برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی ماوس گیمینگ CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT شرکت MSI توسط رسانه معتبر شهر سخت افزار و کسب نشان منتخب گیمرها

اعتبار برند MSI بر هیچ گیمری پوشیده نیست. این شرکت همواره از تولیدکنندگان محصولات مخصوص بازی بوده است که موس‌ گیمینگ نیز در زمره آن قرار می‌گیرد. در این مطلب به بررسی موس گیمینگ ام اس آی MSI CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT WIRELESS (نسخه بی‌سیم موس GM41 ام‌اس‌آی) می‌پردازیم.

تجهیزات جانبی گیمینگ همیشه برای گیمرها از جذابیت خاصی برخوردار است. در این بین، برند MSI نامی آشنا و پرآوازه محسوب می‌شود که طیف گسترده‌ای از محصولات گیمینگ را داراست. موس‌های گیمینگ نیز در همین دسته‌بندی جای می‌گیرند؛ جایی که این شرکت از انواع مختلف موس باسیم و بی‌سیم خود رونمایی کرده است.
در گیمینگ حرفه‌ای، فاکتورهای بسیاری برای انتخاب یک ماوس دخیل هستند. سرعت، دقت، راحتی و بسیاری موارد دیگر باید در نظر گرفته شود تا جدا از فاکتور مهارت، بتوان با تکیه بر لوازم جانبی خوب به نتیجه مطلوب از یک رقابت آنلاین یا تجربه آفلاین دست یافت.

بررسی موس گیمینگ ام اس آی CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT WIRELESS نشان داد که این دستگاه علی‌رغم قیمت رقابتی 2 میلیون و 500 هزار تومانی خود (در زمان نگارش بررسی) در میان موس‌های گیمینگ بی‌سیم از عملکرد رده بالایی برخوردار است.

این ماوس از نظر سخت افزاری به سنسور باکیفیت پیکس‌آرت با دقت بالای 20 هزار CPI و سوئیچ‌های بادوام Omron با عمر بیش از 60 میلیون بار کلیک مجهز شده که سلامت این دستگاه را جدا از گارانتی 2 ساله آونگ، برای استفاده‌های طولانی تضمین می‌کند.

با این حال شاید مشکلاتی اعم از لغزش دکمه‌های کناری و صدای زیاد دکمه اسکرول برای برخی کاربران ناخوشایند باشد. همچنین در سایر بخش‌های طراحی نیز با توجه به ماهیت سبک بودن موس و ارگونومی آن، انتخاب این موس بر اساس سلیقه کاربر و نوع استفاده از آن خواهد بود.

در بخش نرم‌افزار نیز شاهد پشتیبانی از برنامه‌های اختصاصی MSI مانند دراگون سنتر و ام اس آی سنتر هستیم که به واسطه آن می‌توان به انبوهی از قابلیت‌های شخصی‌سازی در عملکرد دکمه‌های مختلف، سنسور و حتی افکت‌های نورپردازی آن اشاره کرد.

این دستگاه با در اختیار داشتن شارژدهی 80 ساعته و شارژ سریعی که قادر است طی تنها 10 دقیقه، بیش از 9 ساعت کارکرد مداوم را ارائه دهد، می‌تواند نگرانی کاربران را بابت شارژ کردن مکرر موس بی‌سیم به وقت بازی کردن برطرف نماید.

در نهایت، با توجه به بررسی موس گیمینگ MSI CLUTCH GM41 LIGHTWEIGHT WIRELESS، نقاط قوت و ضعف این محصول در موارد زیر خلاصه می‌شود:

نکات مثبت:

  • قیمت رقابتی با گارانتی 2 ساله آونگ
  • اسکیت‌های لغزشی تفلون
  • طراحی متقارن با قابلیت استفاده بی‌سیم و سیمی
  • شارژ سریع 90 دقیقه‌ای و شارژدهی طولانی 80 ساعته
  • سنسور دقیق در عملکرد بی‌سیم با دقت 20 هزار DPI
  • سوئیچ‌های Omron با عمر 60 میلیون بار کلیک













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4090 SUPRIM X توسط رسانه معتبر OVERCLOCK3D و کسب نشان

کارت گرافیک های سری سوپریم برای نهایت عملکرد و کارایی ساخته شده اند. این قدرت بی اندازه در کنار سیستم خنک کننده TRI FROZR 3S این کارت را قادر می سازد تا به سرعت گرمای بالای این نسل را دفع کند. سیستم خنک کننده TRI FROZR 3S به عنوان پیشرفته ترین سیستم خنک کننده بادی ام اس آی، اینبار دستخوش تغییرات گسترده شده. از جمله این تغییرات می توان به نسل جدید فن های اختصاصی MSI با نام TORX FAN 5.0، تعداد 10 هیت پایپ یا لوله انتقال حرارت، هیت سینک متراکم و بیس پلیتی با قابلیت خنک سازی تمام قطعات مهم اشاره کرد.

ام اس آی بر اساس توان حرارتی کارت ها، این سیستم خنک سازی را بهینه کرده است به طوی که کارت گرافیک های RTX 4090 و RTX 4080 با حافظه 16 گیگابایتی دارای یک محفظه بخار برای خنک سازی هستند و RTX 4080 با حافظه 12 گیگابایتی با یک بیس پلیت یا صفحه مسی به خنک سازی بیشتر کمک می کند. آلومینیوم برس خورده در قسمت بیرونی کولر و صفحه پشتی (بک پلیت)، زیبایی ویژه ای را به همراه دارد که هدف دیگر آن افزایش استقامت کارت می باشد.

نورپردازی خیره کننده ARGB با نام اختصاصی RGB Mystic Light به طور گسترده در مهمترین بخش های کارت دیده می شود. همچنین بایوس دوگانه به منظور تغییر سریع عملکرد و اشغال فضای حداکثر 3.75 اسلات از دیگر موارد قابل ذکر در این سری است.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی پاور MSI MEG Ai1000P PCIE5 توسط رسانه معتبر TECHPOWERUP و کسب نشان منتخب سر دبیر

برند معتبر MSI به‌تازگی دو پاور گیمینگ MEG Ai1300P PCIE5 با ظرفیت خروجی ۱۳۰۰ وات و MPG A1000G PCIE با ظرفیت ۱۰۰۰ وات را عرضه کرده است. برترین ویژگی این دو منبع تغذیه جدید سازگاری با فناوری‌های ATX 3.0 و PCI Express 5.0 است.MSI به‌تازگی دو منبع تغذیه جدید به نام‌های MEG Ai1300P PCIE5 و MPG A1000G PCIE را به بازار عرضه کرده است که با فناوری‌های PCI Express 5.0 و ATX 3.0 سازگاری کامل دارند.
هر دوم مدل دارای یک کانکتور +12VHPWP هستند و می‌توانند تا ۶۰۰ وات برق از طریق یک کانکتور ارائه کنند. این کانکتور برای کارت‌های گرافیک نسل جدید GeForce RTX 40 که مصرف برق بسیار زیادی دارند، یک گزینه بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود.از دیگر ویژگی‌های پاورهای جدید MSI می‌توان به تمام ماژولار بودن آن‌ها اشاره کرد، در این حالت کاربر فقط لازم است کابل‌های موردنیاز خود را به منبع تغذیه متصل کرده و از شلوغی و به‌هم‌ریختگی کیس جلوگیری می‌شود.

هر دو پاور جدید MEG Ai1300P PCIE5 و MPG A1000G PCIE با استفاده از خازن‌های باکیفیت ژاپنی ساخته شده‌اند، به همین دلیل شرکت MSI به اطمینان توانسته هر دو محصول را به همراه گارانتی ۱۰ ساله عرضه کند.منبع تغذیه MEG PCIE5 Ai1300P با ظرفیت ۱۳۰۰ وات عرضه شده و گواهینامه کیفیت 80Plus PLATINUM را در اختیار دارد.برای خنک‌کنندگی این حجم از انرژی از یک فن ۱۲۰ میلی‌متری MEG SILENT GALE P12 استفاده شده است که علاوه بر نویز بسیار پایین، امکان نظارت بر توان و سرعت چرخش آن از طریق نرم‌افزار MSI Center وجود دارد.

ازآنجاکه با یک پاور دارای گواهینامه کیفیت 80PLUS PLATINUM مواجه هستیم، پس جای تعجب ندارد که ویژگی‌های حفاظتی مختلف از جمله مدار حفاظت از جریان بیش از حد (OCP)، حفاظت در برابر ولتاژ (OVP)، حفاظت در برابر افزایش بار کاری (OPP)، حفاظت در برابر افزایش دمای بیش از حد (OTP) و حفاظت در برابر ولتاژ پایین (UVP) در این محصول رده‌بالا وجود دارد.ابعاد بدنه این پاور قدرتمند و باکیفیت ۱۵۰ میلی‌متر عرض، ۱۶۰ میلی‌متر عمق و ۸۶ میلی‌متر ارتفاع است.

محصول دوم که به‌تازگی توسط MSI معرفی شده است، پاور MPG A1000G PCIE5 با گواهینامه کیفیت 80Plus GOLD و ظرفیت 1000 وات است.برای خنک‌سازی این منبع تغذیه هزار واتی از یک فن ۱۳۵ میلی‌متری با بلبرینگ دینامیک سیال (Fluid Dynamic) استفاده شده است که قابلیت عدم فعالیت در زمان کاهش فشار کاری را دارد. این کار علاوه بر افزایش طول عمر فن، به کاهش نویز سیستم کمک شایانی می‌کند.پاور MPG A1000G PCIE5 که به همراه تمام ویژگی‌های حفاظتی مدل MEG PCIE5 Ai1300P عرضه شده است، دارای ابعاد بدنه ۱۵۰ میلی‌متر عرض، ۱۵۰ میلی‌متر عمق و ۸۶ میلی‌متر ارتفاع است.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
جعبه گشایی پاور MAG A550BN ام اس آی



پاور MAG A550BN ام اس آی در کنار طراحی چشم نواز و قیمت رقابتی، کیفیت ولتاژ خوبی دارد. استفاده از قطعات با کیفیت خوب، حداکثر راندمان عملیاتی را به 89.31 درصد رسانده که مطابق با استاندارد 80 پلاس برنز گفته شده است. فن پاور نویز کمی دارد و به آرامی کار می کند و فقط زمانی که دمای محیط به اندازه کافی گرم باشد سر و صدای آن شنیده می شود. کابل ها کیفیت قابل قبولی دارند و اسمبل راحتی را ارائه می دهد اما ماژولار نبودن آن ممکن است فضایی را برای سیم های غیر قابل استفاده اشغال کند. در مجموع پاور A550BN گزینه ای است مناسب برای اسمبل کامپیوتر های میان رده با یک کارت گرافیک که توانی کمتر از 200 وات دارد.

