برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 SUPRIM X توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان TOP PICK

کارت گرافیک RTX 4080 مبتنی بر تراشه AD103 دارای 9728 هسته CUDA است. از دیگر مشخصات تراشه این کارت می توان به فرایند ساخت 4 نانومتری TSMC، تعداد 76 هسته RT، تعداد 304 هسته Tensor و 46 واحد SM اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک دارای 16 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6X است که با سرعت 22.4 گیگابیت در ثانیه می تواند پهنای باند 716 گیگابایت در ثانیه و رابط 256 بیتی را فراهم کند. توان حرارتی نسخه مرجع RTX 4080 برابر با 320 وات است ولی در نسخه های سفارشی انتظار 400 وات هم می توان داشت. در بخش پنل I/O سه DisplayPort 1.4a و یک HDMI 2.1 بین RTX 4080 ها مشترک است. جریان ورودی برق به کارت گرافیک هم از طریق کانکتور 16 پین 12VHPWR امکن پذیر است.

کارت گرفیک های سری SUPRIM مجهز به تراشه AD103 کارت RTX 4080، در دو نسخه SUPRIM و SUPRIM X وارد میدان می شود. کارت های جدید سوپریم مجهز به جدیدترین خنک کننده بادی MSI است تا عملکردی بسیار خنک و البته نویز کمتر نسبت به نسل قبل را در این سری ارائه کند. خنک کننده TRI FROZR 3S دارای سه فن TORX Fan 5.0 با ساختاری کاملا جدید، بیس پلیت بزرگ مبنی بر اتاق بخار که حرارت تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه تصویری را جذب و به سرعت دفع می کند، هیت پایپ های اختصاصی ساخته شده به روش ماشینکاری با سطح تماس عالی به منظور دفع هر چه بهتر حرارت و نسل جدید هیت سینک با طراحی موج دار برای دفع بهتر حرارت و نویز کمتر در زمان دریافت جریان هوا، برای این نسل از سوپریم ها در نظر گرفته شده است.

این دو کارت گرافیک تماماً با ظاهر فلز برس خورده، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد که البته سعی شده برترین ها حتی در زیر کاپوت این کارت ها هم استفاده شود. مدار قدرتی متشکل از بهترین خازن ها، چوک ها و ماسفت ها تنها برای دستیابی به بهترین عملکرد ارائه می شود. جدا از این موارد، ساختار کلی کارت با استفاده از یک فریم فلزی چند لایه، فلز برس خورده بیرونی و بک پلیتی مستحکم، استقامت ساختاری کارت ها را بالا برده و به دفع بهتر حرارت هم کمک می کند.

همچنین بایوس دوگانه با قابلیت گیمینگ و سایلنت، انتخاب بین دو گزینه را برای کاربران راحت تر کرده است. با این سوئیچ بایوس در کسری از ثانیه شما می توانید عملکرد کارت را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. همچنین نورپردازی RGB در نقاط مختلف کارت، به زیبایی بصری اضافه کرده و ظاهری جذاب تر به آن بخشیده است .















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z790 ACE توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان

مادربرد MEG Z790 ACE شاید مانند GODLIKE توانا نشان داده نشود اما به هر حال ACE یک مادربرد رده بالا و توانمند است که برای رسیدن به بهترین ها ساخته شده است. اگر به دنبال یک پلتفرم قدرتمند برای پرچمداران نسل 13 هستید و می خواهید به راحتی پردازنده را اورکلاک کرده یا با سرعت بالا پروژه ها را رندر کنید، مادربرد MEG Z790 ACE یکی از بهترین گزینه ها در بازار است.
مدار قدرت 27 (24+2+1) فاز 105 آمپر، قدرت بسیار بالا و پایداری عملکرد را برای کاربران سخت گیر به راحتی فراهم می کند. در بخش راهکارهای حرارتی هم ACE جدید بهینه سازی های گسترده ای را تجربه کرده است تا در بارکاری بالا پایداری و دفع بهتر حرارت را موجب شود.
همچون GODLIKE، مادربرد MEG Z790 ACE هم به پورت USB 3.2 Gen 2×2 (20Gbps) مجهز شده است که با توان خروجی 60 وات می تواند هر گجت هوشمندی را با سرعت بالا شارژ کند. شبکه 2.58 گیگابیتی در کنار شبکه بیسیم Wi-Fi 6E تکمیل کننده این مادربرد بی نقص رده بالا است.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

کیت فن MSI MAG MAX F12A-3H؛ زیبا و کارآمد

فن یکی از اجزای کلیدی هر کامپیوتری است و داشتن فن‌های پرقدرت و کم صدا ضروری است. یکی از کیت‌های فن زیبایی که می‌توانید خریداری کنید، MSI MAG MAX F12A-3H با نورپردازی ARGB و ویژگی‌های ممتاز است.


پک فن حرفه ای MSI MAG MAX F12A-3H


کیت فن MAG MAX F12A-3H ام اس آی از سه عدد فن 120 میلی متری با طراحی اختصاصی این کمپانی تشکیل شده است. این فن‌های زیبا دارای بیشینه سرعت چرخش 1500 دور در دقیقه، نویز حداکثر 28.0dBA، حجم هوادهی 40.1CFM و نورپردازی زیبا هستند.


فن MSI MAG MAX F12A-3H



شما می توانید سرعت چرخش فن های ARGB ام اس آی را از طریق برنامه MSI Dragon Center یا BIOS مادربرد کنترل کنید.


فن MSI MAG MAX F12A-3H



همراه با کیت فن MAG MAX F12A-3H یک هاب و کنترلر ARGB با قابلیت کنترل از راه دور هم ارائه می‌شود تا به‌راحتی بتوانید نورپردازی تمامی فن‌ها را به طور مشترک و هم زمان کنترل کنید. این هاب از کنترل نورپردازی 8 فن پشتیبانی می‌کند.


 MSI MAG MAX F12A-3H کیت فن



فن‌های زیبا و کم صدا MAG MAX F12A-3H دارای بالشتک‌های ساخته شده از جنس لاستیک نرم هستند تا لرزش فن به بدنه کیس منتقل نشود که موجب کاهش لرزش و آلودگی صوتی می‌شود.


نورپردازی MSI Mystic Light فن‌های MAG MAX F12A-3H بسیار چشم نواز است و با اعمال جلوه نمایشی زیبا می‌توانید حس و حال تازه‌ای متفاوتی به کیس خود هدیه بدهید.


فن‌های مرغوب و بادوام MSI MAG MAX F12A-3H در بازار ایران نیز عرضه خواهند شد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
استفاده از سیستم مدیریت رسانه MSI در استادیوم الثمامه قطر


جام جهانی فوتبال یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزشی جهان، تقریبا یک هفته‌ای است که در قطر شروع شده و کشور میزبان برای برگزاری آن سرمایه‌گذاری‌های عظیمی نیز انجام داده است که در آن از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری MSI برای استادیوم الثمامه (Al Thumama) نیز کمک گرفته است.

در همین راستا گزارش شده که امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استادیوم‌های فوتبال با مشخصات رده بالا توسعه یافته و این میزان از کیفیت به خصوص در استادیوم Al Thumama بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

در همین راستا هم‌اکنون اظهار شده که همه‌ی طرفداران حاضر در استادیوم الثمامه دوحه با نمایشگرها و سخت‌افزار تعبیه شد بر روی صندلی می‌توانند از سرویس‌های پخش زنده، سفارش غذا، هایلایت‌های بازی، رای‌گیری‌های مرتبط و خرید کالا لذت ببرند و تبلیغات و قابلیت‌های دیگری نیز در این پلتفرم‌ها ارائه می‌شود. با این حال عکس‌های موجود در اینترنت فقط پوشش این سیستم مانیتوری را در قسمت VIP نشان می‌دهد. همین سیستم در صورت استفاده گسترده می‌تواند رابطه تعاملی تماشاگر با بازی ورزشی و لذت نهایی او را افزایش دهد.

MSI استادیوم الثمامه

در همین رابطه شرکت MSI FUNTORO که زیرمجموعه کمپانی اصلی تایوانی MSI است نیز در بخش توسعه سیستم‌های مولتی مدیای خودرو، سرویس‌های مدیریت ابری و همچنین راهکارهای مدیریت و مانیتورینگ حمل نقل عمومی و هتل‌ها تمرکز دارد و پس از کسب جایزه در کامپیوتکس 2018 برای طراحی سیستم‌های مربوطه در استادیوم Vodafone Park استانبول، حالا دستاوردهای این شرکت و کیفیت رده بالای سیستم‌های آن‌ها توسط جام جهانی فوتبال نیز برای کار بر روی استادیوم الثمامه در قطر شناسایی شده و به رسمیت شناخته شده است.

این کمپانی با تخصیص دقیق پورتال محتوا و سرور رسانه‌ای و توسعه مکانیزم‌های بازیابی سیستم در صورت خطا، می‌تواند یکی از بهترین راهکارهای مولتی مدیا برای استادیوم‌های بزرگ و ورزشی را ارائه دهد. علاوه بر این‌ها با کمک یک کنسول هوشمند مرکزی و سیستم مدیریت ابری، تیم مدیریتی حتی با پرسنل بسیار کم در حد یک نفر می‌تواند کنترل کامل خدمات ارائه شده توسط FUNTORO Stadium & Arena را بدست گیرد.

