• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بزرگنربن دایره المعارف هنرهای رزمی به زبان فارسی

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
با سلام

پرونده سبک توا مدتهاست در این تاپیک بسه اعلام کردیم.چرا که در شاخه ورزش رزمی قرار میگیرد.

ایشان هم مثل آقایان .................................. نکلیفشان مشخص است. و این که من نمیدانم چرا از اسم کونگ فو استفاده کردن ؟

کسی که زبان ژاپنی را نمیداند به راحتی در مورد مکاتب و روش های ژاپنی بحث میکند و نقد و بررسی میکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

اینجانب به شدت توا را سبک من دراوردی و خالی از کلمه ای به نام کونگ فو میدانم .

نکته به این نباشد که تفسیر من از روی بی آگاهیست نه .


ممنون از حسن توجه شما.
 

musashi

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2012
نوشته‌ها
257
لایک‌ها
632
محل سکونت
ایران
جناب آبتین من به شدت منتظر بخش دوم (که در آینده میگذارید) هستم .
راستی کمی بیشتر در مورد مفاهیم ذن، بودیسم و تائوئیسم صحبت کنید و اگر کتابی (ترجیحاً به زبان فارسی) دارید که به ذن و بودیسم و تائوئیسم مربوط میشود
ممنون میشوم اگر برای استفاده قرار دهید
با تشکر فراوان
 

ghoghnus-toa

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
342
لایک‌ها
733
هو المطلوب

با تشکر از جناب آبتین

در مورد بودا و برداشت های متفاوتی که از اون داریم، لازم به تذکرم مکتب بودیسم همان مکتبی است که سیر قهقرایی تناسخ را برای توجیه ادامه زندگی مطرح می کند. بی شک همین توجیه واپس گرایانه عامل بسیاری از آشوب ها و پوچی های مشرق زمین است، و بقول میرزایی این توجیه فقط برای فراموش کردن درد شکست است. همانطور که میخوارگی را در عالم جسم قبیح و غیر عقلانی می دانیم باید در برابر به مستی کشیدن روح و عقل با عقایدی همچون "سمساره" سینه ستبر کنیم، چه این عقیده که بطلان آن در فلسفه ی حکمت مشاء و حکمت صدرایی برایمان مبرهن شده، در عالم عین نیز دستمایه ی ظلم حاکمان و ژنرال هایی شده که با اتکا به آموزه های دترمینیستی و تناسخ نسل ها، فجیع ترین جنایات انسانی را مرتکب گشته اند. امروزه نیز همین بوداپرستان معتقد به نیاکان و رواداری و بی گزندی، شنیع ترین جنایات را علیه مسلمانان در میانمار و چین انجام می دهند.
در واقع همین رواداری اساس ظلم ظالمان و حاکمان جایر است، و از همین روست که فرموده اند: مظلوم در ظلم ظالم شریک است و علت آن در سکوت و رواداری است. ولی میرزایی که پرورده مکتب اسلام است، در مواجهه با این مکتب، که هنرهای رزمی را چون دایه ای مهربان تر از مادر در آغوش کشیده است، بودیسم را با دانسته های خود به بوته نقد می کشد. جواب این سوال که چرا میرزایی در مورد بودا و تائو قلم بدست گرفته، جواب نهفته در نوشته های جنابعالی دارد. دلیل مشخص است: همانگونه که مستشرقین بعد از سفر به شرق در مورد مکاتب شرقی و سامی مکتوب ها نوشته اند و به نقد و تحلیل آنها پرداخته اند، میرزایی بعد از گذراندن دوره های متعدد در کشورهای مختلف از جمله ژاپن، کره، چین و تایوان و مواجهه با مکتبی که گویی با هنرهای رزمی عقد اخوت بسته، رو به تحلیل آن می آورد و آن را بعد از تجربه به محک اندیشه وامی گذارد.

نمیدانم چرا بعضی ها می خواهند همه چیز را نقد کنند ولی به کسی اجازه نقد نمی دهند! میرزایی با آن همه سابقه و تخصص نمی تواند در مورد بودا و ذن نظر بدهد ولی...

بگذریم... که حکایت این روزهای ما، حکایتی است تلخ تر از تناسخ!!
 

ghoghnus-toa

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
342
لایک‌ها
733
و اما در مورد صحبت های جناب میلاد، بنده هم همین عقیده رو در مورد سبک آن جناب "نینجا ایران" یا اگه بخواهیم اسم مناسبتری به کار ببریم "پارکور رنجر" دارم. ورزشی که نه ربطی به بوجینکان داره و نه زیبایی های پارکور رو توی خودش می بینه!

به نظر میرسه بعضی دوستان عقده عمیقی نسبت به توآ دارند! و علتش هم همین محبوبیت توآست و انزوای سبکهای خودشون!

