• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

اخبار مایکروسافت و ویندوز

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
آفيس 2010 در آستانه ورود به بازار


نرم افزار آفيس 2010 شركت مايكروسافت در آستانه عرضه عمومي قرار گرفته و آخرين نواقص و مشكلات آن نيز تقريباً برطرف شده است.

به گزارش تك وب، مهندسان و برنامه نويساني كه در حال كار بر روي آفيس 2010 هستند مي گويند آخرين نواقص اين نرم افزار برطرف شده و اين مساله راه را براي عرضه آن در تاريخ 27 آوريل كه از قبل اعلام شده، هموار مي كند.

از مجموعه آفيس 2010 زيرمجموعه هاي SharePoint 2010، Visio 2010 ،Project 2010 در وضعيت RTM هستند. اين بدان معنا است كه كدهاي برنامه نويسي اين سه زيرمجموعه كامل و قفل شده و آماده عرضه در بازار است.

آفيس 2010 بر طبق روال هميشگي مايكروسافت هم بر روي دي وي دي قابل خريداري است و هم پس از پرداخت هزينه خريد به صورت الكترونيكي از طريق وب سايت مايكروسافت قابل بارگذاري خواهد بود.

در حالي كه عرضه آفيس 2010 در ماه آوريل براي شركت هاي خصوصي و موسسات دولتي خواهد بود، عرضه عمومي آن در فروشگاه ها از ماه ژوئن آغاز مي شود.

اين شركت هنوز برنامه عرضه نسخه هاي مختلف آفيس به زبان هاي غيرانگليسي را اعلام نكرده است. قيمت نسخه حرفه اي اين نرم افزار 500 دلار و قيمت نسخه هاي خانگي و تجاري كه فاقد برنامه هاي Publisher و Access هستند 280 دلار است.

قيمت نسخه هاي خانگي و دانش آموزي كه فاقد outlook هم هستند نيز 150 دلار است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
خدمات امنيتي و مديريتي تازه براي كاربران ويندوز


شركت مايكروسافت اولين نسخه بتاي سرويس جديدي موسوم به Windows Intune را معرفي كرده است.

به گزارش اينترنت ويك، Windows Intune يك پلاتفورم امنيتي و مديريتي براي ويندوز است كه بر مبناي فناوري نوظهور كلودكامپيوتينگ طراحي شده و به طور خاص صاحبان مشاغل موچك و متوسط را هدف گرفته است.

اين نسخه بتا در اولين گام در دسترس 1000 سازمان تجاري در آمريكا، كانادا، مكزيك و پورتوريكو قرار مي گيرد تا نقاط ضعف احتمالي آن نيز مشخص شود.

Windows Intune از سوي مايكروسافت روشي مقرون به صرفه و راه حلي مبتني بر فناوري كلود براي مديريت به روزرساني هاي ويندوز، نظارت بر عملكردهاي نهايي اين سيستم عامل، بررسي تداخل ها و اشكاات احتمالي نرم افزاري و سخت افزاري ، تنظيم سياست گذاري هاي امنيتي و ارائه خدمات كمكي از راه دور دانسته شده است.

با استفاده از Windows Intune همچنين مي توان به گونه اي آسان تر و ايمن تر از رايانه ها در برابر بدافزارها پشتيباني كرد. كاربرد اين خدمات براي شركت هايي مناسب است كه بين 25 تا 1000 نفر كارمند داشته باشند.

خدمات ياد شده با ويندوزهاي XP، ويستا و 7 سازگار است و هزينه نهايي آن هنوز اعلام نشده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
نسل جديد مسنجر مايكروسافت رونمايی شد

مایكروسافت نسخه جدید برنامه مسنجر خود را كه وعده اشتراك گذاری و تعامل بهتری را می دهد، معرفی كرد.

استیو بالمر، مدیر اجرایی مایكروسافت سرویس جدید مسنجر این شركت را كه بیش از قبل از رایانش ابری استفاده می كند، در معرض دید دانشجویان دانشگاه سائوپالو قرارداد.

به ویندوز لایو مسنجر جدید شماری ویژگی از جمله مكالمات نشانه گذاری شده، نتایج جست و جو و انواع دیگر محتوا و همچنین گرفتن بروزرسانی از شبكه های اجتماعی دیگر افزوده خواهد شد.

مایكروسافت در حال حاضر نسخه جدید برنامه مسنجر را به صورت داخلی آزمایش می كند اما قصد دارد ظرف چند ماه آینده نسخه آزمایشی بتای آن را منتشر كند و نسخه نهایی نیز قبل از پایان سال عرضه می شود.

مسنجر جدید تلاش دیگری از سوی مایكروسافت برای داشتن یك نقش اجتماعی مهم تر است، حتی اگر مصرف كنندگان بیشتر وقت خود را در شبكه هایی سپری كنند كه توسط فیس بوك، توییتر، مای اسپیس و LinkedIn اداره می شوند.

نسل جدید ویندوز لایو مسنجر همچنین می تواند پیامهای فیس بوك را از برنامه پیام فوری به كاربران دیگر ارسال كند و به كاربران امكان می‌دهد در این برنامه وضعیت خود را بروز كرده و آن را در شبكه های اجتماعی دیگر داشته باشند. كاربران همچنین می توانند به دوستان مورد علاقه خود اولویت داده و بروزرسانی های آنان را قبل از بروزرسانی های دیگر مشاهده كنند. همچنین مایكروسافت تایید كرده در حال كار بر روی نسخه ای از مسنجر برای آیفون است.

