برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
در یک خبر بد برای دارندگان پردازنده‌های نسل سیزدهمی و حتی دوازدهمی Core، اینتل تأیید کرده قابلیت Application Optimization (APO) مخصوص نسل چهاردهم است و قرار نیست برای نسل‌های قدیمی‌تر ارائه شود. جزئیات را در ادامه همین مطلب بخوانید.

نزدیک به یک ماه از معرفی قابلیت APO از سوی اینتل سپری می‌شود، اما پشتیبانی از آن به ندرت قابل دست یابی است. MSI یکی از معدود سازندگان مادربرد است که همین اخیراً با ارائه آپدیت بایوس، پشتیبانی از APO را اضافه کرده است. با این حال پشتیبانی بازی‌ها از APO هم بسیار محدود است.

منتظر فناوری APO اینتل برای پردازنده‌های قدیمی‌تر نباشید​

صرف نظر از آنچه که اشاره شد، APO به خوبی کارش را انجام می‌دهد و از طریق بهینه سازی استفاده از هسته‌ها، نرخ فریم دهی بازی‌ها را به طرز چشمگیر افزایش می‌دهد. این قابلیت در واقع متکی بر Intel Thread Director است و در مواقعی که تشخیص بدهد، هسته‌های کوچک E را به کلی غیرفعال می‌کند یا برخی از آنها را با فرکانس بالاتر به خدمت می‌گیرد تا عملکرد چند هسته‌ای بالا برود.

تاثیر فناوری APO اینتل


در حال حاضر فناوری Intel APO تنها در دو بازی Rainbows Six Siege و Metro Exodus پشتیبانی می‌شود، با این حال اینتل وعده داده در آینده بازی‌های بیشتری از APO پشتیبانی خواهند کرد. البته در این مدت هیچ بازی جدیدی به لیست APO اضافه نشده است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29

رقابت جذاب شد: گیمینگ گیرهای MSI با گارانتی تخت جمشید​


گیمینگ گیرها یا تجهیزات جانبی و گیمینگ طیف وسیعی از محصولات شرکت MSI را پوشش می‌دهند. با اینکه سبد محصولات اژدهای تایوانی در بخش تجهیزات جانبی و گیمینگ بسیار گسترده است اما نیاز است تا خریداران داخلی هم دسترسی کاملی به این محصولات داشته باشند. اکنون با وارد شدن گروه مهندسین تخت جمشید به میدان رقابت، مصرف کنندگان ایرانی می‌توانند برترین و جدیدترین گیمینگ گیرهای MSI را با گارانتی تخت جمشید خریداری کنند.

ام اس آی همانطور که در بازارهای جهانی برتری خود را در ساختار و تنوع محصولات با کیفیت ثابت کرده، در تلاش است تا در ایران هم به این مهم دست یابد. جدا از مادربردهای با کیفیت و قدرتمند، کارت گرافیک‌های ارزشمند، سالیدهای رقابتی و دیگر محصولات که هر کدام به تنهایی وزنه‌ای سنگین در سگمنت خود هستند، تجهیزات جانبی و گیمینگ این شرکت همچون: کیس، ماوس، هدفون و استند هدفون، کیبورد، پد ماوس، صندلی گیمینگ و تجهیزات استریم، بسیار ستودنی هستند.

رقابت جذاب شد: گیمینگ گیرهای MSI با گارانتی تخت جمشید


شرکت تایوانی MSI سهم فروش بسیار خوبی را در بازارهای جهانی و حتی ایران تجربه می‌کند. علاقه مندان به این برند و حتی کاربرانی که در تلاش برای خرید محصولاتی با کیفیت هستند، می‌توانند تک تک قطعات کامپیوتر خود را از برند ام اس آی انتخاب کنند. طیف محصولات این برند بسیار کامل و بی نقص است. از این رو مهم است که در بازار داخلی، مصرف کننده با محصولی با کیفیت و گارانتی خوب همراه باشد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی تنوع بالایی در مانیتورهای خود دارد و سری گیمینگ این برند، گل سرسبد آن است. به تازگی مانیتور گیمینگ MAG401QR ام اس آی با نمایشگر 40 اینچ، پنل UWQHD و رفرش ریت 155 هرتز معرفی شده که از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

ام اس آی اخیراً مانیتورMSI MAG401QR را معرفی کرده است و بدین وسیله طیف گسترده‌ای از مانیتورهای گیمینگ فوق عریض خود را با پنل UWQHD عرضه می‌کند. سری MAG به دلیل مشارکت‌های تأثیرگذار خود در صنعت مانیتور مشهور است و آخرین محصول اضافه شده به این لیست، MAG401QR خواهد بود که سنت را با گنجاندن قابلیت‌های کاربردی ادامه می‌دهد.

مانیتور گیمینگ MAG301QR، بهبودهای قابل توجهی را به ویژه در حوزه پنل، نسبت به نسل پیشین خود تجربه می‌کند. مانیتور MAG401QR یک پنل با وضوح 3440 در 1440 پیکسل ارتقا یافته با گواهیVESA DisplayHDR 400 را به نمایش گذاشته و به کاربران نوید یک تجربه با کیفیت غنی را می‌دهد.

MSI-MAG401QR-2.jpg


با نسبت تصویر 21:9، این مانیتور صفحه نمایش بزرگتر و زاویه دید وسیع‌تری را ارائه می‌دهد که امکان باز شدن همزمان چندین پنجره را در حین بازی، مرور وب یا تماشای ویدیو فراهم می‌کند.

مانیتور گیمینگ MAG401QR ام اس آی که برای گیمرهای هاردکور طراحی شده به حداکثر نرخ تازه سازی تصویر 155 هرتز و زمان پاسخگویی سریع 1 میلی ثانیه مجهز شده است. علی‌رغم طراحی فوق عریض، این مانیتور کاملاً از استانداردهای صنعتی برای عملکرد گیمینگ برخوردار است. علاوه بر این، ازVESA’s Adaptive Sync نیز پشتیبانی می‌کند و تضمین می‌شود که گیمرها با مشکلاتی مانند بریدگی صفحه و پرش بازی مواجه نخواهند شد.

به گفته رسانه ThinkComputers، وقتی صحبت المان‌های زیبایی شناسی به میان می‌آید، سری MAG گل سرسبد مانیتورهای MSI محسوب می‌شود؛ همین قضیه شامل مانیتور گیمینگ MAG401QR نیز شده است. با رنگ مشکی براق خود که با یک نوار RGB پشتی برای جذابیت بصری بیشتر تکمیل شده است، ظرافت چشم‌نوازی را به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر این، این مانیتور دارای یک سوئیچ KVM اختصاصی است که به کاربران انعطاف‌پذیری بیشتری برای اتصال همزمان به چندین دستگاه را ارائه می‌دهد؛ این ویژگی یک دارایی ارزشمند برای مدیریت یکپارچه بیش از یک دستگاه محسوب می‌شود.

MSI-MAG401QR-3.jpg


از نظر اتصالات هم، مانیتور گیمینگ ام اس آی به دو USB 2.0 Type-A، یک USB 2.0 Type-B Upstream و یک USB 2.0 Type-C با قابلیت شارژ 65 وات مجهز شده است که گیمرها را قادر می سازد دستگاه ها را به طور یکپارچه از طریق مانیتور تغذیه کنند.

همچنین دارای دو HDMI 2.0b و یک DisplayPort 1.4a است. مانیتور گیمینگMSI MAG401QR در خرده‌فروشی‌ها با قیمت پایه 359.99 دلار به فروش می‌رسد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
این روزها استفاده از SSD در پلتفرم‌های مختلف از لپ تاپ و سیستم قدیمی گرفته تا کنسول‌های گیمینگ و سیستم‌های حرفه‌ای به یک ضرورت تبدیل شده است. در میان برندهای مختلف می‌توان به SSDهای ساخت MSI اشاره کرده که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و با داشتن سرعت و دوام بالا با بیشتر پلتفرم‌ها سازگار است. در همین رابطه می‌توان به اس اس دی‌های سری MSI SPATIUM اشاره کرد که با مشخصات جذاب و گارانتی معتبر به بازار عرضه شده‌اند و در ادامه به معرفی قابلیت‌ها و ویژگی‌های شاخص آنها پرداخته‌ایم.

این روزها رسانه‌های ذخیره‌سازی قدیمی مانند HDD دیگر جوابگوی این حجم از داده‌های کاربران نبوده و صد البته سرعت هم در این زمینه حرف اول را می‌زند. پلتفرم‌های مختلف برای سرگرمی مانند بازی‌ها علاوه بر اینکه فضای زیادی از سیستم شما را اشغال می‌کند، به حافظه ذخیره‌سازی بسیار پرسرعتی هم نیاز دارد.

از طرفی SSDها سریع‌ترین نوع حافظه‌های ذخیره‌سازی به حساب می‌آیند که این روزها با کاهش قیمت همراه شده‌اند. در همین رابطه می‌توان به برند MSI اشاره کرد که گزینه‌های متنوعی را برای همه سلیقه‌ها و نیازها روانه بازار کرده است. در ادامه این نوشتار برای شما چند مدل از حافظه‌های اس اس دی سری MSI SPATIUM را برای شما معرفی خواهیم کرد و ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اس اس دی MSI SPATIUM M461؛ نهایت سرعت و ظرفیت


اس اس دی MSI SPATIUM M461؛ نهایت سرعت و ظرفیت​



اس اس دی MSI SPATIUM M461 با سرعت خواندن و نوشتن 5000 و 4200 مگابایت در ثانیه و ظرفیت 4 ترابایت بهترین گزینه برای گیمرها و فیلم‌بازها محسوب می‌شود که از ارزش خرید بالا و گارانتی بلندمدت برخوردار است.

ظرفیت و سرعت بالای SPATIUM M461 برای نصب و اجرای بازی‌ها بسیار مناسب بوده و می‌توان حجم زیادی از داده‌ها را درون آن جای داد. اس اس دی‌های SPATIUM M461 را می‌توان از لحاظ کیفیت و قابلیت اطمینان جزء بهترین‌های بازار به حساب آورد که مورد تحسین رسانه‌های معتبر سخت افزاری هم قرار گرفته‌اند.

همچنین SPATIUM M461 از بهترین اس اس دی های PCIe Gen4x4 محسوب شده و علاوه بر قیمت مناسب نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار از گارانتی طولانی مدت و خدمات پس از فروش مناسب برخوردار است.

