برگزیده های پرشین تولز

ترفندها و نكات نرم افزاری

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آيا مي دانيد كه چگونه بايد از اطلاعات رايانه اي خود نگهداري كنيد؟

- تا آنجا كه ممكن است از برنامه هايي مانند SCANDISK ، FDISK و يا NDD و يا مشابه آنها استفاده نكنيد.
زيرا اين برنامه ها در صورتي كه بوت سكتور تغيير كند كليه داده ها را براساس اطلاعات غلط بوت سكتور مرتب مي كند و در نتيجه به هم ريختگي افزايش مي يابد.
- در صورتي كه اطلاعات خود را از دست داده ايد و يا سيستم تان نامرتب است از فرمت بندي و پارتيشن بندي مجدد شديداً خودداري كنيد، زيرا احتمال بازگشت اطلاعاتتان را به صفر مي رساند.
- مانند بسياري از كاربران به نصب و حذف چندباره نرم افزارها نپردازيد و از اين كار پرهيز كنيد.
- برنامه ها و درايورهاي ناشناس و متفرقه را بر روي سيستم تان نصب نكنيد زيرا گاهي باعث تداخل و از كار افتادن بعضي برنامه ها و درايورهاي ديگر مي شوند.
- بهترين حالت و روش براي حفظ اطلاعات، گرفتن نسخه پشتيبان به صورت مستمر و دوره اي يعني روزانه- هفتگي و ماهانه مي باشد. اين كار در شركت ها و سازمانها ي وسيع كه داراي شبكه داخلي مي باشند بيشتر صورت مي گيرد.
- در زمان استفاده از اينترنت، سي دي را از داخل درايو سيستم خارج سازيد تا احياناً مانند بعضي كاربران توسط هكرها مورد حمله قرار نگيرد و يا سي دي اطلاعاتتان خرد نشود.
- اگر از جمله افرادي هستيد كه از اينترنت زياد استفاده مي كنيد حتماً دو نسخه پشتيباني از فايل ها و اطلاعاتتان تهيه كنيد و اطلاعات را از ديسك سخت پاك كنيد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آيا مي دانيد كه علت از كار افتادن ديسك سخت چيست؟
خطاهايي كه كاربر در هنگام استفاده از رايانه انجام مي دهد مانند: حذف تصادفي فايلها، استفاده از بعضي دستورات و يا فرمت كردن ديسك سخت - حوادث طبيعي مانند افتادن، زمين لرزه، آتش سوزي - تخريب توسط ويروس- خرابكاري عمدي- ايرادات سخت افزاري- درست عمل نكردن سيستم- ايرادات نرم افزاري، كه در اين ميان خطاهاي كاربر آمار، بيشتري را در برداشته است
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
دسترسي سريع به شبكه
PAP چيست؟

PAP مخفف عبارت Private Access Provider است و منظور آن تامين كننده ارتباطات خصوصي است. در سال گذشته وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات به تعدادي از شركت هاي خصوصي مجوز داده است تا با استفاده از شبكه فيبر نوري شركت هاي مخابرات استاني، به ايجاد شبكه ارتباطي پرسرعت براي كاربران بپردازند. به اين شركت ها اصطلاحا PAP گفته مي شود.

آنها با نصب تجهيزات لازم ارتباطات سيمي يا بي سيم را براي كاربران تامين مي كنند. با استفاده از چنين بستري مي توان امكان دسترسي پر سرعت به اينترنت را فراهم كرد. همچنين از اين شبكه مي توان براي ايجاد اينترنت هاي داخلي، شبكه هاي سازماني و بين سازماني و راه اندازي راه كارهاي جامع الكترونيكي استفاده كرد.

در واقع شركت هاي PAP مي توانند با ايجاد اين بستر قوي و مناسب، محيطي را آماده كنند كه اطلاعات و خدمات مختلف الكترونيكي براحتي و با سرعت مناسب در اختيار كاربران قرار گيرد.

صحبت هايي كه در حال حاضر در رسانه ها و اخبار درباره ارائه اينترنت پرسرعت و با استفاده از فن آوري DSL مطرح مي گردد، در راستاي كار همين شركتهاست.

براي كسب اطلاعات بيشتر در اين مورد مي توانيد به سايت سازمان ارتباطات راديويي در نشاني http://www.tra.ir مراجعه كنيد
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
حذف msn messenger و ... در XP

ویندوز XP با اینکه نقاط قوت زیادی داره ولی ضعف هائی هم داره که یکی از این ضعف ها عدم وجود گزینهای add/remove برای برداشتن بعضی از برنامه ها است که با یک کاره ساده می توان بر بعضی از مشکلات فارغ آمد .