لازم به ذکر است این پاور با قیمت مناسب و گارانتی 5 ساله آونگ در بازار داخلی موجود است

برای مشاهده ویدیو جعبه گشایی این محصول کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4090 GAMING X TRIO توسط رسانه CLUB386 و کسب نشان منتخب سردبیر


کارت های سری GAMING TRIO با ظاهری جدید و در عین حال آشنا به روز شده اند تا همان تعادل عالی بین عملکرد، خنک بودن و صدای کم که گیمرها به آن اعتماد کرده اند را حفظ کند. بهینه سازی گیمینگ تریو به خنک کننده هم رسیده به طوری که استفاده از فن های جدید TORX Fan 5.0 با سه تیغه به هم چسبیده، جریان هوای بیشتر و متمرکز تری را به سمت هیت سینک هدایت کند. مدل های مبتنی بر RTX 4090 و RTX 4080 دارای صفحه پایه مسی نیکل اندود شده هستند تا فرآیند خنک سازی بجر تراشه به بخش های دیگر هم کمک کند.
سری جدید GAMING TRIO مجهز به بایوس دوگانه است تا امکان جابه‌جایی آسان بین حالت بی‌صدا یا حالت گیمینگ برای عملکرد بیشتر را فراهم کند. یک صفحه پشتی فلزی با طراحی جذاب، کارت گرافیک را تقویت می کند، در حالی که از طریق پدهای حرارتی، خنک سازی غیرفعال را در دستور کار قرار می دهد. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را زینت می دهد و از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link رنگ را همگام با بقیه قطعات می کند. کارت‌های جدیدسری GAMING TRIO هم دارای ابعاد چشمگیری هستند به طوری که مدل مبتنی بر RTX 4090 دارای 3.75 اسلات است و مدل مبتنی بر RTX 4080 با حافظه 16 گیگابایت و 12 گیگابایت هر کدام با اشغال فضای 3.25 و 3 اسلات عرضه می‌شوند.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
معرفی فن TORX FAN 5.0؛ قابلیت بی همتا کارت‌های گرافیک MSI RTX 40


جدیدترین نسل از فن‌های اختصاصی MSI برای کارت‌های گرافیک TORX FAN 5.0 است که از ویژگی‌های ممتازی بهره می‌برد. فن‌های TORX FAN 5.0 در کنار قدرت بیشتر در دفع گرما و خنک کردن کارت گرافیک، حتی در دورهای پایین هم بسیار بهتر از فن‌های معمولی عمل می‌کنند. با فن‌های TORX FAN 5.0 آشنا شوید.

پیشرفت فن‌های اختصاصی TORX FAN ام اس آی در نسل 5.0 به افزایش چشمگیر قدرت هوادهی و خنک سازی بهتر در سرعت‌های پایین‌تر انجامیده است. در این فن‌ها یک حلقه دو رهر سه پره (تیغه) فن با یک بریدگی خاص با زاویه 22 درجه وجود دارد که موجب افزایش 23 درصدی گردش هوا نسبت به فن‌های معمولی شده است.


فن‌ TORX FAN 5.0



بدیهی است هوادهی و فشار بیشتر هوا ضمن کمک به دفع بهتر گرما، امکان برخورداری از عملکرد خنک در سرعت‌های پایین‌تر را با نویز کمتر می‌دهد. طراحی ماهرانه بریدگی حلقه‌های موجود بر روی دسته‌های سه‌تایی پره‌ها موجب کاهش تلاطم و مقاومت هوا می‌شود.


فن‌های TORX FAN 5.0 ام اس آی



همچنین در فن‌های TORX FAN 5.0 محفظه دور تیغه قدری ارتفاع بیشتر از حد معمول دارد که ضمن هدایت بهتر و پایدار گردش هوا، به عبور ملایم‌تر از لابلای حرارت گیر کمک می‌کند. در سطح داخلی این محفظه زائده‌های مخصوصی وجود دارد که با طراحی آیرودینامیکی خود موجب کاهش شکل گیری جریان گردابی و بازگشت هوا می‌شوند. در سیستم‌های هوا خنک بروز پدیده جریان گردابی موجب افت عملکرد و بروز تلاطم هوا می‌شود که مطمئناً مطلوب نیست.


حاصل پیشرفت‌ها و نوآوری‌ها در فن‌های TORX FAN 5.0 ام اس آی، کاهش 5.5 درجه‌ای دما و 14 درصد مقاومت کمتر هوا است. این در حالی است که فشار هوا به طور متوسط 22 درصد و میزان گردش هوا 23 درصد افزایش یافته است.


درست همانند نسل‌های پیشین، فن‌های TORX FAN 5.0 بسیار جان سخت و بادوام هستند و سال‌های متمادی کار خواهند کرد. فن‌های مرغوب و پرقدرت TORX FAN 5.0 در کارت‌های گرافیک منتخب سری RTX 40 ام اس آی یافت می‌شوند.


برای مشاهده ویدیو معرفی فن های TORX FAN 5.0 کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

نگاهی به تاریخچه فن های MSI TORX FAN و مشخصات TORX FAN 5.0

سال ها قبل، مهندسی که برای MSI کار می کرد پس از یک سفر 11 روزه در فرانسه، توجهش به هواپیماهای بیرون از پنجره فرودگاه بود که شروع به تجسم یک ایده برای بهبود عملکرد فن های خنک کننده کرد. در واقع فکر اولیه این مهندس برای ایجاد طراحی بال های ثابت با عملکرد بهتر بود، تا بتواند در کنار افزایش نیروی بالابر تولید شده توسط بال ها، گردبادهای تولید شده در زیر بال را که نیرو بالابر را کاهش می داد، از بین ببرد. با جستجو در بین جدیدترین طراحی های بال هواپیما، توانست ایده خود را عملی کند و فن خنک کننده ای بسازد که با استفاده از ترکیب تیغه های سنتی و مدرن، هم جریان زیادی تولید کند و هم از پراکندگی جریان جلوگیری کند. این ایده جذاب با نام تجاری TORX FAN وارد محصولات MSI شد و نسل به نسل با بهبود ساختار اولیه به تکامل خود نزدیک تر شد.


TORX FAN


نگاهی به تاریخچه فن های MSI TORX FAN و مشخصات TORX FAN 5.0



پس از تلاشی 9 ماهه، تحقیق و توسعه فراوان و کار بروی چندین مدل اولیه، بالاخره فن های اختصاصی MSI با نام تجاری TORX FAN در بین سال های 2014 تا 2015 و با کارت های سری GTX 900 و فن های کامپیوتر معرفی شد. TORX FAN اولین قدم های خود برای بهبود جریان هوا را با طراحی متفاوت تیغه ها آغاز کرد. در این نسل تیغه ها یک در میان، دارای ساختار صیقلی داده شده بودن تا جریان هوا را با سرعت بیشتر به سوی هیت سینک هدایت کنند. در این میان نوع طراحی لبه تیغه ها هم مانند تیغه های معمولی نبود و سعی شده بود تا با شکستگی و خمش بیشتر در مرکز آن، تمرکز و شدت جریان را افزایش دهد. البته در این نسل تمرکز جریان بر عهده تیغه های سنتی بود. این سری از فن ها هم بروی کارت گرافیک و هم به عنوان فن قابل نصب بروی کیس ساخته شده که در همان سال 2015 توانست جوایزی را از آن خود سازد. پس از آن هم نسخه RGB فن کامپیوتر توسط MSI معرفی و به بازار وارد شد.


TORX FAN 2.0


نگاهی به تاریخچه فن های MSI TORX FAN و مشخصات TORX FAN 5.0





ام اس آی خود را برای نسل بعد کارت گرافیک ها آماده می کرد، ولی ایجاد بهبود در نسل جدید فن نسبت به نسل اول کاری پیچیده بود. در نهایت با صرف وقت بسیار و آزمایش بروی چندین مدل فن، در زمان معرفی کارت گرفیک های سری GTX 10 از سری پاسکال، شاهد استفاده از فن های TORX FAN 2.0 بروی سفارشی های MSI بودیم. فن هایی که تا حدی شبیه به نسخه اول بودند، اما به دلیل ساختار متفاوت تیغه های و بخش های صیقلی آن و البته یاتاقان استفاده شده، عملکرد بهتری را نسبت به نسل اول ارائه می کرد. نسل دوم TORX FAN هم توانست به سرعت جوایزی را به خود اختصاص دهد اما تعداد بیش از 400 جوایز از سراسر جهان، نشان از محبوبیت و عملکرد بالای TORX FAN داشت. این فن ها نه تنها عملکرد بهترین نسبت به نسل اول داشتند، بلکه 22 درصد ساکت تر هم بودند تا تجربه کاربری بهتری را به کاربر منتقل کند.




