برگزیده های پرشین تولز

ترفندها و نكات نرم افزاری

hkhafan

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
2,208
لایک‌ها
1,341
در ویندوز 8 بعضی از برنامه ها خیلی دیر اجرا میشن مثل مدیا پلیر یا کروم که بعد از 10 دقیقه لود میشن.در ضمن انتی ویروس اپدیت دارم.مشکل چیه؟
مشکل از سیستمتونه!
درایورای دستگاهو به روز کنید شاید بهتر شه.
 

madly

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 آپریل 2013
نوشته‌ها
60
لایک‌ها
4
در ویندوز 8 بعضی از برنامه ها خیلی دیر اجرا میشن مثل مدیا پلیر یا کروم که بعد از 10 دقیقه لود میشن.در ضمن انتی ویروس اپدیت دارم.مشکل چیه؟
با توجه به اطلاعاتی که دادید احتمالا مشکل نرم افزاری است...میشه بیشتر توضیح بدید چه نرم افزار هایی دیر اجرا میشن؟؟
 

MathBook

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
21 فوریه 2014
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهران
دوستان! فایلهائی که توسط نرم افزارهای امنیتی مثل Secure folder حفاظت میشوند؛ آیا با عوض کردن سیستم عامل و یا نصب سیستم عامل جدید، خراب (غیر قابل دسترس، ناخوانا، حذف، Unlock و یا دچار هر اتفاق دیگر :D) میشوند؟
اگر در این مورد اطلاعاتی دارید، لطفا بفرمائید.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
قبل از اینکه به روشهای افزایش سرعت انتقال دیتا در فلش مموری ها بپردازیم ابتدا فاکتورهای سرعت انتقال فایل را توضیح می دهم:
- فاکتور کهنگی: هرگونه وسایل الکترونیکی به مرور زمان از سرعت شان کاسته می شود. این را می توان در کامپیوترمان دید
- ورژن: از آخرین ورژن USB استفاده گردد (خریداری شود).
- نوع فایلها انتقالی: آهنگ ها، ویدئوها سریع تر از فایل های کاربردی انتقال می شوند.
----------------------------
روشهای افزایش سرعت انتقال داده ها در فلش مموری ها:
1-فرمت سیستم NTFS را انتخاب کنید:
قبل از فرمت کردن فلش مموری ، روی فلش راست کلیک کنید ، Properties را انتخاب کنید سپس NTFS را انتخاب کنید و سپس فرمت شود.

2-خطاهای (errors) فلش مموری را کنترل کنید:
روی فلش مموری راست کلیک شود، Properties را انتخاب کنید سپس Tools و بعد Check Button را کلیک کنید. در صورت وجود اررور در فلش ، درست می شود.

3-غیر فعال کردن Quick Removal در تنظیمان ویندوز:
در منوی استارت گزینه Device Manager را جستجو و اجرا کنید. در پنجره باز شده شاخه Disk Drives را یافته و آن را باز کنید. سپس درایو حافظه فلش مورد نظر را انتخاب و بر روی آن دو بار کلیک کنید. در پنجره باز شده وارد تب Policies شده و گزینه Better Performance را انتخاب کنید. گزینه Enable Write Caching on the Device را انتخاب کرده تا عملیات کش اطلاعات بر روی حافظه فلش شما (برای افزایش بیشتر سرعت) انجام گیرد. سپس دکمه OK را انتخاب و از این بخش خارج شوید.
نکته مهم: به خاطر داشته باشید که با فعال شدن این گزینه، برای جداسازی حافظه فلش از سیستم حتماً باید آن را Safe Remove کنید که در غیر اینصورت، امکان آسیب دیدن اطلاعات و حافظه فلش شما بسیار بالا خواهد بود!!

4-غیر فعال کردن گزینه USB Legacy Mode در بایوس مادربرد:
این گزینه برای همخوانی و کانفیگ مناسب سیستم با حافظه های قدیمی تر (هارد اکسترنال یا حافظه فلش) تعبیه شده که بصورت پیش فرض فعال است. حال اگر این گزینه غیر فعال گردد می تواند در افزایش سرعت موثر واقع گردد.
این گزینه در مادربردهای مختلف در تب های متفاوتی قرار دارد اما یشتر در بخش Advanced می توان آن را یافت. پس برای غیر فعال کردن گزینه USB Legacy ابتدا وارد بایوس شوید. پس از یافتن USB Legacy آن را از Enable به Disable تغییر دهید و با ذخیره کردن تغییرات از محیط بایوس خارج شوید.

