برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
MSI به‌تازگی یک به‌روزرسانی AMI BIOS منتشر کرده که علاوه بر بهبودهای مختلف، امکان پشتیبانی و استفاده بی‌دردسر از 256 گیگابایت حافظه رم در مادربردهای سری 700 و سری 600 اینتل را به همراه دارد. این قابلیت همراه با آپدیت 7D89v1B1 و در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن ۱۴۰۲) از راه رسیده است.اغلب مادربردهای رده بالای موجود در بازار می‌توانند حداکثر از 128 گیگابایت حافظه رم استفاده کنند. گرچه این رقم برای یک کاربر عادی یا گیمر حرفه‌ای بسیار بیشتر از نیاز است، اما برخی فعالیت‌ها مانند استفاده از اپلیکیشن‌های تولید محتوای سطح بالا، رندرینگ و مجموعه نرم‌افزارهای مرتبط با هوش مصنوعی می‌توانند حجم بسیار زیادی حافظه را اشغال کنند.



MSI-Bios-Update.jpg



سال گذشته نیز شاهد آن بودیم که حافظه‌های DIMM غیر باینری با ظرفیت بالا مثل 24 یا 48 گیگابایت به کامپیوترهای دسکتاپ راه یافته و امکان پشتیبانی از رم تا 192 گیگابایت را به ارمغان آورده‌اند. حالا شرکت‌های تولیدکننده حافظه در حال توسعه ماژول‌های 64 گیگابایتی هستند که ظرفیت حافظه‌های DDR5 را به 256 گیگابایت افزایش می‌دهد.


به روزرسانی MSI تمام مشکلات را حل کرد

در این راستا، در تازه‌ترین به‌روزرسانی AMI BIOS برای مادربردهای مجهز به چیپست سری 700 و 600 اینتل که در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن ۱۴۰۲) منتشر شده، شرکت MSI پشتیبانی از حافظه رم را در محصولات خود افزایش داده است.






MSI-BIOS-Update-256GB-Ram-1.jpg




به گزارش Techpowerup، این اطلاعات توسط یک افشاکننده اطلاعات دنیای سخت‌افزار به نام chi11eddog منتشر شده و وی در آپدیت نسخه 7D89v1B1 برای مادربرد Z790 Carbon MAX WIFI متوجه افزایش میزان حافظه رم قابل پشتیبانی در مادربردهای MSI شده است.


MSI-BIOS-Update-256GB-Ram-2.jpg



برای دسترسی به ظرفیت کامل 256 گیگابایت حافظه رم در مادربردهای ساخت برندهای دیگر، از شما خواسته می‌شود تا برخی ویژگی‌ها مانند 4G، نوار قابل تغییر (Resizeable Bar) ری‌مپینگ (Remapping) را غیر فعال کنید. با این حال در آپدیت جدید MSI برای مادربردهای سری 700 و 600 اینتل، امکان پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه DDR5 به صورت مستقیم مهیا شده است.پلتفرم آزمایشی MSI Z790 وی شامل یک پردازنده رده بالای Core i9-14900K اینتل و 256 گیگابایت حافظه رم DDR5-4800 بود که از چهار ماژول 64 گیگابایتی تشکیل می‌شود.



MSI-BIOS-Update-256GB-Ram-3.jpg




این افشاکننده اطلاعات همچنین چند تست و آزمایش جالب بر روی سیستم خود انجام داده تا ببیند حداکثر سرعت قابل پشتیبانی برای این حجم از حافظه رم چقدر است. البته برای کسانی که ظرفیت حافظه رم سیستم نسبت به سرعت آن ارجحیت دارد، چنین تست‌هایی چندان جذابیتی نخواهد داشت.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29

معرفی کارت گرافیک های قدرتمند MSI سری EXPERT​


MSI-RTX4080-EXPERT-HERO-4.jpg


کارت های گرافیک سری EXPERT : تلفیق زیبایی طراحی و عملکرد اوج طراحی کارت گرافیک را با سری GeForce RTX 40 EXPERT کشف کنید. سری EXERT فقط در مورد عملکرد نیست. این یک شاهکار بصری است. بدنه که با دقت از آلومینیوم ساخته شده است، پیچیدگی و دوام را به نمایش می گذارد. طراحی دقیق و توجه به جزئیات منجر به کارت گرافیکی می شود که نه تنها از نظر قدرت برتر است، بلکه با زیبایی شناسی ظریف نیز برجسته می شود و استاندارد جدیدی را ایجاد می کند.


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تست و برررسی درایو MSI SPATIUM M570 PRO با ظرفیت 2 ترابایت توسط رسانه معتبر WCCFTECH و کسب نشان

اخیراً شرکت ام اس آی با معرفی و عرضه اس اس دی های SPATIUM M570 PRO FROZR و SPATIUM M482 سری محصولات SPATIUM خود را گسترش داد و صنعت کامپیوترهای گیمینگ را با نسل بعدی SSDهای قدرتمند آشنا ساخت. حافظه پرچمدار SPATIUM M570 PRO FROZR با استفاده از کنترلر توانمند PHISON E26 PCIe Gen 5 به همراه تراشه های فلش 3D NAND پیشرفته و راه حل نوآورانه حرارتی پسیو، عصر جدیدی را در حوزه حافظه‌های ذخیره سازی با سرعت خواندن و نوشتن 12.4 و 11.8 گیگابایت بر ثانیه معرفی می‌کند. این مشخصات نشان دهنده سرعتی 1.8 برابر سریعتر در مقایسه با SSDهای PCIe 4.0 فعلی است.


فناوری حرارتی SSD پسیو FROZR قلب نوآوری این محصول است که گرما را از M570 PRO منتقل می‌کند و آن را در تمام طول هیت سینک پخش می‌کند و در نهایت قادر است دما را تا 20 درجه سانتیگراد کاهش دهد. حافظه پرچمدار SPATIUM M570 PRO FROZR در مدلهای 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایتی عرضه می‌شود.از سوی دیگر محصول SPATIUM M482 که با تراشه های فلش 3D NAND ساخته شده است، با سرعت خواندن متوالی تا 7300 مگابایت بر ثانیه عملکرد بسیار مقبولی را برای استاندارد PCIe 4.0 ارائه می‌دهد. این محصول نیز در مدلهای 1 ترابایت و 2 ترابایتی عرضه می‌شود. هر دو مدل یک تجربه بسیار سریع را برای کاربران به ارمغان می‌آورند و چه در عرصه گیمینگ و چه در عرصه تولید محتوا کاربر را با تاخیری در حد میلی‌ثانیه‌ شگفت زده می‌کنند.
فناوری‌های تقویت عملکرد شامل بافر حافظه پنهان DRAM برای M570 PRO، حافظه پنهان SLC برای همه مدل‌ها و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های تصحیح خطای داده از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection از دیگر قابلیت‌های این محصولات ذخیره سازی هستند. افزون بر این ‌ها، MSI یک نرم‌افزار پیشرفته با قابلیت نظارت بر وضعیت سیستم و پشتیبان گیری از داده‌ها را ارائه می‌دهد که در MSI Center تعبیه شده است. کاربر می‌تواند با این نرم افزار اطلاعات جامعی در مورد وضعیت SSD از جمله سلامت درایو، ظرفیت استفاده شده و دمای کار فعلی آن را مشاهده کند.
همچنین MSI با Actiphy، یک محصول پیشرو در پشتیبان‌گیری از داده‌ها، همکاری کرده است تا برای کاربرانی که SSD‌های MSI را خریداری کرده و در سیستم شخصی خود نصب می‌کنند، قابلیت پشتیبان‌گیری را فراهم کند.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
سرور MSI G4101 برای تأمین نیازهای هوش مصنوعی معرفی شد



هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه‌ها تحول شگرفی را پدید آورده است و سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارها در حال تأمین زیرساخت‌های سخت افزاری برای آینده خود هستند. MSI یک کامپیوتر سرور جدید به نام G4101-01 معرفی کرده که می‌تواند نیاز بسیاری از آنها را پوشش بدهد. در ادامه می‌توانید با این سرور مطمئن و قابل اتکا برای کاربری‌های مبتنی بر GPGPU آشنا شوید.