بروزرسانی مسنجر بخشی از مجموعه بروزرسانی هایی است كه مایكروسافت در ماههای آینده در بخشی از Wave 4 سرویس‌های ویندوز لایو انجام می دهد.

طبق اعلام مایكروسافت، مسنجر جدید دارای سه تنظیم حریم خصوصی متفاوت خواهد بود و گزینه پیش فرض هیچ گونه اطلاعات شخصی را فاش نمی كند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
"ام‌اس‌ان " پوست‌اندازي كرد


به گزارش اي ويك، نسخه جديد اين سايت براي كاربران تلفن همراه از تاريخ 13 مي راه اندازي شده است. در طراحي جديد تلاش شده تا كاربران تنها با يك كليك از روي گوشي به بسياري از امكانات مورد نظرشان دسترسي پيدا كنند. از جمله اين امكانات مي توان به موتور جستجوي بينگ، ويندوز لايو، هات ميل، مسنجر اشاره كرد.

نسخه جديد اين سايت با انواع سيستم عامل ها و گوشي هاي همراه اعم از سفري و آندرويد سازگاري دارد. مايكروسافت كه با رقيبان سرسخت و نوپايي در دنياي آنلاين روبرو است تلاش دارد تا موقعيت خود را در برابر آنها حفظ كند. از جمله اين رقبا مي توان به ياهو و AOL اشاره كرد.

يكي از طراحان نسخه جديد سايت msn در اين زمينه مي گويد تلاش كرده ايم تا در طراحي نسخه جديد كاري كنيم كه دسترسي به امكانات و قابليت هاي نسخه دسكتاپ اين سايت به راحتي امكان پذير باشد.

همچنين با توجه به نيازهاي كاربران تلفن همراه تلاش شده تا دسترسي به امكانات و قابليت هاي مختلف سايت چندان دشوار نباشد.

طراحي و نهايي شدن آن حدود دو ماه به طول انجاميده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
آفیس ویژه وب عرضه شد

مایکروسافت در راستای برنامه های خود در مبارزه با گوگل، عرضه رایگان نسخه اینترنتی تعدادی از برنامه های بسته نرم افزاری آفیس 2010 را آغاز کرد.

رای اولین بار برخی از برنامه های آفیس (وورد، اکسل، پاورپوینت و اکسس) نسخه 2010 به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می گیرد به طوری که کاربران فایلهای وورد و اکسل خود را می توانند مسقتیما در داخل این برنامه ها در روی وب ذخیره کرده و آنها را همانند ایمیل بر روی تمام رایانه ها و در مکانی مشاهده کنند.

این نسخه ویژه وب در حال حاضر تنها برای کاربران شرکتی در دسترس است و نسخه عمومی آن همزمان با عرضه نسخه کامل و پولی بسته آفیس 2010 از ماه ژوئن عرضه می شود.

سرعت عملکرد برنامه ها در این نسخه ویژه وب تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

مایکروسافت که غول اصلی بازار نرم افزار به شمار می رود با هدف به چالش کشیدن گوگل تصمیم به عرضه رایگان نسخه اینترنتی آفیس گرفت.

گوگل با عرضه نرم افزار Google Docs این اجازه را به کاربران وب داد که بدون نیاز به استفاده از یک برنامه از پیش نصب شده بر روی یک رایانه فیزیکی بتوانند فایلهای نوشتاری خود را در یک فضای آنلاین نوشته و ذخیره کنند.

براساس گزارش رویترز، این عملکرد جدید که می توانست آفیس مایکروسافت، پرفروش ترین نرم افزار دنیا را در معرض خطر جدی قرار دهد غول نرم افزاری را بر آن داشت تا راه حل مناسبی برای رقابت با گوگل ارائه کند.

بسته نرم افزاری آفیس در حال حاضر 500 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد و نرم افزار وب Google Docs در مدت چهار سال موفق شده است 25 میلیون کاربر را به ثبت برساند.

مایکروسافت اعلام کرد که در کنار نسخه ویژه وب، نسخه پولی آفیس 2010 از 15 ژوئن عرضه می شود. این بسته نرم افزاری جدید در چهار ویرایش مختلف عرضه می شود که براساس تعداد و عملکرد نرم افزارها بین 99 تا 499 دلار قیمت دارند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
مرگ ویندوز اکس پی در 13 سالگی

مایکروسافت 8 اوریل سال 2014 را روز پایان حمایت از محبوبترین ویندوز یعنی اکس پی اعلام کرد.

غول نرم افزاری دنیا ضمن اعلام این مطلب 13 جولای امسال را روز پایان حمایت و پشتیبانی فنی از ویندوز اکس پی با سرویس پک دو اعلام کرده و به تمام توسعه دهندگان نرم افزاری و راهبران شبکه های رایانه ای هشدار داده که نباید روی حمایت بیشتر مایکروسافت حساب باز کنند. کارشناسان مایکروسافت با توجه به این موضوع گفته اند راهبران تنها کمتر از دو ماه فرصت دارند تا سیستم کاربرانشان را به سرویس پک سه ارتقا دهند وگرنه مسوولین هر گونه اتفاق غیر مترقبه از جمله آسیب پذیری شبکه بر عهده این شرکت نخواهد بود. این موضوع شامل حال دارندگان ویندوز 2000 در هر نسخه ای خواهد شد و دارندگان این نوع سیستم عامل هم باید رایانه خود را به اکس پی سرویس پک سه و یا ویستا و یا ویندوز هفت مجهز نمایند.