TORX FAN 3.0


نگاهی به تاریخچه فن های MSI TORX FAN و مشخصات TORX FAN 5.0





تورینگ های انویدیا یا RTX 20 به عنوان اولین کارت گرافیک های مجهز به هسته های RT، نیاز به خنک کننده قوی داشتند. به همین دلیل ام اس آی تلاش کرد تا نسل جدید TORX FAN را خلق کند. فن های TORX FAN 3.0 مانند همیشه دارای یک تیغه سنتی با تمرکز بروی جریان هوا و یک تیغه مدرن با هدف افزایش شدت جریان بود. در این فن ها، تیغه سنتی در بخش مرکزی، دارای انحناء بیشتر بود تا جریان هوای بیشتر و متمکز تری را نسبت به نسل قبل به سوی هیت سینک هدایت کند. اما این تمام ماجرا نبود زیرا طراحی تیغه مدرن، بسیار متفاوت از قبل بود. در طراحی تیغه مدرن جدید سعی شده بود تا لبه ها صیقلی باشند تا سرعت جریان هوا را بیشتر کند اما طراحان در تلاش بودند بروی این تیغه که سرعت برایش مهم است، با طراحی دو باله کوچک بروی تیغه ها، تمرکز بروی جریان را هم افزایش دهند. نسل سوم TORX FAN توانست 15 درصد عملکرد بهتر نسبت به نسل دوم و 70 درصد نسبت به فن های رایج ارائه کند. در نهایت TORX FAN 3.0 در کنار دریافت جوایز فراوان، آنچنان از دید کارشناسان و کاربران محبوب بود که تا مدتها ام اس آی از این فن بروی محصولات خود استفاده می کرد.


TORX FAN 4.0


نگاهی به تاریخچه فن های MSI TORX FAN و مشخصات TORX FAN 5.0





با معرفی کارت گرافیک های رده بالای امپر انویدیا یا سری RTX 30، ام اس آی نسل چهارم TORX FAN را معرفی کرد. نسل چهارم نه از باله های کوچک استفاده می کرد و نه شبیه به نسل های قبل بود. ام اس آی توانست در این نسل به طور حرفه ای ترکیبی از طراحی سنتی و مدرن را کنار هم قرار دهد. تمام تیغه ها در TORX FAN 4.0 ظاهری سنتی داشتن اما نکته مهم ایجاد یک رینگ فرضی و لبه های باریک صیقلی بود. در لبه تیغه ها، ساختار صیقلی جریان هوا را افزایش می داد و انحناء تیغه ها هم بروی شدت جریان تمرکز داشتن اما برای ایجاد یک جریان به دور از تلاطم، طراحان دو تیغه را در بالا به هم متصل کردند تا یک رینگ فرضی پدیدار شود. این رینگ با اتصال دو تیغه به هم، از پخش شدن جریان هوا جلوگیری می کرد تا به این روش تمرکز بیشتر از قبل شود. البته لازم به ذکر است همانطور که در هر نسل یاتاقان ها بهینه می شدند، در این نسل هم ساختاری جدید از یاتاقان برای افزایش طول عمر فن و کاهش چشمگیر نویز به کار گرفته شد.


TORX FAN 5.0


اطراف رینگ پایه فن





ام اس آی با هر نسل تجربه ساختاری بیشتری کسب کرد اما اینبار داستان با همیشه متفاوت بود زیرا پای RTX 4090 در میان بود آن هم با توان حرارتی بالا و کانکتوری که به تنهایی 600 وات برق را به کارت هدیه می دهد. با اینکه TORX FAN 4.0 توانست به خوبی از پس RTX 3090 Ti پر مصرف و داغ برآید، اما باز هم نسل جدیدی از TORX FAN معرفی شد. این بار MSI با ترکیب برترین ایده های تراکس فن، نسل پنجم را به کار گرفت.





در این نسل تلاش بر این بود تا هم جریان بیشتر به هیت سینک هدایت شود و هم نویز کمتری از فن ها در زمان چرخش شاهد باشیم. در واقع دو تغیر اساسی در این نسل به وجود آمد. در TORX FAN 5.0 بر خلاف TORX FAN 4.0 از سه تیغه به هم چسبیده استفاده شده تا رینگ فرضی بزرگتر و کاربردی تر باشد و دوم اینکه در اطراف رینگ پایه فن، باله های کوچک هم قرار گرفت. رینگ فرضی این وظیفه را بر عهده دارد تا جریان هوای تمرکز تر را حتی در دورهای پایین به هیت سینک برساند. این موضوع دو نکته دارد که اولی نویز کمتر به دلیل جریان هوای زیاد حتی در دورهای پایین است و دوم افزایش طول عمر فن است زیرا فن حتی با دور کم هم می تواند به خوبی از پس دفع حرارت بر آید. تیغه های اطراف رینگ پایه فن هم از تلاطم جریان جلوگیری کرده و همچنان به کاهش نویز کمک می کنند. در نهایت TORX FAN 5.0 با بهینه سازی های انجام شده توانست بین 10 درصد تا 24 درصد (در بخش های مختلف مثل جریان، تمرکز و نویز) عملکرد بهتر نسبت به TORX FAN 4.0 ارائه کند تا کارت های پر مصرف و بزرگ RTX 4090 را به پایدارترین شرایط و بالاتری بازدهی نزدیک تر کند.



 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی SPATIUM M480 PLAY 1TB تست رسانه TECHTESTERS و کسب نشان منتخب سر دبیر



شرکت MSI در حال راه‌اندازی مدل جدید و سریع از سری محصولات SSD خود برا گیمینگ است و در جدیدترین اقدام خود SPATIUM M480 PLAY را معرفی کرد. این محصول از NVMe M.2 و PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند و از تمام نیازمندی‌های سخت افزاری پلی استیشن 5 عبور کرده است. MSI با عرضه‌ی این SSD ها هویت شرکت خود را در این بخش ارتقا می‌دهد و برای کمپانی، توانایی رقابت در زمینه‌ی محصولات رده‌بالای ذخیره‌ساز سریع را فراهم می‌کند.طبق گفته MSI این محصولات با NAND flash کیفیت بالا و تراکم زیاد 3 بعدی ساخته شده‌اند و با عملکرد عالی که دارند می‌توانند تا 7000 مگابایت در دقیقه را بخوانند. در SPATIUM M480 PLAY هیت سینک آلومینیومی با روکش دوگانه‌ی شفاف تعبیه شده و این محصول برای قراردادن در پلی استیشن 5 مناسب است.

این محصول با هیت سینک آلومینیومی دوگانه عرضه شده و سرعت Read و Write آن به ترتیب 7000MB و 6800 است


استفاده از این هیت سینک امر پراکندگی گرما را برای استفاده‌های پرفورمنس بالا را در همه‌ی پلتفرم‌ها با حفظ سرعت انتقال زیاد، ممکن می‌سازد و به گیمر‌ها، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و بقیه افراد کمک خواهد کرد. تکنولوژی‌های دیگری که در SPATIUM M480 PLAY استفاده شده شامل DRAM cache buffer و SLC cache می‌شود.SSD جدید گیمینگ یک محصول بهینه شده برای استفاده در کنسول‌های بازی است و در چهار پیکربندی مختلف حافظه که شامل 500 گیگابایت، 1TB ،2TB و 4 ترابایت می‌شود ارائه خواهد شد. انتخاب‌های متعدد برای حجم فضای ذخیره‌ساز برای استفاده در کنسول‌های بازی مناسب است.


نصب این دستگاه نیز بر روی PS5، آپگریدی نسبتا ساده است و امکان لود و اجرای سریع‌تر بازی‌ها را فراهم می‌کند. این محصول با استاندارد PCIe Gen 4 و NVMe 1.4 سرعت حداکثری برای خواندن دیتای متوالی (sequential read) و نوشتن متوالی به ترتیب و با سرعت 7000MB و 6800 مگابایت را فراهم می‌کند.هیت سینک دوگانه‌ی آلومینیومی به این محصول اجازه می‌دهد در عملکرد بالا، پایداری و دمای کارکردی خود را حفظ کند. MSI این دستگاه را با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های تصحیح خطای دیتا از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection عرضه کرده و با رتبه‌ی بالای TBW، طول عمر و دوام بالای محصول را تضمین می‌کند. MSI این SSD را با گارانتی 5 ساله و محدود ارائه خواهد کرد.MSI از SSD گیمینگ SPATIUM M480 سازگار با PS5 رونمایی کرد.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد مادربرد MPG Z790 CARBON WIFI توسط رسانه معتبر OVERCLOCK3D و کسب نشان ENTHUSIAST GRADE

مادربرد MPG Z790 CARBON WIFI برای عملکرد بالا، ظاهری تهاجمی از کربن تیره دارد. این محصول دارای ترکیبی باورنکردنی از ویژگی‌های سطح بالا مانند DDR5 و PCIe 5.0 در کنار قیمت کمتر از پرچمداران است که آن را برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا که سخت‌افزاری قدرتمند برای آینده می‌خواهند مناسب باشد.
از نقطه نظر تحویل انرژی، MPG Z790 CARBON WIFI می‌تواند حتی بهترین پردازنده‌های ارائه شده اینتل را بدون تزلزل مدیریت کند. این دستگاه مجهز به 19+1+1 (22) فاز VRM با آمپراژ 105 آمپری است تا توان ثابت و قابل اعتمادی را به پردازنده شما ارائه دهد. علاوه بر این، همچنین دارای یک هیت سینک گسترده با لوله حرارتی است که گرما را از بین می برد و آن را از اجزای اصلی تامین انرژی دور می کند.
مادربرد MPG Z790 CARBON پشتیبانی از PCIe 5.0 را هم در اسلات PCIe و هم در اسلات M.2 ارائه می‌کند که این اطمینان را می‌دهد تا کامپیوتر شما برای ارتقای نسل بعدی آماده است. پورت‌های 20 گیگابیت بر ثانیه (3.2 Gen 2×2) برای ورودی/خروجی جلو و عقب تجربه‌ای بسیار سریع را به شما می دهد. به همراه این موارد شبکه 2.5 گیگابیتی و شبکه بیسیم Wi-Fi 6E اتصالی سریع و بدون تاخیر را در اختیار کاربران قرار می دهد.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4090 SUPRIM LIQUID X توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان



قاب جلویی کارت گرافیک MSI RTX 4090 Suprim Liquid X 24G از جنس آلومینیوم براش خورده است و رگه‌هایی از رنگ طلایی روی آن به چشم می‌خورد. خطوط تیز هندسی و قاب هشت ضلعی فن خنک کننده و نورپردازی کنار فن، از دیگر المان‌های شاخص قاب جلویی هستند. قاب پشتی این کارت گرافیک نیز فلزی بوده و روی آن، لوگوی SUPRIM به همراه یک طرح الماس به چشم می‌خورد.

