• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرمایه گذاری در بازار خودرو + اخبار و رویدادهای مربوط به خودرو

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
کمیسیون صنایع قراردادهای یک طرفه واردکنندگان خودرو را بررسی می‌کند



یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی از شرکت‌های وارد کننده خودرو قراردادهای یک طرفه‌ای با مشتریانشان به امضا رسانده‌ و با تغییر در متن قرارداد، قیمت‌های اولیه را تا زمان تحویل خودرو به بهانه‌های مختلف افزایش می‌دهند.



الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس آمادگی دارد در صورت دریافت قراردادها و مستندات تخلفات شرکت‌های واردکننده خودرو این موضوع را با حضور مسئولان وزارت صنعت‌ معدن و تجارت و شرکت‌های واردکننده خودرو رسیدگی کند.



نماینده مردم ورزقان تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن اگرچه می‌تواند در شکل و نحوه قراردادها که نوعا یک طرفه و به نفع شرکت‌های واردکننده خودرو منعقد می‌شود به گونه‌ای مسئولان را تحت فشار قرار دهد که این قراردادها را به نفع مشتریانشان اصلاح کنند.



وی تاکید کرد: این قراردادها باید از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده کنترل شود تا قبل از انعقاد قرارداد با مشتریان متولیان دولتی خودرو بر این بازار کنترل مناسب‌تری داشته باشند تا از تضییع حقوق مردم پیشگیری شود.



دهقانی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مشتریان به متن قراردادهای یک طرفه واردکنندگان خودرو گفت: مشتریان خودروهای خارجی در ابتدا به جزییات قراردادی که امضا می‌کنند توجه ندارند ولی به محض آنکه دچار مشکل می‌شوند تازه متوجه می‌شوند که زیر بار چه خسارتی رفته‌اند.



این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال از مشتریان شرکت‌های واردکننده خودرو خواست تا مستندات و قراردادهایشان را به کمیسیون صنایع مجلس بیاورند تا کمیسیون صنایع با حضور متولیان دولتی صنعت خودرو و شرکت‌های واردکننده خودرو قراردادها را از نظر شکلی اصلاح کنند.



انتهای پیام
 

ex_man99

Registered User
تاریخ عضویت
9 فوریه 2013
نوشته‌ها
322
لایک‌ها
57
به چه هدفی؟لذت رانندگی؟کیفیت سواری؟خوش فروشی؟
1-405 از همه موارد فوق کم حاشیه تره و لذت رانندگی سمند بهتره
2-ال90 یا ریو

تو ماشینهای که گفتی بازار 405 صفر از بقیه بهتره
2-ریو ماشین کم خرجیه و اگه به خرج بیفته لوازم از ال 90 ارزون تره ولی ال 90 اگه به خرج بیفته خرج موتوریش با مگان فرقی نداره
به طور مثال تسمه تایم ریو 50 تومنه ولی تسمه تایم ال 90 130 تومن
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
تو ماشینهای که گفتی بازار 405 صفر از بقیه بهتره
2-ریو ماشین کم خرجیه و اگه به خرج بیفته لوازم از ال 90 ارزون تره ولی ال 90 اگه به خرج بیفته خرج موتوریش با مگان فرقی نداره
به طور مثال تسمه تایم ریو 50 تومنه ولی تسمه تایم ال 90 130 تومن
1-من که خودم جواب سوال را دادم
2-کی کفته ریو کم خرجه؟؟؟کافیه برید لوازم یدکی دنبال لوازم ریو بگردی،هم درست گیرتون نمیاد و هم قیمتهاش نجومی!!با وجودیکه ال90 لوازمش گرونه ولی چون ریو تولید نمیشه ریو به مراتب گرونتره،کافیه قیمت سپر ال90 وریو را دربیاری ببینی کدام گرونتره!!!و کدام راحت تر گیر میاد!!!!!درضمن تسمه تایم هم فرق داره،مثلا ال90 یک مشت چی دیگه هم باید باهاش عوض کنی!!!درضمن موتور مگان1600 هم با ال90 فرق داره و صد البته ECU!!!!مگان2000 که دیگه بماند!!!!واقعا بگرد بیین توی کل کشور لوازم ال90 (با این همه نمایندگی ایران خودرو و سایپا علاوه بر بزار لوازم یدکی)راحت تر گیر میاد یا ریو که 2 ساله اصلا تولید نمیشه!!!
____________
درضمن اون پارس هم داشبورد قدیم هست که لولو همه شون را خورد!!!!!الان هم نه!!!2روز پیش
 

