برگزیده های پرشین تولز

اخبار سخت افزار

XPgame

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2020
نوشته‌ها
182
لایک‌ها
52
محل سکونت
تلگرام !
واقعا اسم گذاری بعضی گرافیک ها دیوانه کنندست! دو ماه خبر دنبال نکردم الان این تاپیک رو خوندم اینجوریم که چخبره =))، باز مرسی از تاپیک.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4070 Ti SUPRIM X توسط رسانه معتبر GURU3D و کسب نشان Top Pick

کارت گرافیک های سری SUPRIM به عنوان برترین زیر برند کارت های ام اس آی برای بالاترین عملکرد و بهترین خنک کننده به همراه کیفیت ساخت بی نقص ساخته شده است. مدل مبتنی بر GeForce RTX 4070 Ti مجهز به پیشرفته‌ترین سیستم خنک‌کننده بادی مبنی بر TRI FROZR 3S است که گرما را به‌ طور موثری از اجزای مهم برد از جمله تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه تصویری دور می کند. همراهی فن های جدید TORX FAN 5.0 و 7 هیت پایپ در کنار محفظه بخار پیشرفته، وظیفه دور کردن حرارت را بر عهده دارند. انتقال اولیه حرارت به سیستم خنک کننده توسط یک صفحه پایه مسی با روکش نیکل عظیم انجام می شود.

فناوری کنترل جریان هوا با طراحی Wave-curved 3.0 هیت سینک، الهام گرفته از موج دریا و باله‌های متضاد، آلومینیوم ربس خورده در قسمت بیرونی خنک کننده و صفحه پشتی، زیبایی بصری و طول عمر بیشتر را به همراه دارد. بایوس دوگانه به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت بین حالت نویز کم یا حالت گیمینگ برای عملکرد بیشتر جابجا شود. نورپردازی RGB Mystic Light با میلیون‌ها رنگ در این کارت جریان دارد که با استفاده از نرم افزار اختصاصی و پلتفرم یکپارچه MSI CENTER، قابلیت مدیریت کامل را برای آن فراهم می کند.













 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی مادربرد MSI MEG Z790 ACE توسط رسانه معتبر WCCFTECH و کسب 2 نشان

مادربرد MEG Z790 ACE شاید مانند GODLIKE توانا نشان داده نشود اما به هر حال ACE یک مادربرد رده بالا و توانمند است که برای رسیدن به بهترین ها ساخته شده است. اگر به دنبال یک پلتفرم قدرتمند برای پرچمداران نسل 13 هستید و می خواهید به راحتی پردازنده را اورکلاک کرده یا با سرعت بالا پروژه ها را رندر کنید، مادربرد MEG Z790 ACE یکی از بهترین گزینه ها در بازار است.
مدار قدرت 27 (24+2+1) فاز 105 آمپر، قدرت بسیار بالا و پایداری عملکرد را برای کاربران سخت گیر به راحتی فراهم می کند. در بخش راهکارهای حرارتی هم ACE جدید بهینه سازی های گسترده ای را تجربه کرده است تا در بارکاری بالا پایداری و دفع بهتر حرارت را موجب شود.
همچون GODLIKE، مادربرد MEG Z790 ACE هم به پورت USB 3.2 Gen 2×2 (20Gbps) مجهز شده است که با توان خروجی 60 وات می تواند هر گجت هوشمندی را با سرعت بالا شارژ کند. شبکه 2.58 گیگابیتی در کنار شبکه بیسیم Wi-Fi 6E تکمیل کننده این مادربرد بی نقص رده بالا است.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
ملاقات با کارت گرافیک MSI RTX 4080 GAMING X TRIO





کارت گرافیک MSI RTX 4080 GAMING X TRIO با ساختاری حرفه ای در تلاش است تا نهایت عملکرد را در کنار کارکردی همیشه خنک ارائه کند. سیستم خنک کننده TRI FROZR 3 با هیت سینک بزرگ 3.5 اسلات به همراه 3 فن TORX FAN 5.0 و بیس پلیتی که سطح تماس عالی با تراشه، حافظه ها و مدار قدرت را فراهم می کند، این کارت را همراهی می کند. فن های جدید TORX FAN 5.0 با سه تیغه به هم متصل، یک رینگ برای پایداری جریان هوا را تشکیل می دهد تا قدرت هوادهی و تمرکز جریان به نهایت برسد. تعداد 9728 هسته CUDA، فرکانس تراشه گرافیکی 2610 مگاهرتز (اورکلاک کارخانه ای)، حافظه تصویری 16 گیگابایت با رابط 256 بیت، نسل سوم هسته های RT، پشتیبانی از DLSS 3.0 و جدیدترین فناوری های ساخت بخشی از مشخصات این کارت گرافیک است. همچنین نورپردازی RGB در بخش های مختلف با انتخاب میلیون ها رنگ و قابلیت همگام سازی با دیگر قطعات در کنار بک پلیتی با ساختار فلز برس خورده به جذابیت این کارت اضافه کرده است. در مجموع کارت MSI RTX 4080 GAMING X TRIO با گارانتی معتبر یکی از بهترین و خنک ترین انتخاب ها برای پروگیمرها و کاربران خاص است.

برای مشاهده ویدیو در کانال آپارات ما کلیک کنید
 

XPgame

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2020
نوشته‌ها
182
لایک‌ها
52
محل سکونت
تلگرام !
جدای از خبر گرافیک های جدید هنوز میتونن قیمت منصفانه داشته باشن یا بالاخره یجا ارزونتر/گرونتر میشن؟
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4070 Ti GAMING X TRIO توسط رسانه Crazypc و کسب نشان


سری GAMING TRIO با ظاهری جدید و در عین حال آشنا به روز شده است. هدف اصلی این سری تعادل عالی بین عملکرد، خنک کننده و نویز کم است تا گیمرها و کاربران سخت پسند را راضی نگه دارد. طراحی جدید خنک کننده مبنی بر فن های TORX Fan 5.0 با سه تیغه متصل به هم به همراه سیستم خنک کننده به روز TRI FROZR 3 در این سری دیده می شود. مدل های مبتنی بر RTX 4070 Ti دارای صفحه پایه مسی نیکل اندود شده و حداکثر 6 هیت پایپ اختصاصی در هسته هیت سینک برای دفع موثر گرما هستند.