سرور MSI G4101-01 یک انتخاب ایده آل برای سرویس‌های مبتنی بر پردازش ابری، شبکه‌های توزیع محتوا، محاسبات سریع، هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و تحلیل داده است. این سرور جدید نیروی خود را از پردازنده‌های AMD EPYC 9004 می‌گیرد و می‌تواند یک میزبان بی نقص برای کارت‌های گرافیک و شتاب دهنده‌های گرافیکی مورد نیاز طیف گوناگونی از استفاده‌های مختلف باشد.

سرور جدید MSI برای هوش مصنوعی

این سرور را می‌توان با یکی از پردازنده‌های سری AMD EPYC 9004 انتخاب کرد و از واترکولر پرقدرت با توانایی دفع تا 500 وات گرما بهره می‌برد که برای استفاده‌های متکی بر GPU و نصب کارت‌های گرافیک پرقدرت کاملاً ایده است.

سرور MSI G4101 GPU Serverپ


از مهم‌ترین مشخصات برجسته این سرور می‌توان موارد زیر را بر شمرد:

  • 12 اسلات حافظه با پشتیبانی از حافظه 12 کاناله DDR5 با فرکانس تا 4800 مگاهرتز،
  • چهار جایگاه سه اسلاته PCIe5 با امکان نصب هم زمان چهار کارت 450 واتی
  • 12 اس اس دی پرسرعت U.2 Gen4 NVMe یا 12 درایو SAS/SATA دو و نیم اینچی با امکان Hot-swap
MSI G4101 GPU Server


MSI G4101 GPU Server در فرم فاکتور استاندارد 4U ساخته شده است و با داشتن انعطاف پذیری بالا در پشتیبانی از کارت گرافیک، حافظه رم و حافظه ذخیره سازی در ترکیب با پاور و کولر قابل اتکا، می‌تواند قدرت پردازشی مورد نیاز شما را با جدیدترین کارت‌های گرافیک روز تأمین کند.

این سرور دارای پاور 3000 واتی است اما امکان اضافه کردن یک پاور دیگر هم وجود دارد که به خوبی از عهده تأمین تغذیه کارت‌های گرافیک پرقدرت مورد استفاده برای هوش مصنوعی بر می‌آید.

فرقی نمی‌کند که یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت بزرگ داشته باشید، MSI G4101 یک سرور قابل اتکا برای آینده فعالیت شما است. این سرور تأییدیه های معتبر، قابلیت‌های مدیریتی پیشرفته و درگاه شبکه پرسرعت نیز دارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
شرکت MSI مشکلات قابلیت AMD STAPM در APU Ryzen 8000G که باعث ایجاد فشار شدید در پلتفرم دسکتاپ AM5 از طریق نسخه جدید بایوس می‌شود را برطرف کرده است.

فناوری AMD STAPM در APU های Ryzen 8000G مانع می‌شود که این پردازنده‌ها به پتانسیل کامل خود برسند، با این وجود بنظر می‌رسد اکنون شرکت MSI با به‌روزرسانی جدید بایوس خود این مشکل را اصلاح کرده است.

همانطور که ممکن است بدانید، APU های Ryzen 8000G شرکت AMD یک بسته پردازنده عالی برای پلتفرم مدرن AM5 هستند، با این حال، این تراشه‌ها با برخی مشکلات روبه‌رو هستند که قبل از عرضه آنها به بازار در هنگام انتشار اولین بررسی‌ها در وب کشف شده است. برجسته‌ترین مسئله مربوط به دریچه گاز تهاجمی است که از ویژگی STAPM استفاده شده در این پردازنده‌ها ناشی می‌شود.

ویژگی AMD STAPM چیست و چگونه باعث کاهش عملکرد در پردازنده‌های Ryzen 8000G می‌شود؟​

ویژگی AMD STAPM یا Skin Temperature-Aware Power Management، مکانیسمی است که به ویژه برای پلتفرم‌های موبایلی مفید واقع می‌شود اما برای پلتفرم‌های دسکتاپ کاربرد چندانی ندارد. در واقع، در پلتفرم‌های دسکتاپ، این ویژگی می‌تواند منجر به کاهش عملکرد شود و دقیقاً به همین دلیل است که باید در وهله اول به آن پرداخته شود.

در لپ‌تاپ‌ها، مشکل این است که عملکرد پردازنده‌های شرکت AMD به دلیل گرمای تولید شده، به منظور جلوگیری از افزایش حرارت در قاب دستگاه، به صورت خودکار کاهش می‌یابند. اما به نظر می‌رسد که این ویژگی هنگام انتقال دای‌های Phoenix (Hawk Point) از پلتفرم موبایلی به PCهای دسکتاپ فعال باقی مانده است. پلتفرم‌های دسکتاپ از نظر حرارتی محدود نیستند و می‌توانند با دماهای بالاتر مقابله کنند، زیرا خنک‌کنندگی بهتری دارند، با این حال، دماهای ثبت شده روی دسک‌تاپ‌هایی که از پردازنده AMD Ryzen 8000G استفاده می‌کنند نشان می‌دهد که دریچه گاز این پردازنده پس از چند ثانیه استفاده فعال می‌شود و در نهایت منجر به عملکرد نامطلوب آن خواهد شد.

این مشکل چگونه حل می‌شود؟​

شرکت AMD اعلام کرد که با شرکای تولید کننده مادربرد کار می‌کند تا این مشکل را از طریق انتشار آپدیت بایوس جدید برطرف کند، از سوی دیگر به نظر می‌رسد کمپانی MSI پیش‌تر آخرین بایوس AGESA 1.1.0.2b خود را با اصلاح مناسب به‌روز کرده است. این اصلاح به طور کلی ویژگی STAPM را به طور پیش‌فرض روی حالت «غیرفعال» تنظیم می‌کند که قبلاً روی «خودکار» یا در نسخه‌های قبلی در حالت «فعال شده» بود. این مورد در مورد تمام بردهای AM5 هنگام اجرای APUهای Ryzen 8000G صادق است.

شرکت MSI بایوس جدید خود را با غیرفعال کردن قابلیت STAPM برای سری پردازنده‌های AMD Ryzen 8000G منتشر کرد.
—منتشر شده از سوی chi11eddog (@g01d3nm4ng0) در تاریخ 18 بهمن ماه (7 فوریه 2024)


به همین دلیل وبسایت wccftech بررسی خود در این رابطه را چند روز به عقب انداخت تا اطمینان پیدا کند که آزمایش‌ها را با غیرفعال بودن ویژگی STAPM روی پلتفرمی که آن را آزمایش کرده‌است مجدداً اجرا کند.

