانند Full HD نمی تواند آنها را به چالش بکشد. بنابراین گیمرها می‌توانند به رزولوشن‌های بالاتر مانند 4K فکر کنند و از بازی در این وضوح بسیار بالا لذت ببرند.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
نگاهی به ویژگی ماوس های گیمینگ MSI


ماوس گیمینگ را باید سلاح گیمرها دانست. عملکرد بالا، سرعت بیشتر و سوئیچ های باکیفیت از جمله مواردی است که می تواند این سلاح را به بالاترین سطح برساند. شرکت تایوانی MSI در زمینه ماوس های گیمینگ چندین مدل دارد که بر اساس نیاز کاربران و البته سطح بودجه طبقه بندی می شود. در ادامه نگاهی داریم به چند ویژگی ماوس های گیمینگ MSI.

یکی از مهمترین عوامل برای انتخاب یک ماوس گیمینگ خوب، استفاده از سوئیچ ها و سنسوری است که برای یک ماوس در نظر گرفته می شود. البته فاکتور بسیار مهم ارگونومیک بودن ماوس را هم نباید فراموش کرد. ام اس آی مدل های مختلفی از ماوس را معرفی و روانه بازار کرده است اما در این مطلب سعی داریم تا با مدل های مختلف سری CLUTCH GM آشنا شویم.

ماوس گیمینگ CLUTCH GM70
برترین ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM70 است. ماوس گیمینگی که در کنار ظاهر بسیار ارگونومیک، ویژگی های جذابی را هم به همراه دارد. یکی از مهمترین ویژگی های CLUTCH GM70 قابلیت شخصی سازی کردن ظاهر ماوس است که در کنار زیبایی، قابلیت در دست بودن را به سلیقه کاربر پیش می برد. در جعبه این ماوس گیمینگ بجز ماوس چهار پنل جانبی با قابلیت شخصی سازی و یک پنل بالایی یا پنل کف دست هم قرار گرفته تا کاربران بر اساس نیاز ماوس مورد علاقه خود را در دست گیرند.

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM70


اما یکی دیگر از جذابیت های ماوس گیمینگ CLUTCH GM70 قابلیت استفاده در حالت بی سیم و با سیم است که محدوده انتخاب کاربر را گسترش می دهد. سنسور PixArt PMW3360 که یکی از بهترین سنسورهای نوری گیمینگ جهان است در این ماوس خودنمایی می کند. این سنسور دارای حساسیت یا DPI با نرخ 18000 است. کاربر می تواند با استفاده از دکمه قرار گرفته بروی ماوس حساسیت آن را تنظیم کند یا به نرم افزارهای اختصاصی مراجعه کند.

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM70


سوئیچ های OMRON با طول عمر بیش از 50 میلیون کلیک می تواند عملکرد خوب CLUTCH GM70 را تایید کند. همچنین پنل های آلومینیومی برای استحکام ماوس در CLUTCH GM70 دیده می شود. نورپردازی RGB در نقاط مختلف ماوس با قابلیت مدیریت با ماوس یا نرم افزارهای اختصاصی یکی دیگر از جذابیت های بصری CLUTCH GM70 است.

ماوس گیمینگ CLUTCH GM60
ماوس گیمنگ CLUTCH GM60 کاملا مشابه مدل CLUTCH GM70 است با این تفاوت که ام اس آی در این ماوس گیمینگ از سنسور PixArt PMW3330 با حساسیت یا DPI با نرخ 10800 استفاده می کند که همچنان یکی از برترین سنسورهای اپتیکال است. البته این ماوس گیمینگ مانند ماوس گیمینگ CLUTCH GM70 از حالت بی سیم پشتیبانی نمی کند.

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM60


ساختاری ارگونومیک مناسب برای راست دست ها و چپ دست ها، سوئیچ های OMRON با طول عمر بیش از 50 میلیون کلیک، نورپردازی زیبای RGB، قابلیت شخصی سازی ماوس با 5 پنل اضافه، کابل 2 متری با پوشش طلایی USB و ساختار مستحکم با استفاده از پنل های آلومینیومی از ویژگی های ماوس گیمینگ CLUTCH GM60 است.

ماوس گیمینگ CLUTCH GM50
ماوس گیمینگ CLUTCH GM50 ام اس آی یکی از جذاب ترین مدل های CLUTCH است که با ظاهری خوب و قابلیت های گیمر پسند به گزینه ای ایده آل تبدیل شده است. در ساختار این مدل از متریال با کیفیت استفاده شده است و طراحی و ارگونومیک بالای آن، مدل CLUTCH GM50 را برای راست دست ها به گزینه ای جذاب تبدیل کرده است.

