برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی MSI RX 6900 XT GAMING X TRIO توسط سایت GURU3D و کسب نشان



کارت های GAMING TRIO ضمن حفظ تعادل عالی بین عملکرد و راهکارهای خنک سازی، دارای خنک کننده ای ساکت هستند که تا در کنار ظاهری جدید و جذاب به یک گزینه ایده آل تبدیل شوند. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را تزئین می کند و کاربر می تواند از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link نورپردازی را مدیریت کرده و با دیگر قطعات کامپیوتر همگام سازی کند. لازم به ذکر است که تما این ویژگی ها با نرم افزار Dragon Center کنترل می شوند.از مهمترین ویژگی های کارت گرافیک های سری GAMING TRIO می توان به خنک کننده ای متشکل از سه فن با طراحی جدید Torx Fan 4.0 اشاره کرد. فن هایی که اینبار با ظاهر و طراحی جدید بروی کارت های MSI قرار می گیردند تا تمرکز بشتری در تولید جریان هوا داشته باشند. هر جفت از تیغه های Torx Fan 4.0 به هم چسبیده هستند تا به وسیله رینگ ایجاد شده در بین آنها جریان بهینه تری را به سمت هیت سینک هدایت کنند.

ام اس آی برای سطح تماس بلاک به پردازنده گرافیکی، صفحه ای با ماشینکاری دقیق را در نظر گرفته است تا در نهایت با استفاده از متریال باکیفیت دفع بهتری از حرارت را داشته باشند. همچنین بک پلیت کارت با ساختار و طراحی جدید نه تنها کارت را از آسیب های احتمالی حفظ می کند بلکه با استفاده از پدهای حرارتی، انتقال حرارت بهتری را برای داشتن کارتی پایدارتر ارائه می دهد.


























 

.XERXES.

ستاره پاتوق
کاربر فعال
تاریخ عضویت
29 ژانویه 2010
نوشته‌ها
621
لایک‌ها
5,994
کارت 6700XT معرفی شده و آخر اسفندماه با قیمت 480 دلاری به بازار عرضه می شود.
متاسفانه چون بازار ارزهای دیجیتال باعث آسیب و به روند عادی تهیه قطعات گرافیکی شده و حالت غیر عادی به بازار این قطعات داده به احتمال زیاد تهیه این مدل به خصوص برای ما بسیار سخت باشد.
این مدل ضعیف ترین عضو سری 6000 هست اما با این حال از رابط 192 بیتی با استفاده از 12 گیگ حافظه GDDR6 بهره می برد که مثل سه مدل دیگر
6800
6800XT
6900XT
توانایی انتقال تصویر 8K 60hz /4K 120 را در رابط HDMI 2.1 داراست.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

مادربردهای Z490 می‌توانند از پردازنده‌های نسل یازدهم (Rocket Lake) پشتیبانی کنند؛ نکته مهم، پشتیبانی از گذرگاه PCI-E 4.0 است. سرعت جذاب برای SSD و کارت‌های گرافیک. نتایج این آپدیت و پشتیبانی تمام و کمال مادربردهای MSI از این گذرگاه را در ادامه خواهیم دید. علاقه‌مندان به دنیای سخت افزار با ما همراه باشید.

تمامی مادربردهای Z490 به وسیله آپدیت‌های سطح بایوس، میزبان پردازنده‌های نسل یازدهمی راکت لیک شرکت اینتل خواهند بود. همچنین امکان فعال و به بیان ساده‌تر ارتقاء گذرگاه‌های PCI-E 3.0 به PCI-E 4.0 در آنها ممکن شده است. این مسئله را از سال گذشته می‌دانستیم؛ در واقع در انتظار عرضه نسل یازدهم بودیم.

MSM-2.jpg


حال شرکت MSI که از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مادربرد در جهان است، آپدیت مادربردهای Z490 خود را برای پشتیبانی از پردازنده‌های Z490 منتشر کرده است. این آپدیت گذرگاه PCI-E 4.0 را در تمامی مادربردهای MSI Z490 فعال می‌کند. تفاوتی نمی‌کند که SSD شما به طور مستقیم به گذرگاه M.2 متصل شده و یا به وسیله کارت‌های توسعه، به اسلات PCI-E 4.0 مرتبط شود. در هر حال به بالاترین سرعت دست پیدا خواهید کرد.

MSM-3.jpg


همچنین کارت‌های گرافیک جدید که از PCI-E 4.0 پشتیبانی می‌کنند هم عملکردی بهتر را در مادربردهای MSI Z490 ارائه خواهند کرد. این شرکت لیست آپدیت مادربردهای Z490 که آپدیت سطح BIOS برای آنها منتشر شده است را ارائه کرده و کاربران و دارندگان مادربردهای MSI Z490 از همین حالا امکان نصب آپدیت جدید را خواهند داشت. شایان ذکر است که آپدیت‌هایی مشابه از سوی دیگر سازندگان مادربرد نیز منتشر شده و یا خواهد شد

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

کارت گرافیک های جدید MSI Radeon RX 6700 XT معرفی شد



پس از معرفی کارت گرافیک RX 6700 XT شرکای تجاری AMD هم کارت های جدید خود را مبتنی بر تراشه Navi 22 معرفی کردند. ام اس آی به عنوان یکی از بزرگان صنعت محصولات گیمینگ، کارت گرافیک های جدید خود را در قالب سه کارت معرفی کرد تا به زودی روانه بازار شوند.

کارت گرافیک RX 6700 XT با معماری RDNA 2 ترکیبی از عملکرد بهینه و مصرف انرژی کم را به خریداران هدیه می دهد. پیشرفت در طراحی تراشه و نوع حافظه نهان که به بهانه به حداقل رساندن تاخیر در انتقال داده را موجب می شود از مهمترین ویژگی های این کارت گرافیک است.




آشنایی با فناوری های Radeon RX 6000

فناوری AMD Infinity Cache که به عنوان برگ برنده کارت گرافیک های سری RX 6000 شناخته می شود، در کارت RX 6700 XT هم خودنمایی می کند. حافظه نهان بالایی که سطح عملکردی عالی را برای کارت های جدید AMD به ارمغان آورده است و البته باعث بهبود عملکرد گیم پلی در رزولوشن 1440 پیکسل و 4K می شود. در کارت گرافیک RX 6700 XT هم حافظه نهان با 96 مگابایت ظرفیت تا 2.5 برابر پهنای باند بیشتری نسبت به گذشته را فراهم می کند تا انتقال داده در کمترین زمان، ممکن شود.




فناوری دیگری با نام Smart Access Memory یا SAM هم یکی دیگر از جذابیت های AMD است که راه ارتباطی پردازنده با VRAM کارت گرافیک را بدون محدودیت افزایش می دهد. این ویژگی با کارت گرافیک های سری Radeon RX 6000 و پردازنده های Ryzen 5000 میسر می شد اما خوشبختانه AMD این ویژگی را برای Ryzen 3000 هم امکان پذیر کرده است (بجز Ryzen 5 3400G و Ryzen 3 3200G). البته باید توجه داشته باشید که این ویژگی با مادربردهای AMD 500 سازگار است.

فناوری دیگری با نام AMD FidelityFX که برای اولین بار با سری RX 6000 خودنمایی می کند. افزودن یک شتاب دهنده سخت افزاری برای ردیابی اشعه یا به اصطلاح Raytracing در کارت گرافیک های مبتنی بر معماری RDNA 2 باعث می شود تا جزئیات در محیط گیم پلی و موتورهای گرافیکی به جلوه های واقعی نزدیک تر شوند. کنترل بروی سایه ها، نورپردازی و بازخورد نور بر اجسام و محیط اطراف از مواردی است که در دنیای واقعی با آن بارها روبرو می شویم اما برای تشکیل آن در یک صحنه گرافیکی قابل رندر نیازمند هسته های اجرایی پیچیده ای هستیم که در کارت های جدید AMD موجود است.

