برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی پاور MSI MPG A650GF توسط سخت افزار مگ و کسب نشان

شرکت معظم ام اس آی چند سالی است که به صورت جدی به عرضه پاور برای سیستم‌های دسکتاپ روی آورده است. محصولات این شرکت اکثرا توسط OEM‌های بزرگ ساخته می‌شود. با توجه به وسواسی که ام اس آی بر روی کیفیت محصولات خود دارد، می‌توان انتظار داشت، پاور‌های این شرکت نیز، به مانند دیگر محصولات ام اس آی، از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

پاور‌های ام اس آی، به زودی وارد بازار ایران خواهند شد، از این رو، سراغ شرکت MSI رفتیم تا یک پاور میان رده خوش قیمت را بررسی کنیم. همراه ما باشید با بررسی پاور ام اس آی مدل MPG A650GF

شرکت MSI، در حال حاضر فعلا 2 دسته بندی عمده برای پاور‌های خود دارد. پاور‌های خانواده MAG که در رده بندی کاملا اقتصادی و Entry Level قرار می‌گیرند. دسته دوم، پاورهای طلایی میان رده MPG هستند که از رنج 650 وات تا 1000 وات را شامل می‌شود.

پاور مورد بررسی ما، MPG A650GF است که در کلاس میان رده ام اس آی، کمترین واتیج را داراست. از خصوصیات مهم پاور‌های طلایی MPG ام اس آی می‌توان به خروجی چند ریل 12 ولت، استفاده توپولوژی Half-Bridge به همراه مبدل DC-DC برای گرفتن تمام خروجی‌ها، تمام ماژولار بودن، و استفاده از خازن‌های 105 درجه ژاپنی نام برد.

منبع تغذیه کامپیوتر MPG A650GF ام اس آی از نظر فنی پاوری کاملا استاندارد است. این پاور به تمام موئلفه‌های محافظتی شامل OPP/OVP/UVP/SCP/OCP/OTP مجهز است. از نظر استاندارد مصرف بهینه انرژی، این پاور طلایی است و در ولتاژ 220 ولت میزان مصرف بهینه آن بعضا به 90 درصد نیز می‌رسد. این هم به دلیل آن است که پاور‌های فول رنج که ولتاژ 115 ولت را پشتیبانی می‌کنند، در کشور‌هایی که سیستم برق استاندارد آنها 230 ولت است، میزان بهره وری و مصرف بهینه آنها کمی‌‌ بالاتر و بهتر از سطح دریافت گواهی مصرف بهینه است. از این نظر، برای ما که در ایران هستیم، استفاده از پاور‌های فول رنج با برق 220 ولت شهری، یک ارزش افزوده در کاهش میزان مصرف انرژی به حساب می‌آید.

از نظر استاندارد اینتل، این پاور بر اساس استاندارد سطح ATX 12V 2.52 اینتل ساخته شده است که از جمله به روز ترین سطوح استاندارد پاور به شمار می‌رود.

اما از استاندارد‌های محافظتی که بگذریم، به سراغ استاندارد‌های جدید پاور‌ها برویم که توسط لابراتوار Cybenetics به پاور‌ها اعطا می‌شود. گواهی‌های استاندارد موسسه Cybenetics اخیرا توسط Intel در به روز رسانی ATX12V 3.0 مورد پذیرش قرار گرفته است، بنابراین، آنچه که این موسسه گواهی میکند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

نتیجه گیری:​

پاور‌های MPG ام اس آی به نظر یک گزینه مناسب برای سیستم‌های نیمه حرفه ای و میان رده به حساب می‌آیند. منبع تغذیه کامپیوتر MPG A650GF ام اس آی نیز در تستی که ما از آن گرفتیم، پاور قابلی بود. هرچند برای ام اس آی، جا برای توسعه و پیشرفت در بخش پاور بسیار است، اما با شناخت بازار هدف، ام اس آی توانسته است محصولی در خور و به اندازه کافی مناسب را عرضه کند.

منبع تغذیه کامپیوتر MPG A650GF ام اس آی برای سیستم‌هایی با پردازنده‌های i3 تا i7 ضریب بسته و حداکثر با کارت گرافیک RTX 3060 Ti جواب است و می‌تواند به خوبی از پس تغذیه آنها بر آید.

قدرت مناسب، قیمت خوب، نوسان پایین، پیشنهاد استفاده از این پاور در سیستم‌های رده متوسط را میسر کرده است. از نظر نویز، اگرچه این پاور فاقد حالت فنلس است اما فن با کیفیتی که ام اس آی از آن استفاده کرده است، عملکردی بی صدا دارد. دیگر نکته منفی که با سختگیری فراوان می‌توان در نظر گرفت، سه شاخه برق آن است که حتما نیاز به یک مبدل خوب برای تبدیل به دوشاخه استاندارد ایران دارد.

این محصول به زودی با گارانتی آونگ وارد بازار خواهد شد. در پایان نشان پیشنهاد شده توسط سخت افزار به این پاور اهدا می‌گردد.

مزایا:
  • مجهز به کابل‌های تمام مشکی
  • مجهز به دو کابل برق 8 پین پردازنده
  • استفاده از خازن‌های 105C شرکت ژاپنی
  • دارای استاندارد مصرف بهینه 80 پلاس طلایی
  • استفاده از فن 14 سانتیمتری با کیفیت و بی صدا
  • مجهز به ‌پروتکشن‌های OCP/OVP/OPP/OTP/SCP/UVP

برای مطالعه کامل متن بررسی کلیک کنید















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

رونمایی MSI از مادربرد Pro H610M 12VO با پشتیبانی از ATX12VO


MSI از اولین مادربرد خود با بهره‌مندی از چیپست H610 رونمایی کرد و Pro H610M 12VO قرار است با پشتیبانی از کانکتور ATX12VO عرضه شود. مادربردهایی با بهره‌مندی از چیپست H610 معمولا محصولات قدرتمندی نیستند و توجه علاقه‌مندان به سیستم‌های قوی را جلب نمی‌کنند، با این حال MSI Pro H610M 12VO استاندارد تحویل برق تک ریلی ATX12VO را زنده نگه داشته که شایسته‌ی تقدیر است.

در این مادربرد کانکتور ATX12VO نسبت به ATX فضای کمتری اشغال می‌کند و همچنین ATX12VO با تبدیل جریان 2 ولت به 5 و 3.3 ولت، قرار است در مصرف برق بهینه‌تر باشد و این ویژگی در حالت idle power بیشتر خود را نشان می‌دهد. اما Slot رم مادربورد کم است و کاربران تنها با بهره‌مندی از دو اسلات DIMM می‌توانند تا حداکثر 64GB (2X32GB) رم DDR5-4800 را بر روی آن نصب کنند.




مادربرد MSI Pro H610M 12VO



پشتیبانی از یک اسلات PCI-E x16 و اسلات PCI-E x1 در این بُرد لحاظ شده و کاربر می‌تواند 4 درایو SATA III را به مادربرد متصل کند اما تنها یک اسلات PCIe 3.0 x4 M.2 برای SSD NVMe وجود دارد. پورت اترنت گیگابایتی اینتل، دو پورت USB 3.0، چهار پورت USB 2.0، یک درگاه PS/2 و بهره‌مندی از تراشه صوتی نه چندان جدید Realtek ALC897 از ویژگی‌های دیگر این مادربرد به حساب می‌آید.


مادربرد MSI Pro H610M 12VO


با توجه به پایین رده بودن این بُرد و محدودیت‌های چیپست H610، اما MSI از لحاظ قابلیت‌های درگاه‌های اتصال خوب عمل کرده و پشتیبانی از یک پورت DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1 در این محصول نیز لحاظ شده است.

با این حال خروجی این دو پورت به رزولوشن 4K و فریم ریت 60 محدود شده است. تاکنون و در زمان نگارش این خبر هنوز قیمت دقیق و یا زمان انتشار مادربرد MSI Pro H610M 12VO مشخص نشده اما به احتمال زیاد این مادربرد با قیمتی نسبتا مناسب و در سال جاری برای عرضه در بازار در دسترس قرار خواهد گرفت.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
رکورد اورکلاک رم DDR5 باز هم به دست MSI MEG Z690 UNIFY-X شکسته شد



چندی قبل بود که مادربرد MSI MEG Z690 UNIFY-X توانست با رکورد شکنی در بخش اورکلاک رم باز هم به هدف اصلی تولیدش یعنی اورکلاک حرفه ای نزدیک تر شود. اما بار دیگر این مادربرد توانست رکورد اورکلاک رم DDR5 و رتبه اول را در سه بخش WR RANK / GLOBAL RANK / DDR5 SDRAM RANK به نام خود ثبت کند.




مادربرد MSI MEG Z690 UNIFY-X با مدار قدرت 2+19 فاز 105 آمپر، پتانسیل بالایی در به چالش کشیدن قدرت نهایی قطعات دارد. محصولی با ساختار تک کانال رم که دو اسلات DIMM دارد و به راحتی می تواند ماژول های DDR5 تا نهایت فرکانس 6800 مگاهرتز را پشتیبانی کند. ساختار 8 لایه PCB در کنار نویز گاردها و کیفیت ساخت عالی قطعات، از مهمترین ویژگی های این مادربرد برای پایداری هر چه بیشتر در بالاترین توان کاری و اورکلاک است.



رکورد اورکلاک رم DDR5 باز هم به دست MSI MEG Z690 UNIFY-X شکسته شد



اورکلاکر KOVAN YANG از تیم MSI باز هم توانست در بخش WR RANK (رکورد جهانی)، GLOBAL RANK (رتبه جهانی) و DDR5 SDRAM RANK (رکورد متمرکز بروی یک محصول) در رتبه یک قرار گیرد. این بار این اورکلاکر برای این رکورد شکنی از پردازنده i9-12900KS با فرکانس آندرکلاک شده 428.81 مگاهرتز استفاده کرد تا تمرکز اصلی بروی اورکلاک رم باشد.


یکی از مهمترین تغییرات صورت گرفته در اورکلاک رم، تغییر در زمان بندی یا تایمینگ ماژول رم است. این اورکلاکر تایمینگ 2-127-126-126-126-72 را به ثبت رساند تا ماژول رم مورد نظر با ظرفیت 16 گیگابایت و با کمک خنک سازی نیتروژن مایع به نهایت فرکانس خیره کننده 10508 برسد. این رکورد شکنی باز هم قدرت بی نقص مادربرد MEG Z690 UNIFY-X و عملکرد عالی KOVAN YANG را به رخ رقبا کشید.

لینک رکورد در وبسایت HWBOT
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
عرضه تجهیزات جذاب گیمینگ گیرز MSI در بازار ایران با گارانتی آونگ


اگر یک گیمر حرفه‎ای باشید یا کسی که به دنبال لذت بیشتر از بازی روی سیستم است، باید همواره بهترین‌ها را انتخاب کنید تا نهایت تجربه غرق شدن در باری را به دست آورید. تجهیزات جدید حوزه گیمینگ MSI را باید بهترین دستگاه‎ها برای رسیدن به این اهداف نامید؛ تجهیزاتی که با دقت و وسواس بسیار، طوری طراحی شده‎اند تا حداکثر کارایی را به کاربر ارائه کنند.


شاید بتوان MSI را یکی از تخصصی‎ترین شرکت‎ها در حوزه تجهیزات گیمینگ دانست که از مادربرد و کارت گرافیک گرفته تا حتی تجهیزات جانبی مانند هدست، موس و کیبوردهای گیمینگ را نیز با بالاترین کیفیت طراحی کرده و در اختیار گیمرها قرار می‎دهد.

این شرکت به تازگی سری جدید گیمینگ گیرز خود را معرفی کرده که شامل تجهیزات و لوازم جانبی بسیاری است که می‌‎تواند راست کار گیمرهای سخت‌پسند و حرفه‌ای باشد. در ادامه با هم این محصولات را مرور کرده و به بررسی مشخصات خاص آنها می‎پردازیم.



بنابر اعلام شرکت MSI، کلیه تجهیزات سری Gaming Gear در حال حاضر با ضمانت شرکت گارانتی آونگ، در بازار کشور در دسترس کاربران قرار گرفته است.

کیبورد VIGOR GK50 LOW PROFILE TKL​

GK50-1.jpg




یک کیبورد حرفه‎ای گیمینگ باید بتواند همه نیازهای گیمر را به صورت کامل فراهم کند؛ نیازهایی مانند عملکرد با کمترین فشار، زمان بازیابی سریع، روان بودن و دقت بالا. مجموعه اتفاقات فوق را باید کیبورد جمع و جور VIGOR GK50 جستجو کنیم که همزمان با ابعاد کوچک خود، کوهی از ویژگی‎های مثبت را به همراه دارد.

برای کاربرانی هم که به دلایل ارگونومیک، تمایل زیادی به ارتفاع محور کیبورد دارند، امکان تغییر زاویه محور بین سه مقدار 5، 8 و 11 درجه‎ای وجود دارد. البته خود شاسی کیبورد نیز به صورت ارگونومیک طراحی شده و کمترین میزان خستگی مچ و انگشتان در هنگام تایپ یا بازی را نتیجه می‎دهد.




