برگزیده های پرشین تولز

اطراف سینمای ما چه خبره...

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
ايرج قادري در فيلم محاكمه نبايد جلوي دوربين مي رفت و انرژي خود را بايد تفكيك مي كرد. او در واقع با اين كار دست به يك خودزني زده است.
محمد تقي فهيم، منتقد سينما و تلويزيون در مورد فيلم محاكمه گفت: موضوع مورد بحث در سينماي ما بحث سينماي ملي است. مناقشان و نظريه پردازان نيز در اين سال ها خيلي سعي كردند در اين زمينه مبحث به وجود آورند و به عواملي گوناگون و بهانه هاي مختلف تلاش مي شود فيلمهاي نازل و سطحي و كم عمق را كه از ارزش هاي درام نيز برخوردار نيستند، در غالب سينماي ملي ارائه بكنند.
وي ادامه داد: ايرج قادري سينما را مي شناسد و فيلمهايي كه تا كنون ساخته در گيشه موفق بوده، تهيه كنندگان نيز براي طرح هاي او رغبت نشان مي دهند.
وي افزود: فيلم هاي قادري بيشتر براي مخاطبان سنتي و كساني كه به كارهاي او كنجكاو هستند، جذابيت هاي زيادي دارد اما فروش فيلم محاكمه نيز حاكي از اين است كه با استقبال زيادي روبرو نشده است.با يك نگاه عميق تر مي توان گفت به غير از 2 كار آخر قادري، مخاطبان فيلم هاي او از كارهاي وي مايوس شده اند، زيرا سينماي او با سينماي امروز فاصله گرفته و نسبت به 30 سال پيشين چندان تغيير نكرده است.
بازي اغراق آميز بازيگر و فيگورهاي مخصوص او جلوي دوربين بيانگر اين مسئله است كه قادري ديگر نمي تواند بر روي اين فاكتورها تكيه كند و از آنها جواب بگيرد.
منتقد سينما و تلويزيون خاطر نشان كرد: همينطور قصه سرايي در داستان اين فيلم به صورتي كه به موقع گره اي در فيلم ايجاد شده و به موقع نيز باز شود نيز در اين كار ديده نمي شود و فراز و فرود داستان در خدمت درام نيست.
اگر قادري جلوي دوربين نمي رفت و انرژي خود را جلوي دوربين و پشت دوربين تفكيك نمي كرد، نتيجه بهتري در قصه پردازي و شخصيت پردازي مي گرفت. او با اين كار خود از تمام عناصر و فاكتورهاي مثبت براي يك كار درام نيز غافل شده و با اين كار به يك خودزني دست زده است.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
حضور شقایق فراهانی در نقش پروین اعتصامی در تله فیلمی که قرار است از زندگی این شاعره بزرگ تهیه شود، قطعی شده است. همچنین با بازیگرانی چون ایرج راد، بهناز جعفری و فرهاد اصلانی مذاکراتی برای حضور در این فیلم صورت گرفته است.
علی لدنی تهیه کننده این فیلم درباره زمان آغاز تصویربرداری که بیش از این 15 مهرماه اعلام شده بود، گفت: یک سری مسائل و مشکلات مالی و اجرایی پیش آمد که این زمان به تعویق می‌افتد و بر اساس پیش بینی ما 5 آبان ماه این فیلم کلید می‌خورد.
کارگردان این فیلم فریدون حسن پور است.
فیلم «پروین اعتصامی» قرار است در تهران، رشت و کرمانشاه تصویربرداری شود. این فیلم، زندگی پرفراز و نشیب پروین را برای اولین بار به تصویر می‌کشد
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
تدوين «ديوار» بوسیله حسن حسن دوست به پايان رسيده و قرار است اميرحسين قاسمي از اين هفته صداگذاري اين فيلم را آغاز كند. پيش‌بيني شده كه نسخه نهايي اين فيلم در دي ماه آماده شود و اولين نمايش آن در جشنواره فيلم فجر باشد.
جديدترين توليد شركت پخشيران است كه در چهلمين سال تاسيس اين شركت و به دنبال دور جديد فعاليت‌هاي پخشيران در سال 86 ساخته شده است.
بازيگران «ديوار»: گلشيفته فراهاني، محمد كاسبي، مهرداد صديقيان، آزيتا حاجيان، معصومه ميرحسيني، منوچهر آذري، ابراهيم آبادي و فرحناز منافي ظاهر.
خلاصه داستان: پدر يك خانواده كه موتورسوار روي ديوار مرگ است، دچار حادثه مي‌شود و دختر و پسر او براي گذران زندگي، كار پدر را در پيش مي‌گيرند
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
اختصاص ‪ ۲۰۰‬ميليون ريال براي حمايت از فيلمسازان زن در جشنواره كوثر

