برگزیده های پرشین تولز

زندگی و تحصیلات در کشور استرالیا

userael

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
2 آگوست 2007
نوشته‌ها
35
لایک‌ها
0
استرالیا بهشت دور افتاده روی زمین است
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
اين مطالب از وبلاگ http://kangaroosland.blogfa.com گرفته شده است!

بعضي از مطالب جالبش را select كردم:

تفاوت فرهنگی

من همیشه دلم میخواست ادامه تحصیل بدم.وقتی لیسانسم رو گرفتم آنقدر درگیر مشکلات کاری شدم که نشد درسم را ادامه بدم اما از آنجا که من واقعا عاشق درس خواندنم اولین کاری که بعد از رسیدنم به اینجا کردم ادامه تحصیل بود .تا اینجاش مقدمه بود

اما جالب اینکه من همیشه از همه چیز در دانشگاه اینجا تعجب می کنم همه چیز متفاوته آنقدر متفاوت که ماههای اول درس خواندن من فقط به تعجب کردن گذشت !

حالا من شما را پنج دقیقه با خودم می برم توی کلاس یکی از واحدهایی که این ترم دارم شما تنها از یک زاویه یک نگاهی به اطراف بکنید ببنید من راست میگم یا نه! باورکنید این عین اتفاقاتی است که می افته .

من نشستم ردیف اول این استاد از آن استرالیایی ها اصیل است که برای فهمیدن حرفهاش من احتیاج به تمرکز شدید دارم برای همین با کلی دقت دارم سعی میکنم بفهمم اصلا موضوع درس چیه!! یکدفعه چند جفت پای بی کفش و جوراب روی پشتی صندلیهای بغلی توجهم را جلب میکنه سعی میکنم بی تفاوت باشم اما مگه میتونم یک ذره بر میگردم

چند از پسرهای اوزی کلاس کفشاشون را درآوردن پاهاشون را گذاشتن بالای صندلی جلویی شون قشنگ لم دادن دارن درس گوش میدن جالب اینکه استاد اصلا از این موضوع هیچ تعجبی نمیکنه یکیشون در همین حال سوال هم میپرسه البته به جای اینکه بگه استاد یا ببخشید میگه دیوید من یک سوال داشتم؟ و دیوید(استاد) هم با جان و دل پاسخ میده بنده هنوز نتونستم کامل تمرکز کنم که دختری که دو تا صندلی اون طرفتر نشسته یعنی درست ردیف اول یک ظرف غذا از توی کوله پشتی اش در میاره با چنگال و کارد ، غذاش مرغ و سبزیجات است بعد در کمال آرامش با کارد و چنگال مشغول خوردن میشه ! البته داره درس هم گوش میده ! من دارم سعی میکنم بهش نگاه نکنم که در باز میشه و وسط کلاس یکی از دانشجویان با تاخیر یک ساعته وارد میشه میاد میشینه کنار من توی دستش یک چیپس و یک بطری نوشابه است این یکی رو دیگه نمی شه در نظر نگرفت چون اول با صدای بلند چیپس میخوره بعد یک کم نوشابه !

در اینجا است که احساس تفاوت فرهنگی همه وجود مرا فرا میگیرد !!!



سیستم خرابه

پنجشنبه نزدیکی های ساعت 12 است و آخرین دقایق باز بودن بانکها الان یک ساعتی میشه که تو صف ایستادی آخر ماه است و دارن حقوق میدهند حقوق بازنشستگانی که برای گرفتن پولشان باید ساعتها توی صف بایستند فرقی نمیکنه زمستان باشه یا تابستان باید بایستند خوب مگه پول نمیخوان ؟ نمیتونند هم صبر کنند چون اینقدر حقوق قبلی کم بوده که بعضی هاشون این چند روز آخر هم بیخرجی بودن!

