برگزیده های پرشین تولز

ترفندها و نكات نرم افزاری

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
چگونه فايلهاي از دست رفته را در كامپيوتر بازيابي نماييد؟

يكي از برنامه هايي كه علي رغم كوچك بودن مي توان به نحو احسن در بازيابي فايلهاي از دست رفته به شما كمك كند برنامه Active است.

اين برنامه در ظرف چند دقيقه كليه اطلاعات موجود در روي كامپيوتر شما را جست وجو كرده و تمامي فايلهاي قابل بازيافت را ليست مي نمايد. براي دريافت اين برنامه شما مي توانيد به آدرس http://www.itprodownloads.com مراجعه كنيد
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
همه چيز درباره ديسكت StartUp
ديسك Startup چيست ؟

ديسك Startup يك فلاپى راه انداز ويندوز است كه مى تواند در شرايطى كه ويندوز توان را ه اندازى كامپيوتر را ندارد با راه اندازى كامپيوتر اشكالات احتمالى را با كمك فرامين موجود بر روى آن برطرف سازد. براى كاربرى كه از سيستم عامل ويندوز استفاده مى كند داشتن يك ديسك Startup و CD ويندوز به مراتب از نان شب هم واجب تر است.

• ساخت ديسك Startup در ويندوز ۹۸ و ME

از پنجره Control Panel بر روى آيكون Add/Remove Programs دابل كليك كنيد (پنجره Control Panel از طريق My Computer و يا منوى Start قابل دسترسى خواهد بود). در پنجره اى كه ظاهر خواهد شد زبانه (Tab) سوم موسوم به Startup Disk را انتخاب كرده بر روى دكمه Create Disk كليك كنيد. پس از چند لحظه ويندوز در پنجره اى از شما خواهد خواست تا CD ويندوز را در داخل CD Drive قرار دهيد. با انجام اين خواسته ويندوز بر روى OK كليك كنيد. با ظاهر شدن پنجره بعدى يك فلاپى سالم (فاقد (Bad Sector) را در فلاپى درايو قرار داده و بر روى OK كليك كرده و تا ساخته شدن ديسك Startup صبر كنيد.

• ساخت ديسك Startup در ويندوز XP

يك فلاپى ديسك سالم در درايو فلاپى قرار داده و از پنجره My Computer بر روى آيكون ۳‎/۵ Floppy (A:) كليك راست كرده فرمان Format را اجرا نماييد. در پنجره اى كه ظاهر خواهد

شد گزينه Create an MS-DOS startup disk را انتخاب كرده و پس از كليك بر روى دكمه Start در انتظار ساخته شدن ديسك Startup باقى بمانيد.

• استفاده از ديسك Startup

در صورتى كه ويندوز آسيب ديده و توانايى راه اندازى كامپيوتر را نداشته باشد، ديسك Startup را در درايو فلاپى قرار داده و كامپيوتر را روشن كنيد. در منويى كه ظاهر خواهد شد در صورتى كه مايل به شناخته شدن درايو CD و استفاده از آن هستند گزينه Start Computer With CD-ROM Support را انتخاب نماييد در غير اين صورت مى توانيد از گزينه Start Computer Without CD-ROM Support استفاده كنيد.

پس از بوت شدن كامپيوتر اعلان آمادگى سيستم جهت پذيرش دستورات به صورت A:\> بر روى صفحه ظاهر خواهد شد. اكنون مى توانيد با كمك فرامين موجود بر روى اين ديسك اشكالات احتمالى ويندوز و يا ديسك سخت خود را برطرف سازيد (به عنوان مثال براى ترميم اشكالات
جدول Fat از فرمان Scandisk به صورت زير استفاده كنيد: Scandisk c:).

• در صورتى كه كامپيوتر با ديسك Startup راه اندازى شده باشد حرف معرف درايو CD تغيير كرده و يك حرف به جلو حركت خواهد كرد بدين معنى كه اگر در كامپيوتر شما درايو CD با حرف F مشخص مى شود پس از راه اندازى كامپيوتر با ديسك Startup موقتاً به G تغيير خواهد كرد.

• پس از راه اندازى كامپيوتر با ديسك Startup كامپيوتر وارد MS-DOS Mode خواهد شد بدين معنى كه فرامين شكل گرافيكى نداشته و مى بايستى همانند سيستم عامل MS-DOS تايپ شوند.

• بهتر است براى رفع اشكالات مربوط به هر نسخه ويندوز از ديسك Startup كه با همان نسخه ويندوز ساخته شده است استفاده كنيد.

• ديسكى كه براى ساخت Startup استفاده مى كنيد مى بايستى فاقد Bad Sector بوده و حتى الامكان خالى باشد (در غير اين صورت كليه اطلاعات موجود بر روى آن حذف خواهد شد)

و بالاخره آنكه تشخيص اشكال ايجاد شده در ويندوز و رفع آن با كمك فرامين موجود بر روى ديسك Startup تا حد زيادى وابسته به تجربه و تسلط شما به استفاده از فرامين DOS است، بنابراين اين ديسك به طور خودكار اشكالات كامپيوتر شما را برطرف نخواهد كرد.
 

