• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار مایکروسافت و ویندوز

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
وصله‌هاي نرم‌افزاري كه سه‌شنبه هفته جاري براي سرويس پك شماره دو ويندوز اكس پي منتشر مي‌شوند، آخرين به روزرساني‌هاي امنيتي عرضه شده براي آن از سوي مايكروسافت خواهند بود.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پس از 13 ماه ژوييه اين محصول از فاز پشتيباني تمديد شده وارد پشتيباني آنلاين خود كمكي مي‌شود و به‌روزرساني‌هاي امنيتي و غيرامنيتي، ديگر براي آن موجود نخواهند بود.

در عوض دست كم به مدت يك سال مقالات پايگاه داده آنلاين مايكروسافت، ابزار كمك به رفع ايراد و منابع ديگر براي كمك به مشتريان در جهت رفع مشكلات معمولي فراهم مي‌شوند.

با اين شرايط بهترين گزينه براي كاربراني كه هم‌چنان مايل به استفاده از ويندوز اكس پي هستند، نصب سرويس پك شماره سه اين سيستم عامل است.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
46 درصد از كاربران ويندوز 7 از نسخه 64 بيتي استفاده مي كنند

خبرگزاري فارس: استفاده از نسخه 64 بيتي ويندوز 7 در ميان كاربران اين سيستم عامل افزايش چشمگيري يافته است.

به گزارش فارس به نقل از ديلي تك، در حالي كه تنها 11 درصد از كاربران ويندوز ويستا از نسخه 64 بيتي آن استفاده مي كردند اين رقم در ميان كاربران ويندوز 7 به 46 درصد افزايش يافته كه در نوع خود بي نظير و استثنايي است.
ويندوز 64 بيتي از توان وظرفيت بسيار بيتشري براي اجراي برنامه ها و نرم افزارهايي برخوردار است كه منابع گسترده اي از حافظه دستگاه را اشغال مي كنند. به همين علت از اين نسخه از سيستم عامل ويندوز براي اجراي انواع بازي هاي ويديويي و برنامه هاي گرافيكي و چندرسانه اي و همين طور ديگر برنامه هاي سنگين نرم افزاري استفاده مي شود.
اولين بار مايكروسافت ويندوز XP را به صورت 64 بيتي عرضه كرد. اما در آن زمان كمتر از يك درصد از كاربران از اين نسخه عرضه كردند. اين رقم در مورد ويندوز ويستا 11 درصد شد و هم اكنون به 46 درصد رسيده است. گفتني است در حالي كه ويندوز 32 بيتي تنها مي تواند پاسخگوي 4 گيگابايت حافظه باشد، اين رقم در مورد ويندوز 64 بيتي به 192 گيگابايت مي رسد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ويندوز اكس پي كه 9 سال قبل در سال 2001 عرضه شد، هم‌چنان تا يك دهه ديگر همراه كاربران خواهد بود.
wh120-24.jpg


به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مايكروسافت به تازگي اعلام كرد به برخي از مشتريان امكان مي‌دهد تا ماه ژانويه 2020 مجوز دانگريد ويندوز اكس‌پي را خريداري كنند.

اين مجوزها به مشتريان اين شركت امكان مي‌دهد سيستم عامل ويندوز جديدتر خود را تغيير داده و درعوض از يك كپي قانوني قديمي‌تر آن استفاده كنند.

تنها مشترياني كه نسخه پروفشنال يا اولتيميت ويندوز سون را خريداري كرده‌اند، مي‌توانند به ويندوز اكس پي پروفشنال دانگريد داشته باشند.

مايكروسافت در ابتدا قصد داشت تا پايان ماه آوريل 2010 به مشتريان ويندوز سون اجازه دانگريد به ويندوز اكس‌پي را بدهد اما اين مهلت به سرعت تا ماه اكتبر 2011 تمديد شد و اكنون اين شركت مي‌گويد گزينه دانگريد را تا پايان دوره فروش ويندوز سون كه تا ماه ژانويه 2020 برنامه‌ريزي شده است، تمديد خواهد كرد.