اس اس دی MSI SPATIUM M480 Pro؛ انتخاب مناسب برای سیستم گیمینگ


اس اس دی MSI SPATIUM M480 Pro؛ انتخاب مناسب برای سیستم گیمینگ​


حافظه‌های اس اس دی Spatium M480 Pro را می‌توان جدیدترین محصولات ام اس آی در بازار نامید که با تکیه بر بهبود عملکرد و سرعت روانه بازار شده تا نهایت سرعت و قابلیت اطمینان را در اختیار کاربران، خصوصاً گیمرها قرار دهد.

حافظه‌های Spatium M480 Pro با ظرفیت یک ترابایت می‌توانند سرعت خواندن و نوشتن 7400 و 7000 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهند که برای اجرای بازی‌های یا انتقال حجم زیادی از اطلاعات بسیار مناسب است. از طرفی هم طول عمر 700 ترابایت (TBW) هم می‌تواند تضمین کننده قابلیت اطمینان و حفاظت از داده‌های کاربران باشد.

اس اس دی Spatium M480 Pro را می‌توان سریع‌ترین حافظه مجهز به رابط PCIe Gen4 دانست که برای نصب و اجرای بازی‌ها حیرت انگیز است. علاوه بر این باید به قابلیت‌های پیشرفته مانند شامل رمزنگاری، تصحیح خطا و محافظت از داده‌ها در برابر خرابی اشاره کرد که Spatium M480 Pro را به انتخاب اول کاربران حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

اس اس دی SPATIUM M570؛ بهترین گزینه برای کاربران حرفه‌ای


اس اس دی SPATIUM M570؛ بهترین گزینه برای کاربران حرفه‌ای​

SPATIUM M570 را می‌توان شاهکار جدید ام اس آی در میان حافظه‌های پرسرعت PCIe 5.0 دانست که باب دل کاربران حرفه‌ای و گیمرهاست. سرعت خواندن و نوشتن در حافظه SPATIUM M570 به بیش از 10 هزار مگابایت در ثانیه می‌رسد.


همچنین ام اس آی برای مدیریت دما و دفع حرارت حافظه اس اس دی گیمینگ خود از هیت سینک آلومینیومی برنزی با طراحی زیبا و جالب بهره برده تا رسیدن به سرعت‌های بالا در انتقال اطلاعات با عملکرد بهتر SPATIUM M570 همراه باشد.

در واقع استفاده سیستم خنک‌کننده موجب شده تا عملکرد اس اس دی SPATIUM M570 در سرعت‌های بالا بهبود یافته و بر طول عمر آن بیفزاید. همچنین اس اس دی PCIe 5.0 جدید ام اس آی در ظرفیت‌ 2 ترابایت روانه بازار شده و طیف گسترده‌ای از قابلیت های پیشرفته تصحیح خطا مانند ECC و E2E را پشتیبانی می‌کند و از دوام و طول عمر بسیار عالی بهره می‌برد.

در انتها باید گفت که اس اس دی های سری MSI SPATIUM در ظرفیت‌ها و تنوع‌های مختلف متناسب با نیاز و سلیقه کاربران معرفی شده و با بیشتر پلتفرم‌های مختلف قدیمی و جدید سازگار است. هم‌اکنون SSD های فوق با گارانتی معتبر در بازار ایران قابل تهیه بوده و می‌توان روی پشتیبانی و خدمات پس از فروش آنها حساب ویژه‌ای باز کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
این روزها ممکن است شما هم مادربردها و لپ تاپ‌هایی با پشتیبانی از استاندارد جدید USB4 را دیده باشید، اما USB4 چقدر سریع است؟ در ادامه می‌توانید نتیجه تست سرعت USB4 با یک مادربرد Z790 را ببینید.

USB4 در سال 2019 میلادی معرفی شد و با USB3 ،Thunderbolt 3 و Thunderbolt 4 سازگار است. افزون بر اینکه بسیاری از دستگاه‌های جدید دارای درگاه USB4 بر روی پنل IO خود هستند، همراه با مادربردهایی چون سری MSI Z790 MAX کارت توسعه USB4 ارائه می‌شود که بر روی یک شکاف PCIe قرار می‌گیرد.

تست سرعت USB4

کارت USB4 باندل شده با مادربردهای سری 790 MAX متکی بر کنترلر ASMedia ASM424X است که حالا درک بهتری از سرعت و کارایی آن داریم. برای نمونه همراه با مادربرد 480 دلاری MSI MPG Z790 CARBON MAX WIFI این کارت ارائه می‌شود.


نرخ انتقال درگاه USB4




کارت MSI USB4 دارای دو درگاه USB 4.0 Type-C و دو درگاه DP 1.4 است که پهنای باند تا 40 گیگابیت در ثانیه و توان تا 100 وات را برای تغذیه مستقیم وسائل مختلف فراهم می‌کند. این کارت به یک کانکتور تغذیه 6 پینی نیاز دارد و بر روی یک شکاف PCIe 4.0 x4 نصب می‌شود.



کارت USB4


تست انجام شده با مادربرد MSI MPG Z790 Carbon MAX WIFI و اس اس دی اکسترنال ساخته شده با درایو Samsung 980 نشان می‌دهد نرخ تبادل این کارت USB4 به 3745 مگابایت در ثانیه می‌رسد.



تست سرعت USB4


به وضوح این نتایج اولیه نشان می‌دهد USB4 دستیابی به نرخ تبادل خارق‌العاده را فراهم می‌کند که حتی بیشتر از نرخ تبادل حدوداً 3000 مگابایتی Thunderbolt 4 است. تنها مشکلی که درباره USB4 وجود دارد، قیمت بالای تجهیزات سازگار با این فناوری جدید است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی پاور MPG A1000G PCIE 5توسط رسانه معتبر ETEKNIX و کسب نشان منتخب سردبیر

شرکت MSI به تازگی منبع‌های تغذیه سری MPG خود را با استانداردهای جدید PCI-Express 5 و ATX 3 بروز رسانی کرده و پاور های جدید MPG A750G/A850G/A1000G PCIE5 را با پشتیبانی از درگاه‌های انتقال انرژی PCIe 5 و ATX 3 معرفی و به بازار عرضه کرده است. این پاورها برای میزبانی از کارت گرافیک‌های RTX 40 – مخصوصاً مدل‌های پرمصرف رده بالا نظیر RTX 4090 – کاملاً آماده هستند.همان طور که گفتیم، اصلی‌ترین ویژگی پاور های جدید MSI MPG A750G/A850G/A1000G PCIE5 پشتیبانی نیتیو از رابط‌های PCIe 5.0 و PSDG ATX 3.0 هستند. پشتیبانی نیتیو از رابط PCIe 5.0 به این معناست که درگاه 16 پین جدید PCIe 5.0 – درگاه 12VHPWR – به صورت ذاتی روی این پاور وجود دارد.

در واقع با این پاورها و از طریق این کابل، می‌توان بدون نیاز به هیچ آداپتور تبدیلی تا سقف 600 وات برق را تحویل کارت گرافیک داد و هیچ مشکلی هم برای منبع تغذیه یا کارت، پیش نخواهد آمد. این مسئله برای کاربران کارت گرافیک‌های سفارشی RTX 4090 که بیشینه مصرف انرژی (TGP) بالای 500 وات دارند یک امر حیاتی است؛ چراکه انتقال این میزان انرژی از طریق آداپتور 8 پین به 12 پین ممکن است خطراتی برای پاور یا کارت ایجاد کند.دیگر ویژگی‌های پاور های MSI MPG PCIE5

از دیگر امکانات و ویژگی‌های پاور های MSI MPG A750G/A850G/A1000G PCIE5 می‌توان به مجهز بودن به خازن‌های ژاپنی با تحمل دمای 105 درجه سانتی گراد اشاره کرد. همچنین این پاورها به یک فن 120 بیصدا با قابلیت 0RPM مجهز هستند – تا زمانی پاور در محدوده زیر 40 درصد توان پایه خود فعالیت می‌کند، فن خاموش است و صدایی تولید نمی‌کند. البته قابلیت 0RPM از طریق یک دکمه فیزیکی که در پشت پاور قرار دارد فعال و غیرفعال می‌شود.

همان طور که گفتیم، پاورهای MPG A750G/A850G/A1000G PCIE5 شرکت MSI با پشتیبانی از درگاه 16 پین PCIe 5.0 آماده میزبانی از کارت گرافیک‌های GeForce RTX 40 – به خصوص کارت گرافیک پرچمدار RTX 4090 هستند.










 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
عرضه کیس‌های سفید و جذاب MSI با گارانتی معتبر در بازار کشور

اگر به دنبال تغییر هستید یا یک کیس متفاوت و زیبا به رنگ سفید می‌خواهید، خبر خوبی برایتان داریم. حالا شما می‌توانید کیس های بسیار زیبا و باکیفیت MSI MPG VELOX 100R WHITE و MPG GUNGNIR 110R WHITE را با گارانتی معتبر در بازار ایران تهیه کنید. در ادامه با این کیس های چشم نواز و خاص آشنا شوید.


طراحی بسیاری از کیس های بازار تکراری است و کمتر نوآوری دیده می‌شود. خوشبختانه MSI برندی است که با قدرت وارد بازار کیس کامپیوتر شده و محصولات باکیفیت و متفاوتی عرضه کرده است.


کیس MPG VELOX 100R WHITE، بی نقص و زیبا​




این کیس سفید و جذاب از طراحی زیبا با پایه‌های خاص و پنل جلویی متمایز کننده برخوردار است که به بهترین شکل ممکن زیبایی قطعات سیستم شما را به نمایش می‌گذارد. مهم‌تر اینکه شما می‌توانید داخل کیس MPG VELOX 100R WHITE انبوهی از قطعات پرقدرت را با تهویه عالی و فضای گسترده نصب کنید.


کیس سفید msi




کیس سفید رنگ MPG VELOX 100R WHITE هر آنچه که از یک کیس حرفه‌ای انتظار می‌رود را در خود دارد و فرقی نمی‌کند که به دنبال نصب عمودی کارت گرافیک، نورپردازی RGB تماشایی، امکان نصب دو واترکولر، نصب تعداد زیادی فن یا درگاه‌های مُدرن در پنل جلویی باشید.


کیس سفید msi





MPG VELOX 100R WHITE تمامی این قابلیت‌ها را یکجا در خود دارد و هنگامی که آن را در کنار کیفیت ساخت عالی، فن‌های ARGB درجه یک و تهویه بی نقص قرار بدهید، یک انتخاب ارزشمند و البته تماشایی است.



