برگزیده های پرشین تولز

اطراف سینمای ما چه خبره...

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
«توفیق اجباری» نام فیلم جدید محمد حسین لطیفی است که چند وقتی است مراحل پیش تولید آن را طی می کند که تاحالا حضور دو نفر از بازیگران مرد این فیلم محمدرضاگلزار و رضاعطاران قطعی شده است.

گفته می شود که محمد حسین لطیفی برای فیلم جدیدش با بازیگران زن «باران کوثری» و «نیوشا ضیغمی» مذاکره کرده است اما در حال حاضر هیچ قرار دادی امضا نشده است اما احتمال حضور اين بازيگران در فيلم وجود دارد.
«توفيق اجباري» تجربه‌اي جديد در زمينه كارهاي طنز و فيلمي متفاوت در ميان آثار محمدحسين لطيفي به شمار مي‌آي
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
مسعود ده نمکی که به دعوت بنیاد احمد شاه مسعود و دولت افغانستان برای شرکت در مراسم بزرگداشت «شاه مسعود» و حضور بر سر مزارش عازم افغانستان شد.

شبکه تلویزیونی افغانستان مستند «کدام استقلال کدام پیروزی»را پخش کرد.این مستند که روانه بازار شده است و فروش خوبی هم بر جا گذاشت. که حاشیه بازی این دو تیم با مزه ای هم کنایه حکایت می کند.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
«عسل بدیعی» دو روز قبل به جمع عوامل فيلم تازه مهرداد فريد پيوست و جلوي دوربين اين كارگردان رفت. تاكنون حدود 40 درصد از صحنه‌هاي «هم‌خانه» فيلمبرداري شده و گروه همچنان در لوكيشني واقع در خيابان اختياريه هستند.

گروه «هم‌خانه» از ابتداي فيلمبرداري تاكنون در همين لوكيشن حضور دارند و از نيمه شهريورماه به لوكيشن ديگري در تهران منتقل مي‌شوند.

خبر تازه اينكه بازي اكبر عبدي، مريم بوباني و مجيد مشيري در «هم‌خانه» به پايان رسيده و بيتا سحرخيز، بهنوش بختياري، عليرضا اشكان، شهرزاد كمال‌زاده، سميه لرستاني و علي مردانه همچنان جلوي دوربين فريد مشغول به بازي هستند.