در طراحی سیستم خنک کننده گردش مایع کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X 24G، شرکت MSI دو مولفه را مد نظر قرار داده است – پمپ بیصدا و بلاک مسی با میکروکانال‌های عبور مایع.

یکی از مهم‌ترین المان‌های هر سیستم خنک کننده گردش مایع، پمپ آن است. خنک کننده‌ مایعی که قرار است روی یک کارت گرافیک نصب بشود، باید دبی بالایی داشته باشد و در همان حال، فضای زیادی هم اشغال نکند – چراکه ارتفاع مجاز برای پمپ خنک کننده کارت گرافیک به مراتب از خنک کننده پردازنده کمتر است.

در سیستم خنک کننده گردش مایع، بلاک مسی تنها بخش سیستم است که با اجزای داغ، تماس مستقیم دارد. بلاک استفاده شده برای کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X دارای میکرو کانال‌های عبور مایع است و ضخامت لبه‌های آن نیز بیشتر شده است. افزایش ضخامت لبه‌های بلاک به این منظور بوده که علاوه بر GPU، چیپ‌های حافظه (VRAM) نیز تحت پوشش بلاک و سیستم خنک کننده قرار بگیرند.

فن‌های TORX 5.0

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص کارت گرافیک‌های RTX 40 Ada Lovelace سفارشی شرکت MSI، نسل جدید فن‌های این شرکت یعنی TORX 5.0 است. این فن‌ها نسبت به فن‌های TORX 4.0 حدود 10 درصد جریان هوای بیشتر و نسبت به فن‌های عادی و معمولی، 23 درصد جریان هوای بیشتر عبور می‌دهند.
در فن‌های TORX 5.0، هر سه تیغه فن با یک نیم‌کمان به یکدیگر متصل شده‌اند. با این طراحی خاص، فشار هوایی که وارد هیت سینک می‌شود در دورهای پائین فن نیز حفظ می‌شود. علاوه بر آن، نویز تولیدی فن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. انتهای این نیم‌کمانی که در مورد آن صحبت می‌کنیم نیز کمی به سمت داخل زاویه دارد تا توربولانس و آشفتگی جریان هوای گذران از فن کاهش پیدا کند.

رادیاتور 240 میلی متری

شرکت MSI برای کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X 24G یک رادیاتور 240 میلی متری در نظر گرفته است. با در نظر گرفتن اینکه این کارت گرافیک یک کارت گرافیک رده بالای سفارشی بر پایه پلتفرم RTX 4090 است، مصرف انرژی آن به راحتی از 500 وات فراتر می‌رود و به همین خاطر به یک خنک کننده قدرتمند نیاز دارد. روی این رادیاتور یک جفت فن MSI Silent Gale P12 نیز نصب شده است.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
نگاهی به کارت گرافیک های سفارشی MSI RTX 4080 قبل از ورود به بازار

کارت گرافیک های RTX 4080 چند روز آینده به طور رسمی عرضه می شوند اما تا کنون شرکای تجاری انویدیا، تنها تصاویر و مشخصات اندک کارت های سفارشی خود را منتشر کرده اند. در این میان MSI با 6 کارت گرافیک و سه زیر برند به میزبانی RTX 4080 می رود. کارت گرافیک هایی بهینه شده برای عملکرد بالا و پایدار با خنک کننده هایی جدید و کاربردی.


شرکت MSI در کارت گرافیک های سفارشی RTX 4090، توانست نسل جدیدی از فناوری های ساخت را به منظور بهترین عملکرد به کار گیرد. نسل پنجم TORX Fan با عملکرد بالا و نویز بسیار کم، ساختاری با متریال با کیفیت و ارائه اولین کارت مجهز به خنک کننده مایع از زیر برند SUPRIM، از جمله مواردی بود که در RTX 4090 خودنمایی کرد. در کنار این موارد، زبان طراحی جدید و بهینه سازی گسترده محصولات پر طرفداری مانند کارت های سری VENTUS، باعث شد تا در این مدت زمان اندک پس از معرفی RTX 4090، جوایز و نقدهای مثبت بسیاری را از رسانه های معتبر جهانی دریافت کند. البته که این نقشه راه MSI تنها برای RTX 4090 نبود، زیرا کارت سفارشی RTX 4080 و تمام سفارشی های RTX 40 و البته RX 7000 ها، با این راهکار ساختاری و فناوری های جدید، روانه بازار می شوند.


RTX 4080


کارت گرافیک RTX 4080 مبتنی بر تراشه AD103 دارای 9728 هسته CUDA است. از دیگر مشخصات تراشه این کارت می توان به فرایند ساخت 4 نانومتری TSMC، تعداد 76 هسته RT، تعداد 304 هسته Tensor و 46 واحد SM اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک دارای 16 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6X است که با سرعت 22.4 گیگابیت در ثانیه می تواند پهنای باند 716 گیگابایت در ثانیه و رابط 256 بیتی را فراهم کند. توان حرارتی نسخه مرجع RTX 4080 برابر با 320 وات است ولی در نسخه های سفارشی انتظار 400 وات هم می توان داشت. در بخش پنل I/O سه DisplayPort 1.4a و یک HDMI 2.1 بین RTX 4080 ها مشترک است. جریان ورودی برق به کارت گرافیک هم از طریق کانکتور 16 پین 12VHPWR امکن پذیر است.


RTX 4080 16GB SUPRIM


کارت گرفیک های سری SUPRIM مجهز به تراشه AD103 کارت RTX 4080، در دو نسخه SUPRIM و SUPRIM X وارد میدان می شود. کارت های جدید سوپریم مجهز به جدیدترین خنک کننده بادی MSI است تا عملکردی بسیار خنک و البته نویز کمتر نسبت به نسل قبل را در این سری ارائه کند. خنک کننده TRI FROZR 3S دارای سه فن TORX Fan 5.0 با ساختاری کاملا جدید، بیس پلیت بزرگ مبنی بر اتاق بخار که حرارت تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه تصویری را جذب و به سرعت دفع می کند، هیت پایپ های اختصاصی ساخته شده به روش ماشینکاری با سطح تماس عالی به منظور دفع هر چه بهتر حرارت و نسل جدید هیت سینک با طراحی موج دار برای دفع بهتر حرارت و نویز کمتر در زمان دریافت جریان هوا، برای این نسل از سوپریم ها در نظر گرفته شده است.


نگاهی به کارت گرافیک های سفارشی MSI RTX 4080 قبل از ورود به بازار



این دو کارت گرافیک تماماً با ظاهر فلز برس خورده، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد که البته سعی شده برترین ها حتی در زیر کاپوت این کارت ها هم استفاده شود. مدار قدرتی متشکل از بهترین خازن ها، چوک ها و ماسفت ها تنها برای دستیابی به بهترین عملکرد ارائه می شود. جدا از این موارد، ساختار کلی کارت با استفاده از یک فریم فلزی چند لایه، فلز برس خورده بیرونی و بک پلیتی مستحکم، استقامت ساختاری کارت ها را بالا برده و به دفع بهتر حرارت هم کمک می کند.


نگاهی به کارت گرافیک های سفارشی MSI RTX 4080 قبل از ورود به بازار



همچنین بایوس دوگانه با قابلیت گیمینگ و سایلنت، انتخاب بین دو گزینه را برای کاربران راحت تر کرده است. با این سوئیچ بایوس در کسری از ثانیه شما می توانید عملکرد کارت را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. همچنین نورپردازی RGB در نقاط مختلف کارت، به زیبایی بصری اضافه کرده و ظاهری جذاب تر به آن بخشیده.


RTX 4080 16GB GAMING TRIO


کارت گرافیک های سری GAMING TRIO در دو نسخه GAMING TRIO و GAMING X TRIO به سوی RTX 4080 آمده اند. در این نسل سعی شده تا زبان طراحی و استفاده از نورپردازی RGB حفظ شود اما همچنان بهینه سازی های ساختاری، طراحی و خنک کننده در آن اعمال شده است. نسل جدید گیمینگ تریو، این بار هم یکی از گزینه های ایده آل برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا است. کیفیت ساخت بالا، خنک کننده TRI FROZR 3 با سه فن TORX Fan 5.0، هیت پایپ ها و بیس پلیت یا اتاق بخار اختصاصی و طراحی جدید هیت سینک بزرگ با الهام از موج دریا، به پایداری، نویز کمتر و خنک بودن هر چه بیشتر کارت کمک کرده است.


نگاهی به کارت گرافیک های سفارشی MSI RTX 4080 قبل از ورود به بازار



سری GAMING TRIO هم برای اولین بار به بایوس دوگانه مجهز شده تا کاربر به راحتی و در کمترین زمان بین دو گزینه گیمینگ (فرکانس بیشتر و خنک تر) و سایلنت (فرکانس کمتر و نویز کمتر) یک گزینه را انتخاب کند. همچنین در این کارت ها همچون سنت همیشه سری گیمینگ تریو، نورپردازی RGB به شیوه سه خط اریب و یک نوار در لبه جانبی دیده می شود. ام اس آی فریم اصلی سری GAMING TRIO در این نسل را همچون برادر بزرگترش، با ساختار فلزی چند لایه مستحکم تر کرده.