milad_sm

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2004
نوشته‌ها
178
لایک‌ها
0
سن
42
محل سکونت
Tehran
در مورد بوت دیسک که دیگه نمیدونم کی نیاز داره بهش!! اما اگه نیاز شد به هر دلیل بهترین راهش بوت سی دی هستش که می تونید از p2p بوت های خوبی گیر بیارید. با کلید واژه boot سرچ کنید و اونی رو انتخاب کنید که حق انتخاب چند سیستم عامل رو به شما میده. معمولا کلی هم برنامه باهاش هست...از partition magic گرفته تا انواع آنتی ویروس و دستور های داس و نمیدونم NC و جونم برات بگه هر چی که موقع troubleshooting بهش نیازمندی. این فایل ها بصورت image هست که میتونید با nero اونا رو burn کنید رو یه سی دی.
من که تو خونه دیسکت ندارم! اخه به چه دردی میخوره تا سی دی هست؟ ارزون تر نیست که هست! مطمئن تر نیست که هست! همین دو تا دلیل بسه!
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
مدت زمان بسته شدن برنامه اي كه ديگر قابل دسترسي نيست را عوض كنيد
هنگامي كه برنامه اي در ويندوز Hang مي كند و ديگر هيچ عكس العملي از خود نشان نمي دهد، ويندوز XP پنجره اي را نمايش مي دهد و از شما مي خواهد برنامه را ببنديد و يا اينكه مدت زماني را صبر كنيد تا خود ويندوز اين كار را براي شما انجام دهد. به طور معمول، ويندوز XP پس از گذشت 5 ثانيه، اين پنجره را به شما نشان مي دهد. براي تغيير دادن اين مدت زمان، مراحل زير را دنبال كنيد:

1. برنامه Registry Editor را باز كنيد. براي اين كار، پنجره Run را اجرا كرده و عبارت regedit را درون آن تايپ و كليد Enter را فشار دهيد. با اين كار پنجره Registry Editor نمايان مي شود.

2. در اين پنجره به آدرس زير برويد.

HEKY_CURRENT_USER\Contorl Panel\Desktop

3. در قسمت سمت راست بر روي HungAppTimeout كليك كنيد.

4. بر روي ايل مورد نظر دو بار كليك كرده و يا از دكمه سمت راست ماوس گزينه Modify را انتخاب كنيد. اين كار سبب نمايش پنجره Edit String مي شود.

5. در قسمت Value data، مدت زمان مورد نظر خود را بر حسب ميلي ثانيه وارد كنيد (مقدار معمول، 5000 ميلي ثانيه مي باشد. )

6. از رجيستري خارج شويد. حال براي اعمال تغييرات مي بايست كامپيوتر خود را Restart كنيد
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آيا مي دانيد شما به سادگي مي توانيد در برق مصرفي مانيتور خود صرفه جويي كنيد؟

امروزه اكثر مانيتورهاي موجود بازار داراي حالت هاي هوشمندي براي كاستن از مقدار برق مصرفي هستند و به صورت اتوماتيك در چهار مرحله فعال مي گردند:
۱- استفاده از محافظ صفحه نمايش Screen (Saver) :در اين حالت از آسيب ديدن مانيتور براثر يكنواختي شعاع الكتروني جلوگيري مي گردد.
۲- حالت آماده باش (Stand by) : در اين حالت مانيتور ۵۰ درصد از مصرف برق مي كاهد و به سرعت به ورودي ها پاسخ مي دهد.
۳- حالت تعليق (Suspend) : در اين حالت لامپ تصوير مانيتور در حالت خاموش است و ۸۵ تا ۹۰ درصد از ۱۰۰ درصد برق لازم براي كاركردن مانيتور كاسته مي شود. در اين حالت پاسخ به ورودي ها كمي كند است.
۴- مرحله خاموشي: در اين مرحله عمل خاموشي به وسيله كاربر به وسيله كليد روشن، خاموش مانيتور صورت نگرفته بلكه به صورت هوشمندانه اين كار توسط مانيتور انجام مي گيرد، برق مصرفي در اين حالت ۳ تا ۷ ولت است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آيا مي دانيد كه از گذاشتن بلندگوها در كنار مانيتور بايد خودداري نمود؟

يكي از چيزهايي كه شما بايد از مانيتور خود دور نگاه داريد بلندگوها هستند. تأثير مغناطيسي بلندگوها باعث پخش رنگ در مانيتور مي گردد. علاوه بر بلندگوها حدالامكان سعي نماييد وسايل زير را نيز از مانتيور خود دور نگه داريد:
- تلفن - دستگاه ضبط صوت - اسكنر- چاپگر
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
IP، یک کارت شناسایی برای رایانه شما

IP یا Internet Protocol در حقیقت یک شماره شناسایی برای حضور در شبکه است. در اینترنت هر رایانه باید برای خود یک IP یکتا داشته باشد تا دریافت اطلاعات از طریق آن رایانه و ارسال اطلاعات به آن امکانپذیر باشد. بنابراین IP در حقیقت شبیه به کدپستی 10 رقمی! است.

اگر رایانه در یک شبکه محلی (LAN) قرار داشته باشد معمولا IP آن با روشن و خاموش شدن و اتصال به اینترنت تغییر نمی کند، ولی اگر از طریق modem به اینترنت وصل شود، ISP شما هر بار یک IP را به شما اختصاص می دهد، که لزوما با قبلی یکی نیست. در اینترنت قرار داد (پروتکل) های مختلفی برای ردوبدل کردن اطلاعات مو جود است، که هر کدام دارای اساسی مختلفی و یک شماره است. هر پروتکل با یک شماره مشخص می شود که به آن Port گفته می شود. بنابراین هنگام اتصال رایانه به اینترنت علاوه بر IP برای نشان دادن شماره Port هم برای فهمیدن نوع پروتکل مورد نیاز برای ردوبدل کردن اطلاعات لازم است.

