• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

سرمایه گذاری در بازار خودرو + اخبار و رویدادهای مربوط به خودرو

Haj_Ehsan

Registered User
تاریخ عضویت
2 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
7,102
لایک‌ها
2,459
محل سکونت
کلبــﮥ احـــزان
خبر جالبیست :

بر اساس آمار گمرک در 4 ماه نخست سال جاری 34 هزار و 134 دستگاه خودرو به وزن 51 میلیون و 714 هزار و 63 تن وارد کشور شده است.

واردات خودرو از لحاظ ارزش 683 میلیون و 706 هزار و 300 دلار برآورد شده است.



up_0cb67a297988b3babd3ed8360f622304.jpg




بر این اساس مقایسه آمار 4 ماهه 93 با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد، واردات خودرو از لحاظ تعداد 168 درصد و نیز از لحاظ ارزش دلاری 154 درصد رشد داشته است.

در 4 ماه سال 92 تعداد 12 هزار و 744 خودرو به ارزش 269 میلیون و 265 هزار و 108 دلار وارد کشور شده بود.

همچنین 3 ماه نخست سال جاری تعداد 23 هزار و 242 خودرو سواری به ارزش 484 میلیون دلار وارد کشور شده است.

این آمارها نشان می‌دهد، در تیر ماه 93 بیش از 10هزار و 800 خودرو نسبت به خرداد ماه همین سال وارد کشور شده است.



منبع : فارس
 

kiavash661

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2013
نوشته‌ها
2,049
لایک‌ها
534
محل سکونت
In my Mind
سلام رفقا . . .
در حال حاضر بنظرتون خرید ماشین به صورت پیشخرید و بعد فروشش در بازار منطقی هست یا نه ؟
الان قیمت پراید 111 پیش خرید و قیمتش تو بازار چنده ؟
کلا نحوه محاسبه هزینه و سود توی این کار چطوریه ؟
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
همه چیز درباره ماکسیما؛ از تولد تا مرگ


پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خودروهایی چون آریا، شاهین و بیوک در پارس خودرو تولید می‌شد. ماکسیما اما اولین محصول لوکس این شرکت پس از انقلاب اسلامی بود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اواخر دهه 1370 تولید انواع خودرو در شرکت پارس خودرو که سابقه تولید خودروهایی چون آریا، شاهین و بیوک را داشت، به رنو 5 و پاترول محدود شده بود.



پارس خودرو در آن زمان خودروی رنو 5 را به تعداد محدودی تولید کرده و تولید پاترول نیز به دلیل مسائل زیست محیطی با مشکلاتی همراه بود بنابراین با توجه به این شرایط جرقه‌های تولید یک محصول جدید زده شد.



در این زمینه مذاکراتی با شرکت نیسان برای تولید خودروی ماکسیما که در آن زمان با نام Sephiro (سفیرو) در ژاپن تولید می‌شد صورت گرفت. قرارداد تولید ماکسیما سرانجام در اسفند ماه 1379 منعقد و یک سال بعد در اسفند ماه 1380 تولید این خودرو آغاز شد.



اولین مشتری ماکسیمای تولیدی در کشور نیز مرحوم دکتر عظیمی، اقتصاددان معروف ایرانی بود. ماکسیما آن زمان تنها خودروی لوکس تولید داخل محسوب می‌شد. یک دهه بعد نیز در سال 1391 تولید ماکسیما در ایران متوقف شد، آن هم در حالیکه مدل‌های جدید خودروی ماکسیما همچنان در ژاپن و آمریکا تولید می‌شود.



البته با وجود توقف تولید، این خودرو همچنان محبوبیت خود را در ایران حفظ کرده است. در آن زمان اعلام شد که به دلیل کاهش تیراژ تولید این مدل از ماکسیما در جهان، تامین قطعات آن برای شرکت مادر (نیسان) صرفه اقتصادی نداشته و به همین دلیل شرکت نیسان اعلام کرده بود که امکان ادامه تامین قطعات ماکسیمای قدیمی وجود ندارد.



در زمان توقف تولید ماکسیما انتقاداتی نیز به شرکت پارس خودرو وارد شد که چرا برای تولید مدل‌های جدید خودروی ماکسیما با شرکت نیسان مذاکره نکرده و اجازه داده تولید یک خودروی با کیفیت در کشور متوقف شود.



ماکسیما خودرویی 6 سیلندر بوده و حجم موتور آن 3000 سی‌سی است. طول این خودرو چهار متر و 930 سانتی‌متر، عرض آن یک متر و 780 سانتی‌متر و ارتفاع آن یک متر و 435 سانتی‌متر است. حداکثر سرعت آن نیز 255 کیلومتر بر ساعت است.



هم‌اکنون ماکسیمای صفر در سطح نمایشگاه‌های عرضه اتومبیل موجود نیست مگر در موارد خاص و موردی. البته تعداد قابل توجهی از ماکسیماهای دست دوم در جاده‌های کشور تردد می‌کنند که قیمت آنها با توجه با سال تولید و کارکرد خودرو متفاوت است.



به عنوان مثال قیمت یک دستگاه ماکسیما به رنگ نقره‌ای مدل 1384 با 130 هزار کیلومتر کارکرد معادل 45 میلیون تومان عنوان شده است. ماکسیمای دیگری نیز مدل 1390 با 70 هزار کیلومتر کارکرد معادل 85 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.



ماکسیما خودروی لوکسی بود که با وجود گذشت چند سال از زمان توقف تولید سواری آن همچنان نرم و دوست داشتنی است.