کیس MPG GUNGNIR 110R WHITE؛ یک انتخاب از جنس زیبایی و کیفیت​



انتخاب دیگر شما می‌تواند کیس خوش ساخت و زیبای MPG GUNGNIR 110R WHITE باشد که ارزان‌تر بوده اما هنوز هیچ چیز کم ندارد. این کیس نیز از طراحی نوآورانه MSI بهره می‌برد و ظاهری شکیل با کیفیت ساخت بالا و انبوهی از قابلیت‌ها و امکانات را با خود دارد.


کیس  MPG GUNGNIR 110R WHITE




یکی از ویژگی‌های جالب این کیس ها، وجود یک دکمه بر روی پنل جلویی است که با راحتی می‌توانید نورپردازی را با آن کنترل کنید. با این کلید امکان انتخاب از میان پروفایل‌های مختلف و انتخاب جلوه نمایش دلخواهتان وجود دارد. البته نورپردازی ARGB این کیس ها از طریق برنامه MSI Mystic Light کاملاً قابل شخصی سازی است.


کیس  MPG GUNGNIR 110R WHITE




از دیگر ویژگی‌های برجسته این کیس سفید زیبا می‌توان پنل کناری ساخته شده از شیشه گرما دیده مرغوب با ضخامت 4 میلی متر، فیلترهای مغناطیسی، طراحی بهینه برای گردش هوا، درگاه USB 3.2 Gen 2x2 Type-C در پنل جلویی و پشتیبانی از کارت‌های گرافیک با طول تا 340 میلی متر را برشمرد.


کیس های سفید MSI یک نقص بزرگ دارند و آن بردن دل شما است! شما می‌توانید این دو کیس جدید و متفاوت را با گارانتی تخت جمشید تهیه کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
این روزها یوتیوبرهای مجازی یا همان VTubers از محبوبیت زیادی بین کاربران برخوردار شده و از آواتارهای کامپیوتری برای تولید مطالب برای کانال‌های خود استفاده می‌کنند. اما برای VTuber شدن به تجهیزات و نرم‌افزار و مهارت‌های خاصی نیاز است. در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار به معرفی سیستم از برند MSI مورد نیاز وی‌تیوبری پرداخته و از تولید محتوای VTubers برای شما خواهیم گفت.

وی تیوبر را می‌توان نوعی شخصیت آنلاین دانست که از آواتار کامپیوتری برای ساخت و پخش محتوا در پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب و توییچ بهره می‌برد. همچنین می‌توان آواتارها را با توجه شخصیت و ظاهر ویرچوال یوتیوبرها شخصی سازی کرد.



این آواتارها ویژگی‌های شبیه شخصیت‌های انیمیشنی داشته و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. البته برای وی تیوبر شدن باید ابزارها و نرم‌افزارهای خاصی را به‌کار برد تا بتوان آواتار مورد نظر خود را با توجه به نیازها و ترجیحات خود ایجاد کرد.

علاوه بر نرم‌افزار برای وی تیوبر شدن به یک سیستم با سخت‌افزار قدرتمندی نیاز است. به همین خاطر در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار به معرفی سیستم و سخت افزار و امکانات لازم برای وی تیوبری می‌پردازیم و یک سیستم مناسب تولید محتوای VTubers از برند ام اس آی را برای شما معرفی خواهیم کرد. اما پیش از آن ابتدا کمی بیشتر از یوتیوبر مجازی برای شما خواهیم گفت.

وی تیوبر شدن


وی تیوبر چیست؟


VTubers یک شخصیت مجازی آنلاین است که می‌تواند شامل افراد و شخصیت‌های واقعی باشد و با اهداف بازاریابی یا تبلیغ مشاغل و شخصیت‌ها ایجاد شود. VTubers ها از ضبط حرکت‌های خود برای ساخت آواتارها استفاده می‌کنند. فناوری‌های بکار رفته در ساخت آواتارها به VTubers ها آزادی عمل بیشتری می‌دهد تا ارتباط بهتری با بینندگان خود برقرار کنند.

از فناوری‌های ضبط حرکت که به آن mo-cap گفته می‌شود به عنوان تکنیکی برای ثبت دیجیتالی حرکات انسان در زمینه‌های مختلف از جمله فیلم و بازی‌های آنلاین و واقعیت مجازی استفاده می‌شود.

برای ساخت آواتارها با قرار دادن حسگرهایی روی قسمت‌های مختلف بدن شخصیت مورد نظر نسبت به ساخت مدل‌های سه بعدی از بدن شخصیت مورد نظر اقدام می‌شود و پس از ساخت مدل می‌توان از آن برای متحرک کردن شخصیت استفاده کرد.

VTubers در مقایسه با یوتیوبرها به دلیل ناشناس بودن آواتارهای مجازی از جذابیت بیشتری برخوردارند. برای جذب و نگه داشتن مخاطب یک VTubers نیاز به ایجاد یک هویت متمایز و ارائه محتوای جالب دارند.

برای تبدیل شدن به یک VTubers علاوه بر دانش فنی و نرم‌افزار به سخت‌افزار و سیستم قدرتمندی نیاز است. پیش از پرداختن به سیستم مورد نیاز VTubersی به معرفی مختصر ابزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز برای این کار پرداخته‌ایم.




امکانات لازم برای وی تیوبری


یک وی تیوبر چه ابزاری نیاز دارد؟



وی تیوبر به ابزارها و نرم‌افزارهای مختلفی برای ایجاد یک آواتار مجازی، کنترل حرکات و عبارات آن و ضبط و ویرایش محتوا نیاز دارد. با این وجود، ابزارها و نرم افزارهای خاص مورد استفاده به نیازها و ترجیحات VTuber فردی بستگی دارد.

برای ضبط حرکات وی تیوبر از ابزارها و مدل‌هایی مانند VUP، Live2D و Blender استفاده می‌شود تا بتوان یک آواتار مجازی ایجاد کرد. همچنین باید از نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه بعدی مانند Blender، Maya و Cinema 4D برای سه بعدی کردن آواتارهای مجازی یک وی تیوبر استفاده کرد.

OBS Studio، Streamlabs OBS و XSplit هم چند نرم‌افزار ویژه برای پخش محتوا در وب‌سایت‌هایی مانند Twitch و YouTube محسوب می‌شوند. برای ویرایش ویدیوهای ساخته شده باید از نرم‌افزارهایی مانند Adobe Premiere Pro، Final Cut Pro و DaVinci Resolve استفاده کرد.

اگر وی تیوبر هم قصد تغییر صدای خود برای آواتارش را داشته باشد باید از نرم‌افزارهای تغییر صدا مانند Voicemod، Clownfish Voice Changer و MorphVOX استفاده کند. همچنین وجود نرم‌افزارهای گرافیکی مانند Adobe Photoshop، GIMP و Canva برای ساخت و ایجاد جلوه‌های گرافیکی و ساخت پس زمینه برای محتوای وی تیوبر ضروریست.

همانطور که مشاهده می‌کنید برای وی تیوبر شدن به نرم‌افزارهای گرافیکی قدرتمندی نیاز است و این یعنی باید یک سیستم قدرتمند داشته باشید که از پس اجرای آنها برآید. در ادامه به معرفی یک سیستم قدرتمند از برند MSI برای ویرچوال یوتیوبرها پرداخته‌ایم.




سخت افزار مورد نیاز وی‌تیوبری


سیستم مورد نیاز برای VTubing


همانطور که گفته شده برای تولید محتوای VTubers به سیستم قدرتمندی نیاز داریم. در ادامه سعی شده به تک تک سخت افزار مورد نیاز وی‌تیوبری پرداخته شود و یک سیستم مناسب برای ورود به دنیای یوتیوبر مجازی برای شما معرفی شود. در ابتدا به سراغ پردازنده می‌رویم.

پردازنده‌های Core i7 نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل

وقتی صحبت از وی تیوبر شدن و استریم و استفاده از نرم افزار ضبط حرکت می‌شود، به ترکیبی عالی از عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای نیاز است. به همین خاطر بهتر است به سراغ پردازنده‌های Core i7 اینتل بروید که قدرت پردازشی مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در همین رابطه می‌توانید به سراغ پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل بروید که از هر نظر مناسب تولید محتوای VTubers است.




مادربرد MSI MAG B760M MORTAR WIFI II


مادربرد MSI MAG B760M MORTAR WIFI II

مادربردهای سری MSI B760 انتخاب مناسبی برای ویرچوال یوتیوبرها محسوب می‌شوند و تمام ویژگی‌های لازم برای استریم تولید محتوا را درون خود جای داده‌اند. این مادربردهای از اسلات‌های PCIe 5.0 و PCIe 4.0 برای نصب حافظه‌های ذخیره‌سازی بهره می‌برند.

برای اتصال به شبکه می‌توان روی Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 و پورت شبکه 2.5G حساب باز کرد. از نظر درگاه‌های ورودی و خروجی این مادربرد هیچگونه کم و کسری ندارد از پورت‌های USB 3.2 Gen 2 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه برخوردارند.


کارت گرافیک MSI RTX 4060 Ti GAMING X SLIM 16G

کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti تمام ویژگی‌های سری RTX 40 را به همراه 16 گیگابایت حافظه ویدیویی در یکجا جمع کرده و از کدک AV1 هم پشتیبانی می‌کند تا بتوان محتوای 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه استریم کرد.

علاوه بر این می‌توان روی قدرت هسته‌های تنسور این کارت و فناوری DLSS 3 و Ray Tracing هم حساب ویژه‌ای باز کرد تا ویرچوال یوتیوبرها در اوقات فراغت از بازی‌های مورد علاقه‌شان لذت ببرند. همچنین سیستم خنک‌کننده RTX 4060 Ti GAMING X SLIM 16G مجهز به سه فن TORX Fan 5.0 تضمین‌کننده پایدرای عملکرد این کارت در هنگام وی تیوبری و اجرای بازی‌هاست.




کارت گرافیک MSI RTX 4060 Ti GAMING X SLIM 16G


حافظه رم Kingston FURY Beast 2x8GB DDR5-6000


برای تولید محتوای VTubers علاوه بر پردازنده و کارت گرافیک به حافظه رم قدرتمندی هم نیاز است. برای این منظور می‌توان روی قدرت و سرعت حافظه رم Kingston FURY Beast DDR5-6000 حساب باز کرد. کیت حافظه 2x8 گیگابایتی کینگستون از پس اجرای بازی‌ها و کارهایی مانند ویرایش ویدیو و استریم محتوا برآمده و سرعت مناسبی را در اختیار یوتیوبر مجازی قرار می‌دهد.

