برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

skyeagle

کاربر فعال سخت افزار و عکاسی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
6 فوریه 2007
نوشته‌ها
1,515
لایک‌ها
611
محل سکونت
TEHRAN
برند MSI شرکت آونگ را به عنوان نماینده رسمی خود در ایران انتخاب کرد



بعد از برندهای معتبر تایوانی مثل ای‌دیتا، دی‌لینک، این بار MSI هم آونگ را به عنوان نماینده رسمی خود در ایران انتخاب کرد. این همکاری در راستای عملکرد درخشان آونگ در بازار ایران و ارائه خدمات پس از فروش قابل اطمینان به مشتریان شکل گرفته است.

شرکت MSI در زمینه راهکارهای گیمینگ، تولید محتوا، کسب‌وکار، بهره‌وری و AIoT پیشتاز محسوب می‌شود. این شرکت تایوانی با بهره‌گیری از تیمی توانمند در بخش تحقیق و توسعه و ارائه نوآوری‌های هماهنگ با نیاز مشتری، به یکی از خوش‌نام‌ترین برندهای تولیدکننده تجهیزات کامپیوتری تبدیل شده است.


MSI در سراسر جهان حضور فعالی دارد و در حال حاضر نماینده‌های فروش محصولات این شرکت در بیش از 120 کشور جهان مشغول به فعالیت هستند. ارائه گزینه‌های متنوع در حوزه لپ‌تاپ‌ها، کارت‌های گرافیک، مانیتور، مادربرد، دسکتاپ‌های آماده، لوازم جانبی، سرور‌ها، IPC، لوازم‌خانگی رباتیک و سیستم‌های تلماتیک و اطلاع‌رسانی در خودروها، از جمله فعالیت‌های اصلی این شرکت هستند.

این شرکت در حال حاضر جدیدترین مادربردهای سازگار با چیپست‌های نسل جدید مانند Z590 اینتل و X570 AMD را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، کارت‌های گرافیکی و لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI در سراسر جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند.


در تفاهم‌نامه‌ای که اخیرا بین دو شرکت MSI و آونگ به امضا رسیده است، آونگ از این پس محصولات این شرکت تایوانی را با خدمات پس از فروش معتبر در دسترس مشتریان ایرانی قرار خواهد داد. بر این اساس، کاربران می‌توانند محصولات MSI را با گارانتی 3 ساله‌ و خدمات متمایز آونگ خریداری کنند. این محصولات شامل آخرین و پیشرفته‌ترین محصولات MSI شامل کارت‌های گرافیک و مادربردهای مبتنی بر چیپست اینتل و AMD می‌شود.

MSI انواع کارت گرافیک با راهکارهای خنک‌سازی انحصاری و پیشرفته را در دسترس گیمرها و تولیدکنندگان محتوا قرار داده است. علاوه بر این، مادربردهای این شرکت در سه رده اصلی گیمینگ، تولید محتوا و حرفه‌ای تولید می‌شود.

گیمرها و تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا از این پس می‌توانند کارت‌های گرافیک قدرتمند و نسل جدید سری GeForce RTX 3000 انویدیا یا آخرین مادربردهای تولید شده توسط MSI با قابلیت پشتیبانی از چیپست‌های Intel Z590 و AMD X570 را با خیال راحت و با خدمات پس از فروش معتبر آونگ خریداری کنند.


اکنون با عرضه این محصولات در کنار دیگر محصولات سخت‌افزاری مثل رم و SSD توسط آونگ، می‌توانید سیستم رویایی خود را بدون نگرانی در مورد گارانتی و با بیشترین میزان خدمات پس از فروش تهیه کنید. چرا که آونگ با گارانتی MSI و در اختیار داشتن شبکه‌ای منسجم از نماینده‌ها، خدمات پس از فروش را با شعارِ «آونگ، گارانتی بی‌رقیب» به تمامی مشتریان خود ارائه داده و تجربه‌ای متفاوت از گارانتی برای شما خلق خواهد کرد.
سلام
چی شد که از ماتریکس خسته شد
ماتریکس کنار کشید یا بالعکس ؟؟؟
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
سلام
چی شد که از ماتریکس خسته شد
ماتریکس کنار کشید یا بالعکس ؟؟؟
سلام
ماتریس از سال 2016 با ام اس آی در زمینه قطعات کار نمیکند . در حال حاضر دو شرکت گرین و آونگ نمایندگان قطعات MSI هستند .
با تشکر از توجه شما
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و برررسی درایو MSI SPATIUM M480 با ظرفیت 2 ترابایت توسط FPS REVIEW و کسب نشان طلایی

سری M درایوهای MSI SPATIUM به عنوان جدیدترین لاین آپ محصولات SSD یا به شکل دقیق‌تر M.2 NVMe SSD معرفی شدند و در ابتدا شامل سه محصول خواهند بود. این سه درایور M480 و M470 و M370 نام دارند که در قالب دو مدل PCIe Gen 4.0 و یک مدل PCIe Gen 3.0 با فرم فاکتور M.2 2280 ارائه خواهند شد.در واقع MSI به دنبال گسترش برند خود به عنوان یک برند رایانه شخصی معتبر است و مشخصا SPATIUM می‌تواند حضور آنها را در بازار بهبود داده و اکوسیستم شرکت را پیشرفت دهد. این SSDها با 3D NANDهای بسیار با کیفیت و متراکم توید شده‌اند تا بهترین کارایی و طول عمر را برای حرفه‌ای‌ها، خالقین محتوا و گیمرها به همراه داشته باشند. در عین حال برای دو مدل M480 و M470 حافظه کش DRAM و برای تمام مدل‌ها حافظه کش SLC در نظر گرفته شده است.

درایو SPATIUM M480 کارایی در سطح جدیدی را برای خالقین محتوا و گیمرها فراهم می‌کند. با توجه به حضور استانداردهای PCI Express Gen 4.0 و NVMe 1.4 ما شاهد سرعت خارق العاده خواندن ترتیبی تا 7000 مگابایت بر ثانیه و نوشتن ترتیبی 6850 مگابایت بر ثانیه هستیم. M480 در سه ظرفیت به بازار عرضه خواهد شد، 500 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت. این مدل سریع‌ترین نمونه لاین آپ SPATIUM می‌باشد.




















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

بلوغ MSI در توسعه ربات های هوشمند با ربات AMR AI-UVGI​


شرکت MSI مدت ها است که در حال تحقیق و توسعه محصولات و ربات های پزشکی و خدماتی است. این حوزه از فعالیت ام اس آی با ربات AMR AI-UVGI که در رویداد کامپیوتکس 2021 معرفی شد به اوج بلوغ رسیده است.

شیوع COVID-19 باعث خسارات عمده ای در صنایع مختلف مانند حمل و نقل، گردشگری، تولید و غیره شده است. با کاهش جهانی نرخ زاد و ولد و تسریع پیر شدن جمعیت در کشورهای مختلف، گسترش اپیدمی مراقبت های پزشکی را برجسته کرده است. عدم تعادل بین تعداد بیماران و دستگاه های مراقبتی و پزشکی نیز تقاضای زیادی برای سخت افزار و نرم افزار سیستم پزشکی را برانگیخته است.

در این بین چگونگی بهبود یا کاهش موثر مشکلات عفونی در بیمارستان ها طی سالیان گذشته مسئله مهمی برای سلامت عمومی بیمارستان و تضمین سلامت افراد بوده است. به همین دلیل شرکت های نوآورانه مانند MSI به کمک کادر درمان می آیند تا در بهبود شرایط به وجود آمده کمک کنند.


بلوغ MSI در توسعه ربات های هوشمند با ربات AMR AI-UVGI


ربات ضد عفونی کننده AI-UVC شرکت MSI می تواند چندین ساعت پس از فعال شدن به کار خود ادامه دهد. چندین مجموعه از لامپ های UV با افزایش شدت تابش، قابلیت ضعیف سازی و پاک سازی محیط اطراف را فراهم می سازد و همچنین برای دستیابی به زمان و فاصله تابش مورد نیاز می توان آن را برنامه ریزی کرد. این ربات می تواند قابلیت باکتری استاتیک بالایی را به همراه یک شبکه محافظتی موثر ایجاد کند.

