• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرمایه گذاری در بازار خودرو + اخبار و رویدادهای مربوط به خودرو

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با فارس:
کاهش قیمت خودرو در ازای تأمین مواد اولیه صورت گرفت/ استیضاح وزیر صنعت فعلاً مطرح نیست
عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در ازای تأمین مناسب مواد اولیه صورت گرفته است، گفت: فعلاً بحثی در مورد استیضاح وزیر صنعت مطرح نیست.


13930503000577_PhotoA.jpg

سید محمد بیاتیان در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارساظهار داشت: در جلسه‌ای که با مدیران شرکت‌های خودروساز،‌ سازمان گسترش، اعضای کارگروه مشترک کمیسیون صنایع و شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو داشتیم، قرار شد خودروسازان نسبت به کاهش 3 تا 5 درصدی قیمت خودرو اقدام کنند.

وی ادامه داد: در مقابل قرار شد مجلس نیز در جهت حل مشکل تأمین مواد اولیه شرکت‌های خودروساز مانند فولاد و محصولات پتروشیمی جلسات هماهنگی را برگزار کند که مواد اولیه مورد نیاز خودروسازان خارج از بورس‌بازی و دلال‌بازی به دستشان برسد.

بیاتیان با بیان اینکه کاهش 2 تا 3 درصد قیمت خودرو توسط خودروسازان در راستای این جلسه اتفاق افتاد، تصریح کرد: مجلس خواستار کاهش قیمت خودرو تا 5 درصد است که امیدواریم این مسئله عملی شود.

وی تأکید کرد: تا زمانی که شورای ناکارآمدی مانند شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودرو تصمیم‌گیری می‌کند، قیمت خودروها اصلاح نخواهد شد.

وی ادامه داد: شورای رقابت هر سال مردم و رسانه‌ها و فضای کسب و کار کشور را برای چند ماه معطل خود می‌کند، تا قیمت خودور را تعیین کند.

بیاتیان در پاسخ به این سوال که برخی شنیده‌ها حاکی از ارائه طرح استیضاح وزیر صنعت به هیات رئیسه مجلس است، نیز گفت: امضاهای استیضاح قبلی هنوز باقی است، ولی در مورد اینکه آن افراد به امضاهای خود هنوز پایبند هستند یا خیر، اطلاع جدیدی ندارم.

وی ادامه داد:‌ برخی نمایندگان مجلس خواستار استیضاح وزیر صنعت هستند، ولی امضای جدیدی برای استیضاح جمع نشده است.

انتهای پیام/ب
 

Haj_Ehsan

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
7,102
لایک‌ها
2,459
محل سکونت
کلبــﮥ احـــزان
واردات خودروهای لوکس فقط با مجوز هیئت دولت / ورود تنها 75 دستگاه خودرو بالای 2500 سی‌سی به کشور
رئیس سازمان توسعه و تجارت با اشاره به ممنوعیت ثبت سفارش خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سی سی از مهر 91 گفت: خودروهایی که تاکنون به کشور وارد شده توسط افرادی مانند ورزشکاران بوده که با مجوز هیئت وزیران صورت گرفته است.
2562416_875.jpg
ولی‌الله افخمی راد، رئیس سازمان توسعه و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی گفت: از اول مهر ماه سال 91 یعنی 2 سال قبل، ثبت سفارش خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سی سی ممنوع شده است مگر در موارد خاص که بر اساس مجوز هیئت وزیران واردات انجام شده است.

وی ادامه داد: این موارد (موارد خاص) شامل ورزشکاران برتر اعم از فوتبالیست‌هایی است که در جام جهانی حضور داشتند و یا والیبالیست‌هایی که در لیگ جهانی شرکت کردند، همچنین جانبازان بالای 70 درصد که باید از خودرو ویژه استفاده کنند و ساکنین جزیره ابوموسی است.

رئیس سازمان توسعه و تجارت تصریح کرد: از اسفند ماه سال 92 ثبت سفارش خودرو با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی به طور کامل ممنوع شده و حتی این افراد خاص هم اجازه ثبت سفارش و واردات این نوع خودروها را ندارند.

* واردات 43 هزار خودرو در 5 ماهه نخست سال

رئیس سازمان توسعه و تجارت با اشاره به آمار واردات 5 ماهه خودرو گفت: در مدت یاد شده 43 هزار خودرو خارجی به کشور وارد شد که میانگین قیمت آنها کمتر از 20 هزار دلار است.

وی تاکید کرد: این نوع خودروها خودرو لوکس محسوب نمی‌شوند و در بین این تعداد خودرو تنها 75 دستگاه خودرو با حجم موتور بیش از 2500 سی سی به کشور وارد شده است.

افخمی راد تصریح کرد: ثبت سفارش این خودروهای وارداتی مربوط به ورزشکاران و یا جانبازان بوده و یا جزء خودروهایی می‌باشد که تا قبل از 24 شهریورماه 92 به مناطق آزاد و ویژه و گمرکات وارد شده و قبض انبار شده است به این معنی که این خودروها بدون ثبت سفارش وارد شده‌اند و اجازه ورود به کشور به آنها داده نشده است.

وی ادامه داد: در 24 شهریور سال گذشته دولت در مصوبه‌ای اعلام کرد خودروهایی که به این صورت وارد شده‌اند با پرداخت سود بازرگانی دو برابر می‌توانند به کشور وارد شوند.

رئیس سازمان توسعه و تجارت تاکید کرد: البته برخی خودروهایی با حجم 3000 سی سی ویژه جانبازان هستند و نمی‌توان واژه خودرو لوکس را برای آنها بکار برد.

* رقم ناچیز واردات در برابر تولید داخل

افخمی راد در ادامه گفت: در 5 ماهه سال جاری بیش از 410 هزار خودرو در کشور تولید شده است.

وی افزود: مقایسه آمار واردات خودرو در برابر تولید داخلی نشان می‌دهد که واردات تهدیدی برای تولید داخل نیست و حتی می‌تواند موجب ایجاد فضای رقابتی و بهبود کیفیت خودرو داخلی و همچنین موجب تنظیم قیمت شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
کسی جرأت ندارد به خودروسازان بگوید بالای چشمتان ابروست!
سازمان‌های بازرسی و تعزیرات به مغازه‌های کوچک برای گران‌فروشی گیر می‌دهند، ولی به کار خودروسازان رسیدگی نمی‌کنند و ‌کسی هم حق ندارد بگوید بالای چشم خودروسازان ابروست. اگر نمایندگان در ارتباط با قیمت خودور به نتیجه نرسند، یک طرح دو فوریتی به مجلس می‌دهند تا قیمت‌گذاری بر پایه یک معیار مشخص شکل بگیرد.


415960_657.jpg
پس از ماه‌ها بحث و گفت‌و‌گو میان خودروسازان و شورای‌ رقابت، فرمول نهایی بهای خودرو با افزایش قیمت 49/3 تا 9/ 6 بستگی به نوع خودرو اعلام شد.

به گزارش «تابناک»، به گفته رئیس شورای رقابت، اعمال قیمت‌های جدید مبنی ‌بر پذیرش شروط از سوی این شورا نهایی شده بود و چنانچه خودروساز‌ها، شروط شورای رقابت را نمی‌پذیرفتند، نمی‌توانستند افزایش قیمت‌ها را اعمال کنند. حذف بازار حاشیه‌ای، اختیاری شدن آپشن‌ها و اصلاح طرح فروش خودرو از جمله شروط تعیین‌ شده از سوی شورا بود.