GK50-2.jpg




با توجه به حافظه داخلی، کاربر می‎تواند کلیدهای 3 پروفایل از جلوه‎های RGB (از میان 16 میلیون رنگ)، کلیدهای ماکرو و تنظیمات دیگر را ذخیره کرده و حتی در نرم‎افزار MSI Center، آنها را مشاهده یا تغییر دهد.

MSI همچنین امکان جابجایی آسان با همراه نمودن کیف همراه این کیبورد مکانیکی را فراهم کرده و حتی کابل ارتباطی آن را از نوع USB-C ساخته تا بتوان به صورت راحت و حتی با کابل‎های دیگر نیز، کیبورد مکانیکی GK50 را در محل‎های مختلف مورد استفاده قرار داد.

کیبورد VIGOR GK71 SONIC​

msi-gk71-1.jpg




اگر خواستار یک کیبورد همه فن حریف با قابلیت‎های فوق‎العاده باشید، VIGOR GK71 می‎تواند یکی از بهترین‎های بازار باشد. این کیبورد با استفاده از کلیدهای اختصاصی MSI Sonic Red، با اعمال فشار تنها 35 گرمی به هر کلید فعال شده و بالاترین درجه راحتی و دقت را به صورت همزمان، وارد دنیای بازی شما می‎کند.

وزن بسیار کم و ابعاد جمع و جور، دیگر ویژگی‎های این کیبورد هستند که با نورپردازی RGB حرفه‎ای، نمایی ویژه در هنگام گیم، به آن می‎افزایند. در بخش بالا سمت راست بدنه نیز چهار کلید چندرسانه‎ای و تنظیم حجم صدا جای گرفته‎اند که کلیدهای کاربردی محسوب می‎شوند.




msi-gk71-2.jpg






MSI در ساخت شاسی کیبورد از آلیاژ خاص آلومینیوم هواپیما استفاده کرده تا ثبات و دوام کیبورد را به حداکثر خود رسانده و با طراحی فشرده کیبورد، کمترین مکان بر روی میز کاربر را اشغال کند.

بخش استراحتگاه مچ دست کاربر نیز از فوم‎های حافظه‎دار باکیفیت ساخته شده‎اند تا با ساختار ارگونومیک خود کمترین خستگی را ایجاد کند. مانند دو محصول دیگر این مطلب، کیبورد GK71 نیز از پردازش رنگ‎های RGB با فناوری MSI MYSTIC LIGHT استفاده کرده که می‎تواند همان هماهنگی که بین دستگاه‎های مختلف وجود دارد را در این کیبورد حرفه‎ای نیز تجربه کند.



موس بی‎‌سیم CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT WIRELESS​

gm41-1.jpg





پس از انتخاب یک کیبورد عالی گیمینگ، حالا نوبت موس است که با قابلیت‎های ویژه خود، حس و حال کاملی از یک بازی حرفه‎ای را منتقل کند. موس گیمینگ GN41 شرکت MSI با داشتن ظاهری ساده، قابلیت‎هایی ارائه می‎کند که مخصوص گیمرهای حرفه‎ای، به خصوص آن دسته‎ای است که به بازی‎های استراتژیک و اول شخص شوتر، علاقه خاصی دارند. این موس بی‌سیم، بدون نیاز به باتری جداگانه و با وزن تنها 74 گرمی، به لطف سنسور نوری رده بالای خود نسبت تفکیک باورنکردنی 20 هزار DPI را ارائه می‎دهد.

نسبت تفکیک بالا با قابلیت ردیابی 400 حرکت در ثانیه به شما کمک می‎کند با دقت بسیار بالایی، نشانه‎گیری اسلحه به سمت دشمنان خود در بازی را ترتیب داده و با تأخیر تنها یک میلی ثانیه‎ای، 10 برابر سریعتر از موس‎های موجود در بازار، آنها را مورد هدف قرار دهید. میکروسوئیچ‎های موس نیز با عمر مفید 60 میلیون کلیک، ساخت شرکت معتبر OMRON بوده و اجازه می‎دهند تا نهایت عمر دستگاه، با کیفیت بالا از آن استفاده کنید.




gm41-2.jpg




برای روان شدن هر چه بیشتر حرکت موس روی پد یا میز، شش ناحیه به صورت مناسب به بافت‎های تسهیل سر خوردن موس روی سطح در نظر گرفته شده‎اند که اصطکاک موس و سطح را به حداقل ممکن رسانده و بالاترین درجه آزادی حرکت را در اختیار شما قرار می‎دهند.

این موس RGB برای شارژ کامل باتری داخلی خود و عملکردی 80 ساعته، تنها به 90 دقیقه زمان شارژ نیاز دارد. اگر در استفاده از GM41 عجله داشته باشید نیز کافیست آن را به مدت 10 دقیقه برای عملکرد 9 ساعته، شارژ کنید. با وجود قابلیت‎های فوق، موس MSI CLUTCH GM41، یکی از معدود گزینه‎های کامل موجود در بازار است که همه ویژگی‎های مورد نیاز برای یک گیم حرفه‎ای با بالاترین دقت را به صورت یکجا در اختیار گیمر قرار می‎دهد.



هدست گیمینگ IMMERSE GH61​

GH61-1.jpg




به عنوان یک گیمر حرفه‌ای باید بتوانید از حداکثر محتوای بازی، آگاه شده و از آنها لذت ببرید. بلندگوهایی که با فناوری شرکت خوش‎‌نام ONKYO طراحی شده، سیستم مبدل دیجیتال به آنالوگ ESS و تقویت کننده داخلی قدرتمند، میکروفون‎های پیشرفته و بسیاری موارد دیگر از جمله قابلیت‎هایی هستند که هدست گیمینگ IMMERSE GH61 را به یک گزینه ایده‎آل برای گیمرهای سخت پسند تبدیل می‎کنند.

برای اینکه کیفیت صدای پخش شده در بالشتک‎های ساخته شده از چرم مصنوعی این هدست، بیشترین حد کیفیت صدای منبع ورودی را ارائه دهد، سه مرحله عملیات تنظیم شامل عبور از مبدل دیجیتال به آنالوگ ESS (جهت افزایش قابل توجه توجه نسبت سیگنال به نویز، رنج داینامیک و کاهش مثال زدنی اعوجاج هارمونیک‌ها)، تقویت سیگنال آنالوگ با مدارهای داخلی هدست و سپس پخش از بلندگوهای باکیفیت ONKYO صورت می‎گیرد. نتیجه صدایی بسیار شفاف و واضح خواهد بود که می‎تواند بیشترین دقت را در انتقال صدای بازی به گوش کاربر داشته باشد.



GH61-2.jpg




در کنار ویژگی‎های فنی فوق، این هدست میکروفون بسیار باکیفیت دارد و هر دو رابط USB و جک 3.5 میلی‎متری را در اختیار کاربر قرار می‎دهد. محل تغییر این رابط، کنترلری روی کابل میکروفون است که حاوی چهار دکمه برای تنظیم صدا، بی‎‌صدا کردن میکروفون و تنظیم صدای شبیه‎سازی شده 7.1 کاناله خواهد داشت که خود بدنه‎ای باکیفیت از جنس آلیاژ آلومینیوم دارد. در نظر داشته باشید که با پشتیبانی از Nahimic، تنظیم صدا به هر حالتی که بخواهید از این هدست برآمده و می‎توانید با اندکی زمان، صدایی بسیار بهتر از آنچه تا پیش از این شنیده یا به گوشتان خورده را تنظیم کنید.

به هر حال اگر به دنبال یک هدست حرفه‎ای و جذاب می‎گردید که هم کیفیت خروجی عالی و هم میکروفون عالی را در کنار بدنه کلاس بالا و مقاوم ارائه دهد، بهتر است به گزینه‎ای دیگر به جز MSI IMMERSE GH61 فکر نکنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
شناخت واژه های یک SSD ایده آل / سری SPATIUM M480 مثالی برای همه سالیدها

در زمانی که تبادل اطلاعات با سرعت هرچه بیشتر در حال انجام است، خرید یک SSD پر سرعت حتی به سیستم های قدیمی جان تازه می بخشد چه برسد به سیستم های قدرتمند کنونی. در این مطلب سعی داریم تا به چند وازه مهم از سالیدها بپردازیم و ببینیم یک SSD خوب چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد.



سالید یا SSD چیست؟


سالیدها یک دستگاه ذخیره‌سازی حالت جامد هستند که از مجموعه‌های بانک ها و مدار مجتمع برای ذخیره دائمی داده‌ها استفاده می‌کند. در واقع دو نوع منبع ذخیره سازی داریم که یک دسته مربوط به دستگاه های مکانیکی می شود و دسته دوم مربوط به حافظه های جامد با فرآیند الکترونیکی است. درایو حالت جامد یا Solid-state drive که ما به طور عام به آن سالید می گوییم، دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند به سیستم شما سرعت بیشتری بدهد.


جالب است بدانید که سالیدها در واقع به عنوان ذخیره‌سازی ثانویه می توانند دیتاهای جدید را جایگزین دیتای قدیم کنند اما این فرایند چون به طور کش خود را پدیدار می سازد، شما همچنان فایل های قدیمی خود را در دسترس دارید. یک سالید خوب جدا از کیفیت ساخت بالای PCB، قطعات با کیفیت و بانک های معتبر، کدهای تصحیح خطا و ویژگی های محافظتی زیادی را به همراه دارند که البته باید بگوییم این ویژگی ها در سالیدهای رده بالا شکل بهتری به خود می گیرند.


البته قبل از شروع بهتر است بگوییم که سالیدهای موجود در بازار یا با رابط PCIe 3.0 هستند یا PCIe 4.0 که البته به زودی سالیدهای نسل جدید با رابط PCIe 5.0 و حداقل سرعت 10.000 مگابایت در ثانیه روانه بازار می شوند. این منابع ذخیره سازی در نسخه SATA و M.2 در ابعاد و رابط های مختلف راهی بازار می شوند.



چرا SSD بخریم؟


سرعت بسیار بالای انتقال داده در این نوع از منابع ذخیره سازی در هر شرایطی به نفع کاربران است. از بوت شدن سریع ویندوز گرفته تا سرعت بالای لودینگ بازی ها برای گیمرها و به هدر نرفتن وقت ارزشمند شما. یکی دیگر از مزیت های این نوع منبع ذخیره سازی نسبت به ذخیره سازی مکانیکی، نبود شوک با تکان های ناخواسته است. قطعاً می دانید که در صورتی که یک هارد دیسک ضرفه یا تکان شدیدی بخورد می تواند به خرابی و از بین رفتن داده ها منجر شود.


همچنین امنیت بیشتر داده ها در این نوع از منایع ذخیره سازی از دیگر دلایل خرید است. هرچند باید همچنان با قیمت بالای این منابع ذخیره سازی نسبت به نمونه های مکانیکی دست و پنجه نرم کرد.



سه سالید بی نقص


در این مطلب ما سه سالید از سری MSI SPATIUM M480 را مثال می زنیم که با ظاهری متفاوت برای استفاده های مختلف، مجموعه ای کامل در این حوزه هستند. هز سه سالید دارای رابط PCIe 4.0 NVMe M.2 هستند که سرعت بالا را به همراه پایداری به همراه دارند. سالید SPATIUM M480 با هیت سینکی باریک دارای ساختار بسیار عالی است که برای قرارگیری در زیر هیت سینک مادربرد مناسب است. این سالید در ظرفیت های 512 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت قارد به نهایت سرعت خواندن 7000 مگابایت در ثانیه و نهایت سرعت نوشتن 6800 مگابایت در ثانیه است.


شناخت واژه های یک SSD ایده آل / سری SPATIUM M480 مثالی برای همه
سالید SPATIUM M480 PLAY برای استفاده در کنسول پلی استیشن 5 بهینه شده است به طوری که ابعاد هیت سینک آن با وجود کارایی بسیار، مناسب کابین M.2 کنسول PS5 است. همانطور که می دانید سالیدی که برای پلی استیشن 5 استفاده می شود باید حتما دارای هیت سینک باشد اما ابعاد کابین سالید M.2 این کنسول آنقدر بزرگ نیست که سالیدهایی با ابعاد بزرگ هیت سینک بروی آن قرارگیرد. این سالید با ظرفیت های 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت همچنان نهایت سرعت خواندن و نوشتن آن به ترتیب 7000 و 6800 مگابایت در ثانیه است.


شناخت واژه های یک SSD ایده آل / سری SPATIUM M480 مثالی برای همه



سالید SPATIUM M480 HS با هیت سینک بسیار بزرگ، برای کاربرانی که بار تبادل داده بسیار بالایی دارند مناسب است. هیت سینک سالید SPATIUM M480 HS چنان بزرگ و کارآمد است که می تواند به تنهایی 20 درجه سانتی گراد از حرارت سالید را کم کرده تا پایداری بی نهایت به این محصول جذاب ببخشد. سرعت نوشتن و دیگر مشخصات فنی این سالید مانند دو مدل دیگر است.