نگاهی به کارت گرافیک های سفارشی MSI RTX 4080 قبل از ورود به بازار



RTX 4080 16GB VENTUS 3X


یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین زیر برندهای MSI در بخش کارت گرافیک، کارت های سری VENTUS هستند. این سری محبوب اکنون دستخوش تغییرات بسیار شده تا هماهنگی لازم با خانواده RTX 40 را پیدا کند. ام اس آی برای میزبانی از RTX 4080 با دو کارت VENTUS 3X و VENTUS 3X OC به میدان آمده است. جدا از مجهز شده به تراشه AD103 مبتنی بر RTX 4080، این سری با خنک کننده ای بسیار کارآمد طراحی شده تا در کنار هزینه کمتر (نسبت به دو سری گیمینگ و سوپریم) بهترین عملکرد در طول دوران زندگی ونتوس ها را ارائه کند.


نگاهی به کارت گرافیک های سفارشی MSI RTX 4080 قبل از ورود به بازار



خنک کننده ای متشکل از سه فن TORX Fan 4.0 که در نسل قبل، کارت قدرتمندی همچون RTX 3090 Ti را همراهی می کرد، در RTX 4080 16GB VENTUS 3X و RTX 4080 16GB VENTUS 3X OC دیده می شود. در این سیستم خنک کننده جدا از سه فن جدید، هیت پایپ ها و هیت سینک اختصاصی با کارایی بالا هم در نظر گرفته شده است. ترکیب رنگ کارت همچنان بر پایه نقره ای و مشکی است و البته از نورپردازی RGB خبری نیست. بک پلیتی زیبا با اگزوز خروجی که نشان دراگون بروی آن دیده می شود. فریم فلزی چند لایه به همراه هلدر نگه دارنده از دیگر موارد قابل ذکر است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی درایو MSI SPATIUM M450 با ظرفیت 1 ترابایت توسط رسانه معتبر TECHPOWERUP و کسب نشان



اژدهای تایوانی این بار با معرفی نسل جدید حافظه های اس اس دی خود به میدان رقابت آمده است. حافظه های SPATIUM M450 که در فرم فاکتور استاندارد M.2 طراحی شده و از باس PCI-E 4.0 بهره می برند. این خانواده با پشتیبانی از پروتکل NVME 1.4، به این شرکت این اجازه را می دهد تا یک اکوسیستم از انواع سخت افزارها را با نام و نشان خود راهی سیستم کاربران کند.
حافظه های اس اس دی SPATIUM M450 از نسل جدید تراشه های 3D NAND بهره برده و سرعت خواندن و نوشتن متوالی آنها به ترتیب 3600 و 3000 مگابایت در ثانیه، در حالت حداکثری است. این خانواده در ظرفیت های 250 گیگابایت، 500 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می شوند. آنها دارای یک لایه خنک کننده نسبتا ساده هستند که البته به سادگی از جای خود بیرون آمده و می توانید حافظه را در خنک کننده های مادربرد جای دهید.

حافظه های SSD سری SPATIUM M450 دارای مجموعه کاملی از فناوری های حفاظتی و مدرن هستند. به عنوان مثال فناوری LPDC ECC برای گذر از خطای داده ها و تصحیح فوری آنها و یا فناوری E2E Data Protection. فناوری E2E Data Protection برای زمانی است که موقع انتقال داده ها برق و جریان نیرو قطع شده و امکان پاک شدن داده ها و اطلاعات وجود دارد.
شرکت MSI تایید کرده است که حافظه های اس اس دی این شرکت دارای طول عمر بالاتر در حوزه میزان خواندن و نوشتن یا همان TBW (Terabytes Written) هستند که برای سیستم هایی که در روز استفاده های طولانی مدت دارند مناسب خواهند بود.

مزایای این SSD از دید سرذبیر :

+ عملکرد فوق العاده عالی در تست ها
+پشتیبانی از PCIe نسل چهارم
+ عدم مشاهده گلوگاه حرارتی در تست ها
+ 5 سال گارانتی













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4090 SUPRIM LIQUID X توسط رسانه معتبر HOTHARDWARE و کسب نشان


قاب جلویی کارت گرافیک MSI RTX 4090 Suprim Liquid X 24G از جنس آلومینیوم براش خورده است و رگه‌هایی از رنگ طلایی روی آن به چشم می‌خورد. خطوط تیز هندسی و قاب هشت ضلعی فن خنک کننده و نورپردازی کنار فن، از دیگر المان‌های شاخص قاب جلویی هستند. قاب پشتی این کارت گرافیک نیز فلزی بوده و روی آن، لوگوی SUPRIM به همراه یک طرح الماس به چشم می‌خورد.

در طراحی سیستم خنک کننده گردش مایع کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X 24G، شرکت MSI دو مولفه را مد نظر قرار داده است – پمپ بیصدا و بلاک مسی با میکروکانال‌های عبور مایع.

یکی از مهم‌ترین المان‌های هر سیستم خنک کننده گردش مایع، پمپ آن است. خنک کننده‌ مایعی که قرار است روی یک کارت گرافیک نصب بشود، باید دبی بالایی داشته باشد و در همان حال، فضای زیادی هم اشغال نکند – چراکه ارتفاع مجاز برای پمپ خنک کننده کارت گرافیک به مراتب از خنک کننده پردازنده کمتر است.

در سیستم خنک کننده گردش مایع، بلاک مسی تنها بخش سیستم است که با اجزای داغ، تماس مستقیم دارد. بلاک استفاده شده برای کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X دارای میکرو کانال‌های عبور مایع است و ضخامت لبه‌های آن نیز بیشتر شده است. افزایش ضخامت لبه‌های بلاک به این منظور بوده که علاوه بر GPU، چیپ‌های حافظه (VRAM) نیز تحت پوشش بلاک و سیستم خنک کننده قرار بگیرند.

فن‌های TORX 5.0

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص کارت گرافیک‌های RTX 40 Ada Lovelace سفارشی شرکت MSI، نسل جدید فن‌های این شرکت یعنی TORX 5.0 است. این فن‌ها نسبت به فن‌های TORX 4.0 حدود 10 درصد جریان هوای بیشتر و نسبت به فن‌های عادی و معمولی، 23 درصد جریان هوای بیشتر عبور می‌دهند.
در فن‌های TORX 5.0، هر سه تیغه فن با یک نیم‌کمان به یکدیگر متصل شده‌اند. با این طراحی خاص، فشار هوایی که وارد هیت سینک می‌شود در دورهای پائین فن نیز حفظ می‌شود. علاوه بر آن، نویز تولیدی فن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. انتهای این نیم‌کمانی که در مورد آن صحبت می‌کنیم نیز کمی به سمت داخل زاویه دارد تا توربولانس و آشفتگی جریان هوای گذران از فن کاهش پیدا کند.

رادیاتور 240 میلی متری

شرکت MSI برای کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X 24G یک رادیاتور 240 میلی متری در نظر گرفته است. با در نظر گرفتن اینکه این کارت گرافیک یک کارت گرافیک رده بالای سفارشی بر پایه پلتفرم RTX 4090 است، مصرف انرژی آن به راحتی از 500 وات فراتر می‌رود و به همین خاطر به یک خنک کننده قدرتمند نیاز دارد. روی این رادیاتور یک جفت فن MSI Silent Gale P12 نیز نصب شده است.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 GAMING X TRIO توسط رسانه TECHPOWERUP و کسب نشان منتخب سردبیر

شرکت MSI در کارت گرافیک های سفارشی RTX 4090، توانست نسل جدیدی از فناوری های ساخت را به منظور بهترین عملکرد به کار گیرد. نسل پنجم TORX Fan با عملکرد بالا و نویز بسیار کم، ساختاری با متریال با کیفیت و ارائه اولین کارت مجهز به خنک کننده مایع از زیر برند SUPRIM، از جمله مواردی بود که در RTX 4090 خودنمایی کرد. در کنار این موارد، زبان طراحی جدید و بهینه سازی گسترده محصولات پر طرفداری مانند کارت های سری VENTUS، باعث شد تا در این مدت زمان اندک پس از معرفی RTX 4090، جوایز و نقدهای مثبت بسیاری را از رسانه های معتبر جهانی دریافت کند. البته که این نقشه راه MSI تنها برای RTX 4090 نبود، زیرا کارت سفارشی RTX 4080 و تمام سفارشی های RTX 40 و البته RX 7000 ها، با این راهکار ساختاری و فناوری های جدید، روانه بازار می شوند.

کارت گرافیک RTX 4080 مبتنی بر تراشه AD103 دارای 9728 هسته CUDA است. از دیگر مشخصات تراشه این کارت می توان به فرایند ساخت 4 نانومتری TSMC، تعداد 76 هسته RT، تعداد 304 هسته Tensor و 46 واحد SM اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک دارای 16 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6X است که با سرعت 22.4 گیگابیت در ثانیه می تواند پهنای باند 716 گیگابایت در ثانیه و رابط 256 بیتی را فراهم کند. توان حرارتی نسخه مرجع RTX 4080 برابر با 320 وات است ولی در نسخه های سفارشی انتظار 400 وات هم می توان داشت. در بخش پنل I/O سه DisplayPort 1.4a و یک HDMI 2.1 بین RTX 4080 ها مشترک است. جریان ورودی برق به کارت گرافیک هم از طریق کانکتور 16 پین 12VHPWR امکن پذیر است.

