• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار مایکروسافت و ویندوز

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
نسخه بتاي آفيس 2010 رسماً وارد بازار شد


خبرگزاري فارس: نسخه بتاي نرم افزار اداري آفيس 2010 به طور رسمي عرضه شده و در اختيار تعدادي از متخصصان وبرنامه نويسان قرار گرفته است.
A0710679.jpg


به گزارش فارس به نقل از پي سي پرو، نسل جديد اين نرم افزار ظرف چند ماه آينده مورد بررسي قرار خواهد گرفت تا پس از رفع نقاط ضعف احتمالي در سال آينده ميلادي روانه بازار شود.
عرضه اين نرم افزار توسط مايكروسافت در شرايطي صورت مي گيرد كه از چند روز پيش نسخه هاي متعددي از آن به طور غيرقانوني در فضاي مجازي پخش شده و دهها هزار نفر در سراسر جهان آن را بارگذاري كرده اند.
اين نرم افزار در دو نسخه 32 و 64 بيتي آماده عرضه شده و حجم نسخه 64 بيتي آن بالغ بر 750 مگابايت است. مايكروسافت وعده داده كه نسخه نهايي اين نرم افزار را در نيمه اول سال 2010 آماده و عرضه كند.
تحول اساسي در رابط كاربري، ارتقاي ميزان سازگاري با برنامه هاي ديگر چندرسانه اي مايكروسافت مانند پاورپوينت و امنيت بيشتر از جمله مزاياي آفيس 2010 است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
"از داس تا ويندوز 7 " (21)
رايت كردن سي‌دي تنها با يك راست‌كليك


خبرگزاري فارس: در ويندوز 7 زماني كه كاربر بر روي فايل image يك ديسك مانند يك فايل ISO كليك راست كند، مي تواند گزينه Burn disc image را انتخاب كرده و فايل را بر روي ديسك مورد نظر كپي كند در حالي كه در نسخه هاي قبلي ويندوز كاربر براي انجام چنين كاري بايد از نرم افزار ثالثي استفاده مي‌كرد.

A0752289.jpg



به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات فارس، از جمله امكانات و گزينه هاي اضافه شده به اين بخش مي توان به ClearType Text Tuner براي بهبود نحوه نمايش و كيفيت مشاهده لغات و كلمات، Desktop Gadgets، Recovery، Troubleshooting، Location and Other Sensors، Credential Manager، Biometric Devices، System Icons و Action Center و Display اشاره كرد.
برخي از اين قابليت ها كاملا جديد هستند كه در قسمت هاي قبلي اين نوشتار تشريح شده اند و برخي از آنها هم قبلا در ويندوز وجود داشته اند، اما در نسخه جديد در بخش control panel گنجانده شده اند.
همچنين بايد به اين نكته اشاره كرد كه رابط كاربري و ظاهر گرافيكي دو نرم افزار WordPad و paint هم كاملا تغيير كرده است. بخش Resource Monitor نيز شاهد وجود امكانات و ابزار متعددي است كه از آن جمله مي توان به امكانات تازه براي نمايش وضعيت استفاده و كاربري RAM، نمايش وضعيت پرت هاي TCP/IP، فرايند گزينش داده ها در زمان اتصال به شبكه ، استفاده از هارد ديسك و انجام جستجو اشاره كرد.
برنامه نويسان و افرادي كه به طور تخصصي تر از ويندوز 7 استفاده مي كنند، مي توانند از يك برنامه كاربردي جديد شبكه اي استفاده كنند كه براي طراحي سرويس هاي تحت وب هم قابل استفاده است. به كار گيري اين امكانات مدت زمان نصب برنامه هاي مختلف را كوتاه كرده و پشتيباني از آنها را هم در آينده تسهيل مي كند.
يك نكته حاشيه اي اما به هر حال قابل ذكر آن است كه بالاخره مايكروسافت فونت جديدي را در ويندوز 7 به اين سيستم عامل اضافه كرده است. اين فونت Gabriola نام دارد. نكته ديگر آنكه نرم افزار WordPad از فرمت هاي نوظهور Office Open XML و ODF پشتيباني مي كند.
قابليت قابل ذكر ديگري كه در ويندوز 7 در دسترس است، آنكه وقتي كاربر بر روي فايل image يك ديسك مانند يك فايل ISO كليك راست كند، مي تواند گزينه Burn disc image را انتخاب كرده و سپس فايل بر روي ديسك (سي دي يا دي وي دي) مورد نظر كاربر كپي خواهد شد. در نسخه هاي قبلي سيستم عامل ويندوز كاربر براي انجام چنين كاري چاره اي نداشت جز اينكه نرم افزار ثالثي را براي اين كار مورد استفاده قرار دهد.
در ويندوز 7 اگر اجراي يك برنامه يا نرم افزار دو بار با اشكال مواجه شود، سيستم عامل به طور خودكار براي اصلاح و رفع مشكل وارد عمل خواهد شد، هر چند كه اين مساله چندان براي كاربر محسوس نخواهد بود. اگر برنامه اي قادر به نصب وصله اصلاحي رفع كننده مشكل نباشد، پنجره اي باز مي شود و سوالاتي در مورد نحوه اجراي برنامه مذكور پرسيده مي شود.
براي كاهش مصرف انرژي در ويندوز 7 ، هم امكاناتي در نظر گرفته شده و از جمله ابزاري براي كاهش نور نمايشگر وجود دارد كه در زمان عدم استفاده از لپ تاپ درخشش صفحه آن را كاهش مي دهد.
در ويندوز 7 نسخه 12 نرم افزار Windows Media Player نصب شده كه مجهز به كدكهاي تازه براي نمايش فايل هايي با فرمت هاي H.264، MPEG4-SP، ASP/Divx/Xvid، MJPEG، DVو AAC-LC مي باشد.
همچنين مرورگر Internet Explorer 8 با امنيت و امكانات تازه بر روي ويندوز 7 نصب شده است. كاربران ويندوز 7 مي توانند برخي نرم افزارهاي كاربردي اين سيستم عامل را در صورت تمايل از كار بيندازند كه از جمله آنها مي توان به Internet Explorer 8، Windows Media Player، Windows Media Center، Windows Search، Windows Gadget Platform اشاره كرد.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
فعال ساز ویندوز 7 هک شد!


ویندوز 7 که به وسیله ی فعال ساز کلیدی محافظت می شود و طی 30 روز کاربران را ملزم به فعال سازی می کند هک شد.

به گزارش ایستنا هکرها راه نفوذ به سیستم محافظتی برای نشر غیر مجاز ویندوز 7 را پیدا کرده اند، به این صورت که پس از نصب سیستم عامل نیازی به تایید مجاز بودن ( به وسیله فعال سازی کلیدی) نیست و کاربران قادر خواهند بود به صورت نا محدود از آن استفاده کنند.

مایکروسافت اظهار داشت که از این روش آگاه است اما در حال تقویت فرآیند فعال سازی است.

نماینده مایکروسافت بیان کرد که کاربران باید از نسخه اصلی این سیستم عامل استفاده کنند. وی خاطر نشان کرد نوع تقلبی ممکن است دارای malware باشد. تا کنون حدود 50000 نسخه از DVD های تقلبی ویندوز 7 در هند به فروش رسیده است.
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
مايكروسافت اعلام كرد نقص جديد در سيستم عامل ويندوز حاصل فعاليت يك بدافزار مخرب است و به احتمال زياد ارتباطي با وصله هاي نرم افزاري جديد اين شركت ندارد.

به گزارش بتانيوز، طي چند روز گذشته برخي كاربران مدعي شده بودند كه پس از نصب وصله هاي نرم افزاري تازه ويندوز شاهد نمايش صفحه سياه معروفي هستند كه از آسيب ديدن جدي سيستم عامل و احتمال از كار افتادن آن خبر مي دهد.

آنان از مايكروسافت خواسته بودند هر چه سريعتر به اين مشكل رسيدگي كند. برخي از وصله هاي جديد مايكروسافت كه در 10 نوامبر عرضه شده بود براي رفع آسيب پذيري در سيستم عامل ويندوز طراحي شده بود.

