برگزیده های پرشین تولز

بهترین روش تست کارت گرافیک از نظر شما؟

کدام روش تست را برای کارت گرافیک از نظر شما مناسب تر است؟


  • Total voters
    23
  • Poll closed .

sanaka

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
865
محل سکونت
Under World
درود دوستان
پیچیده ترین روش ممکن :
مدت زمان تلف شده 30 ثانیه .
حجم نرم افزار 60MB .

نرم افزار "سیستم تست خودکار حافظه" یا MATS (Memory Automated Test System) . این نرم افزار مخصوص کارتهای انویدیا هستش و ابتدا فقط توسط خود انویدیا استفاده میشد اما بعد مدتی از یه طریقی که برای ما مهم نیست به بیرون درز کرد . متس ورژنای مختلف داره که هر ورژن یک سری از کارتهارو پشتیبانی میکنه که تو عکسای زیر کاملا مشخصه .

مشاهده پیوست 1317266
مشاهده پیوست 1317265


من لینک دانلود ورژن 367.38.1 رو براتون قرار میدم که میتونید باهاش مموری گرافیکهای نسل 1000 و پایینتر تا نسل 600 رو تست کنید بجز 1050 و 1030 . البته شما میتونید با دانلود این کرک و انجام کاری که در ادامه میگم ورژن نرم افزارو به 400.184 ارتقا بدین و حتی مموری گرافیکهای نسل 2000 و 1660 و 1650 هم باهاش تست کنید . توصیه میکنم حتما ورژن نرم افزارو به 400.184 ارتقا بدین که حتی برای تست کارتهای مدل پایینتر مثل 1000 هم تست دقیقتری انجام بگیره .


روش استفاده از نرم افزار :
اول باید فایل mats.img رو با استفاده از نرم افزار Rufus بریزید رو فلش . نیازی هم نیست هیچ تنظیماتی برای روفوس تعیین کنید .
بعد فایل کرک رو از حالت فشرده خارج کنید که داخلش دوتا فایل به اسم mats و mods که هردو فایل باید کپی بشن تو آدرس زیر .
وارد درایو فلش بشین . بعد وارد پوشه "mods" بشین . بعد وارد پوشه "367.38.1" بشین و اون دو فایلو اینجا کپی کنید . از پیغامی هم که براتون میاد گزینه Replace انتخاب کنید تا این دو فایل جایگزین فایلهای قبلی بشن .


حالا باید فلشو بزنید به سیستم و باهاش بوت کنید . اما این عمل بوت باید بصورت CSM/Legacy انجام بشه نه UEFI . الان خیلی از بایوس ها Boot Mode روی حالت UEFI & Legacy/CSM هستش و موقع بوت هر دو نوع پشتیبانی میشه ولی اگر فقط رو حالت UEFI باشه به مشکل میخورید چون این نرم افزار بر پایه لینوکس هستش و فقط از طریق Legacy/CSM بوت میشه و شمارو تو یه محیط لینوکسی میبره . نگران این نباشید که من لینوکس بلد نیستم چون به محض بوت از روی فلش عمل تست باید بلافاصله بدون هیچ گونه تعامل با کاربر شروع و تموم بشه برای همینم بهش میگن سیستم تست خودکار حافظه .


بعد اتمام کار اگر پیغام PASS اومد یعنی حافظه گرافیک مشکلی نداره ولی اگر پیغام FAIL اومد یعنی حافظه گرافیک مشکل داره و برای اینکه ببینید تو کدوم چیپ و چه تعداد ارور وجود داره باید دستور report.txt تایپ کنید و اینتر کنید . عین عکسای زیر . حالا اینکه فهمیدن چیپ ایراد دار بر اساس خلاف عقربه های ساعته و باید با چه دستگاهی چه شابلونی تعویض بشه و هر کانال دوتا مجرا داره و هر مجرا سه تا کانال داره و این خطا چقدر تو نتیجه نرم افزار بنچمارک تاثیر داره دیگه اینا بدرد من مصرف کننده نمیخوره . چیزی که برای من خریدار معمولی مهمه اینه که بفهمم کارت تو محیط و شرایط نامناسبی بوده که به مموریش آسیب وارد شده باشه یا خیر .

مشاهده پیوست 1317272 مشاهده پیوست 1317273 مشاهده پیوست 1317274


یه نکته ای هم بگم الان بعضی از دوستان میان میگن این تست جامع نیست این تست نتیجش دروغه این تست کارت AMD پشتیبانی نمیکنه این تست خیلی حرفه ایه این تست .... . به حرف این دوستان که ترش کردن تا این تستو دیدن و خواستار هرچه زودتر بسته شدن تاپیک هستن اصلا توجه نکنید . اینا فقط میخوان پز تخصص بالاشونو بدن . ده بیست صفحه هم در مجموع دو تاپیک گفتن کارت گیم از کارت ماینی خطرناکتر که فقط میخندیدم به حرفاشون . من این تستو بهتون معرفی کردم اصلا نیازی هم نیست ادمین محترم hwt اجباریش کنن . اگر خواستین این تست رو از فروشنده درخواست کنید به داستانایی هم که بعد نتیجه FAIL قراره براتون بهم ببافه توجه نکنید . فکر نکنم این تست خیلی کم حجم 30 ثانیه ای سختتر از اون همه تست حجیم به مدت 30 دقیقه باشه .


