برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی میکروفون استریم MSI GV60 توسط رسانه معتبر ETEKNIX و کسب نشان منتخب سر دبیر

شرکت تایوانی ام اس آی سال 2022 را با محصولات مختلف و جذاب، طوفانی شروع کرد. شاید بتوان گفت یکی از ویژگی های مهم این شرکت، معرفی محصولاتی حرفه ای و برنامه ریزی شده است تا به نوعی کاربر موش آزمایشگاهی این شرکت برای تحقیق و توسعه نباشد. حال جدیدترین محصول معرفی شده از سوی MSI میکروفون حرفه ای استریمینگ با نام IMMERSE GV60 است که در ادامه به مشخصات آن می پردازیم.اولین میکروفن تولید پادکست یا استریمینگ شرکت MSI با زیر برند IMMERSE و اتطال USB فعالیت خود را آغاز می کند. این میکروفون از نظر طراحی، با بدنه ای تمام فلزی، پایه قابل تنظیم، شانه متحرک، رنگ مشکی مات و شبکه هایی با بافت متوسط، ظاهری کلاسیک اما ساختاری حرفه ای را یادآوری می کند.جدا از ظاهر شیک اما کلاسیک میکروفون IMMERSE GV60، با محصولی طرف هستید که می تواند به سرعت استودیو شخصی شما را راه اندازی کند. با گنجاندن تمام ویژگی های حرفه ای در بخش صوتی، تولیدکنندگان محتوا و استریمرها، بدون نگرانی می توانند از سایر رقیبان متمایز شوند.

چهار دکمه بروی بدنه میکروفون IMMERSE GV60 وظیفه مدیریت صدا را بر عهده دارند. اولین دکمه مربوط به تغییر ماد صدا است. با استفاده از خازن های متعدد، تطبیق پذیری این میکروفون در هر موقعیتی امکان پذیر است. این مهم باعث شده تا کاربر با چهار الگو متفاوت از جمله: آواز، پادکست، مصاحبه و جلسات یا استریم، بهترین خروجی را در لحظه شاهد باشد. در واقع حالت های گفته شده به صورت تخصصی مربوط به حالت استریو برای ضبط صدا، ساز و آواز، حالت همه جهته برای کنفرانس و ضبط گروهی، حالت کاردیوئید یا حالت یک جهته برای ضبط پادکست یا استفاده های یک نفره و در آخر حالت دو جهته برای مصاحبه و ضبط دو نفره مناسب است.دو دکمه دیگر بروی بدنه وظیفه مدیریت حجم صدای میکروفون و هدفون را بر عهده دارند و آخرین دکمه به منظور قطع و وصل لحظه ای میکروفن است. ام اس آی در زیر این میکروفون یک جک 3.5 میلی متری صدا در نظر گرفته تا کاربر از زمان تاخیر صفر در هنگام ضبط لذت ببرد.

شاید مهمترین خصوصیت میکروفون IMMERSE GV60، نرخ نمونه برداری های صوتی آن باشد. این میکروفون حرفه ای با نرخ نمونه برداری 24 بیت / 94 کیلوهرتز، حالت های مختلف صوتی، اکولایزرهای از پیش تنظیم شده، محدوده فرکانسی 20 تا 20 هزار هرتز و نسبت سیگنال به نویز 36 دسیبل، قطعاً می تواند نظر حرفه ای های این حوزه را جلب کند.







 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
مادربردهای MSI X670E و MSI X670 به طور رسمی معرفی شدند


بالاخره پس از ماه ها انتظار پردازنده های RYZEN 7000 با معماری Zen4 و سوکت AM5 به طور رسمی معرفی شدند. به همین دلیل مادربردهای مبتنی بر چیپ ست سری AMD 600 هم رخ نمایی کردند تا نگاهی عمیق تر داشته باشیم به قابلیت ها و ویژگی های این سری از مادربردها. شرکت MSI به عنوان شرکت پیشرو در تولید قطعات سخت افزاری و محصولات گیمینگ، مادربردهای سری X670 خود را بر اساس تراشه X670 و X670E در چهار مدل معرفی کرد.


ام اس آی امروز اعلام کرد که مادربردهای MEG X670E GODLIKE / MEG X670E ACE / MPG X670E CARBON WIFI / PRO X670-P WIFI با چیپ ست سری X670 به زودی عرضه می شوند. مادربردهای جدید MSI با پلتفرم تازه از راه رسیده و متفاوت AMD تلاش دارند تا هیجان استفاده از یک بروزرسانی گسترده را به کاربران هدیه دهند. این سری از مادربردها با ادغام فناوری های جدید و شخصی سازی های گسترده به سبک اژدهای تایوانی، آماده حرکت به سمت نسل بعد دسکتاپ ها هستند.



سوکت AMD AM5


پردازنده‌های سری Ryzen 7000 اولین پردازنده‌هایی هستند که از فرآیند 5 نانومتری FinFET TSMC و همچنین یک پلتفرم و سوکت کاملاً جدید از AMD استفاده می‌کنند. از اولین روزهای معرفی RYZEN 1000 تا RYZEN 5000 بسیار می گذرد اما این برای اولین بار است که چنین تغییرات گسترده ای در پلتفرم های AMD را شاهد هستیم. پردازنده های رایزن 7000 ویژگی های جدیدی همچون پشتیبانی از DDR5 و استفاده از رابط PCIe 5.0 را به همراه ساختار متفاوت و قدرتمند ارائه می دهد.


مادربردهای MSI X670E و MSI X670 به طور رسمی معرفی شدند



همانطور که پیش از رونمایی عنوان کردیم، چیپ ست سری X670 به دو بخش X670 و X670E یا X670 Extreme تقسیم می شود. در واقع مهمترین وجه تمایز X670E پشتیبانی اسلات PCIe و درگاه منبع ذخیره سازی از رابط PCIe 5.0 است. علاوه بر پشتیبانی از PCIe 5.0 و DDR5، تمام مشخصات مادربردهای MSI X670E و X670 ارتقا یافته‌اند. از جمله این تغییرات می توان به USB Type-C و پورت های پر سرعت متعدد در پنل I/O، پورت جدید Display Port 2.0 و HDMI 1.4 با پشتیبانی از 4K 120Hz، پورت پنل جلو USB 3.2 Gen 2×2 Type-C با انتقال توان 60 واتی و طراحی VRM یا مدار قدرت با حداکثر 24+2 فاز و آمپراژ 105 آمپر اشاره کرد.


در این سری از مادربردهای MSI سری Gaming و PRO هویت جدیدی به خود گرفته اند. همگام سازی بخش زیبایی شناسی با ترکیبی از سازگاری با قطعات مختلف، داشبورد انحصاری M-Vision برای دسترسی سریع تر به جزئیات بیشتر در بخش وضعیت مادربرد و جلوه های بصری، درگاه M.2 Shield Frozr بدون پیچ با طراحی مغناطیسی و نصب آسان، سوئیچ هوشمند پنل پشت مادربرد برای سفارشی سازی بیشتر و ورد به بوت امن، روشن و خاموش کردن نورپردازی با دکمه فیزیکی، فعال کردن گزینه توربو فن و پشتیبانی از دستگاه هایی با فناوری ARGB Gen2 بخشی از این تغییرات و هویت جدید هستند.



سری MSI MEG X670E


مادربردهای MSI X670E و MSI X670 به طور رسمی معرفی شدند



سری MEG بیش از پیش جلوه های قدرت و زیبایی را در MEG X670E GODLIKE و MEG X670E ACE نمایان می سازد. هر دو مادربرد با فرم فکتور E-ATX دارای حداکثر مدار قدرت 24+2 فاز 105 آمپر هستند. هیت سینک های بزرگ با تراکم بسیار بالا و هیت پایپ یکپارچه به همراه ترمال پدهای کاربردی، وظیفه خنک سازی VRM را بر عهده دارند تا مادربردی خنک و پایدار در بار کاری بالا را تحویل دهند. همچنین یک صفحه فلزی یا baseplate برای خنک سازی بیشتر ماسفت ها در نظر گرفته شده تا پتانسیل VRM به حداکثر برسد.


برای دفع بهتر حرارت و استحکام بردها، بک پلیت یا صفحه فلزی پشت با طراحی خاص و جلوه ای ویژه در این مادربردها دیده می شود. مادربردهای سری MEG مجهز به حداکثر 4 درگاه M.2 هستند که پشتیبانی از رابط M.2 PCIe 5.0 x4 بخش جذاب این درگاه ها است. کارت توسعه M.2 XPANDER-Z GEN5 DUAL در داخل جعبه این مادربردها وجود دارد تا کاربر را از اضافه کردن سالیدهایی با رابط GEN5 بی نیاز کند.



سری MSI MPG X670E


مادربردهای MSI X670E و MSI X670 به طور رسمی معرفی شدند



سری MPG از ارتقای فوق العاده ای برای پلتفرم جدید AMD برخوردار است. با استفاده از طرح رنگ کربن سیاه، مادربرد MPG X670E CARBON WIFI پایدارتر از قبل و زیباتر ظاهر می شود. این مادربرد دارای 2 اسلات PCIe 5.0 x16 و 4 اسلات M.2 است که به دو M.2 PCIe 5.0 x4 و دو PCIe 5.0 x4 تقسیم می شوند. مدار قدرت 18+2 فاز با توان 90 آمپر در کنار هیت سینک بزرگ و متراکم، این مادربرد را همراهی می کنند. راهکارهای حرارتی بی شمار، ظاهری جذاب، مدار رگولاتور ولتاژ قدرتمند، نسل جدید فناوری های استفاده شده و پورت های کامل و پر سرعت، قطعاً شما را از داشتن مادربرد MPG X670E CARBON WIFI راضی نگه می دارد.



سری MSI PRO X670


مادربردهای MSI X670E و MSI X670 به طور رسمی معرفی شدند



مادربردهای سری PRO ام اس آی یکی از محبوب ترین و برترین بردها برای تولیدکنندگان محتوا، شرکت ها و بخش سازمانی است. نسل جدید این مادربردها با نام PRO X670-P WIFI دارای مدار قدرت 14+2 فاز با دو کانکتور 8 پین به منظور تامین جریان برق پردازنده است تا هیچ نگرانی برای استفاده از پردازنده های قدرتمند در قالب یک مادربرد اقتصادی وجود نداشته باشد. این مادربرد با قابلیت هایی همچون درگاه M.2 PCIe 5.0 x4، پورت LAN با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه و شبکه بی سیم Wi-Fi 6E، همراهی بی نقص برای کاربران است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

کمپانی MSI روی یک راهکار داخلی با نام Project Zero برای ساده‌تر و بهتر کردن مدیریت کابل کار می‌کند و حتی تصویر مادربرد بدون کانکتور Unify X نیز منتشر شده است.


  • براساس تصاویری که chi11eddog به اشتراک گذاشته، ظاهرا MSI روی چند راهکار کار می‌کند که زیر چتر کیت Project Zero PC DIY قرار می‌گیرند. اولینِ این محصولات مادربردی با چیپست Z690 است که گفته شده جزئی از سری Unify خواهد بود. در مقایسه با مادربرد فعلی، نمونه جدید تقریبا هیچ کانکتوری را در جلوی خود نمی‌بیند.