شناخت واژه های یک SSD ایده آل / سری SPATIUM M480 مثالی برای همه



فلش 3D NAND


فلش 3D NAND نوعی ساختار غیر فرار است که در آن سلول های حافظه به صورت عمودی در چندین لایه قرار گرفته اند. طراحی و ساخت حافظه NAND سه بعدی به طور اساسی با NAND دو بعدی یا مسطح سنتی که در آن سلول های حافظه در یک ماتریس دو بعدی ساده مرتب شده اند متفاوت است.


فلش 3D NAND - شناخت واژه های یک SSD ایده آل / سری SPATIUM M480 مثالی برای همه



سالیدهای 3D NAND با قرار دادن سلول های حافظه در لایه های عمودی به جای یک لایه افقی، ظرفیت و عملکرد را افزایش می دهند. این به طور موثر سلول‌های حافظه موجود را برای یک منطقه مشخص، چند برابر می‌کند و در عین استفاده از مناطق کوچک‌تر، ظرفیت‌های ذخیره‌سازی بسیار بیشتری را ممکن می‌سازد. علاوه بر این، انباشتگی اتصالات کلی کوتاه‌تر را برای هر سلول حافظه فعال می‌کند که از عملکرد سریع‌تر حافظه پشتیبانی می‌کند.



قابلیت TRIM


استفاده از TRIM می‌تواند عملکرد نوشتن داده‌ها بر روی SSD را بهبود بخشد و به عمر طولانی‌تر SSD کمک کند. در سالیدهای مبتنی بر فلش NAND داده ها بروی واحدهایی که به عنوان صفحات شناخته می شوند خوانده و نوشته می شوند که در یک سالید معمولی 128 صفحه یک بلوک داده واحد را تشکیل می دهد. اما قبل از اینکه بتوان بریو سالیدها داده ها را منتقل کرد، یک بلوک کامل از داده هایی که دیگر مورد نیاز نیستند باید پاک شوند. در واقع این یک خانه داری در سالیدها است و وظیفه TRIM بردن آشغال ها به بیرون از خانه است.


قابلیت LDPC ECC


کد تصحیح خطا یکی از مهمترین ویژگی ها در سالیدها است. در واقع کاربر می خواهد داده هایی با امنیت بالا داشته باشد. خظاهای احتمالی در یک منبع ذخیره سازی در صورت برطرف نشدن می توان امنیت داده های کاربر را به خطر بیاندازد یا دیگر از داده ها خبری نباشد. کدهای تصحیح خطای مرسوم (ECC) به طور فزاینده ای برای درایوهای حالت جامد (SSD) یا سالیدها ناکافی شده است زیرا ظرفیت حافظه فلش NAND همچنان افزایش می یابد و قابلیت اطمینان آن همچنان رو به کاهش است.


در واقع بسیار خوب است که از یک ECC بسیار قوی تر، مانند کد بررسی برابری با چگالی کم (LDPC) استفاده شود تا قابلیت اطمینان SSD ها به میزان قابل توجهی بهبود یابد. اگرچه کد LDPC برای بهره‌برداری کامل از قابلیت تصحیح خطا در سالیدها، نیاز به سنجش حافظه فلش با دانه‌ریزی نامتعارف دارد که منجر به افزایش تأخیر خواندن حافظه می‌شود. اما راهکارهای بسیاری برای برطرف کردن این تاخیر استفاده می شود.



رمزگذاری AES-256


همانطور که بیان شد امنیت داده ها در یک منبع ذخیره سازی بسیار مهم است. این امنیت یا می تواند با خطاهای داخلی به خطر بیافتد یا توسط مجرمان سایبری و سرقت اطلاعات. رمزگذاری یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای محافظت از داده‌های حساس است. رمزگذاری با گرفتن متن ساده و تبدیل آن به متن رمزی، که از کاراکترهای به ظاهر تصادفی تشکیل شده است، کار می کند. فقط کسانی که کلید ویژه را دارند می توانند آن را رمزگشایی کنند. AES از رمزگذاری کلید متقارن استفاده می کند که شامل استفاده از تنها یک کلید مخفی برای رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات است.


قابلیت SMART


یک سالید SMART توانایی تجزیه و تحلیل خود و گزارش وضعیت خود را دارد. این موضوع هم ارتباطی با امنیت داده ها دارد. دقیقاً همان چیزی که یک کاربر از یک منبع ذخیره سازی انتظار دارد. درایوهای حالت جامد مجهز به SMART لایه بیشتری از قابلیت اطمینان را ارائه می دهند. این فناوری درایو را در فواصل زمانی اسکن می کند تا سلامت آن را ارزیابی کند. این به عملکرد SMART اجازه می دهد تا تعیین کند که یک درایو در وضعیت خوبی است و چه زمانی در معرض خطر خرابی قریب الوقوع است. حتی می‌تواند به کاربران هشدار دهد که درایو در حال خراب شدن است و ممکن است نیاز به تعویض زمانی در جاده داشته باشد.


قابلیت E2E Data Protection


حفاظت از داده‌ها از مبدأ تا مقصد یکی از مهمترین ویژگی های یک سالید خوب است. چنانچه در سالیدی خطایی رخ دهد، با این ویژگی می توان محدوده خطای به وجود آمده را تشخصی داد. داده های موجود در صورت نبود چنین قابلیت هایی، داده به راحتی در دسترس شبکه های مختلف قرار می گیرد که همین موضوع می تواند امنیت داده و وارد شدن خطا در زمان انتقال دیتا را بیشتر کند. یکی از مهمترین وظیفه های این ویژگی، برقراری ارتباط امن بین قطعات مختلف با بافر مشترک است که برای رسیدن به هدف باید در یک سیستم با هم در ارتباط باشند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
پشتیبانی مادربرد های Z690 و H670 و B660 شرکت MSI از پردازنده‌های Raptor Lake با آپدیت جدید بایوس



شرکت MSI مانند اکثر شرکت‌های تولید کننده مادربرد، به تازگی آپدیت بایوس جدیدی منتشر کرده که پشتیبانی از پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake اینتل را به مادربرد های Z690 و H670 و B660 این شرکت می‌آورد.


کدام مادربردهای MSI آپدیت جدید بایوس را دریافت می‌کنند؟

شرکت MSI در طول زمان، پشتیبانی از پردازنده‌های Raptor Lake را با بروز رسانی بایوس به تمام مادربردهای سری 600 خود خواهد آورد. اما برای شروع، فعلاً مادربرد های H690 و H670 و B660 این شرکت، آپدیت جدید بایوس را دریافت می‌کنند. پردازنده‌های نسل سیزدهی اینتل قرار است تا چند ماه دیگر معرفی بشوند و تا آن زمان، مادربردهای بیشتری آپدیت بایوس را دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر، MSI برای مادربردهای زیر که همگی بر پایه چیپست‌های Z690 و H670 و B660 هستند، آپدیت بایوس جدید را منتشر نموده است:


Z690نسخه بایوس
MEG Z690 UNIFY-X7D28vA6
MEG Z690I UNIFY7D29v17
MPG Z690 EDGE WIFI7D31vH7
MPG Z690 EDGE WIFI DDR47D31v17
MAG Z690M MORTAR WIFI7D42vB7
PRO Z690-A WIFI7D25vA7
PRO Z690-A WIFI DDR47D25v17
PRO Z690-A7D25vA7
PRO Z690-A DDR47D25v17
B660 نسخه بایوس
MAG B660 TOMAHAWK EVA e-PROJECT7D41vH6
MAG B660 TOMAHAWK WIFI7D41vA6
MAG B660 TOMAHAWK WIFI DDR47D41v27
MAG B660M MORTAR WIFI DDR47D42v17
MAG B660M MORTAR DDR47D42v17
MAG B660M BAZOOKA7D43vM6
MAG B660M BAZOOKA DDR47D43vH7
PRO B660-A7D59vA7
PRO B660M-A WIFI7D43vA7
PRO B660M-A7D43vA7
PRO B660M-VC WIFI DDR47D37v17
PRO B660M-G7D45vA6
PRO B660M-G DDR47D45v18
PRO B660M-B7D45vA6
PRO B660M-B DDR47D45v18
PRO B660M-E DDR47D46v27
PRO B660M-A CEC WIFI DDR47D37v17
H610 نسخه بایوس
PRO H610M-G DDR47D46v17
PRO H610M-B DDR47D46v17
PRO H610M-C EX DDR47D56vA4
PRO H610M-C EX7D56v16


الباقی مادربرد های Z690 و H670 و B660 این شرکت نیز تا چند روز دیگر، آپدیت جدید بایوس را دریافت می‌کنند و برای پشتیبانی از پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake شرکت اینتل آماده می‌شوند.

پیشرفت‌های Raptor Lake نسبت به Alder Lake

پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake نسبت به نسل قبل تعداد هسته‌های بیشتر، حافظه کش بیشتر و I/O بهبود یافته دارند و بیشینه فرکانس و عملکرد پردازش چند رشته‌ای آن‌ها نسبت به نسل قبل، بهبود زیادی داشته است. این پردازنده‌ها قرار است تا چند ماه دیگر عرضه بشوند. البته در کنار این پردازنده‌ها، مادربردهای سری 700 نیز معرفی و عرضه می‌شوند. اما کاربرانی که مادربرد سری 600 دارند، می‌توانند بدون تغییر مادربرد و تنها با آپدیت بایوس، پردازنده‌های نسل سیزدهم را روی مادربردهای خود نصب کنند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

راهکار جدید MSI برای نصب آسان حافظه‌های M.2 SSD در مادربردهای X670E و B650


بر اساس گزارش‌های جدید، شرکت MSI قصد دارد قابلیت‌های جدیدی را به سری مادربردهای X670E و B650 خود اضافه کند که یکی از آن‌ها اجازه‌ی نصب حافظه‌های M.2 SSD بدون نیاز به ابزار تعمیر را به کاربران می‌دهد.

همانطور که می‌دانید شرکت ای ام دی قصد دارد در آینده‌ای نزدیک از سری پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen 7000 خود رونمایی کند. این پردازنده‌ها توسط پلتفرم‌های X670E و B650 پشتیبانی می‌شوند و بر اساس گزارش‌های جدید شرکت MSI به مادربردهای جدید خود قابلیت‌های جذابی اضافه خواهد کرد که کار ساخت سیستم گیمینگ را راحت‌تر می‌کنند.



مادربردهای جدید msi




شرکت ام اس آی در مادربردهای بعدی خود قابلیتی به نام Screwless M.2 Shield Frozr اضافه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به پیچ و پیچ‌گوشتی حافظه‌های M.2 SSD را زیر یک هیت‌سینک Shield Frozr M.2 نصب کند. این فرآیند بسیار ساده و آسان است و مادربردهای بالارده‌ی ام اس آی مانند MEG X670E GODLIKE، MEG X670E ACE و MPG X670E Carbon WiFi همگی از این قابلیت برخوردار خواهند بود.



 مادربرد msi x670e



دیگر مادربردهای پلتفرم B650 و X670E ام اس آی نیز از درگاه‌های EZ M.2 بهره‌مند هستند که آن‌ها هم روش دیگری برای نصب آسان حافظه‌های M.2 SSD هستند. برای نصب اس اس دی در این مادربردها فقط کافیست حافظه‌ی مزبور را بصورت کشویی داخل درگاه مربوط قرار دهید. این قابلیت در تمام مادربردهای جدید MSI که از قابلیت Screwless M.2 Shield Frozr بهره‌مند نیستند حضور خواهد یافت به جزء در مادربردهای فرم فاکتور mini-ITX B650.



 راهکار آسان نصب ssd


شرکت ام اس آی این قابلیت‌های جدید را در استریم زنده‌ای روز گذشته به نمایش گذاشت. در این استریم مادربرد پرچمدار MEG X670E ACE به نمایش گذاشته شد و قابلیت Screwless M.2 Shield Frozr هم به صورت عملی نشان داده شد.

همچنین باید گفت هر کدام از هیت‌سینک‌های M.2 مخصوص حافظه SSD دارای یک پد حرارتی است که انتقال حرارت از SSD به هیت سینک را افزایش می‌دهد.

MSI-EZ-CLIP-SSD-1.jpg




در هر صورت انتظار می‌رود سری مادربردهای جدید ام اس آی درست پس از معرفی سری پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 در ماه سپتامبر (شهریور) سال جاری رونمایی و عرضه شوند؛ پس اگر شما هم قصد ارتقای سیستم گیمینگ خود را دارید شاید بهتر است تا معرفی و عرضه‌ی پردازنده‌ها و مادربردهای جدید صبر نمایید.