واقعیت این است که هنوز بسیاری از انترپرایزها و شرکتهای بزرگ و کوچک بیزینس از اکس پی سرویس پک دو استفاده می کنند و تنها دو ماه فرصت دارند تا سیستم خود را به روز نمایند وگرنه از حمایت تلفنی و ... مایکروسافت در مواقع لزوم و همچنین وصله های امنیتی دیگر خبری نخواهد بود.

ویندوز اکس پی اگوست 2001 به بازار آمد و تا 2014 سنش به 13 سال خواهد رسید که این سال در واقع سال مرگش خواهد بود. از طرف دیگر حمایتها و وصله های امنیتی برای ویندوز 2000 در نسخه دسکتاپ و سرور در 13 جولای به پایان خواهد رسید و مایکروسافت به کاربران اندرز داده که سیستم خود را به ویندوز هفت و یا سرور ها یشان را به سرور 2003 یا 2008 ارتقا دهند. سرویس پک دو اکس پی در سال 2004 و پس از ورود لجام گسیخته ویروسهایی مانند بلاستر و نیمدا عرضه شد تا کاربران با داشتن فایروال جدید مایکروسافت احساس آرامش بهتری نسبت به انواع کدهای مخرب و غیر قانونی نفوذ کننده به سیستم شان داشته باشند. هر چند پس از گذشت سالیانی اکنون می توان گفت سیستم فایروالینگ مایکروسافت چندان هم مفید نبوده و کاربر بدون داشتن ضد ویروس قوی نمی تواند با فایروال ویندوز جلوی نفوذ آنها را بگیرد.

مطابق آمار منتشره از سوی موسسه به روز رسانی Qualys بیش از 50 درصد از سیستم های در حال کار در دنیا ویندوز اکس پی با سرویس پک دو دارند که کار به روز رسانی آنها در مدت دو ماه شق القمر خواهد بود! بیش از 4 هزار شرکت و سازمان دولتی و خصوصی بزرگ و کوچک در سطح جهان عضو Qualys بوده و این شرکت مسوول به روز رسانی سیستم های آنهاست.

بنابر این طی ماهای آینده شاهد افزایش حملات هکری و ویروسی در سراسر جهان خواهیم بود که به نفع شرکتهای ضد ویروس و امنیتی است تا با ساخت برنامه های جدید در نقش مایکروسافت آنها را ایمن سازند. گانگسترهای سایبری رایانه های شبکه های بزرگ را طعمه اصلی خود قرار داده و آنرا محل مخفی کردن برنامه های مخرب و سرقت اطلاعات بانکی قرار داده اند. اغلب رایانه های خانگی امریکا البته به دلیل به روز رسانی خودکار دارای سرویس پک سه هستندو از این بابت زیاد نگران نیستند. "وصله سه شنبه" در امریکا معروف است چرا که مایکروسافت سه شنبه هر ماه وصله های امنیتی خود را به طور خودکار برای کاربران امریکایی از طریق اینترنت نصب می کند.

کارشناسان دلیل اصلی که کاربران هنوز سرویس پک دو را دارند هزینه ای است که شرکتها باید متحمل شده تا با استخدام افراد متخصص بدون فشار روی سایر نرم افزارهای حساس به روز رسانی را انجام دهند. الیسون وی.گینز سخنگوی مایکروسافت اعتراف نکرد چند میلیون ماشین در دنیا هنوز اکس پی سرویس پک دو دارند اما پیشنهاد داد تا به سیستم عامل های جدیدتر مانند هفت یا ویستا بپیوندند و یا سرویس پک را از دو به سه تبدیل کنند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
هشدار به كاربران ويندوز 7 و ويندوز سرور 2008

مايكروسافت در مورد يك آسيب‌پذيري خطرناك در ويندوز 7 كه منجر به اجراي كد از راه دور مي‌شود، به كاربران هشدار داد.

مايكروسافت در راهنمايي امنيتي كه ديروز 28 ارديبهشت ماه منتشر كرده است در مورد يك آسيب‌پذيري خطرناك در ويندوز 7 كه مي‌تواند منجر به حملات انكار سرويس و اجراي كد از راه دور شود، هشدار داد.

اين آسيب‌پذيري كه تنها بر روي ويندوز 7 و ويندوز سرور 2008 R2 تأثير دارد، به تفصيل در راهنمايي امنيتي مايكروسافت مورد بحث قرار گرفته است.
شركت مزبور اعلام كرده است تا به حال گزارشي را مبني بر سوءاستفاده و يا حمله از طريق آسيب‌پذيري مذكور دريافت نكرده است.

اين آسيب پذيري مذكور در( Canonical Display Driver (cdd.dllقرار دارد كه توسط desktop براي تركيب( Windows Graphics Device Interface(GDI و DirectX به كار گرفته مي‌شود.

بنا بر گفته مايكروسافت در برخي سناريوهاي حمله، مهاجمي كه بتواند يك سوءاستفاده موفق از آسيب‌پذيري مذكور داشته باشد مي‌تواند مانع از پاسخگويي سيستم قرباني شده و باعث شود به صورت اتوماتيك راه‌اندازي مجدد شود.

مايكروسافت در حال آماده كردن يك اصلاحيه براي اين آسيب پذيري است و به محض آماده شدن آن را منتشر خواهد كرد.