نکته مهم: اشکالی که به این روش وارد است این است که با غیر فعال کردن این گزینه، امکان دارد در نحوه کارکرد یا شناسایی موس و کیبورد USB قدیمی اختلال ایجاد گردد.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
co4323.jpg

احتمالاً همه شما با نرم‌افزار معروف و محبوب Evernote آشنایی دارید؛ برنامه‌ایست که می‌تواند برای شما یک ابزار کامل جهت تهیه To-Do Listها، ثبت وقایع، ثبت ایده‌ها و … باشد.

در این مقاله، قصد داریم تا شما را با ۱۰ نکته و ترفند و این نرم‌افزار آشنا سازیم، لذا همراه با ما باشید.

۱. رمزنگاری قسمت‌های حساس یک نوشته
درحالی که این قابلیت در Evernote وجود ندارد که بتوان تمامی یک نوشته را رمزنگاری کرد، اما این امکان برای شما وجود دارد که بخش‌های حساس یک نوشته را انتخاب کرده و آن را رمزنگاری کنیم. کافیست که با انتخاب بخش حساس، بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Encrypt Selected Text… را برگزینید.
co4325.jpg

۲. ساخت یک Watch فولدر
افراد معمولاً از Evernote برای ذخیره‌سازی مستندات PDF، بلیط‌ها، دستور غذا و … استفاده می‌کنند و آن‌ها را همیشه همراه با خود نیاز دارند. بجای آنکه بخواهید هرکدام از این فایل‌ها و مستندات را بصورت دستی وارد Evernote کنید، می‌توانید که با ایجاد یک Watch Folder، تمامی فایل‌های خود را در آن پوشه قرار دهید تا بر روی همه دستگاه‌های شما نمایان شود. دقت کنید که این قابلیت تنها برای کاربران ویندوز فعال است.

۳. ساخت Noteهای محلی
همه ما می‌دانیم هنگامی که یک Note را در یکی از دستگاه‌هایمان در Evernote ایجاد می‌کنیم، بلافاصله آن Note، در دیگر دستگاه‌های ما نیز نشان داده می‌شود؛ به اصطلاح، اطلاعات سریعاً Sync خواهند شد. در صورتی که بخواهید این اتفاق نیوفتد و یک Note محلی ایجاد کنید بصورتی که تنها در دستگاه فعلی ذخیره شود، می‌توانید که یک Notebook از نوع Local Notebook ایجاد کنید.

۴. ساخت یک میانبر به یک Note (مک)
هنگامی که بخواهید یک Note بخصوصی را باز کنید، می‌بایست که ابتدا نرم‌افزار Evernote را باز کنید، سپس به دنبال آن Note مربوط بگردید و در نهایت آن را باز کنید. اما شما می‌توانید کاری کنید که یک میانبر به یک نوشته خاصی ایجاد کنید و سپس با باز کردن آن، مستقیماً به نوشته خود دسترسی پیدا کنید.
شما می‌توانید با استفاده از Apple Script، اقدام به ایجاد یک فایل .scpt کرده و کدهای زیر را در آن کپی کنید:
tell application id “com.evernote.Evernote”
set notebookName to “NoteBookName“
set matchingNotes to find notes(“intitle:NoteTitle“)
set matchingNote to item 1 of matchingNotes
open note window with matchingNote
activate
end tell
کدهای قرمز رنگ را با توجه به نوشته مورد نظرتان، تغییر دهید.

۵. جستجوی متن در داخل تصویر
همانند سرویس Google Drive، نرم‌افزار Evernote نیز از تکنولوژی OCR پشتیبانی کرده و بوسیله آن می‌توانید که متن مورد نظر خود را در داخل یک تصویر جستجو کنید.
۶. استفاده از برچسب‌های تو در تو
شما تا بحال از برچسب‌ها (Tags) برای دسته‌بندی نوشته‌های خود استفاده می‌کردید، اما آیا می‌دانستید که می‌توانید در اورنوت، برچسب‌ها را بصورت تو در تو همانند ویژگی Labelها در جیمیل ایجاد کنید؟
co4324.jpg

لیست تگ‌ها را در Evernote باز کرده و یک برچسب را در زیر مجموعه تگ دیگری بکشانید تا در زیر آن قرار بگیرد. این کار، برای مرتب‌سازی برچسب‌های شما بسیار کمک خواهد کرد.