Haj_Ehsan

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
7,102
لایک‌ها
2,459
محل سکونت
کلبــﮥ احـــزان

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
ماشینهای که ظرفیت داره اکثرا یا توی بازار ارازتنره یا اختلاف قیمت کمی دارند و بخاطر همین استقبال نشده!!!!
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,979
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
الان تحویل فوری پارس سال یورو 4 داشبورد جدید شده 32 تومن ارزونتر از رانا!

Sent from my C6903 using Tapatalk
معلوم نیست تا کی میخوان این خودروها تولید کنند از بس پراید پژو تو خیابون دیدیم دیگه خسته شدیم
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,979
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
نظرتون در مورد آلفارمئو جولیتا چیه؟
57454.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
واردکنندگان دست خودروسازان را از پشت بستند
قرار‌داد ترکمنچای برخی وارد‌کنندگان خودرو با خریداران!



متون مندرج در قرار‌داد فروش برخی از وارد‌کنندگان خودرو یادآور توافقنامه ترکمنچای در دوره پادشاهان قاجار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، برخی از وارد‌کنندگان خودرو در قرار‌داد‌های فروش خود بند‌های یک طرفه‌ای را برخلاف مصالح خریداران گنجانده‌اند که بسیار قابل تامل است. علاوه بر آن تناقضاتی نیز بین متون مندرج در قراردادهای فروش این واردکنندگان با دیگر اطلاعیه‌های رسمی آنها به چشم می‌خورد.

در یکی از این نمونه‌ها یک شرکت واردکننده خودروهای ژاپنی در قراردادهای فروش خود در حالی‌که قیمت کلی خودروی مورد معامله را اعلام کرده است اما در یکی از بندهای قرارداد راه را برای افزایش قیمت‌ خودرو در زمان تحویل باز گذاشته است.

در این زمینه این شرکت زمان تحویل خودرو را 40 روز کاری پس از دریافت وجه اعلام کرده است. با این حال در یکی از بندهای دیگر قرار‌داد اعلام کرده "با توجه به این‌که کلیه هزینه‌های محاسبه شده در قیمت خودرو اعم از هزینه‌های گمرکی، هزینه‌های شماره‌گذاری، بیمه شخص ثالث، دیون دولتی و مالیات بر ارزش افزوده متعلقه تا تاریخ ثبت نام می‌باشد، بدیهی است هرگونه افزایش هزینه در تاریخ تحویل خودرو نسبت به تاریخ ثبت‌نام به عهده متقاضی می‌باشد."

گنجاندن این بند در قرار‌داد فروش این وارد‌کننده خودروهای ژاپنی در حالی است که قیمت ذکر شده در روش فروش نقدی خودرو، به طور عرفی قیمت قطعی و نهایی بوده و عرضه کننده خودرو (تولیدکننده و واردکننده) نباید در زمان تحویل خودرو به هر عنوانی قیمت آن را افزایش دهد زیرا اجازه افزایش قیمت خودرو در زمان تحویل فقط مربوط به قراردادهای پیش‌فروش است نه فروش قطعی. با این حال این واردکننده خودروهای ژاپنی با گنجاندن بندی راه را برای افزایش قیمت خودروی فروخته شده به روش نقدی باز گذاشته است.

شرکت فوق اخیرا با استناد به همین بند گنجانده شده در قرارداد از خریداران برخی از خودروهای خود خواسته تا مبلغ اضافه‌ای حدود پنج میلیون تومان را به دلیل افزایش هزینه‌های شماره‌گذاری خودرو به حساب این شرکت واریز کنند تا خودروی آنها را تحویل دهد.

به گفته یکی از خریداران محصولات میتسوبیشی، از سوی این شرکت به وی اعلام شده که بابت افزایش تعداد برگه‌های اسقاط خودروهای فرسوده از دو به چهار دستگاه و الزام واردکننده به انجام آن باید مابه‌التفاوت این رقم (حدود پنج میلیون تومان) به حساب این شرکت واردکننده واریز کند تا خودروی وی تحویل داده شود. این در حالی است که زمانی‌که خریدار قرارداد خرید خودرویی را با قیمت معلوم منعقد کرده و در انتظار تحویل خودروی خود است دیگر انتظار ندارد که مبلغ اضافه‌ای برخلاف مبلغ ذکر شده در قراداد از او دریافت شود.