شرکت MSI در آخرین به‌روزرسانی بایوس AM5 مشکلات AMD STAPM در APUهای Ryzen 8000G را حل کرد



بسیاری از مصرف کنندگان اصلی و پایین رده وجود خواهند داشت که هرگز بایوس PC های خود را باز نخواهند کرد، بنابراین دیدن آخرین مادربردهای AM5 با تعمیر بایوس مناسب هنگام اجرای APU Ryzen 8000G خوشایند خواهد بود. در مورد کاربران فعلی باید گفت، شما به سادگی می‌توانید بایوس جدید را از صفحه پشتیبانی شرکت MSI دریافت کنید و با این کار قابلیت STAPM دیگر هرگز شما را آزار نخواهد داد، علاوه بر آن پس از این می‌توانید به پتانسیل کامل تراشه خود دسترسی داشته باشید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
یک SSD چهار ترابایتی ارزشمند


سالید MSI SPATIUM M461 با رابط PCIe 4.0 و ساختار 3D NAND در رده DRAM-Less ها قرار میگیره تا امکان عرضه نهایت ظرفیت چهار ترابایت با قیمتی رقابتی امکان پذیر باشه. نهایت سرعت خواندن 5000 مگابایت در ثانیه و نوشتن 4200 مگابایت در ثانیه این سالید رو با هر سلیقه ای سازگار کرده. البته بدونید نسخه چهار ترابایتی این مدل قادر به ظرفیت نوشتاری 900 ترابایت و زمان عملکردی 1.500.000 ساعته. این سالید و دیگر سالیدهای MSI با گارانتی ماتریس در بازار داخلی در دسترس خریداران قرار دارد.

 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تقریباً تمام APU های دسکتاپ AMD نتیجه تغییر کاربری دای های طراحی شده برای لپ تاپ هستند که بخش‌های غیر ضروری و مختص به لپ تاپ آنها حذف یا غیرفعال می‌شود. جالب اینکه AMD با سری Ryzen 8000G فراموش کرده یک قابلیت به نام STAPM را غیرفعال کند که برای خریداران دردسرساز شده است. خبر خوب اینکه یک آپدیت نرم افزاری این قابلیت غیر ضروری و مزاحم را از کار می‌اندازد.

هنگامی که AMD پردازنده‌های در اصل طراحی شده برای لپ تاپ را به منظور عرضه به عنوان APU تغییر کاربری می‌دهد، بخش قابل توجهی از قابلیت‌ها و امکانات آنها غیر فعال می‌شود. این قابلیت‌ها مختص به لپ تاپ هستند و کاربردی در کامپیوترهای دسکتاپ ندارند، به همین دلیل AMD به جای بازطراحی کامل پردازنده‌های مخصوص دسکتاپ با حذف قابلیت‌های غیر ضروری، به راحتی آنها را غیر فعال می‌کند.

وجود قابلیت STAPM در پردازنده‌های Ryzen 8000G​

STAPM یا مدیریت مصرف انرژی آگاه نسبت به دمای پوست، یکی از قابلیت‌های موجود در پردازنده‌های لپ تاپ AMD است که افزون بر دمای خود CPU، دمای دریافتی از حسگر تعبیه شده در قاب لپ تاپ را هم در مدیریت مصرف انرژی و دمای پردازنده در نظر می‌گیرد تا از گرم شدن بیش از حد بدنه دستگاه و ایجاد احساس ناخوشایند برای کاربر بکاهد. به وضوح چنین قابلیتی کاربردی برای کامپیوترهای رومیزی ندارد اما AMD فراموش کرده آن را در پردازنده‌های سری Ryzen 8000G غیرفعال کند.

قابلیت STAPM ای ام دی


بررسی رسانه Gamers Nexus نشان داده AMD فراموش کرده قابلیت STAPM را به درستی در پردازنده‌های رایزن 8000G غیر فعال کند که اثر منفی بر رفتار پردازنده هنگام بوست هسته‌های مرکزی و پردازنده گرافیکی دارد. ظاهراً فعال بودن STAPM موجب تراتلینگ ناخواسته پردازنده و افت سرعت آن هنگام استفاده سنگین می‌شود.



AMD در پاسخ به رسانه مزبور اعلام کرده یک آپدیت در دست توسعه است که این مشکل را برطرف خواهد کرد. آپدیت مورد بحث در قالب آپدیت بایوس از طریق سازندگان مادربرد ارائه خواهد شد.

بررسی‌های GN نشان می‌دهد غیرفعال کردن کامل قابلیت STAPM حداکثر موجب 16 درصد افزایش عملکرد می‌شود که به وضوح قابل چشم پوشی نیست. بهتر است طی هفته‌های پیش رو وب سایت سازنده مادربرد سیستم خود را برای اطلاع از در دسترس بودن این آپدیت مهم چک کنید.

آغاز انتشار آپدیت رفع مشکل STAPM​

ظاهراً MSI اولین سازنده‌ای است که اقدام به انتشار آپدیت BIOS برای حل این مشکل می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد از چند روز قبل این سازنده تایوانی یک آپدیت بایوس بتا برای مادربردهای AM5 خود منتشر کرده که قابلیت STAPM به طور پیش فرض در آن غیر فعال است.

این آپدیت برای کلیه مادربردهای سوکت AM5 ساخت MSI در دسترس است و دارندگان آنها می‌توانند اقدام به دریافت بایوس جدید و آپدیت مادربرد خود کنند. این آپدیت مبتنی بر AGESA ComboPI 1.1.0.2b است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
برند پر آوازه MSI در پاسخ به آخرین تغییرات استاندارد پاور ATX به سراغ عرضه جدیدترین پاورهای سری MAG منطبق بر استاندارد PCIe 5 رفته تا خیال گیمرها بابت کارت‌های گرافیک جدید آسوده باشد. بنابراین اگر به دنبال یک پاور ایمن، مطمئن و با راندمان انرژی بالا برای سیستم خود می‌گردید ادامه این مطلب را خوانده تا با ویژگی‌های بارز پاورهای سری MAG شامل A750BN و A1250GL و A1000GL آشنا شوید.

پاور جزء حساس‌ترین قطعات محسوب می‌شود و به همین سبب انتخاب یک پاور متناسب با سخت افزار سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه با ظهور استانداردهای جدید چون PCIe 5.0 و ATX 3.0، دیگر نمی‌توان همانند گذشته به بازار رفت و بر اساس توصیه فروشندگان اقدام به تهیه پاور برای سیستم خود نمود.

بنابراین اگر به پیدا کردن یک پاور خوب برای سیستم جدید خود فکر می‌کنید یا قصد ارتقای قطعات و تهیه یک منبع تغذیه جدید را دارید، بهتر است بدانید پاورهای مرغوب سری MAG ام اس آی در تنوع‌های مختلف و متناسب با نیاز و سلیقه و بودجه شما و با گارانتی معتبر در دسترس شماست. در ادامه به معرفی تعدادی از پاور‌های PCIe 5 این برند از سری MAG می‌پردازیم.