 راهکار آسان نصب ssd



نظر شما در مورد راهکار جدید ام اس آی برای اتصال آسان SSD به مادربرد چیست؟ شما چه قیمتی را برای مادربردهای X670E و B650 MSI پیش‌بینی می‌کنید؟
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی SPATIUM M480 PLAY 2TB تست رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان



شرکت MSI در حال راه‌اندازی مدل جدید و سریع از سری محصولات SSD خود برا گیمینگ است و در جدیدترین اقدام خود SPATIUM M480 PLAY را معرفی کرد. این محصول از NVMe M.2 و PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند و از تمام نیازمندی‌های سخت افزاری پلی استیشن 5 عبور کرده است. MSI با عرضه‌ی این SSD ها هویت شرکت خود را در این بخش ارتقا می‌دهد و برای کمپانی، توانایی رقابت در زمینه‌ی محصولات رده‌بالای ذخیره‌ساز سریع را فراهم می‌کند.طبق گفته MSI این محصولات با NAND flash کیفیت بالا و تراکم زیاد 3 بعدی ساخته شده‌اند و با عملکرد عالی که دارند می‌توانند تا 7000 مگابایت در دقیقه را بخوانند. در SPATIUM M480 PLAY هیت سینک آلومینیومی با روکش دوگانه‌ی شفاف تعبیه شده و این محصول برای قراردادن در پلی استیشن 5 مناسب است.

این محصول با هیت سینک آلومینیومی دوگانه عرضه شده و سرعت Read و Write آن به ترتیب 7000MB و 6800 است


استفاده از این هیت سینک امر پراکندگی گرما را برای استفاده‌های پرفورمنس بالا را در همه‌ی پلتفرم‌ها با حفظ سرعت انتقال زیاد، ممکن می‌سازد و به گیمر‌ها، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و بقیه افراد کمک خواهد کرد. تکنولوژی‌های دیگری که در SPATIUM M480 PLAY استفاده شده شامل DRAM cache buffer و SLC cache می‌شود.SSD جدید گیمینگ یک محصول بهینه شده برای استفاده در کنسول‌های بازی است و در چهار پیکربندی مختلف حافظه که شامل 500 گیگابایت، 1TB ،2TB و 4 ترابایت می‌شود ارائه خواهد شد. انتخاب‌های متعدد برای حجم فضای ذخیره‌ساز برای استفاده در کنسول‌های بازی مناسب است.


نصب این دستگاه نیز بر روی PS5، آپگریدی نسبتا ساده است و امکان لود و اجرای سریع‌تر بازی‌ها را فراهم می‌کند. این محصول با استاندارد PCIe Gen 4 و NVMe 1.4 سرعت حداکثری برای خواندن دیتای متوالی (sequential read) و نوشتن متوالی به ترتیب و با سرعت 7000MB و 6800 مگابایت را فراهم می‌کند.هیت سینک دوگانه‌ی آلومینیومی به این محصول اجازه می‌دهد در عملکرد بالا، پایداری و دمای کارکردی خود را حفظ کند. MSI این دستگاه را با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های تصحیح خطای دیتا از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection عرضه کرده و با رتبه‌ی بالای TBW، طول عمر و دوام بالای محصول را تضمین می‌کند. MSI این SSD را با گارانتی 5 ساله و محدود ارائه خواهد کرد.MSI از SSD گیمینگ SPATIUM M480 سازگار با PS5 رونمایی کرد.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

آشنایی با قابلیت KOMBO STRIKE برای افزایش کارایی 5800X3D در مادربردهای MSI



پردازنده Ryzen 7 5800X3D یکی از اعجوبه های ساختاری AMD مدتی است که در بازار موجود است اما اینکه چه تفاوتی در عملکرد این پردازنده با هم رده های غیر کش انباشته وجود دارد در این مطلب مورد بحث ما نیست. در واقع در این مطلب سعی داریم تا با قابلیت KOMBO STRIKE برای کاربرانی که این پردازنده را با مادربرد MSI اسمبل کرده اند آشنا شویم. قابلیتی که قادر به افزایش کارایی پردازنده 5800X3D در مادربردهای MSI است.

یکی از ویژگی های پردازنده 5800X3D این است که بروی مادربردهای AM4 اسمبل می شود، پس اگر هنوز اقدام به خرید این پردازنده نکرده اید باید بگوییم که طیف وسیعی از مادربردها را برای انتخاب در اختیار دارید. اما اگر از طرفداران برند MSI هستید یا به هر دلیل دیگری به یکی از مادربردهای AM4 این شرکت دست یافته اید، بهتر است با بروزرسانی بایوس به یکی از کاربردی ترین قابلیت های این مادربردها دست پیدا کنید.



قابلیت KOMBO STRIKE صرفاً برای افزایش کارایی پردازنده Ryzen 7 5800X3D در دسترس است. در واقع برای فعال کردن این قابلیت کاربردی نه لازم است که شناخت بسیاری از محیط بایوس داشته باشید و نه تنظیمات پیچیده ای را پشت سر بگذارید. تنها کافی است این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

چنانچه این پردازنده را خریداری کردید و از عملکرد مشابه آن با 5800X شوکه شدید، نگران نباشید. از آنجا که 5800X3D اولین پردازنده با ساختار حافظه کش انباشه در چنین رده ای است، به طور پیشفرض عملکرد عالی خود را به رخ نمی کشد، مگر آنکه شما بخواهید.

آشنایی با قابلیت KOMBO STRIKE برای افزایش کارایی 5800X3D در مادربردهای MSI



همانطور که گفتیم اگر از مادربردهای MSI استفاده می کنید، می توانید با رفتن به محیط بایوس این گزینه را فعال کنید. برای این منظور و پس از وارد شدن به محیط بایوس، اگر در بخش بالا سمت راست این محیط گزینه ADVANCED را دیدید، بدانید که در محیط آسان یا EZ MODE هستید که با زدن کلید F7 به سرعت وارد محیط پیشرفته بایوس می شوید. در این بخش نوشته بزرگ OC یا اورکلاک را بزنید و در صفحه باز شده به دنبال گزینه Advanced CPU Configuration باشید. با وارد شدن در این بخش KOMBO STRIKE را می بینید که به صورت پیشفرض غیز فعال است. با کلیک کردن بروی این بخش، پنجره ای باز می شود و شما باید در بین گزینه های موحجود عدد 3 را انتخاب کنید تا به بالاترین سطح عملکردی دست یابید. پس از انتخاب کلید F10 را فشرده و تغییرات را سیو کنید.


آشنایی با قابلیت KOMBO STRIKE برای افزایش کارایی 5800X3D در مادربردهای MSI



با همین راهکار ساده عملکرد پردازنده Ryzen 7 5800X3D دیگر مانند گذشته نیست. کاربرانی که نگاهی به قابلیت های موجود در بایوس ندارند معمولا، از بیشترین پتانسیل کاری قطعات خود فاصله می گیرند. قبل از فعال کردن KOMBO STRIKE پردازنده 5800X3D در بخش چند هسته ای بنچمارک CINEBENCH R23 امیتازی در محدوده 12000 هزار دارد اما با فعال کردن این قابلیت جذاب پردازنده شما به راحتی به پیشترین پتانسیل کاری خود رسیده و شما را با امتیاز بیش از 15000 در این بنچمارک شگفت زده می کند. نکته مهم این است که اگر قصد فعال کردن این گزینه را در مادربردهای MSI دارید باید از قدرت خنک سازی خنک کننده پردازنده کاملا مطمئن باشید.


آشنایی با قابلیت KOMBO STRIKE برای افزایش کارایی 5800X3D در مادربردهای MSI



یکی از مهمترین تغییرات صورت گرفته بروی پردازنده Ryzen 7 5800X3D ساختار سه بعدی حافظه نهان یا 3D V-Cache است. ای ام دی توانسته با این روش ساخت، حافظه نهان یا کش بیشتری را به کار گیرد به طوری که مجموع کش سطح L3 و L2 این پردازنده برابر با 96 مگابایت است در حالی که Ryzen 7 5800X دارای 36 مگابایت کش، Ryzen 9 5900X دارای 70 مگابایت کش و Ryzen 9 5950X دارای 72 مگابایت کش است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

شاید بگوییم ام اس آی دیر به جرگه تولیدکنندگان خنک کننده مایع پردازنده پیوست اما این شرکت ثابت کرد هر وقت دست به تولید یک محصول می زند، تا به بهترین نتیجه دست پیدا نکند آن را راهی بازار نمی کند. در این خصوص چند سالی است که این شرکت تایوانی با واترکولرهای سری R مهمان سیستم کاربران بود اما با وجود نیاز به خنک کنندگی بالا در نسل جدید پردازنده ها و البته تغییر زبان طراحی محصولات در این سال ها، سری های مختلفی از خنک کننده مایع در سبد محصولات این شرکت قرار گرفت.

قبل از معرفی خنک کننده های مایع ام اس آی باید این نکته را عنوان کنیم که این شرکت تایوانی اعلام کرده است تمام خنک کننده های مایع این شرکت قارد به پشتیبانی از سوکت آینده AMD به نام AM5 از نوع LGA 1718 هستند. در واقع MSI اولین شرکتی بود که این پشتیبانی را به خنک کننده های پردازنده خود هدیه داد. پشتیبانی از سوکت LGA 1700 اینتل هم مدت ها در دستور کار این خنک کننده ها قرار گرفته است پس می توانید با خیال راحت حتی پردازنده های پرچمدار با توان حرارتی بالا را چه از نسل های فعلی و چه پردازنده های مورد انتظار به دست این خنک کننده ها بسپارید.



خنک کننده مایع MEG CORELIQUID S

برترین خنک کننده مایع MSI تا کنون سری S است. خنک کننده ای بسیار قدرتمند که هر پردازنده پر مصرف با توان حرارتی بالا را به زانو در می آورد. این خنک کننده با طراحی زیبا دارای هد بلاک بزرگی است که ویژگی های جذابی را در خود جای داده است. ام اس آی در هد بلاک این خنک کننده مایع از یک نمایشگر 2.4 اینچ IPS استفاده کرده است که قادر به نمایشگر اطلاعات سخت افزاری، تصویر و گیف دلخواه شما، ساعت و تغییرات آب و هوایی است.



خنک کننده مایع MEG CORELIQUID S



جدا از نمایشگر IPS و طراحی زیبای هد بلاک، می توان جذاب ترین قابلیت این خنک کننده را فن 60 میلی متری قرار گرفته در بلاک دانست. این فن شاید ساده به نطر برسد اما می تواند مناطق داغ نزدیک پردازنده مانند مدار رگولاتور ولتاژ یا VRM، کنترلرها، درگاه M.2 نزدیک پردازنده و دیگر ماژول های اطراف را به خوبی خنک کرد. همانطور که می دانید خنک بودن مدار قدرت یا VRM به تنهایی می تواند بر پایداری و عملکرد بالای پردازنده تاثیر گذارد.


خنک کننده مایع MEG CORELIQUID S




قطعاً برترین ویژگی این خنک کننده، موتور یا واتر پمپ پر سرعت و قدرتمند و رادیاتور حرفه ای این خنک کننده به همراه فن های انحصاری بی صدا با حجم دمندگی بالا دانست. خنک کننده مایع سری MEG CORELIQUID S که در دو مدل S280 و S360 وارد بازار شده است، دارای فن هایی با عملکرد خیره کننده ولی بدون RGB است. نبود RGB در واقع سهل انگاری ام اس آی نیست بلکه برای بهترین عملکرد گاهی باید بعضی از ویژگی های عام پسند را نادیده گرفت.



مشخصات خنک کننده سری MEG CORELIQUID S
ابعاد رادیاتور360 میلی متری 3 فن

280 میلی متری 2 فن
جنس رادیاتورآلومینیوم
سرعت فن0 تا 2000 دو در دقیقه (S360)

0 تا 1800 دو در دقیقه (S240)
ابعاد فن120×120×25 میلی متر (S360)

140×140×25 میلی متر (S360)
قدرت دمندگی فن56.2 CFM در مدل (S360)

82.27 CFM در مدل (S240)
نویز فن22.7 تا 24.9 دسی بل
طول عمر فن50.000 ساعت
نورپردازی RGB فنندارد
ابعاد بلاک95×95×54 میلی متر
نمایشگر / نورپردازینمایشگر 2.4 اینچ
سرعت پمپبیش از 2800 دور در دقیقه
طول عمر پمپ50.000 ساعت
نویز پمپ21.2 دسی بل
سوکت اینتلLGA 1150/1151/1155/1156/1200/1700
LGA 2011/2011-3/2066
سوکت AMDAM5/AM4/FM2+/FM2/FM1/AM3+/AM3/AM2+/AM2

خنک کننده مایع MPG CORELIQUID K

یکی دیگر از خنک کننده های مایع رده بالای MSI خنک کننده های سری MPG CORELIQUID K است. این سری از خنک کننده هم مانند برادر بزرگتر خود دارای یک هد بلاک بزرگ است تا نمایشگر 2.4 اینچ و فن داخلی 60 میلی متری TORX FAN 3.0 را داخل خود جای دهد. نمایشگر استفاده شده قادر به نمایش مشخصات لحظه ای یا مانیتورینگ سخت افزاری، نمایش تصویر و ساعت است تا کاربر را به سرعت از وضعیت سیستم خود باخبر کند.



خنک کننده مایع MPG CORELIQUID K



فن 60 میلی متری TORX FAN 3.0 قرار گرفته در بلاک یکی از بهترین ایده ها برای پایداری بیشتر سیستم و طول عمر بهتر پمپ خنک کننده است. این فن می تواند کامپوننت های مهم مانند مدار قدرت پردازنده یا VRM، کنترلرها و درگاه سالید M.2 نزدیک به پردازنده را به راحتی خنک کند.