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM50


سوئیچ های OMRON با طول عمر بیش از 20 میلیون کلیک برای حرکات سریع با کمترین زمان تاخیر ساخته شده است. سنسور گیمینگ PMW-3330 از نوع اپتیکال است که با نهایت حساسیت یا DPI با نرخ 7200 حتی می تواند با کمترین زحمت تمام فضای یک مانیتور 4K را هم طی کند.

نورپردازی RGB با قابلیت مدیریت از روی ماوس یا با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی و کابل 2 متری با ساختاری مستحکم و پورت USB طلایی از قابلیت های ماوس گیمینگ CLUTCH GM50 است.

ماوس گیمینگ CLUTCH GM40
ماوس گیمینگ CLUTCH GM40 در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز روانه بازار می شود. ماوس گیمینگی که دارای طراحی مینیمال است اما همچنان قابلیت ارگونومیک بودن خود را حفظ کرده است. سنسور اپتیکال PMW 3310 ماوس گیمینگ CLUTCH GM40 دارای حساسیت یا DPI تا نهایت نرخ 5000 است. سوئیچ های OMRON با طول عمر بیش از 50 میلیون کلیک یکی دیگر از قابلیت های گیمینگ این ماوس است.

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM40
ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM40
ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM40
زمان تاخیر بسیار عالی، کابل 2 متر با پوشش طلایی پورت USB و نورپردازی قرمز رنگ از دیگر موارد قابل ذکر در خصوص ماوس گیمینگ CLUTCH GM40 است.

ماوس گیمینگ CLUTCH GM30
ماوس گیمینگ CLUTCH GM30 با ساختار و طراحی که دارد به یک گزینه ایده آل برای لپ تاپ های گیمینگ یا کاربرانی که به دنبال ماوس گیمینگ با وزن کمتر از 100 گرم می گردند تبدیل شده است. این ماوس گیمینگ در کنار ظاهر جذاب دارای نورپردازی RGB است که هم از روی ماوس مدیریت می شود و هم با نرم افزارهای اختصاصی MSI.

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM30


سنسور اپتیکال در ماوس گیمینگ CLUTCH GM30 از نوع PAW-3327 است که دارای حساسیت یا DPI با نهایت نرخ 6200 است. همچنین سوئیچ های کلیک راست و چپ از نوع OMRON هستند که طول عمر بیش از 20 میلیون کلیک را دارند. کابل 2 متری با پوشش طلایی USB و کلیدهایی با قابلیت شخصی سازی از دیگر قابلیت های ماوس گیمینگ CLUTCH GM30 است.

ماوس گیمینگ CLUTCH GM11
ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 یکی از اقتصادی ترین ماوس های گیمینگ شرکت MSI است. ساختار ارگونومیک این ماوس گیمینگ، CLUTCH GM11 را برای راست دست ها و چپ دست ها مناسب کرده است. سنسور اپتیکال PMW-3325 قادر است تا حساسیت یا DPI با نرخ 5000 را ارائه کند. برای تضمین عملکرد این ماوس گیمینگ هم از سوئیچ های OMRON با طول عمر 10 میلیون کلیک استفاده شده است.

ماوس گیمینگ MSI مدل CLUTCH GM11


نورپردازی RGB در نقاظ مختلف ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 قابلیت مدیریت از روی ماوس با استفاده از دکمه های ترکیبی و همچنان مدیریت از طریق نرم افزارهای اختصاصی MSI را دارد. کابل 1.8 متر با پوشش طلایی پورت USB و وزن کم 89 گرم از دیگر ویژگی های ماوس گیمینگ CLUTCH GM11 است.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29

معرفی پاورهای ام اس آی سری MPG



پاورهای سری MPG GF ام اس آی در سه مدل A650GF با 650 وات توان، A750GF با 750 وات توان و A850GF با 850 وات توان معرفی شدند. این پاورها دارای گواهینامه 80 PLUS Gold هستند تا راندمان بالایی را ارائه کنند. تمام خازن های استفاده شده در این پاورها از نوع ژاپنی و با تحمل حرارتی 105 درجه سانتی گراد هستند. این موارد در کنار گارانتی 10 ساله MSI باعث می شود تا خریداران با اطمینان خاطر بیشتری به سمت خرید این محصولات بروند.