تصویر مادربرد بدون کانکتور Unify X



همانطور که قبلا با Project Stealth گیگابایت دیده بودیم، MSI Project Zero نیز ظاهر مشابهی دارد و در واقع تمام کانکتورها از جمله کانکتورهای برق، هِدِرهای فن، هِدِرهای RGB، پورت‌های USB و SATA III را از نمای جلو حذف کرده و براساس تصاویر آنها را به پشت منتقل کرده است.

تصویر مادربرد بدون کانکتور

Unify X

تصویر مادربرد بدون کانکتور Unify X



ما شاهد 6 پورت SATA III، یک هِدِر USB برای پنل جلو، یک کانکتور برق 24 پین ATX هستیم که در سمت راست و با زاویه قرار گرفته‌اند. باقی کانکتورها نیز در سمت بالا قرار دارند، مانند دو کانکتور 8 پین برق و سه هِدِر 4 پین فن.

انتقال پورت‌ها و کانکتورها به پشت بُرد باعث می‌شود مدیریت کابل بسیار ساده‌تر و تمیزتر باشد در حالی که ظاهری فوق العاده جذاب‌تر را از سیستم خود مشاهده خواهید کرد. در جلو همچنین شاهد یک LED خطایابی در پشت کاور PCB هستیم و سوییچ‌های Power / Reset نیز در پایین آن قرار گرفته‌اند. با توجه به این که مادربرد از سری Unify است یعنی احتمالا خبری از نورپردازی RGB نیست.


تصویر مادربرد بدون کانکتور Unify X



چنین طراحی در کیس‌های فعلی بلااستفاده خواهد بود که یعنی “پروژه صفر” باید خود را گسترش داده و فراتر از تنها یک مادربرد جذاب باشد و MSI کیس گیمینگ خود را نیز به عنوان بخشی از کیت عرضه کند. همچنین ظاهر تماما مشکی مادربرد تصمیم بسیار مناسبی بوده که در کنار خنک کننده MSI MEG Coreliquid S360 ترکیبی عالی را ارائه خواهد داد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
نسل جدید محصولات MSI به زودی عرضه می‌شوند


شرکت MSI در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2022 مجموعه‌ای از محصولات جدید خود شامل مادربرد، منبع تغذیه و همچنین خنک کننده مایع را عرضه کرده که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

شرکت MSI همواره در حال عرضه محصولات جدید و به روز و مطابق خواسته و نیاز گیمرها به بازار است. این شرکت در جدیدترین اقدام خود در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2022 مجموعه‌ای از محصولات نسل جدید خود شامل مادربرد، منبع تغذیه و همچنین خنک کننده مایع را عرضه کرده تا بتواند پاسخ درخوری به نیاز گیمرها بدهد.


مادربرد MAG B660M MORTAR MAX جدید ترین عضو خانواده MAG 600


مادربرد MAG B660M MORTAR MAX جدید ترین عضو خانواده MAG 600​


مادربرد MAG B660M MORTAR MAX WIFI DDR4 جدیدترین عضو سری MAG 600 محسوب می‌شود که با به ارث بردن ظاهر خانواده MAG الگو و ظاهر خانواده MAG، دارای طراحی با استفاده از ساختارهای نظامی است.

این مادربرد به فناوری OC Engine برای اورکلاک آسان و سیستم قدرت 12 + 2 Duet Rail VRM برای بهبود و افزایش قدرت واقعی پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل مجهز شده است.

از دیگر ویژگی‌های مادربرد MAG B660M MORTAR MAX WIFI DDR4 می‌توان به طراحی منحصر به فرد خنک‌کننده مانند هیت سینک‌های بزرگ با عملکرد فوق العاده، برد PCB مسی با ضخامت ۲ اونس ، M.2 Shield Frozr اشاره کرد.

همچنین بهره گیری از اتصالات پرسرعت مانند 2.5 G LAN و Wi-Fi 6E در کنار درگاه USB 3.2 Gen 2 و درگاه USB Type-C از دیگر قابلیت‌های این مادربرد است. MSI اعلام کرده این مادربرد را در ماه جولای (تیر) در دسترس خریداران قرار خواهد داد.

مادربرد WS WRX80 یک ورک استیشن قابل اعتماد


مادربرد WS WRX80 یک ورک استیشن تمام عیار​

MSI پس مدت زمان زیادی با یک مادربرد Workstation به میدان بازگشته است. این شرکت قصد دارد با عرضه مادربرد WS WRX80 پلتفرم مناسبی را برای پردازنده‌های AMD Ryzen Threadripper PRO 5000WX و 3000WX فراهم کند.

این مادربرد برای کاربرانی که خواهان کارایی بهینه و عملکرد دقیق هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. مادربرد WS WRX80 با استفاده از تراشه Aspeed AST2600 BMC، انواع قابلیت‌های مدیریت از راه دور را برای استفاده‌های چندوظیفه‌ای از طریق رابط وب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مادربرد WS WRX80 به 8 اسلات رم DDR4 مجهز بوده و از 128 خط PCIe 4.0 و پردازنده‌هایی با 64 هسته و 128 رشته پشتیبانی می‌کند. آنطور که MSI اعلام کرده مادربرد WS WRX80 در نیمه دوم سال 2022 وارد بازار شود.

مادربردهای X670E و X670 ، گذر به نسل جدید پردازنده‌های AMD


مادربردهای X670E و X670 ، گذر به نسل جدید پردازنده‌های AMD​

MSI در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2022 مادربردهای دیگری را هم معرفی کرده است. مادربردهای نسل جدید AMD X670E و X670 با سوکت جدید AM5 عرضه می‌شوند و از پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 Series پشتیبانی می‌کنند.

مادربردهای جدید MSI که از جدیدترین فناوری‌ها مانند PCIe 5.0 و DDR5 پشتیبانی کرده و آماده میزبانی از نسل بعدی پردازنده‌های AMD هستند. آنطور که اعلام شده مادربردهای مجهز به چیپست X670 به زودی و در پاییز سال جاری به بازار عرضه می‌شوند.



منبع تغذیه‌ MEG Ai1300P و  Ai1000P


منبع تغذیه‌ MEG Ai1300P و Ai1000P​



با توجه به اینکه بیشتر محصولات MSI از فناوری‌های نسل جدید مانند PCIe 5.0 بهره می‌برند لذا استفاده از یک منبع تغذیه با کیفیت و بازدهی فوق‌العاده متناسب با نیاز کاربران در اولویت قرار دارد.

به همین دلیل استفاده از منبع تغذیه‌ای مانند MEG Ai1300P / Ai1000P PCIE5 می‌تواند برای بسیاری از گیمرها حیاتی باشد. منبع تغذیه‌های MEG Ai1300P / Ai1000P PCIE5 اولین منبع تغذیه مجهز به فناوری MSI PCIe 5.0 و ATX 3.0 هستند.

این منبع تغذیه دارای کانکتور 16 پین PCIe 5.0 بوده که می‌تواند انرژی مورد نیاز کارت‌های گرافیک جدید تا 600 وات را تامین کند. بنابراین حتی پیشرفته‌ترین کارت‌های گرافیک را می‌توان بدون هیچ مشکلی با این منبع تغذیه استفاده کرد.

این منبع تغذیه می‌تواند به طور خودکار میزان مصرف انرژی و دمای داخلی سیستم را برای تنظیم سرعت فن تشخیص دهد. هنگامی که توان مصرفی زیر 55 بوده یا دما به زیر 70 درجه برسد، فن منبع تغذیه به طور خودکار و برای کاهش نویز و صرفه جویی انرژی خاموش می‌شود.



خنک کننده مایع AMD با پشتیبانی از سوکت AM5


خنک کننده مایع AMD با پشتیبانی از سوکت AM5​


خنک کننده‌های مایع MSI نیز به طور کامل از سوکت نسل جدید AM5 پشتیبانی می‌کنند. سوکت AMD AM5 (LGA 1718) سوکت نسل جدیدی است که برای پشتیبانی از نسل بعدی پردازنده‌های سری 7000 AMD Ryzen (Zen 4) طراحی شده است.

سوکت AM5 از همان براکت خنک کننده مایعی استفاده می‌کند که برای سوکت AM4 طراحی شده است . این موضوع به کاربر امکان می‌دهد بدون هزینه اضافی و با خرید یک خنک کننده مایع جدید، سیستم خود را به AM5 ارتقا دهد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

MSI اولین مادربرد B660 DDR4 با قابلیت اورکلاک BCLK را عرضه می کند


پیش از این نیز در مورد مادربرد MAG B660 M Mortar Max WiFi DDR4 شرکت MSI با شما صحبت کرده‌ایم. اما امروز می‌خواهیم به نکته‌ی جدیدی در مورد این مادربرد اشاره کنیم، و آن نکته این است که اگر مادربرد MAG B660M Mortar Max WiFi DDR4 با قیمت مناسب عرضه شود، می‌تواند به ارزشمندترین مادربرد موجود در بازار تبدیل شود، زیرا به پردازنده‌های سری غیر K اینتل اجازه می‌دهد بدون نیاز به استفاده از حافظه گران قیمت DDR5 اورکلاک شوند.

وجود یک کلاک ژنراتور مناسب کلید اورکلاک BCLK

بر اساس یک خبر افشا شده‌ی جدید، MSI ممکن است به زودی مادربرد MAG B660 M Mortar Max WiFi DDR4 را با یک کلاک ژنراتور یا همان آی‌سی کلاک خارجی ساخته شده توسط Renesas عرضه کند. چند ماه پیش بود که مشخص شد اگر مادربردهای نسل جدید از یک آی‌سی کلاک مناسب استفاده کنند، می‌توان اورکلاک BCLK پردازنده‌های Alder Lake غیرK (ضریب قفل شده) اینتل را بر روی آنها ممکن کرد. با تنظیمات مناسب، حتی یک پردازنده سطح پایه در حد Celeron G6900 می‌تواند از 3.4 گیگاهرتز به بیش از 5.3 گیگاهرتز اورکلاک شود.

MSI-B660.png

مادربرد جدید MSI اولین مادربردی نیست که از این تراشه استفاده می‌کند، بلکه مشکل اینجاست که تا به حال، تمام مادربردهای مجهز به چنین تراشه‌ای فقط از حافظه‌های DDR5 پشتیبانی می‌کردند، که فعلا برای جفت شدن با یک پردازنده مقرون‌به‌صرفه خیلی گران هستند. اما ظاهرا مادربرد MAG B660 M Mortar Max WiFi DDR4 همانطور که از انتهای نام نسبتاً طولانی آن مشخص می‌شود، تصمیم دارد این روند را تغییر بدهد. یکی دیگر از مزایای کلاک ژنراتور خارجی این است که پشتیبانی از PCIe 5.0 را برای اولین اسلات توسعه ممکن می‌کند، چیزی که بقیه‌ی مادربردهای B660M Mortar فاقد آن هستند (در حال حاضر چهار نسخه DDR4/DDR5 و در حالت‌های با یا بدون WiFi وجود دارد).

قیمت نهایی مادربرد تعیین کننده خواهد بود

قیمت این مادربرد فعلا مشخص نیست، اما نسخه غیر Max در حال حاضر با قیمت 160 دلار دسترس است. تنها مادربردهای B660 دیگری که از اورکلاک BCLK پشتیبانی می‌کنند، ASUS ROG Strix B660-G Gaming WiFi و B660-F Gaming WiFi هستند که هر دوی آنها بیشتر از 200 دلار قیمت دارند و از آن مهم‌تر به حافظه‌های بسیار گران قیمت DDR5 نیاز دارند.