ربات ضد عفونی کننده AI-UVC می تواند با توجه به نیازهای محیطی و عملکردی، آزادانه به کار گرفته شود. ساختار ماژولار این ربات را برای استفاده در هر شرایطی ایده آل می سازد. فعالیت هایی مانند نظارت بر کیفیت هوا در مکان های پزشکی، از بین بردن ویروس های فعال، تشخیص تب افراد موجود در آن مکان، ارتقا آموزش بهداشت عمومی، حمل و نقل تجهیزات پزشکی، وعده های غذایی بیماران و توانایی جلوگیری از همه گیری در هر زمان و هر مکان، بخشی از ویژگی های این ربات ضد عفونی کننده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی MSI RX 6800 GAMING X TRIO توسط سایت THEFPSREVIEWS و کسب نشان طلایی

کارت های GAMING TRIO ضمن حفظ تعادل عالی بین عملکرد و راهکارهای خنک سازی، دارای خنک کننده ای ساکت هستند که تا در کنار ظاهری جدید و جذاب به یک گزینه ایده آل تبدیل شوند. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را تزئین می کند و کاربر می تواند از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link نورپردازی را مدیریت کرده و با دیگر قطعات کامپیوتر همگام سازی کند. لازم به ذکر است که تما این ویژگی ها با نرم افزار Dragon Center کنترل می شوند.از مهمترین ویژگی های کارت گرافیک های سری GAMING TRIO می توان به خنک کننده ای متشکل از سه فن با طراحی جدید Torx Fan 4.0 اشاره کرد. فن هایی که اینبار با ظاهر و طراحی جدید بروی کارت های MSI قرار می گیردند تا تمرکز بشتری در تولید جریان هوا داشته باشند. هر جفت از تیغه های Torx Fan 4.0 به هم چسبیده هستند تا به وسیله رینگ ایجاد شده در بین آنها جریان بهینه تری را به سمت هیت سینک هدایت کنند.

ام اس آی برای سطح تماس بلاک به پردازنده گرافیکی، صفحه ای با ماشینکاری دقیق را در نظر گرفته است تا در نهایت با استفاده از متریال باکیفیت دفع بهتری از حرارت را داشته باشند. همچنین بک پلیت کارت با ساختار و طراحی جدید نه تنها کارت را از آسیب های احتمالی حفظ می کند بلکه با استفاده از پدهای حرارتی، انتقال حرارت بهتری را برای داشتن کارتی پایدارتر ارائه می دهد.















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
مادربردهای MSI با 4 سال گارانتی آونگ عرضه شدند!



دو مدل H510M PRO-E و B560M PRO-E برند MSI که جزو مدل‌های پرفروش و اقتصادی بازار ایران هستن با گارانتی ویژه آونگ عرضه شدن.
میزان گارانتی این دو مدل 4 ساله که طولانی‌ترین مدت زمان گارانتی مادربرد در ایران محسوب میشه.
این دو مدل از پردازنده‌های نسل 10 و 11 اینتل پشتیبانی می‌کنند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
کمپانی MSI نسل بعد سالیدهای Spatium بر اساس PCIe Gen 5 SSD را به نمایش گذاشت

می توان به راحتی گفت که ام اس آی یکی از اولین شرکت هایی بود که نگاهی عمیق به سالیدها و کارت توسعه PCIe Gen 5 داشت. اما این بار تمرکز این شرکت بروی نسل بعد سالیدهای Spatium به عنوان زیر برند جدید ام اس آی است تا محصولی مبنی بر رابط PCIe Gen 5 و اولین محصول مجهز به کنترلر PS5026-E26 را معرفی کند.

در ابتدا باید این نکته را عنوان کنیم که پلتفرم های جدیدی مانند سری 600 اینتل و پردازنده های نسل 12 این شرکت، قادر به پشتیبانی مستقیم از سالیدهای یا SSD های نسل پنجم نیستند. برای استفاده از سالیدهای نسل پنج یا SSD Gen 5 باید به کارت توسعه یا اتصال توسط رابط PCIe Gen 5 مجهز شد.

از آنجا که ام اس آی توانست با زیر برند Spatium به عنوان شناسه ای در بخش منبع ذخیره سازی، بسیار خوش بدرخشد، دور از ذهن نیست که سالیدهای نسل جدید این شرکت یکی از بهترین های بازار باشد. اژدهای تایوانی این بار با کمک کنترلر جدید Phison با نام PS5026-E26 محصول جدید خود را به نمایش می گذارد.

MSI نسل بعد سالیدهای Spatium بر اساس PCIe Gen 5 SSD را به نمایش گذاشت
MSI نسل بعد سالیدهای Spatium بر اساس PCIe Gen 5 SSD را به نمایش گذاشت

اما بر اساس آنچه قبلا Phison فاش کرده، می دانیم کنترلر PS5026-E26 که بروی SSD هایی مانند MSI Spatium نصب شده است، با رابط Gen 5.0 x4 و سرعت انتقال داده 128 GT/s سازگار می باشد. این کنترلر دارای لیتوگرافی 12 نانومتری از شرکت TSMC است که ویژگی هایی مانند کانال 8 گانه با 32 فعال کننده و نهایت ظرفیت 32 ترابایت را می تواند ارائه کند. همچنین دامنه عملکردی آن در خواندن داده برابر 12 گیگابایت در ثانیه و در نوشتن داده ها برابر با 11 گیگابایت بر ثانیه است.

البته این نکته را هم باید اضافه کنیم که نسخه ای از این کنترلر که Phison در نمایشگاه CES 2022 به نمایش گذاشت از این سرعت ها گذر کرد و به سرعت خواندن 14 گیگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن 13 گیگابایت در ثانیه دست یافت. از آنجا که اطلاعات دقیقی از MSI Spatium Gen 5 در دست نیست، نمی دانیم که نهایت سرعت عملکردی این SSD چگونه است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

رونمایی MSI از سه مدل کیس جدید کامپیوتر


شرکت MSI از چند مدل کیس کامپیوتر جدید از سری Neon Genesis Evangelion رونمایی کرده است. این کیس‌ها شامل مدل‌های MPG GUNGIR 110R، MEG TREBLE ITX و MEG PROSPECT 700RL می‌شود. کیس‌هایی که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند. یکی یک کیس نسخه سفارسی، دیگری یک کیس استاندارد و در آخر یک کیس با طراحی منحصر به فرد و خاص.

MPG GUNGIR 110R با الهام از انیمه‌های دهه 90

کیس مدل MSI MPG GUNGIR 110R یک نسخه سفارشی از GUNGIR 110R است. در نگاه اول به نظر می‌رسد که با یک کیس معمولی طرف هستیم، اما برای رنگ بندی و طراحی آن از سری انیمیه‌های mecha 1995 الهام گرفته شده است.

GUNGIR-110R.jpg

MEG PROSPECT 700RL یک کیس استاندارد و کاربردی

MSI MEG PROSPECT 700RL به عنون یک کیس استاندارد از کلاس mid-tower است. این کیس دارای یک صفحه توزیع یک‌پارچه EKWB است که انجام تنظیمات سفارشی خنک کننده آب را ساده می کند. این کیس می‌تواند تا سه رادیاتور 360 میلی‌متری در بالا، جلو و جانبی را در خود جای دهد و با چهار فن 140 میلی‌متری ARGB در جلو و عقب از پیش نصب شده است. پنل های جانبی و پشتی همگی دارای طراحی بدون پیچ برای دسترسی و نگهداری آسان هستند، در حالی که IO جلویی شامل USB 3.2 Gen 2×2 Type-C، صدای HD و دکمه کنترل LED است.