سری جدید GAMING TRIO همچنین به بایوس دوگانه مجهز شده است، کاربران می توانند به سرعت نویز کم یا عملکرد بیشتر را با تکان دادن سوئیچ انتخاب کنند. یک صفحه پشتی فلزی برس خورده با طراحی جذاب، کارت گرافیک را تقویت می کند، در حالی که از طریق پدهای حرارتی، خنک کننده غیرفعال را نیز فراهم می کند. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را با میلیون ها رنگ زیباتر ساخته که از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link قابلیت شخصی سازی و همگام سازی را به کاربر می دهد.

















 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
امروز نهایتاً پس از تقریباً دو ماه که از عرضه رسمی کارت های گرافیک سری AMD Radeon RX 7900 می‌گذرد، بالاخره شرکت ام اس آی کارت‌های گرافیک سفارشی مبتنی بر پردازنده های گرافیکی جدید AMD خود را به بازار عرضه کرد. در ادامه این خبر شهر سخت افزار به بررسی مشخصات و قیمت کارت های گرافیک جدید MSI می‌پردازیم.

بر اساس گزارش‌های پیشین، شرکت MSI علاقه‌ای به معرفی و عرضه‌ی کارت های گرافیک با طراحی مرجع AMD مانند شرکت های دیگری چون گیگابایت و ایسوس نداشت. در عوض، این شرکت با معرفی طرح سفارشی خود از سری کارت های گرافیک Radeon RX 7900 ای ام دی، حاشیه سود بالاتری را برای خود انتخاب کرد و کارت های گرافیک Gaming Trio Classic را امروز عرضه کرد.


کارت گرافیک msi


این کارت‌های گرافیک جدید MSI RX 7900 قبلاً در اوایل ماه گذشته در نمایشگاه CES 2023 به نمایش درآمده بودند. با این حال، یک ماه دیگر طول کشید تا آنها به بازار آمریکا و اروپا برسند. در حال حاضر، آنها به طور انحصاری توسط فروشگاه معروف Newegg فروخته میشوند، اما انتظار می‌رود در چند روز آینده این محصولات در دیگر بازارهای اروپایی و آمریکایی هم حاضر شوند.

کارت گرافیک سفارشی RX 7900 XTX ام اس آی اکنون با قیمت 1099 دلار عرضه شده و مدل RX 7900 XT نیز 150 دلار ارزان‌تر و با قیمت 949.99 دلار در فروشگاه مزبور حضور یافته است. این دو کارت گرافیک به ترتیب 200 و 50 دلار بیشتر از قیمت پایه‌ی تعیین شده توسط ای ام دی (MSRP) قیمت‌گذاری شده‌اند.




قیمت کارت های گرافیک MSI Radeon RX 7900​



  • MSI Radeon RX 7900 XTX GAMING TRIO CLASSIC 24G: 1099 دلار
  • MSI Radeon RX 7900 XTX GAMING TRIO CLASSIC 20G: 949 دلار
 قیمت کارت گرافیک msi




این سری دارای طراحی کاملاً سفارشی PCB با سه کانکتور برق 8 پین است. ام اس آی برای سری کارت های گرافیک Radeon RX 7000، ترجیح داده از طراحی خنک کننده سه فن قدیمی GAMING باقی‌مانده از سری RX 6900 استفاده کند. از نظر ظاهری این محصولات تقریباً مشابه مدل RX 6950XT با برخی تغییرات جزئی در بک پلیت (مثلاً عدم حضور RGB) به نظر می‌رسند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
شرکت MSI چند ماه پیش از جدیدترین سری مادربردهای خود را با چیپست Z790 و پلتفرم LGA 1700 اینتل رونمایی کرده است. در همین رابطه شاهد عرضه سه مدل PRO Z790-P DDR4 و PRO Z790-A WIFI DDR4 و MPG Z790 EDGE WIFI DDR4 در بازار هستیم. به همین خاطر در ادامه این مطلب از شهر سخت افزار به بررسی قابلیت‌های این مادربردهای ام اس آی می‌پردازیم.

MSI چند ماه پیش مادربردهای جدید سری Z790 خود را در مدل‌های MPG و MAG و PRO معرفی کرد. سری مادربردهای Z790 با گارانتی آونگ و قیمتی مناسب وارد بازار ایران شده و در دسترس گیمرهای ایرانی قرار گرفته است. در ادامه به بررسی قابلیت‌های سه مدل از مادربردهای Z790 می‌پردازیم.

اینتل با معرفی چیپست جذاب و برتر Z790 شرایطی را فراهم کرده تا کاربران بتوانند از نهایت قابلیت‌های پردازنده‌های نسل 13 و حتی 12 استفاده کنند. اما برای دسترسی به این قابلیت‌های سطح بالا باید از مادربردهای جدید مجهز به این چیپست استفاده کرد. مادربردهای MSI Z790 به گیمرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند از سرعت حافظه بیشتر، تعداد و سرعت بیشتر درگاه‌های PCIe 5.0 و انبوه قابلیت‌های جدید آن استفاده کنند.



هم اکنون مادربردهای MSI سری Z790 با گارانتی معتبر آونگ و خدمات پس از فروش وارد بازار ایران شده و در دسترس گیمرها قرار گرفته‌اند


مشخصات و قابلیت‌های مادربرد PRO Z790-P DDR4




مشخصات و قابلیت‌های مادربرد PRO Z790-P DDR4​

نسخه جدید مادربردهای Z790 کمپانی ام اس آی پیشرفت بسیاری داشته‌ و در طرح رنگی کربن-مشکی در اختیار گیمرها قرار گرفته است. مادربرد PRO Z790-P DDR4 دارای اسلات PCIe 5.0 بوده و از حافظه DDR4 با حداکثر سرعت 5333 مگاهرتز در کنار 4 اسلات M.2 و 6 پورت SATA پشتیبانی می‌کند.

MSI مادربردهای سری Z790 را به سیستم خنک‌کننده‌ای ممتاز مجهز کرده که دارای هیت‌سینک بزرگتری برای دفع گرما هستند و از پدهای حرارتی 7 W/mK برای عملکرد پایدار سیستم استفاده می‌کنند. همچنین محافظ‌های M.2 Shield Frozr نیز دو طرف SSDهای M.2 را خنک نموده و به پایداری سیستم کمک می‌کنند.



