• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

خریدهندی کم

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
به نقل از athlon64x2 :
.

از نظر مقايسه لنز هم واقعا نميشه گفت لايکا یا کارل زايس گو اينکه لايکا اتفاقا حرفه اي تره. مثلا لرزشگير اپتيکال از چند سال پيش و از اولين مدل هاي دوربين عکاسي پاناسونيک يعني fxوجود داشت و اولين و کوچکترين دوربين عکاسي دنيا با لرزشگير اپتيکال بود ولی کارل زايس تازه موفق به اين کار شده شده. توي دوربينهاي حرفه اي هم سوني از لنزهاي کانن استفاده ميکنه ولي پاناسونيک از لنز لايکا و پاناسونيکها الان چندين ساله که همشون لرزشگير اپتيکال دارن ولي سوني از استدی شات که الکترونيکيه استفاده ميکرده و اخيرا اپتيکال شده.

.

میشه بگین که شما از کجا فهمیدین زایس تازه موفق به این کار شده و اینکه سونی تو مدلهای حرفه ای از لنز کانن استفاده میکنه

مگه تکنولوزی ساخت optical stab مال سازنده لنز هست
بهتره بدونین که بیشتر مربوط به خود شرکت سازنده هست تا سازنده لنز

لطفا یک مدل ازسونی معرفی کنید که از لنز کانن استفاده شده باشه
من خودم چند وقتی میشه که توی تهمیر گاه دوره کار اموزیمو میگذرونم
و تو این مدت یک چیز رو فهمیدم اون هم اینه که شاسی بد تر از پاناسونیک وجود نداره
از نظر الکترونیک هم که مشکلات خودشون رو هم دارن این قدر داغ میکنند که برای خودشون یه کارخونه ذوب اهن هست

در مورد استفاده از اپتیکال استابلیزر هم دوربین مدل pd150و vx2000 سونی هم که مال سال2001 هست از این سیستم استفاده میکنه
این هم یک لینکhttp://www.dvinfo.net/sony/skinny.php
http://www.videouniversity.com/vx2000.htm
در لینک دومی تاریخ تست دوربین مربوط به May 27, 2000 هست که نشون میده سونی از این تکنولوزی استفاده میکرده

نمیتوان گفت چون شرکتی زود تر به این تکنولوزی رسیده پس بهتره
 

kamyar hajikhan

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
192
لایک‌ها
0
محل سکونت
TEHRAN
به نقل از amin-moein :
میشه بگین که شما از کجا فهمیدین زایس تازه موفق به این کار شده و اینکه سونی تو مدلهای حرفه ای از لنز کانن استفاده میکنه

مگه تکنولوزی ساخت optical stab مال سازنده لنز هست
بهتره بدونین که بیشتر مربوط به خود شرکت سازنده هست تا سازنده لنز

لطفا یک مدل ازسونی معرفی کنید که از لنز کانن استفاده شده باشه
من خودم چند وقتی میشه که توی تهمیر گاه دوره کار اموزیمو میگذرونم
و تو این مدت یک چیز رو فهمیدم اون هم اینه که شاسی بد تر از پاناسونیک وجود نداره
از نظر الکترونیک هم که مشکلات خودشون رو هم دارن این قدر داغ میکنند که برای خودشون یه کارخونه ذوب اهن هست

در مورد استفاده از اپتیکال استابلیزر هم دوربین مدل pd150و vx2000 سونی هم که مال سال2001 هست از این سیستم استفاده میکنه
این هم یک لینکhttp://www.dvinfo.net/sony/skinny.php
http://www.videouniversity.com/vx2000.htm
در لینک دومی تاریخ تست دوربین مربوط به May 27, 2000 هست که نشون میده سونی از این تکنولوزی استفاده میکرده

نمیتوان گفت چون شرکتی زود تر به این تکنولوزی رسیده پس بهتره


بابا یکی به ما بگه باتوجه به اینکه الان عکاسی canon ixus 750 دارم وقبلا فیلمبرداری gs75 داشتم الان چه فیلم برداری بخرم که از قبلی بهتر باشه لطططططططططططططططططططففففففففففففففففا
 

athlon64x2

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2005
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
23
محل سکونت
تهران
به نقل از kamyar hajikhan :
ببخشید ایا شما gs400رو بهتر از gs500 میدونید لطفا با ذکر تفاوتها

سلام دوست گرامي

همونطور که دوست عزيزم heaven فرمودند gs400 از gs500 حرفه اي تر هست و در واقع تنها مزيت gs500 مود 16:9 native اون هست . چند مورد از برتري هاي gs400

1. ميکروفون زوم که بسيار ارزشمنده
2. داشتن digital loop through که بسيار مهمه
3. فوکوس رينگ قابل برنامه ريزي چند جهته
4. دکمه هاي بيشتر روي بدنه بجاي منو
5. يکسري از امکانات تنظيمي منوي تصوير مثل هاشور زدن نواحي اور اکسپوز (اصطلاحا خطوط زبرا) هم در مدل جديد نيست و تنظيمات دستي روي مشخصات تصوير هم در مدل جديد کاهش پيدا کرده