کارت گرافیک Radeon RX 6700 XT GAMING X 12G



سری گیمینگ ام اس آی قطعا یکی از محبوب ترین مدل های این شرکت است. کارت گرافیک های سری گیمینگ با طراحی عالی، خنک کننده بی نظیر و عملکرد بالا، برای کاربران و گیمرهای سخت گیر ساخته شده است. سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 در این مدل دست خوش تغییرات شده تا عملکرد و پایداری کارت را در سطحی بالاتر قرار دهد. نسبت به سیستم خنک کننده نسل قبل، استفاده از فن های TORX FAN 4.0 با عملکرد بالا و طراحی خاص، تمرکز بروی جریان هوا و نویز کم را در دستور کار خود قرار داده است. هیت سینک با طراحی آیرودینامیکی و ترمودینامیکی، گزینه مناسبی است برای قدرت بخشیدن به دفع بهتر حرارت. زبان طراحی جدید سری گیمینگ هم به لطف رنگ بندی جذاب و نورپردازی RGB به زیبایی بصری این محصول کمک بسیار کرده است. همچنین کاربران می توانند با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی این نورپردازی را مدیریت کرده یا با دیگر قطعات همگام سازی کنند.



کارت گرافیک Radeon RX 6700 XT MECH 2X 12G OC



سری MECH این بار با کارت MSI Radeon RX 6700 XT و خنک کننده تحسین شده به میدان نبرد باز می گردد. استفاده از دو فن TORX FAN 3.0 در سیستم خنک کننده که سال ها با تحسین همگان روبرو بود، خیال کاربر را از وجود کارتی خنک و پایدار راحت می کند. طراحی سری MECH در واقع ترکیبی از توجه به اهداف کاری و گیمینگ است. یک طراحی ساده با کارایی بالا در بخش خنک کننده و البته عملکرد. ترکیب رنگ نقره ای و مشکی، گزینه مناسبی برای هماهنگ کردن ظاهر کارت با بسیاری از قطعات موجود در بازار است.






 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

کمپانی تایوانی MSI با واترکولرهای سری CoreLiquid رسما به زمینه تولید خنک کننده‌های CPUهای کامپیوتر ورود پیدا کرد. اگر چه MSI در ساخت بسیاری از سخت افزارهای کامپیوتر سابقه ای طولانی دارد اما تاکنون به ساخت واتر کولر مشغول نشده بود. با این حال نخستین نسل از CPU کولرهای آبی این سازنده به لطف طراحی های زیبا و عملکرد خیره کننده نظر کاربران حرفه‌ای را نیز به خود جلب کرده است. MPG CoreLiquid K Series جدیدترین سری از کولرهای MSI است که قادرند دمای قدرتمندترین پردازنده‌های روز دسکتاپ را نیز کنترل کنند.

MPG CoreLiquid K Series – خنک و قدرتمند
MSI جدیدترین واتر کولرهای خود را با عنوان MPG CoreLiquid K Series معرفی کرده که این خنک کننده‌ها با تمرکز با قدرت خنک کنندگی بالا و تجربه کاربری غنی طراحی شده‌اند. MSI برای رسیدن به این هدف از فناوری پیشرفته Asetek در خنک کننده‌های خود استفاده کرده است.

از آنجایی که توان پردازشی پردازنده‌ها دائما رو افزایش بوده و طبیعتا حرارت تولیدی آنها نیز بیشتر می‌شود، یک خنک کننده قابل اعتماد باعث می‌شود سخت افزار در بالاترین حد از کارایی به کار خود ادامه دهد. بدین منظور MSI کولرهای سری MPG CoreLiquid K را برای کاربران تدارک دیده که به واسطه توان خنک کنندگی بالا می‌تواند بهترین انتخاب برای کاربران باشد.



coreliquid-20210303-2.jpg.webp

قدرت خنک کنندگی فوق العاده
خنک کننده‌های MPG CoreLiquid K Series شرکت MSI مجز به فناوری انحصاری TORX FAN 4.0 هستند که قادر به تولید مقدار قابل توجهی از جریان هوا برای انتقال به رادیاتور به منظور دفع حرارت تولیدی می‌باشند. یک فن 60 میلی متری TORX FAN 3.0 نیز به شکلی خارج از دید درون واتربلاک تعبیه شده است. طراحی تیغه‌های این فن برای شتاب دادن به جریان هوا در اطراف سوکت پردازنده و افزایش کارایی موثر در دفع حرارت اطراف مدارهای تغذیه مادربرد بهینه‌سازی شده است.




coreliquid-20210303-3.jpg.webp


تجربه کاربری تکامل یافته و بهینه شده


واتر کولرهای MPG CoreLiquid K Series با وسواس قابل توجهی به منظور ارائه یک تجربه کاربری تمام و کمال طراحی شده‌اند. MSI حالت اختصاصی Gaming Intelligence را برای این بخش در نظر گرفته که خنک کننده به طور هوشمند دمای پردازنده را زیر نظر گرفته و توان خود را بر همان اساس تنظیم می‌کند. در این حالت سرعت تمامی فن‌های کولر اعم از رادیاتور، واتر بلاک و پمپ نسبت به نوع استفاده کاربر به طور خودکار تنظیم می‌شود.




coreliquid-20210303-4.jpg.webp


نمایشگر 2.4 اینچی LCD
کولرهای سری MPG K از یک پنل نمایشگر LCD در اندازه 2.4 اینچ نیز برخوردارند. در این نمایشگر اطلاعات مختلفی از جمله متن و تصویر قابل نمایش است و کاربران می توانند اطلاعات سخت افزاری از وضعیت لحظه‌ای سیستم را در این نمایشگر دریافت کنند.



coreliquid-20210303-5.jpg.webp


همکاری MSI با Asetek

MSI برای تولید خنک کننده‌های قدرتمند به سراغ همکاری با Asetek، یکی از پیشتازان ارائه دهنده راهکارهای خنک کننده‌های مایع برای کامپیوترهای شخصی گیمینگ در جهان رفته است. همکاری این دو باعث بوجود آمدن کولرهای رده بالا با نویز عملیاتی بسیار کمتر از گذشته و ییشرفت در طراحی آنها شده و در نهایت منجر به طراحی واترکولرهایی با مقاومت و دوام قابل توجه شده است.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی MSI RX 6800 XT GAMING X TRIO توسط سایت ETEKNIX و کسب نشان منتخب نویسنده

کارت های GAMING TRIO ضمن حفظ تعادل عالی بین عملکرد و راهکارهای خنک سازی، دارای خنک کننده ای ساکت هستند که تا در کنار ظاهری جدید و جذاب به یک گزینه ایده آل تبدیل شوند. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را تزئین می کند و کاربر می تواند از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link نورپردازی را مدیریت کرده و با دیگر قطعات کامپیوتر همگام سازی کند. لازم به ذکر است که تما این ویژگی ها با نرم افزار Dragon Center کنترل می شوند.از مهمترین ویژگی های کارت گرافیک های سری GAMING TRIO می توان به خنک کننده ای متشکل از سه فن با طراحی جدید Torx Fan 4.0 اشاره کرد. فن هایی که اینبار با ظاهر و طراحی جدید بروی کارت های MSI قرار می گیردند تا تمرکز بشتری در تولید جریان هوا داشته باشند. هر جفت از تیغه های Torx Fan 4.0 به هم چسبیده هستند تا به وسیله رینگ ایجاد شده در بین آنها جریان بهینه تری را به سمت هیت سینک هدایت کنند.

ام اس آی برای سطح تماس بلاک به پردازنده گرافیکی، صفحه ای با ماشینکاری دقیق را در نظر گرفته است تا در نهایت با استفاده از متریال باکیفیت دفع بهتری از حرارت را داشته باشند. همچنین بک پلیت کارت با ساختار و طراحی جدید نه تنها کارت را از آسیب های احتمالی حفظ می کند بلکه با استفاده از پدهای حرارتی، انتقال حرارت بهتری را برای داشتن کارتی پایدارتر ارائه می دهد.




