مشخصات و قابلیت‌های مادربرد PRO Z790-A WIFI DDR4




مشخصات و قابلیت‌های مادربرد PRO Z790-A WIFI DDR4​

مادربرد PRO Z790-A WIFI DDR4 محبوب‌ترین و بهترین انتخاب برای گیمرها محسوب شده و با خطوط ساده و ساختاری محکم طراحی شده است. مادربرد PRO Z790-A WIFI DDR4 به رگورلاتور Smart Power Stage هشتاد آمپری به همراه کانکتورهای 8 پین برای تامین انرژی پردازنده، 2 محافظ ماژول M.2 Shield Frozrs و تکنولوژی Audio Boost 5 مجهز هستند تا هرچه لازم است در اختیار گیمرها قرار گیرد.

این مادربرد به درگاه LAN 2.5G در کنار فناوری WiFi 6E مجهز شده که به عنوان جدیدترین استانداردهای شبکه شناخته می‌شوند. فناوری Core Boost به یک ویژگی انحصاری و معروف MSI تبدیل شده است که نه تنها از پردازنده‌های چند هسته‌ای پشتیبانی می‌کند، بلکه با بهینه‌سازی توان مصرفی، به ایجاد شرایط عالی برای اورکلاک کردن CPU کمک می‌کند.



مشخصات و قابلیت‌های مادربرد MPG Z790 EDGE WIFI DDR4


مشخصات و قابلیت‌های مادربرد MPG Z790 EDGE WIFI DDR4​

مادربرد MPG Z790 EDGE WIFI DDR4 یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیمرها محسوب می‌شود. این مادربرد با پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل سازگار بوده و از طراحی دو رنگ سفید و مشکی بهره می‌برد.

مادربرد MPG Z790 EDGE WIFI DDR4 همه ویژگی‌های محبوب محصولات MSI مانند Steel Armor و Extended Heatsink در کنار M.2 Shield Frozr و Flash BIOS Button را دارد. این مادربرد از 2 اسلات PCIe 4.0 و 7 اسلات M.2 برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی به سیستم کاربر پشتیبانی می‌کنند.

مادربرد مورد اشاره دارای فناوری MSI Memory Boost هستند که حافظه رم را تا 5333 مگاهرتز اورکلاک می‌کند. این مادربرد از فناوری A-XMP (Intel XMP) نیز پشتیبانی می‌کند تا انتخاب ماژول‌های حافظه رم سازگار با سیستم کاربر را آسان‌تر کند. برای قابلیت‌های ارتباطی نیز، مادربرد جدید MSI به LAN 2.5G، ماژول Wi-Fi 6E و پورت‌ USB 3.2 Gen 2 مجهز است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی خنک کننده پردازنده MSI MEG CORELIQUID S360 توسط رسانه PCTEKREVIEWS و کسب نشان


واترکولر MEG CORELIQUID S360 یک خنک کننده حرفه‌ای از شرکت MSI برای جدیدترین پردازنده‌های اینتل و AMD است. خنک کننده MPG CORELIQUID سری S360 یک سیستم کولینگ بی‌صدا را ارائه می‌دهد که هم‌اکنون می‌توان آن را با گارانتی آونگ از بازار تهیه کرد.
شرکت MSI به واسطه خلاقیتی که در طراحی خنک کننده MEG CORELIQUID S360 به خرج داده موفق شده محصول حرفه‌ای و سایلنتی را به بازار عرضه کند. MSI در طراحی این محصول به سابقه و تجربه چندین و چند ساله خود در طراحی سخت افزارهای تخصصی اکتفا نکرده و برای تولید بهترین خنک کننده‌های نسل جدید خود از تجربه معتبرترین شرکت‌ها در این زمینه بهره برده است.خنک کننده MSI MEG CORELIQUID S360 به یک رادیاتور بزرگ 360 میلی‌متری مجهز شده که به راحتی از پس خنک کردن قدرتمندترین پردازنده‌های بازار نیز برمی‌آید. این خنک کننده به آخرین نسل پمپ‌های ساخت Aseket مجهز شده که صدای بسیار کمی دارد.

علاوه بر آن استفاده از سه فن MEG Silent GALE در سایلنت بودن این خنک کننده بی تاثیر نیست. این فن‌ها جریان هوای خنک را با فشار از میان پره‌های رادیاتور عبور داده و علاوه بر آن نویز بسیار کمی هم تولید می‌کنند.در بلاک خنک کننده‌ MEG CORELIQUID S360، یک فن کوچک 60 میلی‌متری نیز تعبیه شده تا هوای خنک را در اطراف پمپ خنک کننده، ماژول‌های رم و SSD پخش کند که این امر علاوه بر افزایش عمر مفید پمپ واترکولر، دمای ماژول‌های رم و درایوهای M.2 اطراف پردازنده را تا 10 درصد کاهش می‌دهد.

همانطور که گفته شد MSI از فن‌های سری MEG Silent GALE در رادیاتور خنک کننده‌های سری MEG Coreliquid S استفاده کرده است. این فن‌ها با نوآوری‌ها و ویژگی‌هایی که دارند علاوه بر نویز بسیار کم، کارایی بسیار بالایی داشته و برای کامپیوترهای شخصی گیمینگ بسیار مناسب هستند.
شاید جذاب‌ترین ویژگی خنک کننده MEG CORELIQUID S360 وجود یک نمایشگر 2.4 اینچی روی واتر پمپ آن است. این نمایشگر را می‌توان از طریق نرم افزار MSI Center کنترل کرد تا اطلاعاتی مانند دمای سیستم، ساعت یا تصاویر دلخواه را بر روی آن نمایش داد.
در نظر داشته باشید که خنک کننده‌ MSI MEG CORELIQUID S360 با پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake و پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 سازگار بوده و براکت‌های مورد نیاز برای سوکت‌های Intel LGA1700 و AMD AM5 درون بسته‌بندی این خنک کننده یافت می‌شوند.
علاوه بر این تمامی فن‌های سری MEG Silent GALE از قابلیت FAN 0 RPM Mode پشتیبانی می‌کنند تا کاربران بتوانند از طریق نرم افزار MSI Center فن‌ها را تا رسیدن دمای پردازنده به یک عدد خاص متوقف کنند.
در انتها باید گفت که خنک کننده کم‌صدا و حرفه‌ای MSI MEG CORELIQUID S360 هم‌اکنون در بازار ایران با گارانتی آونگ عرضه می‌شود. این خنک کننده برای جدیدترین پردازنده‌های پرمصرف با حرارت بالا یک خنک کننده ایده‌آل محسوب می‌شود.