توصیه میکنم موقع انجام تست کابلای ساتا از روی مادربرد جدا بشن همینطور دستگاهای USB حافظه دار . ضمنا برا تست گرافیکی که خروجی تصویر نداره باید از گرافیک آنبرد سیستم اینتل نسل 3 به بالا استفاده بشه . من اگر نسخه ای از این نرم افزار پیدا کردم که کارتای نسل 3000 هم ساپورت کنه قرار میدم حتما . بنظرم این تاپیک برای همیشه باز باشه تا اگر کسی چیزی میدونه در مورد تست گرافیک و دردش نمیگیره با بقیه به اشتراک بزار .
برای کارتهای سری 3000 باید از نسخه 455 استفاده بشه فایلش رو آپلود کردم رمز فایل اسم یوزر خودم هست sanaka
تست شده روی 3080

 

فایل های ضمیمه

  • z.jpg
    z.jpg
    89 KB · نمایش ها: 19
Last edited:

mahdian57

کاربر فعال بخش فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
2 مارس 2009
نوشته‌ها
6,303
لایک‌ها
10,749
محل سکونت
تهران
یعنی کرک لازم نداره؟
 

mostafajan

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2009
نوشته‌ها
1,871
لایک‌ها
1,008
محل سکونت
تهران
برای کارتهای سری 3000 باید از نسخه 455 استفاده بشه فایلش رو آپلود کردم رمز فایل اسم یوزر خودم هست sanaka
تست شده روی 3080



یه سوال
شما با همون نسخه 400 برای کارت سری 3000 تست میگیری چه پیغامی دریافت میکنی ؟
آیا میگه این نسخه از نرم افزار برای این معماری مناسب نیست یا اونم پیغام PASS میده .
میخوام بدونم فایلی که گذاشتین معتبره یا نه . من این فایل شمارو ریختم داخل فلش اصلا وارد مرحله تست نشد .
 
Last edited:

sanaka

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
865
محل سکونت
Under World
یه سوال
شما با همون نسخه 400 برای کارت سری 3000 تست میگیری چه پیغامی دریافت میکنی ؟
آیا میگه این نسخه از نرم افزار برای این معماری مناسب نیست یا اونم پیغام PASS میده .
میخوام بدونم فایلی که گذاشتین معتبره یا نه . من این فایل شمارو ریختم داخل فلش اصلا وارد مرحله تست نشد .
بنده اصلا نسخه ۴۰۰ رو تست نکردم چون مناسب کارتم نبود
اتومات وارد صفحه تست میشه و بعدش نتیجه تست میاد که PASS زده بود
همون کاری که گفتید رو انجام بدید ایمیج ۳۶۷ رو رایت کنید و به جای نسخه ۴۰۰ مستقیم فایل های ۴۵۵ رو replace کنید و کاری به ۴۰۰ نداشته باشید کلا از فایلش استفاده نکنید
شخصا تست کردم اوکی بود
برا کارتهای rtx 4000 هم از نسخه ۵۲۰ باید استفاده بشه اون رو هم لازم شد آپلود میکنم
 
Last edited:

XPgame

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2020
نوشته‌ها
182
لایک‌ها
52
محل سکونت
تلگرام !
بهترین تست اجرای گیم هست
نه واقعا، امیر جان الان درسته که تو یوتیوب گیم ها به عنوان یک بنچ مارک نشون داده میشن که این گرافیک تو گیم های مختلف چه فریمی میگیره اما جوری که گیم ها بیلد میشن و سیستم lod و نورپردازی متفاوتی داشته باشن همه چی رو خراب می‌کنه اللخصوص که چیزی داریم به اسم OPTIMIZE کردن اینکه بازی مثل Medium زمانی که اومد هیچ گرافیکی بازی رو اجرا نمی‌کرد مشکل از گرافیک ها نبود بازی بود که خیلی مشکل داشت، همیشه از گرافیک نیست
 

XPgame

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2020
نوشته‌ها
182
لایک‌ها
52
محل سکونت
تلگرام !
طبق تاپیک قبلی به آدرس : https://forum.persiantools.com/threads/نظر-سنجی-در-مورد-فرآیند-فروش-کارت-گرافیک.993680/

عزیزان فعال غالبا به تغییر قوانین فروش کارت گرافیک در فروم نظر مثبت داشتن.
تو اون تاپیک عرض کردم که
ما میدونیم که این قوانین باز قابلیت دور زدن داره و نتایج اون ممکنه صددرصد کمک کننده به خریدار و یا حتی فروشنده نباشه اما
1-به شفافیت وضعیت کالا کمک میکنه
2-فروشنده ممکنه با توجه به اینکه نیاز هست وقت بیشتری نسبت به تست کالا اختصاص بده نسبت به وضعیت کالاش اطلاعات بیشتری به دست بیاره
3-خریدار متوجه این مساله میشه که فروشنده با توجه به اینکه زحمت کشیده و این تست رو انجام داده یعنی هم نسبت به کالاش مطمئن هست و هم اینکه برای وقت خریدار ارزش قائل هست و این تست ها رو در معرض قضاوت گذاشته.