برای مشاهده ویدیو معرفی این پاور ها کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29

ربات هوشمند ضد عفونی کننده AI-UVC شرکت MSI به کمک کادر درمان آمد



شیوع ویروس کرونا و واکنش زنجیره ای آن تقریباً به کلیه صنایع جهان از جمله حمل و نقل، جهانگردی، غذا، تولیدات و غیره خسارت جدی وارد کرد. یکی از مهمترین مشکلات موجود در زمینه ویروس کرونا، عدم تعادل بین تعداد پزشکان یا کادر درمان و تعداد بیماران است. همین موضوع باعث شده تا تقاضای محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در کمک به درمان افزایش یابد. شرکت MSI در یک سرمایه گذاری مشترک بایکی از آزمایشگاه های تشخیص کیفیت هوای داخلی در زمینه ایمنی و بهداشت ربات هوشمندی را طراحی و تولید کرده اند تا فضای داخلی مکان های فاقد تهویه مناسب را ضدعفونی کند.

1603884795214.png


موضوع بهبود یا کاهش آلودگی های موجود در هوای بیمارستانها سالهاست که مورد بحث است و همچنان از نظر بهداشت و سلامت مردم مسئله مهمی برای بیمارستانها و شبکه های درمان است. ربات ضد عفونی کننده AI-UVC که توسط MSI رونمایی شد، از طریق ترکیب نوآورانه به همراهی سرورهای پزشکی، اختراعی است که می تواند هر لحظه به انجام وظیفه ضدعفونی و نظافت کمک کند. انتظار می رود که این ربات به عنوان یک ضرورت روزمره برای بیمارستان ها و کلینیک ها در انجام وظیفه ضد عفونی ظاهر شود.
ربات ضد عفونی کننده AI-UVC شرکت MSI می تواند ساعت ها بدون توقف پس از فعال شدن کار کند. چندین مجموعه از اشعه ماوراء بنفش که می تواند حداکثر 160،000μWs / cm2 را به عنوان ظرفیت تعیین شده برای ضدعفونی کردن مکان های مختلف ارائه کند، در این ربات قرار گرفته است. این ربات می تواند عملکرد ضدعفونی کردن را در مکان های عمومی با تراکم بالا که تهویه ضعیفی دارند مانند بیمارستان ها و کلینیک ها و غیره انجام دهد. همچنین این ربات هوشمند می تواند به عنوان دیوار باکتریواستاتیک عمل کرده تا مکان مورد نظر را از ورود هوای نا سالم در امان نگه دارد. یکی دیگر از ویژگی های مهم این ربات هوشمند نظارت بر کیفیت هوا در بیمارستان ها، کلینیک ها و هر مکان دیگری است تا اپیدمی درمان را راحت تر سازد.
شرکت MSI سالها است که خود را به تحقیق و توسعه فناوری ربات های هوشمند در زمینه سرویس های مختلف متعهد کرده است به طوری که سال گذشته توسط هتل های معتبر که از این سرویس های هوشمند استفاده می کردند با تمجید و اعتبار روبرو شد. بدیهی است که استفاده از ربات های هوشمند پزشکی مانند ربات ضد عفونی کننده AI-UVC حتی در مکان های عمومی هم می تواند به کاهش سرعت ابتلا یا تسریع در درمان کمک کند. دانش فنی MSI در این سالها، اینبار به شکل دیگری خود را نشان می دهد تا نشان دهد حتی یکی از برترین تولیدکنندگان حوزه قطعات سخت افزاری و تجهیزات گیمینگ هم می تواند در درمان و سلامت جامعه تاثیر گذار باشد.



 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
کارت گرافیک های سری RX 6800 شرکت MSI رسما معرفی شدند


ام اس آی کارت گرافیک های سری RX 6800 که در دو مدل RX 6800 و RX 6800 XT هستند را رسما معرفی کرد. کارت گرافیک های جدید AMD با معماری AMD RDNA 2 سطح جدیدی از عملکرد و پیشرفت را به همراه دارد و تضمین می کند تا کاربر حتی در رزولوشن 4K هم گیم پلی روان و با جزئیات بالایی را پیش رو داشته باشد.

