• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بررسی مشکلات ADSL - سخت افزاری - نرم افزاری

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
ممنون ، من چند وقت پیش که می‌خواستم پارس آنلاین بگیرم میگفتن مرکز مخابراتی کمبود برق داره و خط روی ۱۶ مگ نمی‌تونن ببندن و فقط تا ۱۰ مگ میدن این به همین پاور ربط داره درسته؟

خیر. این جریان خیلی کمتر از اونه که مشکل برق مرکز توش اختلال ایجاد کنه. اگه مرکز برای اجاره تابلو برق و یا توان مصرفی کمبود داشته باشه، تجهیزاتی که شرکت میتونه نصب کنه کمتر خواهد بود، اون کسر پهنای باند هم به خاطر کسر تجهیزات دیگر از سمت شرکت میتونه باشه که ناشی از مشکل برق مرکز است.
 

S H 4 H 4 i3

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,573
لایک‌ها
1,482
سن
35
سلام دوستان
من مودممو عوض کردم و الان با این مودم مشکل تایم اوت دارم که باعث میشه بیشتر سایتارو باز نکنه
تو cmd با دستور tracert تو hop دوم کلا request time out میده ولی بقیه hop ها اوکی هستن
مثکه باید تنظیمات خاصی غیر از wizard setup بهس بدم که ممنون میشم اگه کسی بلده به ما بگه کارمون را بیوفته
دانلود هم بیمشکل میکنه فقط بیشتر سایتارو باز نمیکنه
باتشکر
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
سلام دوستان
من مودممو عوض کردم و الان با این مودم مشکل تایم اوت دارم که باعث میشه بیشتر سایتارو باز نکنه
تو cmd با دستور tracert تو hop دوم کلا request time out میده ولی بقیه hop ها اوکی هستن
مثکه باید تنظیمات خاصی غیر از wizard setup بهس بدم که ممنون میشم اگه کسی بلده به ما بگه کارمون را بیوفته
دانلود هم بیمشکل میکنه فقط بیشتر سایتارو باز نمیکنه
باتشکر

یه سری از روتر ها به دستورات ICMP جواب نمیدند، برای همین با Tracert شما همیشه از اون روتر Request time out میگیرید، اگر بسته ها از اون مسیر رد میشند و در هاپ بعدی time out نمیشند مشکلی نیست از تنظیمات سمت شما.

در مورد اینکه سایت هایی باز نمیشند، در تنظیمات مودم، بخش مربوط به DNS ها رو بررسی کنید، DNS های معروف و مناسبی نظیر 4.2.2.4 و 8.8.8.8 و یا هر سرور مورد نظر دیگری را تست کنید.

همچنین یه سری از مودم هایی بودند که در حالت دیفالت و با تنظیمات wizard مقادیر اشتباهی رو برای MTU Size در نظر میگرفتند که مشکلات فراوانی نظیر باز نشدن بعضی سایت ها، افت سرعت، حتی قطعی مداوم کانکشن رو منجر میشدند، تنظیمات مربوط به MTU رو هم بررسی کنید.
 

S H 4 H 4 i3

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,573
لایک‌ها
1,482
سن
35
یه سری از روتر ها به دستورات ICMP جواب نمیدند، برای همین با Tracert شما همیشه از اون روتر Request time out میگیرید، اگر بسته ها از اون مسیر رد میشند و در هاپ بعدی time out نمیشند مشکلی نیست از تنظیمات سمت شما.

در مورد اینکه سایت هایی باز نمیشند، در تنظیمات مودم، بخش مربوط به DNS ها رو بررسی کنید، DNS های معروف و مناسبی نظیر 4.2.2.4 و 8.8.8.8 و یا هر سرور مورد نظر دیگری را تست کنید.

همچنین یه سری از مودم هایی بودند که در حالت دیفالت و با تنظیمات wizard مقادیر اشتباهی رو برای MTU Size در نظر میگرفتند که مشکلات فراوانی نظیر باز نشدن بعضی سایت ها، افت سرعت، حتی قطعی مداوم کانکشن رو منجر میشدند، تنظیمات مربوط به MTU رو هم بررسی کنید.
دی ان اس رو خیلی تغییر دادم مشکل از اون نبود، حتی همین مقادیر رو بارها
مودم من d-link 2740u هست کدوم قسمتشه تنظیمات mtu?
 