MSI-MEG-PROSPECT-700RL.jpg

MEG TREBLE ITX چند وجهی خاص MSI

اما کیس MEG TREBLE ITX از منحصر به فردترین طراحی در بین این سه کیس برخوردار است. در واقع MSI به جای استفاده از طرح‌های معمول از یک طرح شش ضلعی برای این کیس استفاده کرده است. کیس TREBLE ITX دارای سه محفظه برای کارت گرافیک 330 میلی‌متری، رادیاتور خنک کننده مایع 280 میلی‌متری و مناسب برای مادربرد ITX به همراه منبع تغذیه SFX-L است. با توجه به شکلی که این کیس دارد می‌توان آن را به صورت عمودی یا افقی قرار داد و همچنین دارای سه پنل برای دسترسی ساده به محفظه‌ها است.

TREBLE-ITX.jpg

MSI تا به این لحظه اطلاعات دقیقی از زمان عرضه و همچنین قیمت نهایی این سه کیس اعلام نکرده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
خنک کننده مایع MSI سری MEG CORELIQUID S و عملکرد عالی بر روی Core i9-12900K


پردازنده‌های اینتل Core i9-12900K بسیار قدرتمند هستند. وجود 16 هسته و 24 رشته، توانسته سطح پدازش را در کامپیوترهای خانگی به بالاترین حد خود برساند. ولی وجود چنین پردازش قدرتمندی، طبیعتا با خود توان مصرفی بالای240 وات یا بیشتر را به همراه خواهد داشت. به همین دلیل انتخاب یک خنک کننده مناسب برای پردازنده از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.



corei9-20220111-18-1160x211.jpg



برای جلوگیری از بالارفتن حرارت و افزایش مصرف انرژی بیشتر در پردازنده اینتل Core i9-12900K، به یک خنک کننده مایع قدرتمند نیاز است. این نیاز زمانی که قصد دارید از سیستم خود برای تولید محتوا یا بازی استفاده کنید بیشتر هم می‌شود. خنک کننده مایع MSI سری MEG CORELIQUID S جذب حرارت بسیار بالایی دارد و مجهز به فن‌های بی صدا روی رادیاتور است. این خنک کننده می تواند اتلاف گرما را کنترل کند و در عین حال آن را ساکت نگه دارد. در این مقاله به نتیجه تست برخی از نرم افزارها و بازی ها را بر روی پردازنده اینتل Core i9-12900K همراه با خنک کننده مایع MEG CORELIQUID S پرداخته شده است.


دمای پردازنده خود را زیر 70 درجه سانتی‌گراد نگه دارید​



برای انجام این تست از نرم‌افزارهای کاربردی در تولید محتوا مانند Blender، Adobe Premiere Pro به همراه برخی از عناوین بازی‌های AAA استفاده شده است. با توجه به تست‌های انجام شده، مشخص می‌شود که با استفاده از این خنک کننده می‌توان دمای پردازنده را در هنگام رندرینگ یا انجام بازی‌، تقریبا زیر 70 درجه سانتی‌گراد نگه داشت. این خود نشان دهنده‌ی توانایی خنک کننده مایع MSI سری MEG CORELIQUID S است.



نارنجی توان مصرفی – آبی دمای پردازنده

برای تست در حالت تولید محتوا، از نرم افزار Blender به عنوان نرم افزار مرجع برای رندرینگ استفاده شده است. در طول تست، مشخص شد در سنگین‌ترین حالت ممکن، پردازنده مجبور به استفاده از 200W قدرت شده است. اما خنک کننده مایع MEG CCORELIQUID S360 دمای آن را زیر 68 درجه سانتی‌گراد نگه داشته است. در سمت دیگر مدل MEG CORELIQUID S280 توانست دما را در حدود 73 درجه سانتیگراد را حفظ کند.





در هنگام ویرایش با کیفیت 4K در نرم افزار Adobe Premiere Pro فرآیند به شدت متغییر بود، اما در بالاترین حالت پردازنده از توان 147 وات استفاده کرد. در این تست هردو خنک کننده‌ی مایع MSI یعنی MEG CORELIQUID S360/MEG CORELIQUID S280 توانستند به راحتی دمای پردازنده را زیر 60 درجه سانتی گراد نگه دارند. با چنین راندمان بالایی دیگر لازم نیست کاربران نگران کاهش سرعت کلاک پردازنده‌‌ی خود باشند.





با خیال راحت از بازی کردن لذت ببرید​


برای انجام تست در حالت بازی، از چهار بازی Creed Valhalla، Battlefield 2042، Far Cry 6، Cyberpunk 2077 که همگی از بازی‌های روز و سنگین هستند استفاده شده است. در طول تست مشخص شد که هیچکدام از بازی‌های نام برده نتوانستند دمای پردازنده را از 60 درجه سانتی‌گراد فراتر ببرند. این نشان می‌دهد ترکیب پردازنده‌ی اینتل Core i9-12900k با خنک کننده مایع MSI سری MEG CORELIQUID S می‌تواند بهترین شرایط ممکن را برای گیمرها فراهم کند.






نکاتی در رابطه با تماس خمیر خمیر سیلیکن​


در طول آزمایش مشخص شد که هر دو خنک کننده مایع MSI سری MEG CORELIQUIDS S عملکرد بسیار خوبی بر روی پردازنده‌ی اینتل Core i9-12900K داشته است. در بدترین سناریوهای انجام شده، از ویرایش و رندرینگ گرفته تا انجام بازی‌های AAA روز دنیا باز هم دمای پردازنده هیچگاه بالاتر از 75 درجه سانتی‌گراد نرفته است.

اما باید به این نکته توجه کنید که بخش مهمی از این جذب حرارت، نه تنها به کارایی رادیاتور بلکه به انتقال حرارت از پردازنده به خنک کننده بستگی دارد. همانطور که در تصاویر مشخص است، خمیر سیلیکن به خوبی در تمام سطح پردازنده پخش شده است تا تمام گرما به درستی از آن به خنک کننده منتقل شود.



 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

اولین میکروفون حرفه ای استریم MSI با نام IMMERSE GV60 معرفی شد


شرکت تایوانی ام اس آی سال 2022 را با محصولات مختلف و جذاب، طوفانی شروع کرد. شاید بتوان گفت یکی از ویژگی های مهم این شرکت، معرفی محصولاتی حرفه ای و برنامه ریزی شده است تا به نوعی کاربر موش آزمایشگاهی این شرکت برای تحقیق و توسعه نباشد. حال جدیدترین محصول معرفی شده از سوی MSI میکروفون حرفه ای استریمینگ با نام IMMERSE GV60 است که در ادامه به مشخصات آن می پردازیم.

اولین میکروفن تولید پادکست یا استریمینگ شرکت MSI با زیر برند IMMERSE و اتطال USB فعالیت خود را آغاز می کند. این میکروفون از نظر طراحی، با بدنه ای تمام فلزی، پایه قابل تنظیم، شانه متحرک، رنگ مشکی مات و شبکه هایی با بافت متوسط، ظاهری کلاسیک اما ساختاری حرفه ای را یادآوری می کند.

جدا از ظاهر شیک اما کلاسیک میکروفون IMMERSE GV60، با محصولی طرف هستید که می تواند به سرعت استودیو شخصی شما را راه اندازی کند. با گنجاندن تمام ویژگی های حرفه ای در بخش صوتی، تولیدکنندگان محتوا و استریمرها، بدون نگرانی می توانند از سایر رقیبان متمایز شوند.

اولین میکروفون حرفه ای استریم MSI با نام IMMERSE GV60 معرفی شد


چهار دکمه بروی بدنه میکروفون IMMERSE GV60 وظیفه مدیریت صدا را بر عهده دارند. اولین دکمه مربوط به تغییر ماد صدا است. با استفاده از خازن های متعدد، تطبیق پذیری این میکروفون در هر موقعیتی امکان پذیر است. این مهم باعث شده تا کاربر با چهار الگو متفاوت از جمله: آواز، پادکست، مصاحبه و جلسات یا استریم، بهترین خروجی را در لحظه شاهد باشد. در واقع حالت های گفته شده به صورت تخصصی مربوط به حالت استریو برای ضبط صدا، ساز و آواز، حالت همه جهته برای کنفرانس و ضبط گروهی، حالت کاردیوئید یا حالت یک جهته برای ضبط پادکست یا استفاده های یک نفره و در آخر حالت دو جهته برای مصاحبه و ضبط دو نفره مناسب است.