مزایای این خنک کننده از دید سردبیر :
1-سه فن بیصدای SILENT GALE 12
2-صفحه نمایش 2.4 اینچی IPS
3-فن 60 میلیمتری بلاک
4-عملکرد فوق العاده مطلوب
5-نصب آسان
6-نویز بسیار کم

















 

Abtin008

Registered User
تاریخ عضویت
1 نوامبر 2022
نوشته‌ها
116
لایک‌ها
34
محل سکونت
اصفهان
Amd دوباره به Intel در بنچمارک های گیمینگ شکست خورده
حالا باید ببینیم سری x3d چی میشه
AMD%20cpu%20loss%20to%20Intel.jpg
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
راهنمای انتخاب منبع تغذیه مناسب برای سخت افزارهای جدید شرکت های سازنده سال 2023



چندی پیش کارت گرافیک های انویدیا از سری RTX 40 معرفی شدند در کنار این سری از کارت های انویدیا، پردازنده های نسل 13 اینتل و RYZEN 7000 تیم قرمز هم به عنوان جدیدترین پلتفرم های سخت افزاری، قادر به ایجاد تجربه ای ایده آل برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا هستند. اما مسئله مهم در این نسل های تازه از راه رسیده، توان حرارتی بالایی است که نیاز به استفاده از پاور قدرتمند با کیفیت ساخت بالا را مهم جلوه می کند.

قبل از اینکه پاورهای پیشنهادی را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که ترکیب پردازنده های مختلف با کارت گرافیک های محبوب بازار است که مشخص می کند شما به چه پاوری نیاز دارید. اگر به دنبال برترین های بازار هستید، باید برترین پاوری با توان بالا و کیفیت ساخت بی نقص را انتخاب کنید. هرچند گفتن این نکته هم ضروری است که کارت گرافیک های جدید به کانکتور ATX 3.0 و PCIe 5.0 مجهز هستند که یا می توان به صورت مستقیم از پاورهایی با این قابلیت استفاده کرد یا کابل تبدیل موجود در جعبه کارت گرافیک ها را به کار گرفت.

لطفاً نمودار زیر را برای انتخاب پاور مناسب ببینید. بسیار واضح است که پردازنده‌هاو کارت گرافیک های جدید چقدر از انرژی استفاده می‌کنند. با این حساب، میتوانید مناسب ترین پاور را برای قطعات خود انتخاب کنید.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
پشتیبانی مادربردهای MSI از 192 گیگابایت حافظه رم DDR5

MSI به تازگی اعلام کرده که مادربردهای سری 700 و 600 اینتل این شرکت شامل تمام محصولات سری MEG، MPG، MAG و PRO از 192 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده همه مادربردهای سری 600 و 700 اینتل از ماژول‌های حافظه رم 24 و 48 گیگابایتی DDR5 پشتیبانی خواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده که مادربردهای مجهز به چهار اسلات DIMM از 192 گیگابایت و مادربردهای مجهز به دو اسلات DIMM از 96 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کنند. برای بهره‌مندی از این قابلیت کافی است که بایوس مادربرد خود را آپدیت کنید.



مادربردهای سری MEG، MPG، MAG و PRO


MSI اعلام کرده که مادربردهای سری MEG، MPG، MAG و PRO خود مبتنی چیپ‌ست‌های Z790، B760، Z690، B660 و H610 را مورد بررسی قرار داده و این محصولات می‌توانند از ماژول‌های حافظه رم 24 و 48 گیگابایتی استفاده کنند.

در ادامه این گزارش‌ها آمده برای استفاده از ماژول های حافظه 24 و 48 گیگابایتی نیازی به آپدیت سیستم عامل نیست. این در حالی است که بر اساس اعلام اینتل پردازنده های Alder Lake و Raptor Lake از 128 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی می‌کنند.


پشتیبانی مادربردهای ام اس آی از ماژول‌های 24 و 48 گیگابایتی DDR5-5200 و DDR5-5600


در طرف مقابل Micron اولین شرکتی بود که ماژول‌های 24 و 48 گیگابایتی DDR5-5200 و DDR5-5600 خود را با نام تجاری Crucial معرفی کرد که از فناوری EXPO AMD و XMP 3.0 اینتل برای اورکلاک حافظه رم پشتیبانی می‌کردند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
تست و بررسی کارت گرافیک MSI RTX 4090 GAMING X TRIO توسط رسانه معتبر TECHPOWERUP و کسب نشان منتخب سردبیر


کارت های سری GAMING TRIO با ظاهری جدید و در عین حال آشنا به روز شده اند تا همان تعادل عالی بین عملکرد، خنک بودن و صدای کم که گیمرها به آن اعتماد کرده اند را حفظ کند. بهینه سازی گیمینگ تریو به خنک کننده هم رسیده به طوری که استفاده از فن های جدید TORX Fan 5.0 با سه تیغه به هم چسبیده، جریان هوای بیشتر و متمرکز تری را به سمت هیت سینک هدایت کند. مدل های مبتنی بر RTX 4090 و RTX 4080 دارای صفحه پایه مسی نیکل اندود شده هستند تا فرآیند خنک سازی بجر تراشه به بخش های دیگر هم کمک کند.
سری جدید GAMING TRIO مجهز به بایوس دوگانه است تا امکان جابه‌جایی آسان بین حالت بی‌صدا یا حالت گیمینگ برای عملکرد بیشتر را فراهم کند. یک صفحه پشتی فلزی با طراحی جذاب، کارت گرافیک را تقویت می کند، در حالی که از طریق پدهای حرارتی، خنک سازی غیرفعال را در دستور کار قرار می دهد. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را زینت می دهد و از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link رنگ را همگام با بقیه قطعات می کند. کارت‌های جدیدسری GAMING TRIO هم دارای ابعاد چشمگیری هستند به طوری که مدل مبتنی بر RTX 4090 دارای 3.75 اسلات است و مدل مبتنی بر RTX 4080 با حافظه 16 گیگابایت و 12 گیگابایت هر کدام با اشغال فضای 3.25 و 3 اسلات عرضه می‌شوند.














 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
به تازگی MSI از سری جدید کارت‌های گرافیک‌ RTX 4070 Ti و RTX 4080 انویدیا رونمایی کرده است. کارت های گرافیک سری GAMING X TRIO WHITE با طراحی زیبا و رنگ سفید ارائه شده است. جزئیات بیشتر درباره سری کارت‌های گرافیک گیمینگ ام اس آی را در ادامه این خبر شهر سخت افزار بخوانید.