«هم خانه» ماجراي مهسا دانشجوي ترم آخر شهرستاني است كه به‌خاطر نياوردن نمره در يك درس ناچار است يك ترم ديگر در تهران بماند. اما او كه تاكنون براي اقامت در تهران با چند نفر از دانشجويان هم‌دوره‌اي خود هم‌اتاق بوده، با فارغ‌التحصيل شدن آن‌ها مجبور است به فكر جايي ديگر براي اقامت باشد.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
تهيه‌كننده «قرنطیه» گفت: در اين مرحله از انتخاب بازيگران،همه نقش‌ها انتخاب شده و فقط بازيگر نقش مقابل حميد گودرزي و نقش اصلي زن فيلم ظرف يكي دو روز آينده مشخص مي‌شود.فيلمبرداري كار بعد از ماه رمضان شروع شود، چون آقاي گودرزي سر فيلم «تلافي» است و با پايان يافتن كار وي در اين فيلم، ما هم «قرنطينه» را كليد خواهيم زد.
حميد گودرزي،رضا عطاران،رضا رويگري،افسانه بايگان و خاطره حاتمي بازيگران اين فيلم هستند.
داستان «قرنطینه» قصه دختر و پسري است كه قصد ازدواج دارند. پسر، بالعكس دختر از خانواده‌اي معمولي است و اين ازدواج با مخاطراتي چون مخالفت پدر،پسر روبرو است.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
سينماى ايران امروز ۱۰۷ ساله مى شود. درست ۵ سال پس از پيدايش پديده اى به نام«سينما» در اروپا بود كه دستگاه سينماتوگراف وارد ايران شد.
زمانى كه مظفرالدين شاه در تير ماه ۱۲۷۹ به پاريس سفر كرده بود براى نخستين بار تصاوير متحرك را روى پرده ديد و شيفته آن شد. دستور داد كه لانترن ماژيك به مملكت ايران آورده شود و ميرزا ابراهيم خان عكاسباشى چنين كرد. روز ۲۷ مرداد ماه كليد سينماى ايران زده شد و عكاسباشى در اوستاند بلژيك جشن عيد گل را با دوربين گومون خريدارى شده ثبت كرد.
سينما كه امروز معجزه قرن شناخته مى شود، در كشور ما چند سالى اسباب بازى ملوكانه شاه و دربار بود و در سال ۱۳۰۹ نخستين فيلم داستانى ما با عنوان «آبى و رابى» توليد شده و به نمايش درآمد. صدا كه به سينما وارد شد «دختر لر» به عنوان نخستين فيلم ناطق ما در سال ۱۳۱۲ به ثبت رسيد و راه سينما از همين جا آغاز شد. سينماى ايران كه امروز به عنوان يكى از طلايه داران سينماى جهان شناخته مى شود، به دو مقطع پيش از انقلاب اسلامى و پس از آن تقسيم مى شود.در سينماى پيش از انقلاب مجموعاً ۱۲۰۰ فيلم بلند توليد شده است كه نگاهى موشكافانه به اين آثار نشان مى دهد تنها كمتر از ۱۰۰ فيلم ارزش تماشا كردن را دارند و از همين مقدار نيز تنها ۲۰ تا ۲۵ فيلم با ارزش و ماندگار مى توان شناسايى كرد. سينماى پيش از انقلاب كه عمدتاً در سيطره آثار مبتذل و بى كيفيت بود از سوى منتقدان به عنوان سينماى «فيلمفارسى» يا «آبگوشتى» نام گرفته بود. دليل اين امر سطحى نگرى، نداشتن ساختار سينمايى، رؤياپردازى، قهرمان سازى، سهل انگارى در توليد و استفاده از عناصر عامه پسند براى جذب تماشاگر بود.
با وقوع انقلاب اسلامى ققنوس سينما از خاكسترها بار ديگر برخاست و بالندگى اش آغاز شد.در سينماى پس از انقلاب تا امروز حدود ۱۴۰۰ فيلم بلند توليد شده كه بخش عمده اين آثار برگرفته از فرهنگ و آئين ايرانى - اسلامى ما هستند. عمده اين آثار كه برگرفته از عناصرى اخلاقى، انسانى، آرمانى و اسلامى بودند خيلى زود مورد توجه محافل سينمايى و جشنواره هاى جهان قرار گرفتند و جوايز زيادى از اين خرمن درو كردند. اين جوايز تا امروز حدود ۱۱۰۰ جايزه بزرگ و كوچك را شامل مى شود كه مهمترين آنها دريافت جايزه فيلم برتر از هر ۹ جشنواره درجه A در جهان است، جوايزى كه موزه سينما را اشباع كرده اند. در كنار اين سينماگران ايرانى در سايه توجه دولت هاى مختلف به رشد مناسبى رسيدند و جدا از مضامين سينماى ايران، بخش فنى سينماى ايران به رشد قابل توجهى دست يافته است كه قابل مقايسه با دوران پيش از انقلاب نيست.سينماى ايران امروز رقباى سرسختى همچون تلويزيون، دستگاه هاى خانگى، ماهواره و اينترنت دارد، گرچه اين موجود ۱۰۷ ساله از معضلاتى همچون كمبود و نبود سالن هاى مطلوب، كمبود امكانات و تجهيزات، فيلمنامه و... رنج مى برد اما با اين حال راه خود را مى پيمايد و چشم به استقبال تماشاگران و حمايت دولت دارد
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
آكادمي اسكار تير ماه اعلام كرد، فرمهاي شركت‌كننده در بخش بهترين فيلم غيرانگليسي اسكار بايد تا اول اكتبر10 مهر ماه از سوي كشورهاي متقاضي به اين آكادمي ارسال شود، به اين ترتيب سينماي ايران فقط دو هفته فرصت دارد تا نماينده‌ احتمالي خود را به اسكار معرفي كند.

اين درحالي است كه هنوز خبري از تشكيل جلسات كميته انتخاب نماينده ايران براي معرفي به مراسم اسكار نيست.

قرار بوده جلسات مربوط به انتخاب و معرفي فيلم ايراني حاضر در مراسم اسكار توسط امور بين‌الملل سينماي فارابي برگزار شود. منتها تلاش‌هاي خبرنگار <باني‌فيلم> براي صحبت با مدير امور بين‌الملل فارابي به جايي نرسيد.