انتهای پیام
 

aminkhan2013

Registered User
تاریخ عضویت
17 جولای 2013
نوشته‌ها
1,396
لایک‌ها
799
سایپا و پارس خودرو فکرکنم داشته باشند
 

nexinel

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
5 فوریه 2014
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
محل سکونت
DFT
اشخاص و بازاریاب هایی که توانایی خرید و فروش اتومبیل های لوکس را دارند، می توانند برای واردات آن زیر قیمت بازار با من در تماس باشند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سواری پراید در سانحه رانندگی دو تکه شد
همدان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یکدستگاه خودروی وانت نیسان با سواری پراید در محور سنندج - همدان سواری پراید، دو تکه شده است.

81261520-5864365.jpg

سرهنگ ˈمهدی شاکریˈ شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر این سانحه که روز دوشنبه در محور سنندج - همدان رخ داد یک نفر از سرنشینان پراید جان باخت و چهار نفر نیز مجروح شدند.

وی توضیح داد: راننده سواری پراید بعد از انحراف به سمت شانه راست جاده، با عجله اقدام به بازگشت به سطح آسفالت مسیر اصلی کرده بود که در این موقعیت به علت ناتوانی در حفظ تعادل خودرو وارد مسیر مقابل می شود.

این مقام انتظامی همدان اضافه کرد: انحراف به چپ خودروی سواری پراید منجر به برخورد خودروی مقابل به پهلوی خودرو سواری و دو تکه شدن آن شده است.

7525/2624 /

1551
81261520-5864366.jpg
 
Last edited:

kiavash661

Registered User
تاریخ عضویت
4 فوریه 2013
نوشته‌ها
2,049
لایک‌ها
534
محل سکونت
In my Mind
ببین داداش من با این اخبار نمیتونی بر علیع پراید سیاه نمایی کنی . . .
همه میدونن و میدونیم بهترین و ایمن ترین خودروی دنیاست . اینام همه فتوشافــــــــــــــــــه !!!
 
  • Like
Reactions: xms

xmixx

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژانویه 2010
نوشته‌ها
165
لایک‌ها
8
محل سکونت
ایران
دقیقا خاطرم نیست ولی بین 81 تا 83 در مجله ماشین نوشته بودند در مسابقه طرح های آینده شرکت فراری، رئیس شرکت از بین طرح ها وقتی طرح یک جوون ایرانی رو می بینه میگه این آینده فراری هست!
کسی از این موضوع اطلاعات دقیق تری داره و اینکه این جوون الان در ایران هستند یا خیر ؟
ضمنا درباره خودروسازی در ایران با فرض اینکه مجوز گرفته شده، کسی نظری داره؟
ممنونم
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
دیکته‌هایی که دولت نوشته است، غلط زیاد دارد!
باید وزیر را برای افزایش قیمت خودرو استیضاح می کردیم
بهای خودرو باید کاهش یابد؛ برای نمونه، قیمت تمام شده پراید، ۱۲ میلیون تومان است که به علاوه ۸ درصد ارزش افزوده و ۳ درصد شماره‌گذاری، چیزی حدود ۱۳ تا ۱۳.‌۵ میلیون تومان تمام می‌شود؛ اما خودرو‌ساز این خودرو را به قیمت حدود بیست میلیون به مصرف کننده می‌دهد؛ این یعنی تحمیل و زور‌گویی.
409621_884.jpg
برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به قیمت‌های جدید اعلامی از سوی شورای رقابت معترض بودند، پیش از این، از تعیین بهای جدید خودرو‌ها تا ۲۲ مرداد ماه خبر داده بودند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

به گزارش تابناک، نکته قابل توجه در این زمینه، اینکه درست هنگامی که نمایندگان وعده داده بودند، قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام کنند، رئیس شورای رقابت و وزیر صنعت، معدن و تجارت در یک همایش اقتصادی، سخنان جدیدی درباره قیمت‌گذاری خودرو‌ها بیان کردند که کاملا بر خلاف نظریات اعلامی از سوی این نمایندگان مجلس بود.

بیاتیان در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: شورای رقابت در خصوص کاهش قیمت خودرو از نمایدگان مجلس شورای اسلامی مستندات خواسته است، نمایندگان مجلس نیز از طریق، آقایان قاضی‌پور، علیلو و فولادگر مستندات را به اعضای شورا‌ی رقابت ارائه کرده‌اند؛ اما تا کنون شورای رقابت خود را به بیراهه زده‌ و به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی کاری انجام نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث ما این است که ‌نمی‌خواهیم شورای رقابت وارد مقوله قیمت‌گذاری شود، ما به نحوه فرمول‌بندی این شورا ایراد وارد کرده‌ایم و بر این باوریم که شورا فقط باید سیاست‌گذاری کند و فرمول ‌بدهد، نه اینکه خود قیمت جدید اعلام کند.

این نماینده گفت: کارهایی که در شورای رقابت صورت می‌گیرد، جای شک دارد. از طرف دیگر، وزیر هم از این وضعیت دفاع می‌کند و در بحث افزایش قیمت، طرف خودرو‌ساز‌ها را می‌گیرد و اعلام می‌کند که مخالف کاهش قیمت هستند. مشکل ما این است که خودرو سازی و وزارت صنعت دولتی است؛ بنابراین، قیمت‌گذاری هم به سود دولت خواهد بود، نه به سود مردم.

این نماینده گفت: مردم ما را هر چه بخواهند حساب کنند؛ خواه نماینده مردم، یا عضو کمیسیون صنایع و یا ‌کار‌شناس. ما بر این باوریم که ‌اگر این مشکل را نمی‌توانند خودشان حل کنند، دست‌کم استفساریه‌ای از مجلس بگیرند. در‌باره وظایف قانونی شورای رقابت، شورای رقابت وظیفه‌اش تهیه دستورالعمل است، نه تعیین قیمت.