مزيت gs500
1. lcd 19:9
2.native widescreen
3. Joysticj control که خيلي کمک کننده است

در نتيجه gs500 ارزونتر هم هست. در واقع ميشه گفت هنوز gs400 بالاترين مدله و با توجه به معرفي hdv بعيد ميدونم دوربين dv گروني در سطح gs400 براي مصرف خونگي معرفي بشه چون همونطور که جناب heaven اشاره کردند بازار نداره و اين خريداران به سمت hdv ميرن

اميدوارم پاسخ کافي باشه
 

athlon64x2

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2005
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
23
محل سکونت
تهران
به نقل از amin-moein :
میشه بگین که شما از کجا فهمیدین زایس تازه موفق به این کار شده و اینکه سونی تو مدلهای حرفه ای از لنز کانن استفاده میکنه

مگه تکنولوزی ساخت optical stab مال سازنده لنز هست
بهتره بدونین که بیشتر مربوط به خود شرکت سازنده هست تا سازنده لنز

لطفا یک مدل ازسونی معرفی کنید که از لنز کانن استفاده شده باشه
من خودم چند وقتی میشه که توی تهمیر گاه دوره کار اموزیمو میگذرونم
و تو این مدت یک چیز رو فهمیدم اون هم اینه که شاسی بد تر از پاناسونیک وجود نداره
از نظر الکترونیک هم که مشکلات خودشون رو هم دارن این قدر داغ میکنند که برای خودشون یه کارخونه ذوب اهن هست

در مورد استفاده از اپتیکال استابلیزر هم دوربین مدل pd150و vx2000 سونی هم که مال سال2001 هست از این سیستم استفاده میکنه
این هم یک لینکhttp://www.dvinfo.net/sony/skinny.php
http://www.videouniversity.com/vx2000.htm
در لینک دومی تاریخ تست دوربین مربوط به May 27, 2000 هست که نشون میده سونی از این تکنولوزی استفاده میکرده

نمیتوان گفت چون شرکتی زود تر به این تکنولوزی رسیده پس بهتره


سلام دوست عزيز

بابا عجب حساسيتي دارين شما به اين مارک سوني . شوخي بود ولي خيلي زود عصباني شديد. چشم تا جايي که اطلاع داشته باشم که ناچيز هم هست پاسخ ميدم و البته اصراري هم روشون ندارم فقط نظر شخصيه

میشه بگین که شما از کجا فهمیدین زایس تازه موفق به این کار شده
تنها شرکتهايي که در حال حاضر امتياز استفاده از لنزهاي کارل زایس رو براي دوربين ديجيتال دارن سوني و نوکيا هستن . درست فرموديد در سري vx سوني لرزه گير اپتيکال هست و من اشتباه کردم ولي همونطوري که اشاره کردم اولين بار در دوربينهاي کامپکت پاناسونيک لايکا موفق شدند و همه جا هم به اين نکته اشاره شده . سوني در دوربينهاي عکاسي در سال 2005 براي اولين بار اضافه کرد.

مال سازنده لنز هست
بهتره بدونین که بیشتر مربوط به خود شرکت سازنده هست تا سازنده لنز


لرزشگير اپتيکال جزو پکيج لنز هست چون مکانيسم کار اون از طريق لنزهاي ديگري است که در امتداد لنز اصلي قرار دارن و حتي ميتونه سنسور لرزش هم در لنز باشه. بعنوان مثال لنزهاي لزشگير دار سري vr نيکون که روي دوربينهاي فوجي نصب ميشه و اصولا در dslr ها اصلا ربطي به بدنه نداره . يه کانن eos350d با لنز کيتش هيچ لرزشگيري نداره ولي با لنزهاي سري IS کانن اين امکان اضافه ميشه و هيچ ربطي هم به الکترونيک دوربين نداره.
در واقع اين امکان کاملا مربوط به لنزه ولي در دوربينهاي کامپکت براي ارزاني از پروسسور خود دوربين و تصوير دريافتي توسط سنسور براي تنظيم لرزشگير استفاده ميشه . اما در اصل کاملا وابسته به شرکت سازنده لنزه

لطفا یک مدل ازسونی معرفی کنید که از لنز کانن استفاده شده باشه
دوست خوبم چرا يک مدل ؟ تقريبا تمام دوربينهاي سري DSR سوني از لنز کانن استفاده ميکنن که اصلا هم نکته منفي نيست چون همه ميدونيم لنزهاي فلورايت کانن فوق العاده بهتر از کارل زایس و لايکا هستن و عملا در رده دوربينهاي فيلمبرداري هيچ رقيبي ندارن چون نيکون محصولي در اون رده نداره و سايز سازندگان لنز هم اغلب روي لنزهاي عکاسي کار ميکنن. کانن خيلي وقته دوربينه فيلمبرداري حرفه اي ميسازه و اين مزيتي است براي اين کمپاني و مثلا XL1 , 2 بيشترين مانورشون روي لنزهاي فوق العاده و قابل تعويضشونه .