خدمات ارائه شده این شرکت زیرمجموعه MSI، بازخوردهای مثبتی را دریافت کرده و این سرویس‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به تعامل بیشتر تماشاگران در حین بازی ورزشی کمک خواهد کرد.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG X670 ACE توسط رسانه معتبر TECHPOWERUP و کسب نشان منتخب سردبیر


مادربردهای سوکت AM5 خود را برای پردازنده‌های جدید رایزن 7000 معرفی کرد که شامل مدل‌های MEG X670E GODLIKE ،MEG X670E ACE ،MPG X670E CARBON WIFI و PRO X670-P WIFI است. در ادامه می‌توانید با مادربردهای AMD X670 و قابلیت‌های جدید آنها آشنا شوید.
Performance Switch یکی از قابلیت‌های جدید در بایوس انحصاری Click BIOS 5 مادربردهای MSI است که در کنار قابلیت‌هایی چون Precision Boost Overdrive و تنظیمات اورکلاکینگ اختصاصی MSI، به کاربران و گیمرها امکان اورکلاک کردن آسان پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 و استخراج کارایی بالاتر را می‌دهد. این قابلیت دارای سه سطح برای اورکلاک کردن خودکار پردازنده و حالت اورکلاک کردن دستی است.

با نگاهی به نسل جدید مادربردهای MSI MEG باید بگوییم که مادربردهای سری MEG X670E نسبت به گذشته دچار تغییرات ساختاری در بخش راهکارهای حرارتی شده اند. این مادربردها، هیت سینک های بزرگ با هیت پایپ یکپارچه را کنار گذاشته و به ساختار هیت سینک بزرگ با باله های موج دار و هیت پایپ متقاطع روی آورده اند. ساختار موج دار این هیت سینک با باله متراکم، سطح انتقال را افزایش می دهد تا اتلاف گرما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. همچنین لوله حرارتی متقاطع موفق می شود گرما را به طور مؤثرتری از مراکز عملکرد (گرما) دور کند.


همچنین MSI قابلیت OC Engine را برای اورکلاک کردن دقیق‌تر و بهتر از طریق BCLK می‌دهد که به افزایش پایداری سیستم و اورکلاک بیشتر کمک می‌کند. قابلیت OC Engine که در مادربردهای سری MEG یافت می‌شود، افزون بر BCLK امکان تغییر فرکانس PCIe و SATA به صورت هم زمان یا جداگانه می‌دهد.در مادربردهای MSI X670E قابلیت مشهور Memory Try It هم یافت می‌شود که با کمک به یافتن تنظیمات بهینه، امکان افزایش سرعت حافظه تا 18 درصد و کاهش تأخیر حافظه تا 12 را می‌دهد که در پردازش‌های سنگین می‌تواند بسیار سودمند باشد. مادربرد MSI MEG X670E ACE نشان داده است فرکانس حافظه رم به راحتی و به دور از هرگونه مشکل پایداری، می‌تواند به 7000 مگاهرتز می‌رسد.


مادربردهای MSI X670 با بایوس AGESA COMBO PI 1.0.0.1 Patch H روانه بازار می‌شوند که فاقد مشکل تأخیر در راه اندازی اولیه است تا کاربران از همان لحظه اول شاهد عملکرد بالا باشند. همچنین کاربران می‌توانند آپدیت جدیدتر AGESA COMBO PI 1.0.0.3 را برای دست یابی به کارایی بهتر اعمال کنند.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4090 SUPRIM LIQUID X توسط رسانه معتبر IGORSLAB و کسب نشان منتخب نویسنده


قاب جلویی کارت گرافیک MSI RTX 4090 Suprim Liquid X 24G از جنس آلومینیوم براش خورده است و رگه‌هایی از رنگ طلایی روی آن به چشم می‌خورد. خطوط تیز هندسی و قاب هشت ضلعی فن خنک کننده و نورپردازی کنار فن، از دیگر المان‌های شاخص قاب جلویی هستند. قاب پشتی این کارت گرافیک نیز فلزی بوده و روی آن، لوگوی SUPRIM به همراه یک طرح الماس به چشم می‌خورد.

در طراحی سیستم خنک کننده گردش مایع کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X 24G، شرکت MSI دو مولفه را مد نظر قرار داده است – پمپ بیصدا و بلاک مسی با میکروکانال‌های عبور مایع.

یکی از مهم‌ترین المان‌های هر سیستم خنک کننده گردش مایع، پمپ آن است. خنک کننده‌ مایعی که قرار است روی یک کارت گرافیک نصب بشود، باید دبی بالایی داشته باشد و در همان حال، فضای زیادی هم اشغال نکند – چراکه ارتفاع مجاز برای پمپ خنک کننده کارت گرافیک به مراتب از خنک کننده پردازنده کمتر است.

در سیستم خنک کننده گردش مایع، بلاک مسی تنها بخش سیستم است که با اجزای داغ، تماس مستقیم دارد. بلاک استفاده شده برای کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X دارای میکرو کانال‌های عبور مایع است و ضخامت لبه‌های آن نیز بیشتر شده است. افزایش ضخامت لبه‌های بلاک به این منظور بوده که علاوه بر GPU، چیپ‌های حافظه (VRAM) نیز تحت پوشش بلاک و سیستم خنک کننده قرار بگیرند.

فن‌های TORX 5.0

یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص کارت گرافیک‌های RTX 40 Ada Lovelace سفارشی شرکت MSI، نسل جدید فن‌های این شرکت یعنی TORX 5.0 است. این فن‌ها نسبت به فن‌های TORX 4.0 حدود 10 درصد جریان هوای بیشتر و نسبت به فن‌های عادی و معمولی، 23 درصد جریان هوای بیشتر عبور می‌دهند.
در فن‌های TORX 5.0، هر سه تیغه فن با یک نیم‌کمان به یکدیگر متصل شده‌اند. با این طراحی خاص، فشار هوایی که وارد هیت سینک می‌شود در دورهای پائین فن نیز حفظ می‌شود. علاوه بر آن، نویز تولیدی فن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. انتهای این نیم‌کمانی که در مورد آن صحبت می‌کنیم نیز کمی به سمت داخل زاویه دارد تا توربولانس و آشفتگی جریان هوای گذران از فن کاهش پیدا کند.

رادیاتور 240 میلی متری

شرکت MSI برای کارت گرافیک RTX 4090 Suprim Liquid X 24G یک رادیاتور 240 میلی متری در نظر گرفته است. با در نظر گرفتن اینکه این کارت گرافیک یک کارت گرافیک رده بالای سفارشی بر پایه پلتفرم RTX 4090 است، مصرف انرژی آن به راحتی از 500 وات فراتر می‌رود و به همین خاطر به یک خنک کننده قدرتمند نیاز دارد. روی این رادیاتور یک جفت فن MSI Silent Gale P12 نیز نصب شده است.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
آموزش نصب پردازنده های جدید AMD بر روی سوکت AM5



پلتفرم AM5 که در ابتدای راه میزبان پردازنده های رافائل یا RYZEN 7000 است، با یک سوکت و ساختاری جدید می تواند حداقل تا سال 2025 در خدمت کاربران باشد. پلتفرم جدید با فناوری ها و ویژگی های جدید می تواند نسل جدیدی از قدرت بالای محساباتی را به میز کاربران بیاورد.سری پردازنده‌های Ryzen 7000 اولین پردازنده‌های دسکتاپ هستند که از فرآیند پیشرفته FinFET شرکت TSMC با گره 5 نانومتری استفاده می‌کنند. این پردازنده‌های جدید با ویژگی‌های نسل بعدی مانند PCIe 5.0، پشتیبانی از DDR5 و موارد دیگر همراه هستند که آن‌ را برای کسانی که نگاهی به آینده دارند عالی می سازد.

برای مشاهده ویدیو در کانال آپارات کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 SUPRIM X توسط رسانه VMODTECH و کسب 2 نشان

کارت گرافیک RTX 4080 مبتنی بر تراشه AD103 دارای 9728 هسته CUDA است. از دیگر مشخصات تراشه این کارت می توان به فرایند ساخت 4 نانومتری TSMC، تعداد 76 هسته RT، تعداد 304 هسته Tensor و 46 واحد SM اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک دارای 16 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6X است که با سرعت 22.4 گیگابیت در ثانیه می تواند پهنای باند 716 گیگابایت در ثانیه و رابط 256 بیتی را فراهم کند. توان حرارتی نسخه مرجع RTX 4080 برابر با 320 وات است ولی در نسخه های سفارشی انتظار 400 وات هم می توان داشت. در بخش پنل I/O سه DisplayPort 1.4a و یک HDMI 2.1 بین RTX 4080 ها مشترک است. جریان ورودی برق به کارت گرافیک هم از طریق کانکتور 16 پین 12VHPWR امکن پذیر است.

کارت گرفیک های سری SUPRIM مجهز به تراشه AD103 کارت RTX 4080، در دو نسخه SUPRIM و SUPRIM X وارد میدان می شود. کارت های جدید سوپریم مجهز به جدیدترین خنک کننده بادی MSI است تا عملکردی بسیار خنک و البته نویز کمتر نسبت به نسل قبل را در این سری ارائه کند. خنک کننده TRI FROZR 3S دارای سه فن TORX Fan 5.0 با ساختاری کاملا جدید، بیس پلیت بزرگ مبنی بر اتاق بخار که حرارت تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه تصویری را جذب و به سرعت دفع می کند، هیت پایپ های اختصاصی ساخته شده به روش ماشینکاری با سطح تماس عالی به منظور دفع هر چه بهتر حرارت و نسل جدید هیت سینک با طراحی موج دار برای دفع بهتر حرارت و نویز کمتر در زمان دریافت جریان هوا، برای این نسل از سوپریم ها در نظر گرفته شده است.