این نماینده در پاسخ به اینکه بالاخره قیمت تأیین شده و خودرو‌ساز‌ها به سرعت در حال فروش محصولات خود هستند‌ و تمام کارهای انجام شده تا کنون‌ بی‌ نتیجه بوده است، گفت: بنا بر‌ مستندات موجود و ‌آیتم‌های ‌ارائه شده خودرو‌ساز‌ها، ‌بررسی کرده‌ایم باید خودرو کاهش یابد.

این نماینده مجلس گفت: بهای خودرو باید کاهش یابد؛ برای نمونه، قیمت تمام شده پراید، ۱۲ میلیون تومان است که به علاوه ۸ درصد ارزش افزوده و ۳ درصد شماره‌گذاری، چیزی حدود ۱۳ تا ۱۳.‌۵ میلیون تومان تمام می‌شود؛ اما خودرو‌ساز این خودرو را به قیمت حدود بیست میلیون به مصرف کننده می‌دهد؛ این یعنی تحمیل و زور‌گویی.

این نماینده گفت: مجلس نمی‌تواند به وزیر فشار بیشتری وارد کند، به دلیل اینکه فضا بسیار سیاسی است، حال آنکه اگر ما بخواهیم دلسوزانه به این قضیه نگاه کنیم، باید وزیر را استیضاح می‌کردیم، اما اگر این کار را انجام دهیم. عده‌ای خواهند گفت که تقابل بین دولت و مجلس وجود دارد.

این نمایند گفت: به نظر می رسد، دولت در حال فرا‌فکنی است! دولت باید قبول کند، دیکته‌هایی که نوشته ‌غلط زیاد دارد، در حالی که این را قبول ندارد و فکر می‌کند ‌خالی از هر گونه اشکالی است.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
اظهارات تکان دهنده یک نماینده از واقعیت‌های خودروسازی‌ها!
بهانه کنونی خودروسازی‌ها این است که می‌گویند ما وام گرفته‌ایم؛ اما ما در پاسخ می‌گوییم بی‌خود وام گرفته‌اید. چه کسی به شما گفت این کار را انجام دهید؟ اگر می‌گویید پول ندارید، پس این ۵ هزار میلیارد تومان پولی که در دست رانت خواران و نمایندگی‌های جعلی است، چیست؟ زمانی که برای هزار میلیارد تومان، زمین و زمان را به هم می‌ریزید و وام ۲۷ و ۲۸ درصد می‌گیرید، چرا این پول‌ها را که در دست عواملتان است، جمع آوری نمی‌کنید؟

409036_423.jpg
ماه هاست داستان افزایش بهای خودرو به یکی از بزرگ‌ترین چالش ها در میان نمایندگان و دولت تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، تعیین خودسرانه قیمت از سوی خودروسازی‌ها، دخالت شورای رقابت، اعتراض نمایندگان مجلس و سخنان ضد و نقیض دولتی‌ها ـ که گاهی صحبت از تکدر رئیس جمهور است و گاه اعلام حمایت وزیر از خودروسازی‌ها ـ این معضل را به کلافی سردرگم تبدیل کرده است
parliament


با فشار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کاهش بهای خودرو مطرح شده است؛ اما به دلیل اینکه مجلس شورای اسلامی و خودروسازی‌ها بدون هماهنگی‌های از پیش تعیین شده و کاملا تصادفی، همزمان دو هفته در تعطیلات بودند، این داستان تا به امروز حل نشده باقی مانده است.

اما گویا رویدادهای جالبی در خودروسازی رخ داده که باعث شده است، نمایندگان مجلس حتی فکر عقب نشینی و کوتاه آمدن از این موضوع را به خود راه ندهند؛ رویدادهایی که علی علیلو، رئیس هیأت تحقیق و تفحص از خودروسازی عنوان می‌کند.

علیلو، عضو کمیسیون صنایع در این باره می‌گوید: قرار بود خودروساز‌ها و شورای رقابت در روزهای گذشته، بازنگری روی بهای خودرو داشته باشند و قیمت‌های جدید را تعدیل کنند؛ البته قرار نبود، قیمت جدید اعلام شود، ولی متأسفانه آقایان خودروساز، دو هفته تعطیلات بودتد و هنوز کاری در این باره انجام نداده‌اند.

وی گفت: در این مدت که خودروسازی‌ها تعطیل بودند، به دلیل اینکه پاسخ هیچ یک از نامه نگاری‌ها را نداده‌اند، مجبور به تمدید مهلت اعلام شده هستیم و باید مهلت دیگری برای این کار در نظر گرفت.

ما انتظار داشتیم در این مدت، شورای رقابت بررسی‌های لازم را انجام دهد و به نتیجه مناسبی برسد، وگرنه ما از قبل به این نتیجه رسیده بودیم که بهای خودرو بسیار بالا‌تر از چیزی است که تمام می‌شود. حتی ما نه تنها با این قیمت‌های جدید مخالفیم، بلکه بر این باوریم که قیمت خودرو باید به پایین‌تر از زمانی که گران شد، برگردد.

علیلو همچنین افزود: ما مستنداتی داریم که اختلافات بسیاری را در قیمت تمام شده نشان می‌دهد. حق مردم نیست که آقایان خودروساز زیان‌ها و ریخت و پاش‌ها و هزینه‌های اضافی خود را از مردم بگیرند. بهای تمام شده واقعی خودرو به اضافه ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده، حق خودروساز است که از مردم بگیرد و ومابقی آن اجحاف در حق مردم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مشکلات ما این است که با حسابرس‌ها نیز مشکل داریم. برخی حسابرس‌ها، ادعاهای غیر واقعی دارند، به گونه ای که خود آنان نیز مشکلاتی بر سر حساب‌هایشان دارند و برای همین، ایرادات اساسی بر آنها وارد است.