فقط سه نفر مانده نوبتت بشه که اولین نفر میگه نوبت ما که شد پولش تمام شد ! یکدفعه جمعیت داخل صف به سمت در بانک هجوم می برند متصدی داخل بانک با خونسردی یک نگاهی به جمعیت مشتاق و نگران می اندازد و میگوید عجله نکنید سیستم قطع است ! مشکل سراسری است !

ساعت کار بانک تموم میشه اما سیستم هنوز قطع است .خوب تو با خودت میگی عیبی نداره کارت بانک که دارم با کارتم خرید میکنم نگران نباش حرص نخورکه چقدر تو صف بودی فراموش کن !

یک عالمه تو فروشگاه شهروند خرید کردی توی یک صف طولانی ایستادی پول هم که نداری نوبتت که میشه کارت بانک رو میدی به آقاهه .آقاهه هی میکشه به دستگاه میگه سوخته؟ میگی نه تازه عوضش کردم .کارت رو بهت پس میده آقا سیستم قطع است شب جمعه است بار ترافیک سیستم زیاده اینکه راه نمیده؟؟؟؟؟

از سرکار میزنی بیرون به این امید که دوساعته کارت را انجام بدی و برگردی وارد اداره مالیات میشی اوه ه ه ه ه چقدر شلوغه ! اما پشت باجه کسی نیست میری جلو آقا ببخشید.. خانم سیستم قطع است معلوم نیست کی وصل بشه میخوای برو میخوای منتظر شو!


توی این چند ماهی که تو استرالیا بودم حتی یک بار هم نشده بخوام از یک دستگاه پول بگیرم و بیشتر از یکنفر جلوم باشه یا دستگاه پول نداشته باشه چرا ؟ چون یکعالمه دستگاه خودپرداز هست که هیچ مشتری نداره چرا؟ چون مردم اصولا با کارتشون خرید میکنند چرا؟چون تا حالا نشده تو هیچ مغازه ای از یک دکه روزنامه فروشی تا یک سوپرمارکت بزرگ بخواهم از کارتم استفاده کنم و بگه خانم سیستم قطع است!

اینکه سیستم اینها چه جوری که قطع نمیشه من نمیدونم چون در تخصص من نیست اما باور نمی کنید همین موضوع به این سادگی چقدر میتونه به آرامش صرفه جویی زمان و پول مردم کمک کنه .چی میشد ما هم یک سیستم درست و حسابی داشتیم !!!!



این مقایسه لعنتی

وقتی تو کوچه ها و خیابونهای شهر قدم میزنم وقتی سوار اتوبوسم ، و حتی وقتی هیچ کاری نمیکنم و فقط نشستم و دارم نفس میکشم دائم دارم مقایسه میکنم و افسوس میخورم !

چند روز پیش سوار اتوبوس بودم و داشتم می آمدم خانه هوا بارانی بود و اتوبوس مثل همیشه خلوت و آرام توی یکی از ایستگاهها یک آقایی از پله های اتوبوس بالا آمد و از راننده پرسید که آیا این خط از فلان خیابان رد میشه یا نه راننده استرالیایی غلیظ حرف میزد

اما آقای پرسشگر مهاجر بود فکر کنم از کشورهای جنوب شرقی آسیا خلاصه زیاد حرفهای هم را متوجه نمیشدند اما آقای راننده بسیار پرحوصله بود وقتی دید نمیتونه کامل توضیح بده یک کار بامزه کرد دستی ماشین را کشید و به همراه آقای پرسشگر از اتوبوس پیاده شد من کلی تعجب کردم و بلند شدم ببینم کجا رفتن ! اگر ایران بود فکر میکردم حتما رفتن پائین یک دست کتک کاری حسابی باهم بکنند ! بلند شدم و بیرون رو نگاه کردم راننده رفته بود پائین و داشت از روی تابلوی نقشه ای که در هر ایستگاه نصب میشه و اطلاعات مسیر را میده برای آقای پرسشگر توضیح میداد البته جالب توجه است که هیچکدام از مسافر ها حتی سرشون از توی کتاب و روزنامشون بلند نکردند ببینند بیرون چه خبره وقتی توضیحات کامل شد راننده دوباره سوار شد و راه افتاد

و ذهن من به سرعت هر چه تمام تر شروع کرد به مقایسه و مسابقه چرا ؟ چرا چرا در کشور من معیارهای انسانی به طور کامل فراموش شده و چرا فقط من از دیدن تمام حوادث روزانه متعجب میشوم!