۲۰۰‬ميليون ريال بودجه براي حمايت از فيلمسازان زن در بخش ‪۱۳۵‬ثانيه‌اي جشنواره سراسري فيلم "كوثر" در نظر گرفته شد. به گزارش روز سه‌شنبه ايرنا از جشنواره فيلم كوثر،اين مبلغ براي توليد فيلم‌هاي ‪ ۱۳۵‬ثانيه‌اي فيلمسازان زن و با هدف تقويت حضور موثر و پررنگ آنان پيش ب‌يني شده است. بنابر اعلام دبيرخانه اين جشنواره، بخش‌هاي فيلم‌هاي ‪ ۱۳۵‬ثانيه‌اي جشنواره كوثر در جهت تعامل و تبادل افكار فيلمسازان و كشف استعدادهاي جوان طراحي شده و تاكنون از سوي فيلمسازان عرصه سينماي بلند، كوتاه و تجربي مورد استقبال قرار گرفته است. ترسيم نقش زنان در جامعه و بالندگي در عرصه‌هاي علمي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و اقتصادي و تاثير آنها در تحكيم روابط بين نسلي و مباني خانواده از جمله موضوع‌هاي اين بخش هستند
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
فيلم كوتاه ايراني "پدر" ساخته هادي آفريده از توليدات انجمن سينماي جوان به جشنواره بين‌المللي "داكينو" روماني راه يافت. جشنواره بين‌المللي فيلم كوتاه داكينو از ‪ ۲۸‬آبان تا سوم آذر ماه امسال در روماني برگزار مي‌شود. به گزارش روز سه شنبه ايرنا، فيلم پدر علاوه بر جشنواره روماني، آبان ماه در جشنواره فيلم كوتاه "اوورا" پرتغال نيز حضور خواهد داشت. فيلم كوتاه پدر با مضموني اجتماعي، روايت پدري است كه تمايلي به بردن نوزادش از بيمارستان به منزل ندارد، است. ميكائيل شهرستاني، صديقه‌كيانفر، علي ميلاني، حديث مدني، مسعود زنوزيراد و نازنين مهيمني از بازيگران فيلم پدر هستند.
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
انتقاد رئيس هيئت مديره كانون سردفتران از میوه ممنوعه

رييس هيئت مديره كانون سردفتران و دفترياران در واكنش به يك مجموعه تلويزيوني و حضور سردفتر در منزل شخصيت اصلي داستان،گفت: هيچ سردفتري حق ندارد بدون اجازه دادستان دفتر را از دفترخانه خارج كند. به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ايرنا، "هادي معزالديني " از انعكاس نادرست نحوه عملكرد برخي مشاغل در سريال‌هاي تلويزيوني انتقاد كرد و يادآورشد: شان و منزلت سردفتري در اين اثر تلويزيون خدشه دار شده است. معزالديني همچنين افزود:در يكي از قسمت‌هاي اين سريال چنين نشان داده شده كه سردفتري با حضور در منزل شخصيت اصلي داستان قصد داشت اسنادي را به نام همسر و فرزندان وي تنظيم كند، در حالي كه اين كار كاملا غيرقانوني و نادرست است. وي در پايان توجه بيشتر فيلمسازان و مروجان فرهنگ در رسانه‌ها را به شان و منزلت مشاغل مختلف در جامعه خواستار شد
 

jerii

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
11 مارس 2007
نوشته‌ها
7,946
لایک‌ها
9,663
سن
37
محل سکونت
اهواز
خبرگزاري فرانسه دوشنبه در گزارشي از تهران به نقد و بررسي اين سريال كه ‌تاكنون ‪ ۲۵‬قسمت آن پخش شده "و مخاطبان خود را تسخير كرده‌است" مي‌پردازد. زمينه اين حماسه عشقي ‪ ۳۰‬قسمتي "يهودي سوزي" (هولوكاست) است كه داستان زني يهودي را بيان مي‌كند كه توسط يك ايراني از بازداشتگاه مرگ نازي‌ها نجات مي‌يابد. دقت تاريخي زيادي براي ساخت اين فيلم به كار برده شده است چه درباره اروپاي زمان جنگ تصويربرداري در بوداپست و پاريس و چه بازآفريني سخت ايران شاهنشاهي زمان "رضا شاه" در سال‌هاي ‪۱۳۱۹) ۱۹۴۰‬ه.ش). "فتحي" در ارتباط با ساخت اين سريال گفت: اتفاقا با كتاب‌ها و مداركي برخوردم كه ايرانيان شاغل در سفارتخانه‌هاي كشورهايي مثل فرانسه و روماني به فرار هزاران يهودي از دست نيروهاي نژادپرست نازي كمك كردند
 

amk

Registered User
تاریخ عضویت
1 ژانویه 2009
نوشته‌ها
4,089
لایک‌ها
9
محل سکونت
نازی آباد
موئینی "خیابان بیست و چهارم" را تدوین می‌کند
محمدرضا موئینی از اوایل فروردین تدوین پروژه سینمایی "خیابان بیست و چهارم" به کارگردانی سعید اسدی را آغاز کرده است.

یوسف صمدزاده مشاور تولید این فیلم به خبرنگار مهر گفت: با پایان فیلمبرداری موئینی تدوین را شروع کرده، هنوز صداگذار و آهنگساز "خیابان بیست و چهارم" مشخص نشده است. پس از پایان مراحل فنی، با توجه به شرایط، برای اکران فیلم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی با اشاره به زمان تولید فیلم سینمایی "سه درجه تب" به کارگردانی منوچهر هادی گفت: بیستم فروردین پیش‌تولید شروع می‌شود و با انتخاب عوامل این فیلم را کلید می‌زنیم. تاکنون حضور فرج حیدری فیلمبردار و رضا عطاران در این فیلم قطعی شده است.