به طور کلی در مورد این مادربرد می‌توان گفت، از آن جهت که مادربرد MSI MAG B660 M Mortar WiFi نسبت به کلاس قیمتی خود VRM بسیار خوبی دارد، پس نسخه جدید Max می‌تواند به یک گزینه عالی هم از نظر کارایی و هم از نظر قیمتی تبدیل شود، چونکه می‌توانید پردازنده‌های غیر K خود را بر روی آن اورکلاک کنید یا اینکه تصمیم بگیرید به نسل جدید ارتقا بدهید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی MSI RX 6750 XT GAMING X TRIO توسط رسانه معتبر TECHPOWERUP و کسب نشان


MSI راه حل‌های حرارتی ویژه خود را در کارت‌ گرافیک‌های جدید MSI Radeon RX 6950 XT، Radeon RX 6750 XT و Radeon RX 6650 XT GAMING گنجانده است. سری GAMING راه حل‌های حرارتی TRI FROZR 2 و TWIN TROZR 8 را به ارث برده‌اند که به ترتیب دارای طراحی فن سه گانه و دوگانه هستند. نقطه مشترک این خنک‌کننده‌ها فن منحصر به فرد TORX FAN 4.0 است که جریان هوا را به هیت سینک ارتقا یافته زیر با حداکثر بازده‌ای خنک‌کننده متمرکز می‌کند. صفحه اصلی مسی نیکل اندود شده به طور قابل توجهی اتلاف گرما را برای ماژول‌های گرافیکی و حافظه بهبود می‌بخشد (البته فقط در سری Radeon RX 6950 XT GAMING TRIO یافت می‌شود). علاوه بر این، Mystic Light وظیفه‌ی مدیریت نورپردازی را بر عهده دارد و رنگ را هماهنگ با کل کامپیوتر از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link، که همه با نرم افزار MSI Center کنترل می‌شوند، روشن می کند.

MSI CENTER و MSI AFTERBURNER

مجموعه نرم افزار انحصاری MSI Center با استفاده از ابزارهای کاربردی آسان، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، Frozr AI Cooling فن‌های سیستم متصل به مادربرد MSI سازگار را با کارت گرافیک هماهنگ می‌کند تا به تغییرات در خروجی حرارتی پردازنده گرافیکی واکنش نشان دهند. در کنار آن MSI Afterburner به عنوان شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین نرم افزار اورکلاک کارت گرافیک در جهان، امکان کنترل کامل کارت گرافیک را فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا معیارهای کلیدی سیستم را به صورت زنده نظارت کنند. Afterburner می‌تواند با ارائه FPS بالاتر، تجربه‌ی یک بازی روان را ممکن کند.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟ خنک کننده بادی یا مایع؟


پس از سالها توسعه در حوزه سخت افزار، اکنون پردازنده ها به طور میانگین از 4 هسته به 8 هسته، 10 هسته یا 16 هسته رسیده اند که این موضوع در کنار افزایش فرکانس کاری به 5.0 گیگاهرتز و بالاتر و البته توان حرارتی بیش از 200 وات در بار کاری بالا، نیاز به خنک سازی بهتر مهمترین قطعه کامپیوتر را بیش از پیش مهم جلوه می کند. از این رو قصد داریم در این مطلب به نحوه انتخاب منطقی یک خنک کننده پردازنده نگاهی داشته باشیم و ببینیم خنک کننده بادی یا خنک کننده مایع انتخاب مناسب ما است.

دو نوع خنک کننده پردازنده وجود دارد که یکی به عنوان خنک کننده بادی و دیگری به عنوان خنک کننده مایع شناخته می شود. خنک کننده دومی یا واترکولر به دلیل ظاهر متفاوت و عملکرد نسبتاً بهتر، در بین کاربران محبوب تر است. حقیقت این است که هیچ تفاوت عملکرد قابل توجهی بین این دو گزینه وجود ندارد اما این به انتخاب شما بستگی دارد که بر اساس ساختار، عملکرد و طراحی بیشتر به کدام سمت تمایل دارید. در اینجا چند نکته و تفاوت بین این دو خنک کننده را گرد آوری کرده ایم که امیدواریم به انتخاب بهتر خنک کننده کمک کند.

خنک کننده بادی پردازنده

خنک کننده های بادی دارای ساختاری ساده و حساب شده هستند. این نوع خنک کننده در بخش عملکرد با گرفتن حرارت پردازنده توسط بیس پلیت یا پایه فلزی متصل به پردازنده، گرما را با هیت پایپ ها یا لوله های انتقال حرارت به هیت سینک یا پره های اتلاف گراما می رساند و در نهایت فن با جریان بخشدن هوای خنک بین پره ها، حرارت منتقل شده را دفع می کند. بنابراین، یک خنک کننده هوا تنها با یک پایه جاذب گرما خوب که معمولاً از مس خالص ساخته شده و تعداد مناسب هیت پایپ ها، جذب حرارت بهینه و هدایت حرارتی بهتری را می تواند ارائه کند.

پایه خنک کننده بادی معمولاً با یک تکه مس خالص طراحی می شود، اما برخی از Heat Pipe Direct Touch (HPDT) استفاده می کردند که از سال 2007 تا 2012 بسیار محبوب بود. طبق بیانیه آن زمان، سطح تماس بین پایه و لوله حرارتی به دلیل محدودیت های فرآیند تولید کامل نبود، بنابراین ظرفیت اتلاف گرما در این نوع ساختار بالا نبود. در خنک کننده های بادی قدیمی، هیت پایپ یا لوله انتقال حرارت به طور مستقیم با IHS یا سطح پردازنده در تماس بود. شرکت های تولیدکننده خنک کننده از این ساختار به عنوان بهترین گزینه انتقال حرارت یاد می کردند.



چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟





با این حال، پس از مدتی، فعالان این حوزه متوجه معایب تماس مستقیم پردازنده با لوله انتقال حرارت شدند. لوله حرارتی خود مانند خلاء طراحی شده است و ضخامت آن محدود است تا بتواند انتقال سریعتر حرارت را موجب شود اما این ساختار برای تماس مستقیم با پردازنده مناسب نیست. در حال حاضر 2 مشکل اصلی در لوله حرارتی وجود دارد. ابتدا لوله حرارتی باید صاف شود تا به سی پی یو برسد. این عملیات استحکام آن را کاهش می دهد و ممکن است لوله حرارتی پس از مدت طولانی تغییر شکل دهد که منجر به تماس ضعیف بین پردازنده و هیت سینک می شود که در نهایت عملکرد اتلاف گرما را کاهش می دهد. دوم اینکه سطح پردازنده های مختلف متفاوت است و محل منبع حرارت دقیقاً یکسان نیست. برخی از پردازنده ها با سطح مقطع بزرگ را می توان به طور کامل توسط پایه پوشش داد، اما لوله حرارتی ممکن است منبع گرمای پردازنده های کوچکتر را لمس نکند.

در مقابل، چنین مشکلی در مورد پایه های ساخته شده از مس خالص وجود ندارد، به همین دلیل است که امروزه خنک کننده های بادی خوب با پایه مسی یا بیس پلیت، حرارت را پردازنده گرفته و به لوله های انتقال حرارت می دهند تا ساختار و فرم کلی خنک کننده حتی پس از سالها، با مشکل روبرو نشود. با اینکه سطح تماس پایه مسی بهترین گزینه برای انتقال حرارت پردازنده است، اما موارد دیگر مانند نوع اتصال هیت پایپ به پایه مسی، نوع لحیک کاری، نوع ساختار هیت سینک یا سگک روی FIN و بسیاری دیگر از جزئیات ساختاری به بهتر خنک کردن پردازنده کمک می کند.



چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟




یکی دیگر از موارد مهم ساختاری در خنک کننده های بادی، هیت سینک یا لوله انتقال حرارت است. تعداد و ضخامت لوله های حرارتی، مشخص کننده قدرت انتقال حرارت یک خنک کننده بادی است. به طور میانگین، 6 لوله حرارتی برای خنک کننده های بادی میان رده و 7 تا 8 لوله برای خنک کننده های سطح بالا در نظر گرفته می شود. هر چه لوله های حرارتی بیشتر باشد رسانایی حرارتی بهتری وجود دارد. هرچند نوع خمش و ساختار هیت پایپ ها برای انتقال حرارت بهتر، به عنوان یک گزینه مهم معمولا از دید بسیاری مخفی می ماند.

مرحله آخر در خنک سازی هوا، دفع گرما با استفاده از فن برای دمیدن گرمای انباشته شده در هیت سینک است. عملکرد فن به طراحی تیغه ها، سرعت چرخش و مکانیزم حرکتی آن مربوط می شود. برخی از فن ها در عین داشتن سرعت کم و نیروی باد ضعیف به دنبال سکوت هستند، در حالی که برخی دیگر بر جریان بالای هوا تمرکز می کنند. در این میان، تعداد پره های هیت سینک و تراکم آن، ابعاد پره های هیت سینک و نوع قرار گیری فن بروی آن، از دیگر موارد مهم در انتخاب یک خنک کننده بادی است.



چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟





برای اینکه خنک کننده های بادی موثر باشند، ناحیه دفع گرما یا هیت سینک باید بزرگ باشد. به همین دلیل است که بسیاری از خنک‌کننده‌های بادی متوسط به بالا، برج‌ یا بلوک هیت سینک بزرگی دارند. بعضی از خنک کننده های رده بالا یک بلوک هیت سینک و یک تا دو فن دارند و بعضی دیگر دارای دو بلوک با قابلیت اتصال سه فن هستند.

با این حال به نظر می رسد خنک کننده های بادی به اوج توسعه خود رسیده اند. در واقع دو مشکل اساسی این نوع خنک کننده ها، ابعاد بزرگ آنها و فضای اشغال شده بسیار در مدل های رده بالا و وزن زیادی است که در دراز مدت ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.

از مزایا و معایب خنک کننده های بادی می توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:


  1. عملکرد عالی در مدل ها رده بالا.
  2. قیمت مناسب و در دسترس بودن.
  3. طول عمر بسیار عالی.

  1. بسیاری از کیس های کنونی فضای مناسب نصب خنک کننده بادی پرچمدار را ندارند.
  2. هیت سینک بزرگ خنک کننده بادی می تواند با برخی از ماژول های رم ناسازگار باشد.
  3. وزن زیاد بعضی از خنک کننده ها در دراز مدت مشکلاتی برای PCB بعضی از مادربرد به وجود می آورد.

خنک کننده مایع پردازنده


خنک کننده های مایع در دو نوع سیکل باز و سیکل بسته شناخته می شوند که به دلیل در دسترس بودن و نصب آسان سیکل بسته، به این مدل ها نگاهی داریم. اصل کار خنک کننده مایع تفاوتی با خنک کننده بادی ندارد. هر دو حرارت پردازنده را توسط پایه مسی گرفته و توسط هیت سینک و رادیاتور دفع می کنند. در واقع نوع انتقال حرارت در این دو خنک کننده، آنها را از هم متفاوت کرده است. در خنک کننده مایع، کولانت یا مایع مخصوص است که وظیفه انتقال حرارت را بر عهده دارد.



چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟




MEG CORELIQUID S360




شاید یکی از مهمترین مزیت خنک کننده مایع نسبت به خنک کننده بادی، حجم بیشتر رادیاتور آن نسبت به هیت سینک خنک کننده بادی است. همین موضوع باعث می شود پردازنده هایی با توان حرارتی بالاتر را به خوبی خنک کنند. البته مقایسه تنها برای خنک کننده های بادی میانه در نظر گرفته می شود اما اگر پرچمدار هر دو نسخه را با هم مقایسه کنیم باز هم تفاوت عملکرد در خنک کننده مایع پرچمدار پر رنگ تر است.

به طور میانگین، هدایت حرارتی خنک کننده مایع حدود 4 برابر خنک کننده بادی است و جریان خنک کننده مایع می تواند با سرعت بیشتری گرما را منتقل کند. مشکل ناحیه اتلاف حرارت کولر هوا در بالا ذکر شد. با استفاده از کولرهای مایع در سایزهای 240، 280 و 360 میلی‌متری، فضایی که می‌توان برای تبادل گرما استفاده کرد، بزرگ‌تر از خنک کننده های بادی است و البته با محدودیت فضا هم روبرو نیستید. بنابراین اثر اتلاف گرما بسیار بهتر است. البته اگر خنک کننده مایع دارای رادیاتور 120 میلی متری باشد، عملکرد آن به خوبی عملکرد یک خنک کننده بادی متوسط نخواهد بود.



چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟






برای کاربران امروزی خنک کننده مایع می تواند گزینه بهتری باشد زیرا خنک کننده بادی با وجود ابعاد بزرگ، فضای محدودی با رم می دهد، نصب و جدا سازی سالید M.2 و کارت گرافیک را سخت تر می کند و در نهایت قدرت انتقال حرارت کمتری نسبت به خنک کننده مایع دارد. البته نمی توان از طول عمر بالای خنک کننده بادی گذشت. حال اگر به دنبال خنک کننده مایع هستید، قطعاً این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که خنک کننده مایع سیکل بسته یا سیکل باز انتخاب کنم؟ در واقع این بستگی به نوع فعالیت شما و توان حرارتی پردازنده دارد. نمی توان پرچمدار خنک کننده مایع سیکل بسته را با خنک کننده مایع سیکل باز مقایسه کرد، زیرا خنک کننده های سفارشی یا سیکل باز می توانند در بهترین شرایط، عملکرد بسیار درخشان تری نسبت به سیکل بسته داشته باشند، هرچند ساختار خنک کننده های مایع سیکل باز با هم متفاوت است و عملکرد آنها با هم تفاوت آشکاری دارد. جدا از این موارد، در صورت خرابی یکی از قطعات، می توان جایگزینی برای آن در سیکل باز پیدا کرد اما با خراب شدن سیکل بسته چاره ای جز دور انداختن آن ندارید.




چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟





خنک کننده مایع سیکل باز همانطور که از نامش پیداست دارای قطعات مجزا و مستقل است که کاربران باید خودشان آن را مونتاژ کنند. مهمترین اجزاء آن عبارتند از بلوک آب، مخزن، پمپ، رادیاتور، فن، اتصالات، لوله و مایع خنک کننده است. با اینکه شرکت های سازنده خنک کننده مایع سیکل باز، تمام قطعات را تولید می کنند اما ممکن است برخی از کاربران قطعات را از برندها و مدل های مختلف انتخاب کنند. در صورت انتخاب خنک کننده مایع سیکل باز، علاوه بر مخزن، پمپ، بلوک آب، فن و رادیاتور، همچنین نیاز به خرید شیر برقی، سر اتصال، کنتور سنجش آب، سر خروجی، شیر خروجی، شیر تخلیه و دماسنج دارید.

جدا از مشکلات اسمبل این خوع خنک کننده مایع، قبل از روشن شدن سیستم، باید چند بار مایع مورد نظر را پر و سیستم خنک کننده را در گردش بیاندازید تا با خالی شدن مخزن مجدد آن را پر کنید. شاید یکی از حساسیت ها و ترس ها در این نوع خنک کننده مایع، وجود نشت کولانت بروی قطعات است. در صورت مونتاژ ضعیف کاربر، ممکن است مادربرد، کارت گرافیک، سالید و دیگر قطعات در معرض خطر قرار بگیرند.



چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟




در خنک کننده مایع سیکل باز دو نوع لوله به کار گرفته می شود. لوله های نرم با ساختار PVC و PU و دیگر مواد ساختاری است که اسمبل راحت و قابل انعطاف بودن آن مورد توجه بعضی از کاربران است. اما لوله های سخت با ساختار PETG، اکریلیک و مواد دیگر، ظاهری زیباتر و ساختاری بهینه تر برای استفاده از قطعات جانبی خنک کننده دارد. هرچند مشکل لوله های سخت، انتخاب دقیق سر شیرها بر اساس اندازه دهانه و نوع ساختاری و البته روش خم کردن آنها به منظور بهترین عملکرد و دقیقترین مکان قرارگیری است.

خنک کننده مایع سیکل بسته

در حدود سال 2011، اولین نسل از خنک کننده های مایع سیکل بسته یا AIO در بازار ظاهر شد. طراحی یکپارچه این نوع خنک کننده، فرآیند نصب را ساده می کرد. پس از بیش از ده سال توسعه، خنک کننده مایع AIO امروزی بسیار بالغ شده اند به طوری که حتی کاربران عادی هم با کوچکترین مطالعه دفترچه راهنما می توانند آن را بروی سیستم نصب کنند. بزرگترین مزیت کولر مایع AIO این است که نصب آن آسان است و نیازی به مراحل پیچیده ندارد. به طور مثال خنک کننده مایع MEG CORELIQUID S360 با نمایشگر 2.4 اینچ IPS، فن خنک سازی VRM مادربرد، فن هایی با کمترین نویز و بیس پلیت مسی، یکی از قدرتمندترین خنک کننده های مایع خصوصاً برای پردازنده های رده بالا و داغ است.



چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟



چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟



تا کنون طراحی واتر پمپ خنک کننده مایع AIO به دو روش انجام شده است. روش رایج قرارگیری واتر پمپ در واتر بلاک است که باعث می شود واتر بلاک و هد بلاک ابعاد بزرگی داشته باشند اما قدرت خنک سازی بهتری را ارائه می کنند. روش دیگر قرارگیری واتر پمپ بروی رادیاتور است. خنک کننده مایع سری MAG CORELIQUID C / P و سری R شرکت MSI دارای این ساختار هستند. قرارگیری واتر پمپ بروی رادیاتور باعث کم شدن نویز و تکان های موتور می شود و البته احتمال نشت کولانت را هم کم می کند. در این نوع ساختار هد بلاک یا واتر بلاک خنک کننده باریک تر طراحی می شود.

از مزایا و معایب خنک کننده های مایع می توان به ترتیب به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دفع حرارت بهتر
  2. ظاهری شیک با تنوع در زبان طراحی
  3. ابعاد مختلف برای نیازهای متنوع
  4. انتخاب راحت تر دیگر قطعات به دلیل وجود فضای کافی

  1. طول عمر کمتر به نسبت خنک کننده بادی
  2. ناسازگار بودن بسیاری از کیس ها با رادیاتورهای بزرگ
  3. قیمت بالا خصوصاً در مدل های سفارشی
  4. احتمال نشت کولانت و خرابی دیگر قطعات
  5. اسمبل سخت تر نسبت به خنک کننده بادی

چه خنک کننده ای بخریم؟

این موضوع بستگی به شما، نوع فعالیت و انتخاب قطعات دارد. اگر پردازنده ای دارید که از 40 تا 105 وات توان حرارتی دارد، می توانید از خنک کننده بادی در سطوح مختلف استفاده کنید. با بالا رفتن توان حرارتی، نیاز به خنک سازی بیشتر می شود و باید خنک کننده مایع با رادیاتور 240 به بالا را انتخاب کنید. برای پردازنده های رده بالای نسل 12 اینتل بهتر است خنک کننده مایع با رادیاتور 360 میلی متر انتخاب کنید ولی اگر بودجه کافی برای خرید خنک کننده مایع سیکل باز دارید، با انتخاب یک مادربرد مجهز به واتر بلاک، یا خرید تجهیزات مورد نیاز، بهترین انتخاب برای شما این نوع خنک کننده است.

چگونه یک خنک کننده پردازنده خوب انتخاب کنیم؟




جدا از این موارد ابعاد داخلی کیس، ابعاد ماژول رم و موقعیت مکانی نصب رادیاتور در کیس را بررسی کرده و بعد انتخاب مناسبی برای سیستم خود داشته باشد. در نظر بگیرید که انتخاب خنک کننده قدرتمند برای پردازنده ای با توان حرارتی کم، تنها صرف هزینه اضافه و بیهوده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
بررسی اجمالی پاور MSI MPG A850GF ؛ مطمئن با ضمانت 10 ساله




کمپانی تایوانی MSI در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به سایر قطعات سخت‌افزاری و لوازم جانبی داشته است؛ به طوری که اکنون در بازار می‌توان مانیتور، خنک‌کننده پردازنده، پاور و سایر لوازم کامپیوتری را با نام ام اس آی و نشان اژدهای معروف آن مشاهده کرد.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و حضور OEMهای معتبر در تولید قطعات، به راحتی می‌توان برای هماهنگ سازی و زیبایی بیشتر محیط کار یا اتاق بازی خود، تمامی قطعات و لوازم جانبی را از یک برند که از زبان طراحی و نورپردازی مشترکی بهره‌ می‌برند، انتخاب کرد بدون آنکه با کاستی کارایی یا کیفیت مواجه شد.

منبع تغذیه‌ای که در اختیار شهرسخت‌افزار قرار گرفته است پاور MPG A850GF نام دارد. این سری در سه توان 650، 750 و 850 وات تولید می‌شود که نمونه مورد بررسی ما، همانطور که از نام آن مشخص است دارای توان 850 وات بوده و استاندارد بازدهی 80Plus Gold دارد. سطح طلایی این استاندارد به این معنی است که این پاور می‌تواند با ورودی 230 ولت، تحت 50% لود، بازدهی بیش از 92% و تحت لود 20 و 100% حداقل بازدهی 88 درصدی داشته باشد.

همچنین این پاور 850 واتی ام اس آی میان‌رده تمام ماژولار بوده و به کابل‌های کاملاً مشکی و تخت نیز مجهز شده است تا نصب و مدیریت کابل‌ها به راحتی و زیبایی بیشتر امکان‌پذیر باشد.

