نظر بنده شاید در ادامه نظرات دوستان نباشه، البته نظر همه رو کاملا محترم میدونم :
حقایق عمدتا ساده و دردسترس هستند. اما ما به دلایلی اونها رو نمی بینیم - و یا نادیده می گیریم - و بعد، درباره شون داستان و افسانه می سازیم. این دلایل عمدتا بی توجهی، تعصب، تنبلی، منافع شخصی و مواردی از دست هستن.
در موضوع هنرهای رزمی، کلید حل معما، خود عبارت هنرهای رزمی و مشخصا کلمه ی "رزم" هست. هنر رزمی یعنی راه و روش مبارزه کردن (شخصا عقیده دارم هر تفسیری بر این جمله بیافزاییم، انحراف ایجاد کرده ایم.)
ممکن است شما دلایل متفاوتی برای مبارزه داشته باشید. مثلا مبارزه کنید تا به کمال برسید. مبارزه کنید تا در یک رقابت ورزشی پیروز شوید. مبارزه کنید تا در یک جنگ دشمن را شکست بدهید و یا مبارزه کنید تا از خودتون محافظت کنید و زندگی تون رو نجات بدید.نکته اینجاست که شما در هر شرایطی و به هر دلیلی که مبارزه کنید، بهرحال دارید مبارزه می کنید.
اگر ما یک رزمی کار هستیم، اصلی ترین حقیقت و هدفی که باید جستجو کنیم، این هست که چطور بهتر مبارزه کنیم. اینکه ماهیت مبارزه رو به صریح ترین و واقع گرایانه ترین شکل ممکن درک کنیم و خودمون رو باهاش انطباق بدیم.سوالی پیش می آد، اینکه اگه هدف انقدر ساده و قابل فهم هست، پس چرا در تاریخ هنرهای رزمی صدها نحله و روش مختلف بوجود آمده و هر کدام ادعاهای متفاوتی دارند؟ دقیقا به همون دلایلی که در ابتدای متن اشاره کردم.
***
درباره ی مفاهیمی مثل بودو و بوجوتسو، نظر شخصی من این هست که این تفکیک، بیشتر ذهنی هست تا عینی و عملی. یک مبارزه ی بکر و تمام عیار می تونه هر جایی و در هر شرایطی رخ بده. چه در میدان جنگ باشید و چه در خیابان، درک شما از ماهیت مبارزه یکسان خواهد بود.
این دو مفهوم (بودو و بوجوتسو) گاهی کاملا بر هم منطبق هستند، گاهی خیلی متفاوت، گاهی یکی بر دیگری تقدم پیدا می کنه و گاهی برعکس، و گاهی هم با وجود اختلافات، همپوشی هایی با هم دارند.
تفسیر دلخواه من درباره ی این مفاهیم، این هست که اونها در واقع به درک و توقعات متفاوت ِ دنیای مدرن و سنتی از مبارزه
اشاره دارند. (البته بحث مفصلی هست و من هم صرفا نظر شخصی ام رو گفتم.)
***
در نهایت، ما دوست داریم عضوی از یک تشکیلات باشیم، دوست داریم مهارت های خاصی داشته باشیم و حرکات دشوار و پیچیده ای انجام بدیم، دوست داریم یونیفرم های خاصی بپوشیم و موقع ضربه زدن صداهای خاصی ایجاد کنیم. البته هیچ کدام از اینها بد نیست. اما لازم است که فرد، دائما از خودش سوال کنه که آیا داره در راه صحیح حرکت می کنه؟ آیا داره خودش رو با حقیقت ِ مبارزه انطباق میده و یا با حقیقت ِ یک سبک خاص؟
آیا مشغول اکتشاف هستیم یا تقلید؟
با تشکر از توضیحات بکر شما
نظر شما چندین لایک داره با تشکر از حسن توجه شما
نظر بنده شاید در ادامه نظرات دوستان نباشه، البته نظر همه رو کاملا محترم میدونم :
حقایق عمدتا ساده و دردسترس هستند. اما ما به دلایلی اونها رو نمی بینیم - و یا نادیده می گیریم - و بعد، درباره شون داستان و افسانه می سازیم. این دلایل عمدتا بی توجهی، تعصب، تنبلی، منافع شخصی و مواردی از دست هستن.
در موضوع هنرهای رزمی، کلید حل معما، خود عبارت هنرهای رزمی و مشخصا کلمه ی "رزم" هست. هنر رزمی یعنی راه و روش مبارزه کردن (شخصا عقیده دارم هر تفسیری بر این جمله بیافزاییم، انحراف ایجاد کرده ایم.)
ممکن است شما دلایل متفاوتی برای مبارزه داشته باشید. مثلا مبارزه کنید تا به کمال برسید. مبارزه کنید تا در یک رقابت ورزشی پیروز شوید. مبارزه کنید تا در یک جنگ دشمن را شکست بدهید و یا مبارزه کنید تا از خودتون محافظت کنید و زندگی تون رو نجات بدید.نکته اینجاست که شما در هر شرایطی و به هر دلیلی که مبارزه کنید، بهرحال دارید مبارزه می کنید.
