واقعا قشنگ بود ............
لينک IMDB
بچه ها بهش راي بدين ( بايد تو imdb ثبت نام کنين ) که تو 250 فيلم برتر دنيا بره !
دیویدی این فیلم هم به صورت رسمی اومده تو بازار یا فقط VCDـش هستش؟
سيستم IMDb اينطوري نيست که همينطوري راي بدن و فيلم وارد Top250 بشه!
:blink:
من الان نمیفهمم تو چرا همش میخوای مقایسه کنی ؟! گلشیفته فراهانی تو سینمای ایران بازیگر بسیار خوبی هست. جایی که هدیه تهرانی رو داریم، جایی که همون مریلا زارعی رو داریم (یعنی میگی مریلا زارعی هم بازیگر خوبی نیست ؟! سربازهای جمعه رو دیدی ؟!)، باران کوثری رو داریم، ترانه علیدوستی رو داریم و ....
شایان جان سینمای ما هر چیزی که کم داشته باشه بازیگر خوب زیاد داره. تو وجه منفی قضیه رو نگاه میکنی. بله سوپراستار سینمای ایران الان گلزار هست، ولی رقیب گلزار کیه ؟ بهرام رادان. بهرام رادان هم بازیگر بدیه ؟!
من درباره "درباره الی" صحبت میکنم تو هی میزنی تو خط کل سینمای ایران !
اینهمه تو سینمای ایران بازیگر بزرگ و خوب هست. عزت ال... انتظامی - رضا کیانیان - علی نصیریان - اکبر عبدی و .... دهها مورد دیگه !
بعد اون چیزی که درباره شخصیت ها گفتی دقیقا ضد این فیلم هست ! الان اینجا کدوم شخصیت خیلی بد بود ؟ کدوم خیلی خوب بود ؟!
من بعضی وقتها فکر میکنم مثلا شما میشینی در طول یکسال یه فیلم ایرانی میبینی که محمدرضا گلزار آدم خوبه هست و حسام نواب صفوی آدم بده ! بعد بر پایه همون میای کل سینمای ایران رو زیر سوال میبری !!!
خیلی بی انصافی میکنی کلا !
:wacko:
من نمیدونم چرا نباید مقایسه کنیم !وقتی میخوایم به یه فیلم اسکار بدیم باید با کاندیدای دیگش مقایسش کنیم دیگه درست نمیگم؟
همین مریلا زارعی چند تا مصاحبه ازش خوندی و همینطور رادان رو ؟ وقتی بازیگری اینقدر کوته فکره و خودش با کمال پررویی میاد میگه من بخاطر دستمزد کم فیلم فلان رو قبول نکردم .................... شما به امثال اینا میگی بازیگر؟
درباره ی الی بخشی از سینمای ایرانه
راستی یه سوال : درباره ی الی چه چیزی رو مطرح میکنه و برای حل اون مشکل چیکار میکنه؟
اتفاقا من از گلزار 2 تا فیلم بیشتر ندیدم یکی بوتیک بود فکر کنم یکی دیگشم مال طهمینه میلانی بود کودک درون و اینا ................ اسمش یادم نیست
همیشه هم میرم سراغ مثلا بهترین ها مثلا امسال کلا 20 رو دیدم با الی رو که حیف وقت که بزاری واسه اینا ضمنا اگه بخوام از درباره ی الی ایراد بگیرم فکر کنم .......................
کلا حسام جان شما به قضیه تعصبی نگاه میکنی :دی و تا اونجایی که من شما رو شناختم شما هیچ وقت نظرت عوض نمیشه حتی اگه کل دنیا خلاف نظرت رو داشته باشن
در کل اگه همیشه بدون تعصب به فیلما نگاه کنیم نه تنها در این مورد در تمام موارد دیگه هم قضاوت بهتری خواهیم داشت
کلا حسام جان شما به قضیه تعصبی نگاه میکنی :دی و تا اونجایی که من شما رو شناختم شما هیچ وقت نظرت عوض نمیشه حتی اگه کل دنیا خلاف نظرت رو داشته باشن
در کل اگه همیشه بدون تعصب به فیلما نگاه کنیم نه تنها در این مورد در تمام موارد دیگه هم قضاوت بهتری خواهیم داشت
ملاک خوب بودن فیلم ایرانی نبودن اونه:blink:
من قبلا هم گفتم، برای اسکار بهترین فیلم خارجی فقط "خوب بودن" ملاک نیست.
