برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

خنک کننده مایع MAG Coreliquid P و MAG Coreliquid C ام اس آی معرفی شدند


مدتی قبل خبری مبتنی بر ساخت خنک کننده مایع جدید از شرکت MSI منتشر کردیم که با پشتیبانی از سوکت LGA 1700 پردازنده های نسل 12 اینتل، طول عمر بالا و زبان طراحی جدید، نظر ما را جلب کرد. حال این شرکت نه تنها خنک کننده MAG Coreliquid C بلکه خنک کننده MAG Coreliquid P را هم به طور رسمی معرفی کرد.

دو خنک کننده مایع MAG CORELIQUID C و MAG CORELIQUID P از نظر طراحی بسیار چشم نواز و از نظر ساختار کاملاً خاص هستند. هر دو سری از خنک کننده های معرفی شده دارای 3 ابعاد مختلف با رادیاتور 240 میلی متری، 280 میلی متری و 360 میلی متری به خط تولید این شرکت اضافه می شوند. در واقع هر دو سری MAG CORELIQUID C و MAG CORELIQUID P تنها در بخش ظاهر متمایز هستند. خنک کننده مایع پردازنده سری MAG CORELIQUID C به لطف نورپردازی ARGB در هد بلاک و فن ها، ظاهری بسیار جذاب دارد. در سوی دیگر سری MAG CORELIQUID P به نورپردازی مجهز نیست اما رنگ خاص آن، این سری را با ظاهری لوکس همراه ساخته است.


خنک کننده مایع MAG Coreliquid P و MAG Coreliquid C ام اس آی معرفی شد



شاید یکی از مهمترین ویژگی های هر دو سری از خنک کننده های MAG CORELIQUID C و MAG CORELIQUID P، پشتیبانی از سوکت LGA 1700 باشد. سوکت LGA 1700 با پردازنده های نسل 12 اینتل یا Alder Lake در اواخر سال میلادی راهی بازار می شوند. یکی از نیازهای اصلی سوکت LGA 1700، پشتیبانی مستقیم خنک کننده از این نسل از پردازنده ها است. در واقع پایه مربوط به این سوکت جدید چنانچه در جعبه خنک کننده نباشد، نمی توانید از خنک کننده استفاده کنید. یکی از نکات مثبت این سری از خنک کننده های مایع شرکت MSI این است که بر خلاف پشتیبانی در آینده بسیاری از خنک کننده های برندهای مختلف، سری MAG CORELIQUID C و MAG CORELIQUID P به طور رسمی از این سوکت پشتیبانی می کنند.


خنک کننده مایع MAG Coreliquid P و MAG Coreliquid C ام اس آی معرفی شد



همانطور که عنوان شد مهمترین تفاوت هر دو سری در بخش ظاهری است. هد بلاک هر دو سری MAG CORELIQUID C و MAG CORELIQUID P با برش های اریب، شبیه به الماس است. این طراحی مناسب کسانی است که می خواهند خنک کننده مایع متفاوتی را در سیستم خود تجربه کنند. هد بلاک شفاف سری MAG CORELIQUID C با نورپردازی ARGB و نشان دراگون ام اس آی، ترکیبی از ایده جذاب و ظاهری متفاوت است. هد بلاک سری MAG CORELIQUID P با ترکیب رنگ مشکی مات و مشکی پیانویی، همچنان نشان ازدهای تایوانی را در خود جای داده است.

خنک کننده مایع MAG Coreliquid P و MAG Coreliquid C ام اس آی معرفی شد
خنک کننده مایع MAG Coreliquid P و MAG Coreliquid C ام اس آی معرفی شد

یکی دیگر از جذابیت های عملکردی هر دو سری، قرارگیری پمپ در داخل رادیاتور است. بر خلاف بسیاری از خنک کننده های مایع پردازنده که پمپ را در زیر بلاک قرار می دهند، در سری MAG CORELIQUID C و MAG CORELIQUID P پمپ با نهایت سرعت چرخش 4200 دور در دقیقه، در داخل رادیتور قرار گرفته است تا از حرارت ایجاد شده پردازنده فاصله داشته باشد و البته به لطف موتور سه فاز، حداقل لرزش را ارائه کند. هر دو مورد دور بودن از حرارت پردازنده و موتور سه فاز، باعث شده تا این سری از خنک کننده های مایع MSI با طول عمر 11 سال روبرو باشند. مایع موجود در سیکل بسته خنک کننده، در رادیاتور به مسیرهای مختلف تقسیم می شود تا حرارت موجود به سرعت دفع شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MPG Z590 GAMING CARBON WIFI توسط سایت VMODTECH و کسب 2 نشان



  • پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 اینتل

    مدار رگلاتور ولتاژ قدرتمند 1+1+ 16

  • دو سوکت 8 پین تغذیه پردازنده

  • پشتیبانی از CORE BOOST و PCB تقویت شده 6 لایه

    طراحی بهینه خنک کننده قسمت مدار رگلاتور ولتاژ

  • پشتیبانی از رم DDR4 تا فرکانس 5333

    پشتیبانی از DDR4 BOOST ایزوله سازیو بهینه سازی مسیر پردازنده و رم

  • پشتیبانی از نسل چهارم Lightning Gen 4

  • شکاف های توسعه مقاوم سازی شده با استیل آرمور و لحیم کاری مضاعف

  • درگاه USB سریع LIGHTNING 20G به منظور انتقال سریع فایل ها

  • سه درگاه فوق سریع M.2 با خنک کننده اختصاصی

  • نورپردازی RGB اختصاصی MSI MYSTIC LIGHT میلیون ها رنگ و افکت ویژه

    سیستم صوتی Audio Boost 5 برای بهترین خروجی صوتی ممکن

  • کنترلر شبکه کابلی فوق سریع 2.5G به همراه شبکه وایرلس Wi-Fi 6 AX12

  • پشتیبانی از عیب یابی فوق سریع سیستم

  • شیلد I/O از پیش نصب شده برای سهولت کاربر در زمان اسمبل

  • طراحی زیبا و گیمر پسند

  • نرم افزار جامع Dragon Centerبرای مدیریت مادربرد




نام Gaming Carbon مترادف است با عملکرد خوب، قیمت مناسب و محبوبیت بین کاربران. این نسل از Gaming Carbon هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی قرار است از پردازنده های قفل باز نسل 11 اینتل استفاده کنید، می توانید با افزایش کارایی پردازنده را از آ«چه هست قدرتمند تر سازید اما برای این کار نیاز به یک برد خوب داردید. مادربرد MPG Z590 Gaming Carbon WIFI با ساختار 6 لایه PCB، راهکارهای خنک سازی و مدار قدرت 18 فاز 75 آمپر می تواند گزینه مناسبی حتی بای کاربران سخت گیر باشد.















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
معرفی کیس سایلنت MSI؛ با MPG QUIETUDE 100S خنک و بی صدا بازی کنید

شرکت MSI از بهترین سازندگان قطعات سخت‌افزاری بوده و کیس‌های ساخت این شرکت هم نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. این اواخر هم تمرکز MSI بر روح و روان گیمرها بوده و با معرفی کیس‌های مدرن و جذاب و در عین حال بی‌صدا در ترکیب با فن‌های سایلنت سعی در ایجاد محیطی آرام برای کاربران خود داشته تا با تمرکز هرچه بیشتر از بازی‌‌ها لذت ببرند.

کیس گیمینگ MSI MPG QUIETUDE 100S خنک و بی سر و صدا

اگر به دنبال یک کیس خنک و سایلنت هستید MPG QUIETUDE 100S انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود. MSI تمرکز خود را بر ایجاد محیطی ساکت برای افزایش تمرکز کاربران بنا نهاده و کلید این ماجرا هم فن بی صدای MEG SILENT GALE P12 است که بی سر و صدا جریان هوا را جابجا کرده و کیس شما را خنک نگه می‌دارد. البته این کیس به سه فن واقعاً بی صدا مجهز شده و امکانات جالبی را برای کنترل آنها در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

QUIETUDE100S2.jpg


با استفاده از کلید کنترلی می‌توانید به راحتی سرعت فن‌های کیس را در دو سطح 100٪ و 70٪ تنظیم کرده یا آنها را خاموش کنید. کیس خجالتی و بی صدای MSI ظاهر جذابی دارد و پنل جلویی آن از نورپردازی ARGB بهره برده و MSI از یک کلید فیزیکی برای کنترل آنها استفاده کرده است که در کنار درگاه‌های I/O بالای کیس، نظیر پورت USB-C نصب شده است.