با باز کردن پاور و بررسی اجمالی کامپوننت‌ها و طراحی برد آن می‌توان موارد زیر را به عنوان ویژگی‌های مهم این محصول مطرح کرد:

  • استفاده از توپولوژی Half-Bridge تانک رزونانسی به همراه Active PFC برای بخش اولیه و مبدل‌های DC-DC برای بخش ثانویه
  • استفاده از خازن‌های 105C ژاپنی (Chemi-Con ، Nichicon و RubyCon) در تمامی بخش‌ها
  • پشتیبانی از پروتکشن‌های رایج مانند OVP/UVP/OCP/OPP/SCP
  • گواهی بازدهی 80Plus Gold
  • طراحی دقیق و جایگیری غیر فشرده کامپوننت‌ها (بازدهی بیشتر سیستم خنک‌کننده)
  • فن 140mm با یاتاقان از نوع Ball-Bearing برای خنک‌سازی ( مدیریت سرعت چرخش فن، بدون Fan-Stop)


جمع‌بندی شهرسخت‌افزار
با نگاهی به کارت‌های گرافیک و پردازنده‌های تولید شده در چند سال اخیر می‌توان دید که علاوه بر افزایش کارایی و پیشرفت چشمگیر توان پردازشی، این دو مصرف کننده اصلی انرژی در سیستم‌های کامپیوتری، نیاز به تأمین مقدار بسیار بیشتری از انرژی نسبت به گذشته دارند. به عنوان مثال یک سیستم میان‌رده‌ی پنج سال قبل، با منبع تغذیه 550 یا 650 وات علاوه بر نیاز سیستم می‌توانست پاسخ‌گوی بروزرسانی در آینده نیز باشد.

اما اکنون یک پاور 650 وات می‌تواند در یک سیستم میان‌رده شامل پردازنده اینتل 12700K و کارت‌گرافیک انویدیا RTX 3070 در کنار چند قطعه جانبی و اندکی اورکلاک به حداکثر توان نامی خود برسد که می‌دانیم شرایط ایده‌آلی برای منبع‌تغذیه نیست. به همین دلیل می‌توان پاور‌های 750 و 850 وات را در زمان حال برای سیستم‌های میان‌رده گزینه مطمئن‌تری دانست.


پاور مورد بررسی ما از MSI با مدل پاور کامپیوتر MPG A850GF دارای استاندارد بازدهی 80Plus Gold است و 850 وات توان خروجی دارد. اگرچه بررسی عمیق یک منبع تغذیه نیاز به ابزار تخصصی و اندازه‌گیری پارامترهای زیادی دارد، اما پس از بررسی برد و کامپوننت‌های داخلی این پاور می‌توان گفت که این منبع‌تغذیه MSI یکی از طرح‌های پرفروش شرکت OEM به نام CWT است که با طراحی Half-Bridge خود علاوه بر ارائه کارایی مناسب در محدوده توان خود، می‌تواند قیمت تمام شده مناسبی نیز برای مصرف‌کننده داشته باشد.

اگرچه مشخصات کامپوننت‌ها با طراحی مرجع تفاوت چندانی ندارد، اما استفاده از خازن‌های تمام ژاپنی، ماسفت و کنترلرهای با کیفیت به دوام پاور MSI A850GF کمک قابل توجهی کرده که گارانتی 10 ساله MSI برای این محصول گواهی بر این ادعاست.

نکات مثبت:

  • کابل‌های تمام ماژولار
  • طراحی قابل اعتماد و با دوام
  • استفاده از کامپوننت‌های با کیفیت
  • گارانتی 10 ساله در ایران (مشابه با گارانتی جهانی)
نکات منفی:

  • نداشتن قابلیت Fan-Stop

لینک بررسی : https://b2n.ir/n27484
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
کارت گرافیک MSI Radeon RX 6900 XT GAMING X TRIO 16G، برنده جایزه انجمن سخت‌افزار اروپا


شرکت MSI اعلام کرده که کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT GAMING X TRIO 16G موفق شده عنوان «بهترین کارت گرافیک AMD در سال 2022» را از طرف انجمن سخت افزار اروپا به دست آورد.

شرکت‌های فعال در حوزه سخت‌افزار محصولات متنوعی را در نمایشگاه کامپیوتکس 2022 به نمایش گذاشتند. MSI هم با دست پر به این نمایشگاه آمده بود و محصولات متنوعی را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

در این میان کارت گرافیک قدرتمند MSI Radeon RX 6900 XT GAMING X TRIO 16G توجه بسیاری از گیمرها را به سوی خود جلب کرده است. به طوری که این محصول جایزه انجمن سخت افزار اروپا در سال 2022 را کسب کرد.



کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT GAMING X TRIO 16G




شرکت MSI اعلام کرد که کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT GAMING X TRIO 16G عنوان بهترین کارت گرافیک مبتنی بر AMD در سال 2022 را از سوی انجمن سخت افزار اروپا دریافت کرده است.

بیش از 100 عضو انجمن سخت افزار اروپا در یک همایش مجازی گرد هم آمده و به محصولات سخت‌افزاری مورد علاقه خود رای دادند و برندگان هشتمین جشنواره سالانه انجمن سخت افزار اروپا را معین کردند.

در این میان نام کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT GAMING X TRIO 16G شرکت MSI هم در میان برندگان قرار دارد. این در حالی است که سال گذشته هم کارت گرافیک MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G برنده این عنوان شده بود.

کسب عناوین برتر از سوی انجمن سخت افزار اروپا نشان‌دهنده کیفیت بالای ساخت آن محصولات بوده و دریافت جوایز متعدد محصولات MSI تصادفی نیست.

MSI برای چندین دهه پیشرو در صنعت سخت افزار کامپیوترهای شخصی با کارایی بالا بوده است. کارت‌های گرافیک MSI در سراسر جهان به دلیل طراحی‌های حرارتی مؤثر، عملکرد عالی در بازی و هویت‌های بصری نمادین شهرت دارند.

کارت‌های گرافیک سری GeForce 30 و Radeon 6000 این شرکت از جدیدترین فناوری‌های گرافیکی مانند Ray Tracing و DLSS و FSR بهره می‌برند.

کارت گرافیک Radeon RX 6900 XT سطح جدیدی از کارایی را به همراه تکنولوژی‌های پیشرفته مانند رهگیری پرتو برای یک تجربه فوق العاده در 4K ارائه می‌دهد.

مدل Radeon RX 6900 XT GAMING X TRIO با ظاهری تازه به روز رسانی شده تا در عین زیبایی تعادلی میان کارایی، خنک کنندگی و عملکردی بدون نویز ایجاد نماید.

فناوری Mystic Light نیز جذابیت زیبایی را به این مدل بخشیده و البته که می‌توان از طریق نرم افزارهای مخصوص MSI آن را با قطعات دیگر همگام سازی نمود. کارت مذکور از فن‌های Torx Fan 4.0 و لوله‌های ناقل حرارت در تماس مستقیم با پردازنده گرافیکی و همچنین بک پلیت فلزی بهره می‌برد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
ارائه یک تجربه کارآمد و هوشمند با مادربردهای سری PRO شرکت MSI


یکی از زیر برندهای MSI در بخش مادربرد، سری PRO است. مادربردهایی که در کنار قیمت مناسب، قابلیت های گسترده ای به کاربران ارائه می دهد تا چه در بخش سازمانی یا کاربران خانگی و یا تولیدکنندگان محتوا، نقش یک برد ایده آل را بازی کند.


زمانی که به فکر یک محصول اقتصادی هستیم، ناخودآگاه ذهن به سمت یک محصول با کارایی پایین می رود اما مادربردهای سری PRO چنین نیستند. ام اس آی در خصوص سری پرو چنین می گوید ” سری PRO با ارائه یک تجربه کارآمد و سازنده به کاربران کمک می کند هوشمندتر کار کنند. مادربردهای سری PRO با عملکرد پایدار و مونتاژ با کیفیت بالا، نه تنها ارائه کار حرفه ای را بهینه می کنند، بلکه طول عمر بالا را برای کاربران به همراه دارد”.




شرکت MSI در هر چیپستی چند مادربرد PRO معرفی می کند تا در کنار دیگر محصولات رده بالا، عملگرا و گیمینگ، نسخه ای پایدار برای کاربران عمومی ارائه کند. به طور مثال در چیپست Z690 تعداد 5 مدل پرو، در چیپ ست B660 تعداد 14 مادربرد و در چیپست H610 تعداد 4 مادربرد پرو را با پشتیبانی های متفاوت و قابلیت های مختلف روانه بازار می کند. در واقع مادربردهای سری PRO شرکت MSI را باید بردهایی مناسب کاربری سازمانی، شرکت ها، کاربران خانگی و تولیدکنندگان محتوا دانست.


مادربردهای سری PRO Z690​


مادربردهای سری PRO Z690



دو کانکتور 8 پین و حداکثر مدار قدرت 1+1+14 فاز دیجیتال پردازنده به میزبانی از پردازنده های نسل 12 اینتل با توان حرارتی بالا به خوبی کمک می کند. به منظور پایداری در عملکرد، راهکارهای خنک سازی گسترده ای همچون هیت سینک بزرگ، ترمال پدهای قدرتمند و استفاده از خازن ها، چوک ها و ماسفت های با کیفیت می تواند خیال کاربران با هر کاربری را راحت کند.


ام اس آی در این سری از مادربردها PCB را با ساختار 6 لایه با دو برابر مس بیشتر ساخته است تا نویزهای احتمالی را کاهش داده و ثبات عملکرد را تا حد ممکن بالا ببرد. تکنولوژی هایی مانند Core Boost و Memory Boost از دیگر مواردی است که قابلیت افزایش کارایی قطعات قدرتمند را پیش روی کاربر قرار می دهد.


شاید کمتر کسی از یک مادربرد در چنین سگمنتی، تعداد حداکثر 4 درگاه M.2 با هیت سینک، پوشش فلزی یا استیل آرمور اسلات PCIe، شبکه بی سیم پر سرعت Wi-Fi 6E و شبکه 2.5 گیگابیت در ثانیه را انتظار داشته باشد اما سری PRO این قابلیت ها را در قالب یک برد ایده آل ارائه می کند.


همانطور که مادربردهای مبتنی بر چیپست Z690 در دو نوع DDR4 و DDR5 معرفی شدند، مادربردهای سری MSI PRO Z690، هم با پشتیبانی از DDR4 و هم با پشتیبانی از DDR5 راهی بازار شده اند. در نسخه های DDR5، پشتیبانی از فرکانس کاری 6400 مگاهرتز یکی از جذابیت های این سازگاری بالا است. تعداد قابل توجهی پورت پر سرعت USB 3.2 نسل دوم و عیب یابی سریع را هم می توان در این مادربردها به عنوان نقطه قوت یاد کرد.


مادربردهای سری PRO B660​


مادربردهای سری PRO B660



چهارده مادربرد از سری MSI PRO B660 در بخش پشتیبانی از DDR5 یا DDR4، شبکه بی سیم پر سرعت، فرم فکتور و قابلیت های دیگر با هم متفاوت هستند. پشتیبانی از پردازنده های نسل 12 به واسطه سوکت LGA 1700 در کنار دو کانکتور برق، و مدار قدرت 1+1+12 فاز خیال کاربر را از پتانسیل بالای کاری راحت می کند.


ساختار 6 لایه PCB با دو برابر مس بیشتر نه تنها تداخلات نویز داخلی را به بخش های مهم ارسال نمی کند، بلکه پایداری کاری خصوصاً در نسخه های DDR5 را به بهترین شیوه انجام می دهد. قابلیت های Core Boost و حداقل تاخیر رم در این مادربردها هم دیده می شود. کاربرانی که از کارت گرافیک های سنگین برای رندر و گیم استفاده می کنند، با وجود استیل آرمور یا پوشش فلزی اسلات PCIe ، طول عمر بالا را انتظار داشته باشند.