اولین میکروفون حرفه ای استریم MSI با نام IMMERSE GV60 معرفی شد
اولین میکروفون حرفه ای استریم MSI با نام IMMERSE GV60 معرفی شد
دو دکمه دیگر بروی بدنه وظیفه مدیریت حجم صدای میکروفون و هدفون را بر عهده دارند و آخرین دکمه به منظور قطع و وصل لحظه ای میکروفن است. ام اس آی در زیر این میکروفون یک جک 3.5 میلی متری صدا در نظر گرفته تا کاربر از زمان تاخیر صفر در هنگام ضبط لذت ببرد.

اولین میکروفون حرفه ای استریم MSI با نام IMMERSE GV60 معرفی شد


شاید مهمترین خصوصیت میکروفون IMMERSE GV60، نرخ نمونه برداری های صوتی آن باشد. این میکروفون حرفه ای با نرخ نمونه برداری 24 بیت / 94 کیلوهرتز، حالت های مختلف صوتی، اکولایزرهای از پیش تنظیم شده، محدوده فرکانسی 20 تا 20 هزار هرتز و نسبت سیگنال به نویز 36 دسیبل، قطعاً می تواند نظر حرفه ای های این حوزه را جلب کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
شرکت MSI از کیبور‌د های گیمینگ جدید GK71 و GK50 رونمایی کرد


MSI با همکاری Kailh از محصولات جدید خود رونمایی کرد. سویچ مکانیکی linear استفاده شده در کیبورد MSI GK71 در زمینه فشار عملکردی یکی از سبک‌ترین‌ها به شمار می‌رود و با اعمال فشاری معادل 35 گرم به عمل می‌آیند. کلید‌های مکانیکی این محصول عملکردی بی‌صدا و روان دارند و طراحی شده‌اند تا خسته‌گی انگشتان دست را در حین انجام بازی‌های ویدیویی کاهش دهند. همچنین این کیبورد‌ به افزایش راحتی در بازی‌ها کمک می‌کند.

مدل Vigor GK71 دارای کلید‌های مکانیکی فول سایز است و از سویچ‌های Red 35 g Linear همراه با کلید‌های شفاف و نورپردازی RGB برخوردار است. این کیبورد برای بهره‌مندی از دوام و مقاومت بالا از آلیاژ آلومینیوم که در هواپیما استفاده می‌شود برخوردار است. همچنین شامل کنترلر‌های یکپارچه مدیا و صدا است و از یک فوم جداشدنی برای استراحت مچ دست استفاده می‌برد. همچنین این کیبورد دارای حافظه داخلی است که امکان ذخیره سه پروفایل کاربری را فراهم می‌آورد و نورپردازی و شخصی‌سازی آن با نرم‌افزار MSI Center software قابل انجام است. کیبورد MSI GK71 در ماه فوریه از فروشگاه‌های آنلاین MSI در ایالات متحده به قیمت 119.99 دلار قابل خرید است.

مدل دیگر MSI GK50 Low Profile TKL نام دارد و 80 درصد از آن را کلید‌های مکانیکی تشکیل می‌دهد. همچنین در این محصول از سوییچ‌های Kailh White low-profile استفاده شده. این محصول همراه با نورپردازی ام اس آی Mystic RGB عرضه خواهد شد. صفحه‌کلید این کیبورد دارای طراحی ارگونومیک است و از درگاه USB تایپ C نیز برخوردار است. همچنین برای کامپکت بودنی و راحتی در حمل، کیبورد از یک کیف برای جابجایی بهره می‌برد. پایه‌های یکپارچه کیبورد نیز در زاویه‌های مختلف 5، 8 و یازده درجه جابجا می‌شوند و MSI برای کاهش لغزش از پد‌های ضدلغزش در این کیبورد استفاده کرده است. کیبورد GK50 در آسیا و در اروپا به زودی و با قیمت 84.99 دلار در دسترس است.





  • hT1p0O3a0qlQSBUM.jpg
  • Hij8Me1Qj4SzMdef-1160x456.jpg
  • SbOjxClaaWL4xk2Z-1-1160x662.jpg
  • hxBKBNpVY85JaIPg-1.jpg
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

رونمایی MSI از منبع تغذیه MPG A1000G با گواهی 80 PLUS GOLD


شرکت MSI از نام آشناترین تولید کنندگان قطعات سخت افزاری کامپیوتر است که تقریبا تمام قطعات مورد نیاز برای یک کامپیوتر را تولید می‌کند. یکی از محصولات این شرکت منبع تغذیه‌ها هستند. حالا آنها از منبع تغذیه‌ی MPG A1000G به عنوان آخرین منبع تغذیه 1000 واتی گیمینگ MSI که به صورت ویژه برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده رونمایی کرده است.

گواهی 80 PLUS GOLD تاییدی بر کیفیت MPG A1000G

MPG A1000G علاوه بر گواهی 80 PLUS GOLD، دارای خازن های 100% ژاپنی 105 درجه سانتی گراد و خازن های جامد برای بهترین کیفیت محصول و پایداری عملکرد است. MPG A1000G با ویژگی‌هایی مانند طراحی تک ریلی، برای پشتیبانی از سایر اجزای نیازمند انرژی مانند پردازنده‌های Core نسل دوازدهم اینتل یا آخرین کارت‌های گرافیک NVIDIA GeForce RTX 30 Series است.

msi-psu-02-1160x603.png

طراحی شده برای هماهنگی با اکوسیستم MSI

MPG A1000G یک منبع تغذیه است که برای سازگاری بیشتر اکوسیستم بازی شرکت MSI طراحی شده است. از نظر ظاهری، MPG A1000G دارای الگوهایی است که شبیه الگوهای کیس PC MPG VELOX 100P AIRFLOW و مادربرد MPG Z690 CARBON WIFI است که آنها را کاملا با یکدیگر سازگار می‌سازد. از نظر سازگاری فنی نیز محصولات MSI می‌توانند به راحتی با یکدیگر هماهنگ شوند تا دوستانه‌ترین اکوسیستم PC DIY را ایجاد کنند.

MSI-Gaming-1160x483.jpg

حداکثر کارایی و راندمان در مصرف انرژی

همانطور که می‌دانید، عملکرد و کارایی منبع تغذیه در کامپیوتر تاثیر مستقیم در عملکرد کلی سیستم و مصرف برق آن دارد. گواهینامه طلایی 80 PLUS MPG A1000G نشان دهنده مصرف برق پایین‌تر و در مقابل راندمان بالاتر این منبع تغذیه است. در مورد مصرف انرژی، MPG A1000G همچنین دارای حالت 0% RPM است. در این حالت زمانی که بار روی منبع تغذیه به زیر 40% می‌رسد فن آن نیز متوقف می‌شود تا با خنک کنندگی غیرفعال نویز سیستم و همچنین مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

اندازه کوچک و ماژولار بودن برای نصب راحت آن

این منبع تغذیه با ابعاد با ابعاد 150mm x 150mm x 86mm، MPG A1000G کوچکتر از پاورهای معمولی بخش ATX موجود در بازار است. این موضوع هم باعث راحت‌تر شدن نصب آن می‌شود و هم پس از نصب فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین برای ایجاد امکان مدیریت کابل، MPG A1000G از طراحی کاملا ماژولار برای کابل‌های خود استفاده کرده است، تا به این شکل تنها از کابل‌های مورد نیز بر روی آن استفاده شود. این نوع طراحی به شکل قابل توجهی از شلوغی فضای درون کیس جلوگیری می‌کند و سرهم‌بندی قطعات کیس را نیز بسیار ساده‌تر می‌کند.



MSI-Gaming-01-1160x483.jpg

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

شرکت MSI سالید SPATIUM M450 PCIe Gen4 را با ظرفیت های مختلف معرفی کرد


شرکت معظم MSI که سابقه‌ی زیادی در تولید محصولات سخت افزاری قوی دارد، به تازگی از درایوهای SSD جدید MSI رونمایی کرده که مشخصات جالبی دارند. برای مشاهده‌ی ریز جزئیات با ما همراه باشید.