QUIETUDE100S3.jpg


در واقع MPG QUIETUDE 100S یک کیس گیمینگ بسیار قدرتمند بوده که توانایی میزبانی از انواع و اقسام کارت‌های گرافیکی را دارد و در کنار درب تمام شیشه‌ای آن ظاهری جذاب را از خود به نمایش می‌گذارد. این کیس با پشتیبانی از 7 دستگاه فن می‌‌تواند جریان هوا را به راحتی جابجا کرده و خنکی محیط را تضمین کند.

فن MEG SILENT GALE P12 بی صدا و قدرتمند

MSI با عرضه فن MEG SILENT GALE P12 بار دیگر نشان داد یکه‌تاز دنیای خنک‌کننده‌ها بوده و قادر به تولید محصولی بی صدا با قدرت خنک سازی موثر است. محصولی آنقدر بی صدا که متوجه روشن بودن آن نخواهید شد.

QUIETUDE100S4.jpg



تیغه‌های فن MEG SILENT GALE P12 از جنس پلیمر کریستال مایع (LCP) بوده که در هنگام کار با حداکثر سرعت موجب کاهش لرزش فن شده و در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. طراحی تیغه‌ها هم به دقت انجام شده تا عملکرد آن را به حداکثر برساند.


QUIETUDE100S5.jpg



همچنین MEG SILENT GALE P12 از یک بلبرینگ هیدرودینامیک یا همان HDB بهره می‌برد که در نهایت باعث کاهش اصطکاک و افزایش طول عمر آن می‌شود. علاوه بر این جنس عالی قاب خارجی فن موجب شده تا در برابر فشار مقاومت بالای داشته باشد. در انتها باید گفت ترکیب کیس و فن کاملاً بی صدای MSI نوآوری جدیدی است که نشانه احترام این غول فناوری به خواست و سلیقه مشتریان خود است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
فن MEG SILENT GALE P12 بی صدا و قدرتمند

1627365568273.png

شرکت MSI با عرضه فن MEG SILENT GALE P12 بار دیگر نشان داد یکه‌تاز دنیای خنک‌کننده‌ها بوده و قادر به تولید محصولی بی صدا با قدرت خنک سازی موثر است. محصولی آنقدر بی صدا که متوجه روشن بودن آن نخواهید شد. تیغه‌های فن MEG SILENT GALE P12 از جنس پلیمر کریستال مایع (LCP) بوده که در هنگام کار با حداکثر سرعت موجب کاهش لرزش فن شده و در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. طراحی تیغه‌ها هم به دقت انجام شده تا عملکرد آن را به حداکثر برساند. همچنین از یک بلبرینگ هیدرودینامیک بهره می‌برد که در نهایت باعث کاهش اصطکاک و افزایش طول عمر آن می‌شود. علاوه بر این جنس عالی قاب خارجی فن موجب شده تا در برابر فشار مقاومت بالای داشته باشد.

برای مشاهده ویدیو معرفی این محصول کلیک کنید
 
Last edited:

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

کارت گرافیک های سری AMD Radeon RX 6600 XT ام اس آی معرفی شدند


شرکت تایوانی ام اس آی به عنوان شرکت پیشرو در زمینه تولید قطعات سخت افزاری و محصولات گیمینگ کارت گرافیک های شخصی سازی شده سری RX 6600 XT خود را در چهار مدل با دو زیر برند GAMING و MECH معرفی کرد.

کارت گرافیک RX 6600 XT با هدف ارائه بازی ها بروی رزولوشن 1080 پیکسل بنا نهاده شده است اما معماری هدفمند و عالی RDNA 2 به همراه تراشه Navi 23 باعث شده تا با پشتیبانی از جدیدترین فناوری ها مانند Raytracing (DXR)، سایه زنی با نرخ متغیر (VRS) و AMD FidelityFX عملکرد عالی در کنار مصرف انرژی بهینه را شاهد باشیم.

کارت گرافیک AMD Radeon RX 6600 XT مجهز به سیلیکن Navi 23 XT است که با 11.06 میلیارد ترانزیستور در قالب 237 میلی متر مربع قرار گرفته است. تراشه گرافیکی Navi 23 دارای 32 واحد محاسباتی با مجموع 2048 هسته جریانی است که می تواند با فرکانس 2589 مگاهرتز کار کند. این کارت همچنین دارای حافظه نهان 32 مگابایتی است (اینفینیتی کش) و از ظرفیت حافظه تصویری 8 گیگابایتی GDDR6 در یک رابط حافظه 128 بیتی با سرعت 16 گیگابیت بر ثانیه بهره می برد. همچنین پهنای باند 256 گیگابایت بر ثانیه برای این کارت در نظر گرفته شده است.

کارت گرافیک سری MSI AMD Radeon RX 6600 XT GAMING


کارت گرافیک های سری AMD Radeon RX 6600 XT ام اس آی معرفی شدند






کارت های گرافیک جدید MSI Radeon RX 6600 XT سری گیمینگ در دو مدل گیمینگ و گیمینگ ایکس وارد بازار می شود که به سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 مجهز هستند. طراحی پیشرفته فن دوگانه MSI در نسخه TORX FAN 4.0 به گونه ای است که جفت تیغه فن را بهم متصل می کند تا در نهایت جریان هوای متمرکز و وسیعی را به سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 هدایت کند. هیت سینک از فن آوری های پیشرفته هوازی و ترمودینامیکی برای اتلاف موثر گرما استفاده می کند که با حفظ عملکرد بالا، دمای تراشه گرافیکی و قطعات مهم را کاهش می دهد. نورپردازی خیره کننده Mystic Light RGB به خوبی در این کارت گرافیک ها طراحی و پیاده سازی شده که به راحتی توسط کاربر قابل کنترل است و می توان آن را با سایر قطعات سازگار از طریق نرم افزار MSI Center که به تازگی منتشر شده همگام سازی کرد.

کارت گرافیک MSI AMD Radeon RX 6600 XT GAMING X همچنین دارای موارد زیر است:

فن Torx Fan 4.0 : یک طراحی جدید با پیوستن جفت تیغه های فن با یک باله به منظور ایجاد یک رینگ تا جریان هوا متمرکز را به سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 هدایت کند.
لوله های انتقال حرارت یا هیت پایپ : لوله های حرارتی ساخته شده با دقت از حداکثر تماس با سطح تراشه گرافیکی اطمینان حاصل می کنند تا گرما را در تمام طول هیت سینک گسترش دهند.
بک پلیت یا صفحه فلری پشت : صفحه فلزی پشت کارت گرافیک در کنار استقامت، باعث دفع بهتر حرارت می شود.

کارت گرافیک سری MSI AMD Radeon RX 6600 XT MECH 2X


کارت گرافیک های سری AMD Radeon RX 6600 XT ام اس آی معرفی شدند





زیر برند کاربردی MECH با RX 6600 XT بازگشته است. این سری از کارت گرافیک های ام اس آی در دو نسخه اورکلاک شده و غیر اورکلاک، وارد بازار می شوند که هدف اصلی آنها ارائه عملکردی بی نقص در کنار پایداری و خنک کنندگی عالی است. فن های سری TORX FAN 3.0 این کارت ها را همراهی می کنند که بارها عملکرد خوب آنها ثابت شده است.

سیستم خنک کننده در این سری از کارت ها به لطف هیت سینک بزرگ، فن های قدرتمند و البته پدهای حرارتی استفاده شده در مهمترین و حساسترین قطعات کارت، عملکردی بالا و پایدار حتی در بار کاری زیاد را تضمین می کند.

کارت گرافیک MSI AMD Radeon RX 6600 XT MECH 2X دارای موارد زیر است:

فن TORX FAN 3.0 : این سری از فنهای ام اس آی بارها از سوی مراکز معتبر مورد تمجید قرار گرفته است. جوایز متعدد نشان از عملکرد خوب این فن ها دارد.
فناوری Zero Frozr : فن ها تنها زمانی شروع به چرخش می کنند که دمای کارت بیش از 60 درجه سانتی گراد را تجربه کند. همین موضوع باعث به وجود آمدن محیطی آرام می شود تا تمرکز کاربر بروی اهداف مهمتر باشد.
پدهای حرارتی : تعداد زیادی پد حرارتی با قدرت بالا در انتقال حرارت، در این سری از کارت ها استفاده شده است تا پایداری و خنک بودن کارت همچنان اصلی ترین هدف MECH باشد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و برررسی درایو MSI SPATIUM M480 نسخه 2 ترابایت توسط سایت معتبر GURU3D و کسب نشان

سری M درایوهای MSI SPATIUM به عنوان جدیدترین لاین آپ محصولات SSD یا به شکل دقیق‌تر M.2 NVMe SSD معرفی شدند و در ابتدا شامل سه محصول خواهند بود. این سه درایور M480 و M470 و M370 نام دارند که در قالب دو مدل PCIe Gen 4.0 و یک مدل PCIe Gen 3.0 با فرم فاکتور M.2 2280 ارائه خواهند شد.