این دو کارت گرافیک تماماً با ظاهر فلز برس خورده، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد که البته سعی شده برترین ها حتی در زیر کاپوت این کارت ها هم استفاده شود. مدار قدرتی متشکل از بهترین خازن ها، چوک ها و ماسفت ها تنها برای دستیابی به بهترین عملکرد ارائه می شود. جدا از این موارد، ساختار کلی کارت با استفاده از یک فریم فلزی چند لایه، فلز برس خورده بیرونی و بک پلیتی مستحکم، استقامت ساختاری کارت ها را بالا برده و به دفع بهتر حرارت هم کمک می کند.

همچنین بایوس دوگانه با قابلیت گیمینگ و سایلنت، انتخاب بین دو گزینه را برای کاربران راحت تر کرده است. با این سوئیچ بایوس در کسری از ثانیه شما می توانید عملکرد کارت را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. همچنین نورپردازی RGB در نقاط مختلف کارت، به زیبایی بصری اضافه کرده و ظاهری جذاب تر به آن بخشیده است .

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MPG Z790 EDGE WIFI DDR4 توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان



چیپست Z690 اینتل در حال حاضر مجموعه ای از ویژگی های مدرن و استانداردهای سخت افزاری مانند PCIe 5.0 و DDR5 را ارائه می دهد اما چیپست Z790 به طور موثرتری حول این فناوری‌ها ساخته می‌شود تا از تجربه نسل بعدی بهینه تر اطمینان حاصل کند.
نسل بعدی PCIe 5.0 پهنای باند فوق العاده ارائه شده توسط PCIe 4.0 را دو برابر می کند. این نه تنها نسل جدیدی از دستگاه های ذخیره سازی را با سرعت خواندن/نوشتن بسیار سریع را فعال می کند، بلکه رایانه شما را برای نسل جدیدی از کارت گرافیک ها آماده می کند. پلتفرم Z790 اینتل به شما این امکان را می‌دهد که از رابط PCIe 5.0 در اسلات‌های PCIe x16 و M.2 استفاده کنید تا با ترکیب رم های DDR5 تجربه بهتری از گیم پلی و مباحث محاسباتی را در اختیار داشته باشید.
در مادربردهای مبتنی بر پلتفرم Z790 با اینکه شاهد استفاده بروز از تکنولوژی های اینتل هستیم اما MSI هم در این میان فناوری های اختصاصی خود برای ارائه بهترین عملکرد را به کار گرفته است. فناوری هایی برای اورکلاک، افزایش کارایی پردازنده، افزایش کارایی رم، ورودی و خروجی بهتر و صدای فراگیر قدرتمند تنها بخشی از قابلیت های اختصاصی MSI بروی مادربردهای جدید است.



مادربردهای MSI Z790 دارای اجزای قدرتمندی برای انتقال انرژی هستند که به کاربران و اورکلاکرها اجازه می‌دهد بدون تأثیر بر پایداری سیستم، بیشترین استفاده را از سخت‌افزار خود ببرند. مادربردهایی با مدار قدرت 26+2 فاز 105 آمپر که پتانسیل بالایی در آزاد سازی قدرت پردازنده های پرچمدار نسل 13 دارند.
برای رسیدن به این قدرت بالا نیاز است تا راهکارهای حرارتی در بخش VRM تقویت شوند. با اینکه در نسل قبل یک هیت سینک متراکم fin stack به خوبی قادر به مدیریت گرما بود، اما این راهکارهای حرارتی در نسل جدید مادربردها با بهینه سازی های ساختاری همراه است.
هیت سینک بسیار متراکم با باله های موج دار اکنون به لطف سطح اضافی، اتلاف گرما رابه خوبی بهبود می بخشد. هر چند این تمام ماجرا نیست! در کنار این هیت سینک بزرگ و متراکم همچنین یک لوله انتقال گرما متقاطع به کار گرفته شده تا گرما را به طور مؤثر از اجزای انتقال نیرو منتقل کند. در نهایت هرچه گرما بیشتری از این بخش مهم دفع شود، با مادربردی پایدارتر و عملکردی بهتر روبرو هستیم.
سوکت LGA1700

حفظ سازگاری با پردازنده های نسل 12 و 13 اینتل از مزیت های سوکت LGA 1700 است. چیپست Z790 به لطف استفاده از سوکت LGA1700 اینتل از هر دو پردازنده نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل پشتیبانی می کند تا به شما این امکان را بدهد که پردازنده های Core نسل دوازدهم یا سیزدهم اینتل را بدون دردسر بر روی مادربرد Z790 نصب کنید و از نهایت کارایی آنها لذت ببرید.
نصب M.2 بدون ابزار

تا کنون ارتقاء و نصب سالیدهای SSD M.2 هرگز به این آسانی نبوده است. نصب یا ارتقاء SSD M.2 یکی از چالش های کاربران است خصوصاً اگر بروی این اسلات ها هیت سینکی قرار گرفته باشد. چندین مادربرد MSI Z790 اکنون به اسلات‌های بدون ابزار M.2 مجهز شده اند که به شما امکان می‌دهد سالیدهای M.2 را بدون پیچ گوشتی به راحتی نصب و جدا کنید!. این ثبت اختراع MSI تا حدی بیش رفته که حتی نصب هیت سینک هم بروی این مادربردها بدون نیاز به ابزار و تنها با یک سوئیچ کشویی قابل انجام است.

برای گیمرهایی که به دنبال مادربردی با عملکرد عالی و قیمت رقابتی هستند، MPG Z790 EDGE WIFI گزینه ایده آلی است. اگرچه MPG Z790 EDGE WIFI به مدار قدرت 16+1+1 (18) فاز هوشمند 90 آمپری مجهز شده، اما همچنان می تواند بهترین پردازنده های نسل سیزدهم اینتل را بدون افت پایداری مدیریت کند.
هیت سینک بزرگ و لوله انتقال حرارت توسعه یافته جریان گرما را از اجزای اصلی دور می کند تا مدار قدرت مادربرد شما را حتی در زمانی که تحت بارهای سنگین قرار گرفته خنک نگه دارند. اسلات‌های M.2 در MPG Z790 EDGE WIFI از رابط PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند اما شما برای راه‌حل‌های گرافیکی نسل بعدی با رابط PCIe 5.0 در این مادربرد آماده خواهید بود!
مادربرد MPG Z790 EFGE WIFI هم با DDR4 هم با DDR5 به بازار عرضه می شود تا سازگاری با قطعات نسل قبلی و نگاهی به آینده کامپیوتر را به کاربران هدیه دهد. همچنین MPG Z790 EDGE WIFI دارای پشتیبانی از شبکه 2.5G و Wi-Fi 6E برای تجربه ای باورنکردنی از شبکه های سیمی و بی سیم است. همچنین دارای پورت‌های USB با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه است که به شما امکان می‌دهد با سرعتی سرسام‌آور انتقال داده را انجام دهید.


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
دلیل محبوبیت و ماندگاری سه زیر برند CARBON / TOMAHAWK / MORTAR از ام اس آی


هر برندی برای دسته بندی محصولاتش و هدف عملکردی، نیاز به زیر برند دارد. زمانی که اسمی از زیر برندی می آید باید بدانید که شرکت ها برای متمایز جلوه دادن محصولات و البته نوع کاربری آن و هدف نهایی، از زیر برندها استفاده می کنند. در این میان شرکت تایوانی msi مانند تمام شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری و تجهیزات گیمینگ، زیر برندهای مختلفی در سبد محصولات خود دارد. اما در میان زیر برندهای این شرکت در دسته مادربردها، سه نام CARBON (کربن)، TOMAHAWK (تاماهاک) و MORTAR (مرتار) چنان به محبوبیت رسیده اند که سال ها به پر فروش ترین و ماندگارترین نام ها در بازار مادربرد در جهان تبدیل شده اند.


CARBON: کربن



کربن یکی از قدیمی ترین نام هایی است که msi در مادربردهای خود استفاده کرده. اگر به 11 سال گذشسته نگاهی بیاندازید، متوجه حضور کربن در مادربردهای این شرکت می شوید. شاید یکی از قدیمی ترین کربن های این شرکت، مادربرد 970A GAMING PRO CARBON است که زمان معرفی آن مربوط به سال 2011 است. پس از آن در سال 2014 با چیپ ست X99 مادربردی با زیر برند کربن به میدان آمد اما آنچنان این نشان محبوب شده بود که حتی مادربردی از سری GODLIKE با نام GODLIKE GAMING CARBON روانه بازار شد.







پس از آن چیپ ست Z170 به کربن مجهز شد و رفته رفته چیپ ست های مختلف و مادربردهای متفاوت از کربن معرفی شدند. پس از مدتها نام کربن به طور گسترده حتی در ظاهر مادربردهای این سری به کار گرفته شد به طوری که در مادربردهای چند سال اخیر MSI از سری کربن، شاهد ظاهری شبیه به فیبر کربن بودیم.




جدا از ظاهر جذاب، مادربردهای کربن را باید یک مادربرد رده بالا دانست زیرا تنها پرچمدارانی همچون GODLIKE / ACE / UNIFY در رتبه بالاتری از کربن قرار می گیرند. دقیقاً این همان دلیلی است که باعث محبوبیت مادربردهای MSI CARBON شده، مادربردهایی با عملکردی در حد پرچمداران اما با قیمت کمتر و ظاهری جذاب و همه پسند. دقیقاً این مواردی است که بسیاری از کاربران سراسر جهان به دنبال آن هستند. سری کربن حتی در میان تولیدکنندگان قطعات خاص مانند شرکت EK که متخصص در ساخت لوازم کاستوم واترکولر است، محبوب است به طوری که برای این سری، واتربلاک های خاص و تجهیزات مجزا طراحی و تولید کرده است.