گر بدی گفت حسودی و رفیق رنجید...

در مورد زبان ژاپنی فقط میتونم بگم متاسفم که... واقعا بعضی ها فکر می کنند چیزی بارشونه؟؟؟؟؟؟!! نه، کسی که اطلاعات فلسفی اش در حد فلسفه عمومی سوم دبیرستان هم نیست میتونه نظر بده!!
اندیشه شما مثل سخنانت در سده هایی مانده که مردم دنیا زبون هم رو نمی فهمیدند!

سخنان سخیف، جواب هایی از نوع خودشون می طلبند. وگرنه احترام هر که داناست بر گردن ما واجب...
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
هو المطلوب

با تشکر از جناب آبتین

در مورد بودا و برداشت های متفاوتی که از اون داریم، لازم به تذکرم مکتب بودیسم همان مکتبی است که سیر قهقرایی تناسخ را برای توجیه ادامه زندگی مطرح می کند. بی شک همین توجیه واپس گرایانه عامل بسیاری از آشوب ها و پوچی های مشرق زمین است، و بقول میرزایی این توجیه فقط برای فراموش کردن درد شکست است. همانطور که میخوارگی را در عالم جسم قبیح و غیر عقلانی می دانیم باید در برابر به مستی کشیدن روح و عقل با عقایدی همچون "سمساره" سینه ستبر کنیم، چه این عقیده که بطلان آن در فلسفه ی حکمت مشاء و حکمت صدرایی برایمان مبرهن شده، در عالم عین نیز دستمایه ی ظلم حاکمان و ژنرال هایی شده که با اتکا به آموزه های دترمینیستی و تناسخ نسل ها، فجیع ترین جنایات انسانی را مرتکب گشته اند. امروزه نیز همین بوداپرستان معتقد به نیاکان و رواداری و بی گزندی، شنیع ترین جنایات را علیه مسلمانان در میانمار و چین انجام می دهند.
در واقع همین رواداری اساس ظلم ظالمان و حاکمان جایر است، و از همین روست که فرموده اند: مظلوم در ظلم ظالم شریک است و علت آن در سکوت و رواداری است. ولی میرزایی که پرورده مکتب اسلام است، در مواجهه با این مکتب، که هنرهای رزمی را چون دایه ای مهربان تر از مادر در آغوش کشیده است، بودیسم را با دانسته های خود به بوته نقد می کشد. جواب این سوال که چرا میرزایی در مورد بودا و تائو قلم بدست گرفته، جواب نهفته در نوشته های جنابعالی دارد. دلیل مشخص است: همانگونه که مستشرقین بعد از سفر به شرق در مورد مکاتب شرقی و سامی مکتوب ها نوشته اند و به نقد و تحلیل آنها پرداخته اند، میرزایی بعد از گذراندن دوره های متعدد در کشورهای مختلف از جمله ژاپن، کره، چین و تایوان و مواجهه با مکتبی که گویی با هنرهای رزمی عقد اخوت بسته، رو به تحلیل آن می آورد و آن را بعد از تجربه به محک اندیشه وامی گذارد.

نمیدانم چرا بعضی ها می خواهند همه چیز را نقد کنند ولی به کسی اجازه نقد نمی دهند! میرزایی با آن همه سابقه و تخصص نمی تواند در مورد بودا و ذن نظر بدهد ولی...

بگذریم... که حکایت این روزهای ما، حکایتی است تلخ تر از تناسخ!!

ققنوس گرامی

بنده حقیقتا تلاش کردم نقدی منصفانه، معقول و البته صمیمانه بنویسم. پیش از نوشتن آن هم تاکید کردم که اینها عقاید و نقطه نظرات شخصی بنده هستند و نه چیزی بیشتر. قصد رنجاندن شما یا هیچ کس دیگری هم در کار نبود.

جناب میرزایی در همین فصل پایانی کتابشان از نوعی آزادی بیان دفاع می کنند که بسیار ارزشمند هست. همه می توانند عقیده شان را طرح کنند و مابقی هم می توانند با هر زبان و منطق و تجربه ای که دارند آن را به نقد بکشند.

چند نکته:

- سنساره یا دایره وجود یا همان اصل تناسخ نیاز به توضیح فراوان دارد اما متاسفانه غالبا به سطحی ترین و دم دستی ترین شکل توضیح داده می شود.