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29


پدال گیمینگ MSI Liberator محصولی خاص و کاربردی



تا کنون تجهیزات جانبی بسیاری در قالب پدال روانه بازار شده اند. استفاده از پدال برای استفاده از نرم افزارها و شبیه سازها قطعاً تجربه کاربری خاصی را ایجاد می کند اما اینکه یک پدال گیمینگ با قابلیت شخصی سازی را بتوانید در بازار پیدا کنید بعید است. ام اس آی اخیرا به طور جدید در حال بازاریابی پدال گیمینگ Liberator است و ظاهراً این پدال گیمینگ برای این شرکت تایوانی بسیار مهم است اما چرا؟




به گفته ام اس آی “جذابت ترین محصول گیمینگ سال 2021 در راه است”. شرکت MSI دلایل زیادی برای مهم بودن این پدال گیمینگ برای گیمرها دارد. کم کردن خستگی انگشتان دست بعد از یک جنگ تمام عیار در بازی ها برای تمام گیمرها اتفاق افتاده است. با این شیوه گیمرها می توانند بعضی از واکنش های دستوری را با پدال انجام دهند تا هم کمی انگشتان دست استراحت کنند و هم تمرکز بیشتری در گیم پلی داشته باشند.



ارگونومیک و دقت در طراحی پدال گیمینگ MSI Liberator با کمک سختگیرترین تیم طراحی E-SPORT باعث می شود تا گیمرها با دقت بیشتری بازی ها را اجرا کنند. استفاده از سه سوئچ Omron ژاپنی با طول عمر بسیار عالی 10 میلیون کلیک، نه تنها قابلیت استفاده از کفی پدال و سوئیچ های چپ و راست را پس از سال ها تضمین می کند، بلکه واکنش سریع و کم کردن تاخیر را به کاربران هدیه می دهد. همانطور که گفته شده این پدال گیمینگ دارای سه سوئیچ است. گیمر قادر است تا با فشردن کفی پدال و ضربه زدن به چپ یا راست، واکنش های دستوری خود را مدیریت کند.


قابلیت شخصی سازی سوئیچ ها، نورپردازی RGB و مدیریت افکت های مختلف نوری، کابل بافته شده مستحکم و تغییر سایز بر اساس هر نوع پا از ویژگی های جذاب این پدال گیمینگ است. اما شاید یکی از مهمترین ویژگی های این پدال، استفاده برای دیگر کاربران است. کاربرانی با مشکلات جسمی، طرفداران ویرایش عکس و فیلم و تولیدکنندگان محتوا هم به راحتی می توانند از این پدال استفاده کنند.



ام اس آی قصد دارد تا پس از ثبت سفارش 500 نفر، این پدال گیمینگ را روانه بازار کند. در ابتدا برای 500 گیمری که این پدال گیمینگ را خریداری کرده اند 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است تا در نهایت با قیمت 430 دلار به دست اولین ها برسد. اما پس از اولین ثبت سفارش ها، قیمت پدال گیمینگ MSI Liberator به 600 دلار می رسد.




 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MPG CARBON Z590 EK X توسط TECHPOWERUP و کسب نشان

اگر به دنبال مادربردی برای بازی کردن با راهکارهای خنک سازی عالی و عملکرد بالا هستید، قطعاً MSI MPG CARBON Z590 EK X نظر شما را جلب می کند. مادربردی با هنر نمایی دو شرکت MSI و EK که برای بازی های سر سخت امروزی ساخته شده است. استفاده از نسل دوم مونو بلاک EK در مادربردی که مبتنی بر چیپ ست جذاب Z590 است. برای داشتن جدیدترین نسل از پردازنده های رده بالای اینتل بروی این مادربرد و البته به لطف استفاده از مونو بلاک خنک کننده مایع سیکل باز، نه تنها پردازنده برای عملکرد بالا به خوبی خنک می شود بلکه مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده یا VRM هم با هدف رساندن قدرت لازم به پردازنده، از این خنک سازی بی نصیب نمی ماند.

نسل جدید مونو بلاک سفارشی

شرکت EK برای مادربرد MPG CARBON Z590 EK X یک مونو بلاک سفارشی طراحی و پیاده سازی کرده است که بجز پردازنده مدار قدرت را هم خنک می کند. نمای کلی این مونو بلاک با پوشش شفاف، حلقه جریان کولانت و اجزای تشکیل دهنده آن را به خوبی به نمایش می گذارد.

طراحی فیبر کربن

مادربردهای سری کربن شرکت MSI را باید یکی از مادربردهای محبوب بازار دانست. مادربردهایی با عملکرد بالا و البته قیمت مناسب که گزینه عالی برای کاربران سخت گیر است. زبان طراحی مادربردهای کربن، بر مبنی پوششی با ظاهر فیبر کربن است. بر همین اساس مونو بلاک شرکت EK هم با شخصی سازی گسترده سعی کرده تا این زبان طراحی را در بخش ظاهر حفظ کند تا به کابر یاد آور شود این مادربرد هم مانند فیبرکربن در سختی ها استوار است.

سال ها تجربه برای ارائه محصولی خاص
شاید این دومین تجربه همکاری بین دو شرکت MSI و EK در ساخت سری کربن باشد اما سال ها تجربه MSI برای ساخت محصولات گیمینگ رده بالا و سال ها تجربه EK در ساخت بهترین راهکارهای حرارتی باعث شده تا مادربرد MPG CARBON Z590 EK X یکی از خاص ترین مادربردهای گیمینگ با قیمت مناسب باشد.

هر آنچه در یک محصول لازم دارید
در سالهای نچندان دور برای داشتن بهترین تجربه بازی مجبور به خرید یک سری از تجهیزات بودیم. اما در این مادربرد هرآنچه برای بهترین تجربه گیمینگ لازم است را در اختیار دارید. قدرت بالا، خنک و پایدار، شبکه پر سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، نسل جدید شبکه بی سیم Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.2، راهکار صوتی Audio Boost 5 و ویژگی LAN Manager برای کم کردن تاخیر و پاسخ سریع به بازی های آنلاین را با هم در یک مادربرد دارید.
مدار قدرت برای قدرت بیشتر
مدار قدرت یا VRM مادربرد MPG CARBON Z590 EK X با طراحی 16+1+1 فاز دیجیتال، با ترکیب مونو بلاک نسل دوم EK به راحتی می تواند حتی گل سر سبد نسل 11 و نسل 10 اینتل را به مرز جنون بکشاند. برای به جنون کشناندن پردازنده دو کانکتور 8 پین ورودی برق، مدار قدرت 16+1+1 فاز و فناوری انحصاری MSI Core Boost کافی است. حتی می توانید به این موارد فناوری Frozr AI Cooling هوشمند را هم اضافه کنید.
بدون نگرانی از نشت مایع
مادربرد MPG CARBON Z590 EK X در جعبه تنها نیست. همانطور که عنوان کردیم این مادربرد به یک مونو بلاک اختصاصی مجهز شده است. اما در جعبه بجز مادربرد مجهز به مونو بلاک سفارشی، یک دستگاه تست نشت هم قرار گرفته است که اگر قصد خرید آن را داشته باشید باید نزدیک به 40 دلار برای آن هزینه کنید در صورتی که این تستر در جعبه این مادربرد قرار گرفته است. به دلیل سفارشی بودن مونوبلاک، وجود این تستر در جعبه مادربرد MPG CARBON Z590 EK X به شما اطمینان می دهد، حتی اگر اولین بار است که با خنک کننده مایع سیکل باز دست و پنجه نرم می کنید، بدون کوچکترین خطا و نشتی، این خنک کننده را راه اندازی کنید.

یک هدف و یک دستورالعمل برای پیروزی

این اولین باری نیست که MSI و EK با هم همکاری دارند. نسل اول MPG CARBON EK یعنی مادربرد MPG Z490 CARBON EK X توانست به خوبی بروی گیمرها و کارشناسان تاثیر گذارد. تاثیری که نتیجه آن، دریافت جوایز مختلف بود. این بار هم هدف و دستورالعمل همان است، اما با ساختاری پیشرفته تر برای پیروزی های بیشتر.