تاكنون نسخه هاي 7، ويستا و XP دچار اين مشكل شده اند. به گفته مايكروسافت بدافزار مخرب مشكل آفرين Daonol نام دارد و تحقيقات بيشتر در اين زمينه و در مورد نحوه عملكرد وصله هاي مشكوك به روز رسان به خصوص وصله هاي KB976098 و KB915597 ادامه دارد.
 

safa32

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 دسامبر 2009
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سلام دوستان!
تنظیمات اینترنت رو در ویندوز ویستا چطور باید انجام بدهم؟ منظورم اینترنت آپشن نیست ها! مشکل اینه که در هیچ صفحه ای نمایش تصویر ندارم و وقتی هم با کلیک راست دستور نمایش تصویر رو می دهم کل صفحه از بین می ره و فقط تصویر رو نمایش می ده ....میشه لطفا راهنمایی کنید؟؟؟
 

sina86

Registered User
تاریخ عضویت
27 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,309
لایک‌ها
35
سلام دوستان!
تنظیمات اینترنت رو در ویندوز ویستا چطور باید انجام بدهم؟ منظورم اینترنت آپشن نیست ها! مشکل اینه که در هیچ صفحه ای نمایش تصویر ندارم و وقتی هم با کلیک راست دستور نمایش تصویر رو می دهم کل صفحه از بین می ره و فقط تصویر رو نمایش می ده ....میشه لطفا راهنمایی کنید؟؟؟
سلام
سوالتونو اینجا بپرسید:http://forum.persiantools.com/t76731-page36.html
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
هشدار مایکروسافت‌ درمورد آنتی‌ویروس‌ تقلبی


به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت شرکت مایکروسافت نسبت به آنتی‌ویروس تقلبی که مشابه آنتی‌ویروس “Microsoft Security Essentials” این شرکت است هشدار داد.

مایکروسافت در روز چهارشنبه اعلام کرد که نویسندگان بدافزار و هکرها یک برنامه کاملا مشابه با نرم افزار امنیتی این شرکت به نام “Security Essentials 2010″ نگارش کرده‌اند که دارای تروجان بسیار خطرناک” “Trojan Win32/Fakeinit است.

127417_600.jpg



تصویری ازآنتی ویروس تقلبی

پس از نصب در سیستم رایانه قربانی این برنامه با اعلام یک اسکن جعلی شروع به پخش کردن و الودگی رایانه کاربرمی‌کندو این نرم افزار همچنین برخی از تنظیمات امنیتی در رجیستری و همچنین تغییر پس زمینه دسکتاپ به وجود ویروس جعلی به کاربر هشدار می‌دهد.

در ضمن این نرم افزار با نشان دادن لیست جعلی از تروجان و ویروسها ،کاربر را به اینکه نرم افزار امنیتی خوبی نصب کرده‌اند اطمینان می بخشد.

نکته جالب در این نرم افزار ترغیب کاربر به پرداخت پول و خریداری نسخه کامل آن است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
آفيس 2010 سه ماه ديگر در بازار


فارس: مايكروسافت رسماً اعلام كرد نسخه جديد نرم افزار اداري آفيس 2010 را در تاريخ 12 مي عرضه خواهد كرد.

به گزارش پي سي مگ، اين نسخه ابتدا براي شركت هاي تجاري عرضه مي شود و فروش عمومي آن به كاربران عادي از ماه بعد يعني ماه ژوئن آغاز مي شود.

مايكروسافت همچنين به تازگي برنامه اي را طراحي و عرضه كرده كه به روزرساني رايگان به آفيس 2010 را براي كاربراني كه از تاريخ 30 سپتامبر گذشته تا به حال آفيس 2007 را خريداري كرده اند، ممكن مي كند.

كاربران مي توانند اين نسخه از آفيس را هم به صورت آنلاين و هم بر روي دي وي دي خريداري كنند. افرادي كه خواستار خريد اين نرم افزار بر روي دي وي دي هستند، بايد مبلغ اضافه اي را براي هزينه حمل و نقل پرداخت كنند.

مايكروسافت براي جلب مشتري بيشتر اعلام كرده افرادي كه نسخه هاي Home و Student 2007 را خريداري كنند، يك كپي رايگان از نسخه هاي Home و Student 2010 را نيز دريافت مي كنند.

همچنين خريداران نسخه هاي Office Standard 2007 و Office Basic 2007 نيز يك نسخه رايگان از Office Home و Business 2010 را در اختيار خواهند داشت.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
چراغ سبز دنياي آي‌تي به ويندوز 7


اگر چه بسياري از شركت هاي تجاري كوچك و بزرگ به ويندوز ويستا نه گفتند، اما مهاجرت به ويندوز 7 امروزه به يك پديده متداول مبدل شده است.

به گزارش تك ورلد، به نظر مي رسد صنعت آي تي در مجموع به ويندوز 7 چراغ سبز نشان داده و بخش گسترده دست اندركاران صنعت آي‌تي به استفاده از اين ويندوز روي خوش نشان داده اند.

هم اكنون هزاران شركت بزرگ و كوچك تجاري جهان در حال مهاجرت مستقيم از ويندوز XP به ويندوز ويستا هستند و شركت هاي كوچك تر با بنيه مالي پايين‌تر نيز از چند هفته قبل به اين روند پيوسته اند.

با توجه به تعدد شركت هاي كوچك و متوسط تجاري در جهان، اين تصميم گيري آنها كاملاً به سود مايكروسافت بوده و درآمد اين شركت از محل فروش ويندوز 7 را به ميزان چشمگيري افزايش داده است كه در نوع خود بي نظير است.

انتظار مي رود تا پايان سال 2010 حدود 90 درصد شركت هاي تجاري در نقاط مختلف جهان از ويندوز 7 استفاده كنند و ويندوزهاي ويستا و XP را كنار بگذارند. اين در حالي است كه بر اساس بررسي هاي موسسه گارتنر پس از عرضه ويندوز ويستا 80 درصد از شركت هاي تجاري تمايلي به نصب و استفاده از آن نشان نداده بودند.

يك بررسي مستقل ديگر نشان مي دهد 72 درصد از صاحبان مشاغل قصد مهاجرت فوري به ويندوز 7 را دارند و 20 درصد هم گفته اند تا يك سال آينده حتماً اين كار را انجام خواهند داد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
10 دلیل عمده مشکلات امنیتی مایکروسافت

مایکروسافت در آرزوی حل مشکلات امنیتی در سیستم عاملش پیر و فرتوت شده ، دریغ از اینکه توانسته باشد گوشه ای از مشکلات ذاتی اش را حل نماید.

حمله کنندگان چاق و لاغر حفره ها و شکافهای امنیتی را یافته و راه های جدیدی برای حمله را طراحی کرده و به اجرا می گذارند. مایکروسافت برای اعاده حیثیتش همچنان راه درازی در پیش دارد.

حفره هایی که کمتر از یک روز کشف شده (zero-day vulnerability) هکرها را قادر می سازد تا با ارسال کدهای مخرب سیستم عامل و به خصوص مرورگر اینترنت اکسپلورر را مورد حمله قرار داده وسیستم قربانی را تحت کنترل خود قرار دهند. سایر محصولات مایکروسافت مانند آفیس نیز تحت تاثیر این مشکلات قرار داشته و متاسفانه مایکروسافت تا بخواهد به خود جنبیده و وصله امنیتی را راهی بازار کند؛ هکرها هزاران ماشین را آلوده ساخته اند!

امنیت بزرگترین مشکل مایکروسافت در سالهای اخیر برای این غول نرم افزاری بوده و همانطوری که سیستم عامل محبوبتر شده، هکرها هم نابغه تر و عاقل تر شده اند. نشانه هایی مانند توسعه سیستم عاملهاو مرورگرهای رقیب باعث شده تا شرکتهای شریک مایکروسافت را مانند قدیم بهترین چهارچوب نرم افزاری ندانند و بدنبال جانشینهای مناسب بگردند.

اقدام مایکروسافت برای کشف و ارسال وصله های امنیتی هرچند بهتر شده اما هنوز کافی نیست.کارشناسان 10 دلیل عمده را ذکر می کنند که به ترتیب آنها را بررسی می کنیم:

1- مایکروسافت هدف عمده است.

تنها کمپانی که هکرها دوست ندارند در آن باشند و یا کار کنند، مایکروسافت است. بسیاری فکر می کنند مایکروسافت با چک زدن در گوش رقبا محلی برای رقابت باز نگذاشته است و زنده ماندن خود را در مردن رقبا می داند هر چند گوگل نقشه های فراوانی برای به چنگ آوردن کرسی مایکروسافت در دنیای آی تی در سر پرورانده است.
2- ویندوز هدفی آسان برای حمله کنندگان است.

بختک با بحث امنیت، روی ویندوز می نشیند. سیستم عامل حفر ه های متعددی دارد و طی سالیان متمادی با درجه های متفاوتی از موفقیت وصله هایش راهی بازار شده است.ویندوز هفت جدیدترین و امن ترین سیستم عامل مایکروسافت است اما شکافهای امنیتی دارد که کاملا درباره آنها نمی دانیم و هکرها با کار شبانه روزی در حال کشف آنها هستند. مگر اینکه مایکروسافت در سیستم عامل بعدی خود راه جدیدی انتخاب کند وگرنه همان آش و همان کاسه!
3- رقابت چندان کافی نیست.