اما این پایان ماجرا نبود، زیرا نمایندگان روند تعیین بهای خودرو را خلاف دانسته و خواستار تجدید‌‌نظر در قیمت‌گذاری خودرو شدند. پس از کش و قوس‌های فراوان دوباره شورای رقابت قیمت‌های جدید خودرو را با کاهش بسیار کم اعلام کرد، ولی باز هم نمایندگان قیمت‌های جدید را خلاف دانستند و خواستار شفاف‌سازی قیمت‌ها برای مردم شدند؛ کاریی که هنوز توسط هیچ یک از خودروسازان اجرایی نشده است و شورای رقابت نیز همچنان در ارائه قیمت‌های جدید طفره می‌رود.

در این میان، موضوع مهمی که کمتر به آن پرداخته شده، سود به دست آمده از فاصلهٔ عمیق میان قیمت برخی مدل‌های خودرو در کارخانه و بازار است. این فاصله که برای برخی مدل‌های پرتیراژ گاهی به بیش از پنج میلیون تومان می‌رسد، در مجموع باعث می‌شود که حتی برای آمار تولید پنج ماهه تولید خودرو، مجموع اختلاف قیمتی نزدیک به هزار میلیارد تومان ایجاد شود که شناسایی سهم پنهان خودروسازان، دلالان و عامه مردم از آن نیازمند تحقیق و بررسی نهادهای مسئول است.

در همین رابطه عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌و‌گو با «تابناک» به موضوع قیمت خودرو پرداخت.

وی در آغاز گفت، من پیشتر هم گفته‌ام که تقریباً تعداد حدود ۸۰۰۰ خودرو فروخته نشده است تا با قیمت جدید فروخته شود که باید توسط دستگاه‌های مسئول از جمله کمیته حمایت از مصرف کننده و تعزیرات حکومتی رسیدگی شود. این نماینده مجلس در مورد فاصله قیمت خودرو در بازار و کارخانه و سود ‌آن گفت؛ تا شفاف‌سازی در قیمت خودرو نباشد، از این قبیل موضوعات بسیار ‌خواهد بود و همیشه تخلف وجود خواهد داشت.

یوسفیان ملا در مورد مکانیزم کاهش بهای خودرو عنوان داشت: مجلس نمی‌گوید قیمت خودرو پایین بیاید، بلکه گفتیم آقایان خودروساز بگویند، قیمت تمام شده خودرو چند است و چند درصد می‌خواهند سود بگیرند. چون در این کشور قیمت کالا‌ها و سودی که گرفته می‌شود، مشخص است. مردم باید بدانند که قیمت اصلی خودرو چند است و چند درصد سود می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر مردم قیمت را بدانند و با شفافیت با مردم برخورد شود، خودروسازان دیگر نمی‌خواهد به مردم تخفیف بدهند! اینکه روی هوا بگویند فلان خودرو سی و پنج میلیون هشتصد و پنجاه هزار تومان، این عدد از کجا آمده است؟ شاید اصلا خودروسازان بگویند که اگر قیمت اصلی را بگوییم، قیمت بالا‌تر هم می‌رود. اشکال ندارد مردم باید بدانند که خودرو‌سازان چقدر سود می‌گیرند.

مردم می‌گویند، شاید برخی از هزینه‌ها ربطی به خودرو نداشته باشد، ولی از خریدار خودرو دریافت شود. این را مردم نمی‌توانند بپذیرند و پذیرفته نیست. هر کالایی یک ارزش و یک درصد سود معقولی دارد که در مورد خودرو نیز باید این روند مشخص شود.

نماینده مردم آمل افزود: وقتی خودروسازان قیمت تمام شده و سود را اعلام نکنند، همه نوع حرف و حدیث وجود دارد. ما همین جا از شورای رقابت ‌می‌خواهیم،‌‌ همان فرمولی که بنا بر ‌آن قیمت گذاری شده، اعلام کند. مردم باید بدانند قیمت واقعی خودرو چند است. نمی‌شود بنا بر یک فرمول مرموز که ‌‌کسی از ‌آن چیزی نمی‌داند، قیمت خودرو را تعیین کرد. باید در قیمت گذاری خودرو شفاف‌سازی شود.

وی در پایان گفت: مردم حق دارند ‌بدانند این کارخانه‌ها که با سرمایه ملی ساخته شده است، چقدر درآمد داشته ‌و ‌سود کرده‌اند. جالب اینکه سازمان‌های بازرسی و تعزیرات به مغازه‌های کوچک برای گران فروشی گیر می‌دهند، ولی به کار خودروسازان رسیدگی نمی‌کنند و هیچکس هم حق ندارد، بگوید بالای چشم خودروسازان ابروست. اگر نمایندگان در ارتباط با قیمت خودرو به نتیجه نرسند، یک طرح دو فوریتی به مجلس ارائه می‌کنند تا قیمت‌گذاری بر پایه یک معیار مشخص شکل بگیرد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


۹۵درصد سرقت‌های خودرو متعلق به پراید مدل ۸۵ به پایین است
دبیر قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت استان سمنان گفت: در میان سرقت‌های خودرو، خودروی پراید مدل های 85 به پایین به دلیل پایین بودن ضریب امنیتی، بیشترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده است.


50588_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرنگار انتظامی فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داود رسولی فر، به تشکیل قرارگاه مشترک استانی مبارزه با سرقت اشاره و خاطرنشان کرد: با این اقدام، برنامه ها به صورت منسجم تر و جدی تر پیگیری می شود.

    رئیس پلیس آگاهی استان سمنان تصریح کرد: در میان آمار سرقت ‌ها بیش از 14 درصد سرقت‌ها متعلق به سرقت وسایط نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت است.

    این مقام انتظامی افزود: در بخش سرقت خودرو پراید مدل 85 به پایین به دلیل عدم نصب سیستم ایمنی مناسب و نداشتن سیستم ایموبلایزر به سهولت توسط سارقان به سرقت می‌رود.

    سرهنگ رسولی فر از شرکت ‌های خودروساز خواست تا در ساخت خودرو به موارد ایمنی توجه بیشتری نشان دهند و از شهروندان درخواست کرد: خودروی خود را به تجهیزات ایمنی مانند سیستم دزدگیر مطمئن و قفل فرمان و پدال مجهز کرده و از گذاشتن مدارک، وجه نقد، وسایل قیمتی و کیف در درون وسیله نقلیه خودداری کنند.

    وی از کشف 85 درصدی سرقت خودرو در استان سمنان خبر داد و اظهارداشت: با تلاش و پیگیری های مضاعف و همچنین اجرای طرحی ویژه، کشف باقی خودروهای سرقتی به طور جدی در دستور کار است.

    سیستم ایموبلایزر (سوییچ های رمزدار)، قفل های پدالی و عصایی و دزدگیرهای معتبر از جمله تجهیزاتی هستند که سرهنگ رسولی فر استفاده از آن را در پیشگیری از سرقت موثر دانست.