اينم حرفي كه من قبلا بهتون زدم :


وکیل مهاجرت به استرالیا

هفته پیش برای مهاجرت خواهرم به یک وکیل رجیستر شده استرالیایی مراجعه کردم و تازه متوجه شدم که این وکلای غیر رجیستر شده ایرانی چقدر در حق این جماعت مشتاق مهاجرت لطف می کنند! و بعضی از آنها در قبال ارائه خدمات ناقص و ناچیز چه مبالغی را دریافت می کنند . در واقع حقیقت این است که بعضی از این خانمها و آقایان با این وکلای استرالیایی قرارداد می بندند و بعد پرونده را از طعمه در مقصد به دوبرابر قیمت میگیرند و به دست وکیل استرالیایی میسپارند و در این بین مبالغی را هم به خودشان هدیه میدهند.

یکی دیگر از کارهایی که میکنند این است که اجازه نمیدهند موکل در ایران از آدرس و مشخصات وکیل اصلی مطلع شود ! خلاصه این قصه سر دراز دارد!

اما به نظر من هرکسی که دوست یا آشنایی در استرالیا دارد بهتر است به جای استفاده از وکلای غیر رجیستر شده ایرانی که معمولا اطلاعات بسیار کمی هم در زمینه مهاجرت دارند و در مواقع بروز مشکل عملا هیچ کاری از دستشون برنمی آید از وکلای رجیستر شده در استرالیا استفاده کند .
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
اولین قدم برای باز کردن پرونده مهاجرت به استرالیا


از وبلاگ مهاجرت به استرالیا


راه های مختلفی وجود دارد.دولت استرالیا حدود ۱۱۰ مدل ویزا دارد که مناسب ترین ویزا برای مهاجرین ویزای اقامت دائم یا Permenant Residency است.این ویزا برای پنج سال معتبر است و پس از دو سال ( از ژوئن ۲۰۰۷ به مدت ۴ سال تغییر می یابد ) با شرایطی قابل تبدیل به شهروندی -Citizenship- می باشد.دارنده این ویزا از تمامی حقوق شهروندان استرالیا برخوردار است به جز موارد خاص مانند کمک هزینه های مالی و حق رای دادن.

معمولا بیش از ۹۰٪ آگهی کننده های کار در استرالیا از متقاضیان غیر شهروند درخواست ارائه ویزای اقامت دایم می کنند.برای گرفتن این ویزا بهترین راه اقدام از طریق ارزشیابی مدرک تحصیلی و یا مهارتهای حرفه ای و کسب حد اقل ۱۲۰ امتیاز می باشد.در صورت اقدام از طریق وکیل Register شده در اداره مهاجرت استرالیا در کمتر از یکسال و نیم درصد موفقیت شما نزدیک به ۱۰۰ است. برای کنترل وکیلی که از نظر اداره مهاجرت استرالیا مورد تائید است نام وکیل را در این لینک وارد کنید :

http://www.themara.com.au/Online/ARSearch.asp?DeptID=140


برای کنترل سابقه وکیل مهاجرت از طریق تماس تلفنی با سفارت استرالیا در تهران میتواند با این شماره تماس بگیرید : ۸۸۷۲۴۴۵۶-۰۲۱

تذکر مهم : وکیل مهاجرتی که در اداره مهاجرت استرالیا رسما ثبت شده نباشد پروسه درخواست مهاجرت شما را کندتر از خودتان به نتیجه میرساند!