اشتباه نکنید. بیشتر حملات امنیتی به خاطر پول است. هکرهای بد خواه اطلاعات حساس را به سرقت می برند، کاربران را به سوی دانلود نرم افزارهای مخرب هدایت می کنند و یا با ارسال ایمیل های جعلی (فیشینگ) کلاهبرداری های اینترنتی را دامن می زنند. بهترین جایی که می شود چنین کارهای مخربی را آماده سازی نمود، ویندوز است. چرا که بیشترین کاربران را به خود اختصاص داده است.سیستم عامل مکینتاش ممکن است حفره داشته باشد اما تعداد کمی سیستم عامل مکینتاش را روی رایانه خود دارند و هکرها اگر بخواهند به پول هنگفتی دست یابند به سراغ ویندوز می روند نه مکینتاش!

4- کند بودن ارسال وصله های امنیتی مایکروسافت

فرایند پر نمودن حفره های امنیتی توسط مایکروسافت طولانی بوده و بعضا از برخی آنها چشم پوشانی می کند. ویندوز اکس پی زمانی که راهی بازار شد، پر حفره ترین گردید و پس از ارسال 2 سرویس پک و وصله بزرگ نرم افزاری مشکلاتش تا حدودی حل شد. هنگامی هم که ویندوز ویستا عرضه شد همان مشکل دوباره نمودار شد.فرایند توسعه امنیت در ویندوز هفت بهتر شده اما تاخیر چندین ساله ارزش ندارد. چشم پوشی از وجود حفره ها کار امروز و دیروز مایکروسافت نیست ، گویا این مشکل ساختاری قرار نیست حل شود و تازه بازی موش و گربه هکرها و مایکروسافت هم به خودی خود ادامه یافته و روند امن تر شدن سیستم ها را کند تر کرده است.
5- میراث ناقص الخلقه مایکروسافت

در کشف رخنه امنیتی که اخیرا در اینترنت اکسپلورر نسخه 6 و 7 دیده شد، کارشناسان متوجه شدند که مایکروسافت با میراث و ترکه اش مشکل ساختاری دارد. در اینترنت اکسپلورر 8 و ویندوز هفت به روز نشده نیز این مشکل استفاده از به روز نشدن به چشم می خورد. مایکروسافت وقت کافی برای حمایت از همه نرم افزارهای خود ندارد و هکرها هم این را می دانند. مایکروسافت برای توسعه امنیت باید روی استفاده از محصولات حیاتی اش تاکید بیشتری داشته باشد.

6- تمرکز روی چه چیزی است؟

در این بخش مایکروسافت روی اپل و گوگل تمرکز کرده است. بنابر این به جای تمرکز روی محصولات ارایه شده مایکروسافت از این شاخه بدان شاخه می پرد و البته به خاطر وسعت بازار و رقابتهای فشرده چاره دیگری هم ندارد. پس اگر مایکروسافت به سرویس بهتر فکر کند قاعدتا باید روی بحث امنیت بیشتر تمرکز نماید.

7- مایکروسافت همیشه یک قدم عقب تر

تجربه ثابت کرده هکرها همیشه یک قدم جلوتر از مایکروسافت بوده اند. وصله ها هم زمانی عرضه شده اند که کاربران مورد حمله قرار گرفته و دچار آسیب شده اند. اگر مایکروسافت صادقانه قصد رفع عیوب سیستم خود را دارد باید استراتژی یک گام جلوتر از هکرها را در نظر گرفته و آب به آسیاب دشمن نریزد.

8- کاربران نمی توانند اعتماد نمایند

متاسفانه همه کاربرانی که از ویندوز یا مرورگر اینترنت اکسپلورر استفاده می نمایند؛ از وجود وصله های امنیتی آگاه نیستند. کاربران نباید مورد سرزنش قرار گیرند. آموزش در مورد مسایل امنیتی بسیار مهم است البته کاربران فقط دانلود می کنند و صفحات مورد نظر را باز کرده، بدون اینکه اصول را در نظر گرفته و مواظب فایلهای مخرب باشند.

9- هکرها هوشمند تر و عاقل تر شده اند.

مایکروسافت تنها روی رقابت با شرکتهایی مانند اپل فکر نکرده است.استیو بالمر جانشین بیل گیتس محصولات زیادی را عرضه کرده است. از طرف دیگر هکرها عاقل تر شده و حملات عمیق تر و موثرتری را انجام می دهند. آنها می دانند که چگونه از اکسپلویت و حفره ها استفاده کرده و کدهای مخرب بنویسند.

10- نتایج کم

در گذشته مایکروسافت با نتایج متفاوتی درباره امنیت اطلاعات روبرو شده است. اپل روی نقطه ضعف امنیتی مایکروسافت انگشت تبلیغاتی گذاشته و کارشناسان معروفی هم علیه امنیت در مایکروسافت سخن گفته اند. اما مایکروسافت در این سالها فقط به فکر لذت بردن از سودهای سرشار خود بوده و به همین دلیل هنوز مشکل امنیت وجود دارد. اگر مایکروسافت به قضیه امنیت هم به عنوان کیس بیزنسی بنگرد آنوقت ممکن است اوضاع فرق کند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
windows keys
بیست نکته ویندوزی



(منبع : اوج آی تی)

شما ممکن است کار با کامپیوتر را از زمان سیستم عامل DOS شروع کرده باشید یا تازه واردهایی باشید که کامپیوتر را با ویندوز XP شناخته اید. در هر صورت همچنان چیزهای زیادی وجود دارند که بتوانید درباره سیستم عامل بیاموزید . بیست نکته ای که می خواهیم در این جا به آن اشاره کنیم از جمله همین کارهایی هستند که ممکن است شما بعضی از آن ها را بدانید و بعضی دیگر برایتان تازگی داشته باشد. اغلب این نکات را می توانید در ویندوز های ۹۸ ، Me ، ۲۰۰۰ یا XP به کار بگیرید. نکته دیگر آن است که صفحه کلید را از یاد نبرید. درست است که ویندوز همه چیز با منوها و ماوس و آیکون کار می کنند، اما ...

اگر ماوس از کار بیفتد چه کار می کنید؟ حداقل این است که برای رفع اشکال درایور ماوس باید از صفحه کلید استفاده کنید. پس صفحه کلید را فراموش نکنید.

۱) از ترکیب Alt+tab استفاده کنید

با کلیک کردن روی برنامه های موجود در نوار ابزار می توانید آن ها را فراخوانی کنید اما اگر آیکون برنامه ها کوچک باشند یا نام برنامه های فعال به طور کامل دیده نشوند،آن وقت استفاده از این روش کمی سخت می شود. به جای آن می توانید از ترکیب کلیدهای Alt+tab به طور متناوب امکان حرکت بین برنامه هایی که در taskbar دیده نمی شوند را هم در آنجا ملاحظه کنید.

۲) کلید ویندوز و کلید Application

اگر از صفحه کلید استفاده می کنید ولی کلید ویندوزو Application ( که به جای کلیک سمت راست ماوس کار می کند ) در آن وجود ندارد یا کار نمی کند، می توانید از ترکیب Ctrl+Esc و Shift+F۱۰ استفاده کنید.

۳) پنجره های گم شده را پیدا کنید

گاهی اوقات بعضی از پنجره ها، خارج از کادر قابل دیدن دسکتاپ قرار می گیرند. تنها راه برگردادن آن ها، استفاده از صفحه کلید است. کلیدهای Alt+space منوی سیستمی ویندوز را ظاهر می کنند که معمولا" در گوشه چپ بالای صفحه قرار دارد. با زدن کلید M برای حرکت و استفاده از کلیدهای مکان نما می توان آن را به محدوده قابل دیدن دسکتاپ آورد. البته میان برهای زیادی برای انجام دادن کارها با استفاده از صفحه کلید وجود دارند که می توانید برای آشنایی با آن ها به راهنمای ویندوز مراجعه کنید.

۴) استفاده از «پاکسازی دیسک»

سیستم های کامپیوتری معمولا" دارای انبوهی از فایل های بدون استفاده هستند که سیستم را کند می کنند و یافتن فایل های مورد نظر را نیز دشوار می سازد. برای رفع این مشکل به منوی start رفته و مسیر programs و بعدAccessories و بعدTool System و سپسDisk Cleanup را طی کنید. «پاکسازی دیسک» مقدار فضایی که در اثر این پاکسازی آزاد می شود را محاسبه می کند و به شما اعلام می کند. خالی کردن سطل بازیافت و حذف فایل های موقت اینترنتی از جمله راه های آزاد سازی فضای کامپیوتر هستند. موارد مودر نظرتان را علامت زده و OK را بزنید تا بقیه کار انجام شود.