۷. جستجوی حرفه‌ای در اورنوت
نرم‌افزار اورنوت، از عملگرهای حرفه‌ای برای جستجو خود استفاده می‌کند (لیست کامل) که در زیر بعضی از نمونه‌های آن آمده است:
۱. استفاده از source:web.clip <keywords> باعث جستجو در میان نوشته‌هایی می‌گردد که توسط Web Clipper ایجاد شده‌اند.
۲. استفاده از created:day-2 باعث می‌شود که به شما نوشته‌هایی را نمایش دهد که در دو روز اخیر ایجاد شده‌اند. یا می‌توانید از دستور created:week استفاده کنید تا نوشته‌های ایجاد شده در این هفته را ببینید.
۳. استفاده از source:mobile.* باعث خواهد شد که نوشته‌هایی را برایتان نمایش دهد که در دستگاه‌های موبایل شما ایجاد شده‌اند.
۸. ایجاد نوشته توسط ایمیل
هر حساب کاربری در اورنوت، دارای یک ایمیل ویژه و منحصر به فرد است که می‌توانید با ارسال یک نامه به آن ایمیل، یک نوشته جدیدی را در Notebook پیشفرض خود ایجاد کنید. این قابلیت زمانی مناسب خواهد بود که در ایمیل شما، پیام‌های مهم زیادی باشند که با Forward کردن آن‌ها، سریعاً نوت‌های مهم خود را ایجاد کنید.

۹. ایمیل شما، به شما یادآوری می‌کند!
از اورنوت نه تنها می‌توان برای ایجاد نوشته‌ها از روی ایمیلتان استفاده کرد، بلکه می‌تواند ایمیل شما را به یک Reminder تبدیل کند تا در زمان مناسب، به شما کار معینی را یادآوری نماید.
کافیست که به ایمیل ویژه خود در Evernote، یک نامه با این فرمت ارسال نمایید که ابتدا عنوان کار خود را بنویسید و پس از آن، یک علامت تعجب قرار داده و پشت سر آن، تاریخ یادآوری را تعیین نمایید. مثال:
Subject: how to code !2014/12/12
Subject: Pick up flowers !tomorrow
۱۰. ویرایش فایل‌های پیوست
شما در اورنوت، می‌توانید فایل‌های پیوست خود را بصورت آنلاین ویرایش نمایید. برای مثال، اگر شما از یک نوشته خود یک فایل PDF تهیه کرده باشید و آن را در پیوست خود قرار داده‌اید، کافیست که با دوبار کلیک کردن بر روی آن، اقدام به ویرایش فایل PDF کرده و پس از ذخیره کردن آن، نسخه جدید فایل PDF خود را در همه دستگاه‌ها ببینید.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
شما یک آنتی ویروس نصب کرده اید و گمان میکنید که بعد از این همه چیز در امن و امان است. اما اشتباه نکنید، شاید سیستم شما به یک بد افزار آلوده است که آنتی ویروس شما قادر به شناسایی آن نیست. بد افزاری که در حال سرقت اطلاعات شما است!

به گزارش «تابناک» چندی پیش شرکت سیمانتک گزارش داد که در سال 2013 نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس ها تنها موفق به مهار 43 درصد از حملات سایبری و بد افزارها شده اند. این آمار حاکی از آن است که بیش از 50 درصد از حملات سایبری موفق بوده اند.

نتیجه این امر تنها یک موضوع است: اینکه ما تنها میتوانید 50 درصد به نرم افزار امنیتی خود اتکا کنید. 50 درصد باقی مانده را باید از هوش و ذکاوت خود مایه بگذارید تا مطمئن شوید که سیستم شما آلوده نیست. ما به شما علایم اصلی آلوده بودن سیستم را نشان میدهیم:


181879_934.jpg


بهترین راه برای تشخیص آلوده بودن سیستم، شناخت علایم آلودگی و وجود بد افزار در سیستم است. معمولا یک سیستم آلوده یکی یا چند یا حتی همگی نشانه های زیر را از خود بروز میدهد:

1 – تغییر یکباره در صفحه اصلی یا موتور جستجوی پیش فرض مرورگر شما

2 – کندی یا فریز شدن مداوم مرورگر

3 – کندی یا سرعت پایین و فریز شدن بی دلیل سیستم به شکل کلی

181880_725.jpg


4 – عدم توان باز کردن وب سایت های امنیتی و یا Microsoft.com

5 – به یک صفحه وب هدایت یا Redirect میشوید که قصد بازدید از آن را نداشته اید

6 – نوار ابزار یا Toolbar ناخواسته در مرورگر خود مشاهده میکنید

7 – نرم افزار امنیتی یا فایروال سیستم از کار افتاده و آیکون آن قرمز شده است

8 – Pop up های غیر منتظره و نا شناخته حین وب گردی

9 – بالن های اخطار در Tray سیستم

10 – استفاده شدید و حداکثری از منابع سیستم به ویژه CPU


181881_400.png


11 – فعالیت و ارتباط مداوم اینترنت حتی در مواقع بیکاری – فعالیت مداوم مودم.

12 – پیام های خطای غیر منتظره از سوی ویندوز

13 – اجرای خودکار برخی برنامه ها

14 – غیر فعال شدن برخی امکانات اساسی ویندوز همچون Task Manager یا ویرایشگر رجیستری

15 – نصب خود کار برخی برنامه های ناشناخته در سیستم

اگر با یکی یا چند مورد از این علایم در سیستم خود مواجه هستید، این احتمال وجود دارد که سیستم شما آلوده به بد افزار است. بهترین کار این است که با استفاده از ابزارهای امنیتی خود ویندوز یا سایر ابزارهای امنیتی برای پاکسازی سیستم اقدام کنید و اگر موفق نبودید چاره ای جز نصب مجدد سیستم عامل ندارید.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
OEM_information2.jpg



همونطور که مطلع هستید با کلیک راست روی آیکن کامپیوتر و انتخاب گزینه properties پنجره تنظیمات به نمایش در میاد که در اون اطلاعات پردازشگر و حافظه رم نام رایانه ، نسخه ی نصب شده ی ویندوز و ... قابل مشاهده هست
دوست دارید لوگوی اختصاصی خودتون رو در این صفحه درج کنید تا دیگران بموقع باز کردن این پنجره از اطلاعات درج شده و پشتیبانی شما مطلع بشن ؟


1.پس اول یک لوگو یا یک عکس با فرمت BMP در سایز 100 در 100 پیکسل تهیه کنید و در پوشه ی system32 ویندوز 7 انتقال و ذخیره اش کنید

2.حالا با وارد کردن regedit در RUN رجیستری رو باز کنید و به این بخش وارد شوید :

Ashampoo_Snap_2014_08_02_16h50m01s_002_.jpg


3.در قسمت راست oem information کلیک راست کنید و مطابق تصویر زیر مقدار استرینگ را کلیک کنید


Ashampoo_Snap_2014_08_02_16h58m11s_002_.jpg



4. نام این مقدار را تغییر داده و به logo عوض کنید ، سپس روی این ارزش دوبار کلیک کنید و آدرس عکس و نام عکس را با پسوند bmp در پنجره باز شده وارد نمایید



Ashampoo_Snap_2014_08_02_17h01m01s_004_Edit_String.jpg



OEM_information3.jpg



5. پنجره را تایید کنید حالا میتونید تغییرات را در پنجره properties ویندوز ملاحظه کنید


البته شما میتونید مقادیر شماره تلفن و نام شرکت و نام کامپیوتر و آدرس و ... را درج کنید و بجای مقادیر value data مشخصات خودتون رو به فارسی و یا انگلیسی تایپ و وارد کنید

Manufacturer
Model
supportphone
supporthours
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
co4298.jpg