"خیابان بیست و چهارم" داستان مردی جوان است که به ظاهر دلبسته خانواده‌اش است. او نظم و قواعد خاصی را در خانه‌اش حاکم کرده و این موضوع اتفاق‌هایی را بین او و خانواده‌اش به وجود می‌آورد. نیکی کریمی، جمشید هاشم‌پور، شیلا خداداد، مهدی ماهانی، بهاره افشاری و حدیثه سادات مدنی بازیگران این فیلم هستند.

اسدی فیلم‌های سینمایی "عشق گمشده"، "آواز قو"، "مهمان"، "فرود در غربت" و "تلافی" را در کارنامه دارد
 

broter x

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
26 جولای 2007
نوشته‌ها
27
لایک‌ها
0
بازيگر تئاتر در بيمارستان


بهروز بقايي، هنرمند مطرح تئاتر كه در تالار سنگلج با نمايش هاملت، سالاد فصل به روي صحنه رفت، ساعت 30/21 دقيقه يكشنبه شب دچار عارضه مغزي شد و به بيمارستان جم منتقل شد.
روز گذشته پزشكان اعلام كردند كه اين هنرمند تئاتر دچار حمله مغزي، اختلال قلبي و تكلم شده است و ملاقات وي امكان‌پذير نيست و از مردم و جامعه هنري براي شفاي اين هنرمند تقاضاي دعا ‌كردند.
بقايي طي اين روزها در حالي در نمايشنامه‌ « هاملت؛ سالاد فصل» به كارگرداني هادي مرزبان به روي صحنه مي‌رفت كه بازي درخشان و خيره‌كننده‌اي را از خود ارائه كرد و بسياري از منتقدان و تحليلگران از ايفاي نقش او به عنوان يكي از بهترين بازي‌هاي تئاتري ياد كردند.
گفتني است پس از اين اتفاق ناگوار، هادي مرزبان، كارگردان نمايش «هاملت با سالاد فصل» به‌‌جاي بهروز بقايي بازي مي‌كند.
 

plusdeck

Registered User
تاریخ عضویت
19 فوریه 2005
نوشته‌ها
550
لایک‌ها
11
محل سکونت
In My Earphones
اوه!
این کچل دوست داشتنی
3572.gif
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
33
محل سکونت
Tehran
lol ! باورکردنی نیست ! :blink:

نباید همه زحمات را نادیده گرفت؛
توضیح ارشاد درباره فیلم زهرا امیرابراهیمی
9acad7f489fbb827c9ab547d88555f9b.jpg

روابط عمومی وزارت ارشاد درباره خبر روز گذشته سایت جهان نیوز درباره فیلم زهرا امیر ابراهیمی توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش جهان در این توضیح آمده است: پیرو خبر مندرج در روز شنبه مورخ 1388/10/12 آن خبرگزاری با عنوان (فیلم زهرا امیر ابراهیمی مجوز اکران می گیرد!) به نقل از مدیر کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای ضمن ابراز تشکر از توجه آن خبرگزاری محترم به اخبار و رویدادهای حوزه سینمای ایران، روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین وسیله اعلام می دارد تولید یک فیلم حاصل کار حرفه ای چندین نفر از عوامل متخصص می باشد و اگر در جریان تولید یک فیلم مشکلی برای یکی از عوامل (تحت هر عنوانی) پیش آمد نمی بایست همه زحمات را نادیده گرفت و فیلمی را که دارای مضامین ارزشی است قربانی کرد.

با توجه به این که چند سالی از موضوع مذکور می گذرد، طرح این مساله شاید لزومی نداشته باشد. لذا دامن زدن به این موضوع اولا غیر اخلاقی و اشاعه منکر می‌باشد و اذهان عمومی را نسبت به موضوعی که دایره بسیار محدودی از افراد از آن اطلاع داشته اند (بازی در یک نمایش غیر دینی) حساس و مطلع می کند و فضای نا امن غیر فرهنگی برای سینما و هنر ایجاد می نماید.

شایان ذکر است هنرمند مورد نظر در این فیلم حضوری محدود و چند دقیقه ای دارد.

منبع


////////////

واقعا این نکته مثبتی هست برای وزارت ارشاد در دولت دهم ! گرچه بهرحال ماها همه با اینا مشکل داریم ولی جدأ از 2-3 حرکت این وزارت ارشاد خوشم اومد ! اول اون به رنگ ارغوان بعد هم این مورد و اون اظهار نظر واقعا امیدوار کننده ! (قسمت بولد شده).

زمان آقای صفار هرندی کلا حماقت موج میزد در وزارت ارشاد !

- کمی امیدوار شدیم به این قسمت !
 

H-C

مدیر بازنشسته
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 مارس 2008
نوشته‌ها
4,734
لایک‌ها
414
سن
33
محل سکونت
Tehran
حالا مثلا مجوز میدن بعد میگن تیکه هایی که، این تو فیلم هست باید سانسور بشه، اسمش هم نباید تو فیلم باشه :دی
 

GFX

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2008
نوشته‌ها
3,705
لایک‌ها
747
محل سکونت
TH
اكران عمومي «صبح روز هفتم» از امروز آغاز شد
 