پشتیبانی جهانی EK برای همه
تمام دارندگان مادربرد MPG Z590 CARBON EK X متسحق دریافت خدمات عالی هستند. شما می توانید تمام مشکلات و سوالات خود را برای تیم پشتیبانی EK ارسال کنید تا سریعا به آن جواب داده شود. حتی اگر اولین بار است که با خنک کننده مایع سیکل باز روبرو می شوید، تیم EK در تمام مراحل نصب به شما کمک می کنند.

مزایای این مادربرد از دید نویسنده :

1-خنک کننده قدرتمند در قسمت مدار رگلاتور ولتاژ VRM
2-پتانسیل و قابلیت اورکلاکینگ بسیار مطلوب
3-نورپردازی RGB چشم نواز

توجه برای بررسی این مادربرد از پردازنده نسل دهم 10900K استفاده شده است .




















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MPG Z590 GAMING CARBON WIFI توسط سایت ETEKNIX و کسب نشان منتخب نویسنده



  • پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 اینتل

    مدار رگلاتور ولتاژ قدرتمند 1+1+ 16
  • دو سوکت 8 پین تغذیه پردازنده
  • پشتیبانی از CORE BOOST و PCB تقویت شده 6 لایه

    طراحی بهینه خنک کننده قسمت مدار رگلاتور ولتاژ
  • پشتیبانی از رم DDR4 تا فرکانس 5333

    پشتیبانی از DDR4 BOOST ایزوله سازیو بهینه سازی مسیر پردازنده و رم
  • پشتیبانی از نسل چهارم Lightning Gen 4
  • شکاف های توسعه مقاوم سازی شده با استیل آرمور و لحیم کاری مضاعف
  • درگاه USB سریع LIGHTNING 20G به منظور انتقال سریع فایل ها
  • سه درگاه فوق سریع M.2 با خنک کننده اختصاصی
  • نورپردازی RGB اختصاصی MSI MYSTIC LIGHT میلیون ها رنگ و افکت ویژه

    سیستم صوتی Audio Boost 5 برای بهترین خروجی صوتی ممکن
  • کنترلر شبکه کابلی فوق سریع 2.5G به همراه شبکه وایرلس Wi-Fi 6 AX12
  • پشتیبانی از عیب یابی فوق سریع سیستم
  • شیلد I/O از پیش نصب شده برای سهولت کاربر در زمان اسمبل
  • طراحی زیبا و گیمر پسند
  • نرم افزار جامع Dragon Centerبرای مدیریت مادربرد

نام Gaming Carbon مترادف است با عملکرد خوب، قیمت مناسب و محبوبیت بین کاربران. این نسل از Gaming Carbon هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی قرار است از پردازنده های قفل باز نسل 11 اینتل استفاده کنید، می توانید با افزایش کارایی پردازنده را از آ«چه هست قدرتمند تر سازید اما برای این کار نیاز به یک برد خوب داردید. مادربرد MPG Z590 Gaming Carbon WIFI با ساختار 6 لایه PCB، راهکارهای خنک سازی و مدار قدرت 18 فاز 75 آمپر می تواند گزینه مناسبی حتی بای کاربران سخت گیر باشد.همچون برادران بزرگتر، مادربرد MPG Z590 Gaming Carbon WIFI نیز با استفاده از PCIe 4.0 و اسلات های مختلف، قابلیت توسعه بالایی را به کاربر هدیه دهد. استفاده از دو کارت گرافیک انویدیا یا سه کارت گرافیک رادئون AMD، تعداد 3 درگاه M.2، پورت های مختلف پر سرعت، پورت های خروجی و ورودی زیاد و البته استفاده از شبکه پر سرعت 2.5 گیگابیتی و شبکه بی سیم Wi-Fi 6E خیال شما را راحت می کند. همچنین Flash BIOS برای بروزرسانی ساده بایوس یک گزینه ایده آل در این مادربرد است.



























 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

حریف طلبی MEG Z590I Unify در اورکلاک خیره کننده 7156 مگاهرتز رم

1617202241836.png


مادربرد های سری UNIFY ساخته شده اند تا رکوردها را جابجا کنند. مادربرد MSI MEG Z590I UNIFY به عنوان یک فلفل ریز به خوبی سنت سری UNIFY را در اورکلاک رم یدک می کشد. جدیدترین اورکلاک انجام شده با مادربرد MSI MEG Z590I UNIFY و رم Kingston نتیجه ای خیره کننده دارد.

اورکلاکر تایوانی KOVAN YANG در سه دسته رکورد جهانی، امتیاز جهانی و امتیاز محصولات مشابه توانست در صدر جدول قرار گیرد. این اورکلاکر توانست با رم HyperX Predator DDR4 RGB شرکت Kingston و البته مادربرد رکوردشکن MSI MEG Z590I UNIFY به فرکانس خیره کننده 7156 مگاهرتز دست یابد.

این رکورد شکنی در حالی رخ داد که دفع حرارت پردازنده و رم به نیروژن مایع واگذار شده بود. پردازنده Core i9-11900KF اینتل برای این رکورد شکنی نزدیک به 58 درصد آندرکلاک شده بود تا رم ها توانایی تحمل این توان را داشته باشند. با کاهش فرکانس پردازنده از 3.5 گیگاهرتز به 1490.85 مگاهرتز، وقت اورکلاک رم تک کانال فرا رسیده بود. تایمینگ رم برای پاسخگویی مناسب در این شرایط بروی 2-63-63-63-58 تنظیم شد تا برای اول شدن از سد فرکانس 7072 مگاهرتز اورکلاکر TSAIK عبور کند. نکته جالب این است که هم رتبه اول اورکلاک رم و هم رتبه دوم مربوط به این مادربرد است.

در نهایت این مادربرد قدرتمند و خاص MSI است که با قدرتنمایی امکان افزایش فرکانس را به رم های HyperX Predator DDR4 RGB می دهد. همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، مادربردهای سری UNIFY بهینه سازی های گسترده ای را در ساختار تجربه می کنند تا شرایط برای بالاترین فرکانس و سخت ترین بار کاری مهیا باشد. گفتنی است که بهینه سازی ساختاری PCB مادربرد MSI MEG Z590I UNIFY حتی از MEG Z590 GODLIKE و MEG Z590I ACE هم برای MSI دشوار تر است زیرا این مادربرد دارای PCB با ساختار 10 لایه با مس بیشتر است تا دقت در پیمایش جریان مثال زدنی باشد.


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
مادربردی متفاوت و بسیار زیبا از MSI: MEG Z590 Ace Gold Edition با طراحی خیره کننده

شرکت MSI در ساخت مادربردهایی با رنگ آمیزی متفاوت شهره است؛ در چیپست های سری 100 و 200 اینتل این مسئله به وضوح روشن بود. اینک اژدهای تایوانی با MSI MEG Z590 Ace Gold Edition آمده است؛ مادربردی زیبا و متفاوت.

منابع معتبر به تازگی با انتشار تصاویر MSI MEG Z590 Ace Gold Edition هنر زیبایی شناسی این شرکت تایوانی را به رخ کشیدند. این مادربرد که مشابه با مدل MSI MEG Z590 ACE است، در بخش رنگ آمیزی و طراحی تفاوت‌هایی را یدک می‌کشد. MSI MEG Z590 ACE با قیمت 499 دلار به فروش رسیده و بدون شک می دانیم که مدل Gold کمی بالاتر خواهد بود.


MSI-G-1.jpg




مادربرد MEG Z590 Ace Gold Edition با رنگ آمیزی نقره‌ای و طلایی، طراحی بسیار متفاوت و زیبایی را به همراه دارد. این مادربرد با چیپست Z590، میزبان پردازنده‌های LGA 1200 خواهد بود.



MSI-G-2.jpg



مادربرد MEG Z590 Ace Gold Edition با مدار چاپی (PCB) هشت لایه، مدار تغذیه قدرتمند 16 فاز و بک پلیت آلومینیومی، از شبکه سیمی 2.5 گیگابیتی و شبکه بدون سیم WiFi-6E بهره می‌برد. به لطف ویژگی‌های Z590 این مادربرد زیبا هم دو درگاه Thunderbolt 4 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.