تعداد سه درگاه M.2 و یک هیت سینک سالید، ساختار با کیفیت، هیت سینک بزرگ و ترمال پدهای قدرتمند و البته شبکه پر سرعت بی سیم و LAN در بعضی از مدل ها، پورت های پر سرعت USB 3.2 نسل دوم و عیب یابی سریع از دیگر موارد قابل ذکر در این مادربردها است.


مادربردهای سری PRO H610​


مادربردهای سری PRO H610



چهار مادربرد سری PRO با چیپست H610 برای میزبانی از پردازنده های کم مصرف نسل 12 اینتل با فرم فکتور M-ATX به میدان رقابت وارد شده اند. مادربردهایی که هدف عملکردی و کاربری آنها مشخص است. کاربری های سازمانی و خانگی را می توان مهمترین هدف از تولید این مادربردها دانست.


ام اس آی حتی در این مادربردهای اقتصادی هم ساختاری بهتر از رده عملکردی آنها در نظر گرفته است. قابلیت هایی مانند پوشش فلزی استیل آرمور بروی اسلات PCIe، درگاه M.2 با هیت سینک، قابلیت Core Boost و Memory Boost، پورت COM، استفاده از خازن های طلایی با کیفیت در بخش کارت صدا، پورت های ورودی و خروجی USB 3.2 Gen 1 و عیب یاب سریع از مواردی است که در کمتر مادربرد اقتصادی می توان پیدا کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان محصولات سخت‌افزاری ویژه کاربران خاص و حرفه‌‎ای جدیدترین محصولات خود را در رویداد IT Partners 2022 پاریس معرفی کرد. در ادامه با این ابزارهای ویژه مخصوص گیمرها، تولیدکنندگان محتوا و کاربران حرفه‌ای بیشتر آشنا شوید.

MSI همواره نگاه ویژه‎‌ای به کاربران رده بالا و افراد سخت‌‌پسند در حوزه سخت‌افزار داشته و تلاش نموده تا محصولاتی که به صورت خاص برای رفع نیازهای آنها طراحی می‌شوند را تولید و روانه بازار کند.

در این میان رویداد IT Partners 2022 که در بازه 25 و 26 خرداد ماه در دیزنی لند پاریس برگزار شده به عنوان فرصتی مناسب برای رونمایی از این محصولات جدید در نظر گرفته شده است.

در همین خصوص، آقای سم چرن، معاونت بخش بازاریابی MSI می‎‌گوید:

2022 IT Partner یک نمایشگاه فناوری همه جانبه است. برای جلب رضایت همه گروه هایی که عاشق محصولات فناوری اطلاعات هستند، جدیدترین و متنوع ترین محصولات را در زمینه بازی، تولید محتوا، و مجموعه های تجاری و بهره وری به نمایش خواهیم گذاشت. شرکا و مشتریان ما می توانند به صورت خاص، وارد غرفه MSI شده و تجربه کاملی از عملکرد ویژگی‎های فناورانه این محصولات جدید داشته باشند.

اما محصولات جدید MSI برای این رویداد چه دستگاه‌‎هایی هستند؟

لپ‌‎تاپ‌ها و کامپیوترهای مخصوص تولیدکنندگان محتوا​

شرکت MSI به صورت ویژه سری محصولات Creator را برای کاربران تولید کننده محتوا به بازار عرضه می‎‌کند که در دو بخش طراحی و قابلیت‎های عملکردی و نمایشگر، به صورت خاص، هر آنچه برای تولید محتوا مورد نیاز است را در اختیار کاربر قرار می‌‎دهد.


CreatorPro-X17.jpg



برای مثال در این زمینه لپ‌‎تاپ CreatorPro X17 را می‌توان نام برد که یک ایستگاه کاری قابل حمل با پیکربندی سخت‌افزاری قابل توجه شامل پردازنده‌‌های نسل 12 سری Intel HX همراه با نمایشگری با رزولوشن UHD و پنل IPS است که توانایی پوشش 100 درصدی فضای رنگ DCI-P3 را دارد.



Summit-E16-Flip.jpg



اما اگر به دنبال لپ‌تاپی سبک وزن با نمایشگری همه فن حریف باشید نیز Summit E16 Flip می‌‎تواند گزینه بسیار جذابی باشد. نمایشگر QHD+ این لپ‌تاپ با چرخش لولای 360 درجه به شما امکان استفاده در هر شرایط و مکانی را بدون کوچکترین محدودیت در نمایش دقیق محتوا میسر می‌کند.



MSI-RTX-3090-Ti-SUPRIM-X.jpg



حوزه بازی و راهکارهای کامل MSI برای استریمینگ​

MSI همچنین نگاه ویژه‎‌ای نیز به کاربران حرفه‌‎ای دنیای گیم داشته و محصولاتی را نیز به صورت خاص برای آنها معرفی کرده است. برای مثال در این زمینه می‌توانیم به مادربرد MEG Z690 GODLIKE همراه با کارت گرافیک ستایش‌شده RTX 3090 Ti SUPRIM X همراه با آخرین نسل از SSDهای ویژه شرکت برای کنسول PS5 یعنی SPARTIUM M480 PLAY نیز اشاره کنیم.



MEG-AEGIS-Ti-5.jpg




محصولات MSI در حوزه کامپیوترهای کامل برای گیمرها نیز جذابیت‎‌های ویژه‎ای دارند که به عنوان یک راهکار کامل، می‎‌توانیم به MEG AEGIS Ti 5 و شکل و شمایل ویژه آن اشاره کنیم که در داخل نیز به پردازنده‌‌‎های نسل 12 اینتل مجهز شده‌ است.

اما در حوزه نوت‌بوک‎‌ها نیز پیشنهادهای خاصی از MSI مطرح می‌‌شود که در خانواده TITAN جای گرفته و پیش از این در رویداد Comp‌utex 2022 معرفی شد؛ لپ‌تاپی مانند Titan GT77 یکی از برترین نمونه‎‌ها از این دسته است که پردازنده‌‎های نسل 12 سری Intel HX را با پنل مخصوص گیمینگ با نرخ بروزرسانی 360 هرتزی ترکیب کرده و راست کار لپ‌تاپ گیمرها است.

اگر از جمله استریمرهای سخت‌پسند و حساس باشید که این روزها کسب و کار سکه‎ای دارند نیز پیشنهادهای با کیفیتی از سوی MSI مطرح می‌شود که در گروه‌های مختلف از جمله سیستم‌‎های صوتی و میکروفون‌ها دسته بندی می‌شوند.



Immerse-GV60.jpg



دیگر تجهیزات کاربردی MSI در این گروه شامل کیبوردهای مکانیکی مانند Vigor GK50 TKL و میکروفون گیمینگ Immerse GV60 نیز برای گیمرهای استریمر طراحی شده که با ترکیب با مانیتور حرفه‌ای Optix MEG381CQR+، تکمیل کننده میز کار شما با بهترین تجهیزات خواهد بود.


سیستم AiO Modern MD272QP



تجهیزات و امکانات جدید برای ارتقای بهره‎‌وری عملکردی شما​


اما فارغ از عرضه محصولات رنگارنگ و قدرتمند MSI برای گیمرها، استریمرها و تولیدکنندگان محتوا، برای ارتقای هر چه بیشتر بهره‎وری کاربران نیز، راهکارهای بسیار کاربردی توسط MSI ارائه می‌‎شود. برای مثال در این زمینه مانیتور Modern MD272QP را می‌توان نام برد که با پنلی به رزولوشن QHD، قابلیت KVM را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به لطف آن می‌توان محتوای نمایشگر، موس و کیبورد را بدون استفاده از تجهیزات اضافی، با سیستم دیگری به اشتراک گذاشت.


Modern-MD272QP.jpg




اگر از جمله کاربران حرفه‌ای و بیزینس‌‎من‌هایی باشید که دائماً در حال سفر و جابجایی هستند نیز پیشنهاد MSI استفاده از سری لپ‌تاپ‌های سبک و جمع و جور Modern 15 است. همچنین کامپیوترهای AiO این شرکت مانند Modern M242TP نیز خود گزینه‌ای عالی‌ست که ترکیبی متناسب و ایده‌‎آل از طراحی رده بالا و عملکرد قدرتمند را در اختیارتان قرار خواهد داد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی MSI RX 6750 XT GAMING X TRIO توسط رسانه معتبر WCCFTECH و کسب نشان منتخب سر دبیر


MSI راه حل‌های حرارتی ویژه خود را در کارت‌ گرافیک‌های جدید MSI Radeon RX 6950 XT، Radeon RX 6750 XT و Radeon RX 6650 XT GAMING گنجانده است. سری GAMING راه حل‌های حرارتی TRI FROZR 2 و TWIN TROZR 8 را به ارث برده‌اند که به ترتیب دارای طراحی فن سه گانه و دوگانه هستند. نقطه مشترک این خنک‌کننده‌ها فن منحصر به فرد TORX FAN 4.0 است که جریان هوا را به هیت سینک ارتقا یافته زیر با حداکثر بازده‌ای خنک‌کننده متمرکز می‌کند. صفحه اصلی مسی نیکل اندود شده به طور قابل توجهی اتلاف گرما را برای ماژول‌های گرافیکی و حافظه بهبود می‌بخشد (البته فقط در سری Radeon RX 6950 XT GAMING TRIO یافت می‌شود). علاوه بر این، Mystic Light وظیفه‌ی مدیریت نورپردازی را بر عهده دارد و رنگ را هماهنگ با کل کامپیوتر از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link، که همه با نرم افزار MSI Center کنترل می‌شوند، روشن می کند.

MSI CENTER و MSI AFTERBURNER

مجموعه نرم افزار انحصاری MSI Center با استفاده از ابزارهای کاربردی آسان، تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. به عنوان مثال، Frozr AI Cooling فن‌های سیستم متصل به مادربرد MSI سازگار را با کارت گرافیک هماهنگ می‌کند تا به تغییرات در خروجی حرارتی پردازنده گرافیکی واکنش نشان دهند. در کنار آن MSI Afterburner به عنوان شناخته شده‌ترین و پرکاربردترین نرم افزار اورکلاک کارت گرافیک در جهان، امکان کنترل کامل کارت گرافیک را فراهم می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا معیارهای کلیدی سیستم را به صورت زنده نظارت کنند. Afterburner می‌تواند با ارائه FPS بالاتر، تجربه‌ی یک بازی روان را ممکن کند.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
نگاهی به صندلی های گیمینگ سری MSI MAG CH130 در سه طرح مختلف

نشستن های طولانی پشت میز کامپیوتر چه برای بازی و چه برای کارهای مختلف، نیاز به یک صندلی خوب را مهم جلوه می دهد. صندلی که بتواند در دراز مدت، خستگی و آسیب های احتمالی جسمانی را به حداقل برساند. ام اس آی مدتی است که به تولید صندلی گیمینگ مشغول است اما سری آخر صندلی های گیمینگ این شرکت با نام MAG CH130 به واقع هم جذابیت بصری بالایی دارند و هم در بخش ارگونومیک و راحتی، قابلیت های کاربردی را ارائه می کنند.


این سری از صندلی های گیمینگ MSI در سه مدل MAG CH130 X با پوشش چرم و مخمل مشکی، MAG CH130 I REPELTEK FABRIC با ساختار پارچه ای ضد خش و ضد آب و در نهایت مدل MAG CH130 I FABRIC با پارچه نرم و قابل تنفس معرفی شده اند.