- برخی از دوستان قدیمی در این تاپیک در جریان هستند که بنده مسلمان نیستم و اصول این دین را هم نمی پذیریم. حتما موافقید که ما اینجا جمع نشدیم برای بحث هایی راجع به ادیان. یک نکته کوچک اشاره می کنم آنهم اینکه بهرحال همان طور که در ادیان ابراهیمی که همگی از یک ناحیه جغرافیایی برخاسته اند، اعتقاد به جهان پس از مرگ یک اصل اولیه و یک باور قطعی در نظر گرفته میشود، در مکاتب و باورهای هندی و چینی هم باور دیگری وجود دارد. بهرحال مسلمانان به سادگی مکاتب و ادیان هندی و چینی را کفر تلقی می کنند، با این استدلال که آنها دنیای پس از مرگ را طور دیگری تفسیر کرده اند.

- اینکه فرمودید کسانی با اتکا به مساله تناسخ جنایت انجام میدهند، حرف صحیحی نیست. از اولین و ابتدایی ترین مراحلی که فرد در بودیسم ملزم به رعایت آن است، رفتار درست با سایر موجودات زنده است و نه فقط انسان. فردی که به خودش اجازه می دهد کوچکترین آسیبی به موجودات زنده حتی یک گیاه برساند، از مسیری بودیسم خارج است. اگر هم افرادی چنین ظلم هایی کرده اند حاصل آموخته های طریقت بودایی نیست.

- علاوه بر آن حکم به کشتار در ادیان ابراهیمی از جمله اسلام فراوان دیده میشود. حالا با هر استدالالی که باشد.

- بودیسم، تائوئیسم، ذن و غیره بیشتر از اینکه یک دین باشند نوعی طریقتند. تعبیر "بودا پرستان" که بکار بردید اساسا اشتباه است. در این آیین مساله "پرستش" وجود ندارد. بودا هم یک انسان است و نه یکجور خدا.

بهرحال اگر این مطالب باعث رنجش شما شد من عذر خواهی می کنم چرا که هدف این نبوده.
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
جناب آبتین من به شدت منتظر بخش دوم (که در آینده میگذارید) هستم .
راستی کمی بیشتر در مورد مفاهیم ذن، بودیسم و تائوئیسم صحبت کنید و اگر کتابی (ترجیحاً به زبان فارسی) دارید که به ذن و بودیسم و تائوئیسم مربوط میشود
ممنون میشوم اگر برای استفاده قرار دهید
با تشکر فراوان

حتما. بر می گردم و معرفی می کنم.
ممنون از شما
 

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地
و اما در مورد صحبت های جناب میلاد، بنده هم همین عقیده رو در مورد سبک آن جناب "نینجا ایران" یا اگه بخواهیم اسم مناسبتری به کار ببریم "پارکور رنجر" دارم. ورزشی که نه ربطی به بوجینکان داره و نه زیبایی های پارکور رو توی خودش می بینه!

به نظر میرسه بعضی دوستان عقده عمیقی نسبت به توآ دارند! و علتش هم همین محبوبیت توآست و انزوای سبکهای خودشون!

گر بدی گفت حسودی و رفیق رنجید...

در مورد زبان ژاپنی فقط میتونم بگم متاسفم که... واقعا بعضی ها فکر می کنند چیزی بارشونه؟؟؟؟؟؟!! نه، کسی که اطلاعات فلسفی اش در حد فلسفه عمومی سوم دبیرستان هم نیست میتونه نظر بده!!
اندیشه شما مثل سخنانت در سده هایی مانده که مردم دنیا زبون هم رو نمی فهمیدند!

سخنان سخیف، جواب هایی از نوع خودشون می طلبند. وگرنه احترام هر که داناست بر گردن ما واجب...


سلام کاربر محترم توا و آقای میرزایی

احترام خود را نگه دارید تا در تاپیک ریپورت نشده اید. کسی بی احترامی به شما نکرده اگر نگویی به آقای میرزایی شده

۱. بوجینکان ربطی به من نداره . البته شما هنوز فرق بین ورزش رزمی رو با هنر رزمی و....... نمیدونی. هرچند بهسبک قول شما ما چیزی بارمون نیست.

۲.من عقده دیدن سبک رو ندارم ؟؟؟ بله سبک :lol: آقا من به اندازه موهای شما از دور و نزدیک سبک. شیوه و مکتب و روش های رزمی دیدم. اساتیدی از نزدیک دیدم که شما حتی فکرش هم نمیکنی ولی شما مارو عقده سبک مینامی. توا محبوبیت جهانی داره و من حسودم احترام خود را نگه دارید

مطمعا باش من بیشتر از خود شما از توا میدونم و شاید هم از تو بیشتر کار کردم:hmm: من مثل شما وب سرچر نیستم.