حسن ياور

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2010
نوشته‌ها
854
لایک‌ها
1,263
محل سکونت
قم
نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین کارگردانی: واروژ کریم مسیحی «تردید»، اصغر فرهادی «درباره الی»، جلیل سامان «وقت بودن» (زندگی)، داریوش مهرجوئی «سنتوری»، بهرام بیضائی «وقتی همه خوابیم».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین فیلمنامه​نویس: محسن امیریوسفی «آتشکار»، حامد محمدی «طلا و مس»، جلیل سامان «وقت بودن» (زندگی)، اصغر فرهادی «درباره الی»، محسن عبدالوهاب «لطفا مزاحم نشوید».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول زن: لیلا حاتمی «پرسه در مه»، گلشیفته فراهانی «درباره الی»، هانیه توسلی «عصر روز دهم»، هدیه تهرانی «هفت دقیقه تا پاییز»، نگار جواهریان «طلا و مس».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش مکمل زن: مریلا زارعی «درباره الی»،​ رعنا آزادی​ور «درباره الی»، ساره بیات «مقلد شیطان»، سحر دولتشاهی «طلا و مس»، ژاله صامتی «حیران».

نامزدهای بهترین تندیس شایستگی بهترین بازیگر اول مرد: شهاب حسینی «پرسه در مه» و «درباره الی»، حمید فرخ​نژاد «آتشکار» و «به رنگ ارغوان»، محمدرضا فروتن «دیگری»، مهدی هاشمی «هیچ»، حامد بهداد «هفت دقیقه تا پاییز».

نامزدهای بهترین تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: مهران احمدی «بیست» و «هیچ»، حامد بهداد «شبانه​روز»، محسن تنابنده «استشهادی برای خدا»، بابک حمیدیان «بی​پولی»، صابر ابر «درباره الی».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین طراحی صحنه : بهزاد کزازی «استشهادی برای خدا»، عباس بولوندی «شب واقعه»، کیوان مقدم «بی​پولی»، مرجان گلزار «طلا و مس»، عبدالحمید قدیریان «ملک سلیمان».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین طراح لباس: عبدالحمید قدیریان «ملک سلیمان»، شیوا رشیدیان «برخورد نزدیک»، بهزاد کزازی «آناهیتا».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین فیلمبرداری: محمد آلادپوش «پوسته»، حمید خضوئی ابیانه «ملک سلیمان»، حسین جعفریان «درباره الی»، امیر کریمی «پستچی سه بار در نمی​زند»، فرشاد محمدی «آل».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین جلوه​های ویژه بصری: بهنام خاکسار «عصر روز دهم»، حسن ایزدی «شب واقعه»، لئو لو «ملک سلیمان».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین جلوه​های ویژه میدانی: جواد شریفی «شکارچی شنبه»، محسن روزبهانی «شب واقعه»، اصغر پورهاجریان «دموکراسی تو روز روشن»، داود رسولیان «به کبودی یاس».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین موسیقی متن فیلم: محمدرضا علقیلی «عصر روز دهم»، کارن همایونفر «شب واقعه»، آریا عظیمی​نژاد «طلا و مس»، فردین خلعتبری «پستچی سه بار در نمی​زند»، ناصر چشم​آذر «سوپراستار».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین تدوین: محمدرضا موئینی «حوالی اتوبان»، حسن حسندوست «عصر روز دهم»، بهرام دهقانی «طلا و مس»، هایده صفی​یاری «درباره الی»، نازنین مفخم «دیگری».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین چهره​پردازی: سودابه خسروی «شبانه​روز»، عبدالله اسکندری «به رنگ ارغوان»،​ نوید فرح​مرزی «بیست»، مهین نویدی «شکلات داغ»، سعید ملکان «وقتی همه خوابیم».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین صدابرداری: جهانگیر میرشکاری «نفوذی»، مهران ملکوتی «عصر روز دهم»، عباس رستگارپور «کودک و فرشته»،​محمود سماک​باشی «وقتی همه خوابیم»، یدالله نجفی «لطفا مزاحم نشوید».

نامزدهای دریافت تندیس شایستگی بهترین صداگذاری: محمود موسوی​نژاد «دموکراسی تو روز روشن»، محسن روشن «کودک و فرشته»، محمدکشفی و علی حسینی «کیفر»، مسعود بهنام «طلا و مس»،​امیرحسین قاسمی «لطفا مزاحم نشوید».


توحیدی در پایان افزود: «داوری نهایی آثار از روز چهارشنبه سوم شهریور ماه آغاز خواهد شد که علاوه بر داوران تخصصی مرحله اول 18 نفر از روسای سایر اصناف عضو خانه سینما، پنج نفر داوران نماینده تهیه‌کنندگی و پنج نفر از داوران منتخب هیئت مدیره شامل آیدین آغداشلو، ‌گلی امامی، دکتر مهدی حجت، فرشته طائرپور و کیوان کثیریان مجموعه آثار نامزد شده را تا 15 شهریور ماه داوری خواهند کرد.»

نکته قابل توجه در مورد نامزدهای این دوره از جشن نبود عنوان بهترین تهیه​کننده یا بهترین فیلم است. براساس اساسنامه جشن سینمای ایران فیلم‌هایی امکان نامزدی در بخش بهترین فیلم را دارند که در چهار رشته و حتماً یکی از رشته​های اصلی کارگردانی، فیلمنامه و یا بازیگری نامزد شده باشد.

براین اساس «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی و تهیه​کنندگی محمود رضوی، «عصر روز دهم» ساخته مجتبی راعی و به تهیه​کنندگی منوچهر محمدی و «طلا و مس» به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه​کنندگی منوچهر محمدی امکان دریافت جایزه بهترین فیلم را دارند.


