• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بررسی وضعیت ADSL مخابرات

Synix.Shayan

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
473
لایک‌ها
0
سن
32
محل سکونت
Tehran, Iran
کلا نمی دونم چیکار کردن که بازیهای آنلاین جواب نمیدن! با پی وی ان امتحان کنید ببینین درست میشه؟
 

Synix.Shayan

Registered User
تاریخ عضویت
1 آگوست 2005
نوشته‌ها
473
لایک‌ها
0
سن
32
محل سکونت
Tehran, Iran
از امروز صبح jitter با ping برابر شده، 4-5% هم packet loss پیدا شده! کسی این مشکل رو داره؟

edit: از ساعت 7 به بعد درست شد، معلوم نیست چیکار می کردن!
 

فایل های ضمیمه

  • Ping.jpg
    Ping.jpg
    198.8 KB · نمایش ها: 22
Last edited:

Ehsankaftar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 جولای 2010
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
0
ماله منم همین حدوداست!فقط Packet loss ندارم!:wacko:
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
خبر انلاین:
مدیرعامل مخابرات تهران خبر داد: پوشش بازار اینترنت پرسرعت در تهران با نصب 350 هزار پورت جدید


09.jpg

اقتصاد > صنعت - گفت وگو با محمد روح اللهی مدیرعامل شرکت مخابرات تهران درباره وضعیت تلفن ثابت و موضوعات پیرامون آن.
سمیه فتحی:
با افزایش ضریب نفوذ و به روز شدن واگذاری تلفن ثابت و رشد خدمات ارزش افزوده مخابراتی، انتظارات مشترکان تلفن ثابت هم افزایش یافته است. دیگر مشترکان علاوه بر ارتقای کیفیت مکالمات و کاهش خرابی خطوط ارتباطی توقع دارند، خدمات ارزش افزوده مخابرات با هزینه‌ مناسب از سوی اپراتورهای تلفن ثابت همانند خدماتی که اپراتورهای تلفن همراه ارائه می‌کنند در دسترشان باشد. براین اساس در کشور ما نیز درسال‌های اخیر اقداماتی در این جهت انجام شده و اکنون هم با خصوصی‌سازی مخابرات در حال رشد است. در این بین شرکت مخابرات استان تهران با وجود بیش از 6 میلیون مشترک تلفن ثابت، بیش از دیگر شرکتها در کانون توجه قرار دارد. مخابرات تهران گرچه نسبت به شرکت مادر خود مخابرات ایران بیشتر بدون حاشیه به فعالیتهای روزانه خود مشغول است اما با این حال موضوعاتی چون واگذاری اینترنت پرسرعت و برقراری سرویس پیامک از طریق تلفن ثابت در دو سال گذشته، باعث شده این شرکت هم در بین انبوه خبرهای مخابراتی کشور مطرح شود.
در این راستا گفت وگو خبرآنلاین با محمد روح اللهی مدیرعامل شرکت مخابرات تهران که از مدیران قدیمی بخش مخابرات است را درباره وضعیت تلفن ثابت و موضوعات پیرامون آن در ادامه خواهید خواند:

در یکسال اخیر نمایندگان مجلس بارها اعلام کردند، ظرفیت خطوط تلفن ثابت در کشور اشباع شده است. مخابرات هزینه بیهوده‌ای در جهت توسعه و افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت صرف می‌کند در حالیکه درآمد زایی چندانی ندارد. در مقابل مسئولان مخابرات بارها اعلام کرده‌اند که هنوزهم ظرفیت این بخش اشباع نشده است. شما هم ظاهراً همین اعتقاد را دارید. با توجه این مسئله، چه تعداد متقاضی تلفن ثابت در تهران دارید؟
متقاضیان تلفن ثابت در استان تهران وجود دارند. پیش‌بینی کرده‌ایم امسال 400 هزار متقاضی خرید خط تلفن ثابت در استان تهران داشته باشیم. اکنون هم یک سوم این تقاضا یعنی در حدود 130 هزار خط تلفن ثابت فروخته شده است. تا پایان سال هم به تعداد پیش‌بینی شده خواهیم رسید. بنده تمایلی ندارم در مورد واژه‌های چون اشباع خطوط تلفن صبحت کنم. وقتی آمار و ارقام نشان می‌دهد چه تعداد متقاضی داریم. ضرورتی ندارد درباره اشباع یا عدم اشباع تلفن ثابت حرف بزنیم. در این راستا اگر مسکن مهر هم در شهرهای جدید مانند پرند و هشتگرد امسال به بهره برداری برسد بازهم بر تعداد متقاضیان افزوده می‌شود. در حال حاضر نیز در هشتگرد زیرساختهای مخابراتی برای مسکن مهر در حال نصب است.
ضریب نفوذ تلفن ثابت در تهران تا چه اندازه در سال جدید افزایش داشته است؟ در زمینه دایره خطوط تلفن ثابت و شبکه فیبر نوری تهران و راه‌اندازی دفاتر خدمات ICT روستایی در چه وضعیتی قرار داریم؟
در مجموع تعداد خطوط تلفن ثابت مشغول به کار استان تهران از پایان سال 88 از 6 میلیون و 454 هزار در 5 ماهه ابتدای امسال به 6 میلیون و 549 هزار خط تلفن در این استان رسیده است. در حال حاضر هم ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان در حدود 69/44 درصد است. همچنین در استان تهران تاکنون 49 هزارو 169 دستگاه تلفن همگانی دایر شده است. طول شبکه فیبر نوری استان 8 هزار و 218 کیلومتر است و تاکنون نیز324 دفتر ICT روستای ایجاد کرده ایم.
با توجه اینکه شرکت مخابرات تهران هم از یکسال گذشته تا کنون با مدیریت بخش خصوصی فعالیت می‌کند اخیراً شرکت مخابرات ایران به دنبال افزایش نرخ مکالمات تلفن ثابت است. با توجه اینکه تعدا بیشتر خطوط در تهران فعال است در حال حاضر تعرفه‌های فعلی مگر مقرون بصرفه نیست؟
مسائل مالی را بنده اختیار ندارم پاسخ دهم. این موضوعات در اختیار شرکت مخابرات ایران است. آنها این مسائل را مدیریت می‌کنند. مخابرات تهران شرکت زیرمجموعه مخابرات ایران است. با این حال آنچه مسلم است در تغییر تعرفه‌ها با توجه به پیشنهادی که داده شده است اگر تأیید شود در برخی مسیر با کاهش و در برخی مسیر با افزایش مواجه خواهیم شد. دیگر جزئیات این مسئله به نهادهای مربوطه ربط دارد.
در حال حاضر چه تعداد خطوط پر سرعت اینترنت در تهران راه‌اندازی شده است. آیا برنامه‌ای در جهت افزایش ارائه خدمات در این بخش پیش‌بینی کرده‌اید؟ با توجه اینکه در برخی از نقاط تهران به علت پر شدن ظرفیت بیساری از تقاضاها در دایری خطوط ADSL بی‌پاسخ مانده است آیا قرار است ظرفیت جدید اضافه کنید؟
تعداد خطوط ADSL فعال در استان تهران در حال حاضربه 256 هزار پورت رسیده است. بر این اساس 205 هزار تا توسط PAPها و 51 هزارتا هم توسط شرکت مخابرات تهران دایر شده است. با توجه اینکه متقاضی در این بخش زیاد است توسعه ظرفیت شبکه را در برنامه داریم. براین اساس 350 هزار پورت جدید سفارش دادیم. امیدواریم تا پایان دی ماه جاری نصب و راه‌اندازی شوند تا بتوانیم به بخشی دیگر از تقاضا در استان تهران پاسخ دهیم. پیش‌بینی می‌کنیم با نصب این تعداد پورت بیشتر نیاز متقاضیانی تهرانی پاسخ داده شود.
در کدام مناطق متقاضیان دریافت خطوط پرسرعت اینترنت بیشتر وجود دارند؟ با توجه به اینکه در این مناطق متقاضی زیاد است چرا در اولویت قرار ندارند؟
با توجه به نیاز بازار برای دایری خطوط ADSL، تجهیزات در کل استان نصب و راه‌اندازی می‌شوند. درست در منطقه 2 و 8 تهران با متقاضیان بالایی مواجه هستیم و بسیاری از متقاضیان در انتظار هستند تا ظرفیت جدید در این مناطق اضافه شود. ولی باید کل استان را پوشش دهیم. چراکه در شهرهای دیگر استان تهران به ویژه در کرج هم متقاضی داریم. باید نیاز این متقاضیان را هم پاسخ داد. شرکت مخابرات متقاضی را در نوبت نمی‌گذارد هر متقاضی به مخابرات تهران مراجعه کند اگر ظرفیت داشته باشیم حتماً اینکار انجام می‌دهیم. وگرنه کسی در نوبت نمی‌گذاریم.