برای برداشتن msnmessenger و multimediaو... از ویندوزXP باید مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا به دایرکتوری windows\inf رفته و فایل sysoc.inf باز کنید و کلمه hide را که با رنگ قرمز مشخص شده حذف کرده بعد به Control Panel رفته برنامهAdd/ Remove Program را اجرا کرده و در انجا Windows Components Add/ Remove را انتخاب کنید و هر کدام از گزینه ها را که نمی خواهید بر دارید.

کد:
[Components] 
WBEM=ocgen.dll,OcEntry,wbemoc.inf,hide,7 
TerminalServer=TsOc.dll, HydraOc, TsOc.inf,hide,2 
AutoUpdate=ocgen.dll,OcEntry,au.inf,hide,7 
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7 

CommApps=ocgen.dll,OcEntry,communic.inf,HIDE,7 
MultiM=ocgen.dll,OcEntry,multimed.inf,HIDE,7 
AccessOpt=ocgen.dll,OcEntry,optional.inf,HIDE,7 
Pinball=ocgen.dll,OcEntry,pinball.inf,HIDE,7 
MSWordPad=ocgen.dll,OcEntry,wordpad.inf,HIDE,7
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
چند راه آسان برای ترجمه کلمات و متن

اگر از Yahoo! Messenger استفاده می کنید میتوانید farsidic را به لیست دوستان خود اضافه کنید. این در واقع یک روبوت است که وقتی یک کلمه انگلیسی به آن بفرستید معنی آنرا به شما میفرستد. این روبوت هنوز درحال آزمایش و بهبودی است و (در زمان نوشتن این مقاله) معنای فارسی کلمات و توضیح آنها به زبان ساده انگلیسی را میفرستد. این پروژه شخصی است و بهتر است آدرس آن (http://farsidic.blogspot.com) را بخاطر بسپارید که در صورت تغییر نام کاربر آن در یاهو نام جدید آنرا بدانید.

سایت لغتنامه آریانپور (http://www.aryanpour.com ) هم لغتنامه بسیار خوبی دارد. و اگر از لغتنامه استفاده زیادی می کنید میتوانید لغتنامه رایگان درنگار (فقط برای ویندوز) را از http://www.iranonline.com/DorNegarhttp:// دریافت کنید.

شاید گاهی هنگام جستجو در گوگل متوجه شده باشید که برخی صفحه ها در زبانهای دیگر هستند و در کنار آنها کلید ‘Translate’ را می بینید که آنها را ترجمه می کند. سایت جستجوی دیگری بنام AltaVista.com (که قبل از گوگل بهترین در نوع خود بود) همین سرویس را دارد که میتوانید مستقیما هم به آن دسترسی پیدا کنید. وقتی به http://babelfish.altavista.com بروید میتوانید یک متن یا آدرس هر سایت را وارد کرده و تمام متن یا سایت را از زبانهایی شامل فرانسه، اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی، ژاپنی، چینی و کره ای به انگلیسی و یا برعکس ترجمه کنید.

برای ترجمه انگلیسی به انگلیسی به http://reference.yahoo.com بروید و چند لغتنامه و دائرتالمعارف مشهور از جمله American Heritage Dictionary انگلیسی و اسپانیایی، World Factbook، The Oxford Shakespeare و غیره را یکجا جستجو کنید. یاهو علاوه بر متن کامل این کتابها با تلفظ صحیح (و صدا) و ارتباط آسان بین کلمات، سرویسهای دیگری از جمله متن تمام آثار Shakespeare را کاملا بطور رایگان در اختیار شما قرار می دهد. سرویس مشابه http://www.dictionary.com است که لغتنامه هایی چون Webster را دارد ولی متاسفانه برای برخی سرویسها باید آبونمان ماهیانه پرداخت کنید.

اگر از سیستم عامل Linux استفاده کنید حتما میدانید که بیشتر محیط های گرافیکی این سیستم عامل حداقل یکنوع دیکشنری انگلیسی دارند. برای ویندوز، مکنتاش و حتی کامپیوترهای جیبی هم میتوانید با کمی جستجو در گوگل یا بانکهای نرم افزاری تعداد زیادی لغتنامه (چه نرم افزاری و از طریق اینترنت) پیدا کنید
 

Gt_Max

Registered User
تاریخ عضویت
13 آگوست 2003
نوشته‌ها
1,663
لایک‌ها
80
محل سکونت
In Your Pantz
خسته نباشي پهلوون...

حسابي تركوندي... :happy:
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
به نقل از Gt_Max :
خسته نباشي پهلوون...