دلیل محبوبیت و ماندگاری سه زیر برند CARBON / TOMAHAWK / MORTAR از ام اس آی




به طور مثال آخرین مادربرد کربن مبنی بر MPG Z790 CARBON WIFI دارای مدار قدرت 1+1+19 فاز دیجیتال است که به خوبی از پس اورکلاک قدرتمندترین پردازنده های نسل 13 و نسل 12 اینتل بر می آید. در بخش اسلات DIMM با پشتیبانی از رم های DDR5 با نهایت فرکانس 7600 مگاهرتز، یکی از محدود مادربردهای در این سگمنت با چنین محدوده فرکانسی است. راه کارهای حرارتی عالی با ترمال پدهای 7 وات بر متر کلوین، ساختا 8 لایه PCB، پنج اسلات M.2 با پشتیبانی از PCI-E 5.0 و PCI-E 4.0، هیت سینک های بزرگ بروی VRAM و اسلات M.2، کارت صدای حرفه ای، شبکه بی سیم Wi-Fi 6E و استفاده از فناوری های Core Boost و Memory Boost DDR5 تنها بخشی از جذابیت های ساختاری این مادربرد است.




دلیل محبوبیت و ماندگاری سه زیر برند CARBON / TOMAHAWK / MORTAR از ام اس آی


TOMAHAWK: تاماهاک



تاماهاک را باید محبوب ترین زیر برند MSI در بین مادربردها دانست. زیر برندی بر گرفته از ظاهر نظامی که حس قدرت، استحکام و کارایی بالا را نه تنها در ذهن تداعی می کند بلکه در واقعیت هم با عملکرد خیره کننده در مقابل قیمتی که دارد، بسیاری از کاربران را به سمت خود جذب کرده است.







به طور رسمی در سال 2014 زیر برند تاماهاک با X99 به بازار عرضه شد. مادربرد X99A TOMAHAWK با ظاهری جذاب، در آن سال با امکانات فراوان اما قیمت مناسب معرفی شد. پس از آن مادربردهای مبتنی بر Z170 عرضه شد که با رنگ های زنده و قابلیت های جذاب آن سال ها، تاماهاک را به سوی محبوب شدن راهی کرد. شاید بتوان گفت یکی از مهمترین ویژگی مادربردهای سری TOMAHAWK ظاهر جذاب، امکانات فراوان، کیفیت ساخت عالی و قیمت رقابتی آن است. بارها در این سال ها شاهد بودیم که مادربردهای سری TOMAHAWK نسبت به امکانات و قابلیت هایی که دارند قیمت بسیار مناسب و رقابتی ارائه کردند که مهمترین عامل در محبوبیت یک محصول است.






دلیل محبوبیت و ماندگاری سه زیر برند CARBON / TOMAHAWK / MORTAR از ام اس آی




جدیدترین تاماهاک بازار MAG Z790 TOMAHAWK WIFI است که به برترین زبان طراحی، فناوری ها و قابلیت های ام اس آی مجهز شده است. مدار قدرت 1+1+16 فاز دیجیتال، ساختار رده بالا PCB در حد سرور، سوکت LGA 1700 با پشتیبانی از بهترین پردازنده های نسل 13 و 12 اینتل، اسلات DIMM DDR5 با نهایت فرکانس 7200 مگاهرتز، راه کارهای حرارتی عالی با هیت سینک های بزرگ، هیت سینک اسلات M.2 و ترمال پد های 7 وات، پشتیبانی از PCIe 5.0، چهار اسلات M.2، شبکه بی سیم Wi-Fi 6E و استفاده از پورت های پر سرعت، بعضی از مشخصات این مادربرد جذاب و خوش قیمت است.


دلیل محبوبیت و ماندگاری سه زیر برند CARBON / TOMAHAWK / MORTAR از ام اس آی


MORTAR: مرتار


مرتار را باید نسخه mATX زیر برند تاماهاک دانست. تمام مادربردهای سری MORTAR دارای فرم فکتور mATX هستند که کمی کوچکتر از ATX است اما همچنان کیفیت ساخت بالا و توجه به جزئیات در آن بی نقص است. زیر برند MORTAR اولین بار در سال 2015 و با چیپ ست سری 100 اینتل خصوصاً B150 معرفی شد. در این سال دو مادربرد B150M MORTAR و B150M MORTAR ARCTIC با مشخصات ثابت ولی ظاهری متفاوت راهی بازار شد که نشان از توجه ویژه MSI به سلیقه مشتری داشت.





این سری از مادربردهای MSI هم مانند تاماهاک، حس قدرت، استحکام و کارایی بالا را چه در طراحی و چه در عملکرد ارائه می کند. اما مسئله ای که تا کنون مرتال را محبوب نگه داشته است، امکانات بی نظیر آن در کنار ابعاد جمع و جور با توجه به قدرت بالا و البته قیمت رقابتی و مورد پسند کاربران است. در واقع مادربردهای MORTAR بهترین انتخاب برای کاربرانی است که به پردازنده های میان رده با عملکرد بالا نیاز دارند.


دلیل محبوبیت و ماندگاری سه زیر برند CARBON / TOMAHAWK / MORTAR از ام اس آی



جدیدترین مورتار معرفی شده MAG B650M MORTAR WIFI است که میزبانی برای پردازنده های RYZEN 7000 ای ام دی است. استفاده از راه کارهای حرارتی عالی همچون هیت سینک بزرگ VRAM، استفاده از ترمال پدهای قدرتمند، دو درگاه M.2، چهار اسلات DIMM DDR5 با پشتیبانی از نهایت فرکانس 6400 مگاهرتز، ساختار بهینه PCB، مدار قدرت 1+2+12 فاز دیجیتال و شبکه بی سیم Wi-Fi 6E بخشی از جذابیت های این مادربرد است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 GAMING X TRIO توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان

شرکت MSI در کارت گرافیک های سفارشی RTX 4090، توانست نسل جدیدی از فناوری های ساخت را به منظور بهترین عملکرد به کار گیرد. نسل پنجم TORX Fan با عملکرد بالا و نویز بسیار کم، ساختاری با متریال با کیفیت و ارائه اولین کارت مجهز به خنک کننده مایع از زیر برند SUPRIM، از جمله مواردی بود که در RTX 4090 خودنمایی کرد. در کنار این موارد، زبان طراحی جدید و بهینه سازی گسترده محصولات پر طرفداری مانند کارت های سری VENTUS، باعث شد تا در این مدت زمان اندک پس از معرفی RTX 4090، جوایز و نقدهای مثبت بسیاری را از رسانه های معتبر جهانی دریافت کند. البته که این نقشه راه MSI تنها برای RTX 4090 نبود، زیرا کارت سفارشی RTX 4080 و تمام سفارشی های RTX 40 و البته RX 7000 ها، با این راهکار ساختاری و فناوری های جدید، روانه بازار می شوند.

کارت گرافیک RTX 4080 مبتنی بر تراشه AD103 دارای 9728 هسته CUDA است. از دیگر مشخصات تراشه این کارت می توان به فرایند ساخت 4 نانومتری TSMC، تعداد 76 هسته RT، تعداد 304 هسته Tensor و 46 واحد SM اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک دارای 16 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6X است که با سرعت 22.4 گیگابیت در ثانیه می تواند پهنای باند 716 گیگابایت در ثانیه و رابط 256 بیتی را فراهم کند. توان حرارتی نسخه مرجع RTX 4080 برابر با 320 وات است ولی در نسخه های سفارشی انتظار 400 وات هم می توان داشت. در بخش پنل I/O سه DisplayPort 1.4a و یک HDMI 2.1 بین RTX 4080 ها مشترک است. جریان ورودی برق به کارت گرافیک هم از طریق کانکتور 16 پین 12VHPWR امکن پذیر است.

کارت گرافیک های سری GAMING TRIO در دو نسخه GAMING TRIO و GAMING X TRIO به سوی RTX 4080 آمده اند. در این نسل سعی شده تا زبان طراحی و استفاده از نورپردازی RGB حفظ شود اما همچنان بهینه سازی های ساختاری، طراحی و خنک کننده در آن اعمال شده است. نسل جدید گیمینگ تریو، این بار هم یکی از گزینه های ایده آل برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا است. کیفیت ساخت بالا، خنک کننده TRI FROZR 3 با سه فن TORX Fan 5.0، هیت پایپ ها و بیس پلیت یا اتاق بخار اختصاصی و طراحی جدید هیت سینک بزرگ با الهام از موج دریا، به پایداری، نویز کمتر و خنک بودن هر چه بیشتر کارت کمک کرده است.
سری GAMING TRIO هم برای اولین بار به بایوس دوگانه مجهز شده تا کاربر به راحتی و در کمترین زمان بین دو گزینه گیمینگ (فرکانس بیشتر و خنک تر) و سایلنت (فرکانس کمتر و نویز کمتر) یک گزینه را انتخاب کند. همچنین در این کارت ها همچون سنت همیشه سری گیمینگ تریو، نورپردازی RGB به شیوه سه خط اریب و یک نوار در لبه جانبی دیده می شود. ام اس آی فریم اصلی سری GAMING TRIO در این نسل را همچون برادر بزرگترش، با ساختار فلزی چند لایه مستحکم تر کرده است .


















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

معرفی ویژگی جذاب CPU Cooler Tuning در مادربردهای MSI​


انتخاب یک خنک کننده مناسب برای پردازنده می تواند در نتیجه نهایی عملکرد سیستم تاثیرگذار باشد. در واقع این انتخاب به توان حرارتی و محدودیت های قدرت پردازنده مربوط می شود در صورتی که بسیاری از کاربران از این محدودیت ها بی اطلاع هستند. ام اس آی برای افزایش عملکرد خنک سازی و بهینه سازی آن راهکارهایی را مانند CPU Cooler Tuning در نظر گرفته است که در ادامه به آن می پردازیم.