وی گفت: اشکالاتی است که ما هم اکنون به آن رسیده‌ایم و تخلف قانونی در آن رخ داده است؛ آنان چگونه می‌خواهند توجیه کنند؟ آقای حسابرس، ما اشکالات را دیدیم، ولی شما چگونه متوجه نشدید؟ حسابرس‌ها باید پاسخگو باشند. این‌ها چگونه توانسته‌اند از قاعده تعدیل سوءاستفاده کنند؟

این نماینده یادآور شد: حسابرسان این شرکت‌ها، نخست با سودده نشان دادن برخی شرکت های وابسته به خودروسازی، پاداش‌ها و سودهای کلانی را دریافت نموده‌اند و پس از آن با زیان ده نشان دادن این شرکت‌ها از پرداخت مالیات فرار کردند و وقتی نمایندگان واقعا بررسی نمودند، مشخص شد که از آغاز این شرکت‌ها زیان ده بوده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بهانه کنونی خودروسازی‌ها این است که می‌گویند ما وام گرفته‌ایم؛ اما ما در پاسخ می‌گوییم بی‌خود وام گرفته‌اید. چه کسی به شما گفت این کار را انجام دهید؟ اگر می‌گویید پول ندارید، پس این ۵ هزار میلیارد تومان پولی که در دست نمایندگی‌ها است، چیست؟ زمانی که برای هزار میلیارد تومان، زمین و زمان را به هم می‌ریزید و وام ۲۷ و ۲۸ درصد می‌گیرید، چرا این پول‌ها را که در دست عواملتان است، جمع آوری نمی‌کنید؟

وی گفت: اگر مدیرعامل خودروسازی‌ها بخواهد به این روش عمل کند و نخواهند با ما همکاری کنند، برابر قانون این کار آنان جرم تلقی می‌شود و ما از طریق دستگاه های قضایی قضیه را دنبال خواهیم کرد. این‌ها درد مردم است، جالب اینکه وزیر هم از این افراد حمایت می‌کند! به هر حال، مردم و ما نمی‌توانیم بیش از این صبر کنیم؛ باید تا پایان برج پنجم این داستان تعیین تکلیف شود.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
فارس گزارش می‌دهد
عقب‌نشینی ۳ درصدی شورای رقابت/ قیمت پراید، تیبا، پژو ۴۰۵ و سمند کاهش یافت
در حالی که در مصوبه جنجالی چندی پیش شورای رقابت، قیمت خودرو بر اساس برآوردها تا ۳۰ درصد افزایش داشت، پس از برگزاری نشست کمیسیون صنایع و شورای رقابت، قیمت پراید، پژو ۴۰۵، سمند و تیبا، ۳ درصد کاهش یافت.


13911226000532_PhotoA.jpg


  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از آنکه کمیسیون صنایع مجلس در مورد افزایش قیمت خودروها موضع گرفت و اعلام کرد شورای رقابت حق قیمت‌گذاری خودرو را ندارد و نباید به این مسئله ورود پیدا کند، این شورا بر سر کاهش قیمت خودرو با خودروسازان توافق کرد.

    در این مورد اعضای کمیسیون صنایع معتقدند شورای رقابت فقط می‌تواند دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو را تدوین کند و تعیین قیمت خودرو توسط این شورا غیر قانونی است.

    الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در این مورد به فارس گفت: گزارش عملکرد شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودرو تهیه شده تا در صحن علنی مجلس قرائت شود.

    وی تصریح کرد: قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، غیرقانونی است و این شورا نباید قیمت خودرو را تعیین کند.

    رضا شیوا، رئیس شورای رقابت نیز در این مورد گفت: طی مذاکره با خودروسازان، قیمت برخی خودروهای پر تیراژ داخلی 3 درصد کاهش خواهد یافت.

    وی با اشاره به افزایش تولید شرکت‌های خودروساز طی ماه‌های اخیر، تصریح کرد: از خودروسازان خواستیم تا با توجه به سودی که در این مدت کسب کرده‌اند، قیمت برخی محصولاتشان را کاهش دهند که با این موضوع موافقت کردند.

    وی افزود: از بین محصولات شرکت سایپا، پراید و تیبا و از بین محصولات شرکت ایران خودرو، پژو 405 و سمند با کاهش قیمت 3 درصدی روبرو خواهند بود که این کاهش در قیمت نهایی این خودروها لحاظ می‌شود و می تواند در قیمت کارخانه به 5 درصد برسد.

    به گفته شیوا کاهش قیمت خودروها احتمالاً طی دو روز آینده از طرف خودروسازان اعلام خواهد شد.

    وی گفت: قیمت نهایی خودرو، پس از اضافه شدن هزینه ارتقاء به یورو 4 ، کیسه هوا، شماره گذاری، مالیات و بیمه محاسبه می شود.

    رئیس شورای رقابت با اشاره به بحث‌های مطرح شده از سوی مجلس برای کاهش بیشتر قیمت خودروها، گفت: این بحث درباره استاندارد یورو 4 و کیسه هوا مطرح است که تاکنون مدارکی در این زمینه به ما ارائه نشده است.

    وی تصریح کرد: برای افزایش قیمت خودرو، شرط‌هایی با خودروسازان داشتیم از جمله اینکه محصولات آنها به طور مستقیم و از طریق سایت اینترنتی عرضه شود تا حاشیه بازار کمرنگ شود یا قراردادهای یک طرفه به صورت دو طرفه تنظیم شود و آپشن ها اختیاری باشد و تولید خودروسازان نیز افزایش یابد که این موارد محقق شده است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت برخی خودروها در بازار حتی از قیمت کارخانه نیز پایین‌تر آمده و پیش‌بینی می‌شود حاشیه بازار خودرو طی یکی، دو ماه آینده جمع شود.

    * کاهش ۶۰۳ هزار تومانی قیمت پراید و ۹۰۹ هزار تومانی پژو ۴۰۵

    به گزارش فارس، قیمت 4 خودروی پرتیراژ در حالی با کاهش 3 درصدی همراه شده که تحلیل‌ها از افزایش 30 درصدی قیمت خودرو نسبت به سال گذشته حکایت دارد.