حسابي تركوندي... :happy:

;)
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


چک کردن ایمیل های yahoo به وسیله outlook

همان طور که میدانید یاهو سرویس های pop3 ایمیل های خود را برای استفاده کننده گان رایگان غیر فعال کرده و برای استفاده از این سرویس باید پول پرداخت ، ولی این به این معنی نیست که شما نمی توانید از این سرویس به صورت رایگان استفاده کنید. شما با استفاده ازنرم افزار YahooPops به آسانی قادر به دریافت و فرستادن نامه های خود به وسیله outlook و دیگر نرم افزار های مدیریت ایمیل هستید. در زیر به شرح طریقه دریافت ایمیل های yahoo به وسیله outlook و outlook express می پردازیم.
ابتدا برنامه YahooPops را از yahoopops.sourceforge.net دانلود کنید و آن را نصب کنید و سپس به سراغ outlook رفته و تنظیمات را مو به مو انجام دهید.

تنظیمات لازم برای برای دریافت نامه های yahoo توسط outlook express

از منوی tools گزینه account را انتخاب کنید.
بر روی دکمه add کلیک کرده و گزینه Mail را انتخاب کنید.
نام خود را وارد کنید و کلید next را بزنید.
آدرس ایمیل خود را وارد کنید و کلید next را بزنید.
گزینه My incoming mail server is a را روی pop3 قرار داده.
در قسمت localhost ، Incoming (POP3, IMAP or HTTP) mail server را وارد کنید.
در قسمت localhost ، Outgoing (SMTP) mail server را وارد کنید و next را بزنید.
در قسمت Account name نام کاربری خود را وارد کنید.
در قسمت password کلمه عبور خود را وارد کنید و کلید next را بزنید.
کلیدfinish را بزنید.
بر روی account جدید(localhost) کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.
برگه servers را انتخاب کنید و گزینه My server requires authentication را تیک بزنید.
برگه advance و گزینه Server Timeouts را به 5 minutes تغیر دهید.
اگر گزینه Leave a copy of messages on server را تیک بزنید نامه ها پس از download از روی سرور پاک نمی شوند .
تنظیمات لازم برای برای دریافت نامه های yahoo توسط outlook

از منوی tools گزینه Email accounts را انتخاب کنید.
گزینه Add a new email account را انتخاب کنید و کلید next را بزنید.
Server Type را بر روی pop3 قرار دهید و کلید next را بزنید.
در قسمت Your Name نامی را که دوست دارید گیرنده نامه شما هنگام دریافت نامه ببیند را بنویسید.
در قسمت user name و email address ایمیل خود را به صورت کامل وارد کنید.
در قسمت Password کلمه عبور ایمیل خود را بنویسید.
در قسمت localhost ، (POP3) Incoming Mail Server را وارد کنید.
در قسمت localhost ، (SMTP) Outgoing Mail Server را وارد کنید و next را بزنید.
بر روی دکمه More Settings کلیک کنید و برگه Advanced را انتخاب کنید.
گزینه Server Timeout را به 10 minutes تغیر دهید.
برگه servers را انتخاب کنید و گزینه My server requires authentication را تیک بزنید.
گزینه Log on using را تیک زده و ایمیل و کلمه عبور خود را وارد کنید.
برای بستن پنجره More Settings بر روی دکمه ok کلیک کنید.
بر روی دکمه next کلیک کنید و سپس finish را بزنید.
به نقل از : صفر و یک
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
روش نصب ویندوز xp بصورت خودکار به طوری که در حین نصب سوالی از کاربر نپرسد حتی شماره سریال ویندوز !


همانطوری که میدانید هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید (Clean Install) در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر ، نوع رزولوشن ، کلمه عبور Admin ، شماره سریال ویندوز و ... را پاسخ دهید. این مساله باعث میشود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود. این مساله اگر لازم باشد روزانه تعدا زیادی ویندوز نصب نمایید بیشتر نمایان میشود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده ، آن هم در یک فایل Cab !!! براحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.

حال روش کار:

1- در سی دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه نمایید :

Support\tools\

2- فایل deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارد کپی نمایید. سپس آنرا باز کرده (از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر بر روی فایل کلیک کنید باز میشود ) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید.
3- بر روی setupmgr.exe کلیک کنید. پنجره ای باز میشود. آنرا next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و next کنید :

Create a new answer file

4- مطمئن شوید که گزینه windows unattended installation علامت زده شده باشد سپس next کنید.
5- در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نمایید در اینجا ویندوز xp پروفشیونال را انتخاب میکنیم. سپس next میکنیم.
6- گزینه Fully automated را علامت بزنید و next کنید.
7- در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده میشود. در این صفحه به شما اجازه داده میشود که تعیین نمایید که آیا ویزارد یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز میباشد ایجاد نماید.

نکته ! ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از cd را میدهد بلکه اجازه افزودن فایلهای اضافی (همانند درایورهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را میدهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایور یا پوشه مناسب را در اختیار دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.

ما در این آموزش گزینه زیر را انتخاب کرده سپس next میکنیم :

No, this answer file will be used to install from a CD

8- در این صفحه گزینه مربوط به I Accept … را علامت زده و next میکنیم.
9- حال شما صفحه ای را مشاهده میکنید که با کمی دقت متوجه میشوید گزینه هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد میکنید. شروع به تکمیل گزینه ها به دلخواه خود کنید.
10- بعد از اتمام کار گزینه finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید در قالب یک فایل پرسیده میشود. شما میبایستی نام فایل را که به صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغییر دهید و یک نسخه بر روی یک فلاپی ذخیره نمایید.
11- از منوی FILE گزینه EXIT را انتخاب نمایید.
12- اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده میباشد اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید. (ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورتهای لازم را انجام دهید.) برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز نمایید. شما میتوانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیتهای دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب دیسک سخت یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین نمایید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را میتوانید در داخل فایلهای کمکی موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده نمایید. اگر در داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید ، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید
13- فایل را بر روی فلاپی دیسک کپی نماید. سپس کامپیوتر را از طریق سی دی راه اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید. ویندوز به صورت خودکار تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار میدهد.

منبع : طراحي وب ايران
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
حل مشکل تايپ فارسي در ويندوز XP & 2000

ويندوزهاي XP و 2000 علاوه بر پشتيباني از استاندارد يونيكد و نمايش حروف فارسي داراي كيبورد فارسي و امكان تايپ فارسي نيز هستند . اما نحوه قرار گرفتن برخي حروف در اين كيبورد ها با نسخه هاي ويندوزهاي 98 فارسي كه در ايران بسيار رايجند متفاوت است. به طور مثال براي تايپ حرف ژ در ويندوز 2000 يا XP بايستي دكمه Shift +C را فشار داد در حاليكه در ويندوز 98 فارسي اين حرف با فشار كليد \ تايپ مي شود.
نكته ديگر استفاده از كدها و شكلهاي جديد براي حروف ك و ي در اين ويندوزهاست.
در نتيجه متنها يا صفحات وبي كه در اين ويندوز تايپ مي شود براي كاربران ويندوزهاي 98 با مشكلاتي نمايش داده مي شود به طور مثال حرف ي به صورت جدا و يا به صورت مربع ديده مي شود . هرچند كه كاربران ويندوزهاي 98 ميتوانند با نصب نسخه هاي جديد فونتهاي معمول اين مشكل را برطرف كنند اما از يك طرف اين نياز به توجه كاربر دارد و از طرفي نيز اين حروف داراي كدهاي جديد هستند كه مشكلاتي را در نرم افزار دسك تاپ ، بانك اطلاعات ، جستجو يا مرتب سازي ايجاد ميكند .
همچنين كدهاي جديد اين حروف در برخي كدپيجها مثل windows-1256 به صورت كد و نه حرف ديده ميشود.

كاربراني كه مايلند همچنان از كيبوررد سازگار با ويندوز 98 استفاده كنند ميتوانند به شيوه زير عمل كنند .

1- ابتدا نسخه اي از كيبورد اصلاح شده را ازاينجا دانلود كنيد .

2- حال بايستي اين فايل را در زير شاخه system32 در دايركتوري ويندوز كپي كنيم
(به طور مثال در شاخه c:\windows\system32 )
اما اين سيستم عاملها داراي روشي براي محافظت از فايلهاي سيستم هستند و در نتيجه به شما اجازه تغيير در اين فايلها را نمي دهند و حتي اگر اين فايلها را حذف كنيد و يا فايل ديگري جاي آن كپي كنيد در كمتر از يك دقيقه نسخه اصلي فايل مجددا نصب خواهد شد.
اين مسئله باعث ميشود كه ما نيز نتوانيم به سادگي نسخه اصلاح شده كيبورد فارسي را نصب كنيم .
براي نصب كيبورد جديد بايد دستور عمل زير را انجام دهيد:
2-كامپيوتر خود را restart كنيد و در ابتداي بالا آمدن ويندوز دكمه F8 را فشار دهيد تا منوي انتخاب نوع اجراي سيستم عامل ظاهر شود .
در منوي ظاهر شده گزينه Safe Mode with Command Prompt را انتخاب كنيد .
پس از چند لحظه صفحه اي ظاهر خواهد شد كه شبيه همان صفحه سيستم عامل DOS است حالا ميتوانيد با استفاده از دستورات سيستم عامل داس نسخه جديد فايل kbdfa.dll را در شاخه system32 ويندوز نصب كنيد.
به طور مثال اگر ويندوز شما در شاخه c:\windows است و نسخه جديد فايل kbdfa.dl را در درايو D
دانلود كرده ايد دستور زير را تايپ و اجرا كنيد.

copy d:\kbdfa.dll c:\windows\system32\kbdfa.dll

3- مجددا سيستم خود را restart كنيد . اگر به شيوه بالا به درستي عمل كرده باشيد پس از بالا آمدن و اجراي مجدد سيستم كيبورد شما اصلاح خواهد شد. در اين حالت با زدن كليد \ حرف ژ تايپ شده و جاي ديگر حروف همچون پ نيز اصلاح خواهد شد.
بايستي توجه داشته باشيد كه هنگام تابپ حرف ي شكل (و البته كد) سازگار آن با ويندوز 98 تايپ خواهد شد و البته شكل جديد آن (بدون دو نقطه در زير ) نيز با فشار كليد Shift+V تايپ خواهد شد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
13 روش براي بالا بردن امنيت در ياهو

با رعایت نکات زیر امکان بسته شدن یا بدست اوردن پسورد در یاهو رو به حداقل برسونید:

1. اینکه پسورد یاهو هک شه دیگه دورانش گذشته اونقدر یاهو امنیتش رو بالا برده که دیگه باید خواب بدست اوردن پسورد رو فقط ببینیم اگرم الان میگن فلانی پسورد یکی رو بدت اورده فقط به علت بی احتیاتی خودشه که دلایلش رو پایین نوشتم

2.اقا جان وقتی کارتون با مسنجر یا mail box تموم میشه حتمآ sign out کنید این موضوع خیلی مهمه در مبحث استفاده از ردپاها یا همون cookies ها روشی هست که هر چند تعداد خیلی کمی میتونن ازش استفاده کنن ولی میتونن از همین ردپا ها استفاده کنن و ایمیل های شما رو بخونن ولی با این روش نمی تونن پسورد بدست بیارن

3.حتمآ از پسورد های امن استفاده کنید مثلآ ورندارین شماره تلفن خونتون رو بزارین پسورید یا اسم دوست دختر یا دوست پسرتون رو سعی کنید از کارکترهایی مثل @ در پسورد خودتون استفاده کنید این موضوع به خاطر اینه که با پسورد یاب ها نتونن کلمه عبورتون رو بدست بیارن هر چند باز بخاطر بالا رفتن امنیت یاهو این کارم تخته شده!

4.اقا یارو میگه میخواد واست فایل بفرسته مثلا عکس خودشو شما به سه شماره میگرید بعدم اجرا میکنید اخر سرم میگید error داد یارو هم میگه اشکال از سیستم خودت شما میگین بیخیال حالا بگو منو چندتا دوست داری!!!!!!!!!

5.وقتی یه فایلی فرستاده میشه به پسوند اون دقت کنید دیگه تابلو که پسوند عکس چیزایی مثل gif/jpg و.... هست و فایل های اجرایی exe/com/bat که اکثرا تروجان ها در قالب exe فرستاده میشه

6. بعضی ها میان زرنگی کنن ور میدارن بعد از پسوند فایل چند تا space میزنند همون طوری که میدونید در ویندوز نام فایل ها تا 11 کاراکتر نشون داده میشه و اگه بیشتر بشه ....... میزاره به اینم هواستون باشه که طرف کلک رشتی نزنه

7.این دیگه واقعا دورانش گذشته اونم استفاده از fake login هستش هر چند الان این راه بیشترین قربانی رو میده هواستون باشه تو هر صفحه که میرید تا لاگین دیدید ور ندارین پسوردتون رو بدید چون با اینکار پسورد خودتون رو دو دستی تقدیم به اون کسی کردین که این صفحه رو ساخته

8. یه کلک رشتی که کمتر به فکر کسی میرسه گذاشتن یک تروجان به جای فونت مخصوص یک سایته که روشی که هنوز خیلی لو نرفته فرض کنید وارد یک صفحه میشید که اصلا نمیتونید فونتشو بخونید حالا یه لینک پایین گذاشته که گفته اقا جان این فایل رو دریافت کنید بعد از نصب میتونید متن صفحه رو بخونید حالا حساب کنید به جای فایل مربوط به فونت یک تروجان باشه!

9.یه نکته ای هست اونم در مورد بسته شدن مسنجره ببینید یکی از دلایل اصلی که شما تو ایمیل میتونید برید ولی مسنجرتون باز نمیشه استفاده از بوترهاست که اینم بر میگرده به سیستم امنیتی جدید یاهو که ممکنه مسنجر شما رو برای چند روز ببنده میگن هیچ راهی نیست که خود ادم درستش کنه و باید منتظر موند تا یاهو دلش به رحم بیاد و مسنجر رو باز کنه ولی باز میگن در این حال استفاده از yahoo messenger 5.0 تونسته به یه عده ادم کمک کنه

10. اگر نه تو مسنجر میرید نه تو یاهو میل و اون پیغام گند بسته شدن ID رو میبیند که متاسفانه راهی برای درست کردنش نیست به جز اینکه زنگ بزنید یاهو دو ساعت صحبت کنید تا راضی بشن که خوب این موضوع واسه کسایی که تو امریکان مثلآ برن دم در شرکت یاهو چهار تا داد بزنن یا چرخ ماشین اون دوتایی که یاهو رو ساختن پنچر کنن یا مثلا یه هزاری بزارن تو جیب یارو مثلآ بگن ما فامیل اقای پشکل پناهیان هستیم شاید یه کاری براتون کردن ولی کلآ اگه اینجوری شد دیگه باید به طور کامل و برای همیشه بیخیال id تون بشین

11.یه سری password sender هست مثل k2ps که تمام پسوردهای کامپیوتر شما مثل اشتراک یا یاهو رو برای طرف میفرسته که باز اینم باید فایل مربوطه رو سیستم قربانی اجرا بشه خوب اگه طرف هواسش باشه چی رو داره اجرا میکنه مشکلی براش پیش نمیاد

12. شاید مهمترین نکته که خیلی ها بهش تاکید دارن استفاده از یک دیوار اتش مطمئن و همچنین یک انتی ویروس قوی هست که هر دویه این برنامه ها همیشه باید بروز باشن مثلآ برای دیوار اتش میتونین از zone alarm یا black ice استفاده کنید انتی ویروسم norton , pc-cillin , mcafee پیشنهاد میشه

13. هیچ وقت cookies های اینترنت اکسپلور رو نگه ندارید و همیشه پاک کنید برای این کار در از منوهای بالایه صفحه گزینه Tools رو انتخاب کنید و بعد delete cookies رو بزنید یا کلا از setting گزینه never رو بزنید تا دیگه ردپایی از شما باقی نمونه

به نقل از مشهدتيم
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
قابليت Call Waiting را چگونه مي توان فعال يا غيرفعال كرد؟
از: جام جم
قابليت Call Waiting براي كاربراني مناسب است كه زياد با اينترنت سر و كار دارند و خط تلفن آنها معمولا مشغول است. با فعال كردن آن، هنگامي كه كسي در موقع اتصال به اينترنت به شما زنگ بزند، به طور خودكار از شبكه قطع مي شويد.

البته دقت كنيد كه براي مودم هاي قديمي اين خصوصيات چندان خوب نيست و قطع شدن ناگهاني از شبكه ممكن است به آن آسيب برساند. همچنين خط تلفن شما بايد خصوصيت Call Waiting داشته باشد تا اين قابليت به كار بيايد.

براي فعال يا غير فعال كردن آن، بايد به پنجره Properties مودم خود سري بزنيد. يا از طريق Control Panel و انتخاب شاخه مودم ها و يا از طريق راست كليك روي آيكن اتصال به شبكه و انتخاب Properties مودم. پس از وارد شدن به اين پنجره گزينه Enable Call Waiting را فعال كنيد.

بسياري از مودم هاي داخلي قابليت Call Waiting را ندارند و ممكن است كاربران آن كه از خط تلفن هاي ويژه استفاده مي كنند در هنگام كار با اينترنت دچار مشكل قطع شدن مكرر باشند. هنگام اتصال به اينترنت در چنين شرايطي، اگر كسي به شما زنگ بزند، در بعضي مودم ها اين موضوع باعث قطع شدن اتصال به اينترنت و در بعضي مودم هاي ديگر باعث كند شدن سرعت انتقال اطلاعات مي شود
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نحوه باز کردن تصاوير TIF با مرورگر IE

وقتي روي مرورگر IEهستيد و مي خواهيد تصويري با فرمت (Tagged information file (TIFرا از روي وب سايتي باز کنيد، اغلب اوقات به دليل disableبودن اين تعريف ، موفق به انجام اين کار نمي شويد.
براي باز کردن تصاويري با اين فرمت از طريق باکس دانلود، مي توانيد با تغيير جزيي در رجيستري ، تعريف مورد نظر را ارائه دهيد. ابتدا با تايپ Regeditدر منوي RUN روي استارت ، رجيستري ويندوز را بالا بياوريد.
سپس کندوي بزرگ HKEY- CURRENT- USER را بيابيد و داخل آن شاخه .tifرا پيدا کنيد. درون اين شاخه ، پوشه اي String به نام (Default) وجود دارد. با کليک روي آن سعي کنيد مطابق نوع سيستم عاملتان Value dataآن را عوض کنيد.
اگر ويندوز شما 2000و يا Meو يا 98يا XPاست ، کلمه Imaging.Document را ( Iو Dبا حروف بزرگ ) تايپ کرده ، OKکنيد و اگر سيستم عامل شما NT و يا 95است ، کلمه WWangImage.Dacuments و I و D را با حروف بزرگ تايپ کنيد) را بنويسيد و OKکنيد.

همين تغييرات را در زير شاخه اي که زير tif. است نيز انجام دهيد. نام اين زيرشاخه ( .tiffبا 2بار حرف f) است . سپس سيستم را خاموش و روشن کنيد تا تغييرات تاييد شود.

کد:
HKEY - Classes - Root\.tif 
HKEY - Classes - Root\.tiff
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
عنوان: بابا خيلی ۴۰۴ ای!!
چند وقت پيش داشتم يه متنی می خوندم که در لابلای متن، نویسنده به شخصی، صفت ۴۰۴ داده بود. چند بار جمله رو خوندم ولی نفهميدم منظور نويسنده چی هست.
از اونجايی که عادت دارم تو متونی که مطالعه می کنم، هيچ نکته يا کلمه ای نباشه که معنی اش رو درک نکرده باشم، حس کنجکاوی پاپ آپ شد و رفتم بازار اطلاعات ياهو و گوگل، شايد به نتيجه ای برسم. چیزی زیادی از جستجو دستگیرم نشد. تا اینکه دست به دامن نسخه جدید دیکشنری Longman شدم و با یه جستجوی ساده، دیدم بعله!
چون برای خودم جالب بود، گفتم اینجا بنویسم تا بعضی جاها ماهایی که تو گود IT هستیم(به اصطلاح!) ازش استفاده کنیم.
این صفت در انگلیسی، قبل از اسم نمی یاد. به کسی ۴۰۴ اطلاق میشه که همچین یکم منگل و احمق باشه و توانایی استفاده از تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی پیچیده رو نداشته باشه. این صفت از جمله صفات رایجی هست که تو دنیای سایبر معنی خاصی پیدا می کنه و جنبه شوخی داره.
خطای ۴۰۴ رو همه اینترنت بازان باهاش مواجه شدند. این خطا هنگامی در پنجره مرورگر نشون داده میشه که صفحه ای که آدرس اون رو در نوار آدرس وارد کرده باشیم، وجود نداشته باشه.
بنابراین وقتی یکی موبایل P900 می خره و بعد از یک ماه کار کردن باهاش هنوز از ۷۵ درصد امکانات گوشی اش نمی تونه استفاده کنه، خداییش خیلی ۴۰۴ ا ِ!

http://weblog.iprodev.net/url] شده توسط نيما شايافر[/SIZE][/B]
 

milad_sm

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2004
نوشته‌ها
178
لایک‌ها
0
سن
43
محل سکونت
Tehran
مرسي مهرداد!
استفاده گرديد!
دست كم از چهارصد و چهاري اومديم بيرون. ;)
اما من كه از p800 ام 200% استفاده ميكنم!! دارم سعي ميكنم از قابليت bluetooth براي تبديل موبايل به موس نوري استفاده كنم!!! خنده داره نه؟!! صبر كن اداپتورم برسه دستم ميبينيم كي ميخنده!! ;) :p
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
به نقل از mehrdad1355 :
عنوان: بابا خيلی ۴۰۴ ای!!
چند وقت پيش داشتم يه متنی می خوندم که در لابلای متن، نویسنده به شخصی، صفت ۴۰۴ داده بود. چند بار جمله رو خوندم ولی نفهميدم منظور نويسنده چی هست.
از اونجايی که عادت دارم تو متونی که مطالعه می کنم، هيچ نکته يا کلمه ای نباشه که معنی اش رو درک نکرده باشم، حس کنجکاوی پاپ آپ شد و رفتم بازار اطلاعات ياهو و گوگل، شايد به نتيجه ای برسم. چیزی زیادی از جستجو دستگیرم نشد. تا اینکه دست به دامن نسخه جدید دیکشنری Longman شدم و با یه جستجوی ساده، دیدم بعله!
چون برای خودم جالب بود، گفتم اینجا بنویسم تا بعضی جاها ماهایی که تو گود IT هستیم(به اصطلاح!) ازش استفاده کنیم.
این صفت در انگلیسی، قبل از اسم نمی یاد. به کسی ۴۰۴ اطلاق میشه که همچین یکم منگل و احمق باشه و توانایی استفاده از تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی پیچیده رو نداشته باشه. این صفت از جمله صفات رایجی هست که تو دنیای سایبر معنی خاصی پیدا می کنه و جنبه شوخی داره.
خطای ۴۰۴ رو همه اینترنت بازان باهاش مواجه شدند. این خطا هنگامی در پنجره مرورگر نشون داده میشه که صفحه ای که آدرس اون رو در نوار آدرس وارد کرده باشیم، وجود نداشته باشه.
بنابراین وقتی یکی موبایل P900 می خره و بعد از یک ماه کار کردن باهاش هنوز از ۷۵ درصد امکانات گوشی اش نمی تونه استفاده کنه، خداییش خیلی ۴۰۴ ا ِ!

http://weblog.iprodev.netنوشته شده توسط نيما شايافر


آدرسست404 از آب درامده آدرسو درست بنويس
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
به نقل از خوبی کن :
آدرسست404 از آب درامده آدرسو درست بنويس
آدرس 404 نیست اول یه سر میزدی و می دیدی بعد ;) اگه دقیق این مطلبو می خواهی تو آرشیو خرداده!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D
http://weblog.iprodev.net/
 

mehrdad1355

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
2 فوریه 2004
نوشته‌ها
3,971
لایک‌ها
30
سن
47
Office خود را فارسی کنيد!


بسته های نرم افزاری اضافه شونده به مجموعه Office 2003 با نام "Language Interface Pack" این قابلیت را فراهم می آورند تا ضمن تغییر جزئی در ظاهر آن ، محیط Office 2003 از زبانهای دیگری همچون زبان فارسی پشتیبانی کامل بعمل آورد .
بر اساس فناوری MUI شرکت مایکروسافت ، اضافه شونده "Language Interface Pack" که به اختصار به آن "LIP" گفته می شود پس از نصب می تواند با ترجمه تمام قسمتهای Office 2003 تا 80 درصد محیط درونی آنرا هماهنگ با زبان مورد انتخاب کاربر نماید . "LIP" که خود دارای مجوز رسمی مایکروسافت می باشد همچنین در برطرف نمودن برخی اشکالات موجود در Office 2003 با زبان فارسی موثر خواهد بود .
در صورتی که قبلاً Office 2003 را بر روی سیستم خود نصب کرده اید می توانید برنامه "LIP" را بر روی آن اجرا نمایید ، تا بدین ترتیب محیط برنامه از زبان انگلیسی به زبان فارسی تغییر یابد . برای اینکار پس از ورود به Microsoft Office Tools بر روی گزینه "Microsoft Office 2003 Language Settings" کلیک کرده و گزینه فارسی را انتخاب کنید . همچنین این "LIP" دارای یک غلط یاب هوشمند می باشد که می تواند بصورت خودکار به تصحیح کلمات فارسی بپردازد .

دریافت: Farsi LIP for Office 2003
منبع: WinBeta.Net

پ.ن.: حجم فايل حدود ۵/۶ مگابايته. من گرفتم و نصب کردم. بد نيست. به خصوص Spell Checkerش تو Word خيلی جالبه. به گرفتنش می ارزه

http://download.microsoft.com/download/0/6/6/066f37b6-4b27-489e-9d09-e1183044e859/Farsi_LIP_beta_build5614.zip
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
نكاتي مفيد درباره دستکاری در ویندوز XP

چگونه متن Internet Explorer را در نوار بالا تغيير دهيم؟

به منوی شروع کار ويندوز برويد.حالا بر روی RUN کليک کنيد.بنويسيد : regedit و بر روی OK فشار دهيد.حالا به اين صورت به قسمت مورد نظر برويد :
HKEY_CURRENT_USER-->Software-->MicrosoftInternet Explorer-->Main
سپس مقدار Window Title را به مقدار مورد علاقه خود تغيير دهيد.

چگونه ظاهر Windows XP را تغيير دهيم؟

Control Panel را باز کنيد.
به قسمت System برويد.
بر روی Advanced کليک کنيد.
در قسمت Performance Options بر روی Settings کليک کنيد.
در اينجا می توانيد ظاهر Windows XP را تغيير دهيد.


چگونه Clear Virtual Memory را در Windows XP فعال گنيم؟

به قسمت Administrative Tools در Control Panel برويد.حال به قسمت Local Security Policy برويد. در Local Policies قسمت Security Options را انتخاب كنيد. حال اين انتخاب را فعال كنيد : Shutdown: Clear Virtual Memory Pagefile


چگونه گزارش مشکل در Windows XP را غير فعال کنيم؟

کنترل پنل خود را باز کنيد.بر روی Performance and Maintenance کليک کنيد.سپس به قسمت System برويد.بر روی Advanced کليک کنيد.بر روی error-reporting در زير پنجره کليک کنيد.Disable error reporting را انتخاب کنيد و با قشار بر روی OK از صفحات خارج شويد.


چگونه پخش اتوماتيك CD در Windowx XP را غير فعال كنيم؟

My Computer را باز كنيد.بر روي CD Rom خود كليك كنيد و سپس Properties را انتخاب كنيد.بر روي Auto Play كليك كنيد.در Drop Down Box مي توانيد فعال يا غير فعال بودن اين ويژگي را معلوم كنيد.


چگونه Windows XP را به صورت کامل خاموش کنيم؟

به Control Panel برويد و سپس به قسمت Power Options برويد.
بر روی APM کليک کنيد و سپس Enable Advanced Power Management support.را فعال کنيد.
کامپيوتر خود را خاموش کنيد. در اين حالت کامپيوتر شما به صورت کامل خاموش می شود.


چگونه Shared Documents را در Windows XP غير فعال کنيم؟

به منوی Start برويد، سپس Run و بعد از آن بنويسيد: regedit و enter را فشار دهيد.حال به قسمت زير برويد HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/My Computer/NameSpace/DelegateFolders
حالا {59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee} را حذف کنيد.
 
بالا