سخنگوي خانه سينما درباره‌ وضعيت تشكيل جلسات آكادمي اسكار در سال 86 گفت: بنياد سينمايي فارابي هنوز به ما اطلاعي نداده است. معلم درعين حال متذكر شد: ما با شيوه‌ معرفي فيلم به اسكار كه سال گذشته اتفاق افتاد مشكل داريم و همان‌طور كه شاهد بوديم با يك وضعيت آشفته‌‌اي اين كار انجام شد و عده‌اي از افرادي كه به اين جلسات معرفي شدند، حضور پيدا نكرد
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
اکران «همیشه پای یک زن در میان است» کمال تبریزی که قرار بود در عید فطر اکران بشود محسن علی اکبری تهیه کننده فیلم گفت: مراحل فني اين فيلم حداكثر تا پايان ماه مبارك رمضان طول خواهد كشيد و پس از آن براي گرفتن پروانه ساخت اقدام خواهيم كرد.

در این فیلم:رضا کیانیان , گلشیفته فراهانی , مهران مدیری و حبیب رضایی بازی می کنند.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
کامبیز دیرباز در فاز سوم مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» در کشور آمریکا جلو دوربین می‌رود.دیرباز درباره زمان شروع بازی خود در فاز سوم مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» گفت: از اوایل زمستان بازی ام در این بخش از مجموعه شروع می شود و تمام سکانس های من مربوط به کشور آمریکاست و در هیچیک از سکانس هایی که در ایران فیلمبرداری می شود بازی ندارم.

دیرباز در مجموعه «در چشم باد» ایفاگر یکی از نقش های اصلی با نام نادر ایرانی است. او در این باره گفت: در فاز سوم مجموعه زندگی نادر در مقطع میانسالی و زمانی که در کشور آمریکا زندگی می کند روایت می شود. هنوز گریمم مشخص نیست و قرار است طی روزهای آینده گریم این شخصیت تست زده شود.

فیلمبرداری فاز سوم مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» همزمان با نیمه شعبان در تهران آغاز شد. این مجموعه که بر اساس فیلمنامه جعفری جوزانی جلو دوربین رفته، سه مقطع تاریخی ایران از قیام میرزا کوچک خان تا فتح خرمشهر را روایت می کند. فیلمبرداری فاز اول و دوم مجموعه پایان یافته و قرار است فاز سوم پس از گرفتن سکانس های تهران در آمریکا ادامه پیدا کند.