ظاهرا در شهر کرج متقاضیان خطوط ADSL با مشکل مواجهند. اکنون هم تعداد پورتهای اندکی در این منطقه نصب شده است. با توجه که اشاره کردید که 350 هزار پورت جدید به استان اضافه خواهد شد. برای شهر کرج هم برنامه‌ای دارید؟
در کرج تنها 10 هزار پورت نصب شده است. این مسئله سبب شده به تعداد کمی از تقاضاها پاسخ داده شود. در حال حاضر در این منطقه مخابرات تهران برای واگذاری خطوط وارد میدان شده است. هرچند شرکتهای PAP هم فعال هستند با این همه منتظر هستیم تا 350 هزار پورت سفارش شده به ما برسد. آن وقت کرج را در اولویت قرار خواهیم داد و سهمیه بیشتری به این منطقه داده می‌شود.
پس از ابلاغ کاهش 20 درصدی تعرفه اینترنت به شرکتهای اینترنتی، اطلاعیه‌ مبنی بر کاهش تعرقه اینترنت شبکه هوشمند تلفن ثابت از دقیقه 5 تومان به 3 تومان برای کاربران این شبکه اعلام شد. با توجه اینکه هنوز تعرفه‌ها تغییر نکرده است آیا شرکت مخابرات در جریان این موضوع قرار دارد؟
در حال حاضر دو نوع تعرفه در بخش اینترنت اعمال می‌شود. در تعرفه گیت‌وی که چندی پیش ابلاغیه آن هم به صورت مشروط، صادر شد. در صورتی که این کاهش شامل کاربر نهایی هم شود از تخفیف 20 درصدی برخوردار خواهند شد. در مورد شرکت مخابرات تهران با توجه اینکه ما مستقیم از شرکت زیرساخت پورتهای لازم را خریداری نمی‌کنیم و این شرکت مخابرات ایران است با آنها در داد وستد است پس به مخابرات ایران ربط دارد. کاهش تعرفه شبکه هوشمند یا IN، به ما ابلاغ نشده است و بنده هم این خبر را بر روی سایت سازمان تنظیم مقررات دیده‌ام مشاهده کردم اما ابلاغیه ندیدم.
با توجه توضیحی که شما دادید، تعرفه استفاده از شبکه IN همان نرخهای مصوب قبلی است؟
بله. تغییر ندادیم. در مورد شبکه هوشمند یا IN موضوع متفاوت بوده و کار بسیاری عجیبی است. سرویس اینترنت توسط مخابرات در شبکه هوشمند ارائه نمی‌شود. این شرکتهای اینترنتی هستند که سرویس اینترنت را از طریق شبکه IN مخابرات عرضه می‌کنند. لذا اگر آن بپذیرند کاهش هزینه دارند و تخفیف 20 درصدی را اعمال کنند در نهایت هزینه کاهش یابد در اینصورت از هزینه خدمات ارزش افزوده مخابرات هم در شبکه IN کاسته می‌شود. وقتی شرکتهای اینترنتی فعلاً این امر را نپذیرفتند فعلاً اینکار منتفی است. حتی شرکت مخابرات ایران این مسئله را به سازمان رگولاتوری گوشزد کرد‌ه است.
در خصوص ارائه خدمات غیر حضوری در جهت پرداخت قبوض و دیگر خدمات مخابراتی تاکنون چه میزان استقبال شده است؟ برنامه‌ای هم در این زمینه دارید؟
تاکنون اقبال خوبی در این زمینه داشته‌ایم با توجه زحمات انجام شده تاکنون، بسیار خرسندیم که 62 درصد از هزینه خدمات در حال حاضر غیر حضوری انجام می‌شود و تنها 38 درصدی حضوری انجام می‌گیرد. در حالیکه در سالهای گذشته این تصور وجود نداشت. اکنون تلاشمان این است که به 90 درصد هم برسیم.
مخابرات تهران مدتی اقدام به راه‌اندازی دستگاهای مولتی مدیا یا چند رسانه‌ای برای ارائه خدمات الکترونیکی و اینترنتی در سطح شهر اقدام کرد. قرار بود این دستگاهها در تمامی نقاط تهران نصب شوند. ظاهراً شرکت مخابرات پس از نصب تعدادی از ادامه اجرای این طرح منصرف شده است. علت چیست؟
برای نصب و راه‌اندازی دستگاههای مولتی مدیا از اول برای 900 دستگاه تعهد کرده بودیم. تماما این دستگاه نصب و راه‌اندازی شده‌اند. با توجه اینکه برایمان صرفه اقتصادی ندارد از ادامه اجرای طرح منصرف شدیم.
اگر نصب این دستگاهها از نظر اقتصادی مقرون بصرفه نبود، پس چرا در این زمینه اقدام کردید؟
از قبل این دستگاهها با تعرفه جاری خریداری شده بود، ما نیز مکلف بودیم نصب کنیم. نمی‌گوییم استقبال نمی‌کنند، بلکه برای ما مقرون بصرفه نیست. با این حال با بانکها پروژه‌ای قرار است ابتدا به شکل پایلوت اجرا کنیم. در اینصورت دستگاههای مولتی مدیا می‌توانند مؤثر باشند. در این طرح قرار است بدون پرداخت پول بصورت ATM، نقل و انتقال پول و پرداختها انجام شود. اگر موفق شویم دستگاههای مولتی مدیا بخش به شکل تلفن همکانی، بخشی به شکل ATM برای ارائه خدمات در نظر گرفته می‌شوند.
 