مشخصات درایوهای SSD جدید MSI

این محصولات جدید MSI از نوع Gen4 PCIe NVMe (برای درایوهای SSD) و SPATIUM M450 PCIe 4.0 NVMe M.2 برای حافظه‌های M.2. محصولات جدید MSI در واقع امضایی از این کارخانه است تا اصالت محصولات خود را در زمینه‌ی محصولات به رخ دیگر خریداران و یا تولید کنندگان سخت افزار بکشاند. البته این شرکت در تلاش است تا خود را به نوعی یک تولیدکننده‌ی درجه یک محصولات سخت افزاری مرتبط به ذخیره سازی با کارایی بالا و دیگر قطعات کامپیوتری نشان دهد.



درایوهای SSD جدید MSI به خط شدند


این شرکت در صفحه مرتبط به محصولات در وبسایت خود اینچنین نوشته که این درایوهای جدید با تکنولوژی NAND سه بعدی با کیفیت و چگالی بالا ساخته شده‌اند که بهترین عملکرد و استقامت را برای حرفه‌ای‌ها، تولیدکنندگان محتوا و گیمرها ارائه می‌کند. درایو SPATIUM M450 در واقع یکی از درایوهای سری Entry Gen4 PCIe است که برای برآورده کردن انتظارات مصرف کنندگان بزرگ درایوهای SSD ساخته شده است. رابط PCLe 4 آن از سرعت خوانش بالای 3600 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 3000 مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند که به کاربران امکان بازی با اطلاعات آن هم در سرعت‌های بسیار بالا را می دهد. ظرفیت‌هایی که برای این درایوها تعیین شده به ترتیب، 250 گیگ، 500 گیگ و 1 ترابایت هستند.

M450 از طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های کاربردی و سخت افزاری همانند تصحیح خطاهای داده‌ها از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection پشتیبانی می‌کند و برای تضمین عملکرد آن گارانتی 5 ساله همراه با محصول ارائه خواهد کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
نسل بعدی منبع تغذیه های MSI سازگار با PCIe Gen 5

تصاویری از نسل بعدی منبع تغذیه MSI با عنوان MEG و MPG همراه با کانکتورهای PCIe Gen 5 و با حداکثر قدرت 1300 وات به دست آمده است. این منبع تغذیه‌های جدید کاملا با نسل بعدی پردازنده‌ها و کلیه استانداردهای جدیدی که در اواخر سال 2022 عرضه خواهند شد سازگار هستند. در واقع آنها محصولی برای آینده هستند که برای بسیاری از استاندارهای قدیمی‌تر دیگر مناسب نیستند.


MSI-PSU-MPG-MEG-01-768x1024.jpg.webp

MSI قصد دارد بازهم پیشگام باشد

MSI در سال 2020، جزو اولین تولید کنندگانی بود که منبع تغذیه‌های سری MPG GF خود را به آداپتور برق 12 پین Micro-Fit 3.0 مجهز کرد تا آنها را برای کارت گرافیک‌های انویدیا GeForce RTX 30 Founders Edition مناسب سازی کند. این شرکت اخیرا از پرچم‌دار منبع تغذیه سری MPG خود، A1000G رونمایی کرده که دارای گواهی 80 Plus Gold نیز است. اما این تازه شروع کار است و MSI قصد دارد از سری MEG خود نیز رونمایی کند.از 750 وات تا 1300 وات

وب سایت wccftech توانسته تصاویری از آخرین سری منبع تغذیه‌های MPG و MEG شرکت MSI را که در طی سال جاری عرضه خواهند شد را منتشر کند. این مجموعه شامل دو منبع تغذیه کاملا جدید از سری MSI MEG 80 Plus Platinum و سه منبع تغذیه همراه با گواهی MPG 80 Plus Gold است. سری MEG از یک منبع تغذیه 1300 واتی و یک 1000 واتی تشکیل شده که بر اساس موتور جدید MSI G.I برای اجرای پرقدرت‌ترین ترکیب‌های پردازنده مرکزی و کارت گرافیک ساخته شده‌اند. در سمت دیگر سری MSI MPG برای کامپیوترهای شخصی رده بالا طراحی شده و شامل سه مدل 1000 وات، 850 وات و 750 وات می‌شود.

  • MSI MEG 1300W (with G.I Engine) 80 Plus Platinum
  • MSI MEG 1000W (with G.I Engine) 80 Plus Platinum
  • MSI MPG 1000W 80 Plus Gold
  • MSI MPG 850W 80 Plus Gold
  • MSI MPG 750W 80 Plus Gold

PCIe Gen 5 نقطه تمایز نسل بعدی

مهم‌ترین ویژگی در بین این منبع تغذیه های جدید MSI، سازگاری همه‌ی آنها با PCIe Gen 5 است. این امر، هم با یک کانکتور مناسب PCIe Gen 5 در منبع تغذیه و هم با کابل‌های PCIe Gen 5 ضروری ارائه می شوند. منبع تغذیه‌های MEG و MPG همراه با یک کابل 12+4 پین به 12+4 پین و یک کابل آداپتور 2×8 پین به 1×12+4 پین ارائه می‌شود تا کاربر را مطمئن کند، برای نسل بعدی کارت‌های گرافیک سازگار با PCIe Gen 5 که در طول سال 2022 عرضه خواهند شد کاملا آماده است.


MSI-PSU-MPG-MEG-768x1024.jpg.webp


MEG با طراحی شیک و یک صفحه برجسته طلایی عرضه می‌شود که یکی از ویژگی‌های خاص سری MEG است. کانکتور پین PCIe Gen 5.0 (12+4) و کابل آن به وضوح در تصاویر دیده می‌شود. کانکتور از بقیه اتصالاتی که منبع تغذیه ارائه می‌دهد متمایز است. همین شرایط در سری MPG V2 که دارای کانکتور PCIe Gen 5 در منبع تعذیه است، وجود دارد. در حالی که MPG A1000G دارای کانکتور PCIe Gen 5 و کابل آداپتور PCIe Gen 5 جدید نیست، ولی سری MPG V2 هم با کانکتور و هم کابل ارائه می شود.

MSI-PSU-MPG-01-1160x870.jpg.webp

وجود کانکتور 16 پین 600 واتی

یک کانکتور برق 16 پین که می‌تواند به تنهایی تا 600 وات برق را تامین کند از ویژگی‌های این منبع تغذیه‌ها است. مشخص است که این کانکتور برای ارائه توان 600 وات رتبه‌بندی شده است و با PCIe Gen 5.0 سازگار است و برای کارت‌های قدیمی PCIe Gen 2 یا Gen 3 طراحی نشده است. این موضوع خود به خوبی نشان می‌دهد که MSI در حال تولید یک محصول آینده نگر به عنوان یکی از اولین‌ها است. منبع تغذیه‌ای که کاملا برای پشتیبانی از PCIe Gen 5 طراحی شده است نه کمتر.

MSI-PSU-MPG-cable-1160x653.jpg.webp


در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه آن در دست نیست و احتمالا برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر باید تا سه ماهه سوم 2022 صبر کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
اگر به خرید یک مادربرد برای پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل فکر می‌کنید که چندان هم گران نباشد، باید سراغ چیپست B660 بروید. خبر خوب اینکه اولین مادربردهای B660 در بازار ایران از برند گیمر پسند MSI با گارانتی معتبر موجود شدند.

معرفی مادربرد MSI MAG B660M MORTAR WIFI DDR4

این مدل یک مادربرد Mini-ITX با پشتیبانی از ماژول‌های حافظه DDR4 و انبوهی از امکانات است که ضمن کمک به صرفه جویی در هزینه خرید یک مادربرد سوکت LGA1700، یک انتخاب خوب برای سیستم‌های گیمینگ کوچک است.

product_1641286134.jpg


مادربرد گیمینگ MAG B660M MORTAR WIFI DDR4 ام اس آی از ماژول‌های حافظه DDR4 با فرکانس تا 4800 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند که بسیار ارزان‌تر و در دسترس تر از ماژول‌های گران قیمت DDR5 هستند.

product_16.jpg



B660M MORTAR ظاهر زیبایی هم دارد و از تم مشکی-خاکستری با حرارت گیرهای آلومینیومی بزرگ بهره می‌برد. در این مادربرد از طراحی ویژه برای کمک به دفع بهتر گرما از قطعات کلیدی و همچنین Shield Frozr برای خنک نگه داشتن SSD های پرسرعت PCIe Gen 4 استفاده شده است.