MSI-G-3.jpg




بسیاری از ویژگی‌های آن با MSI MEG Z590 ACE یکسان هستند. MEG Z590 Ace Gold Edition می‌تواند تا 128 گیگابایت حافظه رم با فرکانس بالا 4800 مگاهرتز را پشتیبانی کرده و در بخش اورکلاک و فرکانس نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. بنچمارک های منتشر شده از این مادربرد نشان می‌دهند که در برابر پرچمداران مشابه بسیار خوش درخشیده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی MSI RX 6700 XT GAMING X توسط سایت ETEKNIX و کسب نشان منتخب گیمرها

سری گیمینگ ام اس آی قطعا یکی از محبوب ترین مدل های این شرکت است. کارت گرافیک های سری گیمینگ با طراحی عالی، خنک کننده بی نظیر و عملکرد بالا، برای کاربران و گیمرهای سخت گیر ساخته شده است. سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 در این مدل دست خوش تغییرات شده تا عملکرد و پایداری کارت را در سطحی بالاتر قرار دهد. نسبت به سیستم خنک کننده نسل قبل، استفاده از فن های TORX FAN 4.0 با عملکرد بالا و طراحی خاص، تمرکز بروی جریان هوا و نویز کم را در دستور کار خود قرار داده است. هیت سینک با طراحی آیرودینامیکی و ترمودینامیکی، گزینه مناسبی است برای قدرت بخشیدن به دفع بهتر حرارت. زبان طراحی جدید سری گیمینگ هم به لطف رنگ بندی جذاب و نورپردازی RGB به زیبایی بصری این محصول کمک بسیار کرده است. همچنین کاربران می توانند با استفاده از نرم افزارهای اختصاصی این نورپردازی را مدیریت کرده یا با دیگر قطعات همگام سازی کنند.




















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

اورکلاک خیره کننده رم با دو مادربرد MSI بدون نیتروژن !


skhe_fc1.jpeg

وقتی قرار است قطعه ای مانند رم را اورکلاک کنید، برای رسیدن به فرکانس های چشم گیر نیاز به خنک سازی با نیتروژن مایع است. اما اورکلاکر KRI به سبک دیگری هنر نمایی می کند. اورکلاک رم HYPERX DDR4-2400 و رسیدن به فرکانس بیش از 6200 مگاهرتز با مادربرد MAG B560 Tomahawk WiFi و فرکانس بیش از 6300 مگاهرتز با مادربرد MEG Z590I Unify آن هم با هیت سینک استاندارد ماژول رم !.

ماژول رم مورد نظر مدل HYPERX DDR4-2400 شرکت Kingston است که در صورت فعال شدن پروفایل XMP به فرکانس 4600 مگاهرتز و زمان تاخیر CL 19 دست می یابد. این ماژول رم به لطف بهره بردن از بانک های SK Hynix پتانسیل بالایی برای رکورد شکنی و اورکلاک دارد اما سه نکته وجود دارد.

اول این که برای رسیدن به فرکانس های بالای 6000 مگاهرتز،نیاز است تا ماژول رم به خوبی خنک سازی شود زیرا ولتاژ کاری در حالت اورکلاک رم را به مرز ذوب شدن می کشاند. این در حالی است که هر دو اورکلاک رم یاد شده با هیت سینک استاندارد رم انجام شده است.

نکته دوم این است که در زمان اورکلاک، فرکانس پایه رم را در نظر بگیرید نه فرکانس فعال شده با پروفایل XMP رم. در واقع این رم از فرکانس 2400 مگاهرتز به فرکانس های بیش از 6200 مگاهرتز رسیده است.

و اما نکته سوم این است که اگر مادربردی به کنترلرها و مدار مناسب مجهز نشده باشد، نمی تواند فرکانس های بالای رم را مدیریت کند. حال در نظر بگیرید که مادربردی مانند MAG B560 Tomahawk WiFi یا MEG Z590I Unify دارید که با PCB بهینه سازی شده سطح سرور، ایزوله سازی DIMM و کنترلرهای قدرتمند و با کیفیت بتواند فرکانس رمی را بدون نیتروژن مایع و با این دقت ولتاژ به بیش از 6200 مگاهرتز برساند.


اورکلاکر KRI توانست با مادربرد MEG Z590I Unify و پردازنده Core i9-11900K فرکانس رم HYPERX شرکت Kingston را با هیت سینک استاندارد به 6314 مگاهرتز برساند. در دومین تلاش، این اورکلاکر با استفاده از مادربرد MAG B560 TOMAHAWK WIFI و پردازنده Core i9-11900K و همچنین رم HYPERX شرکت Kingston با هیت سینک استاندارد به فرکانس 6204 مگاهرتز دست پیدا کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
نسل یازدهم از پردازنده‌های اینتل موسوم به راکت لیک به تازگی معرفی شده و در کنار آنها شاهد عرضه مادربردهای سری 500 هستیم. چیپست های B560 و H510 دو میان رده جدید گروه هستند که با امکانات جدید، می‌توانند ضمن پرداخت هزینه کمتر، گیمرها و کاربران را به تمام خواسته‌های خود برسانند. در این مطلب با مادربردهای H510 و B560 شرکت نام آشنا MSI آشنا خواهیم شد.مادربردهای B560 و H510 شرکت MSI در مدل‌های متفاوت با قیمت‌های گوناگون معرفی و راهی بازارهای جهانی شده‌اند. اگر قصد خرید یک مادربرد میان رده و اقتصادی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این دو گروه از مادربردهای ام اس آی را مد نظر قرار دهید.









AAAM-6.png






  • مادربردهای مبتنی بر چیپست B560 شرکت MSI شامل موارد زیر می‌شوند:
MAG B560 TOMAHAWK WIFIMAG B560 TORPEDOMAG B560M MORTAR WIFIMAG B560M MORTARMAG B560M BAZOOKAB560M PRO-VDH WIFIB560M PRO-VDHB560M PROB560M-A PROB560M PRO-E



  • مدل های مبتنی بر چیپست H510 نیز شامل مدل های زیر می شوند:

H510M PROH510M-A PROH510I PRO WIFIهمچنین شایان ذکر است که این شرکت به زودی مدل‌های بیشتری را از چیپست های فوق و حتی چیپست Z590 وارد میدان رقابت خواهد کرد


.مادربردهای B560 یک تیر و چند نشان؛ مادربردهای H510 یک هدف اقتصادی و کارآمداگر قصد خرید یک سیستم مخصوص بازی و یا رده بالا را دارید، می‌توانید با خرید مادربردهای MSI B560 امکانات یک پرچمدار را دریافت کرده و در عوض هزینه‌های خود را برای خرید مدل‌هایی بهتر از CPU و کارت گرافیک کنار بگذارید. با توجه به آنلاک بودن حافظه رم در این چیپست، دیگر نگران فرکانس‌های بالا در تراشه‌های میان رده اینتل هم نخواهید بود. در ادامه به سراغ برخی از ویژگی‌های مادربردهای H510 و B560 خواهیم رفت.








AAAM-1.png



اگرچه با مادربردهایی میان رده روبرو هستیم، اما باید گفت که MSI در این سری نیز سنگ تمام گذاشته و از مدار تغذیه (VRM) توانمند استفاده کرده است. مدار چاپی (PCB) نیز با 2 اونس مس اضافه، ضخامت و کیفیت بالایی را به نسبت رقبا به همراه دارد.مادامی که به ظاهر مادربردهای B560 و H510 نگاه کنید، بدون شک متوجه هیت سینک‌های خنک کننده حرفه‌ای بر روی آنها خواهید شد که ضمن ظاهری زیبا، عملکرد بالایی را به همراه دارند. هیت سینک و حرارت گیرهای بزرگ بر روی مدار VRM به وضوح مشخص هستند که تفاوتی با نسل قبل را به رُخ می‌کشند. هیت سینک‌های فوق با پد حرارتی با توان H7W/mk، اجازه تجمع گرما را در بخش حیاتی مادربرد نداده و بهترین کارایی را در ثبات و عملکرد خواهید دید.اگر به فکر استفاده از درایوهای SSD M.2 حتی با ظرفیت و سرعت های بسیار بالا هستید، باید بگوییم که نگران مشکلات حرارتی آنها نباشید. M.2 Shield Frozr خنک کننده اختصاصی MSI برای مادربردهای B560 و H510 است که درایو شما را حتی در بالاترین عملکرد، خنک نگاه می دارد.