ساختار اصلی هر سه مدل صندلی های سری MAG CH130 مشابه به هم است. ام اس آی هر سه صندلی را به قاب تمام فولادی با سختی بالا مجهز کرده تا در بخش طول عمر و استقامت کاربری حتی برای افراد سنگین وزن، آسیبی به صندلی وارد نشود. پشتی صندلی ها برای زمان استراحت تا 150 درجه خم شده تا بعد از ساعت ها کار و فعالیت، حس راحتی بیشتری را به شما هدیه دهد. نکته مهم در خصوص ساختار این صندلی ها، پایداری حتی در صورت استرحت با پشتی خوابیده 150 درجه ای است. چنانچه توجه داشته باشید، صندلی های رایج با کمی خم شدن پشتی، نا پایدار شده و احتمال افتادن کاربر را افزایش می دهند. اما این صندلی ها به دلیل محل درست قرارگیری پایه، تحمل وزن بالا و ساختار اصولی هم در بخش پشتی شیب 150 درجه ای را تجربه می کند و هم در قسمت نشیمنگاه صندلی، شیب 15 درجه ای را ممکن می سازد که در مجموع شیب 165 درجه ای را فراهم می سازد.

صندلی MAG CH130 I REPELTEK FABRIC




پیستون های بالابر گازی هر سه مدل از نوع کلاس 4 با ایمنی بالا هستند تا پایداری و طول عمر این بخش را تامین کند. جدا از این، پایه های پنج شاخه صندلی ها، با فولاد سخت ساخته شده و چرخ های 60 میلی متری متصل به آن هم با گردش روان، تحمل وزن 150 کیلوگرم را ممکن می سازد.


شیب مناسب پشتی و سازگاری کامل با ستون فقرات، در کنار ارتفاع 87 سانتی متری پشتی و عمق نشیمن 57 سانتی متری صندلی، راحتی در دراز مدت را تضمین می کند. بجز این موارد، دو بالشتک برای گودی گردن و گودی کمر هم در نظر گرفته شده است که قابلیت جدا سازی و تنظیم ارتفاع را برای کاربر فراهم می کند.


صندلی MAG CH130 X با ساختار چرم و مخمل با کیفیت، تنها در رنگ مشکی راهی بازار می شود. ظاهر زیبا، دوخ هایی با نخ سفید و کیفیت بالای مونتاژ و ساختار، این صندلی را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند.



MAG CH130 X



صندلی MAG CH130 X

صندلی MAG CH130 I REPELTEK FABRIC دارای ساختار پارچه ای خاکستری است. پوشش این صندلی که در حال ثبت اختراع است، راحتی فراوان در کنار قابلیت ضد خش خصوصاٌ برای کاربرانی که حیوانات خانگی دارند را فراهم می سازد. اما مهمترین قابلیت پوشش مورد نظر این است که می تواند به سادگی مایع را دفع کند. ضد آب بودن صندلی پارچه ای برای جلوگیری از تغییر فرم و ایجاد لکه بسیار شگفت انگیز است.


در نهایت صندلی MAG CH130 I FABRIC همچنان با پوشش پارچه ای تولید می شود. پوشش پارچه ای با رنگ روشن، ساختاری نرم با قابلیت تنفس، تجربه جدیدی را ایجاد می کند. بافت درشت پارچه و ضخامت آن، هم در نرم بودن صندلی تاثیرگذار بوده و هم با وجود تنفس، از عرق کردن کاربر جلوگیری می کند.



صندلی MAG CH130 I FABRIC
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29

چرا مادربرد MSI PRO B660M-A ارزش خرید بالایی دارد؟


برای خرید پردازنده های نسل 12 اینتل باید به سراغ خرید مادربردهای سری 600 بروید. اگر از پردازنده های رده بالا استفاده می کنید، چاره ای ندارید جز خرید مادربردهای Z690 اما اگر به پردازنده های میان رده این نسل فکر می کنید باید بین مادربردهای H670 و B660 گزینه مناسب را انتخاب کنید و اگر پردازنده های اقتصادی دارید مادربردهای H610 گزینه بهتری برای شما هستند. در این مطلب نگاهی داریم به ارزش خرید مادربرد MSI PRO B660M-A و می بینیم که چرا این برد ارزش خرید بالایی دارد.

در ابتدا باید بگوییم این مطلب بر اساس داده های بررسی techspot است که پیشنهاد می کنیم نگاهی کامل تر به آن داشته باشید. مادربرد PRO B660M-A شاید در نگاه نخست چندان گزینه خاصی به نظر نرسد اما پتانسیل این برد در عملکردی بالا و کارکردی خنک و پایدار است.

مادربرد PRO B660M-A با قیمت مناسب در دو نسخه با WIFI و بدون WIFI عرضه می شود. پنل I/O این مادربرد دارای دو پورت USB 3.2 Gen 2، دو پورت USB 3.2 Gen 1 و دو پورت USB 2.0 است. همچنین دو خروجی DisplayPort و دو خروجی HDMI در این مادربرد دیده می شود. مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده یا VRM توسط دو هیت سینک بزرگ پوشانده شده که قطعا به پایداری هرچه بیشتر برد کمک بسیار می کند. اسلات اصلی M.2 دارای یک هیت سینک است اما بجز این اسلات، یک اسلات دیگر هم وجود دارد تا در نهایت این مادربرد را به دو درگاه یا اسلات M.2 مجهز کند. چهار اسلات DIMM با نهایت فرکانس 4800 مگاهرتز، چهار پورت SATA، اسلات اصلی PCIe x16 با پوشش استیل آرمور و پشتیبانی از شبکه 2.5 گیگابیت در ثانیه از دیگر موارد قابل ذکر است.

چرا مادربرد MSI PRO B660M-A ارزش خرید بالایی دارد؟




این مادربرد در بخش VRM دارای فت های آلفا و امگا است تا پایداری در جریان های مختلف را به خوبی انجام دهد. البته در این بین استفاده از ترمالپدهایی با قدرت انتقال حرارت 7 وات بر متر کلوین را نباید فراموش کرد.


چرا مادربرد MSI PRO B660M-A ارزش خرید بالایی دارد؟
چرا مادربرد MSI PRO B660M-A ارزش خرید بالایی دارد؟
چرا مادربرد MSI PRO B660M-A ارزش خرید بالایی دارد؟


مادربرد مورد نظر برای اینکه ثابت کند ارزش خرید بالایی دارد با پردازنده های مختلفی همچون 12900K / 12700 / 12600K بررسی شد. نتایج به دست آمده نشان از آن دارد که PRO B660M-A با هر پردازنده ای، در هر شرایط محیطی و حتی با برداشتن محدودیت های قدرت هم دارای یک مدار قدرت خنک و پایدار است تا در نهایت بیشترین کارایی را ارائه کند. از این رو پیدایش چنین ترکیبی یعنی عملکرد بالا در کنار ساختاری خنک، این مادربرد را به یکی از بهترین های چیپ ست B660 تبدیل می کند. انتظاری که از یک مادربرد خوب داریم این است که در کنار ورودی ها و خروجی های کاربردی و مناسب، عملکردی عالی و ساختار خوب را در هر شرایطی در اختیار ما قرار دهد که به نظر می رسد PRO B660M-A پتانسیل بالایی برای این مهم دارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی درایو MSI SPATIUM M390 با ظرفیت 500 گیگ توسط رسانه PCTEKREVIEWS و کسب نشان

مدتی است که ام اس آی به سبد محصولات خود، سالیدهای M.2 را هم اضافه کرده است. سالیدهایی که چه در بخش طراحی و چه در بخش عملکرد به واقع یکی از بهترین های جهان هستند. حتی سالیدی مثل Spatium M480 توانست به سرعت مورد تمجید کارشناسان مطرح جهانی قرار گیرد. اما اکنون سخن از سریعترین سالید نسل سوم یا SSD Gen3 ام اس آی با نام SPATIUM M390 NVMe M.2 است.سالید SPATIUM M390 NVMe M.2 عضوی از خانواده SPATIUM است. خانواده ای که مشخص کرد ام اس آی حتی در حوزه سالیدها یا حافظه های خشک هم می تواند یکی از بهترین ها باشد. این سالیدها با ساختار 3D NAND با کیفیت بالا و چگالی بالا ساخته شده اند که بهترین عملکرد و استقامت را برای حرفه ای ها، تولیدکنندگان محتوا و گیمرها ارائه می دهد.


بر اساس گفته MSI سالید SPATIUM M390 سریعترین مدل Gen3 PCIe در خط تولید این شرکت تایوانی است. رابط PCIe3 سالید SPATIUM M390 با سرعت خواندن تا 3300 مگابایت بر ثانیه به صورت متوالی و 3000 مگابایت بر ثانیه، سرعت نوشتن پی در پی را امکان پذیر می کند. طیف گسترده ای از ویژگیهای تصحیح کد خطای داده از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection در این سالید وجود دارد که در کنار دوام و طول عمر بالا می تواند این محصول را به گزینه ای ایده آل تبدیل کند. همچنین خریداران می توانند بین دو ظرفیت 500 گیگابایت و 1 ترابایت گزینه مناسب را انتخاب کنند.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
انتشار جزئیات جالب درباره پاورهای هوشمند MSI MEG Ai P


می دانیم MSI در حال آماده کردن پاورهای رده بالا و هوشمند سری MEG Ai P با سازگاری با ATX 3.0 و PCI-Express Gen 5.0 و برخی ویژگی‌های جالب است. در ادامه می‌توانید با پاورهای پیشرفته و مُدرن MSI MEG آشنا شوید.

بر اساس تیزرهای رسمی پاورهای MSI MEG Ai P دارای طراحی منطبق بر پیش نیازهای ATX 3.0 و PCI-Express Gen 5.0 هستند. همچنین این پاورها از کانکتورهای 16 پینی PCI-Express 12VHPWR با توانایی تأمین تا 600 وات برای کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا بهره می برند.


پاور سازگار با  ATX 3.0  و PCI-Express Gen 5.0



MSI دست کم دو مدل 1000 واتی (Ai1000P) و 1300 واتی (Ai1300P) از پاورهای هوشمند سری MSI MEG Ai P خود را عرضه می‌کند.

می دانیم یکی از جنبه‌های مهم پاورهای طراحی شده بر اساس استاندارد ATX 3.0 باید توانایی برآمدن از عهده افزایش شدید مصرف به طور لحظه‌ای باشد. این افزایش مصرف شدید می‌تواند ناشی از کارت گرافیک باشد و بین 1 تا 10 میلی ثانیه طول بکشد. بر اساس مشخصات این استاندارد باید پاور قادر به تأمین 1800 وات برای یک کارت گرافیک 600 واتی متصل شده از طریق کانکتور PCIe 5.0 12VHPWR به مدت 100 میکرو ثانیه باشد.


پاور 12VHPWR



به طور دقیق‌تر پاورهای منطبق بر مشخصات استاندارد ATX 3.0 باید قادر به هندل کردن تا سه برابر توان اسمی خود باشند. برای نمونه یک پردازنده گرافیکی با مصرف 450 وات ممکن است به طور لحظه‌ای تا 1350 وات انرژی مصرف کند که می‌بایست پاورهای ATX 3.0 بدون مشکل از عهده آن بر بیایند.