۵) اندازه سطل بازیافت را تغییر دهید

ممکن است از دیدن فضایی که پس از خالی کردن سطل بازیافت به کامپیوترتان بر می گردد، شگفت زده شوید. به طور پیش فرض ویندوز حدود۱۰ درصد از هر درایو را به سطل بازیافت اختصاص می دهد. این موضوع مربوط به زمانی بود که ظرفیت دیسک ها کم بود اما اکنون اگر شما یک درصد از یک درایو بزرگ را به این کار اختصاص دهیدهم ، باز فضای زیادی در اختیار سطل بازیافت قرار داده اید. پس برای تغییر این اندازه، روی سطل بازیافت کلیک راست کرده و به properties بروید و اندازه جدید را تعیین نموده و OK کنید.

۶) برنامه های بدون استفاده را کنار بگذارید

برای حذف برنامه هایی که اصلا" استفاده نمی کنید یا به ندرت مورد استفاده قرار می دهید، از طریق Control Panel به AddRemove Programs بروید. ممکن است بعضی برنامه های نا شناخته را از آن جا ببینید که توسط خود سیستم مورد استفاده قرا می گیرند. اما اگر برنامه های کاربردی دارید که مدت طولانی بلااستفاده مانده اند، در حذف آن ها تردید کنید.

۷) برنامه Outlook Express را پاکسازی کنید

بهتر است نگاهی به فولدر پیام های برنامه Outlook Express بیندازید. وقتی شما پیامی را حذف می کنید یا به فولدر دیگری می فرستید، برنامهOE فقط آن را علامت گذاری می کند و به واقع آن را حذف نمی کند. پس روی فولدر Deleted ltems در برنامه OE کلیک راست کنید و آن را به طور کامل تخلیه نمایید.

۸) از جزییات سخت افزارها مطلع باشید

در بسیاری از مواقع دانستن جزییات سخت افزاری کامپیوترتان به رفع مشکلات پیش آمده کمک می کند. برای این کار نیاری به باز کردن بدنه کامپیوتر نیست. روی My Computer کلیک راست کنید properties را انتخاب کنید. یا می توانید از Control panel روی آیکون System کلیک کنید. با توجه به نسخه ویندوز شما روی زبانه Device Manager یا دکمه Device Manage در زبانه Hardware کلیک کنید. در این حالت فهرستی از سخت افزارهای موجود روی کامپیوترتان ظاهر می شود که بر اساس type مرتب شده اند. با دوبار کلیک روی دستگاهی که می خواهید جزئیاتش را بدانید ، صفحه مربوط با اطلاعات آن ظاهر می شود.

۹) درباره سخت افزار بیشتر بدانید

برای آن که اطلاعات بیشتری از سخت افزارهای کامپیوترتان داشته باشید، دستور DXDLAG را از کار Run در منوی استارت اجرا کنید. زبانه های System ،Sound و Display اطلاعات مفیدی را از CPU ، حافظه، کارت صدا، کارتVGA و مقدار حافظه آن به دست می دهند . همچنین از این ابزار می توان برای رفع مشکلات Directx نیز استفاده کرد.

۱۰) از System information بیشتر یاد بگیرید

یکی از جاههایی که می توان از اطلاعات خوبی راجع به سیستم به دست آورد همان System information است. از منوی استارت مسیرprograms و Accessories و System Tools و System information را طی کنید تا به منابع سخت افزاری و گروه بندی اجرا برسید. ممکن است که نتوانید تمامی اطلاعات آن را مطالعه کنید یا همه آنها را متوجه نشوید، ولی می توانید اطلاعات آن را در یک فایل متنی ذخیره کنید و برای مراجعات بعدی نگهداری نمایید .

۱۱) چه چیزهایی در حال اجرا هستند

بعضی برنامه ها خودشان نصب می کنند تا به طور خودکار از start-up اجرا شوند و چه بخواهید چه نخواهید بخشی از حافظه و پردازنده را اشغال می کنند. در ویندوزهای ۹۸ و xp و me می توان برنامه هایی را که مایل نیستند را از طریق زبانه startup از برنامه MSCONFIG حذف نمایید. ( این برنامه را از طریق کادر Run می توانید اجرا کنید). در ویندوز ۲۰۰۰ باید از برنامه های کمکی دیگری استفاده کنید. از طریق برنامه MSCONFIG می توانید برنامه های زیادی را غیر فعال کنید اما اگر System tray را هم غیر فعال کنید انگاه چیزهایی مثل ساعت را نیز از دست خواهید داد.

۱۲) استفاده بهتر از پردازنده

با زدن کلیدهای Ctrl+Alt+Del می توانید Task Manager را اجرا کنید تا ببینید که چه برنامه هایی در حال اجرا هستند. در ویندوز ۹۸ و Me فهرست ساده ای از برنامه های در حال اجرا را می بینید و در ویندوز xp و ۲۰۰۰ ، فهرست پروسه های فعال ، میزان حافظه مورد استفاده و زمان اشتغال شده از CPU نیز دیده می شود.

۱۳) از راهنمای ویندوز استفاده کنید

اگر با کامپیوترتان مشکلی دارید، می توانید از راهنمایی خود ویندوز کمک بگیرید. برای این کار از منوی start به Help بروید و موضوع مورد اشکال را در کادر مربوط تایپ کنید.اگر جواب مورد نظرتان را پیدا نکردید سعی کنید عبارات دیگری را امتحان کنید. تا به جواب مورد نظرتان نزدیک تر شوید.

۱۴) پیام های خطا را یادداشت کنید

هنگام بروز بعضی اشکالات در کامپیوتر ، پیام های خطایی نیز صادر می شود گاهی بهتر است این پیام ها را یادداشت کنید تا درباره آن ها مطالعه نمایید. در ویندوز ۲۰۰۰ و xp با زدن کلید های ctrl+c می توانید اغلب پیام های خطا را در clipboard ذخیره کنید و بعد آن را در برنامه ای مانند Notepad ثبت کنید، می توانید پیام خطا را یادداشت کنید یا با زدن Alt+printscreen یک نمای گرافیکی از آن را ثبت کنید و در برنامه ای مانند paint آن را ذخیره نمایید تا مورد استفاده مراجعات بعدی باشند.

۱۵) استفاده از پایگاه دانش مایکروسافت

محل بعدی که برای کسب راهنمایی می توانید به آن مراجعه کنید، پایگاه دانش مایکروسافت یا Microsoft Knowledge Base است. به نشانی http://support.microsoft.com بروید و مشکل خود را با چند کلمه تایپ کنید مثلا"shutdown problem و یا قسمتی از پیام خطایی که دریافت کرده اید را بنویسید تا این پایگاه اطلاعات مناسبی را در همان رابطه در اختیارتان قرار دهد.

۱۶) خط فرمان قدیمی

همه دانش آموزان قدیمی مدرسه DOS ، به خاطر دارند که همه برنامه ها و عملیات مدیریت فایل ها از طریق خط فرمان ( Command prompt ) انجام می گرفت. هنوز هم کارهای زیادی را می توان از طریق همان پنجره تک رنگ خط فرمان در ویندوز انجام داد. پنجره ویندوز اکسپلورر می تواند نمایش خوبی از وضعیت فایل های موجود در سیستم بدهد اما با خط فرمان کارهای بهتری می توان انجام داد. البته از هر دوی آنها می توان به طور ترکیبی استفاده کرد. وقتی شما یک فایل یا فولدر را از اکسپلورر بکشید و داخل پنجره خط فرمان بیندازید نام مسیر کامل آن در خط فرمان ظاهر می شود. مثلا" می توانید در خط فرمان بنویسید CD ( به معنای Change Directory ) و سپس فولدر مورد نظر را به درون آن پنجره بکشیدو رها کنید. سپس Enter را بزنید تا دایر کتوری جاری به نحوی که گفته اید تغییر کند. و بر عکس اگر در خط فرمان بنویسید explorere,. , پنجره ویندوز اکسپلورر در فولدری که شما داخل آن هستید باز خواهد شد.

۱۷) از دستور DlR استفاده کنید

دستور DlR ( به معنای Directory ) فهرستی از فایل های موجود در فولدر جاری را نشان می دهد. اما اگر بخواهید فایل های پنهان و فایل سیستمی نیز نشان داده شوندباید از DlRA استفاده نمایید. همچنین می توانید از فرمان ATTRlB برای نمایش یا تغییر مشخصه ها یا Attribute فایل ها استفاده نمایید.