اینکه چه خنک کننده ای مناسب پردازنده شما است به دو مورد بستگی دارد. اولین مورد این است که پردازنده انتخابی دارای چه توان حرارتی و چه عملکردی است. قطعا هرچه توان حرارتی و عملکرد پردازنده بالاتر باشد به خنک کننده قدرتمندتری نیاز دارید. دومین مورد این است که کاربری شما از کامپیوتر چیست؟. چنانچه با نرم افزارهای رندرینگ مبتنی بر پردازنده کار می کنید که فشار زیادی را به پردازنده تحمیل می کند، باید از خنک کننده قدرتمندتری استفاده کنید.


پردازنده هایی مانند Core i5 / Core i7 / Core i9 خصوصاً در نسل های 12 و 13 به خنک کننده خوبی نیاز دارند. خنک کننده های استوک شاید از پس دفع حرارت کارهای روزانه برآید اما در نرم افزارهایی مانند Blender و Cinebench یا در مجموع هر نرم افزار رندرینگ مبتنی بر پردازنده، هیچ کاربردی ندارد.

ویژگی جدید CPU Cooler Tuning​


ویژگی جدید CPU Cooler Tuning که در مادربردهای زیادی محصولات MSI موجود است تنظیمات از پیش تعیین شده و پیشنهاداتی را برای شما دارد تا نصب و بهینه سازی در عملکرد را راحت تر کند. با انتخاب این ویژگی پنجره ای باز شده که از شما سوال می پرسد: خنک کننده استفاده شده از چه نوع است؟. این پنجره در اولین نصب و البته با هر بار پاک شدن CMOS یا حافظه بایوس خودنمایی می کند. نکته جالب این است که انتخاب های پیش روی شما بر اساس توان حرارتی ذکر شده است. به طور مثال خنک کننده های استوک توانایی پشتیبانی از توان حرارتی بالای پردازنده را ندارند به همین دلیل در این پنجره با توان حرارتی تا 288 وات به نمایش در می آید. خنک کننده های بادی در مدل های مختلف می توان توان حرارتی بالاتری را پشتیبانی کنند که در این پنجره با توان حرارتی 409 وات ذکر شده. خنک کننده مایع هم با توجه به ابعاد رادیاتور و البته نوع ساختار پمپ و بلاک عملکردی متفاوت دارد که معمولا بیشترین توان حرارتی را پشتیبانی می کنند (بجز موارد خاص).
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG Z790 TOMAHAWK DDR4 توسط رسانه Razorman و کسب نشان


چیپست Z690 اینتل در حال حاضر مجموعه ای از ویژگی های مدرن و استانداردهای سخت افزاری مانند PCIe 5.0 و DDR5 را ارائه می دهد اما چیپست Z790 به طور موثرتری حول این فناوری‌ها ساخته می‌شود تا از تجربه نسل بعدی بهینه تر اطمینان حاصل کند.
نسل بعدی PCIe 5.0 پهنای باند فوق العاده ارائه شده توسط PCIe 4.0 را دو برابر می کند. این نه تنها نسل جدیدی از دستگاه های ذخیره سازی را با سرعت خواندن/نوشتن بسیار سریع را فعال می کند، بلکه رایانه شما را برای نسل جدیدی از کارت گرافیک ها آماده می کند. پلتفرم Z790 اینتل به شما این امکان را می‌دهد که از رابط PCIe 5.0 در اسلات‌های PCIe x16 و M.2 استفاده کنید تا با ترکیب رم های DDR5 تجربه بهتری از گیم پلی و مباحث محاسباتی را در اختیار داشته باشید.
در مادربردهای مبتنی بر پلتفرم Z790 با اینکه شاهد استفاده بروز از تکنولوژی های اینتل هستیم اما MSI هم در این میان فناوری های اختصاصی خود برای ارائه بهترین عملکرد را به کار گرفته است. فناوری هایی برای اورکلاک، افزایش کارایی پردازنده، افزایش کارایی رم، ورودی و خروجی بهتر و صدای فراگیر قدرتمند تنها بخشی از قابلیت های اختصاصی MSI بروی مادربردهای جدید است.



مادربردهای MSI Z790 دارای اجزای قدرتمندی برای انتقال انرژی هستند که به کاربران و اورکلاکرها اجازه می‌دهد بدون تأثیر بر پایداری سیستم، بیشترین استفاده را از سخت‌افزار خود ببرند. مادربردهایی با مدار قدرت 26+2 فاز 105 آمپر که پتانسیل بالایی در آزاد سازی قدرت پردازنده های پرچمدار نسل 13 دارند.
برای رسیدن به این قدرت بالا نیاز است تا راهکارهای حرارتی در بخش VRM تقویت شوند. با اینکه در نسل قبل یک هیت سینک متراکم fin stack به خوبی قادر به مدیریت گرما بود، اما این راهکارهای حرارتی در نسل جدید مادربردها با بهینه سازی های ساختاری همراه است.
هیت سینک بسیار متراکم با باله های موج دار اکنون به لطف سطح اضافی، اتلاف گرما رابه خوبی بهبود می بخشد. هر چند این تمام ماجرا نیست! در کنار این هیت سینک بزرگ و متراکم همچنین یک لوله انتقال گرما متقاطع به کار گرفته شده تا گرما را به طور مؤثر از اجزای انتقال نیرو منتقل کند. در نهایت هرچه گرما بیشتری از این بخش مهم دفع شود، با مادربردی پایدارتر و عملکردی بهتر روبرو هستیم.
سوکت LGA1700

حفظ سازگاری با پردازنده های نسل 12 و 13 اینتل از مزیت های سوکت LGA 1700 است. چیپست Z790 به لطف استفاده از سوکت LGA1700 اینتل از هر دو پردازنده نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل پشتیبانی می کند تا به شما این امکان را بدهد که پردازنده های Core نسل دوازدهم یا سیزدهم اینتل را بدون دردسر بر روی مادربرد Z790 نصب کنید و از نهایت کارایی آنها لذت ببرید.
نصب M.2 بدون ابزار

تا کنون ارتقاء و نصب سالیدهای SSD M.2 هرگز به این آسانی نبوده است. نصب یا ارتقاء SSD M.2 یکی از چالش های کاربران است خصوصاً اگر بروی این اسلات ها هیت سینکی قرار گرفته باشد. چندین مادربرد MSI Z790 اکنون به اسلات‌های بدون ابزار M.2 مجهز شده اند که به شما امکان می‌دهد سالیدهای M.2 را بدون پیچ گوشتی به راحتی نصب و جدا کنید!. این ثبت اختراع MSI تا حدی بیش رفته که حتی نصب هیت سینک هم بروی این مادربردها بدون نیاز به ابزار و تنها با یک سوئیچ کشویی قابل انجام است.

نام TOMAHAWK برای سال‌ها مترادف با ارائه بهترین ارزش در بین همتایان خود بوده است. اکنون، MAG Z790 TOMAHAWK با ارائه راهی برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا که به دنبال پلتفرم Z790 نسبتاً مقرون به صرفه هستند این روند را زنده نگه می دارد!
مانند بسیاری از مادربردهای قبلی TOMAHAWK این برد نیز مجهز به انتقال قدرت قوی است. به لطف طراحی مدار قدرت 16+1+1 (18) فاز با مرحله برق هوشمند 90 آمپری، حتی می‌تواند بهترین پردازنده‌های نسل سیزدهمی را که اینتل ارائه می‌دهد، مدیریت کند.
MAG Z790 TOMAHAWK را در دو نوع DDR4 و DDR5 خواهید یافت. با این حال، مادربرد همچنان از PCIe 5.0 در اسلات کارت گرافیک اولیه پشتیبانی می‌کند تا راه‌حل‌های گرافیکی نسل بعدی بدون افت عملکرد را در خود جای دهد.
MAG Z790 TOMAHAWK دارای گیره های EZ M.2 است تا نصب و نگهداری را بدون دردسر اجرا کند. طراحی جدیدی که به شما امکان می دهد یک SSD M.2 را بدون پیچاندن پیچ نصب کنید. مانند سایر مادربردهای MSI Z790 در بالا، دیگر لازم نیست نگران عملکرد شبکه در MAG Z790 TOMAHAWK باشید. این برد دارای شبکه LAN 2.5G و Wi-Fi 6E است تا این اطمینان را بدهد که دانلودهای Steam هرگز شما را برای مدت طولانی در انتظار نگه نمی دارند.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG B650M MORTAR WIFI توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان


مادربردهای MSI نه تنها برای گیمرها جذاب است بلکه به انتخاب اول تولیدکنندگان محتوا تبدیل شده است. در همین رابطه پس از معرفی پردازنده‌های Ryzen 7000 توسط AMD، شرکت MSI هم از مادربردهای سری B650 رونمایی کرده که برای ارائه بهترین عملکرد برای گیمرها، تولید کنندگان محتوا و کاربران طراحی شده‌اند.دیوید مک آفی، معاون AMD و مدیرکل واحد فروش شرکت اعلام کرده که مادربردهای سری MSI B650 با طراحی جدید و بهره‌مندی از حافظه DDR5 به طور کامل از تمام قابلیت‌های پردازنده‌های Ryzen 7000 پشتیبانی می‌کند.مادربردهای MSI که به طور خاص برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده‌ با پشتیبانی از سوکت AM5 نهایت سازگاری را با پردازنده‌های Ryzen 7000 دارند.

همچنین MSI برای دفع موثر گرمای SSD از فناوری ویژه‌ای با نام M.2 Shield Frozr استفاده کرده است. این هیت‌سینک‌ها به دفع موثر حرارت SSD و افزایش سرعت خواندن و نوشتن این حافظه‌ها کمک می‌کند.MSI مادربردهای B650 متنوعی در فرم فاکتورهای Mini-ITX ،Micro-ATX و ATX عرضه کرده است که علاقه‌مندان می‌توانند از میان سری‌های PRO ،MAG و MPG دست به انتخاب بزنند.