S H 4 H 4 i3

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,573
لایک‌ها
1,482
سن
35
دی ان اس رو خیلی تغییر دادم مشکل از اون نبود، حتی همین مقادیر رو بارها
مودم من d-link 2740u هست کدوم قسمتشه تنظیمات mtu?

الان امتحان کردم دیدم با قندشکن باز میکنه ولی سرعت خیلی پایین میشه اینطوری نمیشه کار کرد

اینم مشکل بدون قندشکن :
sdsasda.jpg
 
Last edited:

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
دستی DNS رو روی رایانه ست کنید، ببینید مشکل برطرف میشه؟ در ضمن DNS هایی که ست میکنید رو پینگ هم بکنید ببینید پکت لاست و یا تایم اوت نمیدند؟

تنظیمات MTU برای 2740u رو هم الان تو دفترچه راهنماش نگاه کردم، توی بخش تنظیمات Internet Setup هست، برگه بالای تنظیمات DNS و Gateway.

81500255140550267916.jpg

مقادیر 1400 و 1450 و 1350 و 1300 رو تست کنید، برای یافتن میزان دقیق MTU باید کمی حساب و کتاب کنید البته.

- جهت یافتن مقدار مناسب MTU یک پنجره CMD (command prompt باز میکنید، دکمه ویندوز رو نگه دارید و کلید R را بزنید، در پنجره Run تایپ کنید CMD و کلید Enter را بزنید.
- در پنجره CMD یا Command prompt تایپ میکنید Ping 8.8.8.8 /f /l 1500 به جای 1500 بیشترین مقداری که مودم شما اجازه تنظیم آن را میدهد وارد کنید. میتواند عدد بالاتری هم باشد و در ادامه فقط مراتب کاری شما را بیشتر میکند.
- اگر خطای Packet needs to be fragmented دریافت کردید، عدد وارد شده بزرگ است. آن را 10 واحد کاهش دهید و دوباره تست کنید.
- تا زمانیکه Reply دریافت نکرده اید عدد را تغییر میدهید 10 تا کم میکنید، وقتی Reply دریافت کردید عدد را یکی یکی اضافه کنید تا در نهایت عدد نهایی که میتواند Reply بگیرد و خطای Fragment نمیدهد را بیابید.
- به عدد فوق 28 تا اضافه کنید، این میزان MTU مناسب برای شبکه شما روی مودم شما است. برای مثال اگر 1350 به شما Reply داد و 1351 خطای Fragment داد، عدد 1350 + 28 میشود 1378 میزانی است که شما در MTU Settings مودم وارد میکنید.
 
Last edited:

S H 4 H 4 i3

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,573
لایک‌ها
1,482
سن
35
دستی DNS رو روی رایانه ست کنید، ببینید مشکل برطرف میشه؟ در ضمن DNS هایی که ست میکنید رو پینگ هم بکنید ببینید پکت لاست و یا تایم اوت نمیدند؟

تنظیمات MTU برای 2740u رو هم الان تو دفترچه راهنماش نگاه کردم، توی بخش تنظیمات Internet Setup هست، برگه بالای تنظیمات DNS و Gateway.

81500255140550267916.jpg

مقادیر 1400 و 1450 و 1350 و 1300 رو تست کنید، برای یافتن میزان دقیق MTU باید کمی حساب و کتاب کنید البته.