کارت گرافیک های سری GAMING TRIO در دو نسخه GAMING TRIO و GAMING X TRIO به سوی RTX 4080 آمده اند. در این نسل سعی شده تا زبان طراحی و استفاده از نورپردازی RGB حفظ شود اما همچنان بهینه سازی های ساختاری، طراحی و خنک کننده در آن اعمال شده است. نسل جدید گیمینگ تریو، این بار هم یکی از گزینه های ایده آل برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا است. کیفیت ساخت بالا، خنک کننده TRI FROZR 3 با سه فن TORX Fan 5.0، هیت پایپ ها و بیس پلیت یا اتاق بخار اختصاصی و طراحی جدید هیت سینک بزرگ با الهام از موج دریا، به پایداری، نویز کمتر و خنک بودن هر چه بیشتر کارت کمک کرده است.
سری GAMING TRIO هم برای اولین بار به بایوس دوگانه مجهز شده تا کاربر به راحتی و در کمترین زمان بین دو گزینه گیمینگ (فرکانس بیشتر و خنک تر) و سایلنت (فرکانس کمتر و نویز کمتر) یک گزینه را انتخاب کند. همچنین در این کارت ها همچون سنت همیشه سری گیمینگ تریو، نورپردازی RGB به شیوه سه خط اریب و یک نوار در لبه جانبی دیده می شود. ام اس آی فریم اصلی سری GAMING TRIO در این نسل را همچون برادر بزرگترش، با ساختار فلزی چند لایه مستحکم تر کرده.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 ام اس آی توسط رسانه سخت افزار مگ و کسب دو نشان

چند ماه پیش ما در سایت سخت افزار مگ هدست گیمینگ IMMERSE GH30 V2 ام اس آی را بررسی کردیم که از نظر قیمتی در رده اقتصادی قرار داشت و عملکرد قابل قبولی را با توجه به جایگاهش از خود نشان داد. اما ام اس آی، یک هدست پرچمدار هم در سبد محصولات خود دارد. هدست گیمینگ IMMERSE GH61 ام اس آی یک دستگاه همه چیز تمام برای گیمر‌های حرفه ای است. امروز به بررسی این هدست خوش ساخت و با کیفیت از MSI می‌پردازیم که به دو طریق می‌تواند متصل شود، یکی از طریق جک 3.5 میلیمتری کومبو امکان اتصال به موبایل و لپتاپ را دارد، و یکی از طریق درگاه USB، که به لطف درایور قدرتمند خود، صدای ساراند فراگیر و 7.1 کاناله را ارائه می‌کند. اگرچه این هدست RGB ندارد، اما در عوض MSI اولویت اصلی خود را ارئه صدایی قدرتمند، شفاف و با کیفیت قرار داده است. همراه ما باشید در این بررسی.
ابتدا هدست را به صورت تنها – بدون اتصال به آمپلیفایر و دک ESS، مستقیم با جک 3.5 میلیمتری به سیستم متصل کردیم. البته از طریق یک مبدل که TRRS را به دو جک 3.5 میلیمتری TRS برای هدفون و میکروفون تبدیل می‌کند. کیفیت صدا قابل قبول بود. البته امکان استفاده از پتانسیل این هدست بدون آمپلیفایر آن، مستقیما بستگی به نوع کارت صدای شما دارد. هرچه کارت صدای بهتر و قوی تری داشته باشید، کیفیت بالاتری را از این هدست، بدون آمپلیفایر آن، تجربه خواهید کرد.


در مورد موبایل هم، با اتصال مستقیم جک کومبو به آیفون، توانستیم کیفیت صدای بازی Call of Duty موبایل را تست کنیم، و نتیجه کار رضایت بخش بود.


اما قدرت واقعی این هدست، زمانی خود را نشان می‌دهد که آن را به آمپلیفایر متصل کرده، و قابلیت صدای مجازی 7.1 کاناله آن را فعال کنید. این حالت البته صرفا از طریق اتصال با کابل USB به سیستم قابل ارائه است.


به هنگام گیمینگ وضوح صدای محیط و کیفیت صدای 7.1 کاناله مجازی، فوق العاده عالی ارزیابی شد. تجربه صدایی شفاف، واقعی، ساراند چند جهته، با بیس نرم، فوق العاده عالی بود، به گونه ای که حتی نیاز به اعمال تغییر خاصی در پنل Nahimic برای بهبود صدا حس نشد. شناسایی دشمن و محل وقوع انفجار و صدای قدم‌های حریف امکان پذیر بود. میزان بیس در بازی به اندازه ی کافی مناسب است و کاربر را اذیت نمی‌کند.


در مورد موسیقی، شفافیت و پخش صدا مطلوب است، اگرچه این یک هدست گیمینگ است، اما گوش دادن به موسیقی با آن نیز، قابل قبول و لذت بخش بود. البته تجربه موسیقی با هدفون‌های 7.1 مجازی گیمینگ به اندازه صدای هدفون‌های حرفه ای مخصوص موسیقی جذاب نیست، اما MSI به خوبی توانسته، به اندازه کافی کیفیت پخش صدای موسیقی را نیز با این هدست، به قدر کفایت tune کند و صدایی با بیس مناسب و شفاف را به کاربر ارائه دهد. به هیچ وجه از شنیدن موسیقی با این هدست خسته نشدیم، و ساعت‌ها با لذت فراوان به موسیقی‌های مورد علاقه از ژانر‌های مختلف گوش فرا دادیم.


صدای میکروفون هدست نیز مطلوب ارزیابی شد. عملکرد جمع شونده میکروفون عالی است، و صدای اطراف کاربر شنیده نمی‌شود. وزن بسیار سبک و ساختار محکم هدست دلپذیر است. تنها انتقادی که می‌توان به این محصول خوش ساخت از ام اس آی داشت، عدم پشتیبانی از نورپردازی RGB است، که البته این موضوع برای هدست آنچنان اهمیت ندارد چرا که وقتی هدست بر روی سر شماست، هرچقدر RGB داشته باشد، قابل دیدن توسط شما نخواهد بود.


در مجموع، هدست گیمینگ IMMERSE GH61 ام اس آی را به تمامی ‌کاربران و گیمر‌ها پیشنهاد می‌کنیم. این هدست در بازار‌های جهانی به قیمت 100 دلار و در ایران، به قیمت 3 میلیون تومان با ضمانت آونگ در دسترس قرار دارد، و در همین راستا نشان بهترین ارزش خریدو همچنین نشان منتخب گیمر‌ها را به آن اعطا می‌کنیم.


مزایا:
  • سبک
  • طراحی شیک
  • قیمت مناسب
  • عالی برای گیمینگ
  • دارای کابل اسلیو شده
  • کاپهای چرمی‌ضد تعریق
  • مجهز به امکانات نرم افزاری
  • دارای میکروفون جمع شونده
  • تجربه صدای 7.1 محیطی مجازی
  • دارای سری کاپهای پارچه ای اضافی
  • مجهز به دک SABRE ESS و آمپلیفایر
  • مجهز به کیف همراه بسیار با کیفیت و سبک
  • استفاده از اسپیکرهای حرفه ای ساخت ONKYO ژاپن
  • بخش‌های چرمی‌هدست، از الیاف ضد حساسیت و ضد تعریق هستند
  • مجهز به ریموت کنترل برای تنظیم شدت صدا و فعال سازی صدای 7.1 کاناله مجازی
  • امکان استفاده با موبایل، لپتاپ، کنسول PS5، نینتندو سوییچ، مک و کامپیوتر دسکتاپ
  • امکان استفاده از آمپلیفایر برای راه اندازی دیگر هدست‌های مجهز به جک 3.5 میلیمتری کومبو











 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

درو کردن ده ها جایزه نوآوری و خلاقیت نمایشگاه CES 2023 توسط MSI

کمپانی MSI به دلیل برتری فناوری و طراحی جدیدترین راهکارهای سبک زندگی خود تحسین و تقدیر شده است. این شرکت سیزده جایزه نوآوری در بخش‌های مختلف از گیمینگ گرفته تا قطعات صوتی و تصویری خانگی و لوازم جانبی به دست آورده است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر محصولاتی که جوایز نوآوری CES 2023 را کسب کرده‌اند.


MSI به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه ساخت سخت‌افزارهای گیمینگ اعلام کرده که در مجموع ۱۳ محصول مفتخر به دریافت جایزه نوآوری CES 2023 در بخش‌هایی مانند لوازم جانبی کامپیوتر، بازی و مانیتور شده‌اند.


هفت جایزه به محصولاتی شامل مانیتور، لپ تاپ، کامپیوتر دسکتاپ، کارت گرافیک، مادربرد و منبع تغذیه است و شش محصول دیگری که جایزه نوآوری را دریافت کرده‌اند هم در جریان نمایشگاه CES 2023 معرفی خواهند شد.


جایزه نوآوری CES هر ساله توسط انجمن فناوری مصرف کننده (CTA) اعطا می‌شود. در جریان این مسابقه بیش از 2100 محصول در 28 دسته به این انجمن ارسال شد.


یک تیم داوری خبره شامل متخصصان و مهندسان و طراحان محصولات ارسالی را از نظر نوآوری، مهندسی و عملکرد، زیبایی‌شناسی و طراحی بررسی و برندگان را اعلام کردند که سهم MSI از این رقابت کسب 13 جایزه بوده است.


معاون بازاریابی MSI اعلام کرده که این شرکت تلاش می‌کند علاوه بر گیمرها، بهترین تجربه ممکن را برای سازندگان محتوا و صاحبان کسب‌ و کارها فراهم نماید.


وی اظهار داشت کسب این تعداد جوایز نوآوری CES توسط MSI به دلیل تلاش‌های بی وقفه این شرکت در جهت بهبود کیفیت محصولات خود است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر محصولاتی که جوایز نوآوری CES 2023 را کسب کرده‌اند:



کامپیوتر MEG TRIDENT X2



کامپیوتر MEG TRIDENT X2


کامپیوتر Trident X2 از برند مشهور و مطرح MSI، مخصوص گیمینگ و انجام برنامه‌های سنگین ساخته شده‌ است. این سری از محصولات ام‌اس‌آی، قوی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین محصولات سری گیم این برند را تشکیل می‌دهند.




مانیتورهای MAG 275CQRX/325CQRX



مانیتورهای MAG 275CQRX/325CQRX


MAG 275CQRX محصولی است که از نظر ساخت، با کیفیت و دارای یک شاسی جذاب، حاشیه های باریک و همچنین تنظیمات شیب و ارتفاع است. به عنوان یک مانیتور 1440p شما تصاویری با کیفیت 2560 در 1440 پیکسل با حداکثر سرعت بازخوانی 165Hz را از آن دریافت می کنید. این سخت افزار، تناسب خوبی بین سرعت 1440p با کیفیت تصاویر 4K آن برقرار می کنند.