خنک کننده مایع MPG CORELIQUID K



طراحی بسیار زیبا، ابعاد رادیاتور 360 میلی متری و 240 میلی متری، فن های رادیاتور TORX FAN 4.0 با طراحی و ساختاری حرفه ای برای دمندگی بیشتر و متمرکز با نورپردازی ARGB و طول عمر 100 هزار ساعت، رادیاتور با کیفیت، لوله های انتقال کولانت با کیفیت ساخت بالا و البته پوشش بافت و در نهایت یک پمپ حرفه ای و قدرتمند، این خنک کننده را برای هر پردازنده پرچمداری با توان حرارتی بالا مناسب می کند. لازم به ذکر است که این خنک کننده مایع مانند دیگر مدل ها از جدیدترین سوکت های اینتل و AMD مانند LGA 1700 و LGA 1718 پشتیبانی می کند.



خنک کننده مایع MPG CORELIQUID K



خنک کننده های سری S و K شرکت MSI را باید یکی از برترین خنک کننده های مایع سیکل بسته جهان دانست که قدرت خنک کنندگی بسیار بالای آنها و طول عمر مناسب به همراه طراحی خیره کننده باعث شده تا خیال کاربر را برای استفاده از برترین پردازنده ها و بیبشترین بار کاری راحت کند.


مشخصات خنک کننده سری MEG CORELIQUID K
ابعاد رادیاتور360 میلی متری 3 فن

240 میلی متری 2 فن
جنس رادیاتورآلومینیوم
سرعت فن0 تا 2500 دو در دقیقه
ابعاد فن120×120×25 میلی متر
قدرت دمندگی فن77.4 CFM
نویز فن39.9 دسی بل
طول عمر فن100.000 ساعت
نورپردازی RGB فندارد
ابعاد بلاک94.66×83.36×94 میلی متر
نمایشگر / نورپردازینمایشگر 2.4 اینچ / ARGB
سرعت پمپبیش از 2800 دور در دقیقه
طول عمر پمپ50.000 ساعت
نویز پمپ20 دسی بل
سوکت اینتلLGA 1150/1151/1155/1156/1200/1700
LGA 2011/2011-3/2066
سوکت AMDAM5/AM4/FM2+/FM2/FM1/AM3+/AM3/AM2+/AM2

خنک کننده مایع MAG CORELIQUID C

خنک کننده مایع سری C شرکت MSI در زمان معرفی توانست نظر بسیاری را جلب کند. طراحی بروز و زیبا، نورپردازی کامل RGB حتی در پوسته هد بلاک و ساختار حرفه ای بخشی از این جذابیت ها است. ام اس آی در طراحی بلاک این خنک کننده سعی کرده تا با الهام از الماس و پوشش شفاف، زیبایی بصری ویژه ای را به این سری ببخشد. پنل شفاف این بلاک باعث شده تا نورپردازی RGB در کنار استفاده از برش های سه بعدی تجربه بصری جالبی را پدیدار سازد.



خنک کننده مایع MAG CORELIQUID C



شاید بتوان گفت یکی از مهمتری قابلیت های این سریی از خنک کننده ها وجود پمپ در رادیاتور است که از سری R به ارث برده است. وجود پمپ در رادیاتور طول عمر بالای پمپ را در دراز مدت تضمین می کند زیرا از گرمای پردازنده و دیگر قطعات داغ به دور است. جدا از موضوع، دور بودن پمپ از بلاک، نویز کمتر را ارائه می کند و در نهایت صداهای آزاردهنده بعضی از خنک کننده های موجود در بازار را ندارد.



خنک کننده مایع MAG CORELIQUID C




خنک کننده های سری C شرکت MSI در سه ابعاد مختلف رادیاتور یعنی 240 میلی متری، 280 میلی متری و 360 میلی متری عرضه می شود که در کنار طراحی چشم نواز، فن های حرفه ای با دمندگی عالی و طول عمر بالا و پمپ قدرتمند با طراحی سه فاز، آن را مناسب گیمرها و تولیدکنندگان محتوا می کند. این خنک کننده هم از جدیدترین سوکت های AMD و اینتل پشتیبانی می کند.


مشخصات خنک کننده سری MEG CORELIQUID C
ابعاد رادیاتور360 میلی متری 3 فن

280 میلی متری 2 فن
240 میلی متری 2 فن
جنس رادیاتورآلومینیوم
سرعت فن500 تا 2000 دو در دقیقه
ابعاد فن120×120×25 میلی متر
قدرت دمندگی فن78.7 CFM
نویز فن34.3 دسی بل
طول عمر فن70.000 ساعت
نورپردازی RGB فندارد
ابعاد بلاک70.5×70.5×52 میلی متر
نمایشگر / نورپردازیARGB
سرعت پمپبیش از 4200 دور در دقیقه
طول عمر پمپ100.000 ساعت
نویز پمپ18 دسی بل
سوکت اینتلLGA 1150/1151/1155/1156/1200/1700
LGA 2011/2011-3/2066
سوکت AMDAM5/AM4/FM2+/FM2/FM1/AM3+/AM3/AM2+/AM2

خنک کننده مایع MAG CORELIQUID P


خنک کننده مایع سری P شرکت MSI چه از نظر طراحی و چه مشخصات فنی کاملا مشابه سری C است با این تفاوت که رنگ بندی تمام مشکی بدون نورپردازی RGB این خنک کننده ها را به ظاهری بسیار خاص تبدیل کرده است. طراحی الهام گرفته شده از الماس در بخش هد بلاک، نسان دراگون ام اس آی و رنگ مشکی، این خنک کننده را مناسب کاربران خاص پسند می کند.

خنک کننده مایع MAG CORELIQUID P




خنک کننده های مایع سری P با رادیاتورهای 240/280/360 میلی متری، پمپ قدرتمند قرار گرفته در رادیاتور، لوله های انتقال کولانت با پوشش بافت، فن هایی با قدرت دمندگی بالا و طول عمر عالی عرضه می شود. پشتیبانی از سوکت های مختلف و البته جدیدترین سوکت اینتل LGA 1700 و نسل آینده سوکت AMD یعنی LGA 1718 در دستور کار این خنک کننده قرار گرفته است.

مشخصات خنک کننده سری MEG CORELIQUID P
ابعاد رادیاتور360 میلی متری 3 فن

280 میلی متری 2 فن
240 میلی متری 2 فن
جنس رادیاتورآلومینیوم
سرعت فن500 تا 2000 دو در دقیقه
ابعاد فن120×120×25 میلی متر
قدرت دمندگی فن78.7 CFM
نویز فن34.3 دسی بل
طول عمر فن70.000 ساعت
نورپردازی RGB فنندارد
ابعاد بلاک70.5×70.5×52 میلی متر
نمایشگر / نورپردازی
سرعت پمپبیش از 4200 دور در دقیقه
طول عمر پمپ100.000 ساعت
نویز پمپ18 دسی بل
سوکت اینتلLGA 1150/1151/1155/1156/1200/1700
LGA 2011/2011-3/2066
سوکت AMDAM5/AM4/FM2+/FM2/FM1/AM3+/AM3/AM2+/AM2

خنک کننده مایع MAG CORELIQUID R


خنک کننده های مایع سری R ام اس آی یکی از شناخته شده ترین خنک کننده های این شرکت است. از زمان معرفی سری R سال ها می گذرد و MSI با معرفی V2 یا نسخه دوم سعی دارد تا همچنان این خنک کننده محبوب را در خط تولید خود نگه دارد. شاید بتوان گفت جدا از ساختار حرفه ای و ابعاد مختلف، یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این سری، طراحی جذاب و قابلیت چرخش هد بلاک برای هماهنگی با هر نوع اسمبل است.


خنک کننده مایع MAG CORELIQUID R



سری R اولین خنک کننده مایعی بود که پمپ آن در رادیاتور قرار گرفت. دور بودن از حرارت پردازنده، نویز کمتر و طول عمر بیشتر بخشی از مزایای قرارگیری واتر پمپ در رادیاتور است. جدا بودن واتر پمپ از هد بلاک باعث شد تا ام اس آی طراحی زیبایی را به همراه نورپردازی RGB و البته قابلیت چرخش 270 درجه ای برای اسمبل های مختلف برای بلاک این خنک کننده در نظر بگیرد.



خنک کننده مایع MAG CORELIQUID R



فن های قرارگرفته بروی رادیاتور 120/240/280/360 میلی متری سری R با نورپردازی ARGB، نویز کم و دمندگی بالایی را ارائه می کنند تا هم گیمرها و هم تولیدکنندگان محتوا با خیال راحت از برترین پردازنده ها استفاده کنند. پشتیبانی از طیف وسیع سوکت های اینتل و AMD در کنار پشتیبانی از سوکت LGA 1700 اینتل و سوکت LGA 1718 نسل آینده AMD از دیگر ویژگی های این سری از خنک کننده های مایع MSI است.



مشخصات خنک کننده سری MEG CORELIQUID R
ابعاد رادیاتور360 میلی متری 3 فن

280 میلی متری 2 فن
240 میلی متری 2 فن
120 میلی متری 1 فن
جنس رادیاتورآلومینیوم
سرعت فن500 تا 2000 دو در دقیقه
ابعاد فن120×120×25 میلی متر

140×140×25 میلی متر (280R)
قدرت دمندگی فن78.7 CFM

84.36 CFM مدل (280R)
نویز فن34.3 دسی بل

33.2 دسی بل مدل (280R)
طول عمر فن70.000 ساعت
نورپردازی RGB فندارد
ابعاد بلاک80.57×66.82×48.58 میلی متر
نمایشگر / نورپردازیARGB
سرعت پمپبیش از 4200 دور در دقیقه
طول عمر پمپ100.000 ساعت
نویز پمپ18 دسی بل
سوکت اینتلLGA 1150/1151/1155/1156/1200/1700
LGA 2011/2011-3/2066
سوکت AMDAM5/AM4/FM2+/FM2/FM1/AM3+/AM3/AM2+/AM2

خنک کننده مایع MAG CORELIQUID 240R V2 WHITE



ام اس آی برلای تکمیل سبد محصولات سفید رنگ خود خنک کننده 240R نسخه دوم را با رنگ سفید هم عرضه می کند. استفاده از رنگ سفید در تمام بخش های خنک کننده مانند هد بلاک، لوله های انتقال کولانت، رادیاتور و فن ها دیده می شود. نورپردازی ARGB بلاک و فن ها در کنار رنگ سفید و مشخصاتی مانند دمندگی بالای فن ها، قرارگیری واتر پمپ در رادیاتور و طول عمر بالای پمپ، این خنک کننده را مناسب کاربرانی می کند که به خرید قطعات سفید رنگ فکر می کنند. لازم به ذکر است که این خنک کننده هم از طیف وسیعی از سوکت ها در کنار سوکت LGA 1700 اینتل و سوکت LGA 1718 نسل آینده AMD پشتیبانی می کند.



خنک کننده مایع MAG CORELIQUID 240R V2 WHITE



مشخصات خنک کننده سری MAG CORELIQUID 240R V2 WHITE
ابعاد رادیاتور240 میلی متری 2 فن
جنس رادیاتورآلومینیوم
سرعت فن500 تا 2000 دو در دقیقه
ابعاد فن120×120×25 میلی متر
قدرت دمندگی فن78.7 CFM
نویز فن34.3 دسی بل
طول عمر فن70.000 ساعت
نورپردازی RGB فندارد
ابعاد بلاک80.57×66.82×48.58 میلی متر
نمایشگر / نورپردازیARGB
سرعت پمپبیش از 4200 دور در دقیقه
طول عمر پمپ100.000 ساعت
نویز پمپ18 دسی بل
سوکت اینتلLGA 1150/1151/1155/1156/1200/1700
LGA 2011/2011-3/2066
سوکت AMDAM5/AM4/FM2+/FM2/FM1/AM3+/AM3/AM2+/AM2

خنک کننده مایع MAG CORELIQUID B


جدیدترین خنک کننده مایع MSI سری B است که یک خنک کننده اقتصادی با قابلیت های ویژه است. خنک کننده های مایع سری B با ابعاد رادیاتور 240 میلی متر و 120 میلی متر، گزینه مناسبی برای کاربرانی است که به دنبال خنک کننده مایعی با قیمت مناسب و قدرت خنک کنندگی مناسب هستند.

خنک کننده مایع MAG CORELIQUID B



ام اس آی در طراحی واتر بلاک سعی کرده تا جذابیت های بصری خوبی را بر اساس سگمنت محصول در نظر بگیرد. رینگ نورپردازی سفید با نشان اژدهای گیمینگ ام اس آی در وسط هد بلاک ظاهر مناسبی به این خنک کننده بخشیده است. در بخش خنک کنندگی، موتور واتر پمپ از جنس سرامیک همچنان در رادیاتور قرار گرفته است تا نویز کمتر و طول عمر بیشتر را به پمپ هدیه دهد.