مادربرد B660M MORTAR ویژگی بسیار بیشتری چون Intel Wi-Fi، درگاه شبکه کابلی 2.5 گیگابایتی، درگاه پرسرعت USB 3.2 Gen 2x2، صدای آنبورد باکیفیت AUDIO BOOST و حتی قابلیت پشتیبانی از AMD Crossfire دارد.


معرفی MSI MAG B660 TOMAHAWK WIFI DDR4



مادربرد MAG B660 TOMAHAWK WIFI DDR4 هم یک مدل خوش قیمت با طیف کاملی از قابلیت‌ها است. این مادربرد ویژگی‌های ممتازی چون Wi-Fi 6، درگاه شبکه 2.5 گیگابایتی، مدار تغذیه دیجیتال، حرارت گیرهای بزرگ، دو شکاف Lightning M.2، درگاه پرسرعت USB 3.2 Gen 2x2، صدای آنبورد باکیفیت، پشتیبانی از نورپردازی، دو حرارت گیر M.2 SHIELD FROZR، پشتیبانی از فن‌های متعدد و طراحی گیمر پسند دارد.



product_1641.jpg



شما با مادربرد MAG B660 TOMAHAWK WIFI DDR4 می‌توانید یک سیستم گیمینگ ایده آل تهیه کنید. این مادربرد با صرف هزینه معقول از سازگاری کامل با پردازنده‌های نسل دوازدهمی اینتل، آخرین کارت‌های گرافیک روز دنیا، ماژول‌های حافظه پرسرعت 4800 مگاهرتزی در کنار قابلیت‌های نرم افزاری اضافی برای گیمینگ و کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد.

مادربردهای MSI MAG B660 با «گارانتی آونگ» در دسترس علاقه‌مندان هستند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

بررسی اولیه: مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل​





پردازنده های نسل 12 اینتل با عملکر عالی که داشتند، بسیاری را به سمت یک پلتفرم جدید بر اساس این پردازنده ها کشاند. قطعاً پردازنده های نسل 5000 رایزن AMD هم گزینه ای ایده آل برای انتخاب است اما نمی توان عملکرد عالی پردازنده های Alder Lake در بازی ها و استفاده از نرم افزارهای ادوبی را کتمان کرد. به همین دلیل در این مطلب سعی داریم تا مادربردهایی خوب با قیمت مناسب (نسبت به مادربردهای هم رده) را به شما معرفی کنیم. این شما و این هم مادربردهای سری MAG B660M MORTAR شرکت ام اس آی.








مادربردهای سری MORTAR را باید یکی از اقتصادی ترین زیر برندهای اژدهای تایوانی دانست. مادربردهایی که از همان حساسیت های ساختاری مادربردهای پرچمدار استفاده می کند، اما برای کم کردن هزینه ها، ویژگی و قابلیت های مهم و کاربردی با چاشنی متودهای کاربر پسند بروی آنها دیده می شود.





قبل از هر بحثی باید به این بپردازیم که چرا می گوییم مادربردهای سری MAG B660M MORTAR؟ در واقع ام اس آی چهار نسخه مختلف از MAG B660M MORTAR را در نظر گرفته است. مادربرد MAG B660M MORTAR با پشتیبانی از رم های DDR4 و با پوسته ظاهری مشکی، مادربرد MAG B660M MORTAR WIFI با پشتیبانی از DDR5 و شبکه بی سیم نسل جدید با تن پوشی سفید، مادربرد MAG B660M MORTAR DDR4 محصولی با پشتیبانی از رم های DDR4 و مادربرد MAG B660M MORTAR WIFI DDR4 با پشتیبانی از رم های DDR4 و شبکه بی سیم.








طراحی مادربردهای سری MAG B660M MORTAR​





این سری از مادربردهای ام اس آی همچون نامی که دارند، دارای فرم فکتور mATX هستند. فرم فکتور mATX تنها کمی کوچکتر از ATX است ولی این کوچک بودن هیچ ربطی به عملکرد ضعیف تر این ابعاد نسبت به مادربردهای ATX ندارد. پیداست که اگر نگاهی واقع بینانه به خواسته هایمان در حوزه سخت افزار داشته باشیم، می پنداریم که حتی اگر کوچک ترین نیازی به یک سری از قابلیت ها هم نداشته باشیم، برای دیده شدن، آینده نگری های پوچ یا توجیح کردن خریدمان، به سراغ محصولات رده بالا یا فراتر از نیازمان می رویم.








بررسی اولیه: مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل








در واقع فرم فکتور mATX از نگاه بعضی از کاربران ناکارآمد و غیر استاندارد است ولی باید بگوییم که این یک حرف غیر منطقی و دور ذهن است. با کوچک شدن برد شما می توانید به خوبی از آنچه نیاز دارید استفاده کنید و هیچ دلیلی برای نگرانی های بی مورد نیست و البته مدیریت بهتری بروی قطعات و فضای اشغالی داشته باشید.








هر چهار مادربرد MAG B660M MORTAR از نظر ساختار و ظاهر کاملا مشابه هم هستند. بجز پشتیبانی مختلف رم های DDR4 یا DDR5، ظاهر این سری در مدل های Wi-Fi با تن پوش سفید است و نسخه های دیگر تن پوشی مشکی بر تن دارند. ساختار PCB در این محصولات دارای ساختار 6 لایه با دو برابر مس بیشتر است تا انتقال داده با نویز کمتر و ثبات بیشتر همراه باشد.








بررسی اولیه: مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل








همچنین نویز گاردهای مختلف بروی PCB این مادربردها به خوبی دیده می شود. این نوع ساختار در PCB باعث می شود تا بخش کارت صدا Realtek ALC1200 Codec با خروجی 7.1 کانال و اسلات های DIMM رم از دیگر بخش های PCB جدا شود تا نویزهای احتمالی به سمت دو بخش یاد شده هدایت نشود. در کل کیفیت ساخت و ساختار مادربردهای سری مورتار، بهتر از رده ای است که در آن حضور دارند.








مدار قدرت و پشیتبانی از طیف وسیعی از پردازنده های نسل 12​





مادربردهای سری MAG B660M MORTAR به مدار قدرت 12+1+1 فاز دیجیتال مجهز شده اند. این مادربردها بر اساس چیپ ست B660 و سوکت LGA 1700، دارای دو کانکتور 8 پین تامین برق پردازنده هستند و در بخش مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده هم به مدار 12 فاز دیجیتال (تنها برای پردازنده) با ISL99360F 60A SPS و ماسفت های Dr.MOS و I33-200750C-R28 مجهز شده است. سوکت LGA 1700 هم پشتیبانی از پردازنده های نسل 12 و نسل آینده پردازنده های اینتل را ممکن می سازد.








بررسی اولیه: مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل








می توان گفت به دلیل استفاده از چنین مدار قدرتی، خریداران می توانند با خیال راحت هر پردازنده ای از نسل 12 یا Alder Lake و همچنین نسل آینده پردازنده های اینتل یعنی نسل 13 را انتخاب کنند. هرچند ام اس آی در مادربردهای سری 600 اینتل خود به وضوح مشخص کرده است که هر مادربردی برای چه پردازنده هایی مناسب است. یکی از ویژگی هایی که ام اس آی حتی در مادربردهای اقتصادی خود به کار گرفته است، فناوری Core Boost می باشد. فناوری که در آن جریان مورد نیاز، با پایداری بالا و بدون اعوجاج و نویز به دست پردازنده می رسد تا حتی در بار کاری بالا هم پایداری و عملکرد بالای پردازنده های قدرتمند تضمین شود.