با ذکر موارد بالا بازهم باید این مساله یادآوری بشه که :
1-این تست ها هیچگونه سلب مسئولیتی برای فروشنده ایجاد نمیکنه
2-این تستها هیچ گونه سلب مسئولیتی برای خریدار هم اینجاد نمیکنه
3-این تستها ممکنه خرابیهای احتمالی پنهانی رو آشکار کنه

نتیجه اینکه این تاپیک بیشتر نظر کاربران و خریدار رو شاید خیلی شامل نشه.
بیشتر هدف یک دور همی برای دوستان متخصصی هست که قراره بیان داخل اینجا و به ما بگند بهترین راهکار کدام راهکار هست تا به یک فرآیند استاندارد در تست گرفتن ها برسیم.
بر اساس اون فرآیند ما قوانین فروش کارت گرافیک رو تغییر میدیم و کلیه تاپیک هایی که بعد از نتیجه گیری این تاپیک و نوشتن قوانین جدید برای کارت گرافیک ایجاد یا به روز رسانی یا آپ میشند شامل اون قوانین خواهند بود و براساس همون قوانین ملاک قضاوت مدیران قرار خواهند گرفت.

با توجه به این مساله که به هر حال تست
1-خیلی وقت گیر نباشه
2-خیلی نصب پیچیده و سختی نداشته باشه
3-چه شرایطی برای تست نیاز هست
لطفا راهکارهاتون رو با ما در میون بزارید تا وقتی که این بخش سر پا هست یک قوانین خوب و به روز از کارت گرافیک رو داشته باشیم .

بعد از اینکه دوستان کارشناس به چند نظری رسیدن و راهکارهای مختلف رو بررسی کردیم . تو همین تاپیک نظر سنجی میزاریم
و دوستانی که نظراتشون داخل این تاپیک ثبت شده بود رو برای رای گیری گزینش میکنیم و نهایتا رای گیری رو با دوستان متخصص به جمع بندی میرسونیم.

این تاپیک هم احتمالا با توجه به اینکه دسترسی فروم همچنان کمی سخت هست تا 10 ام بهمن ادامه خواهد داشت.
شخصا 3ds mark منو کمک کرده که گرافیک زیاد عوض می‌کنم یکروز کامل تحت فشار بزارم score ای که نرم افزار بهم میده رو انلاین با بقیه گرافیک ها مقایسه و ببینم چند چندم
 

rax

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2004
نوشته‌ها
10,525
لایک‌ها
2,346
محل سکونت
تهران
اما الان شما میگین که این کارتا رو میبرن حموم التراسونیک بعد خمیر و پد بیکیفیت براش استفاده میکنن آخرم یه برچسب پلمب میزنن رو یکی از پیچاش که مشتری دلش قرص باشه
البته حمام اولترا سونیک نمیبرن! حمام اولترا سونیک برای بردیه که لیکویید دمج داره! برای یه برد که صرفا کثیفه و سایزشم اینقدر بزرگه حموم معمولی میبرن! شوخی هم نمیکنم ها! هیچ خطری هم نداره! میبرن تو حموم و شیلنگ رو میکنن توش (البته بدون) و با مسواک و برس و مایع دستشویی میوفتن به جونش:ROFLMAO: بعدشم با گیره اویزونش میکنن به بند! خشکتر که شد روش رو سشوار یا هیتر میگیرن! خیلی پروسه خنده داریه وقتی بار اول ببینید
 

rax

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
15 دسامبر 2004
نوشته‌ها
10,525
لایک‌ها
2,346
محل سکونت
تهران
درود
چنتا نکته


اگر میخواید خرید کنید از یوزر امتیاز بالا خرید کنید . هرچی امتیاز بالاتر مطمئنتر . حتی یه فیدبک طوسی یا قرمز نداشته باشه . زیر 100 امتیاز با واسطه لیون . من میدونم الان دوستان میگن ما از یوزر 1000 امتیازی خرید داشتیم سرمون کلاه گذاشت ولی اگر تاپیکای شکایتو دیده باشین درصد بالایی از یوزرایی که مرجوع نمیکنن امتیاز زیر 100 هستن یا اگرم بالای 100 هستن ولی منفی دارن یا اینکه قبلا یه اکانتش بن شده یه اکانت جدید ساخته بوسیله رفقا امتیازشو تو یه مدت کوتاهی آورده بالا .
من همه پستای تاپیک رو نخوندم ولی چند نکته رو بگم! درمورد تست مموری خیلی متکی به نتایج یه نرم افزار نباشید! DRAM و نحوه ادرس دهی و تستش کلا یکم پیچیده تر ازاینه که به روش یونیورسال براش تعریف شده باشه! حتی بردهای قدیمیتر با مموری کنتلر 100برابر ساده تر هم الان کلی مشکلات برای تست دارن چه برسه یه کارت گرافیک مدرن و پیچیده! چیزی که مشخصه اگر کارت ایرادی داشته باشه بالاخره یه جایی خودشو نشون میده! از ارتیفکت مداوم گرفته تا کرش و سایر مسائل! تست کردنش بصورت بلاک به بلاک ضرری نداره ولی لزوما نتیجه قطعی نمیده!