کولر MSI MAG CORELIQUID E240


خنک کردن چنین سیستم نسبتاً قدرتمندی از عهده خنک‌کننده‌های معمولی خارج بوده و باید از کولرهای آبی نظیر MSI MAG CORELIQUID E240 استفاده کنید. این خنک‌کننده برند ام اس آی به رادیاتور 240 میلی متری مجهز بوده و از پس خنک کردن سیستم تولید محتوای VTubers برمی‌آید.

البته می‌توان از نوع قوی‌تر این خنک‌کننده با رادیاتور 360 میلی‌متری هم بهره برد. کولر MAG CORELIQUID E240 با پشتیبانی از نورپردازی ARGB علاوه بر خنک کردن سیستم شما، ظاهر زیبایی را به کیس شما می‌بخشد.




پاور MSI MAG A750GL PCIE5


پاور MSI MAG A750GL PCIE5

برای تامین انرژی سیستم ویرچوال یوتیوبرها به پاور یا منبع تغذیه قدرتمندی نیاز دارید تا در هنگام فشار به سیستم به خوبی از عهده تامین انرژی سیستم شما برآید. پاور MAG A750GL PCIE5 برند ام اس آی با طراحی مدرن خود از استاندارد 80-PLUS GOLD بهره برده و با استاندارد ATX 3.0 هم سازگار است. بنابراین با استفاده از این پاور دیگر برای ارتقای سیستم خود در آینده با مشکلی مواجه نخواهید شد.

اس اس دی MSI SPATIUM M461 PCIe 4.0 NVMe M.2 4TB

فضای ذخیره‌سازی یکی از اولویت‌های ویرچوال یوتیوبرها بوده و برای برنامه‌ها و پروژه‌های وی تیوبر به شدت به درایو پر سرعت و با ظرفیت بالا نیاز است. اس اس دی SPATIUM M461 PCIe 4.0 NVMe M.2 با ظرفیت 4 ترابایت یک گزینه مناسب برای استریم و اجرای بازی‌ها خواهد بود. سرعت اس اس دی برند ام اس آی به حدود 5 هزار مگابایت بر ثانیه می‌رسد که بیش از 30 برابر سریعتر از هارددیسک‌هاست.





کیس MSI MAG FORGE 320R AIRFLOW


تمام این قطعات ارزشمند را که برای سیستم وی تیوبری خود انتخاب کرده‌اید را باید درون یک کیس زیبا و مدرن با امکانات جذاب و کاربردی قرار داد. کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW برای همین منظور طراحی شده و می‌تواند نگهبان خوبی برای سخت افزار باارزش شما باشد و به نحو احسن آنها را خنک کند.

کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW ام اس آی از بزرگترین کولرهای آبی با رادیاتور 360 میلی متری پشتیبانی کرده و می‌تواند کارت‌های غول‌پیکر سری RTX 40 را به راحتی درون خوی جای دهد. ظاهر زیبای این کیس امکان جابجایی هوای خنک و تازه را فراهم کرده و با استفاده از پنل شیشه‌ای آن می‌توانید ظاهر زیبای کیس یوتیوبر مجازی خود را به نمایش بگذارید.

کیس MSI MAG FORGE 320R AIRFLOW


چگونه VTuber شویم؟


برای تبدیل شدن به یک VTuber موفق باید زمان بگذارید و تلاش زیادی کنید، اما اگر فرصتش را ندارید بهتر است به سراغ یک مفهوم جذاب یا شخصیت منحصر به فرد بروید تا فالوورهای شما افزایش یافته و بتوانید رشد کنید. به طور کلی برای VTuber شدن باید مراحلی را بگذرانید که در ادامه به آنها اشاره شده است:

یک مفهوم یا شخصیت خاص تعریف کنید

اولین قدم برای تبدیل شدن به VTuber موفق ایجاد یک کاراکتر یا شخصیت خاص است. به عبارت دیگر در هنگام ایجاد آواتار مجازی خود باید به شخصیت آن توجه کرده و یک نمایه متمایز و جذاب ایجاد کرده و علایق و بیوگرافی خود را درون آواتارتان ترکیب کنید.

فناوری و سخت افزار مناسب را انتخاب کنید

گام بعدی این است که متناسب با بودجه و نیازتان یک سیستم مناسب برای خود دست و پا کنید و پس از آن به سراغ برنامه‌های مدل‌سازی مانند Blender برای ایجاد شخصیت یا کاراکتر مورد نظر خود بروید.

آواتار مجازی خود را ایجاد کنید

پس از انتخاب سخت افزار و نرم‌افزار لازم وقت آن رسیده که آواتار مجازی خود را خلق کنید. برای این کار باید به جزئیات نظیر ویژگی‌ها و لباس‌ها و لوازم جانبی توجه کرده تا آواتارتان از دیگران متمایز باشد.

یک استودیوی ضبط برپا کنید

برای تولید محتوای VTubers باید یک فضا یا استودیوی مناسب برای خودتان ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از اتاق خواب یا حتی پارکینگ خانه‌تان استفاده کنید اما ابتدا مطمئن فضای ضبط به اندازه کافی روشن و ساکت و آرام باشد.

به آواتار خود شخصیت و جان بدهید

پس از آنکه آواتار مجازی و فضای ضبط خود را انتخاب نمودید، وقت آن رسیده که به آواتار خود جان بدهید و با استفاده از نرم‌افزارها به تست عملکرد آواتار خود پرداخته و حرکات و حالات چهره شخصیت خود را کنترل کنید.

چگونه VTuber شویم؟


تولید محتوا را شروع کنید

اکنون نوبت به تولید محتوای VTubers رسیده است. بنابراین با فناوری ضبط حرکت اولین ویدیوهای خود را برای کانال یوتیوب یا سایر پلتفرم‌ها ایجاد کنید و در ادامه چند سناریو مختلف مانند ویدیوهای بازی، پخش زنده و وبلاگ‌ها را ضبط کرده و اشکالات کار خود را رفع کنید.

با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

پس از انتشار ویدیوها، تعامل با مخاطبان را برای افزایش فالوورهای خود در نظر داشته باشید. برای بالا بردن تعداد مخاطبان علاوه بر تعامل با بینندگان باید به سراغ کار با سایر VTuber ها و بازاریابی کانال خود در رسانه های اجتماعی بپردازید.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

یوتیوبر مجازی شدن علاقه می‌خواهد و باید وقت بگذارید تا بتوانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید. اگر به فکر تبدیل شدن به VTuber هستید، باید به چند نکته دقت کنید. داشتن یک سیستم قدرتمند برای تولید محتوای VTubers امری ضروریست. در این مطلب به معرفی یک سیستم پیشنهادی برای وی تیوبرها از برند ام اس آی پرداخته‌ایم.

در قدم‌های بعدی باید به سراغ آموزش و کار با نرم‌افزارهای مرتبط رفته و در این زمینه مهارت کسب کنید و خوشبختانه آموزش‌ها و منابع متعددی به صورت آنلاین برای این موضوع وجود دارد و امیدواریم که روزی یک یوتیوبر مجازی معروف شوید.


معروف ترین VTuber کیست؟

بر اساس جدیدترین داده‌های منتشر شده Gawr Gura با 4.5 میلیون دنبال کننده در صدر جدول رده‌بندی ویرچوال یوتیوبرها قرار گرفته است.

اولین VTuber کیست؟

Kizuna Ai را می‌توان اولین یوتیوبر مجازی از ژاپن دانست که سال 2016 اولین ویدیوهای خود را در یوتیوب منتشر کرده است.

آیا Vtubing فقط در ژاپن محبوب است؟

اگرچه وی تیوبرها در ژاپن از محبوبیت زیادی برخوردارند اما این پدیده اجتماعی اکنون در سراسر جهان فراگیر شده است.

چه کسی VTuber را تأسیس کرد؟

همانطور که گفته شد Kizuna Ai اولین وی تیوبر شناخته می‌شود که به نوعی بنیان‌گذار VTuber محسوب می‌شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI MAX توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان

ام اس آی مادربردهای جدید سری Z790 MAX را در مدل‌های متنوع با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد روانه بازار کرده و در بین این مادربردها از مدل‌های اقتصادی گیمینگ گرفته تا رده بالا و حرفه‌ای یافت می‌شود. در ادامه به معرفی مهمترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های برخی از پر تقاضاترین مدل‌های سری Z790 MAX پرداخته‌ایم.ام اس ای یکی از پرفروش‌ترین برندهای مادربرد در دنیا است که با چیپست‌های سری 700 اینتل هم این محبوبیت تکرار شده است. مادربردهای MSI Z790 MAX افزون بر پردازنده‌های نسل سیزدهم و دوازدهم اینتل، با نسل بعدی هم سازگار است و این یعنی می‌توانید به راحتی سیستم خود را ارتقا دهید.















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
همکاری MSI با مرسدس AMG برای قهرمانی در مسابقات دیجیتالی



🔻تیم Mercedes-AMG E-Sports به رانندگی الیاس استپنن فنلاندی و الخاندرو سانچز اسپانیایی، برای شرکت در مسابقات قهرمانی ریسینگ دیجیتالی Endurance در پیست شهر نوربورگ‌رینگ آلمان، با شرکت MSI همکاری خواهد کرد.

🔻این مسابقات که یکی از سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین مسابقات مجازی به شمار می‌آید، در ۵ راند سه الی چهار ساعته برگزار خواهد شد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
بر اساس خبرهای جدید، شرکت ام اس آی قابلیت اورکلاکینگ به فراتر از 6 گیگاهرتز (One-Click Overclocking) را به مادربردهای Z690 و Z790 هم اضافه کرده است. در ماه سپتامبر، MSI ویژگی جدیدی به نام P-Core Beyond 6 GHz معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌داد پردازنده‌های نسل چهاردهم خود را روی یک مادربرد سازگار تا فرکانس 6.3 گیگاهرتز به راحتی اورکلاک کنند. این ویژگی در آن زمان فقط به مادربردهای جدید Z790 MAX محدود بود، اما از آن زمان، MSI پشتیبانی خود را به مادربردهای Z790 و حتی Z690 هم گسترش داده است.