لذت استفاده از فرکانس بالای رم در کنار پایداری​





چهار اسلات رم برای نسخه های مختلف MAG B660M MORTAR در نظر گرفته شده است. در نسخه هایی که از رم های DDR4 پشتیبانی می کنند، نهایت فرکانس کاری 4800 مگاهرتز و استفاده از نهایت ظرفیت 128 گیگابایت، گزینه ای ایده آل است. در مادربردهای DDR5 ساپورت، نهایت فرکانس کاری رم برابر با 6200 مگاهرتز است که 1400 مگاهرتز بالاتر از فرکانس پایه رم های DDR5 می باشد. در این مادربردها هم نهایت ظرفیت رم 128 گیگابایت است اما به دلیل ساختار متفاوت رم های DDR5، دیگر شاهد لحیم کاری های سنتی زیر اسلات های DDR4 DIMM نیستیم. در واقع نوع اتصال اسلات های DDR5 DIMM برای رسیدن به بهترین عملکرد باید به شیوه SMT یا Surface Mount Technology باشد تا جریان تمیز و بدون نویز را به کار گیرد.








بررسی اولیه: مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل








جدا از این موارد ام اس آی این دسته از مادربردها را همچون مادربردهای پرچمدار خود به فناوری DDR4 BOOST در نسخه های DDR4 و فناوری MEMORY BOOST در نسخه های DDR5 مجهز کرده است تا مطمئن شود، ماژول های رم با هر برندی و در هر فرکانس، حتی بیشتری فرکانس کاری هم کارایی عالی و پایداری کامل را ارائه می کنند.








راهکاری های خنک سازی در MAG B660M MORTAR​





در درجه اول باید به این موضوع بپردازیم که آیا مادربردهای MSI هم باید مانند رقیب از نصب براکت های LGA 1700 و براکت های LGA 1200 پشتیبانی می کردند؟ در واقع همانطور که اینتل در پتنت های اولیه خود اعلام کرد، پردازنده های جدید و سوکت LGA 1700 نیاز به براکت های جدید و خنک کننده های جدید یا بهینه دارد. وقتی شما برای پردازنده های نسل 12 از خنک کننده هایی با براکت LGA 1200 استفاده می کنید، ناسازگاری و سطح تماس نامتوازن تنها بخشی از مشکلات پیش رو است.








بررسی اولیه: مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل








ام اس آی بروی این مادربردها هیت سینک های بزرگی را به منظور خنک نگه داشتن مدار قدرت یا VRM در نظر گرفته است. هیت سینک هایی که در زیر آنها ترمال پدهایی با قدرت بالای انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین دیده می شود تا به سرعت حرارت تشکیل شده از مهمترین قطعات را به سرعت منتقل کند.








دو درگاه M.2 قرار گرفته بروی برد هم به هیت سینک M.2 Shield FROZR و ترمال پدهای دوگانه مجهز هستند تا پایداری در سرعت های بالا همچنان حفظ شود. درگاه اول M.2 با رابط PCIe 4.0 x4 مدیریتش با پردازنده است و درگاه دوم M.2 با رابط PCIe 4.0 x4 مدیریتش با چیپ ست B660 است.








اسلات های محکم و پر سرعت​





در این سری از مادربردها دو اسلات PCIe قرار گرفته است که اسلات اول با پوشش فلزی PCIe Steel Armor، پایداری خود را حتی در ضربه های ناخواسته و اسمبل های بد و البته کارت گرافیک های سنگین حفظ می کند. این اسلات دارای رابط PCIe 4.0 x16 است و اسلات دوم هم با رابط PCIe 3.0 x4، مناسب کارت های توسعه یا چینش AMD CrossFire می باشد.








بررسی اولیه: مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل





ارتباطات کامل و همه جانبه​





در بخش پنل پشت یا پنل I/O شاهد پورت های کامل و کاربردی هستیم. از آنجا که با بردی اقتصادی روبرو هستیم، تعداد 4 پورت USB 2.0، پورت HDMI 2.1 و DisplayPort 1.4، سه پورت پر سرعت USB 3.2 Gen 2 10Gbps Type-A و یک پورت USB 3.2 Gen 2×2 20Gbps Type-C، پورت LAN با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه، آنتن شبکه بی سیم و بلوتوث، پورت نوری صدا یا S/PDIF و در نهایت 5 جک 3.5 میلی متری صدا قابل مشاهده است.








بررسی اولیه: مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل








لازم به ذکر است که در مادربرد DDR4 مجهز به شبکه بی سیم، شاهد تکنولوژی Wi-Fi 6 و بلوتوث نسخه 5.2 هستیم و در مادربرد DDR5 مجهز به شبکه بی سیم، شاهد تکنولوژی Wi-Fi 6E با نهایت پهنای باند 6 گیگاهرتز و بلوتوث 5.2 هستیم.








همکاری آونگ و ام اس آی با هدف اولین ها​





مدتی است که همکاری آونگ و ام اس آی در بازار کشور شروع شده است. همکاری که باعث شد تا جان تازه ای به محصولات اژدهای تایوانی در بازار داخلی ببخشد. آونگ که یکی از خوش نام ترین شرکت های خدماتی حوزه تکنولوژی است، با شبکه گسترده فروش، به سرعت توانست بهترین سهم بازار را طی چند سال گذشته به محصولات ام اس آی بدهد.








بررسی اولیه: مادربردهای سری MAG B660M MORTAR انتخابی ایده آل برای نسل 12 اینتل








همچنین لازم به ذکر است که اولین محموله مادربردهای B660 اینتل وارد شده به بازار کشور مربوط به مادربردهای MSI با گارانتی 3 ساله آونگ است. هم اکنون طیف وسیعی از مادربردهای MSI B660 راهی بازار داخلی شده و در دسترس خریداران قرار دارند.

برای مشاهده ویدیو معرفی این محصول در سایت آپارت کلیک کنید .
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

ام اس آی اسپانسر و شریک تجاری تیم حرفه ای MotoGP یاماها شد​


ام اس آی همکاری جدید خود با یکی پر افتخارترین تیم های MotoGP جهان یعنی تیم موتو جی پی “هیولای انرژی یاماها” اعلام کرد. این همکاری در قالب اسپانسری ام اس آی از تیم و شریک تجاری در مسابقات eSport شکل گرفته است.

پس از همکاری که در سال 2021 بین MSI و Monster Energy Yamaha MotoGP eSport اتفاق افتاد، ام اس آی خوشحال است که همکاری بیشتری را با تیم حرفه ای موتو جی پی یاماها در پیست مسابقه داشته باشد. معاون بازاریابی ام اس آی می گوید: “ما خوشحالیم که امکانات و تجهیزات لازم را با تیم Monster Energy Yamaha MotoGP که یک تیم حرفه ای و همسو با ارزش های ما است، گسترش داده و در اختیار قرار دهیم”.

ام اس آی اسپانسر و شریک تجاری تیم حرفه ای موتو جی پی یاماها شد


از این رو مدیر موتورهای مسابقه یاماها عنوان کرد: “ما در سال گذشته همکاری موفق خود را با MSI آغاز کردیم و عنوان قهرمانی جهان MotoGP eSport و عنوان بهترین ستاره اروپا و آفریقا را با هم تضمین کردیم. امسال هم اتحاد بین تیم هیولای انرژی یاماها و ام اس آی را اعلام می کنیم. تیم موتو جی پی یاماها، دنیایی از مسائل فنی است که حول تجزیه تحلیل داده ها و نو آوری ها می چرخد. ما بسیار خوشحال هستیم که از حمایت MSI برخورداریم زیرا آنها تلاش ما برای رسیدن به بهترین ها و اشتیاق ما برای از بین بردن محدودیت ها را درک می کنند”.

در مسابقات موتو جی پی، تیم یاماها یکی از پر افتخار ترین تیم های جهان در کنار دوکاتی و سوزوکی است. در فصل گذشته موتو جی پی، یاماها توانست به بردهای بسیاری در سراسر جهان دست یابد و در رده سه تیم برتر این تورنومنت های حرفه ای قرار گیرد. اما یاماها تلاش دارد تا در فصل جدید بهترین عملکرد خود را چه در بخش تیمی و چه در بخش فردی به کار گیرد.