لوله های انتقال کولانت با پوشش بافت، فن هایی با قدرت دمندگی بالا و نورپردازی RGB به همراه پشتیبانی از سوکت های مختلف اینتل و AMD، این خنک کننده را به گزینه ای مطقی تبدیل می کند.



مشخصات خنک کننده سری MAG CORELIQUID B
ابعاد رادیاتور240 میلی متری 2 فن
جنس رادیاتورآلومینیوم
سرعت فن500 تا 2000 دو در دقیقه
ابعاد فن120×120×25 میلی متر
قدرت دمندگی فن78.7 CFM
نویز فن34.3 دسی بل
طول عمر فن60.000 ساعت
نورپردازی RGB فندارد
ابعاد بلاک70×60 میلی متر
نمایشگر / نورپردازیRGB
سرعت پمپبیش از 4200 دور در دقیقه
طول عمر پمپ100.000 ساعت
نویز پمپ18 دسی بل
سوکت اینتلLGA 1150/1151/1155/1156/1200/1700
LGA 2011/2011-3/2066
سوکت AMDAM4/FM2+/FM2/FM1/AM3+/AM3/AM2+
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
عرضه واتر کولرهای پرقدرت و باکیفیت MSI CORELIQUID در بازار ایران

اگر به دنبال یک واترکولر بی صدا، خنک و باکیفیت هستید که گارانتی خوبی هم داشته باشد، خبر خوبی برایتان داریم. واترکولرهای حرفه‌ای MSI با گارانتی آونگ و سازگاری کامل با سوکت های Intel LGA1700 و AMD AM5 روانه بازار شده‌اند.

واترکولرهای حرفه‌ای MSI؛ پرقدرت و باکیفیت با گارانتی مطمئن

شما با هر بودجه‌ای تقریباً می‌توانید از بین واترکولرهای مختلف MSI دست به انتخاب بزنید و یک واترکولر خوب برای جدیدترین پردازنده‌های اینتل یا AMD تهیه کنید. واترکولرهای MSI در عین زیبایی و کیفیت ساخت بسیار بالا، تقریباً بی صدا بوده و انتخاب ایده آلی برای سیستم‌های گیمینگ و کاری هستند.



واترکولرهای MSI




بد نیست بدانید واترکولرهای سری MAG CORELIQUID ام اس آی از ده ها وب سایت معتبر و مشهور بالاترین نشان ها را کسب کرده اند که به خوبی گویای عملکرد مطلوب و ارزش خرید بالای آنها است.

واترکولرهای حرفه‌ای سری MAG CORELIQUID C دارای فن‌های بسیار مرغوب و کم صدا هستند تا ضمن عملکرد خنک، کمترین آلودگی صوتی ممکن ایجاد شود. همچنین این فن‌ها بسیار کم لرزش و بادوام هستند.



واترکولرهای MSI



ویژگی برجسته دیگر واترکولرهای حرفه‌ای MAG CORELIQUID C وجود ناحیه ARB بزرگ چهار تکه است که زیبایی چشم نوازی به سیستم می‌بخشد.



واترکولرهای MSI



همچنین در ساخت واترکولرهای MEG CORELIQUID C از از پمپ‌هایی با موتور سه فاز استفاده شده است که شدت لرزش را به حداقل رسانه و طول عمر بسیار بالایی دارد.

شما می‌توانید واترکولرهای حرفه‌ای MEG CORELIQUID C را در اندازه 360 میلی متری تهیه کنید.

در صورتی که یک واترکولر خوش قیمت‌تر با کارایی بالا و طراحی زیبا می‌خواهید، سری MAG CORELIQUID R V2 هم در دسترس است.



واترکولرهای MSI


در واترکولرهای باکیفیت سری MAG CORELIQUID C و MAG CORELIQUID R V2 از شیلنگ‌های سه لایه 100 درصد ضد نشت و تبخیر استفاده شده است. جالب‌تر اینکه در این سری از واترکولرهای MSI شاهد انتقال واترپمپ به رادیاتور هستیم که مزایایی چون ایجاد نویز کمتر و افزایش طول عمر پمپ از طریق کاهش دما دارد.



واترکولرهای MSI



کیفیت ساخت و قطعات مرغوب بکار رفت در واترکولرهای MSI چیزی نیست که بتوانید آن را با برند دیگری به دست بیاورید. شما همین حالا می‌توانید یک واتر کولر مرغوب و باکیفیت MSI با گارانتی معتبر و خوش نام آونگ با قیمت مناسب تهیه کنید.



واترکولرهای MSI



واترکولرهای باکیفیت MSI با طیف وسیعی از سوکت های پردازنده رایج کاملاً سازگاری دارند که از جمله آنها می‌توان LGA 1700 و AM5 را برشمرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کیبورد گیمینگ VIGOR GK71 SONIC توسط رسانه معتبر PCMAG و کسب نشان منتخب سردبیر

سال ها قبل با عرضه کیبورد پرچمدار GK80 ام اس آی توانست نیاز کاربران حرفه ای را پاسخگو باشد اما این بار نوبت پرچمدار جدید این شرکت یعنی VIGOR GK71 SONIC است. کیبوردی با فریم تمام فلزی، مستحکم و زیبا که ویژگی های جذاب و زبان طراحی خاص آن مشهود است. ام اس آی در این کیبورد از سوئیچ های SONIC قرمز استفاده کرده است که واکنش عالی و عمق سفر مناسب به همراه طول عمر بیش از 70 میلیون کلیک از مزیت های آن است. کلیدهای قرار گرفته بروی سوئیچ ها، دارای طراحی خاص است تا هم زیبایی بصری و هم جلوه نورپردازی را بیشتر نمایان کند. کلیدهای کنترل مدیا جدا و خصوصاً سوئیچ دوار حجم صدا (با قابلیت مدیریت از بالا و کنار کیبورد) در کنار نورپردازی خیره کننده با افکت های مختلف و استراحتگاه مچ دست با اتصال آهنربایی، از GK71 SONIC یک پرچمدار بی نقص ساخته است.

مزایای این کیبورد گیمینگ از دید سردبیر :
1-نورپردازی خیره کننده RGB
2-عملکرد بیصدا
3-عکس العمل سریع کلید ها
4-کنترلر خلاقانه ولوم صدا
5-تکیه گاه مچ دست همراه کیبورد
6-مدیریت هوشمند کابل ها در زیر کیبورد















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
معرفی تجهیزات گیمینگ خوش قیمت MSI

معمولاً گیمرها به دنبال استفاده از ماوس و کیبورد مناسب هستند تا هنگام اجرای بازی‌ها تجربه‌ لذت‌بخش‌تری داشته باشند. در این رابطه تنوع زیادی در بازار وجود دارد اما تعداد محصولاتی با عملکرد و کیفیت خوب و در عین حال قیمت مناسب انگشت شمارند.

MSI را می‌توان یکی از برندهای بزرگ مادربرد و کارت گرافیک دانست که در بازار لوازم جانبی گیمینگ همچون ماوس و کیبورد حضور دارد. محصولات خوش قیمتی که می‌توانند خیال هر گیمری را برای داشتن تجربه‌ای هیجان‌انگیز در اجرای بازی‌ها راحت کند. در ادامه این نوشتار به معرفی برخی از محصولات جانبی MSI برای گیمرها می‌پردازیم.

کلیه تجهیزات گیمینگ MSI را می‌توانید در بازار ایران با گارانتی دو ساله معتبر آونگ تهیه کنید.



کیبورد گیمینگ MSI Vigor GK30 Combo


کیبورد و موس گیمینگ MSI Vigor GK30 Combo​

ست گیمینگ MSI Vigor GK30 Combo دارای یک صفحه کلید و ماوس مخصوص گیمینگ بوده که به کلید‌هایی با ارائه بازخورد حسی بهتر نسبت به کیبوردهای غیر گیمینگ مجهز است که به تایپ سریع و بدون اشتباه گیمرها کمک می‌کند.

همچنین کیبورد MSI Vigor GK30 دارای پوشش ضد جذب آب برای پاک کردن سریع و راحت آب، نورپردازی RGB در شش ناحیه و امکان سفارشی سازی تنظیمات است.


ماوس گیمینگ MSI Clutch GM11​

ست گیمینگ MSI Vigor GK30 Combo علاوه بر کیبورد به ماوس هم مجهز شده است. ماوس MSI Clutch GM11 دارای حسگری با دقت بالا در کناری نورپردازی RGB، کلیدهای کناری و امکان استفاده با هر دو دست چپ و راست است.

دقت حسگر ماوس MSI Clutch GM11 را می‌توان در پنج سطح، در باز 400 تا 5000 نقطه در اینچ تنظیم کرد. همچنین این موس دارای نورپردازی RGB بوده و از برنامه DRAGON CENTER برای شخصی سازی پشتیبانی می‌کند.

کیبورد گیمینگ MSI vigor GK20


کیبورد گیمینگ MSI vigor GK20​

کیبورد گیمینگ MSI vigor GK20 یکی از محصولات گیمینگ شرکت MSI که علاوه بر قیمت مناسب، ویژگی‌های کاربردی متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طراحی ارگونومیک این کیبورد گیمینگ با کلیدهای مقعر، تجربه تایپ و بازی راحت‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند. نورپردازی رنگین کمانی در صفحه کلید گیمینگ MSI vigor GK20 به عنوان یک افکت چند رنگی ثابت است که قابل تنظیم و حتی خاموش کردن است.

علاوه بر این با استفاده از کلیدهای میانبر می‌توان کنترل این محصول را در دست گرفته و تنظیمات مربوط به روشنایی نور پس‌زمینه، رسانه و کنترل صدا را بدون نیاز به نرم‌افزار مدیریت کنید. کیبورد GK20 ضد آب بوده و همین امر باعث شده که عمر این کیبورد بیشتر شود و تمیز کردن آن ساده‌تر باشد.


کیبورد گیمینگ MSI Vigor GK30


کیبورد گیمینگ MSI Vigor GK30​

کیبورد گیمینگ MSI Vigor GK30 دارای ارتفاع کمتری نسبت به کیبوردهای معمولی است که با مزایایی همراه است. از جمله این مزایا می‌توان به سرعت بیشتر، دقت بیشتر و دوام بیشتر است.

همچنین صفحه کلید MSI Vigor GK30 دارای طراحی جمع و جور، وزن پایین و طراحی کاملاً ارگونومیک است که موجب راحتی در استفاده طولانی مدت می‌شود. تایپ کردن با MSI Vigor GK30 در کنار دقت بالا و بروز کمتر فشرده شدن اشتباهی کلیدها، با افزایش سرعت نوشتن همراه است.

ماوس گیمینگ MSI Clutch GM08


ماوس گیمینگ MSI Clutch GM08​

ماوس گیمینگ MSI Clutch GM08 به سنسور نوری پیشرفته با وضوح 4200 نقطه در اینچ مجهز شده که امکان ردیابی سریع و دقیق را فراهم می‌کند. همچنین کلید‌های این ماوس طول عمری بیش از 10 میلیون کلیک را داشته و از درگاه USB با روکش طلا بهره می‌برند.

علاوه بر این می‌توان وزن این ماوس را به اندازه دلخواه سبک یا سنگین کرد و دکمه‌های جانبی با طراحی چند ضلعی این امکان را به کاربران می‌دهد تا ماوس را در هنگام بازی با سرعت و سهولت تکان دهند. طراحی متقارن GM08 این ماوس را به گزینه‌ای مناسب برای کاربران چپ دست تبدیل می‌کند.



ماوس گیمینگ MSI Clutch GM20 Elite


ماوس گیمینگ MSI Clutch GM20 Elite​

یک ماوس گیمینگ حرفه‌ای با حسگر سریع، سویچ‌های بسیار بادوام و دقیق، نورپردازی RGB، دکمه‌های قابل برنامه ریزی و سیستم تنظیم وزن است. در ساخت این موس از حسگری با حداکثر 6400 نقطه در اینچ استفاده شده که یک گزینه عالی و کاربردی برای گیمرها محسوب می‌شود.

ویژگی قابل توجه دیگر این ماوس، استفاده از درگاه USB با کیفیت است که باعث می‌شود سال‌های متمادی بتوان از ماوس گیمینگ MSI Clutch GM20 Elite بدون دغدغه استفاده کرد. این ماوس دارای سیستم تنظیم وزن و نورپردازی تماشایی RGB Mystic light در کنار طراحی ارگونومیک است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی SPATIUM M480 PLAY 2TB تست رسانه thepcenthusiast و کسب نشان منتخب سر دبیر



شرکت MSI در حال راه‌اندازی مدل جدید و سریع از سری محصولات SSD خود برا گیمینگ است و در جدیدترین اقدام خود SPATIUM M480 PLAY را معرفی کرد. این محصول از NVMe M.2 و PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند و از تمام نیازمندی‌های سخت افزاری پلی استیشن 5 عبور کرده است. MSI با عرضه‌ی این SSD ها هویت شرکت خود را در این بخش ارتقا می‌دهد و برای کمپانی، توانایی رقابت در زمینه‌ی محصولات رده‌بالای ذخیره‌ساز سریع را فراهم می‌کند.طبق گفته MSI این محصولات با NAND flash کیفیت بالا و تراکم زیاد 3 بعدی ساخته شده‌اند و با عملکرد عالی که دارند می‌توانند تا 7000 مگابایت در دقیقه را بخوانند. در SPATIUM M480 PLAY هیت سینک آلومینیومی با روکش دوگانه‌ی شفاف تعبیه شده و این محصول برای قراردادن در پلی استیشن 5 مناسب است.