مانیتور MD271UL



مانیتور MD271UL


این مانیتور محصولی از برند MSI بوده و به یک پنل IPS با نور پس‌زمینه LED مجهز شده که می‌تواند تصویری با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل تولید کند. نسبت تصویر در این مانیتور 27 اینچی ام اس آی برابر 16:7 است که تصویر عریضی را به کاربران ارائه می‌دهد. استفاده از پنل IPS باعث شده تا سرعت پاسخ‌گویی مانتیور به 5 میلی‌ثانیه برسد و برای گیمینگ انتخاب نسبتاً مناسبی باشد.




مانیتور گیمینگ MEG 342C QD-OLED



مانیتور گیمینگ MEG 342C QD-OLED


این مانیتور منحنی که به پنل ۳۴ اینچی QD-OLED مجهز است، برای سهولت استفاده‌ گیمرها و کاهش فشار به گردن و غوطه‌ورکردن بیشتر کاربران هنگام اجرای بازی طراحی شده است.


در حال‌ حاضر مانیتور جدید MSI MEG 342C QD-OLED بهترین مانیتور گیمینگ خمیده با نسبت تصویر ۲۱:۹ است. وضوح تصویر این محصول UWQHD معادل ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و از انحنای 1800R بهره می‌برد.


کارت گرافیک RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24G



کارت گرافیک RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24G


کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X 24G شرکت MSI یکی از کارت گرافیک‌های سفارشی بالارده بر پایه RTX 4090 است که به یک خنک کننده هیبریدی بادی-آبی مجهز شده است.


قاب جلویی کارت گرافیک MSI RTX 4090 Suprim Liquid X 24G از جنس آلومینیوم براش خورده است و رگه‌هایی از رنگ طلایی روی آن به چشم می‌خورد. خطوط تیز هندسی و قاب هشت ضلعی فن خنک کننده و نورپردازی کنار فن، از دیگر المان‌های شاخص قاب جلویی هستند.


مادربرد MEG Z790 GODLIKE



مادربرد MEG Z790 GODLIKE


مادربرد MSI MEG Z790 Godlike را می‌توان پرچم‌دار این سری نامید. سیستم خنک کننده مادربرد نیز شامل پوشش تمام آلومینیومی Wavy Fin، هیت سینک VRM با فناوری Direct Touch Cross است. اسلات PCIe نسل 5 به کاربران امکان تجربه سرعت فوق العاده 128 گیگابایت بر ثانیه را می‌دهد.


پاور MEG Ai1300P PCIE5



پاور MEG Ai1300P PCIE5


پاور MEG Ai1300P PCIE5 یک گزینه ایده‌آل برای دارندگان نسل جدید پردازنده‌ها و گرافیک‌ها محسوب می‌شود. این منبع تغذیه اولین محصولی است که از قابلیت ATX 3.0 پشتیبانی می‌کند.


بر اساس مشخصات استاندارد ATX 3.0 این پاور قادر به تأمین 1800 وات برای یک کارت گرافیک 600 واتی متصل شده از طریق کانکتور PCIe 5.0 12VHPWR به مدت 100 میکرو ثانیه است.


جمع‌بندی


نمایشگاه CES 2023 در لاس وگاس در تاریخ 5 تا 8 ژانویه 2023 (15 تا 18 دی) برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان در این رویداد با جدیدترین دستاوردهای شرکت‌های بزرگ فناوری آشنا شده و لحظات هیجان انگیزی را تجربه خواهند کرد. بسیاری از برگزیدگان محصولات برنده خود را در نمایشگاه جوایز نوآوری در نمایشگاه CES 2023 به نمایش خواهند گذاشت.


پیش بینی می‌شود بخش‌های حمل‌ونقل، سلامت دیجیتال و متاورس مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد. همچنین شرکت‌کنندگان در این رویداد با ایده‌ها و نظرات رهبران شرکت‌های بزرگ فناوری آشنا می‌شوند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
حذف محدودیت اورکلاک پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل با آپدیت بایوس مادربرد MSI B660M MORTAR


به تازگی آپدیتی برای بایوس مادربرد MSI B660M MORTAR MAX WIFI منتشر شده که محدودیت اورکلاک پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل را برطرف می‌کند. در همین رابطه یکی از کاربران موفق شده پردازنده Core i5-13600K اینتل را تا فرکانس 5.81 گیگاهرتز اورکلاک کند.


همانطور که می‌دانید امکان اورکلاک پردازنده‌های اینتل بر روی مادربردهای B660 در حالت عادی وجود ندارد. در واقع فقط می‌توان به صورت محدود مقدار کمی فرکانس پایه یا همان BCLK را افزایش داد.


اما به دلیل پیوند میان فرکانس BCLK با دیگر اجزای سیستم نظیر درگاه‌های وسایل ذخیره سازی و خطوط PCIe، افزایش فرکانس BCLK و عبور آن از 103 تا 105 مگاهرتز، باعث ناپایداری سیستم می‌شود.


اورکلاک مادربرد B660M MORTAR MAX WIFI



از طرفی دیگر اینتل امکان اورکلاک کامل و بدون محدودیت را تنها به تعداد محدودی از پردازنده‌های خود با پسوند K اختصاص داده و همین مسئله مانع از امکان اورکلاک پردازنده برای اغلب کاربران شده است.


نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل هم از افزایش فرکانس BCLK بیش از 102.9 مگاهرتز پشتیبانی نمی‌کنند و کاربران مجبور هستند برای اورکلاک این پردازنده‌ها به سراغ مادربردهای گران‌قیمت نظیر Z790 بروند.


به عبارت دقیق‌تر حداکثر سرعت کلاک پردازنده Core i5-13600K به 5.1 گیگاهرتز می‌رسد و فضای زیادی برای اورکلاک این پردازنده وجود دارد. برای اورکلاک این پردازنده به مادربردهای رده‌بالا مانند Z790 نیاز هست که بسیار گران بوده و مادربرد B660 هم از اورکلاک پشتیبانی نمی‌کند.


در این میان اما ظاهراً آپدیتی برای بایوس مادربرد B660M MORTAR MAX WIFI ام اس آی عرضه شده که محدودیت اورکلاک پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل را برطرف می‌کند.


اورکلاک پردازنده Core i5-13600K



بر اساس اطلاعات منتشر شده یکی از کاربران توانسته با آپدیت بایوس مادربرد MSI B660M MORTAR MAX WIFI، پردازنده Core i5-13600K اینتل را به بیش از 5.8 گیگاهرتز اورکلاک کند.


در این آزمایش پس از آپدیت بایوس مادربرد MSI B660M MORTAR MAX WIFI، فرکانس BCLK به 113 مگاهرتز افزایش یافته است. در این حالت فرکانس پردازنده Core i5-13600K به 5.76 گیگاهرتز رسیده و سیستم‌عامل ویندوز 11 بدون هیچ مشکلی بالا می‌آید اما هنگام اجرای بنچمارک CineBench R23 دچار خطا می‌شود.


در ادامه این آزمایش با افزایش فرکانس BCLK به 114 مگاهرتز، فرکانس پردازنده Core i5-13600K به بیش از 5.81 گیگاهرتز می‌رسد اما به نظر می‌آید که بیشتر از این نمی‌توان فرکانس را بالاتر برد. اگر قصد اورکلاک پردازنده Core i5-13600K را دارید، مادربرد MSI MAG B660M MORTAR MAX WIFI قطعاً انتخاب خوبی خواهد بود.

آپدیت جدید مادربرد MSI MAG B660M MORTAR MAX WIFI از مدل‌های Non-K پردازنده‌های نسل سیزدهم پشتیبانی نمی‌کند اما احتمال پشتیبانی از این پردازنده‌ها در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 GAMING X TRIO توسط رسانه معتبر TWEAKTOWN و کسب نشان منتخب سردبیر

شرکت MSI در کارت گرافیک های سفارشی RTX 4090، توانست نسل جدیدی از فناوری های ساخت را به منظور بهترین عملکرد به کار گیرد. نسل پنجم TORX Fan با عملکرد بالا و نویز بسیار کم، ساختاری با متریال با کیفیت و ارائه اولین کارت مجهز به خنک کننده مایع از زیر برند SUPRIM، از جمله مواردی بود که در RTX 4090 خودنمایی کرد. در کنار این موارد، زبان طراحی جدید و بهینه سازی گسترده محصولات پر طرفداری مانند کارت های سری VENTUS، باعث شد تا در این مدت زمان اندک پس از معرفی RTX 4090، جوایز و نقدهای مثبت بسیاری را از رسانه های معتبر جهانی دریافت کند. البته که این نقشه راه MSI تنها برای RTX 4090 نبود، زیرا کارت سفارشی RTX 4080 و تمام سفارشی های RTX 40 و البته RX 7000 ها، با این راهکار ساختاری و فناوری های جدید، روانه بازار می شوند.

کارت گرافیک RTX 4080 مبتنی بر تراشه AD103 دارای 9728 هسته CUDA است. از دیگر مشخصات تراشه این کارت می توان به فرایند ساخت 4 نانومتری TSMC، تعداد 76 هسته RT، تعداد 304 هسته Tensor و 46 واحد SM اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک دارای 16 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6X است که با سرعت 22.4 گیگابیت در ثانیه می تواند پهنای باند 716 گیگابایت در ثانیه و رابط 256 بیتی را فراهم کند. توان حرارتی نسخه مرجع RTX 4080 برابر با 320 وات است ولی در نسخه های سفارشی انتظار 400 وات هم می توان داشت. در بخش پنل I/O سه DisplayPort 1.4a و یک HDMI 2.1 بین RTX 4080 ها مشترک است. جریان ورودی برق به کارت گرافیک هم از طریق کانکتور 16 پین 12VHPWR امکن پذیر است.