می دانیم در برخی پاورهای قدیمی چنین افزایش لحظه‌ای شدید مصرف باعث عمل کردن پروتکشن هایی چون OPP و خاموش شدن سیستم می‌شود که مطمئناً مطلوب نیست.


پاور هوشمند MSI-MEG



به نظر می‌رسد پاورهای MSI MEG Ai P قادر به تأمین تا دو برابر توان اسمی خود در شرایط لود لحظه‌ای هستند. برای نمونه مدل 1300 واتی می‌تواند به طور لحظه‌ای تا 2600 وات را تأمین کند. همچنین کانکتور 600 واتی 16 پینی این پاورها تا سه برابر توان اسمی (1800) را تحمل می‌کند. می دانیم چنین افزایش‌هایی بسیار کوتاه هستند و به نظر نمی‌رسد هیچ مشکلی برای پاورهای پیشرفته و پرقدرت ایجاد کنند.


 پاورهای MSI MEG Ai P



همچنین به نظر می‌رسد پاورهای MSI MEG Ai P دارای یک درگاه USB هستند و از طریق متصل شدن به مادربرد، کاربر می‌تواند بر روی طیف وسیعی از پارامترها چون ولتاژ، لود، راندمان انرژی و دما نظارت داشته باشد. این کار از طریق برنامه اختصاصی MSI امکان پذیر خواهد بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی درایو MSI SPATIUM M390 با ظرفیت 1 ترابایت توسط رسانه معتبر WCCFTECH و کسب نشان

مدتی است که ام اس آی به سبد محصولات خود، سالیدهای M.2 را هم اضافه کرده است. سالیدهایی که چه در بخش طراحی و چه در بخش عملکرد به واقع یکی از بهترین های جهان هستند. حتی سالیدی مثل Spatium M480 توانست به سرعت مورد تمجید کارشناسان مطرح جهانی قرار گیرد. اما اکنون سخن از سریعترین سالید نسل سوم یا SSD Gen3 ام اس آی با نام SPATIUM M390 NVMe M.2 است.سالید SPATIUM M390 NVMe M.2 عضوی از خانواده SPATIUM است. خانواده ای که مشخص کرد ام اس آی حتی در حوزه سالیدها یا حافظه های خشک هم می تواند یکی از بهترین ها باشد. این سالیدها با ساختار 3D NAND با کیفیت بالا و چگالی بالا ساخته شده اند که بهترین عملکرد و استقامت را برای حرفه ای ها، تولیدکنندگان محتوا و گیمرها ارائه می دهد.


بر اساس گفته MSI سالید SPATIUM M390 سریعترین مدل Gen3 PCIe در خط تولید این شرکت تایوانی است. رابط PCIe3 سالید SPATIUM M390 با سرعت خواندن تا 3300 مگابایت بر ثانیه به صورت متوالی و 3000 مگابایت بر ثانیه، سرعت نوشتن پی در پی را امکان پذیر می کند. طیف گسترده ای از ویژگیهای تصحیح کد خطای داده از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection در این سالید وجود دارد که در کنار دوام و طول عمر بالا می تواند این محصول را به گزینه ای ایده آل تبدیل کند. همچنین خریداران می توانند بین دو ظرفیت 500 گیگابایت و 1 ترابایت گزینه مناسب را انتخاب کنند.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
نسخه کاستومایز شده برنامه CPU-Z 2.01 برای علاقمندان و کاربران مادربردهای MSI منتشر شد :




نسخه ی جدید برنامه CPU-Z معرفی شد. نسخه ی 2.01 جدید ترین ورژن از برنامه محبوب CPU-Z است که همچنان به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه مواردی از جمله نام پردازنده و پلتفرم آن، اطلاعات هسته ها و پردازش، کلاک های داخلی و خارجی، ضریب فرکانس افزایشی، نمایش مشخصات اورکلاک، ویژگی های CPU، مجموعه دستورالعمل های پشتیبانی، اطلاعات کش های L1 و L2 را پوشش می دهد.همچنین امکان سنجش قدرت پردازنده در این برنامه وجود دارد .نسخه کاستومایز شده برنامه CPU-Z 2.01 برای علاقمندان و کاربران مادربردهای MSI طراحی شده را از لینک زیر دریافت کنید.



تغییرات :

  • Glenfly Arise-GT10C0 GPU.
  • Intel Core i9-12900T, Core i5-12600T (35W).
  • Intel Atom x6427FE, x6425RE, x6425E, x6414RE, x6413E, x6212RE, x6211E, x6200FE (Elkhart Lake, FCBGA1493).
  • Intel Pentium J6425, N6415 (Elkhart Lake, FCBGA1493).
  • Intel Celeron J6413, N6211 (Elkhart Lake, FCBGA1493).
  • Preliminary support for Intel ARC 3/5/7 (DG2).
  • Preliminary support for Intel Raptor Lake (13th gen).
  • AMD Ryzen 7 5700X, Ryzen 5 5600/5500.
  • AMD Ryzen 3 5300GE, Ryzen 3 PRO 5350GE, Ryzen 5 PRO 5650GE, Ryzen 7 PRO 5750GE (Cezanne).
  • AMD Ryzen 9 6980HX, 6900HX, Ryzen 7 6800H, Ryzen 5 6600H (45W).
  • AMD Ryzen 9 6980HS, 6900HS, Ryzen 7 6800HS, Ryzen 5 6600HS (35W).
  • AMD Ryzen 7 6800U, Ryzen 5 6600U (15-28W).
  • AMD Ryzen 7 5825U, Ryzen 5 5625U, Ryzen 3 5425U (15W).
  • AMD Rembrandt & Raphael APUs (RDNA2).
  • AMD Mendocino APU (Zen2 + RDNA2).
  • AMD Radeon RX 6850M XT GPU (NAVI22).
  • AMD RX 6800S, RX 6700S, RX 6650M, RX 6650M XT GPUs (NAVI23).
  • NVIDIA GeForce RTX 3090 Ti GPU (GA102-350, 450W).
  • Improved information accuracy when core isolation is enabled.
  • Improved validation process for high clock submissions (>6GHz).
برای دانلود این برنامه کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی یک سازنده بزرگ با شهرت جهانی است که بیشتر با مادربردها، لپ تاپ و کارت‌های گرافیک گیمینگ شناخته می‌شود اما این برند موفق تایوانی محصولات بیشتری چون مانیتور، پاور و لوازم جانبی هم دارد که به سرعت در حال ربودن محبوبیت از برندهای دیگر هستند. اما چه فکر می‌کنید اگر بدانید MSI یک SSD رده معمولی به نام SPATIUM M390 عرضه کرده است که محصولات گران قیمت را به چالش می‌کشد؟


کسب نشان افتخار از رسانه‌های بزرگ دنیا توسط MSI SPATIUM M390



msi-m390-warranty-1tb.jpg



اس اس دی‌های جدید سری MSI SPATIUM M390 در ظرفیت 250 گیگابایت تا 2 ترابایت عرضه شده‌اند که توانسته‌اند با کیفیت بالا و سرعت ممتاز خود بسیاری از محصولات به مراتب گران قیمت‌تر را از میدان به در کنند. در ساخت اس اس دی‌های پرسرعت SPATIUM M390 ام اس آی از کنترلر پرقدرت PHISON E15T در ترکیب با جدیدترین نسل از تراشه‌های حافظه 3D NAND استفاده شده است و سرعت آن به 3300 مگابایت در ثانیه می‌رسد.



45542.jpg



رسانه مشهور Guru3D با تمجید از سرعت بالا و کیفیت ساخت عالی MSI SPATIUM M390، آن را یک SSD خوش قیمت و پرسرعت معرفی کرده است که می‌تواند کارایی مشابه محصولات گران‌تر یا حتی بهتر ارائه کند. این رسانه نشانی Storage Sweetness را به MSI SPATIUM M390 اهدا کرده است که بیانگر ارزش خرید ممتاز آن در بین محصولات بازار است.



1024.jpg



رسانه خوش نام TechPowerUp هم دست به بررسی SPATIUM M390 زده و نتوانسته رضایت خود را از این SSD باکیفیت پنهان کند. این رسانه عملکرد بالا در استفاده، سرعت نوشتن پایدار و عملکرد خیره کننده در بنچمارک ها را از ویژگی‌های برجسته SPATIUM M390 برشمرده است.TechPowerUp نشان Highly Recommended را به MSI SPATIUM M390 اهدا کرده و به شدت توصیه به خرید آن کرده است.رسانه TweakTown هم نشان بالاترین ارزش خرید را به SPATIUM M390 اهدا کرده است که کاملاً با رضایت خریداران هم خوانی دارد. این رسانه بر روی کیفیت ساخت ممتاز و ارزش خرید بسیار بالای SPATIUM M390 دست گذاشته است که آن را از محصولات هم رده کاملاً متمایز کرده است.به گواه ده‌ها بررسی معتبر در رسانه‌های مختلف دنیا، SSD های سری MSI SPATIUM M390 یک محصول بسیار ارزشمند و باکیفیت هستند. خبر خوب اینکه شما می‌توانید اس اس دی‌های مرغوب و با ارزش MSI SPATIUM M390 را با گارانتی معتبر تهیه کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,810
لایک‌ها
175
سن
29
MSI از واترکولرهای AIO سری MAG CoreLiquid B با طراحی جذاب رونمایی کرد

کمپانی تایوانی MSI از خنک کننده های مایع AIO پردازنده سری MAG CoreLiquid B رونمایی کرده است. این خنک کننده‌ها قرار است برای کاربران اقتصادی و در دو مدل MAG CoreLiquid B120 و B240 به بازار بیایند.

شرکت MSI از خنک کننده‌های مایع جدیدی برای بازار اقتصادی رونمایی کرده است. این واترکولرهای AIO در دو مدل MAG CoreLiquid B120 و B240 به بازار خواهند آمد و از نورپردازی RGB برخوردار خواهند بود.


سری MAG CoreLiquid B در دو مدل با ابعاد 120 در 120 میلی‌متر و 240 در 120 میلی‌متر عرضه شده و طراحی زیبایی نیز دارد.

واتربلاک این واترکولرهای AIO شکلی شبیه توپ هاکی دارد و روی آن لوگوی نورانی MSI Gaming هک شده است. این لوگو بسته به جهت قرارگیری در PC شما، می‌چرخد.

خنک کننده مایع msi


موتور 6 قطبی این خنک کننده AIO در رادیاتور قرار گرفته است. خنک کننده‌های مایع سری MAG CoreLiquid B فن‌هایی با سه LED دارای رنگ‌های ثابت سبز، قرمز و آبی را شامل می‌شوند.

موتور الکتریکی این خنک کننده، فن‌ها را با سرعت 500 تا 2000 دور بر دقیقه می‌چرخاند تا جریان هوایی بین 21.63 تا 78.73 فوت مکعب بر دقیقه برای خنک کردن پردازنده شما ایجاد نماید.

واترکولرهای AIO پردازنده سری MAG CoreLiquid B از انواع مختلف سوکت مانند LGA1200 ،LGA115x و LGA1700 پشتیبانی می‌کنند. همچنین سازگاری با AM5 و AM4 نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

MSI هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه قیمت‌گذاری خنک کننده های مایع AIO پردازنده سری MAG CoreLiquid B ارائه نکرده است.
 
بالا