برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
ام‌اس‌آی قرار است در نمایشگاه CES 2024 مجموعه‌ای کامل از سخت‌افزارهای گیمینگ را به نمایش بگذارد که همگی بر اساس حال و هوای بازی Monster Hunter از شرکت Capcom طراحی شده‌اند. یکی از این محصولات کارت گرافیک RTX 4060 8GB خواهد بود.

همان‌طور که پیش از این نیز مشخص شده بود، MSI قصد دارد با دست پر به نمایشگاه CES 2024 وارد شده و مجموعه‌ای گسترده از محصولات مختلف را به نمایش بگذارد.

سخت‌افزارهای سری Monster Hunter از ام اس آی

در این رویداد انتظار می‌رود که ام اس آی بخشی از محصولات سخت‌افزاری خود را به عنوان جشن سالگرد بیست سالگی سری Monster Hunter شرکت Capcom رونمایی کند.

همان‌طور که معاون بازاریابی MSI در طول یک رویداد معرفی محصول بیان کرده بود، مجموعه Monster Hunter نه تنها تاریخ غنی این بازی اکشن را گرامی می‌دارد، بلکه نمادی از تعهد به پیشبرد مرزهای فناوری گیمینگ است.

باید یادآور شد که بازی Monster Hunter ابتدا در سال 2004 و برای کنسول گیمینگ پلی‌استیشن 2 عرضه شد و استقبال گسترده از آن در نهایت به توسعه نسخه‌های جدیدتر و انتشار 20 عنوان از این مجموعه منجر شد.

محصولات سری Monster Hunter از MSI​

در همین راستا، ام‌اس‌آی در نظر دارد تا در رویداد CES 2024 ابتدا از یک مادربرد مجهز به چیپست Z790 اینتل از مجموعه EDGE رونمایی کند که طرح‌های بازی Monster Hunter را به همراه دارد.

سخت‌افزارهای سری Monster Hunter از ام اس آی

این مادربرد جذاب دارای طراحی فاز 16+1+1 بوده و از PCIe Gen 5 و فناوری ارتباطی وای‌فای 7 پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، MSI قرار است یک کارت گرافیک RTX 4060 Ti 8GB را هم به عنوان بخشی از سری GAMING SLIM عرضه کند. این GPU نیز همان طراحی را به همراه داشته و خنک‌کننده سه فن با پردازنده گرافیکی AD106 انویدیا (مجهز به 4352 هسته CUDA) را دارد.

با وجود استفاده از ۸ گیگابایت حافظه ویدئویی (ایده آل 16 گیگابایت حافظه VRAM است)، قیمت پیش‌بینی شده برای این کارت گرافیک جدید احتمالاً 399 دلار خواهد بود.

سخت‌افزارهای سری Monster Hunter از ام اس آی

به گزارش Thinkcomputers، نام کامل کارت گرافیک مذکور GeForce RTX™ 4060 Ti 8G GAMING SLIM MONSTER HUNTER EDITION بوده و همان‌طور که گفته شد، همراه با نقش و نگارهای بازی Monster Hunter و به‌عنوان یک نسخه محدود تولید شده است.

این محصول برای ارائه یک ظاهر گیمینگ رده بالا به خطوط برجسته، لبه‌های تیز، نورپردازی RGB در کنار ظاهری شیک و همچنین بهبود در سیستم خنک‌کننده تولید شده و قرار است ضمن ارائه عملکردی چشمگیر، به نقطه قوت سیستم‌های گیمینگ نسل جدید تبدیل شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
در جریان نمایشگاه CES 2024، شرکت MSI از اولین کنسول دستی مبتنی بر ویندوز خود با نام Claw رونمایی کرد. این کنسول گیمینگ قابل حمل که به عنوان رقیب اصلی استیم دک از راه رسیده، در سه مدل متفاوت تولید شده و از 699 دلار تا 799 دلار قیمت خواهد داشت.

MSI هم به دنیای کنسول‌های دستی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز وارد شده و قصد دارد با Claw به جنگ استیم دک برود. این شرکت تولیدکننده سخت‌افزار در جریان رویداد CES 2024 از کنسول گیمینگ قابل حمل خود رونمایی کرد و بخش‌هایی از مشخصات آن را به اشتراک گذاشت.




کنسول دستی Claw با پردازنده اینتل توسط MSI معرفی شد





طبق آنچه از طرف MSI اعلام شده، کنسول گیمینگ Claw از پردازنده جدید Meteor Lake Core Ultra اینتل بهره‌مند شده که تنها یک ماه قبل معرفی شده است.

سخنگوی MSI در رویداد CES 2024 لاس‌وگاس و در جریان یک مصاحبه مطبوعاتی توضیح داد که Claw در سه مدل متفاوت تولید شده و از 699 دلار تا 799 دلار قیمت‌گذاری شده است. این کنسول دستی که مدل پایه آن به پردازنده Core Ultra 5 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز خواهد بود، در نیمه اول سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.

استیم دک مسیر جدیدی در دنیای گیمینگ ایجاد کرد

اگرچه شرکت Valve مبتکر فرم فاکتور کنسول‌های دستی گیمینگ نیست، اما عرضه Steam Deck در ابتدای سال 2022 منجر به ایجاد بازار جدیدی برای تولیدکنندگان شد و پس از آن شاهد بودیم که شرکت‌های مختلف برای حضور و رقابت اعلام آمادگی کردند.




کنسول دستی Claw با پردازنده اینتل توسط MSI معرفی شد




به عنوان مثال، می‌توان به کنسول دستی ROG Alley از ایسوس، کنسول Legion Go از لنوو و حتی G Cloud از برند لاجیتک اشاره کرد که همگی با تمرکز بر انجام بازی‌های کامپیوتر در سفر طراحی و تولید شدند.

Claw احتمالاً بهترین کنسول دستی گیمینگ خواهد بود



البته کنسول گیمینگ Claw چند تفاوت اساسی با موارد پیشین داشته و به گفته MSI همین تغییرات کوچک هستند که باعث شده Claw ارزش خرید بالاتری نسبت به رقبا داشته باشد؛ از جمله استفاده از پردازنده نسل جدید اینتل که از فناوری ارتقا مقیاس XeSS اینتل در بازی‌های سازگار استفاده می‌کند.

به گفته MSI، استفاده از این پردازنده باعث شده تا Claw بتواند بازی‌های AAA و شناخته شده را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. پس از آن، به باتری 53 وات ساعتی می‌رسید که طبق ادعا ام اس آی بزرگ‌ترین باتری در این کلاس به شمار آمده و می‌تواند حداقل دو ساعت شارژدهی کامل در سناریوهای سنگین داشته باشد. در نهایت به سیستم خنک‌کننده و خروجی هوای گرم می‌رسیم که نسبت به کنسول‌های دستی دیگر چیزی حدود 50 درصد بزرگ‌تر و بهتر است.




کنسول دستی Claw با پردازنده اینتل توسط MSI معرفی شد





علی‌رغم استفاده از اسم Claw (پنجه) که باعث می‌شود در رابطه با راحتی استفاده از کنسول و در دست گرفتن آن کمی نگران شویم، ام‌اس‌آی مدعی شده که این دستگاه با تمرکز ویژه بر روی استفاده طولانی مدت ساخته شده است.

با وزن 675 گرم، می‌توان گفت که Claw کمی از رقیب اصلی خود یعنی استیم دک سنگین‌تر محسوب می‌شود. این کنسول دستی در ابعاد 294 در 117 در 21 میلی‌متر ساخته شده است.

کنسول دستی MSI به یک صفحه‌نمایش 7 اینچی IPS با رفرش‌ریت 120 هرتز مجهز شده که رزولوشن 1080p و حداکثر روشنایی 500 نیت را ارائه می‌کند. این صفحه‌نمایش بسیار شبیه به چیزی است که در کنسول گیمینگ Asus ROG Ally مورد استفاده قرار می‌گیرد.





کنسول دستی Claw با پردازنده اینتل توسط MSI معرفی شد





به گزارش MSN، از دیگر مشخصات فنی Claw ام‌اس‌آی می‌توان به 16 گیگابایت حافظه رم و تا 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی PCIe M.2 برای مدل 799 دلاری اشاره کرد. در بالای دستگاه، یک اسلات microSD برای اضافه کردن ظرفیت ذخیره‌سازی، یک پورت Thunderbolt 4، یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک دکمه پاور مجهز به حسگر اثر انگشت وجود دارد.

در بخش نرم‌افزار شاهد آن هستیم که جدیدترین محصول MSI به ویندوز 11 و اپلیکیشن MSI Center M مجهز شده تا کاربر بدون مشکل بتواند میانبرهای مورد نظر خود برای بازی‌های و کتابخانه گیمینگ خود ایجاد کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
MSI در نمایشگاه CES امسال با دست پر ظاهر شد و طیف وسیعی از محصولات جدید خود را به نمایش گذاشت. این سازنده تایوانی از مادربردهای PROJECT ZERO گرفته تا SSD ها و پاورهای جدید را برای علاقه‌مندان آماده است که در ادامه این نوشتار به مرور اجمالی آنها می‌پردازیم.از آنجایی که MSI محصولات جدید متعددی داشت، در نوشتار پیش رو جذاب ترین و مهم ترین آنها را لیست کرده ایم. با ما همراه شوید.


محصولات PROJECT ZERO برای اسمبل تر و تمیز

مادربردهای سری PROJECT ZERO دارای کانکتورهای تعبیه شده در پشت بُرد هستند که نهایت سادگی و زیبایی را در اسمبل کردن سیستم به ارمغان می‌آورد. این مادربردها از مدل‌های B650 گرفته تا Z790 را شامل می‌شوند و تقریباً برای هر بودجه و سلیقه‌ای یک انتخاب پیش روی خریداران می‌گذارند.


gallery04.jpg



برای آشنایی بیشتر با محصولات سری PROJECT ZERO ام اس آی می‌توانید به این لینک رجوع کنید.



محفظه اس اس دی اکسترنال MSI SPATIUM

با این محصول جذاب می‌توان اس اس دی‌های پرسرعت M.2 NVMe را به اکسترنال تبدیل کرد و از سرعت بالا در نهایت سبک و کوچک بودن بهره‌مند شد. این محفظه کوچک دارای درگاه 20 گیگابیتی USB Type C است و با انواع وسایل مختلف سازگاری دارد.


Photo-Jan-09-2024-4-45-34-PM-Custom-1456x1092.jpg



ویژگی برجسته این محفظه اس اس دی حرفه‌ای، گواهینامه IP68 است و در عین مقاوم بودن، ضد آب است.



خنک کننده‌های افسانه‌ای FROZR این بار در SSD های پرسرعت

یکی دیگر از محصولات جالب MSI، خنک کننده تمام عیار برای جدیدترین SSD های پرسرعت است. این سازنده یک واترکولر کوچک و پیچیده برای خنک نگه داشتن SSD های نسل PCIE 5.0 طراحی کرده است که تحولی نو در زمینه خنک کننده‌های مخصوص SSD محسوب می‌شود.




MSI-Spatium-M580-Pro-Gen5-SSD-Frozr-Liquid-Cooling-1456x831.jpg




MSI در کنار اس اس دی‌های پرسرعت مجهز به واترکولینگ FROZR Liquid، یک کولر بودن فن جدید نیز برای SSD پرسرعت طراحی کرده است که چندین لوله انتقال حرارت و یک شبکه بزرگ از صفحه‌های دفع گرما دارد. اطلاعات بیشتر را اینجا ببینید.


فن‌های جدید MSI MPG EZ120 ARGB با قابلیت اتصال زنجیروار مغناطیسی

ام اس آی فن‌های جدید سری MPG EZ120 را هم به نمایش گذاشت که ویژگی جالب دارند و آن امکان متصل کردن یک فن به دیگری است. با این قابلیت می‌توان چندین فن را به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل کرد و دیگر نگرانی بابت تعداد کانکتورهای فن مادربرد وجود ندارد.



MSI-MAG-CoreLiquid-AIO-coolers-3-1536x864.jpg




این فن‌ها از طریق اتصال مغناطیسی به یکدیگر وصل می‌شوند که سادگی بیشتری را به ارمغان می‌آورد و کابل کشی درون فضای کیس را تسهیل می‌کند.



ماوس بی سیم Versa Pro Wireless 8K با پشتیبانی از شارژ سریع


ام اس آی لوازم جانبی را هم فراموش نکرده بود و ماوس حرفه‌ای Versa Pro Wireless 8K را با یک حسگر پیشرفته 26,000DPI و توانایی تشخیص شتاب تا 50G به نمایش گذاشت. این ماوس دارای ارتباط وای فای، بلوتوث و USB-C است و نهایت آزادی عمل را به گیمرهای حرفه‌ای بخشد.



LZ4EBdVoVeNB73AKStdMY7-970-80.jpg




این ماوس حرفه‌ای نرخ مخابره 8K و قابلیت سازگاری با شارژرهای به یسیم Qi هم دارد.


واترکولرهای سری MAG CORELIQUID E

یکی دیگر از محصولات جدید در زمینه خنک سازی، واترکولرهای سری MAG CORELIQUID E بود. این مدل‌ها نیز از آخرین پیشرفت‌ها در زمینه خنک سازی مایع بهره می‌برند و دارای ویژگی‌هایی چون واتربلاک ارتقاءیافته برای دفع بهتر گرما، نورپردازی جذاب و ایجاد کمترین نویز ممکن هستند.



95516_01_msi-shows-us-its-new-mag-coreliquid-e360-at-ces-2024-and-it-has-excited.jpg



پاورهای مُدرن MAG A1250GL و A1000GL PCIE5


ام اس در پاسخ به آخرین تغییرات استاندارد پاور ATX که با کانکتورهای تغذیه اصلاح شده 12V-2x6 همراه است، پاورهای MAG A1250GL و A1000G را آماده کرده است. این پاورهای جدید منطبق بر استاندارد PCIe 5.1 هستند تا خیال گیمرها بابت کارت‌های گرافیک جدید آسوده باشد.



20240108_141112-scaled.jpg



مهم‌ترین تغییر استاندارد PCIe 5.1، اصلاح کانکتور و کابل‌های تغذیه با هدف ایمنی بیشتر است.مادربرد حرفه‌ای MEG Z790 ACE MAX

ام اس آی مادربرد چشم نواز MEG Z790 ACE MAX را هم به نمایش گذاشت که جایزه نوآوری CES 2024 را از آن خود کرد. این مادربرد در کنار آخرین فناوری‌ها و پیشرفت‌های روز دنیا، از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.


ces2024-mb-20231229-3.jpg




مادربرد MEG Z790 ACE MAX از وای فای 7، نسل پنجم PCIe، دو درگاه Thunderbolt 4 و حرارت گیرهای پرقدرت در کنار اسلات های M.2 مغناطیسی بهره می‌برد که کاملاً بی نیاز از پیچ هستند.این‌ها تنها برخی از محصولات جدید MSI برای سال 2024 بودند و این سازنده تایوانی با دست پُر به نمایشگاه CES امسال آمده بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
پردازنده های جدید دسکتاپ شرکت AMD سری Ryzen 8000 و 5000 AMD منتشر شده اند که به علاقمندان پردازنده های ای ام دی قدرت انتخاب بیشتری برای ارتقا یا اسمبل سیستم جدید میدهند. قابل ذکر است که با توجه به سوکت با مادربردهای ام اس آی AM5 و AM4 سازگار هستند و طبق معمول کاربران با انتخاب مادربردهای MSI از عملکرد بهینه و پایداری بینظیری برخوردار خواهند شد .
تمامی مادربردهای AM5 MSI اکنون از پردازنده های AMD Ryzen 8000 پشتیبانی می کند.


جدیدترین سری دسکتاپ AMD Ryzen 8000 شامل پردازنده های قدرتمند Ryzen 7 8700G، Ryzen 5 8600G و Ryzen 5 8500G است. این پردازنده ها مجهز به پردازشگر گرافیکی داخلی AMD Radeon هستند که تجربه بازی استثنایی را برای همه گیمرها تضمین می کند. سازگار با پلتفرم MSI AM5 از جمله مادربردهای سری X670E، X670، B650 و A620.
کمپانی MSI در تلاش است تا نسخه رسمی بایوس را برای گیمرها منتشر کند. اولین موج از بایوس بتا پشتیبانی شده در حال حاضر در وب سایت رسمی MSI در دسترس است.

جدیدترین عضو سری Ryzen 5000 AMD با مادربردهای MSI AM4
ای ام دی جان تازه ای به پلتفرم AM4 بخشید پردازنده های Ryzen 7 5700X3D، Ryzen 7 5700، Ryzen 5 5600GT و Ryzen 5 5500GT را معرفی نمود .

مادربردهای MSI AM4 با آخرین پردازنده های سری Ryzen 5000 AMD سازگاری کامل دارند. با بایوس رسمی AGESA ComboAm4v2PI 1.2.0.B فعلی، کاربران می توانند بدون دردسر پردازنده های خود را به طور یکپارچه ارتقا دهند.

ام اس آی به به روز رسانی آخرین اخبار برای کاربران خود ادامه خواهد داد. لطفاً کانال های رسمی MSI را دنبال کنید و صفحات محصول را برای به روز رسانی بایوس بررسی کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
MSI به عنوان یک برند پیشرو در ساخت تجهیزات گیمینگ از جدیدترین مادربردهای سری GAMING PLUS برای گیمرهای حرفه‌ای رونمایی کرده است. مادربردهای X670E GAMING PLUS WIFI و B650 GAMING PLUS WIFI دو مادربرد محبوب گیمینگ با امکانات و قابلیت‌های جذاب محسوب می‌شوند که در ادامه این مطلب به معرفی ویژگی‌های بارز آن پرداخته‌ایم.MSI یکی از شرکت‌های محبوب و شناخته شده فعال در زمینه تولید سخت‌افزار به شمار می‌آید که هم‌زمان با عرضه پردازنده‌های نسل چهارده اینتل محصولات جدیدی را برای گیمرها معرفی کرده که از این پردازنده‌ها پشتیبانی می‌کنند. در این مطلب به معرفی و بررسی مختصر دو مادربرد جذاب از برند MSI به نام‌های X670E GAMING PLUS WIFI و برادر کوچکتر آن یعنی B650 GAMING PLUS WIFI پرداخته‌ایم.


gaming-plus-2.jpg



معرفی مادربرد X670E GAMING PLUS WIFI


مادربرد X760 GAMING PLUS WIFI میزبان سوکت AM5 بوده و از پردازنده‌های 8000 و 7000 AMD Ryzen پشتیبانی می‌کند تا دست گیمرها برای انتخاب پردازنده مورد نظرشان باز باشد و بهترین گزینه را منطبق با سلیقه‌شان انتخاب نمایند.مادربرد X760 GAMING PLUS WIFI می‌تواند تا چهار عدد ماژول حافظه رم DDR5 با حداکثر سرعت 7800 مگاهرتز (در حالت اورکلاک) و حداکثر ظرفیت 192 گیگابایت را بدون مشکل پشتیبانی کند.MSI برای خنک کردن این مادربرد ابتکار به خرج داده و تقریباً تمام قسمت‌ها از ماژول‌های VRM گرفته تا حافظه‌های SSD را با هیت‌سینک‌های آلومینیومی و پدهای حرارتی با قدرت جذب حرارت بالا پوشانده است. همچنین این مادبرد با PCB شش لایه با ضخامت 2 اونس مس ساخته شده است.



این مادربرد میزبان اسلات PCIe 5.0 نیز بوده تا دست گیمرها در انتخاب کارت گرافیک مورد نظرشان باز باشد. همچنین در پشتیبانی از درگاه Lightning Gen5 M.2 امکان نصب SSD هایی با سرعت‌های سرسام آور روی مادربرد X760 GAMING PLUS WIFI فراهم کرده است.



gaming-plus-3.jpg




در بخش پشتی مادربرد X760 GAMING PLUS WIFI مجموعاً نسبتاً کاملی از پورت‌های گوناگون شامل پورت USB 2.0 و USB 3.2 Gen2 Type A و USB 3.2 Gen2 Type C در تعداد و فرم‌های مختلف است.MSI در هنگام طراحی این مادربرد به فکر گیمرهای آنلاین بوده و X760 GAMING PLUS WIFI را به امکان اتصال مستقیم به اینترنت وای‌فای را فراهم کرده تا این مادربرد از فناوری‌های ارتباطی Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 بهره می‌برد، هرچند که تنها یک پورت شبکه 2.5G در بخش پشتی آن قرار داشته و خبری از پورت LAN ثانویه نیست. همچنین گیمرها با استفاده از قابلیت‌های AUDIO BOOST در گیم‌پلی بازی غرق شده و از صدای استریو و باکیفیت این مادربرد لذت خواهند برد.




gaming-plus-4.jpg



معرفی مادربرد B650 GAMING PLUS WIFI




محصول بعدی یعنی مادربرد MSI B650 GAMING PLUS WIFI یک گزینه مناسب برای گیمرها بوده و با مجموعه‌ای از ابزارهای منعطف و راه‌حل‌های ارتباطی مانند پشتیبانی از Wi-Fi معرفی شده و می‌تواند از حافظه‌های رم DDR5 با سرعت بالا نیز پشتیبانی کند.این مادربرد از پردازنده‌های 8000 و 7000 AMD Ryzen پشتیبانی می‌کند می‌تواند تا چهار عدد ماژول حافظه رم DDR5 با حداکثر سرعت 7200 مگاهرتز (در حالت اورکلاک) و حداکثر ظرفیت 192 گیگابایت را بدون مشکل میزبانی کند.


gaming-plus-5.jpg




از دیگر ویژگی‌های برجسته مادربرد MSI B650 GAMING PLUS WIFI می‌توان به راه‌حل‌های دفع حرارت بسیار خوب آن اشاره کرده که شامل مجموعه‌ای از هیت سینک‌های انتقال حرارت، پدهای حرارتی بر روی MOSFETها و حافظه‌های SSD M.2 است. البته سیستم خنک‌کننده مادربرد MSI B650 GAMING PLUS WIFI به همین‌جا ختم نشده و MSI حتی بر روی بخش VRM و چیپست نیز هیت‌سینک‌های بزرگی را نصب کرده است.

مادربرد MSI B650 GAMING PLUS WIFI مجموعه‌ای کامل از درگاه‌های ارتباطی شامل درگاه‌های USB 3.2 Gen2 Type A و USB 3.2 Gen2x2 Type C و پورت شبکه 2.5Gbps را روی پنل پشتی خود میزبانی می‌کند.همچنین می‌توان گفت که این مادربرد به شبکه وای‌فای نیز متصل شده و از فناوری ارتباطی Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این فناوری‌های دیگری مانند AUDIO BOOST نیز به گیمرها برای تجربه دلچسب در هنگام اجرای بازی‌ها کمک می‌کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
سلاح مخفی کنسول دستی شرکت MSI پشتیبانی از پردازنده اینتل است!


شرکت MSI در جریان رویداد CES 2024 قصد دارد از اولین کنسول دستی گیمینگ خود به طور رسمی رونمایی کند. این کنسول دستی به نام Claw می‌تواند به رقیب جدی کنسول «استیم دک» (Steam Deck) تبدیل شود؛ اما خیلی‌ها متعقد هستند شرکت MSI از سلاح مخفی با نام «اینتل» (Intel) برای تقابل با «ولو» (Valve) استفاده می‌کند.

از زمان موفقیت عظیم کنسول Steam Deck در سال 2022، بسیاری از توسعه‌دهندگان کوچک و بزرگ وارد بازار تولید کنسول‌های بازی قابل حمل شدند. همچنین ما در اوایل سال گذشته شاهد بودیم که شرکت‌هایی نظیر «ایسوس» (Asus) و «لنوو» (Lenovo) این بازار رقابتی را به شدت جدی گرفتند. تمامی کنسول‌های دستی شرکت‌های فوق‌الذکر از طراحی‌های APU بسیار کارآمد Ryzen AMD برخوردار هستند.

اما این‌بار شرکت MSI نخستین کنسول دستی خود را با جدیدترین پردازنده هسته‌ای Intel Ultra Core و سیستم گرافیکی Arc یکپارچه ادغام کرده است. کنسول دستی The Claw از صفحه نمایشگر 7 اینچی HD بهره‌مند است و از یک IPS LCD با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده می‌کند. گفتنی است چیدمان کنترل کنسول مذکور شبیه به «ایکس باکس» (Xbox) است و از پدهای لمسی Steam Deck اجتناب می‌کند. همچنین یک جفت ماشه اضافی در کنار دستگیره‌های پشتی کنسول نصب شده است.

کنسول دستی شرکت MSI به مانند محصول Asus ROG Ally، دارای نورپردازی RGB در اطراف انگشتان است؛ اما دکمه‌های صورت ABXY نیز روشن می‌شوند. بلندگوها رو به جلو هستند و به راحتی از مکان‌هایی که دستان شما در آن قرار دارند دوری می‌کنند. کنسول دستی The Claw به مانند سایر رقبا از ویندوز 11 نیز پشتیبانی می‌کند. شرکت MSI با عرضه کنسول دستی The Claw قصد دارد از محدودیت‌های موجود در بازی‌های کامپیوتری فراتر رود.

کنسول دستی شرکت MSI

پشتیبانی از ده‌ هزار بازی اندروید توسط کنسول دستی برند MSI​

شایان ذکر است کنسول دستی The Claw از برنامه‌های شبیه‌ساز اندروید مانند BlueStacks و دسترسی داخلی به فروشگاه Google Play نیز پشتیبانی می‌کند. اینطور که به نظر می‌رسد، این کنسول می‌خواهد ده‌هزار بازی اندروید را اجرا نماید؛ اما خودِ نرم‌افزار BlueStacks روی کامپیوترهای شخصی توانایی اجرای تمامی بازی‌های موبایل را ندارد؛ بنابراین باید منتظر ماند و دید شرکت MSI چه برنامه‌ای برای این مسئله خواهد داشت.

شرکت MSI به طور سریع قابلیت گرافیکی Intel XeSS را به عنوان یک نقطه عطف کنسول دستی خود قلمداد کرده است. Xe Super Sampling همان قابلیت گرافیکی شرکت Intel به شمار می‌آید که معادل آن DLSS انویدیا و «‌اف‌اس‌آر» (FSR) AMD است. استفاده از این قابلیت گرافیکی در کنسول دستی مزبور می‌تواند قابل‌توجه باشد؛ اما نمی‌توان انکار کرد که XeSS از نظر پذیرش بسیار عقب‌تر از همتایان خود است. از ژوئن سال 2023، این قابلیت تنها در 50 بازی PC پیاده‌سازی شده بود و اینتل بیش از نیم سال است که قصد به‌روزرسانی این قابلیت را برای بازی‌های جدید ندارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
در جریان نمایشگاه CES 2024، شرکت MSI از اولین کنسول دستی مبتنی بر ویندوز خود با نام Claw رونمایی کرد. این کنسول گیمینگ قابل حمل که به عنوان رقیب اصلی استیم دک از راه رسیده، در سه مدل متفاوت تولید شده و از 699 دلار تا 799 دلار قیمت خواهد داشت.

MSI هم به دنیای کنسول‌های دستی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز وارد شده و قصد دارد با Claw به جنگ استیم دک برود. این شرکت تولیدکننده سخت‌افزار در جریان رویداد CES 2024 از کنسول گیمینگ قابل حمل خود رونمایی کرد و بخش‌هایی از مشخصات آن را به اشتراک گذاشت.




کنسول دستی Claw با پردازنده اینتل توسط MSI معرفی شد





طبق آنچه از طرف MSI اعلام شده، کنسول گیمینگ Claw از پردازنده جدید Meteor Lake Core Ultra اینتل بهره‌مند شده که تنها یک ماه قبل معرفی شده است.

سخنگوی MSI در رویداد CES 2024 لاس‌وگاس و در جریان یک مصاحبه مطبوعاتی توضیح داد که Claw در سه مدل متفاوت تولید شده و از 699 دلار تا 799 دلار قیمت‌گذاری شده است. این کنسول دستی که مدل پایه آن به پردازنده Core Ultra 5 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز خواهد بود، در نیمه اول سال جاری در دسترس قرار خواهد گرفت.


استیم دک مسیر جدیدی در دنیای گیمینگ ایجاد کرد

اگرچه شرکت Valve مبتکر فرم فاکتور کنسول‌های دستی گیمینگ نیست، اما عرضه Steam Deck در ابتدای سال 2022 منجر به ایجاد بازار جدیدی برای تولیدکنندگان شد و پس از آن شاهد بودیم که شرکت‌های مختلف برای حضور و رقابت اعلام آمادگی کردند.




کنسول دستی Claw با پردازنده اینتل توسط MSI معرفی شد




به عنوان مثال، می‌توان به کنسول دستی ROG Alley از ایسوس، کنسول Legion Go از لنوو و حتی G Cloud از برند لاجیتک اشاره کرد که همگی با تمرکز بر انجام بازی‌های کامپیوتر در سفر طراحی و تولید شدند.


Claw احتمالاً بهترین کنسول دستی گیمینگ خواهد بود



البته کنسول گیمینگ Claw چند تفاوت اساسی با موارد پیشین داشته و به گفته MSI همین تغییرات کوچک هستند که باعث شده Claw ارزش خرید بالاتری نسبت به رقبا داشته باشد؛ از جمله استفاده از پردازنده نسل جدید اینتل که از فناوری ارتقا مقیاس XeSS اینتل در بازی‌های سازگار استفاده می‌کند.

به گفته MSI، استفاده از این پردازنده باعث شده تا Claw بتواند بازی‌های AAA و شناخته شده را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. پس از آن، به باتری 53 وات ساعتی می‌رسید که طبق ادعا ام اس آی بزرگ‌ترین باتری در این کلاس به شمار آمده و می‌تواند حداقل دو ساعت شارژدهی کامل در سناریوهای سنگین داشته باشد. در نهایت به سیستم خنک‌کننده و خروجی هوای گرم می‌رسیم که نسبت به کنسول‌های دستی دیگر چیزی حدود 50 درصد بزرگ‌تر و بهتر است.




کنسول دستی Claw با پردازنده اینتل توسط MSI معرفی شد





علی‌رغم استفاده از اسم Claw (پنجه) که باعث می‌شود در رابطه با راحتی استفاده از کنسول و در دست گرفتن آن کمی نگران شویم، ام‌اس‌آی مدعی شده که این دستگاه با تمرکز ویژه بر روی استفاده طولانی مدت ساخته شده است.

با وزن 675 گرم، می‌توان گفت که Claw کمی از رقیب اصلی خود یعنی استیم دک سنگین‌تر محسوب می‌شود. این کنسول دستی در ابعاد 294 در 117 در 21 میلی‌متر ساخته شده است.

کنسول دستی MSI به یک صفحه‌نمایش 7 اینچی IPS با رفرش‌ریت 120 هرتز مجهز شده که رزولوشن 1080p و حداکثر روشنایی 500 نیت را ارائه می‌کند. این صفحه‌نمایش بسیار شبیه به چیزی است که در کنسول گیمینگ Asus ROG Ally مورد استفاده قرار می‌گیرد.





کنسول دستی Claw با پردازنده اینتل توسط MSI معرفی شد





به گزارش MSN، از دیگر مشخصات فنی Claw ام‌اس‌آی می‌توان به 16 گیگابایت حافظه رم و تا 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی PCIe M.2 برای مدل 799 دلاری اشاره کرد. در بالای دستگاه، یک اسلات microSD برای اضافه کردن ظرفیت ذخیره‌سازی، یک پورت Thunderbolt 4، یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک دکمه پاور مجهز به حسگر اثر انگشت وجود دارد.

در بخش نرم‌افزار شاهد آن هستیم که جدیدترین محصول MSI به ویندوز 11 و اپلیکیشن MSI Center M مجهز شده تا کاربر بدون مشکل بتواند میانبرهای مورد نظر خود برای بازی‌های و کتابخانه گیمینگ خود ایجاد کند.
کسب 15 جایزه و نشان توسط کنسول بازی گیمینگ MSI CLAW در نمایشگاه CES 2024



 
Last edited:

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29

آنباکس کارت گرافیک MSI RTX 4070 SUPER GAMING SLIM​




برای یک تجربه بازی فوق العاده آماده هستید؟ با کارت گرافیک های MSI بدون رقیب باشید و همیشه برنده باشید! سری جدید پردازنده گرافیکی انویدیا با عملکرد بهینه و فناوری DLSS 3.5 بهترین عملکرد را در بازی ها در اختیار شما قرار میدهند .

برای مشاهده این ویدیو در کانال آپارات MSI کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI به‌تازگی به رسانه IGN گفته است که می‌خواهد نقش موثری در توسعه کنسول‌های دستی گیمینگ ایفا کند. این برند برجسته علاقه دارد هر دو یا سه سال، یک کنسول دستی روانه بازار کند.

شرکت MSI در جریان رویداد CES 2024 ورود خود را به بازار کنسول‌های دستی گیمینگ اعلام کرد. اولین محصول این شرکت با نام MSI The Claw از پردازنده هسته‌ای Intel Core Ultra 7 155H پشتیبانی می‌کند. شرکت MSI در مصاحبه با خبرگزاری IGN از برنامه‌های آینده خود در حوزه کنسول‌های قابل حمل گفت.


برنامه ساخت کنسول دستی به صورت سالانه؛ هدف شرکت MSI چگونه خواهد بود؟​

این برند تایوانی می‌خواهد «هر دو یا سه سال» مدل جدیدی از کنسول دستی The Claw را روانه بازار کند. به مانند خط تولید لپ‌تاپ‌های گیمینگ، شرکت MSI به دنبال حضور ثابت در بازار کنسول‌های دستی است. برنامه MSI این است که سه مدل دیگر از کنسول دستی The Claw را در طی سال‌های آینده روانه بازار کند.

کنسول‌های دستی MSI

به‌روزرسانی‌هایی مانند OLED اغلب به عنوان یک دستگاه مستقل ارائه می‌شوند و MSI به خوبی می‌تواند از «ولو» (Valve) و «نینتندو» (Nintendo) در اینجا پیروی کند. با این وجود، جانشین «واقعی» MSI Claw تا سال 2026 عرضه نمی‌شود که احتمالاً از پردازنده‌های Panther Lake اینتل پشتیبانی می‌کند.

در حالی که تعهد MSI به کنسول‌های دستی قابل ستایش است، آینده آن کاملاً به نحوه عملکرد نسل اول Claw در برابر رقیبان مجهز به پردازنده هسته‌ای AMD بستگی دارد. بررسی عمیق پردازنده Ultra 7 155H به ما نشان داد که در بنچمارک‌های مصنوعی از پادشاه iGPU AMD، Radeon 780M، بهتر عمل می‌کند؛ اما در حجم کاری بازی موفقیت‌آمیز ظاهر نمی‌شود. این چیزی است که اینتل و MSI باید از طریق به‌روزرسانی درایور و سیستم عامل آن را اصلاح کنند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی به‌تازگی نسل جدید کامپیوترهای گیمینگ خود را با نام Trident X2 معرفی کرده که علاوه بر سخت‌افزارهای قدرتمند نسل جدید، به پنل لمسی در بخش جلویی مجهز هستند. کاربر می‌تواند از این پنل برای ردیابی وضعیت سیستم یا انجام تنظیمات مختلف استفاده کند.

کامپیوترهای گیمینگ آماده یکی از ساده‌ترین راه‌های ورود به دنیای بازی‌های PC هستند، چرا که شما نیازی به داشتن اطلاعات و دانش سخت‌افزاری نبود و با محصولاتی سروکار دارید که از پیش توسط افراد حرفه‌ای پیکربندی و آماده راه‌اندازی شده‌اند.




کیس گیمینگ آماده Trident X2 ام اس آی




در همین راستا، MSI از دو مدل جدید کامپیوتر گیمینگ سری Trident X2 رونمایی کرده که مشخصات سخت‌افزاری قابل توجهی به همراه داشته و می‌توانند تقریباً تمام نیازهای یک گیمر حرفه‌ای را به راحتی برآورده کنند.

ابتدا به برترین ویژگی این کامپیوترهای گیمینگ سری Trident X2 می‌پردازیم که همان پنل لمسی در بخش جلویی آن هستند. این پنل به کاربر اجازه می‌دهد تا عملکرد سیستم را نظارت کرده، مدل‌های عملیاتی مختلف را تنظیم کرده و در نهایت جلوه‌های نورپردازی RGB آن را تنظیم کند.




کیس گیمینگ آماده Trident X2 ام اس آی


در صورتی که از کیس‌های گیمینگ سری Trident X2 ام‌اس‌آی در کنار یک مانیتور ساخت این شرکت استفاده کنید، با راحتی می‌تواند این دو را با یکدیگر همگام‌سازی کرده و سپس از طریق همان پنل لمسی به تنظیمات نمایشگر از جمله روشنایی، حالت‌های گیمینگ مختلف و ویژگی‌های مرتبط با دید در شب و غیره دسترسی داشته باشید.

یک کامپیوتر گیمینگ بسیار قدرتمند از MSI​

کامپیوتر گیمینگ یکپارچه Trident X2 14NUI9-292JP قدرتمندترین محصول از این سری محسوب شده که از کارت گرافیک GeForce RTX 4090 در کنار یک پردازنده Core i9-14900KF اینتل بهره‌مند شده است.

در کنار این دو غول دنیای سخت‌افزار نیز شاهد استفاده از مادربرد مجهز به تراشه Z790 در کنار 64 گیگابایت حافظه رم DDR5 و 2 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD از نوع M.2 NVMe هستیم. برای تامین انرژی مورد این مجموعه نیز MSI تصمیم گرفته به سراغ یک منبع تغذیه 1000 واتی با گواهینامه طلایی 80Plus برود.

در نهایت به گزینه‌های اتصال کیس گیمینگ Trident X2 14NUI9-292JP ام‌اس‌آی می‌رسیم که شامل پورت شبکه 2.5 گیگابیت، پشتیبانی از وای‌فای 6E و بلوتوث 5.4 هستند.




کیس گیمینگ آماده Trident X2 ام اس آی





به گزارش وب‌سایت guru3d، در مقابل این کیس گیمینگ رده بالای ام اس آی، برادر کوچک‌تر آن یعنی Trident X2 14NUF7-293JP قرار گرفته که از کارت گرافیک GeForce RTX 4070 Ti انویدیا و پردازنده Core i7-14700KF بهره‌مند شده است.

در کنار این دو نیز شاهد استفاده از مادربرد مجهز به تراشه Z790 اینتل، 32 گیگابایت حافظه رم DDR5 و یک ترابایت حافظه SSD هستیم. برای تامین انرژی مورد نیاز این سخت‌افزار قدرتمند نیز MSI از یک منبع تغذیه 850 وات با گواهی 80Plus Gold استفاده کرده است.



در بخش اتصالات نیز شاهد همان قابلیت‌ها یعنی بلوتوث 5.4، وای‌فای 6E و پورت شبکه 2.5 گیگابیتی هستیم.

در حال حاضر ام‌اس‌آی اطلاعاتی در رابطه با قیمت این دو کیس گیمینگ آماده منتشر نکرده است، با این وجود گفته شده که همراه با دو سال گارانتی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
اگر به دنبال استفاده از قابلیت‌های Thunderbolt 4 بوده اما سیستم شما از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند، ادامه این مطلب را بخوانید تا با ابتکار جالب MSI برای بهره‌مندی از فناوری تاندربولت 4 روی سیستم خود، آن هم بدون ارتقای سخت‌افزار آشنا شوید. در ادامه برای شما از قابلیت‌ها و ویژگی‌های کارت توسعه THUNDERBOLTM4 8K خواهیم گفت که می‌تواند بهترین گزینه برای این دسته از کاربران باشد.همانطور که می‌دانید تاندر بولت نام تجاری یک رابط سخت‌افزاری است که توسط اینتل و با همکاری اپل توسعه داده شده و برای اتصال تجهیزات جانبی به کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاندربولت می‌تواند صدا، داده و سیگنال‌های ویدئویی را تنها از طریق یک کابل منتقل کند.امروزه مدل‌های مختلفی از کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها به پورت تاندربولت مجهز شده‌اند و این فناوری به طور گسترده برای اتصال نمایشگر، تجهیزات ذخیره‌سازی و حتی کارت گرافیک اکسترنال به کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.


THUNDERBOLTM4-2.jpg



اما اگر کامپیوتر شما از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند، نگران نباشید چرا که MSI یک کارت توسعه به نام THUNDERBOLTM4 8K معرفی کرده تا بدون نیاز به ارتقای سیستم خود بتوانید از جدیدترین قابلیت‌های این فناوری محبوب برخوردار شوید.


اتصال هم‌زمان 6 دستگاه مختلف با استفاده از کارت THUNDERBOLTM4 8K

با استفاده از کارت توسعه THUNDERBOLTM4 8K می‌توانید بدون هیچ دردسر خاصی مانیتورهای 8K را به سیستم خود متصل کرده و از وضوح بالای تصاویر لذت ببرید. همچنین اگر سرعت بالا انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف ذخیره‌سازی را مد نظر دارید، باید به شما بگوییم که سرعت کارت توسعه Thunderbolt 4 می‌تواند به 40 گیگابیت بر ثانیه نیز برسد!جالب‌تر اینکه کارت توسعه THUNDERBOLTM4 8K ام اس آی به لطف استفاده از Daisy Chain می‌تواند تا 6 دستگاه مختلف مانند کارت گرافیک، مانیتور، درایوهای ذخیره‌سازی اکسترنال و دستگاه‌های دیگر را به صورت همزمان شناسایی کرده و مورد استفاده قرار دهد.


THUNDERBOLTM4-3.jpg




نکته هیجان‌انگیزتر اینکه کارت توسعه مورد اشاره با دستگاه‌های مجهز به استاندارد USB 4.0 نیز سازگار بوده و می‌تواند تجربه بهتری را برای کاربران حرفه‌ای فراهم کند. تاندربولت 4 از استاندارد VT-d DMA برای حفظ امنیت داده‌ها استفاده می‌کند و این یعنی می‌توانید با خیالی راحت دستگاه‌های مورد نظرتان را به سیستم متصل کنید.این کارت توسعه را می‌توان روی یکی از درگاه‌های PCIE 3.0 x4 مادربرد خود نصب و از سرعت بالای آن لذت برد. همانطور که گفته شد روی کارت توسعه THUNDERBOLTM4 8K دو پورت Thunderbolt™ 4 با پشتیبانی از مانیتورهای 8K UHD و سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه قرار گرفته است.این کارت کمترین تاخیر را نسبت به روش‌های مشابه برای انتقال اطلاعات دارد و از همه مهمتر اینکه با سخت‌افزاری از برند با سابقه MSI طرف هستیم که گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر این شرکت را نیز با خود به همراه دارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
♻️رسمی: رفع مشکل عملکرد کارت‌های گرافیک سری RTX 4070 Ti Super شرکت MSI با آپدیت بایوس جدید


اگر اخبار پیرامون قابلیت‌ها و کارایی پیرامون کارت گرافیک تازه معرفی شدهGeForce RTX 4070 Ti Super را دنبال کرده باشید به احتمال فراوان در جریان این موضوع قرار گرفته‌اید که مدل RTX 4070 Ti Super 16G Ventus 3X از MSI عملکرد دور از انتظاری در نسخه اولیه خود نشان داده است. ساعتی پیش شرکت MSI با ارسال بیانیه‌ای اعلام نمود که نسخه بایوس جدیدی برای این کارت منتشر کرده که مشکل را مرتفع نموده و امکان آزادسازی توان پردازشی و عملکرد قابل توجه این کارت را به خوبی میسر می‌کند.

معمولاً به دلیل ایجاد سفارشی‌سازی‌ها و تنظیمات موثری که شرکت‌های سازنده کارت گرافیک روی مدل‌های مرجع عرضه شده توسط طراحان تراشه‌های پردازش گرافیکی (GPU) انجام می‌دهند، عملکرد آنها از کارت‌های مرجع فراتر رفته و گهگاه مشاهده می‌کنیم که امکان حصول عملکردی بسیار بالاتر نیز میسر می‌شود.

اما در مورد کارت گرافیک تازه معرفی شده GeForce RTX 4070 Ti Super 16G Ventus 3X شرکت MSI داستان کمی متفاوت بود و این کارت در اولین تست‌های انجام و منتشر شده توسط رسانه‌های تخصصی در این زمینه، عملکردی تا 5 درصد ضعیف‌تر از کارت مرجع RTX 4070 Ti Super از خود نشان داده بود که از همان اول می‌شد حدس بزنیم که این کارت نیاز به یک بروزرسانی BIOS دارد تا به حد واقعی قدرت خود برسد.

ظاهراً شرکت MSI نیز پس از انتشار اولین نتایج بنچمارک به سرعت دست به کار شده و تیم تحقیق و توسعه این شرکت توانسته با شناسایی مشکل، آن را مرتفع کند. در همین زمینه بیانیه رسمی MSI می‌گوید:

پس از یک بررسی عمیق، بخش تحقیق و توسعه ما متوجه شد که کارت گرافیک جدید GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 3X پتانسیل کامل خود را ارائه نمی‌دهد. MSI این مورد را تأیید نموده و صمیمانه بابت هر گونه ناراحتی ناشی از آن از کاربران عذرخواهی می‌کند.
در همین راستا MSI بروزرسانی جدیدی نیز برای BIOS این کارت به شماره (95.03.45.40.F0) منتشر کرده که موجب افزایش عملکرد کارت گرافیک کاربران شده و انتظار می‌رود در نتایج بنچمارک‌های بروز شده، تفاوت مشخصی با امتیازات کسب شده اولیه را نشان دهد.

لازم به ذکر است که گزارش‌های اولیه منتشر شده تنها از وجود مشکل تنها روی مدل‌های جدید RTX 4070 Ti Super Ventus 3X مشاهده شده است که به نظر با بروزرسانی جدید باید به صورت کامل مرتفع شود.

شرکت MSI همچنین اعلام نموده که پس از بررسی کامل، از این فرصت برای ارتقای سایر مدل‌های سری GeForce RTX 4070 Ti SUPER استفاده نموده و به‌روزرسانی‌های بایوس مربوطه را برای دیگر نسخه‌های این سری عرضه نموده که کاربران می‌توانند آنها را از لینک‌های زیر دریافت کنند.

مدل کارت گرافیکلینک دانلود
GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 3X[BIOS Update]
GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 3X OC[BIOS Update]
GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16G GAMING X SLIM[BIOS Update]
GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16G GAMING X SLIM WHITE[BIOS Update]
GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 2X OC[BIOS Update]
GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER 16G VENTUS 2X WHITE OC[BIOS Update]
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
MSI برای نخستین بار در حاشیه نمایشگاه CES رده جدیدی از کارت‌های گرافیک خود با عنوان Expert را به نمایش گذاشت. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که خیلی زود نخستین کارت گرافیک خود را در این سری معرفی و عرضه خواهد کرد. اطلاعات و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که این شرکت به قول خود عمل کرده و کارت RTX 4080 Super Expert نخستین محصول این سری خواهد بود.

امروز تصاویر و مشخصات کارت گرافیک جدید RTX 4080 Super Expert در دسترس قرار گرفت. این کارت گرافیک محصول جدیدی از شرکت MSI است که نخستین محصول آن در قالب سری کارت های گرافیک Expert محسوب می‌شود. برای نخستین بار در حاشیه نمایشگاه CES شاهد رونمایی از این کارت‌های گرافیک بودیم و اکنون به نظر می‌رسد خیلی زود قرار است نخستین محصول این سری معرفی و روانه بازار شود. بخشی از گزارش‌ها نشان می‌دهند که در هفته آینده باید منتظر معرفی رسمی این کارت گرافیک باشیم.

طراحی کارت گرافیک RTX 4080 Super Expert


براساس اطلاعات منتشر شده از سوی Videocardz، به تازگی تصاویر و مشخصات کارت گرافیک RTX 4080 Super Expert توسط کاربری با عنوان Wnxod در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است. همانطور که تصاویر نشان می‌دهد شاهد حضور یک فن خنک کننده در این کارت هستیم که به نظر می‌رسد با راهکاری شبیه به کارت‌های Founders Edition انویدیا خنک سازی خواهد شد. همچنین در زیر این سیستم خنک سازی می‌توان محفظه بخار این کارت گرافیک را مشاهده کرد که وظیفه انتقال هوای گرم به بیرون را برعهده دارد.

همچنین برای این کارت گرافیک فناوری Zero Frozr از شرکت MSI نیز در نظر گرفته شده است که سبب می‌شود فن این کارت گرافیک در هنگام پردازش‌های سبک با سرعت پایین و نزدیک به حالت سکون فعالیت کند. در بخش بدنه این کارت نیز با یک محفظه آلومینیومی روبرو هستیم که با ظاهری شبیه به رادیاتورهای اتومبیل برش خورده است. تاکنون بسیاری اعلام کرده‌اند که به سبک و ظاهر طراحی شده برای این کارت گرافیک علاقه‌مند هستند و در صورتی که از رنگ مشکی در طراحی بدنه آن استفاده شود این ظاهر جذاب‌تر نیز خواهد بود. هنوز اطلاعاتی در مورد دیگر رنگ‌های بدنه این کارت گرافیک منتشر نشده است.

مشخصات کارت گرافیک RTX 4080 Super Expert

قیمت کارت گرافیک RTX 4080 Super Expert




اطلاعات منتشر شده از این کارت نشان می‌دهد که آن دارای سرعت هسته 2610 مگاهرتز است و در مدهای کاری Gaming و Silent این سرعت عالی را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. این سرعت سبب می‌شود که کارت RTX 4080 Super Expert چیزی در حدود 60 مگاهرتز از نسخه مرجع خود سریع‌تر باشد. همچنین تایید شده است که سرعت هسته این کارت در بهترین حالت و در هنگام استفاده از حالت اورکلاکینگ برنامه MSI Center می‌تواند به 2625 مگاهرتز برسد. کاربران برای دسترسی به این سرعت و این حالت از کارت گرافیک RTX 4080 Super Expert باید برنامه MSI Center را بر روی سیستم خود نصب کنند.

همزمان با انتشار این تصاویر و اطلاعات برخی از سایت‌ها و منابع خبری اعلام کردند که به نمونه‌های اولیه از این کارت گرافیک دست پیدا کرده‌اند و هم اکنون مشغول بررسی آن هستند. به این ترتیب انتظار می‌رود مدت کوتاهی پس از عرضه این کارت گرافیک شاهد انتشار این بررسی‌ها باشیم و به این ترتیب از میزان قدرت و عملکرد این محصول آگاهی پیدا کنیم. با توجه به طراحی صورت گرفته برای این کارت گرافیک و همچنین سرعت عالی آن نسبت به نسخه مرجع نباید انتظار داشت که این کارت با قیمت پیشنهادی انویدیا یعنی 999 دلار روانه بازار شود. گفته می‌شود محصول آینده MSI در این سری، کارت RTX 4070 Ti Super Expert خواهد بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تصاویر افشا شده نشان می‌دهد MSI به زودی یک مادربرد Z790 اقتصادی از سری مشهور MPOWER عرضه می‌کند که قادر به پشتیبانی از فرکانس حافظه رم بیش از 8000 مگاهرتز خواهد بود. در ادامه می‌توانید با این مادربرد ارزان اما توانمند آشنا شوید.

آخرین محصول عرضه شده از سری MPower به چیپست های Z170 و Z270 باز می‌گردد و حالا پس از 7 سال، شاهد بازگشت این سری با مادربرد Z790 MPOWER هستیم. این مادربرد با وجود ظاهر نزدیک به مدل‌های معمولی، دارای چند ویژگی موجود در مادربردهای گران قیمت است.



افشای مادربرد MSI Z790MPOWER​

MSI Z790MPOWER یک مادربرد سوکت LGA 1700 با پشتیبانی از نسل دوازدهم تا چهاردهم پردازنده‌های اینتل است. این مادربرد در بخش پردازنده از یک مدار تغذیه با 15 فاز رگلاتور ولتاژ بهره می‌برد که توسط یک جفت کانکتور 8 پینی تغذیه می‌شود. حرارت گیرهای مادربرد نسبت به محصولات هم رده به اندازه کافی بزرگ هستند اما آنچه که در نگاه اول بیشتر جلب توجه می‌کند، نوشته‌های روی بُرد و هیت سینک‌ها است که به توانایی‌های این مادربرد در اورکلاکینگ اشاره دارد.



مادربرد Z790MPOWER ام اس آی



این مادربرد تنها 2 شکاف یا اسلات برای نصب حافظه رم دارد و حداکثر می‌تواند میزبان 128 گیگابایت حافظه رم دو کاناله باشد. با این حال مادربرد Z790 MPOWER از نظر فرکانس حافظه پشتیبانی شده و اورکلاکینگ رم، ویژگی‌های نزدیک به مادربردهای گران قیمت دارد.

پنل مادربرد Z790MPOWER



طبق شایعات تأیید نشده، مادربرد Z790 MPOWER با قیمت تنها 199 دلار عرضه می‌شود که اگر درست باشد، برتری چشمگیری از نظر اورکلاکینگ رم نسبت به مادربردهای هم رده خود دارد. احتمالاً این مادربرد به زودی روانه بازار خواهد شد که اتفاق خوبی به نظر می‌رسد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
MSI یک آداپتور وای فای سه بانده معرفی کرده تا بتوان استاندارد ارتباطی جدید و پرسرعت Wi-Fi 6E را به کامپیوترها و لپ تاپ‌های قدیمی‌تر آورد. این دانگل وای فای کوچک از طریق درگاه USB به کامپیوتر کاربر متصل می‌شود و دارای دو آنتن داخلی است. در ادامه می‌توانید با آداپتور AXE5400 و ویژگی‌های جالب آن آشنا شوید.

کارت وای فای جدید ام اس آی دارای سه باند فرکانسی 2.4، 5 و 6 گیگاهرتزی است و از طریق یک درگاه USB 3.2 Gen 1 به سیستم کاربر متصل می‌شود. این دانگل وای فای پرسرعت با ویندوز 11 نیز سازگاری کامل دارد.

دانگل وای فای سه بانده MSI AXE5400

با وجود سرعت بالا و داشتن دو آنتن داخلی، این دانگل تنها 46 گرم وزن دارد و ابعاد آن 102×30×19 میلی متر است. البته آنتن این دانگل دارای طراحی باز شونده است و می‌توان برای Gain بهتر آن را باز کرد. جالب‌تر اینکه همراه با AXE5400 یک پایه اکسترنال کابلی هم ارائه می‌شود تا بتوان آنتن و خود دانگل را در موقعیت و مکان مناسبی قرار دارد و بهترین Gain ممکن را به دست آورد.

دانگل وای فای MSI AXE5400



دانگل وای فای پرتابل MSI AXE5400 از رمزنگاری WPA3 هم پشتیبانی می‌کند که شانس به دست آوردن پسورد شبکه وایرلیس توسط مهاجمان را کاهش می‌دهد و عملکرد بهتری در محافظت از پسورد وای فای دارد.




دانگل وای فای MSI AXE5400





سرعت باند 6 گیگاهرتزی و 5 گیگاهرتزی این دانگل پرسرعت به 2402 مگابیت در ثانیه می‌رسد. باند 2.4 گیگاهرتزی هم دارای پهنای باند 574 مگابیت در ثانیه است. این دانگل وای فای بی نیاز از نصب درایور است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تست بررسی کارت گرافیک MSI GeForce RTX 4070 Gaming Slim 12GB توسط رسانه nikktech و کسب نشان

سری‌های GAMING TRIO و GAMING ظاهری دوست‌داشتنی و آشنا دارند و در عین حال تعادل عالی بین عملکرد، خنک‌کننده و نویز کم را که گیمرها به آن اعتماد دارند ، حفظ می‌کنند. طراحی TORX Fan 5.0 دارای جفت سه پره فن است که با یک پیوند بیرونی به یکدیگر متصل شده اند تا یک لبه ایجاد کنند که جریان هوا را به سیستم های خنک کننده به روز شده TRI FROZR 3 و TWIN FROZR 9 متمرکز می کند.هر دو سری با یک بک پلیت فلزی برس خورده تقویت شده‌اند که دارای طراحی جریانی است که گرمای کارت گرافیک را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را زینت می دهد و نورپردازی را همزمان با بقیه قطعات از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link همسان سازی میکند.
طی چند سال گذشته شاهد استفاده از خنک‌کننده‌های بسیار بزرگ و سنگین برای کارت‌های گرافیک جدید بوده‌ایم که علاوه بر اشغال حجم زیادی از فضای داخلی کیس، نیازمند یک براکت نگهدارنده هستند. حال MSI دست به کار شده و کارت‌های گرافیک سبک و باریک سری Gaming X Slim را معرفی کرده که علی‌رغم استفاده از سیستم خنک‌کننده کوچک‌تر، همان عملکرد چشمگیر مورد انتظار را در اختیار ما قرار می‌دهند.با نگاهی به کارت‌های گرافیک عرضه شده طی چند سال گذشته متوجه خواهید شد که علاوه بر بهبود عملکرد، این GPUهای جدید بسیار بزرگ‌تر و سنگین‌تر از گذشته شده‌اند. این روند تا جایی ادامه یافت که محصولات جدید همراه با یک براکت نگهدارنده عرضه می‌شوند تا از خم شدن کیس و درگاه PCI-e مادربرد جلوگیری شود.










 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
ام اس آی در نمایشگاه CES 2024 اولین کنسول بازی قابل‌حمل خود را معرفی کرد. اکنون این برند مطرح دنیای بازی، جدول مشخصات اولین کنسول گیمینگ خود را منتشر کرده است. علاوه بر این قیمت کانفیگ‌های مختلف این کنسول دستی نیز مشخص شده و این برند تایید کرده که Claw برای مدت زیادی پشتیبانی خواهد شد.

بر اساس اعلام MSI مدل پایه کنسول بازی Claw با تراشه‌ Core Ultra 5 و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی حدود ۶۹۹ دلار خواهد بود. همچنین اگر به دنبال پردازنده Core Ultra 7 با همان فضای داخلی باشید، باید ۷۴۹ دلار بپردازید.

همچنین قیمت این کنسول با پردازنده Core Ultra 7 با یک ترابایت فضای داخلی برابر ۷۹۹ دلار است. هر سه مدل این کنسول به ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و پردازنده‌ گرافیکی Intel Arc مجهز شده‌اند.

مشخصات کنسول گیمینگ MSI Claw


مشخصات کنسول گیمینگ MSI Claw

بر اساس ادعای notebookcheck ام اس آی هنوز تاریخ عرضه‌ی کنسول بازی جدیدش را اعلام نکرده اما شایعات حاکی از آن است که کنسول دستی Claw A1M قبل از پایان ماه مارس (اسفند) وارد بازار می‌شود. کنسول MSI Claw A1M به نمایشگر ۷ اینچی FHD از نوع LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز است.

کنسول گیمینگ ام اس آی از قابلیت VRR یا همان نرخ نوسازی متغیر بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. فناوری VRR بدون نیاز به تنظیم خاصی می‌تواند نرخ نوسازی را به‌طور مداوم و یکپارچه و متناسب با شرایط تغییر دهد. در انتها می‌توانید مشخصات این کنسول دستی را مشاهده کنید.



مشخصهClaw A1M-050USClaw A1M-051USClaw A1M-052US
قیمت$800$750$700
پردازندهIntel Core Ultra 7 155HIntel Core Ultra 5 135H
گرافیک Intel Arc
8 Xe cores
Up to 2.25 GHz
Intel Arc
7 Xe cores
Up to 2.2 GHz
هسته/رشته16 / 22
(6P + 8E + 2LP-E)
14 / 16
(4P + 8E + 2 LP-E)
فرکانس P-Core 4.8GHz4.6GHz
فرکانس E-Core3.8GHz3.6GHz
فرکانس LP-E Core2.5GHz2.5GHz
نمایشگر7inches
1920x1080 pixels
120Hz
IPS
Touchscreen
حافظه رم16GB
LPDDR5
حافظه داخلی1TB
M.2 2230
PCIe Gen 4 x4 NVMe
512GB
M.2 2230
PCIe Gen 4 x4 NVMe
اتصالاتIntel Killer BE
WiFi 7
BT 5.3
اسپیکر2x 2W Speakers
1x 3.5mm audio
درگاه‌ها1x Thunderbolt 4/USB-C
1x microSD card reader
1x 3.5mm audio
باتری53Wh
شارژر65W USB-C power adapter
ابعاد11.57″x 4.6″ x 0.83″
وزن1.44lbs
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت ام اس آی به عنوان یک سازنده مطرح در حوزه سخت‌افزارهای گیمینگ به تازگی وارد باشگاه Dragon Alliance شده است. سخت‌افزارهای عضو این باشگاه مانند حافظه‌های رم باید فرکانس 8000 مگاهرتز و بالاتر داشته باشند. در همین رابطه MSI اولین مادربرد عضو باشگاه Dragon Alliance را با نام Z790MPOWER معرفی کرده است. در ادامه با سخت‌افزارهای عضو این باشگاه و الزامات آن بیشتر آشنا می‌شوید.


با سخت‌افزارهای Dragon Alliance رسیدن به فرکانس‌های بالای 8000 مگاهرتز دیگر یک آرزو نیست. اورکلاک حافظه رم یک رویکرد استراتژیک برای افزایش عملکرد کامپیوترها بوده و به مرور زمان تکامل یافته و اکنون فناوری‌هایی مانند XMP و EXPO این چشم‌انداز را متحول کرده‌اند.


البته استفاده از پروفایل‌های XMP و EXPO برای اورکلاک حافظه رم گیمرها را قانع نمی‌کند و کاربران حرفه‌ای به دنبال تنظیم دقیق پارامترهای مربوط به اورکلاک حافظه رم و رسیدن به فرکانس‌های بالاترند.




عرضه اولین مادربرد Dragon Alliance دنیا توسط MSI





دستیابی به فرکانس‌های بالا با چالش‌هایی همراه بوده و اورکلاک حافظه به شدت به قابلیت‌های مادربرد وابسته است. در اینجا نقش IMC یا همان کنترلر حافظه مجتمع برای مدیریت ارتباط بهتر پردازنده و حافظه رم در فرکانس‌های بالا پررنگ‌تر می‌شود.


در کنار IMC قدرتمند، مادربرد هم در اورکلاک حافظه رم نقش اساسی دارد. در اینجا تعداد اسلات‌های DIMM روی یک مادربرد هم بسیار مهم است. مادربردهایی با دو اسلات DIMM بهترین گزینه برای اورکلاک حافظه رم به شمار می‌آیند. البته نباید از محل قرار گیری اسلات‌های حافظه رم و جنس مواد به کار رفته در برد PCB هم غافل شد.


MSI با بهره‌گیری از تجربه و تخصص خود، مادربردهایی مناسب اورکلاک حافظه رم طراحی کرده است. در همین رابطه می‌توان به مادربرد MSI MEG Z690 UNIFY-X اشاره کرد که به عنوان اولین مادبرد در جهان شناخته می‌شود که فرکانس‌های بالاتر از 10000 مگاهرتز را در اورکلاک حافظه رم تجربه کرده است.


همچنین MSI قصد دارد با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید محصولات Dragon Alliance را متنوع‌تر کند. در همین رابطه آزمایشگاه MSI OC با برندهای معروف حافظه در سطح جهانی برای ساخت سخت‌افزارهای Dragon Alliance همکاری می‌کند.



مادربرد Z790MPOWER



عرضه اولین مادربرد Dragon Alliance دنیا توسط MSI​


هدف از عضویت در باشگاه Dragon Alliance دستیابی کاربران به فرکانس‌های بیش 8000 مگاهرتز بدون کوچک‌ترین دردسر خاصی است. MSI به عنوان عضو پیشگام این باشگاه از اولین مادربرد Dragon Alliance رونمایی کرده است.


مادربرد Z790MPOWER فقط برای اورکلاکرها طراحی شده و دارای 2 اسلات DIMM تا محدودیتی برای اورکلاک حافظه رم وجود نداشته باشد. این مادربرد یک PCB شش لایه دارد و از مس خالص با ضخامت 2 اونس استفاده می‌کند.


همین امر موجب افزایش پهنای باند و انتقال بهتر سیگنال‌ها می‌شود. استفاده از خنک‌کننده‌های قدرتمند با دکمه‌ clear CMOS و LED‌های نشان‌دهنده وضعیت، ابزارهای مورد نیاز اورکلاکرها محسوب می‌شوند. مادربرد Z790MPOWER با حافظه‌های رم Dragon Alliance سازگار بوده و آمده تا رکوردهای جدیدی را در زمینه اورکلاک حافظه ثبت کند.


در انتها می‌توانید جدول رم‌های عضو باشگاه Dragon Alliance را مشاهده کنید:



برندمدل حافظه رم
Acer PredatorHermes
Acer PredatorPallas II
Acer PredatorVesta II
ADATA(XPG)LANCER
ADATA(XPG)LANCER Blade
ApacerPANTHER DDR5
ApacerPANTHER DDR5 RGB
AsgardMPOWER Alliance X Valkyrie
BIWINWOOKONG
CorestalDDR5 RGB
CORSAIRVENGEANCE RGB DDR5
G.skillTRIDENT Z5 RGB
KimtigoDDR5 PC RGB G5 Silver Series Memory
KingBankSoarBlade
KingBankGodzedge
KingstonFURY Renegade DDR5
KingstonFURY Renegade DDR5 RGB
KLEVVCRAS V RGB
LexarARES MPOWER
OloyMPOWER
PatriotVenom DDR5 RGB
PNYXLR8 MAKO RGB
ThermaltakeTOUGHRAM RGB D5
v-colorXFinity mpower
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
همان‌طور که می‌دانید ماژول TPM 2.0 یکی از مهمترین پیش‌نیاز‌های ویندوز 11 به منظور افزایش امنیت سیستم برای جلوگیری از سرقت داده‌های حساس مانند رمزهای عبور در سازمانهاست. اگر سیستم شما فاقد این تراشه امنیتی است، امکان نصب آن به صورت مجزا نیز وجود دارد. در همین رابطه برند MSI انواع مختلفی از این ماژول‌های امنیتی را طراحی کرده که قرار است به زودی در بازار کشورمان عرضه شود.

ماژول های TPM 2.0 به عنوان یک الزام سخت افزاری برای اجرای ویندوز 11 اعلام شده‌اند. هر چند روش‌هایی برای دور زدن این محدودیت وجود دارد اما دلیل این تصمیم مایکروسافت، افزایش حملات مربوط به Firmware است که در سال‌های اخیر بسیار رایج شده‌ و بیشترین آسیب را به دارندگان سیستم‌های ویندوزی می‌زند.

ماژول های TPM 2.0 یا ماژول های پلتفرم مطمئن نسل دوم، تراشه هایی هستند که برای افزایش امنیت سیستم های کامپیوتری طراحی شده‌اند. این ماژول ها می‌توانند کلید‌های رمزنگاری، اطلاعات مربوط به احراز هویت و دیگر داده‌های حساس را در یک محیط جدا و مطمئن به دور از دسترس هکرها و بدافزارها نگه دارند.

ماژول های TPM 2.0 ام اس آی


با استفاده از ماژول‌های TPM 2.0 و ویژگی های دیگری مانند بوت امن و محافظ های مجازی، مایکروسافت قصد دارد سیستم عامل ویندوز 11 را در برابر حملات باج‌افزارها و دیگر تهدیدات سایبری مقاوم‌تر کند.

ماژول‌های TPM 2.0 معمولاً در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ تجاری و سازمانی که مسئول بخش IT دارند، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند. همچنین کاربرانی که داده‌های حساس روی سیستم خود ذخیره دارند، باید استفاده از این ماژول را در اولویت قرار دهند.

چرا باید از ماژول‌های TPM 2.0 استفاده کنیم؟​

بسیاری از کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های جدید به این ماژول مجهز بوده اما برای کامپیوترهای قدیمی‌تر یا کسانی که کامپیوتر دسکتاپشان را خود اسمبل کرده‌اند، ممکن است نیاز به اضافه کردن یک افزونه TPM به مادربرد یا فعال کردن TPM در فریم‌ور داشته باشند.

MSI نیز به عنوان یکی از بزرگان بازار سخت‌افزار با درک حساسیت این موضوع نسبت به عرضه انواع و اقسام ماژول‌های TPM 2.0 متناسب با سیستم‌های مختلف پرداخته است. MSI معتقد است که ماژول TPM2.0 سطح عمیق‌تر و گسترده‌تری از پوشش امنیتی را امکان‌پذیر می‌کند.

ماژول‌های TPM 2.0 ساخت MSI


ماژول‌های TPM 2.0 ساخت MSI با رابط کاربری SPI یا LPC مادربرد سیستم شما سازگار بوده و در اندازه و اشکال مختلفی تولید شده‌اند. علاوه بر این باید به تراشه‌های ساخت INFINEON روی این ماژول اشاره کرد که از برندهای مطرح در این حوزه به شمار می‌رود.

ماژول‌های MSI TPM 2.0 مجموعه گسترده‌ای از کنترلرهای امنیتی استاندارد را برای محافظت از یکپارچگی و اصالت دستگاه‌ها و داده‌ها ارائه می‌دهند و با استفاده از کلیدهای امنیتی و پشتیبانی از انواع الگوریتم‌های رمزگذاری از داده‌ها و اطلاعات حیاتی محافظت می‌کنند. این ماژول‌ها با انواع و اقسام سیستم‌عامل‌ها مانند لینوکس و کروم نیز سازگارند.

اگر روی سیستم‌ خود داده‌های حساس مانند اطلاعات مربوط به دارایی‌های ارز دیجیتال را نگهداری می‌کنید یا اینکه امنیت سیستم‌های سازمان یا شرکت‌ برایتان مهم است، استفاده از ماژول‌های TPM 2.0 ساخت MSI یک راهکار مطمئن برای حفاظت از اطلاعات با ارزش شماست.

در همین رابطه باید بگوییم که MSI ماژول‌های TPM 2.0 خود را با استانداردهای بالای حفاظتی روانه بازار کرده و قرار است به زودی این ماژول‌ها با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر در بازار کشورمان نیز عرضه شوند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
بر اساس گزارش‌های اخیر، امروز فروشگاه اسپانیایی PC Componentes تاریخ عرضه و قیمت پیش‌فروش کنسول گیمینگ دستی MSI Claw را اعلام کرده است. اینطور که پیداست کنسول گیمینگ دستی جدید ام اس آی قرار است در تاریخ ا آوریل (13 فروردین) با قیمت اولیه 879 یورو وارد بازارهای اروپا شود. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی مشخصات کنسول گیمینگ Claw می‌پردازیم.

همانطور که در خبرهای قبلی ذکر شده است، کنسول دستی MSI Claw قرار است دارای جدیدترین پردازنده‌های Meteor Lake اینتل، یعنی Core Ultra 7 155H یا Core Ultra 5 135H باشد. این پردازنده‌ها که برای استفاده در محصولات دستی طراحی شده‌اند، دارای توان حرارتی 28 وات هستند. تفاوت اصلی بین این دو تراشه در مشخصات CPU و GPU آنها نهفته است و امکان انتخاب بین 16 هسته CPU جفت شده با 8 هسته Xe-GPU یا 14 هسته CPU با 7 هسته Xe-GPU را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Claw نشان‌دهنده ورود اینتل به بازار کنسول های دستی است. همچنین این اولین سیستم گیمینگ است که از معماری گرافیکی Xe-LPG بهره می‌برد و در نتیجه انتظارات زیادی را باید برآورده کند. اگر این کنسول گیمینگ نتواند گیمرها را تحت تأثیر قرار دهد، به خصوص با توجه به جایگزین‌های موجود از سخت افزار AMD، شرکت MSI ممکن است نیاز به ارزیابی مجدد برنامه های خود برای نسخه بعدی Claw داشته باشد. طبق خبرهای منتشر شده نسخه‌های بعدی کنسول گیمینگ Claw نیز هم‌اکنون در حال توسعه هستند و در نتیجه شرکت ام اس آی سرمایه‌ی هنگفتی را برای این برند کنار گذاشته است.




کنسول گیمینگ msi claw



MSI رسماً از طریق فروشگاه ایالات متحده خود تأیید کرده است که حداقل سه نسخه از Claw وجود خواهد داشت؛ با پردازنده‌های 155H یا 135H و گزینه های ذخیره سازی 512 گیگابایت یا 1 ترابایت. با این حال در این فروشگاه اسپانیایی در حال حاضر تنها نسخه 155H با هر دو گزینه ذخیره‌سازی در دسترس است.



قیمت کنسول گیمینگ MSI Claw:​

  • Core Ultra 7 155H + 16GB RAM + 1TB SSD: $799.99 / €929
  • Core Ultra 7 155H + 16GB RAM + 512GB SSD: $749.99 / €879
  • Core Ultra 5 135H + 16GB RAM + 512GB SSD: $699.99 / ?
در فروشگاه PC Components، هر دو گزینه 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی در حال حاضر برای پیش خرید باز هستند. نسخه 1 ترابایتی با قیمت 979 یورو و نسخه 512 گیگابایتی با برچسب قیمت 879 یورو عرضه می‌شود. این قیمت‌ها با نرخ‌های پیش بینی شده برای بازار اروپا مطابقت دارد. با در نظر گرفتن 21 درصد مالیات بر ارزش افزوده اسپانیا، به نظر می‌رسد این فروشگاه 30 یورو سود برای خود در نظر گرفته است. در حال حاضر هیچ نشانه ای از نسخه Core Ultra 5 که انتظار می‌رود مقرون به صرفه‌ترین گزینه باشد وجود ندارد.





مشخصات کنسول claw
 
بالا