این محصول با هیت سینک آلومینیومی دوگانه عرضه شده و سرعت Read و Write آن به ترتیب 7000MB و 6800 است



استفاده از این هیت سینک امر پراکندگی گرما را برای استفاده‌های پرفورمنس بالا را در همه‌ی پلتفرم‌ها با حفظ سرعت انتقال زیاد، ممکن می‌سازد و به گیمر‌ها، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و بقیه افراد کمک خواهد کرد. تکنولوژی‌های دیگری که در SPATIUM M480 PLAY استفاده شده شامل DRAM cache buffer و SLC cache می‌شود.SSD جدید گیمینگ یک محصول بهینه شده برای استفاده در کنسول‌های بازی است و در چهار پیکربندی مختلف حافظه که شامل 500 گیگابایت، 1TB ،2TB و 4 ترابایت می‌شود ارائه خواهد شد. انتخاب‌های متعدد برای حجم فضای ذخیره‌ساز برای استفاده در کنسول‌های بازی مناسب است.


نصب این دستگاه نیز بر روی PS5، آپگریدی نسبتا ساده است و امکان لود و اجرای سریع‌تر بازی‌ها را فراهم می‌کند. این محصول با استاندارد PCIe Gen 4 و NVMe 1.4 سرعت حداکثری برای خواندن دیتای متوالی (sequential read) و نوشتن متوالی به ترتیب و با سرعت 7000MB و 6800 مگابایت را فراهم می‌کند.هیت سینک دوگانه‌ی آلومینیومی به این محصول اجازه می‌دهد در عملکرد بالا، پایداری و دمای کارکردی خود را حفظ کند. MSI این دستگاه را با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های تصحیح خطای دیتا از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection عرضه کرده و با رتبه‌ی بالای TBW، طول عمر و دوام بالای محصول را تضمین می‌کند. MSI این SSD را با گارانتی 5 ساله و محدود ارائه خواهد کرد.MSI از SSD گیمینگ SPATIUM M480 سازگار با PS5 رونمایی کرد.






















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تولد 36 سالگی MSI: نگاهی به تاریخچه ی این شرکت

شرکت Micro-Star International، یک شرکت فناوری اطلاعات تایوانی است که دفتر مرکزی آن در شهر جدید تایپه، تایوان قرار دارد. حوزه‌ی تخصص این شرکت در طراحی، توسعه و ارائه‌ی سخت افزار کامپیوتر، محصولات و خدمات مرتبط، از جمله لپ تاپ، دسکتاپ، مادربرد، کارت گرافیک، کامپیوترهای شخصی All-in-One، سرورها، کامپیوتر‌های صنعتی، لوازم جانبی کامپیوتر‌های شخصی، و غیره است. با ما همراه باشید تا در سخت افزار در مورد تاریخچه ی MSI این اژدهای تایوانی بیشتر بدانیم.

تاریخچه ی شرکت MSI

این شرکت سهم بزرگی در بازار بورس تایوان دارد. در آگوست 1986 توسط 5 بنیانگذار به نام‌های هسو شیانگ (معروف به جوزف هسو)، هوانگ جین کینگ (با نام مستعار جین هوانگ)، لین ونتونگ (معروف به فرانک لین)، یو شیان آننگ (معروف به کنی یو) و لو قیلونگ (معروف به هنری لو) تاسیس شد. MSI برای اولین بار کار خود را در شهر جدید تایپه، تایوان آغاز کرد. سپس به سرزمین اصلی چین گسترش یافت. این شرکت همچنین خدمات گارانتی جهانی را در آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی/جنوبی، آسیا، استرالیا و اروپا ارائه می‌دهد. این شرکت حامی تعدادی از تیم‌های Esports بوده. (Esports به ورزش‌های الکترونیکی یا eSports نیز شناخته می‌شود) نوعی رقابت با استفاده از بازی‌های ویدئویی است. و همچنین میزبان رویداد بازی بین المللی MSI Masters Gaming Arena (قبلا به عنوان MSI Beat IT شناخته می‌شد) است.

دفاتر MSI در منطقه Zhonghe ،New Taipei City، تایوان به عنوان دفتر مرکزی شرکت عمل می‌کنند. این دفاتر تعدادی از بخش ها و خدمات مختلف را در خود جای داده اند. تولید در ابتدا در کارخانه های تایوان انجام شد، و به جای دیگری منتقل شد. بسیاری از کارت‌های گرافیک MSI در کارخانه‌ی چین این شرکت تولید می‌شود.

این شرکت دارای شعبه‌هایی در قاره آمریکا، اروپا، آسیا، استرالیا و آفریقای جنوبی است. از سال 2015، این شرکت در بیش از 120 کشور جهان حضور جهانی دارد.

MSI-DS-1160x653.jpg

از گذشته تا آینده با ام اس آی

این شرکت ابتدا به توسعه و تولید مادربردهای رایانه ای و کارت‌های گرافیک معروف شد. در حال حاضر انواع مختلفی از لپ تاپ، رایانه رومیزی، مانیتور، مادربرد، کارت گرافیک، منبع تغذیه، کیس کامپیوتر و خنک کننده‌های مایع برای گیمرها و تولید کنندگان محتوا، تا رایانه‌های شخصی همه کاره، موبایل ورک استیشن‌ها، سرورها، IPC‌ها، لوازم جانبی چند رسانه ای، ربات متحرک مستقل (AMR) و غیره را ارائه می‌دهد. شرکت MSI در سال 1986 تأسیس شد. این شرکت در ابتدای امر در زمینه طراحی و ساخت مادربردها و کارت‌های توسعه متمرکز بود.
شرکت ام اس آی، در همان سال اول تاسیس خود، اولین مادربرد قابل اورکلاک 286 را ساخت و به بازار عرضه کرد. این شرکت در ادامه در سال 1989، MSI اولین مادربرد 486، در سال 1993، اولین مادربرد 586 و در سال 1995، مادربرد مبتنی بر Dual Pentium Pro خود را ارائه کرد.


در سال 1997 شرکت ام اس آی مادربرد مبتنی بر Intel Pentium II خود را با فناوری MMX Intel، همراه با اولین محصول کارت گرافیک خود و اولین محصول barebone را معرفی کرد. در سال 1990 اولین مادربرد مبتنی بر Socket 7 و در سال 2002 اولین مادربرد بلوتوث و WLAN PC2PC خود را معرفی کرد. در سال 2000، MSI اولین محصول ست تاپ باکس خود (MS-5205) را معرفی کرد. در سال 2003، اولین محصول Pen Tablet PC (PenNote3100)، و در سال 2004، اولین محصول نوت بوک (M510C)، در سال 2009، MSI اولین نوت بوک فوق العاده باریک خود (X320) و اولین کامپیوتر همه کاره (AP1900) را معرفی کرد.

در سال 2008، MSI از Fnatic حمایت کرد و وارد بازار بازی‌های رایانه ای شد. سری GAMING آن شامل لپ تاپ، رایانه رومیزی، مادربرد، کارت گرافیک، رایانه های شخصی All-in-One و لوازم جانبی بازی است. این محصولات برای گیمرها و کاربران قدرتمند طراحی شده است.

در سال 2015، MSI با شرکت فناوری ردیابی چشم Tobii برای ایجاد لپ تاپ‌های گیمینگ با قابلیت ردیابی چشم همکاری کرد. در اوایل سال 2016، MSI همکاری با HTC را اعلام کرد. MSI از سیستم‌های آماده Vive برای ارائه تجربیات واقعیت مجازی رونمایی کرد. MSI دامنه فعالیت خود را در سال 2018 به ایجاد محتوا گسترش داد. سپس در IFA 2018 لپ تاپ‌های creator را رونمایی کرد. MSI Optix MPG27CQ Gaming Monitor برنده بیست و هفتمین جوایز طلایی و نقره ای تایوان بود.

در سال 2022، لپتاپ MSI Stealth GS77، به همراه دو مادربرد MEG Z690 GODLIKE، و MPG Z690 FORCE WIFI شرکت ام اس آی برنده سه جایزه معتبر طراحی iF DESIGN AWARD شدند. در مراسم European Hardware Awards 2022، محصولات شرکت ام اس آی، مانند مادربرد MAG B660M Mortar WiFi، و کارت گرافیک RX 6900 XT Gaming X Trio برترین جوایز را از آن خود کردند. در نمایشگاه Computex 2022، کارت گرافیک RTX 3090 Ti SUPRIM X 24G ام اس آی برنده Best Choice Award شد، و در CES 2022، این شرکت مجموع 16 جایزه را از این نمایشگاه معتبر دریافت کرد.

MSI3D_00000-1160x653.jpg

از سونی تا ام اس آی‌

تاریخچه ی MSI بدست پنج بنیانگذار MSI، جوزف هسو، جینز هوانگ، فرانک لین، کنی یو و هنری لو، ساخته شد. همگی آنها قبل از تاسیس MSI در شرکت لوازم الکترونیکی سونی کار می‌کردند. کاهش شرکت‌های سونی در سال 1985 آن‌ها را گرد هم آورد. با سابقه مهندسی برای سونی، آن‌ها Micro Star International را در آگوست 1986 با هم تأسیس کردند.

امروز پس از گذشت 36 سال، MSI همچنان به‌عنوان یکی از قدرتمندترین تولید کنندگان انواع سخت‌افزار، مانیتور، کیس، تجهیزات جانبی و لپ‌تاپ به راه خود ادامه داده و بدون شک می‌توان آن را به‌عنوان یکی از برترین برندهای دنیای سخت افزارهای گیمینگ معرفی کرد. در حال حاضر میلیون‌ها گیمر در سراسر جهان از سخت افزارهای متعدد MSI استفاده می‌کنند که این مقدار به شکل روزافزون در حال رشد است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

سلامت سیستم خود را با پاورهای MSI تضمین کنید

انتخاب پاور(منبع تغذیه) مناسب و قابل اطمینان برای کامپیوتر و مخصوصا سیستم های گیمینگ و رندرینگ یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که قصد اسمبل کردن یک سیستم جدید را دارند. به خصوص که این قطعه‌ی حیاتی در PC در ارتباط مستقیم با تمام قطعات اصلی دیگر عمل می‌کند و عملکرد بد پاور می‌تواند به سایر اجزاء کامپیوتر صدمات و خسارات جبران ناپذیری وارد کند. حالا با ورود پاورهای MSI به بازار، گزینه‌های جذاب و قابل توجهی برای انتخاب در اختیار کاربران قرار گرفته است.



699.jpg


پاورهای MSI
کمپانی MSI به عنوان برترین برند گیمینگ دنیا در زمینه‌ی تولید سخت‌افزار کامپیوتر، دو سری از منابع تغذیه را وارد بازار کرده است. پاورهای سری MAG و MPG محصولاتی هستند که برای استفاده‌های مختلف و در بازه‌های قیمتی متفاوت معرفی می‌کند.



800.jpg




پاورهای سری MPG شرکت MSI
سری MAG در حال حاضر شامل دو محصول اقتصادی با توان ۵۵۰ وات و ۶۵۰ وات به نام‌های MAG A550BN و MAG A650BN می‌شود. این پاورها با گواهی 80 PLUS BRONZE تولید شده‌اند و برای سیستم‌های اقتصادی و اداری بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند.


اما در بخش سیستم‌های حرفه‌ای‌تر و به خصوص گیمینگ و رندرینگ ، با توجه به ورود قطعات و مخصوصاً کارت‌های گرافیک جدیدی مثل RTX 3090 Ti و به زودی کارت‌های سری RTX 40 به بازار، پاورهای قدرتمندتر و مطمئن‌تری هم مورد نیاز هستند. پاوری که در این سیستم‌ها استفاده می‌شود نیازمند توان بالا و بازده تبدیل انرژی بهتری است. برای مثال برای کارت RTX 3090 Ti که به تنهایی تا نزدیک به حدود ۵۰۰ وات انرژی مصرف می‌کند، بسته به پردازنده و سایر قطعات مورد استفاده، پاورهایی بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ وات پیشنهاد می‌شوند. برای این بخش نیز MSI محصولات سری MPG را معرفی تولید کرده که از گواهی 80 PLUS GOLD و طراحی کاملاً ماژولار بهره می‌برد. این سری نیز شامل محصولات MPG A650GF، MPG A750GF، MPG A850GF و MPG A1000G می‌شود که همان طور که از نامشان پیداست، از ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ وات را پوشش می‌دهد. این محصولات با کارایی بالا، کیفیت ساخت بسیار خوب، بهره‌گیری از فن خنک کننده‌ی قدرتمند و کم صدا در لود پایین و انبوهی از کابل‌ها و اتصالات مورد نیاز عرضه شده‌اند و با توجه به نام پرآوازه‌ی MSI در تولید محصولات گیمینگ، می‌توانند انتخاب بسیار خوبی برای کاربران باشند.پاورهای MSI تواستند نشان های متعددی از رسانه های معتبر خارجی و داخلی (سخت افزار مگ) دریافت کنند .