سری جدید محصولات Gaming X Trio شرکت MSI با تلفیقی از رنگ سفید و نقره‌ای عرضه می‌شوند که در تصاویر بسیار زیبا به نظر می‌رسد. این سری شامل کارت‌های گرافیک RTX 4080 GAMING X TRIO 16GB و RTX 4070 Ti GAMING TRIO 12GB نسخه WHITE با تعادل عالی بین عملکرد، خنک‌کننده قدرتمند و نویز کم راهی بازار می‌شوند.

بسته بندی کارت‌های گرافیک سری GAMING X TRIO WHITE


سیستم خنک‌کننده TRI FROZR 3 این کارت‌ها به سه فن TORX Fan 5.0 مجهز شده که با طراحی منحصر به فرد خود شدت جریان هوا را به بهترین حالت ممکن مدیریت می‌کند. صفحه مسی سیستم خنک کننده با سطح بسیار صاف خود می‌تواند حرارت تراشه گرافیکی، مدار قدرت و حافظه ها را به بهترین شکل ممکن دفع کند.

پشتیبانی کارت‌های گرافیک سری GAMING X TRIO WHITE از بایوس دوگانه در کنار امکان دسترسی به پروفایل‌های مختلف برای مدیریت عملکرد کارت گرافیک، دست گیمرها را برای استفاده حداکثری از قابلیت‌های کارت گرافیک خود باز می‌گذارد.

کارت‌های گرافیک سری GAMING X TRIO WHITE


مشخصات کارت‌های گرافیک سری GAMING X TRIO WHITE​

همچنین نورپردازی RGB جذابی نیز روی این محصول چشم‌نواز با تم سفید قرار گرفته است که درکنار براکت‌های سفیدی که همراه این محصولات عرضه می‌شود، کار را برای گیمرهای حرفه‌ای با کیس‌های متفاوت و خاص ساده می‌کند. این محصول متفاوت و زیبا در ماه جاری میلادی به دست کاربران می‌رسد.

کارت گرافیک RTX 4070 Ti GAMING TRIO 12GB با پردازنده گرافیکی کامل AD104 با 7680 هسته CUDA و 12 گیگابایت حافظه ویدیویی GDDR6X از راه می‌رسد. علاوه بر این استفاده از پسوند X می‌تواند به معنای عرضه این GPU های رده بالا با اورکلاک کارخانه‌ای خود MSI باشد.

کارت‌های گرافیک سری GAMING TRIO WHITE از نرم‌افزار MSI Afterburner پشتیبانی می‌کنند. این اپلیکیشن معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزار در میان اورکلاکرها شناخته می‌شود.

نرم‌افزار Afterburner امکان کنترل کامل کارت گرافیک را برای گیمرها فراهم می‌کند. MSI Afterburner با اورکلاک کارت گرافیک و افزایش سرعت بازی‌ها تجربه متفاوتی را برای گیمرها فراهم می‌کند. MSI با پشتیبانی قوی از Afterburner به صورت ماهانه اپلیکیشن خود را بروز می‌کند.

علاوه بر این کاربران می‌توانند از پلتفرم نرم‌افزاری انحصاری MSI که با نام MSI CENTER شناخته می‌شود بهره برده و با استفاده از ابزارهای آسان و کاربردی، لحظات هیجان انگیزی را در هنگام کار با پلتفرم MSI تجربه کنند.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
شرکت MSI چند ماه پیش از جدیدترین سری مادربردهای خود را با چیپست Z790 و پلتفرم LGA 1700 اینتل رونمایی کرده است. مادربردهای MSI Z790 با پردازنده‌های نسل ۱۳ اینتل قدرت پردازشی فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. MSI مادربردهای Z790 را برای کاربران حرفه‌ای، گیمرها و تولیدکنندگان محتوا طراحی کرده است. به همین خاطر در ادامه این مطلب از شهر سخت افزار به مهم‌ترین قابلیت‌های مادربردهای خواهیم پرداخت.

MSI مادربردهای Z790 را از نظر طراحی ارتقا داده است. علاوه بر طراحی، حافظه M.2 نیز فراموش نشده و به همین دلیل در این محصولات خنک‌کننده‌ دوطرفه‌ M.2 Shield Frozr نیز قرار داده شده تا دمای SSD را تا ۵ درصد کاهش دهد. علاوه بر این قابلیت‌های Frozr AI Cooling و CPU Cooler Tuning در BIOS به خنک کردن قطعات بیشتر کمک می‌کند.

تمام مدل‌ها از چیپست Z790 بهره برده و به شبکه Wi-Fi 6E مجهز شده‌اند. همچنین ظرفیت حافظه M.2 نیز افزایش یافته تا امکان استفاده از 7 حافظه‌‌ M.2 را روی برخی از مادربردهای این سری شاهد باشیم. راهکار مغناطیسی M.2 Shield Frozr امکان نصب SSD بدون پیچ را فراهم کرده است. همچنین پورت USB 3.2 Gen 2×2 Type-C با امکان شارژ دستگاه‌ها با توان ۶۰ وات و پشتیبانی از دستگاه‌های نسل دوم ARGB همه و همه در مادربردهای جدید MSI مشاهده می‌شوند.

مادربردهای سری MEG


مادربردهای سری MEG Z790​

مادربرد MEG Z790 GODLIKE در حد و اندازه یک مدل پرچم‌دار طراحی شده است. راحی هیت سینک تمام آلومینیومی جلوه زیبایی به این مادربرد بخشیده و پشتیبانی از استاندارد 5.0 PCIe و 5 اسلات M.2 پهنای باند خیره کننده 128 گیگابایت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

مدل‌های MEG Z790 GODLIKE و MEG Z790 ACE از M.2 Shield Frozr بهره می‌برند تا بتوان بدون نیاز به پیچ این حافظه ها را روی مادربرد نصب کرد. در نهایت، داشبورد M-Vision که آن هم با افزایش قابلیت‌های بخش لمسی و بزرگ‌تر شدن اندازه‌ی صفحه نمایش از ۳.۵ به ۴.۵ اینچ بهتر از قبل شده است هم در این محصولات قرار دارد و جلوه زیبایی به این محصول بخشیده است.