این روزها بسیاری از کاربران برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری خود از نرم‌افزار رایگان KMPlayer کمک می‌گیرند، زیرا این نرم‌افزار با پشتیبانی از امکانات فراوان هر فرمت فایل صوتی و تصویری را پخش می‌کند و امکانات بی‌نظیر دیگری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
یکی از موارد قابل توجه در نسخه‌های جدید این نرم‌افزار، بازشدن یک پنجره در سمت راست برنامه و نمایش تبلیغات در آن است. البته چنانچه ارتباط شما با اینترنت برقرار باشد این تبلیغات به‌ نمایش درمی‌آید و از آنجا که بسیاری از کاربران از اینترنت پر سرعت ADSL استفاده می‌کنند با هر بار اجرای این برنامه پنجره‌ تبلیغاتی ذکر شده را مشاهده می‌کنند و بناچار ‌باید آن را ببندند. دوست دارید این پنجره را برای همیشه ببندید تا تبلیغات آن مزاحمتی برای شما نداشته باشد؟
از یکی از روش‌های زیر کمک بگیرید:
روش اول:
1 ـ مرورگر اینترنت‌اکسپلورر را اجرا کنید.
2 ـ کلید Alt را از روی صفحه‌کلید فشار داده و پس از به‌نمایش درآمدن منوها از منوی Tools به روی گزینه‌ Internet options کلیک کنید.
co4299.jpg

3 ـ با کلیک روی تب Security گزینه‌ Restricted site را انتخاب کنید.
co4301.jpg

4 ـ در نهایت روی گزینه‌ sites کلیک کرده و پس از وارد کردن آدرس زیر در کادر مربوط Add را انتخاب و تغییرات را ذخیره کنید.
player.kmpmedia.net
روش دوم:
1 ـ منوی استارت را باز کرده به All Programs بروید. در ادامه Accessories را انتخاب کرده و پس از کلیک راست روی نرم‌افزار Notepad، گزینه‌ Run as administrator را انتخاب کنید تا نرم‌افزار با دسترسی مدیر سیستم اجرا شود.
2 ـ از منوی File روی Open کلیک کرده و در کادر مقابل filename، عبارت زیر را وارد کرده کلید اینتر را فشار دهید:
C:|Windows|System|Drivers|etc|hosts 32
co4300.jpg

توجه: چنانچه ویندوز را در درایو دیگری غیر از درایو C نصب کرده‌اید، نام درایو را در ابتدای فرمان بالا تغییر دهید.
3 ـ در صفحه‌ به‌نمایش درآمده به آخرین خط مراجعه کرده و عبارت زیر را در آن وارد کنید:
127.0.0.1 player.kmpmedia.net
4 ـ از منوی File روی Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
مخفی سازی فایل در درون عکس توسط WINRAR

winrar_08_668x535.png



در حاضر نرم افزار WinRar را میتوان معروفترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست. بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایلها و همچنین باز کردن فایلهای فشرده rar و zip استفاده میکنند. اما از این نرم افزار میتوان استفاده دیگری نیز کرد! در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت! به شکلی که پس از مخفی سازی شما تنها یک عکس خواهید داشت و تنها با باز کردن عکس توسط خود نرم افزار WinRar میتوان به فایل دسترسی داشت. از این ترفند میتوان به عنوان یک شیوه بسیار حرفه ای مخفی سازی فایل و فولدر نام برد.

برای این کار:

شما به یک فایل تصویر با فرمت GIF و یا JPG و همچنین فایل یا فولدری که میخواهید مخفی کنید نیاز خواهید داشت.
ابتدا باید باید فایل یا فولدر مورد نظر را توسط خود نرم افزار WinRar فشرده سازی کنید. بدین منظور روی آن راست کلیک کرده و Add to archive را انتخاب کنید. محض نمونه نام آن را met.rar بگذارید.
اکنون این فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را دارید را در کنار تصویر مورد نظر خود که به عنوان مثال met.jpg نام دارد قرار دهید.
یعنی این دو فایل در کنار هم و در یک پوشه.
حال ، از منوی Start وارد Run شده و دستور cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد Command Prompt شوید.
اکنون در داخل CMD به فولدری که این دو فایل در آن قرار دارد مراجعه کنید. (یادآوری میشود برای تعویض دایرکتوری در CMD از دستور cd استفاده میشود.)
پس از مراجعه به دایرکتوری مورد نظر ، کافی است کد زیر را در CMD وارد کرده و Enter بزنید:


copy /b met.jpg + met.rar New-met.jpg


در کد فوق met.jpg نام عکس اولیه ، met.rar نام فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را داریم و در پایان New-met.jpg نام عکس تولیدی جدید است که فایل فشرده در آن مخفی میشود.
حالا کافی است به فولدری که فایلها در آن موجود بود مراجعه کنید ، یک عکس با نام New-met.jpg ایجاد شده است. تصویر این عکس همان عکس اولیه است ، اما در داخل این عکس جدید فایل فشرده ما نیز مخفی شده است که به هیچ وجه قابل مشاهده نیست!
اما برای دستیابی به فایل مخفی شده کافی است روی عکس تولید شده راست کلیک کرده و از Open with روی Choose Program کلیک کنید. در صفحه باز شده از میان لیست برنامه ها WinRar را انتخاب نموده و OK کنید. خواهید دید که نرم افزار WinRar عکس شما را به گونه ای اجرا میکند که فایل مخفی شده در دل عکس نیز پدیدار میگردد! حالا کافی است در WinRar دکمه Extract to را بزنید تا فایل فشرده از دل عکس خارج گردد.

همان طور که ذکر شد این روش یک روش بسیار حرفه ای برای مخفی سازی فایل و فولدر میباشد.
 

ctcn8311885

Registered User
تاریخ عضویت
20 سپتامبر 2014
نوشته‌ها
3,302
لایک‌ها
1,168
محل سکونت
★★★★★
co4195.jpg

Kmplayer یک واژه بسیار آشنا برای تماشا کنندگان فیلم است.دلیل ان هم تنظیمات متنوع زیر نویس ان است.
خیلی از مواقع برای اموزش زبان و … نیاز به اجرای دو زیرنویس با هم دیده می شود.اما راه ان بسیار سخت یه نظر می رسد.
شما می توانید مشکل نشان ندادن زیر نویس فارسی را از اینجا حل کنید.
۱-ابتداKMPlayer را باز کنید و F2 را بفشارید.(مانند تصویر پنجره ی prefrences باز می شود.)
co4196.jpg

۲-از بخش سمت چپ Subtitle Processing بروید.وارد زیرمنوی ” Multi-sub/etc” شوید.در تب “General” تیک “Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle” را فعال کنید.
Subtitle Processing > Multi-sub/etc> Position 2nd Lang-Class at top of screen/Enable 2nd subtitle
co4197.jpg

3-اینک شما تنظیمات ان را فعال کردید.برای مشاهده ی دو زیر نویس باید دو زبان هم اسم فایل اصلی باشند و برای مثال اگر نام فایل شما beytoote.mkv باشد و دو زبان فارسی و انگلیسی باشد دو فایل beytoote.FA.SRT وbeytoote.EN.SRT باشد.
۴- برای تغییر مکان زیرنویس دوم، در همان بخش Preference به Subtitle Processing -> Alignment رفته و در تب ۲nd subtitle، تیک گزینه‌ی Inherit the attributes of first subtitle را بردارید. با این کار بخش Subtitles Alignment/Margins فعال شده و شما از این بخش می‌توانید مختصات و موقعیت مکانی زیرنویس دوم را به طور دقیق تعیین کنید.
با زیاد کردن درصد هر کدام می توانید از منطقه ای که مانند عکس انتخاب کرده اید جای بندی کنید.
در پایان بر روی Close کلیک کرده و صفحه‌ی تنظیمات را ببندید.
 

meysamkh76

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2012
نوشته‌ها
436
لایک‌ها
40
سلام دوستان
یه مشکل عجیبی برام پیش اومده !
من لبتاپم ویندوز 7 داشت عوض کردم دوباره ویندوز 7 نصب کردم ! ولی بعد عوض کردن ویندوز تمام فایل ها و فولدرهام که اسمشون فارسی بوده به صورت خط تیره در اومده !!! تمام تنظیمات زبان ویندوز رو انجام دادم و حدود یک گیگ فونت ریختم ولی باز درست نشده !
الان لبتاپ هیچ مشکلی با فونت فارسی نداره ولی فایل های قبلی همچنان با اسم خط تیره ( ---- ) هستند ! ممنون میشم کسی کمکم کنه
 