كاربران ويندوز 7 و ويندوز سرور 2008 لازم است تا قبل از آماده شدن اصلاحيه Windows Aero Theme را در سيستم عامل خود غير فعال سازند تا از حمله‌هاي احتمالي جلوگيري كنند.

براي غير فعال سازي Windows Aero با تغيير Theme ، مي توانيد گام‌هاي زير را اجرا كنيد:

1- دكمه start را كليك كنيد، control panel را انتخاب كرده و بر روي Appearance and personalization كليك كنيد

2- در بخش personalization بر روي Change the Theme كليك كنيد.

3- تا آخر ليست پايين آمده و يكي از theme هاي Basic and High Contrast را انتخاب كنيد.

به اين ترتيب رايانه خود را از آسيبهاي جدي محافظت خواهيد كرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
به گفته يك محقق، نيمي از كاربران رايانه‌هاي اداري كه با سيستم عامل قديمي ويندوز اكس‌پي كار مي‌كنند، هم‌چنان به سرويس پك شماره 2 آن كه به‌زودي به مرحله بازنشستگي مي‌رسد، وابسته‌اند.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، طبق گزارش فراهم‌كننده مديريت خطر امنيتي و تطابق Qualys، حدود 50 درصد از صدها هزار رايانه مورد بررسي اين شركت هم‌چنان از سرويس پك شماره 2 ويندوز اكس پي استفاده مي‌كنند.

مايكروسافت در 13 ماه ژوييه به طور رسمي سرويس پك شماره دو ويندوز اكس پي را از دور خارج مي‌كند و پس از اين تاريخ تنها براي سرويس پك شماره سه ويندوز اكس‌پي به‌روزرساني‌هاي امنيتي فراهم كرده و انتشار به‌روزرساني براي سرويس پك شماره 2 را متوقف مي‌كند.

طبق اين گزارش، شركت‌ها در يازده ماه گذشته تلاش براي ارتقاي سيستم‌هاي خود به سرويس پك شماره 3 اكس پي را افزايش داده‌اند و نرخ به‌كارگيري اين سرويس پك در طول اين مدت تقريبا دو برابر 14 ماه نخست از زمان آغاز عرضه سرويس پك شماره سه بوده است.

اما حتي اكنون كه تنها چند هفته بيش‌تر به پايان پشتيباني از سرويس پك شماره دو باقي نمانده است، نيمي از سيستم‌هاي اكس پي هم‌چنان از اين نسخه قديمي استفاده مي‌كنند.

مايكروسافت از ماه فوريه گذشته هشدار به كاربران سرويس پك شماره دو اكس پي را آغاز و هر ماه در وبلاگ مركز واكنش امنيتي مايكروسافت در زمان انتشار به‌روزرساني‌ها كه براي دومين سه‌شنبه هر ماه برنامه‌ريزي شده‌اند، تكرار مي‌كند.

پشتيباني از سرويس پك شماره سه ويندوز اكس پي تا ماه آوريل 2014 ادامه خواهد و كاربران اين سيستم‌ها وصله‌هاي امنيتي دريافت مي‌كنند.

انتهاي پيام
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
دور جديد استقبال از ويندوز 7

با بهبود نسبي شرايط اقتصادي شركت هاي آي تي و افزايش بودجه آنها انتظار مي رود ميزان خريد و استفاده از ويندوز 7 مجددا افزايش يابد.

به گزارش پي سي ورلد،‌ بر اساس گزارش تحقيقاتي تازه موسسه فارستر،‌ همزمان با افزايش بودجه آي تي شركت ها برنامه ريزي براي مهاجرت از سيستم عامل هاي قديمي به ويندوز 7 افزايش يافته و انتظار مي رود ظرف 12 تا 18 ماه آينده بسياري از اين شركت ها ويندوزهاي XP و ويستا را كنار بگذارند و به سمت استفاده از ويندوز 7 روي بياورند.

برنامه هاي نرم افزاري مناسب ويندوز 7،‌ سازگاري با نرم افزارها و سخت افزارهاي مختلف، بهره وري بالا و امكانات مناسب و ... موجب افزايش استقبال از اين سيستم عامل ويندوز شده است.

معمولا شركت هاي تجاري چرخه بازسازي نرم افزاري و سخت افزاري خود را از اواسط سال 2010 آغاز مي كنند و بر همين اساس انتظار مي رود ميزان خريد نسخه Enterprise ويندوز 7 در هفته هاي آينده افزايش چشمگيري يابد. در حال حاضر ويندوز 7 در 7.4 درصد از شركت هاي تجاري جهان مورد استفاده قرار گرفته و تعداد كاربران ويندوز XP در ميان شركت هاي تجاري با 7 درصد كاهش به 74.8 ‌درصد رسيده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
نسخه‌ رايگان آفيس در اینترنت

غول نرم‌افزاري مايكروسافت نسخه آنلاين رايگاني از برنامه آفيس خود به‌نام "آفيس وب اپس" را راه‌اندازي كرد.

مايكروسافت در جهشي به سوي رايانش ابري، سرويس Office Web Apps را كه نسخه آنلاين رايگان ورد، اكسل، پاورپوينت و وان نوت است، راه‌اندازي كرد.

كاربران مي‌توانند بدون خريد نرم‌افزار، اسناد ورد، صفحه گسترده، اسلايد شو و يادداشت‌ها را ايجاد، بازبيني و به اشتراك بگذارند. اين برنامه‌ها از طريق يك مرورگر اينترنتي اجرا مي‌شود كه آن‌ها را در تمامي رايانه‌ها از قبيل ويندوز يا مكينتاش و بدون نياز به نصب نرم‌افزار آفيس قابل دسترس مي‌كند.