پروتکل Http که از طریق آن شما سایتهای مختلف را در اینترنت می بینید، در حقیقت شماره 80 است. پروتکلی که با آن نامه های الکترونیکی ارسال می شوند، 25 است. پروتکل ftp (برای ارسال فایلها) 21 است.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
شش روش بازاریابی الکترونیکی بدون استفاده از موتورهای جستجو
از: www.WebRah.com

هرگاه که صحبت از معرفی سایت وب در اینترنت می شود، اولین ابزاری که توصیه می شود، موتورهای جستجو هستند. در این مقاله می خواهیم به روشهای معرفی بپردازیم که نیازی به موتورهای جستجو ندارند. البته ارائه این روشها به این معنی نیست که موتورهای جستجو را فراموش کنیم، بلکه هدف نشان دادن روشهای دیگری است که بدلیل محبوبت موتورهای جستجو ، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. اما هر یک از این روشها در جای خود بسیار مفید و کارا هستند.

1- انتشار مقاله
می توانید مقالاتی را نوشته و برای انتشارات رایگان موجود در اینترنت ارسال کنید. برای این منظور بایستی چند نکته را در نظر داشته باشید : اول از همه باید توجه داشته باشید ناشری را انتخاب کنید، که خوانندگان زیادی داشته باشد و همچنین مرتبط با موضوع مقاله شما باشد. دوم اینکه مطمئن شوید که امضاء و نام شما در انتهای مقاله منتشر شده ، ذکر شود. منتشر کردن یک مقاله در یک سایت انتشاراتی مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد. یک مقاله خوب می توانید مقبولیت شما را در زمینه کاری خودتان به اثبات برساند. امضاء یا آدرس شما در انتهای مقاله می تواند بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کند.

2- وبلاگ
شما می توانید برای سایت خود یک وبلاگ ایجاد کنید. یک وبلاگ اگر خوب تهیه شده باشد، می تواند کمکهای زیادی در زمینه معرفی سایت شما انجام دهد. برای انتشار مطالبی که بصورت دوره ای نیاز به انتشار آنها دارید، یک وبلاگ کمک زیادی به شما می کند. اگر شما وبلاگی داشته باشید که مطالب آن در سایتهای دیگر منتشر شود ( بصورت خودکار ) ، می تواند بازدیدکنندگان زیادی را برای سایت شما به ارمغان بیاورد. لینک سایت شما و مطالب وبلاگ به این ترتیب در سایتهای دیگر قرار گرفته و بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می کند. مهمترین پارمتر یک وبلاگ برای سایت شما هزینه پائین آن است. در حال حاضر بیشتر سرویسهای هاستینگ، ابزارهای بسیار مفیدی را برای وبلاگ در اختیار شما قرار می دهند. حتی نصب این ابزارها بصورت رایگان برای شما انجام می شود.

3- پست الکترونیک
انتشار مطالب از طریق پست الکترونیک می تواند کمک زیادی در معرفی توانائی های شما داشته باشد. یکی از ویژگیهای پست الکترونیک این است که شما می توانید بر اساس علاقه افراد آنها را دسته بندی کرده و برای هر گروه مطالب مورد علاقه آنها را بفرستید. نامه های الکترونیکی می توانند به مناسبتهای مختلف برای افراد ارسال شوند. به مناسبت سال نو می توانید علاوه بر تبریک سال نو، برنامه های آینده خود را به اطلاع مشتریان خود برسانید. می توانید اخبار سایت و شرکت خود را در زمانهای خاصی برای کاربران ارسال کنید. می توانید از آنها در مورد سرویس یا محصول جدید خود نظر خواهی کنید.

4- Viral Marketing
این روش با نام بازاریابی ویروسی نیز شناخته می شود. در این روش مثلا طی برنامه هائی از بازدیدکنندگان خود می خواهید که سایت شما را به دوستانشان نیز معرفی کنند. این روش برگفته از برنامه تبلیغاتی قدیمی دهان به دهان است. در این روش اگر شخصی از چیزی راضی باشد با گفتن نظر خود به دوستانش آنها را هم تشویق به خرید یا دیدن و یا استفاده از آن خواهد کرد. این روش بازاریابی کاملا بر اساس خلق و خوی بازدیدکنندگان شما کار می کند. شما به بازدیدکننده توصیه می کنید که آدرس شما را برای دوستانشان ارسال کنند. این بستگی به عادت و خلق و خوی بازدیدکننده شما و همچنین نوع سرویس شما دارد.

5- تبادل لینک
یکی دیگر از روشهای معرفی سایت، تبادل لینک بین سایتهای مرتبط (نه رقیب) می باشد. شما می توانید با ارائه لینکهای سایتهای دیگر ( و مرتبط با مطالب سایتتان ) در سایت خود ، آنها را معرفی کنید و همچنین از آنها بخواهید که سایت شما را معرفی کنند. استفاده از برنامه های تبادل لینک هم می تواند مفید باشد. با ثبت نام در سایتهای مربوطه می توانید اجازه دهید که لینک سایتهای دیگر سایت شما نمایش داده شود و در عوض لینک سایت شما هم در سایت دیگران نمایش داده شود.