پارسا پیروزفر، کامبیز دیرباز، سعید نیکپور، لاله اسکندری، سحر جعفری جوزانی، اکبر عبدی، رضا شفیعی جم، جهانگیر الماسی، محمدعلی نجفی، ماه چهره خلیلی و ... در«در چشم باد» بازی دارند و در فاز سوم نیز بازیگرانی چون محمدرضا هدایتی، شهرام قائدی و سام درخشانی به این جمع اضافه شده اند
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
کمیته انتخاب فیلم ایرانی اسکار ، فیلم "میم مثل مادر" ساخته رسول ملاقلی پور را برای حضور در رقابت اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، این کمیته که بر اساس فهرست پیشنهادی ارائه شده از سوی خانه سینما و با همفکری و سازماندهی بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شده بود ، در مرحله نخست ، بررسی را به هشت فیلم از میان محصولات به نمایش در آمده محدود کرد.
امیر اسفندیاری سخنگوی این کمیته اعلام کرد : پس از اعلام هشت فیلم در مرحله اول، در مراحل بعدی ، پس از بررسی گزارش هایی در خصوص سطح موفقیت فیلم ها در مجامع داخلی و خارجی ، اکران عمومی ، سوابق کمپانی‌های عرضه کننده در خارج از کشور و بازخوردهای مطبوعاتی و انتقادی در نشریات خارجی ، اعضای کمیته به فهرستی مرکب از پنج عنوان زیر رسیدند :
"پاداش سکوت" ساخته مازیار میری ، "خون بازی" ساخته رخشان بنی اعتماد و محسن عبدالوهاب، "زمستان است" ساخته رفیع پیتز ، "میم مثل مادر" ساخته رسول ملاقلی پور و "وقتی همه خواب بودند" ساخته فریدون حسن پور.
وی ادامه داد : با توجه به بررسی های به عمل آمده به لحاظ فیلمنامه ، کارگردانی و مسائل فنی و امکان تاثیرگذاری بر مخاطبان ، نظر هیات انتخاب به سه فیلم پاداش سکوت ، خون بازی و میم مثل مادر متمرکز گشت.
اسفندیاری افزود : در آخرین جلسه برگزار شده این کمیته فیلم میم مثل مادر ساخته رسول ملاقلی پور به اتفاق آراء و با بررسی جمیع جنبه ها به عنوان نماینده سینمای ایران در هشتادمین مراسم اسکار معرفی شد.
سخنگوی کمیته انتخاب فیلم ایرانی اسکار ادامه داد : در مباحثات متعددی که با دو محور نگاه ملی و نگاه بین‌المللی در جلسات مطرح شد ، در نهایت عواملی چون فیلمنامه و ساختار ، نوع و امکانات عرضه و پخش ، استقبال مردمی و مضمون و نگاه ملی مدنظر قرار گرفت و فیلم میم مثل مادر ساخته رسول ملاقلی پور به نمایندگی سینمای ایران در رقابت برای دریافت اسکار بهترین فیلم به زبان غیر انگلیسی برگزیده شد.
امیر اسفندیاری، محمد بزرگ نیا، کمال تبریزی ، مجتبی راعی ، محمدرضا سکوت ، علیرضا شجاع نوری ، رسول صدرعاملی ، تقی علی قلی زاده و اکبر نبوی اعضای کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای حضور در مراسم اسکار بودند.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
عباس گردان مدير عامل شركت فرهنگي سينمايي باران گفت:در شش ماهه دوم سال 86 بيش از 4 فيلم سينمايي براي اكران عمومي در سينماها خواهيم داشت و در برنامه‌ اكران فيلم سينمايي «بچه‌هاي ابدي» (پوران درخشنده) را در اول آذر ماه داريم، همچنين دو فيلم «عصر جمعه»(مونا زندي) و «زاگرس»(محمدعلي نجفي) در فرصتي مناسب قطعا اكران مي‌شود و در تلاش هستيم فيلم «گوشواره» (وحيد موساييان) را اوايل آبان ماه اكران كنيم.
مدير دفتر پخش باران گفت: دو،سه فيلم ديگر هم در برنامه دفتر داريم كه براي اكران فيلم‌هايي چون «چند كيلو خرما براي مراسم تدفين»(سامان سالور) و «مواجهه»(سعيد ابراهيمي‌فر) شرايطي آماده مي‌كنيم.در واقع ما منتظر راه‌‌‌‌اندازي اكران ويژه فيلم‌هاي فرهنگي بوديم اما در شرايط فعلي مي‌خواهيم فيلم‌ها را در سينماهاي منتخب اكران كنيم
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
امروز روز نامه جمهوری مطلبی به قلم یک وبلاگ نویس که یک جلد کتاب هم برای جنگ نوشته است. منتشر کرده و در آن آقای ضرغامی را تهدید کرده که در صورت پخش سریال اخراجی ها در مقابل صدا وسیما ومسجد بلال شکایت به شهدا می برد.

در پی این عمل مسعود ده نمکی جوابیه ای برای روزنامه جمهوری نوشته است که شاید این جوابیه در روزنامه جمهوری چاپ شود.