برنامه "آفيس وب اپس" با نسخه‌هاي قديمي آفيس نيز سازگار است. راه‌اندازي نسخه رايگان از آفيس اقدام بزرگي از سوي مايكروسافت به شمار مي‌رود.

اين شركت در سال مالي گذشته از مجموعه نرم‌افزاري آفيس 19 ميليارد دلار درآمد كسب كرد اما رشد محبوبيت نرم‌افزارهاي اينترنتي رقيب از جمله Google Docs، مايكروسافت را به واكنش واداشته است.

نسخه‌هاي اينترنتي نرم‌افزار آفيس بازتاب نگرش مايكروسافت به رايانش ابري است كه در آن نرم‌افزار و داده به‌جاي رايانه، به‌صورت آنلاين ذخيره شده و از دستگاه‌هايي مانند تلفن همراه، رايانه لوحي و رايانه دسكتاپ قابل دسترس هستند.

برنامه‌هاي تحت وب مايكروسافت در نسخه جديد هات ميل نيز گنجانده شده‌اند و اين شركت سايتي به‌نام Docs.com را راه‌اندازي كرده كه امكان اشتراك‌گذاري اسناد در فيس بوك را فراهم مي‌كند.

سرويس جديد مايكروسافت كه در office.live.com قابل دسترس است، امكانات كم‌تري نسبت به نسخه پولي آفيس اين شركت كه در رايانه‌ها نصب مي‌شود، دارد. به عنوان مثال ورد رايگان تمامي امكانات بازبيني و اظهارنظر مشاهده شده در نسخه پولي را ندارد.

مايكروسافت فروش آفيس 2010 به شركت‌ها را كه نسخه پولي جديد از محصولات آفيس است، در ماه آوريل آغاز كرد و اكنون فروش نسخه ويژه مصرف‌كنندگان عادي نيز براي كاربران خانگي و شركت‌هاي كوچك آغاز شده است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8

ويندوز xp بازنشسته ميشود


امير نعيمي
آن دسته از سازمان‌‌هايي که نسخه قديمي‌تر سيستم عامل ويندوز را همچنان مورد استفاده قرار مي‌دهند، با نزديک شدن به زمان بازنشستگي برخي از اين نسخه‌ها بايد براي شبکه داخلي خود و امنيت آن دنبال راه جديدي باشند.
شرکت مايکروسافت به کليه کاربراني که هنوز از "سرويس پک 2 ويندوز XP" و "ويندوز سرور 2000" استفاده مي‌کنند هشدار داد که پايان سال 2010 سيستم‌عامل آن‌ها بازنشسته مي‌شود. مايکروسافت براي خاتمه دادن به دوره فعاليت نرم‌افزارهاي خود از اصطلاح "پايان زندگي" استفاده مي‌کند که آخرين بار در تاريخ 13 آوريل اين اصطلاح را براي نسخه RTM سيستم‌عامل ويندوز ويستا به کار برد.
مايکروسافت پيش از آنکه براي هر يک محصولات خود سرويس Extended Support را در اختيار کاربران بگذارد، دوره زماني 10 ساله را سپري مي‌کند و پس از آن به مدت سه سال به پشتيباني خود از نرم‌افزار مورد نظر به صورت محدود ادامه مي‌دهد.
علاوه بر دو سيستم‌عاملي که در اين تاريخ به کار خود پايان مي‌دهند، دوره پشتيباني سيستم‌هاي عامل Windows 2000 Professional و Windows Server 2003 در پايان ماه ژوئيه از Mainstream Support به Extended Support تغيير ميابد.
به گفته "يان مولستر"(Ian Moulster) مدير توليد سيستم‌عامل ويندوز در شعبه بريتانيايي مايکروسافت، کاربراني که از ويستا و XP استفاده مي‌کنند گزينه‌هاي فراواني پيش‌روي خود دارند که از جمله آن مي‌توان به انتقال فعاليت‌ها به XP SP3 يا آخرين نسخه 7 اشاره کرد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
IE 6
تبليغات مايكروسافت براي رها كردن مرورگر قديمي


به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين تبليغات با عنوان كردن اين پرسش كه "شما يك شير 9 ساله را نمي‌نوشيد، پس چرا از مرورگر 9 ساله استفاده مي‌كنيد؟" از كاربران اينترنت اكسپلورر 6 دعوت شده مرورگرشان را به نسخه جديدتري ارتقاء دهند.

طول عمر نرم‌افزار و محصولات لبني اغلب يكسان دانسته نمي‌شود اما مايكروسافت دليل خوبي براي ارتقاء مطرح كرده كه عبارت است از امنيت.

هنگامي كه اين مرورگر در سال 2001 عرضه شد، امكانات امنيتي بيش‌تري براي آن زمان داشت اما از آن هنگام اينترنت تحول يافته و ويژگي‌هاي امنيتي اينترنت اكسپلورر 6 قديمي شده و آمارهاي نگران‌كننده درباره كلاهبرداري آنلاين و مزاياي پرشمار نسخه هشت اينترنت اكسپلورر برشمرده شده است.

طبق آمار Net Applications، اينترنت اكسپلورر 6 در ميان مرورگرهاي مورد استفاده در جهان 17.6 درصد سهم دارد، در حالي كه سهم اينترنت اكسپلورر 8 با افزايش ارتقاء از سوي كاربران در حال افزايش است.