منبع: خبر آنلاين با اندكي تصرف
 

حسن ياور

Registered User
تاریخ عضویت
9 ژانویه 2010
نوشته‌ها
854
لایک‌ها
1,263
محل سکونت
قم
اول از همه نامزدي جليل سامان عجيبه؟ اسمش رو من كه به شخصه نشنيده بودم بايد در موردش تحقيق كنم
دوم نبود بي پولي و عيار 14 در بين رشته هاي اصلي هست، به جز اسم بابك حميديان در بين بهترين مكمل ها اسمي از عوامل اين دو تا فيلم در بين نامزدهاي اصلي نيست.
سوم چرا جشن خانه سينما يه بخش براي فيلم هاي موزيكال نداره همين بي پولي يا تاكسي نانجي يا پسر آدم دختر حوا ميتونستن نامزد تو اين بخش حضور داشته باشن.
چهارم خبر گذاري فالس (فارس سابق) به تندي به خانه سينما توپيد كه چرا اين هست اون نيست؟ اين كارش هم در راستاي تضعيف كردن خانه سينما هست تا مديريت اش به ارشاد داده بشه. احتمالا از كشمكش بين خانه سينما و معاونت سينمايي خبر داريد!
پنجم در مورد به رنگ ارغوان درست تصميم گرفته شد با اينكه خيلي از حاتمي كيا خوشم مياد اما از اينكه به فيلمهاي معمولي اش و حتي بدش هم جايزه ميدن و حق ديگران رو ضايع ميكنن اعصابم خورد ميشه نمونه اش هم به نام پدر در سال 82 . به رنگ ارغوان فيلم خوبيه اما نه در حد درباره الي و بي پولي و... .
ششم انصافا كار خانه سينما امسال خيلي سخت بود بين اين همه فيلم معلومه پديده جشنواره يعني بدرود بغداد ناديده گرفته ميشه. به هرحال همين كه بعد از دو سال بالاخره دوباره جشن خانه سينما راه افتاد خودش خيلي لذت بخشه. جايزه اش هم چون عوامل دولتي بر خلاف جشنواره توش دخالت نميكنن خيلي معتبر تره. حداقل امسال كه اينطوره مخصوصا با اون هيات داوران جشنواره و جايزه دادن به 5 نفر از 6 نامزد كارگرداني!!!!
 

live for what?

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
18 آگوست 2006
نوشته‌ها
9,078
لایک‌ها
374
محل سکونت
Wish! In Your Mind!
به نوعی از سینما قبل از انقلاب واژه ای منسوب هست به نام فیلمفارسی.
اینکه چرا فیلمفارسی؟ در واقع چرا ترکیب دو واژه قابل احترام فیلم و فارسی با هم تبدیل به واژه ای تحقیر آمیز میشه همیشه برای من سوال هست
جالبه سازندگان فیلمهای مبتذل و سطح پایین هم این واژه رو توهین به خودشون تلقی میکنند.

حالا جدا از تمام این صحبتهای واژه شناسانه و مردم شناسانه و .... چه درست و چه غلط واژه فیلمفارسی برای ما تداعی کننده مشخصه های ثابت فیلمهای قبل از انقلاب هست بعد از انقلاب بسیاری از این مشخصه ها اصولآ فرصت نمایش پیدا نمیکردند به همین خاطر مرگ فیلمفارسی هم خیلی زود فرارسید. اما سینما مبتذل چه از نظر ساختاری چه از نظر شکلی همچنان زنده هست امروز باید به دنبال یک واژه جدید برای توصیف این سینما باشیم

ابتذال در سینمای اینور انقلاب به دلیل محدودیتهای پیش فرض غیر قابل تغییر بیشتر از اینکه از لحاظ شکلی باشه از لحاظ ساختاری و محتوایی هست و درهم آمیختگی شدیدی با ساده انگاری ، چاپلوسی ، دروغ و ریا کاری و ... داره
با توجه به نازل نگهداشتن عمدی سطح سلیقه عمومی در این سینما اغلب پول خوبی هست هر جا هم پول باشه مافیا و باندبازی هست
پیدا کردن واژه ای که بتونه این همه مفهوم رو با هم تو خودش داشته باشه سخته! ساختن واژه های ترکیبی هم کار امثال من نیست
اما خب فکر کردم به صورت سمبلیک میشه یک اسمی برای این نوع سینما گذاشت:
سینمای محمد رضا شریفی نیا.
تقریبآ نماد اکثر مفاهیمی که ذکر شده هست و به شدت و با قدرت تمام هم پیگیر هست ...

امیدوارم روزی سلیقه مردم دیگه پذیرای این نوع سینما نباشه تو مملکت ما.
 

mahmahot

Registered User
تاریخ عضویت
24 دسامبر 2008
نوشته‌ها
1,187
لایک‌ها
1,094
محل سکونت
تهران
lol ! باورکردنی نیست ! :blink:

نباید همه زحمات را نادیده گرفت؛
توضیح ارشاد درباره فیلم زهرا امیرابراهیمی
9acad7f489fbb827c9ab547d88555f9b.jpg

روابط عمومی وزارت ارشاد درباره خبر روز گذشته سایت جهان نیوز درباره فیلم زهرا امیر ابراهیمی توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش جهان در این توضیح آمده است: پیرو خبر مندرج در روز شنبه مورخ 1388/10/12 آن خبرگزاری با عنوان (فیلم زهرا امیر ابراهیمی مجوز اکران می گیرد!) به نقل از مدیر کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای ضمن ابراز تشکر از توجه آن خبرگزاری محترم به اخبار و رویدادهای حوزه سینمای ایران، روابط عمومی معاونت امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین وسیله اعلام می دارد تولید یک فیلم حاصل کار حرفه ای چندین نفر از عوامل متخصص می باشد و اگر در جریان تولید یک فیلم مشکلی برای یکی از عوامل (تحت هر عنوانی) پیش آمد نمی بایست همه زحمات را نادیده گرفت و فیلمی را که دارای مضامین ارزشی است قربانی کرد.

با توجه به این که چند سالی از موضوع مذکور می گذرد، طرح این مساله شاید لزومی نداشته باشد. لذا دامن زدن به این موضوع اولا غیر اخلاقی و اشاعه منکر می‌باشد و اذهان عمومی را نسبت به موضوعی که دایره بسیار محدودی از افراد از آن اطلاع داشته اند (بازی در یک نمایش غیر دینی) حساس و مطلع می کند و فضای نا امن غیر فرهنگی برای سینما و هنر ایجاد می نماید.

شایان ذکر است هنرمند مورد نظر در این فیلم حضوری محدود و چند دقیقه ای دارد.

منبع


////////////

واقعا این نکته مثبتی هست برای وزارت ارشاد در دولت دهم ! گرچه بهرحال ماها همه با اینا مشکل داریم ولی جدأ از 2-3 حرکت این وزارت ارشاد خوشم اومد ! اول اون به رنگ ارغوان بعد هم این مورد و اون اظهار نظر واقعا امیدوار کننده ! (قسمت بولد شده).

زمان آقای صفار هرندی کلا حماقت موج میزد در وزارت ارشاد !

- کمی امیدوار شدیم به این قسمت !

قسمت بازی در یک نمایش غیر دینی جالب بود
 

rasoooli

Registered User
تاریخ عضویت
4 ژانویه 2007
نوشته‌ها
1,683
لایک‌ها
325
محل سکونت
تهران
شان استون ـ‌ بازيگر، تهيه كننده و كارگردان هاليوودي ـ بعد از يك هفته اقامت در تهران در نشستي خبري جزييات حضورش در ايران را تشريح كرد.

به گزارش ايسنا شان استون كه پسر اليور استون ـ‌ كارگردان هاليوودي ـ است درباره‌ي شايعات مطرح شده براي حضور پدرش در ايران گفت: پدرمن به دنبال آمدن به ايران نيست وآمدن ايران اشتباه اعلام شد كه البته اگر دعوتي صورت پذيرد، مي‌آيد.

وي افزود: من به دعوت شركت «ريل نايتز» در ايران هستم و اين حضور برايم جذابيت دارد و برايم بسيار مهم است كه غرب با ايران ديالوگ داشته باشد.

Multimedia_pics_1390_6_Photo_1989.jpg

به گزارش ايسنا، شان استون به عنوان بازيگر در فيلم‌هاي «سالوادور»، «متولد چهار جولاي»، «ميكسون»، «قاتل بالفطره»، «دبليو» و «گريت استون» ايفاي نقش كرده است و هم‌چنين نويسندگي فيلم‌هاي «گريت ‌استون»،«جنگ عليه زمان» و «تجرد» را برعهده داشته و در مقام كارگردان و تهيه‌كننده نيز فيلم‌هاي «مرگ اسكندر»، «كمال ضد خوب است» را در كارنامه‌ي خود دارد.

همچنين در بيوگرافي كه از اين كارگردان ارائه شد، آمده است: « استون در مدت حضور خود در ايران مذاكرات اوليه در خصوص كارگرداني فيلم داستاني به تهيه‌كنندگي مشترك كمپاني ريل‌ نايتز و شركت ورلد‌كراون را به انجام رسانده و در خصوص توليد مشترك فيلم «امپراتور عشق» به نويسندگي و كارگرداني بهزاد بهزاد‌پور و تهيه‌كنندگي سيد جلال چاووشيان به توافق رسيده است و فيلم رومي درباره‌ي زندگي حضرت «مولانا» نيز از ديگر موارد توافق براي توليد مشترك است.

690244_orig.jpg

اين كارگردان با بيان اينكه دلم مي‌خواست تحريمي عليه ايران نباشد تصريح كرد: متاسفانه بيشتر فيلمهايي كه در آمريكا به نمايش در مي‌آيد با ايران مخالفت دارد و دوست دارم فيلمهاي بهتري از ايران به آمريكا بيايد.

استون درباره توليد مشترك بين ايران با كشورهاي ديگر اظهار كرد: بحث اقتصادي ميان دو طرف و حضور بازيگران اروپايي در زمينه با هم كاركردن بسيار مهم است و همچنين اينكه فيلمي به زبان انگليسي در ايران فيلمبرداري شود و در جهان به نمايش درآيد.

وي با بيان اينكه شناخت زيادي از سينماي ايران ندارد اظهار كرد: اگر قرار باشد در اينجا فيلمي بسازم بايد اطلاعات بيشتري داشته باشم چرا كه فيلمهايي كه از ايران به آمريكا آمده بيشتر آثار مخالف بوده كه من توجهي به آنها نمي‌كردم و دوست دارم به عنوان يك آمريكايي فيلم بسازم و اداي كسي را در نياورم.

