• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار مایکروسافت و ویندوز

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (5)
تولد دو قلوهاي به‌هم چسبيده؛ ويندوز 98 و مرورگر اينترنتي


خبرگزاري فارس: بعد از موفقيت ويندوز 95 شركت مايكروسافت به سرعت نسخه ديگري از اين سيستم عامل به نام ويندوز NT را روانه بازار كرد.

A0700757.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، ويندوز NT، مجهز به رابط كاربري جديدي بود كه ظاهر ويندوز 95 را متحول كرده و برخي امكانات جديد را به آن اضافه مي كرد. اين نسخه از ويندوز در چهار نسخه عرضه شد كه عبارت بودند از Workstation، سرور، Server Enterprise Edition و در نهايت ترمينال سرور.

* موفقيت استثنايي با ويندوز 98

در تاريخ 25 ژوئن سال 1998، مايكروسافت ويندوز 98 را عرضه كرد. درايورهاي سخت افزاري جديد، پشتيباني بهتر از سيستم فايل FAT32 (به منظور پارتيشن بندي فضاي هارد ديسك با ظرفيتي بيش از 2 گيگابايت كه در ويندوز 95 متداول بود) از جمله تغييرات مهم ويندوز 98 محسوب مي شد.
پشتيباني از USB در اين نسخه از ويندوز بسيار پيشرفته تر شده بود و سرعت انتقال اطلاعات از اين طريق بسيار بالا رفته بود.
همچنين مرورگر اينترنتي IE هم به رابط كاربري جامع ويندوز اضافه شده و با اين سيستم عامل كاملا ادغام شده بود. اين اقدام مايكروسافت بعدا جنجال آفرين شد، زيرا وزارت دادگستري اين كشور و برخي شركت هاي نوپاي توليد كننده مرورگر معتقد بودند مايكروسافت نبايد مرورگر و سيستم عامل خود كه دو محصول كاملا متمايز از يكديگر هستند را به هم پيوند زده و با اين كار به انحصارطلبي تجاري دست بزند.
اين شركت ها مدعي بودند كه اين اقدام مايكروسافت باعث كاهش اقبال به مرورگرهاي توليدي آنان شده است. شركت نت اسكيپ شاكي اصلي اين پرونده بود كه وقت و هزينه زيادي نيز صرف شكايت از مايكروسافت كرد، اما به نتيجه نرسيد.
مايكروسافت در سال 1999 نسخه ديگري از ويندوز 98 را عرضه كرد كه مهم ترين تغيير آن افزوده شدن قابليتي موسوم به Internet Connection Sharing براي تسهيل دسترسي به اينترنت و ديگر شبكه هاي رايانه اي بود. با استفاده از اين قابليت تعدادي زيادي رايانه متصل به يك شبكه LAN مي توانستند به طور مشترك از يك خط اشتراك اينترنت بهره ببرند.
پشتيباني از درايوهاي مختلف سخت افزاري هم در اين نسخه افزايش يافته بود. تعدادي از اشكالات مختلف ويندوز 98 هم در اين نسخه برطرف شد و ثبات و پايداري نسخه ياد شده بهبود چشمگيري پيدا كرد. كار به جايي رسيد كه برخي صاحب نظران اعلام كردند پايداري نسخه بتاي ويندوز 98 بيشتر از نسخه نهايي ويندوز 95 بوده است. ويندوز 98 هم از جمله سيستم عامل هاي پرفروش مايكروسافت در زمان خود بود كه نام اين شركت را يكبار ديگر بر سر زبان ها انداخت.

* عرضه ويندوز 2000

ويندوز 2000 در فوريه سال 2000 روانه بازار شد. نسخه هايي از اين ويندوز براي رايانه هاي سرور و workstation هم طراحي و عرضه شد. از جمله امكانات جديد در ويندوز 2000، قابليتي موسوم به Active Directory بود كه با استقبال مواجه شد.
قابليت ترمينال سرور هم بهبود و توسعه يافت. نرم افزار چندرسانه اي Windows Media Player هم در اين نسخه ارتقا يافت و با طراحي نسخه اي جديد از DirectX علاقه‌مندان به بازي هاي رايانه اي توانستند مدرن ترين بازي هاي موجود را به سادگي بر روي ويندوز 2000 اجرا كنند.
اگر چه كاربران ويندوزهاي 95 و 98 مي توانستند به ويندوز 2000 مهاجرت كنند، اما اين نسخه از ويندوز در اصل براي كاربران خانگي طراحي نشده بود. مايكروسافت در نهايت شش نسخه از ويندوز 2000 را به نام هاي حرفه اي، سرور، Advanced Server، Datacenter Server، Advanced Server Limited Editionو Datacenter Server Limited Edition طراحي و روانه بازار كرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (6)
داستان سيستم عاملي كه ملقب به "ويندوز اشتباهات " شد


خبرگزاري فارس: مايكروسافت در سپتامبر سال 2000 ويندوز هزاره يا ME را معرفي كرد. اين ويندوز در حقيقت نسخه به روزرساني شده از ويندوز 98 بود كه برخي امكانات چندرسانه اي و قابليت هاي دسترسي به اينترنت آن بهبود يافته بود.

A0472406.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، در اين نسخه از ويندوز براي اولين بار قابليت System Restore هم معرفي شده بود كه كاربران با استفاده از آن مي توانستند تاريخ سيستم خود را به نقطه مورد نظر برگردانند.
اين قابليت به خصوص در صورت پاك شدن برخي اطلاعات حساس و مهم يا ويروسي شدن سيستم بسيار مورد استفاده قرار مي گيرد، زيرا در صورتي كه كاربران سيستم را به تاريخي در گذشته برگردانند، مي توانند مشكلاتي از اين دست را رفع كنند. در ويندوز Me اولين نسخه از نرم افزار هم معرفي شد. اين نرم افزار يك ابزار ساده تدوين و ويرايش فايل هاي مختلف بود.
مايكروسافت ويندوز Me را يك پروژه يك ساله سريع و موقت مي دانست كه قرار بود فاصله زماني ميان عرضه ويندوز 98 و ويندوز XP را پر كند. كاربران ويندوزهاي قديمي تر هم قادر بودند اكثر امكانات تازه گنجانده شده در ويندوز Me را با مراجعه به سايت ويندوز آپديت مايكروسافت بر روي رايانه هايشان نصب كنند. البته دو ويژگي كه در بالا به آنها اشاره شد، از اين طريق در دسترس نبودند. با عنايت به همين نكات بود كه ويندوزMe به عنوان يك ويندوز كاملا جديد و متمايز مطرح نشد.
ويندوز Me به علت پايداري اندك، مشكلات فني و خطاهاي مكرر در حين اجرا و عدم پشتيباني مناسب از داس مورد انتقادهاي گسترده قرار گرفت. كار به جايي رسيد كه برخي به شوخي اين ويندوز را Mistake Edition يا نسخه اشتباهي ناميدند و اظهار داشتند كه Me مخفف Many Errors يا اشتباهات فراوان است.
اين ويندوز آخرين ويندوز مايكروسافت بود كه بر اساس كرنل Windows 9x و داس طراحي شده بود. اين نسخه آخرين نسخه 32 بيتي از ويندوز هم بود كه فاقد كدفعال سازي بود.

* بازگشت به دوران طلائي با ويندوز XP

مايكروسافت با عرضه ويندوز XP در حقيقت خطوط توليد ويندوزهاي 95/98/Meو NT/2000 را با هم ادغام كرده بود. در اين ويندوز از كرنل Windows NT 5.1 استفاده شده بود كه باعث شد عصر ويندوزهاي كم قدرت 16 و 32 بيتي به پايان برسد و ويندوزهاي قدرتمند 32 و 64 بيتي بازار را در كنترل خود بگيرند.
در اولين ماه هاي عرضه ويندوز XP انتقادهاي متعددي متوجه مايكروسافت شد و به خصوص امنيت پايين آن سروصداي زيادي را موجب شد. هكرها با سوءاستفاده از آسيب پذيري هاي پايان ناپذير ويندوز XP به طور مكرر به رايانه هاي شخصي حمله كرده و دردسرهاي فراواني براي كاربران به وجود مي آوردند.
در نتيجه مايكروسافت مجبور به عرضه سه بسته نرم افزار به روزرسان موسوم به Service Pack براي حل اين مشكلات شد. اولين بسته با نام اختصاري SP1 در سپتامبر سال 2002 ، SP2 در آگوست سال 2004 و SP3 در آوريل 2008 براي بارگذاري و نصب در دسترس عموم قرار گرفت.
در ميان تمامي اين بسته هاي نرم افزاري Service Pack 2 از همه مهم تر و بهتر بود و عرضه آن كه بسياري از مشكلات ويندوز XP را برطرف مي كرد، كاربران را به خريد اين سيستم عامل ترغيب كرد. اين ويندوز از سال 2001 تا 2007 حاكم بي چون و چراي دنياي سيستم هاي عامل بود و ركورد استفاده از تمامي نسخه هاي اين سيستم عامل را شكست.
نسخه هاي عرضه شده از اين ويندوز عبارت بودند از :
1- Windows XP Home Edition براي كاربران خانگي و لپ تاپ ها
2- Windows XP Professional براي صاحبان مشاغل
3- Windows XP Media Center Edition (MCE) براي رايانه هاي شخصي و نوت بوك ها با تاكيد بر امكانات تفريحي خانگي
4- Windows XP Tablet PC Edition براي رايانه هاي كوچك Tablet
5- Windows XP Embedded
6- Windows XP Starter Edition براي رايانه هاي كوچك و ضعيف در كشورهاي در حال توسعه
7- Windows XP Professional x64 Edition براي سيستم هاي خانگي و workstation كه مجهز به پردازنده هاي 64 بيتي بود.
8- Windows XP 64-bit Edition كه مشابه با نسخه بالا با برخي تغييرات براي اجراي سخت افزاري بود.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
پايان كار ويندوز ايكس‌پي با عرضه ويندوز7


خبرگزاري فارس: ناظران بازار بر اين باورند كه عرضه ويندوز 7 به معناي پايان محبوبيت ويندوز XP در ميان كاربران تجاري و صاحبان مشاغل بوده و اين سيستم عامل كهنه كار را از دور خارج خواهد كرد.
A0472412.jpg


به گزارش فارس به نقل از اي ويك، ويندوز ايكس پي به مدت بيش از 7 سال به عنوان حاكم بلامنازع بازار سيستم عامل ها شناخته شده بود و مايكروسافت هم به علت عدم استقبال از ويندوز ويستا مجبور شد پشتيباني از ويندوز XP را تا آوريل سال 2014 تمديد كند، اما دوران افول ويندوز XP نيز با موفقيت ويندوز 7 آغاز خواهد شد.
بررسي هاي موسسه تحقيقاتي فارستر نشان مي دهد كه بخش گسترده اي شركت هاي تجاري در جهان قصد دارند به ويندوز 7 مهاجرت كنند تا ضمن استفاده از مزاياي آن، بتوانند از سرويس هاي جديد آنلاين هم استفاده كنند.
در حال حاضر ويندوز XP بر روي بيش از 80 درصد رايانه هاي تجاري جهان نصب شده و پيش بيني مي شود ظرف 18 ماه آينده شاهد جايگزيني گسترده ويندوز 7 به جاي ويندوز XP باشيم.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (7)
تولد ويندوزهاي 64 بيتي با ويستا


خبرگزاري فارس: مايكروسافت پس از عرضه ويندوز XP به سرعت دست به كار شد تا ويندوز ديگري را طراحي و روانه بازار كند.

A0472406.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، مايكروسافت در 24 آرويل سال 2003 ويندوز سرور 2003 را عرضه كرد. اين نسخه در واقع جايگزيني براي ويندوز سرور 2000 محسوب مي شد كه امكانات و قابليت هاي امنيتي آن ارتقا يافته بود.
از جمله امكانات اضافه شده به اين سيستم عامل بخشي موسوم به Manage Your Server يا "سرور خود را مديريت كنيد " بود كه پيكربندي رايانه ها براي ايفاي نقش هاي خاص را تسهيل كرده و عملكرد سرورها را ارتقا مي بخشيد.
مايكروسافت در ويندوز سرور 2003 برخي قابليت ها را كه در نسخه قبلي ويندوز سرور موجود بود، به دلايل امنيتي و براي باثبات كردن اين سيستم عامل از كار انداخته بود. مهم ترين سرويس هاي از كار افتاده Windows Audio و Themes بودند.
البته كاربران علاقه‌مند كه به هر علت مايل به راه اندازي اين سرويس ها بودند مي توانستند به طور دستي اين قسمت ها را فعال كنند.
مايكروسافت در دسامبر سال 2005 ، Windows Server 2003 R2 را عرضه كرد. در اين نسخه، ويندوز سرور 2003 همراه با يك بسته به روزرسان نرم افزاري موسوم به Service Pack 1 به علاوه يك بسته افزودني خاص عرضه شد.
در ميان ويژگي هاي جديدي كه به اين نسخه اضافه شده بود، برخي امكانات مديريتي موجود بود كه به مديران شبكه هاي رايانه اي در موسسات تجاري و اداري امكان مي داد تا راحت تر اين شبكه ها را مديريت كنند، امكان تبادل فايل ها را فراهم آورند و دسترسي عموم كاربران را مديريت كنند.
ويندوز سرور 2003 در شش نسخه Web Edition كه32 بيتي، Standard Edition كه 64 بيتي، Enterprise Edition كه 32 و 64 بيتي، Datacenter Edition كه 32 و 64 بيتي، Small Business Server كه 32 و 64 بيتي و Storage Server (فقط براي كاربران خاص تجاري) عرضه شد.

** عرضه ويندوز ويستا

ويندوز ويستا كه سال ها با عنوان ويندوز لانگهورن شناخته مي شد و مايكروسافت مدت زمان زيادي را صرف طراحي آن كرده بود، در 30 نوامبر سال 2006 عرضه شد. اين ويندوز در اصل براي جلب نظر كاربران تجاري و شركت هاي اداري عرضه شده بود. نسخه سازگار با نيازهاي كاربران خانگي هم به دنبال اين نسخه در 30 ژانويه سال 2007 روانه بازار شد.
ارتقاي امكانات امنيتي از طريق معرفي امكانات جديدي موسوم به User Account Control از جمله تحولات مهم ويندوز ويستا بود. با فعال كردن اين قابليت امكان كاهش سطح دسترسي كاربران ويندوز ويستا از همان ابتدا و در حالت نصب ممكن مي شد و لذا كاربران نمي توانستند هرگونه تغييراتي را در اين سيستم عامل ايجاد كنند.
ويستا از نظر امكانات گرافيكي نيز متحول شده و برنامه هاي كاربردي جديدي مانند Windows Calendar، Windows DVD Maker و چند بازي تازه هم به اين سيستم عامل اضافه شده بود. در ويندوز ويستا نسخه تازه اي از مرورگر Internet Explorer با امنيت بيشتر منتشر شد و نسخه جديدي از نرم افزار Windows Media Player هم عرضه شد.
ويندوز ويستا در هفت نسخه Starter ( اين نسخه ساده تنها در كشورهاي در حال توسعه عرضه شد)، Home Basic ،Home Premium، نسخه Enterprise كه ( تنها در اختيار شركت هاي بزرگ و صاحبان مشاغل قرار گرفت)، Business، و Ultimate عرضه شد.
همگي اين نسخه ها به جز نسخه Starter در دو مدل 32 و 64 بيتي عرضه شدند. نسخه هاي 64 بيتي مي توانستند از بيش از 4 گيگابايت RAM پشتيباني كنند و به همين علت تحولي اساسي در سرعت و قدرت پردازش رايانه ها به وجود آمد.
البته ويندوز ويستا و به خصوص نسخه 64 بيتي آن به علت عدم سازگاري با بسياري از نرم افزارها و سخت افزارهاي قديمي تر با استقبال خوبي مواجه نشد وبسياري از كاربران ترجيح دادند كماكان از ويندوز XP يا از نسخه 32 بيتي ويندوز ويستا استفاده كنند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نسخه جديد آفيس 2010 راهي بازار مي‌شود


خبرگزاري فارس: مايكروسافت ديروز از عرضه نسخه هاي جديد بتاي نرم افزارهاي Office 2010 و Sharepoint 2010 تا ماه آينده خبر داد.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي مگ، استيو بالمر به تازگي Sharepoint 2010 را مهم ترين و بهترين نسخه عرضه شده از اين نرم افزار تا حال حاضر دانسته و تصريح كرده كه امكانات و قابليت هاي گنجانده شده در اين نسخه در نوع خود بي نظير است.
استفاده از رابط كاربري جديد، افزايش سازگاري با آفيس، پشتيباني از فناوري هاي چندرسانه اي در وب و همين طور فناوري Silverlight مايكروسافت از جمله ويژگي هاي Sharepoint 2010 است.
ويژگي جديد اين نرم افزار به نام Business Connectivity Services به برنامه نويسان امكان مي دهد تا اطلاعات شركت هاي تجاري را از منابع خارجي به راحتي به اين نرم افزار منتقل كنند.
نسخه هاي مختلف اين نرم افزار تنها در سال گذشته 1.3 ميليارد دلار درآمد براي مايكروسافت به ارمغان آورده و اين شركت اميدوار به افزايش 20 درصدي اين درآمد است.
در مورد آفيس 2010 هم افزايش امكانات آنلاين و سازگاري با فناوري نوپاي كلودكامپيوتينگ، قابليت برقراري ارتباط با Sharepoint از طريق اوت لوك از جمله امكانات جديد است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
افزونه مايكروسافت بار ديگر بر روي فايرفاكس


خبرگزاري فارس: بنياد موزيلا، سازنده مرورگر فايرفاكس يكي از افزونه هاي شركت مايكروسافت را كه چندي قبل بلوكه كرده بود، مجددا در دسترس قرار داد.
A0717248.jpg


به گزارش فارس به نقل از تك تري، موزيلا به علت آسيب پذيري اين افزونه مرتبط با .NET و احتمال سرقت اطلاعات شخصي كاربران از اين طريق آن را بلوكه كرده بود، اما مجددا آن را قابل دسترس كرده است.
يكي از مديران موزيلا در مورد علت بلوكه كردن و رفع محدوديت .NET Framework Assistant گفته است: مشكل اين افزونه به اطلاع مايكروسافت رسيده و اين شركت اواخر هفته پيش وصله اي نرم افزاري را براي رفع مشكل ياد شده عرضه كرد و لذا محدوديت مذكور برطرف شد.
تاكنون كمتر پيش امده كه موزيلا استفاده از افزونه اي را بر روي مرورگر فايرفاكس بلوكه كند، اما اين شركت اعلام كرده كه نسبت به امنيت افزونه هاي پرطرفدار حساسيت خاصي دارد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
سازگاري سخت افزاري 88 درصد رايانه‌هاي تجاري با ويندوز 7


خبرگزاري فارس: نتايج يك بررسي نشان مي دهد 88 درصد از رايانه هاي به كار گرفته شده در شركت هاي تجاري از حداقل امكانات سخت افزاري براي اجراي ويندوز 7 برخوردارند.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از آرس تكنيكا، بررسي هاي سافت چويس بر روي 450 هزار رايانه در بيش از 248 هزار شركت معتبر تجاري در فاصله نوامبر 2008 تا آگوست سال 2009 نشان مي دهد كه اين شركت ها با به روزرساني رايانه هاي خود در سال هاي اخير آمادگي لازم را براي نصب ويندوز 7 به دست آورده اند.
همين بررسي در زمان عرضه ويندوز ويستا هم انجام شده بود و در آن زمان تنها 50 درصد از رايانه هاي شركت هاي تجاري براي نصب ويندوز ويستا آماده بودند.
65 درصد از رايانه هاي موجود مي توانند ويندوز 7 را در بهترين وضعيت اجرا كرده و از امكانات پيشرفته آن هم بهره ببرند. البته رايانه هاي باقي مانده نيز با ارتقاي RAM يا هاردديسك به اين وضعيت مي رسند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (8)
ويندوز 7؛ سيستم عاملي در 6 نسخه


خبرگزاري فارس: مايكروسافت بعد از عرضه ناموفق ويندوز ويستا، ويندوز سرور 2008 را در 27 فوريه سال 2008 عرضه كرد.