AAAM-2.png



جالب است بدانید که حتی در مدل های میان رده نیز می تواند به فرکانس 5.0 گیگاهرتز و حتی بیشتر در بخش حافظه های DDR4 دست پیدا کنید. به عنوان مثال مدل هایی نظیر MAG B560 TOMAHAWK WIFI می توانند فرکانس رم 5066 مگاهرتز را در اختیار کاربران و گیمرها قرار دهند. با تکیه بر قابلیت DDR4 BOOST در مادربردهای میان رده MSI، به بالاترین سرعت حافظه رم DDR4 با ثبات بالا دست پیدا خواهید کرد.مادربرد MAG B560 TORPEDO که اولین عضو میان رده رو به بالا از مادربردهای TORPEDO است نیز یک پرچمدار کامل است که تمام ویژگی های فوق را یدک کشیده و با مدار چاپی 6 لایه، گذرگاه PCI-E 4.0 با اسلات تقویت شده و دسترسی به پهنای باند 64 گیگابیت در ثانیه برای گذرگاه SSD M.2 PCI-E، انتخابی بی بدیل در بین مادربردهای B560 جهان است.



AAAM-5.png




MAG B560M MORTAR و MAG B560M MORTAR WIFI نیز که برای کیس های کوچک طراحی شده اند، تمام این قابلیت ها را در ابعادی کوچک حفظ کرده اند. اگر به عضوی ارزان قیمت نیاز دارید که با ابعاد کوچک کارایی مناسبی را ارائه دهد، MAG B560M BAZOOKA می تواند از سری بازوکا بهترین انتخاب برای شما باشد.



AAAM-3.png



مادربردهای اقتصادی MSI B560/H510 را می توانید در گروه Pro پیدا کنید. مادربردهای سری پرو نظیر B560M-A PRO و H510I PRO WIFI برای کامپیوترهای اقتصادی طراحی شده اما بسیاری از قابلیت و ویژگی های جدید را در خود حمل می کنند. تنوع بالای مادربردهای MSI B560/H510 دست شما را برای انتخاب مدل ها باز گذاشته است. برای مشاهده تمامی مادربردهای فوق از این لینک استفاده کنید.


AAAM-4.png

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

پشتیبانی از Resizable BAR در تمام پلتفرمهای HEDT توسط MSI – به فکر تمام کاربران​



پشتیبانی از Resizable BAR در تمام پلتفرمهای HEDT مانند AMD TRX40 و AMD X399 و Intel X299 توسط MSI باعث شده این شرکت فعلا تنها تولید کننده مادربرد با چنین سطحی از پشتیبانی باشد. این شرکت همین حالا نیز پشتیبانی از ReBAR را برای مادربردهای TRX 40 و X299 فراهم نموده و حالا قرار است از سری AMD X399 نیز پشتیبانی کند.

در واقع پشتیبانی از Resizable BAR در ابتدا برای پلتفرم TRX40 و پردازنده‌های Ryzen Threadripper 3000 در دسترس قرار گرفت. این شرکت بعدا تصمیم گرفت این ویژگی را به مادربردهای پلتفرم Intel X299 نیز با پردازنده‌های Core X اضافه کند. شما می‌توانید تصاویر پشتیبانی از هر دو پلتفرم و فعال بودن ReBAR را مشاهده کنید:



پشتیبانی از Resizable BAR برای پلتفرم TRX40

پشتیبانی از Resizable BAR برای پلتفرم Intel X299



پشتیبانی از Resizable BAR در تمام پلتفرمهای HEDT مانند AMD TRX40 توسط MSI​


حالا نیز MSI تایید نموده که پشتیبانی از Resizable BAR برای ناوگان X399 را ارائه خواهد کرد. نکته جالب توجه حضور این پلتفرم از سال 2017 در بازار و پشتیبانی نسل اول و دوم Ryzen Threadripper است. در واقع این شرکت همین حالا نیز نسخه‌‌های Beta را از بایوس جدید برای سه مادربرد X399 خود منتشر نموده و ما لینک آنها را ذکر کرده‌ایم.



مادربرد MSI X399 Gaming Pro




در حال حاضر هیچ آزمونی از عملکرد قابلیت مذکور برای این پلتفرم‌ها منتشر نشده اما این که آیا بهبود کارایی صورت می‌پذیرد یا خیر به کاربردهای مختلف بستگی دارد. بدون شک اما این خبر خوبی برای کاربران پلتفرم AMD X399 است زیرا آنها می‌توانند از یک فناوری تازه استفاده کنند.

ازراک نیز در کنار MSI پشتیبانی از Resizable BAR برای مادربردهای HEDT خود از جمله X399 و TRX40 را در ماه ژانویه ارائه کرده اما در حال حاضر MSI با پوشش کامل پلتفرم‌های سطح بالا عملکرد بهتری دارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z590 ACE توسط رسانه GURU3D و کسب نشان




پشتیبانی از پردازنده های نسل یازدهم اینتل


قابلیت DDR4 BOOST بهینه سازی و ایزوله سازی مسیر رم و پردازنده


پشتیبانی از رم DDR4 تا فرکانس 5600 مگاهرتز


مدار رگلاتور ولتاژ قدرتمند 1+2+16 فاز 90 آمپر


حرارت گیر ها بهینه شده در قسمت های مهم مادربرد


برد 8 لایه با مس دو برابر


چهار درگاه M.2 با حرارت گیر اختصاصی


پشتیبانی از نسل چهارم PCIE


پشتیبانی از نسل چهارم Lightning Gen 4


نورپردازی RGB اختصاصی MSI MYSTIC LIGHT میلیون ها رنگ و افکت ویژه


کنترلر شبکه کابلی فوق سریع 2.5G به همراه شبکه وایرلس Wi-Fi 6 AX12


شیلد I/O از پیش نصب شده برای سهولت کاربر در زمان اسمبل


سیستم صوتی Audio Boost 5 HD برای بهترین خروجی صوتی ممکن


کلید هوشمند برای کنترل کامل مادربرد


پشتیبانی از Thunderbolt 4




مادربردهای سری ACE ام اس آی را باید یک بالارده محبوب دانست که به راحتی می تواند پردازنده و دیگر قطعات را به نهایت پتانسیل کاری خود برساند. مادربرد MSI MEG Z590 ACE در بخش مدار قدرت دارای 19 فاز دیجیتال هوشمند 90 آمپر است. همین موضوع نشان دهنده قدرت بالای این مادربرد در مدیریت قطعات حتی در بالاترین فرکانس کاری و سخت ترین شرایط دارد.برای اطمینان از پایداری، مادربرد با استفاده از PCB بهینه شده با 8 لایه ساختاری و البته دو برابر مس بیشتر در PCB مجهز شده است. برای علاقه مندان به اورکلاک هم دکمه Clear CMOS در پنل I/O قرار گرفته است تا در صورت نیاز بایوس را بازنشانی کنند.


همچنین ACE مجهز به جدیدترین سخت افزار شبکه برای حرفه ای ها است. شبکه 2.5 گیگابیتی و شبکه بی سیم Wi-Fi 6E با سرعت بالا در MEG Z590 ACE قرار گرفته است. این نه تنها سرعت بیشتر را تضمین می کند، بلکه این استاندارد جدید Wi-Fi همچنین دارای مزایایی مانند عملکرد بهتر و پایداری کلی بهتر است.