6- گروههای خبری
گروههای خبری بعنوان یکی از قدیمی ترین ابزارهای موجود در اینترنت می تواند نقش زیادی در معرفی سایت شما داشته باشد. با شرکت کردن در گروههای مرتبط به سایت خود می توانید به ارائه ایده ها و نظریات خود بپردازید. قابلیت خود را در پاسخ دادن به سوالهای دیگران نشان دهید و راه حل مورد نظر خود را ( محصول یا خدمت ) را نیز در کنار آن معرفی کنید.
 

vzsoft

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 جولای 2004
نوشته‌ها
49
لایک‌ها
14
۱- روی My Computer راست کليك کنيد و گزينه Manage رو بزنين.
۲- در پنل سمت چپ گزينه يکی مونده به آخر Disk Management رو بزنيد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
يك روش ديگر جهت كپي CDهاي فيلم قفلدار!
توسط: كوروش كاشفي
يک راه حل ساده و بي دردسر ديگه براي كپي CDهاي قفلدار فيلم استفاده از نرم افزار آشناي WIN NC 2000 هست.
کپي کردن يک فيلم خراب از طريق اين نرم افزار دقيقاً همون نتيجه مورد نظر شما رو دربر داره و تا اونجائي از فيلم رو که سالمه براتون کپي مي کنه بدون نياز به هرگونه کار غير عادي!
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
آشنايي با پسوند فايل ها

شما وقتي به يك فايل نگاه مي كنيد، به صرف اين نگاه قادر نخواهيد بود نوع و عملكرد آن فايل را تشخيص دهيد. اين مشكل نه تنها براي شما، كه حتي براي اكثر سيستم عامل ها و برنامه هاي كاربردي نيز وجود دارد. پسوندها در واقع اختصاراتي قراردادي و از پيش شناخته شده هستند كه به شناسايي نوع يك فايل كمك مي كنند. به عنوان مثال، به محض مشاهده فايلي با پسوند .txt شما در مي يابيد كه فايل مربوطه يك فايل متن است و بايد به كمك يك اديتور از محتويات آن مطلع گرديد و يا پسوند .exe، به شما مي گويد فايل مربوطه فايلي اجرايي
است و كافيست بر روي آن دوبار كليك كنيد تا برنامه اجرا شود.

نوع تعامل و نحوه برخوردي كه سيستم عامل هاي مختلف با پسوندها به عمل مي آورند يكسان نيست. برخي از سيستم عامل ها مانند داس و ويندوزهاي اوليه نمي توانند پسوندهاي بزرگتر از 3 حرف را بپذيرند. برخي ديگر از سيستم عامل ها مانند يونيكس، ويندوز 95 به بعد، MAC OS و آميگاداس اين محدوديت را ندارند و پسوند فايل ها در آنها مي توانند بيش از 3 حرف باشند.

اكثر سيستم عامل ها از پسوندها براي شناسايي نوع عملياتي كه بايد بر روي يك فايل به انجام برسد استفاده مي كنند و اگر پسوند حذف شود و يا تغيير كند، ديگر قادر به انجام عمليات مناسب بر روي آن فايل نيستند. به عنوان مثال اگر پسوند exe كه نشانگر اجرايي بودن يك فايل است را از انتهاي آن حذف كنيد، فايل مذكور ديگر اجرا نخواهد شد.

ولي برخي ديگر از سيستم عامل ها مانند آميگاداس با اسكن نمودن محتويات فايل، نوع آن را تشخيص مي دهند و به جز چند پسوند خاص رزرو شده براي سيستم، تغيير ساير پسوندها بر عملكرد فايل تاثيري ندارند. در اين سيستم عامل ها، پسوندها صرفا براي آگاهي كاربر مورد استفاده قرار مي گيرند و سيستم عامل نيز به انها به عنوان بخشي از نام فايل نگاه مي كند و نه يك پسوند جداگانه.

سورس برنامه به زبان جاوا= J
فايل آرشيوي جاوا=JAR
سورس برنامه به زبان جاوا= JAV
فايل جاوا ساخته شده با نرم افزار JAVA=JBuilder
فايل مرورگر نرم افزار گرافيكي JBF=Paint Shop Pro
براش گرافيكي نرم افزار JBR=Paint Shop Pro
فايل نرم افزارJC!=FlashGet

فايل گرافيكي ذخيره شده در قالب گرافيكي JFI=JPEG
فايل گرافيكي ذخيره شده در قالب گرافيكي JFF= JPEG
فايل گرافيكي ذخيره شده در قالب گرافيكي JFIF= JPEG
فايل گرافيكي ذخيره شده در قالب گرافيكي JIF= JPEG
فايل گرافيكي ذخيره شده در قالب گرافيكي JPE=JPEG
فايل گرافيكي ذخيره شده در قالب گرافيكي JPEG=JPEG
فايل گرافيكي ذخيره شده در قالب گرافيكي JPG=JPEG

فايل جاوا اسكريپت رمز شده= JSE
فايل تعيين نحوه چيده شدن حروف در صفحه كليد= KBD
فايل گرافيكي نرم افزار KDC=Kodak Photo
ماكرو صفحه كليد و فايل رجيستر كننده يك برنامه= KEY
فايل فكس ويژه نرم افزار KFX=Kofax Group IV

فايل تعيين نحوه چيده شدن حروف در صفحه كليد= KYB
فايل نرم افزار LBA=Liberty BASIC
فايل ليبل يا برچسب پايگاه داده LBL=dBASE
فايل گرافيكي نرم افزار Deluxe Paint و فايل گرافيكي ذخيره شده در قالب IFF كامپيوتر آميگا= LBM
فايل ليبل نرم افزار فاكس پرو= LBX
فرهنگ لغات واژه پرداز LCN=WordPerfect