A0752289.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، اين نسخه از ويندوز از نظر امنيتي و فناوري پيشرفت قابل توجهي داشت كه البته بخش اعظم اين تغييرات از ويندوز ويستا الهام گرفته بود.
مايكروسافت مدتي بعد Windows Server 2008 R2 را عرضه كرد كه نسخه معادل سرور براي ويندوز 7 بود. اين نسخه تنها در يك مدل 64 بيتي عرضه شد.
ويندوز سرور 2008 در مجموع در 10 نسخه به شرح زير عرضه شد:
1- Standard Edition ؛ 32 و 64 بيتي
2- Enterprise Edition ؛ 32 و 64 بيتي
3- Datacenter Edition ؛ 32 و64 بيتي
4- HPC Server 2008
5- Web Server 2008 ؛ 32 و 64 بيتي
6- Storage Server 2008 ؛ 32 و 64 بيتي
7- Small Business Server 2008 ؛ 32 و 64 بيتي
8- Essential Business Server 2008 ؛ 32 و 64 بيتي
9 - Windows Server 2008 براي رايانه هاي مجهز به پردازنده هاي ايتانيوم
10 - Windows Server 2008 Foundation Server

** و اما ويندوز 7

ويندوز 7 پس از ويندوز ويستا مهم ترين وفراگيرترين نسخه از سيستم عامل ويندوز است كه عرضه عمومي آن تا ساعاتي ديگر آغاز مي شود. طراحي و تكميل اين ويندوز حدود سه سال به طول انجاميد.
ويندوز 7 با اسامي كد Blackcomb و Vienna هم شناخته شده است.
ويندوز 7 از نظر طراحي و امكانات پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي نسبت به نسخه هاي قبلي داشته كه در ادامه اين سلسله مقالات به طور مفصل به آن مي پردازيم. اما به طور اجمالي افزايش قابل ملاحظه سرعت بوت، قابليتي موسوم به Device Stage، امنيت بيشتر، امكانات بيشتر براي تعريف سطح دسترسي كاربران مختلف، سازگاري با فناوري لمسي، بهبود امكان مديريت پنجره هاي مختلف، افزودن امكانات تازه شبكه اي، تغييرات اساسي در بخش taskbar و در نهايت مديريت بهتر مصرف انرژي براي نوت بوك ها از جمله تحولات مهم ويندوز 7 است.
قرار است ويندوز 7 در شش نسخه وارد بازار شود. اين نسخه‌ها عبارتند از:
1- Starter
2- Home Basic (تنها در بازارهاي نوظهور عرضه مي شود)
3- Home Premium
4- Professional
5- Enterprise (اختصاصي كاربران تجاري)
6- Ultimate ( اين نسخه در بازار خرده فروشي عرضه خواهد شد، با اين حال بيشتر براي كاربران تجاري مناسب است)
عمده تلاش مايكروسافت متوجه بازاريابي نسخه هاي Home Premium و Professional ويندوز 7 بوده و تمامي نسخه ها به جز نسخه Starter در دو مدل 32 و 64 بيتي عرضه مي شوند.
مايكروسافت در 2 ژوئن 2009 اعلام كرد كه ويندوز 7 را از 22 اكتبر همين سال عرضه مي كند. پيش فروش ويندوز 7 از چند ماه قبل از اين تاريخ آغاز شد. نسخه نهايي ويندوز 7 در تاريخ 22 جولاي سال 2009 آماده شد.
اگر چه مايكروسافت در حال حاضر تمام انرژي خود را معطوف به عرضه موفقيت آميز ويندوز 7 در بازار كرده، اما از مدتي قبل بي سر وصدا در حال طراحي و آماده سازي ويندوز 8 بوده است. جزييات مربوط به اين نسخه از ويندوز از منظر عموم پنهان نگهداشته شده و مشخص نيست مايكروسافت قصد دارد چه زماني در اين مورد اطلاع رساني كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
عرضه نسخه جديد لينوكس با هدف شكستن بازار ويندوز 7


خبرگزاري فارس: آي بي ام و شركت Canonical از جمله توزيع كنندگان اصلي لينوكس اوبونتو، روز گذشته از اتحاد خود براي ارائه نسخه جديدي از لينوكس خبر دادند.
A0700760.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي نت، اين نسخه براي نت بوك ها و رايانه هايي با قدرت پردازش پايين طراحي شده و با امكانات فناوري كلودكامپيوتينگ سازگاري بيشتري دارد.
نسخه مذكور همچنين به گونه اي طراحي شده تا افرادي كه آشنايي چنداني با لينوكس ندارند، بتوانند به سادگي از امكانات آن بهره بگيرند و از اين سيستم عامل استفاده كنند.
قرار است برخي نرم افزارهاي پرطرفدار آي بي ام مانند Lotus Symphony، Lotus Notes، iNotes نيز در اين نسخه از لينوكس گنجانده شوند.
كارشناسان معتقدند هدف اصلي از عرضه اين سيستم عامل رقابت با ويندوز 7 شركت مايكروسافت است كه از فردا به طور عمومي عرضه مي شود، هر چند لينوكس از شانس كمي براي رقابت با ويندوز 7 برخوردار است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
توصيه خرده‌فروشان: ارتقاء سيستم عامل به جاي خريد ويندوز 7


خبرگزاري فارس: در حالي كه كمتر از يك روز به عرضه عمومي ويندوز 7 باقي مانده، فروشگاه هاي خرده فروشي به مشتريان توصيه مي كنند به جاي خريد نسخه اي كامل از اين سيستم عامل، نسخه فعلي ويندوزشان را به ويندوز 7 ارتقاء دهند.
A0700767.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي آر ان، علت اين توصيه آن است كه هزينه ارتقاء از ويندوزهاي قديمي به ويندوز 7 حداكثر 119.5 دلار است كه از نصف هزينه خريد ارزان ترين نسخه ويندوز 7 هم كمتر است.
البته فرايند ارتقا از ويندوزهاي XP و ويستا تا حدي پيچيده و وقت گير است و شايد همه كاربران نتوانند به راحتي اين كار را انجام دهند. لذا مشخص نيست اين توصيه در عمل به اندازه كافي براي كاربران سودمند و قابل اجرا باشد.
ويندوز 7 در شرايطي روانه بازار مي شود كه برخي شركت هاي توليدكننده رايانه و لپ تاپ از چند هفته قبل عرضه اين نسخه از ويندوز را به صورت نصب شده بر روي محصولاتشان آغاز كرده اند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مشكلات جديد ويندوز 7 براي نوت‌بوك‌ها و نت‌بوك‌ها


خبرگزاري فارس: به دنبال عرضه نسل جديد رايانه‌هاي قابل‌حمل مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز 7، شركت‌هاي دل، ايسر، اينتل از ساخت نسل جديد لپ‌تاپ‌هايي خبر داده‌اند كه به عقيده كارشناسان، كيفيت چندان مناسبي ندارند و مورد استقبال كاربران قرار نخواهند گرفت.
A0700757.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، شركت ايسر لپ‌تاپ جديدي را با نام Aspire Timeline AS1810T عرضه كرده است كه بر پايه سيستم‌عامل ويندوز 7 ساخته شده و در ظاهر، بيشتر شبيه به نت‌بوك‌ها است.
اين لپ‌تاپ كه در خانواده محصولات فوق‌باريك ايسر طبقه‌بندي مي‌شود و مبتني بر پردازنده اينتل است، ظاهر چندان زيبايي ندارد و كارشناسان فروش بالايي را براي آن پيش‌بيني نمي‌كنند.
"باب اودونل " مدير مركز تحقيقاتي IDC در مورد استراتژي‌هاي جديد توليدكنندگان رايانه‌هاي شخصي گفت: اين مسئله براي ما بسيار عجيب است كه چرا شركت‌هاي بزرگي مانند اينتل در جريان عرضه سيستم‌عامل قدرتمند ويندوز 7، محصول پرقدرت و مناسبي را توليد نكرده‌اند.
اما بايد توجه داشت كه در اين بازار، لپ‌تاپ‌هاي فوق‌باريك ارزان با لپ‌تاپ‌هاي لوكس و گران‌قيمت مانند Adamo دل رقابت مي‌كنند.
به دنبال تغيير استراتژي‌هاي توليدكنندگان رايانه‌هاي قابل‌حمل، كارشناسان براي تشخيص نوت‌بوك‌ها و نت‌بوك‌هاي مجهز به سيستم‌عامل ويندوز 7 دچار مشكل شده‌اند.
كارشناسان هنوز به درستي نمي‌دانند، رايانه‌هاي همراه كه به اندازه 6/11 يا 12 اينچ ساخته شده‌اند، نت‌بوك هستند، لپ‌تاپ فوق‌باريك هستند و يا در خانواده لپ‌تاپ‌هاي پيشرفته فوق‌همراه طبقه‌بندي مي‌شوند.

درخواست مايكروسافت براي توجه بيشتر به حريم شخصي كاربران


خبرگزاري فارس: مدير توليد مرورگر اينترنتي مايكروسافت موسوم به IE، از تمامي شركت هاي توليد كننده مرورگرهاي اينترنتي درخواست كرد تا با مشتريان و كاربران خود صادق باشند و براي حفظ حريم شخصي آنان بيشتر تلاش كنند.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از زد دي نت، وي افزود: توليدكنندگان اين نرم افزارها بايد براي حفاظت از حريم كاربران و اطلاعات شخصي مربوط به آنها جدي تر باشند.
وي كه در جريان برگزاري كنفرانسي موسوم به RSA در لندن سخن مي گفت، تصريح كرد: بسياري از كاربران مرورگرهاي مختلف اطلاعاتي از سياست گذاري هاي توليدكنندگان مرورگر ها در مورد نحوه حفظ حريم شخصيشان ندارند و به عنوان مثال نمي دانند كه وقتي ميله ابزاري را نصب مي كنند چه اطلاعاتي از رايانه آنها به خارج منتقل مي شود.
وي اظهار اميدواري كرد كه توليدكنندگان مرورگر و ديگر ابزار تحت وب براي افزايش آگاهي كاربران محصولاتشان بيشتر تلاش كنند و در طراحي نسخه هاي بعدي توليداتشان به اين نكته توجه كنند.

ويندوز "آئرو " در راه است


خبرگزاري فارس: در حالي كه تمامي ناظران بازار آي تي و نرم افزار توجه خود را بر روي عرضه ويندوز 7 در روز پنج شنبه معطوف كرده اند، مايكروسافت در حال كار بر روي ويندوز آئرو است.
A0710679.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينترنت ويك، خبرهايي كه از شركت مايكروسافت به بيرون درز كرده نشان مي دهد كه طراحي پوسته و رابط كاربري اين ويندوز پيشرفت قابل ملاحظه اي داشته است.
برخي سايت هاي اينترنتي تصاويري را نيز در اين مورد منتشر كرده اند.
ويندوز آئور ويندوزي شبكه اي است و با توجه به نيازهاي كاربران اينترنت و افرادي طراحي شده كه به طور دائم با شبكه هاي رايانه اي سر و كار دارند.
مايكروسافت در عين حال در حال طراحي ويندوز ديگري به نام ويندوز 8 است كه قرار است بعد از ويندوز 7 منتشر شود. اين ويندوز هنوز در مراحل اوليه طراحي است و اطلاعات چنداني در مورد ماهيت و امكانات جديد آن در دسترس نيست.

عرضه ويندوز 7 و اميد به بهبود بازار فروش رايانه


خبرگزاري فارس: همزمان با آغاز عرضه ويندوز 7 از روز گذشته در نقاط مختلف جهان، مايكروسافت اميدوار است كه ضمن ناكامي هاي حاصل از عدم استقبال از ويندوز ويستا، شاهد رونق مجدد بازار رايانه نيز باشد.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از رويترز، طي يك دهه اخير اين مهم ترين عرضه يك نسخه از سيستم عامل ويندوز محسوب مي شود و پيش بيني ها حاكيست ويندوز 7 بر خلاف ويستا با اقبال عمومي مواجه مي شود.
بزرگترين شركت نرم افزاري جهان كه بيش از 90 درصد از بازار رايانه هاي شخصي را با توليداتش تحت كنترل دارد، اين روزها با رقباي نوپايي مانند اپل و گوگل مواجه است كه اگر چه فعلا نتوانسته اند چالشي براي مايكروسافت ايجاد كنند، اما با خلاقيتهاي بي پايانشان مايكروسافت را به چالش كشيده اند.
سرعت بالاتر، امنيت بيشتر، قابليت هاي گسترده شبكه اي و امكانات لمسي گسترده از جمله امكانات مدرن ويندوز ويستا است كه مايكروسافت به آن اميد بسته است.
بيش از نيمي از درآمد اين شركت حاصل فروش ويندوز است و استقبال از ويندوز 7 اين درآمد را چند برابر خواهد كرد.

برنامه‌هاي اپل براي پشتيباني از ويندوز 7 اعلام شد


خبرگزاري فارس: همزمان با عرضه ويندوز 7 اپل اعلام كرد از ويندوز 7 در سيستم عامل Mac OS X Snow Leopard خود پشتيباني خواهد كرد، اما اين پشتيباني شامل برخي مدل هاي رايانه مك كه در سال 2006 و قبل از آن فروخته شده اند، نخواهد شد.
A0700760.jpg


به گزارش فارس به نقل از اپل اينسايدر، اپل به همين منظور قابليتي موسوم به Boot Camp را به سيستم عامل خود اضافه كرده است. از اين طريق تنظيمات سخت افزاري و تراشه هاي اينتل دستخوش تغيير شده و بوت كردن سيستم هم بر مبناي سيستم عامل مك و هم با استفاده از ويندوز ممكن مي شود.
با تنظيم اين قابليت، سيستم براي نصب سيستم عامل ويندوز هم آماده شده و كاربران در صورت تمايل مي توانند از ويندوز 7 هم بر روي رايانه هاي مك خود بهره ببرند.
Boot Camp مجموعه اي از درايورهاي مورد نياز براي نصب بر روي رايانه پس از نصب ويندوز را نيز در دسترس كاربر قرار مي دهد.
از اين طريق پشتيباني از سخت افزارهاي مك در حين استفاده از ويندوز نيز ممكن مي شود. از جمله سخت افزارهاي مورد پشتيباني مي توان به دوربين iSight، trackpad، بلوتوث، سخت افزارهاي گرافيكي، امكانات شبكه اي و سخت افزارهاي صوتي اشاره كرد.

همبرگر با طعم ويندوز 7


خبرگزاري فارس: يك فروشگاه زنجيره اي فروشنده همبرگر با بهره گيري از موقعيت عرضه ويندوز 7 درصدد بازاريابي براي همبرگرهاي خود است.
A0701497.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي ورلد، فروشگاه برگر كينگ در ژاپن طي هفت روز آينده همبرگرهاي جديد و عجيبي را به فروش مي رساند كه در آنها به جاي يك لايه گوشت از هفت لايه گوشت استفاده شده است.
ضخامت اين همبرگر خارق العاده بالغ بر 5 اينچ بوده و قيمت آن 777 ين است.
برگر كينگ نام اين همبرگر خود را همبرگر ويندوز 7 گذاشته و اميدوار است بتواند از طريق فروش آن به سود بالايي دست يابد.
قيمت اين همبرگر براي 30 نفر اول 777 ين و براي نفر سي و يكم 1450 ين خواهد بود. زيرا اين همبرگر داراي افزودني هاي بيشتر بوده و حاوي 1000 كالري انرژي است.

مايكروسافت در جمع فروشندگان آنلاين رايانه


خبرگزاري فارس: مايكروسافت از ديروز بخش جديدي را به وب سايت خود اضافه كرده و به طور مستقيم انواع رايانه و نت بوك را به فروش مي رساند.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از يو اس اي تودي، اين شركت حدود يك سال قبل سايتي را براي فروش برخي مدل هاي رايانه شخصي راه اندازي كرد اما در عمل هيچ رايانه اي از اين طريق به فروش نرفت.
حال پس از گذشت يك سال و هم زمان با آغاز فروش ويندوز 7 مايكروسافت در دنياي تجارت الكترونيك و آنلاين هم فعال شده است.
مايكروسافت پيش از اين قراردادهاي متعددي را براي فروش محصولات خود با فروشگاه هاي زنجيره اي مشهور آمريكا و جهان منعقد مي كرد، اما به تازگي سياست هاي خود در اين زمينه را تغيير داده و خود به طور مستقيم ويندوز 7 و حتي رايانه هاي شخصي را به فروش مي رساند.
كارشناسان معتقدند علت اين امر آن است كه مايكروسافت تصور مي كند ديگر فروشندگان و خرده فروش ها قادر به تشريح دقيق و كامل ويژگي ها و مزاياي ويندوز 7 نيستند و از سوي ديگر فروش مستقيم رايانه هاي مجهز به ويندوز 7 تاثير استثنايي بر ميزان فروش اين سيستم عامل و استقبال از آن خواهد داشت.

"از داس تا ويندوز 7 "
سيستم عاملي كه كاربران چهره‌آرائيش مي‌كنند


خبرگزاري فارس: ويندوز 7 از جمله سيستم عامل هاي عرضه شده توسط مايكروسافت است كه اين شركت به موفقيت آن اميد بسيار بسته و براي جلب نظر كاربران دهها قابليت و ويژگي جديد به آن افزوده است.

A0700767.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، فناوري هاي جديد لمسي، قابليت درك سخنان شفاهي كاربران و گفت‌وگو با دستگاه، امكان شناسايي دست نوشته، پشتيباني از هارد ديسك هاي مجازي، پشتيباني از فرمت هاي جديد فايل، بهبود عملكرد در صورت استفاده از پردازنده هاي چند هسته اي، افزايش سرعت بود . بهبود كيفيت كرنل (هسته مركزي هر سيستم عامل) از جمله تحولات ويندوز 7 است كه به تدريج به آنها خواهيم پرداخت.