نوع دیگر ویزای مهاجرت به استرالیا ویزای اقامت موقت قابل تبدیل به ویزای اقامت دائم است.این ویزا جهت کسانی است که برای مثال امتیاز سن و یا زبان انگلیسی را کامل کسب نکرده اند و با ۱۱۵ امتیاز اجازه اقامت موقت می گیرند

*کار پیدا کردن در استرالیا با این ویزا مشکل تر است.

نوع دیگر ویزای استرالیا ویزای Work & Holliday یا همان ویزای معروف کار است که این روزها منبع درآمد بنگاه های کاریابی شده .این ویزا را کلاً فراموش کنید... چون قرارداد کاری بیش از ۶- ۳ ماه در استرالیا با شما نخواهند بست - اگر کار پیدا کنید! - و بعد از اتمام زمان ویزا معمولا به هیچ صورتی نمی توانید در استرالیا بمانید.ا ین ویزا برای کسی که قصد مهاجرت دارد کاملا نابجاست.

دو روش دیگر نیز مرسوم هستند که اولی ویزای سرمایه گذاری مالی است با سرمایه ای حدود ۴۰۰ میلیون تومان و دوم ویزای تحصیلی است که حدوداً سالی ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار هزینه دارد.


برای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای حرفه و فن شما و یا همسرتان بایستی شرایط ذیل را دارا باشید :
  • <LI dir=rtl>الف ) سن : در زمان تقاضا برای این نوع ویزا سن شما بایستی کمتر از 45 سال تمام باشد .
    <LI dir=rtl>ب ) زبان انگلیسی : شما بایستی تونایی کافی مکالمه در زبان انگلیسی برای کار کردن در استرالیا را دارا باشید .
    <LI dir=rtl>ج ) مدارک تحصیلی : شما باید مدارک تحصیلی نظیر دیپلم به بالاتر و یا گواهینامه فنی و حرفه ای را دارا بوده و مراکز ارزشیابی مربوطه در استرالیا این مدارک را برای شغل مورد نظر شما مناسب تشخیص دهند .
    <LI dir=rtl>د ) شغل مورد نظر : در زمان تقاضا بایستی مهارت شغلی شما که با مدارک تحصیلی شما مرتبط بوده و در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قید شده است مطابقت داشته باشد .
  • هـ ) سوابق کاری : سوابق کاری بسته به نظریه مراجع ارزشیابی مختلف متغییر بوده و به نظر این مراکز بستگی مستقیم دارد .
  • <LI dir=rtl>نکته 1 : چنانچه شغل مورد نظر شما دارای 60 امتیاز باشد بایستی در 12 ماه از 18 ماه قبل از تقاضا شاغل بوده باشید .
    <LI dir=rtl>
    <LI dir=rtl>نکته 2 : چنانچه شغل مورد نظر شما دارای 40 یا 50 امتیاز باشد باید با مدارک کافی ثابت نمایید که 2 سال از 3 سال گذشته قبل از تقاضا شاغل بوده اید .
    <LI dir=rtl>
  • نکته 3 : چنانچه به مدت 2 سال در استرالیا مشغول به تحصیل بوده و طی 6 ماه بعد از پایان تحصیلتان تقاضای اقامت دائم نمائید شرط سابقه کار منتفی خواهد بود .
ارزشیابی مهارت شما :

قبل از ارائه تقاضا برای ویزای اقامت دائم استرالیا مهارت شما بایستی توسط سازمان های ارزشیابی مربوط به آن مهارت مورد ارزشیابی قرار گیرد در این صورت و پس از دریافت جواب مثبت ارزشیابی تحت عنوان شغل مناسب مورد نیاز در استرالیا شما مجاز می باشید مدارک خود را برای ویزای اقامت دائم استرالیا فایل نمایید .