رياست محترم سازمان صدا وسيماي جمهوري اسلامي ايران
جناب آقاي مهندس ضرغامي
احتراما باستحضار مي رساند : در تاريخ 86 2 18 نقد خود را در خصوص اكران فيلم تخيلي اخراجي ها در روزنامه جمهوري اسلامي به عرض رسانده ام .
متاسفانه اخباري منتشر گرديده است كه آن سازمان در نظر دارد فيلم تخيلي و سراسر اهانت آميز « اخراجي ها » را در سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش كند! از آنجا كه نويسنده و كارگردان محترم فيلم اخراجي ها مدعي است كه در فيلمش سعي كرده است ارزشها را به بهترين نحو ممكن نمايش دهد بالاجبار لازم دانستم تا نكاتي را بعرض حضرتعالي برسانم :
1 ـ حضور روحانيت در جبهه ها به دليل شرايط آموزشي و رزمي با لباس متداول بسيجي ها (خاكي ) يكسان بود و تنها عمامه بر سر مي گذاشتند و همگام با ساير نيروها در تمامي آموزش ها و عمليات هاي رزمي شركت مي كردند . در اصل هيچ فرقي بين روحاني و غير روحاني در تمامي عرصه ها ي رزم وجود نداشت . در حالي كه در فيلم اخراجي ها تنها يك روحاني آن هم با عبا و قبا مشاهده مي شود! نه در لباس رزم !
آيا اين امر چه چيزي را به مخاطب القا مي نمايد !
بغير از اين است كه روحانيت معظم كه نقش محوري در تمامي عرصه ها ي جنگ داشته اند تنها در پشت جبهه و نهايت خط دوم جنگ به ارشادات مولوي وار بسنده مي كردند !
البته ناديده گرفتن اين امر در لباس رزمي روحانيت ناشي از غفلت نويسنده و كارگردان محترم فيلم اخراجي ها بوده و مطمئن هستم ايشان نخواسته اند همگام با رسانه ها ي معاند اينگونه القا كنند كه حضور روحانيت در جبهه ها تنها به مراسم مذهبي پشت خط خلاصه مي شده است !
2 ـ از ضعف علمي و مذهبي فيلم نامه در خصوص نقش لقمه حلال در زمينه سازي استحاله شخصيت ها ي اصلي فيلم كه بگذريم از اين نكته نمي توان به سادگي گذشت كه درست است خيلي ها به دليل خبر زمان و مكان توفيق حضور در جبهه نصيبشان شد ولي خيلي از اين افراد با شنيدن اولين صداي انفجار يا راهي شهرهاي خود شدند و يا جايي در تداركات و آشپزخانه براي خود دست و پا كردند و مابقي اگر در جبهه ماندند و در عمليات ها شركت كردند تحت تاثير فضاي خاص معنوي جبهه استحاله شدند.
در حالي كه در اين فيلم كمترين توجه به نقش تاثيرات معنوي و فرهنگ ناب ايثار و از خودگذشتگي در روند بازسازي و خود سازي افراد شده است .
صحنه هاي توسل و توكل و خودسازي رزمندگان ما در جبهه ها در اين فيلم كجاست ! بگذريم كه حتي در سكانسي اين تحول نيز به سخره گرفته شده است ! به برخورد آقاي حيايي با شخصيت كريم (سوسكه ) توجه بفرماييد. آيا از مجموع اين صحنه ها مخاطب چه تصوري از رزمندگان ما در جبهه در ذهنش به تصوير كشيده مي شود !
آيا اين تصور در ذهن بينندگان فيلم اخراجي ها شكل نگرفته است كه آنان كه ظاهر مذهبي دارند افرادي متظاهر هستند ! بر عكس امثال مجيد سوزوكي و دارو دسته اش افرادي صادق شجاع و...
3 ـ در صحنه پاياني فيلم مجيد سوزوكي در حالي كه آرپي جي زن پشت سر او قرار دارد با قمه به شكار تانك مي رود! اين صحنه چه چيزي را در ذهن مخاطب القا مي كند !
جناب آقاي مهندس ضرغامي !
رزمندگان ما با شجاعت شهيد شدند نه مثل شخصيت فيلم اخراجي ها با حماقت !
آيا اين ظلم به شهداي والا مقام ما نمي باشد !
رزمندگان ما نرفتند كه كشته شوند و حتي نرفتند كه بكشند ! بلكه رفتند تا به تكليف خود عمل نمايند . كشته و كشته شدن فرع ماجراست .
حتي به آرزوي خود شهادت رسيدن نيز با واقع نگري و شجاعت بود نه به مانند مجيد فيلم اخراجي ها با حماقت !
4 ـ در آيات و احاديث بسياري آمده است كه هنگام جان دادن شهيد دو ملك سر او را به زانو مي گيرند و ...
بزرگواراني كه شاهد جان دادن بسياري از همرزمان شهيدشان بوده اند عرايض اين حقير را تاييد مي نمايند كه هنگام جان به جانان تسليم كردن شهدا ذكر مي گفتند نه به مانند شخصيت فيلم اخراجي ها كه در لحظه ي آخر نيز مي خواهد دشنام دهد كه جلوي دهان او را مي گيرند! آيا اين جفا به شخصيت والاي شهدا نيست !