به هر حال ما حسودیم :lol:

۳.من فر میکنم چیزی بارم هست و تاکنون ادعا داشتم ؟؟؟؟؟؟/ این شما هستید که ادعای ت و ا در اینجا میکنید. دوست من شما هنوز ۱ هفته نیست به تاپیک آمدی ادعا میکنید کمی رعایت کنید به شما تذکر داده بودم

۴. فلسفه ؟؟؟؟ اگر از فلسفه سخن میگوید پس کونگفو توا که زاده میرزایی هست . با استفاده از کلمه کونگفو فلسفه هنرهای رزمی چینی منجمله جیت کاندو و ونگ چون رو زیر سوال میبره. اره من فلسفه بلد نیستم پس فلسفه هنرهای رزمی و ورزش رزمی و مکاتب جنگی را بیان کنید

۵. سخنان من مال زمان آدمخر هاست جناب محترم.

۶.احترام خود را نگه دارید

ممنون از حسن توجه شما
 

gasho

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2010
نوشته‌ها
249
لایک‌ها
403
این توآ معنیش یعنی چی؟
نیو کونگ فو ؟
کونگ فو فایتر ؟
کونگ فو رنجر ؟
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
من کم کم دارم احساس گناه می کنم. جناب میلاد شما جایگاه بلندی دارید در این تاپیک و خللی به آن وارد نخواهد شد. جناب ققنوس توآ هم فکر می کنم از بنده رنجیده باشند و مقداری ناراحت باشند، ضمن اینکه ایشان فرد محترمی هستند و اصلا بحث نباید به اینجا می کشید.

امیدوارم خاطرات بد گذشته تکرار نشه.
 

amin734mo

Registered User
تاریخ عضویت
3 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,001
لایک‌ها
561
محل سکونت
Khoy
همونطور که استاد آبتین خودش هم گفت، ایشون (آبتین) فقط نظرشون رو گفتن
من در موارد مشابه به دوستام میگم که (شخص خاصی مد نظرم نیست): نظر شخصی تون رو تبدیل به قانون نکنید
و همین طور نظر شخص مقابل رو چنین تلقی نکنید

تقریبا در تاریخ سابقه نداشته که در یک مباحثه کسی نظر مقابل رو بپذیده مگر اینکه طرف مقابل ارسطو باشه!
حتی خیلی وقت ها افراد با دانش بالا میتونن هر حرف اشتباهی رو برامون حقیقت جلوه بدن. مثال: منطق دان ها، وکلا، نشست های هسته ای ایران، همه سیاستمدارا، کره شمالی....

هنوز هم به نظرم همه باید نظراتشون رو بگن و بقیه بهش احترام بذارن بدون اینکه لازم باشه قبولش کنن.
ماها خیلی راحت خیلی چیزها رو قانون تلقی میکنیم در حالیکه در علومی مثل پزشکی، فیزیک و .... که با مسایل مادی سر و کار دارن اکثرا با نظریه سر وکار داریم نه قانون؛ یعنی فرداش ممکنه بگن شرمنده این نظریه بعد از 300 سال پشتوانه علمی اشتباه از آب دراومد.

اگر ما (ایرانی ها) به موارد بالا (منظورم حرفای خودم نیست-کلا) عمل میکردیم و کمی قابلیت اصلاح و پذیرش عقاید نو داشتیم

الان یک لباس ملی داشتیم (تقریبا همه ملت های با سابقه شرقی دارن، ممالک تاره هم که نواشتن ساختن)
یک سیاست کلی داشتیم که مستقل از حکومت ها باشه (تقریبا همه دنیا داره)
موسیقی ما برای انتقال از نت به جای سینه استفاده میکرد
سبک شمشیرزنی و تیراندازی داشتیم
.
.
.
.
.
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
همونطور که استاد آبتین خودش هم گفت، ایشون (آبتین) فقط نظرشون رو گفتن
من در موارد مشابه به دوستام میگم که (شخص خاصی مد نظرم نیست): نظر شخصی تون رو تبدیل به قانون نکنید
و همین طور نظر شخص مقابل رو چنین تلقی نکنید

تقریبا در تاریخ سابقه نداشته که در یک مباحثه کسی نظر مقابل رو بپذیده مگر اینکه طرف مقابل ارسطو باشه!
حتی خیلی وقت ها افراد با دانش بالا میتونن هر حرف اشتباهی رو برامون حقیقت جلوه بدن. مثال: منطق دان ها، وکلا، نشست های هسته ای ایران، همه سیاستمدارا، کره شمالی....

هنوز هم به نظرم همه باید نظراتشون رو بگن و بقیه بهش احترام بذارن بدون اینکه لازم باشه قبولش کنن.
ماها خیلی راحت خیلی چیزها رو قانون تلقی میکنیم در حالیکه در علومی مثل پزشکی، فیزیک و .... که با مسایل مادی سر و کار دارن اکثرا با نظریه سر وکار داریم نه قانون؛ یعنی فرداش ممکنه بگن شرمنده این نظریه بعد از 300 سال پشتوانه علمی اشتباه از آب دراومد.