پاور MAG A750BN PCIE5


پاور MAG A750BN PCIE5​

پاورهای سری MAG آمده تا به گیمرها کمک کند از نهایت ظرفیت سیستم خود بهره برده و در بازی‌ها دست برتر را داشته باشند. پاور MAG A750BN با استاندارد PCIE5.0 تا توان 300 وات سازگار بوده و امکان استفاده از کارت‌های گرافیک RTX 4070 را برای گیمرها فراه می‌کند.

این پاور ام اس آی از گواهی 80 PLUS BRONZE بهره برده که نوید مصرف انرژی کمتر و راندمان بالاتر را به گیمرها می‌دهد. پاور A750BN از انواع و اقسام استاندارد‌های محافظتی شامل OVP، OCP، SCP، OPP و OTP پشتیبانی کرده تا امکان آسیب به قطعات سیستم شما به حداقل برسد. همچنین با بالا رفتن دمای سیستم در عملکرد این پاور خللی وارد نمی‌شود و تکیه به یک فن 120 میلی متری با نویز کم می‌توان گرمای پاور را به خوبی دفع کند.

پاور MAG A1000GL PCIE5


پاور MAG A1000GL PCIE5​

پاور MAG A1000GL از استاندارد ATX 3.1 پشتیبانی کرده و قادر است جریان پایدار انرژی را برای مدت طولانی برای کارت‌های گرافیک غول‌پیکر سری RTX 40 از طریق کانکتور PCIe CEM 5.1 فراهم کند.

پشتیبانی از گواهی 80 PLUS Gold هم عملکرد بهینه و مصرف انرژی کمتر را برای MAG A1000GL به ارمغان آورده است. ام اس آی برای پاور تمام ماژولار MAG A1000GL از کابل‌های فلت استفاده کرده تا حجم کابل‌ها بکاهد و ظاهر کیس را زیباتر کند.

استفاده از فن‌های 135 میلی متری با بلبرینگ داینامیک تعادل جالبی بین عملکرد و سطح نویز ایجاد کرده و انواع و اقسام پروتکشن‌های حفاظتی مانند OVP ، OCP ، OPP ، OTP ، SCP و UVP هم جلوی هرگونه آسیب به سیستم گران‌قیمت شما را می‌گیرد.

پاور MAG A1250GL PCIE5


پاور MAG A1250GL PCIE5​

پاور MAG A1250GL از استاندارد ATX 3.1 پشتیبانی کرده که می‌تواند جریان پایدار انرژی را برای مدت طولانی برای کارت‌های گرافیک غول‌پیکر سری RTX 40 فراهم کند. پشتیبانی از گواهی 80 PLUS Gold هم معرف عملکرد بهینه و مصرف انرژی کمتر است.

اتصال کابل‌ها به پاور A1250GL به صورت ماژولار بوده و استفاده ام اس آی از کابل‌هایی با طراحی تخت موجب شده تا حجم کابل‌ کشی کمتر شده و ظاهر کیس زیباتر شود و فضای بیشتری برای جابجایی جریان هوا درون کیس وجود داشته باشد.

استفاده پاور A1250GL از فن‌های مرغوب 135 میلی متری مجهز به بلبرینگ داینامیک می‌تواند به کاهش صدا و افزایش دوام و عملکرد پاور کمک کند. مکانیسم های حفاظتی OVP و OCP و OPP و OTP و SCP و UVP خیالتان را بابت آسیب رسیدن به سخت افزار گران‌قیمت سیستم شما راحت می‌کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
برند پر آوازه MSI در پاسخ به آخرین تغییرات استاندارد پاور ATX به سراغ عرضه جدیدترین پاورهای سری MAG منطبق بر استاندارد PCIe 5 رفته تا خیال گیمرها بابت کارت‌های گرافیک جدید آسوده باشد. بنابراین اگر به دنبال یک پاور ایمن، مطمئن و با راندمان انرژی بالا برای سیستم خود می‌گردید ادامه این مطلب را خوانده تا با ویژگی‌های بارز پاورهای سری MAG شامل A750BN و A1250GL و A1000GL آشنا شوید.

پاور جزء حساس‌ترین قطعات محسوب می‌شود و به همین سبب انتخاب یک پاور متناسب با سخت افزار سیستم از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه با ظهور استانداردهای جدید چون PCIe 5.0 و ATX 3.0، دیگر نمی‌توان همانند گذشته به بازار رفت و بر اساس توصیه فروشندگان اقدام به تهیه پاور برای سیستم خود نمود.

بنابراین اگر به پیدا کردن یک پاور خوب برای سیستم جدید خود فکر می‌کنید یا قصد ارتقای قطعات و تهیه یک منبع تغذیه جدید را دارید، بهتر است بدانید پاورهای مرغوب سری MAG ام اس آی در تنوع‌های مختلف و متناسب با نیاز و سلیقه و بودجه شما و با گارانتی معتبر در دسترس شماست. در ادامه به معرفی تعدادی از پاور‌های PCIe 5 این برند از سری MAG می‌پردازیم.

پاور MAG A750BN PCIE5


پاور MAG A750BN PCIE5​

پاورهای سری MAG آمده تا به گیمرها کمک کند از نهایت ظرفیت سیستم خود بهره برده و در بازی‌ها دست برتر را داشته باشند. پاور MAG A750BN با استاندارد PCIE5.0 تا توان 300 وات سازگار بوده و امکان استفاده از کارت‌های گرافیک RTX 4070 را برای گیمرها فراه می‌کند.

این پاور ام اس آی از گواهی 80 PLUS BRONZE بهره برده که نوید مصرف انرژی کمتر و راندمان بالاتر را به گیمرها می‌دهد. پاور A750BN از انواع و اقسام استاندارد‌های محافظتی شامل OVP، OCP، SCP، OPP و OTP پشتیبانی کرده تا امکان آسیب به قطعات سیستم شما به حداقل برسد. همچنین با بالا رفتن دمای سیستم در عملکرد این پاور خللی وارد نمی‌شود و تکیه به یک فن 120 میلی متری با نویز کم می‌توان گرمای پاور را به خوبی دفع کند.

پاور MAG A1000GL PCIE5


پاور MAG A1000GL PCIE5​

پاور MAG A1000GL از استاندارد ATX 3.1 پشتیبانی کرده و قادر است جریان پایدار انرژی را برای مدت طولانی برای کارت‌های گرافیک غول‌پیکر سری RTX 40 از طریق کانکتور PCIe CEM 5.1 فراهم کند.

پشتیبانی از گواهی 80 PLUS Gold هم عملکرد بهینه و مصرف انرژی کمتر را برای MAG A1000GL به ارمغان آورده است. ام اس آی برای پاور تمام ماژولار MAG A1000GL از کابل‌های فلت استفاده کرده تا حجم کابل‌ها بکاهد و ظاهر کیس را زیباتر کند.

استفاده از فن‌های 135 میلی متری با بلبرینگ داینامیک تعادل جالبی بین عملکرد و سطح نویز ایجاد کرده و انواع و اقسام پروتکشن‌های حفاظتی مانند OVP ، OCP ، OPP ، OTP ، SCP و UVP هم جلوی هرگونه آسیب به سیستم گران‌قیمت شما را می‌گیرد.

پاور MAG A1250GL PCIE5


پاور MAG A1250GL PCIE5​

پاور MAG A1250GL از استاندارد ATX 3.1 پشتیبانی کرده که می‌تواند جریان پایدار انرژی را برای مدت طولانی برای کارت‌های گرافیک غول‌پیکر سری RTX 40 فراهم کند. پشتیبانی از گواهی 80 PLUS Gold هم معرف عملکرد بهینه و مصرف انرژی کمتر است.