قابلیت اورکلاک پردازنده با یک کلیک

مانند دیگر قابلیت‌های جدید مادربردها، ویژگی «+P-Core Beyond 6 GHz» نیز به طور پیش فرض غیرفعال است، اما باز کردن تنظیمات مادربرد، طیف وسیعی از گزینه‌ها را نشان می‌دهد که کاربر می‌تواند انتخاب کند. سرعت کلاک اول در تنظیمات ام اس آی حداکثر فرکانس تک هسته‌ای و سرعت کلاک دوم حداکثر فرکانس تمام هسته‌ها را نشان می‌دهد.به گزارش وب‌سایت تکنولوژی WccfTech، با فعال کردن پروفایل P-Core Beyond این پردازنده‌های اینتل می‌توانند در فرکانس‌های تک هسته‌ای تا 6.3 گیگاهرتز و در فرکانس‌های چند هسته‌ای تا 5.8 گیگاهرتز کار کنند.این ویژگی به طور خودکار CPU و مادربرد را برای رسیدن به تنظیمات برق مورد نیاز برای اورکلاک شدن به چنین فرکانس‌های بالایی تنظیم می‌کند. اگرچه این قابلیت تنظیم خودکار می‌تواند منجر به ولتاژهای غیرضروری شود و به عبارتی این قابلیت فقط برای کاربران کم‌تجربه در زمینه اورکلاکینگ کاربردی خواهد بود.



MSI-MEG-Z690-ACE-Motherboard-6-GHz-OC-Feature-For-Intel-14th-Gen-Core-i9-14900K-CPU.jpg



اما با این حال، اگر فکر می کنید مادربرد شما به اندازه کافی خوب است که بتواند چنین سرعت کلاک بالایی را حفظ کند و همه چیز با خنک کننده سطح بالا آماده است، مطمئناً می‌توانید تراشه خود را به بیش از 6 گیگاهرتز نیز اورکلاک کنید. این ویژگی فقط با پردازنده Core i9-14900K اینتل کار می‌کند که به صورت پیش‌فرض در فرکانس 6 گیگاهرتز کار می‌کند.علاوه بر ویژگی BIOS + 6GHz، شرکت MSI همچنین قابلیت بهینه‌سازی APO اینتل را در مجموعه مادربردهای خود که شامل سری های Z790 ،Z690 ،B760 ،B660 و H610 می‌شود، اضافه می‌کند. ویژگی APO تاکنون قابلیت‌های افزایش عملکرد فوق‌العاده‌ای را در بازی‌ها نشان داده است، اما متأسفانه، این ویژگی فقط از پردازنده‌های «آنلاک» نسل چهاردهم پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه پردازنده‌های نسل چهاردهم معماری مشابهی با پردازنده‌های نسل سیزدهم دارند و هر دو نسخه‌های بهبود یافته از تراشه‌های نسل دوازدهم است، مقداری ناامیدکننده است که این قابلیت فقط با نسل چهارده سازگاری دارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
برای پشتیبانی از پردازنده‌های نسل جدید اینتل و رفع نیاز گیمرهای حرفه‌ای، ‌ به تازگی دو مادربرد گیمینگ رده‌بالا به نام‌های Z790 GAMING PRO WIFI و B760 GAMING PLUS WIFI از برند MSI در بازار ایران موجود شده‌اند. در ادامه به معرفی مختصر این دو مادربرد جذاب ام‌اس‌آی پرداخته‌ایم.

هم‌زمان با از راه رسیدن پردازنده‌های نسل چهارده اینتل، شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار از جمله MSI دست به کار شدند و محصولات جدیدی را معرفی کردند که از این پردازنده‌ها پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، برخی شرکت‌ها نیز آپدیت‌هایی را منتشر کردند تا محصولات فعلی موجود در بازار نیز بتوانند از آخرین CPUهای سری Core i اینتل پشتیبانی کنند.




مادربرد جدید MSI






در این مطلب به معرفی و بررسی مختصر دو مادربرد جذاب از برند MSI به نام‌های Z790 GAMING PRO WIFI و برادر کوچک‌تر آن یعنی B760 GAMING PLUS WIFI پرداخته‌ایم.

لازم به ذکر است که این دو مادربرد نسل جدید با قابلیت‌های بسیار زیاد خود معرفی شده‌اند تا فاصله زیادی محصولات سری Pro و Gaming شرکت ام‌اس‌آی را پرکرده و شما با خرید هرکدام از آن‌ها به جدیدترین فناوری‌ها و بالاترین کیفیت دست یابید.

مادربرد MSI Z790 GAMING PRO WIFI

محصول اول یعنی مادربرد رده بالای MSI Z790 GAMING PRO WIFI با تعداد زیادی درگاه‌های اتصال، مجموعه‌ای از ابزارهای منعطف و راه‌حل‌های ارتباطی مانند پشتیبانی از Wi-Fi معرفی شده و می‌تواند از حافظه‌های رم DDR5 با سرعت بالا نیز پشتیبانی کند.

این مادربرد جدید علاوه بر پردازنده‌های نسل چهارده اینتل، سایر پردازنده‌هایی که بر روی سوکت LGA 1700 نصب می‌شوند از جمله پردازنده‌های نسل سیزده و نسل دوازده را هم پشتیبانی می‌کند.



مادربرد جدید MSI


از دیگر ویژگی‌های برجسته مادربرد MSI Z790 GAMING PRO WIFI می‌توان به راه‌حل‌های دفع حرارت بسیار خوب آن اشاره کرده که شامل مجموعه‌ای از هیت سینک‌های انتقال حرارت، پدهای حرارتی بر روی MOSFETها و یک صفحه توزیع گرمای یکپارچه برای حافظه‌های SSD M.2 است.

هیت سینک بزرگ نصب شده بر روی این مادربرد سطح بالایی از اتلاف گرما را ارائه کرده و می‌تواند منجر به حفظ سطح عملکرد در بارهای کاری سنگین شود. در کنار این هیت سینک نیز صفحه توزیع گرما M.2 Shield Frozr برای این محصول در نظر گرفته شده که علاوه بر افزایش ایمنی حافظه‌های SSD M.2 نصب شده بر روی مادربرد، منجر به افزایش طول عمر و عملکرد آن‌ها خواهد شد.

مادربرد جدید MSI



البته راه‌حل‌های خنک‌سازی مادربرد MSI Z790 GAMING PRO WIFI به همین‌جا ختم نشده و MSI حتی بر روی بخش VRM و چیپست نیز هیت‌سینک‌های بزرگی را نصب کرده است.

مادربرد MSI Z790 GAMING PRO WIFI مجموعه‌ای کامل از درگاه‌های ارتباطی شامل چهار پورت USB 3.2 Gen1 Type A، سه پورت USB 3.2 Gen2 Type A، یک پورت USB 3.2 Gen2x2 Type C، یک پورت شبکه RTL8125BG 2.5Gbps و یک پورت شبکه RTL8111H 1Gbps LAN در بخش پشتی است. البته این مادربرد به شبکه وای‌فای نیز متصل شده و از فناوری ارتباطی Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 نیز پشتیبانی می‌کند.

مادربرد B760 GAMING PLUS WIFI

در طرف مقابل مادربرد B760 GAMING PLUS WIFI قرار گرفته که تقریباً تمام ویژگی‌های برادر بزرگ‌تر خود را به همراه داشته و با حذف برخی موارد نه‌چندان ضروری توانسته خودش را به عنوان یک محصول مقرون به‌صرفه اما بسیار قدرتمند معرفی کند.

این مادربرد نیز علاوه بر پردازنده‌های نسل چهارده اینتل، می‌تواند از تمام پردازنده‌های نسل سیزده و نسل دوازده که از سوکت LGA 1700 استفاده می‌کنند را هم پشتیبانی کند.



مادربرد B760 GAMING PLUS WIFI




در بخش حافظه رم، مادربرد B760 GAMING PLUS WIFI می‌تواند تا چهار عدد ماژول حافظه رم DDR5 با حداکثر سرعت 6800 مگاهرتز (در حالت اورکلاک) و حداکثر ظرفیت 192 گیگابایت را بدون مشکل پشتیبانی کند.

برای بخش توزیع گرما نیز MSI تصمیم گرفته تقریباً تمام راه‌حل‌های گرمایی MSI Z790 GAMING PRO WIFI را برای این محصول نیز مورد استفاده قرار دهد. بر همین اساس، در بخش VRM، درگاه نصب حافظه SSD M.2 و همچنین چیپست مادربرد شاهد استفاده از هیت‌سینک‌های با کیفیت هستیم.



مادربرد B760 GAMING PLUS WIFI



در بخش پشتی مادربرد B760 GAMING PLUS WIFI مجموعاً نسبتاً کاملی از پورت‌های گوناگون وجود دارد که شامل 4 پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.2 Gen2 Type A و یک پورت USB 3.2 Gen2 Type C است.

این مادربرد نیز امکان اتصال مستقیم به اینترنت وای‌فای را داشته و از فناوری‌های ارتباطی Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 بهره می‌برد، هرچند که تنها یک پورت شبکه RTL8125BG 2.5G در بخش پشتی آن قرار داشته و خبری از پورت LAN ثانویه نیست.

مادربرد B760 GAMING PLUS WIFI



در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که اگر به دنبال خرید قطعات گیمینگ MSI هستید، می‌توانید مدل دلخواه خود را با گارانتی معتبر شرکت آونگ یا گرین در بازار داخلی تهیه کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
MSI به تازگی از یک کیس گیمینگ با نام MAG FORGE 320R AIRFLOW رونمایی کرده که علاوه بر زیبایی و طراحی متفاوت از سیستم خنک‌کننده قدرتمندی هم بهره می‌برد و می‌تواند میزبان خوبی برای سخت‌افزار داغ شما باشد. این کیس گیمینگ رده بالا و مرغوب از برند MSI با تعداد زیادی فن خنک‌کننده قدرتمند همراه شده و قیمت مناسبی دارد. در ادامه به معرفی ویژگی‌های بارز آن پرداخته‌ایم.

MSI را می‌توان یک برند شناخته شده دانست که با قدرت وارد بازار کیس کامپیوتر شده و محصولات متنوع متناسب با سلیقه و نیاز کاربران عرضه کرده است. کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW هم جدیدترین محصول ام اس آی برای گیمرهاست که به خنک ماندن سخت‌افزار خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

ابعاد کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW




کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW در فرم فاکتور Mid-Tower با ابعاد 472.5 در 210 در 498 میلی‌متر و وزن 7.05 کیلوگرم ساخته شده است. در سمت چپ این کیس یک شیشه حرارت دیده و مقاوم با ضخامت 4 میلی‌متر قرار دارد تا بتوان زیبایی نورپردازی سخت افزار گیمینگ خود را به راحتی مشاهده کرد. بدنه‌ کیس پرچم‌دار ام اس آی فلزی بوده و از مادربردهایی با فرم فاکتور ATX و Micro-ATX و Mini-ITX پشتیبانی می‌کند.