    با محاسبه کاهش ۳ درصدی قیمت ۴ خودروی پرتیراژ می‌توان به تعیین قیمت جدید ۲۹ میلیون و ۳۹۲ هزار تومانی پژو ۴۰۵ مدل SLX اشاره کرد که در واقع با افت ۹۰۹ هزار تومانی همراه می‌شود.

    قیمت پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز نیز با افت ۹۰۳ هزار تومانی به ۲۹ میلیون و ۲۱۴ هزار تومان می‌رسد. در مورد سمند ال ایکس بنزینی با موتور EF7 نیز می‌توان به کاهش ۸۸۵ هزار تومانی قیمت‌ این خود و تعیین قیمت ۲۸ میلیون و ۶۲۸ هزار تومانی اشاره کنیم.

    قیمت جدید سمند LX دوگانه‌سوز نیز با کاهش ۹۵۳ هزار تومانی به ۳۰ میلیون و ۸۱۸ هزار تومان می‌رسد.

    در مورد کاهش قیمت انواع پراید نیز باید به تعیین قیمت جدید ۱۹ میلیون و ۵۱۹ هزار تومانی سایپا ۱۳۱ مدل SX بر اساس قیمت‌گذاری جدید شورای رقابت اشاره کنیم که در واقع قیمت این خودرو ۶۰۳ هزار تومان کاهش می‌یابد.

    قیمت سایپا ۱۳۲ مدل SX نیز با کاهش ۶۰۶ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۶۰۲ هزار تومان می‌رسد. در مورد سایپا ۱۱۱ مدل SX نیز باید به کاهش ۶۱۳ هزار تومانی قیمت این خودرو و تعیین قیمت ۱۹ میلیون و ۸۳۰ هزار تومانی آن اشاره کرد.

    قیمت سایپا ۱۴۱ مدل SX نیز طبق مصوبه جدید شورای رقابت ۵۷۹ هزار تومان کاهش می‌یابد و به ۱۸ میلیون و ۷۳۷ هزار تومان خواهد رسید.

    قیمت تیبا نیز از ۲۴ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان به ۲۳ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان خواهد رسید که افت ۷۲۵ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

    انتهای پیام/م
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


عضو کارگروه مشترک کمیسیون صنایع و شورای رقابت در گفت‌وگو با فارس:
کاهش ۳ درصدی قیمت خودرو کافی نیست/ فرمول شورای رقابت را قبول نداریم
عضو کارگروه مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت گفت: شورای رقابت و خودروسازان نباید با کاهش 3 درصدی قیمت خودرو به دنبال کاهش فشار افکار عمومی باشند و مجلس تا زمانی که قیمت خودرو کاهش قابل قبولی نیابد این موضوع را پیگیری می‌کند.


13911102000320_PhotoA.jpg


  • علی‌ علیلو در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در واکنش به تصمیم امروز شورای رقابت و خودروسازان برای کاهش قیمت خودرو، اظهار داشت: اگر این کاهش قیمت 3 درصدی، آغازی برای روند کاهش قیمت خودرو است، ما از خودروسازان تشکر می‌کنیم ولی اگر به منظور کاهش فشار افکار عمومی و یا مرهم گذاشتن بر زخم موجود، قیمت خودرو کاهش یافته است، این مسئله قابل قبول نیست و در واقع کاهش 3 درصدی مسکنی برای قیمت خودرو است، نه یک درمان.

    وی ادامه داد: مجلس تا زمانی که قیمت خودرو کاهش قابل قبولی پیدا نکند و کیفیت مناسبی در تولیدات داخلی ایجاد نشود، کوتاه نمی‌آید و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

    علیلو با بیان اینکه کاهش 3 درصدی قیمت خودرو، کافی نیست، اظهار داشت: اگر قرار است با این کاهش 3 درصدی، پرونده کاهش قیمت خودرو مختومه شود، مجلس با آن مقابله خواهد کرد.

    وی با تأکید بر اینکه کمیسیون صنایع فرمول قیمت‌گذاری خودرو شورای رقابت را قبول ندارد، گفت: فرمول علمی‌تر و بهتر دیگری برای قیمت‌گذاری خودرو وجود دارد که با صنعت خودرو و همچنین مصرف‌کننده سازگارتر است و باید فرمول مناسبی برای قیمت‌گذاری خودرو تعیین شود که خروجی آن به نفع مردم باشد.

    وی با بیان اینکه بعد از تعطیلات مجلس، جلسه‌ای توسط کارگروه کمیسیون صنایع و شورای رقابت تشکیل نشده است، گفت: منتظر دریافت یکسری اطلاعات از شرکت‌های خودروساز بودیم، ولی این شرکت‌ها با ما همکاری نکردند و اطلاعات لازم را ارائه نکردند که در این مورد اقدام قانونی را انجام خواهیم داد.

    انتهای پیام/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
موافقت با مونتاژ خودروهای تویوتا در منطقه آزاد ارس



سفیر اندونزی در تهران گفت: با مونتاژ خودروهای تویوتا در ارس موافقت شده است.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، دیان ویرنجوریت در دیدار با رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد ارس با اشاره به تولید 1.5 میلیون خودرو در ایران گفت: این فرصت مغتنمی است تا مواد اولیه و لاستیک را از اندونزی و بدون واسطه وارد ایران کنیم.



وی افزود: مذاکراتی با رئیس کارخانه تویوتای اندونزی انجام گرفته و موافقت هایی مبنی بر مونتاژ خودروهای تویوتا در منطقه آزاد ارس صورت پذیرفته است.