اگر ما (ایرانی ها) به موارد بالا (منظورم حرفای خودم نیست-کلا) عمل میکردیم و کمی قابلیت اصلاح و پذیرش عقاید نو داشتیم

الان یک لباس ملی داشتیم (تقریبا همه ملت های با سابقه شرقی دارن، ممالک تاره هم که نواشتن ساختن)
یک سیاست کلی داشتیم که مستقل از حکومت ها باشه (تقریبا همه دنیا داره)
موسیقی ما برای انتقال از نت به جای سینه استفاده میکرد
سبک شمشیرزنی و تیراندازی داشتیم
.
.
.
.
.

تشکر می کنم امین عزیز. حقیقتا همینطور است که فرمودید ...
 

firenight666

کاربر فعال ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
26 مارس 2011
نوشته‌ها
916
لایک‌ها
1,625
محل سکونت
Esfahan
با خواندن پست های قبلی ، متوجه شدم که هیچ یک از دوستان و سروران خودم قصد بی احترامی به دیگری را نداشته اند . متاسفانه نوشته های ما در این مقطع نمی تواند حالت لحن و بیان ما را بازگو کند . هر چه قدر یک جمله را با ادب و احترام بنویسی باز هم به خوبی نمی تواند گویای لحن دوستانه یا خشونت و .... باشد . خواهش میکنم مطالب را دوستانه بخوانید . بنده یکبار دچار این مشکل شدم و هنوز که هنوزه افسوس می خورم .

و اما درود بر جناب ghoghnus-toa ! از آنجایی اندک اطلاعات کهنه ای در مورد سبک توآ دارم ، با اجازه میخواهم بحث را به قسمتی دیگر بکشانم و در نهایت اگر کار و امتحانات اجازه بدهند از ابعاد خاصی توآ را مورد بررسی قرار دهیم . ( کاری که چند سال پیش با جناب miladninja انجام دادیم ،، خدا میدونه ساعت های زیادی داشتم با استاد miladninja در مورد توآ صحبت میکردم .) . بر اساس تحقیقات شخصی خودم من توآ را رد نمیکنم . با دلیل و مدرک میگویم سبک بسیار عالی بوده . در این مورد هیچ وقت با استاد miladninja به نتیجه نرسیدیم . ایشون توآ را قبول ندارند ، ولی من قبول دارم . اما این باعث نمیشه که من ازش ناراحت بشم . یا حتی ایشون با من قطع رابطه کنند . زندگی ارزشش بیشتر از این چیزاست . یکی یه کاری کرده ! حالا من دوست دارم از کار اون یا سبک اون پیروی کنم . اگر یکی دیگه خوشش نیاد خوب حتما با روحیاتش سازگار نیست . یا اصلا به من چه ، من کار خودمو میکنم .

و اما تحقیقات بنده در مورد توآ ( که قبلا وجود داشته و خیلی هم خوب بوده ، اما الان دیگه وجود نداره ) !

با یک سوال شروع میکنم . شما آقای همایون خوشگوی را میشناسید ؟؟
 

trian

Registered User
تاریخ عضویت
27 فوریه 2011
نوشته‌ها
2,086
لایک‌ها
2,885
همون طور که قبلا هم گفتم بحث بر سر توآ و میرزایی صورت خوشی نداره متاسفانه قبلا این رو حتی به صورت عملی هم دیدم
 

miladninja

همکاربازنشسته ورزش های رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
31 آگوست 2006
نوشته‌ها
2,098
لایک‌ها
3,022
محل سکونت
サンシャインの土地

xavi68

Registered User
تاریخ عضویت
12 آگوست 2010
نوشته‌ها
1,869
لایک‌ها
3,423
و اما در مورد صحبت های جناب میلاد، بنده هم همین عقیده رو در مورد سبک آن جناب "نینجا ایران" یا اگه بخواهیم اسم مناسبتری به کار ببریم "پارکور رنجر" دارم. ورزشی که نه ربطی به بوجینکان داره و نه زیبایی های پارکور رو توی خودش می بینه!

به نظر میرسه بعضی دوستان عقده عمیقی نسبت به توآ دارند! و علتش هم همین محبوبیت توآست و انزوای سبکهای خودشون!

گر بدی گفت حسودی و رفیق رنجید...

در مورد زبان ژاپنی فقط میتونم بگم متاسفم که... واقعا بعضی ها فکر می کنند چیزی بارشونه؟؟؟؟؟؟!! نه، کسی که اطلاعات فلسفی اش در حد فلسفه عمومی سوم دبیرستان هم نیست میتونه نظر بده!!
اندیشه شما مثل سخنانت در سده هایی مانده که مردم دنیا زبون هم رو نمی فهمیدند!