معماری پیشرفته AMD RDNA 2 در کارت های سری Radeon RX 6800 برای ارائه ترکیبی بهینه از عملکرد و کارایی طراحی شده است. این کارت ها با ساختار پیشرفته دارای فرکانس کاری بالا و پتانسیل عالی برای اجرای بازی ها هستند تا در کنار این ویژگی ها مصرف کمتر انرژی را به همراه داشته باشد. حافظه نهان یا کش جدید با ظرفیت بالا یکی دیگر از جذابیت های این سری از کارت های AMD است. پشتیبانی از DirectX 12 Ultimate با ترکیبی قدرتمند از جلوه های raytracing، محاسبه و rasterized برای رساندن بازی ها به سطح جدیدی از واقع گرایی را هم می توان به ویژگی های کارت گرافیک های سری Radeon RX 6800 اضافه کرد.

کارت گرافیک های سری RX 6800 شرکت MSI رسما معرفی شدند


AMD Infinity Cache – حافظه نهان جدید با عملکرد بالا ، مناسب برای اجرای بازی ها در رزولوشن 4K و 1440p با بالاترین سطح جزئیات. مقدار 128 مگابایت حافظه پنهان on-die به طور چشمگیری تأخیر و مصرف برق را کاهش می دهد و عملکرد کلی بازی ها را در مقایسه با معماری های سنتی افزایش می دهد.

AMD Smart Access Memory – ویژگی منحصر به فردی که در سیستم های دارای پردازنده های سری AMD Ryzen 5000، مادربردهای B550 و X570 و البته کارت گرافیک های Radeon RX 6000 فعال می شود. این ویژگی به پردازنده های جدید AMD دسترسی بیشتری به حافظه گرافیکی پرسرعت GDDR6 می دهد تا با کمک یکدیگر پردازش و عملکرد در بازی ها را افزایش دهند.

DirectX Raytracing DXR – افزودن یک موتور شتاب دهنده Ray با کارایی بالا به هر واحد محاسباتی باعث شده تا نورپردازی، سایه و عکس العمل در زمان واقعی را ارائه دهند. هنگامی که این ویزگی با AMD FidelityFX ترکیب شوند باعث می شود تا توسعه دهندگان با دست باز جلوه های تصویری واقع گرایانه ای را خلق کنند.

کارت گرافیک های سری MSI RADEON RX 6800 GAMING TRIO
کارت های GAMING TRIO ضمن حفظ تعادل عالی بین عملکرد و راهکارهای خنک سازی، دارای خنک کننده ای ساکت هستند که تا در کنار ظاهری جدید و جذاب به یک گزینه ایده آل تبدیل شوند. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را تزئین می کند و کاربر می تواند از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link نورپردازی را مدیریت کرده و با دیگر قطعات کامپیوتر همگام سازی کند. لازم به ذکر است که تما این ویژگی ها با نرم افزار Dragon Center کنترل می شوند.

کارت گرافیک های سری RX 6800 شرکت MSI رسما معرفی شدند


از مهمترین ویژگی های کارت گرافیک های سری GAMING TRIO می توان به خنک کننده ای متشکل از سه فن با طراحی جدید Torx Fan 4.0 اشاره کرد. فن هایی که اینبار با ظاهر و طراحی جدید بروی کارت های MSI قرار می گیردند تا تمرکز بشتری در تولید جریان هوا داشته باشند. هر جفت از تیغه های Torx Fan 4.0 به هم چسبیده هستند تا به وسیله رینگ ایجاد شده در بین آنها جریان بهینه تری را به سمت هیت سینک هدایت کنند.

ام اس آی برای سطح تماس بلاک به پردازنده گرافیکی، صفحه ای با ماشینکاری دقیق را در نظر گرفته است تا در نهایت با استفاده از متریال باکیفیت دفع بهتری از حرارت را داشته باشند. همچنین بک پلیت کارت با ساختار و طراحی جدید نه تنها کارت را از آسیب های احتمالی حفظ می کند بلکه با استفاده از پدهای حرارتی، انتقال حرارت بهتری را برای داشتن کارتی پایدارتر ارائه می دهد.

کارت گرافیک های سری RX 6800 شرکت MSI رسما معرفی شدند


MSI AFTERBURNER
MSI Afterburner شناخته شده ترین و پرکاربردترین نرم افزار اورکلاکینگ کارت گرافیک در جهان است. این نرم افزار به کاربران امکان کنترل کامل کارت گرافیک در زمان واقعی را می دهد. نرم افزار Afterburner به لطف بهنیه بودن با سخت افزار، یک تجربه رایگان و عالی را در بازی فراهم می کند. آخرین نسخه Afterburner از کارت گرافیک های جدید Radeon RX 6800 پشتیبانی می کند.