** تغييرات در پوسته و رابط كاربري

ويندوز 7 از همان رابط كاربري بهره مي گيرد كه در ويندوز آئرو مورد استفاده قرار گرفته است. ظاهر بصري اين دو ويندوز هم شباهت بسيار زيادي به يكديگر دارد. ويندوز آئرو از جمله طرح هاي آتي مايكروسافت است كه در آن بر قابليت هاي شبكه اي تاكيد شده است.
كاربران ويندوز 7 مي توانند از تم ها و مضامين بيشتري براي زيبا سازي ظاهر سيستم عامل خود استفاده كنند. كاربران همچنين مي توانند رنگ هاي پيش زمينه، آيكون ها، وضعيت نشانگر موشواره و حتي صداهاي ويندوز را به ميل خود تنظيم كنند.
اما مي توان اين تغييرات به طور دائم درآورد يا براي تغيير متناوب آنها برنامه ريزي كرد. اين تنظيمات در ويندوز 7 تنظيمات desktop slideshow نام گرفته است.
رابط كاربري بخش control panel در ويندوز 7 به طور كامل تغيير كرده و از جمله بخش هاي موجود در آن آيتمي به نام Personalize است كه اين آيتم تغيير مضامين در ويندوز 7 و بارگذاري مضامين جديد از وب سايت مايكروسافت را ممكن مي كند.
يكي ديگر از تغييرات در اين بخش گنجاندن قابليتي موسوم به theme packs است. theme packs يا بسته هاي حاوي مضامين در واقع فايل هاي مجتمعي هستند كه با پسوندهاي .theme و .themepack متمايز مي شوند. در اين بسته ها دهها فايل حاوي تصوير، صدا، آيكون و نشانگر موشواره گنجانده شده و مجموعه هايي از اين دست به كاربران اجازه مي دهند تا بر اساس علائق و نيازهايشان ظاهر ويندوز 7 را تغيير بدهند.
ويندوز 7 به سادگي قادر به تشخيص و شناسايي اين مضامين بوده و از آنها پشتيباني مي كند. تنها كافي است كه كاربر اين بسته ها را باز و اجرا كند تا مضامين موجود در آنها ظاهر ويندوز 7 را به طور كامل تغيير دهند. يك نكته جالب سازگاري اين تم ها و مضامين با فناوري RSS و فيد است.
مضمون پيش فرض در ويندوز 7 ، Windows 7 است كه شامل يك پيش زمينه ساده شامل نشان مشهور ويندوز 7 و رنگ غالب آبي است. البته چهار پنجره مشهور تشكيل دهنده ويندوز 7 به گونه اي طراحي شده اند كه به نظر مي رسد يك منبع نور قوي از پشت به آنها تابيده و به همين دليل بسيار شفاف و درخشنده به نظر مي رسند.
در حالت پيش فرض صداها، آيكون هاي دسكتاپ و نشانگر موشواره كاملا مشابه با ويندوز ويستا هستند. شش مضمون جديد موسوم به Aero Themes هم در اين بخش گنجانده شده اند. اين مضامين حاوي تصاويري در ارتباط با معماري، كشاورزي، علائم، چشم اندازها، طبيعت و علم هستند. همچنين در اين بخش يك مضمون خاص هم در ارتباط با كشوري كه سيستم عامل در آن مورد استفاده قرار مي گيرد در نظر گرفته شده است.
هر يك از مضامين حاوي شش تصوير پيش زمينه بوده براي دسكتاپ بوده كه دقت آنها 1920 در 1200 است. هيچ يك از اين تصاوير با ويندوز ويستا يا ديگر ويندوزها مشترك نيستند. تصاوير پس زمينه مربوط به هر كشور نشاندهنده يك محل جغرافيايي مشهور يا جاذبه جهانگردي است. همچنين تلاش شده مضامين صوتي محلي هر كشور نيز در بخش اصوات گنجانده شود.
بارگذاري مضامين اضافه از سايت مايكروسافت هم كاملا رايگان است.

نخستين فروشگاه زنجيره‌اي مايكروسافت افتتاح شد


خبرگزاري فارس: مايكروسافت سرانجام به طور رسمي اولين فروشگاه خود را Scottsdale آمريكا افتتاح كرد تا اولين گام را براي تاسيس فروشگاه هاي زنجيره اي خود بردارد.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از بتانيوز، راه اندازي اين فروشگاه واكنشي به 275 فروشگاه خرده فروشي شركت اپل است كه به طور مستقيم انواع محصولات نرم افزاري و سخت افزاري اپل را عرضه مي كنند.
نكته جالب آن است كه مايكروسافت بر خلاف اپل در فروشگاه هاي خود توليدات شركت هاي ديگر را نيز به فروش مي رساند كه از جمله آنها مي توان به تلويزيون هاي پاناسونيك، هدفون هاي Bang & Olufsen، رايانه هاي دل و گوشي هاي شركت ال جي اشاره كرد.
البته تمامي محصولات عرضه شده در اين فروشگاه ها در صورت استفاده از سيستم عامل صرفا مجهز به سيستم عامل ويندوز 7 هستند. مايكروسافت اميدوار است از اين طريق بر فروش ويندوز 7 نيز به طور چشمگيري بيفزايد.

كاهش 18 درصدي سود مايكروسافت


خبرگزاري فارس: به نظر مي رسد كه مايكروسافت بيش از حد در عرضه ويندوز 7 تاخير كرده، زيرا سود سه ماهه اخير اين شركت حدود 18 درصد كاهش يافته است.
A0710679.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينفورميشن ويك، فروش محصولات مرتبط با ويندوز و ويندوز لايو در اولين سه ماهه مالي منتهي به 30 سپتامبر 39 درصد كاهش يافت.
به نظر مي رسد بخش عمده اي از اين كاهش يعني معادل 1.5 ميليارد دلار حاصل تصميم مايكروسافت براي تسهيل مهاجرت به ويندوز 7 براي خريداران ويندوز ويستا با هزينه پايين تر است. افرادي كه هم اكنون بر روي رايانه هاي خود از ويندوز ويستا استفاده مي كنند به جاي خريد نسخه اي جديد از ويندوز 7 تنها كافيست ويندوز ويستا را با صرف هزينه اي اندك به روز كنند.
فروش خود ويندوز در سه ماهه اول سال 2009 معادل 2.6 ميليارد دلار بوده كه نسبت به 4.3 ميليارد دلار در سال 2008 كاهش چشمگيري نشان مي دهد. كل درآمد اين شركت در اين مدت 12.9 ميليارد دلار بوده كه نسبت به سه ماهه اول سال 2008 حدود 14 درصد كاهش يافته است.
درآمد خالص مايكروسافت هم با 18 درصد كاهش به 3.57 ميليارد دلار رسيده است.
اين شركت اميدوار است طي ماه هاي آينده وضعيت مالي آن اندك اندك بهبود يابد.

نصب ويندوز 7 با استفاده از يواس‌بي


خبرگزاري فارس: مايكروسافت به مالكان رايانه هاي نت بوك امكان داده تا با استفاده از نرم افزارهاي فلش و پرت‌هاي يو اس بي سيستم عامل ويندوز 7 را بارگذاري و نصب كنند.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي پرو، معمولا براي نصب نسخه هاي مختلف ويندوز از دي وي دي استفاده مي شود، اما مايكروسافت اميدوار است با ارائه اين خدمات جديد طيف بيشتري از كاربران را به خريد وسندوز 7 تشويق كند.
رايانه هاي كوچك و سبك نت بوك معمولا فاقد دي وي دي درايو هستند و كاربران آنها معمولا براي تبادل اطلاعات از حافظه هاي فلش استفاده مي كنند.
اين خدمات فعلا تنها در آمريكا ارائه مي شود و علاقه‌مندان مي توانند با مراجعه به فروشگاه مايكروسافت يا وب سايت اين شركت و اجراي دستورالعمل هاي مرتبط ويندوز 7 را به طور مستقيم بر روي حافظه فلش خود بارگذاري كنند. البته بايد تنظيمات BIOS دستگاه به گونه اي وارد شود كه بوت آن از طريق حافظه فلش ممكن شود.
تنها سه نسخه از ويندوز شامل خانگي، حرفه اي و Ultimate از اين طريق قابل نصب است و نسخه Starter كه به طور خاص براي نصب بر روي نت بوك ها در نظر گرفته شده در اين مجموعه گنجانده نشده است.

نگراني كارشناسان از حفره‌هاي امنيتي ناشناخته در ويندوز 7


خبرگزاري فارس: اگر چه انتظار مي رود استقبال گرمي از ويندوز 7 به عمل آيد، اما برخي شركت هاي امنيتي از هم اكنون نگران مشكلات امنيتي جديدترين سيستم عامل مايكروسافت هستند.
A0700760.jpg


به گزارش فارس به نقل از آي دي جي، در حال حاضر تنها در آمريكا 45 هزار فروشگاه مختلف در حال فروش ويندوز 7 هستند و انتظار مي رود تا پايان سال جاري بيش از 300 ميليون رايانه شخصي مجهز به اين ويندوز به فروش برود. اما متخصصان مسائل امنيتي نگران وجود حفره ها و آسيب پذيري هاي ناشناخته در اين سيستم عامل هستند.
از سوي ديگر با جدي تر شدن مفهوم كلود كامپيوتينگ و اجراي شبكه اي برنامه ها و نرم افزارهاي مختلف ، سازندگان محصولات امنيتي قصد دارند تا استراتژي هاي امنيتي خود را از سيسستم عامل ها متوجه وب كنند. در صورت جدي بودن ضعف هاي امنيتي ويندوز 7 تداوم اين سياست گذاري جديد با مشكل مواجه مي شود.
مايكروسافت با افزدون امكانات و قابليت هاي جديد امنيتي تلاش كرده تا ويندوز 7 را هر چه بيشتر ايمن سازد، هر چند شناسايي اولين آسيب پذيري امنيتي در اين ويندوز موجب نگراني كاربران شده است.

استقبال كاربران از نرم افزار امنيتي جديد مايكروسافت


خبرگزاري فارس: تخمين زده مي شود كه در اولين هفته ماه اكتبر بيش از 1.5 ميليون كاربر نرم افزار امنيتي رايگان مايكروسافت موسوم به Security Essentials را بارگذاري و نصب كرده باشند.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از رجيستر، اين نرم افزار كه تنها بر روي نسخه هاي اصل و غيرتقلبي ويندوز قابل اجرا است، در فاصله 29 سپتامبر تا 6 اكتبر موفق به شناسايي بيش از 4 ميليون نوع بدافزار بر روي بيش از 535 هزار دستگاه رايانه شده است.
بخش عمده حفره ها و اشكالات شناسايي شده از طريق اين نرم افزار مربوط به ويندوز XP و سپس ويندوز ويستا بوده است. همچنين فراواني تروجان ها در مقايسه با ديگر انواع بدافزار شناسايي شده از اين طريق بيشتر بوده است.
منشا بخش عمده كرم ها و بدافزارهاي شناسايي شده از اين طريق، كشور چين بوده و برزيل در رتبه دوم قرار داشته است.
شركت ها و موسسات امنيتي نيز نقدهاي مثبتي در مورد اين ضدويروس منتشر نموده اند، هر چند كه از ظهور يك رقيب جديد در اين بازار چندان خرسند نيستند.

ارائه خدمات تلويزيوني همزمان با عرضه ويندوز 7


خبرگزاري فارس: همزمان با عرضه ويندوز 7، مايكروسافت از گنجاندن خدمات تلويزيوني شبكه اسكاي در نرم افزار Windows Media Center خبر داد.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از تك ريويو، اين شبكه تلويزيوني، يك نرم افزار چندرسانه اي موسوم به Sky Player طراحي كرده كه در بخش تلويزيوني Media Center مايكروسافت گنجانده مي شود و كاربران با استفاده از آن قادر به مشاهده زنده برنامه هاي شبكه اسكاي خواهند بود.
آنها همچنين از اين طريق مي توانند برنامه هاي مورد علاقه شان را انتخاب و به طور آفلاين مشاهده كنند. شبكه اسكاي پيش از اين خدمات مشابهي را از طريق كنسول هاي بازي Xbox 360 ارائه مي كرد.
حداقل هزينه استفاده از اين سرويس 15 پوند در ماه است كه البته در صورت استفاده از خدمات و امكانات بيشتر هزينه ياد شده تا حداكثر 50 پوند در ماه افزايش مي يابد.

8 ميليون كاربر نسخه اوليه ويندوز 7 را آزمودند


خبرگزاري فارس: شركت مايكروسافت كه ويندوز 7 را بهترين سيستم‌عامل در جهان مي‌داند، اعلام كرده است كه عرضه نسخه آزمايشي اين محصول براي طيف وسيعي از كاربران مهم‌ترين عامل در رفع نواقص آن بوده است.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از تك‌ورلد، سيستم‌عامل ويندوز 7 كه جايگزين ويندوز ويستا شده تا محبوبيت از دست رفته مايكروسافت در دنياي سيستم‌هاي عامل را باز گرداند، پيش از تكميل توسط 8 ميليون نفر مورد آزمايش قرار گرفت و اين نخستين باري است كه نسخه بتاي يكي از محصولات مايكروسافت به اين گستردگي آزمايش مي‌شود.
شركت مايكروسافت دو نسخه آزمايشي از اين سيستم‌عامل را با نام بتا(7000) و RC(7100) در اختيار كاربران قرار داد كه هر دوي آن‌ها به صورت رايگان روي اينترنت قرار گرفتند تا كاربران با نصب آن‌ها روي رايانه‌هاي خود، بتوانند مشكلات اين سيستم‌عامل را به مايكروسافت انتقال دهند.
اين دو نسخه در مراحل اوليه فقط در اختيار كارشناسان و متخصصان نرم‌افزاري قرار گرفتند و پس از آن، به صورت عمومي عرضه شدند.
شركت مايكروسافت با بررسي چند ساله خود روي ويندوز 7 و رفع كليه نواقص آن بر اساس دريافت بازخوردهاي كاربران ادعا مي‌كند كه محبوبيت از دست رفته خود در جريان عرضه ويندوز ويستا را به‌دست مي‌آورد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (10)
تحول در دنياي سيستم عامل با گنجاندن 4 كتابخانه


خبرگزاري فارس: ويندوز 7 با تغييرات زيادي روانه بازار شده تا نظر مثبت كاربران را به خود جلب كند؛ يكي از اين تحولات مربوط به Windows Explorer است.

A0700760.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، ابزاري موسوم به desktop slideshow به Windows Explorer اضافه شده تا نماي پس زمينه دسكتاپ به طور مرتب تغيير كند. منظور آن است كه نماي پس زمينه هم مانند نماي Screen Saver پس از مدتي با تصوير جديدي جايگزين شده و تصوير جديد به صورت آهسته و تدريجي جايگزين تصوير قديمي مي شود.
علاقه‌مندان به استفاده از اين قابليت مي توانند مجموعه تصاوير زيبا و متنوعي را با مضامين گوناگون از سايت مايكروسافت بارگذاري كنند. اين قابليت هم از RSS و فيد پشتيباني مي كند.

** گجت ها

گجت‌ها، ابزار كاربردي كم حجمي هستند كه معمولا از طريق دسكتاپ قابل دسترس بوده و خدمات متنوعي را به كاربران ارائه مي كنند. اولين بار كاربران ويندوز ويستا توانستند از برخي گجت هاي نصب شده بر روي اين سيستم عامل استفاده كنند.
اين ويندوز همچنين مجهز به يك ميله ابزار كناري يا side bar بود كه با استفاده از آن مي توان گجت هاي مختلف را در كنار دسكتاپ كاربر مرتب كرد.
در ويندوز 7 خبري از side bar نيست، اما گجت ها هنوز موجودند و بر روي دسكتاپ قابل مشاهده هستند. ويندوز 7 همچنين داراي گجت ويژه Windows Media Center است كه براي علاقه‌مندان به امكانات چندرسانه اي قابل استفاده خواهد بود.
گجت فهرست تماس ها و Notes از جمله ديگر گجت هاي قابل ذكر است.
در ويندوز 7 تمهيداتي اتخاذ شده تا بتوان گجت ها را راحت تر با استفاده از Windows Explorer مديريت كرد. در بخش منوي دسكتاپ منوي جديدي موسوم به گجت ها اضافه شده كه دسترسي به گالري حاوي گجت ها را تسهيل مي كند. همچنين در همين بخش گزينه مشاهده يا view براي مشاهده يا مخفي كردن گجت هاي مختلف درنظر گرفته شده است.
حذف كردن گجت هاي غيرضروري كه مورد استفاده كاربر قرار نمي گيرد باعث مي شود تا در ميزان حافظه اشغال شده سيستم و مصرف انرژي آن صرفه جويي شود.
در ويندوز 7 بر خلاف ويندوز ويستا تمامي گجت ها در قالب يك فرايند منفرد عمل مي كنند كه نتيجه امر كاهش مصرف حافظه دستگاه است. علاوه بر اين اگر كاربر تمامي گجت ها را غير فعال كرده و آنها را از روي دسكتاپ حذف كند، ديگر هيچ گجتي فعال باقي نمي ماند.

** چهار كتابخانه براي هر كاربر

Windows Explorer از قابليتي موسوم به كتابخانه ها يا Libraries پشتيباني مي كند. كتابخانه ها در واقع پوشه ها يا فولدرهاي بالقوه و مجازي هستند كه در قالب يك فايل .library-ms تشريح شده و اطلاعات را از منابع مختلف جمع آوري مي كنند.
اين منابع به طور عمده پوشه هاي مشترك در سيستم هاي شبكه اي را در بر مي گيرند. منابع مذكور در نهايت به گونه اي متحدالشكل به نمايش گذاشته مي شوند. در صورت جستجو در يك كتابخانه نتايج مرتبط به صورت متحدالشكل و همراه با نتايج مربوط به رايانه فردي به نمايش درمي آيند.
به طور پيش فرض حساب كاربري هر فرد جديد در ويندوز 7 شامل چهار كتابخانه است كه چهار نوع اسناد، موسيقي، تصوير و ويديو را شامل مي شود و اطلاعات مرتبط در هر يك از اين پوشه ها ذخيره مي شود. با استفاده از قابليت library يا كتابخانه مي توان نحوه مشاهده اطلاعات را بر اساس انواع متاديتا طبقه بندي كرد.
به عنوان مثال مي توان تصاوير يك بخش را بر اساس تاريخ تهيه، حجم، عنوان دسته بندي كرد. دسته بندي موسيقي هاي بخش library هم بر اساس عنوان، نام خواننده، ژانر ممكن خواهد بود.

نقص فني بارگذاري ويندوز 7 را دچار مشكل كرد


خبرگزاري فارس: مايكروسافت تاييد كرد صدها كاربر علاقه‌مند به بارگذاري ويندوز 7 به علت مشكلات فني موفق به اين كار نشده اند.
A0700767.jpg


به گزارش فارس به نقل از نيوزفاكتور، مايكروسافت در حال بررسي علت وقوع اين مشكل است، اما هنوز به نتيجه خاصي نرسيده است.
طي سال هاي اخير مايكروسافت در كنار عرضه و فروش ويندوز بر روي دي وي ، فروش آنلاين و همچنين بارگذاري اين محصول را براي كاربران اينترنت پرسرعت ممكن كرده است.
اين نقص موجب شده تا برخي فايل هاي ضروري براي نصب ويندوز 7 بر روي رايانه كاربران بارگذاري نشود و در نتيجه برخي كاربران ساعت ها براي تكميل فرايند بارگذاري و نصب اين سيستم عامل معطل شوند.
برخي گزارش ها حاكي است كه به روزرساني ويندوز ويستا به ويندوز 7 نيز به صورت آنلاين با برخي مشكلات فني مواجه بوده است.
مايكروسافت امكان به روزرساني ويندوز XP به ويندوز 7 را به علاقه‌مندان نداده است.