وي افزود: در يك هفته‌اي كه در ايران حضور داشتم به نظرم شما كشور پيچيده‌اي داريد اما مردمش روشن هستند. من ايرانيهاي مختلف و سنت‌ها را ديدم و مانند اين است كه شما بخواهيد درباره آمريكا كه بسيار با هم متفاوت هستند،صحبت كنيد.

شان استون در بخش ديگري از اين نشست، پروژه‌اش را درباره مولانا دانست و گفت:در حال تحقيقات هستم و با برداشتن تكه‌هاي مختلفي اين پازل را كامل خواهم كرد. من در زمان ساخت فيلم «اسكندر»در كنار پدرم بودم و با او همكاري داشتم و اين مرا به ايران نزديك كرد و دوست دارم به اصفهان و تخت جمشيد بروم.

اين كارگردان ادامه داد: مردم دنيا به هم شبيه هستند و حضور من در اينجا مرا دچار شوك فرهنگي نكرد. حتي من دوست لبناني دارم كه فيلم مي‌سازد و با خود تصويري از شمشير ذوالفقار را به يادگار دارم.

وي با بيان اينكه به بحث جن و روح علاقه زيادي دارد اظهار كرد: به بحث ارواح علاقمندم و در اينجا يا يمن دنبال ارواح مي‌گردم.

استون در پاسخ به سوالي درباره نزديك بودن به روز 11 سپتامبر و اظهار نظر درباره اين حادثه گفت: قطعا در اين حادثه، آن 19 سعودي نبودند كه اين كار را كردند. يك توطئه و شعبده بزرگ عليه مردم آمريكا صورت گرفت و معتقدم ريشه تروريست، اسلامي نيست.

وي با اشاره به مشكلاتي كه براي اين نشست خبري پيش آمد اظهار اميدواري كرد: فيلم ساختن منظم‌تر از برپايي اين نشست باشد.

استون در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در خصوص اين‌كه تصور نمي‌كند پس از بازگشت به آمريكا براي ادامه فعاليتش از سوي دولت آمريكا دچار مشكل شود، گفت: نمي‌دانم اما خيلي خوشبين هستم و همه چيز هم امكان دارد. در آمريكا به خاطر اين كارها آدم را به زندان نمي‌اندازند و آنها به دنبال فشار مستقيم نيستند، چون به درگيري منجر مي‌شد و ما قدرت بيشتري مي‌گيريم.

اين كارگردان درباره تفاوت فيلمسازي در ايران و آمريكا گفت: در آمريكا نيازي به گرفتن مجوزي نيست و تنها براي ساخت فيلم به دوربين نياز است. فيلمسازي در ايران شبيه چين است كه دوست دارم در چين هم فيلم بسازم.

وي در پاسخ به سوالي درمورد سرمايه فيلم «مولانا» گفت: در اين خصوص در حال صحبت‌كردن هستيم.

استون درباره‌ي ويژگي‌ كه اين مستند مي‌تواند براي اكران در دنيا داشته باشد، گفت: در غرب مردم مذهبي هستند و يك نفر كه از زاويه تقدس و مهرباني نشان داده شده باشد برايشان جذاب است. اما اين‌كه اين فيلم موفق باشد بحث ديگري است.

وي در عين حال گفت:البته سخت است فيلم هنري ساخت كه موفق باشد، اما فيلمي داريم به نام «خط قرمز نازك» ساخته ترنس ماليك كه پيام زيباي مسيحي دارد، ولي در طول فيلم هيچ وقت نمي‌گويد مسيحيت. وقتي چيزي را مستقيم بگوييم خسته‌كننده مي‌شود. كشش‌ها همه‌چيز را بين شخصيت‌ها جذاب مي‌كند.

وي درباره‌ي فيلم‌هاي منفي ايراني كه در آمريكا ساخته مي‌شود، گفت: از اين فيلم‌ها هميشه فاصله گرفتم و آنها را دوست ندارم و علاقه‌مند نيستم با فيلمي كه دروغ است، وقتم را بگذرانم و چيز‌هايي كه اين‌ها مي‌گويند دروغ است، مانند چيزي كه در مورد مساله‌ي هسته‌اي ايران مطرح مي‌شود كه من معتقدم اين يك منبع انرژي براي ايران است.

استون ايران را باثبات‌ترين كشور در منطقه دانست و گفت: خيلي باعث تاسف است كه آمريكا رابطه‌ي خوبي با ايران ندارد، چرا كه ايران بازيگر خوبي در منطقه و در جهان است.

اين كارگردان با بيان اين‌كه درباره‌ي شناختش از ايران و لزوم ساخت اين شناخت براي فيلم‌سازي‌ گفت: براي ساخت فيلم لازم نيست با سينماي ايران آشنا بود و قرار نيست از كسي تقدير شود، مهم منظر و نوع نگاه است.

اين كارگردان در پاسخ به سوالي درباره‌ي نامه‌نگاري با پدرش براي حضور در تهران گفت: در جريان اين نامه‌نگاري نيستم، اما سال‌ها پيش وقتي فهميدم كه پدرم به ايران مي‌خواهد بيايد من هم علاقه‌مند بودم، همراهش بودم.