اتصال کابل‌ها به پاور A1250GL به صورت ماژولار بوده و استفاده ام اس آی از کابل‌هایی با طراحی تخت موجب شده تا حجم کابل‌ کشی کمتر شده و ظاهر کیس زیباتر شود و فضای بیشتری برای جابجایی جریان هوا درون کیس وجود داشته باشد.

استفاده پاور A1250GL از فن‌های مرغوب 135 میلی متری مجهز به بلبرینگ داینامیک می‌تواند به کاهش صدا و افزایش دوام و عملکرد پاور کمک کند. مکانیسم های حفاظتی OVP و OCP و OPP و OTP و SCP و UVP خیالتان را بابت آسیب رسیدن به سخت افزار گران‌قیمت سیستم شما راحت می‌کند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
کمپانی تایوانی MSI به تازگی از یک مانیتور گیمینگ خمیده با نام MAG 345CQR رونمایی کرده است. این مانیتور گیمینگ به پنل LCD از نوع VA مجهز شده و وضوح UWQHD دارد. مانیتور گیمینگ 34 اینچی ام اس آی دارای انحنای 1000R بوده و پنل آن نرخ نوسازی 180 هرتز و زمان پاسخدهی 1 میلی‌ثانیه دارد. MSI از نمایشگر گیمینگ MAG 345CQR خود رونمایی کرده است. این مانیتور 34 اینچی به پنل LCD دارای انحنای 1000R مجهز شده و وضوح نمایشگرش هم معادل 3440 در 1440 پیکسل UWQHD است.بر اساس گزارش guru3d مانیتور گیمینگ MAG 345CQR با نرخ تازه سازی 180 هرتز و زمان پاسخدهی سریع 1 میلی ثانیه روانه بازار شده و حداکثر روشنایی پنل آن به 300 نیت رسیده و کنتراست آن نیز برابر 1 به 3000 است.




345CQR-2.jpg



سایر مشخصات مانیتور گیمینگ MAG 345CQR


این مانیتور از فناوری Adaptive-Sync پشتیبانی کرده تا گیمرها با پدیده پارگی تصاویر روبرو نشوند. همچنین باید به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند Night Vision اشاره کرد که گیمرها قادر خواهند بود قسمت‌های کم نور گیم‌پلی بازی را به راحتی مشاهده کنند.پنل صفحه نمایش از فناوری VA بهره گرفته است که کنتراست بالا و زاویه دید وسیع را به کاربر ارائه می‌دهد. با روشنایی 300 نیت، نسبت کنتراست 3000:1 و پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ، تصاویری با رنگ‌های جذاب، زنده، و جزئیات زیاد را نمایش می‌دهد.





345CQR-3.jpg




این مانیتور 90 درصد از فضای رنگی Adobe RGB و همچنین 95 درصد از فضای رنگی DCI-P3 و 120 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. درگاه‌های ورودی و خروجی این مانیتور شامل پورت DisplayPort 1.4a و دو پورت HDMI 2.0b به همراه جک 3.5 میلی‌متری صداست.همچنین پایه ارگونومیک امکان تنظیم شیب از 5- تا 20 درجه، چرخش از 30- تا 30 درجه و تنظیم ارتفاع تا 100 میلی متر را فراهم خواهد کرد. علاوه بر آن سازگاری پایه VESA 100 x 100 میلی متری از دیگر ویژگی‌های این مانیتور است. مانیتور گیمینگ MAG 345CQR ابعادی برابر 797.53 در 332.31 در 518.9 میلی متر داشته و وزن آن به 7.75 کیلوگرم می‌رسد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 SUPER EXPERT توسط رسانه معتبر TWEAKTOWN و کسب نشان منتخب سردبیر

کارت های گرافیک سری EXPERT : تلفیق زیبایی طراحی و عملکرداوج طراحی کارت گرافیک را با سری GeForce RTX 40 EXPERT کشف کنید. سری EXERT فقط در مورد عملکرد نیست. این یک شاهکار بصری است. بدنه که با دقت از آلومینیوم ساخته شده است، پیچیدگی و دوام را به نمایش می گذارد. طراحی دقیق و توجه به جزئیات منجر به کارت گرافیکی می شود که نه تنها از نظر قدرت برتر است، بلکه با زیبایی شناسی ظریف نیز برجسته می شود و استاندارد جدیدی را ایجاد می کند.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تست و بررسی MSI MAG CORELIQUID E360 توسط رسانه معتبر eTeknix و کسب نشان منتخب سردبیر

MSI سری جدید واترکولرهای خود را به نام MAG CORELIQUID E معرفی کرد و ادعا می‌کند عملکرد آنها در دفع گرمای پردازنده بهتر از همیشه است. این واترکولرها در دو اندازه 360 و 240 میلی متری عرضه می‌شوند که در ادامه می‌توانید با آنها آشنا شوید.واترکولرهای سری MAG CORELIQUID E ام اس آی با سوکت های مُدرن چون AMD AM5 و LGA 1700 سازگاری داشته و در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می شوند.مهم‌ترین ویژگی واترکولرهای MAG CORELIQUID E که‌ ام اس آی روی آن دست گذاشته، طراحی جدید واتر بلاک است. در این سری مساحت کانال‌های هسته مسی به گونه‌ای است که تمام سطح تماس با CPU را پوشش می‌دهد تا بهتر بتواند گرما را از پردازنده به مایع کولانت منتقل کند. این در حالی است که در طراحی‌های دیگر عمدتاً تنها بخشی از مساحت هسته مسی کانال تبادل گرما دارد.

همچنین MSI می‌گوید افزایش ارتفاع برآمدگی کانال‌های هسته‌ای مسی و ترکام بالای آنها، باعث تبادل دمایی بهتر میان هسته با مایع خنک کننده می‌شود.از هسته مسی و طراحی جدید آن که بگذریم، خود واتربلاک دارای طراحی گرد با نورپردازی RGB است که یک موتور سه فاز 6 قطبی را در خود جای داده است. همانند واترکولرهای پیشین MSI، قسمت مرکزی واتر بلاک قابلیت چرخش دارد و مهم نیست که آن را چگونه نصب کنید. نویز این پمپ به طور متوسط 20dBA اندازه گیری شده است و سرعت چرخش آن به 3000 دور در دقیقه می‌رسد.

رادیاتور این نسل دارای دارای جمعاً 16 مسیر است که 6 مسیر آن مخصوص دفع گرمای کولانت ورودی به رادیاتور و 6 مسیر هم برای خنک کردن کولانت پیش از بازگشت به واتربلاک است. MSI ادعا می‌کند این طراحی باعث دفع بهتر گرما می‌شود.
از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های واترکولرهای سری MAG CORELIQUID E ام اس آی می‌توان شیلنگ‌های مقاوم در برابر نشت کولانت، فن RGB، یاتاقان فن بادوام FDB، تیغه‌های فن آکرلیکی برای زیبایی بیشتر نورپردازی و سازگاری کامل با کلیه سوکت های پردازنده مُدرن AMD و اینتل را برشمرد.