کارت گرافیک های سری GAMING TRIO در دو نسخه GAMING TRIO و GAMING X TRIO به سوی RTX 4080 آمده اند. در این نسل سعی شده تا زبان طراحی و استفاده از نورپردازی RGB حفظ شود اما همچنان بهینه سازی های ساختاری، طراحی و خنک کننده در آن اعمال شده است. نسل جدید گیمینگ تریو، این بار هم یکی از گزینه های ایده آل برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا است. کیفیت ساخت بالا، خنک کننده TRI FROZR 3 با سه فن TORX Fan 5.0، هیت پایپ ها و بیس پلیت یا اتاق بخار اختصاصی و طراحی جدید هیت سینک بزرگ با الهام از موج دریا، به پایداری، نویز کمتر و خنک بودن هر چه بیشتر کارت کمک کرده است.
سری GAMING TRIO هم برای اولین بار به بایوس دوگانه مجهز شده تا کاربر به راحتی و در کمترین زمان بین دو گزینه گیمینگ (فرکانس بیشتر و خنک تر) و سایلنت (فرکانس کمتر و نویز کمتر) یک گزینه را انتخاب کند. همچنین در این کارت ها همچون سنت همیشه سری گیمینگ تریو، نورپردازی RGB به شیوه سه خط اریب و یک نوار در لبه جانبی دیده می شود. ام اس آی فریم اصلی سری GAMING TRIO در این نسل را همچون برادر بزرگترش، با ساختار فلزی چند لایه مستحکم تر کرده.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

معرفی مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS ؛ به سختی فولاد با قابلیت‌های ویژه و قیمت مناسب

انتخاب مادربرد را باید سنگ بنای ساخت یک PC مناسب دانست. مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS با قیمت مناسب از پردازنده‌های قدیمی نسل شش و هفت نیز پشتیبانی می‌کند تا انتخاب مناسبی برای کامپیوترهای خانگی و اداری باشد. در ادامه مادربرد جذاب MSI H310M PRO-VDH PLUS را به شما معرفی کرده‌ایم.


یکی از بهترین مادربردهای ارزان‌قیمت بازار توسط MSI ارائه شده است. مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS با چیپست H310 خود از پردازنده‌های قدیمی نسل شش و هفت نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربران کامپیوترهای خانگی و اداری انتخاب راحتی داشته باشند.


مادربرد جذاب و ارزان قیمت MSI H310M PRO-VDH PLUS به دو اسلات DIMM مجهز شده و از یک اسلات PCI x16، یک اسلات PCI x1 و چهار درگاه SATA برخوردار است. از دیگر خصوصیات این مادربرد که آن را به انتخابی عالی برای کاربردهای اداری تبدیل کرده‌اند می‌توان به خروجی‌های D-sub ،DVI-D و HDMI برای اتصال به نمایشگرهای قدیمی و جدید اشاره کرد.


قابلیت‌های مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS


قابلیت استیل آرمور


مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS به قابلیت استیل آرمور نیز مجهز شده است. این قابلیت با لحیم‌کاری بیشتر، مقاومت اسلات‌های PCIe را افزایش می‌دهد و از آسیب دیدن مادربرد در هنگام استفاده از کارت‌های گرافیک سنگین جلوگیری می‌کند.


پشتیبانی از پردازنده‌های نسل شش و هفت با بایوس اختصاصی


روی مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS می‌توانید تا پردازنده هشت هسته‌ای نسل نهم اینتل را نصب کنید. با توجه به اینکه در کشور ما استفاده از ویندوزهای قدیمی و پردازنده‌های نسل شش و هفت اینتل که با قیمت مناسب در دسترس هستند هنوز رواج دارد، پشتیبانی از پردازنده‌های نسل شش و هفت با بایوس اختصاصی به سفارش شرکت آونگ برای این مادربرد تهیه و تست شده را نیز می‌توان برگ برنده مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS در بازار ایران دانست.


فناوری DDR4 Boost


مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS از رم DDR4 با فرکانس تا 2666 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. MSI همزمان با معرفی پردازنده‌های نسل ششمی فناوری DDR4 Boost را معرفی کرد. این فناوری سازگاری بیشتر سیستم شما با حافظه رم را تضمین می‌نماید و به پایداری آن کمک می‌کند. قابلیت DDR4 Boost مادربردهای سری MSI PRO امکان اورکلاک آسان‌تر را برای این سری به وجود می‌آورد و سرعت سیستم را افزایش می‌دهد.


قابلیت‌های مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS



قابلیت Audio Boost


MSI با استفاده از سال‌ها تجربه خود در ساخت مادربرد برای گیمرها، قابلیت Audio Boost را برای مادربرد H310M PRO-VDH PLUS عرضه کرده است. این قابلیت صدای Hi-Fi واقعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به گیمرها کمک می‌کند صدای بازی را بهتر از رقیبان خود بشنوند.


Audio Boost مانند یک کارت صدای مخصوص عمل می‌کند و از دیگر قسمت‌های مادربرد مجزا شده تا سیگنال‌های صوتی بدون تداخل و با بالاترین کیفیت مخابره شوند. پردازنده صدای مادربرد H310M PRO-VDH PLUS به محافظ الکترومغناطیس EMI مجهز شده تا بهترین صدا در هر دو حالت استریو و مونو به گوش کاربر برسد.


مدار رگولاتور ولتاژ بهتر نسبت به رقبا


مدار رگولاتور ولتاژ را باید از مهم‌ترین قسمت‌های یک مادربرد دانست. مدار رگولاتور ولتاژ مادربرد H310M PRO-VDH PLUS با استانداردهای نظامی دقیق طراحی شده و تداخل الکترومغناطیسی در آن‌ با کمترین حد ممکن رسیده است. مادربرد H310M PRO با این مدار رگولاتور ولتاژ دوام بسیار بیشتری از رقبای هم قیمت خود دارد و بهترین انتخاب برای کاربردهای سازمانی به شمار می‌آید.


قابلیت EZ Debug LED


از قابلیت‌های جذاب مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS می‌توان به EZ Debug LED اشاره کرد. LED های نصب شده روی مادربرد منبع مشکلات به وجود آمده احتمالی را به کاربران نشان می‌دهند تا روند عیب‌یابی و رفع آن توسط کاربر سرعت گیرد.


مادربردهای سری PRO MSI



مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS علی‌رغم قیمت مناسب، انبوهی از قابلیت‌های مختلف را به کاربران خود ارائه می‌کند. نرم‌افزار X-Boost به صورت خودکار حافظه‌ها و USB متصل شده به دستگاه را شناسایی می‌کند و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشد.


طراحی مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS به شکلی صورت گرفته که پشتیبانی از هسته‌های بیشتر و عملکرد بهتر همزمان با مصرف بهینه‌تر انرژی ممکن شود. با این مادربرد جذاب MSI، سیستم شما در دمای پایین‌تری کار می‌کند و پایداری به حداکثر می‌رسد.


قیمت مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS


مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS با قیمت مناسب و پشتیبانی از پردازنده‌های قدیمی در کنار انبوهی از فناوری‌های پیشرفته، انتخابی مناسب برای کاربران خانگی و اداری به شمار می‌آید. سازمان‌ها می‌توانند به دلیل کیفیت بالای مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS و طراحی بهینه آن، برای کارهای خود به آن اعتماد کنند.


مادربرد MSI H310M PRO-VDH PLUS را می‌توانید در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف با قیمتی حدود 1,500,000 تومان خریداری نمایید. می‌توان با اطمینان گفت دیگر مادربردهای بازار در این گروه قیمتی، از چنین امکاناتی برخوردار نیستند و MSI H310M PRO-VDH PLUS به راحتی عنوان بهترین مادربرد ارزان‌قیمت بازار را به خود اختصاص می‌دهد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG X670 ACE توسط رسانه معتبر ETEKNIX و کسب نشان منتخب سردبیر

مادربردهای سوکت AM5 خود را برای پردازنده‌های جدید رایزن 7000 معرفی کرد که شامل مدل‌های MEG X670E GODLIKE ،MEG X670E ACE ،MPG X670E CARBON WIFI و PRO X670-P WIFI است. در ادامه می‌توانید با مادربردهای AMD X670 و قابلیت‌های جدید آنها آشنا شوید.
Performance Switch یکی از قابلیت‌های جدید در بایوس انحصاری Click BIOS 5 مادربردهای MSI است که در کنار قابلیت‌هایی چون Precision Boost Overdrive و تنظیمات اورکلاکینگ اختصاصی MSI، به کاربران و گیمرها امکان اورکلاک کردن آسان پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 و استخراج کارایی بالاتر را می‌دهد. این قابلیت دارای سه سطح برای اورکلاک کردن خودکار پردازنده و حالت اورکلاک کردن دستی است.

همچنین MSI قابلیت OC Engine را برای اورکلاک کردن دقیق‌تر و بهتر از طریق BCLK می‌دهد که به افزایش پایداری سیستم و اورکلاک بیشتر کمک می‌کند. قابلیت OC Engine که در مادربردهای سری MEG یافت می‌شود، افزون بر BCLK امکان تغییر فرکانس PCIe و SATA به صورت هم زمان یا جداگانه می‌دهد.در مادربردهای MSI X670E قابلیت مشهور Memory Try It هم یافت می‌شود که با کمک به یافتن تنظیمات بهینه، امکان افزایش سرعت حافظه تا 18 درصد و کاهش تأخیر حافظه تا 12 را می‌دهد که در پردازش‌های سنگین می‌تواند بسیار سودمند باشد. مادربرد MSI MEG X670E ACE نشان داده است فرکانس حافظه رم به راحتی و به دور از هرگونه مشکل پایداری، می‌تواند به 7000 مگاهرتز می‌رسد.

مادربردهای MSI X670 با بایوس AGESA COMBO PI 1.0.0.1 Patch H روانه بازار می‌شوند که فاقد مشکل تأخیر در راه اندازی اولیه است تا کاربران از همان لحظه اول شاهد عملکرد بالا باشند. همچنین کاربران می‌توانند آپدیت جدیدتر AGESA COMBO PI 1.0.0.3 را برای دست یابی به کارایی بهتر اعمال کنند.



















 
بالا