"از داس تا ويندوز 7 " (11)
ارتقاي امكانات جستجو در اينترنت با ويندوز7


خبرگزاري فارس: در ميان امكانات و قابليت هاي تازه‌اي كه به ويندوز 7 اضافه شده Filter Suggestions نيز براي تسهيل جستجو در نظر گرفته شده است.

A0700760.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، زماني كه كاربر براي جستجو از طريق ويندوز 7 بر روي جعبه جستجو كليك مي كند، منويي در زير آن ظاهر شده و فهرست كليدواژه هاي جستجو شده قبلي را نمايش مي دهد. علاوه بر اين بر اساس حروف اوليه وارد شده توسط كاربر برخي كلمات هم توسط سيستم به طور خودكار حدس زده شده و به نمايش در مي آيد.
زماني كه يكي از اين كلمات توسط كاربر انتخاب شده، يا كلمه ديگري به طور دستي تايپ شود، اين منو هم به روز شده و كلمات مرتبط تري به نمايش درمي آيد.
بايد توجه داشت كه اين قابليت چندسالي است كه به موتور جستجوهاي مشهور اينترنتي اضافه شده و گوگل اولين موتور جستجويي بود كه ويژگي مذكور را به خدمات جستجوي خود اضافه كرد. حال مايكروسافت با چند سال تاخير اين قابليت را به بخش جستجوي سيستم عامل خود افزوده است.
اين سرويس و چند سرويس مشابه كمكي ديگر به گونه اي طراحي شده اند كه تمامي بخش هاي حافظه رايانه و اطلاعات موجود شبكه اي را جستجو مي كنند. به محض اضافه شده اطلاعات جديد به رايانه به صورت محلي يا از طريق اتصال به شبكه جستجوي آنها ممكن خواهد بود.
اما طراحان ويندوز 7 جستجوي وب و ديگر منابع حاوي ديتا را هم تسهيل كرده اند. جستجو از اين طريق با استفاده از قابليتي موسوم به Federated search و با كمك ابزاري به نام Search connector امكان پذير مي شود.
به طور كلي كاربران ويندوز 7 با استفاده از اين امكانات متنوع جستجو ديگر نگراني از بابت گم شدن اطلاعات خود يا فراموش كردن محل ذخيره سازي اوليه آنها نخواهند داشت.

** منوي آغاز

منوي آغاز ويندوز 7 هم مانند نسخه هاي قبلي ويندوز حاوي يك جدول دو ستونه است. اما برخي كاركردهاي اين منو تغيير كرده است. بخش هاي موسيقي، تصاوير و اسناد در حال حاضر به كتابخانه هايي با همين اسامي لينك داده مي شوند كه در بخش قبلي اين مطلب به آن اشاره كرديم.
از سوي ديگر گزينه جديدي موسوم به Devices and Printers به منوي آغاز اضافه شده كه در واقع كاركردي مشابه با بخش device manager در control panel ويندوز دارد. آيكون خاموش كردن يا shut down در ويندوز ويستا با يك متن تكميل شده كه دلالت بر خاموش شدن دستگاه در صورت كليك كردن بر روي آيكون دارد.
علاوه بر اين Jump List هاي موجود در بخش taskbar در بخش منوي آغاز به گونه اي تنظيم شده اند كه در صورت نگهداشتن موشواره بر روي آنها يا زدن كليد نشانگر سمت راست محتواي آنها به نمايش درآيد.
گزينه جستجو در منوي آغاز كه به شكل پيشرفته اش اولين بار در ويندوز ويستا عرضه شد، جستجو در بخش control panel را هم ممكن مي كند. به عنوان مثال اگر در اين بخش لغت بي سيم يا wireless را جستجو كنيد، بخش هايي از امكانات control panel در اين زمينه و از جمله پيكربندي رايانه، اتصال به شبكه هاي بي سيم، ابزار مختلف بلوتوث و نحوه رفع اشكال در اين زمينه را هم مشاهده خواهيد كرد.

ذوق‌زدگي رييس مايكروسافت از عرضه ويندوز 7


خبرگزاري فارس: استيو بالمر رييس مايكروسافت كه اين روزها شاهد عرضه جديدترين نسخه از سيستم عامل ويندوز موسوم به ويندوز 7 به بازار است از هر فرصتي براي تعريف و تحسين اين محصول استفاده مي كند.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي مگ، وي گفته كه با استفاده از ويندوز 7 اجراي برنامه هاي رايانه اي و انجام امور تحت وب سريع تر و ساده تر شده و سرعت پاسخگويي رايانه كاهش مي يابد.
بالمر اين موفقيت را حاصل همكاري گسترده ميان مايكروسافت و 50 هزار شركت توليدكننده نرم افزار، سخت افزار و لوازم جانبي رايانه دانست.
وي همچنين گفت كه 8 ميليون كاربر ويندوز 7 را بررسي و آزمايش كرده اند تا تمام نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود و اين سيستم عامل با حداقل مشكل و نقص روانه بازار شود.
رييس مايكروسافت عرضه ويندوز 7 را فرصتي بي نظير براي ظهور خلاقيت هاي سخت افزاري و نرم افزاري دانست و به كاربران قول داد كه استفاده از اين سيستم عامل ساده و سهل باشد.
بالمر اظهار اميدواري كرد كه ميلياردها نفر در سراسر جهان از ويندوز 7 استفاده كنند.

كدهاي "اوت لوك " در اختيار برنامه نويسان


خبرگزاري فارس: مايكروسافت قصد دارد اسناد بيشتري كه شامل كدهاي برنامه نويسي نرم افزار اوت لوك هستند را منتشر كند و از اين طريق اين نرم افزار را هر چه بيشتر به يك نرم افزار متن باز مبدل كند.
A0710679.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينفورميشن ويك، كدهاي برنامه نويسي منتشر شده داراي فرمت .pst بوده و برنامه نويسان با مطالعه آنها مي توانند امكانات بيشتري را به اين نرم افزار تبادل ايميل اضافه كنند.
مايكروسافت رسما اعلام كرده كه قصد دارد اين نرم افزار را در نهايت به يك نرم افزار با فرمت كاملا باز و آزاد مبدل كند و كيفيت برنامه نويسي آن را ارتقا دهد.
قرار است اين شركت طي چند مرحله كدهاي برنامه نويسي مختلفي از نرم افزار اوت لوك را منتشر كند، اما مشخص نيست بقيه كدهاي اين نرم افزار در چه زماني عرضه خواهند شد.

كارشناسان از موفقيت ويندوز 7 خبر مي‌دهند


خبرگزاري فارس: بسياري از كارشناسان و ناظران بازار نرم افزار و سيستم هاي عامل معتقدند علي رغم اينكه در يك برداشت كلي ويندوز 7 تفاوت اساسي و بسيار مهمي با ويندوزهاي ويستا و XP ندارد، اما موفق به جلب نظر مثبت كاربران شده است.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي مگ، با اين همه برخي مشكلات نيز باعث آزردگي كاربران ويندوز 7 شده است. يكي از مهم ترين مشكلات نحوه به روزرساني ويندوز 7 است.
افرادي كه قصد دارند ويندوز ويستا را به ويندوز 7 ارتقا دهند با مشكلات متعددي مواجه مي شوند و اين فرايند ممكن است تا 20 ساعت به طول بينجامد.
سازگاري با نوت بوك ها و اجراي مناسب بر روي اين رايانه هاي قابل حمل از جمله عواملي است كه باعث شده آينده خوبي براي ويندوز 7 پيش بيني شود. سازگاري با اكثر بازي هاي ويديويي مهم و درايوهاي شناخته شده نرم افزاري و سخت افزاري، سرعت مناسب، زيبايي بصري و راحتي كار با امكانات مختلف آن از جمله ويژگي هاي مثبت ويندوز 7 است.
همچنين خوشبختانه تاكنون مشكل امنيتي خاصي در ارتباط با ويندوز 7 گزارش نشده و تنها مشكل شناخته شده در اين زمينه دو هفته پيش برطرف گرديد.

مشكل جديد كاربران براي بروزرساني ويندوز 7


خبرگزاري فارس: هزاران نفر از افرادي كه براي ارتقاي ويندوز ويستا به ويندوز 7 اقدام كرده اند مي گويند چنين كاري منجر به بوت شدن مكرر رايانه شده و مشكلات زيادي را براي كاربران به وجود مي آورد.
A0700760.jpg


به گزارش فارس به نقل از آي دي جي، مايكروسافت اعلام كرده كه در حال بررسي اين مساله است ولي تصريح كرده كه اين مشكل تنها براي عده قليلي از كاربران پيش آمده و خوشبختانه به يك معضل عمومي مبدل نشده است.
طي چند روز اخير اخبار متعددي در مورد گير كردن و قفل كردن سيستم هاي رايانه اي در جريان به روز كردن آنها از ويندوز ويستا به ويندوز 7، از كار افتادن دستگاه و عدم اجراي برخي برنامه ها و درايورها منتشر شده است.
نكته جالب آن است كه اشكالات پيش آمده در اين زمينه بسيار متفاوت است و در حالي كه برخي كاربران از قفل شدن سيستم يا بوت شدن آن در مراحل اوليه به روزرساني خبر مي دهند، برخي ديگر هم مي گويند اين اشكال در آخرين مراحل پيش آمده است.
با توجه به اين مسائل بسياري از متخصصان به مردم توصيه كرده اند كه حتي الامكان از به روزرساني به ويندوز 7 خودداري كنند يا نسخه اي مستقل از آن را خريداري و نصب كنند.

"از داس تا ويندوز 7 " (12)
ويندوز 7 و تغييرات اساسي و بنيادين در بخش "نوار ابزار "


خبرگزاري فارس: از جمله بخش هاي ويندوز 7 كه به طور اساسي دستخوش تغيير شده، Taskbar آن است. برخي كارشناسان معتقدند تغييرات اعمال شده در اين بخش از زمان عرضه ويندوز 95 تاكنون بي سابقه است.

A0700767.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، taskbar ويندوز 7 دقيقا 10 پيكسل درازتر از taskbar ويندوز ويستا بوده تا براي دريافت دستورات لمسي توانايي داشته باشد. همچنين اندازه آيكون هاي گنجانده شده در اين بخش بزرگتر شده و تلاش شده تا طراحي آنها شفاف تر و دلنواز تر باشد.
البته كاربران در صورت تمايل مي توانند اندازه آيكون هاي اين بخش را به حالت عادي و كوچك تر برگردانند.
زماني كه شما براي اجراي يك برنامه كه آيكون آن در بخش taskbar قرار دارد موشواره را بر روي آن قرار دهيد، مربع كوچكي به دور آن كشيده مي شود. كاربران به راحتي مي توانند با كشيدن اين آيكون ها به محيط دسكتاپ دسترسي به آنها را از اين طريق هم ممكن كنند.
Taskbar جديد ويندوز 7 همچنين به گونه اي طراحي شده كه حالتي نيمه شفاف و آينه اي دارد و همين مساله زيبايي و جلوه خاصي به ويندوز 7 بخشيده است. در اين بخش همچنين ميله ابزار مربوط به Quick Launch حذف شده است. كاربران از اين طريق قادر به اضافه كردن آيكون برخي برنامه ها به بخش taskbar بودند.
در taskbar ويندوز 7 بخش عمده تاكيد متوجه دسترسي به انواع برنامه هاي كاربردي است و از اين جهت تفاوت عمده اي با ويندوزهاي قبلي دارد. براي گنجاندن آيكون يك برنامه كاربردي در اين بخش هم مي توان آن را به داخل محيط taskbar كشيد و به اصطلاح از روش بگير و بنداز يا drag and drop استفاده كرد.
روش ديگر كليك راست بر روي آيكون آن برنامه و انتخاب گزينه اضافه كردن آن به taskbar است.
يكي ديگر از امكانات جالب و كمتر ديده شده اين بخش Thumbnail previews است. اين خصوصيت كه قبلا در ويندوز ويستا هم وجود داشت، باعث مي شود تا با نگهداشتن موشواره بر روي هر آيكون برنامه پيش نمايشي از پنجره اي كه قرار است توسط آن برنامه باز شود به نمايش درآيد. كليك كردن بر روي محتواي اين پنجره ها و تعامل از طريق انها نيز كاملا امكان پذير است.
براي بستن اين پنجره هاي كوچك هم تنها كافيست بر روي علامت x در بالاي هر پنجره پيش نمايش كليك شود.
ويژگي جديد و جالب ديگر اين بخش آن است كه صدور فرامين مربوط به هر برنامه باز شده از taskbar از طريق پنجره هاي پيش فرض ممكن است. به عنوان مثال اگر كاربر موشواره را بر روي آيكون نرم افزار media player ويندوز نگهدارد و كليك راست انجام دهد ، پنجره كوچكي باز مي شود كه با استفاده از آن مي توان دستوران متنوعي را در اين نرم افزار وارد كرد.
به عنوان مثال كاربر مي تواند از اين طريق آهنگي را پخش يا آن را متوقف كند. همچنين مي توان از اين طريق مجموعه اي از قطعات موسيقي را انتخاب و اجرا كرد، بدون آنكه نيازي به اجراي مستقل برنامه media player باشد. مجموعه اين امكانات اجراي انواع برنامه ها را از طريق ويندوز 7 تسهيل مي كند. مجموعه امكاناتي كه از اين طريق قابل دسترس است در اصطلاح jump list نام دارد و jump list هر برنامه كاربردي با ديگر برنامه ها تفاوت داشته و مبتني بر نيازها و قابليت هاي خاص آن برنامه تعريف مي شود.
نمونه ديگر قابل ذكر در اين زمينه jump list نرم افزار Word است كه مهم ترين قابليت گنجانده شده در آن نمايش آخرين اسناد گشوده شده است. jump list مرورگر IE تاريخچه آخرين صفحات اينترنتي باز شده را نمايش داده و مرور مخفي صفحات وب (موسوم به InPrivate Browsing) را ممكن مي كند.
در اين بخش مسنجر لايو ويندوز هم گنجانده شده كه ورود و خروج به مسنجر، چت كردن با افراد و تغيير وضعيت آنلاين به سادگي ممكن است.

خوش‌بيني "بيل‌ گيتس " از ارتقاء سطح زندگي در دنيا


خبرگزاري فارس: "بيل گيتس " ضمن ابراز خوش‌بيني در مورد وضعيت بهداشت جهاني اعلام كرد كه پيشرفت در زمينه بهداشت جهاني و فناوري‌ها، دو مقوله اساسي محسوب مي‌شوند كه مي‌توانند بستر لازم براي رشد و پيشرفت جهان را فراهم آورند.
A0481188.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، از زماني كه "بيل گيتس " از مديرعاملي شركت مايكروسافت كناره‌گيري كرد و تمام وقت خود را به بنياد خيريه "گيتس و مليندا " اختصاص داد، مهم‌ترين تلاش او مربوط به توسعه فناوري و بهداشت جهاني براي همه كشورها شده است.
هم‌اكنون 15 ماه از زمان كناره‌گيري او از كار تمام‌وقت در مايكروسافت مي‌گذرد و در اين مدت او تلاش كرده است تا فعاليت‌هاي بشردوستانه خود را افزايش دهد. او با اين تلاش‌ها سعي مي‌كند ضمن افزايش دسترسي مردم به منابع جديد، سطح زندگي آن‌ها در مناطق فقيرنشين را ارتقا دهد و در عين حال معتقد است كه تغييرات در اين زمينه به سرعت رخ نمي‌دهد.
"مليندا گيتس " همسر وي گفت: من و بيل در مورد ارتقاء سطح بهداشت جهاني بسيار خوش‌بيني هستيم. دنيا در حال بهتر شدن است، اما اين بهبود براي همه ساكنان روي زمين رخ نمي‌دهد و سرعت اين بهبود نيز به اندازه كافي نيست.
"مليندا گيتس " در اين سخنراني طرح جديدي را براي آفريقاي جنوبي معرفي كرد كه بر اساس آن روش‌هاي مقابله با ويروس HIV به صورت گسترده‌تر در اختيار ساكنان اين منطقه قرار مي‌گيرد.

"از داس تا ويندوز 7 " (13)
موشواره در ويندوز 7؛ حلال تمام مشكلات


خبرگزاري فارس: مايكروسافت براي افزايش جذابيت ويندوز 7 و ارائه حداكثر اطلاعات و امكانات به سريع ترين شكل ممكن، قابليت‌هاي مهمي را به آن افزوده كه يكي از آنها ايجاد بخشي موسوم به Notification area است.

A0466358.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، اين بخش كه در ويندوز ويستا هم وجود داشت، از نو طراحي شده و اجزايي همچون آيكون هاي standard Volume، شبكه، power و در نهايت Action Center به آن اضافه شده است.
با استفاده از اين آيكون ها مي توان وضعيت صدا، اتصال شبكه، روشن و خاموش بودن را به سرعت كنترل كند. البته در اين بخش آيكون هاي هيچ برنامه اي نمايش داده نمي شود، اما در صورت تمايل كاربر مي توان آنها را به Action Center افزود.
در كنار اين كار مي توان آيكون هاي اضافه شده مربوط به هر برنامه را به گونه اي تنظيم كرد كه از ديد عموم مخفي شود و تنها كاربر در صورت تمايل بتواند آن را مشاهده كند. يك مثلث كه در سمت چپ بقيه آيكون ها قرار داده شده، وجود برخي آيكون هاي مخفي شده را به كاربر يادآوري مي كند. بر خلاف ويندوزهاي ويستا و XP، آيكون هاي مخفي در پنجره اي در بالاي taskbar و نه در درون آن به نمايش درمي آيند.

** قابليت Aero Peek

يكي ديگر از ويژگي هاي ويندوز 7 ، Aero Peek است. در نسخه هاي قبلي ويندوز 7 در انتهاي taskbar، و در سمت راست بخشي موسوم به notification area قرار گرفته بود. اما در ويندوز 7 دكمه اي موسوم به Aero Peek در اين قسمت گنجانده شده است كه زماني كه بر روي آن كليك شود يا موشواره بر روي ان ثابت بماند، تنها دسكتاپ و گجت هاي فعال به نمايش درمي آيند و تمامي پنجره هاي باز شده محو مي شوند.
در واقع بايد گفت كه اين قابليت جايگزين ميان بر Show Desktop شده كه در ميله ابزار Quick Launch در نسخه هاي قبلي ويندوز 7 وجود داشت.
نكته جالب آن است كه در طراحي عملكرد اين ابزار ظرافت به خرج داده شده و به عنوان مثال اگر موشواره را بر روي Aero Peek نگهداريد، تمامي پنجره هاي باز شده به جاي اينكه پايين كشيده شوند در جاي خود محو شده و فقط چارچوب آنها باقي مي ماند. اما اگر بر روي آن كليك شود تمامي پنجره ها پايين كشيده مي شوند و با كليك مجدد به سر جاي خود بازمي گردند.