    دبیر قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت استان سمنان بر پارک خودرو در پارکینگ های تعریف شده، رها نکردن خودرو به صورت در باز یا قراردادن سوئیچ به روی خودرو، پارک خودرو در شب در پارکینگ منازل یا پارکینگ های معابر با روشنایی و دید کامل و همچنین قرار ندادن مدارک و اموال با ارزش در خودرو تأکید کرد.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
خرید خودرو لیزینگی فریب تان ندهد!
این نخستین گام خرید از لیزینگ هاست که اگر فکر می کنید برایتان صرفه ندارد که خودرویی را با ۱.۵ برابر قیمت واقعی آن بخرید، می توانید در همین نقطه انصراف دهید و قید خرید از لیزینگ ها را بزنید.
حداقل میزان پیش پرداخت برای خرید هر خودرو، معمولا به اندازه نصف قیمت آن مدل خودرو در بازار است و ۵۰ درصد باقیمانده به صورت تسهیلات یا وام از سوی شرکت فروشنده به شما ارائه می شود.

وضعیت مبهم قیمت ها در بازار خودرو نیز یه کمک شرکت های لیزینگی آمده است تا خرید اقساطی خودرو را توجیه کند و بساط تبلیغات این شرکت ها را پرهیاهوتر از همیشه نمایش بدهد. اینکه شما در این وضعیت بازار بتوانید تنها با هفت میلیون تومان پول نقد، صاحب خودرو شوید موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و همین می شود که لیزینگ ها به عنوان یک گزینه مهم مورد توجه خریداران خودرو باشند اما دست نگه دارید. قبل از سرک کشیدن به شرکت های لیزینگ خودرو نکات مهمی وجود دارد که باید حتما از آن مطلع باشید، در غیر اینصورت ممکن است به راحتی آب خوردن، تمام داشته تان را از دست بدهید و از بازار خودرو تنها یک خاطره تلخ برایتان به جا بماند.

وقتی به شرکت های لیزینگ خودرو مراجعه می کنید آنها یک لیست فروش به شما ارائه می دهند و در این لیست فروش مشخص شده است که شما برای خرید هر مدل خودرو باید چه شرایطی داشته باشید. حداقل میزان پول نقد، میزان تسهیلات و سود آن، مدت بازپرداخت اقساط و مبلغ ماهیانه هر قسط، زمان و شرایط تحویل خودرو از مهمترین نکاتی است که در این لیست فروش به شما اطلاع رسانی می شود. حداقل میزان پول نقد یا پیش پرداخت برای خرید هر خودرو، معمولا به اندازه نصف قیمت آن مدل خودرو در بازار است و ۵۰ درصد باقیمانده به صورت تسهیلات یا وام از سوی شرکت فروشنده به شما ارائه می شود که شما موظفید مطابق با شرایط آن شرکت، نسبت به بازپرداخت وام در اقساط معین اقدام کنید.

شرکت های لیزینگ خودرودر ایران معمولا طول مدت سه تا چهار سال را برای بازگرداندن وام هایشان تعیین می کنند و میزان اقساط ماهیانه وام نیز با تقسیم مبلغ تسهیلات به ۳۶ یا ۴۸ مشخص می شود. آنها برای تسهیلاتی که به شما ارائه می دهند سود مشخصی نیز در نظر می گیرند که میزان این نرخ سود به طور معمول بین ۱۵ تا ۲۵ درصد است. این میزان سود در نهایت پس از گذشت سه سال شما را مجبور می کند که چیزی حدود دو برابر مبلغی که وام گرفته اید به شرکت لیزینگ برگردانید؛ بنابراین با توجه به اینکه شما برای خرید از لیزینگ ها ناچارید حداقل نیمی از مبلغ خودرو را به صورت نقد بپردازید و دو برابر آن را به صورت اقساط پرداخت کنید، بنابراین قیمت تمام شده یک خودرو در صورت خرید از لیزینگ ها چیزی حدود ۱.۵ برابر قیمت نقد آن برایتان آب می خورد.

این نخستین گام خرید از لیزینگ هاست که اگر فکر می کنید برایتان صرفه ندارد که خودرویی را با ۱.۵ برابر قیمت واقعی آن بخرید، می توانید در همین نقطه انصراف دهید و قید خرید از لیزینگ ها را بزنید.

خودرو را با چه شرایطی واگذار می کنند؟

شرکت های لیزینگ در همان ابتدا برای شما تعیین می کنند که خودرویتان را چند روزه تحویل می دهند. برخی از این شرکت ها مدعی هستند که خودروی شما را یکروزه تحویل می دهند، برخی زمان یک هفته تا ۱۰ روز را برایتان تعیین می کنند و شماری از آنها به شما می گویند که ۳۰ تا ۴۵ روز دیگر برای تحویل گرفتن خودرویتان مراجعه کنید. به هر حال پس از گذشت مدت زمان تعیین شده شما تنها با پرداخت چیزی حدود نصف قیمت خودرو، اتومبیل تان را می گیرد و به خانه می برید. هزینه بیمه بدنه خودرو و سایر بیمه های آن نیز یا به عهده خود شما گذاشته می شود یا شرکت لیزینگ، خودرو را به صورت بیمه شده به شما تحویل می دهد و هزینه آن را روی اقساطش می کشد اما تکلیف سند خودرویتان چه می شود؟

خرید اقساطی خودرو به شیوه لیزینگ فریب تان ندهد!

شرکت های لیزینگ در اینگونه مواقع به دو شیوه عمل می کنند؛ یا از شما به اندازه کل مبلغ خودرو چک و سفته دریافت می کنند و به شرط معرفی دو ضامن معتبر، در همان ابتدا سند اتومبیل را به نام تان می زنند یا آنکه خودرو را به صورت اجاره به شرط تملیک به شما تحویل می دهند که این به آن معناست که خودرویتان تا زمان پایان پرداخت اقساط در مالکیت شرکت می ماند و پس از پایان اقساط، سند آن به شما منتقل می شود.

شرکت های لیزینگ ایرانی معمولا شیوه دوم را انتخاب می کنند یعنی اجاره به شرط تملیک؛ زیرا این روش دردسرهای حقوقی کمتری برای مالک دارد و اگر شما نتوانید از عهده پرداخت اقساط خودرویتان برآیید، مالک به راحتی می تواند خودرو را از شما پس بگیرد اما اگر سند را از همان ابتدا به نام شما منتقل کند، شما از نظر قانونی حق فروش خودرو را دارید و در این صورت اگر مالک در دریافت اقساط خودرو دچار مشکل شد، دیگر به راحتی نمی تواند خودرو را پس بگیرد و دچار دردسرهای قانونی می شود.

با چشم باز قرارداد امضا کنید
اگر با خواندن این بند همچنان مشتاق خرید از شرکت های لیزینگ هستید، یادتان باشد به دقت قرارداد را مطالعه کنید و از شرایط واگذاری و انتقال سند خودرو به سادگی نگذرید. ببینید فروشنده برای انتقال سندخودرو به شما، چه شرط هایی گذاشته است و اگر متوجه معنا و بار حقوقی شروط فروشنده نشدید قبل از اینکه قرارداد را امضا کنید حتما با یک مشاور حقوقی صحبت کنید. بعضی از فروشنده ها در ازای دیرکرد اقساط خودرو برای خود حق بازگرداندن خودرو را قائل شده اند و طبیعی است که آنها به یک خودروی دست دوم که مدت ها مورد استفاده شما بوده است اکتفا نمی کنند و مبالغی را به عنوان جریمه و خسارت برایتان در نظر می گیرند. مثلا اینکه کلیه اقساط پرداخت شده را به عنوان خسارت تلقی می کنند و اینجاست که شما متوجه می شوید بی دقتی در امضا کردن قراردادهای خرید می تواند چه دردسرهایی برایتان درست کند.