درمورد تست تو محیط با دمای پایین هم 100بار دوستان نوشتن هم بحث هست! اولا از بیخ دمای کارت چه اهمیتی داره؟:ROFLMAO: فرضا یه کارتی دماش 95درجه است! درمورد هات اسپات روی gpu صحبت نمیکنما! درمورد دمای اوریج کارت صحبت میکنم! یه کارت گرافیک دمایی که داره هیچ اهمیتی نداره! چیزی که مهمه دمای هات اسپات در قیاس دمای ماکزیمم جانکشن ها و امثالهم ائه! از همه مهمتر دمای vrm ها و مموری! اونم در حدی که اگر مثلا دمای مموری 90 بود بگیم کارت خرابه یا زیر بار شدید بوده یا هر ایراد دیگه ای روش بزاریم! ذاتا وقتی مکس 110-115 داشته سازنده به چپش گرفته و کولینگ رو بهتر نکرده! توی ماین البته یکم ترسناک میشه ولی سوال من از شما اینه که ایا ترسناکتر از کارتهای OEM دل و اچ پی هستش که ساختارشون در حد پیت حلبیه و کولینگ در حدی که اصلا انگار فن و سینگ روشون وجود خارجی نداره و تو همین بازار خودمون مثل نقل و نبات روی کیس های وارداتی میفروشن و میفروختن! یه نفرتون امده بگه این کارت ها رو باید انداخت دور طبق این نتایج و این تفسیرات؟:ROFLMAO:
تو یه کارت گرافیک کولینگ تابع قوانین فیزیکه! یه گرمایی هست بسته به مصرف کارت (که از غذا کارت های رده بالا خیلی تخمیتر هستن از این نظر و خنده داره که همین دوستان حساس میان کارت تاپ لاین OC میخرن به امید اینکه حتی اگر ماین یا بازی سنگین شده باشه بهتره!:ROFLMAO: کارتی که مصرفش در حالت عادی 150وات بوده رو دوستان کردن 250وات و فکر میکنن که کولر بزرگتر و برند معروفتر جبران کرده اینو!) و ظرفیت گرمایی هیت سینک و گردش هوا! قسمت دوم اختلاف بین دمای محیط و کارت رو هم شامل میشه! پس اینکه ما محیط رو خنک کنیم خیلی چیز خاصی رو حل نکرده! مشکل اصلی دید دوستان به سلامت یه کارته که تابع قوانین فیزیکه! من شخصا بخوام یه کارت گرافیک بخرم فقط و فقط کارت رو میبرم زیر بار و دستمو میگیرم پشت کارت ببینم چقدر گرما ازش خارج میشه و بعدش قیاس میزنم با دمایی که نرم افزار موقع تست نشونم میده! شما بگو اصلا کارت 90درجه اس ولی فنش داره خوب گرمارو منتقل میکنه و تو مدت زمان نسبتا طولانی هم زیر بار سنگین کارت اوکیه!

مشکل بحث هایی که الان داره میشه اینه که ما انسان هایی هستیم که اولا باید اول تجربه کنیم و بگاج بریم و اون تجربه بشه برامون خرزوخان و بارها و بارها تو پاچمون بره (مثال قشنگش زمان پنتیوم4 ائه! اون زمان چیپست های مادربرد بسته به مدل محدودیت برای کارایی cpu ایجاد میکردند! طبیعتا ارزونترین چیپست ها via و sis های رده پایینی بودن که گرافیک داغون انبرد هم داشتن و اینا هم خیلی پرفروش بودن! ملت گوسفند (بلا نسبتا دوستان اینجا) برای پردازنده های رده بالاشون اینارو میخرند بدون توجه به اینکه چرا هر شرکتی رده مختلف برای چیپست گذاشته و تهش این شد تجربه بد که هر جایی گرافیک انبرد روی برد دیدن بدونن بده! نه از روی منطق و مشخصات و تحقیق! بلکه از روی جبران خریت گذشته ها هر وقت گرافیک انبرد میدیدن نمیخردن! این ماجرا ادامه پیدا کرد تا زمان سوکت 1155 و H61 که کلا 2نسل بود گرافیک امده بود توی پردازنده و حداقل 4نسل بود که این ماجرای چیپست با پرفورمنس کمتر دیگه وجود خارجی نداشته! یه سری برد تو بازار ما امد که مصداق بارز توهین به شوعور بشریت بود به اسم P61 که حدود 50%گرونتر از H61 بود! دقیقا همون برد H61 بدون پورت های گرافیک! و جالبه پرفروشترین قطعه بازار همین بود! بعد شما دارید از نحوه رفتار فروشنده با خریدار صحبت میکنید)
مثال بعدی درمورد این سری 7000 که amd عرضه کرده و دوستان الا و بلا وقتی میخوان سیستم ببندن میرن سراغ احمقانه ترین قطعات! طرف 20تومن پول برد میده! 6تومن واترکول! 4تومن فن اضافی و خمیر و غیره! که فقط بتونه 7900X رو خنک کنه همیشه روی 100 درجه (که از نظر amd کاملا هم عادیه) نباشه! حالا همینا بهشون بگی داداش 7950X بخری و برد 6تومن و با فن 500 هزار تومنی و بزاری روی eco مود 115وات (حالا نگفتم 65وات) و 2-3% نهایتا پروفورمنس از دست بدی و پردازنده هم روی 50-55 درجه کار کنه با همین ست اپ و در نهایتا باز 30درصد از اون ست اپ قبلی سریعتره! مصرف زیر 120 وات در قیاس با مصرف بالای 200وات 7900X ! از سولاخ سوزن دمای کارت گرافیک تو میریم ولی در دروازه استفاده از چیپ توی بهینه ترین وبصرفه ترین حالت ممکنش تو نمیریم!
 

mostafajan

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2009
نوشته‌ها
1,871
لایک‌ها
1,008
محل سکونت
تهران
شما که اینقدر روی این متد تستون اصرار دارین
میشه یه کارت سری rtx 2000یا سریrtx 3000 با همین ورژنی که دارین تست کنید و نتیجه رو اعلام کنید

آقا ابراهیم این روشی که باهاش سری 2000 و 3000 تست میکنیم اشتباهه یا درست .
 

saeed0c

Registered User
تاریخ عضویت
20 فوریه 2010
نوشته‌ها
5,598
لایک‌ها
1,350
خوب بعد چندین روز که پرشین تولز باز نمیشد با ایرانسل تونستم فورومو ببینم.