يكي از دلايل ادامه استفاده از اينترنت اكسپلورر 6 وجود آن در ويندوز اكس پي است كه هم‌چنان مورد استفاده گسترده است. البته ويندوز سون كه با اينترنت اكسپلورر 8 عرضه مي‌شود نيز برخلاف ويستا رشد به‌كارگيري داشته است.

مرورگر اينترنت اكسپلورر 6 در سال 2001 طراحي و با ويندوز اکس‌پي عرضه شد و گسترده‌ترين مرورگر وب مورد استفاده است که استفاده از آن در زمان اوجش در سال‌هاي 2002 و 2003 به 80 درصد رسيد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
مرگ ويندوز XP در راه است

آن دسته از سازمان‌‌هايي که نسخه قديمي‌تر سيستم عامل ويندوز را همچنان مورد استفاده قرار مي‌دهند، با نزديک شدن به زمان بازنشستگي برخي از اين نسخه‌ها بايد براي شبکه داخلي خود و امنيت آن دنبال راه جديدي باشند.

به گزارش ايلنا، شرکت مايکروسافت به کليه کاربراني که هنوز از "سرويس پک 2 ويندوز XP" و "ويندوز سرور 2000" استفاده مي‌کنند هشدار داد که پايان ژوئيه 2010 سيستم‌عامل آن‌ها بازنشسته مي‌شود.

مايکروسافت براي خاتمه دادن به دوره فعاليت نرم‌افزارهاي خود از اصطلاح "پايان زندگي" استفاده مي‌کند که آخرين بار در تاريخ 13 آوريل اين اصطلاح را براي نسخه RTM سيستم‌عامل ويندوز ويستا به کار برد.

مايکروسافت پيش از آنکه براي هر يک محصولات خود سرويس Extended Support را در اختيار کاربران بگذارد، دوره زماني 10 ساله را سپري مي‌کند و پس از آن به مدت سه سال به پشتيباني خود از نرم‌افزار مورد نظر به صورت محدود ادامه مي‌دهد.

علاوه بر دو سيستم‌عاملي که در اين تاريخ به کار خود پايان مي‌دهند، دوره پشتيباني سيستم‌هاي عامل Windows 2000 Professional و Windows Server 2003 در پايان ماه ژوئيه از Mainstream Support به Extended Support تغيير ميابد.

به گفته "يان مولستر"(Ian Moulster) مدير توليد سيستم‌عامل ويندوز در شعبه بريتانيايي مايکروسافت، کاربراني که از ويستا و XP استفاده مي‌کنند گزينه‌هاي فراواني پيش‌روي خود دارند که از جمله آن مي‌توان به انتقال فعاليت‌ها به XP SP3 يا آخرين نسخه ويستا اشاره کرد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8

فروش هفت نسخه از ويندوز سون در هر ثانيه


جديدترين سيستم عامل مايكروسافت داراي سريع‌ترين سرعت فروش در تاريخ اين شركت بوده و در بالارفتن درآمد اين شركت كمك كرده است.

آماري كه مايكروسافت منتشر كرده نشان مي‌دهد اين سازنده نرم‌افزار در هر ثانيه هفت نسخه از سيستم عامل ويندوز سون را مي‌فروشد.

به گفته براندون لوبلان، وبلاگ‌نويس ويندوز مايكروسافت، اين شركت بيش از 150 ميليون مجوز ويندوز سون را از زمان عرضه اين محصول در اواخر ماه اكتبر به فروش رسانده است و 75 درصد از شركت‌ها و سازمان‌ها به‌صورت فعالانه ويندوز سون را به‌كار گرفته يا در حال ارزيابي براي به‌كارگيري آن هستند.

مايكروسافت با افزودن ويژگي به‌نام "حالت اكس پي" در ويندوز سون تا اندازه‌اي به مشكلات سازگاري در ويندوز سون پرداخته است. اين ويژگي به كاربران امكان مي‌دهد برنامه‌ها را درصورت سازگار نبودن با ويندوز سون كه برمبناي معماري مشابه ويستا است، در محيط اكس پي مجازي اجرا كنند.

ويندوز سون نسبت به ويندوز ويستا نيازمند ارتقاي سبك‌تري بوده و بسياري از ويژگي‌هاي فرعي و نيازمند حافظه بالا در آن حذف شده است.

قرار است نخستين سرويس پك ويندوز سون ماه آينده عرضه شود؛ با اين همه بيش‌تر شامل به‌روزرساني‌ها و وصله‌هاي امنيتي خواهد بود كه پيش از اين به‌صورت جداگانه منتشر شده‌اند.

محبوبيت اين سيستم عامل در درآمد مايكروسافت بي‌تاثير نبوده است. درآمدهاي ويندوز در سه ماهه اخير به 4.42 ميليارد دلار رسيد كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 28 درصد افزايش يافته است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اخبار مايكروسافت و ويندوز؛
اطلاعات جديد از ويندوز 8 در اينترنت

خبرگزاري فارس: به تازگي اطلاعات جديدي در مورد نسخه بعدي سيستم عامل ويندوز در فضاي مجازي منتشر شده است.