ویرنجوریت اضافه کرد: محصولاتی همچون چای، قهوه و محصولات کشاورزی مهم ترین موارد صادراتی اندونزی است.



وی ادامه داد: این کشور در زمینه نفت، گاز و ساخت تجهیزات و تکنولوژی به همکاری با ایران نیازمند است.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
عضو ناظر درشورای رقابت:
خودرو سازان موظف به بازگرداندن قیمت به زمان پیش از ابلاغ فرمول جدید شورای رقابت شدند



عضو ناظر در شورای رقابت با اشاره به جلسه امروزشورای رقابت گفت:‌ خودروسازان موظف به بازگرداندن قیمت به زمان پیش از ابلاغ فرمول جدید شورای رقابت شدند.



مددی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: خودروسازان باید قیمت ها را ضمن رعایت فرمول شورای رقابت در مورد قیمت‌های خودرو به حالت اولیه یعنی پیش از افزایش 5/5 درصدی اعلامی توسط رئیس شورای رقابت بازگردانند و تا زمانی که پنج شرط اصلی را نظیر افزایش تیراژ و افزایش کیفیت رعایت نکنند حق افزایش قیمت ندارند.



وی با بیان اینکه اعضای جلسه امروزشورای رقابت برکاهش قیمت ها تأکید داشتند گفت: روز گذشته جلسه ای با حضور وزیر صنعت ، نمایندگان کمیسیون های اقتصادی و صنایع و اعضای شورای رقابت تشکیل شد که در آن کاهش قیمت خودرو مورد تأکید قرار گرفت و در جلسه امروز شورا نیز این موضوع نیز تأئید شد.



وی در پایان تأکید کرد: فرمول اعلامی شورای رقابت بدون افزایش قیمت تا زمانی که خودروسازان به تعهدات خود و شروط شورای رقابت عمل نکرده باشند و تورم بخشی نیز افزایش پیدا نکرده باشد پابرجا است و دولت باید حداکثر طی هفته آینده آن را ابلاغ کنند و خودروسازان بزرگ موظفند قیمت های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.



انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
بهای خودرو باید ۳۰ درصد کاهش یابد؛
خودرو‌سازی‌ها نمی‌توانند با عوام‌فریبی سر نمایندگان کلاه بگذارند
نخست اینکه این کاهش قیمت شامل همه خودرو‌ها نبوده‌ و شمار محدود و ناچیزی کاهش قیمت یافته‌اند. البته درست است که این یک عقب‌‌نشینی در مقابل مجلس است، ولی کامل نیست. این یک عقب‌نشینی تاکتیکی است. این کاهش قیمت به هیچ وجه عملیاتی نیست، دوم آنکه خودرو‌سازان باید هزینه‌های بیهوده‌ خود را کم کرده و کیفیت را بالا ببرند و قیمت‌ها را متعادل نگاه دارند.
کد خبر: ۴۲۷۸۱۳

411489_414.jpg
هر روز که می‌گذرد، ‌گرهی به گره‌های‌ کلاف سردر‌گم تعیین بهای خودرو افزوده می‌شود!

به گزارش «تابناک»، خودرو‌سازان تأکید بر بی‌صرفه بودن تولیدات خود دارند و بهای تمام شده خودرو‌ها را گران‌تر از آنچه هست، اعلام می‌نمایند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز بر پایه مستندات خود، گفته خودرو‌سازان را رد می‌کنند.

بنا بر این گزارش، به ‌رغم افزایش چند‌باره بهای خودرو در سال جدید، بار دیگر در ماه گذشته، تغیراتی در قیمت خودرو‌ها پدید آمد؛ اما این بار نه از سوی ‌خودرو‌سازی‌ها ‌که ‌این کار از سوی شورای رقابت انجام گرفت.

در این باره باید گفت، با اینکه در آغاز شورای رقابت، دم از طرفداری از حقوق مصرف‌کننده می‌زد، در این مورد از خودرو‌ساز‌ها جانبداری کرد و به بهانه افزایش برخی‌ آپشن‌ها، قیمت‌ها را افزایش داد‌ و تأکید کرد که قیمت خودرو عادلانه است و دیگر پرونده خودرو بسته شده است.

اما نکته جالب اینکه اظهارات ضد و نقیض دولت در این باره به این موضوع دامن می‌زند؛ گاه‌ وزیر اعلام می‌کند که قیمت بالاست، ولی در مصاحبه بعدی خلاف آن را می‌گوید؛ برای نمونه، در آخرین سخنان وزیر صنعت گفته شد‌ که شورای رقابت، مستقل از دولت است و عملیات انجام گرفته، ارتباطی به دولت ندارد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: به هر حال شورای رقابت در تازه‌ترین تصمیم خود، ‌۲ تا ۳ درصدی بهای خودرو را ‌کاهش داد تا شاید بتواند نظر بازار و مجلس را به خود جلب کند، حال آنکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قیمت‌گذاری‌های سال ۹۳ را کامل نمی‌پذیرند و حتی بر این باورند که کاهش‌ها باید ۱۵ تا ۳۰ درصد نسبت به قیمت‌های سال ۹۲ باشد.

در این باره، نادر قاضی‌پور، یکی از اعضای شورای حل اختلاف بین مجلس و شورای رقابت راجع به این کار خودرو‌سازی‌ها و شورای رقابت گفت: مجلس شورای اسلامی بر ‌رأی خود استوار است و تا هنگامی که قیمت‌های قبلی بین ۱۴ تا ۳۰ درصد کاهش نیابد، از موضع خود کوتاه نخواهد آمد.

وی گفت: این ۳ درصدی که آقا‌یان گفته‌اند، کاهش داده‌اند بنا به درخواست خودشان در محضر وزیر و یکی از اعضای شورای رقابت بوده تا بگویند‌ ما به نظر مجلس لبیک گفته‌ایم و مقداری از قیمت‌های اعمال شده را کاهش داده‌ایم؛ این‌ها نمی‌توانند سر نمایندگان کلاه بگذارند.