سری MAG مادربردهای B650 محبوب‌ترین و بهترین انتخاب برای کاربران مبتدی است. طراحی ساده و در عین حال مستحکم از ویژگی‌های مادربردهای این سری محسوب می‌شود.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی SPATIUM M480 PLAY 1TB توسط رسانه thepcenthusiast و کسب نشان منتخب سر دبیر



شرکت MSI در حال راه‌اندازی مدل جدید و سریع از سری محصولات SSD خود برا گیمینگ است و در جدیدترین اقدام خود SPATIUM M480 PLAY را معرفی کرد. این محصول از NVMe M.2 و PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کند و از تمام نیازمندی‌های سخت افزاری پلی استیشن 5 عبور کرده است. MSI با عرضه‌ی این SSD ها هویت شرکت خود را در این بخش ارتقا می‌دهد و برای کمپانی، توانایی رقابت در زمینه‌ی محصولات رده‌بالای ذخیره‌ساز سریع را فراهم می‌کند.طبق گفته MSI این محصولات با NAND flash کیفیت بالا و تراکم زیاد 3 بعدی ساخته شده‌اند و با عملکرد عالی که دارند می‌توانند تا 7000 مگابایت در دقیقه را بخوانند. در SPATIUM M480 PLAY هیت سینک آلومینیومی با روکش دوگانه‌ی شفاف تعبیه شده و این محصول برای قراردادن در پلی استیشن 5 مناسب است.

این محصول با هیت سینک آلومینیومی دوگانه عرضه شده و سرعت Read و Write آن به ترتیب 7000MB و 6800 است


استفاده از این هیت سینک امر پراکندگی گرما را برای استفاده‌های پرفورمنس بالا را در همه‌ی پلتفرم‌ها با حفظ سرعت انتقال زیاد، ممکن می‌سازد و به گیمر‌ها، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال و بقیه افراد کمک خواهد کرد. تکنولوژی‌های دیگری که در SPATIUM M480 PLAY استفاده شده شامل DRAM cache buffer و SLC cache می‌شود.SSD جدید گیمینگ یک محصول بهینه شده برای استفاده در کنسول‌های بازی است و در چهار پیکربندی مختلف حافظه که شامل 500 گیگابایت، 1TB ،2TB و 4 ترابایت می‌شود ارائه خواهد شد. انتخاب‌های متعدد برای حجم فضای ذخیره‌ساز برای استفاده در کنسول‌های بازی مناسب است.


نصب این دستگاه نیز بر روی PS5، آپگریدی نسبتا ساده است و امکان لود و اجرای سریع‌تر بازی‌ها را فراهم می‌کند. این محصول با استاندارد PCIe Gen 4 و NVMe 1.4 سرعت حداکثری برای خواندن دیتای متوالی (sequential read) و نوشتن متوالی به ترتیب و با سرعت 7000MB و 6800 مگابایت را فراهم می‌کند.هیت سینک دوگانه‌ی آلومینیومی به این محصول اجازه می‌دهد در عملکرد بالا، پایداری و دمای کارکردی خود را حفظ کند. MSI این دستگاه را با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های تصحیح خطای دیتا از جمله LPDC ECC و E2E Data Protection عرضه کرده و با رتبه‌ی بالای TBW، طول عمر و دوام بالای محصول را تضمین می‌کند. MSI این SSD را با گارانتی 5 ساله و محدود ارائه خواهد کرد.MSI از SSD گیمینگ SPATIUM M480 سازگار با PS5 رونمایی کرد.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MAG Z790 TOMAHAWK DDR4 توسط رسانه Ginjfo و کسب امتیاز 4.4 از 5


چیپست Z690 اینتل در حال حاضر مجموعه ای از ویژگی های مدرن و استانداردهای سخت افزاری مانند PCIe 5.0 و DDR5 را ارائه می دهد اما چیپست Z790 به طور موثرتری حول این فناوری‌ها ساخته می‌شود تا از تجربه نسل بعدی بهینه تر اطمینان حاصل کند.
نسل بعدی PCIe 5.0 پهنای باند فوق العاده ارائه شده توسط PCIe 4.0 را دو برابر می کند. این نه تنها نسل جدیدی از دستگاه های ذخیره سازی را با سرعت خواندن/نوشتن بسیار سریع را فعال می کند، بلکه رایانه شما را برای نسل جدیدی از کارت گرافیک ها آماده می کند. پلتفرم Z790 اینتل به شما این امکان را می‌دهد که از رابط PCIe 5.0 در اسلات‌های PCIe x16 و M.2 استفاده کنید تا با ترکیب رم های DDR5 تجربه بهتری از گیم پلی و مباحث محاسباتی را در اختیار داشته باشید.
در مادربردهای مبتنی بر پلتفرم Z790 با اینکه شاهد استفاده بروز از تکنولوژی های اینتل هستیم اما MSI هم در این میان فناوری های اختصاصی خود برای ارائه بهترین عملکرد را به کار گرفته است. فناوری هایی برای اورکلاک، افزایش کارایی پردازنده، افزایش کارایی رم، ورودی و خروجی بهتر و صدای فراگیر قدرتمند تنها بخشی از قابلیت های اختصاصی MSI بروی مادربردهای جدید است.



مادربردهای MSI Z790 دارای اجزای قدرتمندی برای انتقال انرژی هستند که به کاربران و اورکلاکرها اجازه می‌دهد بدون تأثیر بر پایداری سیستم، بیشترین استفاده را از سخت‌افزار خود ببرند. مادربردهایی با مدار قدرت 26+2 فاز 105 آمپر که پتانسیل بالایی در آزاد سازی قدرت پردازنده های پرچمدار نسل 13 دارند.
برای رسیدن به این قدرت بالا نیاز است تا راهکارهای حرارتی در بخش VRM تقویت شوند. با اینکه در نسل قبل یک هیت سینک متراکم fin stack به خوبی قادر به مدیریت گرما بود، اما این راهکارهای حرارتی در نسل جدید مادربردها با بهینه سازی های ساختاری همراه است.
هیت سینک بسیار متراکم با باله های موج دار اکنون به لطف سطح اضافی، اتلاف گرما رابه خوبی بهبود می بخشد. هر چند این تمام ماجرا نیست! در کنار این هیت سینک بزرگ و متراکم همچنین یک لوله انتقال گرما متقاطع به کار گرفته شده تا گرما را به طور مؤثر از اجزای انتقال نیرو منتقل کند. در نهایت هرچه گرما بیشتری از این بخش مهم دفع شود، با مادربردی پایدارتر و عملکردی بهتر روبرو هستیم.
سوکت LGA1700

حفظ سازگاری با پردازنده های نسل 12 و 13 اینتل از مزیت های سوکت LGA 1700 است. چیپست Z790 به لطف استفاده از سوکت LGA1700 اینتل از هر دو پردازنده نسل دوازدهم و سیزدهم اینتل پشتیبانی می کند تا به شما این امکان را بدهد که پردازنده های Core نسل دوازدهم یا سیزدهم اینتل را بدون دردسر بر روی مادربرد Z790 نصب کنید و از نهایت کارایی آنها لذت ببرید.
نصب M.2 بدون ابزار

تا کنون ارتقاء و نصب سالیدهای SSD M.2 هرگز به این آسانی نبوده است. نصب یا ارتقاء SSD M.2 یکی از چالش های کاربران است خصوصاً اگر بروی این اسلات ها هیت سینکی قرار گرفته باشد. چندین مادربرد MSI Z790 اکنون به اسلات‌های بدون ابزار M.2 مجهز شده اند که به شما امکان می‌دهد سالیدهای M.2 را بدون پیچ گوشتی به راحتی نصب و جدا کنید!. این ثبت اختراع MSI تا حدی بیش رفته که حتی نصب هیت سینک هم بروی این مادربردها بدون نیاز به ابزار و تنها با یک سوئیچ کشویی قابل انجام است.

نام TOMAHAWK برای سال‌ها مترادف با ارائه بهترین ارزش در بین همتایان خود بوده است. اکنون، MAG Z790 TOMAHAWK با ارائه راهی برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا که به دنبال پلتفرم Z790 نسبتاً مقرون به صرفه هستند این روند را زنده نگه می دارد!
مانند بسیاری از مادربردهای قبلی TOMAHAWK این برد نیز مجهز به انتقال قدرت قوی است. به لطف طراحی مدار قدرت 16+1+1 (18) فاز با مرحله برق هوشمند 90 آمپری، حتی می‌تواند بهترین پردازنده‌های نسل سیزدهمی را که اینتل ارائه می‌دهد، مدیریت کند.
MAG Z790 TOMAHAWK را در دو نوع DDR4 و DDR5 خواهید یافت. با این حال، مادربرد همچنان از PCIe 5.0 در اسلات کارت گرافیک اولیه پشتیبانی می‌کند تا راه‌حل‌های گرافیکی نسل بعدی بدون افت عملکرد را در خود جای دهد.
MAG Z790 TOMAHAWK دارای گیره های EZ M.2 است تا نصب و نگهداری را بدون دردسر اجرا کند. طراحی جدیدی که به شما امکان می دهد یک SSD M.2 را بدون پیچاندن پیچ نصب کنید. مانند سایر مادربردهای MSI Z790 در بالا، دیگر لازم نیست نگران عملکرد شبکه در MAG Z790 TOMAHAWK باشید. این برد دارای شبکه LAN 2.5G و Wi-Fi 6E است تا این اطمینان را بدهد که دانلودهای Steam هرگز شما را برای مدت طولانی در انتظار نگه نمی دارند.
















