خوب من در بخش اخبار موبایل در مورد میزان و نحوه فروش گو شی های همراه تولیدی شرکت های بزرگ یه خبری زده بودم..
اینجا هم که بسیار از نظرات دوستان اسفاده کردیم...
برای همین سعی می کنیم بحث را از منظر فنی در بیاریم و کمی به بحث تجاری اون بپردازیم..
در مقایسه با برندهای بزرگ تولیدی...سونی اریکسون بیشتر به فکر کیفیت است تا تولید مدلهای مختلف در حجم انبوه...برای همین اون تنوع مدلی که مثلا در نوکیا که یک گوشیpopular است را در سونی اریکسون نمی بینیم...
ضمن اینکه کاربران سونی اریکسون خیلی حرفه ای تر از نوکیا هستن و عمل می کنند و انتظارات اونا بیشتر از طرف های مقابله...
در نتیجه خریدار این تیپ گوشی یا خودش کاربر قدیمیه یا اینکه واقعا دنبال یه چیزیه که از دید حرفه ای کمی متفاوت از دیگران باشه و البته ممکنه که چندان از قوانین بازار تاسی هم نکنه..
موتورولا خودش یه مارک بسیار معتبره و من اولین گوشی که داشتم موتورولا بود...بیشترین طیف مخاطب موتورولا در آمریکاست و مصرف کننده آمریکایی بنا به روحیات خاص مصرف کنندگی به چیزی اهمیت می ده که بیشتر جذبه داشته باشه تا اینکه کیفیت بالایی داشته باشه که اینم بیشتر برمی گرده به اینکه اونا قدرت خرید بالایی نسبت به دول دیگه دارن و بنا براین می تونن در بازاری که گزینه های فراوانی برای انتخاب دارند دست به انتخاب مجدد بزنند.
برای همین موتورولا چندان به بازار جهانی اهمیتی نمی ده چراکه بازار آمریکا را نسبتا خوب قبضه کرده...
اینم بگم که اگه مثلا یه هنرپیشه ستاره سینما یه گو شی دستش بگیره و مثلا در یه جشنواره با همون گوشی ظاهر بشه و عموما این گوشی هم موتورولا هستش ملت اونجا می ریزن همون گوشی را رو دست می برن که اینم یه روش ترفند تبلیغاتیه..
عین این خبر را باز در بخش اخبار موبایل داشتیم..
البته موتورولا هم گوشی های خیلی خوبی به بازار داده و کلا در این رقابت فاصله ها داره کم می شه...
نوکیا یه چیزی مثل پیکان خودمونه(حالا توهین نشه ها!!!منظورم کیفیتش نیست منظورم همه گیر شدن اونه)
گارانتی های مختلف و سرویس های خوبی که به این گوشی در دنیا داده می شه باعث محبوبیت عالم گیر اون شده ..ضمن اینکه بازار یابی خوبی دارن روی اون انجام می دن..
در ضمن یادتون باشه که الان تمامی تولیید کنندگان گوشی دارند سرمایه گذاری می کنند تا جا پای خودشونو در بازار خاور میانه تثبیت کنند چون تقریبا بارارهای جهانی اشباع شده..برای همین می بینین که نمایندگی های گوشی های مختلف در دوبی این روزا دارند خیلی فعالیت می کنند.پتانسیل بازار اینجا و بخصوص ایران خیلی بالاست و خودشون هم می دونند که ما جوانان ایرانی ممکنه برخلاف یک جوان اروپایی که یه گوشی 20 دلاری داشته باشه ولی ترجیح بده بره مسافرت دور دنیا بیشتر بفکر داشتن یه گوشی هزار دلاری باشیم ...
اینو گفتم که بدونین خیلی روی روحیات مصرف کننده های بازارهای جهانی کار می شه و تحقیق می کنند..
حالا بیایید از این منظر هم این سخنان را نقد کنیم و هم اینکه از این منظر هم ضمن نگاهی به گوشی های مختلف تحقیق کنیم..