از اين ها گذشته فرمانده با تجربه اي كه بالاي سر مجيد سوزوكي است به جاي داد و فرياد براي سيگار گذاشتن گوشه ي لب مجيد سوزوكي چرا شهادتين را به وي القا نمي كند !
مجيد سوزوكي دهان خود را نجس مي دانست فرمانده چرا شهادتين را براي او زمزمه نمي كند !
5 ـ صحنه ي ميدان مين ظاهرا بزرگترين شاهكار نويسنده و كارگردان فيلم اخراجي ها بوده است !
. در حالي كه فرمانده در كنار ميدان مين درخواست داوطلب براي رفتن روي مين مي كند مجيد سوزوكي قهرمانانه گيوه هايش را ور مي كشد و درست مثل لات هاي دهه 50 پا به عرصه ميدان مي گذارد . و با هر قدمش دنيا و تمام علاقه هاي خود را پشت سر مي گذارد و هر قدمش محكم تر از قدم قبلي برداشته مي شود. زيرا تمام علاقه ها و عشق هاي دنيايي كه دست و پاي او را بسته است از سر بدر مي كند و محكم تر قدم بعدي را برمي دارد.
اين سكانس كه در اصل شاهكار فيلم اخراجي ها مي باشد آيا مي دانيد چه ذهنيتي را به مخاطب القا مي كند !
اين سكانس فيلم اخراجي ها مي گويد :
تمام سرداران فرماندهان و يادگاران باقي مانده از جنگ كساني هستند كه در هنگام خطر ديگران را به قربانگاه فرستادند و خود نظاره گر بودند! ديگران را به كشتن دادند تا خود زنده بمانند!
در حالي كه واقعيت چيزي بغير از اين دروغ چندش آور است !
واقعيت اين است كه در هنگام خطر و يا طبق فيلم اخراجي ها در هنگام روي مين رفتن اولين كسي كه خود را فدا مي كرد فرمانده بود.
ولي در فيلم اخراجي ها فرمانده ديگران را قرباني مي كند تا خود سالم باقي بماند!
به عبارت ديگر فيلم اخراجي ها با هنرمندي كامل مي گويد : « سرداران باقي مانده از جنگ ديگران را به كشتن دادند تا خود باقي بمانند! »
اين دروغ تاريخي در فيلم اخراجي ها آنقدر مشمئز كننده است كه نمي توان هيچ توجيهي براي آن قايل شد.
رياست محترم سازما ن صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران !
همانگونه كه نويسنده و كارگردان فيلم در مصاحبه ها ي بسيار از نقاط قوت فيلم خود و توجه به ارزشها به كرات داد سخن داده اند ولي متاسفانه ارزشهاي مورد نظر كارگردان به صورت شعاري در ديالوگ ها آمده است (يعني پست ترين شكل طرح موضوع ) و ضد ارزشها بصورت كاملا حرفه اي در صحنه ها نمايش داده شده است ! يعني حرفه اي ترين روش ممكن صرف القا ضد ارزشها و دروغ ها به نسل جنگ شده است .
يقين دارم كه هنوز هم خود كارگردان محترم فيلم اخراجي ها نفهميده است كه در اين فيلم چه خيانتي به واقعيت هاي جبهه هاي جنگ هشت ساله ما شده است !
جان كلام !
نويسنده و كارگردان فيلم اخراجي ها با ساخت اين فيلم دل خيلي از رزمندگان جبهه ها ي هشت سال دفاع مقدس را سوزانده است . پس به ما حق بدهيد كه اگر صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران (كه بودن اين كشور و به طبع آن صدا و سيمايش مرهون جانفشاني دلاورمردان رزمنده در جبهه هاي جنگ تحميلي مي باشد) بخواهد اين فيلم سراسر دروغ و توهين و اهانت را در هر زماني پخش كند ما نيز حق داشته باشيم كه عكس العمل نشان دهيم .
رياست محترم سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي مهندس ضرغامي !
اگر خداي ناكرده اين خبط صورت گيرد و بخواهيد با پخش اين فيلم سراسر دروغ و اهانت به مقام شامخ شهداي والا مقام و رزمندگان غيور هشت سال جبهه هاي جنگ از تريبون رسمي كشور اهانت نماييد بنده حقير در اعتراض به اين هتك حرمت در مقابل مرقد مطهر شهداي والا مقام گمنام در مسجد بلال شكايت شما را به شهدا خواهم برد.
با تقديم احترامات شايسته
نويسنده مجموعه داستان ها ي تخريبچي دوران جنگ:ابوالفضل درخشنده
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
سيروس تسليمی پخش كننده فيلم «يك شب» گفت: به دليل برخي مشكلات، از اكران عمومي فيلم «يك شب»انصراف داديم و گروه سازنده فيلم «يك شب» ترجيح دادند كه اين فيلم تا آماده نشدن شرايط مناسب، اكران نشود. تهيه‌كنندگي این فيلم را جهانگير كوثري بر عهده دارد.