** قابليت Aero Snap

در ويندوز 7 مي توان پنجره ها را براي بزرگنمايي حداكثر به بالاي صفحه نمايشگر كشيد. براي بازگرداندن ابعاد صفحه به وضعيت قبلي نيز مي توان آن را از بالاي صفحه پايين كشيد. كشاندن پنجره باز شده به سمت راست يا چپ صفحه با استفاده از موشواره باعث مي شود كه هر پنجره دقيقا نيمي از نمايشگر را اشغال كند.
اين قابليت براي مشاهده دو پنجره باز شده در كنار يكديگر بسيار مناسب است. در صورتي كه كاربر تمايلي به ايجاد اين تغييرات در هنگام مشاهده پنجره ها نداشته باشد، تنها كافي است تا اجراي اين خصوصيات را از طريق بخش Ease of Access Center در كنترل پنل متوقف كند.

** قابليت Aero Shake

قابليت Aero Shake به كاربران اجازه مي دهد تا هرگونه به هم ريختگي و بي نظمي در صفحه نمايشگر را با لرزاندن يك پنجره ( كشيدن آن به عقب و جلو يا چپ و راست با استفاده از موشواره) برطرف كنند. فرض كنيد تعداد زيادي پنجره را باز كرده ايد كه در حال حاضر فقط با يكي از آنها كار داريد. در حالت عادي بايد تك تك اين پنجره ها را با كليك بر روي علامت x در بالاي آنها ببنديد. اما راه ديگر در ويندوز 7 آن است كه پنجره مورد نيازتان را با استفاده از موشواره چپ و راست كنيد تا بقيه پنجره ها از صفحه نمايشگر محو شوند. جالب آنكه اگر عمل لرزاندن را تكرار كنيد تمامي پنجره هاي محو شده مجددا به ترتيب سابق به سرجاي قبلي بازمي گردند.

ابزار جديد براي اجراي ويندوز7 بر روي رايانه‌هاي مك


خبرگزاري فارس: شركت VMWare نرم افزار جديدي موسوم به Fusion 3 را براي كاربران سيستم عامل Snow Leopard و رايانه هاي مك اپل طراحي كرده كه اجراي ويندوز 7 را بر روي آنها ممكن مي كند.
A0700760.jpg


به گزارش فارس به نقل از تي جي ديلي، اين نرم افزار 80 دلاري اجراي همزمان نسخه هاي 64 بيتي ويندوز 7 و Snow Leopard را بر روي رايانه هاي مك امكان پذير مي كند.
اين نرم افزار از بسياري از امكانات جديد ويندوز 7 مانند Windows Aero، Flip 3D، OpenGL 2.1 و امكانات جديد DirectX 9.0c براي اجراي بازي هاي رايانه اي سه بعدي پشتيباني مي كند.
اين نرم افزار در عين حال به گونه اي طراحي شده تا حجم اشغال شده از سخت افزار رايانه را نيز به حداقل كاهش دهد و در نتيجه تاثير منفي چنداني بر روي عملكرد رايانه نگذارد.
نسخه هاي قبلي اين نرم افزار با ويندوزهاي ويستا و XP سازگار بوده اند.

مايكروسافت رايانه شخصي با بسته نرم‌افزاري جديد مي‌فروشد


خبرگزاري فارس: اگر چه مايكروسافت رايانه شخصي توليد نمي‌كند، اما اين شركت بزرگ نرم‌افزاري كليه رايانه‌هاي شخصي ارايه شده مبتني بر محصولات خود را كه از طريق فروشگاه‌هاي آنلاين و غيرآنلاين در اختيار كاربران قرار مي‌گيرد، تحت كنترل گرفته است.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، مايكروسافت نسل جديد رايانه‌هاي شخصي را كه هم‌اكنون وارد بازار مي‌شوند، همراه با مجموعه نرم‌افزاري جديد موسوم به Microsoft Signature عرضه مي‌كند.
اين مجموعه نرم‌افزاري شامل محصولات مختلف اين شركت مي‌شود كه از جمله آن‌ها مي‌توان به بستهWindows Live ، محصولات امنيتي Security Essentials، Zune، jukebox و نرم‌افزار Bing 3D Maps و همچنين محصولات Flash و Acrobat Reader ساخت شركت Adobe اشاره كرد.
در اين رايانه‌ها Internet Explorer 8 مرورگر اينترنتي اصلي خواهد بود و Bing نيز به عنوان جست‌وجوگر اينترنتي پيش‌فرض در اختيار كاربران قرار خواهد گرفت.
شركت مايكروسافت اعلام كرده كه رايانه‌هاي شخصي مجهز به اين بسته نرم‌افزاري جديد را هم‌اكنون در دو فروشگاه خود در آمريكا به فروش مي‌رساند و به زودي فروش آن‌ها را در ديگر كشورهاي جهان آغاز مي‌كند.

وصله‌هاي امنيتي ويندوز و آفيس مايكروسافت در راه است


خبرگزاري فارس: مايكروسافت اعلام كرد اين هفته چهار وصله نرم افزاري جديد را براي رفع برخي آسيب پذيري هاي سيستم عامل هاي ويندوز و آفيس عرضه خواهد كرد.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از وي ان يونت، اين وصله ها از 10 نوامبر در دسترس خواهند بود و مشكلاتي را در ويندوزهاي 2000، XP، ويستا، سرور 2003 و سرور 2008 برطرف مي كنند.
در حالي كه در آخرين سري از عرضه وصله هاي نرم افزاري مايكروسافت وصله اي هم براي ويندوز تازه 7 عرضه شده بود، اين بار هيچ وصله اي براي اين ويندوز عرضه نشده است.
دو وصله از مجموعه اين وصله ها مربوط به نرم افزار آفيس هستند و مشكلاتي را در ورد و اكسل برطرف مي كنند. از مجموع اين وصله هاي نرم افزاري سه مورد درجه بندي وخيم دريافت كرده اند كه همگي مربوط به ويندوز هستند و سه وصله هم داراي درجه بندي مهم هستند.
در صورت نصب چهار وصله كاربر مجبور به راه اندازي مجدد سيستم خواهد بود.

لپ‌تاپ جديد دل با ضخامت يك سانتي‌متر


خبرگزاري فارس: شركت دل از توليد رايانه قابل‌حمل جديدي با نام Adamo XPS خبر داده كه فقط 99/9 ميليمتر ضخامت دارد و قرار است تا پايان ماه جاري ميلادي وارد بازارهاي جهاني شود.
A0748387.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينترنت‌نيوز، اين لپ‌‌تاپ كه هم‌اكنون نمونه اوليه توليد شده از آن به نمايش درآمده است، يكي از توانمندترين رايانه‌هاي قابل‌حمل ساخته شده در شركت دل محسوب مي‌شود و قيمت پايه براي آن 1799 دلار اعلام شده است.
شركت دل براي طراحي اين لپ‌تاپ با ضخامت ياد شده مشكلات فراواني را پيش‌رو داشت و سرانجام توانست آن را باريك‌تر از Macbook Air توليد كند. اگر چه Adamo XPS باريك‌تر از Macbook Air اپل ساخته شده است، اما هر دو آن‌ها حدود 4/1 كيلوگرم وزن دارند.
در اين ميان، Air اپل شامل پردازنده سريع‌تري مي‌شود و طول عمر باتري آن بيشتر است. در حالي كه اپل طول عمر باتري اين لپ‌تاپ را حدود 5 ساعت اعلام كرده است، دل اظهار داشته كه محصول جديد آن به مدت 5/2 ساعت انرژي را در خود ذخيره مي‌كند.
لپ‌تاپ فوق‌باريك Adamo XPS دل 4 گيگابايت رم دارد و در مقابل، براي لپ‌تاپ Air رم 2 گيگابايتي در نظر گرفته شده است. شركت دل پيش‌بيني مي‌كند كه محصول جديدش فروش بيشتري نسبت به لپ‌تاپ Air اپل داشته باشد.

ويندوز 7 ركورد استقبال از سيستم عامل هاي مايكروسافت را شكست


خبرگزاري فارس: استقبال از ويندوز 7 مايكروسافت به حدي بوده كه ركورد جديدي را براي اين شركت به ثبت رسانده و خاطرات تلخ مربوط به ويندوز ويستا را از ذهن كاربران زدوده است.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از لس آنجلس تايمز، ميزان خريد ويندوز 7 در روزهاي اول عرضه نسبت به ويندوز ويستا 234 درصد بيشتر بوده است.
با توجه به اينكه در اين آمار خريد اين ويندوز توسط شركت هاي تجاري و موسسات اداري گنجانده نشده است، پيش بيني مي شود اين رقم بسيار بيشتر از درصد اعلام شده باشد.
پژوهش هاي NPD حاكي است نقدهاي مثبت در مورد ويندوز 7 و قيمت گذاري معقول و مناسب اين سيستم عامل در موفقيت آن تاثير به سزايي داشته، هر چند نبايد از تاثير تخفيف هاي متنوع مايكروسافت براي فروش اين ويندوز صرف نظر كرد.
كارشناسان اين موسسه همچنين معتقدند با توجه به كاهش 20 درصدي قيمت رايانه در ماه هاي اخير قدرت خريد مردم هم افزايش يافته و آنها مي توانند با به روزرساني رايانه هاي قديمي از ويندوز 7 بهره مند شوند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
موتورهاي جستجو كابوس جديد مايكروسافت


خبرگزاري فارس: كارشناسان معتقدند الگوهاي قديمي مايكروسافت براي جلب مشتري ديگر موثر نيست و عدم موفقيت اين شركت در ارائه خدمات جستجوي تحت وب در آينده براي آن دردسرساز خواهد شد.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از كامپيوتر ورلد، شهرت مايكروسافت حاصل عرضه نرم افزارهاي مختلف و به خصوص سيستم عامل ويندوز است، اما اين شركت از زمان شكل گيري وب و به خصوص فناوري هاي وب 2 نتوانسته به خوبي خود را با آنها همراه كند و هميشه دنباله روي موفقيت هاي ديگران بوده است.
كارشناسان مي گويند هيچ يك از محصولات تحت وب مايكروسافت و به خصوص خدمات جستجوي اين شركت نتوانسته به صدر بازار برسد و محصولات ديگر رقبا را كنار بزند و همين مساله زنگ خطر را براي آينده اين شركت به صدا درآورده است.
عدم عرضه موتور جستجويي كه بتواند به صدر بازار موتور جستجو برسد از جمله نقاط ضعف جدي مايكروسافت است و اين در حالي است كه گوگل از محل ارائه خدمات تبليغاتي مبتني بر جستجو ميلياردها دلار درآمد دارد.
پيش بيني ها حاكي است در صورت تداوم اين وضعيت و گسترش ارائه خدمات كلود كامپيوتينگ و راه اندازي سرويس هاي گوناگون نرم افزاري تحت وب، دهه آينده دهه نزول مايكروسافت لقب بگيرد.

بيشتر زمان كاربران اينترنت در سايت‌هاي مايكروسافت صرف مي‌شود


خبرگزاري فارس: اگر چه خدمات آنلاين ارائه شده توسط مايكروسافت محبوبيت و شهرت چنداني ندارند، اما اين شركت با راه اندازي دهها سايت مختلف توانسته توجه كاربران اينترنت را تا حد زيادي به خود جلب كند.
A0727310.jpg


به گزارش فارس به نقل از كامپيوتر ورلد، بررسي هاي comScore حاكي است كه كاربران اينترنت 15 درصد از كل زمان صرف شده در فضاي مجازي را در سايت هاي مختلف وابسته به مايكروسافت صرف مي كنند و اين شركت از اين لحاظ گوي سبقت را از ياهو و گوگل ربوده است.
بعد از مايكروسافت گوگل و ياهو به ترتيب رتبه هاي دوم و سوم را كسب كرده اند و رتبه چهارم متعلق به فيس بوك است. در ميان سايت هاي وابسته به مايكروسافت سرويس لايو اين شركت بسيار محبوب است و در ميان سايت هاي وابسته به گوگل يوتيوب در راس قرار دارد.
همچنين در حالي كه مايكروسافت در اروپا، امريكاي لاتين و خاورميانه در راس است، ياهو توانسته در امريكاي شمالي در رتبه اول قرار گيرد. در اين بررسي آمارهاي قاره آريقا در نظر گرفته نشده است.

"از داس تا ويندوز 7 " (14)
صرفه‌جوئي در زمان با ميان‌برهاي ويندوز 7


خبرگزاري فارس: ويندوز 7 به غير از امكانات گسترده و متنوعي كه دارد، داراي كليدهاي ميان بر جديد و تازه اي است كه دسترسي به برخي امكانات و خدمات را تسهيل مي كند.

A0700760.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، برخي از اين ميان برها شامل Win+Space: كليد ميان بر براي دسترسي به قابليت Aero Peek، Win+Up و Win+Down ميان برهاي جديد براي بزرگنمايي، كوچك كردن و restore صفحات ويندوز، Win+Shift+Up براي به حداكثر رساندن ابعاد پنجره به طور عمودي، Win+Left و Win+Right براي انتقال سريع پنجره مورد نظر به نيمه راست يا چپ نمايشگر . البته با تنظيم پيكربندي مي توان قابليت هاي ديگري را براي اين ميان بر تعريف كرد.
از ديگر كليدهاي ميان بر مي‌توان به Win+Shift+Left و Win+Shift+Right براي انتقال پنجره مورد نظر به سمت راست يا چپ نمايشگر،
Win+Home كليدي ميان بر براي قابليت Aero Shake و Win+P براي اعمال برخي تنظيمات خاص بر روي نمايشگر اشاره كرد.

در بخش taskbar ويندوز 7 هم برخي قابليت ها از طريق ميان‌برها در نظر گرفته شده كه شامل Win+P يا كليك بر روي دكمه وسط موشواره براي اجراي برنامه كاربردي جديد مورد نظر، Ctrl + Shift + Click براي دسترسي سريع به تنظيمات كاربري و بخش User Account Control ، Shift + Right-click براي نمايش منوي كلاسيك ويندوز شامل (Restore / Minimize / Move / ) و Ctrl + Click جهت دسترسي به يك برنامه خاص در ميان چرخه اي از برنامه ها است.

اما يكي ديگر از اجزاي كاملا متحول شده ويندوز 7 بخش مديريت فونت‌ها است. در ويندوز 7 هم مانند ويندوز ويستا مجموعه اي از فونت هاي نصب شده در پنجره Windows Explorer قابل مشاهده است اما براي تسهيل شناسايي فونت هايي كه از يك خانواده هستند، از آيكون هاي مشترك گروهي استفاده شده است. كاربر در صورت تمايل مي تواند بر روي يك گروه يا font stack كليك كند و يك فونت خاص را از ميان مجموعه اي از فونت ها انتخاب كند.
پيش نمايش فونت ها هم در قالب بخشي از آيكون قابل مشاهده خواهد بود. گزينه جديدي هم براي مخفي كردن فونت هاي نصب شده به اين مجموعه اضافه شده است.
فونت مخفي شده كماكان نصب شده باقي مي ماند، اما از طريق برنامه هاي مختلف قابل مشاهده نخواهد بود. جعبه Font dialog هم به روز شده تا پيش نمايش فونت هاي منتخب در فهرست مورد نظر كاربر را به سادگي نمايش دهد.
اما در ويندوز 7 دو مولفه تازه همراه با رابط هاي كاربري مناسب طراحي شده و به بخش device management ويندوز 7 اضافه شده است. اين بخش ها عبارتند از Devices and Printers و Device Stage . هر دوي اين مولفه ها در درون Windows Explorer گنجانده شده اند و در كنار هم مجموعه اي را تشكيل داده اند كه مديريت امكانات مختلف ويندوز 7 را آسان تر مي كند.

ويندوز 7 كماكان در برابر ويروس ها آسيب‌پذير است


خبرگزاري فارس: بررسي هاي موسسه امنيتي سوفوس نشان مي دهد اگر چه ويندوز 7 رابط كاربري جديد و قدرتمندي دارد، اما از نظر امنيتي چندان متحول نشده است.
A0729890.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي نت، اين شركت با تزريق 10 بدافزار مخرب به ويندوز 7 به اين نتيجه رسيد كه اين سيستم عامل در برابر 8 مورد از آنها آسيب پذير است. به عبارت ديگر 80 درصد از اين بدافزارها با موفقيت بر روي رايانه هاي مجهز به ويندوز 7 اجرا شده اند.
كارشناسان سوفوس مي گويند ويندوز 7 هم مثل نسخه هاي قبلي ويندوز كارشناسان امنيتي را نااميد كرده و اكثر مشكلات امنيتي دو ويندوز ويستا و XP در اين نسخه هم وجود دارد و بدافزارهاي قديمي قادر به آلوده كردن آن هستند.
البته ويندوز 7 مجهز به امكاناتي براي كدگذاري اطلاعات براي جلوگيري از سوءاستفاده هاي شبكه اي و سيستمي براي فيلتر كردن بدافزارها در مرورگر Internet Explorer 8 است، اما اين امكانات كافي به نظر نمي رسد.
سوفوس به كاربران ويندوز 7 توصيه كرده تا وصله هاي امنيتي عرضه شده براي آن را به سرعت بارگذاري كرده و از يك ضدويروس ايمن بر روي ويندوز 7 استفاده كنند.

صاحبان مشاغل در بكارگيري ويندوز 7 بيشتر دقت كنند


خبرگزاري فارس: كارشناسان معتقدند صاحبان مشاغل و مديران شركت هاي تجاري كه قصد دارند از ويندوز 7 استفاده كنند، بايد در اين زمينه دقت فراواني به خرج دهند و از ابزار متنوع برنامه ريزي و ارزيابي استفاده كنند.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از واشنگتن پست، اگر چه موفقيت اوليه اين سيستم عامل بسياري از شركت هاي تجاري را به فكر مهاجرت سريع تر به ويندوز 7 انداخته، اما پيش از هر چيز بايد از سازگاري نرم افزاري و سخت افزاري سيستم هاي موجود با ويندوز 7 اطمينان حاصل كرد.
همچنين بايد به اين نكته ظريف توجه داشت كه اگر چه بسياري از سيستم هاي رايانه اي قديمي قادر به اجراي ويندوز 7 هستند، اما اجراي روان ويندوز 7 همراه با تمامي قابليت ها و امكانات توسط اكثر رايانه هاي قديمي ممكن نيست و بايد ابتدا نسبت به به روزرساني سخت افزاري و نرم افزاري انها اقدام شود.
كاربران سيستم هاي خانگي براي كسب اطلاعات دقيق در اين مورد مي توانند از ابزاري موسوم به Windows 7 Upgrade Advisor should do the trick كه توسط خود مايكروسافت عرضه شده استفاده كنند. اما براي بررسي دقيق اين امر در محيط هاي تجاري نرم افزار Microsoft Assessment and Planning Toolkit 4.0 يا MAP بسيار مناسب تر است.
MAP با تجزيه و تحليل امكانات سيستم هاي رايانه اي در محيط هاي كاري و بدون نصب هيچ گونه نرم افزاري بر روي آنها ميزان سازگاري آنها با ويندوز 7 را مشخص مي كند و ابزاري كاملا قابل اعتماد محسوب مي شود.