خود برنامه های ماین یک نوع تست مموری و کارت گرافیک نیستن؟ 48 ساعت با فرکانس دیفالت بزارید تست کنید؟!

یه مورد دیگه

تست یک ماهه بزارن فروشنده ها عمده (ماینرها یا نماینده های فروششون(دوستم داده بفروشم! از این حرفا))با مقادری مبلغ بالاتر. پیشنهاد خودم 30 الی 40 درصد بالاتر قیمت. یک لیبل پلمپ هم بزنن روش.
 

hulk_man

Registered User
تاریخ عضویت
11 آگوست 2010
نوشته‌ها
1,296
لایک‌ها
313
محل سکونت
تهران
کاملا درسته . مشابه همین حرف شما دو تجربه داشتم من

یک بار گرافیک اول ارسال واسه کسی فرستادم . طرف گیر داده بود که چرا هزینه پست شده اینقدر ! من گرافیک رو نمیخام .
که انگار دو مسیر کرایه بیافته گردن من هیچی به هیچی
انگار من تایین میکنم پست چقدر هزینه بگیره .

یا یک بار دیگه خارج از انجمن گرافیک فروختم به یک بنده خدایی .
اومد پیش خودم گرافیک رو قشنگ واستش تست زدم دادم رفت .
رفت خونه خودشون هر کاری میکرد گرافیک تصویر نمیداد . کلی هم غـُر میزد که سرم کلاه گذاشتی و حرف های زشت دیگه .
بعد متوجه شدم آقای مهندس مون برق 6 پین رو وصل نکرده بودن به گرافیک .
به منم میگفت من گیمرم و خدای کامپیوتر .

دیگه به صرف اینکه طرف اسمش خریداره نباید همه نکات منفی بره سمت فروشنده
حقیقتش من با خاطر جمعی معمولا اینجا معامله میکنم.
ولی از تو دیوار با 99% نگرانی ... حتی کالای نو
بله بی اطلاعی یا پشیمونی که زیاد هست اما متاسفانه این سایت و سایت های دیگه تا خریدار شکایت کنه حق می دنش بهش البته من خوشبختانه مورد چندانی نداشتم یا اگه بوده بعدا خود طرف گفته پشیمون شدم الکی بهونه اورده بودم اما چن تن از دوستان دیدم که حق باهاشون بوده
اما من بر فرض با اینکه توی ایسام طرف توی عنوان اگهیش زده بود دستگاه فلان مشخصات داره اما نداشت باز توی شکایت گفتن دلیل خیلی موجهی برای مرجوع کردن کالا نیست سریع هم پول بهش دادن حق حساب زیاد خودشونم برداشتن جالبه در حالت شکایت اگه ببازید هم امتیاز مثبت برای فروشنده از جانب خودشون ثبت می شه حتی یعنی نمی تونید امتیاز منفی هم دیگه بهش بدید کلا عدالت کجاست من نمی دونم
یا توی خرید بعدیم توی قاب بازی اصل یک بازی دیگه بود که با این اوضاع درپیت سایت ایسام دیگه بیخیال شکایت شدم
یا ایسام می گه 4 روز حق ارسال داره بعدش پول به شما می ده اما 10 روزم بگذره باز به طرف فرصت می ده ارسالش کنه تا حق حساب خودش برداره

چون دیدم خیلی ها از ایسام تعریف می کردن که پول پیش خودش نگه می داره خواستم بگم فقط اون مزیتش اینکه طرف نمی تونه کلا جنس نده یا یک چیزی دیگه(اجر) جاش بفرسته شایدم بتونه بعد بگه داره دروغ می گه و ایسام هم تایید بزنه 😁
 
Last edited:

Cyrus_2548

Registered User
تاریخ عضویت
15 فوریه 2019
نوشته‌ها
370
لایک‌ها
210
محل سکونت
همدان
پیشنهاد من 10 دقیقه تست فورمارک یا بنچمارک کامل Superposition با نمایش مشخصات کامل از Afterburner هست. نصب بازی های سنگین یا 3D-MARK که دوستان گفتن بدلیل سرعت پایین اینترنت و زمان گیر بودن برای خیلی ها ممکن نیست. بجز اینها چند روز تا 1 هفته هم به خریدار زمان تست کردن داده بشه.
 