اين اقدام با هدف جلب رضايت مشتريان تجاري صورت مي‌گيرد كه بسياري از آن‌ها با ناديده گرفتن ويندوز ويستا، از ارتقاء سيستم عامل سيستم‌هاي خود صرف نظر كرده‌اند. طبق اعلام مايكروسافت، تقاضاي شركت‌ها براي رايانه‌هاي جديدي كه اكس پي بتواند برروي آن‌ها اجرا شود، بالا مانده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
سيستم‌عامل ويندوز در سال 2019 حذف مي‌شود

به تازگي يك فيلم ويديويي در اينترنت منتشر شده است كه نشان مي‌دهد در سال 2019 ميلادي آرم‌نوشته ويندوز از ليست محصولات مايكروسافت حذف شده است.

به گزارش پي‌سي‌ورلد، "مايكروسافت در سال 2009 " فيلم ويديويي جديدي است كه به تازگي به نمايش درآمده و نسخه 5 دقيقه‌اي آن روي سايت خبري پي‌سي‌ورلد منتشر شده است.

اين فيلم تخيلي توسط مركز آزمايشگاه‌هاي مايكروسافت توليد شده است. اين گروه كه در شركت مايكروسافت مشغول به فعاليت هستند، "ايده‌هاي ارايه شده براي ساخت نمونه‌هاي اوليه از فناوري‌هاي جديد را مورد بررسي قرار مي‌دهند و اطلاعات كاربردي در اين زمينه را جمع‌آوري مي‌كنند ".

دستگاه‌هاي الكترونيكي دستي بسيار باريك و كاربردي و نمايشگرهاي بسيار باكيفيت به اندازه ديوار كه توسط علاقمندان به فيلم‌هاي ويديويي، دانشجويان و كارمندان ادارات مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در اين فيلم به‌نمايش درآمده، ابزارهاي "تام كروز " را در فيلم "گزارش اقليت " بي‌فايده مي‌نماياند. در اين فيلم ويديويي بر افزايش همكاري‌هاي بيشتر، بازيابي اطلاعات فوري و ارتباطات چندرسانه‌اي تاكيد فراوان شده است.

سطح اطلاعات شخصي كه در اين فيلم به نمايش درآمده باعث خواهد شد تا به‌مرور زمان برخي افراد از اين گردونه خارج شوند. در دقيقه 25 از اين فيلم نشان داده شده كه وضعيت بازرس و ناظر روي يك نقشه در شركت مشخص شده است.

اما بزرگترين بخش شگفت‌انگيز در اين فيلم به سيستم‌عامل محبوب مايكروسافت موسوم به ويندوز مربوط مي‌شود. در اين فيلم نشان داده شده كه در سال 2019 ميلادي آرم‌نوشته ويندوز، كليد Start و ديگر برندهاي مايكروسافت حذف شده است. مايكروسافت از چند سال قبل لشكركشي گسترده خود با شعار "ويندوز در همه‌جا " را كنار گذاشته است.

از ديگر نكات به‌نمايش درآمده در اين فيلم نيز عدم برقراري تماس‌هاي تصويري توسط كاربران در سال 2019 است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
محصولاتي كه مايكروسافت با آن‌ها وداع كرد

محدود كردن رسمي پشتيباني و انتشار وصله براي ويندوز 2000 و ويندوز اكس پي سرويس پك شماره دو، جديدترين مورد از اقدامات مايكروسافت براي كنار گذاشتن محصولات و فن‌آوري‌هايي است كه بيش‌تر از فايده خود عمر كرده‌اند يا هرگز در سطح بالايي مفيد نبودند.

در حالي كه برخي در صنعت بسيار مايلند مايكروسافت به كنار گذاشتن محصولات بيش‌تري (مانند اينترنت اكسپلورر 6) پيش از وارد شدن لطمات بيش‌تر از سوي آن‌ها سرعت دهد؛ اين غول نرم‌افزاري از آغاز سال 2010 تاكنون شماري از محصولات خود را كنار گذاشته است.

*پشتيباني و وصله‌هاي ويندوز 2000

مايكروسافت سه‌شنبه هفته گذشته آخرين وصله‌ها براي ويندوز 2000 و ويندوز اكس پي سرويس پك دو را منتشر كرد و اكنون برعهده خود كاربران است كه به سرويس پك شماره سه اين اكس پي يا ويندوز سون ارتقاء يابند. در اين ضمن برخي از ناظران پيش‌بيني كرده‌اند كه هكرها پيش از مهاجرت كاربران از اين نرم‌افزار قديمي، زمان پركاري پيش رو داشته باشند.