كاهش سرعت مرورگر اينترنتي مايكروسافت به بهانه حفظ امنيت


خبرگزاري فارس: كاربران نسخه 8 مرورگر اينترنتي مايكروسافت از كاهش سرعت اين مرورگر در هفته هاي اخير خبر مي دهند.
A0727305.jpg


به گزارش فارس به نقل از بتانيوز، بررسي هاي كارشناسان مستقل هم نشان مي دهد كه سرعت اين مرورگر به نصف كاهش يافته و ظاهرا دغدغه هاي امنيتي مايكروسافت و ضرورت پردازش دقيق تر ديتاي رد و بدل شده ميان مرورگر و سرورهاي اينترنتي در فضاي مجازي عامل اصلي اين مساله است.
به نظر مي رسد نصب وصله هاي تازه مايكروسافت براي مرورگر IE8 نيز در اين كندي سرعت بي تاثير نباشد. وصله هاي ياد شده براي جلوگيري از سرقت اطلاعات حساس كاربران از طريق رايانه هاي شخصي طراحي شده بودند.
بررسي ها حاكي است سرعت IE8 پس از نصب وصله هاي جديد تا 42 درصد كاهش مي يابد.
در حال حاضر مرورگرهاي كروم گوگل، فايرفاكس موزيلا و اپرا از جمله سريع ترين مرورگرهاي اينترنتي هستند.

مايكروسافت پوست انداخت


خبرگزاري فارس: به دنبال تغيير و تحول در سايت ياهو، مايكروسافت نيز سايت MSN را متحول كرد.
A0710679.jpg


به گزارش فارس به نقل از رويترز، MSN يكي از اولين سايت‌هايي بود كه از سوي مايكروسافت راه اندازي شد و اگر چه در دهه 90 بسيار محبوب و پربازديد بود، اما به تدريج از گوگل و ياهو عقب ماند.
مديران MSN مدعي هستند كه با تغييرات جديد اين سايت را به محبوب ترين home page در فضاي وب مبدل خواهند كرد.
بر طبق جديدترين بررسي comScore سايت MSN در حال حاضر پس از گوگل و ياهو از نظر محبوبيت در رتبه سوم بوده و ماهانه 600 ميليون بازديد كننده از سراسر جهان دارد.
مهم ترين تغييرات در بخش هاي اخبار، ورزش و خدمات جستجوي اين سايت اتفاق افتاده اند و نظرات دريافتي از كاربران در اين زمينه بسيار تاثيرگذار بوده است.
نسخه جديد MSN از همگرايي و سازگاري بيشتري با سرويس ويندوز لايو و برخي امكانات سايت ياهو برخوردار است.

"از داس تا ويندوز 7 " (15)
تسهيل ارتباط با ديگر وسايل الكترونيك؛ نقطه عطف نگارش ويندوز7


خبرگزاري فارس: دو مولفه مهم در رابط كاربري ويندوز 7 كه دچار تغيير شده Devices and Printers و Device Stage مي‌باشد كه مشاهده ابزار و وسايل متصل به رايانه را امكان‌پذير ساخته است.

A0700760.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، با افزوده شدن اين دو مولفه به پنجره عادي Windows Explorer ، مشاهده ابزار و وسايل متصل به رايانه و قابليت هاي مورد پشتيباني هر سيستم ساده تر شده است.
براي بخش Devices and Printers رابط كاربري كاملا جديدي طراحي شده كه به طور مستقطم از منوي استارت ويندوز 7 در دسترس است. برخلاف پنل كنترل Device Manager كه هنوز وجود دارد، آيكون هاي موجود در نمايشگر Devices and Printers محدود به مولفه هاي سيستم هستند كه يك كاربر غيرمتخصص هم آنها را به طور كامل و دقيق مي شناسد.
به عنوان مثال، يك نمايشگر متصل به رايانه به عنوان يك وسيله جداگانه به نمايش درمي آيد. اما نمايشگر يك لپ تاپ به عنوان يك مولفه خارجي شناخته نمي شود. اقلام مربوط به هر وسيله و ابزار خاص متصل به رايانه از طريق منوي context در دسترس است. همچنين براي هر وسيله خاص بخشي موسوم به Display Settings در control panel در نظر گرفته شده است.
اين طراحي جديد بخش Control Panel جايگزين پنجره Printers در نسخه هاي قبلي ويندوز هم شده است. بنابراين در ويندوز 7 انجام اموري همچون تعيين چاپگر پيش فرض، نصب يا پاك كردن يك چاپگر و پيكربندي چاپگر در ارتباط با اموري مانند ابعاد كاغذ از طريق اين بخش صورت مي گيرد.
اما در بخش Device Stage هم به سادگي مي توان ابزار و وسايل مختلف مرتبط با رايانه را مديريت و كنترل كرد و از امكانات و ويژگي هاي آنها آگاه شد. زماني كه يك وسيله مانند يك پخش كننده قابل حمل موسيقي به رايانه متصل شود، آن وسيله با استفاده از يك آيكون بر روي task bar و همين طور Windows Explorer قابل تشخيص خواهد بود.
ويندوز 7 همراه با تصاويري دقيق و با كيفيت از تعدادي از وسايل و ابزار محبوب الكترونيك عرضه شده است و قادر به ارتباط با اينترنت به منظور بارگذاري تصاوير ابزار و وسايلي است كه آنها را در ابتدا نمي شناسد. با باز كردن آيكون مربوط به هر وسيله پنجره اي ظاهر مي شود كه امكانات و توانمندي هاي هر ابزار را نشان مي دهد. در ادامه امكانات در دسترس از طريق آن وسيله نيز توسط ويندوز پيشنهاد داده مي شود.
به عنوان مثال اگر كاربر تلفن همراه خود را به رايانه متصل كند، ويندوز 7 به كاربر پيشنهاد مي دهد كه مي تواند داده هاي ذخيره شده در رايانه و گوشي را با يكديگر همگام كند، زنگ هاي جديدي براي گوشيش انتخاب كند، تصاوير و ويديوهايش را در درون رايانه كپي كند، از طريق Windows Media Player فايل هاي موجود در حافظه گوشي را اجرا كند و از Windows Explorer براي گشت و گذار در درون حافظه گوشي استفاده كند.
همچنين ويندوز 7 پس از اتصال هر وسيله خارجي به رايانه مي تواند اطلاعاتي مانند ميزان حافظه آزاد و اشغال شده توسط اطلاعات، شارژ باتري را هم به كاربر اطلاع دهد. به نظر مي رسد افزودن اين قابليت به افزايش محبوبيت ويندوز 7 كمك شاياني كند.

مايكروسافت به دنبال خريد شركت‌هاي اينترنتي


خبرگزاري فارس: شركت مايكروسافت به دنبال خريد شركت Teamprise است.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از كلكيكز، Teamprise بخشي از دارايي هاي شركت SourceGear محسوب شده و تخصص آن در عرضه محصولاتي براي اجراي همزمان چند سيستم عامل و استفاده از امكانات Visual Studio در محيط هاي سيستم عامل هاي مختلف است.
مايكروسافت اميدوار است با خريد اين شركت تغييرات اساسي و جديدي در Visual Studio ايجاد كرده و آن را با سيستم عامل هاي مختلف هر چه بيشتر سازگار كند.
قرار است امكانات Teamprise Client Suite به محصولات Visual Studio اضافه شده و نتيجه اين تغييرات در Visual Studio 2010 قابل ملاحظه باشد.
به دنبال بهبود نسبي شرايط اقتصادي جهاني و كاهش ركود در شركت هاي تجاري غول هاي دنياي آي تي و نرم افزار خريد شركت هاي كوچك وخلاق آي تي را از سر گرفته اند.

"از داس تا ويندوز 7 " (16)
وقتي ويندوز 7 با چشمان كاربران شعبده‌بازي مي‌كند


خبرگزاري فارس: يكي از تحولات اساسي ويندوز 7 افزوده شدن فناوري لمسي به آن به عنوان ابزاري براي برقراري ارتباط ميان كاربر و دستگاه است.

A0700760.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، از جمله بخش هايي از ويندوز 7 كه با فناوري لمسي سازگارند مي توان به يك برنامه مجازي نواختن پيانو، يك برنامه نقشه خوان و جهت ياب و نسخه اي لمسي از نرم افزار قديمي paint اشاره كرد كه البته مايكروسافت اولين بار در سال 2007 اطلاعاتي را در اين زمينه منتشر نمود و حتي برخي از اين برنامه ها را به نمايش گذاشت.
اما در حوزه امكانات گرافيكي نيز برخي تغييرات در ويندوز 7 اعمال شده است. اولين تغيير مهم مربوط به DirectX است كه كيفيت آن به خصوص براي اجراي روان و قدرتمندانه بازي هاي ويديويي اهميت فراواني دارد.
مهم ترين نكته در اين زمينه آن است كه قرار است Direct3D 11 به ويندوز 7 اضافه شود. Direct3D 11 در واقع نسخه اي پيشرفته تر از Direct3D 10.1 مي باشد كه اولين بار در Windows Vista Service Pack 1 و Windows Server 2008 به كار گرفته شد.
Direct2D و DirectWrite وكتورهاي گرافيكي جديدي هستند كه عملكرد سخت افزار را نيز در اين زمينه تسريع كرده و مبتني بر Direct3D 10 مي باشند.
از جمله ديگر تحولات گرافيكي ويندوز 7 گنجاندن پلاتفورم تازه اي موسوم به Windows Advanced Rasterization Platform (WARP) است. اين مولفه نرم افزاري تمامي امكانات سه بعدي Direct3D 10.0 و 10.1 را در خود دارد.
يكي ديگر از امكانات ويندوز 7 كه در ويندوز ويستا نيز وجود داشت، Desktop Window Manager (DWM) است. در ويندوز 7 شاهد استفاده از نسخه 10.1 اين نرم افزار بوده و عملكرد آن نيز به نحو چشمگيري بهبود يافته است.
براي اجراي صحيح DWM حداقل به يك كارت ويديوي سازگار با Direct3D 9 نياز داريم. هر چند با استفاده از امكانات سخت افزاري كمتر و محدودتر نيز مي توانيم DWM را اجرا كنيم. DWM از طيف گسترده اي از كارت هاي گرافيكي پشتيباني مي كند و كيفيت بصري ويندوز 7 را متحول مي نمايد.
ويندوز 7 از عمق رنگ 30 و 48 بيتي نيز پشتيباني مي كند كه اين مساله نيز تحول مهمي محسوب مي شود. حالت هاي ويديويي مورد پشتيباني در ويندوز 7 عبارتند از 16-bit sRGB، 24-bit sRGBT ،30-bit sRGB ، 30 بيت همراه با sRGB پيشرفته و داراي تنوع رنگي بيشتر و 48-bit scRGB.
يكي ديگر از تحولات مهم در ويندوز 7 مربوط به توانايي ها و امكانات موجود در آن براي برقراري ارتباطات ويديويي و همين طور شبكه اي است. در اين زمينه نكات متنوعي قابل ذكر است كه شامل پشتيباني از شبكه هاي بي سيم WWAN در كنار پشتيباني از شبكه هاي Wi-Fi، پشتيباني از شبكه هاي VWiFi كه از ظرفيت بيشتري در قياس با شبكه هاي عادي Wi-Fi برخوردارند، پشتيباني از فناوري هاي پيشرفته ويديويي AVCHD و Universal Video Class 1.1، پشتيباني از Protected Broadcast Driver كه استفاده از تيونرهاي تلويزيوني بر روي ويندوز 7 را تسهيل مي كند و پشتيباني از پردازنده هاي منطقي 256 است.

نسخه جديد نرم افزار "اكسچنج " مايكروسافت راهي بازار شد


خبرگزاري فارس: مايكروسافت روز گذشته جديدترين نسخه از نرم افزار Exchange e-mail server را عرضه كرد.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از تك وب، اين شركت مدعي است كه هزينه خريداري و استفاده از Exchange 2010 در مقايسه با نمونه هاي قبلي اين نرم افزار تا 70 درصد كمتر است.
مايكروسافت به غير از نسخه عادي نسخه اي تحت وب و مبتني بر فناوري نوپاي cloud computing را هم عرضه كرده كه هزينه استفاده از آن به ازاي هر كاربر از 10 تا 15 دلار در نوسان است.
در حال حاضر آي بي ام يكي از جدي ترين رقباي مايكروسافت در اين زمينه است كه هزينه استفاده از نرم افزار Lotus iNotes آن به ازاي هر كاربر تنها 3 دلار است. با اين حال مايكروسافت تسلط خود بر بازار پلاتفورم هاي ايميل مورد استفاده شركت هاي تجاري را حفظ كرده است.
هزينه خريد نسخه استاندارد اين نرم افزار 699 دلار و نسخه enterprise آن معادل 3999 دلار است.
پيش بيني مي شود كه شركت هاي تجاري ظرف 6 ماه آينده در مورد استفاده از نسخه جديد نرم افزار Exchange تصميم گيري كنند.

4 درصد بازار رايانه هاي شخصي در اختيار ويندوز 7


خبرگزاري فارس: ويندوز 7 شركت مايكروسافت در حال حاضر چهار درصد از بازار رايانه هاي شخصي را تسخير كرده است.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از آي دي جي، بررسي هاي موسسه نت اپليكيشن نشان مي دهد ويندوز 7 از اين لحاظ بسيار بهتر از ويندوز ويستا عمل كرده است. ويندوز ويستا پس از عرضه به شش ماه زمان نياز داشت تا بتواند چهار درصد از بازار رايانه هاي شخصي را از آن خود كند.
به طور كلي عدم استقبال از ويندوز ويستا كابوسي بزرگ براي مايكروسافت بوده است و اين شركت اميدوار است با موفقيت ويندوز 7 خاطرات تلخ گذشته را فراموش كند.
در مجموع نسخه هاي مختلف ويندوز 7 در حال حاضر 92.52 درصد از بازار سيستم هاي عامل را در جهان در كنترل خود دارند، نزديك ترين رقيب ويندوز سيستم عامل مك شركت اپل است كه تنها 5.27 درصد از بازار را در اختيار دارد و لينوكس با 0.96 درصد در رتبه سوم است.
البته ويندوز در آگوست 2009 حدود 93.06 درصد از بازار سيستم عامل ها را در اختيار داشت و پيش بيني ها حاكي است كه سيستم عامل هاي رقيب ويندوز در آينده سهم بيشتري را از بازار كسب كنند.

وصله‌هاي امنيتي جديد مايكروسافت از راه رسيد


خبرگزاري فارس: سرانجام مايكروسافت وصله هاي امنيتي جديد خود براي رفع آسيب پذيري نرم افزارهاي مختلف خود را عرضه كرد.
A0729896.jpg


به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، در ميان وصله هاي عرضه شده هيچ وصله اي براي ويندوز 7 عرضه نشده و ظاهرا علت آن است كه آسيب پذيري خاصي در اين ويندوز مشاهده نشده است.
كارشناسان امنيتي معتقدند هكرها و ويروس نويسان به زمان بيشتري براي شناسايي نقاط ضعف و اشكالات ويندوز 7 نيازمندند و به همين علت هنوز ويروس خاصي براي آلوده كردن ويندوز 7 عرضه نشده است.
عمده وصله هاي عرضه شده جديد توسط مايكروسافت مربوط به سيستم عامل ويندوز و نرم افزارهاي ورد و اكسل بوده و در صورت عدم نصب آنها هكرها مي توانند با اجراي كدهاي مخرب خود كنترل رايانه فرد قرباني را در دست بگيرند.
برخي وصله هاي عرضه شده هم مربوط به ويندوزهاي XP و ويستا هستند.

نت‌بوك‌هاي جديد با ويندوز 7 و ويستا راهي بازار شدند


خبرگزاري فارس: شركت اسوس از سري رايانه‌هاي قابل‌حمل Eee PC خود محصول جديدي با نمايشگر 6/11 اينچي و با نام 1101HA روانه بازار كرد.
A0748390.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينترنت‌نيوز، اين رايانه همراه به نسخه Home Premium سيستم‌عامل ويندوز ويستا مجهز شده است كه البته به گفته شركت سازنده، كاربران در صورت تمايل مي‌توانند آن را به ويندوز 7 ارتقاء دهند.
شركت اسوس به صورت همزمان نسخه ديگري از اين رايانه قابل‌حمل را با نام 1101HA-WP عرضه كرده كه روي آن نسخه Home Premium از سيستم‌عامل ويندوز 7 نصب شده است.
هر يك از اين دو رايانه همراه شامل 2 گيگابايت رم و 250 گيگابايت حافظه داخلي مي‌شوند و به پردازنده Atom Z520 اينتل مجهز شده‌اند.
پردازنده گرافيكي اين دو نت‌بوك GMA 500 است و باتري نصب شده روي آن مي‌تواند انرژي لازم براي 8 ساعت را در خود ذخيره كند.
بر اساس اخبار منتشر شده، نت‌بوك مدل 1101HA هم‌اكنون با قيمت 610 دلار وارد بازارهاي ژاپن شده است و از تعطيلات كريسمس به دست ديگر كاربران در سراسر جهان مي‌رسد.

آفيس 2004 و 2008 به روز شد


خبرگزاري فارس: مايكروسافت با به روز كردن نسخه هاي 2004 و 2008 از نرم افزار آفيس برخي مشكلات آنها را برطرف كرد.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي مگ، در نسخه سازگار با مك آفيس 2004 برخي آسيب پذيري ها برطرف شده تا مهاجمان نتوانند كدهاي آلوده خود را به رايانه فرد قرباني منتقل كنند.
نسخه سازگار با مك آفيس 2008 هم به روز شده تا تعدادي از مشكلات مربوط به ويرايش متون در آن برطرف گردد. با اين به روزرساني احتمال از كار افتادن آفيس در حين استفاده هم كاهش مي يابد.
تعدادي از وصله هاي عرضه شده براي آفيس 2008 سازگار با مك مربوط به نرم افزارهاي اكسل و پاورپوينت است.
به روزرساني آفيس 2004 مربوط به نسخه OS X 10.2.8 سيستم عامل مك و نسخه هاي جديدتر از آن است. به روزرساني آفيس 2008 هم براي سيستم عامل نسخه OS X 10.4.9 و نسخه هاي جديدتر انجام شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
موشواره جديد مايكروسافت با قابليت استفاده روي هر سطح


خبرگزاري فارس: موشواره بي‌سيم جديدي با نام Mobile Mouse 6000 روانه بازار شده است كه با قابليت‌هاي فراوان خود مي‌تواند محبوبيت زيادي بين كاربران كسب كند.
A0469915.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، طول، عرض و ضخامت اين موشواره به‌ترتيب 8/3، 4/2 و 7/1 اينچ است و نسبت به مدل قبلي خود با نام 3000 در اندازه كوچك‌تر ساخته شده است.
اين موشواره فناوري ويژه‌اي را موسوم به BlueTrack Technology در خود جا داده است كه به گفته مايكروسافت، به كاربر امكان مي‌دهد روي هر سطحي فعاليت كند و با مشكلي مواجه نشود.
اين موشواره به سيستم بي‌سيم قوي 4/2 گيگاهرتزي مجهز شده است كه از طريق سيگنال‌هاي مادون قرمز ارتباط خود را با رايانه برقرار مي‌كند و بر اين اساس، مايكروسافت آن را بر پايه فناوري ارتباطي بلوتوث توليد نكرده است.
اين موشواره 5 كليد مجزا دارد كه دو كليد آن در محل‌هاي استاندارد خود در قسمت چپ و راست دستگاه قرار گرفته‌اند، يك كليد چرخشي در قسمت مركزي واقع شده است و دو كليد ديگر هم در پهلوي موشواره قرار دارند. كليد چرخشي اين موشواره نسبت به انگشت كاربران حساس است و زماني كه دست روي آن قرار مي‌گيرد، به حساسيت بالا امكان حركت صفحه‌هاي باز شده در رايانه را به جهات مختلف فراهم مي‌كند.

