فیلم ایرانی در بوته نقد روزنامه اماراتی؛
«درباره الی» نشان داد که ایرانیها خود را مالک دریای خزر میدانند
ادبیات فیلم هم که ماشاالله کولاک بود ..اینقدر کلمه ** بکار برده شد که حال آدم رو بهم میزد...
همینه دیگه فیلم نشون دهنده واقعیات جامعه باید باشه
//
میگم نسخه خانگی از لحاظ زمان فیلم با نسخه سینمایی یه چیزی حول و حوش 20 دقیقه تفاوت داره اگر اشتباه نکنم
//
اون قسمت تکان های دوربین خیلی تو چشم بود منم مونده بودم که این کار چه دلیلی داره ؟
//
این نسخه هم 120 دقیقه است علیرضا :دیاین نسخه ای که اومده به شبکه خانگی چند دقیقه هست؟
اگر اشتباه نکنم نسخه ای که توی اکران عمومی نشون دادن دقیقا 120 دقیقه بود
با قسمت تکون-های دوربین موافقم,اینجا هم گفتم, به نظر منم بی دلیل بود. حالا چه انگیزه نشون دادن شرایط بحرانی بوده باشه و چه هر چیز دیگه!
این نسخه هم 120 دقیقه است علیرضا :دی
(پشت ش نوشته 120 دقیقه ولی الان چک کردم 2 تا 57 دقیقه است حدودا!:دی)
دوستان من نه هیچ وقت فیلم ایرانی میبینم نه در موردش اظهار نظر میکنم سینمای ایران ارزش وقت گذاشتن و صحبت کردن نداره
ولی این فیلم رو دیدم این فیلم لیاقت تمشک زرین هم ندارهچه برسه به اسکار هر چند با گندی که پارسال زدن یهو دیدی به همچین چرتو پرتی اسکار هم دادن
اگه به این فیلم اسکار بدن من اسکار رو طرد میکنم (جدی)
ولی تعجب من از اون دسته از دوستانی هست که الکی امیدوارن اخه این فیلم چی داره؟ الکی هم اینقدر بزرگش نکنید
واقعا تا کی میخوایم الکی خودمونو گول بزنیم؟
البته اشکال از دوستان نیست اشکال از سینمای ماست که اینقدر توقعات رو پایین اورده که ملت از یه فیلم معمولی افسانه میسازن
پیش بینی من برای بردن اسکار دو فیلم هست یکی روبان سفید و دیگری پیشگو ی سینمای فرانسه هست
البته رقصنده و دزد هم شانس داره
شایان جان به نظرت دلیل ضعف این فیلم چی بود ؟
سینمای ایران، توقع ماها رو آورده پایین، ولی آیا داوران جشنواره برلین هم همین سطح توقع رو داشتند ؟
کلا بحث های منو شما هیچ وقت نتیجه نداده حالا هم نتیجه نمیده
من نظرم رو گفتم و فکر کنم این موضوع رو هم به زمان بسپاریم بهتره چون مثل همیشه بحث بی فایدس
فقط یه سوال از شما دوست عزیز دارم شما روبان سفید رو دیدی؟ من فقط 2 دقیقه از این فیلم رو دیدم (چون کیفیتش بد بود) ولی همون 2 دقیقه معلوم بود چجور فیلمیه
من بجز اسکار هیچ جایزه ی دیگه ای رو قبول ندارم اینجور جشنواره ها اصلا اهمیت ندارن
اسکار مهمه
خیر من روبان سفید رو ندیدم.
الان چند سالی هست فیلمهای خوبی برای اسکار نمیفرستن. مثلا آواز گنجشک ها و کافه ترانزیت در خود سینمای ایران هم نمیتونن اثر مهمی باشند. یه میم مثل مادر بود که فیلم خوبی بود از نظر من، اون هم بجای اینکه فیلم خیلی قوی ای باشه بیشتر احساسات رو تحریک میکرد. بگذریم.
این حرف که شما میگید این فیلم لیاقت تمشک زرین رو هم نداره و اینکه کلا سینمای ایران سینمای بیخودی هست واقعا قابل قبول نیست. من خیلی دوست دارم بدونم شما چرا ارزش درباره الی رو اینقدر آوردید پایین !
من یکی از طرفداران پروپاقرص اصغر فرهادی هستم. درباره الی بهترین فیلم فرهادی نیست از نظر من، ولی جزو بهترین های سینمای ایران هست. اینکه اگر در سینمای ما 10 فیلم ساخته میشه 8 فیلمش بدردبخور نیستن، دلیل نمیشه اون دو فیلم دیگه رو هم نادیده بگیریم.
درباره الی اونقدر نکات مثبت داره که من واقعا نمیدونم شما بر چه اساسی میگی این فیلم تمشک هم نباید بگیره !!! درباره الی تمام حداقل فاکتورهایی که باید یک فیلم خوب داشته باشه رو داشت. واقعا هم داشت.
من واقعا متعجب شدم از این نظر شما !
شما میشه به من بگی این فیلم چه نکته ی مثبتی داشت؟
شما سینمای بیخود به چی میگید؟ میشه 5 فیلم برتر تاریخ سینمای ایران رو نام ببری؟
اصلا 5 تا فیلم درست پیدا میشه ؟ یکیش همین ازانس شیشه ای هست که هیچی نگیم دربارش بهتره
بازیگر خوب داریم؟ میشه چند تا بازیگر خوب نام ببری وقتی سینمایی کارش به جایی میرسه که سوپراستارش محمد رضا گلزاره :lol: و هنرمندش پرستویی بایدم بهترین فیلمش درباره ی الی باشه
این نکات مثبت رو چرا من نمیبینم پس؟؟:wacko:
باور کن من حتی بیخودترین فیلم ها رو با دقت کامل میبینم و برخی از فیلمارو بیش از 20 بار دیدم ولی در این فیلم هیچی ندیدم
همین م مثل مادری که میگید چی بود؟ یه فیلم مسخره که از اول تا اخرش باید بشینی گریه کنی
کلا سینمای ایران مشکلات بزرگی داره که تا این مشکلات حل نشه تمشک زرین هم نباید بهشون داد این مشکلات هم مختص فیلم خاصی نیست (از درباره ی الی و ازانس شیشه ای گرفته تا خروس جنگی) مختص سینمای ایرانه و در هیچ جای دیگه دیده نمیشه
البته اشکال از دوستان نیست اشکال از سینمای ماست که اینقدر توقعات رو پایین اورده که ملت از یه فیلم معمولی افسانه میسازن