hwt

کاربر قدیمی پرشین تولز*مدیر سخت افزار
مدیر انجمن
مدیر انجمن
تاریخ عضویت
11 آگوست 2004
نوشته‌ها
15,953
لایک‌ها
2,415
دوستان یه نکته رو راجب بازی در نظر داشته باشند .
اونم اینه که آیا تست بازی شرایط یکسان ایجاد میکنه یا نه .
تنظیمات کارت گرافیک داخل setting اگر توسط خود بازی تعیین بشه چطور میشه به جواب یکسان رسید؟
من ممکنه مانیتورم 4k باشه خود بازی اتومات تنظیمات رو روی اون سوییچ کنه . یکی 1080 باشه یکی مانیتور 20 اینچ با رزولیشن پایین تر باشه . تعدد نتیجه آیا تاثیری در درست و خراب بودن کارت گرافیک میتونه داشته باشه یا خیر؟
نکته بعدی اینه که بازی راجب یک نرم افزار سبک هم نیست . معمولا بازیها سنگین هستند و اگر فروشنده اون بازی رو نداشته باشه شاید مجبور بشه دانلود کنه و نصب کنه.
از همه بدتر اینه که خیلی از سیستم های تست همکاران ممکنه سایر مشخصات حداقلی اجرای اون بازی رو نداشته باشند.
به هر حال ما اینجا میخوایم از فروشنده یک کاری رو انجام بده و به شکل یک فرایند قابل انجام باید ازش بخوایم که کارو انجام بده . به نظرم بازی یکم دست فروشنده رو میبنده .
 

mg6

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2012
نوشته‌ها
2,161
لایک‌ها
1,627
محل سکونت
اهواز
دوستان یه نکته رو راجب بازی در نظر داشته باشند .
اونم اینه که آیا تست بازی شرایط یکسان ایجاد میکنه یا نه .
تنظیمات کارت گرافیک داخل setting اگر توسط خود بازی تعیین بشه چطور میشه به جواب یکسان رسید؟
من ممکنه مانیتورم 4k باشه خود بازی اتومات تنظیمات رو روی اون سوییچ کنه . یکی 1080 باشه یکی مانیتور 20 اینچ با رزولیشن پایین تر باشه . تعدد نتیجه آیا تاثیری در درست و خراب بودن کارت گرافیک میتونه داشته باشه یا خیر؟
نکته بعدی اینه که بازی راجب یک نرم افزار سبک هم نیست . معمولا بازیها سنگین هستند و اگر فروشنده اون بازی رو نداشته باشه شاید مجبور بشه دانلود کنه و نصب کنه.
از همه بدتر اینه که خیلی از سیستم های تست همکاران ممکنه سایر مشخصات حداقلی اجرای اون بازی رو نداشته باشند.
به هر حال ما اینجا میخوایم از فروشنده یک کاری رو انجام بده و به شکل یک فرایند قابل انجام باید ازش بخوایم که کارو انجام بده . به نظرم بازی یکم دست فروشنده رو میبنده .
داداش خیلی سختش کردی :دی کلا وسیله الکترونیکی چه تضمینی هست فردا کار کنه؟
تست فورمارک خطرناک ترین تست برای کارت گرافیک هست و کلی تاپیک توی ردیت و فروم های مختلف وجود داره که ملت از سر کنجکاوی کارت سالم رو با این برنامه خراب کردن
فورمارک نرم افزار خطرناکیه! هیچ برنامه رندرینگ و تست و بازی چنین فشاری که فورمارک به کارت وارد می کنه، وارد نمی کنن فورمارک منسوخ و قدیمی شده اس به هیچ عنوان معیاری برای سلامت کارت نیست
تست های جدیدتر مثل استرس تست 3dmark و superposition کاملا برای تست کافی و معقول هستند
 

sanaka

Registered User
تاریخ عضویت
5 نوامبر 2012
نوشته‌ها
1,863
لایک‌ها
865
محل سکونت
Under World
بنظرم کلا 2 تا تست باشه و بیشتر از این نیازی پیچیده کردنش نیست
ابزار تست سلامت Vram به نام Mats که بالا لینکش رو گذاشتیم
تست 3Dmark fire strike extreme
کلا furmark غیراصولی به کارت فشار میاره و ممکنه باعث خرابی بشه چون استاندارد نیست
 

hulk_man

Registered User
تاریخ عضویت
11 آگوست 2010
نوشته‌ها
1,296
لایک‌ها
313
محل سکونت
تهران
دوستان یه نکته رو راجب بازی در نظر داشته باشند .
اونم اینه که آیا تست بازی شرایط یکسان ایجاد میکنه یا نه .
تنظیمات کارت گرافیک داخل setting اگر توسط خود بازی تعیین بشه چطور میشه به جواب یکسان رسید؟
من ممکنه مانیتورم 4k باشه خود بازی اتومات تنظیمات رو روی اون سوییچ کنه . یکی 1080 باشه یکی مانیتور 20 اینچ با رزولیشن پایین تر باشه . تعدد نتیجه آیا تاثیری در درست و خراب بودن کارت گرافیک میتونه داشته باشه یا خیر؟
نکته بعدی اینه که بازی راجب یک نرم افزار سبک هم نیست . معمولا بازیها سنگین هستند و اگر فروشنده اون بازی رو نداشته باشه شاید مجبور بشه دانلود کنه و نصب کنه.
از همه بدتر اینه که خیلی از سیستم های تست همکاران ممکنه سایر مشخصات حداقلی اجرای اون بازی رو نداشته باشند.
به هر حال ما اینجا میخوایم از فروشنده یک کاری رو انجام بده و به شکل یک فرایند قابل انجام باید ازش بخوایم که کارو انجام بده . به نظرم بازی یکم دست فروشنده رو میبنده .
به عنوان یک گیمر که کلکسیون 50 ترابایتی بازی دارم اصلا این کار رو نکنید اصلا شرایط بازی ها فرق می کنن این همه تست مناسب برای سنجش هست
همون SUPER POTION 1080P EXTREME با 3D MARK TIME SPY در کنار GPU -Z با خود مشخصات نهایی 3D MARK کافیه
ضمنا در نهایت اگر کسی بخواد زیر رو بکشه همیشه امکانش هست با این کارها فقط امکانش به حداقل می رسه همین یعنی ریسکش کمتر می شه
ضمنا تست GPU-Z باید همه ی مشخصاتش مکس گذاشته بشه تا طی تست مشخص بشه هر کدوم به نهایت چقدر رسیدن من دیدم که طرف هات اسپات مخفی کرده یا دمای مموری یا چیزهای مشابه بر فرض مکس مصرف کارت که ممکنه لیمیت بشه همین ها کافیه به نظرم
 