۱۸) استفاده از Xcopy

ویندوز اکسپلورر می تواند فایل ها یا فولدرهای مورد نظرتان را به محل دیگری کپی نمایید. برای آن که کنترل بهتری روی این کار داشته باشید می توانید از دستور Xcopy در خط فرمان استفاده نمایید. Xcopy این امکان را به شما می دهد که فایل هایی را کپی کنید که دارای یک یا چند مشخصه خاص باشند یا فایل هایی را کپی کنید که بعد از تاریخی خاص ایجاد شده اند یا تغییر کرده اند و یا حتی فقط فایل هایی را کپی کنید که مثلا" خصوصیت آرشیوی دارند. به غیر از اینها با این دستور می توانید فایل های خاص را داخل زیر شاخه ها پیدا و کپی کنید و یا فقط فایل های آرشیوی را دوباره نویسی کنید. با نوشتن فرمان xcopy? می توانید فهرست همه کاربردهای این دستور را ببینید. چون تعداد سوییچ هایی که این دستور را به خود می گیرند زیاد است و در یک صفحه جا نمی گیرد می توانید با فرمان xcopy?xcopy.txt همه دستورات در فایل متنی با نام xcopy ذخیره نمایید.

۱۹) اجرای برنامه ها از خط فرمان

برای اجرای یک برنامه از خط فرمان فقط کافی است که نام آن را بنویسید. برای باز کردن فایل های داده ای می توانید از فرمان START XCOPY.TXT تا فایل مورد نظر در برنامه Notepad باز شود.

۲۰) خط فرمان برای یافتن فایل ها

همان گونه که فرمان DlR می توانید فایل هایی مورد نظر شما را پیدا کند. فرمان FOR نیز می تواند عمل گفته شده را روی فایل های گفته شده اجرا نماید، به عنوان نمونه دستور زیر همه فایل های موجود در دایرکتوری جاری که نامشان project۱ است را پیدا می کند و هر کدام را در برنامه متناظرشان باز می کند : DO START %۷ ( PROJECT۱.* ) FOR %۷ IN علامت ۷% نشان دهنده یک متغیر است که به جای آن می توانید هر حرفی بگذارید . هر فایلی که با فایل درون پرانتز منطبق باشد، دستور بعد از DO تکرار می شود . در ویندوزهای ۲۰۰۰ و XP ، فرمان FOR کارهای بیشتری هم انجام می دهد. برای دیدن همه ویژگی های این دستور و ذخیره آن در یک فایل متنی تایپ کنید: FOR?FORHELP.TXT

برای دیدن همه دستوراتی که در خط فرمان قابل استفاده هستند بنویسید HELP>HELP.TXT و فایل ایجاد شده را در ویرایشگری مانند Notepad بخوانید.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
office 2007 ~ 2~ office 2003
چگونه می توان فایلهای آفیس 2007 را در ورژنهای 2003 و .. اجرا کرد




توسط این پک به راحتی می توان فایل تولید شده توسط نرم افزار های Word ، Excel و PowerPoint در ورژن 2007 را در ورژن 2003 و ماقبل آن اجرا و حتی آنها را ویراش کرد
مایکروسافت در سایت خود نرم افزاری به نام FileFormatConverters قرار داده است که این نرم افزار به صورت پک ( Pack ) این امکان را به کاربران می دهد که بتوانند فایل های تولید شده توسط نرم افزار آفیس 2007 را به راحتی توسط آفیس 2003 و ورژن های ما قبل آن ( مانند Office 2002 ) اجرا و ویرایش کنند . به عبارتی توسط این پک به راحتی می توان فایل تولید شده توسط نرم افزار های Word ، Excel و PowerPoint در ورژن 2007 را در ورژن 2003 و ماقبل آن اجرا و حتی آنها را ویراش کرد . به نظر من این پک می تونه برای خیلی از کاربران که با نرم افزار آفیس کار می کنند مفید باشه .
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
3D desktop for wndows
دانلود رايگان نرم افزار دسكتاپ سه بعدي ويندوز


(منبع : آموزش کامپیوتر و نرم افزار)
نام نرم افزار: Shock Desktop 3D
حجم فايل: 2.7 مگابايت
دانلود رايگان

امروز قصد دارم نرم افزار Shock Desktop 3D که برای سیستم عامل ویندوز ویستا و ایکس پی می باشد را به دوستان معرفی کنم . این نرم افزار رایگان به شکلی بسیار جالب دسکتاپ و کلیه آیکون ها موجود بروی دسکتاپ را به صورت سه بعدی در می آورد ( تصویر زیر تصویر دسکتاپ کامپیوتر من می باشد که با استفاده از این نرم افزار سه بعدی شده است ) .

mpcomputer-3d-desktop.jpg

کار کردن با نرم افزار Shock Desktop 3D بسیار راحت می باشد و با اجرای این نرم افزار فورا محیط دسکتاپ ویندوز Xp و ویندوز ویستا به صورت سه بعدی در می آید و نکته ای که بسیار جالب توجه است که با سه بعدی شدن دسکتاپ حرکت آیکون ها نیز سه بعدی می شود !!!!

بعد از دانلود کردن نرم افزار Shock Desktop 3D و اجرای آن دسکتاپ شما به حالت سه بعدی در می آید که می توانید با کلیک راست کردن بروی این دسکتاپ ( مطابق تصویر زیر ) سایز آیکون ها را تغییر دهید ، آیکون ها را به شکل مکعب سه بعدی در بیاورد و .....

windows-desktop-theme-3D.jpg

ویژگی های نرم افزار Shock Desktop 3D :

1- تغییر زاویه نور بروی دسکتاپ
2- حرکت سه بعدی آیکون ها بروی دسکتاپ
3- تبدیل آیکون ها به شکل مکعب و سه بعدی
و ......

براي دانلود رايگان اين نرم افزار جالب ميتوانيد ميتوانيد به لينك زير مراجعه نماييد:


 

Hamid2day

مدیر ارشد بازنشسته
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,282
لایک‌ها
20,164
محل سکونت
اوهایو - دیتون
BING و عید نوروز سال 1389

تشکر مایکروسافت

1269135186.jpg
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
hot keys in windos XP
بیش از 100 نوع از کلید های میانبر در ویندوز

امير نعيمي


Windows + F= باز کردن صفحه جستجو
Ctrl + Windows + F= باز کردن صفحه جستجو برای یافتن رایانه در شبکه
Windows + E= باز کردن برنامه Explorer
Windows + U= باز کردن پنجره Utility Manager
Windows + R= باز کردن پنجره Run

Windows= باز شدن منوی Start
Application= مانند کلیک راست روی آیتم انتخاب شده است

Windows + D= پنجره Minimize, Restore

Windows + L = کار Switch کردن بین User ها در ویندوز

Windows + U + U= خاموش کردن رایانه

Windows + U +R= راه اندازی مجدد رایانه

Windows + U + S= بردن رایانه در حالت Stand By

Windows + F1= راهنما یا Help

Esc لغو عملیات در حال انجام.
F1 راهنما.
F2 در حالت عادی تغییر نام آیتم (های) انتخاب شده . در برنامه های قدیمی تر (معمولا تحت داس)ذخیره فایل جاری.
F3 جستجو.
F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar
F5 به روز آوری Refresh
F6 مانند کلید Tab بین اجزای مختلف پنجره جاری سوییچ می کند.
F10 پرش به منو های اصلی یک پنجره مثلFile,Edit,View,...
F11 پنجره جاری را تمام صفحه می کند.
PrintScreen در ویندوز از کل صفحه نمایش یک عکس می گیرد و آن را در حافظه کلیپ بورد قرار می دهد و ما می توانیم در یک برنامه ویرایش عکس مثل Ms-Paint آن را Paste کنید .
Tab بین اجزای پنجره جاری سوییچ می کند .
Space در حالت مرورگر اینترنت اکسپلورر صفحه جاری را به پایین می برد .مثل Page Down
BackSpace در حالت عادی یعنی در مرور ویندوز یک مرحله به بالاتر میرود (معادل Up) و در مرورگر اینترنت اکسپلورر معادل Back است.
Home رفتن به اول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور.
End رفتن به آخر خط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور.
PageUp در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به بالا می رود.
PageDown در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به پایین می رود.