قابلیت توسعه هم در این مادربرد بسیار عالی است. پشتیبانی از مولتی GPU یا چند کارت گرافیک انویدیا یا رادئون در کنار اسلات PCIe 4.0، تعداد 4 درگاه M.2، دو Thunderbolt 4 و پورت های مختلف خروجی و ورودی و البته قابلیت Flash BIOS بدون نصب پردازنده نیز از دیگر ویژگی های این مادربرد است.






















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

چرا درگاه M.2 در بعضی از مادربردهای B560 با پردازه های نسل 10 اینتل غیرفعال است؟​


با وجود این که پردازنده های نسل 10 اینتل و نسل 11 اینتل هر دو از سوکت LGA 1200 استفاده می کنند اما با هر نسل، مادربردهای مختلفی روانه بازار شد. با پردازنده های نسل 10 اینتل مادربردهای مبتنی بر چیپ ست سری 400 و با پردازنده های نسل 11 اینتل مادربردهای مبتنی بر چیپ ست سری 500 اینتل معرفی شدند. مهمترین دلیل این تغییر هم پشتیبانی از خطوط PCIe 4.0 توسط پردازنده های نسل 11 یا Rocket Lake است. اما در این بین خبرهایی شنیده شده است مبنی بر اینکه درگاه M.2 در بعضی از مادربردهای B560 با پردازه های نسل 10 اینتل غیرفعال است. حال در ادامه دلیل این مشکل را عنوان می کنیم.

مادربردهای Z590 و B560 برای پردازنده های نسل 11 بهینه سازی شده اند. چنانچه قصد دارید از سالیدها یا قطعات مبتنی بر PCIe 4.0 استفاده کنید تنها باید مادربردهای Z590 و B560 را با پردازنده های نسل 11 اینتل اسمبل کنید اما اگر به PCIe 4.0 اهمیت نمی دهید پردازنده های نسل 10 اینتل همچنان گزینه های خوبی برای شما هستند.

با این حال، برخی از کاربران اخیراً گزارش داده اند که یکی از اسلات های M.2 در برخی از مادربردهای B560 با نصب پردازنده نسل 10 اینتل غیرفعال شده است. حال سوال این است که چرا بعضی از اسلات های M.2 مادربردهای Z590 و B560 با پردازنده های نسل 10 اینتل سازگار نیستند؟

زمانی که پردازنده های نسل 10 اینتل را بروی مادربردهای Z590 و B560 نصب می کنید هیچ یک از خطوط PCIe 4.0 بین پردازنده و اسلات M.2 فعال نمی شود زیرا پردازنده های نسل 10 اینتل از این خطوط پشتیبانی نمی کنند. این در حالی است که این مادربردها برای خطوط PCIe 4.0 پردازنده های نسل 11 اینتل ساخته شده اند.

تولیدکننده ای مانند MSI برای اتصال درگاه M.2 از یک سوئیچ استفاده می کند. این سوئیچ در صورت استفاده از پردازنده های نسل 11 اینتل، درگاه M.2 را به پردازنده متصل می کند و در صورت استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل درگاه M.2 را به چیپ ست مادربرد متصل می کند. اما این سوئیچ هم در مدل های دارای یک درگاه تا دو درگاه M.2 در دسترس است و مادربردهایی که از سه درگاه M.2 استفاده می کنند، همچنان یکی از درگاه ها با پردازنده های نسل 10 اینتل غیر فعال است.

با این وجود درگاه M.2 مادربردهایی مانند B560I GAMING EDGE WIFI / B560M MORTAR WIFI / B560M BAZOOKA / B560M PRO-VDH حتی با پردازنده های نسل 10 اینتل هم در دسترس هستند. مادربردهای گفته شده دارای دو درگاه M.2 هستند که هر دو درگاه با نسل 10 سازگار هستند اما مادربردهایی که دارای 3 درگاه M.2 هستند همچنان یکی از درگاه ها قابلیت فعال شدن با پردازنده های نسل 10 اینتل را ندارد.



لیست مادربردها و پشتیبانی درگاه های M.2 در حالت استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل


لیست مادربردها و پشتیبانی درگاه های M.2 در حالت استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل




لیست مادربردها و پشتیبانی درگاه های M.2 در حالت استفاده از پردازنده های نسل 11 اینتل




لیست مادربردها و پشتیبانی درگاه های M.2 در حالت استفاده از پردازنده های نسل 11 اینتل



با توجه به لیست بالا مشخص است که بیشتر مادربردها حتی با استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل هم قابلیت فعال شدن درگاه M.2 را دارند. چنانچه مادربردی دارید که بیش از سه درگاه M.2 دارد باید سالید را بروی یکی از دو درگاه دیگر نصب کنید تا فعال شود. با این وجود پیشنهاد می کنیم که در زمان خرید ترکیب مناسبی از پردازنده و مادربرد را انتخاب کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
مادربرد MSI MEG Z590 Unify-X هنوز نیامده رم DDR4 را با رقمی خیره کننده اورکلاک کرد

می دانیم که در چند سال اخیر MSI در زمینه اورکلاک و ثبت رکوردهای جهانی گام‌هایی به وضوح بزرگ را برداشته و در این بخش به یک رقیب بزرگ مبدل شده است. رکورد جدید حافظه DDR4 با مادربرد MSI MEG Z590 Unify-X یکی از اسناد این ادعا است که در ادامه شاهد آن خواهیم بود.

اینتل در نسل یازدهم خود تمرکز ویژه‌ای را بر قابلیت‌های اورکلاک حافظه قرار داده و نتایج آن در حال انتشار است. مادربرد MSI MEG Z590 Unify-X از جمله پرچمداران MSI است که در نسخه پیشین خود نیز برای حافظه‌های رم خط و نشان‌هایی کشیده بود. این مادربرد با چیپست پرچمدار Z590، میزبان پردازنده‌های نسل دهم و یازدهم اینتل بوده و در هفته‌های گذشته نیز یک برادر آن یعنی MEG Z590I Unify موفق به ثبت رکورد 7156 مگاهرتز برای حافظه‌های DDR4 شده بود.



MSI-MEG-1.png



در رکورد جدید، MSI MEG Z590 Unify-X به فرکانسی بالاتر دست یافته است. این مادربرد با کیت Kingston HyperX Predator 16 GB (8 GB x 2) موفق به ثبت رکورد 7200 مگاهرتزی شده است. این در حالی است که در این اورکلاک ولتاژ ماژول بر روی 1.505 ولت قرار داشته و به منظور ارائه یک اورکلاک پایدار با تنظیمات IMC دقیق، از پردازنده Core i9-11900K استفاده شده بود که تنها دو هسته و دو رشته آن با فرکانس پایین، یعنی 1.5 گیگاهرتز فعال بودند.




MSI-MEG-2.jpg




در این رکورد، حافظه رم به مدت 1 دقیقه و 27 ثانیه بر روی فرکانس 7.2 گیگاهرتزی پایدار بوده و به منظور خنک نگاه داشتن ماژول‌ها از نیتروژن مایع (LN2) استفاده شده است. MSI MEG Z590 Unify-X به طور خاص برای اورکلاک حافظه‌های رم طراحی شده و ضمن استفاده از مدار چاپی 8 لایه دارای مدار تغذیه دیجیتالی با آرایش 16+2 فاز رگولاتور است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

ام اس آی آماده تر از قبل با RTX 3080 Ti SUPRIM X


دو هفته گذشته بود که خبر محموله کارت گرافیک های RTX 3080 Ti Ventus 3X را منتشر کردیم. امروز تصویری از کارت گرافیک RTX 3080 Ti SUPRIM X این شرکت درز پیدا کرده است که نشان می دهد MSI بیش از هر شرکتی آماده عرضه این سری از کارت گرافیک های انویدیا است.

کارت گرافیک های سری SUPRIM که اولین بار با تراشه های RTX 30 معرفی شد، یکی از بهترین های این شرکت در زمینه تولید کارت گرافیک است. استفاده از کیفیت ساخت بالا، خنک کننده کاربردی، بایوس دوگانه و مجهز به تراشه های انتخابی خط تولید است و البته بر خلاف GAMING TRIO دارای بک پلیتی کاملا فلزی است.