در واقع MSI به دنبال گسترش برند خود به عنوان یک برند رایانه شخصی معتبر است و مشخصا SPATIUM می‌تواند حضور آنها را در بازار بهبود داده و اکوسیستم شرکت را پیشرفت دهد. این SSDها با 3D NANDهای بسیار با کیفیت و متراکم توید شده‌اند تا بهترین کارایی و طول عمر را برای حرفه‌ای‌ها، خالقین محتوا و گیمرها به همراه داشته باشند. در عین حال برای دو مدل M480 و M470 حافظه کش DRAM و برای تمام مدل‌ها حافظه کش SLC در نظر گرفته شده است.

درایو SPATIUM M480 کارایی در سطح جدیدی را برای خالقین محتوا و گیمرها فراهم می‌کند. با توجه به حضور استانداردهای PCI Express Gen 4.0 و NVMe 1.4 ما شاهد سرعت خارق العاده خواندن ترتیبی تا 7000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 6850 مگابایت بر ثانیه هستیم. M480 در سه ظرفیت به بازار عرضه خواهد شد، 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت. این مدل سریع‌ترین نمونه لاین آپ SPATIUM می‌باشد.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

سالید SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2 HS عضو جدید MSI​


کمپانی تایوانی ام اس آی مدتی قبل سالیدهای NVMe M.2 را به سبد محصولات خود اضافه کرد. سالیدهایی که نه تنها در بخش زیبایی شناسی در سطح بالایی قرار دارند بلکه در بخش عملکرد هم با سرعت خواندن 7000 مگابایت در ثانیه، اهمیت عملکرد را برای این اژدهای تایوانی تایید می کند. حال پس از گذشت مدت زمان اندک، شاهد عضو جدیدی از خانواده SPATIUM سالیدهای ام اس آی هستیم که با نام SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2 HS روانه بازار می شود.

سالید جدید SPATIUM M480 HS با کیفیت ساخت بالا، رابط نسل چهارم PCIe و طراحی 3D NAND، چگالی بالایی در چیدمان بانک های حافظه ارائه می دهد تا قابلیت افزایش ظرفیت تا 2 ترابایت را فراهم سازد. ظرفیت های موجود برای این مدل شامل مدل 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت است که در کنار کنترلر رده بالای PHISON E18 و قابلیت های امنیتی هوشمند تصحیح کد خطا LPDC ECC و E2E Data Protection و بازیابی امن داده ها، SPATIUM M480 HS را به گزینه ای ایده آل برای تولیدکنندگان محتوا و گیمرها تبدیل می کند.

سالید SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2 HS عضو جدید MSI


به لطف رابط PCIe Gen 4 و NVMe 1.4 این سالید جدید قادر است تا نهایت سرعت خواندن 7000 مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 6800 مگابایت در ثانیه را ارائه کند. محصول SPATIUM M480 HS برای پایداری در سخت ترین شرایط به هیت سینک بزرگی مجهز شده است که می تواند تا 20 درجه دمای SSD را در بار کاری بالا کاهش دهد. این هیت سینک آلومینیومی با رنگ برنز، چهره ای جذاب به SPATIUM M480 HS بخشیده است که به نوعی با زبان طراحی و رنگ مادربردهای پرچمدار این شرکت هماهنگ است.

سالید SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2 HS عضو جدید MSI


تمام موارد گفته شده از جمله کیفیت ساخت بالا و هیت سینک بزرگ باعث شده تا SPATIUM M480 HS با طول عمر بیش از 1.600.000 ساعت، خیال خریداران این سالید زیبا را راحت کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست کارت گرافیک MSI RX 6600 XT GAMING X توسط سایت iGORSLAB و کسب نشان

کارت های گرافیک جدید MSI Radeon RX 6600 XT سری گیمینگ در دو مدل گیمینگ و گیمینگ ایکس وارد بازار می شود که به سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 مجهز هستند. طراحی پیشرفته فن دوگانه MSI در نسخه TORX FAN 4.0 به گونه ای است که جفت تیغه فن را بهم متصل می کند تا در نهایت جریان هوای متمرکز و وسیعی را به سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 هدایت کند. هیت سینک از فن آوری های پیشرفته هوازی و ترمودینامیکی برای اتلاف موثر گرما استفاده می کند که با حفظ عملکرد بالا، دمای تراشه گرافیکی و قطعات مهم را کاهش می دهد. نورپردازی خیره کننده Mystic Light RGB به خوبی در این کارت گرافیک ها طراحی و پیاده سازی شده که به راحتی توسط کاربر قابل کنترل است و می توان آن را با سایر قطعات سازگار از طریق نرم افزار MSI Center که به تازگی منتشر شده همگام سازی کرد.


کارت گرافیک MSI AMD Radeon RX 6600 XT GAMING X همچنین دارای موارد زیر است:


فن Torx Fan 4.0 : یک طراحی جدید با پیوستن جفت تیغه های فن با یک باله به منظور ایجاد یک رینگ تا جریان هوا متمرکز را به سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 هدایت کند.
لوله های انتقال حرارت یا هیت پایپ : لوله های حرارتی ساخته شده با دقت از حداکثر تماس با سطح تراشه گرافیکی اطمینان حاصل می کنند تا گرما را در تمام طول هیت سینک گسترش دهند.
بک پلیت یا صفحه فلری پشت : صفحه فلزی پشت کارت گرافیک در کنار استقامت، باعث دفع بهتر حرارت می شود.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

آموزش اورکلاک کارت گرافیک Radeon RX 6600XT تا 2.8 گیگاهرتز​


کارت گرافیک های AMD Radeon RX 6000 به دلیل ساختار متفاوت نسبت به RTX 30 انویدیا، با فرکانس های بالا میانه خوبی دارند. حتی کاربران آماتور هم می توانند به راحتی فرکانس کارت گرافیک های سری RX 6000 را به اعداد بالا برسانند و از عملکرد متفاوت آن شگفت زده شوند. یکی از جذاب ترین خبرها در این مدت، رسیدن فرکانس کاری کارت گرافیک RX 6600XT به فرکانس 2.8 گیگاهرتز آن هم با خنک کننده استاندارد کارت گرافیک بود که در ادامه به آن می پردازیم.

رساندن فرکانس کاری تراشه گرافیکی کارت RX 6600XT به 2.8 گیگاهرتز به هیچ عنوان ترسناک نیست و هر کاربری می تواند با استناد به اعداد درج شده در این مقاله به این فرکانس دست پیدا کند. بهتر است قبل از شروع کردن به اورکلاک، با چند نرم افزار تست، از کارت گرافیک بنچمارک گرفته تا بعد از تغییرات صورت گرفته تفاوت را احساس کنید.

قبل از هر چیزی لازم است تا نرم افزار MorePowerTool یا MPT را دانلود کنید. این نرم افزار برای تغییرات در عملکرد کارت گرافیک و ادیت بایوس کارت استفاده می شود. می توانید برای این که خیالتان راحت شود و البته با مشکل روبرو نشوید، نسخه ای از بایوس کارت گرافیک را استخراج کرده و در هارد ذخیره کنید. برای این منظور نرم افزار GPU-Z می تواند به شما کمک کند.



چگونه از بایوس کارت گرافیک نسخه پشتیبانی دریافت کنیم


اگر می دانید که بایوس جدیدی برای کارت گرافیک شما منتشر شده است بهتر است بایوس جدید را بارگذاری کنید. برای این منظور بهتر است به وب سایت تولیدکننده کارت گرافیک رفته و بر اساس دستورات شرکت بایوس را بروزرسانی کنید.

نرم افزار MPT را باز کرده از نوار منو بالا گزینه کارت گرافیک RX 6600XT را انتخاب کنید. به این دلیل که ممکن است تراشه گرافیکی مجتمع پردازنده هم در این لیست باشد پس باید گزینه انتخابی شما تنها کارت گرافیک مورد نظر باشد. از گزینه های کنار هم نرم افزار، تنظیمات Power and Voltage را انتخاب کنید. گزینه power limit را بروی 155 تا 160 وات در نظر بگیرید. بهتر است فعلا با پایین ترین اعدادی که گفته ایم عمل کنید. این مقدار تغییر در وات حتی بیشتر از مقدار تعیین شده برای کارت های اورکلاک شده کارخانه ای است اما آنقدر بالا نیست که باعث ترس و وحشت شود. در بخش TDC limits دو گزینه با نام های GFX و Soc وجود دارد. مقدار 127 یا 130 را برای GFX در نظر بگیرید و برای Soc هم مقدار 25 کافی است. همچنین در بخش Memory VDDCI / MVDD عدد 1400 میلی ولت را برای DPM 3 باید انتخاب کنید.