سخنان سخیف، جواب هایی از نوع خودشون می طلبند. وگرنه احترام هر که داناست بر گردن ما واجب...

همراه امیدوارم به کارت تو این تایپیک ادامه بدی
خود من سوالای زیادی ازت دارم در مورد بدنسازی و ... که تو سبک شما انجام میشه
منم سبکی کار می کنم که خیلیا من دراوردی میدونن ولی هیچ وقت جرات مبارزه با سبک من دراوردی ما روندارن و تنها دلخوشی اونا اینه که قدمت سبکشون به زمان دایناسورها میرسه
دوستان قدیمی هم بهتره بیش تر مراعات کنن
هر کسی حق داره نظراتشو بده
 

ghoghnus-toa

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
342
لایک‌ها
733
هو المطلوب

با تشکر از الطاف مکرمانه ی دوستان

اول خواستم یه حاشیه ای بزنم به مطالب و تذکرات اخلاقی و نقب موجود: عرض شود بنده در آخرین مطلب هم نوشتم، بنده از کلماتی همچون تنفر، سبک من درآوردی و اخلاقیاتی همچون خود بزرگ بینی و ... که باعث ایجاد کدورت میشه بیزارم.
بنده حقیر سراپا تقصیر با جناب آبتین (که واقعا از مطالبشون استفاده کردم) شروع به بحث در مورد بخش آخر کتاب ذن کاراته کردیم، بدون اینکه کدورتی باشه و بنده واقعا استفاده های زیادی از نکته سنجی ایشون کردم. ولی وقتی فردی میاد تمام کاسه کوزه بحث رو با ابراز جملاتی که در حد یه رزمی کار مبتدی هم نیست (البته ایشون اینگونه نیستند بنا به فرمایش دوستان)، بهم میزنه و کل یه رشته رو با دانسته های خودش و ابراز جملاتی احساساتی به باد سخره می گیره و بعد میفرماید من به شما توهین نکردم فقط دارم به رشته ی شما فحش میدم، اینجاست که باید فاتحه ی منطق رو خوند و در عزای اخلاقیات سینه چاک داد و همه این حرف ها به پشتوانه این انجام بشه که من زودتر اومدم شما دیر رسیدی! این منطق خنده داریه که هر کی زودتر اومده همه رو امر و نهی کنه و خودش مقدمات اخلاق مباحثه رو رعایت نکنه! بنده هم به همین شیوه به ایشون چیزی نگفتم در مورد ورزششون نظر دادم!!! اما اینکه فرق مکتب و سبک و رشته و ...، ایشون به گفتن این حرف و .......... عادت دارند. در این تاپیک بارها این مطلب رو از زبان ایشون دیدم. نه آقا، شما میدونید، شما بلدی، شما اصلا از منم توآکارتری، من هم هیچی نیستم، خاک پای شما هم نیستم من همون وب سرچر هم نیستم. و علت همه اینها اینه که شما زودتر اومدید، من دیگه حرفی ندارم! من اگر خوبم اگر بد، تو برو خود را باش...

در ثانی، جناب آبتین بنده هم با شما در مورد آزادی بیان موافقم و شما هر دین و آیین و طریقتی که دارید برای من مسلمان قابل احترام است، چه در دین من آزادی مرام و اندیشه والاترین گهر است. بنده هم متقابلا نظر خود را بیان کردم و امیدوارم از این بابت مورد شماتت نباشم و شما هم متقابلا آزادی اندیشه رو برای سایرین مدنظر داشته باشید. شما فرمودید چرا میرزایی به نقد بودا نشسته است؟! حقیر عرض کردم: وقتی شما می توانید نوشته های او و اندیشه های هر کسی را منتقدانه محک بزنید، به سایرین هم این اجازه و امکان را بدهید! فقط همین... اینکه فرمودید نظر بنده یا مکتبم در مورد سیر تناسخ ساده انگارانه است، فقط به ذکر همین نکته بسنده می کنم که بنده حدود ده سال پیش در مورد تناسخ برای چندین سال تحقیق کردم. هم تناسخی رو که مکتب های سنتی خاور دور به اون معتقدند و هم تناسخی رو که بصورت مدرن توسط اکنکار مطرح شده مورد مطالعه قرار دادم. البته اینها برای بنده اظهار فضل نیست بدین علت که کار و زندگی ام فلسفه است و بر چنین فردی لازم است که تحقیق و پژوهش کند. امیدوارم توانسته باشم با این قلم کمر شکسته و زبان الکن، برداشت خود را به حضور رسانده باشم...