فايل متن نرم افزار LEG=Legacy
فايل يا مجموعه فايل هاي فشرده شده بر مبناي الگوريتم LHW كامپيوتر آميگا= LHW
فايل يا مجموعه فايل هاي فشرده شده بر مبناي الگوريتم LZH كامپيوتر آميگا= LHZ
كتاب الكترونيكي ذخيره شده در قالب استاندارد كتاب الكترونيك مايكروسافت كه مي توان آن را با نرم افزار Microsoft Reader خواند و فونت LIB=CompuGraphic
فايل شرح شرايط جواز استفاده از يك برنامه= LIC

كتاب الكترونيك ذخيره شده در قالب استاندارد كتاب الكترونيك مايكروسافت= LIT
آيكون ميان بر (Shortcut) در ويندوزهاي NT و LNK=9X
فايل ثبت وقايع و اقدامات انجام گرفته توسط يك برنامه= LOG
فايل صوتي ويژه نرم افزار LQT=Liguid
فهرست موضوعي= LSN
سورس برنامه به زبان LSP=LISP
فايل فهرست= LST
فرم نرم افزار LTM=Lotus
فايل نامه ويژه محيط داس= LTR
فايل يا مجموعه فايل هاي فشرده شده بر مبناي الگوريتم LHARC (همان LHA است. ) =LZH
فايل داده نرم افزار LZS= Skyroads
فايل يا مجموعه فايل هاي فشرده شده بر مبناي الگوريتم LZX كامپيوتر آميگا =
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
2 روش نصب ويندوز XP

منبع: http://o2-learn.persianblog.com

نصب ويندوز XP

آموزش نصب ويندوز XP از طريق ويندوز موجود:

ابتدا بايد يك cd ويندوزxp داشته باشيد .
دقت كنيد كه اين cd بايد bootable باشد. اگر مي خواهيد كه ويندوز فعلي را تبديل به ويندوز xp كنيد يا update كنيد نيازي به cd بوت نداريد. cd ويندوز را درون cd rom گذاشته و ويندوز اتوماتيك auto run خواهد شد.
دقت كنيد كه اگر بخواهيد ويندوز فعلي خود را كه مثلا 98 ياme يا2000 ميباشد را update كنيد اطلاعات شما مثلا my document شما و برنامه هاي نصب شده شما حفظ خواهد شد.ولي اگر ويندوز شما ايراد دارد.بهتر است ان را از اول فرمت و نصب كنيد كه اين نوع نصب در اينجا توضيح داده شده است.

بعد از اين كه cd ويندوز را گذاشتيد. خود به خود مرحله نصب ويندوز شروع خواهد شد . روي گزينه install windows xp كليك كنيد. در قسمت بعد از شما پرسيده ميشود كه ميخواهيد يك ويندوز جديد نصب كنيد يا ويندوز فعلي را update كنيد در صورتي كه در ويندوز فعلي شما ايرادي ندارد و ميخواهيد ان را تبديل به xp كنيد اين مرحله را رد كنيد و دست نزنيد زيرا به طور خودكار upgrade recommandedانتخاب شده است.ولي چنانچه قصد داريد ويندوز جديدي در درايوي ديگر نصب كنيد بايد new instalation را انتخاب كنيد.در اين صورت بعد از نصب كامل ويندوز xp هنگامي كه سيستم را روشن مي كنيد دو منو ظاهر شده و از شما پرسيده خواهد شد كه ميخواهيد وارد كدام ويندوز شويد.بدين ترتيب شما 2 ويندوز خواهيد داشت. در مرحله بعد بايد سريال ويندوز را وارد كنيد اين سريال احتمالا در پشت كيس cd يا درون خود cd داخل فايلي به نام serial يا cd key يا readme نوشته شده است.
در قسمت بعد روي دكمه advanced option كليك كرده و در پنجره جديد گزينه دوم را تيك بزنيد.اين براي اين است كه شما درايوي را كه ويندوز در ان ريخته شود را انتخاب كنيد.همچنين جهت تسريع كار ميتوانيد گزينه اول را تيك بزنيد تا تمامي فايلهاي ويندوز روي هارد ريخته شده و از انجا نصب شوند.بر روي ok كليك كنيد. در قسمت پايين ميتوانيد زبان خود را انتخاب كنيد ان را farsiانتخاب كنيد تا ابزار فارسي نصب شوند. (اگر تصميم داريد از فارسي سازي مثل سينا پك يا سپهر XP استفاده كنيد اين قسمت را دست نزنيد).

حال بر روي next كليك كنيد. در اين مرحله از شما سوال ميشود ميخواهيد نصب ويندوز رو از اينترنت به روز كنيد؟ چنانچه مايل باشيد ميتوانيد گزينه بالا را انتخاب كرده و next را بزنيد در اين صورت اخرين update ها از اينترنت دانلود خواهد شدولي با انتخاب گزينه پاييني بدون update وارد مرحله بعد مي شويد.به هر حال بعد از رد كردن اين قسمت فايلهاي ضروري اتوماتيك كپي يا دانلود خواهند شد و سيستم restart خواهد شد.