* تلفن‌هاي Kin

مايكروسافت كم‌تر از سه ماه پس از رونمايي نسل جديد تلفن‌هاي هوشمند Kin اعلام كرد توليد آن‌ها را متوقف مي‌كند و به‌جاي آن برروي عرضه نرم‌افزار ويندوز فون سون متمركز مي‌شود و ديگر اين تلفن‌ها را به بازار اروپا كه قرار بود در پاييز عرضه شوند، روانه نخواهد كرد.

گوشي‌هاي Kin نخستين تلفن‌هاي هوشمند عرضه شده از سوي مايكروسافت و هر دو داراي قابليت‌هاي شبكه اجتماعي براي دسترسي به فيس بوك و توييتر بودند؛ پلير ديجيتالي زون مايكروسافت براي پخش آهنگ، ويديو و راديو اف ام در آن‌ها گنجانده شده و ويژه كاربران تلفن همراه جوان طراحي شده بودند. اين گوشي‌ها هم‌چنين مبتني بر نرم‌افزار ويژه‌اي به نام ويندوز فون OS بودند.

اين گوشي‌هاي سياه رنگ توسط شرکت ژاپني شارپ ساخته شده و به گونه‌اي طراحي شده‌ بودند که تنها با يک دست مورد استفاده قرار بگيرند.

*رايانه لوحي Courier

مايكروسافت در ماه آوريل تاييد كرد كه توسعه و توليد را در پروژه رايانه لوحي خود متوقف كرده است. انتظار مي‌رفت اين دستگاه در نيمه دوم سال جاري ميلادي روانه بازار شود و ظاهرا شبيه يك كتاب با دو نمايشگر هفت اينچي، دوربين داخلي و واي فاي بود و هم‌چنين از وارد كردن اطلاعات به شيوه‌هاي مختلف مانند لمس كردن، دست نوشته و رسم كردن پشتيباني مي‌كرد.

در حالي كه شور و علاقه به رايانه‌هاي لوحي از زمان ورود آي پد اپل به بازار آغاز شده اما مايكروسافت سابقه طولاني در اين زمينه دارد و هنوز هم پايان نگرفته است. استيو بالمر، مدير اجرايي مايكروسافت، به تازگي اعلام كرد كه قرار است شماري از رايانه‌هاي لوحي مبتني بر ويندوز سون در چند ماه آينده وارد بازار شوند.

اين شركت هم‌چنين با هيولت پاكارد برروي يك رايانه لوحي ويندوز سون همكاري كرده بود اما از زمان خريداري شدن پالم توسط هيولت پاكارد، اين پروژه تقريبا به پايان رسيد.

*سرويس ايكس باكس لايو براي بازي‌هاي قديمي

يكي از مقامات مايكروسافت در اوايل ماه فوريه اعلام كرد كه ديگر سرويس ايكس باكس لايو براي كنسول‌هاي ايكس باكس و بازي‌هاي قديمي از جمله بازي‌هاي قابل اجراي ايكس باكس وان در ايكس باكس 360 را ادامه نمي‌دهد. اين سرويس چند بازيكنه در سال 2002 راه‌اندازي شد.

مايكروسافت اعلام كرده سرويس‌هاي ايكس باكس لايو را به شكلي گسترش مي‌دهد كه ديگر با سيستم‌هاي قديمي‌تر سازگار نخواهند بود. طبق گزارش بلومبرگ، ارزش كسب و كار ايكس باكس لايو مايكروسافت يك ميليارد دلار است.

*تخفيف به خريداران در بينگ

مايكروسافت در ماه ژوئن اعلام كرد كه سرويس تخفيف بينگ را كه به خريداران آنلاين محصولات يافته شده از طريق موتور جست‌وجوي اين شركت، تخفيف نقدي ارايه مي‌داد را تعطيل مي‌كند.

به نظر مي‌رسد كه اين ويژگي كه با استفاده از فن‌آوري ساخت شركت Jellyfish.com طراحي شده بود، آنگونه كه اميد مي‌رفت نتيجه خوبي نداشت.

معاون گروه كسب و كار مخاطب آنلاين مايكروسافت در يك پست وبلاگ اعلام كرده بود اين شركت بيش از هزار شريك بازرگان را كه به خريداران تخفيف مي‌دادند، جذب كرده بود اما پس از چند سال تلاش، اين سرويس آنطور كه بايد مورد پذيرش گسترده قرار نگرفته بود.