در این زمینه یک مقام مطلع در وزارت صنعت و تجارت با بیان اینکه تنظیم چنین قراردادهایی با سوءاستفاده از خلاء های قانونی موجود صورت می‌گیرد، خاطرنشان می‌کند: "در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو این خلاء برطرف و تاکید شده که عرضه کننده خودرو چه داخلی و چه وارداتی موظف است که خودروی فروخته شده به روش فروش نقدی را ظرف 30 روز و با قیمت ذکر شده در زمان عقد قراداد، تحویل خریداران دهد و هرگونه افزایش قیمت پس از آن غیر قانونی است."

وی خاطرنشان می‌کند: "آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هم‌اکنون نهایی شده و در انتظار اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ارسال به هیات دولت و تصویب نهایی به سر می‌برد که امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر رخ داده و شاهد انعقاد چنین قرادادهای یک طرفه‌ای از سوی عرضه‌کنندگان خودرو نباشیم."

به گزارش ایسنا، علاوه بر مورد یاد شده تناقض بزرگی در متن قرارداد منعقده این واردکننده خودروهای ژاپنی با اطلاعیه‌های صادره بر روی سایت رسمی این شرکت به چشم می‌خورد. به‌گونه‌ای که در حالیکه این واردکننده در اطلاعیه قرار گرفته روی سایت رسمی خود در بخش شرایط فروش محصولات اعلام کرده که "کلیه مبالغ (قیمت‌های) ذکر شده برای خرید نقدی خودروها با احتساب مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده است" اما به طور مثال در متن یکی از قراردادهای فروش خود ذکر کرده که خریدار باید مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را جداگانه پرداخت کند. این در حالی است که براساس اطلاعیه قرار گرفته بر روی سایت این شرکت، قیمت‌ فروش ذکر شده در متن قرارداد با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و در واقع این واردکننده خودروهای ژاپنی درصدد است مالیات بر ارزش افزوده 8 درصدی را دو بار از خریدار این خودرو دریافت کند.

همچنین در بند دیگری از قرارداد فروش محصولات این واردکننده ذکر شده "اینجانب به عنوان متقاضی خرید خودرو از جهت کسری و یا افزایش بعضی از تجهیزات، امکانات و آبشن‌های موجود در خودرو در زمان تحویل و نیز قیمت قطعی و نهایی آن حق هرگونه ادعا و اعتراض بعدی را از خود سلب و ساقط می‌نمایم". به این ترتیب این وارد‌کننده خودرو در این بند نیز دست خود را برای ایجاد هرگونه تغییر در آپشن‌ها و امکانات خودروهای فروخته شده و قیمت آن باز گذاشته است. این در حالی است که این شرکت طبق قرار‌داد متعهد به تحویل خودروی مربوطه با آبشن‌های ذکر شده و قیمت نهایی ذکر شده است.

انعقاد قرار‌داد‌های این چنینی در حالی است که پیش از این رضا شیوا، رییس شورای رقابت در پاسخ به این‌که چه زمانی قیمت خودروهای وارداتی را تعیین می‌کنید؟ اظهار کرده بود که بازار خودروهای وارداتی رقابتی است و به آن ورود نمی‌کنیم.

گذشته از بازار و رقابتی یا غیر رقابتی بودن آن اما متن قراردادهای برخی از واردکنندگان خودرو با خریداران نه تنها رقابتی نیست بلکه تناقضات بزرگی نیز در آنها به چشم می‌خورد. تناقضاتی که مشخص نیست چه مرجعی به آن‌ها رسیدگی کرده و حقوق خریداران را ایفا می‌کند.

در این زمینه مستندات مربوط به یکی از این قراردادها نزد خبرگزاری ایسنا محفوظ است.

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
منوچهرمنطقي: بالا رفتن قيمت خودرو منطقي نبود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تابناک: مديرعامل سابق گروه صنعتي ايران خودرو با بيان اينکه قيمت خودرو نبايد همگام با نرخ دلار افزايش مي يافت، گفت: افزايش سه برابري قيمت خودرو ربطي به ارز ندارد و رشد ناگهاني قيمت ها به دليل بالا رفتن قيمت ارز، دليلي منطقي و قابل قبول نيست.

منطقي ، درباره نابساماني هاي قيمت خودرو در چند سال اخير، گفت: بايد پذيرفت قيمت هايي که از سوي شوراي رقابت اعلام شد کارشناسي شده است به دليل اينکه اين شورا براساس صورت نرخ هزينه هايي مانند قطعات خودرو، دستمزدها که از خودروسازان دريافت مي کند قيمت پايه خودرو را تعيين مي کنند.

مديرعامل سابق گروه صنعتي ايران خودرو ادامه داد: مي توان قيمت پايه خودرو اعلامي از سوي شوراي رقابت را کاهش داد اما بايد پذيرفت براي انجام اين مهم نياز به يک کار فشرده وجود دارد به عنوان مثال براي کاهش يک ميليون توماني قيمت يک خودرو بايد به طور همزمان به ده موضوع توجه کرد.

منطقي افزود: با مديريت و توجه به زنجيره ارزش در صنعت خودرو يعني سازندگان، تامين کنندگان مواد اوليه و فناوري هاي جديد مي توان قيمت يک خودروي توليدي را 10 الي 15 درصد در ميان مدت کاهش داد.

اين کارشناس صنعت خودرو درباره موضوع تحقيق و تفحص مجلس از خودروسازان گفت: مي توان عنوان کرد در تعيين کارشناسي قيمت خودرو، مبناي شوراي رقابت از لحاظ کارشناسي نسبت به گزارش هيات تحقيق و تفحص مجلس دقيق تر است به دليل اينکه عملکرد شوراي رقابت در اين زمينه تخصصي تر بوده است.

وي ادامه داد: قبول دارم هيات تحقيق و تفحص مجلس از صنعت خودروسازي نيز از کارشناسان خبره استفاده کرده اما به دليل اينکه مجلس چندان به بحث هاي فني و تخصصي صنعت خودرو ورود نمي کند، قيمت هاي اعلامي مجلس با نوسان مثبت و منفي 10 درصد در زمينه قيمت گذاري خودرو صحيح است.

منطقي در واکنش به تحليل مردم مبني بر اينکه رشد قيمت خودرو بيش از هزينه هاي متداول خودروسازان و همگام با نرخ دلار بوده، گفت: اعتراض مردم به اين موضوع هوشمندانه است بنابراين بايد با توجه به رشد هزينه هاي سالانه شرکت هاي خودروسازي مانند هزينه انرژي کارخانه و دستمزد کارگران خودروسازان، قيمت خودرو افزايش يابد.

افزايش سه برابراي قيمت خودرو منطقي نيست

مديرعامل سابق گروه صنعتي ايران خودرو افزود: با وجود اينکه نرخ دلار در سالهاي گذشته حدود سه برابر رشد کرده اما بايد قيمت برخي خودرو ها که از درصد بالاي ساخت داخل برخوردارند نهايتا حدود 1.7 برابر رشد مي کرد.

منطقي در اين زمينه افزود: افزايش حدود 3 برابري قيمت خودروبه دليل هدررفت منابع است بنابراين بايد به اين موضوعات رسيدگي شود و هزينه هاي مالي نيز کاهش يابد.

هزينه هاي تيم هاي فوتبال خودروسازان تاثيري در رشد قيمت خودرو ندارد

وي در پاسخ به اين سوال مبني بر اينکه آيا هزينه هاي ميلياردي تيم هاي فوتبال خودروسازان روي افزايش قيت خودروها تاثير دارد؟ گفت: هزينه هاي تيم هاي فوتبال خودروسازان تاثير چنداني در رشد قيمت خودرو ندارد.

منطقي درباره عدم استفاده شرکت‌هاي خودروسازي از تمامي ظرفيت خودروهاي توليدي گفت: عدم استفاده شرکت هاي خودروسازي از تمامي ظرفيت توليدي خود صحيح است به طور مثال با وجود ظرفيت توليد 800 هزار خودرو در سال اما 400 هزار خودرو با استفاده از اين ظرفيت توليد مي شود. بنابراين بايد خودروسازان با استفاده از تمامي ظرفيت خود شرايط کاهش قيمت خودرو را فراهم کنند.