مرحله خطرناک: انتخاب شرکت لیزینگ

ما فرض را بر آن می گیریم که شما با دانستن تمام این نکات عزم خود را جزم کرده اید حتما از یک شرکت لیزینگ خودرو، خرید کنید. مبارک است! اما هیچ از خودتان پرسیده اید که چطور شرکت مورد نظرتان را انتخاب کنید؟ متاسفانه باید یک نکته تلخ اما بسیار مهم را در ابتدای این بند به شما یادآوری کنم؛ کلاهبرداری های بسیار زیادی در زمینه فروش لیزینگی خودرو به وقوع پیوسته است.

روش های کلاهبرداری لیزینگی ها گاهی آنقدر دقیق و هوشمندانه بوده است که اگر نخواهید ششدانگ حواستان را جمع کنید باید پس از پرداخت پولتان انتظار هر نوع پیشامدی را داشته باشید. در اینجا به چند روش شناسایی لیزینگ های کلاهبردار اشاره می کنیم که باید به محض مشاهده این نکات، محتاطانه برخورد کنید.

گول تبلیغات روزنامه ها را نخورید

اینکه فکر کنید هر شرکت لیزینگی که نام آن در تبلیغات روزنامه ها آمده شرکت قابل اعتمادی است، یک تصور ساده انگارانه است. بسیاری از افرادی که قربانی کلاهبرداران لیزینگی شده اند، آگهی فروش خود را از همین روزنامه ها پیدا کرده اند؛ بنابراین برای انتخاب لیزینگ مورد نظرتان هرگز به صورت صددرصد به تبلیغات روزنامه ها اعتماد نکنید.

بانک مرکزی اسامی حدود ۲۶ لیزینگ دارای مجوز فروش خودرو را روی سایت خود منتشر کرده است که برای دیدن اسامی این لیزینگ های مجاز می توانید به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید یا به صورت تلفنی درباره مجوز شرکت انتخابی تان از این بانک استعلام بگیرید.

آیا استعلام بانک مرکزی کافی است؟

استعلام بانک مرکزی هم می تواند به تنهایی کافی نباشد زیرا نیروی انتظامی شرکت های لیزینگی را معرفی کرده است که با مدارک هویتی و شناسنامه و کارت ملی مشتریان خود، شرکت شان را به ثبت رسانده اند و پس از گرفتن پول های شهروندان متواری شده اند.

در اینجا به شما توصیه می کنیم برای آنکه از یک شرکت لیزینگی با اطمینان خاطر کافی خریداری کنید از لیست بانک مرکزی تنها شرکت های شناخته شده را انتخاب کنید. شرکت هایی که مربوط به موسسات اعتباری و بانک ها هستند یا سابقه فعالیت طولانی دارند و سال هاست در زمینه فروش لیزینگ فعالیت می کنند. هرگز به سادگی با شرکت های تازه کار و آنهایی که سابقه مدت فعالیت شان بیشتر از یک سال نیست وارد معامله نشوید.

چند نشانه کلاهبرداران لیزینگ

مطالعه آگهی شرکت های لیزینگ کلاهبردار نشان می دهد که آنها برای فروش خود شرایط عجیب و غریبی گذاشته اند، مثلا فروش زیر قیمت بازار. هیچ شرکت لیزینگی حاضر نیست از سودآور بودن بنگاه خود چشم بپوشد. فروش زیر قیمت بازار، ترفند جذب مشتری است و به محض ورود شما به معامله، با هزینه های ریز و درشتی که برایتان می تراشند قیمت واقعی خودرو را تامین می کنند.

یکی دیگر از موارد مشکوک شرکت های کلاهبردار این است که آنها نرخ سود تسهیلات شان را پایین تر از شرکت های دیگر اعلام می کنند. در حالی که بانک ها به طور معمول نرخ سود ۲۱ درصد را برای تسهیلاتشان اعمال می کنند، هر نرخ سود عجیبی که بسیار پایین تر از این عدد باشد باید شما را به فکر وادار کند. علاوه بر این کلاهبردارها در شرایط واگذاری خودرو هم اغراق می کنند. مثلا تحویل یک ساعته و یک روزه و ... به محض شکار شما و دریافت پول تان کم کم بهانه گیری ها و وعده و وعیدهایشان شروع می شود تا در موقعیت مناسب جیم شوند!

یک نکته دیگر را هم بگویم و آن اینکه کلاهبردارها ممکن است بعد از دریافت رسید پیش پرداخت پولتان، به شما حواله معرفی به بانک هم بدهند؛ هرگز به این موضوع دلخوش نشوید و تصور نکنید که با یک معامله گر واقعی مواجه شده اید. بعضی شرکت های لیزینگی هم برای مشتریانشان قرعه کشی راه می اندازند که این قرعه کشی ها را هم باید به عنوان یک نشانه کلاهبرداران جدی بگیرید زیرا آنها با دریافت مبالغ اندک زیر ۱۰۰ هزار تومان مشتری هایشان را ترغیب به شرکت در قرعه کشی می کنند و بعد از جمع آوری این پول ها متواری می شوند.

این دسته از کلاهبرداران تصور می کنند افراد برای مبالغ کم زیر ۱۰۰ هزار تومان به مراجع قانونی شکایت نمی کنند اما سودجویی این شیادان در آن است که تعداد زیادی از شهروندان را با همین مبالغ کوچک فریب می دهند و پول خوبی به جیب می زنند.

نیروی انتظامی شکایت گروهی از شهروندانی را که به اینصورت مال باخته اند جدی می گیرد و به تعقیب کلاهبردار می پردازد، بنابراین حتی در صورت اینکه با پول اندکی مورد کلاهبرداری واقع شده اید، شکایت کنید. همه این تب و تاب ها و اینکه مورد سوء استفاده قرار گرفته اید یا نه، تا زمان دریافت خودرو به قوت خود باقی است. اگر خودروی تان را با همان کیفیت وعده داده شده تحویل گرفته اید، یک نفس راحت بکشید و به فکر پرداختن اقساط تان باشید. اگر می توانید چند قسط را هم زودتر پرداخت کنید که سود کمتری از شما دریافت شود و خریدتان به صرفه تر باشد.

بانکی دات آی آر
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
احتمال کاهش قیمت خودروهای وارداتی

فعالان بازار خودرو از احتمال کاهش قیمت خودروهای وارداتی در ماه‌های آینده خبر می‌دهند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حدود سه ماه آینده سال میلادی 2014 به پایان رسیده و سال 2015 آغاز می‌شود.

طبق عرف معمول خودروسازان بین‌المللی چند ماه قبل از پایان سال جاری میلادی، خودروهای تولیدی خود را با مدل سال جدید عرضه می‌کنند.



به این ترتیب در چند ماه آینده شاهد ورود خودروهای وارداتی مدل 2015 به بازار ایران خواهیم بود. این در حالی است که ‌هم‌اکنون نیز تعداد خودروهای مدل 2014 عرضه شده در بازار بیشتر از تقاضای این محصولات است.



در این شرایط فعالان بازار خودرو معتقدند که با ورود و عرضه خودروهای مدل 2015 به بازار ایران و به شرط ثبات نرخ ارز، شاهد کاهش قیمت خودروهای مدل 2014 عرضه شده در بازار ایران خواهیم بود.



البته این افراد پیش‌بینی می‌کنند که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و گروه 1+5 و با توجه به تاثیر مثبت این موضوع در کاهش قابل توجه هزینه‌های واردات خودرو به کشور، قیمت تمام خودروهای وارداتی کاهش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مردم خودروهای معیوب را مقابل نمایندگی ها می فروشند تا جانشان را راحت کنند/گارانتی خودرو یعنی کشک

اقتصاد > صنعت - تسنیم نوشت:
نارضایتی مردم از خدمات پس از فروش خودروها به حدی رسیده که حاضر می شوند خودروهای معیوب خود را مقابل نمایندگی بفروشند و این مساله بازار دلالان را مقابل نمایندگی های خدمات پس از فروش داغ کرده است.

در دومین گزارش پای حرف مردم سراغ مردمی رفتیم که در صف‌ نمایند‌گی های خدمات پس از فروش خودرو منتظر بودند تا نواقص خودروهایی که بعضا صفر کیلومتر هستند را رفع کنند البته با گارانتی.

طی سال‌های اخیر نارضایتی مردم از بازار خودرو به واسطه قیمت‌گذاری‌های غیر منطقی بیشتر شده است، هرچند خودروسازان افزایش قیمت محصولات خود را با توجه به افزایش هزینه‌های تولید امری طبیعی می‌دانند اما گویا در جلب رضایت مشتریان خود هنوز نتوانسته‌اند به توفیقاتی دست پیدا کنند زیرا همچنان گلایه های مردم نه تنها از قیمت ها بلکه از نحوه خدمات پس از فروش خودروها تداوم دارد. این در حالی است که امروزه در دنیا یکی از اصلی ترین راه‌های جلب مشتری و بقای هر شرکت خودروسازی ارائه خدمات مناسب به مشتریان پس از فروش محصول است.

به طور کلی خدمات پس از فروش را باید به عنوان یک رکن در اطمینان بخشیدن به مشتری از کیفیت محصول و جذب مشتری مورد توجه قرار داد اما متاسفانه در ایران داستان سرگردانی مشتری برای گرفتن خدمات پس از فروش باعث می شود مطالبه‌گری مشتری نه یک حق، بلکه یک گرفتاری محسوب شود.
گارانتی های ناکافی و استفاده از قطعات بی کیفیت ، دریافت مبالغ سنگین برای تعمیر خودرو و نامناسب بودن خدمات نمایندگی‌ها را باید عمده مشکلات مردم با نمایندگی های خدمات پس از فروش دانست.در همین راستا خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ادامه سلسله گزارش‌های خود با عنوان "پای حرف مردم" به چند نمایندگی مرکزی دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا در تهران سری زده تا از نزدیک با دغدغه مراجعه کنندگان این نمایندگی ها آشنا شود و درد و دل آنها را از مشکلات خود در دریافت خدمات پس از فروش بشنود.

محمود فردی که بنا به اظهار خود حدود دو ساعت است که در صف یکی از این نمایندگی‌‌ها ایستاده است با اعلام اینکه خودروی سمند ای اف سون وی هر روز با مشکلات متعددی مواجه می شود، می‌گوید: خودروی من روغن ریزی دارد البته به اعتقاد اکثر خریداران ای اف سون روغن ریزی در این خودرو طبیعی است؛ چندین بار است که به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مراجعه می‌کنم اما هربار بعد از سه ماه تعمیر باز روغن ریزی خودرو درست نمی‌شود.
او با اشاره به اینکه خدمات و البته قطعات خوبی در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش تحویل نمی‌شود، گفت: پیش از خرید این خودرو یک پراید داشتم اما هر روز مصیبت تعمیر آن را داشتم و مجبور بودم راهی تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش شوم. مشکلات این خودرو باعث شد تا سمند بخرم اما گویا داستان خدمات پس از فروش دست از سر من برنداشته و باید در این خودرو نیز به دنبال تعمیرگاه باشم.
سعید مراجعه کننده دیگر به این نمایندگی ایران خودرو با بیان این که قیمت قطعات در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش متفاوت بوده و حتی برخی از آنها از قطعات بی‌کیفیت هم استفاده می‌کنند، گفت: قطعه در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش درجات مختلفی دارد و براساس درخواست مشتری نصب می‌شود حال اگر مشتری قطعه ضعیفی را خریداری کند باید یک ماه بعد به همان نمایندگی مراجعه کرده و خواستار تعویض آن شود.
به حاشیه ای که در این گزارش میدانی پی بردیم، وجود دلالان خرید و فروش خودروهای صفر و کارکرده در کنار این نمایندگی‌ها است که با ترفند‌های خاص معاملات خود را در نزدیکی این نمایندگی‌ها بدون هیچ مشکلی انجام می‌دادند.
به سراغ یکی از این دلال‌ها که رفتیم، حرف های شنیدنی از اوضاع خرید و فروش خودرو آن هم روبه روی درب نمایندگی های خدمات پس از فروش داشت. او می گوید بازار خرید و فروش خودرو یک سالی است که دچار رکود شده است و مردم تمایل چندانی به خرید خودرو ندارند اما نارضایتی مردم از نحوه خدمات پس از فروش در نمایندگی‌ها باعث شد تا بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده در اینجا داغ باشد.

او با اشاره به اینکه البته اینجا دعوت‌نامه و حواله خودروهای صفر هم مورد معامله قرار می گیرد، گفت: در اکثر معاملات خودروهای صفر مجبوریم خودرو را با لحاظ سودی اندک به مشتریان بفروشیم اما این روزها خوشبختانه التهابات بازار باعث شده تا مثلاً در معامله خودروی پرشیا بتوانیم سود 1 تا 1.5 میلیون تومانی را کسب کنیم.
او فعالیت خود را در کنار خیابان و مقابل نمایندگی های خدمات پس از فروش بلامانع می داند و می‌گوید: هر روز آگهی های مختلفی از خرید و فروش خودرو چاپ می شود من هم به اینجا می آیم و با مشتریان خود به صورت حضوری یا تلفنی معامله می‌کنم.
او با اشاره به دو خودروی 405 و پرشیا صفر که کنار خیابان پارک شده بود، گفت: حتی خودروهای خود را به اینجا می آورم تا مشتریان به راحتی خودرو را دیده و خرید و فروش با سرعت بیشتری انجام شود.

رضا فردی که متوجه صحبت های من با این دلال خودرو شده بود، نزدیک‌تر آمده و می‌پرسد حواله سمند هم دارد؟ دلال هم لیستی از رنگ ها و خودروهایی را که در اختیار دارد به وی نشان می دهد، پس از صحبت ده دقیقه‌ای انگار مشتری قانع می شود که خودرو را ببینید و دلال هم با خوشحالی از اینکه اولین معامله خود را اول صبح انجام داده است مشتری خود را برای دیدن خودرو به یکی از خیابان های نزدیک نمایندگی می برد.
مجتبی مراجعه کننده دیگری که بیرون از نمایندگی مشغول صحبت با یکی از کارشناسان نمایندگی بود با اشاره به اینکه 4 ماهی است که این خودروی پژو 206 را خریده‌ام؛ در مورد میزان رضایت خود از عملکرد نمایندگی‌های خدمات پس از فروش می‌گوید:یک هفته بعد از تحویل خودرو با اشکالاتی در چراغ جلو و عقب خودرو روبه رو شدم و هر بار که به نمایندگی ها مراجعه کردم جواب قانع کننده ای به من نداند.
کارشناس این نمایندگی که در حال بررسی خودروی این فرد بود دلیل خاموشی چراغ خودرو را برق اضافی خودرو اعلام می‌کند و می‌گوید: خودروهایی مثل رانا و 206 ممکن است با اختلالات برقی روبه رو شوند که این موضوع باعث می‌شود تا چراغ این اتومبیل‌ها خاموش شود.
او با اشاره به اینکه از زمانی که سیستم 206 فرانسوی بود اختلال برق اضافی در این خودرو ایجاد نمی شد، گفت: متأسفانه استفاده از قطعات بی کیفیت باعث شده تا برخی از خودروها با اشکلات فنی روبه رو شوند.
مطابق اظهارات این فرد متأسفانه قطعات چینی و ایرانی با درجه‌های مختلف در نمایندگی های خدمات پس از فروش مورد استفاده قرار می گیرند که این موضوع سطح رضایت مندی مردم را از نمایندگی ها کاهش می‌دهد.
سراغ نمایندگی خدمات پس از فروش دیگری رفتیم که متعلق به شرکت خودروسازی سایپا است. این نمایندگی بنا بر اعلام کارمندان و مراجعه کنندگان فعالیت خود را از ساعت 7 آغاز می‌کند اما مردم از ساعت 6 صبح برای تحویل خودرو صف طولانی را مقابل این نمایندگی ایجاد کردند که اگر خوش شانس باشند و ظرفیت مراجعات روازنه پُر نشود، امکان تحویل خودروی معیوب خود را دارند. البته ثبت نام اینترنتی و تلفنی باعث شده تا کمتر نمایندگی‌ای حاضر به پذیرش بدون نوبت قبلی مراجعه‌کنندگان باشد.

آرمین که از صبح زود به این نمایندگی مراجعه کرده بود، با گله از اینکه چند روز است به شماره اعلام شده از سوی شرکت زنگ می‌زنم اما کسی پاسخ گو نیست خطاب به کارمند نمایندگی می‌گوید: فقط یکی از کارشناسان شما بگوید ایراد قفل صندوق عقب خودروی من چیست که بعد از چند ماه از خرید آن 3 بار عوض کرده ام اما باز با یک سیم ساده باز می شود.
بعد از کلی بحث و جدل با بی‌توجهی کارمند نمایندگی کنار جدول خیابان نشسته است. وقتی فهمید خبرنگار هستم، با اشاره به خودروی تیبای خود می‌گوید: چند ماهی است که این خودرو را خریده‌ام انصافاً نمایندگی های شرکت خدمات خوبی ارائه می کنند اما من فقط یک سوال دارم چرا قفل تیبا ایمنی ندارد و با یک سیم ساده باز می شود.
او گفت: چند باری است که دزد به راحتی صندوق عقب خودروی من را دست برد زده و هر بار هم من قفل خودرو را عوض کرده ام اما روز از نو روزی از نو.
این فرد با اشاره به این نمایندگی خدمات پس از فروش می گوید: سه روز است که تماس می‌گیرم هر بار می‌گویند ظرفیت نمایندگی تکمیل است. امروز هم که وقت داده‌اند نبود کارشناس را بهانه می‌کنند و کسی پاسخگوی من نیست.
گله مندی این فرد از عدم پاسخگویی شرکت‌های خدمات پس از فروش در حالی مطرح می شود که شرکت های خودرو ساز در سایت نوبت‌دهی خود به مراجعه کنندگان اعلام می کنند که در صورت اخذ نوبت از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و مواجهه با عدم پذیرش توسط نمایندگی با مرکز تماس مشتریان در گروه سایپا 096770 و در گروه ایران خودرو با 09440 تماس حاصل نمایید. اما بنا به اذعان اکثر مراجعه کنندگان نمایندگی های خدمات پس از فروش این شماره ها همیشه اشغال بوده و کمتر فردی می‌تواند شکایت خود را به مراجع مربوطه آن هم از طریق تماس اعلام نماید.

آرش فرد دیگری که به این نمایندگی برای تعمیر خودروی خود مراجعه کرده بود با اشاره به اینکه یک هفته‌ای هست که مدام شماره نوبت‌گیری نمایندگی‌ها را می‌گیرم و تازه دیروز موفق شدم یک نوبت دریافت کنم، می‌گوید: نکته قابل توجه آنکه وقتی به نمایندگی مراجعه کردم دیدم چند ماهی است که تعطیل است اما در سایت همچنان نوبت این نمایندگی به مراجعه کنندگان ارائه می شود.
او با بیان اینکه حتی در مسیر مراجعه خود به این نمایندگی دیدم یکی دیگر از نمایندگی‌های مرکزی جنوب تهران هم تا اطلاع ثانوی تعطیل است، گفت: عدم اعلام تعطیلی نمایندگی‌ها مردم را سردرگم می کند و شرکت‌های خودروساز باید برای این مشکل تصمیم مناسبی بگیرند.
پذیرش خارج از نوبت برخی افراد در بخش VIP نمایندگی های خدمات پس از فروش مشکل دیگر مردم است. برای کسانی که با مشقت بسیار اول صبح به نمایندگی مراجعه می کنند اما نمایندگی‌ها ظرفیت خود را بهانه کرده و از پذیرش آنها خودداری می کنند قابل پذیرش نیست که افراد دیگری با نامه و یا هر ابزار دیگری بتوانند خودروی خود را در بخش VIP برده و در اسرع وقت تعمیر کنند.

شهروند دیگر تهرانی که پرشیای خود را روبه روی درب نمایندگی خدمات پس از فروش پارک کرده است در پاسخ به این پرسش که دلیل شما برای مراجعه به این نمایندگی چیست؟ می‌گوید: چند ماه پیش در سفری که به شمال داشتم متوجه شدم شیشه اتومبیلم وقتی خیس باشد بسته نمی‌شود. به یکی از نمایندگی های آن منطقه مراجعه کردم که آنها گفتند قطعه لازم برای تعمیر خودروی شما را نداریم و باید منتظر بمانید تا از تهران برایتان بفرستند.
او با اشاره به اینکه وقتی به تهران آمدم خودروی صفر خود را به یکی از نمایندگی ها بردم ، گفت: دریافت نوبت بسیار سخت است و هنوز نتوانسته ام یک کارشناس را بالای سر اتومبیل خود بیاورم فکر می کنم آخر هم مجبور شوم به جای نمایندگی به تعمیرگاه‌ها مراجعه کنم.
متأسفانه در بیشتر موارد وقتی مراجعه کنندگان از پاسخگویی نمایندگی‌های خدمات پس از فروش ناامید می شوند، مجبورند در بازار به دنبال قطعات با کیفیت برای خودرو خود باشند و با پرداخت هزینه های سنگین به تعمیرگاه های سطح شهر خودروی خود را تعمیر کنند.

محمد با اشاره به اینکه ماشین من مدل 86 است و تا به حال نتوانستم از گارانتی خودروی خود استفاده کنم، گفت: به نظر من گارانتی معنی خاصی ندارد زیرا نمایندگی‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. تعویض روغن اولیه با نمایندگی هاست اما نه تنها این کار را انجام نمی‌دهند بلکه تعویض قطعات را هم براساس گارانتی لحاظ نمی‌کنند.
او گفت: قطعات مورد استفاده در نمایندگی ها دارای درجه بندی است و این امر در کنار قطعات بی کیفیت مشکلات متعددی را برای مردم به وجود آورده است.
این مراجعه کننده در ادامه گفت: سال 90 یک پژو 405 خریدم اما سه ماه نگذشت که دیسک صفحه خراب شد و نمایندگی با استناد به اینکه این موضوع شامل گارانتی نمی شود هیچ خدماتی به من نداد و مجبور شدم با پرداخت هزینه ای سنگین دیسک صفحه را تعمیر کنم.

او با اشاره به اینکه نمایندگی‌ها برخی از قطعات را مصرفی اعلام کرده و جزء گارانتی محسوب نمی کنند، گفت: در حال حاضر کیفیت قطعات بکار رفته در خودروها مناسب نیست به عقیده من در پژو 406 دیسک صفحه ، لنت کمک فنر جلوبندی پر از ایراد است اما نمی دانم چرا شرکت های خودروساز این ایرادات را برطرف نمی‌کنند.
در یکی دیگر از نمایندگی‌ها فردی که با ناراحتی در حال خارج شدن بود، با بیان اینکه فقط یک قطعه از خودروی من خراب بود، گفت: اما نمایندگی به من لیستی داده است که چندین قطعه تعویض شده و باید هزینه آن را پرداخت کنی.چرا؟
او گفت: 4 سال بلبرینگ فابریک خودروی من کار می کرد و هیچ مشکلی نداشت اما وقتی برای تعمیر خودرو به یکی از نمایندگی ها مراجعه کردم بلبرینگ را عوض کردند که فقط توانستم با آن دوهفته کار کنم .
فردی که اعتراض این مراجعه کننده را شنیده بود نزدیک آمد و با اشاره به اینکه اصولاً در نمایندگی های خدمات پس از فروش هم قطعات خوب و هم بد مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: اصولاً قطعات با کیفیت جزء قطعات اصلی نمایندگی و قطعات درجه چند قطعات مصرفی به شمار می آیند.
او گفت: برخی از خودروها قطعات کافی در نمایندگی ها ندارند و مردم مجبورند آنها را در بازار آزاد تهیه کنند، البته این بماند که عمده قطعات بازار چینی است و باید ترفندهای خاصی را بلد باشید تا بتوانید قطعه اصل را از بدل شناخته و خریداری کنید.
 

Haj_Ehsan

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
7,102
لایک‌ها
2,459
محل سکونت
کلبــﮥ احـــزان
1 - دوستان از بین 405 ، رانا و سمند چی پیشنهاد می‌کنید؟ (صفر)
2 - برای حداکثر سرمایه 30 میلیون چه خودرویی پیشن‌هاد می‌کنید (کارکرده)
 

modern

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 نوامبر 2003
نوشته‌ها
50
لایک‌ها
28
1 - دوستان از بین 405 ، رانا و سمند چی پیشنهاد می‌کنید؟ (صفر)
2 - برای حداکثر سرمایه 30 میلیون چه خودرویی پیشن‌هاد می‌کنید (کارکرده)

405 صفر . 206SD کارکرده
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
1 - دوستان از بین 405 ، رانا و سمند چی پیشنهاد می‌کنید؟ (صفر)
2 - برای حداکثر سرمایه 30 میلیون چه خودرویی پیشن‌هاد می‌کنید (کارکرده)
به چه هدفی؟لذت رانندگی؟کیفیت سواری؟خوش فروشی؟
1-405 از همه موارد فوق کم حاشیه تره و لذت رانندگی سمند بهتره
2-ال90 یا ریو
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
یک عضو کمیسیون اقتصادی:
دولت حمایت خود را از خودروسازان بنام ایرانی کاهش دهد


یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید هر چه زودتر حمایت خود را از خودروسازان بنام ایرانی کاهش دهد و از این طریق به رقابتی شدن بازار کمک کند.

سید محمد حسین میرمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، درباره قیمت خودرو اظهارکرد: اگر کسی مدعی است قیمت خودرو در بازار مناسب نیست باید مستندات خود را ارایه دهد در غیر این صورت صنعت‌گران، فروشندگان و خریداران خودرو باید نسبت به قیمت‌های مطرح شده از سوی شورای رقابت تمکین کنند.

وی افزود: قیمت خودرو در کشور باید رقابتی و بازار خودرو نیز غیر انحصاری شود به طوری که تولید کننده داخلی در تولیدات خود دو ملاک تنوع و کیفیت را مورد توجه قرار دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان‌کرد: اگر شرکت‌های خودروسازی نتوانند بر اساس وضعیت معیشتی مردم جامعه خودرو تولید کنند دیر یا زود استقبال مردم نسبت به خرید خودرو کاهش می‌یابد و تولیدکنندگان با چالش جدی روبه رو خواهند شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: آن تولید کننده‌ای می‌تواند در رقابت با سایر شرکت‌های خودرو ساز جهانی پیروز شود که دو مقوله کیفیت تولید و قیمت کالا را مدیریت کند.

میر محمدی ادامه داد: این عقیده برخی اقتصاد دانان کشور مبنی بر اینکه در همه جای دنیا بر خلاف ایران خودرو ارزان و سوخت گران است عقیده اشتباهی است، چرا که این فرضیه به صورت تلویحی بیان می‌کند که شرکت‌های جهانی خودروسازی در حیطه اختیار یک مجموعه قدرتمند خودروساز قرار دارند در حالی که در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد.

وی افزود: در این موضوع که باید از شرکت‌های خودروساز داخلی حمایت شود هیچ شکی وجود ندارد همان گونه که تاکنون نیز همه ملاحظات صورت گرفته در کشور برای رسیدن به این هدف انجام شده است، اما در این بین حقوق مصرف کننده را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: دولت از جنبه حاکمیتی ملزم به انجام دو وظیفه اساسی در بخش صنعت است اول این که از حقوق مصرف کننده حمایت کند و در مرتبه بعد اینکه ترتیبی اتخاذ کند تا تولید کننده هر چه سریع تر از زیر چتر حمایتی دولت خارج شود.



نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: قرار نیست صنعت کشور همیشه از حمایت‌های بخش دولتی استفاده کند. حمایت‌ها زمانی باید انجام شود که یک صنعت در ابتدای مسیر راه خود قرار دارد و یا اقتصاد دچار مشکلات اضطراری و ویژه شده است.



میر محمدی خاطرنشان‌کرد: تجربه ثابت کرده است که هر گاه صنعت به بودجه بخش دولتی متکی شده محصولات بی کیفیت و غیر قابل رقابتی را به بازار عرضه کرده است در حالی که بخش خصوصی به این علت که پشتوانه‌ای به جز تلاش گروهی خود ندارد اقلامی با کیفیت جهانی در اختیار بازار تقاضا قرار می‌دهد.

وی گفت: دولت باید هر چه زودتر حمایت خود را از خودروسازان بنام ایرانی کاهش دهد و از این طریق به رقابتی شدن بازار کمک کند. تولیدکننده‌ای که می‌داند در هر شرایط اقتصادی دیر یا زود، کم یا زیاد می‌تواند از تخصیصات ارز دولتی استفاده کند برای ارتقا محصول و یا متنوع کردن اقلام تولیدی خود تلاشی نخواهد کرد.

انتهای پیام
 

Haj_Ehsan

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
7,102
لایک‌ها
2,459
محل سکونت
کلبــﮥ احـــزان
ممنون از نظر 2 دوست عزیز

1 - دوستان از بین 405 ، رانا و سمند چی پیشنهاد می‌کنید؟ (صفر)
2 - برای حداکثر سرمایه 30 میلیون چه خودرویی پیشن‌هاد می‌کنید (کارکرده)
 

afshin5

Registered User
تاریخ عضویت
5 اکتبر 2012
نوشته‌ها
1,979
لایک‌ها
1,548
محل سکونت
tehran
ممنون از نظر 2 دوست عزیز

1 - دوستان از بین 405 ، رانا و سمند چی پیشنهاد می‌کنید؟ (صفر)
2 - برای حداکثر سرمایه 30 میلیون چه خودرویی پیشن‌هاد می‌کنید (کارکرده)
405 خیلی قدیمی شده رانا هم زیاد جالب به نظر نمیرسه سمند هم معمولیه 206دست دو بهتره هست
 

GlobalTech

کاربر قدیمی پرشین تولز
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
5 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
3,311
لایک‌ها
4,756
ممنون از نظر 2 دوست عزیز

1 - دوستان از بین 405 ، رانا و سمند چی پیشنهاد می‌کنید؟ (صفر)
2 - برای حداکثر سرمایه 30 میلیون چه خودرویی پیشن‌هاد می‌کنید (کارکرده)

پیشنهاد من سمند.
خودروی کارکرده به هیچ عنوان توصیه نمیشه مگر اینکه 100% نسبت به همه چیزش مطمئن باشید.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
قائم مقام ستاد سوخت کشور خبر داد
صدور مجوز تاسیس مراکز خصوصی اسقاط خودرو/ هشدار ستاد سوخت به خریداران خودروهای خارجی


قائم مقام ستاد سوخت کشور به خریداران خودروهای خارجی توصیه کرد که تعهدی در قبال شماره گذاری خودروهای وارداتی قبول نکنند.



به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شفیعی صبح امروز در نشست خبری با اعلام آمادگی ستاد سوخت کشور برای ورود بخش خصوصی به طرح اسقاط خودروها گفت: یکی از طرح‌های مهم دولت در راستای کاهش هزینه‌های ناشی از حمل و نقل فرسوده، طرح خروج این خودروهای فرسوده است که با گذشت یک دهه از اجرای این طرح، حدود یک و نیم میلیون خودروی فرسوده از رده خارج شده است.



وی با بیان اینکه در این 10 سال بیشترین حد خروج خودروهای فرسوده موفق به اسقاط 250 هزار خودرو شده و در کمترین حالت 72 هزار خودرو اسقاط شده است، گفت: امسال با تغییر روند خروج خودروهای فرسوده شاهد افزایش گرایش صاحبان این گونه خودروها برای اسقاط خودروهایشان هستیم و پیش بینی می‌شود تا پایان سال هدف، از رده خارج کردن 400 هزار دستگاه خودرو فرسوده محقق می‌شود.

قائم مقام ستاد سوخت کشور با بیان اینکه در حال حاضر 126 مرکز اسقاط خودرو در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: سئوالات و ابهاماتی وجود داشت مبنی بر اینکه چرا مراکز اسقاط خودرو توسعه نمی‌یابند که طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و نظر مثبت رئیس ستاد سوخت، توسعه کیفی و کمی مراکز اسقاط در دستور کار قرار گرفت.

شفیعی با بیان اینکه سرمایه گذاران و اشخاص حقوقی می‌توانند فعالیت اقتصادی خود را بدون انحصار و مشکلی در این حوزه ادامه دهند تصریح کرد: این توسعه کیفی و کمی علاوه بر پاسخگویی به نیاز بازار، سبب می‌شود که شاهد توسعه کمی این گونه مراکز باشیم و اشخاص حقوقی می‌توانند با حضور در ادارات وزارت صنعت، معدن، تجارت، مجوزهای اولیه را کسب و با مراجعه به پلیس راهور استان مربوطه، موافقت‌های لازم را اخذ و بعد از آن کد فعال سازی از ستاد را دریافت کنند و به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی مراکز در دستور کار قرار دارد،‌ ادامه داد: خودروهای فرسوده شامل موادی هستند که می‌توان با بازیافت آنها سرمایه‌های زیادی را برای کشور ایجاد کرد که این منطبق با سیاست اقتصاد مقاومتی و استانداردهای بین المللی است.



قائم مقام ستاد سوخت کشور با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به اسقاط خودرو می‌تواند موانع و ابهامات در این حوزه را برطرف کند، گفت: سرمایه گذاران می‌توانند با شفافیت به رقابت با یکدیگر بپردازند و افراد علاقمند می‌توانند با مراجعه به سایت hamsu.ir اطلاعات کافی را در این زمینه اخذ کنند.



وی در پاسخ به این سوال که ورود سرمایه گذاران به چرخه اسقاط خودرو چند درصد سود برای آنها دارد، افزود: میزان سودآوری مراکز اسقاط خودرو بستگی به عملکرد مراکز دارد به گونه‌ای که مراکزی در این حوزه وجود دارند که به دلیل عملکرد ضعیفشان تقریبا تعطیل شده‌اند؛ اما برخی مراکز شاهد سود صد در صدی در این حوزه هستند.



وی با بیان اینکه در این سه ماه کمتر از 60 هزار دستگاه اسقاط شده است، گفت: شاهد گرایش و ثبت نام افراد برای اسقاط خودروهایشان هستیم.



قائم مقام ستاد سوخت کشور با بیان اینکه در طرح جدید اسقاط خودرو بر عهده وارد کنندگان خودرو گذاشته شده است و به ازای ورود هر خودروی خارجی باید 4 خودرو اسقاط شود، اظهارکرد: متاسفانه شاهد آن هستیم که وارد کنندگان قراردادهایی را با خریداران خودروهای خارجی امضاء می‌کنند که بر اساس آن تعهد شماره گذاری بر عهده خریدار است، اما این در حالیست که بر اساس قانون اولین شماره گذاری خودروی خارجی پس از ورود به کشور تنها و تنها بر عهده وارد کننده است و هیچ خریداری نباید متعهد شود؛ چرا که قطعا متضرر می‌شود. بر اساس قانون، وارد کنندگان خودرو باید نسبت به اسقاط خودروهای فرسوده اقدام کنند.

وی همچنین افزود:‌ در طرح جدید به ازای ورود هر خودروی خارجی، چهار خودرو باید از رده خارج شود، هرچند که زحمت آن بر دوش وارد کننده است و باید خودشان با مالک به توافق برسند که این قطعا به نفع کشور است.





استارت نوسازی مینی بوس‌ها از مهرماه


وی در مورد نوسازی مینی بوس‌ها نیز با بیان اینکه استارت کار در مهرماه زده می‌شود، گفت:‌ در مرحله اول 190 دستگاه مینی بوس نوسازی خواهند شد.



قائم مقام ستاد سوخت کشور در مورد طرح نوسازی خودروهای فرسوده سنگین، افزود: پیشنهاد طرح اسقاط نقدی خودروهای فرسوده سنگین از محل واردات به دولت ارائه شده است، اما تا کنون تصویب نشده است.



وی همچنین در مورد تشویق مالکان خودروی فرسوده بدون پلاک گفت: پیش از این مسئولیت اسقاط خودرو بر عهده ستاد سوخت بود و بر همین اساس سیاست‌های تشویقی و فرهنگسازی در دستور کار قرار گرفت، اما در حال حاضر اسقاط بر عهده وارد کننده است و در برخی موارد وارد کننده خودرو شخصا به سراغ مالکان خودروهای فرسوده رفته و نسبت به اسقاط آن اقدام می‌کند.



وی افزود: در حال حاضر سن فرسودگی خودروها 20 سال است اما به وارد کنندگان اعلام شده است که می‌توانند خودروهای کمتر از 20 سال را نیز اسقاط کنند.

انتهای پیام
 
بالا