به گزارش فارس به نقل از پي سي ورلد، ويندوز 8 نسخه آتي سيستم عامل مايكروسافت است كه بعد از ويندوز 7 روانه بازار خواهد شد. اگر چه اطلاعات فعلي در مورد اين نسخه از ويندوز قطعي نيست، اما گفته مي شود كه ويندوز 8 به صورت 128 بيتي هم عرضه خواهد شد.
خبر ديگر در مورد ويندوز 8 آن است كه مايكروسافت اميدوار است تا قبل از پايان سال 2010 ميلادي يك نسخه بسيار اوليه از اين ويندوز را به طور آزمايشي در دسترس عهده محدودي برنامه نويس و متخصص نرم افزار قرار دهد تا در مورد نقاط ضعف و قوت آن اظهار نظر كنند.
گستردگي امكانات شبكه اي، سازگاري با بلوتوث 3 و USB3 ،‌قابليت شناسايي كاربر از طريق چهره وي و دريافت فرامين با تماس دست از جمله ويژگي هاي بسيار مهم ويندوز 8 است كه تاكنون مشخص شده است.
ويندوز 8 همچنين از شيوه هاي جديد نمايش اطلاعات پشتيباني خواهد كرد كه از جمله آنها مي توان به نمايش سه بعدي اطلاعات به صورت بي سيم و سازگاري با استاندارد HDTV اشاره كرد.
كاهش جدي سرعت بوت ويندوز و رساندن آن به چند ثانيه يكي ديگر از برنامه هاي مايكروسافت براي ويندوز 8 است.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8

ویندوز 8 می آید


نارنجی - مایکروسافت هم اکنون هر ثانیه هفت نسخه از ویندوز7 می فروشد و حسابی سر حال و خوشحال است. اما این دلیل نمی شود که برای آینده برنامه نداشته باشد و به ویندوز بعدی فکر نکند. از حالا شایعاتی درباره ویندوز8 این شرکت به گوش می رسد و مثل اینکه برخی مدارک و اسناد مربوط به آن هم لو رفته است. البته هنوز چیز زیادی از آن نمی دانیم. اما مثل اینکه قرار است تم های خیلی بهتری داشته باشد، زمان بالا آمدن سیسم و خروج از حالت اسلیپ بهبود قابل ملاحظه ای پیدا کرده و تقریبا آنی شود.


از دیگر قابلیت های این سیستم عامل به ارتباط سریعتر با استفاده از USB 3‪.‬0 و بلوتوث ۳، رمزگذاری کامل هارددیسک، حساسیت نسبت به نور محیط و تشخیص چهره کاربر برای لاگین و لاگ اوت کردن اشاره می کنند. اگر چه قبل از این شرکت هایی مانند اچ پی و آسوس هم از فناوری تشخیص چهره در محصولات شان استفاده کرده اند، اما باید منتظر ماند تا ببینیم شرکت ابداع کننده کینکت این کار را چگونه انجام می دهد.


مثل اینکه مایکروسافت قصد دارد به همراه این محصولش، سخت افزاری را هم ویژه آن ارئه کند. این سخت افزار احتمالا چیزی شبیه تصویر اصلی مطلب خواهد بود و «Lap PC» نامیده خواهد شد. شرکت ویرجین هم قرار است سرویس WiFi ویژه ای برای این محصول به بازار بفرستد.


علاوه بر سخت افزار، شرکت های نرم افزاری بسیاری هم همزمان با مایکروسافت خودشان را برای این ویندوز آماده می کنند. گوگل هم همچنان در حال کار بر روی جیمیل است تا آن را طبق استانداردهای HTML5 آماده کند. تا هم سرعت این سرویس افزایش یابد و هم افزونه های دسکتاپی مناسب آن را عرضه کند.


از دیگر امکانات این سیستم عامل می توان به قابلیت push button reset اشاره کرد که زدن دکمه ای ویندوز به طور کامل به تنظیمات پیش فرض تولید کننده بر خواهد گشت. همچنین از اینترنت اکسپلورر9 در آن استفاده خواهد شد. البته قرار است که نسخه بتای IE9 در آگوست ۲۰۱۰ ارائه گردد.


صحبت هایی هم در باره راه اندازی فروشگاه ویندوز (Windows Store) شنیده می شود. یعنی اینکه علاوه بر امکان خرید برنامه ها و بازی ها برای ابزارهایی مانند لپ پی سی و Zune، برنامه ها و تنظیمات سیستم عامل دیگر وابسته به کامپیوتر نیستند و می توانند به راحتی بر روی سیستم های مختلف، کاربر را همراهی کنند. البته شواهد نشان دهنده این است که تا حالا حتی یک خط هم از کد های این سیستم عامل نوشته نشده است و تنها یک طرح اولیه مطرح شده.


متاسفانه هنوز هیچ خبری از زمان احتمالی ارائه این ویندوز نیست و مشخص نشده که مایکروسافت کی قصد دارد بازار پرسود ویندوز7 را در اختیار ویندوز8 بگذارد. اما این شایعات حداقل می توانند رویای شیرینی برای دوستداران ویندوز باشند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
10 هزار رايانه قرباني مشكل ايكس‌پي شدند

مايكروسافت رسماً اعلام كرد كه بيش از 10 هزار رايانه شخصي با سوءاستفاده از يك نقص امنيتي در سيستم عامل ويندوز XP مورد حمله قرار گرفته اند.

به گزارش بتانيوز، اين نقص مربوط به حفره اي خطرناك در بخش كمك و پشتيباني اين نسخه از سيستم عامل ويندوز است. اين نوع از حملات از تاريخ 10 ژوئن آغاز شده و روز به روز در حال گسترش است.