*سيستم تلفن اينترنتي Response Point

مايكروسافت اعلام كرد در اول ماه اوت فروش سيستم تلفن اينترنتي Response Point خود را متوقف كرده و راه را براي فعاليت برنامه Office Communications Server اين شركت در اين زمينه هموار مي‌كند.

اين اقدام چندان دور از انتظار نبود زيرا مايكروسافت سال گذشته Response Point را به وضعيت تعمير منتقل كرده و برخي از كارمندان گروه اين محصول را اخراج كرده بود. اين سيستم تلفن اينترنتي براي شركت‌هاي كوچكي كه تا 50 كارمند دارند، طراحي شده بود.

*گواهينامه راهكارهاي معماري و زيرساخت مايكروسافت

اما اين شركت ديگر اين گواهي‌ها را عرضه نمي‌كند و براي باقي سال به افراد دارنده اين گواهي‌نامه‌ها يك سال عضويت در انجمن بين‌المللي معماري‌هاي نرم‌افزاري (IASA) عرضه مي‌كند و براي دريافت گواهي IASA يا عضويت سه ساله در انجمن AOGEA كمك مي‌كند.

مايكروسافت مي‌گويد اين گواهي‌نامه‌ها را در سال 2004 و پيش از اينكه اين صنعت، سازمان‌هاي ديگر اختصاص يافته به حرفه معماري را داشته باشد، عرضه كرد.

*ويندوز EBS

مايكروسافت در ماه مارس از طريق يك پست وبلاگ اعلام كرد كه توسعه بيش‌تر ويندوز Essential Business Server را ادامه نمي‌دهد اما به پشتيباني از اين محصول ادامه مي‌دهد.

اين شركت اعلام كرده بود شاهد روي آوردن مشتريان اين محصول به مديريت، مجازي‌سازي و رايانش ابري به عنوان راه‌هايي براي كاهش هزينه‌ها، بهبود بهينگي و افزايش رقابت است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اخبار مايكروسافت و ويندوز؛
مايكروسافت و ارائه ابزار امنيتي رايگان

خبرگزاري فارس: مايكروسافت ابزار جديدي براي مديران آي‌تي عرضه كرده كه با استفاده از آن مي توان امنيت برنامه ها و نرم افزارهاي وصله نشده مايكروسافت و برخي نرم افزارهاي ساخت شركت هاي ثالث را حفظ كرد.

به گزارش فارس به نقل از وي‌تري، با توجه به اينكه بسياري از مردم نسبت به نصب وصله هاي نرم افزاري به روزرسان بر روي برنامه هاي مختلف بي توجه هستند، هميشه خطر آلوده شدن به انواع كرم و ويروس آنها را تهديد مي كند.
اين ابزار كه Enhanced Mitigation Experience Toolkit يا (EMET) نام گرفته مي تواند براي اين دسته از كاربران بسيار موثر واقع شود. از سوي ديگر با توجه به افزايش علاقه هكرها به هدف قرار دادن برنامه ها و نرم افزارها به جاي سيستم عامل ها عرضه چنين ابزاري ضرورت زيادي داشت.
EMET به خصوص براي حفظ امنيت مرورگرهاي قديمي كه كاربران علاقه اي به به روز كردن آنها نشان نمي دهند مفيد است. رابط كاربري ساده و قابل فهم از جمله ديگر مزاياي اين ابزار است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اخبار مايكروسافت و ويندوز؛
ارتقاء خدمات نقشه در "بينگ " مايكروسافت

خبرگزاري فارس:‌ خدمات نقشه در موتور جستجوي بينگ وابسته به مايكروسافت ارتقاء يافته و امكانات تازه‌اي به آن اضافه شده است.

به گزارش فارس به نقل از بتانيوز،‌ خدمات تازه كه فعلاً در مرحله بتا يا آزمايشي است باعث شده تا برچسب هاي ديناميك و بصري تازه اي به اين نقشه ها اضافه شود تا اطلاعات تكميلي تازه اي در اختيار كاربران قرار گيرد.
از سوي ديگر چند برنامه تازه كاربردي به بينگ اضافه شده كه از جمله آنها مي توان به OpenStreetMap اشاره كرد. با استفاده از اين ابزار افزودن اطلاعات جغرافيايي به نقشه هاي مختلف توسط كاربران تسهيل مي شود. همچنين كاربران مختلف با استفاده از اين برنامه مي توانند مانند سايت ويكي پديا اطلاعات مختلف را ويرايش و اصلاح كنند.
مايكروسافت قصد دارد امكانات اين سرويس نقشه را با امكانات ويندوز آزور كه ويندوز تحت وب مايكروسافت است تركيب كند و خدمات جامع نقشه خواني و مكان يابي را به كاربران ارائه كند.
بر اساس برآوردهاي مايكروسافت بيش از 283 هزار نفر به طور روزانه از خدمات نقشه خواني بينگ استفاده مي كنند و اين سرويس هنوز فاصله زيادي با سرويس موفق نقشه گوگل دارد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
ويندوز اكس پي هم‌چنان پراستفاده‌ترين نسخه ويندوز مايكروسافت است كه دو برابر مجموع ويستا و ويندوز سون كاربر دارد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ويندوز اكس پي در حدود 62 درصد از دستگاه‌هاي متصل به اينترنت در ماه ژوييه مورد استفاده بوده است.