سیستم خنک کننده کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW




MSI کیس MSI MAG FORGE 320R AIRFLOW را به گونه‌ای طراحی کرده تا گیمرها بتوانند تمام سخت افزار مورد نیاز خود برای انجام بازی را بدون مشکل درون کیس جای دهند. بنابراین می‌توان گفت که فضای کافی برای نصب جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا درون کیس ام اس آی وجود دارد.

کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW؛ برای گیمرهایی که به خنک ماندن سیستم اهمیت می‌دهند​



علاوه بر این امکان نصب واترکولرهایی با رادیاتور 360 میلی متری درون کیس 320R AIRFLOW وجود دارد تا بتوان سخت افزار گیمینگ خود را همیشه خنک نگه داشت. همچنین کیس MSI MAG FORGE 320R AIRFLOW از چهار فن شامل سه فن 120 میلی‌متری ARGB در قسمت جلو و یک فن ARGB در پنل پشتی بهره می‌برد. MSI به سیستم خنک‌کننده این کیس خوش قیمت اهمیت زیادی داده و می‌توان درون این کیس تا 11 فن 120 میلی‌متری استفاده کرد.


نورپردازی کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW



مدیریت نورپردازی کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW فقط با یک دکمه!​



فن‌های ARGB حاضر در کیس MSI MAG FORGE 320R AIRFLOW را می‌توان از مرغوب‌ترین فن‌های بازار دانست که علاوه بر نورپردازی RGB به خنک ماندن سیستم شما کمک می‌کنند. همچنین ام اس آی یک برد کنترلر نورپردازی هم برای کیس گیمینگ خود در نظر گرفته تا بتوان راحت‌تر زیبایی درون کیس خود را مدیریت کرد.

پنل بالایی کیس MAG FORGE 320R AIRFLOW




در همین رابطه یک کلید برای کنترل وضعیت نورپردازی در بالای کیس قرار گرفته که می‌توان جلوه‌های نورپردازی را به راحتی تغییر داد. در کنار آن نیز دو درگاه پر سرعت USB 3.2 Gen 1 Type-A تعبیه شده تا بتوان راحت‌تر اطلاعات خود را جابجا کرد. در انتها باید گفت که کیس MSI MAG FORGE 320R AIRFLOW با قیمت رقابتی روانه بازار‌های جهانی شده و انتظار می‌رود با گارانتی معتبر و قیمت بسیار مناسب به دست گیمرهای ایرانی برسد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
تست بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4060 Ti GAMING X TRIO 8GB توسط رسانه RealHardware و کسب نشان

سری‌های GAMING TRIO و GAMING ظاهری دوست‌داشتنی و آشنا دارند و در عین حال تعادل عالی بین عملکرد، خنک‌کننده و نویز کم را که گیمرها به آن اعتماد دارند ، حفظ می‌کنند. طراحی TORX Fan 5.0 دارای جفت سه پره فن است که با یک پیوند بیرونی به یکدیگر متصل شده اند تا یک لبه ایجاد کنند که جریان هوا را به سیستم های خنک کننده به روز شده TRI FROZR 3 و TWIN FROZR 9 متمرکز می کند.هر دو سری با یک بک پلیت فلزی برس خورده تقویت شده‌اند که دارای طراحی جریانی است که گرمای کارت گرافیک را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را زینت می دهد و نورپردازی را همزمان با بقیه قطعات از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link همسان سازی میکند.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی به تازگی مادربردهای سری Z790 MAX را در مدل‌های متنوع با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد روانه بازار کرده است. مادربردهایی که از مدل‌های اقتصادی گیمینگ گرفته تا مدل‌های رده‌بالا و حرفه‌ای را شامل می‌شود. دو مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX و MEG Z790 ACE MAX را می‌توان یکی از شاهکارهای MSI دانست که در ادامه به معرفی مهمترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن پرداخته‌ایم.

ام اس آی را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین برندهای مادربرد در دنیا دانست که با سری Z790 MAX هم این موفقیت را تکرار کرده است. مادربردهای MSI Z790 MAX با پردازنده‌های نسل 14 و نسل‌های قبلی سازگار بوده و از سوکت LGA 1700 بهره می‌برد. بر این اساس محدودیتی در انتخاب پردازنده وجود نداشته و می‌توانید به راحتی سیستم خود را ارتقا دهید.

ام اس آی در طراحی مادربردهای سری Z790 MAX از جدیدترین نوآوری‌ها و فناوری‌ها بهره گرفته تا دو مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX و MEG Z790 ACE MAX به گزینه اول لیست خرید گیمرها و کاربران حرفه‌ای تبدیل شود.

این مادربردها به پاور استیج‌های قدرتمند و پیشرفته مجهز شده و می‌توانند به راحتی انرژی مورد نیاز پردازنده را به درستی و با پایداری بالا تامین کرده تا کاربران بدون هیچ دغدغه خاصی امکان اورکلاک آسان و بی‌دردسر سیستم خود را داشته باشند. در ادامه به سراغ ویژگی‌های دو مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX و MEG Z790 ACE MAX می‌رویم.

مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX؛ زیبا و همه چیز تمام




مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX؛ همه چیز تمام جذاب​

اوج هنر طراحی و تخصص و تجربه MSI را می‌توان در مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX به عنوان پرچم‌دار این سری مشاهده کرد. این مادربرد با کوهی از قابلیت‌ها و نوآوری‌ها همراه شده تا داشتن آن را به آرزوی گیمرها و کاربران حرفه‌ای تبدیل کند.

ام اس آی در طراحی MEG Z790 GODLIKE MAX خلاقیت به خرج داده و از هیت سینک مشکی با نورپردازی کریستالی برای جلوه بخشیدن به ظاهر مادربرد استفاده کرده است. علاوه بر این باید به نمایشگر لمسی 4.5 اینچی M-Vision اشاره کرد که به بدنه کیس شما چسبیده و تمام اطلاعات لازم از وضعیت سیستم را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به سادگی بتوان سخت‌افزار درون کیس خود را مدیریت کرد.

مادربرد پرچم‌دار ام اس آی از سیستم‌ خنک‌کننده جدید با هیت‌سینک‌های جذاب و زیبا بهره می‌برد و در کنار آن می‌توان به لوله‌های انتقال حرارت مسی و پدهای حرارتی با هدایت حرارتی 7W/mK اشاره کرد که موجب پایداری عملکرد مادربرد در هنگام اورکلاک یا اجرای بازی‌های سنگین می‌شود. همچنین با نرم افزار Frozr AI می‌توان عملکرد سیستم خنک‌کننده را مدیریت کرد.

ام اس آی با فناوری Shield Frozr نصب قطعات روی مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX را آسان‌تر کرده و به عنوان مثال می‌توان حافظه SSD را بدون استفاده از یک پیچ نصب کرد. سازندگان مادربرد پرچم‌دار به فکر استحکام بُرد آن بوده و یک بک پلیت فلزی از خم شدن GODLIKE MAX در اثر وزن بالای کارت‌های گرافیک جلوگیری می‌کند.

تصویر  مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX




همچنین مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX میزبان حداکثر 192 گیگابایت حافظه رم DDR5-7800 بوده و از فناوری XMP3.0 برای اورکلاک آسان سیستم هم پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی مادربرد از Wi-Fi 7 با آنتن قدرتمند EZ موجب شده تا گیمرها بتوانند سرعت تا 5.8 گیگابیت بر ثانیه را در شبکه وای فای تجربه کنند.

ام اس آی برای فضای ذخیره‌سازی چیزی کم نگذاشته و می‌توان تا 7 حافظه M.2 SSD را روی این مادربرد نصب کرد و از سرعت بالای استاندارد PCIe 5.0 لذت برد. همچنین به مدد PCIe 5.0 امکان نصب جدیدترین و قدرتمندترین کارت‌های گرافیک روی مادربرد GODLIKE MAX فراهم است.

پورت شبکه 10G هم نهایت سرعت با کمترین تاخیر را در هنگام اجرای بازی‌ها برای گیمرها فراهم می‌کند. پنل پشتی مادربرد MEG Z790 GODLIKE MAX میزبان تعداد زیادی درگاه ورودی و خروجی بوده تا کاربران از این نظر هیچ‌گونه کم و کسری حس نکنند.

به عنوان مثال می‌توان به پورت Thunderbolt 4 (USB-C) اشاره کرده که علاوه بر پشتیبانی از مانیتورهای 8K ، رسیدن به سرعت سرسام آور 40 گیگابیت بر ثانیه در هنگام انتقال اطلاعات را برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه بر کلیدهای مدیریت بایوس سیستم می‌توان تعداد زیادی درگاه USB 3.2 Gen 2 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و توان شارژ 60 وات را روی پنل پشتی مشاهده کرد.

Audio Boost 5 HD ام اس آی سخت‌افزار قدرتمند مانند تراشه ALC4082 را در نرم‌افزارها و الگوریتم‌های پیشرفته صوتی ترکیب کرده و صدای فراگیر و هیجان‌انگیز را برای گیمرها فراهم می‌کند تا در بازی غوطه‌ور شوند.

مادربرد MEG Z790 ACE MAX؛ هر آنچه گیمرها بدان نیاز دارند



مادربرد MEG Z790 ACE MAX؛ هر آنچه گیمرها بدان نیاز دارند​



ام اس آی حجم عظیمی از فناوری‌ها و قابلیت‌ها را به مادربرد MEG Z790 ACE MAX آورده است. این مادربرد رده بالا در زمینه اورکلاکینگ پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل و حافظه رم DDR5 7800 حرف اول را می‌زند و هیچ مانعی برای افزایش کارایی سیستم با اورکلاک آن یا نصب سریع‌ترین ماژول‌های حافظه رم وجود ندارد.

مادربرد MEG Z790 ACE MAX در فرم فاکتور E-ATX روانه بازار شده و ام اس آی هنر خود را با ترکیبی از رنگ‌های مشکی و نقره‌ای را روی بدنه مادربرد به نمایش درآورده است. همچنین تلفیق کارآیی و زیبایی را در سیستم خنک‌کننده روی مادربرد می‌توان مشاهده کرد.