من خودم چند وقتی میشه که توی تهمیر گاه دوره کار اموزیمو میگذرونم
و تو این مدت یک چیز رو فهمیدم اون هم اینه که شاسی بد تر از پاناسونیک وجود نداره
از نظر الکترونیک هم که مشکلات خودشون رو هم دارن این قدر داغ میکنند که برای خودشون یه کارخونه ذوب اهن هست

دوست خوبم قبلا هم يکبار در پاسخ به شما نوشتم من تجربه شما رو در الکترونيک ندارم و اونچه که ميفرماييد رو ميپذيرم چون اصلا با مکانيک اين دوربينها ور نرفتم که بخوام نظري بدم . در اين مورد شرمندم

دوست نداشتم بگم چون طرفدار يک برند بودن به نظرم درست نيست و از نظر من حق انتخاب داشتن ارزشمندتره ولي خودم هم قبلا همين تعصب رو داشتم و بخاطرش ضرر هنگفتي کردم الانم ديگه برند برام مهم نيست اگه فردا يه hdv خوشگل و حرفه اي با قيمت مناسب و کيفيت عالي از سامسونگ بياد بيرون ميخرمش . مهم واسم اينه که کيفيت خوب و کارايي خوب داشته باشه . کسي که فيلمو ميبينه نميپرسه با چه دوربيني گرفتي . جايي هم اسم دوربين ثبت نميشه مهم اينه که چي ثبت ميشه البته مهمتر از دوربين ديد و هنر تصوير برداريه

ببخشيد اگر ناکافيه در حد اطلاعاتم و يک کاربر زير آماتور که هستم پاسخ دادم
 

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
به نقل از athlon64x2 :
سلام دوست عزيز

بابا عجب حساسيتي دارين شما به اين مارک سوني . شوخي بود ولي خيلي زود عصباني شديد. چشم تا جايي که اطلاع داشته باشم که ناچيز هم هست پاسخ ميدم و البته اصراري هم روشون ندارم فقط نظر شخصيه

میشه بگین که شما از کجا فهمیدین زایس تازه موفق به این کار شده
تنها شرکتهايي که در حال حاضر امتياز استفاده از لنزهاي کارل زایس رو براي دوربين ديجيتال دارن سوني و نوکيا هستن . درست فرموديد در سري vx سوني لرزه گير اپتيکال هست و من اشتباه کردم ولي همونطوري که اشاره کردم اولين بار در دوربينهاي کامپکت پاناسونيک لايکا موفق شدند و همه جا هم به اين نکته اشاره شده . سوني در دوربينهاي عکاسي در سال 2005 براي اولين بار اضافه کرد.

مال سازنده لنز هست
بهتره بدونین که بیشتر مربوط به خود شرکت سازنده هست تا سازنده لنز


لرزشگير اپتيکال جزو پکيج لنز هست چون مکانيسم کار اون از طريق لنزهاي ديگري است که در امتداد لنز اصلي قرار دارن و حتي ميتونه سنسور لرزش هم در لنز باشه. بعنوان مثال لنزهاي لزشگير دار سري vr نيکون که روي دوربينهاي فوجي نصب ميشه و اصولا در dslr ها اصلا ربطي به بدنه نداره . يه کانن eos350d با لنز کيتش هيچ لرزشگيري نداره ولي با لنزهاي سري IS کانن اين امکان اضافه ميشه و هيچ ربطي هم به الکترونيک دوربين نداره.
در واقع اين امکان کاملا مربوط به لنزه ولي در دوربينهاي کامپکت براي ارزاني از پروسسور خود دوربين و تصوير دريافتي توسط سنسور براي تنظيم لرزشگير استفاده ميشه . اما در اصل کاملا وابسته به شرکت سازنده لنزه

لطفا یک مدل ازسونی معرفی کنید که از لنز کانن استفاده شده باشه
دوست خوبم چرا يک مدل ؟ تقريبا تمام دوربينهاي سري DSR سوني از لنز کانن استفاده ميکنن که اصلا هم نکته منفي نيست چون همه ميدونيم لنزهاي فلورايت کانن فوق العاده بهتر از کارل زایس و لايکا هستن و عملا در رده دوربينهاي فيلمبرداري هيچ رقيبي ندارن چون نيکون محصولي در اون رده نداره و سايز سازندگان لنز هم اغلب روي لنزهاي عکاسي کار ميکنن. کانن خيلي وقته دوربينه فيلمبرداري حرفه اي ميسازه و اين مزيتي است براي اين کمپاني و مثلا XL1 , 2 بيشترين مانورشون روي لنزهاي فوق العاده و قابل تعويضشونه .