هم‌چنين بر اساس گزارش پژوهشگر بازار Netmarketshare، ويندوز سون در كم‌تر از يك سال از ورود به بازار در ميزان استفاده از ويندوز ويستا كه سيستم عامل پيشين مايكروسافت است، پيشي گرفته است.

ويندوز سون در ماه ژوييه در 14.46 درصد از دستگاه‌هايي كه به اينترنت دسترسي يافتند در مقايسه با 14.34 درصد از دستگاه‌هاي مجهز به ويندوز ويستا مورد استفاده بود. براي نخستين بار است كه نسخه جديد سيستم عامل ويندوز مايكروسافت از نسخه قبلي ويندوز پيشي مي‌گيرد.

مايكروسافت اعلام كرده كه 175 ميليون كپي از ويندوز سون را از زمان عرضه اين محصول به بازار در پاييز گذشته تاكنون به فروش رسانده است.

استفاده از ويندوز سون از زمان عرضه شدن رشد سريعي داشته و پس از گذشت يك ماه از ورود به بازار در چهار درصد از دستگاه‌هاي متصل به اينترنت مورد استفاده قرار گرفت، در حالي كه ويندوز ويستا هفت ماه طول كشيد تا به اين سهم برسد. سهم استفاده از ويندوز سون تا ماه مارس به بالاي 10 درصد رسيد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
يك به‌روزساني اضطراري براي نرم‌افزار ويندوز، آسيب‌پذيري سيستم عامل مايكروسافت را كه به دست گرفتن كنترل رايانه كاربران با استفاده از "شورت كات‌ها" را براي هكرها آسان كرده، برطرف مي‌كند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مايكروسافت تاييد كرد كه يك به‌روزرساني فوري خارج از دور به‌روزرساني ماهانه متداول اين شركت براي ترميم حفره امنيتي عرضه مي‌كند كه دسترسي غيرمجاز هكرها و خلافكاران سايبر به رايانه‌هاي ويندوز را آسان كرده است.

اين به‌روزرساني نرم‌افزاري آسيب‌پذيري مربوط به ويژگي شورت كاتس يا ميان‌برها را در ويندوز اكس پي، ويستا و ويندوز سون برطرف مي‌كند.

طبق اعلام مايكروسافت، اين شركت شاهد افزايش تلاش‌هاي هكرها در چند روز گذشته براي بهره‌برداري از اين حفره بوده است كه به آن‌ها امكان مي‌دهد با فريب دادن كاربران براي كليك لينك‌هاي شورت كا‌ت‌هاي آلوده، كنترل يك رايانه را به دست بگيرند.

به كاربران ويندوز توصيه شده اين وصله را در سيستم‌هاي خود نصب كرده و نسبت به امنيت رايانه‌شان در برابر اين آسيب‌پذيري مطمئن شوند.

انتهاي پيام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
A0472412.jpg

اخبار مايكروسافت و ويندوز؛
شناسايي حفره جديد در هسته ويندوز

خبرگزاري فارس: مايكروسافت ديروز تاييد كرد كه حفره جديدي را در سيستم عامل ويندوز شناسايي كرده است.