نکته : چنانچه یکی یا هیچ کدام از شرایط بالا را نداشته باشید ٬ برای ویزاهای افراد دارای حرفه و فن حائز شرایط نمی باشید . قبل از آنکه برای درخواست ویزای اقامت دائم در استرالیا اقدامی نمایید لازم است که یکی از 4 نوع شرایط شما در خصوص منطبق بودن با زمینه های مختلف این ویزا که شامل :
  • <LI dir=rtl>1 ـ ویزای مهاجرت از طریق درخواست مستقل
    <LI dir=rtl>2 ـ ویزای مهاجرت از طریق معادل سازی مهاجرت
    <LI dir=rtl>3 ـ ویزای مهاجرت از طریق حمایت یکی از ایالات تعیین شده در کشور استرالیا .
  • 4 ـ ویزای مهاجرت از طریق حمایت یکی فرد تبعه استرالیا .
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
تغییر قانون مربوط به ویزای Skilled و تغییر در جدول امتیازات


از تاریخ 31 آگست 2007 تغییراتی در نحوه امتیازبندی متقاضیان بوجود خواهد آمد که بسیار مهم است لازم است دوستانی که هنوز اقدامی نکرده اند بدانند شرایط داره سخت تره میشه ....اهم آن تغییرات عبارتست از :

امتیاز زبان :

آیلتز 7 : 25 امتیاز
آیلتز 6 : 15 امتیاز

MODL باشی و سابقه کار دقیقا مرتبط داشته باشی و در 12 ماه گذشته در آنجا مشغول باشی و 2 و پیشنهاد کاری از شرکتی با بیش از 10 کارمند تمام وقت : 20 امتیاز

MODL باشی و سابقه کار دقیقا مرتبط داشته باشی و در 12 ماه گذشته در آنجا مشغول باشی : 10 امتیاز
امتیازات مربوط به شغل و سن کماکان به قوت خود باقیست


البته درخواستهائی که قبل از تاریخ فوق رسیده باشند همان امتیاز بندی قبلی است.


سایر جزئیات را در پیوند زیر بخوانید :
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/_pdf/GSMchange_points-test.pdf
 

scorpion8108

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2005
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
0
تغییر قانون مربوط به ویزای Skilled و تغییر در جدول امتیازات


از تاریخ 31 آگست 2007 تغییراتی در نحوه امتیازبندی متقاضیان بوجود خواهد آمد که بسیار مهم است لازم است دوستانی که هنوز اقدامی نکرده اند بدانند شرایط داره سخت تره میشه ....اهم آن تغییرات عبارتست از :

امتیاز زبان :

آیلتز 7 : 25 امتیاز
آیلتز 6 : 15 امتیاز

MODL باشی و سابقه کار دقیقا مرتبط داشته باشی و در 12 ماه گذشته در آنجا مشغول باشی و 2 و پیشنهاد کاری از شرکتی با بیش از 10 کارمند تمام وقت : 20 امتیاز

MODL باشی و سابقه کار دقیقا مرتبط داشته باشی و در 12 ماه گذشته در آنجا مشغول باشی : 10 امتیاز
امتیازات مربوط به شغل و سن کماکان به قوت خود باقیست


البته درخواستهائی که قبل از تاریخ فوق رسیده باشند همان امتیاز بندی قبلی است.


سایر جزئیات را در پیوند زیر بخوانید :
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/_pdf/GSMchange_points-test.pdf

سلام
ممنون از اطلاعات شما
یه سوال:
آيا مهندسی کامپیوتر - نرم افزار جز ليست MODL هست؟
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
DIMA -دیما-Department of Immigration and Multicultural Affairs اداره مهاجرت و امور چند فرهنگی! استرالیا

ASPC یا Adelaide Skilled Processing Center - مرکز بررسی پرونده مهاجرت افراد متخصص و دانشجویان -assessاسس)تایید مدارک تحصیلی و حرفه ای توسط موسسات مسئول)