مادربردهای سری MPG


مادربردهای سری MPG Z790​

سری MPG از ۴ مدل MPG Z790 CARBON WIFI، MPG 790 EDGE WIFI، MPG Z790 EDGE WIFI DDR4 و همچنین مادربرد Mini-ITX به نام MPG Z790I EDGE WIFI تشکیل می‌شود.

محصولات این مجموعه از هیت‌سینک بزرگ‌تر با لوله‌های انتقال گرما بهره می‌برند. علاوه بر این‌ها، مادربردهای ATX این سری به M.2 Shield Frozr بدون پیچ و اختصاصی ام‌اس‌آی نیز مجهز هستند.

این محصولات از ۵ اسلات M.2 پشتیبانی خواهند کرد که یکی از آن‌هادر MPG Z790 CARBON WIFI شکاف PCIe Gen 5 است و بقیه PCIe Gen 4.0 خواهند بود و البته روی مدل Mini-ITX هم ۳ شکاف M.2 مشاهده می‌شود.

مادربردهای سری MAG


مادربردهای سری MAG Z790​

سری MAG یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های محصولات ام‌اس‌آی بین گیمرها هست. این مادربردها با دو کانکتور ۸ پین برای پردازنده مجهز شده و مادربرد MAG Z790 TOMAHAWK WIFI می‌تواند از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها بر می‌آید.

سری MAG نیز با اسلات Gen 5.0 PCIe و درگاه 2.5G LAN و فناوری Wi-Fi 6E وارد بازار شده که همه‌ این‌ها در کنار هم قدرت و پهنای باند کافی برای اجرای همه بازی‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. ضمن اینکه یک نسخه با پشتیبانی از حافظه‌ رم DDR4 نیز عرضه می شود.

مادربردهای MSI سری PRO


مادربردهای سری PRO Z790​

سری PRO عملکردی پایدار به همراه قطعاتی باکیفیت را در اختیار حرفه‌ای‌ها و کاربران تجاری قرار می‌دهد. سری PRO Z790 با فاز پاور 16+1+1 DRPS و شکاف Lighning Gen 5.0 PCIe به خنک کننده M.2 Shield Frozr مجهز شده است.

مادربردهای سری PRO


علاوه بر این مادربردهای مورد اشاره به درگاه شبکه‌ 2.5G LAN و فناوری Wi-Fi 6E مجهز شده و از درگاه Lighning USB 3.2 Gen 2×2 Type-C بهره می‌برند تا کارایی و پهنای باند لازم برای انجام تمام کارهای روزمره را داشته باشد. سری PRO شامل ۶ مدل متنوع می‌شود که در آن‌ها امکان پشتیبانی از DDR5 و DDR4 یا نسخه‌های مجهز به Wi-Fi و بدون آن قابل انتخاب است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
با کارت گرافیک های سری MSI RTX 4070 Ti GAMING X TRIO رقبای خود را شکست دهید




سری GAMING TRIO با ظاهری جدید و در عین حال آشنا به روز شده است. هدف اصلی این سری تعادل عالی بین عملکرد، خنک کننده و نویز کم است تا گیمرها و کاربران سخت پسند را راضی نگه دارد. طراحی جدید خنک کننده مبنی بر فن های TORX Fan 5.0 با سه تیغه متصل به هم به همراه سیستم خنک کننده به روز TRI FROZR 3 در این سری دیده می شود. مدل های مبتنی بر RTX 4070 Ti دارای صفحه پایه مسی نیکل اندود شده و حداکثر 6 هیت پایپ اختصاصی در هسته هیت سینک برای دفع موثر گرما هستند.سری جدید GAMING TRIO همچنین به بایوس دوگانه مجهز شده است، کاربران می توانند به سرعت نویز کم یا عملکرد بیشتر را با تکان دادن سوئیچ انتخاب کنند. یک صفحه پشتی فلزی برس خورده با طراحی جذاب، کارت گرافیک را تقویت می کند، در حالی که از طریق پدهای حرارتی، خنک کننده غیرفعال را نیز فراهم می کند. نورپردازی Mystic Light نمای بیرونی کارت گرافیک را با میلیون ها رنگ زیباتر ساخته که از طریق Mystic Light Sync و Ambient Link قابلیت شخصی سازی و همگام سازی را به کاربر می دهد.

برای مشاهده ویدیو معرفی این سری کلیک کنید
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29

انقلابی در شبکه بی سیم: آشنایی با Wi-Fi 7 که به زودی جهانی می شود


شبکه بی سیم کنونی با استاندارد های مدرن مانند Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E اکنون در بسیاری از تجهیزات و قطعات سخت افزاری استفاده می شود. اما اکنون وقت آن رسیده تا این شبکه بی سیم پر سرعت جای خود را به نسل بعدی دهد. نسلی با سرعت بسیار بالا و پایداری بی نظیر که به زودی جهانی می شود اما اگر اشتیاق دارید زودتر از دیگران به استقبال Wi-Fi 7 هم بروید هم مشکلی نیست، چون بجز معرفی Wi-Fi 7 چند مودم جدید با قابلیت پشتیبانی از نسل آینده شبکه بی سیم را هم به شما معرفی می کنیم.

شبکه بی سیم Wi-Fi از زمان ایجاد اولین استاندارد 802.11 (802.11-1997) در سال 1997، راه درازی را تا به امروز پیموده است. با اینکه هنوز هم بسیاری به استانداردهای Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E دسترسی ندارند اما باید این دو استاندارد و نسل قبلی آن یعنی Wi-Fi 5 را به عنوان بیشترین نسل های استفاده شده کنونی دانست. استاندارد Wi-Fi 6 (802.11ax) در مقایسه با نسل قبلی خود، Wi-Fi 5، پیشرفت های زیادی را ارائه کرد.

این استاندارد شبکه بی سیم از سرعت داده بالاتری نسبت به نسخه های قبلی Wi-Fi پشتیبانی می کند و حداکثر سرعت داده 9.6 گیگابیت در ثانیه (در مقایسه با 3.5 گیگابیت بر ثانیه برای Wi-Fi 5) را در دسترس قرار می دهد. این موضوع با استفاده از ترکیبی از کانال‌های وسیع‌تر (تا 160 مگاهرتز)، طرح‌های مدولاسیون برتر (تا 1024-QAM) و ویژگی‌های نوآورانه منحصر به فرد Wi-Fi 6 به دست می‌آید.