به گزارش فارس به نقل از اينفوورلد، اين آسيب پذيري مربوط به هسته اصلي يا كرنل سيستم عامل ويندوز است.
هكرها با استفاده از اين آسيب پذيري تازه شناسايي شده مي توانند به درون رايانه هاي شخصي نفوذ كنند. محققي كه اين مشكل را شناسايي كرده اطلاعات فني و تكنيكي لازم را در اختيار شركت مايكروسافت قرار داده تا هر چه سريع تر وصله اي را در اين زمينه عرضه كند.
مايكروسافت ضمن تاييد دريافت گزارش هايي در مورد آسيب پذيري كرنل ويندوز تصريح كرده كه در حال تحقيق و بررسي در مورد صحت اين گزارش هاست.
اين شركت وعده داده كه پس از تكميل تحقيقات خود اقدامات لازم را براي حفاظت از حقوق مشتريان خود به عمل خواهد آورد.
پيش از اين شركت امنيتي Secuni كه مقر آن در دانمارك واقع است از شناسايي مشكلي در Win32k.sys خبر داده بود كه يكي ديگر از مولفه هاي كرنل ويندوز محسوب مي شود. مشكل ياد شده همه نسخه هاي ويندوز از xp به بعد را شامل مي شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اخبار مايكروسافت و ويندوز؛
وصله‌هاي تازه مايكروسافت از راه رسيد
خبرگزاري فارس: 14 بولتن امنيتي مايكروسافت براي رفع 34 آسيب پذيري سرانجام عرضه شد.

به گزارش فارس به نقل از تك وب، اين وصله ها كه خبر عرضه آنها در ابتداي هفته منتشر شده بود، برخي مشكلات و آسيب پذيري هاي مربوط به سيستم عامل هاي ويندوز، آفيس، مرورگر IE و سيلورلايت را برطرف مي كنند.
از اين 14 بولتن ، 8 بولتن بسيار مهم و حياتي هستند و در صورت عدم نصب وصله هاي عرضه شده هكرها مي توانند از راه دور كدهاي معيوب خود را بر روي رايانه هاي افراد قرباني نصب كرده و كنترل آنها را در دست بگيرند.
شش بولتن باقي مانده هم درجه بندي مهم دريافت كرده اند و مشكلاتي را در نرم افزارهاي Silverlight و Word رفع مي كنند. براي كاربران نسخه هاي سازگار با مك آفيس 2004 و 2008 هم وصله هايي در نظر گرفته شده است.
تعداد وصله هايي كه مايكروسافت اين بار عرضه كرده در نوع خود بي سابقه است. تعداد وصله هاي اين شركت معمولاهيچ وقت به 30 مورد نمي رسيد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
نسخه نسل جديد مرورگر اينترنت اكسپلورر مايكروسافت 15 ماه سپتامبر به كاربران عرضه مي‌شود اما افرادي كه هم‌چنان از ويندوز اكس پي استفاده مي‌كنند، نمي‌توانند از آن استفاده كنند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس برآوردهاي انجام گرفته، حدود 68 درصد از كاربران ويندوز هم‌چنان از سيستم عامل قديمي ويندوز اكس پي استفاده مي‌كنند.

بسياري از آن‌ها كاربران اداري هستند كه نمي‌توانند از عهده تامين يك ارتقاء در ابعاد بزرگ بربيايند اما شماري از كاربران عادي نيز وجود دارند كه نيازي نداشته يا نحوه ارتقاء به نسخه‌هاي جديدتر ويندوز آن‌ها را سردرگم مي‌كند.

نسخه جديد مرورگر وب مايكروسافت طي چند ماه گذشته با انتشار چند نسخه پيش‌نمايشي، از سوي طراحان آزمايش شده است.

اينترنت اكسپلورر كه زماني بيش از 90 درصد سهم بازار مرورگرهاي اينترنتي را در اختيار داشت، ميزان قابل توجهي از سهم بازارش را به فايرفاكس و مرورگرهاي ديگر واگذار كرده است. با اين همه با نارضايتي كاربران از مرورگرهاي جايگزين، به كندي در حال به دست آوردن مجدد سهمش است.

مايكروسافت با افزايش قابليت‌ها و ارتباط قوي‌تر با طراحان محتواي وب، به‌دنبال جذب و بازگرداندن كاربران مرورگرش بوده است. در نسخه جديد مرورگر مايكروسافت پشتيباني از HTML5 و يك موتور جاوا اسكريپت جديد معروف به "چاكرا" افزوده شده است.