این نماینده مجلس گفت: نخست اینکه این کاهش قیمت شامل همه خودرو‌ها نبوده‌ و شمار محدود و ناچیزی کاهش قیمت یافته‌اند. البته درست است که این یک عقب‌نشینی در مقابل مجلس است، ولی کامل نیست. این یک عقب‌نشینی تاکتیکی است. این کاهش قیمت به هیچ وجه عملیاتی نیست، دوم آنکه خودرو‌سازان باید هزینه‌های بیهوده‌ خود را کم کرده و کیفیت را بالا ببرند و قیمت‌ها را متعادل نگاه دارند.

وی گفت: خودرو‌سازی‌ها باید هر گونه شده، هزینه‌های خود را ‌کم کنند. هم‌اکنون در یک شهر، ‌ لاستیک و در شهر دیگر رینگ تولید‌ و همه این‌ها به تهران آورده می‌شود و پس از ‌بادگیری آن‌ها در تهران، دوباره به‌‌‌ همان شهرستان‌ها فرستاده می‌شود؛ ناگفته نماند که در‌ این چرخه، هزینه بسیاری‌ می‌شود که می‌توان آن را به سادگی کنترل کرد.

در پایان باید یادآور شد که حتی این‌ها باید هزینه‌های ورزشی خو‌د را نیز کم کنند. این هزینه دو میلیاردی که به یک فوتبالیست‌ می‌دهند، از جیب مردم داده‌اند؛ بنابراین، باید انتظار ما ‌برآورده و ‌سیستم حمل و نقل و ریخت و پاش‌ها‌ کم شود. در این صورت، قیمت ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

این نماینده مجلس می‌افزاید: کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی باید نسبت به قیمت قبلی، یعنی قیمت‌های قبل از گرانی محاسبه ‌و این افزایش اخیر به کلی حذف ‌شود. کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌، اصولی حرف می‌زند و تأکید بر کاهش قیمت دارد.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد


رییس کمیته تحقیق و تفحص مجلس:
کاهش دو سه درصدی قیمت خودرو قابل قبول نیست

رییس کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از خودروسازان با تأکید بر کاهش دو سه درصدی قیمت برخی خودروهای پر تیراژ توسط شرکت‌های خودروساز، گفت: این کاهش باید شروعی برای ادامه کاهش قیمت خودروهای پر تولید و آغاز و کاهش قیمت سایر خودروها باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر علی علی‌لو افزود: اگر کاهش دو سه درصدی قیمت برخی خودروها توسط شرکت‌های خودروساز با هدف کاهش فشار ناشی از افکار عمومی باشد، این موضوع مورد تأیید و قابل قبول نخواهد بود.

وی با اشاره به لزوم روند افزایش کیفیت به موازات کاهش قیمت از سوی شرکت های خودروساز، گفت: تا هنگامی که خودروسازان این روند را در تولیدات خود اعمال نکنند، نمایندگان مجلس دو مسأله کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودروهای داخلی را همچنان مورد پیگیری قرار خواهند داد.

علی‌لو فرمول اخیر قیمت های خودرو را که از سوی شورای رقابت ارائه شده مورد انتقاد قرار داد و اظهار کرد: دستورالعمل کنونی قیمت‌گذاری خودرو مورد قبول کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیست و اعتقاد داریم باید فرمول دقیق و علمی، که هم به نفع خودروساز و هم به نفع مصرف کننده باشد، برای قیمت‌گذاری خودرو تدوین شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر عدم ارائه اطلاعات از سوی شرکت‌های خودروساز به شورای رقابت برای تصمیم‌گیری درخصوص قیمت خودروها، خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال دریافت اطلاعات خودروسازان است تا پس از تکمیل، آن را به شورای رقابت ارائه کند.
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
جزییات طرح تعیین قیمت خودرو در گفت‌وگو با یکی از طراحان



یک نماینده امضاء کننده طرح تعیین قیمت خودرو گفت: این طرح در پی این است که از افزایش یک سویه قیمت‌ها توسط شورای رقابت بدون توجه به قدرت خرید مشتریان، جلوگیری می‌کند.

سید سعید زمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، گفت: طرح تعیین قیمت خودرو باعث شفاف شدن **** قیمت گذاری، جلوگیری از رانت‌های موجود از ناحیه افزایش قیمت خودرو، تبعیت از معیارهای قیمت‌گذاری خودرو در سایر کشورهای جهان، قطع دست واسطه‌ها از بازار دلالی خودرو و جلوگیری از دریافت پاداش‌های میلیونی توسط هیات مدیره شرکت‌های خودروساز از محل افزایش قیمت خودرو می‌شود.

وی همچنین از کنترل رانت‌ها و فسادهای بخش‌ فروش خودرو در شرکت‌های خودروساز و عاملین فروش این شرکت‌ها خبر داد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس علت تهیه این طرح را بی‌توجهی وزارت صنعت و معدن و تجارت و شورای رقابت به توان اقتصادی مشتریان شرکت‌های خودروسازی، تداوم تولید خودروهای فاقد کیفیت و ضعف در **** خدمات پس از فروش خورو دانست.

وی در عین حال به آثار منفی افزایش قیمت خودرو در بخش مصرف کنندگان اشاره کرد و افزود: آیا متولیان حوزه صنعت از افزایش تعداد کارگران کارخانه‌جات به دلیل افزایش قیمت محصولاتشان اطلاع دارند که به صورت یک سویه مثلا قیمت خودرو را افزایش می‌دهند؟

انتهای پیام
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد

رئیس تحقیق و تفحص از خودرو در گفت‌وگو با فارس:
شورای رقابت منتظر برخورد جدی مجلس باشد/ رانت واردات خودرو در دست خودروسازان/ تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تازه ابتدای کار بود
رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با بیان اینکه رانت واردات خودرو نیز در دست خودروسازان است، گفت: اگر شورای رقابت به وظایف قانونی خود عمل نکند، مجلس این شورا را سر جای خود خواهد نشاند.