اشتباه مايكروسافت و ابهام در موفقيت ويندوز7 نت‌بوك‌ها


خبرگزاري فارس: اگر چه گمانه زني ها از تسخير نت بوك ها توسط ويندوز 7 خبر مي داد، اما يك اشتباه استراتژيك توسط مايكروسافت اين موفقيت را در پرده اي از ابهام فرو برد.
A0748378.jpg


به گزارش فارس به نقل از كامپيوتر ورلد، با توجه به كارآيي و سهولت استفاده از ويندوز 7 بسياري بر اين باور بودند كه ويندوز 7 لينوكس را از ميدان به در خواهد كرد، اما مايكروسافت با نصب نسخه ابتدايي Starter Edition ويندوز 7 بسياري از خريداران نت بوك ها را نااميد كرده است.
اين نسخه از ويندوز كه تنها قابليت اجراي سه برنامه را به طور همزمان دارد و يك سيستم عامل ساده و ابتدايي محسوب مي شود چندان مورد اقبال كاربران نيست و 56 درصد كاربران نت بوك ها از كيفيت اين ويندوز ابراز نارضايتي كرده اند.
در حال حاضر 23 مدل از 28 مدل نت بوك عرضه شده از طريق سايت آمازون مجهز به اين نسخه از ويندوز هستند و پيش بيني مي شود با افزايش آگاهي عمومي در مورد كيفيت پايين Starter Edition استقبال و استفاده از آن كاهش يابد.

"از داس تا ويندوز 7 " (17)
ويندوز 7؛ سيستم عامل صرفه‌جو


خبرگزاري فارس: طراحان ويندوز 7 تلاش بسياري به عمل آورده اند تا از اشكالات سخت افزاري موجود در آن بكاهند تا از قفل شدن سيستم و هرگونه نقص غيرمنتظره جلوگيري كنند.

A0752289.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، در كنار اين مساله مايكروسافت مدعي است كه استفاده از ويندوز 7 موجب كاهش قابل ملاحظه مصرف انرژي مي شود. در كنار تغييرات اعمال شده توسط مايكروسافت در ويندوز 7 بدين منظور، پردازنده ها و چيپ ست هاي مدرن طراحي شده توسط شركت هايي مانند اينتل هم در كاهش مصرف انرژي در زمان استفاده از ويندوز 7 نقش شاياني داشته اند.
در ويندوز 7 مفهومي به نام timer coalescing يا به هم آميختگي زمان مطرح شده كه منظور از آن طراحي فرايندهايي به منظور كاهش مصرف انرژي توسط پردازنده مركزي رايانه يا CPU است. نتيجه اجراي اين فرايند آن است كه انجام برخي امور (مانند باز كردن برنامه هاي كاربردي مختلف يا استفاده از درايورها) كه به طور مكرر و در فواصل مختلف انجام مي شد و انرژي زيادي را از رايانه مصرف مي كرد، از اين پس در يك زمان و تنها يك بار صورت مي گيرد و در نتيجه در مصرف انرژي صرفه جويي مي شود.
تا قبل از عرضه ويندوز 7 سيستم با هر وسيله اي كه به رايانه متصل مي شد به صورت مجزا و منفرد برخورد كرده و كاركردهاي مربوط به آن را به طور مستقل مديريت مي كرد. اين وضعيت devnode نام داشت و در قالب آن مجموعه اي از امكانات و قابليت ها و همين طور يك وضعيت براي آن دستگاه تعريف مي شد.
چنين برخوردي با دستگاه هاي مختلف اگر چه براي دستگاه هايي با تنها يك كاركرد (مانند صفحه كليد يا اسكنر) مناسب بود، اما قادر به مديريت عملكرد و كاركرد دستگاه هايي با چندين كاركرد مختلف يا كاركردهاي تركيبي نبود. منظور دستگاه هايي است كه به طور همزمان فاكس، چاپگر و اسكنر هستند يا ابزاري كه امكانات وب كم و ميكروفون را در آن واحد در خود دارند.
در ويندوز 7 درايورها و اطلاعات مربوط به وضعيت يك دستگاه براي دستگاه هاي چندكاره را مي توان در قالب مجموعه هاي مجزا گروه بندي و دسته بندي كرد و سپس آنها را تحت عنوان Devices and Printers در بخش Control Panel به عنوان يك واحد مجزا در اختيار كاربران قرار داد. اين قابليت از طريق يك سرويس جديد Plug and Play (وصل كن و اجرا كن) به نام ContainerID فراهم آمده كه البته برخي شركت هاي سازنده ابزار الكترونيك به تازگي آن را به طور پيش فرض در توليداتشان مي گنجانند. البته مي توان تنظيمات مربوطه را در ويندوز 7 و به ترتيبي كه شرح داده شد ايجاد كرد و براي دستگاه هاي مختلف تعريف كرد.
در نسخه هاي قديمي ويندوز كه قبل از ويندوز 7 عرضه شده بودند، قابليتي موسوم به Disk Defragmenter وجود داشت كه با اجراي آن سيستم عامل و بخش هاي مختلف آن مرتب شده و سرعت و كارآيي رايانه بيشتر مي شد. به جاي اين قابليت از SSD TRIM command استفاده شده كه با سرعت و دقت بيشتري فايل هاي پراكنده و نامنظم را مرتب كرده و كارآيي را سيستم عامل را بالاتر مي برد.
فرمت پارتيشن هاي مختلف در ويندوز 7 هم با استفاده از فناوري پيشرفته تري صورت مي گيرد كه سرعت اين كار را در عين حفظ كيفيت كار تا 50 درصد بالاتر مي برد.

ولفارم آلفا به بينگ افزوده شد


خبرگزاري فارس: مايكروسافت با هدف تقويت جستجوگر بينگ خود موتور جستجوي مفهومي ولفارم آلفا را به عنوان يكي از ابزار خدماتي بينگ به آن افزود.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از وي ان يونت، با توافق به عمل امده بين دو طرف كاربران بينگ مي توانند از ابزار جستجوي اين سايت و همين طور الگوريتم هاي پيشرفته جستجو در آن بهره مند شوند.
انتظار مي رود تكميل اين فرايند تا چند روز آينده به طول بينجامد و پس از آن كاربران مي توانند به طور كامل از مزاياي آن بهره مند شوند. ارائه اطلاعات تكميلي و مفيد مهم ترين هدف اين همكاري اعلام شده تا به عنوان مثال زماني كه كاربران در جستجوي يك غذا يا دستورالعمل پخت هستند، اطلاعات تغذيه اي مرتبط نيز به طور كامل براي آنها به نمايش دربيايد.
افزايش ترافيك موتور جستجوي بينگ و افزايش اطلاعات رژيمي و تغذيه اي از جمله ديگر مزاياي اين همكاري است.
كارشناسان معتقدند اگر چه اين ابتكار عمل در نوع خود قابل توجه است، اما به نظر مي رسد كه براي به چالش كشيدن گوگل كمي دير شده باشد.

مايكروسافت: از سيستم عامل مك در طراحي ويندوز 7 الهام نگرفته‌ايم


خبرگزاري فارس: مايكروسافت به سرعت برخي اخبار منتشر شده در مورد طراحي رابط كاربري ويندوز 7 با الهام گرفتن از سيستم عامل مك شركت اپل را رد كرد.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي پرو ماجرا از آنجا آغاز شد كه سيمون آلدوس يكي از مديران شركت مايكروسافت در مصاحبه اي گفت: بسياري از مردم فكر مي كنند كه سيستم عامل مك اپل بسيار جالب است، گرافيك خوبي دارد و استفاده از آن آسان است. ما در ويندوز 7 تلاش كرده ايم تا چشم انداز آن مشابه با مك باشد و از نظر گرافيكي نيز كاربر احساس كند در حال استفاده از رايانه مك است.
به دنبال اين اظهار نظر مايكروسافت با صدور بيانيه اي هرگونه كپي برداري و تقليد از سيستم عامل مك اپل را رد كرد و اعلام نمود كه مايكروسافت براي ارتقاي كيفيت رابط كاربري ويندوز 7 تلاش بسياري به عمل آورده است، اما فناوري به كار گرفته شده مبتني بر همان چيزي است كه اولين بار در ويستا مشاهده شد و بسيار باثبات تر از فناوري سيستم عامل مك مي باشد.
در اين بيانيه اظهارات آلدوس غيردقيق و ناشي از عدم اطلاع كافي دانسته شده است.

"از داس تا ويندوز 7 " (18)
جادوي 7 با حافظه‌هاي فلش و كارت‌هاي حافظه


خبرگزاري فارس: پشتيباني از فرمت فايل VHD يا هارد ديسك مجازي يكي ديگر از تغييراتي است كه در ويندوز 7 ايجاد شده كه البته اين تغيير مربوط به نسخه هاي Enterprise و Ultimate ويندوز 7 است.

A0700760.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، فايل هاي VHD را مي توان مانند فايل هاي هادي خلق و ايجاد و از آنها استفاده كرد. اما نكته مهم آن است كه نصب، بوت و اجراي ويندوز 7 با استفاده از درايو VHD نيز ممكن است. در نتيجه روش جديدي براي بوت نسخه هاي مختلفي از ويندوز با عرضه ويندوز 7 به وجود آمده و در حالي كه مي توان يك نسخه از ويندوز 7 را از روي هارد ديسك عادي بوت كرد، نسخه ديگر را مي توان بر روي هارد مجازي يا VHD نصب كرده و از روي آن بوت نمود.
البته برخي از امكانات ويندوز مانند hibernation و Bitlocker در صورت بوت سيستم عامل از طريق VHD در دسترس نخواهند بود.

در مورد پارتيشن بندي ديسك ها هم شاهد تغييراتي در ويندوز 7 هستيم. در حالت پيش فرض ساختار پارتيشن بندي در ويندوز 7 به گونه اي است كه دو پارتيشن مجزا خلق مي شود. پارتيشن اول براي بوت كردن و حالت BitLocker است و سرويس احياي ويندوز يا Windows Recovery نيز از اين طريق اجرا مي شود. اما پارتيشن دوم مربوط به نصب سيستم عامل است.

ويندوز 7 در ارتباط با ابزار و وسايل اضافه و حذف شدني به سيستم يا Removable Media نيز تغييراتي داشته است. در صورت افزودن ابزاري چون حافظه فلاش، حافظه دوربين به ويندوز 7 ، تمهيداتي انديشيده شده تا افزودن و حذف كردن حافظه هاي مختلف به / از ويندوز با صرف حداقل زمان و تداخل صورت گرفته و همچنين پس از شناسايي و افزوده شدن يك ابزار از اين طريق به ويندوز براي شناسايي آن نيازي به بوت و راه اندازي مجدد سيستم نباشد.

علاوه بر اين ابزاري كه بدين شكل براي رايانه قابل شناسايي مي‌شوند، به جاي آنكه بر مبناي اسامي الفبا و در قالب درايورهاي جديد شناسايي شده و نامگذاري شوند، بر اساس نامشان نامگذاري مي شوند. اين روالي بود كه در ويندوزهاي ME، 2000 و ويستا هم وجود داشته است.

قابليت BitLocker نيز با رمزگذاري ابزاري همچون حافظه هاي فلاش و درايوهاي USB در ويندوز 7 كاملا تقويت شده است. بنابراين كاربران ويندوز 7 مي توانند به گونه اي برنامه ريزي كنند كه يا حافظه هاي فلاش به طور خودكار پس از اتصال به رايانه خوانده شوند و يا براي دسترسي به اطلاعات آنها نياز به استفاده از كلمه عبور باشد.

بحث بر سر سرعت بوت ويندوز 7 و ادعاي كاهش مدت زمان لازم براي راه اندازي كامل اين سيستم عامل از جمله مسائلي است كه طي هفته هاي اخير بسيار بحث انگيز شده است. زمان بوت ويندوز ويستا در بهترين حالت كمتر از 30 ثانيه بود، هر چند اين رقم معمولا به علت نصب برنامه ها و نرم افزارهاي جانبي بر روي رايانه افزايش مي يافت.
مايكروسافت كه از حساسيت عمومي در مورد اين مساله اطلاع داشت از آگوست سال 2008 تيم ويژه اي را مسئول تحقيق و بررسي در مورد علل افزايش سرعت بوت ويندوز 7 كرد و تلاش نمود تا اين زمان را كاهش دهد. هدف اين گروه افزايش تعداد سيستم هاي رايانه اي اعلام شد كه مدت زمان بوت اندكي داشتند.
در حال حاضر ادعا مي شود كه زمان بوت ويندوز 7 كمتر از 25 ثانيه است، هر چند كه اين ادعا توسط برخي متخصصان زير سوال رفته و آنها مي گويند مدت زمان بوت ويندوز 7 و ويندوز ويستا تفاوت محسوسي با يكديگر ندارد.

فعاليت فروشگاه اينترنتي مايكروسافت ويژه تلفن‌هاي همراه


خبرگزاري فارس: شركت مايكروسافت به منظور رقابت بيشتر با اپل فروشگاه اينترنتي Windows Marketplace براي تلفن‌هاي همراه را راه‌اندازي كرد.
A0710679.jpg


به گزارش فارس به نقل از سي‌نت، اين مركز كه شباهت زيادي به فروشگاه اينترنتي Android Market گوگل دارد، به صاحبان گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر سيستم‌عامل ويندوزموبايل 5/6 امكان مي‌دهد به سادگي ابزارها و نرم‌افزارهاي مورد نظر خود را پيدا كرده و آن‌ها را خريداري كنند.
فروشگاه Windows Marketplace بر خلاف App Store آيفون و App World گوشي‌هاي بلك‌بري، به كاربران امكان مي‌دهد تا ابزارهاي مورد نظر خود را با جست‌وجو، بررسي فايل‌هاي موجود و در اختيار داشتن ليست نرم‌افزارها و ابزارها پيدا كنند.
در اين ميان تصاوير ابزارها، امتيازبندي آن‌ها و جزئيات مربوط به كاربرد آن‌ها به كاربر كمك مي‌كند تا نرم‌افزار مورد نظر خود را دقيق‌تر پيدا كنند و در زمان كم، به سادگي آن را خريداري كنند.
در اين مركز كاربران مي‌توانند مانند فروشگاه App World گوشي‌هاي بلك‌بري به صورت مستقيم و بدون نياز به رايانه شخصي، نرم‌افزار مورد نظر خود را روي گوشي نصب كنند.

راه اندازي نسخه اختصاصي بينگ در انگليس


خبرگزاري فارس: مايكروسافت به طور رسمي نسخه اختصاصي موتور جستجوي خود را در انگليس را راه‌اندازي كرد.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از اينترنت ويك، اين نسخه داراي تفاوت هاي قابل توجهي با نسخه آمريكايي بينگ است.
اكثر موتور جستجوهاي بزرگ و شناخته شده نسخه هاي اختصاصي از سرويس هاي خود را متناسب با نيازهاي كاربران كشورهاي مختلف راه اندازي مي كنند.
مايكروسافت مدعي است بينگ با تجزيه و تحليل رفتار كاربران اطلاعات دقيق و متناسب با نيازهاي آنان را در اختيارشان مي گذارد.
اين شركت مي گويد با دريافت بازخوردهاي كاربران امكانات نسخه بريتانيايي بينگ را ارتقا خواهد داد و تلاش خواهد كرد خدمات خود را بر طبق نيازهاي كاربران ارائه دهد.
بينگ روز گذشته برخي امكانات موتور جستجوي ولفارم آلفا را به فهرست خدمات خود افزود.

اميد مايكروسافت به موفقيت موتور جستجوي بينگ


خبرگزاري فارس: اگر چه مايكروسافت در زمينه ارائه خدمات جستجو سابقه خوب و موفقيت چنداني نداشته، اما كارشناسان معتقدند بينگ شرايط را براي اين شركت تغيير داده است.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از زد دي نت، بينگ از طريق ارائه خدمات متنوع جستجو و همكاري با جستجوگرهاي نوپا و قدرتمندي همچون ولفارم آلفا، گوي سبقت را از رقبا بربايد.
مايكروسافت سرمايه گذاري سنگيني بر روي بينگ به عمل آورده و منابع و نيروي انساني زيادي را به آن اختصاص داده است و به همين علت احتمال مي رود كه گوگل در آينده نه چندان دور با يك چالش جدي از سوي بينگ روبرو شود.
بينگ كه حدود يك سال پيش راه اندازي شده، در همين مدت كم با استقبال قابل توجهي مواجه شده و درصد قابل توجهي از تعداد جستجوهاي اينترنتي را به خود اختصاص داده، هر چند هنوز براي قضاوت در اين زمينه نياز به گذشت زمان بيشتري است.

آغاز استفاده تجاري مايكروسافت از ويندوز 7


خبرگزاري فارس: شركت مايكروسافت اعلام كرد علاقه‌مندان به انتشار انواع تبليغات از طريق ويندوز 7 مي توانند طرح هاي خود را در اين زمينه ارائه كنند.
A0752289.jpg


به گزارش فارس به نقل از نت ورلد، در حال حاضر چند شركت بزرگ اتومبيل سازي، توليد اغذيه و حتي استوديوهاي فيلم سازي براي انتشار تصاوير پس زمينه دسكتاپ ويندوز 7 با علائم تجاري خود با مايكروسافت به توافق رسيده اند.
قرار است مايكروسافت نسخه هايي از ويندوز همراه با اين تبليغات تجاري را ظرف هفته هاي آينده به تدريج روانه بازار كند. مايكروسافت همچنين تم هايي را براي ويندوز 7 طراحي كرده كه در آنها به طور غيرمستقيم براي جستجوگر بينگ، كنسول بازي XBOX ، دستگاه Zune تبليغ شده است.
احتمال مي رود مايكروسافت در آفيس 2010 نيز برنامه هاي مشابهي را اجرا كند.
استقبال گسترده و مناسب از ويندوز 7، مايكروسافت را به كسب سود تجاري مناسب از محل فروش اين سيستم عامل و تبليغات جانبي مرتبط اميدوار كرده است.