انتهاي پيام
 

Second Life

Registered User
تاریخ عضویت
12 اکتبر 2004
نوشته‌ها
868
لایک‌ها
61
نسخه نسل جديد مرورگر اينترنت اكسپلورر مايكروسافت 15 ماه سپتامبر به كاربران عرضه مي‌شود اما افرادي كه هم‌چنان از ويندوز اكس پي استفاده مي‌كنند، نمي‌توانند از آن استفاده كنند.
IE 9 سال 2011 عرضه میشه
نسخه بتا قراره در ماه سپتامبر ارائه بشه.
احتمالن نویسنده های پرفسور ایسنا فکر کردن beta نام نسخه جدید اینترنت اکسپلورر ِ
 

P!XAR

Registered User
تاریخ عضویت
28 آگوست 2009
نوشته‌ها
368
لایک‌ها
8
سن
33
محل سکونت
T3HRUN-طهران
IE 9 سال 2011 عرضه میشه
نسخه بتا قراره در ماه سپتامبر ارائه بشه.
احتمالن نویسنده های پرفسور ایسنا فکر کردن beta نام نسخه جدید اینترنت اکسپلورر ِ
خدایش اینا هر کدوم نابغه ای هستند:D
 

GFX

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,705
لایک‌ها
747
محل سکونت
TH
40 برنامه ويندوز دارای حفره‌های امنيتی خطرناک است!!

كامپيوترورلد: بررسي ها نشان مي دهد حدود 40 برنامه كاربردي طراحي شده براي سيستم عامل ويندوز داراي اشكالات بسيار مهمي هستند كه مهاجمان با استفاده از آنها قادر به كنترل رايانه هاي شخصي و آلوده كردن آنها به انواع بدافزار هستند.
از جمله مهم ترين اين حفره ها و خطرناك ترين آنها مي توان به حفره اي در نسخه سازگار با ويندوز نرم افزار آي تيونز اشاره كرد كه چهار ماه قبل شناسايي شد و مشابه آن در برخي ديگر از برنامه هاي ويندوز وجود دارد.
شركت امنيتي Rapid7 كه موفق به شناسايي اين حفره ها شده، معتقد است هكرها با سوءاستفاده از چنين حفره هايي كاربران را به دانلود فايل هاي چندرسانه اي مخرب وادار مي كنند. اين فايل ها افراد را به سمت وب سايت هاي آلوده و خطرناك هدايت مي كنند و از طريق كدهاي موجود در اين سايت ها انواع حملات بر ضد كاربران سازماندهي مي شود.
شركت Rapid7 به منظور جلوگيري از سوءاستفاده هكرها جزئيات بيشتري را در مورد اين آسيب پذيري منتشر نكرده اما گفته مي شود كه نرم افزار آفيس و مرورگر وب مايكروسافت هم داراي آسيب پذيري هاي مشابه هستند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اخبار مايكروسافت و ويندوز؛
40 برنامه ويندوز داراي حفره‌هاي امنيتي خطرناك است

خبرگزاري فارس: بررسي ها نشان مي دهد حدود 40 برنامه كاربردي طراحي شده براي سيستم عامل ويندوز داراي اشكالات بسيار مهمي هستند كه مهاجمان با استفاده از آنها قادر به كنترل رايانه هاي شخصي و آلوده كردن آنها به انواع بدافزار هستند.

به گزارش فارس به نقل از كامپيوترورلد، از جمله مهم ترين اين حفره ها و خطرناك ترين آنها مي توان به حفره اي در نسخه سازگار با ويندوز نرم افزار آي تيونز اشاره كرد كه چهار ماه قبل شناسايي شد و مشابه آن در برخي ديگر از برنامه هاي ويندوز وجود دارد.
شركت امنيتي Rapid7 كه موفق به شناسايي اين حفره ها شده، معتقد است هكرها با سوءاستفاده از چنين حفره هايي كاربران را به دانلود فايل هاي چندرسانه اي مخرب وادار مي كنند. اين فايل ها افراد را به سمت وب سايت هاي آلوده و خطرناك هدايت مي كنند و از طريق كدهاي موجود در اين سايت ها انواع حملات بر ضد كاربران سازماندهي مي شود.
شركت Rapid7 به منظور جلوگيري از سوءاستفاده هكرها جزئيات بيشتري را در مورد اين آسيب پذيري منتشر نكرده اما گفته مي شود كه نرم افزار آفيس و مرورگر وب مايكروسافت هم داراي آسيب پذيري هاي مشابه هستند.
 