البته این تمام ویژگی‌های مادربردهای سری MEG MAX نبوده و پشتیبانی از Gen 5.0 PCIe و Gen 5.0 M.2 با پهنای باند 128 گیگابایت بر ثانیه را نباید از قلم انداخت. علاوه بر این اسمبل قطعات مادربرد MEG Z790 ACE MAX با استفاده از فناوری MSI Screwless Shield Frozr بسیار آسان شده است.

همچنین وجود بک پلیت فلزی و لحیم شدن سوکت PCI-E از چند نقطه امکان استفاده از کارت‌های گرافیک سنگین وزن را فراهم می‌کند. دو درگاه Thunderbolt 4 نیز روی این مادربرد قرار دارد که از نمایشگر 8K پشتیبانی کرده و با استفاده از آن می‌توان داده‌ها را با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه منتقل کرد.

مادربردهای MEG Z790 GODLIKE MAX و MEG Z790 ACE MAX




علاوه بر این پشتیبانی از Wi-Fi 7 با آنتن جدید EZ هم سرعت‌های باورنکردنی تا 5.8 گیگابیت در ثانیه را در محیط شبکه برای شما فراهم می‌کند. در کنار آن وجود دو پورت لن 2.5G هم سرعت‌های باورنکردنی با کمترین تاخیر در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

ام اس آی مادربرد خود را به چیپست صوتی ALC4082 مجهز کرده تا گیمرها را در محیط بازی غوطه‌ور کند. به همراه آن می‌توان تا 5 حافظه M.2 SSD را روی این مادربرد نصب کرد و از سرعت بالای استاندارد PCIe 5.0 لذت برد.

در انتها باید گفت که مادربردهای MEG Z790 GODLIKE MAX و MEG Z790 ACE MAX ام اس آی با آخرین فناوری‌های مدرن مانند وای فای 7 در کنار پردازنده‌های نسل چهارده اینتل و حافظه رم DDR5 بسیار پرسرعت همراه شده است. در مطلب فوق به معرفی مهم‌ترین ویژگی‌های آنها پرداخته‌ایم. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه گسترده این مادربردها با گارانتی معتبر در بازار کشورمان باشیم.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
نسخه کاستومایز شده برنامه CPU-Z 2.0.8 برای علاقمندان و کاربران مادربردهای MSI منتشر شد :




نسخه ی جدید برنامه CPU-Z معرفی شد. نسخه ی 2.08جدید ترین ورژن از برنامه محبوب CPU-Z است که همچنان به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه مواردی از جمله نام پردازنده و پلتفرم آن، اطلاعات هسته ها و پردازش، کلاک های داخلی و خارجی، ضریب فرکانس افزایشی، نمایش مشخصات اورکلاک، ویژگی های CPU، مجموعه دستورالعمل های پشتیبانی، اطلاعات کش های L1 و L2 را پوشش می دهد.همچنین امکان سنجش قدرت پردازنده در این برنامه وجود دارد .نسخه کاستومایز شده برنامه CPU-Z 2.08 برای علاقمندان و کاربران مادربردهای MSI طراحی شده را از لینک زیر دریافت کنید.



تغییرات :
  • Improved support of Intel Meteor Lake.
  • Intel Core i5 14400F, 14400T, 14400, 14500 and 14500T.
  • Intel Core i3 14100F, 14100T and 14100.
  • Intel 300 and 300T processors (RPL, 2c, 65/35W).
  • AMD Threadripper PRO 7995WX (STP, 96c), 7985WX (STP, 64c), 7975WX (STP, 32c), 7955WX (STP, 16c) and 7945WX (STP).
  • Preliminary support for AMD EPYC Bergamo.
  • Fixed delay generated by version checking.


برای دانلود CPU-Z 2.08 MSI GAMING کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
MSI به تازگی از یک مانیتور گیمینگ جدید به نام MSI G274PFDE رونمایی کرده که قابلیت‌های جذابی همچون رفرش‌ریت 180 هرتز و زمان پاسخ‌دهی 1 میلی‌ثانیه را دارد. این نمایشگر جدید ام اس آی با قیمت 269 یورو به فروش می‌رسد.

چیزی کم‌تر از یک ماه از معرفی و عرضه مانیتورهای سطح بالای MAG 401QR با رفرش ریت 155 هرتز در بازار چین نگذشته که برند MSI تصمیم گرفته از یک محصول جدید گیمینگ به نام MSI G274PFDE رونمایی کند.


مانیتور گیمینگ به نام MSI G274PFDE




مانیتور جدید
MSI G274PFDE به پنل 27 اینچی IPS با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل مجهز شده است. این محصو.ل جدید رفرش ریت 180 هرتز و زمان پاسخ‌دهی 1 میلی‌ثانیه در حالت GtG (خاکستری به خاکستری) را ارائه کرده و همین مسئله باعث شده تا برای گیمرهای حرفه‌ای و کسانی که به دنبال بهترین تجربه از بازی‌های رقابتی پرجنب و جوش هستند، یک گزینه مناسب به شمار آید.

عمق رنگ 8 بیت (6 بیت به علاوه FRC) و حداکثر روشنایی 250 نیت در کنار نسبت کنتراست 1000 به یک (1000:1) از دیگر مشخصات فنی این مانیتور گیمینگ جدید به شمار می‌آید.

مانیتور گیمینگ MSI G274PFDE


مانیتور MSI G274PFDE از نظر پوشش فضای رنگی نیز عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و به ادعای ام‌اس‌آی، توانسته تا 99 درصد فضای رنگی DCI-P3 و تا 96 درصد فضای رنگی sRGB را پوشش دهد.


سایر ویژگی‌های مانیتور گیمینگ MSI G274PFDE​



به گزارش gizmochina، برای تکمیل ویژگی‌های گیمینگ این مانیتور، ام اس آی قابلیت همگام‌سازی تطبیقی سازگار با G-Sync انویدیا را هم برای آن در نظر گرفته تا تجربه گیمینگ کاربر به‌دور از هرگونه مشکلات تصویری از جمله پارگی (Tearing) باشد.

مانیتور گیمینگ MSI G274PFDE




سایر ویژگی‌های مانیتور گیمینگ MSI G274PFDE شامل تثبیت‌کننده رنگ مشکی برای افزایش روشنایی در مناطق تاریک تصویر، پشتیبانی از HDR، دو پورت HDMI 2.0، یک پورت DisplayPort 1.2، یک خروجی هدفون و پایه کاملاً قابل تنظیم با قابلیت چرخش، تغییر شیب و تنظیم ارتفاع است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
MSI به عنوان یک برند مطرح در زمینه تجهیزات گیمینگ شناخته می‌شود که تاکنون کیس‌های خوش‌قیمت از سری MPG VELOX و GUNGNIR گرفته تا کیس‌های MAG FORGE و MEG PROSPECT را با امکانات و قابلیت‌های متنوع، ظاهری جذاب و قیمت مناسب برای کاربری‌های مختلف روانه بازار کرده است. به همین بهانه در ادامه نگاهی به مشخصات این کیس‌های قدرتمند داشته و ویژگی‌های بارز آنها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

این روزها طراحی بسیاری از کیس های بازار تکراری شده و کمتر نوآوری دیده می‌شود. خوشبختانه MSI را می‌توان یک برند شناخته شده دانست که با قدرت وارد بازار کیس کامپیوتر شده و محصولات متنوع متناسب با سلیقه و نیاز کاربران عرضه کرده است.

شاید بتوان کیس‌های سری MPG VELOX و MPG GUNGNIR و MAG FORGE و MEG PROSPECT را مناسب‌ترین انتخاب و گل سر سبد محصولات برند تایوانی دانست که قیمت مناسبی داشته و با گارانتی معتبر شرکت تخت جمشید وارد بازار کشورمان شده‌اند. به همین خاطر در ادامه به معرفی ویژگی‌های بارز این تجهیزات گیمینگ خواهیم پرداخت.


کیس سفید msi


کیس‌های MPG VELOX؛ بی نقص و زیبا​



کیس‌های MPG VELOX از طراحی زیبا با پایه‌های خاص و پنل جلویی متمایز برخوردار بوده و به بهترین شکل زیبایی قطعات درون سیستم شما را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این می‌توان درون کیس MPG VELOX را با انبوهی از قطعات پرقدرت با تهویه عالی نصب کرد.

اگر به دنبال نصب عمودی کارت گرافیک، نورپردازی RGB تماشایی، امکان نصب دو واترکولر، نصب تعداد زیادی فن یا درگاه‌های مدرن در پنل جلویی هستید، سری MPG VELOX را به عنوان یک کیس حرفه‌ای درون لیست خود قرار دهید.

کیس‌های MPG VELOX تمامی این قابلیت‌ها را درون خود جای داده و در کنار آن می‌توان به کیفیت بالای ساخت، فن‌های ARGB درجه یک و سیستم تهویه سایلنت اشاره کرد تا این سری به یک انتخاب ارزشمند برای کاربران تبدیل کند.

طراحی زیبای کیس‌های گیمینگ سری MPG GUNGNIR 300




کیس‌های MPG GUNGNIR؛ انتخابی خاص برای گیمرهای با سلیقه​

کیس‌های گیمینگ سری MPG GUNGNIR از بیشتر مادربردها پشتیبانی کرده و قسمت جلویی و بالایی آن میزبان رادیاتورهای 360 میلی‌متری بوده تا علاوه بر بهبود عملکرد سیستم خنک کننده، فضای کافی برای نصب کارت‌های گرافیک بزرگ و ضخیم وجود داشته باشد.

روی پنل جلویی کیس‌های MPG GUNGNIR چهار فن 120 میلی متری RGB نیز روی آن نصب گردیده تا جلوه زیبایی به کیس داده و هوای خنک را به داخل کیس روانه کند. کیس های سری MPG GUNGNIR فضای زیادی برای نصب افقی و عمودی کارت‌های گرافیکی بزرگ را داشته و ام اس آی در برخی مدل‌ها از یک استند شیشه‌ای برای نصب عمودی کارت گرافیک بهره می‌برد که امکان چرخش در همه جهات برای نصب کارت گرافیک را دارد.

MSI در طراحی کیس‌های GUNGNIR خلاقیت زیاد به خرج داده و علاوه بر استند نصب عمودی کارت گرافیک، ویژگی‌های بیشتری مانند براکت‌های PCIe قابل تعویض، سینی HDD کشویی و پوشش کابل برای نصب براکت فن اضافی به این سری اضافه شده است. کیس‌های سری GUNGNIR در مدل‌های مختلف برای گیمرهای علاقه‌مند به نورپردازی و با بهترین عملکرد در زمینه تهویه هوا به بازار عرضه شده است.