من خودم چند وقتی میشه که توی تهمیر گاه دوره کار اموزیمو میگذرونم
و تو این مدت یک چیز رو فهمیدم اون هم اینه که شاسی بد تر از پاناسونیک وجود نداره
از نظر الکترونیک هم که مشکلات خودشون رو هم دارن این قدر داغ میکنند که برای خودشون یه کارخونه ذوب اهن هست

دوست خوبم قبلا هم يکبار در پاسخ به شما نوشتم من تجربه شما رو در الکترونيک ندارم و اونچه که ميفرماييد رو ميپذيرم چون اصلا با مکانيک اين دوربينها ور نرفتم که بخوام نظري بدم . در اين مورد شرمندم

دوست نداشتم بگم چون طرفدار يک برند بودن به نظرم درست نيست و از نظر من حق انتخاب داشتن ارزشمندتره ولي خودم هم قبلا همين تعصب رو داشتم و بخاطرش ضرر هنگفتي کردم الانم ديگه برند برام مهم نيست اگه فردا يه hdv خوشگل و حرفه اي با قيمت مناسب و کيفيت عالي از سامسونگ بياد بيرون ميخرمش . مهم واسم اينه که کيفيت خوب و کارايي خوب داشته باشه . کسي که فيلمو ميبينه نميپرسه با چه دوربيني گرفتي . جايي هم اسم دوربين ثبت نميشه مهم اينه که چي ثبت ميشه البته مهمتر از دوربين ديد و هنر تصوير برداريه

ببخشيد اگر ناکافيه در حد اطلاعاتم و يک کاربر زير آماتور که هستم پاسخ دادم


دوست عزیز میشه یک لینک بدین که ثابت کنه سری dsr از لنز کانن استفاده میکنن
 

Heaven

Registered User
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهرانپارس
البته من یه توضیح کوچیک می تونم بدم.

پاناسونیک اولین کمپانی ای نبود که تکنولوژی این کار رو داشت. مدل های قبلی از سونی و کنون من یادمه که داشتن این امکان رو.
پاناسونیک در ارائه یک سیتم لرزشگیر موفق توی سیستم های ارزان قسمت پیشگام بود و هست و کارش هم واقعا عالیه. من چند روز پیش دوربین عکاسی پاناسونیک 200000 تومانی point and shoot رو دیدم که نه تنها لرزشگیر داشت بلکه لرزشگیرش واقعا خوب و موثر بود. این خیلی جالبه. پاناسونیک واقعا یه آس رو کرده.
اولی که تبلیغاتش روی سیستم لرزشگیر Optical اش به اسم Mega OIS v, رو دیدم. فکر کردم همش تبلیغی و الکیه ولی در عم ولقعا مثل دوربین های گرانقیمت حرفهای جواب داد. قشنگ تونشتم عکس توی ایزو های خیلی پایین با فکوس عالی بگیرم.

اینه که پاناسونیک در ابداع یا فناوری لزرزشگیر اپتیکال پیشگام نیست من یادمه از چند سال پیش همیشه سونی یه مدل با لرزشگیر اپتیکال داشتته ولی خیلی گرون بوده و consumer نبوده. پاناسونیک در ارائه یک سیستم کاربردی ارزونقیمت پیشگامه و به نظر من حسابی سونی ور جا گذاشته.

راستی منم نشنیده بودم که سونی از لنز کنون استفاده کنه. تعجب کردم و سریDSr رو نمی شناسم میشه توضیح بدی این سذی چه کاربردی داره؟
 

Heaven

Registered User
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهرانپارس
این IXUS 750 بهترین مدل این سری از کنونه خوش به حالت. من هم دوست داشتم یکی می خریدم. به نظر من شما با GS300 برو. راستش من حتی قیافه HC96 رو هم دوست ندارم. هم سه سی سی دی هست وه م ارزش گیر اپتیکال داره و هم تاچ اشکرین نیست. صفحه اش هم که وایده. به نظرم پاناسونیک داره حسابی سلطه سونی توی کمکوردر ها رو به چالش می کشه.
 

athlon64x2

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2005
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
23
محل سکونت
تهران
به نقل از amin-moein :
دوست عزیز میشه یک لینک بدین که ثابت کنه سری dsr از لنز کانن استفاده میکنن
.

سلام دوست گرامی

کافی بود یه سرچ کوچولو تو گوگل يا آمازون ميکردید
این يکيش
http://www.alibaba.com/catalog/11077289/Sony_Dsr570_16_9_Canon_19x_Lens_267_Drum_Hrs.html
من با دو مدل 570 به مقدار زياد و اگر درست يادم باشه 250 يا 275 اين يکي فقط يکبار براي چند ساعت فيلمبرداري کردم و هردو هم لنز کانن داشتن . چند تا dsr ديگه هم که دست دوستان ديدم همه لنز کانن بود

به نقل از heaven :
راستی منم نشنیده بودم که سونی از لنز کنون استفاده کنه. تعجب کردم و سریDSr رو نمی شناسم میشه توضیح بدی این سذی چه کاربردی داره؟

سلام دوست عزیزم
از شما واقعا ممنونم بخاطر توضيحتون در مورد is از مطلبتون واقعا استفاده کردم بله کاملا درست ميفرماييد

سري dsr دوربينهاي تقريبا حرفه اي سوني هستن که عموما کاربرد خبرنگاری دارن و معمولا بتاکم یا دی وي کم هستن. من با دو مدل از اونا کار کردم و بخصوص dsr570 دوربين مورد علاقه منه و اون دوربينایی که من باهاش کار میکردم لنز کانن داشتن . از نظر کيفيت تصوير و امکانات و سايز مناسب کاربرد عمومي نيستن ولي کيفيتي که ارائه ميدن و تنظيماتي که دارن رو هم سخت بشه جاي ديگه پيدا کرد .