وي اظهار علاقه كرد تا از شهر اصفهان و تخت جمشيد ديدن كند و گفت: به ايران قديم بسيار علاقه‌مند هستم.

وي ادامه داد: به سنت، عرفان و حافظ علاقه‌مندم و هميشه علاقه‌مند مكاتب عرفاني هستم و دوست دارم در اين حيطه تحقيقات كنم.

اين كارگردان با اشاره به سابقه‌ي هنري‌اش اظهار كرد: در حال ساخت اولين فيلم سينمايي‌ام به نام «گريت استون» هستم كه كاري واقعي است و داستانش در يك بيمارستان متروكه رواني مي‌گذرد كه شايعه وجود ارواح در آنجا وجود دارد و حضور ما براي كشف واقعيت است.

استون درباره تصويري كه رسانه‌هاي آمريكايي از ايران مي‌دهند، تاكيد كرد: مهم به دنبال حقيقت‌بودن و صداقت است.

وي افزود: مطبوعات آمريكا علاقه‌مند هستند از چيز‌هاي منفي بگويند و دوست دارند زماني درباره‌ي ايران صحبت كنند كه كسي دستگير مي‌شود، اما من به اين موارد منفي و مثبت آشنايي دارم.

شان استون مجددا در مورد سرمايه‌ فيلم «مولانا» گفت: اين پروژه چند ميليون دلاري است كه فعلا در حال پيش‌توليد است.

به گزارش ايسنا،در ابتداي اين نشست حيدري ـ مدير روابط عمومي شركت دعوت‌كننده‌ي اين كارگردان به ايران ـ گفت: تبليغات زيادي عليه مسلمانان مي‌شود و سخت‌گيري‌هاي زيادي وجود دارد كه اين‌ها باعث شد شركت «ريل نايتز» را تاسيس كنيم و بر مبناي افكار و انديشه‌ي اسلامي توليد فيلم داشته باشيم.

وي يادآور شد: در حال حاضر «امپراتور عشق» به كارگرداني بهزاد بهزاد‌پور را در شرف ساخت داريم و داستان زندگي «مولانا»، عاشورا و فيلمي در خصوص ظهور از آثار بعدي ما خواهند بود تا غرب بيشتر با اين موارد آشنا شود.

وي افزود: ما ترجيح داديم به ايران بيايم تا صنعت سينما را تقويت كنيم و در حدود 300 هزار دلار براي مطالعه فيلم‌هاي اسلامي هزينه كرده‌ايم و به دليل اين‌كه ايران را صاحب سينما و با فرهنگ قوي مي‌دانيم، اين كشور را براي اين كار انتخاب كرده‌ايم.

حيدري ادامه داد: سعي مي‌كنيم كساني كه معروف هستند و علاقه به اسلام دارند را براي كار دعوت كنيم و شان استون هم دانشجوي تاريخ هستند و با فرهنگ به خوبي آشنا است و براي كار نيازي به شناخت سينماي ايران ندارد.

وي با بيان اين‌كه ما با طبق قوانين جمهوري اسلامي به عنوان حكومتي مردمي و به عنوان باثبات‌ترين كشور در منطقه فعاليت خواهيم كرد، گفت: با رعايت تمام موازين ايران، توليد فيلم خواهيم كرد و ضمن تماسي كه با علي شاه‌حاتمي داشتيم ايشان فراهم كردند كه ما در ايران حضور داشته باشيم.

علي شاه‌حاتمي هم كه نشست در دفتر او برگزار شد، گفت: اتفاق تبليغاتي قرار نيست براي كسي بيفتد و ما نزديك به 30 سال كه تلاش مي‌كنيم كه تعاملي بين سينماي ايران و غرب به وجود بياوريم و نگاه آنها را معطوف سينماي ايران كنيم. كاري كه تاكنون هيچ يك از مديران ما نكرده‌اند.

وي افزود: اولين قدم ما ساخت فيلم «امپراتور عشق» است كه در مورد مذاهب ساخته مي‌شود تا نظر كشورهاي ديگر را به توليد مشترك جلب كنيم. ما بايد سينماي ايران را با پتانسيل قوي كه دارد با دنيا آشتي دهيم و غرب هم دوست دارد در مورد اين مسائل فيلم بسازد.

شاه‌حاتمي تاكيد كرد: تمام تلاشمان اين است كه سينماي ايران را به قلعه برسانيم و گيشه دنيا را فتح كنيم.

نادر طالب‌زاده ـ‌كارگردان سينما ـ هم به عنوان مترجم در اين نشست حاضر بود.

اين نشست كه قرار بود روز چهارشنبه در برج ميلاد برگزار شود به پنج‌شنبه موكول شد اما پس از حضور خبرنگاران و سرگرداني بيش از يك ساعته آنها به دفتر علي‌ شاه‌حاتمي منتقل شد.

در اين نشست مليسا كارتر از دست‌اندركاران كمپاني «ريل نايتز» از حاضران اين نشست كه توضيحاتي پيرامون اين كمپاني داد.

 

farhad_persona

کاربر فعال سینما
کاربر فعال
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2007
نوشته‌ها
700
لایک‌ها
21
محل سکونت
Tehran
واقعا نمیشه گفت هدف اصلیش از سفر به ایران چی هست اما فیلم مولانا میتونه خیلی جالب باشه.
 
بالا