mojtabahhh
Registered User
با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید، مشکل از سمت شما نیست.
پشتیبانی فقط میگه نوییییییییییییییییییییز دارید:general208:
با پشتیبانی شرکت تماس بگیرید، مشکل از سمت شما نیست.
جالب اینجاست که از خود مرکز مخابراتی تست میکنم و مستقیم به پورت میزنم اونجا که دیگه باید همه چی حل باشه و روشن بشه اصلا خود مودم که باید کار کنهاون موردی که بالا اشاره کردم و دستوراتی رو که برای تست گفتم انجام بدید رو در حالتی که WAN مودم روی Bridge تنظیم شده و با کابل سیمی به رایانه وصل میباشد انجام بدید. ببینید همچنان همون ارور رو میده یا پیغام دیگری میگیرید؟
پشتیبانی فقط میگه نوییییییییییییییییییییز دارید:general208:
جالب اینجاست که از خود مرکز مخابراتی تست میکنم و مستقیم به پورت میزنم اونجا که دیگه باید همه چی حل باشه و روشن بشه اصلا خود مودم که باید کار کنه
سلام دوستان آیا وصل شدن خط تلفن به سانترال باعث مشکل قطعی adsl میشه؟
ما قطعی نت زیاد داریم عاخه حالا نمیدونم از مودم یا به خاطر سانتراله.برای یک مدرسه با حدود 20 کاربر همزمان ک چه سرعتی رو پیشنهاد میکنید؟2mb مخابرات نامحدود یا 10 mb محدود کدوم بهتره؟
اگه کسی در شبکه دانلود کنه کامئیوتر های دیگه نتشون قطع میشه؟چطوری میشه کاری کرد که کسی دانلود نتونه بکنه؟
سلام
IP Range جند تا چند داریم
Port Range چند تا چند داریم
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خیر، شرکت باید DSLAM (تجهیزات مخابراتی اش) رو تغییر بده تا بتونه روی استاندارد دیگه سرویس دهی کنه. کاری نیست که پشتیبانی بتونه براتون انجام بده.آیا پشتیبانی ADSL میتونه ANNEX رو تغغیر بده؟ یعنی مثلا الان که ANNEX A هست بشه ANNEX M ؟
خیر، شرکت باید DSLAM (تجهیزات مخابراتی اش) رو تغییر بده تا بتونه روی استاندارد دیگه سرویس دهی کنه. کاری نیست که پشتیبانی بتونه براتون انجام بده.
همچنین بیشترین تفاوت بین ANNEX A و ANNEX M در بالاتر بودن سرعت آپلود ANNEX M است و به دلیل وجود قانون زیبایی که چندی پیش برنامه ریزی شد (آپلود رایگان) فکر نکنم هیچ شرکتی دلش بخواد برای بالابردن سرعت آپلود کاربرهای بیچاره بیاد و هزینه تغییر تجهیزات بده.
DSLAM در مراکز مخابراتی هست یا که در مرکز اصلی ISP قرار میگیره؟
power قدرت جریان برقی است که در تولید سیگنال های دیتا (بعد از عبور از Modulation) جهت بارگزاری بر روی عبور دهنده خروجی (آنتن/سیم تلفن مسی/کابل نوری/....) استفاده میشه.
power up و power down در هنگام تماس اولیه بین مودم و DSLAM محاسبه میشه و همچنین در طول زمان برقراری ارتباط قابل تغییره (در صورت اوج نویز و یا افزایش مقاومت و موانع بین فرستنده و گیرنده) ولی در نهایت میزان تایین شده معمولاً کاملاً مناسب و در خور مصرف نهایی است (مگر اینکه تجهیزات سمت گیرنده و یا فرستنده مشکلی داشته باشه و این مقدار رو اشتباه حساب کنه).
قدرت بالاتر همیشه نمایانگر کیفیت و یا سرعت بیشتر نیست، برای درک دقیق این مطلب باید یه سری موارد رو در نظر بگیرید و یه تحقیق بزرگ فیزیکی روی فرکانس ها و نحوه رفتار/انحراف/اختلال/... آنها انجام بدید که چندین صفحه توضیح میخواد.
من فقط به دو مساله اشاره کنم که از سمت شما قابل پیگیری و انجام است:
- اول اینکه اگه خط خیلی بدی دارید، از پشتیبانی سرویس دهنده تقاضای بررسی اون رو بکنید، در پروفایل شما میتونند تغییراتی اعمال کنند که روی power up و power down شما تاثیر بگزاره، ببینید نتیجه مناسبی میده یا نه. و همچنین، روی خط بد کیفیت و پر از نویز، درخواست کاهش پهنای باند رو بدهید تا از کیفیت بالاتر و جریان دیتای پایداری برخوردار بشید، برای مثال اگه با سرویس 8 مگ قطعی دارید، تقاضای کاهش به 4 و یا 2 مگ رو بدهید.
- همچنین نسبت به بررسی و یا تعویض سیم کشی داخلی ساختمان اقدام کنید و کلیه تجهیزات برخط رو هم بررسی کنید، اگر دستگاهی روی خط دارید که مقاوت زیادی ایجاد میکنه و توان بالایی مصرف میکنه، نسبت به تعویض اون و یا خارج کردنش از روی خط اقدام نمایید.
اون اعداد (SNR Margin/Line Attenuation/Power up-down) که شما در مودم میبینید، میانگین های نهایی بعد از رسیدن فرکانس ها به مودم شما است و کلیه تجهیزات روی خط/سیم کشی/اتصالات و پیچش های سیم در مسیر/مجاورت سیم برق و کابل های دیگر/.... روی اون تاثیر گزاشته تا درنهایت به شما رسیده.