آموزش اورکلاک کارت گرافیک Radeon RX 6600XT تا 2.8 گیگاهرتز



تیم AMD برای این که کاربران با تنظیمات بالا باعث خرابی کارت نشود، بارها با MPT جلوی تغییرات را می گیرد اما مهم این است که مهمترین تغییرات همچنان باز هستند ولی شما بیشتر مراقب تغییر عددهای داخل باکس ها باشید زیرا با کوچک ترین خطا ممکن است با کارت گرافیک خداحافظی کنید. در بخش نوار ابزار بالا به Frequency رفته و مقدار FCLK را به 500/1980 تغییر دهید.


آموزش اورکلاک کارت گرافیک Radeon RX 6600XT تا 2.8 گیگاهرتز




لازم است در این مرحله تغییرات را با Save ذخیره کنیم و سپس با Write SPPT تغییرات را اعمال کنیم.

در این بخش باید به درایور AMD رفته و تغییراتی را در حداقل فرکانس، حداکثر فرکانس، ولتاژ کاری و فرکانس VRAM لحاظ کنید. بهتر است مقادیر درج شده در تصویر زیر را برای این کار انتخاب کنید. به یاد داشته باشید تیک GPU Tuning و VRAM Tuning را فعال کنید و مقادیر را در نظر بگیرید. حداقل فرکانس 2720 مگاهرتز – حداکثر فرکانس 2840 مگاهرتز – ولتاژ 1120 میلی ولت – حداکثر فرکانس VRAM برابر با 2340 مگاهرتز


آموزش اورکلاک کارت گرافیک Radeon RX 6600XT تا 2.8 گیگاهرتز



حداقل فرکانس 2720 مگاهرتز – حداکثر فرکانس 2840 مگاهرتز – ولتاژ 1120 میلی ولت – حداکثر فرکانس VRAM برابر با 2340 مگاهرتز

کار تمام است. حالا وقت مشاهده تغییرات در عملکرد کارت گرافیک Radeon RX 6600XT پس از اورکلاک است.











همانطور که مشاهده می کنید، کارت گرافیک RX 6600XT پس از اورکلاک به 2.8 گیگاهرتز، عملکرد عالی از خود نشان داد. شاید با این وجود هنوز به RX 6700XT نرسید اما از تمام کارت های RX 6600XT عملکردی به مرابت بالاتر دارید. در واقع این است معجزه اورکلاک.

منبع مطلب: igorslab
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست کارت گرافیک MSI RX 6600 XT GAMING X توسط سایت TWEAKTOWN و کسب نشان منتخب نویسنده

کارت های گرافیک جدید MSI Radeon RX 6600 XT سری گیمینگ در دو مدل گیمینگ و گیمینگ ایکس وارد بازار می شود که به سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 مجهز هستند. طراحی پیشرفته فن دوگانه MSI در نسخه TORX FAN 4.0 به گونه ای است که جفت تیغه فن را بهم متصل می کند تا در نهایت جریان هوای متمرکز و وسیعی را به سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 هدایت کند. هیت سینک از فن آوری های پیشرفته هوازی و ترمودینامیکی برای اتلاف موثر گرما استفاده می کند که با حفظ عملکرد بالا، دمای تراشه گرافیکی و قطعات مهم را کاهش می دهد. نورپردازی خیره کننده Mystic Light RGB به خوبی در این کارت گرافیک ها طراحی و پیاده سازی شده که به راحتی توسط کاربر قابل کنترل است و می توان آن را با سایر قطعات سازگار از طریق نرم افزار MSI Center که به تازگی منتشر شده همگام سازی کرد.


کارت گرافیک MSI AMD Radeon RX 6600 XT GAMING X همچنین دارای موارد زیر است:


فن Torx Fan 4.0 : یک طراحی جدید با پیوستن جفت تیغه های فن با یک باله به منظور ایجاد یک رینگ تا جریان هوا متمرکز را به سیستم خنک کننده TWIN FROZR 8 هدایت کند.
لوله های انتقال حرارت یا هیت پایپ : لوله های حرارتی ساخته شده با دقت از حداکثر تماس با سطح تراشه گرافیکی اطمینان حاصل می کنند تا گرما را در تمام طول هیت سینک گسترش دهند.
بک پلیت یا صفحه فلری پشت : صفحه فلزی پشت کارت گرافیک در کنار استقامت، باعث دفع بهتر حرارت می شود.



















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و برررسی درایو MSI SPATIUM M4 با ظرفیت 2 ترابایت توسط TECJPOWERUP و کسب نشان

سری M درایوهای MSI SPATIUM به عنوان جدیدترین لاین آپ محصولات SSD یا به شکل دقیق‌تر M.2 NVMe SSD معرفی شدند و در ابتدا شامل سه محصول خواهند بود. این سه درایور M480 و M470 و M370 نام دارند که در قالب دو مدل PCIe Gen 4.0 و یک مدل PCIe Gen 3.0 با فرم فاکتور M.2 2280 ارائه خواهند شد.در واقع MSI به دنبال گسترش برند خود به عنوان یک برند رایانه شخصی معتبر است و مشخصا SPATIUM می‌تواند حضور آنها را در بازار بهبود داده و اکوسیستم شرکت را پیشرفت دهد. این SSDها با 3D NANDهای بسیار با کیفیت و متراکم توید شده‌اند تا بهترین کارایی و طول عمر را برای حرفه‌ای‌ها، خالقین محتوا و گیمرها به همراه داشته باشند. در عین حال برای دو مدل M480 و M470 حافظه کش DRAM و برای تمام مدل‌ها حافظه کش SLC در نظر گرفته شده است.

درایو SPATIUM M480 کارایی در سطح جدیدی را برای خالقین محتوا و گیمرها فراهم می‌کند. با توجه به حضور استانداردهای PCI Express Gen 4.0 و NVMe 1.4 ما شاهد سرعت خارق العاده خواندن ترتیبی تا 7000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 6850 مگابایت بر ثانیه هستیم. M480 در سه ظرفیت به بازار عرضه خواهد شد، 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت. این مدل سریع‌ترین نمونه لاین آپ SPATIUM می‌باشد.

نکات مثبت این SSD از دید نویسنده :
1-عملکرد فوق العاده مطلوب
2-عملکرد خوب در بنچمارک ها
3-عملکرد فوق العاده در رایت
4-هیت سینک کارآمد
5-بعد از نصب هیت سینک هیچ گلوگاه گرمایی مشاهده نمیشود
6-حافظه سریع کش DRAM



















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

بررسی هدست گیمینگ MSI IMMERSE GH30 توسط سایت سخت افزار مگ و کسب نشان​

شرکت MSI در کلیه سطوح کاربری محصولات متنوعی را عرضه می‌کند. در زمینه هدست‌های گیمینگ، یکی از محصولات جالب توجه این شرکت در سطح کاربری پایه، هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 است که کیفیت و امکانات خوبی را نسبت به قیمت خود ارائه می‌کند. این هدست از طریق جک 3.5 میلیمتری به PC، لپتاپ، موبایل و کنسول متصل می‌شود و وسایل همراه کاملی دارد.

بررسی و نتیجه گیری​

داشتن یک هدست مناسب گیمینگ قطعا در موفقیت یک گیمر نقش بسزایی دارد. هوشیاری نسبت به محیط اطراف در یک بازی، کمک شایانی به از بین بردن دشمنان کمین کرده در اطراف شما خواهد کرد. از این نظر، هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 ام اس آی یک گزینه خوب و اقتصادی برای گیمر‌های تازه کار است.

به هنگام گیمینگ وضوح صدای محیط و کیفیت صدای 7.1 کاناله مجازی، قابل قبول ارزیابی شد. شناسایی محل وقوع انفجار و صدای قدم‌های حریف امکان پذیر بود. میزان بیس در بازی به اندازه ی کافی مناسب است و کاربر را اذیت نمی‌کند.

در مورد موسیقی، صدای بیس خوب است اما Clarity آن کافی نیست. البته این موضوع به سلیقه هم باز می‌گردد و شاید برای بسیاری از کاربران، صدای پخش موسیقی این هدست کاملا مناسب باشد. به هر جهت، این هدست گیمینگ است و انتظار پخش صدای موسیقی در حد هدست‌های استودیویی را نمی‌توان از آن داشت. صدای 7.1 کاناله ساراند مجازی کیفیت مطلوبی به موسیقی می‌دهد و صدای فلتی را می‌توان با آن تجربه کرد. البته شدت صدا باید در تناسب با سورس و پخش کننده نیز باشد تا تخریب نشود.