اصولا در اين زمينه سوني و پاناسونيک مکمل هستن. پاناسونيک دوربين داکومنتاري معروفي نداره و سوني دوربين سينمايي خوب . سري dsr سوني عالين براي کار داکومنتاري و سري varicam پاناسونيکم با فريم ريت متغير و فرمت 16:9 و رزولوشن بسيار زياد دوربيناي رسمي فيلمبرداري سيمنايي هستن
http://catalog2.panasonic.com/webap...d=14569&modelNo=AJ-HDC27H&surfModel=AJ-HDC27H

اينو از اين نظر گفتم که فکر ميکنم اينجا يه جورايي دوستان تبليغ برند ميکنن . سري هاي gl کانن هم که ديگه اصلا توصيف لازم ندارن يکبار که آدم باشون کار ميکنه ديگه هيچي به چشمش نمياد . راستي شما جايي يه ريوو از xlh1 کانن ديدين اگر مثل xl1 يا 2 باشه که سوني z1 رقيب قدري پيدا کرده . مشخصاتش که عالي به نظر ميرسيد.
 

Heaven

Registered User
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهرانپارس
Wow آقا من استقاده کردم.

ببینم این قسمت 7000 دلار برای وری کم با لنز بود یا بی لنز. بعد ویدئوی این رو با چه سیستمی میشه ادیت کرد. احتمالا 14 گیگ رم باید بخواد یه همچین رزولوشنی.

من اگه بخوام دور وبر 2 میلیون برای فیلم کوتاه ساختن یه دوربین بگیرم شما چی پیشنهاد می کنین؟
سوال بعدی اینکه این دروبین پاناسونیک توی ایرذان برای اجاره گیر میاد؟
 

kamyar hajikhan

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
192
لایک‌ها
0
محل سکونت
TEHRAN
به نقل از Heaven :
Wow آقا من استقاده کردم.

ببینم این قسمت 7000 دلار برای وری کم با لنز بود یا بی لنز. بعد ویدئوی این رو با چه سیستمی میشه ادیت کرد. احتمالا 14 گیگ رم باید بخواد یه همچین رزولوشنی.

من اگه بخوام دور وبر 2 میلیون برای فیلم کوتاه ساختن یه دوربین بگیرم شما چی پیشنهاد می کنین؟
سوال بعدی اینکه این دروبین پاناسونیک توی ایرذان برای اجاره گیر میاد؟

لطفا بگید ایا پیگسل بالای عکس روی کیفیت فیلم هم تاثیر دارد یا خیر؟
 

athlon64x2

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2005
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
23
محل سکونت
تهران
به نقل از Heaven :
Wow آقا من استقاده کردم.

ببینم این قسمت 7000 دلار برای وری کم با لنز بود یا بی لنز. بعد ویدئوی این رو با چه سیستمی میشه ادیت کرد. احتمالا 14 گیگ رم باید بخواد یه همچین رزولوشنی.

من اگه بخوام دور وبر 2 میلیون برای فیلم کوتاه ساختن یه دوربین بگیرم شما چی پیشنهاد می کنین؟
سوال بعدی اینکه این دروبین پاناسونیک توی ایرذان برای اجاره گیر میاد؟

سلام دوست عزيز

راستش خيلي خوب ميشد اگه 7 هزار دلار بود مشکل اينه که 70 هزار دلاره! متاسفانه وحشتناک گرونه ولي اگر يه سرچ کنيد ميبينيد که خيلي از فيلمهاي مطرح با اجداد اين دوربين يا خودش ساخته شدن مخصوصا فريم ريت متغيرش خيلي مورد علاقه کارگردانهاست چون ميشه بدون تغيير در سرعت مديا 24 يا 60 بسته به مود کار ويدئو يا سينما افکت بسازيد اسلوموشن يا فست که براي انفجارها و ... کاربرد داره. ولي خيلي راحت 720p يا با يک کانورتور تا 1080p داريد که تا احتمالا تا چندين سال ديگه فرمت استاندارد خواهد بود. يعني 3 دوربين مستقل کامل . هم سينمايي هم افکت و هم ويديوي هاي دف در بالاترين مود

دوربينهاي فيلمبرداري ديجيتال تا اونجا که ميدونم هميشه با لنز ميان ولي ميشه لنزهاي ديگه هم نصب کرد. در اين مورد که مسلما قيمت به همراه لنزش هست.

بله اين سري دوربينهاي سينمايي DVCPRO HD هستن که فعلا روي دو مديا ضبط ميکنه. يکي کاست هاي DVCPRO و ديگري هم مدياي تمام ديجيتال P2 که از اين نظر پاناسونيک در مدياي ديجيتال پرتابل پيشگامه ولي دليل اينکه بقيه دنبالش نيستن قيمته. يک کارت 8 گيگي اون 1500 دلار و درايو اون 2500 دلار ديگه حساب کنيد . حداقل چندين کارت 8 گيگي لازمه چون هرکدون حدود 1 ربع فيلم با حداکثر کيفيت جا ميگيرن! و اين دوربينها هم 5 اسلاتي هستن معمولا.

معمولا کسي اين دوربينها رو با پي سي معمولي استفاده نميکنه. استوديو هاي ويرايش فيلم اختصاصي براي اين دوربينها وجود داره . يکي از آشناهاي ما يه استوديو براي فيلمبرداري افکت داره منم اون dsr ها و يکي از اين دوربيناي پاناسونيک رو اونجا ديدم .نکته جالب اينه که lcd ندارن و فقط evf هست. اگه lcd monitor بخوايد هم ميشه 1500 دلار . براي اين دوست ما يک استوديو با لوازم دست دوم dvcpro اونم نه hd با يه مدل قديمي از اين سري دوربينا حدود 150 ميليون شده که البته ازش خوب هم پول در مياره چون ظاهرا به راحتي پيدا نميشه تو ايران . صنعت سينماي ما روي اين مسائل هزينه نميکنه و فيلمهاي ما هم عموما از دوربين ديناميک خيلي استفاده نميکنن و فيلمهاي اکشنمون هم همه وايد شات ميگرن و ... خودتون خيلي از من وارد ترين خلاصه اينکه بازار ندارن اين دوربينا و همون دوربيناي عتيقه 20 سال پيشه که دست به دست کرايه ميدن و تو صف انتظار مي ايستن مونتور حرفه اي سينمايي مسلط به ديجيتال نداريم و کارگرداناي مطرح هم دنبال نو آوري نيستن و خلاصه هزار عامل

دوربنهاي سينمايي مشکلشون ادوات جانبيشونه مثلا يه فريم کانورتور 2500 دلاري و ... ارزش خريد براي کار آماتور نداره. ميمونه دوربيناي پروزومر. در واقع ارزونترين دوربين فيلمبرداري سينمايي dvx100 پاناسونيک هست که واقعا يک شاهکار تمام عياره ميتونيد رويو هاشو ببينيد که من با مدل معموليش 2 3 سال پيش کار کردم بعدش مدل A اون اومد بعدم الان Bاومده که HD هست ولي کمي گرونه حدود 4 تا 5 هزار دلاره تو ايرانم زياد پيداد ميشه مدل a اون بود حدود 6 ميليون پارسال

در قيمت کمتر چند دوربين خيلي خوب از سوني هست .PD170 عاليه ولي مشکلش اينه که ديگه عتيقه شده و HD هم نيست. من اگر بودم با 2 ميليون HC1 ميخريدم . يا شايد کمي ارزونتر HC3 اما نميدونم اون کي مياد بازار . Fx1 و z1 هم بسيار انتخاباي خوبين اما کمي گرونتر . فکر کنم اگر شما بين HC1, HC3, FX1, Z1 انتخاب کنيد هم آينده نگرانه باشه هم خيلي سنگين تموم نشه. هم اين 4 دوربين و هم DVX100 ها از کاست هاي معمولي DV استفاده ميکنن که مزيته در ضمن xl دوربينهاي خيلي خوبي تا پارسال بودن اما هيچکدوم hd نيستن که ديگه ارزش نداره .خيلي دوست دارم مشخصات و عملکرد اين xlh1 کانن رو ببينم

در مورد اجاره هم راستش اطلاعات دقيق ندارم ميپرسم و حتما خبرتون ميکنم ولي بعيد ميدونم دوربين صد ميليوني
رو به آسوني اجاره بدن اگر هم باشه

شرمندم اطلاعات من بيشتر دوربيناييه که يا باشون کار کردم يا علاقمند بودم و دنبال مشخصاتشون بودم متاسفانه چون صرفا تفنن بودن دنبال همه نبودم و مطمئنم خيلي انتخاباي بهتر هست که من خبر ندارم . به هر حال اين در بضاعتم بود که ميدونم ناچيزه و در حدي نيست که بتونم دوربين توصيه کنم شما بسيار وارد تر از من هستيد
 

athlon64x2

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2005
نوشته‌ها
299
لایک‌ها
23
محل سکونت
تهران
به نقل از kamyar hajikhan :
بابا یکی به ما بگه باتوجه به اینکه الان عکاسی canon ixus 750 دارم وقبلا فیلمبرداری gs75 داشتم الان چه فیلم برداری بخرم که از قبلی بهتر باشه لطططططططططططططططططططففففففففففففففففا

سلام دوست عزيزم

پاسخ جناب heaven بسيار جامع بود و توصيه ايشون عالي من فقط يک سوال داشتم
دوربين gs75 رو داريد و ميخواهيد عوض کنيد يا اينکه فروختيد و الان دوربين نداريد

اگر هنوز داريدش به نظرم کمي دست نگه داريد. دوربين شما در نور کافي تصوير خوب و در نور کم تصوير متوسط ميده .معاوضه هميشه خيلي گرون تموم ميشه بنابرين بايد بيازه GS300 به بالا اين مشخصات رو داره ولي به نظرم کمي صبر کنيد و بعدا يک hd بگيريد خيلي بهتره
اگر هم دوربين نداريد توصيه جناب heaven عاليه gs300 و hc96 هردو عالين
 

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
به نقل از athlon64x2 :
.

سلام دوست گرامی

کافی بود یه سرچ کوچولو تو گوگل يا آمازون ميکردید
این يکيش
http://www.alibaba.com/catalog/11077289/Sony_Dsr570_16_9_Canon_19x_Lens_267_Drum_Hrs.html
من با دو مدل 570 به مقدار زياد و اگر درست يادم باشه 250 يا 275 اين يکي فقط يکبار براي چند ساعت فيلمبرداري کردم و هردو هم لنز کانن داشتن . چند تا dsr ديگه هم که دست دوستان ديدم همه لنز کانن بود



سلام دوست عزیزم
از شما واقعا ممنونم بخاطر توضيحتون در مورد is از مطلبتون واقعا استفاده کردم بله کاملا درست ميفرماييد

سري dsr دوربينهاي تقريبا حرفه اي سوني هستن که عموما کاربرد خبرنگاری دارن و معمولا بتاکم یا دی وي کم هستن. من با دو مدل از اونا کار کردم و بخصوص dsr570 دوربين مورد علاقه منه و اون دوربينایی که من باهاش کار میکردم لنز کانن داشتن . از نظر کيفيت تصوير و امکانات و سايز مناسب کاربرد عمومي نيستن ولي کيفيتي که ارائه ميدن و تنظيماتي که دارن رو هم سخت بشه جاي ديگه پيدا کرد .

اصولا در اين زمينه سوني و پاناسونيک مکمل هستن. پاناسونيک دوربين داکومنتاري معروفي نداره و سوني دوربين سينمايي خوب . سري dsr سوني عالين براي کار داکومنتاري و سري varicam پاناسونيکم با فريم ريت متغير و فرمت 16:9 و رزولوشن بسيار زياد دوربيناي رسمي فيلمبرداري سيمنايي هستن
http://catalog2.panasonic.com/webap...d=14569&modelNo=AJ-HDC27H&surfModel=AJ-HDC27H

.

خوب من این موضوع رو نمیدونستم

استفاده از لنز کانن روی این مدلها بیشتر به خاطر متغیر بودن و تنظیمات لنز هست تا کیفیت ساخت

[
اينو از اين نظر گفتم که فکر ميکنم اينجا يه جورايي دوستان تبليغ برند ميکنن . سري هاي gl کانن هم که ديگه اصلا توصيف لازم ندارن يکبار که آدم باشون کار ميکنه ديگه هيچي به چشمش نمياد . راستي شما جايي يه ريوو از xlh1 کانن ديدين اگر مثل xl1 يا 2 باشه که سوني z1 رقيب قدري پيدا کرده . مشخصاتش که عالي به نظر ميرسيد
ازجمله بالا شما مشخص که چه کسی داره تبلیغ برند میکنه وبرند دیگر رو میکوبه

سری gl کانن دوربین خوبی هستند اما این طور نیستند که اگه با هاشون کار کنی دیگه هیچی به چشم ادم نیاد
به دو تصویر زیر نگاه کنید
xm2-indoor5-auto.jpg


vx2100-indoor5-auto.jpg


xm2-indoor5-man.jpg


vx2100-indoor5-man.jpg


اولی مربوط به gl2 ودومی هم مربوط به vx2100

لازم به ذکر است xm2 و gl2 مثل هم هستند











.
 

Heaven

Registered User
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهرانپارس
نه آقا من کجا واردترم؟!!! من یک صدم شما هم تجربه ندارم کاملا مشخصه. نه تجربه نه سواد
من کارم مرتبط با فناوری هست بنابراین کمی با تکنولژی های روز و مدل های مختلف توی انواع محصولات فناوری از کامپیوتر گرفته تا دوربین و اینترت و نرم افزار آشنام. در ضمن دوره تصویر برداری دیدم و در مورد سینما (از نظر فنی و هنری) مطالعه دارم. امسال هم تصمیم دارم دوره فیلم برداری 35 میلی کمتری ببینم توی کانون سینما گران جوان. اما اصلا این مدل ها رو نمی شناختم و خبر نداشتم. توی دوره تصویر برادری که با SVHS های پاناسونیک کار می کردیم. الان هم خیلی از سریال ها رو با همی نها می سازن!!!
آره هموطنور که می فرمایید اینها همه دوبینهای سینمایی هستن. الان سینمارگان حرفه ای ما هم با چنین دوربین هایی کار نمی کنن. این مدل پاناسونیک هم من اصلا متوجه نشدم حرفه های هست. فکر کردم همون pROSUMER هست و 7000 دلاره.
همین فیلم بوتیک که جایزه فجر ور برد با دوربین ویدئویی گرفته شده. واسه پخش به نگاتیو (35 میلی متر) تبدیل شده. فکرشو بکن!!!! حالا من اصلا انتظار ندارم دستم به همچین چیزی بخوره. خوش به سعارت شما.

خیلی از توضیحات ممنون. من فکر کنم با همون HC1 برم. که بشه روی یک سیستم معمولی هم ادیتش کرد. به فرض که من یه همچین چیزی گیر بیارم. کجا می خوام ادیتش کنم. اصلا شاید بهتر باشه فعلا به همین Mini DV بسنده کنم. نظر شما چیه؟
 

Heaven

Registered User
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهرانپارس
ممنون امین معین عزیز خیلی مفید و خوب بود.
من منظور شما رو از شاسی متوجه نشدم. منظورتون چی بود که گفتید پاناسونیک شاسی خوبی نداره؟
 

Heaven

Registered User
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهرانپارس
راستی نظرتون در مورد سری SR از سونی چیه؟ من به همه میگم اصلی هندی کم DVD نخرن و صبر کنن برای این مدل.
 

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
به نقل از kamyar hajikhan :
بابا یکی به ما بگه باتوجه به اینکه الان عکاسی canon ixus 750 دارم وقبلا فیلمبرداری gs75 داشتم الان چه فیلم برداری بخرم که از قبلی بهتر باشه لطططططططططططططططططططففففففففففففففففا

فرمایش جناب athlon64x2 کاملا درست هست اگه صبر کنید و یک hd بخرین خیلی بهتر هست


gs300 تقریبا مثل همینgs75 هست با این تفاوت که دارای رزولیشن بالا تر ولرزش گیر بهتری هست اما نویز بشتری رو تنوی نور کم داره
اگه به دنبال فیلم برداری در نور کم هستید در این رنج قیمتhc96 بهتر عمل میکنه
 

amin-moein

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
0
به نقل از Heaven :
ممنون امین معین عزیز خیلی مفید و خوب بود.
من منظور شما رو از شاسی متوجه نشدم. منظورتون چی بود که گفتید پاناسونیک شاسی خوبی نداره؟

دوست عزیز منظورم اینه که مکانیکش ضعیف هستش
مثلا پایه های گایدش(میله هایی که فیلم را جمع کرده و به دور هد میبرند) ضعیف هستند حتی ما مورد شکسته هم داشتیم بعد از کار کردن زیاد به دلیل مواد نا مرغوبی که پانا سونیک برای ارزون تر شدن دوربین به کار میبره(فکر کردین برای چی پانا سونیک این قدر ارزون هست) به دلیل سایش دیکه فیلمو درست بغل هد جا نمیده

که البته شاید هم سیاست درست باشه چون از هندیکم استفاده زیادی نمیشه

یا مثلا گپهای هدش ضعیف هست کافیه یک ذره گرد وخاک بشینه روش
 

Heaven

Registered User
تاریخ عضویت
19 مارس 2005
نوشته‌ها
501
لایک‌ها
0
محل سکونت
تهرانپارس
این واسم مهمه:
HVX200 رو چطور با FX1 مقایسه می کنید؟ به نظرتون کدوم خرید بهتری محسوب میشه؟
 

kamyar hajikhan

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2006
نوشته‌ها
192
لایک‌ها
0
محل سکونت
TEHRAN
به نقل از athlon64x2 :
سلام دوست عزيزم

پاسخ جناب heaven بسيار جامع بود و توصيه ايشون عالي من فقط يک سوال داشتم
دوربين gs75 رو داريد و ميخواهيد عوض کنيد يا اينکه فروختيد و الان دوربين نداريد

اگر هنوز داريدش به نظرم کمي دست نگه داريد. دوربين شما در نور کافي تصوير خوب و در نور کم تصوير متوسط ميده .معاوضه هميشه خيلي گرون تموم ميشه بنابرين بايد بيازه GS300 به بالا اين مشخصات رو داره ولي به نظرم کمي صبر کنيد و بعدا يک hd بگيريد خيلي بهتره
اگر هم دوربين نداريد توصيه جناب heaven عاليه gs300 و hc96 هردو عالين[

دوست عزیزم جناب آقای athlon 64 از اینکه وقت صرف میکنید وجواب میدید خیلی ازتون ممنونم
من gs75 رو فروختم gs300 هم به نسبت مقایسه با 180 خیلی گرونه در مورد hc96 هم مرددم چون بیشتر دوستان پاناسونیک رو پیشنهاد میکنند فکر میکنم gs500 از gs300 خیلی بهتره البتهhd که واقعا الیه من 4 روز پیش hc1 رو 1550000قیمت کردم به نظر شما چقدر باید صبر کنم یک hd خوب با قیمت مناسب بخرم؟
 
بالا