ترکیبات کلید Ctrl :
Ctrl+q در بعضی از برنامه ها خروج است.
Ctrl+w در اکثر برنامه هایی که چند فایل را باهم باز می کنند مثل Ms-Word, کلا Ms-Office , Adobe Photoshop ,Ms-internet Explorer, ... فایل باز شده جاری را می بندد.
Ctrl+e جستجو در مسیر جاری.
Ctrl+r تازه کردن صفحه معادل کلید F5 و Refresh
Ctrl+y وقتی که یک عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این کلید ها یک عمل به جلو می روند (Redo) البته در بعضی برنامه ها معمولا محصولات آفیس مایکروسافت اینگونه هستند .
Ctrl+i باز کردن قسمت علاقه مندی هاFavorites
Ctrl+o باز کردن فایل جدید در اکثر برنامه ها ، معادل File>Open
Ctrl+p پرینت گرفتن در اکثر برنامه ها.
Ctrl+a انتخاب همه آیتم ها.
Ctrl+s در اکثر برنامه ها ذخیره فایل جاری .Save
Ctrl+d در اینترنت اکسپلورر صفحه باز شده جاری را به علاقه مندی ها اضافه می کند (معادل Favorites>Add to Favorites) و در ویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاک می کند. (ترفندستان.کام)
Ctrl+f جستجو.
Ctrl+h معادل History (ابته در ویرایشگر نوت پد معادل Find / Replace است)
Ctrl+l در اینترنت اکسپلورر معادل File>Open است.
Ctrl+z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده .Undo
Ctrl+x انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبوردCut.
Ctrl+c کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد.Copy
Ctrl+v فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپبورد.Past
Ctrl+b پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می کند.
Ctrl+n در اینترنت اکسپلورر (تقریبا تمامی مرورگرها) یک پنجره جدید باز می کند.
Ctrl+F1 در اکثر برنامه ها ی مختلف راهنمای برنامه را باز می کند .
Ctrl+F4 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اکسپلورر و مرورگر ویندوز.
Ctrl+F10 باز کردن منو های بالای پنجره برنامه ها مثل File,Edit,....
Ctrl+BackSpace موقع ویرایش متن همان کار BackSpace را انجام می دهد با این تفاوت که به جای پاک کردن کاراکتر به کاراکتر کلمه به کلمه پاک می کند.
Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی.
Ctrl+Home درحالت ویرایش مکان نما را به اول صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+End درحالت ویرایش مکان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد.
Ctrl+Insert کپی آیتم(های) انتخاب شده در حافظه کلیپ بورد(Copy).

ترکیبات کلید Alt :
Alt+A باز کردن منوی علاقه مندی ها و قرار گرفتن بر روی Add to Favorites
Alt+D انتقال مکان نما به Address Bar
Alt+F4 بستن پنجره جاری.
Alt+Space Bar معادل راست کلیک بر روی نوار عنوان پنجره جاری.
Alt+Esc پیمایش بین پنجره های باز جاری.
Alt+Tab سوییچ کردن بین پنجره های باز جاری.
Alt+BackSpace در بعضی از ویرایشگرها معادل Undo عمل می کند (معمولا ویرایشگرهای قدیمی و تحت داس)
Alt+Home در مرورگر اینترنت اکسپلورر به صفحه خانگی پرش می کند.
Alt+Right Arrow معادل Forward در مرورگر ویندوز.
Alt+Left Arrow معادل Back در مرور گر ویندوز.
Alt+Number ترکیب کلید Alt به همراه زدن یک عدد از قسمت سمت راست صفحه کلید در حالت ویرایش یک کاراکتر معادل کد اسکی عدد وارد شده نمایش می دهد . مثلا اگر Alt را نگه داشته و 789 را وارد کنیم پس از رها کردن کلید Alt این کاراکتر نمایش داده می شود : § .
Alt+Enter متعلقات (Properties) آیتم(های) انتخاب شده را نمایش می دهد.
Alt+PrintScreen از پنجره جاری یک عکس تهیه می کند و به حافظه کلیپ بورد انتقال می دهد.

ترکیبات کلید Shift :
Shift+F10 معادل راست کلیک.
Shift+Del پاک کردن کامل آیتم (های) انتخاب شده .یعنی بدون این که به سطل بازیافت انتقال یابد پاک می شود.
Shift+tab وارونه کاری که Tab انجام می دهد.
Shift+Insert فراخوانی اطلاعات از حافظه کلیپبورد (Paste)

ترکیبات WinKey :
خود WinKey باز شدن منوی Start در ویندوز.
WinKey+E باز کردن My Computer در حالت Folders.
WinKey+R باز کردن پنجره Run.
WinKey+U باز کردن پنجره Utility Manager.
WinKey+D نمایش دسکتاپ معادل Show Desktop
WinKey+F جستجو.
WinKey+Ctrl+F جستجوی یک کامپیوتر در شبکه.
WinKey+L قفل کردن کامپیوتر .یا رفتن به حالت Swich User
WinKey+M تمامی پنجره های باز را Minimize می کند.
WinKey+Shift+M تمامی پنجره های Minimize شده را Restore می کند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
قفل جدیدترین برنامه مایکروسافت هم شکست


غول دنیای نرم‌افزار که نرم‌افزار شبیه‌ساز ویندوز-فون7 را در نمایشگاه میکس ارایه کرده بود، در کمتر از چند روز غافلگیر شد، چراکه یک مهندس باهوش توانست با 6 ساعت تلاش، قفل این برنامه را بشکند.

مایکروسافت در نمایشگاه Mix از نرم‌افزار شبیه‌ساز (امولاتور) خود برای سری Windows Phone 7 رونمایی کرد؛ اما طبق روال معمول، بسیاری از برنامه‌ها و جنبه‌های آن را مخفی نگاه داشت. با این وجود، یک متخصص برنامه‌های رایانه‌ای ادعا می‌کند که با اندکی تلاش توانسته قفل برنامه را بشکند و جنبه‌های مخفی آن را در دسترس همگان قرار دهد.

به گزارش سی‌نت، دن اردلین می‌گوید: «من هنوز باورم نمی‌شود این کار را انجام داده‌ام! بعد از یک ایده خوب، 6 ساعت کار و مقدار زیادی سروکله زدن با برنامه، توانستم قفل شبیه‌ساز CTP را بشکنم. من به زودی روش خود را تشریح خواهم کرد اما اکنون تصمیم دارم که تنها چند تصویر از این شبیه‌ساز قفل شکسته را روی اینترنت بارگذاری کنم.»

مطمئنا ویندوز-فون ستاره نمایشگاه Mix بود. مایکروسافت جلسات فراوانی را در خصوص این موضوع داشته که برنامه‌نویسان چطور می‌توانند برنامه‌های خود را برای گوشی‌های همراه بنویسند. با این وجود، مایکروسافت بسیاری از کارهای خود را در خفا نگاه داشته است.

شکسته‌شدن برنامه شبیه‌ساز اجازه دسترسی به نسخه‌های ورد و اکسل ویندوز-فون، و یا حداقل بخشی از آنها را که مایکروسافت در نسخه‌های اولیه شبیه‌ساز خود قرار داده است، فراهم می‌کند.

با درک این نکته که مایکروسافت ممکن است از این کشف خوشحال نباشد، اردلین می‌گوید تصمیم گرفته که اطلاعات زیادی را درباره این نسخه قفل شکسته شبیه‌ساز منتشر نکند. وی می‌گوید: «من تصمیم گرفته‌ام که لینک‌های مربوط به این کار را از روی اینترنت بردارم، زیرا این احتمال وجود دارد که مسولان مایکروسافت ناراحت شوند و من واقعا این را نمی‌خواهم. البته اگر کسی از مسولان مایکروسافت به من اطلاع دهد که کار من باعث دردسر آنها نخواهد شد، لینک‌ها را مجددا برمی‌گردانم. به هر حال، من به زودی نحوه کار خود را تشریح خواهم کرد، زیرا این کار تنها برای اهداف آموزشی انجام شده است. من فکر نمی‌کنم که این کار باعث دردسر من بشود.»

در پاسخ به این کار اردلین، مایکروسافت ای‌میلی با مضمون زیر برایش ارسال کرد: «ما از استقبالی که برای ابزارهای توسعه‌دهنده ویندوز-فون صورت گرفته، خیلی راضی هستیم. وقتی تصمیم گرفتیم که یک شبیه‌ساز برای سری ویندوز-فون7 تهیه کنیم، پیش‌بینی می‌کردیم که افرادی تلاش می‌کنند تا قفل آن را بشکنند و به کدها دسترسی پیدا کنند. در اینجا ما باید تاکید کنیم که این شبیه‌ساز بر پایه کدهای اولیه است و منعکس کننده نسخه نهایی ما برای کاربران نیست. سری ویندوز-فون7 هنوز در حال تکمیل است؛ رابط کاربر در این شبیه‌ساز غیرفعال شده تا علاوه بر جلوگیری از مشکلات احتمالی، به برنامه‌نویسان اجازه دهد تا روی آزمایش برنامه‌های خود بر پلت‌فرم پایه تمرکز کنند. ما کماکان توصیه می‌کنیم که برنامه‌نویسان از نسخه شبیه‌ساز اصلی استفاده کنند تا از مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای که استفاده از نسخه‌های قفل شکسته ممکن است برای کاربران ایجاد کند، اجتناب شود.»
 