Linkinkurd

Registered User
تاریخ عضویت
2 جولای 2009
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
0
ما نابحال از این حفره های امنیتی آسیبی ندیدیم- هرچند سیستممون پر از حفره هست! آدم خودش باید بدونه چه فایل مالتی مدیایی دانلود میکنه و از کجا... کاربران آماتور بیشتر قربانی همچین هکر هایی میشن. (حالا نه اینکه ما هم خیلی پرو باشیم)
 

@حامد@

Registered User
تاریخ عضویت
5 جولای 2010
نوشته‌ها
347
لایک‌ها
71
سن
37
محل سکونت
استان فارس شهرستان جهرم
هیچ سیستم عاملی perfect نیست و حفره های امنیتی همیشه خواهند بود اما باید خود کاربران هم دقت لازمه رو در اینکه چقدر دست هکرهای محترم رو باز می گذارند داشته باشند . لینک های مشکوک و ایمل های با سندرهای ناشناس مسلما خواستگاه اتفاقات ناگوار خواهند بود
 

ripek

Registered User
تاریخ عضویت
24 ژانویه 2010
نوشته‌ها
140
لایک‌ها
3
ما نابحال از این حفره های امنیتی آسیبی ندیدیم- هرچند سیستممون پر از حفره هست! آدم خودش باید بدونه چه فایل مالتی مدیایی دانلود میکنه و از کجا... کاربران آماتور بیشتر قربانی همچین هکر هایی میشن. (حالا نه اینکه ما هم خیلی پرو باشیم)

ولی اگه چهارتا هکر بیفتن به جون سیستمت همچین هکت کنن ندونی از کجا خوردی.
به هر حال تمومی این بدبختیا به خاطر close source بودن هست.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
جمع آوري ويندوز XP از بازار
دل براي جمع آوري نهايي ويندوز XP از سطح بازارآماده مي شود.
به گزارش مشرق، شرکت دل اعلام کرده است که قصد دارد تا آخر اين ماه فروش آن دسته از رايانه هايش را که با سيستم عامل ويندوز XP کار مي کنند، متوقف کند و اين محصولاتش را در اين فرصت کوتاه از سطح بازار جمع کند.
مايکروسافت مدتي قبل فروش ويندوز XP را متوقف کرده بود، اما به کارخانه هاي توليد رايانه اجازه داده بود که با قرار دادن ويندوز 7 بر روي سيتم هاي قبلي، محصولات خود را بفروشند.
با اين وجود اين امکان نيز تا پايان 22 اکتبر از توليدکنندگان گرفته خواهد شد.
شرکت دل در سايت خود نوشته است: "اين بدين معناست که ما از حالا عرضه ويندوز XP را متوقف مي کنيم تا براي ضرب العجل ماه بعد آماده شويم." اين شرکت برنامه دارد عرضه درايورهاي ويندوز XP را تا دسامبر 2012 ادامه دهد.
هرچند مايکروسافت توليدکنندگان را از فروش رايانه هايي با ويندوز XP منع کرده است، اما توليدکنندگان تصميم گرفته اند اين امکان را براي مشتريانشان فراهم کنند که سيستم هايي با ويندوز 7 را به ويندوز XP تنزل دهند.
برنامه ريزي شده است که اين امکان نيز به محض رواج کامل سرويس پک 1 ويندوز 7 از مشتريان گرفته شود. اين کار بدين معني خواهد بود که تنزل سيستم عامل در هر رايانه با ديگري متفاوت خواهد بود.
البته بعضي از مشتريان خاص از اين شانس برخوردارند که از نسخه هاي قديمي استفاده کنند. شرکت دل امکان ديگري براي مشتريان فراهم کرده است که بر اساس آن به مشتريان اجازه داده ميشود در کنار سيستم عامل جديد از فايل هاي image ويندوز XPنيز استفاده کنند.
اين شرکت اعلام کرده است که پس از تاريخ 22 اکتبر تنها عده اي از مشتريان واجد شرايط مي توانند از ويندوز XP استفاده کنند.
ويندوز XP با عمري نزديک به يک دهه، ديگر در حال خارج شدن از ليست مشتريان است. هرچند امروزه اين سيستم عامل با ويندوز ويستا و 7 جايگزين شده است، اما ويندوز XP پرفروش ترين سيستم عامل شرکت مايکروسافت بوده است.
بر طبق اطلاعات گردآوري شده از هر پنج کاربري که به اينترنت متصل مي شوند، سه مورد از ويندوز XP استفاده مي کنند. سهم ويندوز ويستا و 7 از اين آمار به ترتيب 14 و 16 درصد است.
 
بالا