MSI DRAGON CENTER

نرم افزار MSI DRAGON CENTER یک پلتفرم واحد برای ارائه تمام نرم افزارهای MSI است تا دسترسی کاربر به گزینه های مورد نظر را راحت تر کند. مدیریت سخت افزار با این نرم افزار حتی در نسخه های جدید آسان تر شده به طوری که تنها با فعال کردن حالت Gaming Mode می تواند قطعات مورد نیاز را برای تجربه بهتر بهینه سازی کند.


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,792
لایک‌ها
174
سن
29
چرا باید پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ اسمبل کنید؟


مدتی است که پردازنده های سری AMD Ryzen 5000 معرفی شده اند. در مقایسه با پردازنده های نسل قبلی، معماری جدید AMD Zen 3 با افزایش 19 درصدی IPC یا اجرای دستورالعمل ها در هر چرخه یک ساعته روبرو است که باعث بهبود عملکرد بازی ها و تولید محتوا می شود. شرکت AMD برای به حداکثر رساندن عملکرد پردازنده های سری Ryzen 5000 رسماً توصیه می کند که این پردازنده ها را به خنک کننده های مایع یا خنک کننده های پیشرفته با عملکرد بالا مجهز کنید. به همین دلیل است که خنک کننده های مایع یا واترکولینگ ها روز به روز در حال محبوب شدن هستند اما در این بین MSI راهکاری جدیدتر را در نظر گرفته است.

چرا خنک کننده قدرتمند برای پردازنده های جدید مهم است؟
در مورد اینکه چرا دفع حرارت با عملکرد کلی پردازنده در رابطه هستند را بهتر است با عملکرد PBO یا Precision Boost Overdrive پردازنده های Ryzen 5000 مثال بزنیم. به طور خلاصه واژه PBO به عملکرد اورکلاک اتوماتیک انحصاری AMD مربوط می شود. این ویژگی پردازنده برای تنظیم فرکانس کاری در یک محدوده امن با توجه به بار کاری و دمای لحظه ای پردازنده استفاده می شود. اگر در حال انجام بازی هستید که برای عملکرد روان آن فرکانس بالاتر و قدرت پردازشی بالاتر لازم است، ویژگی PBO به طور مداوم فرکانس پردازنده را کنترل می کند و افزایش می دهد تا زمانی که به حداکثر دمای قابل تحمل پردازنده برسد.

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID


اگر خنک کننده مورد استفاده قدرت دفع حرارتی خوبی داشته باشد، می تواند مدت زمان لازم برای رسیدن به حداکثر دما را افزایش داده و حتی حداکثر فرکانس کاری پردازنده را در بالاترین حد حفظ کند. حداکثر دمای پردازنده های سری 3000 و 5000 رایزن در 90 یا 95 درجه سانتی گراد تنظیم شده است. قطعا برای رسیدن به نهایت پتانسیل کاری پردازنده های رایزن بهتر است به سمت خنک کننده ای بروید که درک درستی از توان حرارتی پردازنده و نهایت قدرت آن داشته باشد. به همین دلیل است که خنک کننده های مایع امسال بیشتر از گذشته مورد توجه گیمرها و تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته است. به نوعی خنک کننده مایع یا واترکولینگ در حال تبدیل شدن به تجهیزات استاندارد و لازم برای اسمبل و ساخت کامپیوتر است.

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID


دلیل اینکه خنک کننده مایع چنین توانایی در دفع حرارت دارد این است که کولانت یا مایع موجود در خنک کننده مایع، حرارت را از پردازنده گرفته و به وسیله لوله های انتقال به سمت رادیاتور هدایت می کند. فن های نصب شده بروی رادیاتور، مایع داغ را خنک کرده تا مجدد سیکل خنک سازی ادامه یابد. لازم به ذکر است که حرکت کولانت در خنک کننده توسط پمپ صورت می گیرد. کل فرآیند دفع حرارت در داخل حنک کننده مایع انجام می شود، بنابراین این دفع حرارت و گرما تأثیری بر دیگر قطعات نخواهد داشت. به نوعی در صورت اسمبل صحیح گرما می تواند مستقیماً از سیستم خارج شود. این تفاوت اصلی بین خنک کننده بادی و خنک کننده مایع است.