بهتر است به چند ویژگی Wi-Fi 6 اشاره کنیم:

  • قابلیت OFDMA که به چندین دستگاه اجازه می دهد داده ها را در یک کانال منتقل کند نه تنها سرعت عملیاتی را بیشتر می کند بلکه پایداری اتصالات به یک شبکه بی سیم می شود.
  • قابلیت BSS Color به Wi-Fi 6 اجازه می‌دهد تا انتقال‌های خود را تفکیک پدیر کند، به این صورت که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد بین انتقال‌ها در شبکه خود و انتقال‌های متعلق به شبکه‌های همسایه تفاوت قائل شوند. این قابلیت هم بروی سرعت انتصال تاثیر گذار است.
  • ویژگی دیگری به نام Transmit Beamforming وجود دارد که به نقطه دسترسی یا مودم/روتر شما امکان می دهد تا انتقال داده ها را به طور هوشمند به دستگاه های خاصی که به آن نیاز دارند متمرکز کند. این نه تنها نسبت سیگنال به نویز را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد، بلکه برد و در نتیجه ثبات را نیز افزایش می دهد.
  • یک ویژگی جدید به نام Target Wake Time (TWT) به دستگاه‌های متصل اجازه می دهد تا هماهنگی بهتر در طول شبانه روز با مودم داشته باشند تا در نهایت در مصرف انرژی و باتری دستگاه های متصل صرفه جویی شود.
  • شبکه Wi-Fi 6 همچنین دارای نسل بعدی امنیت بی‌سیم با WPA3 است که به لطف مکانیزم پیچیده‌تر دسترسی، شکستن رمزهای عبور را سخت‌تر می‌کرد.
  • در حالی که Wi-Fi 6 از نظر ویژگی‌ها، سرعت‌ها و عملکردها یک ارتقای چشمگیر بود، اما همچنان به طیف‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز متکی است که باندهایی بسیار شلوغ هستند. اینجاست که Wi-Fi 6E وارد می شود. شبکه ای که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا از باند فرکانسی 6 گیگاهرتز (پهنای باند 1200 مگاهرتز) برای تحویل سریع حجم عظیمی از داده در فواصل کوتاه استفاده کنند. با دور کردن ترافیک سنگین از باندهای محبوب 2.4 و 5 گیگاهرتز، می توانید به کاهش تراکم و تداخل حتی برای دستگاه های قدیمی کمک کنید.

شبکه بی سیم Wi-Fi 7

با اینکه Wi-Fi 6 تقریباً 50 درصد سرعت بیشتر و انبوهی از پیشرفت‌های دیگر را ارائه می‌کرد، اما سرعت واقعی آن یک جهش نسلی نبود (بهتر است بگوییم میان نسلی). اما Wi-Fi 7 چنین نیست و باید سرعت آن را یک جهش بزرگ تلقی کرد. استاندارد IEEE 802.11be (Wi-Fi 7) حداکثر سرعت تئوری Wi-Fi 6 که 9.6 گیگابیت در ثانیه است را به 46 گیگابیت در ثانیه می رساند! با این وجود سرعت انتقال داده Wi-Fi 7 4.8 برابر Wi-Fi 6 است.

هنگام استفاده از Wi-Fi 7 می‌توانید انتظار بهبود 100 برابری زمان تاخیر نسبت به Wi-Fi 6 را داشته باشید. این مورد را باید مدیون ظرفیت افزایش یافته Wi-Fi 7 بود که ترکیبی از کانال های 320 مگاهرتزی و عملکرد چند پیوندی را ممکن می سازد. با این وجود Wi-Fi 7 تا 5 برابر ظرفیت بیشتری نسبت به Wi-Fi 6 ارائه می کند. همچنین پایداری Wi-Fi 7 به لطف فناوری های جدید بسیار بهتر از Wi-Fi 6 است.

بیایید نگاهی کلی به پیشرفت های Wi-Fi 7 داشته باشیم تا بهتر درک کنیم این استاندارد چه در آستین دارد؟

  • سرعت انتقال 46 گیگابیت در ثانیه که 4.8 برابر Wi-Fi 6 است
  • زمان تاخیر 100 برابر بهتر از Wi-Fi 6
  • کانال های عریض تا 320 مگاهرتز : نسل‌های قبلی وای‌فای مجبور بودند به عرض کانال ۱۶۰ مگاهرتز بسنده کنند. Wi-Fi 7 این عرض را به 320 مگاهرتز می رساند (فقط در 6 گیگاهرتز) – اطمینان بهتری را در هنگام انتقال همزمان با حداکثر سرعت تضمین می کند که بیشتر مانند بزرگ راه است.
  • استاندارد Wi-Fi 6 بر 1024-QAM (مدولاسیون دامنه چهارگانه) تکیه داشت. هر چه مقدار QAM بالاتر باشد، هر بسته، داده بیشتری می تواند حمل کند. اکنون Wi-Fi 7 طرح مدولاسیون را به 4096-QAM بهبود می‌بخشد که نرخ انتقال را به اوج می رساند و ظرفیت شبکه را افزایش می‌دهد.
  • انقلابی در شبکه بی سیم: آشنایی با Wi-Fi 7 که به زودی جهانی می شود
  • چندین واحد منبع (Multi-RU) : نسل‌های قدیمی‌تر Wi-Fi می‌توانند فریم‌ها را فقط بر روی واحدهای فردی (RU) ارسال یا دریافت کنند. با این حال، این انعطاف پذیری تخصیص منابع طیف را محدود می کند. با Wi-Fi 7، هر دستگاه را می توان به چندین RU اختصاص داد که به طور قابل توجهی استفاده از طیف را افزایش می دهد.
  • انقلابی در شبکه بی سیم: آشنایی با Wi-Fi 7 که به زودی جهانی می شود
  • در حالی که Wi-Fi قدیمی (حتی Wi-Fi 5/6) عملکرد دو باند و سه باند را فعال می کند، اما دستگاه ها مجبور هستند باند خاصی را برای استفاده انتخاب کنند. به عنوان مثال، شما فقط می توانید بین انواع 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز شبکه Wi-Fi خود را انتخاب کنید. با این حال، این باعث می‌شود که یک گروه در عمل تلف شود. شبکه Wi-Fi 7 این مشکل را با استفاده از یک ویژگی جدید به نام MLO حل می کند و به دستگاه های Wi-Fi 7 اجازه می دهد به طور همزمان داده ها را در چندین باند فرکانس و کانال ارسال و دریافت کنند.