MSI می‌گوید طول عمر فن‌های بکار رفته در MAG CORELIQUID E حدود 50,000 ساعت و عمر پمپ آن 200,000 تخمین زده شده است که بادوام به نظر می‌رسد.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
کُندی سیستم‌تان را با SSD های باکیفیت MSI بگیرید!


اگر شما هم به دنبال اس اس دی معتبر برای ارتقای پی سی یا لپ تاپ خود می‌گردید اما نمی‌دانید از میان انبوه محصولات بازار کدام را انتخاب کنید، این نوشتار را از دست ندهید و با SSD های MSI آشنا شوید.

با پیشرفت چشمگیر سخت‌افزارهای مختلف، اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که استفاده از حافظه‌های HDD می‌تواند منجر به کند شدن لپ‌تاپ، رایانه شخصی یا حتی کنسول گیمینگ شده و کاهش چشمگیر عملکرد را به همراه داشته باشد. این در حالی است که حافظه‌های پرسرعت SSD ضمن جهش عملکرد طی سال‌های گذشته با کاهش قیمت نیز مواجه شده‌اند. بر همین اساس، می‌توان گفت که استفاده از یک SSD با کیفیت حالا به یک ضرورت تبدیل شده است.

در این بین می‌توان به حافظه‌های SSD ساخت MSI اشاره کرد که علاوه بر ارائه عملکرد بسیار خوب در رده‌های کاری مختلف، از دوام بالایی برخوردار بوده و با تمام پلتفرم‌ها نیز سازگار هستند.

اس‌ اس دی MSI SPATIUM S270؛ مقرون به صرفه و پرسرعت​

اس‌اس‌دی SPATIUM S270 از برند MSI را می‌توان یک گزینه مقرون به صرفه توصیف کرد که برای استفاده از رابط SATA III بهینه شده و سرعت خواندن-نوشتن به ترتیب تا 500 و 450 مگابایت بر ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اس‌ اس دی MSI SPATIUM S270



این محصول ساخت تایوان برای ارتقای سیستم‌های قدیمی یا میان‌رده یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار ایران به شمار می‌آید، به لطف استفاده از جدیدترین فناوری تراشه‌های 3D NAND فضای ذخیره‌سازی 120 تا 960 گیگابایت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اس اس دی MSI M390؛ جذاب برای گیمرها​

حافظه‌های اس اس دی MSI M390 را می‌توان یکی دیگر از SSDهای مقرون به صرفه برند MSI توصیف کرد که به رابط PCIe Gen3x4 مجهز شده و از سرعت خواندن و نوشتن 3300 و 3000 مگابایت بهره می‌برد.

اس اس دی MSI M390




حافظه‌های M390 ام‌اس‌آی به لطف سرعت بالا و طول عمر 1200 ترابایت (TBW) یک گزینه بسیار مناسب برای گیمرهایی هستند که علاوه بر سرعت، به دوام و عملکرد بدون مشکل در دراز مدت نیز اهمیت می‌دهند.

سری M390 در ظرفیت‌های 250 گیگابایت تا 2 ترابایت برای رفع تمام نیازهای یک گیمر حرفه‌ای در بازار قابل دسترس هستند.

اس اس دی MSI M450؛‌ سریع و قابل اعتماد​


در مرحله بعد از معرفی حافظه‌های SSD ام‌اس‌آی به سری M450 می‌رسیم که با تمرکز ویژه بر روی بهبود عملکرد و سرعت روانه بازار شده و می‌توانند قابلیت اطمینان بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار دهند.

اس اس دی MSI M450


از برترین ویژگی‌های این حافظه‌های SSD می‌توان به سرعت بسیار بالای 3600 و 3000 مگابایت در ثانیه برای خواندن-نوشتن اشاره کرد.


محصولات سری M450 ام‌اس‌آی از رابط PCIe Gen4x4 بهره‌مند شده و در ظرفیت‌های 250 گیگابایت تا 2 ترابایت عرضه شده‌اند. علاوه بر این، باید به فرم فاکتور M.2 2280 و طول عمر 1200 ترابایت (TBW) این سری اشاره کرد که باعث شده برای ارتقا رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و حتی کنسول‌های گیمینگ که درگاه NVMe در اختیار دارند، گزینه بسیار خوبی باشند.

اس اس دی MSI M480 PRO؛ همپای سخت افزارهای پرسرعت​

حافظه‌های اس اس دی MSI M480 PRO با در اختیار داشتن سرعت خواندن و نوشتن 7400 و 7000 مگابایت در ثانیه و حداکثر ظرفیت 4 ترابایت، به راحتی می‌توانند تمام نیازهای یک گیمر حرفه‌ای یا افرادی که به دنبال ارتقای سیستم خود هستند را برطرف کنند.


اس اس دی MSI M480 PRO


ظرفیت و سرعت بالای سری M480 PRO در کنار استفاده از رابط PCIe Gen4 x4 با درگاه NVMe باعث شده تا با محصولی قابل اعتماد سروکار داشته باشیم که در رسانه‌های دنیای سخت‌افزار مورد تحسین همگان قرار گرفته‌اند.

اس اس دی MSI SPATIUM M570 HS؛ ممتاز برای حرفه‌ای‌ها​



در نهایت به شاهکار جذاب ام‌اس‌آی یعنی حافظه SPATIUM M570 می‌رسیم که با ارائه سرعت خواندن و نوشتن 10000 مگابایت در ثانیه، در میان حافظه‌های فوق‌العاده پرسرعت PCIe 5.0 می‌درخشد.

اس اس دی MSI SPATIUM M570 HS


SPATIUM M570 HS که از محصولات رده بالای MSI به شمار آمده و در ظرفیت‌های 1 و 2 ترابایت قابل دسترس است، کنترلر باکیفیت PHISON E26 را به همراه دارد. این کنترلر علاوه بر ارائه سرعت خیره‌کننده، طول عمر 1400 ترابایت (TBW) را ممکن ساخته و باعث شده تا خیالمان از بابت عملکرد و دوام SSD نیز راحت باشد.

این عملکرد قطعاً با تولید گرمای زیادی مواجه خواهد بود، بنابراین ام‌اس‌آی برای مدیریت خوب دما و دفع حرارت به سراغ یک هیت سینک آلومینیومی برنزی با طراحی زیبا رفته است.

اس اس دی MSI SPATIUM M570 HS




در نهایت باید به ویژگی‌های پیشرفته و قابلیت‌هایی همچون TRIM، SMART و LDPC برای کاهش مصرف انرژی و افزایش طول عمر در کنار قابلیت‌های پیشرفته تصحیح خطا مانند ECC اشاره کرد. در صورتی که به دنبال ارتقا سیستم‌های رده بالای گیمینگ یا رندرینگ خود هستید، SPATIUM M570 HS قطعاً باید در لیست خرید شما جای بگیرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
نسخه جدید نرم افزار محبوب اورکلاکینگ و مانیتورینگ MSI Afterburner عرضه شد

MSI Afterburner 4.6.6​

attachment.php



تغییرات :