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID

ایده ای ناب و کاربردی از MSI

در خنک کننده های مایع پمپ بروی بلاک قرار می گیرد. در واقع بلاک، پمپ و حتی نورپردازی RGB تحت تاثیر حرارت پردازنده قرار می گیرند. مانند تمام قطعات، پمپ هم در حرارت بالا مستعد خراب شدن و کاهش طول عمر است. شرکت MSI در خنک کننده مایع خود مکان پمپ را عوض کرده است تا با گرمای کمتری روبرو باشد. ام اس آی در ساخت خنک کننده های مایع خود پمپ را بروی رادیاتور نصب کرده است. شاید رادیاتور هم به دلیل دفع حرارت، گرمای زیادی داشته باشد اما این گرما به اندازه پردازنده نیست و از سوی دیگر با نصب فن بروی رادیاتور خنک کننده، پمپ در معرض هوای خنک قرار می گیرد. این ساختار می تواند به عملکرد نهایی و طول عمر پمپ کمک کند.

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID

مقایسه خنک کننده بادی و مایع بروی Ryzen 5000

در این تست برای نشان دادن تفاوت قدرت دفع حرارت و عملکرد خنک کننده بادی و خنک کننده مایع ، از پردازنده AMD Ryzen 5 5600X با خنک کننده مرجع AMD و خنک کننده مایع MSI MAG CORELIQUID 240R استفاده شده است. برای اندازه گیری عملکرد تست نرم افزارهای AIDA 64 و CineBench R20 اجرا شده اند.

سیستم تست:

مادربرد : MSI MEG X570 ACE

پردازنده : AMD Ryzen 5 5600X

خنک کننده : خنک کننده استوک AMD و MAG CORELIQUID 240R

رم : Patriot 16GB Viper RGB DDR4 2666

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID


برای انجام تست استرس یک ساعته از AIDA64 استفاده شده است. پردازنده AMD Ryzen 5 5600X همراه با خنک کننده مایع MAG CORELIQUID 240R AIO می تواند به فرکانس 4450 مگاهرتز برسد، در حالی که این پردازنده با خنک کننده استوک AMD فقط می تواند به فرکانس 4288 مگاهرتز برسد. از نظر دما، پردازنده AMD Ryzen 5 5600X وقتی با خنک کننده مایع MAG CORELIQUID 240R AIO جفت شود به حرارت 66 درجه می رسد، در حالی که 5600X وقتی با کولر استوک AMD همراه شود، به 82 درجه می رسد. این نشان می دهد که با وجود فناوری PBO هرچه دمای پردازنده کمتر باشد فرکانس کاری آن بالاتر است و در نتیجه سیستم پایدار تری دارید.

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID


نتایج واقعی آزمایش Cinebench R20 بار دیگر نشان داد که بروی پردازنده های Ryzen 5000 باید از خنک کننده مایع یا یک خنک کننده قدرتمند استفاده کرد. وقتی AMD Ryzen 5 5600X با خنک کننده مایع MAG CORELIQUID 240R جفت شد و Cinebench R20 هم اجرا شد، فرکانس پردازنده تا فرکانس 4520 مگاهرتز رسید. هنگامی که این پردازنده با خنک کننده استوک AMD همراه می شود، بیشترین فرکانس آن 4100 مگاهرتز بود که دارای اختلاف 420 مگاهرتزی است.

پردازنده های Ryzen 5000 را با واترکولینگ MSI اسمبل کنید / MSI MAG CORELIQUID


خنک کننده های مایع MSI بیشتری سازگاری را پردازنده های جدید AMD و اینتل دارند. دو مدل MAG CORELIQUID 240R و MAG CORELIQUID 360R با قدرت بالا در دفع حرارت می توانند سیستمی پایدار را به کاربر هدیه دهند. حتی اگر از آن دست کاربرانی هستید که سیستم را به روش های خاص اسمبل می کنید، می توانید با قابلیت چرخاندن 270 درجه ای سر بلاک که دارای نورپردازی است، بهترین موقعیت را برای نمایش نشان گیمینگ MSI پیدا کنید.

ام اس آی لوله های انتقال مایع را سه لایه ساخته است تا احتمال نشت مایع یا تبخیر آن کاهش یابد. علاوه بر این پمپ با موقعیت جذابی که دارد دارای یک موتور سه فاز است تا ارزش آن کم شود. بالشتک های ضد ضربه در محل نضب فن هم برای کم کردن نویز و تکان های فن در نظر گرفته شده است تا در نهایت خنک کننده ای ساکت تر را در اختیار داشته باشید.

 
بالا