Haamed

Registered User
تاریخ عضویت
22 آپریل 2005
نوشته‌ها
1,254
لایک‌ها
8
محل سکونت
کلیسای ایرانیان
3D desktop for wndows
دانلود رايگان نرم افزار دسكتاپ سه بعدي ويندوز


(منبع : آموزش کامپیوتر و نرم افزار)
نام نرم افزار: Shock Desktop 3D
حجم فايل: 2.7 مگابايت
دانلود رايگان

امروز قصد دارم نرم افزار Shock Desktop 3D که برای سیستم عامل ویندوز ویستا و ایکس پی می باشد را به دوستان معرفی کنم . این نرم افزار رایگان به شکلی بسیار جالب دسکتاپ و کلیه آیکون ها موجود بروی دسکتاپ را به صورت سه بعدی در می آورد ( تصویر زیر تصویر دسکتاپ کامپیوتر من می باشد که با استفاده از این نرم افزار سه بعدی شده است ) .

کار کردن با نرم افزار Shock Desktop 3D بسیار راحت می باشد و با اجرای این نرم افزار فورا محیط دسکتاپ ویندوز Xp و ویندوز ویستا به صورت سه بعدی در می آید و نکته ای که بسیار جالب توجه است که با سه بعدی شدن دسکتاپ حرکت آیکون ها نیز سه بعدی می شود !!!!

بعد از دانلود کردن نرم افزار Shock Desktop 3D و اجرای آن دسکتاپ شما به حالت سه بعدی در می آید که می توانید با کلیک راست کردن بروی این دسکتاپ ( مطابق تصویر زیر ) سایز آیکون ها را تغییر دهید ، آیکون ها را به شکل مکعب سه بعدی در بیاورد و .....


ویژگی های نرم افزار Shock Desktop 3D :

1- تغییر زاویه نور بروی دسکتاپ
2- حرکت سه بعدی آیکون ها بروی دسکتاپ
3- تبدیل آیکون ها به شکل مکعب و سه بعدی
و ......

براي دانلود رايگان اين نرم افزار جالب ميتوانيد ميتوانيد به لينك زير مراجعه نماييد:





روي 7 جواب ميده؟
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
live CD for windows XP
چگونه بدون نصب ويندوز ،از آن استفاده كنيم؟

منبع: شبكه كامپيوتر ايران
یکی از ویژگی ها و شاید خوبی های cd یا dvd های سیستم عامل Linux قابلیت اجرای آن به صورت Live است، به این شکل که تنها با قرار دادن CD یا DVD این سیستم عامل در درایو خود، می توانید بدون نصب، آن را لود کرده و از آن استفاده نمایید. اما سری های مختلف ویندوز به صورت عادی به این شکل نیستند و برای اجرا حتما باید نصب شوند. داشتن یک ویندوز Live هم در مواردی می تواند مشکل گشا باشد. بنابراین در این مقاله تصمیم گرفتم به کمک نرم افزار کوچکی ساخت ویندوز xp به صورت Live را آموزش دهم.


برای ساخت ویندوز Live به یک سی دی ویندوز xp و نرم افزاری با نام PeBuilder که کار اصلی تبدیل را انجام می دهد، نیاز داریم. برای شروع سی دی ویندوز xp خود را در درایو قرار داده و تمام فایل های آن را در فولدری بر روی هارد خود کپی کنید. در این مقاله من از ویندوز SP2 استفاده کرده ام و فایل های آن را نیز در فولدری با نام sp2 بر روی هارد کپی کردم.

در مرحله بعد نرم افزار PeBuilder را از اینجا دانلود و آن را Unzip کنید. در فایل های این نرم افزار فایلی با نام bartpe.bmp وجود دارد که این فایل تصویر پس زمینه ویندوز شما خواهد شد، بنابراین اگر می خواهید تصویر دیگری را برای background خود در نظر بگیرید، ابتدا آن را به فرمت Bitmap تبدیل کرده و سپس آن را با نام bartpe.bmp جایگزین فایل قبلی کنید.

به صورت پیشفرض ویندوز ساخته شده taskbar و دکمه ی start را ندارد و برای افزودن آن باید از پلاگینی به نام XPE استفاده کنیم. این پلاگین را نیز از اینجا دانلود و unzip نمایید. قابل ذکر است که پلاگین های زیادی جهت استفاده و افزودن نرم افزار های مختلف به ویندوز وجود دارند. پلاگین هایی از قبیل Anti virus، Firefox، Acrobat reader و بسیاری نرم افرار های دیگر که می توانید برای مشاده آن ها به اینجا و اینجا مراجعه کنید.

برای اعمال پلاگین ها وساخت ویندوز نهایی برنامه PeBuilder را که دانلود کرده اید باز کنید:
129861_339.jpg

در فیلد اول فولدری را که فایل های ویندوز خود را در آن کپی کرده بودید انتخاب کنید(در اینجا فولدر sp2). فیلد های دوم و سوم را نیز تغییری ندهید.

در پایین پنجره بر روی دکمه Plugins کلیک کنید، در پنجره باز شده لیستی از پلاگین هایی که به ویندوز اضافه خواهند شد را مشاهده خواهید کرد. برای افزوردن پلاگین XPE و یا پلاگین های دیگری که دانلود کرده اید، بر روی دکمه Add کلید کرده و فایل یا فایل های مورد نظر را انتخاب نمایید. همچنین به دلیل اضافه کردن پلاگین XPE لازم است که دو پلاگین nu2shell و startup group را غیر فعال کنید، بنابراین آن ها را از لیست انتخاب کرده و روی دکمه Enable/Disable کنید. توجه داشته باشید که در صورت غیر فعال نکردن این دو پلاگین، پلاگین XPE درست عمل نخواهد کرد.

در مرحله آخر با تعیین مسیر ذخیره فایل ISO یا انتخاب گزینه Burn to CD/DVD بر روی گزینه Build کلیک نمایید. همچنین اگر پیامی مبنی بر ساخت فولدری با نام BartPE دریافت کردید، بر روی گزینه Yes کلیک کنید. بعد از رایت شدن ویندوز بر روی سی دی، می توانید آن را به صورتLive و بدون نصب اجرا کنید و از ویندوز خود لذت ببرید.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
ویندوز XP بازنشسته می شود

مایکروسافت اعلام کرد که از 13 جولای به حمایت رسمی خود از ویندوز "ایکس. پی" نسخه "سرویس پک 2" پایان می دهد و محبوب ترین سیستم عامل دنیا را بازنشسته خواهد کرد.

به گزارش مهر، نسخه سرویس پک 2 سیستم عامل "ویندوز ایکس. پی" محبوب ترین سیستم عاملی است که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

اکنون به نظر می رسد که این ویندوز با روی کار آمدن ویندوز 7 به پایان دوره فعالیت خود نزدیک می شود. به طوری که مایکروسافت پس از 6 ماه از عرضه ویندوز 7 اعلام کرد که از 13 جولای دست از حمایت رسمی سرویس پک 2 ویندوز ایکس. پی خواهد کشید.

سال گذشته مایکروسافت زمان خداحافظی با این سیستم عامل را اول جولای اعلام کرده بود.

پس از گام اشتباه ویندوز ویستا، مایکروسافت نتوانست عرضه به روزسازیهای ویندوز ایکس. پی را متوقف کند، چرا که ویستا مشکلات زیادی در عملکرد و اجرا داشت و بنابراین با استقبال کاربران مواجه نشد. این درحالی است که ویندوز 7 نشان داده است که می تواند جایگزین خوبی برای ویندوز ایکس. پی باشد.

در حال حاضر 75 درصد از رایانه های جدیدی خانگی و 3/60 درصد از رایانه های قابل حملی که وارد بازار می شوند به صورت پیش نصب دارای سیستم عامل ویندوز 7 هستند.

ویندوز ایکس. پی که در سال 2001 وارد بازار شد طولانی ترین زمان حضور را در تاریخ نرم افزارهای شرکت ردموند به خود اختصاص داده است به طوری که این محصول به مدت تقریبا 7 سال به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم عاملهای دنیا شناخته می شد.

براساس گزارش eWeek، در روز 13 جولای علاوه بر ویندوز ایکس. پی سرویس پک دو، حمایت از نسخه های ویندوز 2000 و ویندوز ویستا RTM نیز پایان خواهد یافت.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
10 دلیل برای اینکه شما در انتظار سرویس پک 1 ویندوز 7 نباشید!