این فیلم داستان دختر جوانی که یک شب را به دلیل اینکه مادر مطلقه اش مهمان ویژه ای دارد بیرون از خانه می گذراند.هانیه توسلی، سعید ابراهیمی فر از بازیگران اصلی فیلم هستند.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
مديركل نوسازي، تجهيز و توسعه مدارس همدان از احداث و افتتاح دبيرستان بازيگر برجسته سينما و تلويزيون "پرويز پرستويي" در روستاي "چارلو" از توابع شهرستان كبودرآهنگ استان همدان زادگاه اين هنرمند خبر داد.
به گزارش«جهان»، ابراهيم اميني‌فرد روز سه‌شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين دبيرستان با ‪ ۴۶۵‬متر مربع زيربنا و يك ميليارد و ‪ ۳۰۰‬ميليون ريال هزينه ، احداث شده است.

وي علت نام‌گذاري اين مدرسه به نام پرويز پرستويي را ارج نهادن و تكريم چهره‌هاي نامدار و متعهد استان همدان عنوان كرد.

پرويز پرستويي بازيگر تواناي سينما در روستاي چارلو كبودرآهنگ، در ‪۷۰‬ كيلومتري شهر همدان متولد شده است.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
سعید تهرانی از اکران نخستین ساخته سینمایی خود «همیشه سربلند»با بازی ابوالفضل پورعرب و سروش صحت در نوروز 87 خبر داد.پروانه نمایش فیلم «همیشه سربلند»یک ماه پیش صادر شد و پخش این فیلم را فیلمیران به عهده گرفت. طبق توافق انجام شده قرار است این فیلم به عنوان یکی از فیلم های نوروز 87 اکران شود.

تهیه کننده و کارگردان «همیشه سربلند»درباره موفقیت این فیلم در جذب مخاطب گفت:مطمئن هستم که اگر این فیلم به شیوه درست اکران و تبلیغات مناسب برای آن انجام شود، قطعا در جذب مخاطب موفق عمل خواهد کرد. چرا که فیلم به نوعی حس نوستالژی تماشاگران را تحریک می کند.

داستان فیلم «همیشه سربلند»در دهه 40 می گذرد و ما این فیلم را به شیوه سیاه و سفید تولید کردیم تا فضای آن دهه بیش از پیش برای مخاطب ملموس شود و یاد و خاطره فیلم های دهه 50 را در ذهن او روشن کند. علاوه بر خود من بازیگرانی چون عسل بدیعی، ثریا قاسمی و مریم سلطانی نیز در فیلم بازی کرده‌اند.

«همیشه سربلند»روایتگر قصه جوانی معتقد و مذهبی به نام علی است که با رضا آشنا می شود و به مرور رفاقتی عمیق میان آنها شکل می گیرد. هر دو آنها به مریم دختر یکی از همسایه ها علاقمندند. ولی وقتی علی متوجه علاقه رضا می شود از مادر خود می خواهد برای رضا به خواستگاری مریم برود. علی محل زندگی خود را ترک می کند و شش سال بعد دوباره با رضا رو به رو می شود
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
فريبا جديكار، شقايق فراهاني و گوهر خيرانديش به تازگی به جمع بازيگران «دل شکسته» اضافه شدند و فيلمبرداري هم‌اكنون در خيابان‌هاي غرب تهران ادامه دارد. فريبا جديكار ، شقايق فراهاني و گوهر خيرانديش چند روز قبل توسط عبدالله اسكندري، تست گريم شدند و جلوي دوربين رفتند.

سكانس‌هاي ابتدايي فيلم در كرج فيلمبرداري شد. فيلم داستان دختري دانشجو به نام نفس است كه بعد از بروز مشكلاتي در دانشگاه به استاد خود رجوع مي‌كند.

در «دل شکسته» خسرو شكيبايي، شهاب حسيني، بيتا بادران، محمود پاك‌نيت، رضا رويگري، فريبا كوثري، شقايق فراهاني، مجيد مشيري، فريبا جديكار، گوهر خيرانديش و اكبر عبدي به ایفای نقش می پردازند.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
حنا مخملباف کارگردان فيلم سينمايي «بودا از شرم فرو ريخت» برنده جايزه‌ي ويژه هيات‌داوران و جايزه تلويزيون اسپانيا از جشنواره سن سباستين شد.

حنا به هنگام دريافت اين جايزه شب گذشته گفته است: اگر شعر و سينما نبود، خشونت جنگ‌هاي امروزي، ما را به وحشي‌ترين موجودات تاريخ تبديل مي‌کرد. حاکمان کره‌زمين به دست 18 ساله‌ها تفنگ مي‌دهند تا براي دنياي بهتر همديگر را بکشند. در چنين دنيايي من بايد از پدرم ممنون باشم که به دست من تنها دوربين داد.