منتظر بمانيد تا ويندوز مراحل نصب را طي كند بعد از اين كه به متني كه حاوي توضيحات مايكروسافت و نوعي قرارداد با شما ميباشد رسيديد.روي F8 كليك كنيد تا تائيد شود. در قسمت بعد چنانچه شما قبلا ويندوزي داشته باشيد از شما خواهد شد كه ميخواهيد روي همان ويندوز نصب شود يا انتخاب با شما باشد. با زدن دكمه R ميتوانيد روي همان ويندوز نصب كنيد و با زدن دكمهEsc انتخاب درايو ظاهر خواهد شد.پيشنهاد ما Escميباشد. اگر Escرا زده باشيد اين قسمت يعني قسمت انتخاب درايو ظاهرمي شود. ميتوانيد درايو مورد نظر را انتخاب كنيد همچنين با زدن دكمه Dميتوانيد درايو را پاك كنيد تا بعدا تبديل به درايو جديد يا تبديل به دو يا چند درايو كنيد. بعد از اين كه D را بزنيد دوباره دكمه Lرابزنيد حال درايو پاك شده.ميتوانيد درايو پاك شده را انتخاب و با زدن دكمهCان را دوباره بسازيد.وقتي ان را ميسازيد ميتوانيد هجم ان را تايين كنيد .
مثلا اگر ميخواهيد درايو را تبديل به دو درايو كنيد.بايد هجم فعلي را تبديل به 2 كرده و Enter كنيد.حال دو درايو جديد خواهيد داشت.البته براي عوض كردن يا تقسيم هجم درايو ميتوانيد از Partition Magic هم استفاده كنيد يا اين كه براي ساخت پارتيشن هاي خود بايد Fdisk ‌را بلد باشيد به حر حال با انتخاب درايو مورد نظر خود ميتوانيد وارد قسمت بعد شويد. در اينجا ميتوانيد انتخاب كنيد كه فرمت درايو شما چه باشد FAT يا NTFSتفاوت اين دو را در اينجا ببينيد و انتخاب كنيد.بهتر است گزينه هايي كه جلوي ان كلمه Quick نوشته شده را انتخاب نكنيد زيرا فرمت كامل مناسب تر است. بعد از اين كه مراحل را رد كرديد ويندوز فرمت انتخابي شما را آغاز كرده و سپس فايلهاي مورد نياز را كپي ميكند. سپس سيستم restartخواهد شد. بعد از شروع مجدد سيستم منتظر بمانيد تا مرحل نصب اتوماتيك پيش برود تا اينكه شما با پنجره اي مواجه خواهيد شد.در اينجا زبان خود را انتخاب ميكنيد .چنانچه در قسمت چهارم شما فارسي را انتخاب كرده ايد اين قسمت را دست نزنيد . فقط در قسمت details عربي را remove كنيد(البته اين كار بستگي به نوع كيبورد شما دارد ولي در اكثر كيبوردها با اين كار چند ايراد جزئي بر طرف خواهد شد به هر حال فارسي سازي ويندوز xp كامل نيست و ايراداتي در حروف ي پ ژ گ احتمالا خواهيد داشت براي فارسي كردن ويندوز ميتوانيد از يك فارسي ساز استفاده كنيد) رو دكمه ok زده و nextكنيد.

از اينجا به بعد براي هر دو حالت نصب از روي ويندوز و نصب از boot مشترك ميباشد.
در اين جا نام خود و نام كمپاني يا شركت يا هرچه دوست داريد.مثلا home در اينجا نام كامپيوتر خود را مينويسيد كه نامي به عنوان پيش فرض نوشته ميشود.در قسمت پايين ميتوانيد پسور مديريت كامپيوتر را وارد كنيد به اين ترتيب كسي نميتواند به جاي شما وارد شود زيرا شما مديريت كامپيوتر را داريد و ميتوانيد حتي براي استفاده كننده هاي ديگر هم قواعدي خواص تايين كنيد مثلا برادر كوچك شما نتواند فايلها را پاك كند. اين قسمت براي تنظيمات اتصال به اينترنت است.روي منوي پايين روي اول زده و ايران را انتخاب كنيد.در قسمت WhatAreaCode استان را ميزنيد مثلا براي تهران 021 در قسمت dial nomber چيزي ننويسيد.و در پايين هم نوع ارتباط تلفني خود تون يا پالس را انتخاب كنيد و next كنيد. در اينجا ساعت محلي را انتخاب ميكنيد.جلوي time zone اگر در ايران هستيد GMT+03:30 Tehran را انتخاب كنيد.و بر روي next كليك ميكنيد .ويندوز نصب را ادامه داده و سر انجام به پايان ميرساند و سيستم restart خواهد شد. بعد از شروع مجدد ويندوز از شما سوالاتي خواهد شد شما تمام گزينه هايي كه از شما ميخواهد ويندوز را توسط اينترنت رجيستر كنيد را كنسل كنيد(بايد گزينه هاي پايين را انتخاب كنيد) زيرا هنوز معلوم نيست مودم شما به درستي كار ميكند يا نه ؟
سپس در اخر از شما خواسته ميشود 5 user معرفي كنيد كه شما براي اولي نام خود را وارد كرده و finish را بزنيد.حال شما وارد ويندوز جديد شده ايد.