یک مجله متخصص در اخبار فناوری اطلاعات در مقاله ای 10 دلیل را ذکر کرده است که بر مبنای آنها کاربران ویندوز7 نیازی به عرضه نسخه "سرویس پک 1" این سیستم عامل جدید نمی بینند.

مجله eWeek در گزارش خود نوشته است: در گذشته بسیاری از کاربران در انتظار رسیدن سرویس پکهای ویندوز می ماندند. برای مثال زمانی که مایکروسافت نسخه سرویس پک 2 ویندوز ایکس. پی را در دسترس قرار داد بهبود عملکردهای این سیستم عامل رضایت کاربران را تامین کرد.

این درحالی است که در مورد ویندوز 7 داستان به گونه دیگری رقم خورده است. در حقیقت برخلاف مورد ویندوز ایکس. پی و ویندوز ویستا، کاربرانی که از ویندوز جدید استفاده می کنند علاقه ای به رسیدن سرویس پک 1 این سیستم عامل ندارند.
این مجله فناوری در ادامه گزارش خود به ذکر 10 دلیل برای اینکه چرا کاربران در این انتظار به سر نمی برند پرداخته است.

1- به روز سازیها کم خواهد بود

به گفته مایکروسافت، سرویس پک 1 ویندوز 7 از تعداد بسیار کمی به روزسازی برخوردار است. این خبر خوبی برای کاربران ویندوز 7 است. در حقیقت در نسخه های گذشته ویندوز، غول نرم افزاری دنیا به دلیل کشف مشکلات اساسی مجبور بود در سرویس پکهای خود به روزسازیهای اساسی عرضه کند تا مشکلات را حل کرده و عملکرد را بهبود بخشد. همین مسئله موجب می شد که کاربران در انتظار دریافت اولین سرویس پک روزشماری کنند. این درحالی است که مایکروسافت در وبلاگ خود نوشته است که "سرویس پک 1 ویندوز 7 از حداقل تعداد به روزسازیها برخوردار است."

2- ویندوز 7 کاملا امن است

به طور معمول بسیاری از کاربران در انتظار رسیدن سرویس پک می مانند چرا که از امنیت پایه نسخه های اولیه ویندوزها رنج می برند. این درحالی است که اولین نسخه ویندوز 7 کاملا امن است. درحقیقت پس از بی آبرویی ویندوز ویستا در ایمنی پایین، مایکروسافت برای جبران اشتباه گذشته خود میزان ایمنی ویندوز 7 را حتی در نسخه اولیه بسیار ارتقا داد. بی شک امنیت سرویس پک 1 این سیستم عامل جدید بهبود خواهد یافت، باوجود این نسخه کنونی نیز کاملا امن است.

3- فرمان Mode ویندوز ایکس. پی

یک مشخصه کلیدی در نسخه های تواناتر ویندوز 7، فرمان Mode ویندوز ایکس. پی است. اگر کاربران نگران این مسئله هستند که ویندوز 7 از ایمنی بالایی برخوردار نیست و معتقدند که ویندوز ایکس. پی از تمام ویندوزهای دیگر امن تر است آنها می توانند مطمئن باشند که Mode ویندوز 7 همان Mode ویندوز ایکس. پی است.

در حقیقت Windows XP Mode بهترین خصیصه ای است که تاکنون مایکروسافت در سیستم عاملهای خود افزوده است. در اینجا نیز بی شک، در سرویس یک 1 این عملکرد بهبود خواهد یافت اما کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که ویندوز 7 کنونی از این نظر کامل است.

4- ویندوز 7، ویندوز ویستا نیست

مایکروسافت بارها تاکید کرده است که ویندوز 7 هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر بازاریابی هیچ شباهتی به به ویستا ندارد. زمانی که ویندوز ویستا وارد بازار شد کاربران ویندوز متوجه شدند که با سیستم عاملی روبرو شده اند که از مشکلات وحشتناکی رنج می برد. هرچند ویندوز 7 به معنای واقعی کلمه یک سیستم عامل مطلوب نیست اما کاربرانی که از هر دو سیستم عامل استفاده کرده اند به راحتی توانستند امنیت و قابلیت پردازش اطلاعات در ویندوز 7 را درک کنند. بنابراین ترسی که در اثر استفاده از ویندوز ویستا در آنها به وجود آمده بود از بین رفت و بدون اینکه در انتظار سرویس پک باشند به نسخه کنونی اعتماد کردند.

5- مایکروسافت هوشمندانه عمل کرد

مایکروسافت در زمان تولید ویندوز 7 بسیار هوشمندانه عمل کرد. این شرکت برای تولید و عرضه این سیستم عامل زمان بیشتری نسبت به آنچه که در گذشته برای ویندوزها صرف می کرد خرج کرد. بنابراین ویندوز 7 نسبت به نسخه های پیشین این نرم افزار مطمئن تر و تواناتر است. در حقیقت ویندوز7 راهی برخلاف جهت اشتباهات گذشته مایکروسافت است.

6- ویندوز 7 برای استفاده شرکتی آماده شده است

در گذشته شرکتهایی که از ویندوزها استفاده می کردند پس از عرضه ویندوز جدید تا زمان عرضه اولین سرویس پک باید همچنان از ویندوزهای قدیمی خود استفاده می کردند. چرا که نسخه اولیه قابلیت مصارف شرکتی را نداشت. این درحالی است که ویندوز 7 از این نظر متفاوت است به طوری که این سیستم عامل در اولین نسخه برای استفاده شرکتی نیز آماده شده است.

7- چشم به راه بودن با ویستا فکر خوبی نیست

ویندوز ویستا همچنان یک کابوس وحشتناک برای کاربران است. این سیستم عامل از طراحی ساختاری ناهنجار، مشکلات امنیتی و عدم سازگارپذیری با کاربران شرکتی رنج می برد. بنابراین از نظر کاربران این فکر که تا آمدن سرویس پک 1 ویندوز 7 همچنان از ویندوز ویستا استفاده کنند اصلا ایده خوبی نیست و اگر کاربران تا رسیدن سرویس پک 1 ویندوز 7، ویندوز ویستا را انتخاب کنند این یک اشتباه بزرگ خواهد بود.

8- نگهداری ویندوز ایکس. پی فعلی برای طولانی مدت فکر خوبی نیست

بی تردید ویندوز ایکس. پی قابل اطمینان ترین سیستم عاملی است که تاکنون کاربران مایکروسافت تجربه کرده اند و هنوز بسیاری از شرکتها و کاربران خانگی از این نرم افزار استفاده می کنند. اما رایانه های سازگار با ویندوز ایکس. پی به سوی پیر شدن پیش می روند و به دلیل موفقیت "ایکس. پی"، هکرهای بدذات به یافتن حفره های امنیتی در این سیستم عامل کهنه کار ادامه می دهند و هر روز راههای بیشتری را برای نفوذ به رایانه های با سیستم عامل "ایکس. پی" پیدا می کنند. بنابراین ادامه استفاده از ویندوز ایکس. پی نیز فکر خوبی نیست.

9- توزیع ویندوز 7 اقتصادی است

از دیدگاه کاملا اقتصادی، دل بستن به ویندوزهای قدیمی می تواند بسیار پرهزینه باشد. مایکروسافت در همکاری با فروشندگان برای تسریع در فرایند فروش ویندوز 7 امکانات ویژه ای را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و با عرضه تخفیفهای مناسب امکان استفاده طیف وسیعتری از کاربران را از ویندوز جدید فراهم می کند و همزمان کاربرانی که رایانه های جدیدی می خرند چاره ای جز استفاده از ویندوز 7 را ندارد. بنابراین تمام راهها به استفاده گسترده تر از ویندوز 7 منتهی می شود. این درحالی است که افرادی که همچنان مایل به استفاده از ویندوز ایکس. پی هستند مجبورند با قیمت بیشتر و بدون استفاده از تخفیفهای ویژه، ویندوز قدیمی را خریداری کنند. بنابراین تهیه یک نسخه از ویندوز 7 اقتصادی تر از ویندوز ایکس. پی است.

10- گذشته گذشته است

اگر مایکروسافت تا پیش از عرضه ویندوز 7 و با تولید سیستم عاملهای پر مسئله نسبت به کاربران خود اجحاف می کرده است اکنون به نظر می رسد که به طور جدی در تلاش است تا سیستم عاملی را تولید کند که مردم می خواهند. بنابراین باید گذشته ای را که دیگر گذشته است فراموش کرد و به آینده ویندوزها خوش بین بود.
 
بالا