دوم اینکه خب بازیگر حرفه ای همین هست ! بر فرض مثال الان به فلان بازیگر توی هالیوود میگن آقای/خانم X شما بیا 5 میلیون دلار بگیر در فیلم بازی کن، در صورتی که همون بازیگر برای فیلم قبلی 15 میلیون دستمزد گرفته !
حالا یا بازی در فیلم رو قبول میکنه یا قبول نمیکنه ! این میشه ایراد گرفتن ؟!
دوم ! شما دقیقا 2 از بهترین فیلم های گلزار و سینمای ایران رو دیدی ! حالا بگیریم آتش بس رو خیلی ها هم دوست ندارن (من خیلی دوست دارم) ولی خدایی "بوتیک" فیلم بدی بود ؟!!
لول !
شما میای میگی کل یوم سینمای ایران درپیت هست !!! من میام میگم آقا نه ! کل یوم درپیت نیست ! سالی 5 تا فیلم خوب هم پیدا میشه اگر خوب نگاه کنیم !
الان دقیقا اینجا تعداد افرادی که میگن سینمای ایران و درباره الی کل یوم چرت هست چند نفره و تعداد افرادی که با شما موافق نیستند چند نفر ؟!
نزن این حرف رو برادر من ! :blink:
شایان و حسام
با هم خوب باشید :دی
پ.ن: همش میخواستم نیام تو این بخش سینما نظر بدم، اما بالاخره یک پست زدم :دی
ملاک خوب بودن فیلم ایرانی نبودن اونه
پیشنهاد میکنم زندگی بعضی از بازیگران رو مرور کنی
یه نگاه به کارنامه ی دنیروی کبیر بنداز تا بفهمید ملاک بازیگر حرفه ای بازیه حرفه ای هست نه دستمزد بالا
بازیگر حرفه ای به کسی میگن که چک سفید امضا میزارن جلوش ولی چک رو رد میکنه (مارلون براندو) اینایی که شما داری میگی همون مانکن های احمق سینمان نه بازیگران
سینمایی که بهترین فیلماش ایناست رو باید نابود کرد
اینکه اصلا دلیل نمیشه کل دنیا میگن دنیرو جز بازیگران برتره تاریخه ولی شما میگی من قبولش ندارم
و اما چرت و پرتی به نام درباره ی الی
اولا این فیلم برتر سال ایران فیلمبرداریش در سطح افتضاح هست
فیلمنامه کلا تعطیله! اصلا موضوع نداره کل موضوع فیلم درباره ی دختریه که غرق میشه و یه سری ابهامات الکی بوجود میاد که اصلا مسخرس
بازیگران فیلم در بهترین نگاه متوسطن و اصلا هم کسی خوب بازی نمیکنه (گلشیفته هم فقط بلده الکی گریه کنه :lol: تو اگه بازیگر بودی جلوی لیو خودتو نشون میدادی نه جلوی 4 تا بازیگر درپیتی مثل خودت)
فضاسازی فیلم افتضاحه مثلا در صحنه ی غرق شدن پسر بچه هیچ حس نگرانی یا ......... به بیننده دست نمیده و کلا روند فیلم مسخرس
کارگردان فیلم هم فقط یه دلقکه که ادای خارجی ها رو در میاره
نمره ی فیلم 1 از 10 اونم فقط بخاطر این جمله : یه پایان تلخ بهتر از یه تلخ بی پایانه که اینم یه ضرب المثل المانی هست و ابداع نویسنده و کارگردان و ...... نیست
البته یکی از دلایلی که باعث شده فیلم به چشم بیاد جو صمیمانه میان شخصیت هاست که انصافا دلقک محترم از پس این یه کار خوب بر اومده