مديرعامل سازمان صنايع هوايي در زمينه فعاليت خودروسازان گفت: خودروسازان روي تمامي عوامل در ساخت خودرو توجه نمي کنند و معمولا روي يک عامل متمرکز مي شوند بنابراين بايد در اين زمينه تدابير لازم اتخاذ شود.

منطقي در پاسخ به اين سوال مبني بر اينکه آيا خودروسازان به صورت عمدي تمايلي به افزايش تيراژ خودرو ندارند؟ گفت: اين موضوع را قبول ندارم به دليل اينکه فروش کارخانه هاي توليد خودرويي که از تيراژ بالايي برخوردار نيست کاهش مي يابد که اين موضوع رشد هزينه ها را در پي خواهد داشت. بنابراين شرکت هاي توليدي خودرو براي جلوگيري از خطر ورشکستگي از کاهش تعمدي تيراژ استقبال نمي کنند.

وي ادامه داد: تمامي شرکت هاي توليدي خودرو تلاش حداکثري را براي پاسخگويي به ميزان تقاضا خواهند داشت.

انحراف بخشي از نقدينگي خودروسازان

منطقي در پاسخ به اين سوال مبني بر اينکه آيا واقعيت دارد که بخشي از منابع مالي خودروسازان صرف فعاليت هايي مانند برج سازي مي شود؟ گفت: احساس مي کنم به دليل رکود کنوني در بازار مسکن منطقي نيست که خودروسازان در حوزه ساخت و ساز وارد شوند.

مديرعامل اسبق گروه صنعتي ايران خودرو ادامه داد: براساس گزارش تحقيق و تفحص مجلس خودروسازان بخشي از نقدينگي خود را صرف خريد سهام شرکت هاي ديگر کرده اند که در اين زمينه گزارش تحقيق و تفحص مجلس بسيار دقيق است.
 

milaod

Registered User
تاریخ عضویت
22 فوریه 2014
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
5
دوستان میخوام واسه سرمایه گذاری ماشین بخرم از نمایندگی بفروشم ولی میترسم تا حالا واسه خودم کار نکردم به نظرتون بخرم اگه فروش فوری هست لینک بزارید ممنون میشم پارس برای خرید و فروش خوبه؟
 

rezidentevil

Registered User
تاریخ عضویت
14 دسامبر 2009
نوشته‌ها
7,063
لایک‌ها
832
جالبه از 22 / 06 / 1393 ، ایران خودرو فروش فوری 5 روزه گذاشته و هنوز ظرفیت برای ثبت نام داره.
405 رو زده 28.400
توی بازار 28.300 به پایین هست نیاز هم نیست 5 روز منتظر باشی ! ( تازه اگه این 5 روز 50 روز نباشه ! )
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
405 رو زده 28.400
توی بازار 28.300 به پایین هست نیاز هم نیست 5 روز منتظر باشی ! ( تازه اگه این 5 روز 50 روز نباشه ! )
اون 405 28.300 که توی بازارهست تک ایربگه واینکه ایرانخودرو میفروشه توی بازار 29 کمتر نیست!!!!البته برای کسی که عجله داره همون29 تومنی بهتره
 

Haj_Ehsan

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
7,102
لایک‌ها
2,459
محل سکونت
کلبــﮥ احـــزان
پیرو همین صحبت ها ، من زنگ زدم نمایندگی ایران خودرو تو شهرک مون

پرشیا داشبورد جدید تکسور سفیر رو گفت 35.550.0000
سمند سفید تک ایربگ : 30.100.000
سمند سفید دو ایربگ : 30.850.000

گفت صبح که بیای ثبت نام کنی و پول بریزی ، خودرو از انبار حرکت میکنه ، بعد از ظهر تحویل می‌دیم.

پ.ن : گفت ایربگ هاش مگه کار هم میکنه و هر هر خندید :)
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
حاج احسان سرکارت گذاشته!!!پرشیا تک ایربگ را این قیمت میدهن!!!وگرنه داشبورد جدید را کسی زیر37.5 فوری بهت نمیده!!!قیمتها هم خیلی بهت بالا داده!!!سمند 2 ایربگ زیر29.5 هم پیدا میشه!!!
اگه پارس داشبورد جدید این قیمت بده!!!آدرس بده بریم منت بگذاریم سرش
 
بالا