قدرت جذب میکروفون هدست نیز قابل قبول است، و صدای اطراف به درون آن به ندرت کشیده می‌شود. از نظر فنی، به خوبی می‌تواند صدای کاربر را منتقل کند. این هدست مجهز به درایور‌های 40 میلیمتری است که با توجه به قیمت، کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند.

وزن بسیار سبک و امکان اتصال به گوشی همراه و کنسول‌ها، از دیگر امکانات خوب این هدست به شمار می‌رود. تنها انتقادی که می‌توان به این محصول خوش ساخت از ام اس آی داشت، عدم پشتیبانی از نورپردازی RGB، و همچنین عرق کردن گوش در استفاده طولانی مدت است.

من حیث المجموع، هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 ام اس آی را به تمامی‌کاربرانی که برای اولین بار علاقمند به تهیه یک هدست مناسب گیم هستند پیشنهاد می‌کنیم. این هدست در بازار‌های جهانی به قیمت 50 دلار و در ایران، به قیمت 1.5 میلیون تومان در دسترس قرار دارد، و در همین راستا نشان بهترین ارزش خرید را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • بسیار سبک
  • قیمت مناسب
  • وسایل همراه کامل
  • مناسب برای گیمینگ
  • دارای کابل اسلیو شده
  • دارای میکروفون جدا شونده
  • ظاهر جذاب و کابل اسلیو شده
  • قابلیت اتصال به کنسول و تلفن همراه











 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

Wi-Fi 6E در راه است – سریع، مطمئن، با ثبات و بدون محدودیت MSI​


حرکت به سمت استانداردهای جدید در اتصالات بی‌سیم همشه سوالاتی را از چگونگی آن و زمان دسترس بودنش به همراه خود داشته است. بهتر است برای دوره جدیدی از اتصالات Wi-Fi با استفاده از مجموعه مادربردهای MSI با قابلیت پشتیبانی از نسل جدید اتصالات بی‌سیم با نام Wi-Fi 6E آماده شوید. نسل قبلی Wi-Fi ها با توجه به باندی که از آن برای ارتباط استفاده می‌کردند دارای محدودیت‌هایی بودند. Wi-Fi 6E برطرف کردن همان محدودیت‌ها عرضه خواهد شد.

نسخه تکامل‌ یافته از Wi-Fi 6​

احتمالا در چند سال گذشته اسم Wi-Fi 6E به گوشتان خورده است. Wi-Fi 6 یا 802.11ax، یک استاندارد ارتباط بی‌سیم با کارایی بسیار بالا است که در باندهای عمومی 2.4GHz و 5Ghz کار می‌کند. حال Wi-Fi 6E یا 802.11ax نسخه گسترش داده شده‌ای از استاندارد Wi-Fi 6 است، که بر اساس استانداردهای آن ساخته شده است.



امکان تداخل در محدوده 5MHz​

بسیاری از وسایل ارتباطی در اطراف ما از باندهای 2.4GHz و 5GHz استفاده می‌کنند. این موضوع به ویژه در مناطق شهری و پرجمعیت می‌تواند منجر به تداخل امواج شود. برای جلوگیری از این مشکل درستورالعمل‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، که تمام تولید کنندگان لوازم ارتباطی بی‌سیم مکلف به اجرای آن هستند. به طور مثال، فقط در دفتر مرکزی MSI مجموعا 49 شبکه بی‌سیم وجود دارد که وظیفه ایجاد ارتباط بین صدها دستگاه را بر عهده دارند، که می‌تواند منجر به تداخل شود. گاهی اوقات ممکن است در خانه یا محل کار چنین تداخلاتی را تجربه کرده باشید. معمولا این تداخل به طور موقت باعث قطع ارتباط یا کند شدن سرعت می‌شود که به هیچ وجه تجربه خوبی نیست.

برطرف شدن مشکلات با Wi-Fi 6E​

Wi-Fi 6E دقیقا به دنبال برطرف کردن همین مشکل است. این فناوری جدید ارتباطی می‌تواند به شما اجازه استفاده از باندهای بسیار گسترده‌تر و در عین حال خلوت‌تری را به شما می‌دهد. Wi-Fi 6E علاوه برا اینکه شما را از تمام قابلیت‌های Wi-Fi 6 مانند تاخیر کمتر، سرعت انتقال داده بیشتر و عملکرد مناسب بهره‌مند می‌سازد، به شما اجازه می‌دهد تا از یک مسیر امن و بدون هیچ‌گونه تداخلی ارتباطات خود را برقرار کنید. حتی اگر در یک محدوده تعداد بسیار زیادی دستگاه از طریق باند 6GHz با هم در ارتباط باشند، باز هم به راحتی می‌تواند با کانال‌های بسیار گسترده‌ای که در اختیار دارد، تعداد بیشتری از دستگاه‌های مختلف را در مقایسه با باندهای قدیمی و معمولی موجود بدون هیچ به هم متصل کند.




در حالی که باند 5GHz به کاربران تنها اجازه‌ی استفاده از دو کانال 160MHz را می‌داد، 6GHz می‌تواند 7 کانال اضافی 160MHz را برای استفاده فراهم کند. این ویزه‌گی ظرفیت شبکه شما را به شدت افزایش می‌دهد و دست شما را برای گسترش شبکه تا 4 برابر گذشته باز می‌گذارد. این شبکه با وجود گسترده‌ای که دارد کاملا قابل اطمینان است و هیچ تداخلی در آن اتفاق نمی‌افتد.

حتی این قابلیت هم چیزی نیست که باند 6GHz را سطح جهان تا این حد مهم کرده است. در بسیاری از کشورها برای استفاده از دستگاه‌های ارتباطی با باند 5GHz محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است، چرا که سیستم‌های راداری آنها نیز در همین محدوده کار می‌کنند. به همین دلیل تمام دستگاه‌های Wi-Fi که در این محدوده کار می‌کنند، بر طبق قانون ملزم به استفاده از قابلیت تشخیص و اجتناب از تداخل با رادار هستند. نام این سیستم Dynamic Frequency Selection یا سیستم انتخاب فرکانس پویا است؛ که به اختصار (DFS) نامیده می‌شود. مشکل این سیستم ایمنی این است که به دلیل تغییر ناگهانی و خودکار فرکانس، جهت جلوگیری با تداخل امواج باعث تاخیر، قطعی و کاهش سرعت ناگهانی در ارتباط می‌شود.

این در حالی است که باند 6GHz در هیچ مکانی، هیچ محدودیتی ندارد.

با توجه به اینکه Wi-Fi 6E(802.11ax-20210) نسخه ارتقاء یافته‌ای از استاندارد Wi-Fi 6 (802.11ax) است؛ می‌تواند تمام ویژگی‌های خوب این استاندارد را در اختیار کاربران بگذارد. برخی از این قابلیت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

MU-MIMO (Multi-User Multiple Input Multiple Output): این ویژگی به نقطه دسترسی اجازه می‌دهد که همزمان با دو دستگاه پایین دست و بالادست، با چندین دستگاه ارتباط برقرار کند. این ویژگی باعث کاهش زمان انتظار برای دستگاه‌های موجود در شبکه می‌شود.

کانال‌های گسترده‌تر 160MHz: پهنای باند بیشتر باعث عملکرد بهتر و تاخیر کمتر در اتصال بی‌سیم می‌شود.

Target Wake Time (TWT): این ویژگی با مدیریت مناسب حالت خواب یا Sleep دستگاه میزان مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

حالت مدولاسیون دامنه (1024-QAM): استانداردی جدید برای کد گذاری داده‌های بیشتر که باعث افزایش سرعت داده‌ها تا 25 درصد می‌شود.

Transmit Beam Forming (TXBF): سیگنال‌های بی‌سیم را به طور دقیق متمرکز می‌کند تا دستگاه مورد نظر را مشخص کند. اتصال حاصله در این حالت بسیار سریعتر و مطمئن‌تر است.

Orthogonal Frequency Division Multiple Access (OFDMA): این ویژگی نقطه دسترسی را قادر می‌سازد تا به صورت همزمان با چندین دستگاه ارتباط برقرار کند و هر کانال Wi-Fi را به کانالهای فرعی مناسب تقسیم می‌کند، تا در نتیجه ارتباط پایدارتری را فراهم کند.