Nima.s

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
2,506
لایک‌ها
273
سلام دوستان
یه مشکل عجیبی برام پیش اومده !
من لبتاپم ویندوز 7 داشت عوض کردم دوباره ویندوز 7 نصب کردم ! ولی بعد عوض کردن ویندوز تمام فایل ها و فولدرهام که اسمشون فارسی بوده به صورت خط تیره در اومده !!! تمام تنظیمات زبان ویندوز رو انجام دادم و حدود یک گیگ فونت ریختم ولی باز درست نشده !
الان لبتاپ هیچ مشکلی با فونت فارسی نداره ولی فایل های قبلی همچنان با اسم خط تیره ( ---- ) هستند ! ممنون میشم کسی کمکم کنه
با سلام
- نسخه ویندوز قبلی و جدیدتون رو بفرمایید
- منظورتون فایل هایی هست که در درایو های دیگر قرار دارند ؟
- آیا فایل ها اجرا میشوند یا خطای خاصی می دهند؟
- هنگام نصب ویندوز درایو مورد نظر را به درستی فرمت نموده اید ؟

لطفا در صورت امکان پاسخ دهید تا بتوانیم در صورت امکان راهنمایی کنیم
 

meysamkh76

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2012
نوشته‌ها
436
لایک‌ها
40
با سلام
- نسخه ویندوز قبلی و جدیدتون رو بفرمایید
- منظورتون فایل هایی هست که در درایو های دیگر قرار دارند ؟
- آیا فایل ها اجرا میشوند یا خطای خاصی می دهند؟
- هنگام نصب ویندوز درایو مورد نظر را به درستی فرمت نموده اید ؟

لطفا در صورت امکان پاسخ دهید تا بتوانیم در صورت امکان راهنمایی کنیم
سلام دوست عزیز
مرسی از پاسختون
ویندوز 7 32 بیت هست ( هم قبلی هم فعلی )
بله فایل هایی که تو درایو های دیگر هست . درایو سی به درستی فرمت شده و ویندوز نصب شده.
فایل ها باز میشند فقط فایل های ورد و پی دی اف و ... باز نمیشن ! این مشکل فقط با فایل های قبلی هست ! فایل های جدید ورد راحت باز میشن !
 

Nima.s

Registered User
تاریخ عضویت
17 نوامبر 2011
نوشته‌ها
2,506
لایک‌ها
273
سلام دوست عزیز
مرسی از پاسختون
ویندوز 7 32 بیت هست ( هم قبلی هم فعلی )
بله فایل هایی که تو درایو های دیگر هست . درایو سی به درستی فرمت شده و ویندوز نصب شده.
فایل ها باز میشند فقط فایل های ورد و پی دی اف و ... باز نمیشن ! این مشکل فقط با فایل های قبلی هست ! فایل های جدید ورد راحت باز میشن !
بله
بنده احتمال میدم مشکلی برای هارد به وجود آمده باشه
اما شما برای روشن شدن موضوع فایل ها رو در درایو دیگه کپی و سپس تغییر نام دهید و ببینید اجرا می شن ؟!
اگر باز اجرا نشدند با Notepad نیز تست کنید
 

meysamkh76

Registered User
تاریخ عضویت
13 آپریل 2012
نوشته‌ها
436
لایک‌ها
40
بله
بنده احتمال میدم مشکلی برای هارد به وجود آمده باشه
اما شما برای روشن شدن موضوع فایل ها رو در درایو دیگه کپی و سپس تغییر نام دهید و ببینید اجرا می شن ؟!
اگر باز اجرا نشدند با Notepad نیز تست کنید
یه سری فایل ها رو تو دسکتاپ ریختم ولی باز همونجور هست ! یعنی همه فایل ها باز میشند و قایل استفاده هستند به جز فایل های ورد و پی دی اف ! فایل ها هم با نوت پد به صورت قاطی پاتی باز میشه ! متن رو درست نمیاره !
 

hkhafan

Registered User
تاریخ عضویت
15 جولای 2010
نوشته‌ها
2,208
لایک‌ها
1,341
فایلا رو RENAME کنید ببینید وا میشه یاخیر.
 

ehsanrf

کاربر حرفه ای نرم افزار
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2006
نوشته‌ها
2,181
لایک‌ها
809
محل سکونت
خوزستان
دوست عزیز احتمالا سیستم به یک بد افزار مبتلا شده، که اسناد رو کد میکنه، در حقیقت گروگان میگیره و تا هزینه اونو پرداخت نکنی، اینکد نمیکنه!
برای بررسی کامل لطفا نرم افزار ComboFix 1412141 رو دانلود و تست کنید.
 
بالا