حنا مخملباف متولد سال 1367 در تهران و کوچک‌ترين فرزند محسن مخملباف است.

قصه «بودا از شرم فرو ريخت» اولين فيلم سينمايي حنا درباره دخترک 6 ساله‌اي است که در غارهاي شهر تاريخي باميان و زير مجسمه بودا زندگي مي کند.او براي آموختن الفباي زبان مادري خويش سفر پر مخاطره‌اي را طي مي‌کند
 

De Monarch

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 آگوست 2007
نوشته‌ها
2,707
لایک‌ها
17
محل سکونت
Minas Tirith
این مخملباف ها هم که همه ی جشنواره ها رو قرق کردن. حنا و میثم و محسن و سمیرا و ... راستی کسی بلاخره فهمید کار اقای دنیرو و کیارستمی به کجا رسید؟؟؟؟؟؟
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
مهتاب كرامتي بازيگر سينماي ايران كه براي حضور درمراسم تقدير از او به پاريس سفر كرده است از تفكرات فمينيستي در سينما انتقاد كرد او گفت:اصولا من آدمي فمينيست نيستم ومعتقدم مرد بايد پاياپاي در کنار هم و شانه به شانه فعاليت بکنند. به نظر من هيچ جنگي نبايد باشد. شايد پرداختن به اين موضوع دغدغه من نيست و حتي فکر مي‌کنم شايد باعث کدورت‌هايي بشود که حرکت فعال را از بين ببرد

وي تاكيد كرد :هر حرکتي که بشود و نشان بدهد که زنان ما در ايران فعاليت مي‌کنند، که مي‌کنند، به نظر من حرکت مثبتي است کرامتی ادامه داد:. يکي از فعاليت‌هاي من و يکي از اهداف ما در يونيسف توانمندسازي بانوان است و خب قطعاً اين يکي از اهداف من هم هست.
وي درباره چگونگي انتخاب نقشهايش گفت :من بايد فيلم‌نامه را دوست داشته باشم و نقش را تا آن را انتخاب كنم.البته يک بازيگر تمام آرزويش اين است که بتواند نقش‌هاي متفاوت را تجربه بکند او تصريح كرد : فکر مي‌کنم كه هنوز در ابتداي راه هستم و هنوز بايد تجربه بكنم. چه در مسير فعاليت‌هاي هنري، چه در مسيري که الان شروع کرده‌ام و وظيفه‌ي خيلي مشکلي هست براي من، شايد که بهتر باشد يکي - دو سال آينده نقد کنيم که ببينيم چه کرده‌ام.

لازم به ذکر است که سال گذشته از عزت ا.. انتظامی در این مراسم تقدیر شد
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
سجادي درباره اكران فيلم «مخمصه»گفت: پخش اين فيلم را هدايت فيلم بر عهده گرفته و بر اساس صحبت هايي كه انجام شده قرار است «مخمصه»پس از اكران عيد فطر به نمايش درآيد.

«مخمصه»اثري پليسي است كه سجادي آن را با بازي بازيگراني چون مسعود رايگان، شهرام حقيقت دوست، مهدي پاكدل، لاله اسكندري و فرهاد قائميان جلو دوربين برده است. اين اثر سجادي در بخش مسابقه بيست و پنجمين جشنواره بين المللي فيلم فجر به اكران درآمد.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
«جنگلبان» به کارگردانی خسرو معصومی برای حضور در بیست و ششمین جشنواره فجر حاضر می شود.

یوسف صمد زاده تهیه کننده این فیلم گفت : مونتاز فیلم جنگلبان از هفته جاری شروع شده است و«جنگلبان»که به نام «دور از بهشت» تغییر یافته و کار مونتاژ آن از این هفته آغاز می شود.

صمد زاده افزود: فیلمبرداری تمام صحنه های این فیلم در شهرهای شمالی انجام شده که امسال از هشت مرداد شروع شد و اوایل این ماه به پایان رسید.فیلم دارای مضمون اجتماعی, پلیسی است و در قالب داستانی با محور قتل به موضوع قاچاق چوب می پردازد.

در این فیلم:فرامرز قریبیان،لیلا اوتادی،آفرین عبیسی،هادی دیباجی،منصور خاکی،جمشید گرگین و داریوش اسد زاده در فیلم جنگلبان به ایفای نقش پرداختند
 
بالا