ACS : Australian Computer Society مهندسین کامپیوتر استرالیا, مسئول تایید مدارک مهندسین کامپیوتر

CO یا Case Officer - مسئول بررسی پرونده شما در اداره مهاجرت

PCC یا Police Clearance Check - گواهی عدم سوء پیشینه

- applicationپرونده مهاجرت

- lodge ثبت پرونده مهاجرت

- acknowledgement رسید دریافت پرونده مهاجرتی که توسط دیما و با ایمیل ارسال میشود

- File Numberتوی مرحله acknowledgement یه فایل نامبر بهت میدن که میتونی مدارک اضافی رو با ذکر کردن این شماره بفرستی

- passport photo عکس پاسپورتی به سایز 35 در 45 میلیمتر

MODL یا- Migration Occupations in Demand List لیست مشاغل موردنیاز برای مهاجرت که قرار گرفتن در این لیست باعث میشه امتیاز بیشتری بگیری و ویزات سریعتر داده بشه


سلام
ممنون از اطلاعات شما
یه سوال:
آيا مهندسی کامپیوتر - نرم افزار جز ليست MODL هست؟
فكر كنم اين همان 15 امتياز اضافي هستش
 

scorpion8108

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2005
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
0
DIMA -دیما-Department of Immigration and Multicultural Affairs اداره مهاجرت و امور چند فرهنگی! استرالیا

ASPC یا Adelaide Skilled Processing Center - مرکز بررسی پرونده مهاجرت افراد متخصص و دانشجویان -assessاسس)تایید مدارک تحصیلی و حرفه ای توسط موسسات مسئول)

ACS : Australian Computer Society مهندسین کامپیوتر استرالیا, مسئول تایید مدارک مهندسین کامپیوتر

CO یا Case Officer - مسئول بررسی پرونده شما در اداره مهاجرت

PCC یا Police Clearance Check - گواهی عدم سوء پیشینه

- applicationپرونده مهاجرت

- lodge ثبت پرونده مهاجرت

- acknowledgement رسید دریافت پرونده مهاجرتی که توسط دیما و با ایمیل ارسال میشود

- File Numberتوی مرحله acknowledgement یه فایل نامبر بهت میدن که میتونی مدارک اضافی رو با ذکر کردن این شماره بفرستی

- passport photo عکس پاسپورتی به سایز 35 در 45 میلیمتر

MODL یا- Migration Occupations in Demand List لیست مشاغل موردنیاز برای مهاجرت که قرار گرفتن در این لیست باعث میشه امتیاز بیشتری بگیری و ویزات سریعتر داده بشه



فكر كنم اين همان 15 امتياز اضافي هستش

ممنون از جوابتون
یه سوال دیگه:
من الان تقریبا 2 سال و نیم سابقه کار بیمه ای دارم(بیمه ام پرداخت شده)
می تونم برای مهاجرت اقدام کنم و با وکیل حرف بزنم یا اینکه باید حتما منتظر بشم که 3 سال بشه، بعد اقدام کنم؟
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
ممنون از جوابتون
یه سوال دیگه:
من الان تقریبا 2 سال و نیم سابقه کار بیمه ای دارم(بیمه ام پرداخت شده)
می تونم برای مهاجرت اقدام کنم و با وکیل حرف بزنم یا اینکه باید حتما منتظر بشم که 3 سال بشه، بعد اقدام کنم؟
سلام
شما مي توانيد وكيل بگيريد اما شما ايلتس داريد؟
حتما بايد حداقل 3 سال سابقه كاري داشته باشيد
توي اين مدت شما مي توانيد مدرك ايلتس خود را بگيريد كه از همه چيز مهمتر است

اگر اين مدرك نداشته باشيد اصلا هيچاري نمي توانيد بكنيد
 

scorpion8108

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2005
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
0
سلام
شما مي توانيد وكيل بگيريد اما شما ايلتس داريد؟
حتما بايد حداقل 3 سال سابقه كاري داشته باشيد
توي اين مدت شما مي توانيد مدرك ايلتس خود را بگيريد كه از همه چيز مهمتر است