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی هدست گیمینگ IMMERSE GH61 ام اس آی توسط رسانه معتبر TECHPOWERUP و کسب نشان

به عنوان یک گیمر حرفه‌ای باید بتوانید از حداکثر محتوای بازی، آگاه شده و از آنها لذت ببرید. بلندگوهایی که با فناوری شرکت خوش‎‌نام ONKYO طراحی شده، سیستم مبدل دیجیتال به آنالوگ ESS و تقویت کننده داخلی قدرتمند، میکروفون‎های پیشرفته و بسیاری موارد دیگر از جمله قابلیت‎هایی هستند که هدست گیمینگ IMMERSE GH61 را به یک گزینه ایده‎آل برای گیمرهای سخت پسند تبدیل می‎کنند.

برای اینکه کیفیت صدای پخش شده در بالشتک‎های ساخته شده از چرم مصنوعی این هدست، بیشترین حد کیفیت صدای منبع ورودی را ارائه دهد، سه مرحله عملیات تنظیم شامل عبور از مبدل دیجیتال به آنالوگ ESS (جهت افزایش قابل توجه توجه نسبت سیگنال به نویز، رنج داینامیک و کاهش مثال زدنی اعوجاج هارمونیک‌ها)، تقویت سیگنال آنالوگ با مدارهای داخلی هدست و سپس پخش از بلندگوهای باکیفیت ONKYO صورت می‎گیرد. نتیجه صدایی بسیار شفاف و واضح خواهد بود که می‎تواند بیشترین دقت را در انتقال صدای بازی به گوش کاربر داشته باشد.


در کنار ویژگی‎های فنی فوق، این هدست میکروفون بسیار باکیفیت دارد و هر دو رابط USB و جک 3.5 میلی‎متری را در اختیار کاربر قرار می‎دهد. محل تغییر این رابط، کنترلری روی کابل میکروفون است که حاوی چهار دکمه برای تنظیم صدا، بی‎‌صدا کردن میکروفون و تنظیم صدای شبیه‎سازی شده 7.1 کاناله خواهد داشت که خود بدنه‎ای باکیفیت از جنس آلیاژ آلومینیوم دارد. در نظر داشته باشید که با پشتیبانی از Nahimic، تنظیم صدا به هر حالتی که بخواهید از این هدست برآمده و می‎توانید با اندکی زمان، صدایی بسیار بهتر از آنچه تا پیش از این شنیده یا به گوشتان خورده را تنظیم کنید.

به هر حال اگر به دنبال یک هدست حرفه‎ای و جذاب می‎گردید که هم کیفیت خروجی عالی و هم میکروفون عالی را در کنار بدنه کلاس بالا و مقاوم ارائه دهد، بهتر است به گزینه‎ای دیگر به جز MSI IMMERSE GH61 فکر نکنید.












 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

مادربردهای سری PRO ام اس آی و پاورهای سری MAG محبوب سازمان ها


در دنیای امروز، گیمرها، تولیدکنندگان محتوا و سازمان ها، بیشترین آمار خرید قطعات سخت افزاری را دارند. هر کدام از این کاربری ها محصولات خاص خود را باید انتخاب کنند تا در انجام کارها و امور بهترین خروجی را دریافت کنند. با اینکه گیمرها و تولیدکنندگان محتوا به دنبال محصولاتی با عملکرد عالی هستند، سازمان ها نیاز به قطعاتی دارند که در استفاده طولانی مدت و در طول زمان با خرابی کمتر و پایداری عملکرد همراه باشد. با این وجود یکی از بهترین گزینه ها برای سازمان ها، مادربردهای سری PRO ام اس آی و پاورهای سری MAG این شرکت است.


مادربردهای سری MSI PRO


مادربرد به عنوان اصلی ترین قطعه برای در کنار هم قرار دادن تمام قطعات و اسمبل یک سیستم، نقشی بسیار مهم در کامپیوتر دارد. کیفیت ساخت پایین مادربرد و ناپایداری در عملکرد در کنار امکانات ناقص، نه تنها شما را از رسیدن به هدف دور می کند بلکه هزینه ها را دو چندان می کند. مادربردهای سری PRO ام اس آی، برای مصارف سخت ( استفاده طولانی مدت یا بار کاری بالا) ساخته و بهینه شده است تا در استفاده های طولانی مدت همچنان بردی پایدار، با دوام و قدرتمند باشد. هرچند در همین ابتدا بهتر است عنوان کنیم که مادربردهای سری PRO ام اس آی به دلیل امکانات ویژه، کیفیت ساخت بالا و قدرت بی نقص، نه تنها برای کارهای سازمانی / اداری، بلکه برای هنرمندان، تولیدکنندگان محتوا، استودیوها و سیستم های خانگی هم گزینه ای بسیار مناسب است.
مادربردهای H610 / B660 / Z690 سری PRO با پشتیبانی از پردازنده های نسل 12 و نسل 13، طبف وسیعی از پردازنده ها را به خدمت می گیرند و جدیدترین تکنولوژی های اینتل و ام اس آی را برای بهترین عملکرد ارائه می کنند. یکی از مهمترین بخش های ساختاری در یک مادربرد، نوع ساختار PCB آن است. این دقیقاً همان موردی است که MSI حتی در مادربردهای اقتصادی هم به آن توجه ویژه داشته. ساختار 6 لایه PCB در سری PRO را باید در مادربردهای رده بالا و میان رده رقبا پیدا کنید این در حالی است که ام اس آی این ساختار را برای بردهای اقتصادی در نظر گرفته است. در کنار ساختار شش لایه، استفاده از دو برابر مس بیشتر و البته نویز گاردهای مختلف در ساختاری PCB نه تنها پهنای باند داده ها را افزایش می دهد بلکه از ورود نویزهای احتمالی به بخش های مهم جلوگیری می کند.
مدار قدرت این سری از مادربردها کاملاً مناسب پردازنده هایی است که برای مصارف مورد نیاز انتخاب می شود. اما نکته مهم این است که با وجود هدف کاربری این نوع مادربردها، باز هم ام اس آی از تجهیز کردن سری PRO دست نکشیده است. مدار قدرت یا رگولاتور ولتاژ پردازنده با همراهی PWM دیجیتال و تکنولوژی های انحصاری مانند Core Boost و Memory Boost حتی استفاده از پردازنده های رده بالا برای خارج کردن نهایت قدرت را در این مادربردها ممکن می سازد.
از این موارد گه بگذریم، راه کارهای حرارتی عالی از جمله هیت سینک های بزرگ VRM، استفاده از پدهای حرارتی با قدرت انتقال حرارت بالا، هیت سینک درگاه M.2 و استفاده از قطعات با کیفیت همچون چوک ها، خازن ها و ماسفت ها، باعث شده تا در بار کاری شدید و استفاده های طولانی مدت، با بهتری خروجی و خنک ترین مادربردهای اقتصادی روبرو شوید. حتی استفاده از Steel armor در اسلات PCI-E (استقامت و افزایش طول عمر) نشان از آن دارد که ام اس آی قابلیت های محصولات رده بالا را برای رضایت مشتریان در محصولات اقتصادی هم قرار داده.
پورت های ورودی و خروجی را باید یکی از مهمترین موارد برای انتخاب این سری از مادربردها دانست. در این بخش هم ام اس آی قابلیت های ارتباطی همچون اسلات M.2 (تعداد اسلات های بر اساس مادربرد متغییر است)، شبکه بی سیم Wi-Fi 6 (برای مدل های WIFI)، پورت تصویر HDMI و DISPLAYPORT، پورت های USB پر سرعت 20 گیگابیت در ثانیه، پورت شبکه 2.5 گیگابیتی، کارت صدا با خازن های ژاپنی، پورت های خروجی USB 3.2 از نوع C و A برای اتصال به پنل کیس و کانکتورهای مختلف اتصال فن و حتی واترکولر را برای سری PRO در نظر گرفته است.


مادربردهای سری MSI PRO

MSI PRO

مادربردهای MSI PRO

  • سری MSI PRO Z690 در 5 مدل
  • سری MSI PRO B660 در 16 مدل
  • سری MSI PRO H610 در 8 مدل


مادربردهای سری PRO با گارانتی معتبر و قیمت رقابتی در بازار داخلی موجود است. این سری از مادربردها با پشتیبانی از رم های DDR5 و DDR4 عرضه شده و مدل های WI-FI و بدون آن هم در بین این سری وجود دارد. در مجموع تعداد زیادی مادربرد سری MSI PRO برای کاربران و سطح بودجه مختلف تولید و عرضه شده است.

پاورهای سری MSI MAG



پاورهای سری MSI MAG با طراحی تهاجمی الهام گرفته شده از المان های ارتشی، استفاده از قطعات با کیفیت و حداقل گواهینامه 80 پلاس باعث شده تا برای شرایط سخت آماده به کار باشد. مهم نیست که شما در چه محیطی در حال کار باشید، این پاور قادر است حتی با دمای 40 درجه محیط هم به خوبی کار کند. این سخت جان بودن پاورهای سری MAG نشان از کیفیت ساخت بالا و استفاده از قطعات با کیفیت دارد. طراحی زیبا، ساختار ATX، فن 120 میلی متری با نویز کم، پروتکل های محافظتی کامل مانند OCP، OVP، SCP، OPP، OTP و استاندارد 80 پلاس برای راندمان بالاتر و مصرف انرژی کمتر از ویژگی های بارز این منبع تغذیه ها است.
ام اس آی پاورهای سری MAG را در توان های 500 وات، 550 وات، 600 وات و 650 وات به بازار عرضه می کند. با اینکه این سری از پاورها ماژولار نیستند اما کابل های تخت اسمبل راحت را برای کاربر فراهم می کند. در مجموع این سری از پاورهای MSI در کنار کیفیت ساخت خوب، استفاده از قطعات با کیفیت و راندمان بالا، قیمت بسیار رقابتی در بازار داخلی دارد که همین موضوع به همراه گارانتی معتبر، سری MAG را به گزینه مناسبی برای سازمان ها و دیگر کاربران تبدیل می کند.