اینا نظر شخصی من هست به نظر همه هم احترام میزارم نکته ی اخلاقی فیلم هم اینه که بینندگان عزیز که 2 ساعت از وقتتون رو حروم کردین دروغ نگین دروغ گفتن کار بدیه
![]()
ما چاکر اقا حسام هم هستیم فقط داریم تبادل نظر میکنمیکم تبادل نظرمون خاصه
![]()
شایان و حسام
با هم خوب باشید :دی
پ.ن: همش میخواستم نیام تو این بخش سینما نظر بدم، اما بالاخره یک پست زدم :دی
ملاک خوب بودن فیلم ایرانی نبودن اونه
پیشنهاد میکنم زندگی بعضی از بازیگران رو مرور کنی
یه نگاه به کارنامه ی دنیروی کبیر بنداز تا بفهمید ملاک بازیگر حرفه ای بازیه حرفه ای هست نه دستمزد بالا
بازیگر حرفه ای به کسی میگن که چک سفید امضا میزارن جلوش ولی چک رو رد میکنه (مارلون براندو) اینایی که شما داری میگی همون مانکن های احمق سینمان نه بازیگران
سینمایی که بهترین فیلماش ایناست رو باید نابود کرد
اینکه اصلا دلیل نمیشه کل دنیا میگن دنیرو جز بازیگران برتره تاریخه ولی شما میگی من قبولش ندارم
و اما چرت و پرتی به نام درباره ی الی
اولا این فیلم برتر سال ایران فیلمبرداریش در سطح افتضاح هست
فیلمنامه کلا تعطیله! اصلا موضوع نداره کل موضوع فیلم درباره ی دختریه که غرق میشه و یه سری ابهامات الکی بوجود میاد که اصلا مسخرس
بازیگران فیلم در بهترین نگاه متوسطن و اصلا هم کسی خوب بازی نمیکنه (گلشیفته هم فقط بلده الکی گریه کنه :lol: تو اگه بازیگر بودی جلوی لیو خودتو نشون میدادی نه جلوی 4 تا بازیگر درپیتی مثل خودت)
فضاسازی فیلم افتضاحه مثلا در صحنه ی غرق شدن پسر بچه هیچ حس نگرانی یا ......... به بیننده دست نمیده و کلا روند فیلم مسخرس
کارگردان فیلم هم فقط یه دلقکه که ادای خارجی ها رو در میاره
نمره ی فیلم 1 از 10 اونم فقط بخاطر این جمله : یه پایان تلخ بهتر از یه تلخ بی پایانه که اینم یه ضرب المثل المانی هست و ابداع نویسنده و کارگردان و ...... نیست
البته یکی از دلایلی که باعث شده فیلم به چشم بیاد جو صمیمانه میان شخصیت هاست که انصافا دلقک محترم از پس این یه کار خوب بر اومده
اینا نظر شخصی من هست به نظر همه هم احترام میزارم نکته ی اخلاقی فیلم هم اینه که بینندگان عزیز که 2 ساعت از وقتتون رو حروم کردین دروغ نگین دروغ گفتن کار بدیه
![]()
ما چاکر اقا حسام هم هستیم فقط داریم تبادل نظر میکنمیکم تبادل نظرمون خاصه
![]()
در مورد فیلمنامه من می گم ساختار قابل قبول مستحکم که همه قواعد رو رعایت کرده یعنی گره افکنی /نقطه عطف / گره گشایی / تعلیق/..ولی شما صرفا می گید مزخرفه!فیلمنامه کلا تعطیله! اصلا موضوع نداره کل موضوع فیلم درباره ی دختریه که غرق میشه و یه سری ابهامات الکی بوجود میاد که اصلا مسخرس
خدایی این اوج بی انصافی هست ! این اوج بی انصافی هست که این همه بازیگر خوب تو این سینما داری ولی شما اینجوری میگی ! اوج بی انصافی هست.