Ported to VC++ 2022 compiler. Please take a note that due to this change MSI Afterburner will no longer be able to start under Windows XP. Please stay on the previous versions of the product if you need this OS support
Please take a note that size of mandatory VC++ 2022 runtime redistributables roughly doubled comparing to the previously used VC++ 2008 redistributables, and we’d like to avoid providing overblown application distributive, drastically increased in size due to bundling newer and much heavier VC++ redistributables with it. To deal with this issue we provide our own original tiny web installer for VC++ redistributables, which allowed decreasing the size of final application distributive drastically even comparing to the previous VC++ 2008 based version. Please take a note that install time can be increased slightly due to downloading VC++ 2022 runtimes redistributables on the fly during installation. If you install MSI Afterburner offline, you can always deploy required VC++ 2022 distributives later with web installer by launching .\Redist\VCRedistDeploy.bat
Added voltage control support for AMD RADEON RX 7800XT series graphics cards
Added some future NVIDIA GPU PCI DeviceIDs to hardware database
Now MSI Afterburner reinitializes skin scaling engine on DPI scaling change events to prevent cases when GUI looks cut off in some cases (e.g. after switching between display resolutions with different DPI scaling settings)
Fixed instances enumeration for some performance counters with no localized names (e.g. GPU related Windows performance counters) in PerfCounter.dll plugin
Added experimental support for "Beta : Use Unicode UTF-8 for global language support" option enabled in administrative regional OS settings. Now each localization description file contains additional "Codepage" field, defining runtime ANSI to UTF8 conversion rule for selected language pack
Seriously revamped German and Ukrainian localizations
RivaTuner Statistics Server has been upgraded to v7.3.5:
New version’s changes list is huge, it includes more than 90 compatibility enhancements, changes and new features including programmable conditional layers support, PresentMon and NVIDIA Reflex integration


 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29

پشتیبانی تمام مادربردهای MSI از ۲۵۶ گیگابایت رم DDR5

در پایان سال ۲۰۲۳، کمپانی تایوانی MSI از پشتیبانی پیشگامانه خود برای پشتیبانی از ظرفیت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت رم DDR5 رونمایی کرد. اکنون، مادربردهای MSI هم پلتفرم INTEL و AMD رسما از این مقدار حافظه پشتیبانی می‌کنند، با ۴ اسلات رم از 256 گیگابایت و ۲ اسلات رم از ۱۲۸ گیگابایت پشتیبانی می‌کنند. این پیشرفت قابلیت های چندوظیفه ای را افزایش می دهد و عملیات محاسباتی یکپارچه را تضمین می کند.

2700.jpg.webp

مادربرد های اینتل – پلتفرم سری ۷۰۰ و ۶۰۰، بایوس های جدید منتشر شدند



پلتفرم های پشتیبانی شده برای افزایش ظرفیت حافظه شامل مادربردهای اینتل ام اس آی با چیپست سری ۶۰۰ و ۷۰۰ با پشتیبانی از رم های DDR5 هستند. کاربرانی که به دنبال بهره مندی از این قابلیت هستند باید بایوس خود را ارتقا دهند. MSI در حال حاضر در تلاش است که برای تمام مادربردها بایوس جدید را آماده کند . اولین دسته آن در لیست زیر مشخص هستند . بقیه مدل ها در اواخر فوریه و مارس عرضه خواهند شد.

2702.jpg.webp

2701.jpg.webp



مادربرد های AMD همه مدل های AM5 برای ظرفیت حافظه رم ۲۵۶ گیگابایتی آماده هستند


اکنون با توجه به پشتیبانی AMD، همه مدل‌های AM5 از ظرفیت حافظه افزایش یافته از جمله مادربردهای X670، B650 و A620 پشتیبانی می‌کنند. بایوس به روز شده برای این مادربردها در ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شد، به این معنی که تمام مادربردهای MSI AM5 برای پشتیبانی از ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت حافظه رم DDR5 آماده هستند.


2705.jpg.webp
تست موفقیت آمیز ۲۵۶ گیگابایت رم DDR5 روی مادربرد MSI
لازم به ذکر است مادربردهای MSI با گارانتی معتبر شرکت های گرین و آونگ در بازار داخلی موجود هستند .
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
MSI به تازگی آپدیت جدیدی برای مادربردهای پلتفرم اینتل و AMD منتشر کرده که قابلیت جالبی را برای کاربران این برند پرآوازه به همراه دارد. آپدیت جدید مادربردهای MSI امکان پشتیبانی از ماژول‌های DDR5 با ظرفیت 64 گیگابایت را فراهم می‌کند تا در مجموع بتوان 256 گیگابایت حافظه رم روی مادربردهای ام اس آی استفاده کرد. در حال حاضر بیشتر مادربردها از حداکثر 192 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کنند اما برند MSI با انتشار آپدیتی برای مادربردهای پلتفرم اینتل و AMD این مقدار را به 256 گیگابایت رسانده است.


256gb-2.jpg



در واقع کاربران می‌توانند از ماژول‌های حافظه 64 گیگابایتی DDR5 روی مادربردهای خود استفاده کنند. پیش از این کاربران می‌توانستند از ماژول‌های 24 و 48 گیگابایتی روی مادربرد خود استفاده کنند تا سرجمع 96 و 192 گیگابایت حافظه رم در اختیار داشته باشند.از طرفی هم سازندگان در حال آماده‌سازی ماژول‌های 64 گیگابایتی بوده و در همین رابطه می‌توان به برند کینگستون اشاره کرده که کیت‌های حافظه 256 گیگابایتی خود را شامل چهار ماژول حافظه 64 گیگابایتی به نمایش گذاشته است.ماژول‌های حافظه 64 گیگابایتی هنوز به صورت گسترده به بازار عرضه نشدند و این در حالی است که MSI مقدمات استفاده از این کیت‌های حافظه را فراهم کرده است. تاکنون آپدیت بایوس مادربردهای AM5 با چیپست‌های X670 و B650 و A620 منتشر شده و اکنون نوبت کاربران مادربردهای اینتل است که از این قابلیت بهره‌مند شوند.در حال حاضر مادربردهای سری 700 و 600 اینتل در صف آپدیت قرار گرفته و حداکثر تا یک ماه دیگر از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. آپدیت جدید برای سری‌های MEG و MAG و MPG و Pro از مادربرد پرچمدار MEG Z790 Godlike Max گرفته تا MAG B760M Mortar را شامل می‌شود. همچنین مادربرد Z790MPower که اخیراً رونمایی شده نیز بخشی از این لیست است.

کیت‌های 256 گیگابایتی حافظه رم چقدر برای کاربران هزینه دارد؟

معرفی ماژول های حافظه 64 گیگابایتی DDR5 قطعا بازی را تغییر خواهد داد. کاربران می توانند 256 گیگابایت حافظه در مادربرد چهار DIMM و تا 128 گیگابایت در مادربرد دو DIMM داشته باشند.البته استفاده از 256 گیگابایت حافظه رم هزینه زیادی را روی دست کاربران می‌گذارد. در حال حاضر کیت 192 گیگابایتی Corsair's Vengeance DDR5-5200 شامل 4 ماژول 48 گیگابایتی حدود 650 دلار قیمت دارد و استفاده از یک کیت حافظه 256 گیگابایتی احتمالاً حدود 1000 دلار خرج روی دستتان می‌گذارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
تست و برررسی درایو MSI SPATIUM M570 PRO با ظرفیت 2 ترابایت توسط رسانه معتبر IGORSLAB و کسب نشان

اخیراً شرکت ام اس آی با معرفی و عرضه اس اس دی های SPATIUM M570 PRO FROZR و SPATIUM M482 سری محصولات SPATIUM خود را گسترش داد و صنعت کامپیوترهای گیمینگ را با نسل بعدی SSDهای قدرتمند آشنا ساخت. حافظه پرچمدار SPATIUM M570 PRO FROZR با استفاده از کنترلر توانمند PHISON E26 PCIe Gen 5 به همراه تراشه های فلش 3D NAND پیشرفته و راه حل نوآورانه حرارتی پسیو، عصر جدیدی را در حوزه حافظه‌های ذخیره سازی با سرعت خواندن و نوشتن 12.4 و 11.8 گیگابایت بر ثانیه معرفی می‌کند. این مشخصات نشان دهنده سرعتی 1.8 برابر سریعتر در مقایسه با SSDهای PCIe 4.0 فعلی است.