اگر ما یک رزمی کار هستیم، اصلی ترین حقیقت و هدفی که باید جستجو کنیم، این هست که چطور بهتر مبارزه کنیم. اینکه ماهیت مبارزه رو به صریح ترین و واقع گرایانه ترین شکل ممکن درک کنیم و خودمون رو باهاش انطباق بدیم.سوالی پیش می آد، اینکه اگه هدف انقدر ساده و قابل فهم هست، پس چرا در تاریخ هنرهای رزمی صدها نحله و روش مختلف بوجود آمده و هر کدام ادعاهای متفاوتی دارند؟ دقیقا به همون دلایلی که در ابتدای متن اشاره کردم.
***
درباره ی مفاهیمی مثل بودو و بوجوتسو، نظر شخصی من این هست که این تفکیک، بیشتر ذهنی هست تا عینی و عملی. یک مبارزه ی بکر و تمام عیار می تونه هر جایی و در هر شرایطی رخ بده. چه در میدان جنگ باشید و چه در خیابان، درک شما از ماهیت مبارزه یکسان خواهد بود.
این دو مفهوم (بودو و بوجوتسو) گاهی کاملا بر هم منطبق هستند، گاهی خیلی متفاوت، گاهی یکی بر دیگری تقدم پیدا می کنه و گاهی برعکس، و گاهی هم با وجود اختلافات، همپوشی هایی با هم دارند.
تفسیر دلخواه من درباره ی این مفاهیم، این هست که اونها در واقع به درک و توقعات متفاوت ِ دنیای مدرن و سنتی از مبارزه
اشاره دارند. (البته بحث مفصلی هست و من هم صرفا نظر شخصی ام رو گفتم.)
***
در نهایت، ما دوست داریم عضوی از یک تشکیلات باشیم، دوست داریم مهارت های خاصی داشته باشیم و حرکات دشوار و پیچیده ای انجام بدیم، دوست داریم یونیفرم های خاصی بپوشیم و موقع ضربه زدن صداهای خاصی ایجاد کنیم. البته هیچ کدام از اینها بد نیست. اما لازم است که فرد، دائما از خودش سوال کنه که آیا داره در راه صحیح حرکت می کنه؟ آیا داره خودش رو با حقیقت ِ مبارزه انطباق میده و یا با حقیقت ِ یک سبک خاص؟
آیا مشغول اکتشاف هستیم یا تقلید؟
بسیار عالی . بسیار عالی . بسیار عالی . شما دید وسیعی دارید . خوشحالم که از تجربیات و نوشته های شما درس می گیرم . با تشکر از شما .
سوال:
چرا میگن هیچ سبکی بهترین نیست
ضمنا تبریک هم بهم بگین
امروز حکم فدراسیونی قهوه ایم رو گرفتم![]()
مبارک باشه مبارک باشه:thumbsup:
من هنوز بعده یک سالو اندی حکم مشکیمو نگرفتم
نمیدانم این فدراسیون تکواندو داره چه کار میکنه:wacko:
هنوز قضیه پات یادمان نرفته دربارش هرکاری میکنی اطلاع بده
جواب سوال اون دوستمونم درست گفتی ولی مفصل و بهترش توی مطلب بالایی که آقا آبتین گل گذاشتن هست خیلی خوب و مفصل
موفق وموید باشیم
یا علی
جواب سوال اون دوستمونم درست گفتی ولی مفصل و بهترش توی مطلب بالایی که آقا آبتین گل گذاشتن هست خیلی خوب و مفصل
موفق وموید باشیم
یا علی
ممنونم ازت محمد جان
خواهش میکنم آبتین جان من از شما ممنونم به خاطر مطلب غنی و آموزندت
اون مطالبت خوبت راجع به بروسلی و بوجیکان به کجا رسید
یه پست بزن و تمام قسمتهایی که گذاشتی رو بزن توی اون پست توی اسپویلر
البته بهتر بود که این کار توی صفحه اول صورت بگیره که ثابت باشه و هیمشه بهش اضافه بشه ولی همینم خالی از لطف نیست
که دوستانی مثه من که نبودن یا صفحاتو گم کردن همشو یه جا داشته باشند
ممنون
یا علی
دوستان پیشنهادی برای بهتر شدن بار علمی تاپبک دارند؟
دوستان پیشنهادی برای بهتر شدن بار علمی تاپبک دارند؟
به سهم خودم از شما تشکر می کنم که تاپیک رو در مسیر خوب و درستی هدایت می کنید و اجازه نمی دید دچار رکود بشه استاد میلاد.
ایده ای به ذهنم رسید حتما عرض می کنم.
یه ایده :دی
الان تو توی این عکس آواتارت هستی؟نیستی میدونم:دی
راجع به این اشخاص توضیح بده همشون شاگردن یا از اساتید برجسته شما هم توشون دیده میشه؟
یا علی
:lol::lol:
در این عکس سنسی کیوموتو و سنسی........ و..![]()