- جهت یافتن مقدار مناسب MTU یک پنجره CMD (command prompt باز میکنید، دکمه ویندوز رو نگه دارید و کلید R را بزنید، در پنجره Run تایپ کنید CMD و کلید Enter را بزنید.
- در پنجره CMD یا Command prompt تایپ میکنید Ping 8.8.8.8 /f /l 1500 به جای 1500 بیشترین مقداری که مودم شما اجازه تنظیم آن را میدهد وارد کنید. میتواند عدد بالاتری هم باشد و در ادامه فقط مراتب کاری شما را بیشتر میکند.
- اگر خطای Packet needs to be fragmented دریافت کردید، عدد وارد شده بزرگ است. آن را 10 واحد کاهش دهید و دوباره تست کنید.
- تا زمانیکه Reply دریافت نکرده اید عدد را تغییر میدهید 10 تا کم میکنید، وقتی Reply دریافت کردید عدد را یکی یکی اضافه کنید تا در نهایت عدد نهایی که میتواند Reply بگیرد و خطای Fragment نمیدهد را بیابید.
- به عدد فوق 28 تا اضافه کنید، این میزان MTU مناسب برای شبکه شما روی مودم شما است. برای مثال اگر 1350 به شما Reply داد و 1351 خطای Fragment داد، عدد 1350 + 28 میشود 1378 میزانی است که شما در MTU Settings مودم وارد میکنید.
خیلی خیلی لطف کردی بابت توضیحات کاملت
منتها متاسفانه تنظیمات مودم من مٍل عکسی که گذاشتی نیست! واسه همین هم پرسیدم کجاس فک کردم کار خاصی باس انجام بدم که بیاد mtu
قبل اینکه با دی ان اس جامپر کار کنم دستی میدادم فرقی نداشت و پینگ هم ازشون گرفتم تایم اوت و پاکت لاست...
هرجا هم سرچ میکنم زده تنظیمات mtu همون پیکربندی اول کاره که من ندارم!!
اصن یه مشکلی ه که هسشکی نمیدونه چشه...رسیده بودم به اینکه مودم شاید خرابه ولی با قندشکن کار کرد چرا اونوقت

اینم عکس محیط تنظیمات مدمم

asdasda.jpg fdhg.jpg
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
خیلی خیلی لطف کردی بابت توضیحات کاملت
منتها متاسفانه تنظیمات مودم من مٍل عکسی که گذاشتی نیست! واسه همین هم پرسیدم کجاس فک کردم کار خاصی باس انجام بدم که بیاد mtu
قبل اینکه با دی ان اس جامپر کار کنم دستی میدادم فرقی نداشت و پینگ هم ازشون گرفتم تایم اوت و پاکت لاست...
هرجا هم سرچ میکنم زده تنظیمات mtu همون پیکربندی اول کاره که من ندارم!!
اصن یه مشکلی ه که هسشکی نمیدونه چشه...رسیده بودم به اینکه مودم شاید خرابه ولی با قندشکن کار کرد چرا اونوقت

اینم عکس محیط تنظیمات مدمم

مشاهده پیوست 811688 مشاهده پیوست 811692

توی تصویر دومی که قرار دادید، Internet Setup گزینه ADSL settings در اونجا باید باشه احتمال زیاد. ATM settings رو هم چک کنید. بالاخره یه جایی باید باشه، مودم بدون تنظیم MTU نمیشه که آخه.

آره تصویری که من گزاشتم احتمال زیاد از یه سری فرم ور قدیمی تر یا مخصوص سخت افزار ورژن دیگری است. ولی معمولاً بخش بندی و گزینه ها تقریباً یکیه. که اینجا نیست متاسفانه.

مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری (firmware) میتونه باشه، دلیل اینکه این مشکل بعد از اتصال به وی پی ان مشخص نیست هم به این دلیله که کلیه دیتای شما از یک تونل میگزره بعد از اینکه به وی پی ان وصل شدید، ولی وقتی مستقیم هستید هر دیتایی با یک پروتوکولی و از یک مسیری میره، حالا اگه مشکلی بر سر یک پروتوکول خاص یا مسیر خاصی باشه شما مستقیم که هستید اون رو به وضوح میبینید، ولی وقتی از مسیری میره که مشکل ارتباطی نیست نخواهید دیدش.

تنها راهی که هست برای اطمینان از اینکه مودم مشکل داره یا خیر، تست اون رو سرویس دوستی/همسایه ای جای دیگری است، اگه مشکل قطعی شد در دو محل ببریدش نمایندگی گارانتی اش و تعویض/تعمیرش کنید. تغییر Firmware هم شاید بتونه کمکتون کنه اگه مشکل Firmware باشه، فقط مدل و شماره دستگاه رو با نسخه Firmware ای که میگیرید تطبیق بدید و حتماً هم با کابل LAN وصل باشید برای آپلود Firmware.
 