آموزش نصب ويندوز XP از طريق Boot كردن:

براي اين كه ويندوز را از اول نصب كنيد بايد يك cd بوت داشته باشيد هنگامي كه سيستم را روشن ميكنيد كليد delete را نگه داريد و وارد تنظيمات setup شويد.اكثر mother board هاي جديد در همان بالا منوي bootرا دارند كه شما با زدن كليد هاي چپ و راست ميتوانيد وارد ان شويد و بوت اول خود را cdrom انتخاب كنيد.بايد روي ان enter زده و cdrom ‌را انتخاب كنيد.سپس روي exit رفته و save and exit يا چيزي شبيه به اين را بياد انتخاب كنيد كه تنظيمات شما را ذخيره كند. حال هنگام روشن كردن سيستم اگر cd بوت در سيستم باشد ميتوانيد از ان استفاده كنيد.بعد از اين كه cd بوت شد و هنگامي كه گفته ميشود press any key .......... دكمه اي را بزنيد تا وارد مراحل نصب ويندوز شويد.

منتظر بمانيد تا ويندوز مراحل نصب را طي كند بعد از اين كه به متني كه حاوي توضيحات مايكروسافت و نوعي قرارداد با شما ميباشد رسيديد.روي F8 كليك كنيد تا تائيد شود. در قسمت بعد چنانچه شما قبلا ويندوزي داشته باشيد از شما خواهد شد كه ميخواهيد روي همان ويندوز نصب شود يا انتخاب با شما باشد. با زدن دكمه R ميتوانيد روي همان ويندوز نصب كنيد و با زدن دكمهEsc انتخاب درايو ظاهر خواهد شد.پيشنهاد ما Escميباشد. اگر Escرا زده باشيد اين قسمت يعني قسمت انتخاب درايو ظاهرمي شود. ميتوانيد درايو مورد نظر را انتخاب كنيد همچنين با زدن دكمه Dميتوانيد درايو را پاك كنيد تا بعدا تبديل به درايو جديد يا تبديل به دو يا چند درايو كنيد. بعد از اين كه D را بزنيد دوباره دكمه Lرابزنيد حال درايو پاك شده.ميتوانيد درايو پاك شده را انتخاب و با زدن دكمهCان را دوباره بسازيد.وقتي ان را مي سازيد ميتوانيد حجم ان را تايين كنيد .
مثلا اگر ميخواهيد درايو را تبديل به دو درايو كنيد.بايد هجم فعلي را تبديل به 2 كرده و Enter كنيد.حال دو درايو جديد خواهيد داشت.البته براي عوض كردن يا تقسيم هجم درايو ميتوانيد از Partition Magic هم استفاده كنيد يا اين كه براي ساخت پارتيشن هاي خود بايد Fdiskرا بلد باشيد به حر حال با انتخاب درايو مورد نظر خود ميتوانيد وارد قسمت بعد شويد.در اينجا ميتوانيد انتخاب كنيد كه فرمت درايو شما چه باشد FAT يا NTFSتفاوت اين دو را در اينجا ببينيد و انتخاب كنيد.

بهتر است گزينه هايي كه جلوي ان كلمه Quick نوشته شده را انتخاب نكنيد زيرا فرمت كامل مناسب تر است. بعد از اين كه مراحل را رد كرديد ويندوز فرمت انتخابي شما را اغاز كرده و سپس فايلهاي مورد نياز را كپي ميكند. سپس سيستم restart خواهد شد. بعد از اين كه سيتم restart شد كاملا صبر كنيد تا ويندوز مراحل نصب را ادامه دهد اگر به پنجره وارد كردن كد ويندوز رسيديد كدي كه در كيس ويندوز يا در فايلي متني با نام serial يا cd key قرار دارد وارد كنيد.
اين پنجره بستگي به تنظيمات شما ممكن است در اين قسمت يا در قسمتهاي بعد ظاهر شود. در اينجا زبان خود را انتخاب ميكنيد .براي اين كه امكان تايپ فارسي داشته باشيد روي customizeكليك كرده و تب language را انتخاب كنيد سپس هر دو تيك را علامت بزنيد و apply را بزنيد تا فايلهاي مربوط نصب شوند بعد در قسمت details روي add كليك كرده و فارسي را اضافه كنيد. رو دكمه ok زده و nextكنيد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
کار با برنامه ها بدون سی دی اصلی

حتما تا به حال شده است که از دوستانتان سی دی بازی یا برنامه ای را قرض بگیرید، ولی فقط یک روز در اختیار شما باشد و دفعات بعد که نیاز به اجرای بازی یا برنامه داشتید آن نرم افزار به شما اخطار بدهد که برای اجرا نیازمند سی دی است؟

احتمالا تنها راه حلی که به فکرتان می رسد، این است که از روی آن سی دی کپی کنید، اما ما در پیشنهاد این هفته راه حلی بسیار عالی در اختیار شما قرار می دهیم و آن تهیه کپی و استفاده از سی دی به صورت مجازی است. توسط نرم افزار Daemon Tools شما می توانید تا 4 سی دی رام مجازی در ویندوزتان ایجاد کنید و در هر یک از آنها به صورت مجازی از یک سی دی استفاده نمایید. روش کار برنامه به این شکل است که شما توسط یکی از برنامه های کپی سی دی از سی دی مورد نظرتان یک کپی روی هارد دیسک تهیه می کنید و سپس توسط این برنامه آن کپی را فراخوانی می کنید. عملی که انجام می گیرد، دقیقا مانند این است که شما آن سی دی را در درایو سی دی رام کامپیوتر خود قرار داده باشید.

این در حالی است که شما دستگاه رایتر نداشتید و حتی سی دی رام جدیدی نیز به کامپیوترتان اضافه نکرده اید، بلکه تمام این اعمال به شکل مجازی صورت گرفته است. نکته اینجاست که نرم افزار شما قادر به تشخیص این تغییرات نیست و طوری رفتار می کند که انگار شما سی دی را در یکی از سی دی رام هایتان قرار داده اید، به این روش از هر سی دی که بخواهید، می توانید کپی تهیه کنید و بعد آن برنامه را بدون در اختیار داشتن سی دی اجرا نمایید.