MAG-FORGE-100M.jpg




کیس‌های MAG FORGE؛ خوش قیمت و خنک​

کیس‌های سری MAG Forge در فرم فاکتور ATX طراحی و روانه بازار شده و از جدیدترین مادربردها و کارت‌های گرافیک بزرگ پشتیبانی می‌کنند. پنل جلویی مشبک این کیس‌ها به فیلتر گرد و غبار مجهز بوده و همچنین وجود درب شیشه‌ای سکوریت، زیبایی درون کیس را به نمایش می‌گذارد.


کیس‌های MAG FORGE به فن‌های ARGB با زیبایی خیره‌کننده مجهز شده و از رادیاتورهای 360 میلی متری هم پشتیبانی می‌کند. علاقه‌مندان به نورپردازی می‌توانند روی امکانات این سری حساب ویژه‌ای باز کنند.

MSI کیس‌های MAG FORGE را به گونه‌ای طراحی کرده تا گیمرها بتوانند تمام سخت افزار مورد نیاز خود را بدون مشکل درون کیس جای دهند. بنابراین می‌توان گفت که فضای کافی برای نصب جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا درون کیس ام اس آی وجود دارد.

 معرفی msi meg prospect 700r



کیس‌های MEG PROSPECT؛ جذاب و مقاوم مخصوص گیمرها​


کیس MSI MEG PROSPECT در فرم فاکتور Mid-Tower طراحی شده و در سمت چپ آن یک شیشه حرارت دیده و مقاوم تعبیه قرار دارد تا محتویات درون کیس به راحتی قابل مشاهده باشد. جنس بدنه‌ کیس پرچم‌دار ام اس آی فلزی بوده و از جدیدترین مادربردها و کارت‌های گرافیک پشتیبانی می‌کند.

شاید مهمترین ویژگی کیس MEG PROSPECT وجود یک پنل لمسی 4.3 اینچی در جلوی آن باشد که اطلاعات مختلف سیستم کاربر مانند کنترل کامل فن‌ها، کنترل نورپردازی ARGB، کنترل دما، نمایش ساعت و وضعیت آب و هوا را به نمایش می‌گذارد و می‌توان آن را شخصی‌سازی کرد.

کیس MEG PROSPECT به فن‌ها 140 میلی‌متری ARGB در قسمت جلویی و یک فن ARGB در بخش پشتی مجهز است. اما این کیس به قدری فضا دارد که می‌توان تا 10 فن 120 میلی‌متری یا 7 فن 140 میلی‌متری را به راحتی درون آن جای داد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG X670 ACE توسط رسانه معتبر eTeknix و کسب نشان منتخب سردبیر


مادربردهای سوکت AM5 خود را برای پردازنده‌های جدید رایزن 7000 معرفی کرد که شامل مدل‌های MEG X670E GODLIKE ،MEG X670E ACE ،MPG X670E CARBON WIFI و PRO X670-P WIFI است. در ادامه می‌توانید با مادربردهای AMD X670 و قابلیت‌های جدید آنها آشنا شوید.
Performance Switch یکی از قابلیت‌های جدید در بایوس انحصاری Click BIOS 5 مادربردهای MSI است که در کنار قابلیت‌هایی چون Precision Boost Overdrive و تنظیمات اورکلاکینگ اختصاصی MSI، به کاربران و گیمرها امکان اورکلاک کردن آسان پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 و استخراج کارایی بالاتر را می‌دهد. این قابلیت دارای سه سطح برای اورکلاک کردن خودکار پردازنده و حالت اورکلاک کردن دستی است.

با نگاهی به نسل جدید مادربردهای MSI MEG باید بگوییم که مادربردهای سری MEG X670E نسبت به گذشته دچار تغییرات ساختاری در بخش راهکارهای حرارتی شده اند. این مادربردها، هیت سینک های بزرگ با هیت پایپ یکپارچه را کنار گذاشته و به ساختار هیت سینک بزرگ با باله های موج دار و هیت پایپ متقاطع روی آورده اند. ساختار موج دار این هیت سینک با باله متراکم، سطح انتقال را افزایش می دهد تا اتلاف گرما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. همچنین لوله حرارتی متقاطع موفق می شود گرما را به طور مؤثرتری از مراکز عملکرد (گرما) دور کند.


همچنین MSI قابلیت OC Engine را برای اورکلاک کردن دقیق‌تر و بهتر از طریق BCLK می‌دهد که به افزایش پایداری سیستم و اورکلاک بیشتر کمک می‌کند. قابلیت OC Engine که در مادربردهای سری MEG یافت می‌شود، افزون بر BCLK امکان تغییر فرکانس PCIe و SATA به صورت هم زمان یا جداگانه می‌دهد.در مادربردهای MSI X670E قابلیت مشهور Memory Try It هم یافت می‌شود که با کمک به یافتن تنظیمات بهینه، امکان افزایش سرعت حافظه تا 18 درصد و کاهش تأخیر حافظه تا 12 را می‌دهد که در پردازش‌های سنگین می‌تواند بسیار سودمند باشد. مادربرد MSI MEG X670E ACE نشان داده است فرکانس حافظه رم به راحتی و به دور از هرگونه مشکل پایداری، می‌تواند به 7000 مگاهرتز می‌رسد.

مادربردهای MSI X670 با بایوس AGESA COMBO PI 1.0.0.1 Patch H روانه بازار می‌شوند که فاقد مشکل تأخیر در راه اندازی اولیه است تا کاربران از همان لحظه اول شاهد عملکرد بالا باشند. همچنین کاربران می‌توانند آپدیت جدیدتر AGESA COMBO PI 1.0.0.3 را برای دست یابی به کارایی بهتر اعمال کنند.










 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,823
لایک‌ها
175
سن
29
MSI به تازگی از کارت گرافیک قدرتمند اما جمع‌وجور GeForce RTX 4060 Cyclone 8G OC رونمایی کرده و پس از سال‌ها غیب، بالاخره خانواده Cyclone را احیا کرده است. این کارت‌های گرافیک ضمن ارائه بالاترین میزان عملکرد، می‌توانند درون هر کیسی مورد استفاده قرار گیرند.برند محبوب MSI که در زمینه تولید محصولات سخت‌افزاری رده بالا به ویژه کارت‌های گرافیک شناخته شده است، بعد از 12 غیبت اکنون تصمیم گرفته دوباره خانواده کارت‌های گرافیک Cyclone را احیا کند.




GeForce-RTX-4060-Cyclone-8G-GPU-2.jpg





اولین عضو از این خانواده GeForce RTX 4060 Cyclone 8G OC نام دارد که بخش قابل توجهی از ویژگی‌های مشترک پیشکسوتان خود از جمله طراحی تک فن بزرگ و خنک‌کننده جالب آن‌ها را به همراه دارد.البته کارت گرافیک نسل جدید GeForce RTX 4060 Cyclone 8G OC علاوه بر حفظ زبان طراحی خانواده Cyclone، از رنگ‌های معمولی کارت‌های گرافیک فاصله گرفته و MSI تصمیم گرفته این بار به سراغ ترکیب طلایی و مشکی برود، ترکیبی که بدون شک محصول نهایی را بسیار جذاب و خاص می‌کنند.


همان طراحی Cyclone در کنار بهینه‌سازی‌های جذاب


مهندسان MSI مدعی شده‌اند که علی‌رغم ظاهری آشنا، اغلب سیستم‌های مورد استفاده در این کارت گرافیک جذاب دستخوش تغییرات اساسی شده و به‌روزرسانی‌های قابل توجهی بر روی آن‌ها اعمال شد است.به عنوان مثال، می‌توان به طراحی جدید سیستم خنک‌کننده MSI GeForce RTX 4060 Cyclone 8GB و نسخه اورکلاک شده آن اشاره کرد که نسبت به سایر محصولات هم رده کارایی بالاتر و کارآمدی را به همراه دارند.


GeForce-RTX-4060-Cyclone-8G-GPU-1.jpg





ماژول خنک‌کننده این کارت گرافیک از یک رادیاتور آلومینیومی اکسترود شده مرکزی ساخته شده و توسط دو لوله انتقال حرارت گرمای تولید شده توسط پردازنده گرافیکی RTX 4060 انویدیا را دفع می‌کند. علاوه بر این، MSI تصمیم گرفته این سیستم خنک‌کننده را گسترش داده و حتی VRMهای GPU را هم احاطه کرده است. در بخش مرکزی این سیستم خنک‌کننده نیز یک فن کاملاً سفارشی 100 میلی‌متری PWM مورد استفاده قرار گرفته که به گفته MSI از تیغه‌های بهینه شده برای حداکثر میزان جابه‌جایی هوا و افزایش فشار طراحی شده است.


GeForce-RTX-4060-Cyclone-8G-GPU-3.jpg



در قسمت پشتی این کارت گرافیک جمع‌وجور و قدرتمند شاهد استفاده از یک بک‌پلیت یکپارچه هستیم که به نظر می‌رسد از فلز برس خورده ساخته شده است. این بلک‌پلیت علاوه بر ایجاد ظاهری مدرن و یک‌دست، می‌تواند از PCB نیز محافظت کند.
در صفحه رسمی این محصول در وب‌سایت MSI توضیح داده شده که GeForce RTX 4060 Cyclone 8G OC دارای خازن‌های جامد با هسته‌های آلومینیومی برای ESR پایین و عمر طولانی است.در بخش توضیحات مربوط به این عضو جدید خانواده Cyclone توضیح داده شده که این کارت گرافیک کوچک در ابعاد 163 در 124 در 42 میلی‌متر ساخته شده و پردازده گرافیکی RTX 4060 انویدیا را به همراه دارد. البته این پردازنده گرافیکی نسبت به مدل‌های مرجع اورکلاک شده و کلاک 2490 مگاهرتز (به جای 2460 مگاهرتز) را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.




GeForce-RTX-4060-Cyclone-8G-GPU-5.png



البته MSI به همین مرحله بسنده نکرده و این امکان را به کاربر می‌دهد تا با مراجعه به نرم‌افزار MSI Center و انتخاب گزینه عملکرد فوق‌العاده (extreme performance)، سرعت کلاک این کارت گرافیک را به 2505 مگاهرتز برساند.در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با زمان عرضه یا برچسب قیمت این کارت گرافیک قدرتمند و جمع‌وجور در دسترس نیست، با این حال به نظر می‌رسد که دوباره شاهد احیا شدن کارت‌های مقرون به صرفه اما قدرتمند سری Cyclone هستیم که درون تمام کیس‌ها می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
 
بالا