Last edited:

jomong777

Registered User
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
1,188
لایک‌ها
129
سن
34
محل سکونت
تهران
سلام
من رفتم از مرکز سعادتمند بگیرم نداد
گفت پورت خالی نداریم ....از آی اس پی ها تهیه کنین

کسی جدیدن از مرکز سعادتمند گرفته
 

ak313

Registered User
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2008
نوشته‌ها
352
لایک‌ها
74
سن
42
محل سکونت
قم
آقا سند من روی 32 بسته شده و عملا سندم حدود 3.5 کیلو بایته واقعا مزخرفه . آیا برای شما هم سند روی 32 بسته شده. البته ریسیوم 128 هستش و عملا 14 کیلوبایت در ثانیه هستش
 

veteran_omid

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 آگوست 2009
نوشته‌ها
12
لایک‌ها
1
کلا نمی دونم چیکار کردن که بازیهای آنلاین جواب نمیدن! با پی وی ان امتحان کنید ببینین درست میشه؟
جواب میده دوست من فقط باید پینگتون رو با هر سروری که می خواید بازی کنید اول چک کنید من خودم الان هم mw1,2 و counterstrike 1.6 بدون هیچ مشکلی بازی می کنم:guitar:
در ضمن bf:heroes هم چک کردم عالی جواب می ده:thumbsup:
 

Dark Edition

Registered User
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2007
نوشته‌ها
181
لایک‌ها
15
محل سکونت
تهـــــران
آقا سند من روی 32 بسته شده و عملا سندم حدود 3.5 کیلو بایته واقعا مزخرفه . آیا برای شما هم سند روی 32 بسته شده. البته ریسیوم 128 هستش و عملا 14 کیلوبایت در ثانیه هستش
طبیعیه !
واسه منم همینه و فکر کنم واسه بقیه هم همینطور باشه .
 

pirate123

Registered User
تاریخ عضویت
16 اکتبر 2005
نوشته‌ها
480
لایک‌ها
58
محل سکونت
کارائیب
آقا سند من روی 32 بسته شده و عملا سندم حدود 3.5 کیلو بایته واقعا مزخرفه . آیا برای شما هم سند روی 32 بسته شده. البته ریسیوم 128 هستش و عملا 14 کیلوبایت در ثانیه هستش

توی مودم برای من سند رو 63 نشون میده و رسیو رو 128. 32 خیلی کمه حتما با پشتیبانی صحبت کن.

آقا قیمت و شرایط این سیستم ADSL مخابرات چه شکلیه؟ من تعریفشو شنیدم که یکی میگفت با 10 تومن یه پهنای باند نامحدود گرفته! شاخ درآوردم! خودم تهران نیستم ولی شاید چند ماه دیگه بیام اونجا واسه زندگی...
راستی فقط مال تهرانه یا قراره تو کل ایران سرویس بده؟

درسته 10 تومان 128 نامحدود.
 