فناوری حرارتی SSD پسیو FROZR قلب نوآوری این محصول است که گرما را از M570 PRO منتقل می‌کند و آن را در تمام طول هیت سینک پخش می‌کند و در نهایت قادر است دما را تا 20 درجه سانتیگراد کاهش دهد. حافظه پرچمدار SPATIUM M570 PRO FROZR در مدلهای 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایتی عرضه می‌شود.از سوی دیگر محصول SPATIUM M482 که با تراشه های فلش 3D NAND ساخته شده است، با سرعت خواندن متوالی تا 7300 مگابایت بر ثانیه عملکرد بسیار مقبولی را برای استاندارد PCIe 4.0 ارائه می‌دهد. این محصول نیز در مدلهای 1 ترابایت و 2 ترابایتی عرضه می‌شود. هر دو مدل یک تجربه بسیار سریع را برای کاربران به ارمغان می‌آورند و چه در عرصه گیمینگ و چه در عرصه تولید محتوا کاربر را با تاخیری در حد میلی‌ثانیه‌ شگفت زده می‌کنند.
فناوری‌های تقویت عملکرد شامل بافر حافظه پنهان DRAM برای M570 PRO، حافظه پنهان SLC برای همه مدل‌ها و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های تصحیح خطای داده از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection از دیگر قابلیت‌های این محصولات ذخیره سازی هستند. افزون بر این ‌ها، MSI یک نرم‌افزار پیشرفته با قابلیت نظارت بر وضعیت سیستم و پشتیبان گیری از داده‌ها را ارائه می‌دهد که در MSI Center تعبیه شده است. کاربر می‌تواند با این نرم افزار اطلاعات جامعی در مورد وضعیت SSD از جمله سلامت درایو، ظرفیت استفاده شده و دمای کار فعلی آن را مشاهده کند.
همچنین MSI با Actiphy، یک محصول پیشرو در پشتیبان‌گیری از داده‌ها، همکاری کرده است تا برای کاربرانی که SSD‌های MSI را خریداری کرده و در سیستم شخصی خود نصب می‌کنند، قابلیت پشتیبان‌گیری را فراهم کند.












 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
MSI یک آپدیت بایوس جدید برای مادربردهای Z790 و B760 خود منتشر کرده است که امکان غیرفعال کردن قابلیت CEP اینتل را می‌دهد. با این کار می‌توان افزون بر افزایش کارایی پردازنده‌های ضریب بسته، از کاهش دما نیز برخوردار شد. جزئیات را در ادامه خبر بخوانید.CurrentExcursion Power (به اختصار: CEP) یک قابلیت در پردازنده‌های نسل چهاردهمی اینتل است که از طریق مادربرد اعمال می‌شود. این قابلیت یک کارکرد ساده دارد و آن جلوگیری از افت پایداری پردازنده به دلیل ولتاژ ناکافی است.


مشکل اینجاست بررسی‌ها و تجربه خریداران نشان می‌دهد فعال بودن CEP به معنای ولتاژ دهی بیشتر به پردازنده است که باعث افزایش دما و هم زمان افت کارایی به دلیل تأثیر منفی دما بر فرکانس بوست می‌شود.


کاهش دما و افزایش کارایی با غیرفعال کردن CEP اینتل



خوشبختانه MSI در آپدیت جدید بایوس یا به طور دقیق‌تر فرمویر مادربردهای Z790 و B760 خود، امکان غیرفعال کردن قابلیت CEP را فراهم کرده است. بررسی‌های مهندسان MSI نشان می‌دهد با غیرفعال کردن CurrentExcursion Power می‌توان به کارایی بهتر و دمای پایین‌تر با پردازنده‌های غیر K نسل چهاردهمی دست پیدا کرد.


BIOS-screen.jpg




تا پیش از این امکان غیرفعال کردن CEP تنها برای پردازنده‌های ضریب باز (K) وجود داشت، بنابراین با آپدیت بایوس جدید مادربردها می‌توان از کارایی بهتر و دمای پایین‌تر با پردازنده‌های غیر K نسل چهاردهمی اینتل برخوردار شد.

MSI-new-Intel-BIOS-with-ucode-to-disabled-CEP-on-non-K.jpg



هنگامی که قابلیت CEP فعال باشد و پردازنده از ولتاژ کافی بهره‌مند نشود، کارایی آن افت چشمگیری پیدا می‌کند. همچنین تلاش به ای آندرولت کردن پردازنده با وجود CEP فعال شاید باعث کاهش جزئی دما شود، اما کارایی به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد. از همین رو غیرفعال کردن قابلیت CEP مزایای قابل توجهی شامل کاهش دما و جلوگیری از Throttling نایش از دما دارد.

آپدیت جدید بایوس مادربردهای MSI هم چنین به اصلاح ولتاژ پردازنده‌های اینتل و کاهش کرش کردن مدل‌های نسل سیزدهمی در بازی‌ها کمک می‌کند.


CEP-disabling-support-matrix.jpg

شما می‌توانید آپدیت مخصوص مادربرد خود را از صفحه اختصاصی آن بر روی وب سایت MSI دانلود کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29
MSI CENTER 2.0.32.0



سخت افزار هرچه قدرتنمند باشد باز هم برای هماهنگی بهتر نیاز به نرم افزاری خوب است. نرم افزارهای اختصاصی محصولات تکنولوژی محور یا می تواند کاربری تک محوره داشته باشد یا به عنوان یک پلتفرم یکپارچه خود را نشان دهد. ام اس آی سال ها نرم افزار اختصاصی محصولاتش را با نام دراگون سنتر معرفی کرد اما با تغییر پلتفرم، رابط کاربری و هوش مصنوعی این پلتفرم یکپارچه با نام MSI CENTER شناخته می شود.
همانطور که عنوان شد MSI CENTER نسخه ای بروز شده از DRAGON CENTER است که این بار در قالبی جدید در خدمت محصولات این شرکت تایوانی است. ام اس آی سنتر با دستگاهی مانند مادربرد، کارت گرافیک، تجهیزات گیمینگ، آل این وان (All-in-One)، کامپیوترهای آماده و لپ تاپ سازگار است. از این رو اگر یکی از این محصولات MSI را خریداری کردید، بهتر است به وب سایت این شرکت سر زده و جدیدترین نسخه ام اس آی سنتر را دانلود و نصب کنید.

برای دانلود جدیدترین نسخه MSI CENTER کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,812
لایک‌ها
175
سن
29

کیس بینظیر MSI MEG MAESTRO 700L PZ تلفیق هنر و تکنولوژی




مروری بر فرایند طراحی و تولید کیس خاص و لیمیتتد ادیشن MSI MEG MAESTRO 700L PZ


 
بالا