اگر اين مدرك نداشته باشيد اصلا هيچاري نمي توانيد بكنيد

سلام
ممنون از جوابتون
به نماینده خانم شاهی در تهران زنگ زدم، گفتن آخر شهریور تماس بگیر
شنیدم که آیلتس رو میشه در آخر کار ارائه داد، درسته؟
پس نمیشه که با این 2 سال و نیم سابقه اقدام کنم؟
فکر کردم شاید بشه، چون تا موقعی که کارا کامل بشه و ویزا باید سابقه کارم هم تقریبا میشه 4 سال :D
پس وایسم که 3 سال بشه بعد اقدام کنم.
مرسی
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
پس نمیشه که با این 2 سال و نیم سابقه اقدام کنم؟
فکر کردم شاید بشه، چون تا موقعی که کارا کامل بشه و ویزا باید سابقه کارم هم تقریبا میشه 4 سال
اينو بهتره از وكيل بپرسيد
اخه دوست عزيز شما وقتي 3 سال سابقه كار نداشته باشيد چگونه مي شود پرونده تشكيل داد!!!!

من مي دونم كه رشته هاي كامپيوتر بعد از باز كردن پرونده مي تونند ايلتس را ارائه كنند
ولي بقيه رشته ها حتما بايد ايلتس داشته باشند

پس قدم اول : مدرك ايلتس

در واقع مدرك ايلتس از ضروريات براي بررسي پرونده هست
 

scorpion8108

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2005
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
0
سلام
امروز با نماینده یه وکیلی حرف زدم
می گفت 6 سال سابقه کار لازمه :eek:
اگه اینطوره پس معنی این جمله چيه؟

If your nominated occupation is:

worth 60 points under the skill part of the points test
and
you have worked in your nominated occupation, or a closely related 60 point occupation listed on the Skilled Occupation List (SOL), for at least three (3) of the four (4) years immediately before you apply.
به نقل از http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/136/eligibility-specific-experience.htm
آیا معدل و دانشگاه محل تحصیل مهمه؟
من دانشگاه رازی کرمانشاه درس خوندم و معدل 12.90
راسته؟
همه جا حرف از 3 سال زده شده نه 6 سال
قیمت وکالت رو هم 8500 دلار گفت :eek:
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
سلام
امروز با نماینده یه وکیلی حرف زدم
می گفت 6 سال سابقه کار لازمه
اگه اینطوره پس معنی این جمله چيه؟

If your nominated occupation is:

worth 60 points under the skill part of the points test
and
you have worked in your nominated occupation, or a closely related 60 point occupation listed on the Skilled Occupation List (SOL), for at least three (3) of the four (4) years immediately before you apply.
به نقل از http://www.immi.gov.au/skilled/gener...experience.htm
آیا معدل و دانشگاه محل تحصیل مهمه؟
من دانشگاه رازی کرمانشاه درس خوندم و معدل 12.90
راسته؟
همه جا حرف از 3 سال زده شده نه 6 سال
قیمت وکالت رو هم 8500 دلار گفت
با سلام
كدوم وكيل

من اقاي نوروزي كه نماينده شاهي هست را پيشنهاد مي كنم چون چند نفر را مي شناسم كه توسط ايشان كارشون درست شده و رفته اند
والان هم يكي از بهترين دوستام از طريق ايشون اقدام كردند

نه معدل مهم نيست!!!!
بلكه سابقه كار مهم هست كه هرچي قويتر باشه سريعتر رديف مي شه!