جناب firenight عزیز، ممنونم از دید متعالی شما نسبت به "مباحثه" که اگه همه همین دید رو داشته باشند، هیچ وقت دلخوری پیش نمیاد. بله میشناسم آقای خوشگوی از کسانیست که بزرگترین دروغ ها رو به میرزایی بسته، گران ترین هزینه ها رو به بدنه توآ وارد کرده و خودش رو همه چیز میدونه! سبک کذایی "هنا توآ" حاصل تلاش های ایشون در ضربه زدن به توآست... البته اگر سبک مستقلی با معلومات خودشون با فلسفه ای متفاوت و نگرشی نو و مقبول جامعه رزمی ارائه میدادند قابل احترام بود ولی ایشون با دروغ بافی در این مورد که اکنون هم با میرزایی رابطه داره و سواستفاده از هنر توآ سبکی کذایی ایجاد کرده!

البته سعی می کنم از این لحظه، زحمت پاسخ افرادی رو که زبان به فحاشی و حرف های احساساتی باز می کنن به خودشون واگذار کنم! :))
 

ghoghnus-toa

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
342
لایک‌ها
733
همراه امیدوارم به کارت تو این تایپیک ادامه بدی
خود من سوالای زیادی ازت دارم در مورد بدنسازی و ... که تو سبک شما انجام میشه
منم سبکی کار می کنم که خیلیا من دراوردی میدونن ولی هیچ وقت جرات مبارزه با سبک من دراوردی ما روندارن و تنها دلخوشی اونا اینه که قدمت سبکشون به زمان دایناسورها میرسه
دوستان قدیمی هم بهتره بیش تر مراعات کنن
هر کسی حق داره نظراتشو بده

ممنونم، چون واقعا دلسرد شده بودم. میخای حرف بزنی یهو همه میریزن رو سرت میگن ما کهنه تریم! من فکر میکردم اینجا یه انجمن علمیه!
 

ghoghnus-toa

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
342
لایک‌ها
733
من کم کم دارم احساس گناه می کنم. جناب میلاد شما جایگاه بلندی دارید در این تاپیک و خللی به آن وارد نخواهد شد. جناب ققنوس توآ هم فکر می کنم از بنده رنجیده باشند و مقداری ناراحت باشند، ضمن اینکه ایشان فرد محترمی هستند و اصلا بحث نباید به اینجا می کشید.

امیدوارم خاطرات بد گذشته تکرار نشه.

بنده اصلا از شما رنجیده نیستم، بداخلاقی به پشتوانه ی قدمت مرا آزار میدهد. ممنون از مطالب علمی و نظری شما
 

Abtin 63

کاربر فعال هنرهای رزمی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
21 آپریل 2012
نوشته‌ها
1,169
لایک‌ها
3,286
در ثانی، جناب آبتین بنده هم با شما در مورد آزادی بیان موافقم و شما هر دین و آیین و طریقتی که دارید برای من مسلمان قابل احترام است، چه در دین من آزادی مرام و اندیشه والاترین گهر است. بنده هم متقابلا نظر خود را بیان کردم و امیدوارم از این بابت مورد شماتت نباشم و شما هم متقابلا آزادی اندیشه رو برای سایرین مدنظر داشته باشید. شما فرمودید چرا میرزایی به نقد بودا نشسته است؟! حقیر عرض کردم: وقتی شما می توانید نوشته های او و اندیشه های هر کسی را منتقدانه محک بزنید، به سایرین هم این اجازه و امکان را بدهید! فقط همین... اینکه فرمودید نظر بنده یا مکتبم در مورد سیر تناسخ ساده انگارانه است، فقط به ذکر همین نکته بسنده می کنم که بنده حدود ده سال پیش در مورد تناسخ برای چندین سال تحقیق کردم. هم تناسخی رو که مکتب های سنتی خاور دور به اون معتقدند و هم تناسخی رو که بصورت مدرن توسط اکنکار مطرح شده مورد مطالعه قرار دادم. البته اینها برای بنده اظهار فضل نیست بدین علت که کار و زندگی ام فلسفه است و بر چنین فردی لازم است که تحقیق و پژوهش کند. امیدوارم توانسته باشم با این قلم کمر شکسته و زبان الکن، برداشت خود را به حضور رسانده باشم...

خب ممنونم از شما برای اینکه نگاه دوباره ای به این بحث داشتید.