اگر چه در آغاز دامنه اين حملات چندان گسترده نبود، اما بعد از گذشت چند روز افزايش يافت و رايانه هاي زيادي را آلوده كرد. كوتاهي مايكروسافت در عرضه وصله نرم افزاري براي مقابله با اين آسيب پذيري نيز موجب شده تا ميزان آلودگي بيشتر و بيشتر شود.

جالب آنكه اولين بار يكي از مهندسان شركت گوگل به نام تاويس اورماندي از وجود اين حفره خبر داد اما مايكروسافت نسبت به هشدارهاي او بي اعتنايي كرد.

البته همكاران وي او را به علت اينكه قبل از عرضه وصله نرم افزاري توسط مايكروسافت جزئيات اين حفره را اعلام كرد، سرزنش كردند.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
ساخت فولدر جادويي ويندوز 7

در اين ترفند قصد داريم به معرفي نحوه ساخت يک فولدر با قابليت‏هاي خاص بپردازيم. فولدري که پس از ورود به آن مي‏توانيد به کليه تنظيمات ويندوز در گروه‏بندي‏هاي مختلف دسترسي داشته باشيد. از اين رو اين فولدر را مي‏توانيم يک فولدر جادويي بناميم.

بدين منظور:
در هر محلي نظير صفحه دسکتاپ يک فولدر جديد ايجاد کنيد (با استفاده از راست کليک بر روي فضاي خالي و انتخاب New > Folder).
سپس عبارت {ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}. را عيناً به انتهاي نام فولدرتان اضافه کنيد.

مثال:
folder_name.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
که در اينصورت فولدري بنام folder_name ايجاد ميشود. نام فولدر اختياري است. بر روي فولدر ايجاد شده به نام folder_name دوبار کليک کنيد.

در اين فولدر جادويي مي‏توانيد تمامي تنظيمات ويندوز را در يک مکان در اختيار داشته باشيد.
 

sіπa

Registered User
تاریخ عضویت
10 فوریه 2010
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
8
در مورد ويندوز 8 زود قضاوت نكنيد

به دنبال انتشار برخي تصاوير جديد از سيستم‌عامل ويندوز 8 مايكروسافت، يكي از تحليلگران اعلام كرد كه كاربران نبايد با نگاه كردن به اين تصاوير در مورد ويندوز 8 زود قضاوت كنند.

به گزارش پي‌سي‌ورلد، "مايكل چري " از تحليلگران شركت Directions on Microsoft كه فقط فعاليت‌هاي مايكروسافت را زير نظر دارد توضيح داد، هنوز به درستي مشخص نشده است كه اطلاعات و تصاوير منتشر شده از نسخه جديد در حال توسعه سيستم‌عامل مايكروسافت موسوم به ويندوز 8 صحت دارد يا خير؛ اين در حالي است كه بعيد به نظر مي‌رسد در عصر كنوني بتوانيم شاهد حضور سيستم‌عاملي خانگي باشيم كه قابليت تشخيص چهره افراد را دارد.

چري در اين خصوص گفت: بزرگترين مشكلي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه ما هنوز به درستي نمي‌دانيم اطلاعات منتشر شده در چرخه توليد نسخه جديد سيستم‌عامل مايكروسافت وجود خواهند داشت يا خير. در ابتداي چرخه توسعه سيستم‌عامل مايكروسافت، تمامي ايده‌هاي مطرح شده در اين زمينه مورد بررسي قرار مي‌گيرند و هر ايده‌اي كه از هر شخص ارايه شود، مهم تلقي مي‌شود. بر اين اساس ممكن است كه برخي از اين ايده‌ها جنبه عملي پيدا نكنند و در نسخه نهايي سيستم‌عامل مورد استفاده قرار نگيرند.

بسياري از سايت‌ها و وبلاگ‌هاي خبري هفته گذشته تصاويري از نسخه جديد سيستم‌عامل ويندوز منتشر كردند كه در آن قابليت‌هاي فراوان از جمله امكان تشخيص چهره كاربر نشان داده شده بود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اخبار مايكروسافت و ويندوز؛
تحقيقات مايكروسافت در مورد حفره امنيتي جديد ويندوز

خبرگزاري فارس: يك شركت دانماركي ديروز از شناسايي حرفه امنيتي تازه اي در ويندوزهاي xp و 2000 خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از وي تري، كارشناسان Secunia مي گويند كه اين حفره مربوط به يكي از مؤلفه هاي ويندوز موسوم به CFrameWnd در بخش mfc42.dll.بوده و ميزان خطر آن متوسط ارزيابي مي شود.
هكرها و ويروس نويسان با سوءاستفاده از اين حفره مي توانند به مهاجمان امكان دهند تا كدهاي مخرب خود را بر روي رايانه فرد قرباني اجرا كنند.
به گفته اين شركت دانماركي، در صورتي كه كاربران به طور كامل وصله هاي امنيتي عرضه شده بر روي اين دو ويندوز را بر روي رايانه هاي خود نصب كرده باشند از خطر هرگونه حمله در امان هستند، اما در غير اين صورت ممكن است در معرض حمله باشند.
از سوي ديگر هنوز به طور قطعي مشخص نيست كه آيا ديگر نسخه هاي ويندوز نيز از اين لحاظ آسيب پذير هستند يا نه.
مايكروسافت كه در جريان اين خطر قرار گرفته، ضمن تاييد وجود اين حرفه اعلام كرد به زودي براي رفع آن وصله اي را عرضه خواهد كرد.
انتهاي پيام/ح
 
بالا