ام اس آی اسپانسر و شریک تجاری تیم حرفه ای موتو جی پی یاماها شد


لازم به ذکر است که یکی از مهمترین تغییرات صورت گرفته برای فصل آینده، اصلاح بدنه موتورسیکلت ها و بهینه سازی نیروی Downforce برای چسبندگی بیشتر به مسیر است. بر اساس گفته مدیر موتورهای مسابقه یاماها “همه چیز سرعت نیست و یاماها در تلاش است با بهینه سازی های مختلف، فصل آینده را با افتخار بیشتری به اتمام برساند”.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
حضور پرقدرت قطعات و لوازم جانبی MSI در بازار ایران با گارانتی آونگ


MSI یکی از موفق‌ترین و محبوب‌ترین برندهای قطعات کامپیوتر و گیمینگ است که در ایران هم محبوبیت بالایی دارد. خوشبختانه تنوع محصولات MSI در ایران روز به روز در حال افزایش بوده و گارانتی خوش نام آونگ پشتوانه خرید شماست.

برندهای متنوعی در بازار ایران عرضه می‌شوند اما محصولات بسیاری از آنها به طور مقطعی در بازار یافت می‌شوند که انتخاب‌های خریداران را محدود می‌کند. در عین حال عدم ثبات عرضه، مشکلاتی در زمان ارتقای سیستم برای خریداران به وجود می‌آورد.



msi-meg_z690_godlike-box2.jpg



طی سال‌های گذشته MSI یکی از با ثبات‌ترین برندهای سخت افزار در بازار ایران بوده و همواره آخرین و بهترین محصولات خود را برای خریداران ایرانی هم فراهم کرده است. حتی در موارد زیادی مادربردها و کارت‌های گرافیک MSI جزء اولین برندهایی هستند که در بازار ایران موجود و عرضه می‌شوند. از جمله این محصولات می‌توان به مادربردهای B660 و Z690 اشاره کرد که زودتر از هر برند دیگری در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفتند.

کیفیت ساخت بالا و پایایی بی نظیر قطعات کامپیوتر MSI در بین کاربران زبان زد بوده و بی نیاز از تعریف است اما حالا خریداران ایران از خدمات گارانتی خوش نام و سابقه «آونگ» هم بهره‌مند هستند. بد نیست بدانید مادربردها و کارت‌های گرافیک MSI با گارانتی سه ساله عرضه می‌شوند تا خیال خریداران کاملاً آسوده باشد. همچنین مشتریان سازمانی و ارگان‌ها می‌توانند از گارانتی بی نظیر چهار ساله آونگ در خرید مادربردهای MSI برخوردار شوند.



b660-20211223-1.jpg



در حال حاضر محصولات MSI متنوع‌ترین و کامل‌ترین در بازار ایران هستند و همین حالا شما می‌توانید یک مادربرد یا کارت گرافیک نسل جدید را با گارانتی معتبر آونگ، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش قابل اتکا تهیه کنید.

سبد محصولات MSI در بازار ایران روز به روز در حال تکمیل‌تر شدن است و به زودی محصولات بیشتری شامل لوازم جانبی محبوب MSI در بازار ایران با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر موجود می‌شوند.

چه به آخرین مادربردهای اینتل نیاز داشته باشید و چه خواهان یک کارت گرافیک تمام کاستوم پرقدرت از سری GeForce RTX 30 انویدیا باشید، MSI بهترین گزینه ها را پیش روی شما قرار داده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
MSI مادربرد MAG H670 Tomahawk خود را معرفی کرد

شرکت اینتل مدتی است شروع به استفاده از سوکت‌های LGA1700 در مادربردهای سری Z690 کرده بود و بعد از آن گزینه‌هایی برای چیپست‌های B660 و H610 معرفی کرد، اما ظاهرا شرایط برای پلتفرم H670 کاملا متفاوت بوده است. بنابراین فروشندگان مادربرد با کمی احتیاط محصولات مبتنی بر H670 را عرضه می‌کردند، اما حالا MSI با مادربرد MAG H670 Tomahawk WiFi DDR4 وارد گود شده است.



ظاهری شبیه به B660 اما باطنی کاملا متفاوت​

مادربرد MSI MAG H670 Tomahawk WiFi DDR4 از نظر طراحی بسیار شبیه به مادربردهای سری MAG B660 Tomahawk این شرکت است، البته با وجود تعداد اندکی ورودی و خروجی بیشتر و همچنین گذرگاه چیپست گسترده‌تر. اما مهم‌ترین ویژگی که باعث متمایز شدن سری H670 از B600 شرکت MSI شده است، وجود گذرگاه 8 خط DMI 4.0 در مقایسه با گذرگاه 4 خط DMI 4.0 در سری B660 است.

MAG-H670-Tomahawk-DDR4.jpg.webp


یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی بین H670 Tomahawk و B660 Tomahawk این است که اسلات PCI-Express x16 موجود در برد H670 از Gen 5 است، اما این به دلیل انتخاب‌های طراحی MSI است. هرچند که بر روی کاغذ، پلتفرم‌های B660 می‌توانند دارای اسلات PEG نسل 5 باشند. یکی دیگر از تمایزهای کلیدی بین چیپست های H670 و B660 این است که H670 دارای 12 خط پایین دستی PCIe Gen 4 است و MSI از آن برای نصب دو اسلات M.2 NVMe متصل به چیپست با سیم کشی Gen 4 x4 استفاده کرد.


MAG-H670-Tomahawk.jpg.webp



مسیرهای اتصال در این مادربرد شامل یک رابط شبکه سیمی 2.5 گیگابایتی است که توسط یک کنترلر Intel i225-V، و برای اتصال بی‌سیم یک ماژول Intel AX200 WiFi 6 + Bluetooth 5.2 در این مادربرد تعبیه شده است. صدا بر روی این مادربرد به صورت 8 کاناله HD و با تراشه Realtek ALC897 CODEC که حالا عمرش به 12 سال می‌رسد. MSI تا به این لحظه قیمت این مادربرد را اعلام نکرده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی MSI RX 6500XT MECH 2X 4G OC توسط سایت VMODTECH و کسب 2 نشان

ام اس آی به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات گیمینگ در جهان دو کارت گرافیک RX 6500 XT MECH 2X و RX 6500 XT MECH 2X OC را معرفی کرد. کارت گرافیک RX 6500 XT به نوعی طراحی و بهینه شده اند که تجربه ای خوب از بازی های AAA در رزولوشن 1080 پیکسل را ارائه کنند.

این کارت گرافیک با معماری RDNA2 در کنار قدرت مناسب، بهره وری انرژی را هم مد نظر قرار داده تا خریداران و گیمرها لبخندی از رضایت را بروی لب داشته باشند. قابلیت هایی مانند AMD Infinity Cache برای ایجاد پهنای باند بالا در کنار تاخیر کم حافظه های GDDR6 و البته فناوری AMD FidelityF Super Resolution به منظور ایجاد جلوه های بهتر بصری، این اقتصادی های تازه از راه رسیده را به گزینه ای مطلوب تبدیل می کنند.

و اما کارت گرافیک های سری MECH اینبار با RX 6500 XT به میدان رقابت بازگشته است. کارت گرافیک هایی مجهز شده به سیستم خنک کننده دوگانه که فن های ستایش شده TORX FAN 3.0 را به کار گرفته اند. در واقع ام اس آی در طراحی زیر برند MECH سعی دارد تا تمرکز را بروی عملکرد بالا قرار دهد. حال این عملکرد بالا می خواهد بازی باشد یا کارهای مبتنی بر پردازش تراشه گرافیگی. برای افزایش امنیت و خنک سازی کارت گرافیک، بک پلیت یا صفحه پشتی فلز برس خورده بروی این سری از کارت های MSI دیده می شود.
کارت سفارشی سری RX 6500 XT MECH برای خنک سازی و پایداری در عملکرد، گزینه هایی مانند: فن بی صدا با دمندگی بالا از نوع TORX FAN 3.0، فناوری Zero Frozr به منظور حذف نویز در بار کاری کم و در نهایت استفاده از پدهای حرارتی فراوان در بخش های حساس کارت را به کار گرفته است.













 
بالا