بنده هم از شما می آموزم و هدف هم همین تبادل عقاید است. راستش بنده البته بودایی نیستم و اصالتا از خانواده ای زرتشتی به دنیا آمدم. علاقه ام به آیین بودیسم و مشتقاتش به این دلیل است که آنرا دارای مبانی درستی می دانم هر چند که تعصبی هم برای اثبات جزییات این آیین ندارم. یعنی درصدد اثبات مساله تناسخ یا موارد جزیی و کلی دیگر نیستم. حتی شما اگر به مساله تناسخ باور هم نداشته باشید می توانید طریقت بودایی را طی کنید و از مواهبش بهره ببرید. از طرف دیگر شاید هم عقیده باشید با من که اساسا ابراز عقیده راجع به دنیای پس از مرگ، اثبات ناپذیر است. ما از دریچه ی دینی که به آن معتقدیم به چنین مسائلی می نگریم و ...

نکته ای که در نقد اندیشه جناب میرزایی مد نظر بنده بود، در واقع این نبود که ایشان به چه حقی بودیسم را نقد می کنند و ... (شاید به شکل مبهمی حرف زده باشم و منجر به سوتفاهم شده باشد). از دیدگاه شخصی بنده، هر کسی حق دارد پیرامون هر موضوعی بیاندیشد و اظهار عقیده نماید. چیزی که قصد داشتم بگویم این بود که در فصل پایانی کتاب کاراته و ذن کاراته، اولا دلیلی برای انکار و نقد بودیسم با آن روش نمی یابم (یعنی جامعه ما هیچ درگیری مستقیمی با این آیین و مشتقاتش ندارد که منجر به عواقب و خطراتی از جانب آن باشد)، ثانیا به عقیده بنده نقد جناب میرزایی بر بودیسم اساسا نقد صحیحی نیست به دلایلی که عرض می کردم.

و خب این ها نظرات شخصی بنده بود و تا آنجا که برایم مقدور بود سعی کردم مستدل، بی طرفانه و منطقی باشد.
قضاوت هم به عهده خوانندگان.

از شما هم ممنونم که حوصله کردید و مطالعه کردید و نظرتان را فرمودید.
 

ghoghnus-toa

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2013
نوشته‌ها
342
لایک‌ها
733
خب ممنونم از شما برای اینکه نگاه دوباره ای به این بحث داشتید.

بنده هم از شما می آموزم و هدف هم همین تبادل عقاید است. راستش بنده البته بودایی نیستم و اصالتا از خانواده ای زرتشتی به دنیا آمدم. علاقه ام به آیین بودیسم و مشتقاتش به این دلیل است که آنرا دارای مبانی درستی می دانم هر چند که تعصبی هم برای اثبات جزییات این آیین ندارم. یعنی درصدد اثبات مساله تناسخ یا موارد جزیی و کلی دیگر نیستم. حتی شما اگر به مساله تناسخ باور هم نداشته باشید می توانید طریقت بودایی را طی کنید و از مواهبش بهره ببرید. از طرف دیگر شاید هم عقیده باشید با من که اساسا ابراز عقیده راجع به دنیای پس از مرگ، اثبات ناپذیر است. ما از دریچه ی دینی که به آن معتقدیم به چنین مسائلی می نگریم و ...

نکته ای که در نقد اندیشه جناب میرزایی مد نظر بنده بود، در واقع این نبود که ایشان به چه حقی بودیسم را نقد می کنند و ... (شاید به شکل مبهمی حرف زده باشم و منجر به سوتفاهم شده باشد). از دیدگاه شخصی بنده، هر کسی حق دارد پیرامون هر موضوعی بیاندیشد و اظهار عقیده نماید. چیزی که قصد داشتم بگویم این بود که در فصل پایانی کتاب کاراته و ذن کاراته، اولا دلیلی برای انکار و نقد بودیسم با آن روش نمی یابم (یعنی جامعه ما هیچ درگیری مستقیمی با این آیین و مشتقاتش ندارد که منجر به عواقب و خطراتی از جانب آن باشد)، ثانیا به عقیده بنده نقد جناب میرزایی بر بودیسم اساسا نقد صحیحی نیست به دلایلی که عرض می کردم.

و خب این ها نظرات شخصی بنده بود و تا آنجا که برایم مقدور بود سعی کردم مستدل، بی طرفانه و منطقی باشد.
قضاوت هم به عهده خوانندگان.

از شما هم ممنونم که حوصله کردید و مطالعه کردید و نظرتان را فرمودید.

ممنون از شما،

البته اینکه دنیای پس از مرگ قابل اثبات نیست، برای بنده مفهمو نیست. چون راه اثباتش در برخی مکتب های فلسفی مشخص و مبرهنه ولی به قول شما اینجا مکان نفی یا اثبات این موضوع نیست.
در مورد میرزایی هم که بنده دلیل رو در همون پست اول قرار دادم، دلیلی که به نظرم آمد.

باز هم ممنون از حسن نظر شما و احترام کامل نسبت به عقاید شخصیتون
 
بالا