پاورهای سری MSI MAG

1024-1.png

پاورهای MSI MAG

  • مدل MAG A650BN
  • مدل MAG A600DN
  • مدل MAG A550BN
  • مدل MAG A500DN
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4080 SUPRIM X توسط رسانه معتبر TWEAKTOWN و کسب نشان منتخب سردبیر

کارت گرافیک RTX 4080 مبتنی بر تراشه AD103 دارای 9728 هسته CUDA است. از دیگر مشخصات تراشه این کارت می توان به فرایند ساخت 4 نانومتری TSMC، تعداد 76 هسته RT، تعداد 304 هسته Tensor و 46 واحد SM اشاره کرد. همچنین این کارت گرافیک دارای 16 گیگابایت حافظه تصویری از نوع GDDR6X است که با سرعت 22.4 گیگابیت در ثانیه می تواند پهنای باند 716 گیگابایت در ثانیه و رابط 256 بیتی را فراهم کند. توان حرارتی نسخه مرجع RTX 4080 برابر با 320 وات است ولی در نسخه های سفارشی انتظار 400 وات هم می توان داشت. در بخش پنل I/O سه DisplayPort 1.4a و یک HDMI 2.1 بین RTX 4080 ها مشترک است. جریان ورودی برق به کارت گرافیک هم از طریق کانکتور 16 پین 12VHPWR امکن پذیر است.

کارت گرفیک های سری SUPRIM مجهز به تراشه AD103 کارت RTX 4080، در دو نسخه SUPRIM و SUPRIM X وارد میدان می شود. کارت های جدید سوپریم مجهز به جدیدترین خنک کننده بادی MSI است تا عملکردی بسیار خنک و البته نویز کمتر نسبت به نسل قبل را در این سری ارائه کند. خنک کننده TRI FROZR 3S دارای سه فن TORX Fan 5.0 با ساختاری کاملا جدید، بیس پلیت بزرگ مبنی بر اتاق بخار که حرارت تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه تصویری را جذب و به سرعت دفع می کند، هیت پایپ های اختصاصی ساخته شده به روش ماشینکاری با سطح تماس عالی به منظور دفع هر چه بهتر حرارت و نسل جدید هیت سینک با طراحی موج دار برای دفع بهتر حرارت و نویز کمتر در زمان دریافت جریان هوا، برای این نسل از سوپریم ها در نظر گرفته شده است.

این دو کارت گرافیک تماماً با ظاهر فلز برس خورده، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد که البته سعی شده برترین ها حتی در زیر کاپوت این کارت ها هم استفاده شود. مدار قدرتی متشکل از بهترین خازن ها، چوک ها و ماسفت ها تنها برای دستیابی به بهترین عملکرد ارائه می شود. جدا از این موارد، ساختار کلی کارت با استفاده از یک فریم فلزی چند لایه، فلز برس خورده بیرونی و بک پلیتی مستحکم، استقامت ساختاری کارت ها را بالا برده و به دفع بهتر حرارت هم کمک می کند.

همچنین بایوس دوگانه با قابلیت گیمینگ و سایلنت، انتخاب بین دو گزینه را برای کاربران راحت تر کرده است. با این سوئیچ بایوس در کسری از ثانیه شما می توانید عملکرد کارت را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. همچنین نورپردازی RGB در نقاط مختلف کارت، به زیبایی بصری اضافه کرده و ظاهری جذاب تر به آن بخشیده است .
















 

مونا1372

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2022
نوشته‌ها
8
لایک‌ها
5
لپ تاپ با پردازنده نسل 12
جدیدترین و بهترین پردازنده‌هایی که در سال 2022 به بازار عرضه شد پردازنده‌های نسل 12 اینتل بود. بهترین لپ تاپ های نسل 12 در کانفیگ خود از این پردازنده های فوق العاده استفاده کرده و دوباره اینتل خود را به عرصه رقابت برگرداند.

ویژگی های لپ تاپ پردازنده نسل 12 چیست؟
در جواب باید گفت که پردازنده Core i7 12700H از معماری هیبریدی بهره مند می باشد. هیبریدی بودن این پردازنده به این معناست که این پردازنده دارای دو نوع هسته است.
پردازنده‌های نسل 12 دارای خصوصیاتی مثل پشتیبانی از Intel Optane Memory H20 برای افزایش سرعت بارگذاری، پشتیبانی از حداکثر 4 نمایشگر 60 هرتزی 4K، پشتیبانی سریعتر از رم DDR5 و ویژگی های بسیار دیگری هستندکه آنها را به انتخابی بی نظیر برای گیمرهای حرفه ای تبدیل کرده است.
این CPU کنار هسته های بسیار قدرتمند خود، هسته هایی با مصرف انرژی کم را دارا می باشد. طبق آنالیز Cinebench R23 عملکرد این CPU نسبت به نسل قبلی خود یعنی Core i7 11800H در مجموع 27 درصد سریعتر عمل می کند. همچنین در مقایسه با رایزن 7 مدل H5800 در مجموع 21 درصد و در مقایسه با رایزن 9 مدل HX5900 تقریبا 12 درصد عملکرد بالاتری داشته است.
پردازنده‌های نسل دوازده اینتل معماری هیبریدی دارند و به گفته اینتل، پردازنده Core i9-12900HK سریع‌ترین پردازنده حال حاضر در سطح جهان است که توانسته تمام رقبای خود را شکست دهد! لپ تاپ های دارای پردازنده‌های نسل 12 هسته‌های قدرتمند و کم مصرفی دارند که تأثیر زیادی در بهبود عملکرد لپ تاپ دارد.
در مجموع، ما انتظار 60 پردازنده از نسل دوازدهم اینتل را داریم. علاوه بر 28 CPU دسکتاپ اعلام شده تاکنون، 28 تراشه لپ تاپ جدید نیز موجود شده است. اینها در بسیاری از لپ تاپ های کلیدی در سال 2022 و بعد از آن گنجانده می شوند.
نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، از جمله پشتیبانی از Optane Memory H20 برای افزایش سرعت بارگذاری، پشتیبانی سریعتر از رم DDR5 و پشتیبانی از بهترین وای فای 6E اینتل را ارائه می‌دهند و از حداکثر چهار نمایشگر 4K و 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند. جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل با پشتیبانی از آخرین نسخه PCIe Gen 5، رمزگشایی رسانه AV1 و قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی، از جمله کاهش پویایی نویز در شتاب‌دهنده شما را قادر می‌کنند تا مانند حرفه‌ای‌ها بازی کنید بدون آنکه وقفه‌ای در تصویر مشاهده کنید. با یک واحد پردازش تصویر (IPU) که کیفیت تصویر بهبود یافته و ISP یکپارچه را برای سیگنال‌های تصویر قدرتمند ارائه می‌دهد، بهترین حالت خود را در تماس‌های ویدیویی داشته باشید. علاوه بر همه این مزایا، پردازنده‌های نسل جدید اینتل همچنین دارای یک معماری ترکیبی جدید هستند که قدرت پردازش را به سنگین‌ترین وظایف موجود در لپ‌تاپ شما اختصاص می‌دهد.

هسته های P و هسته های E در نسل دوازدهم اینتل
لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده نسل 12 دارای پردازنده‌های آلدرلیک با معماری "بزرگ و کوچک" هستند، به این معنی که دو نوع هسته جداگانه در پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل وجود دارد: هسته‌های P یا هسته‌های عملکرد (بزرگ) و هسته‌های E یا هسته‌های کارآمد (کوچک). هسته‌های P معمولاً دارای دو رشته در هر هسته هستند، در حالی که هسته‌های E معمولاً هر یک فقط یک رشته دارند.
هسته‌های P قوی‌تر هستند و بهتر می‌توانند وظایف پردازشی (مثلاً بازی) را اجرا کنند، در حالی که هسته‌های E با فرآیندهای کوچک‌تر، آسان‌تر و سریع‌تر سروکار دارند. هسته‌های E انرژی کارآمدتری دارند و فضای کمتری را روی سیلیکون اشغال می‌کنند، و این همان چیزی است که این ساختار را سودمند می‌کند، و معماری اطراف هسته‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که به بهترین شکل وظایف را به هسته‌هایی که برای اجرا تعبیه شدند انتقال دهند.
طبق گفته اینتل، هسته‌های P نسبت به نسل‌های قبلی خود با افزایش 19 درصدی در هر ساعت بهبود یافته‌اند. هسته‌های E نیز با همان توان مصرفی پردازنده‌های نسل قبلی شاهد افزایش عملکرد 40 درصدی خواهند بود.


عمر باتری در آخرین نسل لپ‌ تاپ
بهترین لپ‌ تاپ‌ های نسل 12 اینتل با این طراحی جدید مصرف انرژی را تغییر می‌دهند. قبلاً توان مصرفی دستگاه‌ها از جمله لپ‎‌تاپ‌ها با عنوان توان طراحی حرارتی (TDP) بیان می‌شد که نشان‌دهنده میانگین وات مورد نیاز پردازنده بود اما حالا به توان پایه پردازنده (PBP) و حداکثر توان توربو (MTP) تقسیم می‌شود تا بهتر توان مصرفی را نشان دهد. این موضوع برای لپ‌تاپ‌ها به این معنی است که عمر باتری افزایش می‌یابد و همچنین هوشمندتر خواهد شد.

منبع: رایانه سیستم
 
بالا