mostafajan

Registered User
تاریخ عضویت
28 آپریل 2009
نوشته‌ها
1,871
لایک‌ها
1,008
محل سکونت
تهران
اونم اینه که آیا تست بازی شرایط یکسان ایجاد میکنه یا نه .
تنظیمات کارت گرافیک داخل setting اگر توسط خود بازی تعیین بشه چطور میشه به جواب یکسان رسید؟
من ممکنه مانیتورم 4k باشه خود بازی اتومات تنظیمات رو روی اون سوییچ کنه . یکی 1080 باشه یکی مانیتور 20 اینچ با رزولیشن پایین تر باشه . تعدد نتیجه آیا تاثیری در درست و خراب بودن کارت گرافیک میتونه داشته باشه یا خیر؟


رزولوشن خیلی مهم نیست اینجا بیشتر FPS مهمه . برای فشار حداکثری روی GPU باید FPS آزاد باشه . یعنی نه از داخل Options بازی گزینه هایی مثل V-Sync یا FPS Limit یا FPS Cap فعال باشه نه بوسیله لانچرهایی مثل Steam یا BattleNet نه از طریق نرم افزارای جانبی مثل RivaTuner و نه از طریق کنترل پنلهای Nvidia یا AMD محدودیتی برای FPS ایجاد نشه . اگرم بخوای فشار رو همه بخشای کارت گرافیک مثل هسته های RayTracing باشه بهتره با این بازیا تست بشه .

ولی یه نکته که ممکنه لینک بالا گمراهتون کنه اینه که فکر کنید با AntiAlising جدیدتر اگر تست کنم بهتره . اگه بخوای فشار سنگینتری مثل مثل فورمارک روی گرافیک وارد بشه بهتره از نسخه های قدیمی AntiAlising استفاده بشه مثل MSAA یا SSAA بجای اینکه با FXAA یا TXAA یا DLSS اینکار انجام بشه که باید از بخش Graphic بازی ببینید داخل گزینه AntiAlising این موارد هست یا نه . در نهایت اگر هیچکدوم از اون دو گزینه قدیمی نبود بین اون سه گزینه جدیدتر TXAA چون بر پایه اون دو گزینه قدیمیتر هستش سنگینتره .

رابط کاربری هم بهتره روی OpenGL یا DirectX باشه چون Vulkan یه بالانسی بین پردازنده و گرافیک برقرار میکنه ولی اون دوتای دیگه بیشتر گرافیک محورن . برای پر شدن رم کارت گرافیک هم باید از داخل بخش Graphic بازی گزینه هایی مثل Texture Resolution و Shadow و زیرشاخه هاشون روی Ultra قرار بگیرن تا کل رم گرافیک پر بشه . در کل باید یوزیج GPU تو افتربرنر همیشه 99% باشه و فضای اشغالی Vram بالای 80% که بشه بهش گفت تست .

============================================

یه چیزی هست که دوستان توش به توافق نرسیدن . اونم استفاده از نرم افزارایی به اسم Stress Test برای قطعاتی مثل RAM و CPU و GPU هستش . یه عده میگن خوب نیست یه عده میگن خوبه . توی اسم این نرم افزارا از کلمه Test استفاده شده . یعنی باهاش آزمایش انجام میشه فقط موقع خرید و همیشگی نیست اونم تو مدت کوتاه و برای اینکه مطمئن بشی اون قطعه تو سنگین ترین حالت ممکن مشکلی براش پیش نمیاد و میتونی تو کارای سبکتر با مدت زمان خیلی بیشتر مثل بازی یا رندر با خیال راحت ازش استفاده کنی . اگر یه قطعه قراره تو تست استرس زرتش قمصور بشه من ترجیح میدم اون قطعه رو نخرم . کلمه قمصور رو سرچ کردم تو گوگل ببینم درست نوشتم یا نه ولی زرت رو نمیدونم با چه "ز" باید نوشت اگر اشتباه نوشتم خودتون تو گوگل سرچ کنید زرت . منکه روم نشد همچین درخواستی از گوگل داشته باشم .

1674961975713.png

============================================

الان یوزرای معتبری معتقدن که شما صدتا تستم بگیری باز توی بازی ممکنه به مشکل بخوری ولی یه عده هم میگن تست بازیو بخوای اجباری کنی همه بیخیال فروش میشن و نمیشه نتیجه تست بازی گذاشت به صد دلیلو فقط باید بیای بگی مثلا دما توی بازی ایکس فلان قدر . طبق قانون فرومم که تست خریدار ملاکه نه تست فروشنده .