ام اس آی آماده تر از قبل با RTX 3080 Ti SUPRIM X



تراشه گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3080 Ti یک سیلیکون پیشرفته جدید است که عملکردی نزدیک به RTX 3090 را ارائه می دهد. با این حال، برخلاف کارت گرافیک RTX 3090، این مدل نیمی از حافظه را از دست داده است و با حافظه 12 گیگابایتی GDDR6X و رابط 384 بیتی روانه بازار می شود. همانطور که بارها در مورد این کارت گرافیک گفته ایم، تغییرات صورت گرفته RTX 3080 Ti نسبت به RTX 3090 بیشتر در ظرفیت حافظه تصویری خودنمایی می کند که در صورت قیمت گذاری مناسب، می توان این تازه از راه رسیده را به گزینه ای عالی تبدیل کند.

لازم به ذکر است که کارت گرافیک RTX 3080 Ti هم در صف سری Lite Hash Rate قرار گرفته است. این مدل همراه با دیگر کارت های سری LHR همه دارای محدودکننده نرخ هش ریت در استخراج ارزهای دیجیتالی و همچنین ResizableBAR خواهند بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی امروز به طور رسمی سه مادربرد موفق خود را مبتنی بر چیپ ست Z590 معرفی کرد. مادربرد MEG Z590 ACE GOLD EDITION برای اولین بار در طول عمر سری ACE با ظاهری متفاوت رخ نمایی کرد و دو مادربرد MEG Z590 UNIFY و MEG Z590 UNIFY-X برای به حداکثر رساندن جنون عملکردی قطعات، محصولات دیگری هستند که به سبد مادربردهای Z590 ام اس آی اضافه شدند.

مادربرد MEG Z590 ACE GOLD EDITION


مادربرد MEG Z590 ACE به عنوان یکی از پرچمداران مادربردهای MSI به تنهایی می تواند در صدر جدول عملکرد قرار گیرد حال در نظر بگیرید که این مادربرد خاص با ترکیبی از طلای 24 عیار تا چه میزان می تواند دلبری کند. ترکیب رنگ مشکی، نقره ای و طلایی در این محصول نشان از ساعت ها کار بی وقفه برای تولید یک محصول خاص دارد. مادربرد MEG Z590 ACE GOLD EDITION زیبایی خود را با پوشش پلاتینیوم و طلای 24 عیار و البته طراحی خاص، جذاب تر کرده است اما این طراحی بی نقص با خود جدیدترین فناوری ها را به همراه دارد تا کاربر به راحتی به بالاترین سطح عملکردی دسترسی داشته باشد.

این مادربرد برای تامین برق پردازنده به دو کانکتور 8 پین مجهز شده است که پس از عبور از مدار قدرت 16 فاز 90 آمپر به سوکت LGA 1200 و پردازنده های نسل 11 یا نسل 10 اینتل می رسد. ساختار 8 لایه PCB به همراه ایزوله سازی های مختلف، این مادربرد را به یکی از بهترین ها برای اورکلاکرها و کاربران پر توقع تبدیل کرده است.

مادربردهای MEG Z590 ACE GOLD EDITION و سری MEG Z590 UNIFY معرفی شدند

خنک کننده ای بی نظیر


علاوه بر ظاهر بسیار دوست داشتنی MEG Z590 ACE GOLD EDITION، هیت سینک بزرگ مدار قدرت با طراحی اختصاصی و وجود یک هیت پایپ به عنوان دفع سریعتر حرارت، بخشی از ضمانت نامه پایداری این مادربرد است. در بخش های مختلف این مادربرد می توان به وضوح تلاش تیم طراحی برای خنک سازی بهتر را مشاهده کرد. از هیت سینک بزرگ VRM تا خنک کننده PCH و سینک های M.2 تنها برای رسیدن به قله افتخار در نظر گرفته شده اند. ام اس آی حتی در بخش پدهای حرارتی سیستم خنک کننده هم کم کاری نکرده تا جایی که این مادربرد به پدهایی با قدرت انتقال حرارت بالا با توان 7 وات بر کلوین متر مجهز شده است.

بهترین ها در بخش اتصالات و ارتباطات



مادربرد MEG Z590 ACE GOLD EDITION دارای 4 اسلات DIMM است که می تواند نهایت فرکانس کاری 5600 مگاهرتز را پشتیبانی کند. همچنین 4 درگاه M.2 با پشتیبانی از سالیدهای نسل 4 و 3 در این مادربرد دیده می شود که هر چهار درگاه به شیلدهای فلزی مجهز هستند تا این قطعات کوچک اما داغ را حتی در بارکاری بالا خنک و پایدار نگه دارد. پورت LAN اینتل با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه در کنار شبکه بی سیم پر سرعت Wi-Fi 6E، نهایت سرعت را در کنار تاخیر کم و پهنای باند بالا به کاربر هدیه می دهد. همچنین پورت HDMI 2.0b و دو پورت Thunderbolt 4 به عنوان USB 4 از MEG Z590 ACE GOLD EDITION یک نخبه سخت افزاری ساخته است که برای به حداکثر رساندن سرعت قطعات و ارتباطات بهترین گزینه برای سخت پسندان است.

مادربرد MEG Z590 Unify

مادربردهای MEG Z590 ACE GOLD EDITION و سری MEG Z590 UNIFY معرفی شدند




مانند همیشه مادربردهای سری Unify با ظاهری تمام مشکی پا به میدان رقابت می گذارند. در مجموع این سری از مادربردهای MSI برای رکوردشکنی و گیمرهای سخت پسند طراحی شده اند. مادربرد MEG Z590 Unify هم این قاعده مستثنی نیست. این مادربرد همچون دیگر عضو خانواده خانواده سری Unify به عملگرایی تاکید دارد و تنها عملکرد نهایی برای آن مهم است. از این رو سری Unify به نورپردازی RGB مجهز نشده اند تا تمرکز اصلی بروی قسمت های اصلی مادربرد کشانده شود.

قدرتمند تر از همیشه

مادربرد MEG Z590 Unify دارای مدار قدرت 16 + 2 + 1 فاز 90 آمپر است تا از پس اورکلاک هر پردازنده قدرتمندی از نسل 11 و 10 اینتل بر آید. این مجموعه VRM در کنار قدرت بالا و آمپراژ عالی، به چوک های تیتانیومی نسل سوم مجهز شده است تا در پایداری یک محصول ایده آل باشد. هر دو مادربرد MEG Z590 UNIFY و MEG Z590 UNIFY-X با کانکتورهای دوگانه 8 پین، مدار قدرت عالی و فناوری Core Boost آماده هستند تا جدیدترین پردازنده های نسل 11 اینتل را به سر حد جنون برسانند.

قدرتمند اما کاربردی

تمام مادربردهای سری MSI 500 با پردازنده های نسل 11 اینتل قادر به پشتیبانی از PCIe 4.0 M.2 هستند. هر دو مادربرد MEG Z590 UNIFY و MEG Z590 UNIFY-X از ویژگی های اتصال چهارگانه M.2 با شیلدهای فلزی یا Shield Frozr برای عملکرد بهتر منابع ذخیره سازی برخوردار هستند. نسل جدید درگاه های M.2 نهایت سرعت 64 گیگابایت بر ثانیه را در کنار پیکربندی های متعدد برای گیمرها و کاربران خاص پسند فراهم می کند.

رکورد جهانی با MEG Z590 Unify-X

مادربرد MEG Z590 Unify-X تنها داری دو اسلات DIMM است. این نوع ساختار برای رسیدنه به حداکثر فرکانس کاری ماژول های رم در نظر گرفته شده است. با این وجود اورکلاکرها می توانند از تمام ظرفیت رم استفاده کرده و پس از عبور از محدودیت های پیش رو، رکوردهای جهانی را جابجا کنند. به عنوان مثال اورکلاکر Toppc چند روز گذشته توانست با مادربرد MEG Z590 Unify-X و رم Kingston HyperX Predator رکورد جهانی اورکلاک رم با فرکانس 7200 مگاهرتز را ثبت کند.
 
بالا