13910901000225_PhotoA.jpg

علی‌ علیلو در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارسبا بیان اینکه جلسه جدیدی توسط کارگروه مشترک کمیسیون صنایع مجلس و شورای رقابت برای بازنگری در قیمت خودرو تشکیل نشده است، اظهار داشت: از وقتی که رئیس شورای رقابت پرونده قیمت‌گذاری خودرو را مختومه اعلام کرد، برگزاری جلسات این کارگروه منتفی و متوقف شده است.

وی با بیان اینکه شورای رقابت از نظر قانونی نباید به موضوع قیمت‌گذاری خودرو وارد شود، افزود: به زودی گزارشی در مورد عملکرد شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

علیلو در مورد جزئیات این گزارش نیز گفت: ورود غیرقانونی شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو و همچنین آنالیز و تحلیل فرمول خودرو و تعیین قیمت‌های غیر واقعی برای خودرو از جمله محورهای این گزارش است که با استفاده از اسناد و مدارک ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند فعلاً برای خرید خودرو دست نگه دارند، اظهار داشت: طی 2 سال گذشته، مردم مشاهده کردند که خودروسازان بی‌رویه و به دلخواه خود قیمت‌ها را افزایش دادند و علاوه بر این، کیفیت خودرو نیز روند کاهشی داشته است.

* موضع چندگانه دولتی‌ها

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو با اشاره به حمایت بی‌رویه وزارت صنعت از خودروسازان، گفت: در شرایطی که رئیس‌جمهور از افزایش قیمت خودرو مکدر می‌شود، سخنگوی دولت می‌گوید که قیمت خودرو افزایش نخواهد یافت و در مقابل، وزیر صنعت مدافع افزایش قیمت است و در نهایت نیز قیمت خودرو افزایش می‌یابد که این مسئله به ضرر مردم است.

* امنیت و کیفیت خودروهای چینی بالاتر از محصولات ایرانی است

وی با بیان اینکه این مسائل مردم را سرگردان کرده است، گفت: خودروهای داخلی حتی با خودروهای چینی نیز قابل مقایسه نیستند و احساس امنیت و کیفیت خودروهای چینی نسبت به خودروهای ایرانی بالاتر است که همین مسائل باعث شده تا مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند و در نتیجه بازار راکد است.

به گفته عضو کارگروه مشترک بازنگری قیمت خودرو، برخی افراد که منافعشان از رشد صنعت خودرو به خطر می‌افتد، توپ را به زمین مجلس می‌اندازند و می‌گویند مجلس باعث رکود بازار خودرو شده است، اما با این حرف‌ها نمی‌توانند مجلس را از میدان به در کنند.

* شورای رقابت سر جای خود بنشیند

وی با تأکید بر اینکه مجلس اجازه ادامه روند فعلی قیمت‌گذاری خودرو را نمی‌دهد، گفت: اگر شورای رقابت وظیفه اصلی خود را انجام ندهد، مجلس آن را سر جای خود خواهد نشاند و این شورا را کنار خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه شورای رقابت باید منتظر برخورد جدی مجلس باشد، تصریح کرد: این شورا باید وظایف اصلی خود را بداند و سر جای خود قرار گیرد. مسئولان این شورا باید توضیح دهند که چرا وظایف ذاتی خود را با وجود اینکه ابلاغ شده است، انجام نمی‌دهند.

13930421163707313_PhotoL.jpg


* چوب دو سر طلا در دست خودروسازان

علیلو در ادامه با بیان اینکه موضوع کاهش تعرفه واردات خودرو نیز از سوی برخی صاحبان منافع و رانت مطرح می‌شود، گفت: رانت واردات خودرو نیز عمدتاً دست خودروسازان است و در واقع چوب دو سر طلا در دست خودروسازان قرار دارد که اگر بخواهند وانمود می‌کنند که صنعت خودرو جای پیشرفت ندارد تا واردات خودرو رونق گیرد و منافعشان تأمین شود.

وی تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم صنعت خودرو به راحتی به دست این افراد زمین‌گیر شود تا منافعشان را از واردات تأمین کنند.

* حمایت آشکار وزیر صنعت از تخلف خودروسازان

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در صنایع فضایی، هسته‌ای، دفاعی و نانو در کشور، گفت: این بخش‌ها با وجود تحریم‌ها توانستند به پیشرفت مناسبی برسند، ولی صنعت خودرو به جایگاه مناسبی نرسیده است و در طول عمر دولت‌های مختلف، صنعت خودرو اسیر دست افرادی بوده که در دولت‌های مختلف نفوذ کرده و اجازه انتقاد از صنعت خودرو را به هیچ‌کس نداده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: خودروسازان با مطرح کردن موضوعاتی مانند بیکار شدن نیروی کار، هر زمان که انتقادی نسبت به صنعت خودرو مطرح شد، کارگران خود را ترغیب کردند تا اعتراض کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه وزیر صنعت آشکارا از تخلف خودروسازان حمایت می‌کند، گفت: مجلس تا زمانی که جریان صنعت خودرو اصلاح نشود و کیفیت و قیمت خودرو منطقی نشود، این موضوع را رها نمی‌کند.

وی افزود: تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، ابتدای کار بود و این موضوع ادامه دارد و هیچ مدیر صنعتی نباید پشت جریانات سیاسی مخفی شود، بلکه باید ایرادات کار خود را مطرح و اصلاح کند.

انتهای پیام/
 
بالا