"از داس تا ويندوز 7 " (19)
تلويزيون و اينترنت به هم پيوند مي‌خورد


خبرگزاري فارس: يكي از تحولات مهم به وجود آمده در ويندوز 7، افزوده شدن امكانات متنوع چند رسانه‌اي به آن است.

A0700767.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، با توجه به ارائه هزاران نرم افزار و سرويس آنلاين در فضاي مجازي براي رفع نيازهاي چندرسانه‌اي كاربران، رايانه مايكروسافت كه قصد دارد از اين قافله پرشتاب عقب نيفتد در اين بخش از ويندوز هم تحولاتي را به وجود آورده است.
يكي از مهم ترين اين تحولات به Windows Media Center سيستم عامل ويندوز 7 بازمي گردد. در مجموع اين نرم افزار از نظر طراحي و امكانات شرايط و ويژگي هاي نسخه هاي قبلي ويندوز 7 را حفظ كرده است، اما مجموعه اي از تحولات در رابط كاربري آن به وجود آمده تا اقبال كاربران به آن حفظ شود.
در اين زمينه مي توان به طراحي ميان برهاي متعدد و تسهيل امكان فهرست كردن فايل هاي موجود و جستجو در آنها اشاره كرد. نمايش ويديوهاي با كيفيت بسيار بالاي H.264 هم در داخل محيط سيستم عامل و هم در ديگر ابزار وابسته به ويندوز و رايانه مانند كنسول بازي Xbox 360 از جمله امكانات قابل ذكر Windows Media Center است.
يكي ديگر از تحولات Windows Media Center افزوده شدن يك راهنماي كوچك و مفيد، يك ميله ابزار، قابليت تغيير رنگ سريع محيط و محتواي اينترنتي غني به آن است. از سوي ديگر اين نرم افزار هم اكنون از چهار استاندارد تلويزيوني مهم QAM، ATSCT ، CableCARD، NTSC در كنار ديگر استانداردهاي مطرح و شناخته شده پشتيباني مي كند.
در صورت گشت و گذار كاربر در media library اين نرم افزار، آيتم هايي كه فاقد album art يا شناسنامه هنري باشند، با استفاده از برخي حروف و رنگ هاي خاص به طور كامل از ديگر فايل ها متمايز مي شوند و كاربر مي تواند با جستجو در اينترنت اطلاعات آنها را تكميل كند. از سوي ديگر قابليت نمايش به شكل slideshow يا همراه با تصاوير مجزا به اين بخش افزوده شده است.
اين نرم افزار براي پشتيباني از نمايش برنامه هاي تلويزيوني مجهز به يك بسته ويژه امكانات موسوم به TV Pack است كه در سال 2008 توسط مايكروسافت عرضه شده بود. پشتيباني از تلويزيون هاي كابلي و ديگر استانداردهاي تلويزيوني متداول در آمريكاي شمالي از جمله امكانات اين بسته است. مايكروسافت همچنين يك نرم افزار كوچك كاربردي يا gadget را هم براي Windows Media Center عرضه نموده است.
نرم افزار مذكور در كنار پشتيباني از پخش تلويزيوني از دهها فرمت مشهور صوتي و تصويري اعم از MP4، MOV، 3GP، AVCHD، ADTS، M4Aو WTV و همين طور H.264، MPEG4-SP ، ASP/DivX/Xvid، MJPEG، DV، AAC-LC، LPCMپشتيباني مي نمايد.

"ايكس‌باكس لايو " ركورد شكست


خبرگزاري فارس: مركز بازي‌هاي آنلاين Xbox Live وابسته به شركت مايكروسافت طي هفته گذشته يكي از بزرگترين روزهاي خود را پشت‌سر گذاشت و توانست ركورد تازه‌اي را در زمينه تعداد كاربران آنلاين به‌دست آورد.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از جي‌4تي‌وي، مقامات ارشد شركت مايكروسافت اعلام كردند كه در هفته گذشته طي يك روز به صورت همزمان دو ميليون كاربر آنلاين در مركز Xbox Live حضور يافتند و اين مسئله موجب شد تا ركورد تازه‌اي از تعداد كاربران آنلاين در اين سايت به‌دست آيد.
"ميجر نلسون " سخنگوي مركز Xbox در شركت مايكروسافت هم‌اكنون با برگزاري مراسمي اين خبر را اعلام كرده است و پيش‌بيني مي‌كند كه موفقيت‌هاي بيشتري در آينده از آن كنسول بازي Xbox و سيستم‌هاي وابسته به آن شود.
كسب ركورد جديد در تعداد كاربراني كه به صورت همزمان در Xbox Live حضور يافتند در حالي بوده است كه مايكروسافت از هفته گذشته استفاده از اين سرويس اينترنتي را براي برخي كاربران ممنوع كرد و در مجموع گفته شد كه يك ميليون نفر از تعداد اين مركز كاسته شد.
به گفته مايكروسافت، بازي Call of Duty: Modern Warfare 2 مهم‌ترين مسئله‌اي بود كه موجب شد بار ديگر كاربران به اين پايگاه اينترنتي رجوع كنند.

"از داس تا ويندوز 7 " (19)
ماجراي انگشت نگاري ويندوز 7 از كاربران براي تشخيص هويت


خبرگزاري فارس: امنيت يكي از مهم ترين نگراني ها و دغدغه هاي كاربران ويندوز بوده و مايكروسافت هم در اين زمينه هميشه با انواع مشكلات و نارسايي ها مواجه بوده است.

A0752289.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، مايكروسافت در واكنش به اين دغدغه ها و نگراني ها Windows Security Center را به Windows Action Center تغيير نام داده و تمهيدات جديدي را نيز در اين زمينه در نظر گرفته تا امنيت و پايداري رايانه ها را افزايش دهد.
در اين بخش يك رابط كاربري جديد براي كنترل حساب هاي كاربري كاربران در نظر گرفته شده كه هشدارها و اخطارهايي را در چهار سطح مختلف ارائه مي كند. ابزار مكان يابي نيز در اين بخش از ويندوز 7 گنجانده شده كه به طور پيش فرض فعال نيست. اما در صورت فعال شدن كاربر مي تواند آن را براي برخي برنامه هاي خاص و ضروري فعال كند.
در ويندوز 7 امكانات ديگري هم در نظر گرفته شده تا كپي برداري غيرمجاز از محتواي صوتي و تصويري به آساني ممكن نباشد. قابليت PUMA در ويندوز 7 به نحوي سخت گيرانه بر محتواي فايل هاي صوتي و تصويري نظارت مي كند و در صورتي كه تشخيص دهد كپي رايت يك فايل يا محتواي خاص رعايت نشده، مانع از پخش و اجراي آن مي شود و به كاربر توصيه مي كند مجوز يا ليسانس مشاهده يا شنيدن آن فايل را دريافت كند.

** ويژگي هاي بيومتريك

يكي ديگر از نوآوري هاي موجود در ويندوز 7 امكانات بيومتريك آن يا Windows Biometric Framework مي باشد. علم بيومتريك به معناي بهره مندي از ويژگي هاي انساني اعم از اثر انگشت، وضعيت عنبيه چشم براي شناسايي افراد است. در ويندوز 7 از اثر انگشت به عنوان يك مشخصه استاندارد و بي همتاي انساني به منظور شناسايي افراد صاحب صلاحيت كه حق استفاده از سيستم را دارند، استفاده مي شود.
در نسخه هاي قبلي ويندوز مايكروسافت، سازندگان سخت افزارهاي بيومتريك ملزم به طراحي تجهيزات كامل نرم افزاري به منظور پشتيباني از سخت افزارهاي ساخت خود بودند و به عنوان مثال بايد درايورهاي مرتبط، كيت هاي نرم افزاري و برنامه هاي كاربردي مرتبط را خود طراحي مي كردند. اما Windows Biometric Framework به گونه اي طراحي شده كه كاركردهاي اساسي و مهم بيومتريك به طور پيش فرض در آن گنجانده شده تا ناسازگاري هاي سخت افزاري و نرم افزاري به حداقل برسد و پشتيباني از ابزار و امكانات بيومتريك افزايش يابد.
در همين راستا Control Panel جديدي به نام Biometric Device Control Panel به ويندوز 7 اضافه شده كه رابط كاربري آن قادر به حذف يا تغيير اطلاعات بيومتريك ذخيره شده، رفع اشكال و راه اندازي يا از كار انداختن انواع سيستم هاي لاگين مبتني بر فناوري بيومتريك است. پيكربندي بيومتريك با استفاده از تنظيمات موجود در بخش Group Policy هم قابل تغيير است.

مهاجرت كاربران ويستا به ويندوز 7 بيش از كاربران ايكس‌پي است


خبرگزاري فارس: نتايج يك بررسي نشان مي دهد كاربراني كه از ويندوز ايكس پي استفاده مي كنند تمايل كمتري به مهاجرت به ويندوز 7 دارند.
A0700760.jpg


به گزارش فارس به نقل از آي دي جي، در مقابل كاربران ويندوز ويستا با سرعت بيشتري به ويندوز 7 كه جديدترين سيستم عامل عرضه شده توسط مايكروسافت است مهاجرت مي كنند.
در حال حاضر 4 درصد از رايانه هاي جهان مجهز به سيستم عامل ويندوز 7 هستند و همين امر نشانگر استقبال خوب از ويندوز 7 در همين مدت كوتاه عرضه آن است. در مقابل 64 درصد كاربران كماكان از ويندوز XP بهره مي گيرند.
كارشناسان مي گويند با توجه به آنكه به روزرساني مستقيم ويندوز XP به 7 ممكن نيست و كاربران بايد نسخه جديدي از اين ويندوز را با صرف هزينه بالا خريداري كنند، تمايل به نصب ويندوز 7 در ميان كاربران ويندوز XP كمتر است.
در مقابل كاربران ويندوز ويستا كه قادر به به روزرساني سريع به ويندوز 7 با صرف هزينه اي اندك هستند از آن استقبال بيشتري كرده اند.
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
868
لایک‌ها
61
البته سیستم ها هم تاثیر داره خیلیها فقط Xp روی سیستمشون اجرا میشه
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (20)
تغييرات كوچك اما كارساز در ويندوز 7


خبرگزاري فارس: امكانات مديريتي ويندوز 7 نيز در نوع خود جالب توجه است و ويژگي ها و قابليت هاي زيادي را در بر ميگيرد.

A0700760.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، برخي از اين امكانات را به شرح زير مي توان طبقه بندي كرد.
افزودن قابليتي موسوم به DirectAccess كه يك فناوري *** يا ايجاد شبكه هاي شخصي مجازي بر مبناي پروتكل پيشرفته IPv6 و IPsec مي باشد.
BranchCache كه يك سيستم cache براي تسهيل دسترسي به فايل هاي ذخيره شده بر روي شبكه هاي رايانه اي مي باشد.
AppLocker كه مجموعه اي از تنظيمات بخش Group Policy ويندوز 7 است كه اجراي برنامه هاي كاربردي مختلف بر روي شبكه هاي رايانه اي شركت هاي مختلف را با محدوديت هاي خاص مواجه كرده و به مديران شبكه ها امكان مي دهد تا بر حسب نيازهاي خود در اين زمينه برنامه ريزي كرده و تصميم گيري كنند.
در همين بخش براي رفع اشكالات و ابهامات احتمالي كاربران و كمك به آنها نيز تمهيدات و امكاناتي در نظر گرفته شده است.
در كنار مباحث مربوط به مديريت و هدايت ويندوز 7 ، اشاره به تغييرات ايجاد شده در برخي سرويس ها و نرم افزارها كه به طور پيش فرض در ويندوز 7 وجود دارند نيز خالي از لطف نيست. يكي از تحولات جالب در ويندوز 7 مربوط به زماني است كه قرار است صفحه دسكتاپ ويندوز تكميل شده و در دسترس كاربر قرار گيرد.
روال عادي در ويندوزهاي قبلي اين بوده كه صفحه مذكور موسوم به صفحه start-up سياه و فاقد هرگونه ويژگي خاصي بوده است، اما در ويندوز 7 اين صفحه داراي يك انيميشن رنگي است كه محتواي آن را چهار توپ به رنگ هاي قرمز، زرد، سبز و آبي تشكيل مي دهند. اين توپ ها پس از گردش به دور هم پس از چند ثانيه لوگوي درخشان ويندوز را شكل مي دهند. البته مشاهده اين انيميشن كوتاه تنها زماني براي كاربران ممكن است كه دقت تصوير را معادل 768 پيكسل و به بالا تعريف كنند. در صورتي كه دقت تصوير كمتر از اين رقم باشد، صفحه start-up به صورت سياه رنگ و به شكل سابق به نمايش درمي آيد.
يكي از تغييرات نسبتا مهمي كه توسط مايكروسافت در ويندوز 7 ايجاد شده مربوط به نسخه Starter آن است. نسخه Starter ويندوز ويستا كه براي كاربران مبتدي و شهروندان كشورهاي در حال توسعه طراحي شده بود و نسبتا ارزان قيمت نيز بود، تنها مي توانست در آن واحد سه برنامه و نرم افزار را اجرا كند. اين محدوديت به مذاق بسياري از كاربران ويندوز خوش نيامد و باعث شد از اين نسخه استقبال نشود. مايكروسافت با عبرت گرفتن از اين اشتباه محدوديت مذكور را در نسخه Starter ويندوز 7 برطرف كرده است.
يكي از برنامه هاي ساده اما نسبتا مهم ويندوز 7 كه دستخوش تغيير شده، ماشين حساب اين سيستم عامل است. اين ماشين حساب از نوطراحي شده و امكانات زيادي اعم از حالات برنامه نويسي و آمار به آن افزوده شده است. تبديل واحد ها هم از جمله ديگر قابليت هاي ماشين حساب ويندوز 7 است. تغيير گرافيكي ماشين حساب ويندوز 7 براي اولين بار پس از طراحي آن در ويندوز 95 اتفاق افتاده و در نتيجه يكي از آخرين اجزاي دست نخورده ويندوز طي 14 سال اخير سرانجام دستخوش تحول شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
آماده‌باش فروشگاه اينترنتي مايكروسافت براي نسخه‌هاي ويندوزموبايل


خبرگزاري فارس: مايكروسافت سيستم فروشگاه اينترنتي Windows Marketplace را به‌گونه‌اي تغيير داده است كه صاحبان گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر تمامي نسخه‌هاي سيستم‌عامل ويندوزموبايل مي‌توانند به اين مركز مراجعه كرده و برنامه‌ها و ابزارهاي مورد نظر خود را از آن بارگذاري كنند.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي‌سي‌ورلد، مايكروسافت توضيح داد كه از اين پس صاحبان گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر نسخه‌هاي 0/6 و 1/6 از سيستم‌عامل ويندوزموبايل نيز مي‌توانند برنامه‌هاي كاربردي مورد علاقه خود را از فروشگاه اينترنتي Windows Marketplace دريافت كنند.
اين فروشگاه اينترنتي پيش‌تر به گونه‌اي بود كه فقط صاحبان گوشي‌هاي هوشمند مبتني بر ويندوزموبايل 5/6 توانايي دريافت برنامه از آن را داشتند.
بر اساس اخبار منتشر شده، هم‌اكنون بيش از 800 نرم‌افزار و ابزار كاربردي در اين فروشگاه اينترنتي ارايه شده است. اين مركز در ماه اكتبر راه‌اندازي شده بود و از آن زمان تاكنون تعداد برنامه‌هاي ارايه شده روي آن تا سه برابر افزايش يافته است.
"تاد بريكس " مدير مركز خدمات موبايلي و مديريت پلتفورم محصولات مايكروسافت توضيح داد: ممكن است كاربران قابليت مشاهده همه برنامه‌ها و ابزارهاي ارايه شده روي اين فروشگاه اينترنتي را نداشته باشند. هر كاربر بر اساس موقعيت جغرافيايي خود يا بر اساس قابليت‌هايي منحصر به‌فرد گوشي خود، برنامه‌هاي مورد نياز و كاربردي خود را مشاهده مي‌كند.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"آزور " مايكروسافت ژانويه از راه مي رسد


خبرگزاري فارس: مايكروسافت با هدف عقب نماندن در بازار خدمات كلود كامپيوتينگ، ويندوز آزور را با امكانات شبكه‌اي در اول ژانويه عرضه خواهد كرد.
A0710682.jpg


به گزارش فارس به نقل از آرس تكنيكا، پيش نمايش اين نسخه با امكانات كامل در ماه ژانويه قابل مشاهده خواهد بود و علاقه‌مندان بدون پرداخت هزينه مي توانند تا ابتداي ماه فوريه از خدمات در دسترس از اين طريق استفاده كنند.
از ابتداي ماه بعد يعني فوريه استفاده از خدمات آنلاين ويندوز آزور مستلزم پرداخت هزينه خواهد بود. اين هزينه ها قبلا در ماه جولاي به تفصيل اعلام شده بود.
تاكنون دهها هزار نفر ويندوز آزور را تست وبررسي كرده و در مورد امكانات آن نظر داده اند. در ماه ژانويه اگر چه كاربران به رايگان از ويندوز آزور استفاده مي كنند، اما مي توانند هزينه هاي اين استفاده را از طريق يكي از بخش هاي گنجانده شده در اين سرويس مشاهده كنند.
اين سرويس داراي امكاناتي بر مبناي فناوري .NET و پشتيباني از CGI، PHP و ديگر فناوري هاي مورد پشتيباني مايكروسافت و حتي شركت هاي ديگر بوده و SQL Azure نيز نسخه اي مشابه با SQL Server است.
برخي نرم افزارهاي تحت وب هم براي برقراري ارتباط و تبادل پيام در اين سرويس گنجانده شده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مايكروسافت: ويندوز 64 بيتي ويروسي نمي‌شود


خبرگزاري فارس: شركت مايكروسافت مدعي شد كاربراني كه از نسخه هاي 64 بيتي سيستم عامل ويندوز استفاده مي كنند، امنيت بيشتري دارند و بسيار بعيد است كه در اثر انتشار كدهاي آلوده دچار ويروس شوند.
A0710673.jpg


به گزارش فارس به نقل از كامپيوتر ورلد، كارشناسان امنيتي شركت مايكروسافت معتقدند كه ويندوز 64 بيتي بسيار ايمن طراحي شده و گزارش هاي منتشر شده از نيمه اول سال 2009 بدين سو نشان مي دهد كه تعداد بدافزارهايي كه موفق به آلوده كردن اين نوع ويندوز شده اند بسيار اندك است.
بررسي ها نشان مي دهد كه احتمال آلوده شده نسخه 64 بيتي ويندوز XP به ويروس 48 درصد كمتر از نسخه 32 بيتي و احتمال آلوده شدن نسخه 64 بيتي ويندوز ويستا به ويروس 35 درصد كمتر از نسخه 32 بيتي مي باشد.
اطلاعات مربوط به ويندوز 7 هنوز در اين بررسي منظور نشده ولي پيش بيني مي شود كه ايمني نسخه 64 بيتي ويندوز 7 هم بسيار بيشتر از نسخه 32 بيتي باشد.
 
بالا