S H 4 H 4 i3

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,573
لایک‌ها
1,482
سن
35
توی تصویر دومی که قرار دادید، Internet Setup گزینه ADSL settings در اونجا باید باشه احتمال زیاد. ATM settings رو هم چک کنید. بالاخره یه جایی باید باشه، مودم بدون تنظیم MTU نمیشه که آخه.

آره تصویری که من گزاشتم احتمال زیاد از یه سری فرم ور قدیمی تر یا مخصوص سخت افزار ورژن دیگری است. ولی معمولاً بخش بندی و گزینه ها تقریباً یکیه. که اینجا نیست متاسفانه.

مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری (firmware) میتونه باشه، دلیل اینکه این مشکل بعد از اتصال به وی پی ان مشخص نیست هم به این دلیله که کلیه دیتای شما از یک تونل میگزره بعد از اینکه به وی پی ان وصل شدید، ولی وقتی مستقیم هستید هر دیتایی با یک پروتوکولی و از یک مسیری میره، حالا اگه مشکلی بر سر یک پروتوکول خاص یا مسیر خاصی باشه شما مستقیم که هستید اون رو به وضوح میبینید، ولی وقتی از مسیری میره که مشکل ارتباطی نیست نخواهید دیدش.

تنها راهی که هست برای اطمینان از اینکه مودم مشکل داره یا خیر، تست اون رو سرویس دوستی/همسایه ای جای دیگری است، اگه مشکل قطعی شد در دو محل ببریدش نمایندگی گارانتی اش و تعویض/تعمیرش کنید. تغییر Firmware هم شاید بتونه کمکتون کنه اگه مشکل Firmware باشه، فقط مدل و شماره دستگاه رو با نسخه Firmware ای که میگیرید تطبیق بدید و حتماً هم با کابل LAN وصل باشید برای آپلود Firmware.
متاسفانه اونجا و جاهای دیگه هم نیست!
asdasdas.jpg dsadasda.jpg

فریمور هم یکجا تونستم پیدا کنم که همین ورژن خود دسگامه البته سایتش dilinkmea بود
dsadasdasdgf.jpg


تنظیمات خاص دیگه ای که نمیمونه؟
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
برگه Advanced رو هم زیر و رو کردید؟ اونجا هم نبود؟

سایت dlinkmea هم از زیر مجموع سایت های محصولات DLink برای ایران هست. اگه فرم ورش همونه که پس آپدیتی هم نیست فعلا....

یه بار Factory reset بکنش، دوباره ستش کن دستی اینبار، ببین اگه باز هم مشکل ادامه داشت ببرش برای گارانتی.
 

S H 4 H 4 i3

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,573
لایک‌ها
1,482
سن
35
برگه Advanced رو هم زیر و رو کردید؟ اونجا هم نبود؟

سایت dlinkmea هم از زیر مجموع سایت های محصولات DLink برای ایران هست. اگه فرم ورش همونه که پس آپدیتی هم نیست فعلا....

یه بار Factory reset بکنش، دوباره ستش کن دستی اینبار، ببین اگه باز هم مشکل ادامه داشت ببرش برای گارانتی.
گشتم حساب بازم نبود
فکتوری ریستم کردم نشد
اینم یه دیاگ دیگه
dsadasda.jpg
dasda.png
 
Last edited:

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
مشکلی تو دیاگ نیست، ببر اون مودم رو برای تست رو خط دیگه و یا نمایندگی شرکت گارانتی کننده اش برای تعویض/تعمیر.
 

GAME

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2005
نوشته‌ها
178
لایک‌ها
55
یک سوال دارم دوستان اکه کمک کنن ممنون میشم

اینرنت اشنای اول محل زندگی هم کرج (البرز) هست تنظیمات مودم

http://s3.picofile.com/file/8193395568/56402.jpg

این شکل هست اما کانکت نمیشه مودم

تنظیمات VPI و VCI چند باید باشه ؟
مودم از این مود م ها لگن اشنا اول هست
http://esam.ir/sell/itemImages/160458/raminzandi_41005-511262!1.jpg

البته رو حالت BIRDGE کانکت میشه با 0 و 35

از رو این تنظیم کردم
http://s5.picofile.com/file/8137886518/ARG_W4.pdf.html
تشکر دوستان بدجور لنگیم
 
Last edited:

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
یک سوال دارم دوستان اکه کمک کنن ممنون میشم

اینرنت اشنای اول محل زندگی هم کرج (البرز) هست تنظیمات مودم

http://s3.picofile.com/file/8193395568/56402.jpg

این شکل هست اما کانکت نمیشه مودم

تنظیمات VPI و VCI چند باید باشه ؟
مودم از این مود م ها لگن اشنا اول هست
http://esam.ir/sell/itemImages/160458/raminzandi_41005-511262!1.jpg

البته رو حالت BIRDGE کانکت میشه با 0 و 35

از رو این تنظیم کردم
http://s5.picofile.com/file/8137886518/ARG_W4.pdf.html
تشکر دوستان بدجور لنگیم

باید از پشتیبانی سرویس دهنده سوال کنید در مورد VPI و VCI. این اعداد در بعضی استانها متفاوته. در ضمنی توی تصویر اول مودم شما PPPoE تنظیم شده و نه Bridge. باقی تنظیماتتون مشکلی توش دیده نمیشه.
 

S H 4 H 4 i3

Registered User
تاریخ عضویت
29 ژانویه 2012
نوشته‌ها
1,573
لایک‌ها
1,482
سن
35
مشکلی تو دیاگ نیست، ببر اون مودم رو برای تست رو خط دیگه و یا نمایندگی شرکت گارانتی کننده اش برای تعویض/تعمیر.
بردم نمایندگی اپدیت کرد mtu هم اومد گذاشتش رو 1400 ولی خونه یکم بازم اذیت کرد تست کردم دیدم رو 1280 اوکیتره
ممنون از شما
 

cpt walker

Registered User
تاریخ عضویت
21 فوریه 2015
نوشته‌ها
94
لایک‌ها
41
سن
28
دوستان هیچ راهی واسه پایین آوردن پینگ وجود نداره؟!
 

pejii

Registered User
تاریخ عضویت
10 جولای 2007
نوشته‌ها
1,060
لایک‌ها
724
محل سکونت
Tehran / Iran
دوستان هیچ راهی واسه پایین آوردن پینگ وجود نداره؟!

راه که زیاده، ولی بعضی هاشون به صرفه نیستند و بعضی هم معقول نیستند.

اول باید ببینید مشکل پینگ بالای شما از کجا شروع میشه. با نرم افزاری مثل Ping Plotter این کار راحته، البته میتونید از Tracert ویندوز هم استفاده کنید. توی منوی Run تایپ کنید CMD و کلید Enter را بزنید. در پنجره باز شده تایپ کنید Tracert serveraddress و آدرس سرور مورد نظر را که پینگ شما با آن بالا است و یا شماره IP آن سرور را به جای serveraddress وارد کنید و کلید Enter را بزنید.

البته اگه قصد دارید مشکلی رو در مسیر ارتباطی پیدا کنید، پیشنهاد میشه آدرس سروری رو trace کنید که بتونید/بتونه از سمت خودش/سمت دیگر آدرس شما رو نیز trace کنه که مسیر رو از هر دو سمت بررسی دقیق تری کنید، برای این کار میتونید از سایت dslreports.com استفاده کنید، ابزار Line Quality - Ping در این سایت میاد و آدرس IP شما رو از چند سرور مختلف بررسی میکنه و اطلاعات بسیاری رو برای پیدا کردن بهتر مشکل در اختیارتون میگزاره.

حالا باید داده هایی را دریافت کرده اید مورد بررسی قرار بدهید، برای مثال این وضع فعلی خود من با سرور 8.8.8.8 هست:
کد:
Tracing route to google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

  1  1 ms  5 ms  1 ms  192.168.1.1
  2  43 ms  44 ms  43 ms  1.1.1.1
  3  49 ms  52 ms  52 ms  172.16.240.89
  4  54 ms  46 ms  52 ms  172.30.0.3
  5  54 ms  54 ms  69 ms  192.168.116.129
  6  74 ms  68 ms  52 ms  192.168.168.140
  7  53 ms  59 ms  64 ms  192.168.168.44
  8  93 ms  58 ms  52 ms  192.168.169.185
  9  56 ms  61 ms  75 ms  10.201.42.21
10  57 ms  55 ms  52 ms  10.201.47.178
11  56 ms  50 ms  49 ms  10.10.36.218
12  94 ms  89 ms  88 ms  134.0.217.37
13  89 ms  92 ms  88 ms  82.178.33.97
14  189 ms  178 ms  229 ms  82.178.159.10
15  170 ms  190 ms  171 ms  72.14.239.85
16  189 ms  186 ms  174 ms  google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

Trace complete.