222-1.jpg



پاور MSI MPG A1000G


پاورها سری MAG و MPG شرکت MSI با گارانتی «آونگ» در بازار کشورمان عرضه می‌شوند و با توجه به سابقه‌ی خوب آونگ، خیال کاربران از لحاظ اصالت و عرضه‌ی مناسب کالا و خدمات پس از فروش آن راحت خواهد بود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
مشخصات و طراحی مادربرد MEG X670E Godlike ام اس آی لو رفت؛ یک اژدها برای سری رایزن 7000

چیزی تا رویداد Meet the Experts و رونمایی از جدیدترین مادربردهای رده‌بالا باقی نمانده است. در همین رابطه به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد مادربرد MEG X670E ام اس آی قرار است چگونه در این بین نقش آفرینی کند.

چند روز دیگرAMD به همراه تعدادی از تولیدکنندگان تایوانی مادربرد، میزبان رویداد Meet the Experts خواهد بود؛ مراسمی که گفته می‌شود مادربردهای X670/x670E آینده در طول آن رونمایی می‌شوند.

با این حال به لطف منابع متعدد، در حال حاضر پیش نمایشی از مادربرد MEG X670E Godlike ام اس آی در اختیار داریم. MSI خود اخیراً یک تیزر منتشر کرده است که چهار اسلات M.2 را که مادربرد در اختیار دارد، نشان می‌دهد. سه‌تای از این اسلات‌ها از فرم فاکتور جدید 25 میلی‌متری M.2 پشتیبانی می‌کند که در مقایسه با درایوهای M.2 رایج با عرض 22 میلی‌متر، عریض‌تر است.

مادربرد MEG X670E Godlike ام اس ای


هرچندMSI اذعان دارد هر چهار شکاف M.2 از نوع رابط PCIE 5.0 هستند، اما در عمل به نظر می‌رسد که تنها یکی از اسلات‌ها از نوع PCIE 5.0 است و سه مورد دیگر همگی PCIE 4.0 هستند.

همچنین جدای از اطلاعات منتشر شده از سوی خود ام اس آی،WCCFTECH طراحی PCB و Videocardz نیز بسیاری از مشخصات فنی مادربرد را لو داده است.

مشخصات مادربرد MEG X670E Godlike


با توجه به تصاویر لو رفته از طراحی PCB، ظاهراً این مادربرد یک طرح فاز قدرت 24+2+1 خواهد داشت. همچنین دو ورودی انرژی اضافی از طریق اتصالات استاندارد 6 پینPCIE ، یکی برای USB-PD و دیگری برای فراهم کردن قدرت اضافی برای اسلات PCIE در این مادربرد در نظر گرفته شده است.

مادربرد MEG X670E Godlike در مجموع سه اسلات PCIE 5.0 دارد که دو شکاف اول پهنای باند را به اشتراک گذاشته و شکاف سوم یک اسلات X4 است که به CPU نیز متصل خواهد بود.

مادربرد ام اس آی MEG X670E Godlike


این مادربرد پرچمدار ام اس آی همچنین دارای هشت درگاه SATA ، دو درگاه USB-C داخلی و یکی در عقب و یک جفت ماژول در قسمت پشتی است که حداقل یکی از آن‌ها باید WiFi باشد.

محصول جدید MEG X670E Godlike ام اس آی دارای دو درگاه اترنت ، یکی 10 گیگابیت در ثانیه و دیگری 2.5 گیگابیت در ثانیه، حداقل 5 پورت USB-A، 9 هدر فن-پامپ، یک صفحه نمایش LED Debug Post80 و فضای لازم برای برخی از ویژگی‌های مختص اورکلاک است. کانکتور برق 24 پین ATX نیز به نظر می‌رسد که در سمت راست قرار گیرد است.

مشخصات MEG X670E Godlike


انتظار می‌رود که MSI MEG X670E Godlike رده بالاترین مادربرد این شرکت برای پردازنده‌های سری رایزن 7000 AMD بوده و قیمتی معادل 800 دلار داشته باشد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

رکورد جهانی امتیاز Cinebench R23 با مادربرد MSI WS WRX80 و پردازنده 5995WX


بنچمارک Cinebench R23 یکی از محبوب ترین تست ها برای دوست داران حوزه سخت افزار است. آزمونی که در آن پردازنده در شرایط لحظه ای یا استرس تحت فشار قرار گرفته تا بازخوردی از عملکرد آن به مخاطب داده شود. از این رو هر چه امتیاز به دست آمده در این نرم افزار بیشتر باشد، جذابیت کارکردی پردازنده و یا هنر کاربر در رساندن پردازنده به چنین شرایطی بیشتر نمود پیدا می کند. حال با این توضیح به سراغ خبر رکورد جهانی امتیاز Cinebench R23 می رویم. رکوردی که با مادربرد MSI WS WRX80 و پردازنده AMD Ryzen Threadripper Pro 5995WX و البته هنر اورکلاکر محبوب به دست آمد.

پردازنده AMD Ryzen Threadripper Pro 5995WX با 64 هسته پردازشی و 128 رشته موازی قادر به ارائه فرکانس پایه 2.7 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.5 گیگاهرتز است. پردازنده ای 7 نانومتری که در مجموع 292 مگابایت کش دارد و تنها بروی سوکت sWRX8 فعالیت می کند. یکی از نکته های جالب در خصوص این رکورد شکنی این است که این پردازنده قابلیت اورکلاک ندارد اما اورکلاکر TSAIK با خنک کنندگی نیتروژن مایع و البته به کمک مادربرد MSI WS WRX80 پردازنده را در شرایطی قرار داد که این امتیاز خیره کننده را ارائه کند.

رکورد جهانی امتیاز Cinebench R23 با مادربرد MSI WS WRX80 و پردازنده 5995WX
رکورد جهانی امتیاز Cinebench R23 با مادربرد MSI WS WRX80 و پردازنده 5995WX
مادربرد MSI WS WRX80 یک برد ایستگاه کاری است که با ساختاری حرفه ای، مدار قدرت 105 آمپر، ساختار 14 لایه PCB، تعداد 7 اسلات PCIe 4.0×16 و قابلیت استفاده از 2 ترابایت رم DDR4 با نهایت فرکانس 4400 مگاهرتز، گزینه ایده آلی برای کاربری های سخت و پر توان است.

رکورد جهانی امتیاز Cinebench R23 با مادربرد MSI WS WRX80 و پردازنده 5995WX


در این رکورد شکنی جهانی، پردازنده Threadripper Pro 5995WX با وجود نبود قابلیت اورکلاک به فرکانس 5150 مگاهرتز رسیده و البته از 128 گیگابایت رم کورسیر با فرکانس 3200 مگاهرتز استفاده شده بود. در نهایت با این قطعات و هنر اورکلاکر و البته خنک کنندگی نیتروژن مایع امتیاز به دست آمده در بخش (تمام هسته ها) نرم افزار Cinebench R23 عدد خیره کننده 116142 بود که بسیار با پردازنده های قدرتمند امروزی مورد استفاده در سیستم های رومیزی متفاوت و عجیب است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
پلتفرم AM5 قرار است از سوکت جدید LGA 1718 بهره ببرد و AMD بالاخره امسال تصمیم گرفته است با کنار گذاشتن سوکت‌های PGA، همچون رقیب دیرینه خود، اینتل، در پردازنده‌های دسکتاپ جدید از سوکت‌‌های LGA بهره ببرد. دلیل استفاده از سوکت‌های LGA توسط AMD پشتیبانی محصولات جدید آن از نسل تازه از فناوری‌های حافظه و ارتباطی است. با استفاده از این سوکت و همچنین پلتفرم AM5 پردازنده‌های این شرکت می‌توانند به حافظه‌های رم DDR5 مجهز شوند و استاندارد ارتباطی PCIe Gen 5 را به کار بگیرند.

استفاده از سوکت‌های جدید LGA در پلتفرم AM5 سبب می‌شود پردازنده‌های نسل قبل AMD در سری Ryzen 1000 تا Ryzen 5000 نتوانند توسط مادربردهای جدید پشتیبانی شوند. سوکت‌های LGA همچنین افزایش استحکام پردازنده‌های جدید AMD را هم به دنبال دارند؛ چرا که پین‌های اتصال دیگر بر روی مادربرد تعیبه می‌شوند و کاربران دیگر به نگرانی در مورد این پین‌های حاضر در زیر پردازنده‌های گران قیمت خود نیازی نخواهند داشت.


قابلیت های پلتفرم AM5


اما AMD شب گذشته با برگزاری یک رویداد آنلاین با همکاری شرکای تجاری خود همچون MSI، .... به معرفی مادربردهای جدید و مجهز به تراشه X670E پرداخت. اگرچه در این رویداد اطلاعاتی در مورد قابلیت‌های اورکلاک و همچنین پشتیبانی از حافظه‌های رم این محصولات منتشر نشد اما بازهم جزییات مهمی در مورد مادربردهای جدید AMD در دسترس قرار گرفت. به نظر می‌رسد که AMD انتشار این اطلاعات را برای مراسم اصلی که قرار است در تاریخ 29 آگوست (7 شهریور) برگزار شود نگه داشته است.


مادربردهای X670E شرکت MSI

MSI در رویداد شب گذشته AMD اعلام کرد که در وهله اول در نظر دارد چهار مادربرد جدید و مجهز به تراشه X670E را در قالب سری محصولات MEG، MPG و PRO خود روانه بازار کند. بهترین محصول MSI در این رده مادربردی با عنوان MEG X670E GODLIKE است که در فرم E-ATX طراحی شده است و دارای یک مدار رگولاتور 2+24 فازی است. این مادربرد همچنین از همراهی ترانزیستورهای ماسفت 105 آمپری بهره می‌برد.

MSI اعلام کرده است که در این مادربرد از شیارهای M.2 و همچنین هیت‌ سینک‌های جدیدی بهره گرفته است که بدون پیچ و تنها به صورت ماژولار به آن متصل می‌شوند. برای این مادربرد بردهای کنترل شبکه با سرعت 10 و 2.5 گیگابیت بر ثانیه و همچنین ماژول کنترل شبکه وای فای RZ616 WiFi 6E نیز در نظر گرفته شده است. این مادربرد دارای یک پورت USB Type-C نیز هست که می‌تواند دستگاه‌های مختلف را با فناوری شارژ سریع 60 واتی شارژ نماید.

مادربرد MEG X670E GODLIKE


ماردبرد MEG X670E Ace



دیگر محصول مهم MSI در این رده مادربرد MEG X670E Ace نام دارد که آن نیز از یک مدار رگولاتور 2+22 فازی بهره می‌برد. این مادربرد نیز به ترانزیستورهای ماسفت 90 آمپری مجهز است. این محصول MSI نیز از برد کنترل شبکه LAN با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و همچنین شبکه وای فای 6E بهره می‌برد.

دو محصول جدید دیگر MSI در رده محصولات مبتنی بر تراشه X670E، مادربردهای MPG X670E Carbon و PRO X670E-P WiFI هستند که آن‌ها نیز به ترتیب از مدارهای رگولاتور 2+18 و 2+14 فازی بهره می‌برند. این دو مادربرد نیز به ترتیب از ماسفت‌های 90 و 80 آمپری برخوردار هستند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تیزر معرفی مادربرد MSI MEG X670E ACE



سری MEG بیش از پیش جلوه های قدرت و زیبایی را در MEG X670E GODLIKE و MEG X670E ACE نمایان می سازد. هر دو مادربرد با فرم فکتور E-ATX دارای حداکثر مدار قدرت 24+2 فاز 105 آمپر هستند. هیت سینک های بزرگ با تراکم بسیار بالا و هیت پایپ یکپارچه به همراه ترمال پدهای کاربردی، وظیفه خنک سازی VRM را بر عهده دارند تا مادربردی خنک و پایدار در بار کاری بالا را تحویل دهند. همچنین یک صفحه فلزی یا baseplate برای خنک سازی بیشتر ماسفت ها در نظر گرفته شده تا پتانسیل VRM به حداکثر برسد.

برای دفع بهتر حرارت و استحکام بردها، بک پلیت یا صفحه فلزی پشت با طراحی خاص و جلوه ای ویژه در این مادربردها دیده می شود. مادربردهای سری MEG مجهز به حداکثر 4 درگاه M.2 هستند که پشتیبانی از رابط M.2 PCIe 5.0 x4 بخش جذاب این درگاه ها است. کارت توسعه M.2 XPANDER-Z GEN5 DUAL در داخل جعبه این مادربردها وجود دارد تا کاربر را از اضافه کردن سالیدهایی با رابط GEN5 بی نیاز کند.

برای مشاهده تیزر معرفی در کانال آپارات کلیک کنید
 
بالا