همین مانکن هایی که میگی من پیشنهاد میکنم یه چندتا ازشون فیلم ببینی !
مریلا زارعی ؟! واکنش پنجم و مهم تر سربازهای جمعه رو دیدی ببینی این زن چه میکنه ؟
بهرام رادان ؟! شمعی در باد رو دیدی ؟ سنتوری رو دیدی ؟!
همین بازیگران این فیلم :
گلشیفته فراهانی در میم مثل مادر عالی نبود ؟! شهاب حسینی تو این فیلم ضعیف بود ؟! تو شمعی در باد هم ضعیف بود ؟!
نزن این حرف رو آقا !
فیلمبرداری درباره الی اشکال داشت، قبول ! اون لرزش ها کلا زیاد بود ولی این دلیل نمیشه لقب افتضاح رو بهش بدی !
فیلمنامه این فیلم جزو قویترین فیلمنامه های سینمای ایران هست ! شما میگی هیچی نداشت ! ولی وقتی میایم میبینیم نویسنده اومده از یک داستان ساده، واقعا ساده کار رو به اینجا میکشون واقعا جای تحسین داره.
اون کلمه دلقک هم کلا مناسب نیست ...
در کل من شک ندارم اگر این فیلم در آمریکا ساخته میشد حتی با کیفیت پایین تر، شما میومدی ازش دفاع میکردی !
این نگاه که کلا هر چیزی در سینمای ایران هست بده، واقعا درست نیست چون همین درصدی که از سینما زنده مونده رو هم از بین میبره.
من کلا دیگه حرفی ندارم !
- کل دنیا هم نمیگه دنیرو جزو بهترین های تاریخه ! و من یک نفر هم فقط مخالف این موضوع نیستم ! من حداقل اگر از بازی فردی مثل دنیر خوشم نمیاد برای خودم دلیل دارم که خیلی از طرفداران ایشون هم این موضوع رو قبول دارند ولی نکته منفی ای نمیدونن. ولی شما همین دلیل رو هم نمیاری ! یاد تاپیک لینج افتادم که داشتیم بحث میکردیم یکی اومد مخالف لینچ بود و شروع کرد به مسخره کردن !
در ضمن تو همین فروم هم تا اونجایی که من دیدم 2-3 نفر با من هم عقیده هستن. بگذریم ! کلا بحث ارتباطی به دنیرو و اینا نداره !
آره بابا ما خیلی هم با هم صمیمی هستیم![]()
به به دوست عزیز خوبی شما؟خوب دوست عزیز من باکلیت روش شما در نقد یکم مشکل دارم!
داوینچی میگه:
هیچ کس حق ندارد پیش از رسیدن به شناخت کامل از چیزی یا کسی به آن عشق بورزد یا از آن نفرت داشته باشد!
البته یه ذره زیادی آرمان گرایانه است این حرف ولی همین که سعی کنیم به یه شناخت نصفه ونیمه هم برسیم و بعدش نظرمون رو بگیم ارزشمنده!
شما به هیچ عنوان منطق رو در نظر نمی گیرید و فقط همه چیز رو زیر سوال می برید خوب اگه بنا به این شیوه باشه که در مورد هر فیلمی میشه گفت فیلمنامه اش افتضاح بود هیچ مفهومی نداشت!
مثلا
در مورد فیلمنامه من می گم ساختار قابل قبول مستحکم که همه قواعد رو رعایت کرده یعنی گره افکنی /نقطه عطف / گره گشایی / تعلیق/..ولی شما صرفا می گید مزخرفه!
و مرتبا هم بر نظر خودتون پافشاری می کنید.