برخی از مادربردهای دارای قابلیت Wi-Fi 6E شرکت MSI:

مادربردهای X570 بهینه شده برای پردازنده‌های AMD Ryzen:

  • MEG X570S ACE MAX
  • MPG X570S CARBON MAX WIFI
  • MPG X570S EDGE MAX WIFI
  • MAG X570S TOMAHAWK MAX WIFI



مادربردهای MSI Z590 مخصوص پردازنده‌های نسل 10 و 11 اینتل

  • MEG Z590 GODLIKE
  • MEG Z590I UNIFY
  • MEG Z590 ACE
  • MEG Z590 UNIFY-X
  • MEG Z590 UNIFY
  • MPG Z590 GAMING CARBON WIFI
  • MPG Z590 GAMING EDGE WIFI
  • MPG Z590M GAMING EDGE WIFI
  • MAG Z590 TOMAHAWK WIFI
  • Z590 PRO WIFI




مادربردهای MSI B560 مخصوص پردازنده‌های نسل 10 و 11 اینتل

  • MPG B560I GAMING EDGE WIFI
  • MAG B560 TOMAHAWK WIFI
  • MAG B560M MORTAR WIFI

 
Last edited:

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و برررسی درایو MSI SPATIUM M480 با ظرفیت 2 ترابایت توسط ETEKNIX و کسب نشان اکستریم پرفورمنس

سری M درایوهای MSI SPATIUM به عنوان جدیدترین لاین آپ محصولات SSD یا به شکل دقیق‌تر M.2 NVMe SSD معرفی شدند و در ابتدا شامل سه محصول خواهند بود. این سه درایور M480 و M470 و M370 نام دارند که در قالب دو مدل PCIe Gen 4.0 و یک مدل PCIe Gen 3.0 با فرم فاکتور M.2 2280 ارائه خواهند شد.در واقع MSI به دنبال گسترش برند خود به عنوان یک برند رایانه شخصی معتبر است و مشخصا SPATIUM می‌تواند حضور آنها را در بازار بهبود داده و اکوسیستم شرکت را پیشرفت دهد. این SSDها با 3D NANDهای بسیار با کیفیت و متراکم توید شده‌اند تا بهترین کارایی و طول عمر را برای حرفه‌ای‌ها، خالقین محتوا و گیمرها به همراه داشته باشند. در عین حال برای دو مدل M480 و M470 حافظه کش DRAM و برای تمام مدل‌ها حافظه کش SLC در نظر گرفته شده است.

درایو SPATIUM M480 کارایی در سطح جدیدی را برای خالقین محتوا و گیمرها فراهم می‌کند. با توجه به حضور استانداردهای PCI Express Gen 4.0 و NVMe 1.4 ما شاهد سرعت خارق العاده خواندن ترتیبی تا 7000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 6850 مگابایت بر ثانیه هستیم. M480 در سه ظرفیت به بازار عرضه خواهد شد، 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت. این مدل سریع‌ترین نمونه لاین آپ SPATIUM می‌باشد.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
معرفی قابلیت قابلیت MSI M.2 Auto Switch



با وجود این که پردازنده های نسل 10 اینتل و نسل 11 اینتل هر دو از سوکت LGA 1200 استفاده می کنند اما با هر نسل، مادربردهای مختلفی روانه بازار شد. با پردازنده های نسل 10 اینتل مادربردهای مبتنی بر چیپ ست سری 400 و با پردازنده های نسل 11 اینتل مادربردهای مبتنی بر چیپ ست سری 500 اینتل معرفی شدند. مهمترین دلیل این تغییر هم پشتیبانی از خطوط PCIe 4.0 توسط پردازنده های نسل 11 یا Rocket Lake است. اما در این بین خبرهایی شنیده شده است مبنی بر اینکه درگاه M.2 در بعضی از مادربردهای B560 با پردازه های نسل 10 اینتل غیرفعال است. حال در ادامه دلیل این مشکل را عنوان می کنیم.

مادربردهای Z590 و B560 برای پردازنده های نسل 11 بهینه سازی شده اند. چنانچه قصد دارید از سالیدها یا قطعات مبتنی بر PCIe 4.0 استفاده کنید تنها باید مادربردهای Z590 و B560 را با پردازنده های نسل 11 اینتل اسمبل کنید اما اگر به PCIe 4.0 اهمیت نمی دهید پردازنده های نسل 10 اینتل همچنان گزینه های خوبی برای شما هستند.

با این حال، برخی از کاربران اخیراً گزارش داده اند که یکی از اسلات های M.2 در برخی از مادربردهای B560 با نصب پردازنده نسل 10 اینتل غیرفعال شده است. حال سوال این است که چرا بعضی از اسلات های M.2 مادربردهای Z590 و B560 با پردازنده های نسل 10 اینتل سازگار نیستند؟

زمانی که پردازنده های نسل 10 اینتل را بروی مادربردهای Z590 و B560 نصب می کنید هیچ یک از خطوط PCIe 4.0 بین پردازنده و اسلات M.2 فعال نمی شود زیرا پردازنده های نسل 10 اینتل از این خطوط پشتیبانی نمی کنند. این در حالی است که این مادربردها برای خطوط PCIe 4.0 پردازنده های نسل 11 اینتل ساخته شده اند.

تولیدکننده ای مانند MSI برای اتصال درگاه M.2 از یک سوئیچ استفاده می کند. این سوئیچ در صورت استفاده از پردازنده های نسل 11 اینتل، درگاه M.2 را به پردازنده متصل می کند و در صورت استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل درگاه M.2 را به چیپ ست مادربرد متصل می کند. اما این سوئیچ هم در مدل های دارای یک درگاه تا دو درگاه M.2 در دسترس است و مادربردهایی که از سه درگاه M.2 استفاده می کنند، همچنان یکی از درگاه ها با پردازنده های نسل 10 اینتل غیر فعال است.

با این وجود درگاه M.2 مادربردهایی مانند B560I GAMING EDGE WIFI / B560M MORTAR WIFI / B560M BAZOOKA / B560M PRO-VDH حتی با پردازنده های نسل 10 اینتل هم در دسترس هستند. مادربردهای گفته شده دارای دو درگاه M.2 هستند که هر دو درگاه با نسل 10 سازگار هستند اما مادربردهایی که دارای 3 درگاه M.2 هستند همچنان یکی از درگاه ها قابلیت فعال شدن با پردازنده های نسل 10 اینتل را ندارد.



لیست مادربردها و پشتیبانی درگاه های M.2 در حالت استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل


لیست مادربردها و پشتیبانی درگاه های M.2 در حالت استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل


لیست مادربردها و پشتیبانی درگاه های M.2 در حالت استفاده از پردازنده های نسل 11 اینتل

لیست مادربردها و پشتیبانی درگاه های M.2 در حالت استفاده از پردازنده های نسل 11 اینتل


با توجه به لیست بالا مشخص است که بیشتر مادربردها حتی با استفاده از پردازنده های نسل 10 اینتل هم قابلیت فعال شدن درگاه M.2 را دارند. چنانچه مادربردی دارید که بیش از سه درگاه M.2 دارد باید سالید را بروی یکی از دو درگاه دیگر نصب کنید تا فعال شود. با این وجود پیشنهاد می کنیم که در زمان خرید ترکیب مناسبی از پردازنده و مادربرد را انتخاب کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MPG Z590 GAMING CARBON WIFI توسط سایت PC GAMER و کسب امتیاز 91 از 100



  • پشتیبانی از پردازنده های نسل 11 اینتل

    مدار رگلاتور ولتاژ قدرتمند 1+1+ 16

  • دو سوکت 8 پین تغذیه پردازنده

  • پشتیبانی از CORE BOOST و PCB تقویت شده 6 لایه

    طراحی بهینه خنک کننده قسمت مدار رگلاتور ولتاژ

  • پشتیبانی از رم DDR4 تا فرکانس 5333

    پشتیبانی از DDR4 BOOST ایزوله سازیو بهینه سازی مسیر پردازنده و رم

  • پشتیبانی از نسل چهارم Lightning Gen 4

  • شکاف های توسعه مقاوم سازی شده با استیل آرمور و لحیم کاری مضاعف

  • درگاه USB سریع LIGHTNING 20G به منظور انتقال سریع فایل ها

  • سه درگاه فوق سریع M.2 با خنک کننده اختصاصی

  • نورپردازی RGB اختصاصی MSI MYSTIC LIGHT میلیون ها رنگ و افکت ویژه

    سیستم صوتی Audio Boost 5 برای بهترین خروجی صوتی ممکن

  • کنترلر شبکه کابلی فوق سریع 2.5G به همراه شبکه وایرلس Wi-Fi 6 AX12

  • پشتیبانی از عیب یابی فوق سریع سیستم

  • شیلد I/O از پیش نصب شده برای سهولت کاربر در زمان اسمبل

  • طراحی زیبا و گیمر پسند

  • نرم افزار جامع Dragon Centerبرای مدیریت مادربرد




نام Gaming Carbon مترادف است با عملکرد خوب، قیمت مناسب و محبوبیت بین کاربران. این نسل از Gaming Carbon هم از این قاعده مستثنی نیست. وقتی قرار است از پردازنده های قفل باز نسل 11 اینتل استفاده کنید، می توانید با افزایش کارایی پردازنده را از آ«چه هست قدرتمند تر سازید اما برای این کار نیاز به یک برد خوب داردید. مادربرد MPG Z590 Gaming Carbon WIFI با ساختار 6 لایه PCB، راهکارهای خنک سازی و مدار قدرت 18 فاز 75 آمپر می تواند گزینه مناسبی حتی بای کاربران سخت گیر باشد.



















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

مادربردهای B550 ام اس آی هم اکنون در بازار کشور – میزبان‌های شایسته رایزن‌ها​


بعد از ورود کارت گرافیک‌های MSI با گارانتی گرین به بازار سخت افزار کشورمان، حالا شرکت سیاره سبز گرین با خدمتی دیگر به علاقمندان به کامپیوتر و سخت افزار ارائه می‌دهد. مادربردهای B550 ام اس آی هم اکنون با گارانتی شرکت گرین راهی بازار ایران شده اند و از تنوع مناسبی نیز برخوردارند. مادربردهای جذاب و در عین حال ارزشمندی که می‌توانند میزبان شایسته‌ای برای پردازنده های رایزن AMD باشند. پردازنده های بسیار موفق و درخشان AMD که می توان سیستم‌های قدرتمندی را مبتنی بر این پردازنده ها راه اندازی کرد. رایزن های نسل سوم با مادربردهای چیپست B550 یک ترکیب هوشمندانه محسوب می شود. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به مادربردهای تازه وارد MSI به بازار ایران. همراه ما باشید.

B550M PRO-VDH​

مادربردهای MICRO ATX این روزها در اوج محبوبیت خود قرار دارند چرا که حالا همین محصولات جمع و جور توانایی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و حتی سیستم‌های رده بالا و حرفه‌ای را می توان بر پایه آنها ساخت. PRO-VDH یکی از جدیدترین مدل‌ها است که MSI آن را با چیپست B550M همراه کرده و نوید عملکرد پایدار و راندمان مناسبی را به کاربران می‌دهد. بسیاری از ویژگی‌هایی که در مادربردهای رده بالای MSI دیده می‌شود، در این مادربرد کوچک نیز گنجانده شده است.


از جمله این موارد می‌توان به پشتیبانی از فناوری‌های Core Boost، M.2 Shield Frozr یا برخورداری از مدار PCB با لایه مسی به ضخامت 2 اونس اشاره کرد. ویژگی که باعث می‌شود حرارت از مادربرد با سرعت بالاتری دفع شود تا خللی بر عملکرد سیستم ایجاد نشود. با وجود ابعاد کوچک، B550M PRO-VDH از لحاظ تنوع پورت‌های اتصالاتی وضعیت بسیار خوبی دارد. با برخورداری از اسلات M.2، امکان نصب حافظه‌های پرسرعت NVMe نیز بر روی این مادربرد وجود دارد که مطمئنا برای کاربران حرفه‌ای ضروری است.



B550M PRO-VDH WIFI


کنترلر شبکه WIFI در حال تبدیل شدن به یک ویژگی رایج در مادربردهای نسل جدید است و تقریبا تمامی مادربردهای رده بالا و اکثر میان رده‌ها از این قابلیت برخوردارند. با توجه گستردگی کاربرد وای فای، وجود این ویژگی در کامپیوترهای شخصی می‌تواند مفید و کاربردی باشد. PRO-VDH WIFI از لحاظ فنی تقریبا هیچ تفاوتی با نسخه معمولی ندارد جز اینکه یک چیپ وای فای ساخت اینتل نیز به این مدل اضافه شده که از پهنای باند 433 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. ضمنا این مدل از بلوتوث نیز با پهنای باند 25 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. وجود بلوتوث و وای فای خصوصا برای تبادل اطلاعات با دیگر دستگاه در یک کامپیوتر شخصی در بسیاری از مواقع کار کاربران را ساده می‌کند.

B550-A PRO​

اگر طرفدار مادربردهای MICRO ATX نیستید، خوشبختانه مدل‌های ATX مختلفی از مادربردهای B550 ام اس آی با گارانتی گرین وارد بازار شده اند که می توانند سطوح مختلفی از نیاز کاربران را برآورده کنند. B550-A PRO در بین مادربردهای B550 یک گزینه حرفه‌ای محسوب می‌شود که می تواند نیازهای متنوعی از کاربران را برآورده کند. MSI برای اطمینان از انتقال پایدار انرژی به قطعات مختلف روی مادربرد، از یک مدار رگلاتور ولتاژ دیجیتال با بالاترین کیفیت استفاده کرده تا سیستم در شرایط کاری خاص نیز به عملکرد پایدار خود ادامه دهد.


برای بهره‌مندی از بالاترین سرعت در حافظه‌های ذخیره سازی نسل جدید، MSI در این مادربرد از اسلات PCI-E نسل چهارم استفاده کرده که از پهنای باند خیره کننده 64 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. ترکیب این اسلات با فناوری M.2 Shield Frozr، باعث می‌شود دمای حافظه ذخیره سازی NVMe سیستم کنترل شود تا با نهایت سرعت به کار خود ادامه دهد.

MPG B550 GAMING PLUS​

از هر چه بگذریم، سخن سخت افزارهای گیمینگ خوش‌تر است. گیمرها بزرگترین جامعه کاربری سخت افزارهای حرفه‌ای کامپیوتر هستند پس طبیعیست سازندگان آنها را در اولویت قرار دهند و بهترین و متنوع‌ترین مدل ها را برای گیمرها طراحی کنند. MSI که جز سازندگان پیشتاز سخت افزارهای گیمینگ است، مدل های جذابی را برای گیمرها تدارک دیده که MPG B550 GAMING PLUS یکی از این موارد است. مادربردی زیبا با امکانات فراوان که به طور تخصصی برای گیمینگ در نظر گرفته شده‌اند.


به لطف استفاده از المان های با کیفت بسیار بالا، مدار رگلاتور ولتاژ مهندسی شده، سیستم طراحی حرارتی حرفه‌ای و ویژگی های انحصاری، این مادربرد قادر است نیازهای گیمرهای حرفه‌ای را نیز برآورده کند و سطح جدیدی از تجربه گیمینگ را رقم بزند. برای جلب رضایت گیمرها، تنوع بالایی از اتصالات را در این مادربرد در نظر گرفته و با فناوری Audio Boost، تلاش می‌کند گیمرها را کاملا در بازی غرق کند. ترکیب این مادربرد با رایزن‌های قدرتمند AMD، یک سیستم گیمینگ بینظیر را ایجاد می‌کند.

MAG B550M MORTAR WIFI​

شاید در سال‌های دورتر، مادربردهای MICRO ATX فقط برای سیستم‌های اداری که نیاز بود فضای کمی اشغال کنند استفاده میشدند اما امروزه تنوع مادربردهای گیمینگ با همین فرم فاکتور به طور قابل توجهی افزایش یافته و تقریبا تفاوتی از حیث پرفورمنس بین این مادربردها و مادربردهای استاندارد ATX وجود ندارد. بدین ترتیب می‌توان سیستم های گیمینگ بسیار فشرده‌ای را با مادربردهای شاخصی همچون B550M MORTAR WIFI آماده سازی کرد که حسابی شما را با عملکرد خوب غافل گیر خواهند کرد.


هیت سینک‌های بزرگ و با ابهت این مادربرد خود گواهی بر سطح بالای آن هستند و می توان از ظاهر نیز پیش بینی کرد با یک محصول حرفه‌ای روبرو هستیم. برای اینکه خیال کاربر از بابت مقاومت مادربرد در زمان نصب کارت گرافیک‌های سنگین راحت باشد، MSI از PCIe Steel Armor استفاده کرده که مانع خم شدن گرافیک نیز می‌شود. همچنین این مادربرد از وای فای نسل ششم و فناوری‌های MIMO و BSS نیز پشتیبانی کند.

MSI MAG B550 TOMAHAWK​

می‌رسیم به یکی از حرفه‌ای ترین مادربردهای گیمینگ MSI با چیپست B550 که یک محصول کم عیب و نقص به شمار می‌رود. می توان گفت MSI تمامی امکاناتی که یک گیمر از مادربرد نیاز دارد را در MAG B550 TOMAHAWK گنجانده است. PCB این مادربرد از شش لایه مسی با ضخامت 2 اونس تشکیل شده که عملکرد بهتر و پایداری بیشتر سیستم را در زیر فشارهای کاری سنگین نیز تضمین می‌کند.


این مادربرد قادر است از رم‌های با ظرفیت حداکثر ۱۲۸ گیگابایت فرکانس ۵۱۰۰ مگاهرتز در حالت اورکلاک پشتیبانی کند که در صورت ترکیب با پردازنده فوق‌العاده قدرتمندی مانند رایزن ۹ و یک کارت گرافیک قابل، از پس اجرای هر گیمی با بالاترین سطح تنظیمات برخواهد آمد. امکانات جانبی گیمینگ مانند تراشه صدای حرفه‌ای، تراشه شبکه پرسرعت، تنوع بالای اتصالات و پشتیبانی از پرسرعت‌ترین تجهیزات ذخیره سازی بخشی از امکانات این مادربرد حرفه‌ای است که به خوبی می‌تواند نیاز وسواس‌ترین گیمرها را نیز برآورده کند.

لازم به ذکر هست مادربردهای MSI با چیپست های AMD X570 و AMD B550 را میتوانید از فروشگاه ACC تهیه کنید :

10_2a5h.jpg


آدرس وبسایت برای خرید : https://aryan-acc.ir
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
جعبه گشایی مادربرد چمدار و بینظیر MSI MEG Z590 GODLIKE



شاید تمام مادربردهای ام اس آی از نظر قدرت، پایداری و اورکلاک محصولاتی بسیار عالی باشند اما همیشه گادلایک متفاوت از بقیه مدلها بوده. این مادربرد در نسل جدید نه تنها قدرت بالای خود را حفظ کرده است بلکه با امکانات بیشتر رسیدن به نهایت پتانسیل کاری قطعات را آسان تر می سازد.
مادربرد MSI MEG Z590 GODLIKE دارای مدار قدرت 20 فاز دیجیتال هوشمند است. این مدار قدرت از نظر چینش فاز بسیار کاربردی است اما 90 آمپر بودن آن به پایداری و جابجا کردن رکوردها بیشتر کمک می کند. در واقع با این مدار قدرت شما می توانید پردازنده های نسل 11 اینتل را به سر حد جنون برسانید.

قطعا برای ساخت یک مادربرد خاص بجز استفاده از کامپوننت های قدرتمند باید به فکر دفع حرارت هم بود. ام اس آی MSI MEG Z590 GODLIKE را ا دقت بسیار ساخته است. مادربردی که در بخش هیت سینک های VRM، با ابعاد بزرگ و پره های بهینه سازی شده و حتی پدهای حرارتی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر کلوین متر هم به خوبی می توانند حرارت ماژول های مهم را دفع کند. بجز این موارد M.2 Shield Frozr، بک پلیت و ساختار یکپارچه برای دفع بهتر حرارت به پایدار بودن این مادربرد کمک می کند.

نمایشگر جذاب Dynamic Dashboard II یک صفحه OLED رنگی است که می تواند اطلاعات مفید یا گیف های متحرک جالب را نمایش دهد. این انتخاب شماست که چه محتوایی در این نمایشگر نشان داده شود. پورت های دوتایی Thunderbolt 4 با سرعت 40 گیگابایت بر ثانیه که در واقع استانداری از USB 4.0 است، پشتیبانی از صفحه نمایش 8K، پشتیبانی عالی از پورت های ورودی و خروجی برای استفاده راحت تر، شبکه 10 گیگابیتی و 2.5 گیگابیت و البته شبکه بی سیم جدید Wi-Fi 6E با بهبود در عملکرد نسبت به نسل Wi-Fi 6 از دیگر ویژگی های این مادربرد است.

برای مشاهده این ویدیو در سایت آپارات کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

شرکت MSI حافظه SPATIUM M390 را معرفی کرد – سریع‌ترین در نوع خود​



MSI به عنوان یکی از سرشناس‌ترین شرکت‌های تولید کننده قطعات سخت افزاری از محصول جدید خود رونمایی کرده است. در واقع شرکت MSI خبر از تولید سریع‌ترین حافظه PCIe NVMe Gen3 یا نسل سوم خود را با نام SPATIUMM 390 NVMe M.2 داده است. در طی این سال‌ها هم شرکت MSI همیشه به عنوان تولید کننده سخت‌افزارهای با کیفیت و قابل اعتماد شناخته شده است و حالا در کنار هم سری حافظه‌های SPATIUMM به عنوان یک از بهترین گزینه برای افزایش عملکرد سیستم در بخش حافظه شناخته شده است. قرار است SSDهای SPATIUM M390 با استفاده از فلش 3D NAND بسیار با کیفیت و با زخامت مناسب ساخته شود. این امر می‌تواند عملکرد و پایداری این حافظه را در شرایط سخت بسیار بالا ببرد و آن را برای استفاده گیمرها و تولید کنندگان محتوا که به سرعت و یا انتقال حجم بالایی از اطلاعات به صورت متوالی احتیاج دارند کاملا مناسب کند.



thumbnail_msi-spatium-m390-speeds.jpg.webp


آماده بهترین عملکرد در گیم​

حافظه SPATIUM M390 برای داشتن بهترین عملکرد و برآورده کردن تمام انتظارات مصرف‌کنندگان اصلی SSD توسعه داده شده است. وجود رابط اتصال PCIe Gen 3 امکان رسیدن به سرعت بسیار بالایی تا 3300 مگابایت بر ثانیه در خواندن متوالی و 3000 مگابایت بر ثانیه در نوشتن به صورت متوالی را امکان پذیر کرده است تا آن را به سریع‌ترین حافظه PCIe Gen 3 تبدیل کند. از همین رو کاربران با استفاده از آن می‌توانند در کمترین زمان ممکن حجم بالایی از اطلاعات را به راحتی جا به جا کنند.



storage-20210924-2-1-1160x580.jpg.webp


در حال حاضر حافظه M390 NVMe M.2 با ظرفیت 500 گیگابایتی و 1 ترابایتی در حال تولید است. حافظه M390 از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها جهت تصحیح خطاهای داده بهره مند است که می‌توان به پشتیبانی از LPDC ECC و E2E Data Protection اشاره کرد. همچنین این حافظه دارای (Terabytes Written) TBW با درجه بالایی جهت دوام و طول عمر عالی طراحی شده است و در آخر شرکت MSI برای آن 5 سال گارانتی محدود در نظر گرفته است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

MSI واترکولرهای MEG CORELIQUID S Series را معرفی کرد؛ حرفه‌ای و زیبا​


اژدهای تایوانی با یک خنک کننده جدید وارد میدان رقابت شده است؛ واتر کولرهای جدید MSI با نام MSI MEG CoreLiquid S Series که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.


 MEG CORELIQUID S Series


MEG CORELIQUID S Series​


خنک کننده های جدید MSI با نام MEG CORELIQUID Series در دو مدل 360 و 240 میلی متری عرضه شده و خبری از مدل های 120 میلی متری نیست. به گفته MSI سری اس برای سیستم های رندرینگ و گیمینگ یا همان سیستم های رده بالا طراحی شده است. MSI که با مشارکت Asetek اقدام به طراحی خنک کننده های مایع MEG CORELIQUID S Series کرده است، برای کاهش نویزهای صوتی از فن های پیشرفته MEG SILENT GALE استفاده کرده است.

این فن ها به شبح نیز معروف بوده و فن های رادیاتور و فن بلوک آب همه از حالت Fan 0 RPM پشتیبانی می کنند. کاربران می توانند منحنی های فن را در نرم افزار مرکز MSI تنظیم کنند تا همه حرکت فن ها متوقف شود و سکوت مطلق تا 80 درجه سانتیگراد روی پردازنده ایجاد شود. MSI در این خانواده از پمپ های نسل هفتم شرکت Asetek استفاده کرده است.

فن های MEG SILENT GALE با سیستم ضد نویز، از دو یاتاقان بهره برده و تیغه های فن سری MEG SILENT GALE از پلیمر کریستال مایع (LCP) ساخته شده است. این فن ها در دیگر محصولات گیمینگ این شرکت نیز استفاده می شوند. این فن ها از فناوری HDB (بلبرینگ هیدرو دینامیکی) نیز بهره می برند.

ویژگی هیجان انگیز واترکولرهای MEG CORELIQUID Series استفاده از نمایشگر IPS با ابعاد 2.4 اینچ است. این نمایشگر اطلاعات برجسته از جمله دما، دور فن ها، فرکانس و … را نمایش داده و می تواند تصاویر انتخابی کاربران را نیز به نمایش درآورد. این نمایشگر درست بر روی روی CPU قرار گرفته و از بیرون کیس کاملا قابل رویت است.

نکته جالب توجه آن است که این نمایشگر حتی اطلاعات مربوط به کارت گرافیک و پاور را نیز به نمایش در می آورد. واترکولرهای MEG CORELIQUID S Series از امروز وارد بازارهای جهانی خواهند شد.
 
بالا