یه سوال در مورد همین تاپیک . الان قراره سیستم ایسام بشکل ناقص(که پول دست فروشنده باشه) اینجا پیاده بشه که وقتی فروشنده ده مدل تست گذاشت تو تاپیک و گرافیک رسید دست خریدار مشکل داشت آخرش مدیریت فروم(شورای حل اختلاف ایسام) به خریدار بگه فروشنده کارتو سالم فرستاده طبق این اسناد . جدیدا خیلیا میگن برا پرشین تولز مثل لیون سیستم واسطه بزارید . اگه هدف واقعا اینه که هم لیون هست هم ایسام . همه بچه های فرومم داخل هردو سایت عضون هرکی هم عضو نیست 10 هزار تومن با دوتا عکس 3X4 میگیرم براش اکانت میسازم . چرا داریم چرخو از اول اختراع میکنیم .

یه چیزی هم هست من دیدم بعضیا میگن که من فقط با اونایی که قبلا ازشون خرید داشتم معامله میکنم . خب همون قدیمیارو بار اول با چه روشی فهمیدی باید بهشون اعتماد کنی ؟ به همین جدیدا هم با همون روش اعتماد کن .
 
Last edited:

T.REX

Registered User
تاریخ عضویت
13 دسامبر 2011
نوشته‌ها
1,056
لایک‌ها
331
درود به همه عزیزان . اینکه تست کنیم یا نه رو تو تاپیک قبلی صحبت کردند عزیزان.
تستا رو هم همه میدونن چی هست فقط یه نکته رو من باز بگم فک میکنم بد نباشه.
هرگونه اجباری روی هر شخصی احساس ناخوشایند بوجود میاره و این احساس به نسبت میزان اجبار کم یا زیاد میشه و درکل با اجبار با این حجم (۲ یا ۳ مدل استرس بعلاوه ساعاتی بازی که خودش ملزم گذاشتن چندین ساعت وقته) مخالفم.
از مزایا و معایب گذاشتن یا نذاشتن تست هم همه با خبریم. بلخره کسی که تست نذاره قطعا طیف بزرگی از مشتریاشو از دست میده یا درواقع شانس سود یا فروش خودش رو .
پس با گذاشتن اجبار با این اندازه بسیار شبیه دیکتاتورهای زمان عمل میکنیم که هممون ازشون متنفریم.
اگه بحث قانون هم هست قانونگذاری به این سادگی نیست و جوانب زیادی باید در اون مدنظر قرار گرفته بشه و سادگی و عامه پسند بودن از مهمترین خصوصیات یک قانونه.
در نهایت با توجه به ماهیت قطعات الکتریکی و الکترونیکی به نظر بنده انجام تست 3dmark و کمی بازی در شرایط شفاف میتونه کفایت کنه که اونهم تصمیم گیرندش خریدار و فروشنده باشند بهتره.
ببخشید بابت زیاده گویی.
 

miladazn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 آگوست 2020
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
79
درود به همه عزیزان . اینکه تست کنیم یا نه رو تو تاپیک قبلی صحبت کردند عزیزان.
تستا رو هم همه میدونن چی هست فقط یه نکته رو من باز بگم فک میکنم بد نباشه.
هرگونه اجباری روی هر شخصی احساس ناخوشایند بوجود میاره و این احساس به نسبت میزان اجبار کم یا زیاد میشه و درکل با اجبار با این حجم (۲ یا ۳ مدل استرس بعلاوه ساعاتی بازی که خودش ملزم گذاشتن چندین ساعت وقته) مخالفم.
از مزایا و معایب گذاشتن یا نذاشتن تست هم همه با خبریم. بلخره کسی که تست نذاره قطعا طیف بزرگی از مشتریاشو از دست میده یا درواقع شانس سود یا فروش خودش رو .
پس با گذاشتن اجبار با این اندازه بسیار شبیه دیکتاتورهای زمان عمل میکنیم که هممون ازشون متنفریم.
اگه بحث قانون هم هست قانونگذاری به این سادگی نیست و جوانب زیادی باید در اون مدنظر قرار گرفته بشه و سادگی و عامه پسند بودن از مهمترین خصوصیات یک قانونه.
در نهایت با توجه به ماهیت قطعات الکتریکی و الکترونیکی به نظر بنده انجام تست 3dmark و کمی بازی در شرایط شفاف میتونه کفایت کنه که اونهم تصمیم گیرندش خریدار و فروشنده باشند بهتره.
ببخشید بابت زیاده گویی.
آقا یعنی چی که مثلا بخاطر تست فروشنده کم شه. اون طرف 1000 تا جنس نداره ک. هر گرافیک بلفرض یک ساعتم وقت ببره .برای بازی و تست اصلا نیاز نیس طرف بشینه پشت سیستم. مثل باقی تست ها میزاری برای خودش سیستم رو.
بعدم خود فروشنده نه تنها تاپیکش بیشتر ویو میخوره و مشتری راحت تر کنار میاد. خودشم راحت تره . بلخره هیچ کس بدون تست که گرافیک نمیخره. حالا هربار مشتری فلان تست رو بخواد کارت رو بزاره رو سیستمو تست کنه.
درمورد شرایط تست هم حتما باید داخل کیس باشه کارت. کارتی که بیرون از کیس باشه یکمم دما هوا و محیط چاشنی قضیه بشه تا 15 درجه هم میتونه اختلاف دما ثبت کنه .
 

XPgame

Registered User
تاریخ عضویت
16 ژانویه 2020
نوشته‌ها
182
لایک‌ها
52
محل سکونت
تلگرام !
به جز 3dmark که قبلا اشاره کردم جدیدا Geekbench هم تست کردم خوبه
 
بالا