روترهای پیشتاز Wi-Fi 7

ام اس آی یکی از اولین شرکت هایی بود که در نمایشگاه CES 2023 به میزبانی Wi-Fi 7 می رود. با اینکه این استاندارد جهانی شبکه بی سیم هنوز به طور رسمی معرفی نشده و قابل استفاده نیست اما رفتن به سوی این فناوری شبکه جدید، نقطه اوجی برای آینده است.

انقلابی در شبکه بی سیم: آشنایی با Wi-Fi 7 که به زودی جهانی می شود


ام اس آی با سه روتر در این رویداد معتبر حضور داشت که جدا از RadiX AX6600 و RadiX AXE6600 که به شبکه WIFI 6E و WIFI 6 با نهایت سرعت و حداقل تاخیر مجهز هستند، روتر RadiX BE22000 را با پشتیبانی از WIFI 7 معرفی کرد. هر سه این روترهای جدید، روترهای گیمینگ Tri-Band هستند که با فناوری AI QoS MSI برای کاهش 90 درصد نرخ پینگ طراحی شده است تا بازی با تاخیر کم را به کاربران ارائه دهد.

انقلابی در شبکه بی سیم: آشنایی با Wi-Fi 7 که به زودی جهانی می شود


اما در این بین روتر پرچمدار RadiX BE22000 Turbo از فناوری Wi-Fi 7 و آنتن‌های تشخیص خودکار استفاده می‌کند که الگوی آنتن‌ها را به صورت مکانیکی تغییر می‌دهد تا مکان دستگاه شما را دنبال کند و پوشش سیگنال را افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است استاندارد شبکه بی سیم Wi-Fi 7 در سال 2024 جهانی و معرفی می شود.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
اگر شما هم به دنبال یک مادربرد X670E نسبتاً ارزان قیمت می‌گردید، ممکن است مادربرد آتی MSI همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. تصاویر منتشر شده مادربرد MAG X670E Tomahawk را با مدار تغذیه پرقدرت آن نشان می‌دهد که می‌تواند جزء ارزان‌ترین مدل‌های X670E باشد. جزئیات و تصاویر را در شهر سخت افزار ببینید.

این تصاویر متعلق به مادربرد X670E Tomahawk هستند که در فرم فاکتور ATX ساخته شده است. این مادربرد از مدار تغذیه پرقدرت 1+2+14 فازی بهره می‌برد که 14 فاز اصلی آن متکی بر Smart Power Stage های 80 آمپری است. این مدار تغذیه عظیم از طریق دو کانکتور 8 پینی EPS تغذیه می‌شود.

مادربرد X670E جدید ام اس آی دارای چهار شکاف برای نصب حافظه رم است که احتمالاً قادر به پشتیبانی از 128 گیگابایت حافظه DDR5 با فرکانس 6666 مگاهرتز باشد. البته باید دقت داشت که بیشینه فرکانس حافظه رم وابسته به تعداد ماژول‌های نصب شده از سوی کاربر است.



MSI-MAG-X670E-Tomahawk-Board.jpg




مادربرد X670E Tomahawk ام اس آی تنها یک شکاف PCIe 5.0 x16 برای نصب کارت گرافیک دارد اما دو شکاف PCIe 4.0 x16 با پهنای گذرگاه x4 و یک شکاف PCIe 3.0 x1 هم دارد. امکان نصب چهار اس اس دی M.2 SSD هم وجود دارد که یک عدد آنها نسل پنج و چهار شکاف دیگر به نسل چهار محدود می‌شود.

این مادربرد بر روی سه شکاف M.2 خود از حرارت گیر MSI M.2 Shield Frozr بهره می‌برد. در صورتی که کاربر به حافظه بیشتر نیاز داشته باشد، چهار درگاه SATA III هم در دسترس است.



MSI-MAG-X670E-Tomahawk-IO.jpg




پنل پشتی این مادربرد X670E اقتصادی از نظر درگاه‌های پرسرعت تنوع بسیار خوبی دارد و یک درگاه 20 گیگابیتی USB-C، یک درگاه 10 گیگابیتی USB-C، دو درگاه 10 گیگابیتی USB-A و چهار درگاه 5 گیگابیتی USB-A را درخ ود جای داده است. همچنین یک درگاه HDMI 2.1، یک DisplayPort 1.4، صدای 8 کاناله با یک خروجی اپتیکال، درگاه شبکه 2.5 گیگابیتی، Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 هم در این مادربرد یافت می‌شود.

به گفته منابعی که این تصاویر را افشا کرده‌اند، قیمت گذاری مادربرد X670E Tomahawk ام اس آی به شدت رقابتی است و می‌تواند انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان به پلتفرم AMD AM5 باشد. گفته می‌شود قیمت این مادربرد حدود 340 دلار است.
 

MSI SUPPORT

Registered User
تاریخ عضویت
2 فوریه 2017
نوشته‌ها
1,791
لایک‌ها
174
سن
29
نسخه کاستومایز شده برنامه CPU-Z 2.03 برای علاقمندان و کاربران مادربردهای MSI منتشر شد :




نسخه ی جدید برنامه CPU-Z معرفی شد. نسخه ی 2.03 جدید ترین ورژن از برنامه محبوب CPU-Z است که همچنان به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. این برنامه مواردی از جمله نام پردازنده و پلتفرم آن، اطلاعات هسته ها و پردازش، کلاک های داخلی و خارجی، ضریب فرکانس افزایشی، نمایش مشخصات اورکلاک، ویژگی های CPU، مجموعه دستورالعمل های پشتیبانی، اطلاعات کش های L1 و L2 را پوشش می دهد.همچنین امکان سنجش قدرت پردازنده در این برنامه وجود دارد .نسخه کاستومایز شده برنامه CPU-Z 2.03 برای علاقمندان و کاربران مادربردهای MSI طراحی شده را از لینک زیر دریافت کنید.



تغییرات :

  • Intel Core i9-13900/K/F/KF, Core i7-13700/K/F/KF, Core i5-13600/K/F/KF, Core i5-13500, Core i5-13400 and Core i3-13100
  • Intel ARC A770, A750, A580 (ACM-G10) and A380 (ACM-G11) GPUs
  • Support for multipliers > 64x on AMD Ryzen 7000
  • Preliminary support for NVIDIA RTX 4000 GPUs
برای دانلود CPU-Z 2.03 کلیک کنید
 
بالا