هر یک از مسیر هایی که دیتای شما برای رسیدن به مقصد طی میکنند رو یک هاپ hop مینامند، اینها روترها و سرورهایی هستند که کار هدایت بسته ها رو به عهده دارند. البته تجهیزات بسیار دیگری نیز در مسیر وجود دارند که رد پایی از آنها در لیست مشاهده نخواهد شد.

1- در لیست بالا، هاپ اولی مودم من رو نشون میده، همونطور که میبینید پینگی حدود 1 تا 5 میلی ثانیه باهاش نمایش داده شده، پینگ مناسب با مودم/روتری که در منزل شما و فاصله نزدیک به رایانه/گیرنده سرویس داره باید زیر 1 میلی ثانیه تا 1 میلی ثانیه باشه، بالا بودن پینگ تا مودم من صرفاً اتصال به صورت بی سیم و فاصله بالایی است که با مودم دارم. اگه بخوام این پینگ رو پایین تر بیارم باید با کابل و یا مسیر کوتاه تری به مودم وصل بشم.

2- هاپ دومی، gateway سرویس دهنده ای است که ازش دارم سرویس میگیرم، همونطور که مشخصه داره حدود 40 تا 50 میلی ثانیه افزایش پینگ رو بر روی بسته های دیتای من تحمیل میکنه، به این عدد Overhead گفته میشه و دلیل بوجود آمدنش هم زیرساخت بد شبکه ای است که سرویس دهنده اینجانب استفاده میکنه، البته ممکنه در مواردی مشکل از مودم شما باشه، برای بررسی اینکه مشکل دقیقاً از کجا است، بهتره مودمتون رو روی چند سرویس مختلف و یا سرویستون رو با چند مودم مختلف تست کنید.

من خودم چند ده تا مودم از سرویس دهنده های مختلف رو دستم مونده و میدونم که مشکلی از سمت مودم نیست، چون با همین مودم روی سرویس مخابرات در همین محل با overhead حدود 1 تا 2 میلی ثانیه سرویس داشتم. پس زیر ساخت بد شرکت سرویس دهنده ام داره حد اقل 40 میلی ثانیه ای افزایش پینگ بر روی بسته ها ام تحمیل میکنه.

دو راه دارم برای بهبود این مشکل، راه اول درخواست از پشتیبانی برای تغییر نوع سرویس دهی است، در بعضی موارد تغییر نوع بسته بندی و استاندارد خطایابی داده ها از Interleaved به Fast Path میتونه میزان overhead هاپ اولیه رو نصف و یا کمتر کنه، البته سرویس دهنده من این کار رو برام انجام نمیده، ولی بیشتر سرویس دهنده ها با نام سرویس های گیمینگ و یا ویژه دارند چنین امکانی رو ارائه میدند. توجه داشته باشید که میزان پهنای باند نهایی که دریافت خواهید کرد در حالت Fast Path میتونه بسیار پایین تر از حالت Interleaved باشه، البته بستگی مستقیم به کیفیت خط شما داره، Fast Path روی خطوط نویز دار به خوبی عمل نمیکنه و DSLAM و مودم شما اتوماتیک در هنگام برقراری ارتباط سرعت رو میتونند تا چندین برابر پایین تر بیارند در حالیکه شاید به زور 10 تا 20 میلی ثانیه کاهش پینگ مشاهده کنید.

راه دوم، تغییر سرویس دهنده و یا نوع سرویس گیری است. بعضی از سرویس دهنده ها دارای شبکه داخلی خیلی بهتر و پینگ داخلی خیلی پایین تری هستند، هرچه پینگ شبکه داخلی سرویس دهنده شما پایین تر باشد، طبیعتاً میزان پینگ نهایی که بسته های شما خواهند داشت نیز پایین تر خواهد بود، به همین دلیل است که افزایش پینگ بین هاپ ها را overhead مینامند، چرا که هر هاپ میتواند مقداری به میزان نهایی تاخیر بسته ها بیافزاید.

و اما تغییر نوع سرویس دهی، همونطور که میدونید، اکثر کاربران فعلی سرویس های ADSL بر روی بستر مسی از این سرویس استفاده میکنند، البته معدودی هم هستند که روی بستر فیبر نوری سرویس دارند، این بستر خودش روی پینگ تاثیر گزار بوده و نسبت به کیفیت کابل کشی و رسانه های مورد استفاده میتونه تاثیر به سزایی روی پینگ شما بگزاره، اگه امکان دریافت سرویس وایرلس نقطه به نقطه رو دارید، پیشنهاد میکنم حتماً اگه پینگ براتون مهم هست از این روش برای گرفتن سرویس اینترنت استفاده کنید.

3- از هاپ سوم به بعد، تا آخرین هاپی که در داخل کشور هست و معمولاً با IP هایی نظیر 10.10.000.000 مشاهده میشه، سرورها و روترهای دیگر مانند سرویس اکانتینگ شرکت PAP شما، روترها و سرورهای زیرساخت، فیلت رینگ و غیره هستند که در اکثر موارد به علت عدم وجود مشکل خاصی در مسیر زیرساخت داخلی کشورمون، overhead چندانی روی بسته ها اعمال نمیکنند، البته هنوز میزان تاثیر گزاری آنها نسبت به زیرساخت اکثر کشورهای دیگر بسیار بالا است، ولی اونقدری نیست که مشکل چندانی ایجاد کنند. در بیشترین حالت تا 10 میلی ثانیه overhead تا پایان مسیر داخلی بسته ها و آخرین آدرس شروع شده با 10.10 مشاهده خواهید کرد.

اگر بیش از 10 میلی ثانیه و یا overhead های نجومی مشاهده کردید، مشکلی رو هاپ به هاپ باید بررسی کنید تا ببینید مشکل از در بین کدامین هاپ ها بوجود میاد و با پشتیبانی شرکت سرویس دهنده در میان بگزارید تا بررسی و رفعش کنند.

4- هاپ شماره 12 در لیست بالا، که اولین هاپ بعد از آخرین آدرس 10.10 میباشد، آدرس gateway مسیر انتقالی بسته های من به خارج از کشور است، و اگر آدرس آن را در سایتی نظیر whois.com بررسی کنید متوجه خواهید شد که متعلق به شرکت
OmanMobile Telecommunication company LLC میباشد، یعنی در حقیقت بسته های من به سمت سروی 8.8.8.8 از مسیر عمان میگزرند.

اگر با دقت به پینگ های این هاپ نظر کنید، اعداد 88 و 92 و 89 را مشاهده میکنید، این تفاوت بین میزان پینگ در این مسیر را Jitter مینامند، البته Jitter نهایی من مشکلی از سمت پهنای باند بین الملل سرویس دهنده ام نیست، اگر مسیر های قبلی را در لیست با دقت بررسی کنید میبینید که این میزان Jitter و حتی بیش از آن را در مسیر های دیگر نیز دارم که نمایانگر وجود مصرف بالا در شبکه های داخلی و یا ضریب اشتراک بالای سرویس دریافتی ام را نشان میدهد، علاوه بر آن میزانی از این Jitter نیز به دلیل دسترسی اینجانب به مودم بر واسطه امواج بی سیم میباشد. در هنگام نوشتن این مطلب امکان اتصال با سیم را نداشتم ولی شما حتماً برای تست هایی اینگونه، با سیم به مودم خود متصل شوید.

اگر Jitter شما در شبکه های داخلی ناچیز باشد ولی در این مسیر بالا باشد، مشکل از بالا بودن ضریب اشتراک سرویس اتان و یا اشباء بیش از حد پهنای باند سرویس دهنده میباشد، در این حالت اقدام به خرید سرویس با ضریب اشتراک پایین تر و یا سرویس ددیکیت dedicate نمیایید.

و اما Overhead حدود 40 میلی ثانیه ای که بین این هاپ و هاپ قبل از آن (آخرین مسیر داخلی شبکه ایران) مشاهده میشود، این کاملاً بستگی به کیفیت و نحوه وارد کردن پهنای باند و مسیری داره که بسته ها باید طی کنند، بهبود اون هم به وارد کننده و صادر کننده پهنای باند بر میگرده و من و شما و PAP ای که ازش اینترنت خریدیم هیچکدوم کاری برامون نمیتونند بککند در این مورد.

اگر Overhead شما در بین دو هاپ داخلی و خارجی بسته ها بسیار بالا و غیر قابل قبول میباشد ، اقدام به تهیه اکانت های کاهش پینگ و یا تغییر سرویس دهنده کنید.

5- هاپ های بعد از خروج بسته ها به خارج از کشور رو لازم نیست زیاد بهشون توجه کنیم، ولی اگه overhead و یا jitter بسیار بالا در این مسیر ها داشتید و سرویس دهنده شما IP دینامیک و قابل تغییر با ریست کردن مودم/کانکشن رو به شما میده، پیشنهاد میشه در زمان مشاهده مشکل در مسیرهای خارجی، با قطع و وصل کردن کانکشن خودتون اقدام به تغییر IP کنید.

دلیلی که این امر به شما ممکنه کمک کنه هم این هست که سرویس دهنده ها معمولاً بیش از چند مسیر برای انتقال داده دارند و مسیر هر سری از IP هاشون رو به یکی از این چند راه خروجی منحرف میکنند تا از اشباء کاربرها بر روی صرفاً یک مسیر جلوگیری کنند، شما ممکنه با هربار قطع و وصل کردن کانکشن به یک مسیر جدید وصل بشید و در نهایت بهتری مسیری رو پیدا کنید که تا سرور مورد نظرتون پینگ بهتری رو بهتون بده.

البته این نکته رو در نظر داشته باشید که کلیه سرورها نیز از همان مسیر به انتقال دیتا نخواهند پرداخت، برای مثال شما ممکنه به سرور 8.8.8.8 از یک مسیر خوب وصل بشید، و حال اینکه با سرور 4.2.2.4 از مسیری با پینگ بسیار بالایی متصل باشید، بعد از ریست کردن کانکشن ممکنه ارتباط دقیقاً معکوس این باشه.


خوب این ها راه های نسبتا قابل قبول برای بررسی و یا رفع مشکل. و اما بهترین راه برای بهبود پینگ (که ممکنه نا معقول باشه براتون):

نقل مکان: بعله، هر چه بیشتر به سرور مورد نظرتون نزدیک بشید، پینگ بهتری خواهید داشت. من خودم تو یه سرور آلمانی چندی پیش بازی آنلاین میکردم، یکی از دوستانم در بازی خونشون چند تا کوچه با سرور فاصله داشت، پینگش 0 تا 1 میلی ثانیه بود، من پینگم 170 بود اون موقع :oops:
 

gaxter

Registered User
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2005
نوشته‌ها
533
لایک‌ها
150
محل سکونت
in myself
دوستان سلام
ما توی خونه یک خط تلفن داریم که در حال حاضر سرویس صبانت روش فعاله.میخوام یک خط تلفن ثابت دیگه هم از مخابرات بخرم و اینبار از آسیاتک برای خط جدید سرویس بگیرم.2 خط توی خونه که مشکلی پیش نمیاد؟مخابرات نیاد خط دوم رو به صورت pcm وصل کنه؟
کسی تجربشو داره؟
ممنون
 

Mina.4

Registered User
تاریخ عضویت
29 سپتامبر 2013
نوشته‌ها
183
لایک‌ها
30
دوستان خُبره لطفا راهنمایی کنند:

میخوام اینترنت مخابرات بگیرم میخواستم بپرسم برای نصب و تنظیمات مودم و برقراری اینترنت توسط تکنسین مخابرات که میاد منزل، آیا کامپیوتر من الزاما باید DVD-Rom یا CD-Rom داشته باشه یا نه؟ منظورم مشخصا اینه که برای نصب مودم و راه‌انداختن اینترنت , تکنسین مربوطه از CD یا DVD استفاده می‌کنه؟ اگه لازم نیست من دیگه خرج اضافه بابت خرید DVD-CD-Rom نکنم!چون این قطعه کامپیوترم خرابه و لازمش هم ندارم. ممنون!.
 
بالا