این نرم افزار کاربرد دیگری نیز دارد که عبارت است از باز کردن Image (کپی که توسط نرم افزارهای رایت سی دی از یک سی دی روی هارد دیسک ساخته می شود) بیش از 35 نرم افزار رایت سی دی، که با این روش شما می توانید قبل از اینکه سی دی را رایت کنید مطمئن شوید کپی تهیه شده سالم است. از دیگر قابلیت های مهم این نرم افزار، اجرا روی تمامی نسخه های ویندوز 95، 98، ME، 2000، NT و XP است.

پشتیبانی از قفل سی دی ها از دیگر کاربرد های این نرم افزار است. به این شکل که اگر شما سی دی را با قفل ساخته اید، می توانید آن را در این نرم افزار فراخوانی کنید. این نرم افزار قفل آن را نیز پشتیبانی می کند و تمامی تغییرات اعمال شده را به شما نشان می دهد و می توانید از قفل گذاری خود مطمئن شوید.

شما می توانید این نرم افزار را از وب سایت سازنده آن یعنی http://www.daemon-tools.cc دریافت کنید.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
مقايسه ميان PCI Express و AGP 8X
منبع: ماهنامه كامپيوتري رايانه
جدولي كه در اين بخش آمده بهترين ويژگي هاي PCI Express و AGP 8X را بر پايه مشخصات اعلام شده با هم مقايسه مي كند. انتقال داده ها در رابط AGP 8X به صورت موازي انجام مي گيرد و مقياس پذير (Scaleable) نيست. در مقابل، در PCI Express داده ها در حالت سريال منتقل مي شوند.


مقايسه ميان PCI Express و AGP 8X:

AGP 8X
بيشترين پهنا: 32 بيت
بيشترين بسامد: 266 مگاهرتز (66 مگاهرتز)
بيشترين آهنگ انتقال:‌ 99/1
آهنگ انتقال روي هر پايه: 18 مگابيت بر ثانيه
طول Pipeline درخواست: 32
طول درخواست: 8 تا 64 بايت
حافظه مشترك: بله (GART)
رابط فيزيكي: اتصال نقطه به نقطه
نوسان ساز: بسامد بيروني هماهنگ
بيشترين توان مصرفي: 25 وات (110/50 وات در AGP Pro)
شمار پايه ها: 132
زمان عرضه: 2002


PCI Express X16

بيشترين پهنا: 32 زوج سيم سريال
بيشترين بسامد: 5/2 گيگاهرتز
بيشترين آهنگ انتقال:‌ 73/3
آهنگ انتقال روي هر پايه: 100 مگابيت بر ثانيه
طول Pipeline درخواست: 256
طول درخواست: 4 تا 4096 بايت
حافظه مشترك: بله (سيستم عامل و راه انداز)
رابط فيزيكي: اتصال تفاضلي
نوسان ساز: بسامد دروني
بيشترين توان مصرفي:25 وات، 75 وات
شمار پايه ها: 164
زمان عرضه: 2004

مشخصات PCI Express پيوسته در دست بررسي و تصحيح است. اين كار از سوي مجمع PCI-SIG انجام مي گيرد.
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
Core چيست؟

منظور از هسته در درجه نخست قلب پردازنده بدون Cache است.
اما پس از آن که Cache های سطح یکم، دوم و حتی سوم روی Die جای گرفتند هسته به همه آنچه که درون پردازنده قرار دارد اطلاق می شود.
 

dividersun

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آگوست 2004
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
0
سلام

واسه قراردادن عكس خودتون( يا دلخواهتون) تو اينترنت و استفاده از اون ( مثلا تو وبلاگ) چيكار ميكنين؟؟! : :questionm questionm :questionm
 

dividersun

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آگوست 2004
نوشته‌ها
18
لایک‌ها
0
سلام
واسه قرار دادن عكس خودتون( يا دلخواهتون) تو اينترنت ( رايگان) و استفاده از اون ( مثلا تو وبلاگتون) چيكار ميكنين؟؟!
 

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13

خوبی کن

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 نوامبر 2003
نوشته‌ها
1,285
لایک‌ها
13
هشدار بصورت صدا در ياهو مسنجر
هشدار صدا يا !!!BUZZ

بعضي اوقات ممکن است مدت زمان زيادي در يک چت مي گذرد و شما پيامي از شخص مقابل دريافت نمي کنيد . در اين حالت و براي اينکه شما به دوست خود هشداري به اين شکل داده باشيد مي توانيد از گزينه BUZZ Friend در منوي Friend استفاده کنيد.
BUZZ به معني درآوردن صدايي در شکل هشدار است.
کليد ميانبر آن نيز Ctrl+G مي باشد.
اين هشدار بستگي به IMviroment شمادارد ولي در حالت عادي همراه با لرزش صفحه Message و صداي بلندي مي باشد.
شما با انتخاب هر نوع IMviroment داراي يک نوع BUZZ مي باشيد البته در بعضي از آنها نيز مشترک است .
لازم به تذکر است که استفاده از BUZZ در اتاق هاي چت غير قابل امکان است اين مسئله در مورد IMviroment نيز صادق است .
يعني استفاده از اين امکانات فقط در پنجره Message امکان پذير است .
 
بالا