Dark Edition

Registered User
تاریخ عضویت
11 دسامبر 2007
نوشته‌ها
181
لایک‌ها
15
محل سکونت
تهـــــران
تو speedtest.net یه چرخی میزدم و نتیاج تست های ملت با اینترنت مخابرات رو میدیدم .
یه چیزایی میدیدم که چشمام 4تا شده بود .
مثلا این :
747183259.png


و تقریبا بالای 20 تا نتیجه بود که سرعت دانلودشون بالای 1 مگ بود !
حالا این اینترنت ها مال کیه خدا میدونه
 

Ehsankaftar

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 جولای 2010
نوشته‌ها
23
لایک‌ها
0
جواب میده دوست من فقط باید پینگتون رو با هر سروری که می خواید بازی کنید اول چک کنید من خودم الان هم mw1,2 و counterstrike 1.6 بدون هیچ مشکلی بازی می کنم:guitar:
در ضمن bf:heroes هم چک کردم عالی جواب می ده:thumbsup:

خوش به حالتون !ما که فقط یه بازی میکنیم!اونم WoW !که با *** هم مشکل دارم!!:(:(:(:(:(:(:(:(
 

hamilton

Registered User
تاریخ عضویت
29 مارس 2006
نوشته‌ها
1,062
لایک‌ها
62
درسته 10 تومان 128 نامحدود.


من از یکی از مراکز مخابراتی پرسیدم گفتند 3 گیگ ترافیک برای سرعت 128 که به ازای هر گیگ ترافیک اضافی نیز باید مبلغ 3000 تومان پرداخت بشه.چجوریه؟قانون مگه برای همه مراکز مخابراتی یکسان نیست؟بعضی از دوستام که گرفتن 128 ناحدود ماهی 10هزار تومان.حالا داستان این محدودیت 3 گیگ از کجا دراومده؟
سایتی چیزی داره که تعرفه ها رو چک کنیم.
اگر این مرکز مخابراتی خاص داره این تعرفه رو اعمال میکنه میشه به جایی شکایت کرد؟مثلا سازمان بازرسی مخابرات یا همچین چیزی؟اگر میشه آدرس سایت اینترنتی ازش موجود میباشه؟
 

dead_chatter

Registered User
تاریخ عضویت
8 دسامبر 2005
نوشته‌ها
1,078
لایک‌ها
3
من از یکی از مراکز مخابراتی پرسیدم گفتند 3 گیگ ترافیک برای سرعت 128 که به ازای هر گیگ ترافیک اضافی نیز باید مبلغ 3000 تومان پرداخت بشه.چجوریه؟قانون مگه برای همه مراکز مخابراتی یکسان نیست؟بعضی از دوستام که گرفتن 128 ناحدود ماهی 10هزار تومان.حالا داستان این محدودیت 3 گیگ از کجا دراومده؟
سایتی چیزی داره که تعرفه ها رو چک کنیم.
اگر این مرکز مخابراتی خاص داره این تعرفه رو اعمال میکنه میشه به جایی شکایت کرد؟مثلا سازمان بازرسی مخابرات یا همچین چیزی؟اگر میشه آدرس سایت اینترنتی ازش موجود میباشه؟
اینو یکی دیگه از دوستانم گفته بودن... کدوم مرکزی شما؟
 

stifler

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2007
نوشته‌ها
2,611
لایک‌ها
1,410
سن
33
محل سکونت
Karaj
قبلا خونده بودم به چه کسایی بالای 128 میدادن ولی الان یادم نیست!!
حالا میشه بگین به کیا؟؟:دی
دانشجویان کارشناسی ارشد بود یا بالاتر از ارشد؟:دی
 

doomhammer65ir

Registered User
تاریخ عضویت
14 اکتبر 2007
نوشته‌ها
766
لایک‌ها
159
چند روزه بازی در میاره
درازای روز هم بخوبی کار نمیکنه
به گمانم یا شمار کاربرانشون بالا رفته یا دارن شبکه رو دستکاری میکنن
مرکز فرداسدی تهران
 

ak313

Registered User
تاریخ عضویت
4 نوامبر 2008
نوشته‌ها
352
لایک‌ها
74
سن
42
محل سکونت
قم
منم به عنوان هیات علمی تو دو روز 256 ام وصل شد. خیلی راحت . سرعتم خوبه دانلود حدود 28 هستش پینگ بعضی سرورها مثل ترکیه عالیه. اینم لینکه اسپیدتست
http://www.speedtest.net/result/955305698.png
 

pirate123

Registered User
تاریخ عضویت
16 اکتبر 2005
نوشته‌ها
480
لایک‌ها
58
محل سکونت
کارائیب

stifler

Registered User
تاریخ عضویت
16 جولای 2007
نوشته‌ها
2,611
لایک‌ها
1,410
سن
33
محل سکونت
Karaj
به دانشجوهای ارشد هم میدن؟؟:دی
 
بالا