من كه گفتم 90 % اين وكلا اصلا رجيستر شده نيستند
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
سلام
امروز با نماینده یه وکیلی حرف زدم
می گفت 6 سال سابقه کار لازمه
اگه اینطوره پس معنی این جمله چيه؟

If your nominated occupation is:

worth 60 points under the skill part of the points test
and
you have worked in your nominated occupation, or a closely related 60 point occupation listed on the Skilled Occupation List (SOL), for at least three (3) of the four (4) years immediately before you apply.
به نقل از http://www.immi.gov.au/skilled/gener...experience.htm
آیا معدل و دانشگاه محل تحصیل مهمه؟
من دانشگاه رازی کرمانشاه درس خوندم و معدل 12.90
راسته؟
همه جا حرف از 3 سال زده شده نه 6 سال
قیمت وکالت رو هم 8500 دلار گفت

اينو شما بخوانيد

اگر زبانتان خوب هست مي توانيد وكيلي خارج از ايران بگيريد كه رجيستر شده باشد

وکیل مهاجرت به استرالیا
هفته پیش برای مهاجرت خواهرم به یک وکیل رجیستر شده استرالیایی مراجعه کردم و تازه متوجه شدم که این وکلای غیر رجیستر شده ایرانی چقدر در حق این جماعت مشتاق مهاجرت لطف می کنند! و بعضی از آنها در قبال ارائه خدمات ناقص و ناچیز چه مبالغی را دریافت می کنند . در واقع حقیقت این است که بعضی از این خانمها و آقایان با این وکلای استرالیایی قرارداد می بندند و بعد پرونده را از طعمه در مقصد به دوبرابر قیمت میگیرند و به دست وکیل استرالیایی میسپارند و در این بین مبالغی را هم به خودشان هدیه میدهند.

یکی دیگر از کارهایی که میکنند این است که اجازه نمیدهند موکل در ایران از آدرس و مشخصات وکیل اصلی مطلع شود ! خلاصه این قصه سر دراز دارد!

اما به نظر من هرکسی که دوست یا آشنایی در استرالیا دارد بهتر است به جای استفاده از وکلای غیر رجیستر شده ایرانی که معمولا اطلاعات بسیار کمی هم در زمینه مهاجرت دارند و در مواقع بروز مشکل عملا هیچ کاری از دستشون برنمی آید از وکلای رجیستر شده در استرالیا استفاده کند .
 

scorpion8108

Registered User
تاریخ عضویت
24 می 2005
نوشته‌ها
344
لایک‌ها
0
با سلام
كدوم وكيل

من اقاي نوروزي كه نماينده شاهي هست را پيشنهاد مي كنم چون چند نفر را مي شناسم كه توسط ايشان كارشون درست شده و رفته اند
والان هم يكي از بهترين دوستام از طريق ايشون اقدام كردند

نه معدل مهم نيست!!!!
بلكه سابقه كار مهم هست كه هرچي قويتر باشه سريعتر رديف مي شه!

من كه گفتم 90 % اين وكلا اصلا رجيستر شده نيستند

سلام
دفتر آقای بهروزیان بود نماینده خانم هما حضرتی که ایشون هم رجیستر شده هستند
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
سلام
دفتر آقای بهروزیان بود نماینده خانم هما حضرتی که ایشون هم رجیستر شده هستند
با سلام
والا چي بگم!
شما با اقاي نوروزي هم مشورت كنيد
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
با سلام خدمت دوستان

ويزاي work & holiday الان بهتر شده و ويزاي شما 1 ساله هست

و شما مي توانيد اين ويزا را 2 بار يعني 3 سال تمديد كنيد
 

moonomid

کاربر فعال علم و دانش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
15 اکتبر 2004
نوشته‌ها
1,437
لایک‌ها
4
متاسفانه ديگر ويزاي work & holiday به ايراني ها تعلق نمي گيرد:

1 July 2007
The Work and Holiday arrangement between Australia and the Islamic Republic of Iran ceased on 30 June 2007. Iranian nationals who currently hold a Work and Holiday visa and are in Australia can continue to apply for up to two subsequent Work and Holiday visas (subclass 462).


منبع : http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday/whats-new.htm
 
بالا