حداقل فایده بحث منطقی و منصفانه اینه که می تونه کمی ما رو دو دل کنه و به فکر کردن وادار کنه و در نهایت شاید بتونه نظر ما رو دگرگون کنه!البته منظور این نیست که بلافاصله بعد از شنیدن نظر کس دیگه تغییر عقیده بدیم ولی حداقل خوبیش اینه که به ما می فهمونه کسان دیگری که این فیلم را دیده اند نکات دیگه ای رو توی فیلم دیده اند که ما ندیدیم و همین طور ما هم چیزایی رو دیدیم که بقیه ندیده اند!
باید حساب واقعیت یک اثر هنری رو از اون چیزی که با یک بار دیدن دریافت می کنیم جدا کرد.
نقد کردن به ما کمک می کنه تا ببینیم در اثر چه چیزهایی هست / چه چیزهایی هست که نباید باشه / چه چیزهایی نیست که می تواند(باید!!) باشد..شاید نقد کردن دیدن قسمت خالی لیوان باشه ولی رعایت انصاف و مستدل صحبت کردن یه چیز ضروریه!
البته بحث من از سر طرفداری از این فیلم نیست چون حتی در مورد یک فیلم که در نگاه اول به شدت ما رو به وجد میاره باید آنقدر فیلم رو دید(با فاصله زمانی) تا سطح رویی و نکات احساس برانگیز و تاثیرگذار اون از آدم کنده بشه یعنی به تدریج فیلم عادی بشه اگه در این حالت فیلم سرپا موند پس فیلم خوبیه!
حالا وقتی یه فیلم تا این حد موفق بوده و کلی نقد مثبت روش شده شما فکر نمی کنید ارزشش رو داشته باشه که نگاهی هم به نظر بقیه بیندازید ؟
اونایی که منو میشناسن میدونن من در فیلم بدنبال جذابیت و سرگرمی و ............. نیستم و فقط به دنبال هنرم چون سینما هنره نه سرگرمی و صرفا به دنبال حرف ها و نکات زیبا هستم که این فیلم به جز اون یک مورد هیچ چیز خاصی نداره
درباره ی الی چه چیزی رو مطرح میکنه و برای حل اون مشکل چیکار میکنه؟
حسام جان شما نامردی میکنیا !![]()
اون قسمتای مهم رو جواب نمیدی مثلا اون قرمزه رو یا اینکه سوال پایینی رو
درباره ی الی چه چیزی رو مطرح میکنه و برای حل اون مشکل چیکار میکنه؟
من سربازای جمعه رو دیدم فکر کنم ولی زیاد یادم نیست چجوری بود همونی بود که یه دختره معتاده و چند نفر میریزن اخرش کتک کاری میشه هست دیگه؟ درسته؟
من نمیدونم چرا یه فیلم خارجی که میبینم تا 12-10 سال بعدحتی دیالوگاشم یادمه ولی فیلمای ایرانی زود یادم
میره:lol:
سنتوری رو هم دیدم هیچ چیز خاصی نداره م مثل مادرم که صحبت کردیم قبلا دربارش ولی شمعی در باد رو ندیدم
مساله اینجاست که قویترین فیلم نامه ها و کارگردانی ها در ایران وقتی میرن خارج متوسطن
ولی باور کن هیچی نداشت
کلا حسام پارسال با دوستام تابستون رفتیم شمال چه صفایی داد فیلمشم هست میخوام بفرستم جشنواره برلین بهش خرس طلایی بدن :lol:
اصلا هم اینطور نیست هیچ فرقی نمیکنه
درباره ی دنیرو هم که در تمام نظرسنجی ها جز 5 تای برتر بوده از نگاه منتقدین هم که یه افسانهی تکرار نشدنی هست
شما دلیل داری واسه دنیرو خب منم دلیل دارم 2 ساعت دارم چی میگم پس؟اینهمه نوشتم تازه میگی دلیل نداری
ضمنا دلیلای دنیروییت اصلا قابل قبول نیست (ولی فعلا بیخیال اون افسانه ی بزرگ شو)
کلا حسام پارسال با دوستام تابستون رفتیم شمال چه صفایی داد فیلمشم هست میخوام بفرستم جشنواره برلین بهش خرس طلایی بدن :lol: